zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Analize, Istaknuto

KOLUMNA ALENA ŠĆURICA: Imaju li smisla letovi iz Beograda za Kinu?

Jat je ishitreno iznosio podatke, puno prije vremena, pa se onda najavljene stvari nisu događale. Zvali smo to Jatovanje. Air Serbia tu praksu nije nastavila i kompanija čuva podatke kao zmija noge. No, zato smo dobili novu zvijezdu na tržištu: Pošta Srbije. Kompanija izdaje već treće priopćenje o planovima Air Serbia na letovima za Kinu.

Tako je Pošta Srbije objavila da će Air Serbia od I. mjeseca 2022. krenuti sa letovima za Peking. Nije nerealno, upravo suprotno. Bio bi to vrlo pametan potez kompanije. Ove letove najavljivali su i srpski političari, pa i sam predsjednik Vučić. Srpska politika se već tri godina trudi ponovo uvesti liniju za Peking. Neuspješno. No, kada nisu ishodili podršku velikih kineskih prijevoznika odlučili su iskoristiti vlastitu kompaniju i krenuti sa letovima.

Hainan, autor: Mario Vukoja, 8.2019.

 

Srbija imala liniju za Peking 2017.

Beograd je dobio liniju Hainana za Peking 15.9.2017. Linija se operirala dva puta tjedno, ponedjeljkom i petkom preko Praga, a kompanija je imala i petu slobodu na liniji Prag-Beograd. Na liniji je operirao Airbus A330-300. sa 292 putnika. Linija je otvorena iako je prethodno Beijing Capital Airlines najavio letove za Zagreb od VI. mjeseca 2017. i čak ishodio sve dozvole za liniju, te objavio dane operiranja. Naime, tada je Vučić rekao da će Beograd dobiti letove za Peking prije Zagreba. I ne samo da je Vučić uspio politički ishoditi letove za Beograd, nego je i ishodio da Zagreb nema letove. Vučić je puno energije utrošio u ove letove i nemalo puta je izgledalo da je ova linija prioritet srpske ekonomske i političke strategije. Svi oni koji su kritizirali Vučića za politizaciju ove linije, zapravo su bili potpuno u krivu. Pa što i jest posao države i političara, ako ne korištenje svojih veza i mogućnosti za benefti svoje države?

Vučić je tada najavljivao da će te godine u Srbiju doći između 400.000 i 600.000 kineskih turista. Isto se naravno nije desilo i brojka je imala jednu nulu previše. tj. bilo ih je deset puta manje od Vučićeve najave. Naravno, nikome ništa. Javnost u Srbiji ima memoriju zlatne ribice i ljudi brzo zaborave gluposti koje izbaci njihov predsjednik.

Kada sam pisao o liniji Pekig-Prag-Beograd naglasio sam da će linija preživjeti ako će biti produkt rada apsolutno svih čimbenika u Srbiji. U prvom redu sam naglasio da se Srpska turistička organizacija mora ozbiljno potruditi. I ona je uložila mnogo u promociju Beograda i Srbije u Kini. No, nedostatno. Broj turista se bitno povećao, ali ne i dostatno da linija opstane.  Trebalo se bitno više potruditi i da bude više srpskih turista u Kini. Taj cilj je potpuno omanuo. Za uspjeh linije trebala je i suradnja Air Serbie te code-share na feeding linije u široj regiji. U analizi linije sam napisao da ukoliko Air Serbia ne uspostavi code-share sa Hainonom uz feedanje ovih letova da linija neće imati previše potencijala za razvoj. Code-share je izostao, a linija se vrlo brzo zatvorila.

Na koncu je linija ukinuta 23.11.2018. tek godinu i dva mjeseca po pokretanju. Bila je to velika pljusketina za Beograd i Srbiju i istinski fijasko Vučićeva velikog truda. Od tada srpska politika se ozbiljno trudi ponovo pokrenuti letove za Kinu. To nastojanje se posebno intenziviralo u prošlih tri mjeseca kada je Vučić u nekoliko navrata najavljivao ovu liniju, te čak i bio na razgovoru Kini oko pokretanja letova.

foto: MZL Zagreb

 

Jesu li kineski letovi iz Zagreba logičniji nego iz Beograda?

Zapravo i jesu. Floskula je da u Srbiji živi brdo Kineza. Prema službenim podacima njih je tek oko 4.000. Vrlo malo, puno premalo za redovne letove. Druga floskula je da Srbija ima bitno više kineskih investicija od Hrvatske. Brojne su investicije Kine u Hrvatsku, a najveći projekt je izgradnja Pelješkog mosta. Na mostu radi više od 600 kineskih radnika koji se redovno mijenjaju. Vrijednost radova je 536 milijuna EUR. Srbija ima nešto veću trgovinsku razmjenu sa Kinom nego Hrvatska.

Srbija je ukinula vize za kineske državljane, dočim je postala prva, i jedina europska zemlja koja je to učinila. I time potakla dolazak velikog broja kineskih turista. No, Hrvatska ima bitno više turista iz Kine nego Srbija. 2019. godine Hrvatska je imala 279.118 turista iz Kine, dok je Srbija imala 144.961 kineskih turista. To je skoro pola brojke kineskih turista u Hrvatskoj. U realnim brojkama novih turista iz Kine Srbija je u 2019. u usporedbi sa 2018. dobila 42.610 novih kineskih turista, a Hrvatska 45.895.

Ali, dok Hrvatska može dobiti kineske letove samo ako im se smili neka od velikih kineskih kompanija, Srbija ima jednu ogromnu prednost, ima svoju nacionalnu kompaniju koja ima širokotrupac i koja za nju može otvoriti ove letove. I to upravo čini! Ona ne ovisi o milosti i nemilosti kineskih kompanija.

foto: Air Serbia

Zašto letovi za Kinu?

Letovi iz Beograda za Kinu imaju i te kakvog smisla! Prvo Pošta Srbije, koja je očito motivator ove linije, ima ogroman broj pošiljki iz Kine prema Srbiji. Bitno veći nego to ima Hrvatska. Već na ovom cargu linija će se isplatiti. I stoga ne treba čuditi da je upravo Pošta Srbije ne samo glavni inicijator ove linije nego i toliko glasna oko njenog pokretanja.

Srbija ovime želi privući što više kineskih turista. Kada je krenuo Covid-19 rekao sam da 2020. i 2021. neće biti putnika iz prekooceanskih destinacija, no da će oni krenuti u 2022. I sada je evidentno da hoće. U tom kontekstu Srbija se želi što bolje profilirati u samom početku povratka Kineskih turista u Europu. I to je istinski odličan potez, potez koji će pozicionirati Srbiju ne samo ispred Hrvatske, nego i niza drugih zemalja šire regije. U 2020. bilo je samo 17.541 turista iz Kine u Srbiji, tek desetina brojke iz 2019. U Hrvatskoj je ta brojka bila 21.377 kineskih turista. Dakle brojka je bila gotovo ista. Srbija vidi svoju šansu ako potegne prva kada se Kinezi krenu vračati 2022. Bravo! Ovime bi mogla i preskočiti brojku kineskih turista Hrvatske.

U ovom momentu letovi za New Yorku su izuzetno isplativi, u prvom redu radi carga. I da se odmah razumijemo letovi za Peking bi mogli biti čak i uspješniji od New Yorka.

