Zbog Omikron soja Covida-19 Air Serbia je suspendirala letove na linijama za Bruxelles, Krasnodar, Sofiju i Solun. Kompanija će letove za Bruxelles obnoviti 1.3, za Krasnodar 4.3, za Sofiju 3.3, a za Solun 4.3. Kompanija radi zatvorenosti Aerodroma Banja Luka ne leti ni tu liniju do 1.3.
Na dobrom dijelu linija kompanija je smanjila broj letova:
- Amsterdam sa 5 na 3 leta
- Banja Luka sa 2 na 0 letova
- Berlin sa 4 na 3 leta
- Bruxelles sa 1 na 0 letova
- Copenhagen sa 2 na 1 let
- Krasnodar sa 2 na 0 letova
- Larnaca sa 4 na 2 leta
- Ljubljana sa 8 na 6 letova
- London sa 4 na 3 leta
- Paris sa 10 na 8 letova
- Podgorica sa 18 na 15 letova
- Prag sa 2 na 1 let
- Sarajevo sa 4 na 3 leta
- Skopje sa 8 na 3 leta
- Sofija sa 2 na 0 letova
- Solun sa 2 na 0 letova
- Stockholm sa 3 na 2 leta
- Stuttgart sa 3 na 2 leta
- Tirana sa 9 na 6 letova
- Zagreb sa 7 na 3 leta
- Zurich sa 13 na 12 letova
Ovo znači da je kompanija tijekom II. mjeseca izgubila čak 40 od 154 tjednih letova (skoro 6 dnevno), tj. više od 1/4 svih letova. Ogromno rezanje. Croatia i Air Monetengro su tek neznatno smanjili svoje redove letenja u II. mjesecu.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb); foto: Air Serbia
sta je sa Air Serbija ATR-ovima? Jesu li svi stigli?
https://zamaaero.com/27/01/2022/novosti-iz-regije/prvi-atr-72-600-air-serbie-dolazi-danas-u-beograd/
Dolaze
Dobro, Alene posle vasih 58 komentara na ovu temu ukapirali smo sledece:
1. Air Serbia je u ozbiljnim problemima jer je porezala cak ali CAK 26% svojih frekvencija.
Puno previse kao sto NIKO NIKADA NIJE URADIO!!!
2. Air Serbia ne zna da posluje, propada, grca u problemima i neodgovorno se ponasa jer nema j…nu liniju prema Briselu. Jerrrr Brisel je odjednom postao alfa i omega te Srbija kao neko ko nije na sisi Lufthanse – ne sme sebi da dozvoli takav luksuz da nema tri nedelje letove prema Briselu. Ono nonsens od kompanije. Ono odem na red letenja Brisela i vidim da je BUKVALNO svaki grad, svako selo povezano sa njim 😂
Srbija propo, Beograd propo, Air Serbia propo.
3. Niste znali? Pa Srbi mogu foll putovati svuda. Sve im je otvoreno. Cak i antivakserima. Bas zbilja cudo sto nema jedno 14 letova ka Frankfurtu i 12 ka Briselu.🙄 ono nema omikrona, nema zatvaranja, nema nicega… sve normalno!!!
4. Air Serbia treba po svaku cenu da leti praznim avionima. Ono sto da ne, moze im se jer eto tako Autor smatra. A sta treba da radi? Da salje prazne avione poput gazde LH?
… itd itd.
Sve u svemu Air Serbia propo!
1. Ne Air Serbija nije u problemima. Ja to nisam nigdje napisao. Da ona je porezala 26% što je daleko više nego je itko drugi porezao.
2. To nije istina. To ovdje niste pročitali. Na pišite gluposti. Da svako selo ima veze sa Bruxellesom.
3. Omikron ima i kod svih ostalih. Pa nisu toliko porezali.
4. Air Serbia već duže vremena leti sa prilično praznim avionima. LF je prilično loš.
1. Kako nije? Pa zar nije 26% znak problema? Tipa da je porezala 2 frekvencije kao OU onda bi sve bilo ok kao sto je sa OU ok?
2. Steta sto ne umete da prepoznate sarkazam.
3. Tako je. Jos jedan dokaz da je Air Serbia u ogromnim problemima.
4. Da bre. Ma kakvi poluprazni. Prazni su. Leti tamo-vamo da odrzava pilotima licence i kabinskom osoblju i sacuva koji slot.
Vam je lakse?
1. Ne, da je porezala 5% bilo bi sve OK, ajde i 10% bi bilo podnošljivo.
2. Da, šteta.
3. Kajgot. Lupate.
4. Prazni nisu, ali sa objavljenim LF nisu bogami ni puni, posebno ne zimi.
Nimalo mi nije lakše. Iskreno, nije mi bilo teško ni prije vašeg komentara.
Početne cene karata na letovima ErSrbije su oko 5-6000 din. u jednom smeru. Pokušajte da u naredne dve nedelje rezervišete kartu za ispod 10-11000 na bilo kojoj destinaciji osim možda Podgotice i Tivta. Eto toliko su im prazni avioni.Ili se možda cena karata kod JU povećava kako se LF smanjuje?
To ne dokazujem ništa.
Komentar je na mjestu. Izgleda da se ništa ne može reći za Air Serbiju ako nije afirmativno. Ovo su samo činjenice. Pa BNX su srezali davno sa 5-6 sedmično na 2 sedmično.
Ajde ne dramite
Ovde samo on drami sve vreme.
