U IX. mjesecu hrvatski aerodromi su imali 930.000 putnika i to:
- Split 328.886 putnika (u IX/2020 75.881)
- Dubrovnik 207.558 putnika (u IX/2020 40.952) na 2506 operacija (u IX/2020 1386), te 112,1 tonu carga (u IX/2020 6,6 tona)
- Zagreb 191.092 putnika (u IX/2020 65.963), na 3401 operaciji (u IX/2020 1995), te 943 tone carga (u IX/2020 823 tone)
- Zadar 116.591 putnika (u IX/2020 14.433), na 1854 operacije (u IX/2020 622), te 0,2 tone carga (u IX/2020 nije bilo carga)
- Pula 59.790 putnika (u IX/2020 11.785)
- Osijek 1440 putnika (u IX/2020 949) na 219 operacija (u IX/2020 156), aerodrom nije imao carga ni ovog ni prošlogodišnjeg IX. mjeseca
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: ZL Split
Ako se ne treba pominjati da je hrvatska turisticka destinacija jer prosto jeste onda ne treba pominjati ni to da je beograd jedini aerodrom u srbiji uz maleni nis jer prosto to je tako,ovdje svako spomonje samo ono sto mu odgovara da bi dokazao da je je Bg ili Zg bolji a sustina je da su oba aerdroma daleko od nekih znacajnih brojki
UPRAVP TAKO Boki, to sam već toliko puta rekao da sam više i sebi dosadan. UPRAVO TAKO!!!!!!!
Milijuna putnika je stvarno dobra brojka. Znaci Hrvatska je od srpnja do rujna imala 3,1 milijun putnika. Vrh. Srbija je u isto vrijeme imala tek 1,4 milijuna. Ostali i manje od toga.
Biju kompleksi samo tako. Javi se na kraju decembra
Zar sumnjate da će do kraja godine Hrvatska imati 4,5 miljuna putnika? Ili smatrate da to nije dobra brojka?
Oh,ne.Evo ga opet.
Ma gdje si legendo? Davno te nije bilo, falio si nam.
Istina, Hrvatske je u ta tri mjeseca imala 3,1 miljun putnika. Do kraja godine Hrvatska bi mogla imati 4,5 milijuna putnika.
Manje od 40% prometa iz 2019, pa to je baš jadno.
Dobro svakako nije. Iako nisu ni druge zračna luke Europske Unije baš jako puno bolje rezultate napravile.
Je li baš svaka tema mora biti izgovor za mjerenje tko ima većega? Stvarno mi je puna pipa tipova poput tebe, i mislim da nisam jedini.
Stoji.
Prema prostoj računici, zbrojem ovih podataka, Split bi trebao imati oko 353 000 putnika. Ako je gore dobro napisano.
328.886.
Nedostaju neke cifre kod brojke za Split
Ne kužim kako se to desilo. Pa napisao sam tu brojku. Počinjem se pitati jel tomene WP… 🙂
Hvala što ste primjetili. Evo ispravljeno.
Osijek 1440 putnika na 219 operacija bez karga! Više bi koristi od pšenice bilo u ravnici slavonskoj.
Tragedija
Pa sad, tragedija je u usporedbi sa 2019. U usporedbi sa 2020. brojke su više nego dobre. Brojke su solidne i u usporedbi sa VIII. mjesecom. Split je prije Covida-19 ima smanjenje od 30% u usporedbi sa VIII. mjesecom, Dubrovnik oko 25%, Zadar isto toliko, Zagreb oko 7%. Sada je smanjenje na razini cijele Hrvatske 26% u usporedbi sa VIII. mjesecom.
Još uvijek to će biti 100% više putnika nego ih ima Srbija, te više putnika nego cijeli ostatak regije zajedno. A to nikako nije tragedija.
A šta vi sad mjerite? Ko ovde spominje regiju? Možda je bolje da usporedite Hrvatsku sa nekom drugom turističkom velesilom jer da vam nije turizma avio saobraćaj bi bio na nivou Zagreba ili možda čak i Osijeka. Možda ipak to jeste tragedija.
A šta je vama sada? “da vam nije turizma avio saobraćaj bi bio na nivou Zagreba ili možda čak i Osijeka” Koja je poanta ovoga? Naravno da ne bi, kao što da Njemačka nema 80 mil stanovnika nebi imala onoliko putnika ili da Srbija nema 7 mil. stanovnika nebi imala onoliko putnika. Besmislen komentar.
bukvalno. čuj da vam nije turizma, zašto bi neko uopšte polazio od te pretpostavke sem zato što je frustriran. da srbiji nije bezviznog režima i odnosa sa rusijom, imala bi 2 leta nedeljno za moskvu. da srbiji nije glavno turističko tržište crna gora, leteli bi jednom dnevno u podgoricu. ili da srbiji nije bezviznog režima sa EU leteli bi do pariza 3x nedeljno a ne 3x dnevno. sve su ovo jako glupe i nepotrebne pretpostavke.