Prema informaciji Pošta Srbije Air Serbia planira krenuti sa letovima za Peking u I. mjesecu 2022. Zašto ne? Airbus A330-200 će tada imati tek dva tjedna leta za New York i biti će vrlo loše utiliziran. Vrlo vjerojatno će u početku letjeti jedan tjedni let za Peking, no i da leti dva tjedna leta to će biti više nego prihvatljivo za jedan A330, koji bi tada imao tek 4 tjedna leta sveukupno. Ovaj broj letova kompanija može imati sve do VI. mjeseca 2022. kada se broj tjednih letova za New York povećava na 4 tjedno, a kompanija može ishendlati tih 6 tjednih letova.

No, prema neslužbenim informacijama drugi Airbus A330-200 bi trebao doći u Air Serbiu u IV. mjesecu. Logično. Već sam više puta rekao da kompanija izuzetno mnogo riskira sa samo jednim avionom, te da su operacije sa jednim avionom operativno daleko teže. Stoga kompanija svakako treba i drugi avion.

Konačno danas se širkotrupci mogu nabaviti istinski povoljno. Cijena lizinga tih aviona je izuzetno niska u ovom momentu, a tako će biti i cijele iduće zime. Avion se može još uvijek nabaviti u power by hour, tj. za plaćanje po letu, tj. avion ima vrlo nizak trošak ako ne leti. To svakako treba iskoristiti. Ova prilika je još uvijek i sada. Već u ljeto iduće godine neće biti tako. Idućeg ljeta biti će 80-90% letova iz 2019, i broj širokotrupnih letova će biti daleko veći. Samim time će i cijene lizinga porasti, a lizing kuće neće više davati power by hour. Stoga je posljednji čas da se takav deal dogovori sada.

Uz liniju za Peking kompanija će svakako pokrenuti i druge letove. Logične linije bi bile za Toronto i Chicago. Toronto kompanija najavljuje već više od pet godina. U Chicagu je pak najveća srpska dijaspora. Stoga po dva tjedna leta za Peking, Chicago i Toronto ne bi bila nikakav rizik za kompaniju, oni bi sigurno imali dovoljno putnika i donosili novac kompaniji. Istovremeno kompanija bi mogla povećati broj letova za New York na 6 tjedno.

Zimi kompanija bi trebala letjeti bar 3 leta za New York, te po jedan do dva leta za Toronto i Peking, dok bi Chicago trebala imati kao sezonski, ljetni let. Istim bi se drugi avion mogao zimi servisirati, ali i uporabiti za charter letove prema dalekim toplim destinacijama.

I da se razumijemo, kompanija ima mjesta i za treći Airbus A330 u doglednoj budućnosti. U prvom redu uz Peking kompanija bi imala logike uvesti i Shanghai, te povećati broj letova za Chicago ili Toronto na 3 tjedna leta, uvesti Los Angeles sa 2 tjedna leta i povećati New York na 7 tjednih letova.

Konačno kompanija bi kod nabavke trećeg aviona mogla razmisliti i o nabavi većeg Airbusa A330-300. Dva A330-200 i jedan A330-300 uz kombiniranje veličine aviona prema potražnji bili bi odlična opcija, a kompaniji bi donosila veću zaradu.

Kako god, bravo za Air Serbiu. Potez je više nego logičan, sada je vrijeme da se to napravi, a kompanija će još jednom dokazati da je prilagodljiva, agilna i da reagira promptno i kvalitetno. I na tome će profitirati. Još jedno ogromno bravo za Air Serbiu i istinske čestitke. Tako se radi posao. Čestitke i za Srbiju koja je prepoznala važnost pokretanja ove linije upravo sada i koja će tako iskoristiti svoju specifičnost jedine europske zemlje koja nema vize za kineske državljane.

231 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji Najbolje ocijenjeni
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Hvala na realnom tekstu, samo jedna ispravka, nije moj predsednik – niti vecine gradjana, taj je predsednik samo svoje stranke i njenih podanika, nasa velika sramota.

tvoj tvoj! i budi srecan zbog toga…

Nije ako živiš u Belgiji.

Iskreno ne znam nikoga ko podrzava doticnog. Od vremena kada je lozio narod sa Karlovac, Karlobag, Ogulin, do 100 za 1 pa do najsmesnijeg virusa i 600.000 turista iz Kine… Moj predsednik nije i nikada biti nece.

Pobogu čoveče kako ti lupetaš,pa na zadnjim izborima je 70% ljudi glasalo za njega

70% kojih ljudi? Sramota je reci da podrzavas takve.

Na izborima 2000 SNS je imao 62.6%, izlaznost je 48% (u mom gradu jos je i manja), racunaj sam, to je podrska 30% glasaca, sto je njihov plafon.

Poslednji izbori u jeku pandemije su bojkotovani od strane vecine.
Koliko je od njihovih glasaca radnika javnih preduzeca i drzavnih institucija, koliko je ucenjenih, koliko kupljenih glasova, koliko je glasova preminulih, koliko je dzakova brasna i krompira i ostale robe podeljeno pred izbore? Koliko ljudi su pozvali na mobilni pred izbore bez njihovog odobrenja? Mene su licno zvali 4 puta iako sam im rekao da to ne rade, niti sam kome dao broj.

Hoces reci da izbore dobijaju fer i posteno i za njih glasa 70% i da imaju apsolutnu podrsku? Daleko od toga!

To je jedna interesna grupacija kojoj je najbitnije da sto duze ostane na vlasti i za sebe pribavi sto vise drzavnih sredstava.

Свака част. Тако и треба. Овде нисмо ради политике

Па ти си очигледно промашио портал. Пребаци се на други политички. Гласај за неког другог онда или живи у Белгији. Или што би неки рекли, он оде из села али село из њега никад

Scuricu, nemoj likovati. Ruzno je to.

Preko 4200 Kineza u Srbiji posjeduje radnu dozvolu i zapošljeno je kao radna snaga iz inostranstva putem radne vize.

Koliko je godina Bandić vladao Zagrebom i kako?
A koliko godina i kako HDZ?
Što se tiče kokošje pameti, tu su mnogi Vaši sugrađani veliki primer.

bukvalno postoji fejsbuk stranica bandiceva lazna obecanja 😀

I Vučić je puno realizovao i šta sad?

Dupli sendvič za gospodina!!!

Izvinite a ko vlada danas, da nije slučajno opet HDZ? Pa čekajte, kako to? Ribice ili ko ste vi? U svakoj normalnoj državi bi poslje Sanadera i sličnih premijera iz redova HDZ-A ta stranka otišla u istoriju samo u Hrvatskoj ona i dalje vlada i vi nekome držite pridike, dajte molim vas. Kazne premijera tako što ga postave za predsjednika. Kolinda koja grli pehare. Daaaa, ozbiljni likovi.

Jeste super ste vi, zato vam tako dobro ide, posebno u Slavoniji koja se prazni munjevitom brzinom. Drugo vi pricate kako HDZ gubi vlast, pada sa vlasti ali opet na kraju zavrsi na vlasti. Dakle pravi cirkus.

Ako AS uvede drugi avion i letove za ORD i YYZ to bi bilo fenomenalno, jer znam jako puno ljudi kojima bi to bilo olaksanje jer imate jako puno penzionera kojima bi direktan let mnogo vise prijao nego kraktko maratonsko trcanje prilikom presedanja u Frankfurtu , stepenice u Minhenu, prtljag u Parizu koji obidje svet itd.

Komentar za zlatnu ribicu ne smatram zlonamernim, dapace smatram ga duhovitim i nisam ga shvatio kao licnu uvredu, jer gosp Precednik voli da izbacuje cifre koji mu PR napise bez detaljne provere a on ih kaze sa dramaticnom pauzom.

