autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Croatia je povećala broj letova u IV. mjesecu. Dok je u II. mjesecu letjela tek 74 tjedna leta u cijeloj mreži u IV. mjesecu će imati čak 129 tjednih letova. Na gotovo svim linijama povećan je broj frekvencija, a obnovljene su i linije: Zagreb-Beč, Zagreb-Minhen, Zagreb-Brač, Split-Osijek, Dubrovnik-Frankfurt, Dubrovnik-Minhen i Dubrovnik-Osijek.
116 tjednih letova iz Zagreba
Iz Zagreba Croatia tijekom IV. mjeseca leti:
Croatia iz Zagreba leti 116 letova na 17 linija, uključujući code-share partnere, dok Air Serbia u Beogradu leti 121 let na 28 linija uključujući i code-share partnere. U IV. mjesecu kompanija još uvijek ne leti za Bukurešt.
Nikako ne mogu dokučiti logiku Croatie da leti iz Zagreba za Minhen samo jednom tjedno, utorkom, poglavito obzirom što je Lufthansa odustala od letova za Minhen. Croatia bi trebala letjeti za Minhen svakodnevno ili bar 5 puta tjedno.
Croatia i Air France su konačno sinkronizirali redove letenja iz Zagreba pa imaju 6 tjednih letova, svaki dan osim srijede, pri čemu Croatia leti utorkom, četvrtkom i nedjeljom, a Air France ponedjeljkom, petkom i subotom.
Za razliku od toga Croatia nije sinkronizirala red letenja sa Austrianom iz Zagreba, pa tako lete četiri dana u tjednu, jel Austrian leti ponedjeljkom, srijedom, petkom i nedjeljom, a Croatia umjesto da je odabrala neki drugi dan u tjednu (logičan bi bio četvrtak), leti 2. dnevni let petkom! O bože!
Ostali hrvatski aerodromi
Iz Splita Croatia tijekom IV. mjeseca leti:
I ovdje nikako ne mogu dokučiti da su letovi sa Lufthansom toliko nesinkronizirani. Croatia i Lufthansa lete za Frankfurt 2 dnevna leta subotom i nedjeljom, no od ponedjeljka do srijede nema ni jednog leta (ponedjeljak bi bio logičan), tako 6 tjednih letova operira samo 4 dana u tjednu. I za Minhen 5 tjednih letova operira 4 dana u tjednu, a ni jednog leta nema od utorka do četvrtka (četvrtak bi bio logičan). Iz Splita još uvijek u IV. mjesecu ne lete ostale sezonske linije osim Osijeka.
Za Dubrovnik Croatia leti u IV. mjesecu:
Iz Dubrovnika u IV. mjesecu ne leti ni jedna sezonska linija osim Osijeka. Iz Pule i Zadra Croatia leti triangl vezu Zagreb-Zadar-Pula, četvrtkom, subotom i nedjeljom. Iz Rijeke name letova, dok iz Osijeka leti jednom tjedno od 11.4. za Split i Dubrovnik.
Croatia veliku većinu letova leti sa Q400, i tu je u velikoj prednosti spram Air Serbie. Naime, em je Zagreb sat vremena bliže Srednjoj i Zapadnoj Europi, pa na više linija može operirati Dash 8-400, em je taj avion bitno brži od ATR-72 pa mu bitno manje treba za duže linije, a na linijama do sat i pola je zanemarivo sporiji od A319. U konačnici Dash 8-400 je dizajniran za letove do dva sata i na njima je isplativ, dok je ATR-72 dizajniran za letove do 500 km i na njima je isplativ, a za letove duže od sat vremena je istinski „tlaka“ i gubi novac. Croatia sa A319 leti većinu letova prema Amsterdamu i Parizu, sve letove prema Londonu, te pokoje letove prema Frankfurtu, Dubrovniku i Brusselsu.
Istim Croatia u cijeloj mreži ukupno leti 129 tjednih letova na 22 linije uključujući i code-share partnere. Air Serbia leti 123 tjednih letova na 29 linija uključujući code-share partnere.