Apsolutno. Preglupe i nepotrebne pretpostavke. Užasno glupo.
Upravo to i govorim, autor poredi bez potrebe broj putnika u jednoj turističkoj velesili i zemlji koja je praktično bez turizma a uzgred rečeno to uopšte nije tema. Zašzo je ovde uopšte spomenut promet u čitavoj Hrvatskoj i poredio se sa regionom? Komentar je o Osijeku! Kompleksi?
Tako je, riječ je bila o aerodromu Osijek koji nema turizam pa se samo povukle paralele.
Da, paralele se na ovom portalu konstantno provode.
ma dajte, poređenje čiji je duži je i srbima i hrvatima nacionalni sport pa ćemo sigurno sad ovde da ispravljamo krivu drinu. naš dragi predsednik svakodnevno meri BDP i obavezno ga poredi sa hrvatskim. pa šta, čemu trigerovanje
I autor to obožava da radi.
Apsolutno ne!
Stoji.
Usporedba nije bila u članku, a ne bi bila ni u komentarima da nije bila potrebna kao ilustracija za promet u regiji, te trendovima istog i demantiranje da je to tragedija. Ni veća ni manja nego ostale “tragedije” u regiji. Samo neki vide samo jednu “tragediju”, a druge ne.
Ovaj portal uspoređuje aerodrome regije koji su na sve načine povezani i isprepleteni svim segmentima društvenog života, što nije ni čudno odbzirom da je regija bila jedna država 72 godine.
Krajnje i potpuno besmisleni komentar. Za ne povjerovati.
Koja je to logika, da vam nije turizma? Ali ga ima. I to je to. Da nema turizma, Hrvatske ne bi imala 25% svog BDP-a od turizma, imala bi daleko veću dijasporu i morala bi se okrenuti nekom drugom vidu ekonomije. Pa bi zasigurno bilo bitno više putnika iz Zagreba jer ne bi bilo Splita, Dubrovnika, Zadra, Pule…
Znači krajnji je nonsens govoriti “da nema turizma”. On je realnost u Hrvatskoj i akumulira turiste.
Tragedija bi bila kad bi izozstali rezultati od turizma i ne bi bilo avioputnika. Bogu hvala ima ih. I to ove godine u istinski značajnom broju. Hrvatska će ove godine vrlo vjerjatno imati oko 4,5 milijuna putnika.
Komentar je bio o Osijeku, pojma nemam kakve veze imaju ostali Hrvatski aerodromi tim bolje bilo kakvo poređenje?
Do juce je bilo da se Zagreb i Split ne mogu uporedjivati jer je jedan leisure a drugi kontinentalni aerodrom a sad se mogu porediti cela Srbija bez ijednog leisure aerodroma sa celom Hrvatskom koja ima 6 leisure aerodroma.
Licemerje, ali ono najvece!
A netko na ovom portalu nije uspoređivao Zagreb i Split? Bogami se uspoređuju konstantno, svaki tjedan.
Ne razbacujte se izrazima poput “licemjerje”, smješni ste.
Cime se vi razbacujete?
Ne znam da li vam je sledeci dokaz “smjesan”
Anonymous
Odgovori Anonymous
04.10.2021. 12:22
Evo i Split kao primjer to potvrđuje, oko 70% septembar 2021 u odnosu na 2019, Zagreb 55%, isti uslovi ista država.
Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
04.10.2021. 14:17
Da, ali ne i isto okruženje. Split je leisure zračna luka, Zagreb nije.
I to dokazuje što?
Konstatacija ko konstatacije, činjenica koja je istinita. I izvučena, naravno, potpuno izvan konteksta.
E onda i poredite države koje imaju masovni turizam sa Hrvatskom a ne region u kojem samo Hrvatska i Crna gora ga imaju, ili poredite samo Hrvatsku i Crnu Goru. Ja sam samo rekao da Osijek nije isplativ aerodrom i bilje da pšenicu tamo uzgajaju, manje će biti gubitaka za državu.
Ova regija je i te kako komparibilna. No, da se ne ponavljamo.
Sta je vama?
Meni?
A da…
pšenica je nesporno korisna uvek i svuda, u osijeku bi više koristi bilo da su posadili mandarine!