Uskoro srpskim i turskim državljanima neće trebati pasoši za ulazak u Srbiju tj Tursku.

sjajno. umesto za 26 zemalja evrope neće nam trebati pasoš za malu aziju. oduševljen sam

Najvažnije od 26 zemalja EU nas neće. Ove koje nas hoće nemaju puno uticaja. To je realnost. Zamislite kada vlada Hrvatske dobije nalog da nas ucenjuje i pritiska po svim mogućim osnovama, da se Berlin ne bi sam eksponirao.
Ako neko ima bolju ideju kako dalje, bilo bi lepo da je iznese.

U tome i jeste fora sto EU nema odgovor na sve vece prisustvo Kine u Srbiji. Setimo se sefa EU delegacije koji je kukumavcio kako EU uopste nema dobar PR kao Kina u Srbiji. Kme kme
Zasto je EU na brzinu odobrila pare za prugu Beograd-Nis? Pa zato sto je i to trebalo otici Kinezima a Evropljanima treba malo dobrog PR-a.

Dzaba im PR kada ce ova ekipa sa vlasti izaci da se slika i da pokaze kako je sve to njihovo dostignuce. 24h se vrte na svim nacionalnim i lokalnim televizijama.

Pa u mom gradu se sve radi od donacija: zamena klupa, sredjivanje parka, uredjenje igralista, postavljanje autobuskih stajalista, sredjivanje fasada, nabavka medicinske opreme, nabavka vozila za komunalna preduzeca… Donirao fond ovaj, donirala ova organizacija, donirao EU, donirala Vlada Svajcarske, ambasada Holandije, ambasada Francuske, USAID… Onda na TV izadje premijerka ili gradonacelnik, ministar finansija, ministarka gradjevinarstva itd i zahvaljuju se predsedniku…

Da nije raznih donacija ne bi nista uradili. Sto je najgore, iako mozda zele dobro, samo nam stavljaju so na ranu i prodazuju agoniju.

Broj kineskih turista se sporo ali polako oporavlja. Evo i cifri za prvih 7 meseci ove godine:

1. Kinezi – 1.558 u julu – 6.886 ove godine, +401%
2. Indija – 7.475 – 11.227
3. SAD – 3.362 – 8.602 – +427%
4. Rusija – 6.071 – 31.442 +623%
5. Slovenija – 4.308 – 12.576
6. Hrvatska – 3.517 – 14.753 – +512%

Ukupno:
129.999 – 393.773 – 534%

Imam jednu pohvalu kao i uvek za clanak i jednu pokudu. Nismo bas svi ovde kao zlatne ribice i da pamtimo tako i ovako. Slazem se sa svim izrecenim u tekstu, ali imam i jedan dodatak. Srbija verovatno jeste jedina zemlja u Evropi koja nema vizni rezim za kineske drzavljane, ali isto tako mislim da je jedina zemlja koja takodje nema vizni rezim za drzavljane Indije. Takodje je ogromno trziste i tu takodje treba pronaci neku nisu i pokusati sa letovima, ako ne celogodisnjim onda bar u periodu godine kada se odlazi na egzoticna mesta zbog letovanja.

Meni je apsolutno nejasno to “pamćenje zlatne ribice”. Kao Vučić obećao toliko turista i eto to se nije desilo i narod ima to pamćenje!? Šta li bi to trebalo da znači?

Pa samo kod nas političari lažu, a barod se prima. Neobično čovjeku, on je ipak iz Hrvatske koja je opet u Europskoj uniji i to kod njih nije moguće.

Da a mi Srbi smo kao zlatne ribice… to mu dođe kao tupavi.
Molim da se komentar čita brzo jer će biti obrisan.

Jeste, trebali smo Vučića vjerovatno spaliti na lomači zato što nije došlo 300 hiljada Kineza.

ma ne, trebalo je da mu damo još veću moć! oh wait…

Ma kakvi, odmah na lomaču. Nije došlo 300 hiljada Kineza! Pod mač bato! Za sve ostalo imate izbore 😉

Nije vaš predsjednik ništa bolji pa vam je predsjednik.

Kao što leti HDZ već 30 godina ili kao što je Bandić letio, nemojte molim vas o tome. I jedan i drugi su puni bisera pa vladaju Hrvatskom. Milanović letio sa premijerskog mjesta pa doletio na predsjedničko. Zlatne ribice?

Jel slučajna permutacija Alene ili?

Naime, HDZ je za 30 godina izgubio vlast 2 puta, a ne 3 puta za 20 godina 🙂

Dakle, ipak je tačno ono što sam ja napisao, da je HDZ izgubio vlast 2 puta za 30 godina, a ne ono što ste vi?

Hvala

To je istina. Razlog: u Hrvatskoj je drustveno uređenje ipak miljama ispred srpskog (iako nije ni u Hrvatskoj bajno). Srbija je realno (prešutna) diktatura.

Naš predsjednik možda je ovakav i onakav, ali za razliku od Vašega, zna koje ima ustavne ovlasti i ne izlazi iz njih.
Vučić u Srbiji, ne da je predsjednik, on je i premijer, a sve mi se čini i monarh… tako da….

Kad vam se čini vi se prekrstite i uradite neku pobunu jer vaša vlast nije sposobna da poslje tolikog vremena ljudima kuće da obnovi od zemljotresa a drugima pridike držite, Skoplje u omraženoj vam državi za godinu oporavili, Kraljevo u Srbiji takođe a vi? Svoje dvorište metite.

Ma dajte molim vas, gledao sam juče presicu Plenkovića, predlažem i vama da pogledate.

Prijatelju, ja kao Hrvat, mogu ti samo ponoviti, pošto Vam je Vučić tako dobar, vladao on Vama još barem 8 godina, a što se mene tiće, može uvesti i dinastiju 🙂

Da mi je to napisao netko kome Vučić nije premijer, predsjednik, a bogami i predsjednik kućnog savjeta, možda bih Vas ozbiljno i shvatio, ovako… 🙂

Pomoz Bog brate bote, sta ima ovo ono ?

Naravno da je nemoguće 😀

Ja se necu sloziti. Znaci li to da poznajete dobar deo populacije Srbije pa mozete reci tako nesto? Molim Vas izbegavajte ovakve komentare, jer ne doprinose ugledu portala. Svaka generalizacija, na nivo naroda, veoma je prizemna… mozda bi bila zabavna u formi vica, ali nista vise od toga…

Pa niste to dokazali danas sa člankom.

Zaista je lepo sto se osecate kao kod kuce u Srbiji, ali to je sasvim normalno, zar ne? Samo kazem da je jako ruzno reci za ljude iz Srbije (vecinu kako ste rekli) da su na nivou zlatne ribice… to bi isto tako bilo ruzno da ste rekli za bilo koju drugu zemlju sveta… Ipak Vas biznis zavisi od tih ribica…

I jos jedna sitnica, kao akvarista, mogu da Vam kazem da zlatne ribice nemaju losu memoriju uopste (jako su pametne i cak se mogu trenirati)

Cuj to molim te, on je akvarist 😂😂😂😂 Stvarno mi je dobro doslo da se nasmijem danas.

Sta je smesno u tome? Ali drago mi je da Vas je to nasmejalo, pa kako god…

Siroma pi*dousti vucic tesko shvati, brzo zaboravi…inace je mnogo bistar.. Boze prosti kao ladna morava

Da je vic bilo bi smijesno. Ovako, nazalost je samo istinito.

Ovo što ću napisati nije namijenjeno da bude provokacija, no ruku na srce Srbija nema niti jedno svjetski poznato odredište ili atrakciju te vjerojatno nikad nece biti turisticka meka. To je ziva istina i svi to znaju, tako da kolicina turista u Srbiji (ukljucujuci kineze i ine druge) je vjerojatno na plafonu koji će ikad dostici.

A neko tvrdi da jeste turistička meka?

