Izmišljanje tople vode u zrakoplovstvu nikada nije donijelo rezultate. Tko god je izmišljao toplu vodu vrlo brzo je bankrotirao. A Croatia i te kako izmišlja toplu vodu. Sve kompanije Europe ili razvijaju isključivo svoju hub ili imaju letova za sekundarne i tercijalne hubove, ali daleko više letova imaju za svoj hub, a tek pokoji let imaju za druge hubove i baze. Croatia je, za razliku od toga odlučila potpuno zapostaviti svoj hub i razvijati Split, te druge aerodrome u Hrvatskoj.
Koja je tu logika? Jel Croatia najpametnija? Hoće li ona jedina u Europi pokazati ostalim velikim igračima kako se radi posao? Hoće li samo u njenom slučaju izmišljanje tople vode biti nagrađeno i kompanija će procvjetati? Zašto kada svi imaju rekordne profite Croatia ima tako skromne i jadne rezultate ako je ovaj sustav dobar?

Zašto Croatia odlazi iz Zagreba?
Croatia je do 2019. razvijala Zagreb. Svake godine je otvarala dvije do četiri nove linije i značajno povećavala broj frekvencija. No od dolaska Ryanaira kompanija potpuno zapostavlja Zagreb.
Kompanija nije obnovila čak 8 linija iz Zagreba, za Lisabon, Milano, Prag, Bukurešt, Oslo, Stockholm, Helsinki i St.Petersburg, a ne pokazuje ni intenciju da obnovi liniju za Prištinu koju je zatvorila u jesen 2017. Kompanija je 2020. planirala pokrenuti letove za Sofiju i Podgoricu, no i od toga se nije desilo ništa. Istovremeno kompanija otvara brdo linija za Split, a nove linije je u zadnjih dvije godine pokrenula i za Pulu, Zadar, Dubrovnik, Brač i Osijek. U Zagrebu je jedino obnovila letove za Mostar i to ne zbog svoje volje, nego zato što je dobila pola milijuna EUR subvencije godišnje od Grada Mostara.
Kompanija je godinama zapostavljala tržište i izgubila je promet u jadranskim zračnim lukama gdje su potpuno dominantni stranci. 2019. godine Croatia je u top sezoni imala samo 16% tržišnog udjela, a 19% na razini cijele godine. Jedino gdje se kompanija držala je bio Zagreb. No, sada i ovdje rapidno gubi tržišni udio isključivo svojom krivicom. Rapidno. Što će onda ostati Croatiji kada izgubi i svoj zadnji bastion operacija gdje je bila dominantna.
Kompanija je ljuta na MZL Zagreb koji je doveo Ryanair, najljućeg protivnika, najveću europsku kompaniju, a koji je bazirao dva, kasnije i tri aviona u Zagreb. Ryanair ove godine uvodi šest novih linija i povećava frekvencije sa 84 na 105, letova, za čak 21 tjedni let više. Vrlo je vjerojatno da Ryanair u Zagreb ovog proljeća dovodi i četvrti avion.
I što je Croatia napravila kada je Ryanair najavio letove? Zamaaero je još dva mjeseca prije prvog leta Ryanaira napisao što Croatia mora hitno napraviti. Prvo ukinuti linija koje nisu konkurentne (npr. Rim FCO preko Splita). Potom otvoriti linije koje bi mogao otvoriti Ryanair da ih tako prevenira i da Ryanair ne može dobiti subvencije za te linije, a da ih dobije Croatia. Nije otvorila ni jednu jedinu liniju, no Ryanair je zato otvorio niz novih linija nakon toga umjesto Croatie. Potom sam napisao da se ozbiljni europski igrači (Aegean, LOT, airBaltic, British, Iberia, TAP, Lufthansa, Air France-KLM…) bore protiv Ryanaira na način da povećavaju broj linija, ali i da povećavaju broj frekvencija na postojećim linijama. I pritom se uspiju othrvati Ryanairu. Ryanair stagnira u Ateni, LOT i airBlatic su dominantni na svojim tržištima, Lufthansa i Air France-KLM su potpuno istisnuli Ryanair iz svojih tržišta, u Frankfurtu je Ryanair čak zatvorio bazu, ostali igrači rastu i razvijaju se i uz Ryanair. Svi oni su povećali broj frekvencija i otvorili nove linije. Croatia nije!
Zašto Croatia to nije napravila u Zagrebu? Umjesto toga, Croatia nije napravila apsolutno ništa. Ali doslovce ništa. Potpuno je prepustila tržište Ryanairu koji otvara linije, povećava frekvencije, prilagođava mrežu i nema nikakvog otpora. Pa ne treba ni čuditi da je Ryanair u samo dvije i pol godine došao sa dva na četiri bazirana aviona u Zagrebu, te da će povećati broj putnika za 130%.
Uz to Croatia se kao malo dijete duri i doslovce kao petogodišnjak je odlučila otvarati linije izvan Zagreba kako bi pokazala MZL Zagreb, te misli da joj je tako napakostila. Je baš. Zagreb opako raste, ima skoro 109% putnika iz 2019. Ryanair je u dvije i pol godine više napravio za Zagreb i doveo daleko više putnika u Zagreb, nego Croatia u zadnjih 20 godina.
Pritom Croatia napadno otvara linije prvenstveno iz Splita, gdje je otvorila ljetnu bazu sa dva aviona. Pritom se ne osvrću na činjenicu da u Splitu imaju daleko veću konkurenciju LCC nego što je Ryanair u Zagrebu. Croatia je pokrenula letove za Stockholm sa samo dva tjedna leta, iako ovdje čak četiri kompanije (Braathens i Nova, te prejaki Norwegian i SAS) imaju čak 24 tjedna leta. Croatia je odlučila letjeti i za Dublin sa tri tjedna leta iako ovdje ima konkurenciju dva superjaka igrača koji lete već godinama (Ryanair i Aer Lingus) koji lete sedam tjednih letova. Croatia je otvorila liniju za Milano sa dva tjedna polaska, iako tamo prejak easyJet leti već godinama i profiliran je te ima duplo više, četiri leta. Croatia je pokrenula i liniju za Prag da sva tjedna leta iako tu već godinama leti Smartwings a čak sedam tjednih letova. Croatia leti i za Atenu jedan let tjedno, iako ovdje prejak Aegean ima dva leta tjedno. Otvorila je Croatia i liniju za Oslo sa jednim tjednim letom iako ovdje ima konkurenciju Norwegiana, SAS-a i Braathensa sa 23 tjedna leta.
Kompanija je otvorila i niz linija iz drugih hrvatskih zračnih luka (Pule, Zadra, Osijeka, Brača, Dubrovnika), a značajno je povećala i broj frekvencija iz Jadrana na postojećim linijama.
