Obzirom da sam imao Aeroflotovu kartu iz Moskve za Taškent koju neću koristiti istu sam juče zamenio uz simboličnu doplatu za let od Moskve do Istanbula, te mi je bila potrebna karta u jednom pravcu za sektor od Istanbula do Beograda. Pošto Aeroflot sleće u Istanbul u 22:10 najzgodnija mi je veza koristeci JU noćni let sa polaskom iz Istanbula u 04:30 te sam automatski i po defoltu odmah krenuo da tražim kartu na Er Srbijinom sajtu gde sam dobio sledeći prikaz:

Dakle karta u jednom pravcu sa prtljagom košta 161,48 Evra. Obzirom da relativno često putujem preko Istanbula sa odvojenim kartama učinilo mi se da je cena dosta visoka jer sam zadnji put kupio povratnu za nekih 260 Evra. Stoga sam rešio da čisto poređenja radi pogledam koliko Turkish traži za njihov let sa polaskom u 07:30 mada nisam bio baš voljan i da čekam tako dugo na taj njihov let…
I tu se desi malo čudo tj. Turkish prodaje kartu na code share Er Srbijinom letu jeftinije nego matična kompanija koja obavlja let! Dakle 6572 TRY = 122.86 Evra je cena karte bez prtljaga a sa prtljagom ja sam istu platio ukupno 141.96 evra dakle skoro 20 evra jeftinije nego što je kartu prodavala Er Srbija.


Pitam se koja je logika poslovne politike u pitanju i šta može da motiviše Er Srbiju da prodaje skuplje karte na sopstvenom letu od konkurencije tj. kod šer partnera?!? Ako je ovo zaista pravilo onda i ne treba da čudi zašto je Turkish doslovce preuzeo celo tržište jer ne vidim razloga zašto bi neko platio skuplje Er Srbiji za potpuno istu uslugu. Uz ovo već sve napisano da napomenem da sam koristio za plaćanje moju Unicredit debitnu karticu izdatu u Srbiji i naplata je prošla bez ikakvih poteškoća i bez korišćenja VPN-a. Kao što možete da vidite obzirom da sam izabrao Evro kao valutu plaćanja, isto je obavljeno preko Turkisha u Frankfurtu.
dopisnik: Dejan Radojević (Moskva), foto: Air Serbia
Nlrvegian je daleko povoljniji od air serbia
To iskustvo imam i ja iz Holandije samo što je razlika u ceni karte bila mnogo veća.
Za mene je ovo misterija.
S obzirom da putujete cesto,trebali bi znati da je to uobicajeni marketinski potez kad jedna kompanija odkupljuje veliki broj karata od druge kompanije
Ovo nikako nije normalno. I najbolje pokazuje kakav je odnos Air Serbije i Turkisha.
Da, tako je.
Југо А је био јефтинији у САД, него да пазариш Југо 45 у Крагујевцу.
Kakve to ima veze sa TK na JU letovima?
A sta bi ti trebalo biti cudno nije to samo sa kartama,nego skoro sa svim.Zasto je Gavrilovicev narezak jeftiniji u Srbiji i Bosni nego u Petrinji ili Vegeta nego u Hr ili mnogo toga.
To nema veze, to je stvar konkurencija i pozicije na tržištu. To veze nema sa jeftinijim kartama TK nego JU na JU letovima.
Pa naravno da je jeftiniji Turkish.
Manji su im aerodromski troskovi jer pilecu sa svog aerodroma.
Kakve to veze ima sa letom Air Serbie?
To nema nikakve veze, jer za ovaj let aerodromske takse i troškove plaća Air Serbia, a ne Turkish.
Upravo tako. A Air Serbia nema popusta na Istanbulu kao Turkish.
Da li vam je skraćenica TK od Turkish? Sta je OU?
Da IATA kod za Turkish je TK, dok je OU = Croatia Airlines
Vreme je novac. Koliko vidim na sve ove komentare odgovore sporove , kad se dodaju nervinintd je potroseno mnogo vise od 20 evra kolika je razlika..ocigledno ste momci tek na pocetku letenja i zivotnog puta …pazite se, jednog dana ce stjuardesa objaviti da slećete i vise nece biti letenja..zatonkoristite svoje vreme na pametnije stvari nego u trazenju gde ces ustedeti 20 , 50 ili 100 dolara..Ko nenplati na mostu platiće na ćuprijinkaze nas narod..ja uvek letim direktnimnletom iz Moskve za Beograd. N eisplati minse cekati 4 ili 7 sati u nekom Istambulu na aerodromu..aerodrom je dosadan..