Ovdje uopće Alen ne drami već taj anonymous. Anon je očito izgubio živce jer JU reže, što aposolutno nije ništa ne logično, pa se okomio na autora bez ikakvog smislenog razloga.
JU je poprilično porezala, no ne vidim nigdje gdje je autor naveo da je u problemima. Nije ni naveo da su letovi za BRU previše mega esencijalni, a ni da JU treba letiti prazna.
Naravno komentar ima 4 lajka iako je upotpunosti besmislen.
Evo vec 6 lajka tako da ocigledno nije besmislen
Bogami je totalno besmislen. Lajkovi? Još jedan dokaz mentaliteta.
Kakvog mentaliteta? Srpskog?
Ako su vam Srbi i mentalitet Srba mrski onda nemojte vise pisati o Srbiji, JU i sve sto ima veze sa Srbijom. Necemo vas vise pratiti i to je to. Imate Hrvatsku i ostale zemlje… sa vasim mentalitetima…
Tko vam je to uopće napisao?
Vase pravo
Od toga svega u tom komentaru Alen ništa nije rekao. Znači osim što se laže pišu se i besmislice.
Apsolutno
Upravo tako. Ništa od toga napisao nisam, kompanija neuobičajno mnogo reže, the end rasprave. No, nekim ljudima je smak svijeta ako se ne pišu superlativi o Air Serbiji.
U cijelom svijetu se režu letovi. Šta je to sad čudno kod JU. Komentar samo navodi činjenice
Da, ali nigdje toliko puno.
Naveo je on sve to u komentarima do kraja. Ne bih sigurno ostavio ovakav komentar sa tezama da nije pisao na taj nacin.
Hvala.
Da, baš lupa.
Potpisujem
Da da
Neki ste vi nama rekli.
PRN unistila ZAG u januaru, imali 194.000 putnika. Sramno za ZAG.
Neće ni ove godine Zagreb do 2 mjesta u regiji očigledno
Mislim da hoće.
Bravo Kosovo! Tako se radi.
Bravo.
Svaka čast Prištini i cijelom Kosovu
Svaka čast.
Kosovo rules!
Eto…
Čudni su mi ti podaci za Prištinu…u siječnju su imali dnevno od 8-15 letova i apsorbirali su toliko putnika…nešto tu ne valja
Istina. Broj letova je ozbiljno pao. A oni imaju tolko putnika. Baš čudno.
Da li vi ozbiljno sada bacate sumnju na zvanicne podatke aerodroma Pristine zato sto su postigli mnogo bolji rezultat od Zagreba? Stvarno neverovatno.
Činjenica je da je Priština uistinu imala malo letova. Bar ja pratim redove letenja. I ta brojka je istinski čudna. Ali nitko ne dvoji u objavljane podatke. To niste pročitali. To samo može značiti da im je LF bio abnormalno visok, skoro pa 100%.
Priština ima više putnika od Zagreba već jako dugo, od početka Covida-19. Ništa čudno. No, sada se razlika bitno smanjila i Zagreb se približava Prištini. Do kraja godine Zagreb će vrlo vjerojatno preskočiti Prištinu i ponovo zasjesti na 2. mjesto.
Imala je Priština i par mjeseci više putnika od Beograda. Jel to tada bilo sramotno za Beograd?
Nije sramota kad je par mjeseci, sramota je kad se to dešava par godina uprkos potencijalu Zagreba, to jeste sramota a 2 mjeseca imati više putnika od perspektivnijeg je slučajnost.
Isuse kako ste naporni. PRN se zbog strukture putnika ne može uspoređivati ni sa ZAG ni sa BEG. Na PRN ogromna većina putnika je etnički promet i to jedne relativno bogate dijaspore koja je voljna i sposobna platiti svaku cijenu samo da bi došla kući. Uz to naravno i geografski položaj Kosova tu igra ogromnu ulogu. Kada turizam opet krene svojim uobičajenim tokom i kada ove sve kretenske restrikcije budu ukinute – a biti će i to vrlo brzo – broj putnika na ZAG će eksplodirati. Ljudi su nevjerojatno željni putovanja i dosta im je više svega.
Apsolutno.
Kako je to slučajnost pobogu. Svi smo znali da će se to desiti radi Ryanaira i desilo se. Kako već broj putnika u zrakoplovstvu može biti slučajnost? No to je jedna od većih gluposti koje sam u životu pročitao.
Pa vi stvarno pojma nemate šta pričate, ne bi bilo loše da malo pročitate šta komentarišete! Kakav Ryanair, ko ga uopšte spominje? Slučajnost je da Priština ima više putnika od Beograda! Nije slučajno da ima više od Zagreba jer se to dešava već 2 godine!
Kako može slučajno neko da ima više putnika? Krenuli za Dubai pa slučajno sleteli u Prištinu? Priština ima ogromnu novu dijasporu, i dalje imaju veliki imigracioni potencijal i sve češće ćemo ih viđati u vrhu liste regionalnih aerodroma. Nemaju oni više putnika jer Zagreb ili Beograd podbacuju nego oni sami imaju fantastičan rezultat, iznad predpandemijskog. To nije slučajno i iskreno to je za poštovanje.
Upravo to i ja pitam? Kako netko može pobogu slučajno imati više putnika?
Da to je za poštovanje.
Kako je to bila slučajnost da je Priština bila bolja od Beograda par mjeseci? Dajte mi molim vas objasnite kako se to slučajnosti dešavaju u zračnom prometu.