Tvrdi Vucic kroz medije koje kontrolira i koji forsiraju te price iz godine u godinu o pracenju turistickih sezona u Srbiji. Sve je to zbog Vuciceve patoloske potrebe da se u svemu poredi i natjece s Hrvatskom pa i u turizmu se zbog tog forsira prica o uspjesnosti Srbije jer je i Hrvatska uspjesna u tome. Ne ulazim u raspravu sto Hrvatska ima bolje preduvjete zasto je tako ali time prihvatite da je turizam u Srbiji gotovo beznacajna privredna grana i drzite se komparativnih prednosti koje imate ako ste ih vec otkrili. Ako niste radite na tom da ih otkrijete. Turizam definitivno nije jedna od njih. I postedite me price o nekakvim banjama i planinama. Niti imate tako visoke planine da razvijate zimski turizam kao Austrija niti gradove poput Praga, Budimpeste ili Beca sa arhitekturom kao svjetskom bastinom, a banjski turizam ne moze imati tako znacajnu ulogu i nema je nigdje u svijetu niti avanturisti ne tumaraju sumama i planinama u tako znacajnom broju nigdje u svijetu. Ako su vase prednosti poljoprivreda ili hi tech tehnologija onda radite na tom i forsirajte tu pricu da to postane. Time cete nekog i animirati da se pocne baviti time poput Rimca u Hrvatskoj, a ne otvaranjem kavana jer turizam u Srbiji moze biti na nivou ugostiteljstva i niceg vise. Ja bih vise volio da Hrvatska ima 10 Rimaca nego sve sto zaradi od turizma. Naravno ne mislim da bih to volio umjesto da ima izlaz na more ali da ima prihod od hi tech tehnologije umjesto od posjete turista uvijek bih se mijenjao.

ima beograd. nije turizam samo more i stare zgrade, ali postoji kongresni turizam, zdravstveni turizam, religijski turizam, recni turizam, city brejkovi, sajmovi itd itd itd sta god da smisljate kao razlog da dodjete u beograd da se dobro provedete 😀 a kao sto ljudi iz regiona vole da dodju u bg, sigurno ce voleti i kinezi. samo da se lepo upakuje

Da, bas vidim kako skupina kineza đuska po splavovima uz lake note dare bubamare.

Nema mesta na splavovima za njih od Slovenaca i Hrvata.
Bitno da Kinezi sve vise dolaze sto se vidi I po ciframa. Rusi su sve bolji.

Veliku većinu ljudi u Srbiji (i ne samo u Srbiji već vjerovatno u svim drugim državama u svijetu) ne zanima avijacija posebno, tako da predsjednikova obećanja o pokretanju neke linije i na kraju ne pokretanje iste sigurno neće (značajno) narušiti predsjednikov kredibilitet. Samim tim pamćenje zlatne ribice ne igra ulogu na nivou čitave Srbije, svakog građanina pojedinačno. Vučić posebno se svaki dan pojavljuje na TV i obećava štošta tako da je ovo nebitno obećanje iz perspektive prosječnog građanina. Slična priča bi bila da to uradi hrvatski ili recimo slovenski predsjednik, na stranu što svako do njih može imati lične aspiracije ka pokretanju nekih aviolinija.
Gledajući zemlje ex yu svaka od njih može naći primjere pamćenja naroda kao u zlatne ribice za ozbiljnije državne stvari, neke više neke manje, ali sigurno. Međutim, to je već druga tema

Moze Vucic imati ogromne bisere ali za njegovo vreme puno je uradjeno za srpsko vazduhoplovstvo. Sredio je Jat tako sto je doveo Etihad da reorganizuje celu pricu. Dosao je Vinci koji je znatno prosirio kapacitete terminala. Cak sta vise, uz dodatak C7-C10 poceli su odmah renovirati A1-A4 iako se prvobitno planiralo da se saceka.
Drzava Srbija nikoga ne favorizuje u Beogradu, JU je primorana biti konkurentna sto se vidi i po tome da Wizz dovodi treci vazduhoplov u Beograd. Da ne spominjem to sto je drzava ignorisala zahtev JU da se blokira N4 ROV-BEG. Mogli su komotno blokirati Air Montenegro ali to nisu ucinili nego su ih pustili.
Isto tako, INI je dobio JU bazu koja nije nikoga od konkurenata oterala vec je prosirila trziste. KVO je aktivirano i ono ce biti povezano sa novim autoputem koji grade Amerikanci i koji ce manje vise povezati Zapadnu Srbiju za autoputem Beograd-Nis.

Dalje, sto se infrastrukture tice, tu je nerealno puno uradjeno. Pogledajte samo puteve koji su renovirani a novi sagradjeni. Ne moze privreda ici dalje bez tih stvari. Milos Veliki je preko beogradske zaobilaznice spojio zapadnu Srbiju sa Evropom. Evo sada krecu da grade i brzi put ka Kladovu i tako ce otvoriti i istocnu Srbiju. Ovo je bitno jer su Kinezi kupili one hotele kod Bora a tu je i Crni vrh koji ima turisticki potencijal.

Drugo, za vreme SNS (voleli ih ili ne) ali Beograd je mnogo sredjen. Fasade su doterane, Savski trg je renoviran, otvoreni su mnogi mali trgici .. a sve to kako bi se privukao sve veci broj stranih turista.

Broj stranih turista u Srbiji:

2021: 393.773 (+35%)*
2020: 445.711
2019: 1.846.551 (+8%)
2018: 1.710.514 (+14%)
2017: 1.497.173 (+16%)

* period januar-jul

Ujedno, privreda Srbije a posebno Beograda se stabilno razvija. Naravno, Beograd zbog svoje mocne IT industrije je postalo ostrvo pa je situacija znatno bolja nego u ostatku Srbije.
Gaming Industry, znaci sektor IT koji se bavi pravljenjem igrica obara rekorde. Srpske video igrice su kupljene/skinute sa neta 350.000.000 puta! Proslogodisnji promet ove industrije je bio €120.000.000.
Ako se pitate odakle ovolika potraznja za carterima ili letovima ka egzoticnim destinacijama eto vam odgovora. Ove nove industrije polako ali sigurno vuku celu Srbiju napred. Na osnovu podataka iz APR-a, svaki okrug u Srbiji dobija subvencije iz Beograda sto je i logicno posto ovaj drzi 44% BDP-a. Zato je rast beogradske privrede tako bitan jer je on lokomotiva koja vuce sve napred.

p.s. ove godine se ocekuje da ce Srbija preteci Bugarsku po prosecnoj plati.

Ali ga treba maknuti zbog izjave o kineskim turistima, u Hrvatskoj bi njega odmah maknuli sa mjesta predsjednika na mjesto premijera.

Neko bi mogao napraviti istu takvu listu za vase izjave.

Zato sto ce biti izbrisan

Stara narodna:
“Svaki narod ima vlast kakvu zaslužuje”. :)…. prevedeno, za kakvu glasa

MAJKO MILA!!!!!!! Da li vi realno poredite Hrvatsku sa Srbijom sto se turizma tice?!?! Sta ce covek sve procitati ovde.

Jeste najbolje ce CG gde su konacno pro-srpske vlasti blokirati JU i tako sahraniti svoju turisticku sezonu. Drugo drzava je mogla da ih blokira na osnovu dugovanja YM, da im otme avion ili sta god vec. I jedna i druga firma imaju vlasnika sto znaci da su povezana lica.