Od Covida-19 Croatia je u ljetnom redu letenja bitno više povećavala broj letova za Split nego za Zagreb. Tako je u ljeto 2020. za Zagreb letjela 157 letova, 2021. 182 leta, 2022. 196 letova, i 2023. 201 let. Znači povećanje u ljeto 2023. spram ljeta 2020. je bilo samo 28,0%, a spram 2021. samo 10,4%. Istovremeno u Splitu je Croatia 2020. letjela tek 62 leta, 2021. 72 leta, 2022. 92 leta, a 2023. 102 leta. Povećanje spram 2023. je 64,5%, a spram 2021. 41,7%. Znači Zagreb daleko manje raste, 3-4 puta manje.
Konačno Croatia je imala 209 tjednih letova u IV. mjesecu 2023, a tek 201. u VIII. mjesecu iste godine iz Zagreba. Jasno kada brdo kapaciteta od sredine V. mjeseca prebacuje iz Zagreba u Split. No, pobogu kako je to moguće i kako je to logično? Imati više letova početkom proljeća nego u top sezoni. O moja Croatio!
U ljeto 2023. Croatia je iz Splita letjela čak 24 linije, no iz Zagreba ima njih samo 19. Dakle glavni hub ima manje linija nego sekundarna baza. Pa gdje to ima u Europi? Ne postoji ni jedna jedina kompanija koja tako rezonira.
Kada maknemo letove iz Zagreba preko Dubrovnika za Atenu, preko Splita za Rim i preko Zadra za Pulu, Zagreb je prošlog ljeta imao tek 185 letova, Split ih ima 102. Što znači da Zagreb ima tek 81,4% letova više od Splita. Takvo stanje ne postoji nigdje u Europi.
Inercija Croatie i opako zaostajanje za 2019. napravilo je to da i ostale kompanije značajno povećavaju broj frekvencija i uvode nove linije. Tako je Pegasus otvorio letove za Zagreb, broj letova konstantno povećavaju Aegean, Air Serbia, Air Transat, Austrian, British, Lufthansa, flydubai, Iberia, KLM, LOT, Lufthansa, Qatar i Turkish.
I onda se čudimo zašto su rezultati Craotie toliko loši. Nakon prva tri kvartala kompanija je bila pozitivna samo 7,1 milijun EUR, pet puta manje nego ostale europske kompanije, ali je u ovom profitu ukalkulirana i prodaja svih A319 i A320. Tragedija. Air Serbia tvrdi a je istovremeno profitabilna 50 milijuna EUR. Pa vi genijalci iz Buzina kemijajte i izmišljajte toplu vodu.

Što Croatia treba napraviti
I Croatia se ovdje ponaša toliko pogrešno, toliko drugačije spram ostalih prijevoznika. Lufthansa nema ni jedne jedine linije izvan Frankfurt i Minhena (osim jedne sezonske linije iz Salzburga), Swiss nema letova izvan Zuricha i Geneve. British ne leti izvan Londona, Austrian nema letova izvan Beča, Iberia ne leti izvan Madrida, KLM nema letova izvan Amsterdama, Brussels izvan Bruxellesa, ČSA izvan Praga, TAROM izvan Bukurešta, Icelandiar izvan Reykjevika, Air Malta izvan Malte… Čak i kompanije koje razvijaju svoje sekundarne baze i hubove poput Aegeana, TAP-a, LOT-a, Air Francea, Aer Lingusa, ITA-e, Turkisha… imaju daleko manje linija iz tih sekundarnih aerodroma, nego iz svog glavnog huba. Neusporedivo manje.
U prvom redu Croatia se mora prestati ponašati kao malo dijete i krenuti razvijati svoj hub u Zagrebu, tj. mora prekinuti gubitak tržišnog udjela u svom glavnom hubu. Nažalost linije za Milano, Oslo i Dublin je Croatia nepovratno izgubila, a ne može više pokrenuti ni planirane letove za Sofiju i Podgoricu zbog Ryanaira. No, nije jasno koga vraga čekaju sa Lisabonom, Stockholmom, Helsinkijem, Bukureštom i Pragom. Treba li i ovdje linije otvoriti Ryanair ili Eurowings, ili pak kompanija čeka da se vrate Finnair i TAP? A što je sa linijama za Genevu, Edinburgh, Cataniu, Tiranu, Prištinu, Ankaru, Cairo, Berlin…? Treba li i ovdje doći konkurencija?
Neosporno Croatia treba razvijati Split, Dubrovnik i ostale hrvatske destinacije. To nitko ne spori, upravo suprotno, smatram da Croatia mora povratiti tržišni udio na Jadranu. No, pritom ima toliko linija na kojima konkurencija nije jaka ili gdje uopće nema konkurencije. Iz Split se ne leti za Cork, Shannon, Newcastle, Liverpool, Reykjavik, Lisabon, Eindhoven, Luxemburg, Nicu, Veneciju, Bolognu, Hannover, Nuremeberg, Liepzig, Bremen, Budimpeštu, Kišinjev, Sofiju, Istanbul, Dubai, Dohu, Kuwait… Što Croatia ne pokrene te linije, umjesto da pokreće linije gdje super jaka konkurencija ima 10 puta više letova.
Ali i te kako potrebno širenje u Splitu, Dubrovniku i sa ostalih destinacija ne smije biti nauštrp Zagreba. Nije jasno kog vraga kompanija čeka pa da vrati broj aviona ljeti na 14 (umjesto sadašnjih 12) unajmljivanjem ljeti dva aviona u wet leasu te uz razvijanje Splita, Dubrovnika i drugih destinacija obnovi linije za Zagreb i otvori nove linije.
Jednako tako Croatia mora imati prema Zagrebu bar 28 tjednih letova za Split i Dubrovnik zimi, ljeti i bitno više, 14 tjednih letova iz Sarajeva, Skopja i Zadra-Pule, te 6 tjednih letova iz Mostara. Kompanija mora uvesti i letove iz Prištine, Tirane i Podgorice. Kompanija mora i povećati broj linija i frekvencija iz Zagreba prema Europi kako bi ove feeding linije mogle rasti i razvijati se.
Tragično je da će Croatia tek 2024. vratiti broj putnika iz 2019. (tako sama kaže), iako je ogromna većina prijevoznika to već napravila 2023. godine. Uz to Air Serbia je enormno narasla u zadnjih dvije godine. 45 novih i obnovljenih linija u dvije godine, ogroman broj dodatnih frekvencija, čak 14 aviona više (90% više) nego 2021, 53% više putnika nego 2022. čak 179% više nego 2021. Croatia ne samo da zaostaje, nego nije ostvarila ni pola putnika Air Serbie, ona je totalno izgubila bitku sa Air Serbiom. Air Serbia je stvorila hub u Beogradu, Croatia je svoj minijaturan i skroman hub iz 2019. u Zagrebu potpuno uništila. Air Serbia ima brdo linija iz Beograda, njih 79, Croatia iz Zagreba ima tek 21 liniju, od čega su tri sa 1 stop, dakle, četiri puta manje. Prošlog ljeta Croatia je imala 185 nonstop letova iz Zagreba, Air Serbia je imala 573 leta, tri puta više. I sad mi recite kojom će kompanijom letjeti potencijalni putnik iz Skopja, Air Serbiom ili Croatiom, gdje će biti više putnika, koja linija će imati više frekvencija i bolji load faktor?