Ili banane, sve bi bilo bolje od aerodroma u koji su po pisanjima spremni uložiti još 50 miliona eura da poprave dubiozu u kojoj se on već nalazi, komedija.
Da, samo te milijuna ulaže Europska Unija. Hvala joj puno.
potpuno off topic, ali da pitam: pričate o evropskoj uniji u trećem licu kao da vi niste evropska unija. zašto?
Ma u načelu ne. Nisam ni ovaj puta. Kako bi to drugačje mogao reči. Nisam imao nekih namjera govoriti o EU tako. Ako je tako ispalo sorry.
Evropske fondove pune i građani Hrvatske, tako da su to vaše uzaludno potrošene pare, glupost veća nego ulaganje u aerodrom Morava.
Mi punimo Europske fondove neusporedivo manje od toga što dobivamo. I ako te novce ne privučemo u Hrvatsku za hrvatske projekte bit će “uzaludno” potreošena negdje drugdje.
Nije tačno da bi bilo finansirano nešto drugo uzaludno, ovde se novac dodeljuje projektima iz sektora saobraćaja, dakle bilo bi potrošeno na bilo šta što Hrvatska predloži i komisija odobri. Nije neki činovnik u Briselu otvorio mapu i uočio aerodrom u Osijeku, nemojte prebacivati na EU nesposobnost hrvatske vlade da predloži kvalitetniji saobraćajni projekat za 50 miliona evra. Ili je možda Hrvatska toliko saobraćajno jaka da ni nema pametniji projekat od rekonstrukcije osiječkog aerodroma. Ja ipak mislim da je u pitanju politička korupcija – da kažemo da radimo nešto i za Slavoniju, evo ovde ima nekih 50 miliona za saobraćaj i regionalni razvoj, super daj to, taman da napravimo i galantno otvaranje, lepo se slika. Da ne pričamo kako će nešto miliona i da se lepo razlije po stranci i džepovima. Što da se, Alene, lažemo da je do Brisela?
Da, ali ako komisija to ne odobri? ZL Osijek je predložena i odobrena. Da je predloženo nešto drugo za taj novac, npr. obnova Autobusnog kolodvora Osijek vrlo vjerojatno ne bi bilo odobreno.
Hrvatska je već predložila i dobila gomilu prometnih projekata. Gomilu! Sad je na red došla ZL Osijek.
I da u pravu ste, projekt o kome govorite je svjesno i namjenski dizajniran za Slavoniju. On je kao takav predložen i prošao je. ZL Osijek je samo jedan od 40 projekata koji se financiraju zajednički u Slavoniji iz tog projekta.
U EU nema šanse da nešto razdjelite po stranci i džepivima. Ni jedan cent, a kamoli euro.
nema šanse? pa šta je onda sa svim tim korupcionaškim aferama, čak i uskok ponekad ulovi neku zverku
Afere su vezane sa domaćim prevarama (a i toga ima daleko manje od kada se masovno hapsi glavešine), nikako i nikada ne sa fondovima Europske Unije.
Zašto ne bi povukli novac iz EU fondova za razvoj prometne infrastrukture ako nam se to nudi? Povlačili su novac i Poljaci i Rumunji za svoje manje regionalne zračne luke pa su ih razvili, privukli još prijevoznika, a samim time se poboljšala povezanost u njihovim krajevima.
Jedan od projekata koji smo predložili je bila nova samoborska pruga od Zaprešića do Samobora pa nije prošla JASPERS jer EU ju je smatrala pre skupom za projekt od takve važnosti. Da je obnova ZL Osijek nelogičan projekt odbili bi i to financirati i nisu.
Možete li mi navesti što bi bilo logičnije da je županija od infrastrukturnih projekata prijavila od ovoga?
Slažem se i potpisujem.
Lapsus *ali nisu.
Shvatio sam da ste ipak u pravu. Slavonija se toliko prazni uprkos sjajnoj infrastrukturi i odličnom standardu da će joj uskoro zaista najpotrebniji biti moderan aerodrom za svu tu dijasporu. Uopšte se ne šalim, stvarno mislim da ste ipak vi u pravu.
Pa to je istina, dijaspora je sve veća i veća. Tako da će nam trebati više linija i bolja aerodromska infrastruktura. Pogledajte samo kakvi su aerodromi po Rumunjskoj, dosta njih imaju nove terminale zahvaljujući EU koji im služe za dijasporu.
Da, tako je. I u Poljskoj jednako tako.
Da, nažalost niste u krivu.
Mandarine u Osijeku? hahahahaha…