Rynaira leti brojne linije za Split, Dubrovnik, Rijeku, Pulu, Niš, Banja Luku, Podgoricu, a uveo je i treći avion za Zadar. Osim prolongiranja nekih linija za Zadar i smanjenja letova u I. mjesecu kompanija nije imala rezanja u regiji, osim naravno ogromnih rezanja u Zagrebu. I u velikoj većini zračnih luka Europe Ryanair nije imao rezanja. Zašto onda reže u Zagrebu i Zadru? Jel Zagreb istinski toliko loš, ima toliko malo putnika, ili je razlog nešto drugo? Kako to utječe na putnike koji su ostali bez karata? Pa pozabavimo se ovom temom malo šire.
Koliko je Ryanair do sada rezao
Ova proljetno-ljetna rezanja Ryanaira nisu se desila prvi puta. Prvo rezanje u Zagrebu kompanija je imala tijekom XI. mjeseca kada je suspendirala letove za Sofiju. Potom od sredine I. mjeseca do početka II. mjeseca nije operirao čak 12 od 24 linije iz Zagreba (Baden-Baden od 11.1. do 29.1, Basel od 10.1. do 31.1, Charleroi od 10.1. do 31.1, Hahn od 10.1. do 31.1, Malmo od 11.1. do 29.1, Manchester od 13.1. do 30.1, Memmingen od 10.1. do 31.1, Napulj od 10.1. do 31.1, Oslo od 12.1. do 29.1, Podgorica od 11.1. do 29.1, Sofija od 12.1. do 29.1, Weeze od 12.1. do 29.1). Među preostalih 12 linija smanjio je Bergamo za dva leta, London za tri leta i Paphos za jedan let. Istovremeno kompanija je prekinula operirati šest linija za Banja Luku, četiri linije za Niš i tri linije za Podgoricu.
I u II. mjesecu nastavila su se rezanja, pa je kompanija do početka III. mjeseca porezala pet linija iz Zagreba (Weeze do 2.3, Sofiju do 2.3, Oslo Torp do 2.3, Napulj do 4.3 i Hahn do 4.3.), bitno manje nego u I. mjesecu, ali ipak još uvijek značajan broj. Rezanja su se nastavila i u Nišu, Banja Luci i Podgorici.
Ipak krajem III. mjeseca kompanija pokreće još dvije linije u Zagrebu (Bratislava i Brindisi), te najavljuje liniju za Krf počekom VI. mjeseca. No, kompanija je 25.3. ukinula letove Banja Luka-Frankfurt.
Istovremeno Ryanair je ozbiljno posjekao Zadar. Od 46 linija čak 23 linije (50%) je prolongirao sa kraja III. na početak V. mjeseca (Sofija, Varšava, Hamburg, Wroclaw, Gothengurg, Prag, Brimingham i Bukurešt) ili u VI. mjesecu (Aaarhus, Bari, Bologna, Bournemouth, Gdansk, Liverpool, Maastricht, Manchester, Milan Bergamo, Napulj, Nuremberg, Pisa, Torino i Vaxjo). Potom je Ryanair još jednom prolongirala letove na sredinu VI. mjeseca, neke za par dana, neke za dva tjedna, a neki i za više od mjesec dana (više od mjesec dana: Sofija, Hamburg, Gothenburg, Bukurešt; za dva tjedna: Liverpool, Aaarhus, Torino, Bournemouth; za par dana: Prag, Pisa, Birminham, Wroclaw). No, niz linija će Ryanair u prvih dva do tri tjedna operirati bitno manje tjednih letova.
I kada je u Zagrebu sve djelovalo bajkovito tijekom IV. mjeseca, a kompanija je letjela na čak 26 linija sa 76 tjednih polazaka, hladan tuš. Ryanair je najavio rezanja čak 28,9% svojih letova, tj. rezanja za čak 22 leta tijekom V. i VI. mjeseca. Basel se potpuno ukida u V. i VI. mjesecu, Brindisi se ukida u V. i VI. mjesecu, Sofija neće imati letova u VI. mjesecu, Charleroi se smanjuje sa 5 na samo 2 tjedna leta tijekom V. i VI. mjeseca, Krf neće krenuti 4.6. već 5.7. i operirat će se jednom tjedno a ne sva puta, Dublin se smanje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca, Wezze se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Hahn se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Gothenburg se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Karlsruhe se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, London se smanjuje sa 7 na 4 leta tijekom V. mjeseca, Malmo se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Malta se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Memmingen se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. i VI. mjeseca, Paphos se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca, te na samo jedan let tijekom VI. mjeseca, Rim se smanjuje sa 4 na 2 leta tijekom V. mjeseca, Bergamo 5 letova smanjena na 4 tijekom VI. mjeseca, Malaga, 2 leta smanjena na 1 let tijekom VI. mjeseca., Oslo Torp 2 leta smanjena na 1 let tijekom VI. mjeseca Jedino povećanje je bilo Milano koji se od 5.6. povećava sa 4 na 5 letova tjedno.