Poštovani Alene,
Ovo bi trebalo da bude vest iz regiona na portalu zamaaero.com :
Dva puna aviona Albawings (od ukupno 3 aviona koliko ih ima) su doletela sa svojim osobljem i osobljem aerodroma Tirana da obave vakcinaciju u Beogradu s obzirom da to do sada nisu mogli obaviti u Tirani: Tirana 2B 711 07:00 Sleteo 07:02
Tirana 2B 713 08:00 Sleteo 07:55
Po završetku vakcinacije oba aviona su odletela nazad za Tiranu:
Tirana 2B 712 16:00 Odleteo 16:34
Tirana 2B 714 17:00 Odleteo 17:18
Pa, da u tom smjeru će vijest i ići.
Hvala na info. Iako sam tu informaciju već imao.
Mislim da bi ovo bila dobra vest i regiona na portalu zamaaero.com :
https://www.telegraf.rs/vesti/beograd/3319432-fotografije-iz-beograda-koje-su-privukle-veliku-paznju-stjuardese-iz-albanije-u-redu-za-vakcinaciju
Simpatična vijest, no malo tu ima toga zrakoplovnog. Mislim da ću uspjeti napisati jednu vijesticu o tome (i o drugim stvarima vezano uz zrakoplovstvo i ta cijepljenja), ali ništa više od toga.
kada ce Anadolu u ZAG?!
Bome teško je to reči. No, uzmemo li u obzir činjenicu da Turkish za Zagreb ne leti ni svakodnevno, a kamoli 2 leta dnevno, prije nego se to desi teško će letjeti i AnadoluJet za Zagreb.
A za Antalyu i Bodrum neće letjeti jer tu ima vrlo malo putnika (Hrvatski pretežno ljetnuju na svom Jadranu) za razliku od ostalih zemalja regije. Konačno za Antalyu već ima letova. Tako da teško da će letjeti za Zagreb. Iako kako su krenuli…
Obozavam Alene da brises komentare koji apsolutno ne vredjaju nikoga..bitno je da ih ti procitas. 👍
Apsolutno ni jedan jedini komentar nije izbrisan osim ako nije
– bio uvreda
– ili se argumenti nisu više puta ponavljali (a to je onda trolanje)
Izgleda da samo Croatia i ostaje, svi ostali odlazu letove u nedogled.
Pa to je istina, prilično kompanija je odložilo letove, no od nedjelje sa letovima kreću ili su krenuli ovih dana LOT, Austrian, Lufthansa, Aeroflot, a broj letova su povećali ili povećavaju KLM, Air France, Air Serbia, Qatar i Turkish. Nije užasno puno, ali nije ni malo za ova luda vremena.
Ovi koji na svakoj temi, u ovom konkretnom slučaju, avioprijevoznicima strastveno pristupaju nisu mrdnuli van kvarta, a kamoli grada. Pazi ti što njih muči, jel AS leti na 29 ili 28 linija, odnosno dal CA ima let više ili manje.
Autor je napravio još jednom super tekst, dao važne informacije za ljude koji stvarno lete ili planiraju letjeti i shodno tome čemu služe autorski tekstovi, dao svoj osvrt.
A ovi koji strastveno navijaju za AS ili CA, znaš da nigdje nisu letjeli nikada jer prosječnom putniku ponajmanje je važno kako se kompanija zove. Drago mi je što, ako već nemam mogućnost direktnog leta, imam opcije iz ZAG za Beč ili Munchen koji su odlično povezani za bilo što dalje što mi treba. Jednako tako netko iz Beograda razmišlja. A političke rasprave i ove “nebo i zemlja” komentare vode oni kojima je domet otić u lokalnu birtiju
Potpisujem svaku riječ, zarez i točku. Respect!
