Kada je 2014. pokrenuta linija Zagreb-Beograd, dobar dio hrvatske javnosti je zaurlao da nema nikakve šanse, da je puno prerano, da nitko iz Hrvatske neće putovati ovom linijom. I prevarili su se. Na liniji istinski nije bilo puno putnika, tek 25-30, ali ona se operira sa ATR 72, kojem je break-even vrlo nizak. Usprkos lošem load-faktoru Air Serbia je liniju zadržala i povećavala frekvenciju. Linija je zadržana i tijekom Covida-19 iako sa skromnim brojem polazaka.
No, nakon Covida-19 od 2022. linija se rapidno povećava, u IV. mjesecu 2022. linija je imala 5 tjednih polazaka, a već u VII. mjesecu broj polazaka je bio 7 tjedno. Ove zime broj polazaka se popeo na 11, da bi u top sezoni 2023. linija bila povećana na 14 letova tjedno (dva dnevno). Ovime je Zagreb došao na razinu Ljubljane, a nakon Tivta i Podgorice ima najveći broj letova u regiji.
No, ono što posebno veseli je da je load faktor na ovoj liniji danas prilično velik. On je nemalo puta i preko 90%, a u prosjeku je preko 70%. Ogroman broj ovih putnika ima konekcije preko Beograda na ostala tržišta, poglavito prema Podgorici, Tivtu, Ohridu, Tirani, Ateni, Solunu, grčkim otocima, Ankari, Izmiru, Sofiji, Bukureštu, Larnaci, Malti, Moskvi, St.Petersburgu, Kazanu, Sochiu, Cairu, New Yorku, Chicagu, Tianjinu… Istim je linija postala financijski isplativa. Očito se dugoročna investicija u liniju isplatila. Bravo Air Serbia.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Alen šućur zssto se nikada ali nikada nisi pozabavio pravim stanjem u air Serbia,platama radnika ,mobingu rukovodstva Irena svim zaposlenima pa i stjuardesama ,nepostojanju sindikata u mnogim sektorima ,uslovima rada ,stanjem u prostorijama sir serbia na aerodromu gde hodaju misevi od pola metra itd …..
Već sam milijun puta rekao neka netko napiše detalje koji su upitni pa ću istražiti.
Ja nisam Šućur
Sutra vijesti za SJJ ?
Upravo objavljena analiza o SJJ koju sam obečao.
Inače nevezano za ovo: zašto se na Flightradaru pojavljuju nepostojeći Novair letovi za Stochkolm, zrakoplov 32Q, nešto tu smrdi, također su im te nepostojeće linije povećale tjedni broj odlazaka, sa 50 na 80, 30 nepostojećih.
Danas na FL24 stoji i let Mahan Air iz i za IKA, a koliko znam ni oni ne lete za BEG…
Ne lete
Da stoji i Mahan i Flexflight. Dugo vremena je stajao i JetStar.
Zar nije “Flexflight” Air Montenegro?
Je
Nije. Imaju slican ICAO kod, pa ih je FR24 duplirao. Pojavljivali su se i Air Montenegro i FlexFlight. Duplirano.
Ta linija za 5 godina slavi vek od prvog komercijalnog leta i to kompanije čiji je naslednik Er Srbija. To je zapravo prva linija Er Srbije i verovatno najdugovečnija, uz sve prekide. Tako da sasvim sigurno ima perspektivu.
Da to je prva linija Aeroputa.
Па да а АероПут је много био ближи Ер Србији него ЈАТ-у, што због власничке структуре а што због пословне политике.
Nije. On po svemu nije blizk ni jednoj od te dvije kompanije
Аеропут је био у српском власништву као и ЈУ. Једина разлика је у томе што је тада био акционарско друштво потпомогнуто српским капиталом.
Nije. Dionicari Aerputa su bili iz cijele Jugoslavije i iz inozemstva. JAT nije bio srpska nego Jugoslavenska kompanija.
Sta je vise sa tom bazom na SJJ. Ljetni red letenja samo sto nije. Kad misle poceti, u julu?
Kažu u svibnju (V. mjesecu).
Pa zar nije onda vrijeme za prodaju karata?
Apsolutno je
Ja sam spreman da sljedece sedmice kupim nekoliko karata na Ryanairovim letovima za Sarajevo.
Nemojte. Jel ih neće biti.
Znaci dali ste odgovor da nije Ryanair.