Stvar je vrlo jednostavna. Priština ima veliku dijasporu. Daleko je od Europe. I još ljudi trebaju prolaziti kroz Srbiju, što im baš i ne šmeka. I stoga je broj putnika toliko velik sada u Covidu-19. Kada se stanje sa Covidom-19 sredi broj putnika Prištine ća pasti (putovat će ponovo više autima), a zagrebački turisti će se vratiti. I sve će ponovo biti normalno.
Priština nema više putnika od Zagreba dvije godine, jer je bila zatvorena do VII. mjeseca 2020. Priština ima više putnika od Zagreba od XI. mjeseca 2020. dakle godinu i tri mjeseca.
Kako je to bila slučajnost da je Priština bila bolja od Beograda par mjeseci? Dajte mi molim vas objasnite kako se to slučajnosti dešavaju u zračnom prometu.
Ja stvarno ne mogu da vjerujem da vi toliko ne razumijete, pod slučajnošću se podrazumijeva izuzetak od pravila, tako se to u žargonu kaže, izuzetak od pravila je da je Priština bila bolja od Beograda ili ti ga slučajnost. Izuzetak od pravila nije nešto što se dešava već duže vrijeme i konstantno nego je to već tendencija, nikako slučajnost.
Ma dajte. Kakva slučajnost. Nema slučajnosti u zračnom prometu. Izuzetak od pravila nije slučajnos nego izuzetak od pravila. Taj izuzetak može biti slučajan ili namjeran, ali to sinonimi nisu.
I to nije trajalo tek mjesec-dva, pa nije ni izuzetak.
Svakome je jasno da Priština ima ogroman putnički promet sa zapadnom Europom jer Srbija pravi probleme Kosovarima u automobilskom prometu, a i sami Kosovari ne žele plaćati cestarine Srbiji, a imaju novca za luksuzniji zračni prijevoz.
Oni koji idu autom čak potežu preko Crne gore i Hrvatske i usput se malo osunčaju na Jadranu.
Jasno.
Sta je jasno? „ Svakome je jasno da Priština ima ogroman putnički promet sa zapadnom Europom jer Srbija pravi probleme Kosovarima u automobilskom prometu“
– Jel ovo vama jasno? Tipa slazete se sa tim?
Apsolutno se slažem. I da, to je jasno.
A odakle vam to da Srbija pravi probleme ljudima sa Kosova dok prolaze kroz Srbiju?
Ja nigdje nisam napisao da Srbija radi probleme ljudima sa Kosova dok ju prolaze.
Napisali ste jasno kao odgovor komentatora koji se nalupao o tome.
E da
Dakako da Srbija pravi probleme Kosovarima na prolasku. Često ih policija zaustavlja, oduzima stvari koje nose sa sobom jer isti zakoni vrijede za Kosovare na jedan a za ostale na drugi način. O neljudskom postupanju srbijanske policije svjedočili su u medijima potpuno nedužni ljudi.
Raspitajte se malo o okruženju u kojemu živite, možda vam dosad nije palo napamet.
Osim toga Srbija uopće ne dopušta prelet avionima koji polijeću ili slijeću u Prištinu.
A da? Stvarno ne znam, ali ako vi tako kažete. Kako god Kosovari izbjegavaju iči autom kroz Srbiju.
Ma to nema veze sa životom. Ista su pravila u drumskom saobraćaju, čak i stroža, postojala i ranije.
Pa lupeta samo gluposti. Samo ako moze sto vsie ocrniti Srbiju.
Ovdje baš nitko ni jednim jednim komentarom nije ocrnio Srbiju.
Zar je ČINJENICA da je Air Serbia smanjila broj letova za 26% ocrnjivanje Srbije? Kako pobogu?
Ne pisem o JU vec o tome sto lupate za Kosovare i kako ih Srbija maltretira.
Ja? Ja tako nesto napisao nisam.
Naravno! Cijeli smisao ne samo ovog portala već svega, ali baš svega u Hrvatskoj je da se ocrni Srbija. Eto ulovili ste nas s prstima u pekmezu! I sada je jasno da OU ne može biti profitabilna jer leti ljude besplatno samo da bi mogli reći da imamo više turista od Srbije i da svi hrvatski aerodromi imaju više putnika od srpskih. Zapravo u toku je belosvetska zavera protiv Srbije u koju je uključena i LH Group, i AF Group i IAG i kompletni Star Alliance i, i, i … koji svi lete za Hrvatsku samo da bi mi imali više putnika od Srbije. A tek oni pusti milijuni auto-turista koji dolaze na Jadran. Sve sam zavjerenik do zavjerenika!!! I neću ovdje pisati što su mi ljudi pričali, mahom Grci i Turci, što su sve
doživljavali kada su bili u tranzitu kroz Srbiju… Neću pisati o tome što mi je jedan gospodin albanskog porijekla pričao kada je prije nekoliko tjedana uzimao užasno skupu avionsku kartu VIE-PRN za sebe i suprugu kada sam ga zapitao zašto ne ide autom… I time potvrdio priče koje slušam već godinama od Kosovara… Ali znajući sve to potpuno razumijem da su Kosovari spremni platiti gotovo svaku cijenu da bi direktno sletili u PRN i ušparali si put kroz Srbiju! A vi sada slobodno krenite sa shitstormom!
Da sama zavjera do zavjere. Uzas!
Ko ce bre vama da veruje? U vestima koje doduse prepisujete sa austrijskih i nemackih portala se pravite uljudni a onda sav sljam izbacite u komentarima.
Puno pretjerujete. Alen je jedan staložen i miran čovijek. I prekida sukobe vrlo često upravo radi toga.