Potom je početkom VI. mjeseca kompanija najavila dalja razanja u VII. mjesecu za 18 do 23 dana i to na čak 15 linija, ukinuvši 23 leta. To znači da će Ryanair operirati 55 letova do 20.7. Ovo pak znači da je Zagreb na skoro tri mjeseca izgubio 3. avion u bazi i operirati će sa samo dva aviona.
Zbog toga je Zagreb u V. mjesecu ostvario samo 265.317 putnika, tek 9447 putnika više nego u IV. mjesecu. Ovako mala razlika putnika između IV. i V. mjeseca se još nikada nije desila u Zagrebu. Ovo je 85,4% putnika iz 2019. kada je zračna luka imala 311.368 putnika. Aerodrom je u I. mjesecu imao 73,3%, u II. 82,2%, u III. 84,4%, a u IV. mjesecu 90,4% putnika iz 2019. pa je ovaj rezultat zapravo vračanje na stanje iz III. mjeseca. Jasno je da je ovo uvjetovano rezanjem 28,9% letova Ryanaira. Ipak aerodrom je dobio novu liniju, te je nekoliko kompanija obnovilo linija za Zagreb, a niz kompanija je i povećao broj frekvencija. Ipak rezultat je loš. Sve ispod 275.000 u V. mjesecu je za Zagreb loše. U VI. mjesecu rezultati će biti još lošiji radi rezanja Croatije Airlines, Ryanaira, ali i činjenice da je Ryanair već imao letova u VI. mjesecu 2021.
Reže li Ryanair zato što su linije neisplative
Jesu li sve ove linije neisplative za Ryanair pa iz zato reže. Nikako nisu. Naime, Ryanaira ima vrlo visoke cijene na letovima u VI. mjesecu iz Zagreba za porezane linije (sve cijene su za jedan smjer):
- Basel od 85-144 EUR
- Bergamo od 10-72 EUR
- Brindisi 23-27 EUR
- Charleroi 22-310 EUR
- Gothenburg od 15-270 EUR
- Hahn od 27 do 74 EUR
- Karlsruhe od 28 do 67 EUR
- Malaga od 45 do 155 EUR
- Malmo od 24 do 104 EUR
- Malta od 15 do 103 EUR
- Memmingen od 20 do 78 EUR
- Oslo od 10 do 249 EUR
- Rim od 15 do 124 EUR
- Weeze od 8 do 32 EUR
Na gornje cijene treba dodati još 20-30 EUR za manji kofer u kabini. Ovo znači da na gotovo svim linijama koje su porezane putnik ne može proći za manje od 120 EUR u oba smjera, a sa malim koferom za 170 EUR. To uopće nije malo za LCC. Na nekim letovima putnik će morati izdvojiti i 250 do 450 EUR za povratni let sa malim koferom. To je istinski visoka cijena za LCC. Naravno cijene u VII. mjesecu su još bitno više. Cijene karata su bile visoke i u IV. i V. mjesecu.
Zašto onda rezanja Ryanaira? Je li se Ryanair zaletio u Zagrebu? Tri bazirana aviona u tek 5 mjeseci. Ekstremno brza ekspanzija. Jel kompanija trebala rasti polakše, jedan avion u VII. mjesecu, pa drugi u XII? I ostati na dva aviona neko vrijeme. To je broj aviona sa kojima, u konačnici, sada operira. No, da je to bila logika kompanije od samog početka sada ne bi imala problema sa nezadovoljnim putnicima, već bi u startu imala manje linija i frekvencija po linijama. Ryanair je od uvođenja 3. aviona isti operirao tek 3 mjeseca, iako na papiru tri aviona ima već punih 6 mjeseci. Indikativno, zar ne?