Ma da? Odakle ste vi to zaključili?
Pa odgovorili ste, “ Nemojte. Jel ih neće biti.”
Ne nego idući tjedan neće biti nikakvih obava. Za Ryanair ili bilo kog drugog.
bice karte, evo zavrsava se promjena u softveru.
?
Vreme je da JU pokrene podnevne letove za ZAG i krene da prikuplja transferne putnike za zapadnu Evropu.
Vrijeme je?
Pa bilo bi dobro da uvedu nocne i podnevne letove i ka ZAG i ka LJU. Na taj nacin bi se omogucile dodatne konekcije.
Bilo bi.
Zasto bi neko isao u Zagreb. Nikad mi nece biti jasno.
Ma da, baš čudni svi ovi čudaci koji podječuju Zagreb. Njih 2-3 godišnje.
Mora da je neka misterija u pitanju, Slavice. Odjednom se pojavili autoput, pruga i avio veza Beograd-Zagreb. Aliens
Ma nema ni pruge, ni autoputa, ni avio-veze, kad nitko ne ide u Zagreb.
Nisam skoro pročitao gluplji komentar?
Ja sam leteo Er Srbijom za Zagreb početkom januara dok su bili Božićni praznik u Srbiji.
Naravno da ova linija treba da postoji da se ljudi manu više mržnje pojedinih političara i komunističkog kadra koji i dalje obitava u obe države.
Narod treba da se poveže, privreda treba da se poveže. Za 100 evra koliko je bila karta u Basic tarifi je bilo pravo uživanje u Zagrebu tih par dana.
Er Srbija povezuje region i tako i treba da ostane. Ako se mi sami ne povežemo, veliki to sigurno neće uraditi jer im nije u interesu.
Na sreću bar Air Serbia povezuje regiju.
Kako vam nece biti jasno?
Pa samo otici za vreme Adventa ili obici muzeje na par dana je vise nego dovoljan razlog za otici u Zagreb. A gde je Sljeme, ostatak okoline, pozorista, galerije, parkovi…ima u ZG sta da se vidi, samo treba otici.
Sa druge strane, linija za ZAG je uglavnom transferna, ili JU pokusava (za sada veoma uspesno) da to od nje napravi.
Tako da na letu za Zagreb koji ima, na primer, 50 putnika, 20-ak je transfera.
Jako mi se simpaticno bilo pre jedno dva meseca kada sam hvatao vecernji let (u 00:20) za Bukurest. Stavili su dole u “podrum” na nove gejtove 5 letova koji idu uvece – Bukurest, Tirana, mislim i Skoplje, Atina, Larnaka….
Sat vremena pre letova nigde nikog…i onda…pola sata pre letova navala “transfera”. Jako lepa slika koja se do nedavno nije vidjala cesto. Zapadna Evropa “slece” oko 2330 i onda se ide dalje. Super valovi JU.
Zato sto sam u mojoj firmi zaduzen za flotu vozila u Cro. Eto jedan primer zasto.
Da li imate informaciju Alen zašto su danas svi koji imaju kupljenu kartu kod Air Serbia, bez obzira na datum i destinaciju dobili obaveštenje da im se pomeraju odlazi letovi za 2 minuta. Tipa bilo u 7:45, a sada je u 7:47 let. Dosta bizarno?!
Prvi glas.
Bag u sistemu. Not a big deal.
Not a big deal. Ali čudno i neugodno.
Cudno jeste, neugodno nije. I meni je stigao mejl da mi je let pomeren za 2 minuta. JU se oglasila na Instagramu, izvinila se zbog greske i zamolila putnike da ignorisu mejl ukoliko je pomeranje manje od 5 minuta.
Ma sve ok. Not a big deal.
Greška u sistemu. Posle su poslali i izvinjenje
Jasno. Not a big deal.
Kad bi bar linija išla na vrijeme. U srijedu je avion sletio u Beograd u 01:09 umjesto 23:10. Prošli petak 00:15 umjesto 22:45. Skoro svaki let kasni.
Da i meni je kasnio skoro sat i pola. Već je brdo ljudi reklo da linija konstantno kasni. Zašto, do vraga???
Večeras već sada se očekuje 50 minuta… Za sada…
Bed.
Нема потребе за ботовањем, испод сам вам излистао последњих 10 полазака за оба лета ка Загребу и ту се види да кашњења нису страшна а да их скоро и нема на јутарњем лету.