Anonimac 10.02. 07.57: i baš ste me nasmijali….
Ma nitko ne gnjavi kosovare, to je činjenica. No, oni se ipak ne osječaju uogodno i izbjegavaju Srbiju.
U širokom luku.
Pa da
Ma neprijatnosti se događaju i Srbima na mađarskoj granici, nemojte preterivati. Evropska unija kontroliše prelaze između Srbije i Kosova i nikakvo sistematsko šikaniranje nikada nije prijavljeno. Postoje jasna pravila oko dokumenata i svi koji putuju su to odavno rešili. Uključujući i Srbe sa Kosova koji, da vas podsetim, takođe ne mogu sa svojim pasošem da lete sa Prištine. A to nikad nije tema.
OK.
Ako neko ekstremno brzo reaguje na puls trzista to je upravo JU.
Daleko vise dodaje nego sto reze.
Kada se oseti da trziste raste ekspresno brzo reaguje, dodaje frekvencije bukvalno od danas za sutra.
Sa druge strane kada krene jako osipanje (u ovom slucaju uzrokovano omikronom, samim mesecom koji je gotovo uvek mrtav itd.) naravno da je uradila i vise nego ispravnu stvar.
Kompanija je uradila brdo stvari u samo godinu i nesto. Od promene flote, kadrova, lansiranjem ogromog broja linija. Jednostavno radi, ne rovari i ne kupa se u blatu. Bori se.
Da li je srezala na dve-tri nedelje 16%, ili 26% ili cak 36% je stvar trzista.
I u martu ce sigurno biti nekih rezanja ako se stanje ne poboljsa. I svi znamo da cim krene nesto na bolje da ce ekspresno dodati. Jednostavno majstori su u tome. Nijedna kompanija tako brzo ne reaguje na promene kao Air Serbia.
Kao gradjanin Srbije pozdravljam ovu odluku jer deo poreza od moje plate ide njima a svakako je bolje obustaviti neko vreme linije sa losim LF nego slati prazne avione. Sto bi se reklo domacinski.
Upravo tako.
Da Air Serbia izuzetno dobro i brzo reagira.
Ali rezati 26%. Ono 10% bi bilo puno, 15% užasno puno, 20% enormno. Ali 26%?!?!?!
A zašto ste uvereni da tržište traži ovoliko smanjenje? Ja ne vidim da drugi seku ovoliko u odnosu na januar, čak ne ni u Beogradu, da ne pričamo o Evropi. Mislim da ovde Er Srbija ide ispod tržišta.
Jeste li vi dobili ili videli neku ponudu Er Srbije, recimo, za Dan zaljubljenih ili za Sretenje u Solunu (za koji više, uzgred budi rečeno, ne treba ni PCR test ako ste vakcinisani, dakle uslovi za ulazak su blazi nego pre mesec ili dva)?
Prvo da vidimo da li je Er Srbija uradila sve da podstakne tržište pa ćemo onda lako svaliti ova rezanja na tržište ako je JU uradila sve. Meni se čini da za popularizaciju putovanja povodom ovih praznika ili zimskih odmora nije uradila ništa, a te prilike se ne propuštaju.
Da, nitko ni izblizu nije ovoliko posjekao. Ni izblizu.
Pa da vam je prošle godine neko rekao da će Zagreb imati Solun u februaru, a da će ga Beograd ukinuti, šta biste mu rekli? Isti omikron, ista pravila za ulazak, Rajan tera 3x veći avion. I onda ljudi kao ma to je OK, to je omikron, to je februar. Ne, nije OK. Ko god ima čistu glavu i sposoban je da pogleda stvari bez predrasuda i navijanja, rećiće da nije OK. Pitanje je dakle zašto nije OK, a vidimo da nije samo zbog omikrona i februara.
Bogami rekao bi mu da je lud.
I da, u pravo ste, to nije OK.
Ovde je mnogo veći problem što OU nije rezea nego leti “utaman”. Kad se sabere februar + omikron + zabrane + mnogo oboljelih to mu dođe to.
Tu se slažemo
(mrtvi) februar + omikron = smanjenje potražnje, so makes sense
Da, ali ne za toliko ogromno rezanje. Ovo je istinski kasapljenje!
Joj Alene preuveličavaš, kladi brate
Ne ne pruveličavam. 26% je abnormalno puno. Nitko tolko ne reže! Nitko ni izblizu!
Februar+Omikron i rezultat je evidentan. Zašto bi leteli sa praznim avionima i pravili velike gubitke?Pregurati Februar i Mart a onda krenuti u pravljenje para.Ako se Croatiji isplati da lete praznim avionima,super. A kako Rajan radi u ZAG videli smo u tekstu o LF koji ste objavili u Decembru pa ga brže bolje povukli,jer o velikima se ne sme tako pisati.
Da, ali ovoliko ni izblizu nitko drugi ne reže. Ovo je stvarno vrlo mnogo! Izuzetno mnogo i bitno više nego što reže itko drugi.
Ja u prosincu nisam povukao nikakv članak o Ryanairu. Ryanair nije imao dobar LF u početku, no sada mu je LF vrlo zadovoljavajuć. Vrlo!
I JU vrlo,vrlo dobro zna šta radi,što rezultat i pokazuju.
https://www.airserbia.com/footer_menu/kompanija/novosti/novosti?id=831
Da imate članak o tome malo niže dolje.
Čekajte da vidimo finansijski izveštaj pa ćemo da kompletiramo utisak
Jedva dočekati.