Jedino mala izmjena iz Zagreba za Beč imate 5 letova u 4 dana, 3 dana ništa, a za Minhen samo jedan tjedni let. Oni baš i nisu nešto bog zna što za koncekcije. Za razliku od toga Frankfurt (5 letova dnevno), Amsterdam (3 leta dnevno) i Paris (6 puta tjedno) su lokacije preko kojih će se u IV. mjesecu raditi konekcije.
AS jest najveći i nalepši što god vi napisali. Razumem potrebu da minorizirate uspehe AS, no on je nebo i zemlja spram OU i drugih u regionu.
jeste vi to uzeli tuđi pseudonim? Ja se ne sećam takvog max-a
samo sam uzeo tudju izjavu (pisalo je to za Beograd), pa prilagodio ovoj temi. Da malo prikažemo cijeli taj teatar apsurda u komentarima.
“nalepši”
ahahhahahah, zamislite ovo, najljepša kompanija.
A i seksipilna je. Mmmmmmm…
Po čemu je Air Serbia max najveća i najljepša?
Iz čega Vi isčitavate da itko ovdje minorizira uspjehe Air Serbie?
Nebo i zemlja? Kompanija koja ima samo 21% više putnika i 27% više avione nego Croatia je “nebo i zemlja”. Čestitam.
hahahahaha Mora bit da je onda JU naprema UIA “podzemlje i svemir”
E da… sigurno da je tako.
Interesantan podatak bi bio koliko koja kompanija ima “svojih” letova bez codeshare ugovora. A kod UO trebalo bi izuzeti PSO letove. To se leti pa se leti pa da je prazan avion.
Pitanje za autora, a vezano za PSO, da li bi bilo normalnije da PSO letovi važe samo tokom zime tj “mrtve” sezone. Glupo je finansirati PSO kad se traži karta više.
Pa to stvarno leko vidite iz tablice, samo odbijete code-share letove koji su vam izlistani desno.
No, zašto je to bitno? U covidu-19 code-share je ekstremno bitan i kompanija zajedno rade na tržištu da maksimalno racionaliziraju zajedničke kapacitete i smanje troškove. To je bilo posebno bitno tijekom zime, ali je još uvijek masovno prisutno ovog proljeća. Tako Lufthansa godinu dana nije letjela za Zagreb, nego je je letove prepustila svom code-share partneru Croatiji, a koja je letjela 2-4 leta dnevno.
Već sam više puta napisao da je hrvatski PSO nonsens. Ljeti nema smisla financirati liniju Zagreb-Split i Zagreb-Dubrovnik, koja zajedno imaju preko 50 tjednih frekvencija po PSO, veliku većinu svih letova. Te linije su ljeti komercijalno isplative. Linija Zagreb-Zadar-Pula svakako bez PSO-a ne bi mogla ekzistirati čak ni po ljetu, kao ni Zagreb-Brač, Zagreb-Osijek, Osijek-Rijeka, Osijek-Dubrovnik, Osijek-Split i Osijek-Pula, a vrlo vjerojatno ni Pula-Split i Rijeka-Split. Zimi nikako nije isplativa linija Zagreb-Split, a upitno je bi li bila isplativa Zagreb-Dubrovnik. Mislim da ne bi, osim sa dvije dnevne frekvencije sa Dash 8-400 kada bi bila isplativa. E sad, jel taj broj frekvencija prihvatljiv za Hrvatsku, to je drugo pitanje.
Evo pokusacu vam ja dati odgovor na broj ”svojih” letova za prvu sedmicu u aprilu, dakle od 1-7 aprila.
CA iz Zagreba ka svetu (od 1-7 aprila) ‘cisto svojih’ letova ima 98.. Najvise za Frankfurt 26 i Dubrovnik 16…
CA iz Splita ima (od 1-7 aprila ) svojih 7 letova. Najvise za Rim 3 , zatim Frankfurt 2 i Minhen 2.
Split-Zagreb nisam racunao jer bi ispalo da racunam i povratne letove onda jer gore u ovih 98 letova iz Zagreba spadaju i letovi za Split ,takodje vazi i za Dubrovnik,ne racunam 16 letova Dubrovnik-Zg jer su to povratni letovi..