Jel to pritisak kompanije na Zagreb kojim želi iskamčiti dodatne popuste ili dobiti neke privilegije? Jesu li dobri odnosi Zagreba i Ryanaira ozbiljno poremećeni? MZL Zagreb za sada ne daje nikakve informacije o Ryanairu. Šuti kao da se ništa ne dešava, a kompanija joj reže skoro 1/3 letova. Čak štoviše MZL Zagreb je na naš upit odgovorila „MZL Zagreb na žalost nije u mogućnosti javno komentirati ili raspravljati o operativnim planovima i odlukama naših poslovnih partnera“. Na koncu ovaj razlog nije previše vjerojatan obzirom da kompanija obično pritišće nakon tri-četiri godine, nakon što se linije stabiliziraju i nakon što aerodrom više ne može bez Ryanaira (navike putnika, broj putnika, investicije u logistiku i infrastrukturu…). Ne prije.
Jedna od teorija je da Ryanair ima manjak posada u Zagrebu. I to je činjenica. Kompanija je provela regrutiranje u Zagrebu i ni izblizu nije popunila traženi broj kabinaca i pilota. Uvjeti koje nudi su izuzetno niski, pa to i ne treba čuditi. U Hrvatskoj je enorman manjak broja zaposlenika, uvozi se radna snaga iz Srbije, BiH, Makedonije, Kosova, Moldavije, Ukrajine, Filipina, Indije, Pakistana, Afrike, Mongolije… Deseci tisuća stranaca rade u Hrvatskoj. Stoga Hrvati mogu birati bolje plaćene poslove gdje im je plaća redovno preko 1500 EUR i gdje ne rade kao kod Ryanaira u 4 ujutro, do iza 23 sata, vikendom i blagdanima, gdje im smjene nisu porazbacane kroz tjedan. Ryanair ima ogroman manjak djelatnika u Hrvatskoj na svojih 6 baziranih aviona.
Ryanair svakako ima i problem manjka aviona. Boeinzi 737MAX8-200 ne dolaze prema ugovorenom intenzitetu, avioni kasne, kompaniji nedostaje aviona koje su već najavili po svojim bazama. I onda ako ponovo otvorite bazu u Pescari gdje imate samo jedan avion tamo ne možete rezati, morate rezati tamo gdje imate više aviona. No, zašto baš u Zagrebu? Ima Ryanaira baza gdje ima i daleko više aviona. U London Stanstedu ima 38 aviona, u Dublinu 33, na nizu aerodroma ima više od 10 aviona. Nije li ondje bilo lakše i neprimjetnije rezati? Zašto onda baš u Zagrebu gdje ima tek tri skromna aviona.
Jel možda rješenje u kombinaciji oba ova gornja razloga. Kompanija evidentno ima ozbiljan manjak aviona, zašto onda ne rezati tamo gdje imam problema sa manjkom posada. Logično, zar ne?
I ovdje treba postaviti pitanje zašto se MZL Zagreb nije zaštitila ugovorom? Svi aerodromi kada potpisuju ugovor za velike popuste LCC traže da taj LCC ostvari određeni broj putnika i letova kroz godinu. LCC pritom isto garantira, a ako ne ostvari plaća velike penale. Nemalo je slučajeva gdje su LCC letjeli letove u kojima su putnicima dali gratis karte ili za istinski niske cijene (ispod 5 ili čak ispod 1 EUR) samo da ostvare broj garantiranih putnika i ne plaćaju penale. Zašto to nije tako u Zagrebu? Jel moguće da je francuski koncesionar bio toliko neiskusan i nije napravio ovu osnovnu garanciju te se tako zaštitio. Trebamo li upravo ovdje tražiti odgovor zašto se reže baš Zagreb, a ne drugdje. Jer moguće je da na drugim aerodromima vlasnici nisu bili toliko naivni i ugradili su ovu garanciju, pa je Ryanair oslobodio kapacitete i prebacio ih tamo gdje su mu potrebniji sa aerodroma koji je bio dovoljno naivan da ne potpiše ovakvu garanciju.
Na kraju važno je spomenuti da je Ryanair u Nišu, Banja Luci i Podgorici prestao sa rezanjima na proljeće, prolongiranja u Zadru su prestala sredinom VI. mjeseca, no u Zagrebu reže i dalje, za sada do 23.7. Hoće li tu i stati?
Kako se to manifestira na putnike
Zapravo daleko najveći problem cijele ove zavrzlame sa Ryanairom je nezadovoljstvo putnika. Ako kompanija prolongira 50% linija iz Zadra za 2-3 mjeseca, 28,9% letova iz Zagreba, ako zimus poreže ogromnu većinu letova iz Banja Luke i Podgorice, te sve letove iz Niša, putnici ne mogu biti zadovoljni.