Bravo Croatia! Bravo genijalci iz Buzina. Uspjeli ste uništiti kompaniju, uspjeli ste uništiti i svoj hub. Uspjeli ste ono što nikome uspjelo nije.
Zašto parking aerodroma u ZG nije natkriven? Jel imate kakve info hoće li i kada to biti realizirano?
Neće. Ogromna većina parkirališta diljem Europe nije natkriveno.
Poštovani,
na nekoliko portala je izašlo da je uspostavljanje linije izmedju Seula i Zagreba od strane T’way Air-a već gotova stvar. Redovna linija bi trebala krenuti od lipnja, tri puta tjedno.
Da, bit će članak u nedjelju.
Zar nije najvaznije da avioni budu popunjeni? Dali ce leteti ZAG-LHR, SPU-DUB ili PRN-LJU koga briga! Vazno je da imaju nalete > 12h dnevno i L/F > 85%!
Ako ste nacionalni prijevoznik i država vas financira onda to nije najvažnije. Onda ne možete letjeti PRN-LJU sa novcem hrvatskih poreznih obveznika. Uz to Croatia je jaaaaaakooooo daleko od 85% LF. Daleko je ona i od 70% LF.
Još nije vreme…:)
Da uobičajna floskula Croatie Airlines
ispravak: play ovog ljeta leti iz splita za reykjavik
Da.
Zašto toliko plačete za hubom u Zagrebu, očito želite dobiti Beograd (nemoguće centraliziranu državu). Croatia glatko može hub u Splitu raditi.
Očito želim dobiti Beograd? Baš pišete megagluposti. Zamaareo je milijardu puta ponovila kako je odličan potez razvijanje Splita, samo je isto napravljeno potpuno pogrešno. Naravno.
@anon 11.15: o čemu vi to govorite??? Kakve veze ima državno ustrojstvo sa HUB-om jedne kompanije? Baš bi HUB na jednom aerodromu sa 40-tak tisuća putnika preko cijele zime sjajno funkcionirao. I ljeti nosi gubitke a kako bi bilo tek preko zime.
Gdje je izvor da baza u Splitu donosi gubitke?
Nema ni najmanje šanse da hub preko zime ima 40.000 putnika
U stotinu članaka o Croatiji pokušavate dokazati da uprava firme ne valja. Vaš je fokus ograničen samo na upravu, kakva god bila. Čini se da stalno ciljate u pogrešnu metu.
Vama i svima nama je poznato da je vlasnik kompanije država. U ime države kompanijom upravlja vlada, putem Ministarstva mora, prometa etc.
Skupštinu dioničara predstavlja ministar Butković. Nadzorni odbor imenuje skupština. Uprava provodi poslovnu politiku kako od nje traži vlasnik.
Skupite malo hrabrosti pa zatražite intervju s ministrom Butkovićem pa ga zamolite da odgovori na vaša pitanja koja će nesumnjivo biti na tragu dosadašnjih kritika. Ili još bolje, propitajte premijera Plenkovića kakvu to kadrovsku politiku vodi u firmi koja je važna za državu.
To je prava adresa i za pitanje što je s najavljenom privatizacijom.
Stalno tvrdite da odabir kadrova ne valja.
Pa pitajte one koji to rade, zašto to rade.
Taj bi trud čitatelji znali prepoznati, ovako ispada da želite dati gol iz zaleđa.
Ovaj potal je imao jedan jako hrabar članak u kome je prozvao premijera Plenkovića kao glavnog krivca za stanje Croatie Airlines:
https://zamaaero.com/10/12/2021/analize/plenkovic-kriv-za-stanje-u-croatiji/
To nije hrabar članak. Hrabro bi bilo da pitate njega ili Butkovića.
Nije? Baš me interesira bi li ga vi napisali da imate svoj portal i potpisujete se imenom i prezimenom. Bi li napali premijera i Mišetića?
I dalje odbojate odgovoriti zasto ne pozovete Plenkovica?
Majko mila, čovječe, koji dio vam nije jasan, zašto se moram ponavljati:
ZAMAAERO JE NAPISAO ŽESTOK ČLANAK U KOJEM JE NAPAO PLENKOVIĆA KAO GLAVNOG KRIVCA ZA STANJE CROATIE AIRLINES:
https://zamaaero.com/10/12/2021/analize/plenkovic-kriv-za-stanje-u-croatiji/
Ja vam postavljam isto pitanje a to je intervju ministra butkovića ili predsjednika nadzornog odbora Zlatko Mateša. Pogotovo ovaj zadnji , koji tvrdi da je veliki prijatelj Boško Matković i da je imao rješenje da se Boško Matković postavlja za predsednika uprave. To je bilo pre nekih cirka pet šest godina i da je Premijer odbio to potpisati ???
I onda Mateša govori ” Ja ne vodim ovu kompaniju ali uredno uzima novac i besplatne avio karte na ovoj poziciji.”. Da je moralan odstupio bi onda davno , ovako barem vodi komade u Mongoliju i mi to pratimo u svim hrvatskim novinama.
Ovaj portal više ne radi intevjue. Politika portala. Intervjui su vrlo dosadan medij, morate prenijeti cijele odgovore koji su ili bez sadržaja (puno teksta ni o čemu) ili politikanstvo. Kako god intervjui su gubitak vremena i nezanimljivi za čitatelje.
Pa da vam ja ukratko velim: Butković nema pojma i od njega bi čuli samo općenite floskule. Mateša ima još manje pojma i uz to ga nije briga, tako da niti tu nema bilo što zanimljivoga što on može ili hoće reći. Stvarni gazda OU je i dalje Mišetić koji pak drži Plenkovića u šaci i radi što ga volja. Bajić nije ništa drugo doli posrednik koji izvršava što mu se naredi i čiji zadatak je prije svega čuvati ormare sa Mišetićevim kosturima dobro zatvorenim. Čovjek koji trenutno vedri i oblači u OU je Slaven Žabo, čovjek koga je u OU doveo Kučko na jednu manju poziciju ali koji se, usprkost ograničenim sposobnostima, polako probijao prema vrhu te uživa neograničeno povjerenje Bajića. On uz to pripada trenutno izuzetno jakoj dalmatinskoj struji u hrvatskom civilnom zrakoplovstvu (i u CCAA plus Novak). Stoga niti on ne bi mogao reći ništa pametnog ili interesantnog. Problem je u tome što je svim onima “gore” potpuno svejedno što će se dogoditi u i sa OU. Kada propadne (ne “ako” nego “kada”) ili ako uspiju naći nekog kupca, oni će jednostavno prijeći u CCAA na neke izmišljene pozicije ili u SPU (Novak)… I to je to. Stoga si te intervjue možemo ušparati!