Синоћно кашњење од неких сат и десет није репрезентативно или барем се не поклапа са реалношћу и чињеницама.
Ima kašnjenja na juternjim letovima. Oba kašnjenja od preko 3 sata su na jutarnjim letovima.
Svake nedelje putujem do ZG i nazad makar jednom, let nije kasnio ni jednom,već više od 6 meseci.
Meni je ozbiljno kasnio. A kažu i drugi da kasni.
Vecernji letovi obicno kasne. Eto veceras nije bilo slobodnog aviona da leti BEG-LJU, pa je avion koji leti BEG-ZAG prvo odradio rotaciju za Ljubljanu, pa je zbog toga kasnio za ZAG.
Koma
Što će tek onda biti u ljetnom redu letenja!
Upravo tako, ako se sada kasni na ljeto će biti mrtvi kaos.
Eto jos jedne stavke za vase molitve 😇
???
Neki drugi kažu da ne kasni.
Evo sam objavio statistiku kolko kasne.
JU 230
18.03 on time
17.03 on time
16.03 on time
14.03 on time
13.03 10.55/ 11.19 arr.
12.03 on time
11.03 07.40/ 08.05 arr.
10.03 10.55/ 12.12 arr.
09.03 on time
08.03 on time
JU 234
17.03 21.20/ 22.33 arr.
16.03 on time
15.03 21.45/ 23.24
13.03 20.15/ 20.47
12.03 on time
10.03 21.20/ 22.36
09.03 on time
08.03 21.45/ 22.20
06.03 20.15/ 21.09
05.03 on time
Дакле ако узмемо последњих 10 полазака из Београда за Загреб онда видимо да је 4/20 ималo кашњење дуже од сат времена… што би рекли људи not a big deal.
Дакле не знам о којим се то епохалним кашњењима yа Загреб прича.
Иначе, ово су летови са великим кашњењима у повратку.
JU 230
10.03 12.30/ 13.50
JU 234
17.03 22.55/ 00.08
15.03 23.20/ 01.09
10.03 22.55/ 00.15
Za sad je to prihvatljivo.
Najgore kašnjenje je bio 20.2. čak 3:02 sati i 2.1. čak 3:48 sati. Ima nešto kašnjenja od preko dva sata, pokoje od preko sat vremena i brdo sitnijih kašnjenja do sat vremena.
U zadnjih mjesec dana ima 22 kašnjenja od 46 letova što je 47,8%. Nije baš dobar rezultat, ali nije ni smak svijeta.
Ма какви Алене, то је потпуна катастрофа. Четири лета са преко сат времена кашњења је буквално пред стављање катанца на врата.
Ne pricajte gluposti
Skoro sam leteo za zg 2x za 7 dana. Prbi let iz bg kasnio 40min. Iz zg na vreme. Drugi let za zg kasnio mozda 10ak m… jednom je cini mi se bio pun hrvata koji idu kuci ujitru, i neki sportisti (mma), drugi put uvece masa rumuna…
Vidim I da FR smanjuje ZAG-FCO sa 5pw u aprilu i maju na 4pw u ostatku letnje sezone. Ista prica i sa Maltom, prvo ide 5pw, pa se smanjuje na 4pw od juna. No, to je idalje vrlo visokih 85 nedeljnih letova iz ZAG.
O tome smo već pisali prije par tjedana.
Koja je logika da kako ide vrhunac sezone smanjujete broj letova? I to me generalno zanima, nevezano za ovaj slucaj.
Nema logike. Jednostavno kompanija nema dovoljno kapaciteta i onda režu Zagreb da bi letjeli iz Splita.
Generalno gledajući uvijek je do sada dolazilo do “pomaka” u sezoni. Neki ciljevi jednostavno ljeti ne idu. To su recimo gradovi gdje ima izuzetno puno poslovnjaka koji ljeti uglavnom ne lete. Tamo se smanjuju frekvencije i mašine se prebacuju na tipične ljetne ciljeve. Tu su i gradovi koji su ljeti nesnosno vrući i gdje turisti baš i ne idu. Recimo upravo Rim. Atena je tu posebna priča: grad je očajno vruć te preko dana uglavnom prazan, ATH ali ima veliki broj konekcija prema otocima tako da se tu destinacije ne režu. Malta ljeti isto nije, za najvažnija emitivna tržišta Europe, tipičan cilj. Tu je jača sezona upravo u proljeće i jesen. Ili recimo DXB: on i dalje ima puno tranzitnih putnika, ali svatko tko je uopće pri zdravoj pameti tamo neće provoditi svoj odmor u tim najvrućijim mjesecima gdje temperature idu i preko 50°C. Drugi pak ciljevi su uglavnom cijele godine ravnomjerno traženi, recimo NYC. Stoga vrhunac sezone kako ga mi doživljavamo ne mora biti zaista vrhunac sezone za druge.