Istanbul je dosadan? O moj bože.
Шарићу не Истанбул, аеродром је досадан.
Tko je Šarić?
Ako se igdje ima što raditi onda je to Istanbul. Ogroman izbor ugostiteljskih objekata, trgovina, usluga…
Ma da. Obožavam taj aerodrom i istinski je europski vrh. Najbolji aerodrom Europe. Jedino što je bezobrazno skup.
Slazem se da je direktno mnogo udobnije i elegantnije ali imao sam kartu …sve sam napisao zasto cu leteti preko Istanbula.
Ma da, piše u članku više nego jasno.
Situacija nema veze sa avijacijom ali moze da pomogne razumijevanju ili bar da ideju…
Nekad davno sam radio u telekomu. Telekom je imao pravna lica kao prioritetne korisnike, posebno ako se potpise klauzula o 99.9% raspolozivosti a obicno su na takvim ugovorima insistirale finansijske institucije i veliki internet potprovajderi. I, zamislite situaciju, u kojoj pri teskoj katastrofi, padu opreme ili pucanju linkova ka natprovajderima, vi morate da obezbijedite internet potprovajderu a svoje sitne korisnike zanemarujete, upravo zbog potpisanih klauzula. Narod onda na sva zvona hvali manjeg potprovajdera, eto…kod njih sve radi a kod telekoma truba ..
Upitno je kada je i pod kojim uslovima Turkish zakupio kode share, i moze da šamara koju hoce cijenu posle, ako je sklopljen takav sporazum.
Kupovao sam Tigrove gume ua kola.
Bile su jeftinije kod privatnika nego kod Tigra.
Slična logika.
I kakve veze to ima sa TK kartama na JU?
Nema nikakve logike da TK ima jeftinije karte od JU na njenim letovima.
Uvijek kada gledam segmente BEG-IST ili IST-BEG, a gledam ih i koristim veoma često, na web stranici TK su karte za letove koje obavlja JU bitno skuplje od njihovih vlastitih. Pri tome uvijek pogledam i web stranicu JU, gdje je priča ista samo je u zrcalu – letovi koje obavlja TK su bitno skuplji od JU letova. Ponekad može biti iznimki, i možda se one umiju češće dogoditi na jednom smjeru nego na povratnoj karti, a uz to je ljetna sezona kaos u kojemu je sve moguće. No ne bih rekao da je ovo standardna politika JU jer doista djeluje kao iznimka.
Moguće, no istinski je čudno.
Sta je tu cudno, na Skyscanner-u imate gomilu sajtova koji daju znacajno jeftinije cene karata nego sto su na zvanicnom sajtu aviokompanija
A to ime veze sa TK kakve?
Onaj ko vozi je jedno, onaj ko prodaje karte je drugo. Zaista bi to morali znati Alane. Evo ako preko discovery cars uzmete rentakar, platicete 50 evra po danu npr. Auto kuca je enterprise. Ako odete na enterprise sajt, platicete ista ta kola 80 eur po danu. To bi zaista morali znati.
Ma ne recite? Stvarno! Ma da? Ne recite.
Poštovani g. Alone, dosta pratim vaše objave o aviosaobraćaju i primjetio sam da su sve objave o Air Serbia i aerodromu Nikola Tesla su negativne.
Pozdrav.