Evo i da smo mi sad komsije pisali bi:
– to je pocetak kraja Beograda
– tragedija i katastrofa
– kako je moguce da oni tolko rezu, vise nego bilo ko drugi u regiji
– ako na to dodamo jos i rezanja Wizz Aira, easyJeta, Lufthanse, Eurowingsa… pa to je totalna koma
– Beograd ce u veljaci imat manje putnika nego Zagreb
Itd, itd…
Ali mi nismo susjedi i tako sto sigurno nitko nece napisat. Prvo ne treba se nasladjivat tudjoj nesreci, drugo to je privremeno, trece cak i logicno (OK, mozda ne tolko puno, ali rezati treba u veljaci)…
Dakle, komsije, kada budete imali potrebu opet lupat oko Zagreba gdje netko skine 2-3 leta na mjesec dana, onda se sjetite kako je Air Serbia porezala 26% letova u veljaci!
Pa TI si opet sve to napisao tako da….
Inače je lik koji to uvijek radi uprkos tvrdnjama da takvih u Hrvatskoj nema 😂
Ako i ima to je jedna osoba. Iz Srbije se neracionalno i nepošteno pljuje po Zagrebu od bar 50-60 osoba, konstantno, naporno i bolesno.
Zaista preterujes a pritom si pristrasan. Daj mi izvor tih podataka 50-60 osoba ili je to ono sto tvoje oko vidi
Ne, to je nešto što ja vidim kao modeator. Vi znate da ja imam IP adrese svih onih koji pišu na portalu.
Da, neverovatan mentalitet. Sta ces…
Istina.
Hahaha… da da mentalitet je stvarno nevjerojatan. Samo kriva adresa. Taj mentalitet je vrlo loš na drugoj strani.
Da, to i ja mislim. Na drugoj strani…
Da, nevjerojatan je mentalitet u kojem 50-60 komentatora priča da će Ryanair otići iz Zagreba jer nije letio mjesec dana Sofiju, gdje se smatra da je Zagreb mrtav jer Austrian ne leti 3 tjedna leta 6 tjedna, da je Zagreb gotov jer je TAP letio sezonsku liniju. Ali istovremno taj mentalitat ne vidi da je Air Serbia porezala 26% letova u Beogradu, da je Air France napravio sezonsku liniju, da Eurowings ne leti većinu zime, da je Luxair napravio sezonsku liniju, da su Wizz Air, Lufthansa, Austrian, Swiss i easyJet porezali letove.
Istinski katastrofalan mentalitet. Kojeg nema ni jedan drugi narod u regiji.
Ima ima i te kako, vidimo to na djelu.
Bogami nema. Ovaj portal je tome istinski svjedok. 50-60 komentara nerealnog i blentavog pljuvanaja Zagreba, i 1 komentar svakih 5-6 postova pljuvanja Beograda.
Iskreno to postaje jako naporno. Pljuju po Zagrebu i tvrde da je aerodrom pred propadanjem. A onda ne vide svoje vlastito dvorište, gdje se, eto, dešavaju i veća rezanja!
Kakav sraman komentar od vlasnika I autora ovog sajta. Povraca mi se. Imajte neki standard.
Nemaš ti što povratiti osim možda šljivovice.
A čujte Peko…
Što je u tom komentaru pogrešno. Zar je neistina da Air Serbia reže abnormalnih 26%. Ili sada nemate komentara i mogućnosti “obrane” nebeske komapnije pa krećete na osobni nivo?
Opet pisete na prostacki I podrugljiv nacin I posle se pitate zasto vas BEG izbegava.
Sto se nebeske JU tice, nema razloga da se uzbudjujem jer ce februar proci kao I omikron. Posle toga ce nastaviti sa rastom dok ce vasa konjusarska OU biti gde tacno? Letece za MUC, FRA I VIE dok ne bankrotira a onda ce vam trziste drzati Irci jer niste sposobni voditi vasu nacionalnu kompaniju. Toliko o tome
Mene BEG izbjegava? Aerodrom Beograd je komitent koji ima ugovor sa zamaaero!
Ma kakvi, to sto imaju neki neobavezujuci ugovor nista ne znaci. Oni se drze ex yu sa dobrim razlogom. Realnost je da ste u sustini nebitni.
Covjece oni su nasi komitenti. Koji vam dio tu nije jasan.
Ugovor je, naravno, vrlo obvezujuc.
Pani oni su kao i BNX izabrali mrtav period da zamijene flotu i logično je smanjenje letova u tom periodu. Ako nema putnika, kome će da lete? Kao Lufthansa da zvrji prazne avione? Bitno je šta od marta i aprila dolazi…
Da, ali 1/4 letova. Mnogo je, više nego mnogo. Pa to je 26% svih letova, majko mila!!!!
Dobro je Alene brate 26% ali 26% ali 26% ali 26%…. a i svi vi ostali gomilo _________(dodati epitet po želji)
Imam utisak da čitam neku dečiju pričaonicu, klinci otkrili kako se pišu poruke pa ne znaju kad je dosta, neko dečije svađanje čiji je tata bolji, čije je šta bolje. Urazumite se aman, nemate po 6 već po 30, 40, 50 godina.
Zadržite minimum dostojanstva svi zajedno.
Samo odgovaram na pistanja. Taj postotak je takav koliko god to nekome ne pasalo.
Nije ovo omikron nego februar, koji se dešava zadnjih 20 godina.
Aha, ali 1/4 letova??? Toliko nikada nije porezano. Nikada!