AS iz Beograda ka svetu (od 1-7 aprila) ‘cisto svojih’ letova ima 109.. Najvise za Podgoricu 14,Tivat 9, Cirih 8…
AS iz Nisa ima (od 1-7 aprila) 2 leta ka Hannu
Od 1-7 aprila , svojih letova
CA=105
AS=111
Croatia iz Splita ima 7 letova? Netočno. Ima ih 16.
Dobro, i? Koji je sada argument?
CA iz Splita od 1-7 aprila ima ”svojih” letova 7 bez code-share,kao sto je covek i trazio.
CA=Split-Minhen 02.04 i 05.04 , dakle 2 leta, ostalo Lufthansa leti.
CA=Split-Rim 01.04 ,02.04 i 05.04 , 3 leta.
CA=Split-Frankfurt 01.04 , 03.04 dakle 2 leta ,ostalo Lufrhansa.
To je 7 letova.
Izvor sajt Croatia Airlines.
Sta i? Covek je trazio info na tu temu ja sam bio istrazivackog duha pa potrazio i doprineo dijalogu na ovom portalu, ja sam racunao da cu dobiti ponudu da pisem za vas portal zbog ove istrajnosti i istrazivackog duga, al slaba vajda izgleda..
Aha, razumijem, ja sam mislio da je napisao 7 letova prema Zagrebu. OK, ovo je točno.
Uopće se ne bi složio po pitanju hrvatskog PSO programa. On nije idealan, ima nedostataka i mana definitivno, no da je besmislen, nije. PSO se financira svake godine u periodu od 4 godine, i kompanija treba operirati određen broj letova tijekom određenih razdoblja godine da bi dobila novac. Nema nikakvog smisla da PSO vrijedi samo tijekom 9 mjeseci na pojedinim linijama, a na nekima ne. Imalo bi smisla da se zbog više profitabilnosti na pojedinim linijama tijekom određenih perioda godine sreže iznos koji će se dobiti na kraju godine, ali ne i da se ugovor raskine tijekom ljeta. Ako se ne varam, PSO iznos za Croatiu je srezan u ugovoru koji je sada na snazi u usporedbi sa ugovorom iz 2012. Koliko se u Hrvatskoj daje za PSO je ništa naprema Litve koja za 5 tjednih letova između Londona Citya i Vilniusa sa E195 daje 5.7 mil. ili Italije koja sa 68 tjednih letova sa ATRovima tijekom sezone iz Lampeduse i Pantellerie daje 38 mil. eura.
Zašto? I u drugim zemljama postoje linije na kojima se PSO plaća samo za zimske operacije. Takvih linija ima jako puno u Europi. Ne bi li bilo logičnije da se novac koji bi se uštedio za ljetne operacije prema Splitu i Dubrovniku, te ukidanje krajnje glupe i nepotrebne linije Osijek-Zagreb usmjeri na:
– svakodnevne letove OSI-RJK-SPU-RJK-OSI-DBV-OSI-RJK-SPU-RJK-OSI, osim vikenda
– svakodnevne letove ZAG-ZAD-BWK i ZAG-PUY-LSZ
– više letove između Pula i Splita (bar 5 tjedno), Pula i Dubrovnika (bar 3 tjedno), Rijeke i Splita (10-12 tjedno), te Rijeke i Dubrovnika (4 puta tjedno via OSI)
– da umjesto Trade Airovog L410 leti ATR42
Ima linija u Europi koje se bezobrazno skupo plaćaju, ali velika većina je daleko ispod cijene koja se plaća u Hrvatskoj.
Imate li primjere takvih linija gdje se novac plaća samo zimi za PSO, a tijekom ljeta linija nije pokrivena od strane PSO?
Ma stvarno ih ima. Pisao sam o tome prije nekih godina dana dva članka za redom. EU ima posebne odredbe za letove samo zimi, a takvih linija ima. Da sad to idem tražiti stvarno bih puno vremena izgubio, a spremam se na put.