“Izuzetno jaka dalmatinska struja”
Ta struja je toliko jaka da nisu u stanju proširiti aerodrome u Splitu i Zadru uz pomoć države.
A nije li Split napravio novi terminal i proširio stajanku bez pomoči države?
Nije li Zadar dogradio terminal 2023. za nonschengen putnike?
Alene Š., dajte molim vas objavite članak Tko je Slaven Žabo, s fotkom obavezno, nas čitatelje iz Hrvatske to više zanima od Malovića, ja na pr. ne znam ništa o Žabi a volio bi, ako je istina da je on siva eminencija u Buzinu
Ne slažem se sa time. On je utjecajan ali to nije Malović u Crotiji. On je jedan relativno nebitan lik i zamaaero stvarno nema interesa pisati o drugoklasnim direktorima u nacionalnom prijevozniku.
pa onda o OU Maloviću ko jest da jest ta osoba
Bajić je Malović u OU, a o njemu smo puno puta pisali.
Vi stalno pisete od nekim kosturima i ko koga za onu stvar drži.
Dajte recite koji su to kosturi i čime to IM drzi AP za onu stvar. I koji su argumenti/dokazi te vaše tvrdnje.
Inače su to priče u rangu moj tata je jači od tvog.
Imate članak o tome na zamaaero.
Nista tamo konkretno nije bilo.
Samo naklapanja.
Sta je to Misetic napravio tocno?
Moze gosp. Foglar odgovoriti.
Nažalost ovo za Butkovića, Plenkovića i Mišetića je istina.
Pa zar vi mislite da on zna za taj tekst?
Zna.
zašto je to hrabar članak kad su u Hrvatskoj mediji slobodni i mogu bez problema kritizirati vlast? To su vaše riječi. Koja je tu onda hrabrost potrebna?
Slobodni su jasno. No, odmazda jedne utjecajne osobe poput Mišetića je uvijek moguća. A imat njega za neprijatelja nije pametno.
e onda vam čestitam na hrabrosti. Gledajte, ako vas hrvatska država štiti u Srbiji od BIA-e, možda bi vas mogla zaštitit i od Mišetića worldwide?
Kako da me država štiti od Mišetića ako je on državni čovjek? Konačno nemam ja straha od Mišetića.
pa ako nemate straha, di je tu onda hrabrost? država treba štitit od bilo koga zvao se on malović ili mišetić
Od Mišetića me ne treba štititi. Tu opasnosti istinski nema. Pa hrabrost je kada nemate straha.
Hajde, jednostavno je.
Glasnogovornik vlade je Marko Milić. Imate kontakt podatke na stranici Vlade.
Pošaljite mu mail s upitom, formulirajte kako želite, zašto kompanija ne posluje pozitivno, zašto je ovisna o LH, zašto joj šefovi i nadzornici sjede tako dugo u foteljama i još hrpu zašto ili kako to, po vašem izboru. Argumente koliko vidimo imate, pa uputite ih mjerodavnima. Oni za to primaju lijepe plaće. Svako drukčije postupanje je oportunizam zbog ovih ili onih razloga.
Uputio sam već. Nisam dobio baš nikakve iskoristive odgovore.
Pitam se gdje vi živite? Zar zaista mislite da biste na ta pitanja dobili bilo kakve suvisle odgovore osim uobičajenih floskula? Zar zaista mislite da bi se Milić nagnuo kroz prozor i rekao istinu: “Da, znate, mi vidimo da je situacija katastrofalna, ali znate: Mišetić drži premijera za jajčeka i mi ne možemo tu ništa!”?… Kratko i sažeto: vrana vrani oči ne vadi…
Ovo mi ipak sliči na opradvanje.
Znamo mi kakvi su naši političari.
Ali, neovisan medij kao ovaj uputi konkretno pitanje i zatraži konkretan odgovor. I objavi da je upitao to i to, a da su odgovorili to i to ili nisu ništa.
I prokomentira odgovor. Tako rade profesionalci.
Suprotnim pristupom samo se pojačava neodgovornost političara, kao, nema smisla prozivati ih kad znamo kakvi su.
Sudovi sude samo na temelju onoga što se nalazi u spisu predmeta, bez obzira na to što je sto svjedoka vidjelo da je stvar drukčija, ali nisu i posvjedočili. To gosp. Šćurić kao pravnik sigurno zna.
Pitali smo puno puta, odgovore dobili nismo. Više nećemo gubiti vrijeme na pitanja.
Nažalost samo floskule.
Alene,
Ništa se neće dogoditi. Nitko neće odgovarati.
Naravno da neće.
Možda je kasno za razvoj hub-a u ZAG? Beograd je radio na hub modelu godinama i razlika je jako narasla. Našao na internetu:
https://i.postimg.cc/NMwKYbt2/Beg-Zag2023.png
Upozorenje svima za sutra: LH je objavila da sutra 17.01. i vjerojatno dio jutra 18.01. drastično otkazuje letove iz/za MUC i FRA zbog najavljenog nevremena. Već sada je dobar dio letova XX, prema ZAG je LH XX i FRA i MUC, prema BEG za sada samo MUC ali i BEG ce biti XX. I druge kompanije će naravno biti pogodjene iako za sada samo LH otkazuje…
Hvala na info.
Niste mi odgovorili na pitanje – zasto duplirate letove za SPU i DBV?
Kako to mislite da ih dupliram?
Tako sto je leg ZAG-SPU na ZAG-SPU-FCO zapravo jedan od 3-4 dnevna leta za SPU, stoga ne mozete racunati ZAG-SPU 23pw i ZAG-SPU-FCO 7pw jer onda imate dupli let ZAG-SPU. Mozete jedino racunati ZAG-SPU 16pw i ZAG-SPU-FCO 7pw jer je SPU-FCO samo nastavak domaceg leta ZAG-SPU.
ZAG-SPU su letovi: OU380, OU650, OU654, OU656 i OU658
ZAG-SPU-FCO je let: OU380 na oba lega
Dakle leg ZAG-SPU je deljeni leg na dve linije i on spada u PSO.
Ista prica i sa ZAG-DBV-FCO i ZAG-DBV-ATH.
Zato i jesmo maknuli te letove i nema 201 nego 185 letova u tekstu.