Pa dobro ali nikada nije ni bilo 7 nedeljnih za Zagreb u februaru. Alene, ja se slažem sa ocenom da je ovo preveliko rezanje ali vi ste se uhvatili i samo ponavljate 26% pa 26%, dajte neki kontekst, neki insight. Broj vidimo, pomozite nam da objektivno razumemo šta je iza broja.
Naravno da je bilo i bitno više u 2019. Ali je bilo 7 letova početkom XII. mjeseca.
Ja ne mogu dokučiti što je iza broja. I ne ponavljam ja ništa. Samo odgovaram na nonsense.
Bilo je bilo i te kako 2017-2018 od onog što je objavljeno 31.10. smanjeno je i više od 40%
Nije istina.
Pocetak kraja
…zime.
Jel to lagano vraćate za sve ono gluposti koje smo čitali prošlih mjeseci o “početku kraja Zagreba”?
Nije to “vraćanje” to je stvar mentaliteta.
O bože
Pa JU nije smanjila Banja Luku zato što je htela, ali okej.
Slažem se da nije. Zato je i napsiano posebno uz napomenu da tamo ne lete radi piste.
Solun je linija od javnog značaja za Niš i Kraljevo ali nije za Beograd? Koja je poenta nacionalne kompanije ako će da ostavi zemlju bez jedinog leta za Brisel? Za novac koji dobijaju ovo ne bi smeli da rade.
Solun je od javnog znacaja za Kraljevo i to samo u top sezoni. Ne za Nis.
Za Beograd takve linije ne postoje a danas smo u mesecu ferbruaru.
Poenta za Brisel je da ga treba ukinuti preko zime. Nema putnika i to je. Da je blize pa da se salje ATR ali nije.
Mi nismo u EU tako da nema sta da se toliko zali ili pravi cirkus oko toga.
Bas suprotno. Ne dobijaju novac da bi leteli posto-poto. I vise nego logicno je sto su porezali. Trebalo je to odmah posle 15.01.
Ali dobijaju novac da bi leteli pošto poto
Da dobivaju. I to ogroman novac.
Kako god 1/4 letova je istinski huge! Toliko nije nitko porezao.
Napomenite nas koliko je ono FR porezao u Zagrebu?
Ryanair je u II. mjesecu porezao 5 linija iz Zagreba, što je 18% letova, bitno manje oda Air Serbijinih 26%. Ali kakve veze privatni LCC ima sa Air Serbiom kao nacionalnim prijevoznikom?
Rezanje letova je rezanje, da li to radi privatna kompanija ili državna to nema veze jer u svakom slučaju to utiče na ukupni broj putnika. A FR je u Zagrebu u januaru rezao i više nego AS pa ništa, sad AS reže više, tako to ide u biznisu, jednostavno ali reći da niko toliko nije rezao jednostavno nije istina.
Stoji, ali ovakovo rezanje kakvo trenutno ima Beograd nije imala ni jedna kompanija u regiji ili Europi. Čak i u I. mjesecu Ryanair je porezao daleko manje letova nego Air Serbia sada, pri čemu Croatia nije imala rezanja (samo 2 tjedna leta). A istovremeno u Beogradu režu Wizz Air, easyJet, Eurowings, Lufthansa, Swiss. Austrian…
U 1 mjesecu je FR rezao 12 linija a na 12 je nastavio da leti , to vam je procenat od 50% i to je rezao ne smanjivanjem nego suspendovao ih je, tako da nije istina da niko u regiji nije rezao kao AS, nemojte iznositi neistine jer nismo mi ovde zlatne ribice.
Apsolutno istinito, anon 12:55!
Neverovatno kako se ovde pokusava zaboraviti sta je FR uradio u ZAG u januaru i to u duplo vecoj meri nego sto to radi JU u BEG.
Ali tad je bilo opravdanja da je to zima, da je pandemija, da je to normalno, da cela Evropa smanjuje letove bla bla bla.
Neverovatno sto ti je mentalitet.
Kao što sam napisao Ryanair je u I. mjesecu imao daleko manje izrezanih letova nego Air Serbia u II. mjesecu. Daleko manje!
Zašto zanemarujete tu činjenicu?
Zašto zanemarujete činjenicu da je FR u januaru porezao, i većinu od toga suspendovao 50% letova? To je skoroduplo više nego 26%? Zašto to zanemarujete i širite neistine?
Ryanair je porezao 26 letova, Air Serbia je porezala 40 letova. Ipak bitno više.
Da, ali na tih 12 linija Ryaniar je imao 26 tjednih letova. Air Serbia je porezala 40 tjednih letova. Bitno više!
Kako mislite “pa ništa”. Nije pa ništa, čitali smo mesecima ovde po komentarima o jednom otkazanom letu Rajana za Sofiju u novembru. Nemojte biti nepošteni.
Da, kada je Ryanair otkazao jedan let na mjesec dana pisalo se tjednima kako je to početak kraja Zagreba, kako je to smak svijeta, kako to pokazuje da Ryanair odlazi iz Zagreba…
Ja samo demantujem neistine koje autor iznosi.
Koju sam ja to neistinu konkreno iznio. Zar je neistina da je Air Serbia smanjila 26% letova?
Neistina je da niko nije rezao kao AS jer je FR u Zagrebu u januaru rezao 50% linija!
Ryanair nije legacy carrier pobogu. Ove zime svi LCC su enormno porezali. Wizz Air i bitno više od toga. Ne možete uspoređivati način funkcioniranja LCC i legacy carriera.