KVO je aktiviran nesto pre korone. Ocigledno da su zbog situacije skoro svi letovi ukinuti. Linija KVO-VIE je bila izuzetno dobro popunjena sve vreme dok nije ukinuta zbog korone. Ona ce biti vracena cim se situacija popravi. Znam da obozavate da bacate hejt na ovaj aerodrom ali bolje se odmah prilagodite na novu realnost jer KVO is here to stay and to kick ass. Predlazem vam prvo da skocite pa da kazete hop. Nije vam KVO OSI koji je dokazano neisplativ i gde svako ko je dosao se brze bolje pokupio i pobegao. Danas jedini koji opstaje tamo je Trade Air sa onim miniaturnim avionom i masovnim subvencijama. KVO barem uspe da popuni ATR od 70 mesta.

INI-HHN je oteran jer je ta linija bila dodeljena JU nekoliko meseci pre nego sto su oni i aplicirali. NA kraju krajeva to je bio marketinski trik kao reklama za HHN-BNX koji je odmah posle najavljen.

@Wizz u BEG, nijedan aerodrom koji ste naveli, pa cak ni ZAG, nema toliku konkurenciju kao BEG. Kao prvo, nijedan pa ni ZAG nema drugog baziranog igraca koji prkosi W6. Dakle i pored JU i svih ostalih u BEG, Wizz uspeva da raste i da uvede treci avion. FR je tek otvorio bazu a neke linije kao SOF su odmah smanjne tokom zime.

Zato sam i napisao da se Beograd maksimalno sredjuje i prerasta u ozbiljan grad. Pogledajte samo broj oblakodera koji se trenutno grade. Nije samo BEG jedini pravi aerodrom u nasoj regiji, Beograd je isto tako jedini pravi, veliki grad u celoj bivsoj Jugoslaviji. Zagreb je vise u rangu nekog Novog Sada ili Ljubljana. Potraznja i broj putnika na ZAG su najbolji indikator toga. Pobogu pa vas ne samo sto je Tirana preskocila vec i SKP i PRN!

Dakle manite se kritika na nas racun, Beograd i Srbija se tek razvijaju a najbolje tek dolazi.

Bravo! Potpisujem svaku rec uz jednu ispravku i sve dopune…

-Ryanair je ponovo najavio da ce leteti cele godine iz ZAG za SOF, no po cenama karata izgleda da im ne ide sjajno. Let koji ide za 3 dana kosta 12,99 EUR.
-W6 se ne mogu porediti u TZL i SKP sa BEG iako to autor zarko zeli, jer su tamo debelo subvensionisani dok u BEG nisu. Takodje ne bi nikad FR dosao u ZAG da nije dobio posebne pogodnosti za nove linije cega u BEG nema a sto autor “slucajno” zaboravlja.
-INI-HHN je nesrecno uzet kao primer od srane autora necega to treba dokazati dok svi znamo da i dan danas iz INI lete i W6 i FR ka evropskim destinacijama sto se opet “slucajno” zaboravlja. Nije i ne moze jedna linija koja je iz opravdanih razloga bila blokirana biti vaznija od desetak ostalih LCC linija iz INI. Ali eto, izgleda da ovde sve moze.

Sve ostalo na mestu.

BDP Beograda po stanovniku je duplo manji od BDP Zagreba u 2018, 22.695 EUR, a Beograd 10.539 EUR.

BDP Beograda je 41,3% cele Srbije, a BDP Zagreba 34,3 % Hrvatske.

Aerodrom Niš trenutno vode ljudi koje je postavila vladajuća stranka. Umesto da se nastavi sa uspostavljanjem novih linija i da se dovođenjem novih kompanija podigne nivo saobraćaja aerodrom je potpuno neaktivan.Sada je sveden na nivo lokalnog aerodroma koji če da ima oko 100000 putnika dok je potencijal bar pet puta veći. Banja Luka je primer kako menadžment treba da bude aktivan u odnosu na kompanije i rezultat je odmah vidljiv. Upravljanje aerodromom Niš se vrši direktno iz Beograda kome i nije cilj da se Niš nešto razvija a zna se i zbog čega. Ne izdaju se dozvole za letove ka Moskvi i Istanbulu dok Air Serbia leti samo 2 linije od 12.Velike primedbe idu na račun osoblja aerodroma koje nije ljubazno kao i prema lošem informisanju putnika od strane aerodroma. Tržište na sve ove nedostatke reaguje tako što masovno koristi Sofiju i druge okolne aerodrome gde veliki broj kombi i minibus vozila razvozi putnike i koji tako povećavaju broj putnika aerodromima u inostranstvu,

Ja kao Hrvat, iskreno Vam želim Vučića barem još 8 godina na vlasti, kada Vam je tako dobro pod njim 🙂

Stvarno poredite Wizz u Bg sa aerodromima u Tuzli i Skoplju? A ko je tamo konkurencija Wizz-u i kolike subvencije im daju? To ste izgleda zaboravili.

Ocigledno ni vi ne znate jer biste ih napisali. Ali znate da su niske. Zanimljivo.
Bitno je da postoje dok ih u BEG nema. To je poenta.

Znači subvencije postoje kolike god da su. Drugo pitanje, kolika je konkurencija Wizz-u u Tuzli a kolika u Skoplju u odnosu na Bg?

Hajde da vidimo sta kaze Jakov Fabinger u martu 2020

Wizz Air is in the process of negotiating a new agreement with Tuzla Airport in Bosnia and Herzegovina. The details of the agreement are not public but a Simple Flying analysis of financial reports from Bosnia and Herzegovina shows that Wizz Air is set to receive significant financial assistance.
However, the financial documents released by local and state government bodies in Bosnia and Herzegovina reveal that the extent of financial assistance is great.

Sarajevo Times reported in December 2017 that the government of Bosnia and Herzegovina has put aside 3,570,000 BAM ($2 million) to subsidize operations at Tuzla Airport.

A u julu 2020 kaze

Bosnian airports are set to benefit from a boost of nearly three million convertible marks (BAM) in subsidies, which is the equivalent of $1.7 million. The money will be distributed by the Federation of Bosnia and Herzegovina, which is a constituent part of the country that is Bosnia and Herzegovina. The four airports that will receive the funding include Tuzla, Mostar, Sarajevo, and Bihać.

Eto, vidite da nije tesko i da nisu samo pretpostavke. Cak je i logicno jer ne bi W6 leteo u bosansku varosicu bez debelog novcanog razloga za to.

Dakle Wizzovo letenje u SKP i TZL jeste debelo subvencionisamo ali u BEG nije. Ogromna razlika.

Pa vi poredite BEG sa ostalim aerodromima u regiji? Koju konkurenciju ima FR u ZAG? U SKP? U TZL? Ko im otima putnika i primorava ih da budu konkurentni. Pa sami ste napisali da je JU potukla W6 u LCA. Ko ih moze potuci NA BILO KOJOJ LINIJI iz drugih aerodroma regije koje ste nabrojali?
Napisali ste clanak kako easyJet i Wizz Air lete istim danima iz BSL. Da li je takva situacija moguca sa drugih aerodroma regije koje ste nabrojali? Nije.
Ko je konkurencija FR na ZAG-PFO? Verovatno JU i W6 iz BEGa hahaha

Dakle, Wizz Air je i pored svega toga uspeo da se izbori i da dovede treci avion. Videcemo kako ce ici njihova baza u ZAG i do koje ce se mere siriti. Taj aerodrom nema potencijal da ide dalje od 4 miliona putnika a brojke koje sada vidimo su odlican dokaz. Uz sve to, BNX se jako lepo razvija tako da ce sve manje i manje putnika ici u ZAG kao sto je to bio slucaj ranije

Stvarno? OSI ima 18 nedeljnih letova? Sa kojim avionom, kojim kapacitetom? Koliko imaju putnika za sada u 2021. godini? Kada je otvoreno OSI? Koliko vec decenija postoji i koliko dugo pokusava da privuce nekog klijenta koji ne salje turboelisni avion sa 5 sedista?