A zašto pište nonsense. Evo vam samo članci u zadnjih tri mjeseca koji su pozitivni.
https://zamaaero.com/26/05/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-u-torontu/
https://zamaaero.com/24/05/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-i-banca-intesa-potpisali-suradnju/
https://zamaaero.com/23/05/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-otvorila-prodaju-suvenira-na-aerodromu-beograd/
https://zamaaero.com/19/05/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-profitabilna-355-milijuna-eur/
https://zamaaero.com/16/05/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-medvjedici-za-najmanje-putnike/
https://zamaaero.com/30/04/2026/novosti-iz-regije/najave-air-serbia-pokrece-tenerife-ranije/
https://zamaaero.com/22/04/2026/analize/breaking-air-serbia-otvara-minhen/
https://zamaaero.com/11/04/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-prosirila-duty-free/
https://zamaaero.com/10/04/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-813-188-putnika-u-prvom-kvartalu/
https://zamaaero.com/08/04/2026/novosti-iz-regije/code-shara-air-serbie-i-azerbaijana/
https://zamaaero.com/03/04/2026/novosti-iz-regije/najave-air-serbia-leti-split-od-kraja-iii-mjeseca/
https://zamaaero.com/31/03/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-profitabilna-453-milijuna-eur-u-2025/
https://zamaaero.com/24/03/2026/novosti-iz-regije/najave-air-serbia-25-letova-vise-ovog-proljeca/
https://zamaaero.com/21/03/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-uvela-nove-samoposluzne-kioske/
https://zamaaero.com/19/03/2026/novosti-iz-regije/prvi-objevljujemo-najave-air-serbia-povecala-pulu-na-svakodnevno/
https://zamaaero.com/19/03/2026/novosti-iz-regije/air-serbia-ce-za-hrvatsku-imati-38-tjednih-letova-ovog-ljeta/
https://zamaaero.com/17/03/2026/novosti-iz-regije/najave-air-serbia-pokrece-beograd-brac/
https://zamaaero.com/13/03/2026/novosti-iz-regije/najave-air-serbia-pokrece-letove-za-nizhny-novgorod/
https://zamaaero.com/05/03/2026/novosti-iz-regije/air-serbijini-zimski-letovi-za-split-su-vrlo-uspjesni/
https://zamaaero.com/04/03/2026/novosti-iz-regije/evakuacijski-letovi-sa-bliskog-istoka-u-regiju/
https://zamaaero.com/26/05/2026/novosti-iz-regije/najave-flydubai-povecava-beograd-2/
https://zamaaero.com/21/05/2026/novosti-iz-regije/aerodrom-beograd-732-000-putnika-u-iv-mjesecu/
https://zamaaero.com/14/05/2026/novosti-iz-regije/najave-air-cairo-povecao-beograd/
https://zamaaero.com/09/05/2026/novosti-iz-regije/beograd-napravio-film-o-svim-postupcima-do-ulaska-u-avion/
https://zamaaero.com/25/04/2026/novosti-iz-regije/beograd-organizirao-humanitarnu-akciju/
https://zamaaero.com/17/04/2026/novosti-iz-regije/beograd-612-000-putnika-u-iii-mjesecu/
https://zamaaero.com/08/04/2026/novosti-iz-regije/najave-norwegian-povecava-beograd-2/
https://zamaaero.com/25/03/2026/novosti-iz-regije/najave-wizz-air-ozbiljno-povecava-beograd-ovog-proljeca/
https://zamaaero.com/18/03/2026/novosti-iz-regije/beograd-u-ii-mjesecu-542-000-putnika/
https://zamaaero.com/12/03/2026/novosti-iz-regije/najave-easyjet-povecao-broj-letova-za-beograd/
https://zamaaero.com/01/06/2026/analize/koja-je-kompanija-najfrekventnija-na-aerodromima-regije-ovog-proljeca/
Daleko je više pozitivnih članaka nego negativnih. Ali kada je potrebno treba ih kritizirati. To je u prvom redu za njihovo dobro.
Hoćete godinu dana da vidite koliko ih ima? Ili duže?
“Uroš je napustio grupu” 😉
Ma Uroš piše kajgotarije.
U pravu ste. Moje izvinjenje.
OK
Bogami ste fino poklopili Uroša.
Ma da. Obožavam ovakve ljude koji su obojani i onda vide samo onu istinu koju žele vidjeti.
Uroseeee,botino
Uzeo skoro let do Majorke, jeftinije mi bilo nekih 20% da letujem od Skopja do BGa, pa do Majorke znaci presedanje u BG, nego li isti taj let od BGa do Majorke koji je direktni, znaci sve ukupni let od sk, preko BGa, pa do Palme jeftiniji od leta direktnog BG-palma, nidje veze
Isto je tako let Zadar-Zagreb-Warszawa s koferom jeftiniji od leta Zagreb Warszawa bez kofera.