Pa dobro, to se nije odrazilo na rezultat Zagreba. Nek se ovo ne odrazi na rezultat Beograda i sve OK
Daj bože.
Ostaviti zemlju bez i jednog leta za Brisel. hahahaha
Vidim polomi[e se stanovnici te zemlje da idu u Brisel
Bruxelles je najjače europsko političko uporište, sjedište je Europske Unije (sa kojom Srbija pregovara o ulasku) i NATO-a, aerodrom ima prilično konkcija, poglavito prema Africi. Istinski je čudno da Air Serbia ima tek 1-2 tjedna leta za Bruxelles i da ga sada reže.
Ocigledno da Brisel nije bitan za Srbiju, letovi za Moskvu su mnogo bitniji I to je ok 😉
A očito. I čudno.
Nije, nisu svi opsednuti sa tom propalom eu od koje su englezi pobegli
Bogami priličan broj država moljaka ulaz i već godinama čekaju. Srbija među njima.
Najjace evropsko uporiste je Moskva pa Berlin pa London pa Pariz pa tek onda Brisel
A sjedište EU i NATO-a je gdje?
Linije za koje se polomiše stanovnici da putuju su komercijalne i ne režu se. Linije od javnog značaja, a to su za Beograd bez ikakve sumnje London, Pariz, Brisel, Moskva, Frankfurt, Atina se ne ostavljaju bez letova ni ako se stanovnici ne polomiše da putuju.
Pa tamo u diskusiji “zašto BEG nema Ryanair” je to glavni argument za dalje upucavanje para u Er Srbiju umesto dovođenja Rajana, zar ne? Rajan nije ukinuo Solun iz Zagreba, a Er Srbija iz Beograda jeste. A neću da navodim čime lete obe kompanije za ovu destinaciju, i koliko je destinacija poznata, bitna i razrađena u Zagrebu, a koliko u Beogradu.
Dosta više tog potpuno iskrivljenog sagledavanja stvarnosti.
Kažete da su linije od javnog značaja za Bruxelles, ali Bruxelles je potpuno porezan i nema letova.
Pa upravo to i kažem.
Brisel Srbiji nikako nije linija od javnog znacaja. Potpuno marginalna.
Amsterdam i Pariz jesu ali Brisel svakako ne.
I to je više nego čudno. Bruxelles je svim kompanijama u Europi vrlo bitna linija.
Zato je tako kako je. Sve da si u zategnutim odnosima, a kamoli kandidat za članstvo, sa Briselom se održava veza. Ne leti se iz ljubavi nego iz interesa, pobogu imate letove između Moskve i Brisela, u kom paralelnom svetu vi živite?
Tako da živeti u Evropi, a ignorisati Brisel je samo štetno, čemu smo više puta svedočili. Ali i opet ćemo, šta nam teško
Upravo tako. Blentavo je ignorirati Bruxelles.
Stoji. Niš i Kraljevo lete za Solun, Beograd ne. Krajnje nelogično. A ovo sa Bruxellesom je posebno nonsens!
Nis nema letove za Solun. O cemu vi pisete?
Kraljevo ce imati samo tokom letnje sezone?
Kako mozete sada u februraru pisati kako iz Nisa i Kraljeva se leti za Solun (a ne leti se) dok se iz Beograda ne leti?
Ovo moze biti samo zlonamerno. Nista vise.
Da, Niš nema letove za Solun. U pravu ste. Oni lete za Atenu.
Nema tu zlonamjernosti. Čitatelj je to napisao i u pravu je. Solun je Air Serbiji bio vrlo važna feeding destinacija. Koja očito ne prolazi jer ima sve manje i manje letova (i prije Covida-19). Tako da je ovo otkazivanje vrlo indikativno.
Neverovatno…
Do skora je autor tvrdio kako nema puno transfernih putnika preko BEG a sad je odjednom “Solun vazna feeding destinacija”.
Ja nikada, ali baš nikada nisma tvrdio tako što. Beograd ima vrlo mnogo transfernih putnika i to sam napisao mali milijun put. Time što ste napisali da ja govorim nešto dijametralno suprotno ste napisali neistinu, laž!
Ovo mi baca na onu uzrečicu ” Ko visoko leti, nisko pada “
Pa naravno, kada imas najvecu mrezu onda ces najvise I rezati
Realno. Ovi u CG imaju 3 linije a u Hr preko zime 13.
Sta da rezu? 🙄
Hrvatska preko zime ima više letova od Srbije. I nije istina da Hrvatska ima 13 linija. Hrvatska ima 20 linija (od čega 17 iz Zagreba). No, hrvatske linije imaju daleko više frekvencija, Tri linije imaju više od 20 letova tjedno. Srbija nema ni jednu jedinu takvu liniju.
Pa zar nije bolje imati direktan let za 10 nemačkih gradova nekoliko puta nedeljno umesto dva direktna leta nekoliko puta dnevno? Navodite kao da je to neka prednost što do Berlina morate preko Frankfurta.
I tu se sada ubijaju dva različita koncepta.
Iskreno imati dva leta tjedno je koma. To nikako nije dosta letova osim za turiste (kojih Srbija nema) i dijasporu. Za poslovnjake to je istinski premalo. Išao sam u Podgoricu prošli tjedan. Planirao sam ostati jedan ili dva dana. No, Ryanari leti utorak-subota. Nema šanse da ostanem u Podgorici 3 ili 4 dana, ja toliko vremena nemam. I zato nisam koristio Ryanair nego sam išao sa bitno skupljom Croatiom do Dubrovnika i dalje rent’a’carom. To me koštalo 300 EUR više. No, toliko dana si ne mogu dozvoliti.