Necu dalje komentarisati KVO vec cu samo sacekati da se normalizuje situacija pa cu se vratiti da vas podsetim sta ste sve pisali za njih. Samo cu za kraj dodati da ce se taj aerodrom mnogo fino razvijati posebno kada se resi pitanje piste.

Sto se BDP-a tice, tu se isto vidimo za koju godinu, mozda vec naredne godine. 😉

Na kraju, da li ste vi svesni da sta god da pricate broj putnika za ovu godinu skida sve maske i pokazuje pravu stvarnost na trzistu. Mozete vi opravdavati HR do mile volje ali ove brojke koje vidimo i koje mozemo citati i na vasem blogu ovde su najbolji dokaz of things to come.

Nije istina da nije bilo letova sa KVO pre pandemije. Letovi ka VIE su poceli u decembru 2019.

Napisali ste:
“Prije Covida19 nisu imali ni jedan jedini let…”
Dakle, dokazana neistina.

Pogledajte vas komentar, 02.09.08.50h

Ti si neki PR ove smesne vlade ili sta vec? Prvo ovo sto si napisao je nebuloza. Aerodrom je bio ekstremno profitabilan i pre dolaska Vanci-ja. Poslednje dve godine zbog epidemije opao je avio saobracaj kao i svuda u svetu. Da li mislite da u ugovoru sa Vanci-jem ne stoji klauzula za nadoknadu gubitaka od strane drzave? O aktiviranju KVO sa jednom redovnom linijom necu ni da diskutujem, kao ni o oduzimanju Niskog aerodroma i stopiranju njegovog razvoja. To da AirSerbia nije povlascena na BEG nije istina, JU placa daleko manje nego sve ostale avio kompanije i pored toga je ekstremno neprofitabilna investicija, gubici su cak i veci nego nekadasnji JAT. Etihad je ocigledno u celom poslu bio samo paravan. IT industrija u Srbiji jeste daleko od IT industrije u Hrvatskoj, ali opet daleko smo od jedne Rumunije, i nemamo toliko kadrova da bi ovaj sektor ostvario neki dugorocni rast. Plus ova vlada je bukvalno unistila freelance industriju svojim losim odlukama tako da je mogucnost za dalekosezni rast skoro nemoguca jer je freelance-ing bio odskocna daska za mnoge developer-e.

Floskula je zapravo da Hrvatska bitno vise izvozi u Kinu od Srbije. Dacu vam precizne podatke!
IZVOZ Hrvatske u Kinu: 2019= 795mil kuna, (u evrima 106,5 M)
: 2020=644mil kuna, (u evrima 86 M)
:2021(I-V)=266mil kuna, (u evrima 35,5M)

IZVOZ Srbije u Kinu: 2019 =295 miliona evra
: 2020=329 miliona evra
:2021(I-VI) =Cak 336,8 miliona evra za 6 meseci!

Za prvih 6 meseci, 336,8 miliona evra je malo veci izvoz od 35,5M koliko ima HR,slozicete se zar ne?
U svetlu ovih cinjenica istiniski je nonsens reci da Hrvatsku bitno vise izvozi u Kinu od Srbije.
Kako bi narod to lepo rekao ”Ako laze koza ne laze rog”
Izvor za ove podatke su mi (dzs.hr , stat.gov.rs) zvanicni sajtovi drzavnih institucija.

Sto se tice Peljeskog mosta, to je finansirano zajedno od EU i Hrvatske ,Kinezi su tu kao gradjevinski izvodjaci radova jer su dali najpovoljniju ponudu,kakva je to investicija onda?. ‘Takvih’ investicija vezano za radove u zeleznickoj,putnoj,komunalnoj infrastrukturi imate u Srbiji u iznosu od preko 10mlrd gde rade kinezi ili su radili kao glavni izvodjaci,mogu svaki pojedinacno projekat da vam navedem ako treba.

Strane direktne investicije su nesto sasvim drugo od kredita i izvodjenja gradjevinskih radova,primere takvih investicija imate u vidu fabrika:
Bor- RTB Bor ,kupovina RTB(350M cena) do sad investirano preko 700M evra, plan preko 1.2mlrd
Zrenjanin-Linglong 800M evra , kooperanti uz Linglong jos 100M
Smederevo-Zelezara oko 200M
Loznica- Mint 100M , Sabac-Mint 50M
Nis-Sinju 50M
Beograd- Bank of China
Beograd- razvojno istrazivacki centar Huawei

Nije floskula da Srbija ima bitno vise investicija iz Kine od Hrvaske vec notorna cinjenica.
Svi ovi poslovi mogu da generise dodatni broj putnika ukoliko bi otvorili liniji BEG-PEK,i naravno potraznja za uslugom kargo prevoza.,, Mislim da linija ima potencijal.

CCC gradi auto put Požega-Preljina 450 miliona
Dogovorili su izgradnju brze pruge Novi Sad-Kelebija 1,16 milijardi
Shandong Hi-Speed Group gradi autoput Surčin-Novi Beograd 70,5 miliona
Izgradili 2 deonice na auto putu Beograd-Čačak 333 miliona
Grade brzu cestu Valjevo-Lajkovac 158 miliona
Potpisali ugovor za brzu cestu Požarevac-Veliko Gradište 337 milona
Kandidati su za gradnju auto puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad.
To je što ja znam, navodno su Kinezi u igri i za metro u Bg sa Francuzima.

Još da dodam fruškogorski koridor koji će spojiti Rumu i Novi Sad, i tamo su Kinezi u igri a vrijednost je oko 600 miliona

I izgradnju Pupinovog mosta sam zaboravio da su Kinezi radili 260 miliona. Uglavnom budite sigurni da Kinezi mnogo više ulažu i rade u Srbiji nego u Hrvatskoj, nije čak ni za poređenje a i živi ih ovde baš mnogo.

Pohvalno. Bio je vise i red da Srbija dobije infrastrukturu koja nije na razini 19. stoljeća.

Hvala na pohvalama.

Cijim kreditima se to radi? Kineskim?

Sad sam ja gledao oba zavoda za statistiku. Podaci su kao sto je napisao Amigo. Molim vas proverite i vi ( na dva klika) i ispravite u tekstu.
Hvala unapred

Ni srat bez Amiga

Imate tu još Mei Ta Obrenovac 150 M, pa se treba spomenuti Šandong Haj spid grupa koja gradi nekoliko dionica auto puteva po Srbiji i CCC grupa, pa izgradnja brze pruge Beograd-Novi Sad, pa brze ceste itd u pravu ste, ni blizu nisu ulaganja od strane Kine u Srbiju i Hrvatsku, mnoooooogo više su prisutni Kinezi u Srbiji.

Covek je razbio sa podacima.

Evo, dacu vam podrobno podatke o svim tim projektima,a malo cete morati i da guglate vezano za same deonice i pojedinosti.

Milos Veliki autoput: 2.9mlrd
Ukupna vrednost radova gde su Kinezi bili glavni izvodjaci je 1.1mlrd E.
Deonice:
NBGD-Surcin=70M (radovi u toku)
Surcin-Obrenovac=210M (zavrseno)
Obrenovac-Ub,Lajkovac-Ljig zajedno 333M. (zavrseno)
(Ub-Lajkovac oko 15M,prepravke za drugim izvodjacem), (zavrseno)
Preljina-Pozega=450M.. (radovi u toku)
Pozega-Boljare sve dogovoreno sa Kinezima vrednost te deonice 1.8 mlrd (tuneli,mostovi dizu cenu) Sto bi znacilo na ovom projektu Kina ima 2.9 mlrd vredne projekte , neke je uradila ,neke trenutno radi (520M evra trenutno radovi) a neke ce tek da radi, do Boljara konkretno..