OK
Uvek je direktni let skuplji od leta sa konekcijom.
Nije uvijek, ali često kada je.
Dirketni letovi su najčešće skuplji nego oni sa presjedanjem.
Kompanije nekada imaju različite tarife za isto. Prijatelj i ja putujemo za Sao Paulo. On iz Diseldorfa (vozom do FRA) i onda od FRA za GRU. Ja putujem iz BEG do FRA i onda idemo istim avionom iz FRA za GRU (Guarulhos Sao Paulo). On je kupio vezano povratnu voznu kartu i avionsku biznis kartu za 4735 evra. Ja sam za biznis iz BEG i biznis iz FRA i nazad platio 4452 evra. On je uzeo na LH sajtu a ja preko SkyScanner-a.
Da, ali ovdje se radi o različitim kompanijama.
@Dejan Radojevic, kada budete naucili kako funkcionise codeshare razumecete ovo. Ovo nije samo kod JU/TK, ovo imate kod niza kompanija.
Pa sad kod niza kompanija…
Kakav si ti lik.
Razlika je 20e,a ne 200e.
Što ti toliko smeta Air Serbia
Nema nikakve logike da je TK cijena jeftinija. Apsolutno nema.
Eto i zato vam propada OU.
OU propada jer TK ima jeftinije karte na JU letovima?
Kako Alen Šćurić od DAjan Radojević ???
????? O čemu vi govorite?
Ovo je neobicno samo osobama koje ne razumiju sta je codeshare ugovor. Standardna praksa je da su sjedala “allocated” dakle Croatia Airlines prodaje Lufthansine letove jeftinije od Lufthanse same jer Croatia prodaje sjedalo za ZAG-FRA a Lufthansa ga ne zeli prodati ne tom segmentu jer forsira ZAG-FRA-XXX.
Bogami ja nikad nisam doživio da Croatia prodaje sjedalo na Lufthansinom letu jeftinije.
Pa zato sto Croatia na LH letovima ima pristup samo skupljim tarifama, ne i onim jeftinijim.
Onda to nije istina.
Vi niste doživjeli pa onda nije istina?
Pa obzirom koliko često uspoređujem cijene i koliko sam letio sa LH i OU za FRA i MUC…
Ali sjećam se članka mislim da od gospodina Foglara da je Austrian prodavao karte na OU letu jeftinije od Croatie
Da bio je takav članak.
@anon 20.18: obrnuto: OU je prodavala karte na code share letu operated by OS jeftinije no OS ali i jeftinije no na istovremenom OU letu..
A zasto si iz Moskve isao preko Istanbula, kad imas direktni let Moskva Beograd
Pobogu, napisao vam je zašto u članku.
Dve su opcije: alokacija različitih vrsta sedišta/karata ili kursne razlike (lira je nestabilna, ne znam koliko često updateuju kurseve za ovakva plaćanja). Treća opcija je, naravno, greška.
Moguće je i da Air Serbia ima daleko bolju prodaju i da je rasprodala svoja najjeftinija sjedala, dok Turkish nije. No, to je ipak manje vjerojatno.
Logicno kad ste vec njihov putnik na letu iz Moskve do Istanbula
Nije logično jer karta nije kupljena kao vezana.
Niste dobro procitali tekst, sve sam jasno napisao da letim Aeroflotom do Istanbula.
Da
Ništa čudno, Air France uredno prodaje karte CDG-ZAG na OU codeshareu jeftinije nego sama OU.
To svakako jest čudno.
Pa nema razlike jer je kupljena karta bez prtljaga? Iz druge slike se ne vidi koja je karta kupljena pa samim tim ne vidim potrebu za bilo kakvim tvrdnjama?
???
Ne znam sta vam nije jasno.
Kod TK karte je data cena bez predatog prtljaga a kod JU sa predatim prtljagom.
Dakle kad se sve sabere JU let ima povoljniju cenu.
Teško. Dejan?
@anon 08.32: citat Dejan: “Dakle 6572 TRY = 122.86 Evra je cena karte bez prtljaga a sa prtljagom ja sam istu platio ukupno 141.96 evra dakle skoro 20 evra jeftinije nego što je kartu prodavala Er Srbija.”. Treba samo pažljivo i sa razumijevanjem pročitati..