Ne mora. Ali kod nas je tako i to što radi Croatia istinski nema smisla. Svi povećavaju, ona smanjuje.
Odličan osećaj Air Serbia za ovu liniju. Drago mi je da je uspela i pored mnogih osporavanja. Čestitke.
Čestitke.
Treca megaglupost Croatie:
MUC je sada 14pw, ali na leto se smanjuje na samo 9pw. Bravo OU!
Da, već je napisan članak o tome.
Samo 19 dana u svibnju! Zašto? Samo Bog zna… Ako i ono!
Samo 19 dana?
Ma o cemu Vi to? ZAG-MUC by OU je do kraja letnje sezone samo 9pw. Evo sad sam proverio za random nedelju u julu. Isto je 9pw.
Jos jedna megaglupost Croatie:
Trenutno lete ZAG-VIE 14 puta nedeljno, ali na leto planiraju samo 5 letova nedeljno, cak 3 puta manje nego sada. Planiraju samo letove radnim danima, po jedan dnevno. Gde je tu smisao, Alene?
Ići će članak o tome. I o Minhenu… teške budaletine ovi iz Buzina.
Tek sada članak o ovome? A što prošle godine niste o ovome pisali?
Pisao sam.
Evo to ima itekako smisla: letovi su u srpnju i kolovozu za vrijeme školskih ferija u Austriji loše bukirani. Uz to je i schengen dodatno skratio putovanje od Beča do Zagreba te u principu nema više neke velike razlike između auta i aviona. Na sve to skupa dolazi i to da se u ljeti očekuje kaos na aerodromima što će dodatno odvratiti putnike… Stoga ja vidim u tom potezu u principu više pozitivnog no negativnog.
Kako tu može biti nešto pozitivno?
Ma je l? A sto onda iz Beograda na primer na leto ima cak 39pw za Bec (21pw OS, 18pw JU)? Sto iz BUD ima 21pw na leto?
Kako mozete da opravdavate da kompanija u najslabijem delu sezone leti 14 letova, a onda u najjacem delu sezone leti tri puta manje?! Kako tu ima iceg pozitivnog?!
Nema ničeg.
A linijom ZAG-MUC putuju samo školarci tijekom školske godine ili?
Nažalost, ovo samo govori koliko uprava Croatie slabo radi svoj posao. Zaista mi nije ideja da govorim loše o Croatiji, ali je fascinantno koliko ima potencijala i koliko se on ne koristi. Iz ovoga se vidi da potencijalnih putnika ima, a bilo bi ih i više kada bi imali opcije sa direktnim letovima, a ne presedanjem. Tako da mislim da je velika greška bežanje iz Zagreba i predaja pred FR. Drugi veliki problem je da se ovde lepo vidi da je za dosta linija idealan turboprop, pa makar dok se linije ne razviju. Uprkos tome, Croatia forsira priču o unifikaciji flote na samo jednom tipu aviona. I na sve to, Croatia je prošle godine imala velike gubitke, a ove godine praktično ništa nije promenila. Pa kako očekuju da ove godine posluju pozitivno kada sve rade isto kao i prošle godine?!
Plašim se da ako ovako nastave, da će se gubici samo gomilati, a kada krenu da stižu A220, da će to tek postati katastrofa. Ako bi u neko skorije vreme neko uspeo da ih natera da dovedu profesionalni menadžment koji zna da radi svoj posao, ubeđen sam da bi u svega nekoliko godina kompanija ušla u plus, pa čak i sa A220 (ako se ne izbace Q400 npr. i poveća popunjenost na linijama).
Na kraju krajeva, zar nije svrha flag carriera da omogući što bolju povezanost zemlje? Croatia sa jedne strane gubi novac izigravajući LH feedera po svaku cenu, i onda pokušava to da nadoknadi tako što će leti uskakati na relacije gde ima para i pored toga što ih lete druge kompanije. Totalni apsurd – to što Croatia leti linije na kojima već lete drugi ne čini ništa građanima, jer se te linije već ionako lete, a to što je feeder za LH nije toliko loše, ali zar za građane nije bolje da ima više direktnih linija?