Brza pruga:1.53mlrd
Beograd-Stara Pazova =350M evra- (radovi u toku)
Novi Sad-Subotica=1.16 mlrd evra -(krecu za 2 meseca)
Rakovica-Resnik 24M evra (zavrseno)
Beograd-Nis 2mlrd (verovatno ce Kinezi dobiti ugovor jer rade najjeftinije,ali sacekacemo…)

Ogroman ugovor je potpisan pocetkom 2021 vezano za gradnju precistaca otpadnih voda,kanalizaciju,deponije , ugovor se odnosi na cak 65 lokalnih samouprava, ugovor sa CRBC vredan 3.2 mlrd evra…

TE Kostolac novi blok i dodatni radovi ukupno 715M evra. (radovi u toku)

Iverak-Lajkovac=158M evra (radovi u toku)
Obilaznica oko BG=210m evra (radovi u toku)
Bg-Veliko Gradiste =337m evra (potpisan ugovor,uskoro krecu radovi)
Bg-Zrenjanin-NS=600m evra (potpisan ugovor -II-)
Toplovod Obrenovac-Bg=195m evra (radovi u toku)
Prerada otpadnih voda u BG=271m evra (radovi u toku)
Zemun-Borca=255m evra (zavrseno)
Fruskogorski koridor=650m evra (radovi u toku)
Novi most u NS=130m evra (potpisan ugovor)

Eto,ukratko projekti gde su Kineske kompanije GLAVNI izvodjaci, nisam racunao projekte gde su podizvodjaci…
Naravno vrednost radova ce se daleko uvecati kad krene BG metro potpisan ugovor sa Power China i Almstrom(Francuska) vrednost ukupnog projekta 4.4 mlrd , ali i da ne racunate metro vrednost radova je ogromna oko 10mlrd kao sto napisah..

P.S. zaboravio sam zaista MEI TA i investiciju od 150M evra hvala

Pozdrav,Amigo.

Kao i uvek pohvale za iznete podatke u članku, ali ovaj put ste zaista traljavo (izvinjavam se ako je možda prejaka reč, više je dobronamerna kritika) odradili posao u pogledu istraživanja broja kineskih radnika i investicija u Srbiji. Potpuno je upitna ova rečenica iz članka:

Druga floskula je da Srbija ima bitno više kineskih investicija od Hrvatske. Brojne su investicije Kine u Hrvatsku, a najveći projekt je izgradnja Pelješkog mosta. Na mostu radi više od 600 kineskih radnika koji se redovno mijenjaju.

Pored ovih infrastrukturnih radova koje je naveo Amigo, brojne su i direktne investicije.
Mislim da nije spomenuo i rudnik Čukaru Peki koji se otvara (474 miliona evra) – https://www.slobodnaevropa.org/a/cukaru-peki-bor-rudnik-dozvola-zijin/31306719.html

Fabriku LingLong u Zrenjaninu je neko spomenuo u komentaru, a u gradu je primetan broj kineskih radnika.

Druga je apsolutno tema pozadina tih investicija, ekolokški aspekt, isplativost… ali to i nije bitno za ovu raspravu.

Uh bravo, detaljniji si od mene.

Kako li posle ovih tvojih podataka zvuci recenica

“Druga floskula je da Srbija ima bitno više kineskih investicija od Hrvatske”

Smesno. Ali ono bas.

Ja sam još jutros obrisan kada sam autora upozorio da je neupućen kada tako nešto tvrdi a da me poslušao i provjerio sad bi bilo drugačije.

Bićete opet obrisani. 🙃

Pa dobro, šta da radim, ja sam bio dobronamjeran, samo sam htjeo da kažem da to nije istina što autor tvrdi.

Tko financira te “investicije” u infrastrukturu?
Kinezi, ili Srbija?
Ako Kinezi daju kredit koji Srbija mora vraćati, onda to NIJE kineska investicija, možda se zbog toga razlikuju podaci, druga stvar je to što to vučić predstavlja kao Kinesku investiciju.

Naravno da infrastrukturu plaća država Srbija, zašto bi Kinezi pravili puteve za svoje pare a investicije koje Vučić spominje su fabrike koje Kinezi grade ili ulažu novac u unapređenje fabrika pa tu imate, željezaru Smederevo, fabriku guma Linglong, pa rudnik Bor, Mei Ta u Obrenovcu, Mint Loznica i Šabac, Sinju Niš i još mnoge fabrike koje su Kinezi izgradili svojim novcem i vjerujte nisu male pare u pitanju za državu kao što je Srbija. Kinezi su ozbiljno zainteresovani za Srbiju, nedavno su u Beogradu izgradili Kineski kulturni centar površine preko 23 hiljade kvadrata. Nemojte me pitati zašto ali eto. Znam lično neke ljude koji prave fabričke objekte po Srbiji, firma iz EU i onda traže zainteresovane da im izdaju radi proizvodnje, najviše kontakata imaju sa Kinezima i njima izdaju.

Tako je Eskim banka u većini slučajeva, oko 85% oni 15% država, u konačnici 100% država, krediti.

Moj komentar se odnosio na upis gosp. Amigo, od 15:00 koji je napravio popis tih “investicija”, na prvu, jako impozantno, međutim kada shvatite da se tu radi o kreditima, a ne investicijama, hm. najblaže rečeno, jako “hrabro”…
Pumpanje BDP-a, ili vizionarski potez Vlade Srbije, vidjeti će se kroz koju godinu kada krediti dođu na naplatu.

Znate kako to ide, investitori neće doći tamo gdje nema infrastrukture, zato je država dužna da tu infrastrukturu uradi i privuče investitore. Hrvatska da nije uradila autoput prema Jadranu budite sigurni da ne bi imala toliko turista. Naravno da ćemo da vidimo šta će biti kroz koju godinu ali ima puno projekata koji su već odrađeni i za koje se krediti već otplaćuju ali Srbija još uvijek nije prezadužena u odnosu na bdp za razliku od mnogih evropskih zemalja.

Sa Vama se djelomično slažem…. apsolutno ste u pravu da invenstitori traže infrastrukturu….
Međutim, pitanje svih pitanja je da li će ta infrastruktura imati dovoljno kamiona sa robom za izvoz, koji će puniti proračun, ili ne, da malo banaliziram stvari… Kao što sam rekao, to će vrijeme pokazati, kada dođu krediti na naplatu.

E to da li će biti kamiona ćemo da vidimo, u pravu ste, vrijeme će da pokaže ali kako god infrastruktura je neophodna. Fiat i Siemens ne bi došli u Kragujevac da autoputa nema. Beogradska obilaznica recimo, možda neće dovesti investitore ali hoće osloboditi autoput kroz grad i smanjiti gužve, ima i takvih ulaganja koja se moraju odraditi. Tako da samo neka se gradi infrastruktura a onda će biti lakše i investitora naći.

Beograd već davno ima obilaznicu samo nije autoput profil tako da niste izgleda vi upoznati sa prilikama u Srbiji što još jednom dokazujete. Majko mila, 50 godina kasnije, kakva provala.

Valjda je ista stvar i sa Pelješkim mostom. Ne plaćaju ga Kinezi pa ga autor nekako svrstava u kineske investicije u RH.

Upravo tako, ali za razliku od Hrvatske u Srbiji postoji zavidan broj i investicija kineskih u razne fabrike.

Tačno.