Jasno.
Ajde procitajte tekst jos jednom, pise TK karta bez prtljaga i sa prtljagom koju sam ja kupio.
Ma da.
Tačno se uklapa 16466 RSD je oko 142 EUR. Sve je u redu sa cenama, iste su preko obe platforme.
Problem je samo što karta košta 18.894, a ne 16.466 RSD.
Jel moguće Alene?
Je moguće što?
Ovo je sasvim uobicajena stvar. Obicno se radi o kartama u razlicitim klasama. Ja ovo koristim svaki put kad bukiram karte preko LH grupe za letove prema SAD-u. U biznis klasi razlike u ceni znaju da budu znacajne. Kao primer – obicno mi odgovaraju letovi sa LX i karte cesto znaju da budu jeftinije kada ih kupujem preko Lufthanse, nego direktno preko Swissa. Slicno je i sa United – Lufthansa relacijama, cesto se desi da je United-ov let jeftiniji kad se kupuje preko Lufthanse i obrnuto.
Hm, ja sam do sada uvijek imao iste cijene kod Swissa i Lufthanse, pa oni koriste istu plarformu za prodaju karata.
pre dva meseca sam kupio kartu iz Ljubljane do San Franciska na Swiss-ovom letu preko LH sajta jer je bila jeftinija nego na LX sajtu.
to se i meni dogodilo prije dvije godine iz VIE za ZAG gdje je OU karta na code share letu sa OS bila jeftinija no karta za gotovo istovremeni OU let..
Kako objasniti coveku koji ne poznaju pravila kupovine karata i koji veruje da je nesto novo “otkrio” da je to sasvim uobicajena stvar i da nema mesta nikakvom senzacionalizmu?
To nikako ne može biti uobičajena stvar niti je normalno. Ni kod OU ni kod Ju, ni kod ikog drugog.
Vasa drskost zato dopusta da.pametujete i odredjujete ko poznaje a ko ne poznaje pravila kupovine.karata…da se znamo uverio bih vas koliko ste bliski istini!
CIm vi ovako pisete vrlo je jasno koliko ne poznajete nacin funkcionisanja kupovine karata kod c/s partnera.
Znam da sam jako blizo istini za razliku od vas.
O bože.
Hvala na iskrenom komentaru
Foglar je tada i te kako kritizirao isto kod OU.
Ma da. Koma.
Ovo je vrlo uobičajena praksa kod c/s partnera, pogotovo izmedju LH i OU na letovima iz Zagreba.
Mislim da je Foglar o tome svojevremeno pisao.
Nije uobičajena.
Ne znam kako radi algoritam za rezervacije karata u code share-u ali izvoditi bilo kakve zaključke na osnovu jednog jedinog primera je besmisleno. I naravno da ćete ovakvih primera naći milion kod svih kompanija ako dovoljno dugo tražite. Ne možemo mi znati koliko sve faktora utiče na cenu.
Ovakve razlike u cijeni nisu ništa neuobičajeno i ne znače nužno da je Turkish Airlines “jeftiniji” od Air Serbije. Vrlo često se radi o različitim rezervacijskim klasama, allotmentima ili tržišno specifičnim tarifama koje partner dobiva kroz codeshare suradnju. Isti let može biti jeftiniji kod partnera jednako kao što se često događa da Lufthansa prodaje Unitedov let jeftinije od Uniteda ili obrnuto. Zanimljivije pitanje je zašto Air Serbia dopušta da njezin vlastiti let bude jeftiniji kod partnera nego na vlastitoj stranici, jer to destimulira direktnu prodaju.
+1
Ili je prodaja na vlastitoj stranici ok a kod partnera manje pa ju je potrebno stimulirati. Ili puno drugih razloga. Ticketing je uvijek bio najkompleksniji i najteže razumljivi dio civilne avijacije, u pravnom i operativnim dijelu sve je manje više fiksno, predvidivo i logično, a u ticketingu je upravo suprotno
Sve ok, no ipak ovo jest čudno i nije prihvatljivo. A maketinški je katastrofa.
Da to i je pitanje, zašto dozvoljava.