Gde mozemo naci ta dva clanka? Bas bih voleo da ih procitam.
https://tangosix.rs/2019/24/09/kolumna-alena-scurica-pso-linije-u-regiji-1-dio/
https://tangosix.rs/2019/01/10/kolumna-alena-scurica-pso-linije-u-regiji-2-dio/
Moje misljenje je da autor ima potpuno pravo da postojece podatke prezentuje kako on hoce i to je nesporno .
I da ispravno je reci da Croatia ima vise letova nego Air Serbia jer je to istina koja prizilazi iz njegove analize.
Ali se ovi podaci mogu posmatrati i drugacije i to Alen veoma dobro zna .
Ja bih stavio drugaciji naslov ali on sigurno ne bi proizveo veliki broj komentara kao sto ce ovaj Alenov.
Nadam se nekoj analizi ove price To Montenegrom i Luftika.
Neosporno je, a što piše i u tekstu, da Air Serbia leti sa bitno većim avionima (Croatia sa Q400, a Air Serbia sa duplo većim A319). I to je na neki način hendikep Air Serbie jer ne može sa ATR72 letjeti veliku većinu linija, za razliku od Croatie koja ima aviona (Dash 8-400) koji je bitno bolji (brži, ekonomičniji na duljim letovima) i jer je Zagreb sat vremena bliže Europi. I zato će Air Serbia imati bitno više putnika nego Croatia. To sve jasno piše u ova dva teksta.
A naslovi? Znate, naslov mora uvijek biti kratak i relativno senzacionalistički da potakne čitatelje na čitanje. Iskreno tako je i ovaj. Not a big deal, zar ne?
Analizu Lufthanse sam već napravio, a za ToMontenegro se nema što napraviti jer još uvijek nemaju ni AOC, te isti nije ni blizu izrade, iako je već skoro 4. mjesec. Nažalost, nećemo moći tako brzo pistati o ovoj kompaniji.
Nije mi jasno ovo oko hendikepa ako je popunjest dobra.
Oko naslova se slazem.
Ako je lufthanza izabrana kao savetnik To Montenegra gde to vodi?A izgleda da jeste.
Pa sad, popunjenost je vrlo loša i krajenje neispativa, te stvar ogroman gubitak na velikoj većini linija.
Lufthansa Consulting Vam je neovisna kompanija (za nju je jedno vrijeme radio i Boško Matković). To je kompanija sa tek par djelatnika i ona nije pod strateškim utjecajem Lufthansa Grupe, te ne radi za nju. Lufthansa Consulting je na tržištu i radi za bilo koju kompaniju koja da novac, neovisno jel u Star Alliance ili ne.
Lufthansa Consulting je vrlo vezana za Lufthansu i ima more projekata baš za njih. Trude se da ostave utisak da nije tako.
Cene njihovih konsultanata su ogromne i zaista mi nije jasno ko i zašto je došao na ideju da njih angažuje. Pogotovo ako se zna da Crna Gora a i ostatak regiona ima sasvim dovoljno stručnjaka i mnogo kompleksbije projekte da ostvare. 2M ima bar prvih par godina jako jednostavne korake. Prvo letovi za Beograd a posle za Rusiju i Ukrajinu.
Ma naravno da ima projekata za Lufthansu, ali ima i brdo projekata koje rade čak i za konkurenciju, pa i za pripadnike drugih alijansi.
Cijene su im stvarno ogromne, to je istina. I da slažem se da su mogli proči jednako dobro (možda čak i boje jer bi se više trudili) a bitno jeftinije da su agnažirali domaću ekipu.
Dobro jutro.
Nije mi jasno kako AS iz Bg leti 123 leta na 28 linija, a u dnu teksta piše “u celoj mrezi” 123 leta na 29 linija?
Dodata je jedna linija a ni jedan let ili?