“Iz Split se ne leti za Cork, Shannon, Newcastle, Liverpool, Reykjavik, Lisabon, Eindhoven, Luxemburg, Nicu, Veneciju, Bolognu, Hannover, Nuremeberg, Liepzig, Bremen, Budimpeštu, Kišinjev, Sofiju, Istanbul, Dubai, Dohu, Kuwait…
Za Lisabon? Smiješno Alene obzirom da ste tvrdili da je tu tržište nepostojeće.
Ono je limitirano, ali nije nepostojeće. Da, ta linija sigurno nije prioritet, ali da bi se mogla letjeti, poglavito sada kada je Split toliko narastao, bi. Sa jednim ili dva leta tjedno.
Pa naravno da Air Malta i Icelandair ne lete iz svojih jedinih aerodroma na svojim otocima…. Otkud bi Air Malta trebala letiti?
Icelandiar nema jedini aerodrom na otoku. Na Islandu ima 10 aerodrodroma bez Reykjavika, a Akureyri ima čak 10 linija, među kojima i letove easyJeta, Icelandaira, Edelweissa, Transavie…
Air Malta može kao i airBaltic, Aer Lingus, Luxair, LOT… imati letove i iz nekog drugog aerodroma u okolici.
A iz kojih to okolnih aerodroma leti LOT? Ili Luxair?
LOT leti iz Budimpešte (prije je letio iz Budimpešte i Tallinna), Luxair svako toliko ima letove iz drugih baza (to rade konstantno). Trenutno leti iz Antwertpena za London City.
LOT ima celu jednu liniju iz BUD, plus za WAW.
Luxair dakle ima isto jednu liniju.
Da. S tim da je LOT prije Covida-19 imao brdo linija iz BUD.
Ali ih nema više. Jer je to neprofitabilan koncept.
Neprofitabilan? Hoćete mi reči da je LOT imao toliko puno aviona i letova u BUD, iako je to bilo neprofitabilno? Što svjesno i namjerno je radio sa gubitkom?
Da. Zato tih letova više NEMA.
Nema ih zbog Covdia-19, a promet BUD se još nije oporavio i vratio na nivo iz 2019.
Covid 19 je prosao. Prekinite vise taj argument da koristite.
Uostalom, vratili su ICN iz BUD, ocigledno je to jedina uspesna linija bila.
Ta linija je i prvu puta bila prva. Covid još nije prošao. Na masu aerodroma promet još nije dostigao 100%. Tako i u BUD.
Pa ocigledno nije dobro islo cim nisu vratili to nakon Covida.
Zašto bi to bilo očito? Nisu se vratili jer se promet još nije povratio na razinu 2019. Meni je to očito.
Baza u Budimpešti nije ukinuta zbog Covida. Dapače, usred pandemije, na ljeto 2020., LOT je povećavao bazu u Budimpešti.
Odluka o ukidanju baze je pala tek krajem 2020. godine.
Ma baza je ukinuta radi Covida-19, pobogu.
To je proslost. Danas imaju samo letove za WAW i ICN. Dakle gotovo nista.
Je prošlost, i da imaju dvije linije. Zašto mislite da u budućnosti neće biti više linija. Konačno, oni su krenuli sa jednom long-haul linijom i prvi puta.
Zanimljivo, LOT je toliko toga obnovio i povećao u proteklih 4 godine da je malo sumjivo što se ne vraćaju u Budimpeštu sa svojom superprofitabilnom bazom.
Zar je netko negdje rekao da je Budimpešta bila superprofitabilna baza?
Ako nije superprofitabilna, onda tamo nemaju što raditi.
Ne otvaraju kompanije samo superprofitabilne baze.
Otvaraju aviokompanije i neprofitabilne linije, pa nije da u tome postoji uzor.
???
Imate puno pogresaka u tekstu. British leti izvan Londona i to hrpu linija.
EDI-FLR
EDI-CMF
EDI-OLB
EDI-PMI
EDI-EAS
EDI-SOU
SOU-EGC
SOU-CMF
SOU-FAO
SOU-AGP
SOU-PMI
i tako dalje
To što negdje leti pokoji sezonski charter ili leisure liniju ne znači da mu je tamo baza ili da ima značajan broj letova. To je zanemarivo, poglavito u količini letova koje kompanija ima. Uz to dobar dio tih letova leti Cityflyer, a ne British.
Pa Cityflyer je za British isto sto i Cityline za Lufthansu. To su BA letovi!
Nije. Regionalne kompanije još i imaju letova iz drugih aerodroma, one su potpuno drugačije koncipirane. To je kao da kažete da Lufthansa ima 14 baza i hobva jer je Eurowins u njenom 100% vlasništvu. Nonsens!
Eurowings letovi nisu pod LH kodom, nego pod EW kodom – totalno drugi AOC.
BA Cityflyer leti pod BA kodom, isto kao i Lufthansa Cityline pod LH kodom, isto kao i AnadoluJet pod TK kodom.
Kao sto se Lufthansa Cityline letovi ili AnadoluJet letovi racunaju u LH i TK letove, tako se i BA Cityflyer racunaju u BA letove.
Aha, a to je bino. Bitan je AOC kod, sustav funkcioniranja, neovisnost, potpuno drugačiji oblik operacija, to nije bitno. Čestitam.
Pa dobro zasto onda Lufthansa Cityline letove racunate u LH letove?
Ili AnadoluJet u Turkish letove?
Ja ih tako računam?
easyJet nema 4 nego 6 letova iz Splita za Milano.
U promatranom periodu nije imao.
U ljeto 2024 ima SEDAM letova tjedno. Dva leta ponedjeljkom. Croatia Airlines nema apsolutno nikakve šanse.
Da, nema, pa to piše i u članku, zar ne?
Je li Croatia treba onda imati 7 baza ili ne?
Da se normalno vodi, trebala je. Svakako je trebala imati bazu u Sarajevu i Splitu, daj bože u Dubrovniku i Mostaru, a u nekoj daljoj budućnosti u Skopju i Prištini. No, kako se kompanija tragično vodi, onda se samo možemo nadati da će u idućih 10 godina obnoviti linije za Zagreb, a o nakoj bazi izvan Zagreba ne možemo ni sanjati.
Prije baza u Sarajevu nego u Dubrovniku? Prije baza u Mostaru nego u Puli? Bravo!
Da svakako prije baza u Sarajevu nego u Dubrovniku. Dubrovnik se može hendlati sa W-letovima i ima vrlo limitiran broj letova, poglavito zimi. Konačno u Dubrovniku je ogromna konkurencija, u Sarajevu još postoji gomila linija koja nije pokrivena. Daleko bolji potencijali za bazirani avion.
Baza u Puli nema baš nikakvog smisla. Nema ni u Mostaru osim ako Mostar nije voljan plaćati letove. A voljan je.