Ali, i ja fantaziram…
Da fantazirate.
Golub, postpisujem svaku vašu rečenicu, slovo i zarez.
Isto tako aerodrom Banja Luka “nije imao” smisla, i isto tako sada “nema smisla” više letova i u normalno vrijeme BNX-BEG, eto čak ni za Mareka…
Banja Luka-Beograd je tek simbolična linija, ono tek da postoji. To mora daleko bolje.
Lijepa vijest.
Svakako je.
Isto će se desiti sa Budimpeštom…
Daj bože. Prošla dva pokušaja su bila fijasko.
Koja to 2? Ja se secam da su samo jednom probali…Ono drugo je bilo iz Nisa.
Da, druga je bila iz Niša i ukinula se samo par dana po pokretanju. Ekspresno iako je bila PSO.
Pa sta je tu cudno? Iz Nisa su pokrenuli Budimpestu sa A319! Iz Nisa nema konekcija vec su sve P2P putnici. Naravno da su bili uzasni rezultati – avion od 144 mesta i sve P2P putnici. Budala je ko je osmislio tu liniju, kao i vecinu iz Nisa na tom PSO.
Kada su prosli put pokrenuli BUD nisu imali mrezu linija za transfere kao sto imaju sada, a nisu imali ni long-haul. Sada sa 80+ destinacija apsolutno imaju sta da ponude putnicima iz Madjarske, imaju dobre ATR76 avione koji imaju nizak break-even. Sada je prilika da ta linija uspe kao sto je ZAG uspeo. Preambiciozno je bilo krenuti sa 17pw, ali Boze moj pokusali su i videli da nece ici sa toliko letova pa smanjili na vreme, 10pw je neka mera za pocetak.
Slažem se ta linija nije imala nikakvog smisla.
Istina prije nije bila ovakva mreža, ali je i u BUD bilo bitno manje linija poglavito LCC i long-haul.
Kad se otvori brza pruga, mislim da sa tom linijom su završili, vozom će brže doći
A to će se uskoro desiti?
Kada se otvori. To nece biti skoro. Pustite sta prica Vucic, pruga Beograd-Budimpesta sigurno nece biti pre 2030. godine.
Uostalom, kako na primer OS moze da leti 21pw za BUD, iako su BUD i VIE udaljeni samo 2h30′ voznje? Doslovno brze stignete kolima iz Budimpeste za Bec, pa to ne sprecava postojanje letova. Zasto tako nesto nije moguce i izmedju Beograda i Budimpeste?
Nije baš da se OS i JU mogu mjeriti.
Naravno da se ne mogu meriti. Ali ako OS moze da leti 21pw sa E95 cele godine, zasto JU ne bi mogla da leti 17pw sa ATR76 tokom veceg dela godine? Po kapacitetu JU vs OS, JU ima nesto malo vise nego pola kapaciteta OS, bas zato sto se ne mogu meriti. Preko zime treba malo smanjiti frekvencije, 14pw na primer.
Zato što je JU daleko manja kompanija od OS sa neusporedivo manje konekcija i daleko manje long-haul linija.
JU nema pola kapaciteta OS.
Па добро ако је један LOT претекао OS по интерконтиненталном саобраћају онда не видим зашто JU их не би достигла. Ове године ће бити ту негде на 45% флоте. То већ није лошње.
Sad je na 33% uz daleko manje širokotrupaca (22%). Što će biti ove godine tek ćemo vidjeti. Austrianu za sada dolaze 2 aviona, a vidjet ćemo hoće li ih biti još ove godine.
Sutra ujutro letim Zagreb-Beograd i šalju A319 umjesto ATR72 zbog velike potražnje.
Super.
Sve je to business i tako treba gledati stvari. Ne na nacionalnoj ili verskoj osnovi. Ljudi putuju, sklapaju poslove, neki dolaze i odlaze turistički i to je skroz ok.
Apsolutno se slažem.
Megaglupost Croatie – jutarnji letovi za BRU i MUC odlaze pre nego sto u ZAG slete avioni iz SKP, SJJ, SPU, DBV, PUY, ZAD.
Pa tako je već godinama.