Drugo pitanje. Imate li informaciju koliko letova imaju Cro i AS u IV mesecu bez code share?
Jer suštinski operater je druga kompanija a ne Cro ili AS, oni rade marketing i nudimo deseticiju iako tehnički ne pokrivaju tu destinaciju..
A pa prijatelju ne ide to tako… onda ne bi mogli da opravdaju naslov 😂
Srbija leti 121 let na 28 linija iz Begorada, a ukupno 123 leta na 29 linija jer ima još i liniju Niš-Hahn koja leti 2 puta tjedno.
Broj letova bez code-share možete i sami izračunati iz tablice. Na desnoj strani Vam piše koliko lete code-share partneri.
Gledajte, code-share je jako bitan u Covidu-19, jer su kompanija ekstremno smanjile broj frekvencija pa code-share koriste maksimalno. Tako je primjerice Lufthansa od III/2020 do III/2021 odustala od letova za Zagreb, ali je imala code-share Croatie na 2 do 4 leta dnevno.
Pa zasto meni odgovarate, ja vas nista nisam pitao 🙄
Da,sad ima smisla tekst,bila je slucajna greska onda u tekstu. Nije sramota pogresiti.
Pa nemamo tablicu za AS ili sam slep?
Ma da, bio je lapsus za 2 leta. Sorry, i hvala na ispravci.
Kako to mislite da nema tablice za Air Serbiu. Jučerašnja analiza Vam je za Air Serbiu. Imate je u gornjem izborniku Analiza, odmah do ove analize Croatie Airlines.
OT
U vezi teksta gde se pominje Anadolujet samo jedna dodatna informacija da ce ova kompanija otvoriti i liniju ka Beogradu
Da, jučer je objavljeno.
Kao i kod Wizza, ovdje je važan faktor broj ponuđenih sjedala. Možda JU ima manje letova, no veći broj njih operira sa A319 nego OU.
Ma to je neosporno. Air Serbia leti većinom sa A319, Croatia sa duplo manjim Q400. To i piše u tekstu.
Kakav divan naslov!
Što nevalja sa naslovom? Zar je pogrešan?
Nevalja to što je OU, eto, u nečem bolja od JU.
o jadan ti 🤣
Baš čudan komentar.
Pa ne znam ko je ovde jadan ali dobro 😂
O bože!
ja sam mislio da ste ozbiljno bili odusevljeni naslovom a sada vidim da ste bili sarkasticni.. pardon i izvinjavam se se za “jadan”.
Molim autora da ne objavljuje naslove koji se ne sviđa nebeskom narodu, makar odgovaraju istini.
Molba odbijena!
Aha, pa da ima ukupno 5 komentara od vas. Ovako ima brdo posla, vise para, veci broj pregleda-pozicioniranje bolje.
Zna on odlicno sta pise i u analizama i u komentarima. Eto, tu mu skidam kapu, to mu je jaca oblast od avijacije.
Pre nego sto me napadnete da ga vredjam, ovo je bila cista pohvala.
Nema ni lipe više novaca ni od koga. Zamaaero se ne financira od sponzora koji su vezani uz broj klikova. Svi sponzori su to postali prije nego se pokrenula zamaaero i naši ugovori sa sponzorima i institucijama u regiji nemaju veze sa brojem klikova. Ni najmanje!!!! Ovo najčvršče demantiram!
Izbor tema jest vezan uz neka pravila, a zbog zainteresiranosti čitateljstva. Pa svako toliko ubacim neku temu koja nije baš previše interesantna (npr. TAROM u posljednje vrijeme), no odmah nakon toga tema mora biti superinteresantna, inače gubite stalno čitateljstvo. Ovo je ipak komercijalni portal i mora pisati teme koje su interesantne čitateljstvu, a ne autoru ili nekolicini. No, ipak se trudimo držati nivo i ne pišemo samo senzacionalističke teme, ne dozvoljavamo ekstremne komentare i krajnje neprimjereno pisanje. Ovo je ipak strukovni portal.