Vi u principu predlažete Adria model za OU, sa nadom u drugačiji ishod?
Ne, ja u principu predlažem koncept airBaltica koji se pokazao uspješnim.
Jasno, bio bih sretan da Craotia normalno radi svoj posao u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, ne zanosim se ja sa nikakvim bazama. Kamo sreće da bar to rade dobro. Ali ne rade. Pa onda ne možemo sanjati ni o čemu boljem.
Pa zasto onda niko osim airBaltica ne sledi taj koncept?
Pa ima to i Aer Lingus, zar ne? Zato što kompanije rade u svojim specifičnostima. Aer Lingus ima tri baze, od čega su dvije u inozemstvu. AirBaltic ima 5 baza (uskoro 6) od čega ih je 4 u inozemstvu. LOT je imao četiri baze, od čega su dvije bile u inozemstvu. Luxair zna imati po dvije baze u inozemstvu (sada ima jednu). Aegean ima jednu bazu u inozemstvu. Dakle, nije da toga po Europi nema.
Ma naravno, pa to je prednost EU. Jedino treba biti pametan i oprezan, u tim smislu mi baze u Puli, Prištini, Mostaru ne zvuče smisleno. Skoplje i Ljubljana bi bili moji favoriti, ali je svakako potrebna duboka analiza. I dalje mislim, iako je to jeres, da bi za celogodišnju povezanost od velikog značaja bio opsežan codeshare OU i JU. Ne bi bilo sporno da li JU ima dovoljno putnika da lansira Dablin i Kanadu niti da li OU ima razloga da odmah lansira po 5 destinacija u Nemačkoj i Britaniji, a to bi bilo značajno i u borbi protiv Wizza i Ryana. No, to nije realno tako da će se morati tražiti alternativne strategije…
Da to nije realno.
Није реално јер Кроација није добар партнер, а како иде нема шансе да постане пожељан.
Croatia je odličan partner, financira ga država, ne mijenja godinama ono što postavi, pouzdani su… samo su inertni i drže se floskule “još je rano”.
Одлични за Луфтханзу.
За ЕрСербију… Да не улазимо у то, имамо довољно искуства 🙂
Hvala Bravo 🤩
zašto se trudite ako ima vaša potjernica u Buzinu i ako znate da vas ne slušaju
Ne trudim se više.
Nema više potjernice. Samo je giljotina postavljena…
🙂
Iberia leti iz Madrida i Barcelone
Ne nije istina. Iberia leti samo iz Madrida. Iz Barcelone ima 6 vrlo slabih linija, od čega je jedna sezonska. To je zanemarivo.
Zanimljivo je što je vama zanemarivo, a što nije. 6 Iberijinih linija je zanemarivo, ali zato je 5 Aer Lingusovih linija iz Manchestera nešto što se treba gledati.
Stvarno uspoređujete long-haul linije iz Mancehstera sa širokotrupcima sa regionalnim linijama iz Barcelone sa minijaturnim avionima?
Iberia iz Barcelone leti za BOSTON, BUENOS AIRES, LOS ANGELES, NEW YORK, MIAMI itd itd. Informirajte se.
Ne leti. Te linije leti LEVEL koji nije Iberia.
To su letovi Iberie. Kod je IB – dakle Iberia. Posada je Iberijina.
BCN-BOS IB2625
BCN-JFK IB2627
BCN-LAX IB2623
BCN-EZE IB2601
BCN-SCL IB2605
Letovi se lete avionima u bojama LEVEL-a, ali je to apsolutno nebitno. Ti letovi koriste posade Iberie, imaju konekcije na ostale letove Iberie, uklopljen red letenja, itd…
Svi avioni LEVEL-a su operated by Iberia.
Čovječe ovo je LEVEL. On je low cost long-haul. Za mjesec dana će dobiti svoj AOC. Dajte nemojte lupati. Kako je pobogu Level Iberia. Svašta.
Ti letovi koriste posade Iberia? Ma odakle vam to?
Alene, jeste li u zadnje vrijeme ikako zatražili intervju s nekim iz Croatia Airlines? Bilo bi dobro čuti što oni kažu na Vaše opservacije.
U zadnje vrijeme ne. Nakon poslanih tonu upita na koje se nije odgovaralo ili se odgovaralo lakonski i bez smisla više ne šaljem upite. Croatia meni nikada neće dati intervju. U Buzinu je moja tjeralica sa natpisom “živ ili mrtav”.
znači vi ste Buzinu ono što je Zdenko padjen zamiaero
Da.
Uzgled na Skupštini Hrvatskog rukomentnog saveza prišao mi je Pađen i krenuo sa mnom razgovarati kao da smo najbolji prijatelji.
pa jeste popričali s čovjekom? šta kaže?
Jesam, kratko, nisam imao ni živaca, ni volje, a i radio sam tamo pa ni vremena za neki ozbiljan razgovor. Ne kaže ništa bitno.
Ono ” živ” je prekriženo…
Aha.
Godinama se pisalo da će baziranje lcc-a u Zagrebu biti posljednji čavao u lijesu Croatije. Svi su to komentirali. Pa moram priznat da sad kad je lcc napokon baziran u Zagrebu se Croatia suprotno prognozama još uvijek iznenađujuće opstaje i još uvijek ima najveći udio. Za sad.
Isto tako se godinama kritiziralo Croatiju da prepušta tržišni udio na obali strancima. Poslušala je kritike i počela nešto poduzimati. Eto, ne možete reći da Croatia ne uvažava kritike 😅
Slažem se da bi Croatia iz Splita trebala uvesti navedene linije. Al imam osjećaj da npr. uvede Dubai da bi opet bilo kritika da izmišlja toplu vodu jer da je ta linija profitabilna onda bi ju već odavno uveo flydubai. Primjer samo kako se najčešće baš svaki potez potez Croatije ismijava.
Alene, prije par mjeseci ste na jedan moj komentar odgovorili nešto u smislu da Zagrebu ne treba nacionalni prijevoznik jer ako može Budimpešta bez nacionalnog prijevoznika može i Zagreb. Eto, Croatia se povlači, Zagreb raste, nema štete, bili ste skroz u pravu.
A pošto se Croatia toliko divi Lufthansi možda na njenom primjeru želi razviti 2 huba 😛
To nije istina. Nitko ne ismijava svaki potez Croatie. U prošloj godini su imali tri poteza koja smo pohvalili. Nažalost dobrih poteza je ekstremno malo. Sve ostalo je katastrofalno.
Ja nikad nisam rekao da Zagrebu ne treba nacionalni prijevoznik. To kod mene pročitali niste.
Kako, ne, obzirom da je Croatia velika kao Lufthansa dosta je logično da kao i Lufthansa razvija dva huba.
Najbolji potez, uzimanje A220, ste nelegitimno popljuvali.