BRU je radi naših djelatnika u EU koji moraju doći u Bruxelles do početka radnog vremena, a za MUC niste u pravu on kreće u 8:35
MUC kreće ranije u ljetnjem redu letenja
Aha, sorry, nisam vidio. Gledao sam idući tjedan.
Koje budaletine. Pa kojeg to, do vraga, ima smisla?
Rotacija 4436 ide u ljetnom redu letenja za MUC u 06.45, a zimi u 08.35. I tako već godinama… Kao što i večernji iz BRU, FRA i MUC nemaju konekciju na bilo koji let dalje iz ZAG jer dolaze u 22.20, 22.15 i 22.25…
Ma da genijalci iz Buzina.
Niste gledali? Tako je već petnaest godina.
Iskreno fakat nikad nisam ubrao to.
To je besmisleno. Zasto se svi letovi ne pomere da krecu oko 6:45, a svi iz regiona slecu do 6:00?
MUC krece ranije tokom leta, koji je razlog ne znam, ali su skroz odsekli sve konekcije sa jutarnjih letova za MUC.
To je jedan od daleko najglupljih poteza ikada!
Tako je već petnaest godina zbog slotova. To je zbog konekcija u drugom smjeru, iz MUC za ZAG.
To je notorni nonsens.
8:35 je prekasno za poletanje ujutru. JU avioni polecu oko 6:45 i u 8:30 ste vec na destinaciji.
Nije. To je val koji ima Croatia. Croatijin val je sat i 30 iza vala Air Serbie i to je OK. Naime, zagrebačke rotacije su kraće od beogradskih. Ono što kod Croatie ne valja je da im je zadnji val u 21:15. To bi moralo biti u 22:45 čime bi se konektirali na zadnje letove, a na feeding destinacije dolazili prije ponoći.
Nije sat i 30 iza JU, vec preko 2 sata iza. Evo npr. ZAG-CDG polece tek u 9:00 i stize u Pariz tek u 11:05. Dok stignete u centar grada to je vec 12:30.
JU stize u Pariz u 9:15 ujutru, polece u 6:45, dakle vec je sletela, a OU nije ni poletela. Ovim ste u gradu najkasnije do 10:45.
Sve kompanije imaju jako rane jutarnje polaske, JU to ima, LH isto, OS isto, itd…
Sat i trideset je početak vala. Neki letovi kreću u 8:00 neki u 8:30, neki u 9:00. Kao što i u Beogradu neki kreću u 6:30, a neki u 7:30.
Mislim da je to preveliki offset. Da je pola sata bilo bi idealno. Putnici teze da sto ranije stignu na destinaciju kako bi maksimalno iskoristili vreme tamo. Barem ja tezim tome.
Ma to je zanemarivo. Logičnije mi je da konektirani letovi kreću između 6:00 i 6:30 iz svojih zračnih luka, nego da moraju kretati prije 5:00 sati. To je istinksa koma.
Ne možete uspoređivati P2P val kao što je BEG prema cijeloj Europi sa valom XXX-ZAG-XXX. Tu ne može ići val iz recimo SPU, DBV, PUY, ZAD, SJJ,… u 4.00-04.30 da bi bio u ZAG u 5.00-05.15 i da oko 6.00-6.30 ide dalje… Nažalost je to neizvedivo, odnosno vrlo teško izvedivo i uz velike troškove (na primjer ako bi posada iz ZAG ipak za DBV u 22.55 tako da mogu putnici iz BRU/FRA/MUC uloviti tu konekciju, sletili bi u 23.45 u DBV i onda ista posada ne može već u 03.15 biti na dužnosti…
Iskreno mislim da letovi u 4:30 ujutro nemaju baš puno smisla.
Ali nocne JU letove, na primer BEG-SKP-BEG ili BEG-TIA-BEG, radi ista posada. Posto imaju nesto duzi layover, na primer 2h umesto 40′, odmaraju u biznis salonu. Zasto isto tako ista posada ne bi mogla da leti ZAG-DBV-ZAG ili ZAG-SKP-ZAG nocu?
Po mom misljenju, idealan red letenja bi bio:
XXX-ZAG ??:??-22:40
ZAG-SKP 23:30-01:00+1
SKP-ZAG 05:20-06:50
ZAG-XXX 07:30-??:??