Konekcije preko hubova su svakako značajne. I da li treba kompanija imati tih konekcija milijun. Ne. Zagrebu bi svako bilo dovoljno 4 dnevna leta prema Frankfurtu (5 letova istinski nema potrebe), te bitno manje za Minhen, Beč i Zurich. I to je to. Air Serbia bi morala imati bitno više od dva dnevna leta za Paris, te code-share na Amsterdam i onda brojne konekcije preko ta dva aerodroma. Dakle konekcije na dva velika huba iste grupacije i to je to, to pokriva sve potrebne konekcije. Uz to Beograd ima Lufthansu i Turkish, a Zagreb, Tukish, Air France, KLM, te British i Iberiu preko kojih se konektiraju. To bi bilo savršeno dovoljno. Dakle mali napor Air Serbie, za neznatno povećanje broja letove prema CDG i code-share na KLM u AMS i to je to.
Imati 2 leta sedmično je koma? Pa šta je onda većina letova FR u Zagrebu, koma?
LCC je potpuno druga logika od legacy. Potpuno. To svakako je koma, no LCC ne puca na poslovne putnike, nego na dijasporu, turiste i short-breakere kojima je ta frekvencija u redu. Legacy to ne može raditi osim na leisure tržištu, gdje je to u redu, što sam i napisao masu puta.
Kad ima potražnje onda se i leti po potrebi, 5 puta sedmično ili 10 ili jednom, to je logika a sve ostalo je vaša fantazija, zato i AS leti onoliko puta koliko ima bar neku računicu, takođe i LCC leti ako ima računicu, 5 ili 10 puta sedmično. A kad potražnje nema onda se ne leti, glavno je nešto probati i reagovati shodno tržištu a ne letjeti 5 puta dnevno da vama to ne bi bilo koma! Ja ne mogu da vjerujem šta vi pišete.
26% je abnormalno i nenormalno rezanje. To nitko ne radi!
Da, ali 1/4 letova??? Što je puno puno je. Konačno Croatia ima više letova od Air Serbie, ona ih ima 163, pa svejedno nije izrazala ni izblizu toliko.
Slazem se sa vama, vreme je da se JU ugleda na OU. 😉
E to bi bilo pametno.
Kakve veze ima smanjenje od 26% letova sa Croatiom koja reže tek 3% letova?
Uh, strašna je mreža. Pola novih linija bit će nove rupe bez dna.
Ali, bitno da se može pred komšilukom pokazati.
Ja bih to drugačije formulisao, “ko visoko leti preveze više putnika nego sve ostale nacionalne kompanije iz ex Yu zajedno”
I reže 1/4 letova u II. mjesecu.
I uprkos tome ima putnika više nego sve ostale nacionalne kompanije na ex Yu prostorima.
Neosporno, ali toliko rezanje je istinski čudno, to ne radi nitko i vrlo je indikativno.
I stvori najveći financijski gubitak usput. Ali nema veze, šta košta da košta
A ujedno i najveći benefit pa se onda aerodrom recimo proda po cijeni koju Zagreb npr ni sanjati nije mogao a da ne govorimo o ostalim benefitima koje imate u oksfordskoj analizi. Ulaganje u CA jeste manje nego u AS ali jedina razlika je i tome da AS nešto radi i zato recimo ima skoro 2,5 puta više putnika nego CA a kapaciteti joj nisu 2,5 veći, niti troši 2,5 puta više novca a o perspektivama tržišta i tržišnom učešću neću ni da govorim.
Zagrebački aerodrom se “prodao” za trećinu cijene Beograda. Kako je Beograd veći aerodrom to je i logično.
Oxfordska analiza je naručena analiza od Air Serbie. Koliko sam ja takvih imao u životu gdje su ljudi napisali ono što sam ja htio.
Potpuno se slažem sa time da se u AS ulaže više, ali da kompanija dale neusporedivo više.
Zagrebački aerodrom se prodao za trećinu ali beogradski nije čak ni sada 3 puta veći, najbolji rezultat je bio 2021 gdje je po broju putnika bio 2.4 puta veći, u vrijeme prodaje nije bio ni 2 puta veći broj putnika, AS je u mnogome doprinjela dobroj prodaji definitivno. Da smo imali CA dobili bi jedva malo više nego Zagreb vjerovatno.
Nitko ne spori da je zagrebačka koncesija loša, a beogradska daleko bolja nego druge. O tome smo više puta pisali.
I OU reze i otkazuje. Npr Dublin je suspendovan. Ali Alen ne voli o tome da pise.
O suspendiranju Dublina sam pisao već pet puta u zadnjih mjesec i pola. Da, Croatia reže ali istinski minimalno. Croatia je smanjila tek 5 letova u II. mjesecu u uspoeredbi sa XII. mjesecom, što je samo 3% letova. Evo vam i članak o tome (i u njemu se spominje Dublin):
https://zamaaero.com/04/01/2022/novosti-iz-regije/ekskluzivno-smanjenja-croatia-tek-neznatno-smanjuje-u-i-mjesecu/
Malo da.
Koliko samo zlobe, zavisti i ljubomore u jednoj recenici.
Ja tu ne vidim ni zlobu, ni zavist ni ljubomoru.
Prije će ići ona “vidjela žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu” 😄😄😄
A ta žaba je?