Mislim da smo jasno i argumentirano objasnili zašto je to vrlo loš potez.
Jedan od argumenta je bilo korištenje lažnih cijena tog aviona i ignoriranje onih realnih.
????
Lažnih cijena? O čemu vi pričate? Kataloške cijene su lažne cijene?
Čovječe, oni da moraju te avione platiti i 10 milijuna EUR nameju ih. O količini novaca za lizing da i ne govorimo. Jesu li i te cijene bile lažne?
Da, kataloske cene su lazne cene jer ih niko ne plati, zato su i ukinute. Vi ste uzimali kataloske cene iz 2018. godine koje su sve samo ne relevantne.
A220 kompanije placaju oko 30 miliona USD, a Vi navodite kataloske cene koje su preko 3 puta vece.
OK, čemu ova blentava rasprava. Kataloške cijene su tu da se rade komparacije. Recimo da je Croatia i ostvarila takav popust to je još uvijek 450 milijuna EUR. Odakle kompaniji taj novac. Konačno, Croatia je i prošli puta platila A320 i preko kataloške cijene. Vi stvarno mislite da je ovaj puta management bio iznimno uspješniji pa da je ostvario maksimalni popust ili su cijene bila blizu kataloškima? Što mislite, iskreno?
Ne, kataloske cene su izbacene jer nisu predstavljale relevantan podatak. Niko ih ne koristi vise jer ih nijedna kompanija ne placa. To je zvanicno Airbus objavio. Ne verujete njima?
Croatia ne kupuje avione, nego uzima na lizing. Lizing kosta 260-270 hiljada USD mesecno. To je za 3 A221 i 12 A223 ukupno 4 miliona USD mesecno. Lizing se otplati za 10 godina, dakle ukupno to kosta 480 miliona USD na period od 10 godina.
Nema menadzment nista da ostvari popust ili ne jer Croatia ne placa avione Airbus-u, kao kada je kupovala A319 i A320, nego samo lizing vlasniku. Cena lizinga za A221 i A223 je poznata i dostupna online. A lizing kuca, kao vlasnik aviona koji ih kupuje od Airbus-a, je zasigurno dobila popuste na te avione.
Da napisali smo ne jednom da uzima avione na lizing. Pobogu. Ali kada smo objavljivali kataloške cijene nije se znalo da će uzeti avione na lizing i kompanija je govorila da će kupiti avione. Govorite o člancima starim dvije i više godina.
Je cijena lizinga je dostupna, ali je isto stvar pregovora kompanije i lezora. Nisu svi lizinzi isto, ne koštaju svi isto. Što mislite jel će Croatia dobiti istu cijenu za lizing kao i Lufthansa ili će plačati više?
Naravno da je stvar pregovora, ali ako je online dostupna cena od 260-270 hiljada USD mesecno, toliko otprilike ce placati OU, ne moze mnogo ici gore ili dole.
Lufthansa, kao veliko ime, bi na tu cenu verovatno dobila popust i placala 208-216 hiljada USD mesecno (popust od 20%).
Da, i te kako može ići gore ili dolje. I te kako. Iz milijardu razloga.
@anon 10.30: baš sjajan potez. Sada će umjesto 40 putnika na dašenki letjeti 40 putnika na 220. Upravo genijalno!
Je. Odličan potez.
Pa nek porade na tome da povecaju broj putnika na tim linijama.
Kako ne. Croatia je pozanta po tome da je u tome jako uspješna.
Bravo Foglare! To je to! Živjelo feedanje LH! Nedaj bože da se ukine linija OSI-MUC!
Ako je po prodaji mjesta na Dash 8-400, onda će Craotia morati ukinuti 50% sadašnjih linija kad dođu A220.
Ako je po vašoj logici, Srbi dobro i govore da Hrvati ne putuju.
A jel. Odakle onda preko 11 milijuna putnika iz Hrvatske, odakle rekordna godinu u Zagrebu?
Pa budimo realni, među tih 11 milijuna putnika jako je mali broj Hrvata. Hrvati u odnosu na životni stvarno malo putuju.
To ste sanjali ili pročitali u šalici kave?
“…ili pak kompanija čeka da se vrate Finnair i TAP?”
Zar je FInnair otisao iz Zagreba?
Vidjet ćemo. Ali izgleda da je.
Pa o tome niste pisali!
Da još nisam. Kada dobijem potvrdu pisat ću.
Finska je krajem 11. mjeseca zatvorila granicu prema Rusiji (o tome na internetu postoji vijest na mnogim portalima). Let za Helsinski je do tog trenutka bio jedan od najjednostavnijih načina za dolazak iz Zagreba u Rusiju (do Sankt Peterburga kopnenim putem nekih 200 km). Ako je Aeroflot do 2022. svakodnevno imao pun A320 od Zagreba do Moskve, a kasnije je Finnair imao nekoliko puta tjedno pun A320 do Helsinkija, može se logički zaključiti da velik broj zagrebačkih putnika nije za krajnje odredište imao Finsku, nego Rusiju.
Vi znate da je Finnair leteo sa E190 za ZAG, a ne sa A320???
Nije, Finnair je letio sa raznim avionima uključujući i A320.
Da tako je.
Sigurno da ih je bilo. Neosporno. Sad da je baš većiina putnika bila za Rusiju, to baš i ne vjerujem.
Bili su i A321 puni. Glavni razlog je što Finnair je izgubi poziciju da bude konkurentan na Azijskim letovima, jer mora preko sjevernog pola sada letiti. Drugih razlog je manjak odgovarajućem flote i posade, tj. više im se isplati Ljubljana i mnoge druge linije, nego Zagreb. Kada se normalizira stanje s flotom, općenito u svijetu (jer Finnair radi i wet lease nekih aviona drugima zadnjih par godina) onda se možda vrati. Letio sam 5-6 puta u zadnje 2 godine ZAG-Helsinki sa Finnairom i nebi rekao da su ga Rusi koristili, većinom Finci te naši, slovenci i bosanci. Te neki s transferni putnici, tipa Japan, USA i Island.
Možda.
Mislim da je red letenja tj. satnica glavni razlog zbog čega se ne mogu otvarat nove linije . Katastrofalno složen red letenja bitno utjeće na raspoloživost aviona koji bi potencijalno mogli biti uvedeni u nove linije.
Ispadanje aviona iz prometa također jako utjeće na isto, bilo bi zanimljivo kada bi imali podatak koliko je moguće pokriti linija sa 12 aviona prosjećne duljine leta od 1 sat.
A Croatia ima istiski katastrofalno složen red letenja.
Pa ima, zar ne?
Da
Croatia mora razmusljati o pocetku long haul operacija.Sjeverna Amerika,Kina,Singapur mozda.Za to im treba u floti A330 i to dva takva aviona,par A320 ,ostatak flote E195 -E2 i Q400.