Ne. Za OU idealno je
do 22:15 svi letovi iz Europe
22:45 ZAG – 23:59 SKP
06:00 SKP – 07:15 ZAG
od 8:00 svi letovi za Europu
OK, misljenja nam se mimoilaze u pola sata. Not a big deal.
Alene, ne moze let iz Evrope da sleti u 22:15, a u 22:45 da ide SKP. Minimalno vreme konekcije je 40 minuta. Takodje, block time ZAG-SKP je 1h30′, a ne 1h14′ kao sto ste napisali.
Nije. U Zagrebu je minimalno vrijeme konekcija 30 minuta.
ZAG-SKP sa A319 je 1:15. 1:30 je sa Dash 8-400. ZAG-SKP se najčešće leti sa A319.
Off:
Air Serbia je juce bila primorana zbog strajka oba leta za ATH da otkaze.
Takodje otkazan je let i danas za STR zbog strajka koji je pomeren za sutra ujutru.
Verovatno ce i veceras otkazati let za DUS iz istog razloga.
Izgleda da ce u nedelju novi strajk biti od strane ver.di. Jos uvek se ne zna koji ce aerodromi biti sve pogodjeni.
Za 27.03. se najavljuje veliki strajk u Nemackoj.
Majko mila ovome nema kraja…
Iskren da budem ovo deluje sve gore i gore.
I u Francuskoj zbog nametnutog zakona o penzionisanju sve vise i vise protesta. Vec desetak dana komunalne sluzbe strajkuju zbog cega ima puno smeca na ulicama koje sada demonstranti pocinju da pale.
Gnev ljudi raste.
Logično.
Nece na dobro da izadje.
Bome ne.
Lepo kaze Marek, BEG-BUD je nova BEG-ZAG. Ako je ZAG uspeo sa mnogo manjom i slabijom JU, zasto BUD ne bi sada kada se JU rasirila? Ujutru BUD ima 47pax, sto je solidnih 67% LF.
Vidjet ćemo. Dva puta nisu uspjeli.
Трећа- срећа!
E da…
BUD-BEG јуче 39 путника
To nije baš dobra brojka.
Zasto nije? Linija tek par dana, sredina marta, ATR, cetvrtak a dva leta dnevno. Sasvim solidno. Sta vi mislite da regio linije imaju 100% uvek? I da treba i marta i juna da bude isti LF?
Pa dobra brojka nije. Naravno da neće imati 100%, ali legacy u ovom momentu imaju 80%. Znači i loša linija mora imati bar 70% load faktora. Nije tragedija, ali nije ni dobro.
Pobogu, ne mozete ocekivati da ce nova linija, koja je pritom jako teska za uspeh, imati u startu 70% LF. Da tako ne razmislja JU pokazala je i linija za ZAG. Dugorocno ce se isplatiti. Pritom sto nema jos nijedne druge nove linije da vuce transfere ka BUD.
Od linija se očekuje da imaju takav LF, ako nemaju stvaraju gubitak. Air Serbia je spremna na takav gubitak i to je OK. Ali ako stvar gubita i kompanija na to pristne to ne znači da itko treba reči da je LF dobar. Nije. On ima smisla za kompaniju i njenu investiciju u budućnost, ali dobar nije.
To je 55% LF. Linija je nova, treba vremena da se uspostavi. To je sasvim u redu brojka za pocetak.
OK, ne slažemo se. Nebitno.
A .pa to nije lose..bice dobro ta BUD
Vidjet ćemo.
Zagreb feeda Beograd.
Cestitke na tome.
Zar je to nešto neprihvatljivo?
Ne, naprotiv to je super za Beograd i Srbiju. Ja ocekujem da ce u narednim godinama broj transfernih putnika iz Zagreba u Beogradu biti utrostrucen.
Daj bože.
Da, a onda nema nikakvog smisla uvodjenje nekakvih kvazi-feeding linija Zagreb-Sarajevo i Zagreb- Mostar. Kuda da ljudi lete iz Zagreba? Za Beograd? Za Frankfurt? Pa, to mogu i iz Sarajeva.
Te linije su glupost na kvadrat i vrlo brzo ce biti redukovane i ukinute.
Ma da? A oni ih, budele, povećavaju.
Da, budale povecavaju zato sto su to radili zadnjih 20 godina. Cista inercija.
Ali se gubici povecavaju iz godine u godinu. To treba stati.
Zbog inercije? Onda su ekstremne budale. A vi znate da je tako?