Ok, i u Srbiji im ide i više od 50% od investicije. Tj. koja je razlika između Kineza koji prave most u Srbiji, i Kineza koji prave put u RH. Zašto ovaj prvi nike investicija, a ovaj drugi jeste?

Ako se uzimanje kredita od Kineza za izgradnju mosta u Srbiji može zvati kineskom investicijom, onda ok… to je Kineska “investicija”.

Zašto je onda izgradnja Pelješkog mosta kineska investicija? Tj. koja je razlika između Kineza koji pravi Pelješki most i koneza koji pravi most na Kolubari kao kontraktor? Zašto Kinez koji gradi Pelješki most jeste kineska investicija, a Komez koji gradi most na Kolubari nije kineska investicija?

Fat fingers. Izvinjenje zbog grešaka u tipkanju.

Otkud Vam to da je Pelješki most kineska investicija? Zna se dobro otkud je most financiran, a i to kojim su mehanizom Kinezi dobili posao izgradnje. Ne obmanjujte i ne raspirujte zlonamjernu atmosferu diskusije.

Zašto ne pročitate tekst o kojem pišemo. Njegov autor navodi da je Pelješki most kineska investicija u RH, a ne ja. Ja samo pitam zašto i na osnovu čega on to tvrdi.

Upotrebili ste niz nadasve netačnih podataka. Posle napisali da vam nike problem argumentima dokazati da grešite, a sada tvrdite da vas jašemo. Nema potrebe.

Kakav projekat Kina sprovodi u RH? Kineska firma izvodi radove na mostu i onda? Ne sprovodi Kina nikakav projekat već RH i EU.

A koje su to “brojne” kineske investicije u Hrvatsku, baš nas interesuje, mi evo nabrojasmo ove u Srbiji.

Zašto ne pročitate tekst o kojem pišemo. Njegov autor navodi da je Pelješki most kineska investicija u RH, a ne ja. Ja samo pitam zašto i na osnovu čega on to tvrdi.

Da, oni su izvođači. To nema puno veze sa investitorima.

Bravo. 🙃

Autor članka, tj. gosp. Šćurić je pogriješio, Pelješki most nije Kineska investicija u Hr. a pošto EU sudjeluje sa 85% sredstava, moglo bi ga se svrstati u EU investiciju.
Međutim, prometna infrastruktura u Srbiji, za koju Kinezi daju kredit Srbiji, mikako se ne može nazvati Kineskom investicijom.
Ili neka paralela, to bi bilo kao da ja kažem da je moj stan, kupljen na kredit banke, investicija banke u mene…. malo smiješno, zar ne…

Svakako razumem šta vi pišete, u pravu ste. No, komentarisah Pelješki most kao “kinesku investiciju” jer se “50% love vraća u Kinu.”

Generalno, i bez kineskih kontraktora u infrastrukturi kineske investicije u Srbiji su značajno veće od kineskih u RH. No, smatram da to i nije tako dobar podatak. Svako ko je radio sa Kinezima kao investitorima ili kontraktorima zna zašto.

Apsolutno se slažem sa Vama, samo, dopunio bih još jednu stvar…. Svaka investicija, Kineska, Ruska, Američka, Njemačka, gdje se skrivaju ugovori, iznos kamate, je sve drugo nego nešto što bih poželio Hrvatskoj, a najbolji primjer toga imamo u Vašem i našem susjedstvu, C. Gora.

Ni u jednom ni u drugom slučaju Kinezi nisu investitori. Investitor je neko ko uloži kapital u želji i nadi da će ga uvećati. Ni u RH, ni u RS kod infrastrukture Kinezi ne ulažu. No, u Srbiju, u smislu pravih investicija ulažu mnogo više nego u RH.

Da bi vam pojasnio o kakvim fabrikama je riječ reći ću vam samo da Mei ta fabrika u Obrenovcu zapošljava oko 3 hiljade radnika, Željezara Smederevo ima oko 5, nisu to baš male investicije.

U kojoj od njih ne gazda Kinez sutirao zaposlenig inzinjera iz Srbije. Takvi invesgigori i poslodavci neka zaobidju Hrvatsku u najsirem luku.

Kod vas turiste šutiraju po Dalmaciji mjesni ljudi, vama Kinezi ne trebaju.

Da, da
Nekoliko nepoznatih osoba napalo je sinoć na plaži u Splitu mladi par iz Srbije, a policija traga za napadačima, saopštila je splitsko-dalmatinska policija.

I Kinez koji je napao inžinjera je jedinični slučaj takođe.

Pa zamislite samo koji smo genijalci…. što ih mi više šutiramo, oni više dolaze…. zanimljivo, zar ne?

Vole ljudi sado-mazo, svakakvih ima.

Cinizam, shvaćate taj pojam?

Amigo, opet nemate što raditi na poslu pa ste se bacili u pisanje novela?

Kao i uvek, odličan tekst! Iskrene čestitke Alene. Nikola, Novi Sad

ako bi uveli LAX, onda bi mogli da uvedu i EVN da dobiju lep broj transfernih putnika

Pa Kim Kardašijan živi u LA a Jermenka je porijeklom, možda zato 😀

Ne znam koliko će se smanjiti priljev pošiljaka iz Kine u Hr obzirom na to da je uvedena ona taksa za pošiljke iz trećih zemalja. To se još isplati ako se nešto ozbiljno naručuje iz SAD-a ili VB, ali za paketić od 1 € ne vidim smisao plaćati tri puta veći iznos kao neki dodatni porez.

Ko je to uveo?

O cemu se tacno radi?

Nije država (RH) uvela već je to napravljeno na nivou EU. Porez se plaća unaprijed – npr na aliexpressu kupite nesto za $1 i oni vam odmah naplate $1.25 sa HR porezom. Takav paketic dolazi bez ikakvih daljnjih troškova u sandućić.
Problem nastaje ukoliko se porez ne plati unaprijed, onda hr pošta naplaćuje famoznih 18kn “troškova” uvoza.

Meni iskreno nije jasno zasto zapocinju letove u januaru ako je Kina jos uvek zatvorena za posetioce, tj. obavezan je karantin od 4 nedelje. Ko bi putovao u Kinu pod tim uslovima? Zasto se ne saceka do juna da se Kina otvori kao sto je najavljeno?

Kina je u jednom momentu izjavila da ce omoguciti povlastice za drzave koje koriste Sinopharm. Isto tako, mnoge firme su nastavile da lete za Kinu tako da trziste postoji. Ne zaboravimo molimo vas da JU vozi i transfere tako da njima trziste nije ograniceno samo na lokalnu potraznju.

Pa 500 ce biti ako popunjenost bude 100%

ne znamo da li cemo moci u london sledece nedelje a kamoli u kinu u januaru 🙂 a neki plan mora da se napravi pa ce se nekako prilagodjavati. januar inace ima smisla jer se zbog kineske nove godine transporti robe udvostrucuju (oni ne rade gotovo ceo februar) i to ne zavisi od korone + promet ljudi za njihovu novu godinu je fascinantan

Pa za poštu ne treba karantin 😉. Do juna treba da se razrade linije, treba se unaprijed gledati…

Full cargo iz Kine. To ima smisla, ali šta odavde tamo. Nećemo valjda slati jabuke, šljive, pekmeze… avionom

„Imaju informaciju”? Kako, od koga? Od nekog ko reguliše trajanje pandemije?

osim zamaaera u klasteru su i:

(Slovenija)

(BiH)

(Srbija)

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

NAGRADNA IGRA

Osvojite 9 starih razglednica (50+ godina) InexAdrije, Lufthanse, Balaira, Air Lloyda i Ju52
tako da nam pošaljite fotke za foto-spotterski kutak

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!