Već odavno je to morala razmišljati, no… naravno ništa od toga.
Nadam se da je ovo sarkazam
Da ima dobar management, a ne ovako tragična, to bi već odavno bila realnost.
Opet idemo pogrešno. Ne radi se o managementu. Radi se o mafijaškim poslovima i korupciji. Radi se o predaji tržišta Hrvatske (i posredno dobrog dijela tržišta cjelokupnog Balkana gdje je Zagreb trebao i mogao biti transferni hub) od strane Ivana Mišetića LHG, u zamjenu za mjesto u Odboru Direktora Star Alliancea. Radi se o ucjenama korumpiranih političkih struktura koje Hrvatsku vode u propast, da ostane status quo. Uzrok katastrofe i sramote koja je danas Croatia Airlines su kriminal, korupcija i Mafija, a postavljanje nesposobnog managementa, koruptivni deal sa BCG gdje je traženo da se napravi konzalting za regionalnu kompaniju= feedera, odluka o single type floti, i sve ostalo su samo rezultati. Vi uporno pišete o lošem stanju u OU zbog managementa. Pa jesam li ja postavio taj management? Jeste li ga Vi postavili? Je li ga postavio unutrašnji ili vanjski neprijatelj? Dajte nemojte više o managementu jer su uzroci truljenja OU na potpuno drugoj razini o kojoj se ni Vi ni itko drugi ne usudi niti ništa prozboriti a kamoli nešto poduzeti.
Pa da li je taj Mišetić toliko jak da drži zarobljenom celu kompaniju, i zašto bi Vlada na to pristala? Često čitamo o njemu u komentarima, ja ništa ne znam o čoveku (osim da voli da jede, to nas je Pađen informisao). Eto prilike za tekst Tko je Ivan Mišetić…
Pisali smo već o njemu. Nećemo ponavljati članke.
ali niste fotku stavili
????
Taj Mišetić je bio šef kabineta predsjednika Franje Tuđmana. Bliski prijatelj Ive Sanadera. Kćer Tena je bila u Plenkovićevoj vladi dok nije nedavno otišla u Bruxelles. Ivan Mišetić može sve što hoće a Jasmina Bajića koristi na daljinski upravljač.
Da on je taj.
A da zapocetak napusti LH grupu pre nego je dzinovi izgaze.Mislite da je ta saradnja zasnovana na nekoj sentimentalnosti , kako Vi kazete “pupcanoj vrpci” ,jeste mozda samo od strane Croatie.Zato i trpi stetu.
Imali smo članak na zamaaero o tome da bi bilo dobro da Croatia ode od Lufthanse i Star Alliance.
O Mišetiću ni ne smijete pisati.
Ovaj portal je napisao članak o Mišetiću.
A sta može Croatia Rajanu, osim da položi oružje!? Ko zna kakav dil ima Rajan sa Zagrebom, tu Croatiju nema mnogo šta da radi,
I za Hrvatsku uopšte nije dobro što su oni došli, niko se sa njima nije usrećio, scenario Tuzle vrlo lako se može desiti.. pokupe se i odu i kraj
Maada Zagreb nije Tuzla ali sve je danas moguće Rajan je to
Što može. Neka pogleda što je napravio Aegean, LOT, airBaltic i drugi. Sve piše u članku.
Scenarij Tuzle u Zagrebu??? Pa vi ste pali s Marsa.
No, to je svakako bitno manje vjerojatno, iako nije nevjerojatno.
Pa sta kad Rajan se pokupi i ode, recimo hipotetički?
Kakav je plan Zagreba ko tu ostaje?
Daleko je Zagreb od Tuzle ali bi bio zemljotres iste magnitude
Mislite da Zagreb ima backup plan?
Alene, kako komentarišete trenutno stanje OU flote?
Na servisu je trenutno čak 3 aviona i to dva A319 (CTH i CTN) i jedan Q400 (CQA).
Van saobraćaja je i Q400 (CQF) koji je AOG u ZRH.
To je, dakle, 4 od 12 aviona van upotrebe ili ogromnih 33,3% flote!
Koma
Treba te Dasheve raubati još deset godina.
Oni se mogu raubati još 10 godina. Dovoljno su mladi.
Kao sto ste za JU rekli: “Sto nisu bolje isplanirali redosled servisa?”, hocete li to i sada reci za OU?
Ne. Kod njih je uobičajna praksa da imaju 2-3 aviona na servisu, a najviše u I. i II. mjesecu kada je promet najmanji.
I da to moraju nadoknadjivati wet-leasom?! Umesto da su bolje rasporedili servise…
Trade Air je angažiran za Croatiu do kraja godine zbog tranzicije na flotu A220. Standardna priča, i nije prvi puta. Isto se desilo kada su angažirali Trade Air kod dolazaka Dash 8-400.
Dajte ne dramite: tri su na redovnom servisu i njihove operacije su pokrivene se Back-up avionom i sa TDR-ovim. Foxtrott je imao kvar događa se… Kao što vidite niti ima zakašnjenja, niti ima otkazivanja letova!
Ima kasnjenja.
Juce ZRH kasnio 2:41 jer nije bilo aviona da odradi rotaciju. Posledicno je kasnio i LHR 0:47.
To je prihvatljivo uzmemmo li u obzir izvanredno ispadanje aviona iz prometa.
I opet: Foxtrott je nenadano ispao. Logično je da ima problema! I?
Otkazani su u zadnja tri dana SJJ, SPU, DBV i BRU.
Jesu li? Ja vidim jedan otkazan let za SJJ i DBV, ali ne vidim otkazan let za Split ili Bruxelles. Koji let i kada je otkazan za SPU i BRU?
Pa ovaj deo godine je idealan za servise tako da im je to jedan redak dobar potez. Drugo, ne možete baš danas da birate slotove za servise, tako da nije ni da imaju mnogo opcija. Svakako bolje nego da ih servisiraju 15. jula, zar ne…
Croatia može birati termine za servis jer ima svoj maintenance. I da, u Croatiji avioni su uvijek servisiraju zimi, od sredine X. do sredine IV. mjeseca.
To je u redu, ali zar ne treba jedan po jedan avion da idu na servise, a ne 3 odjednom?
Ne. Croatia uvijek na servisu ima 2 do 3 aviona.
Zrakoplovi se servisiraju zimi, sto je tu cudno? Bolje sada, nego u mjesecima kad ima posla. Zrakoplovi su relativno stari. A ovo sve drugo što ste napisali u članku za OU, apsolutno stoji.
Jasno, uvijek su se servisirali zimi i uvijek će se.
Cudno je sto je 3 aviona odjednom otislo. I sto to sada stvara probleme u redu letenja.
Nije to neuobičajna praksa u Croatiji.