Naime, putnici su u dobroj vjeri kupili avionske karte, uplatili hotele, rent’a’car, druge usluge na destinaciji. Za to su potrošili ogroman novac, par stotina EUR (za četveročlanu obitelj i preko 1000 EUR). Drugi putnici su planirali posjete rodbini i prijateljima, zbog toga uzeli godišnji odmor, neki su ugovorili sastanke i poslove, neki imaju zakazane kongrese, sajamske priredbe, fiksne rokove. I onda im kompanija otkaže let. Pritom Ryanaira nema alternative. Za potpuno otkazane letove ne može iznaći drugu opciju, za one kojima je smanjen broj letova isto znači da putni može putovati tek 2-3 dana kasnije. A to nikako nije opcija za sve one koji imaju fiksne rokove ili su platili određene usluge, hotele i rent’a’car, uzeli godišnje odmore, odlaze na short-break koji traje tek 2-3 dana. Njima će propasti uplate, sastanci, poslovi. A to su ozbiljne stvari.
Ryanair, za razliku od legacy carriera u tom slučaju neće rerutirati putnika na druge prijevoznike pa će putnik doći na destinaciju isti dan, sa par sati zakašnjenja. On će ponudi povrat novaca. Ali što putniku koji je potrošio par stotina EUR na destinaciji ili ima ugovorene poslove znači povrat novaca, tih par destaka EUR? Apsolutno ništa.
Stoga će većina putnika biti prisiljena kupiti novu kartu kod legacy prijevoznika, što je naravno vrlo skup tek par dana prije puta. Kako putnik ne želi da mu propadne rok, godišnji odmor ili novac uplaćen na destinaciji primoran je na ovako nešto. I potrošio je dodatnih par stotina EUR za ovakvu skuplju kartu kod legacy prijevoznika.
I takav putnik je ozbiljno frustriran. On više neće letjeti sa Ryanairom. A takvih putnika ima više destaka tisuća, njih preko 200.000 u proljetno-ljetnim otkazivanjima u Zagrebu, te preko pola milijuna na svim otkazivanjima od početka godine u regiji. Ogromna brojka frustriranih ljudi. Od kojih većina više neće koristiti usluge Ryanaira.
Kako si kompanija može dozvoliti tako što? Pa jel ušteda u otkazivanju letova stvarno jest vrijedna 500.000 nezadovoljnih putnika? Vrlo frustriranih i nezadovoljnih putnika. Ovdje Ryanair gleda vrlo uskogrudno i takva logika svakako znači dugoročne probleme po kompaniju.
Ja osobno nisam ljubitelj Ryanaira, čitateljstvo zna da sam sa Ryanairaom letio do sada samo 4 puta i to kada sam stvarno morao i nisam imao alternative. Izbjegavam ovu kompaniju i sa njima ne letim. No, iskreno, sada, nakon ovolikih otkazivanja od čak 4 od 6 mjeseci u Zagrebu od početka godine još imam manje povjerenja u kompaniju. Kako da kupim kartu za koju postoji vrlo velika vjerojatnost da će mi je otkazati 15 do 30 dana prije puta. U tom slučaju ipak ću se radije odlučiti na legacy carriera sa kojim znam da ću doći na destinaciju, pa čak i ako otkaže let.
Ono što me jedino fascinira je da Croatia Airlines koja je ozbiljno pogođena Ryanairom ne iskoristi svoju šansu. Kompanija nije napravila apsolutno ništa da se suprotstavi ovom predatoru. A i sada ne koristi ova otkazivanja. Sada je kompanija trebala uvesti direktne letove za Rim iz Zagreba, povećati Bruxelles, Minhen, Frankfurt, Amsterdam, Paris, Copenhagen, obnoviti letove za Stockholm, Oslo, Prag, Milano, Bucharest, uvesti Berlin i Hamburg. I iskoristiti tromjesečnu degradaciju Ryanaira i nezadovoljne putnike. Air Serbia bi na ovako nešto u Beogradu reagirala u 2-3 dana, Croatia, naravno, ne reagira. Neka, država joj je dala još 45,4 milijuna EUR, pa smo mirni. Kompanija je do sada dobila:
- 108 milijuna EUR dokapitalizacije 2012.
- 33 milijuna EUR hitnog zajma za puko preživljavanje (bila je već nelikvidna) 2019.
- 11 milijuna EUR pomoći za Covid-19 2020.
- 80 milijuna EUR (600 milijuna kuna), od čega 350 milijuna kn dokapitalizacije i 250 milijuna kn vlasničkog zajma 2020.
- 45 milijuna EUR pozajmice 2022.
To znači da je kompanija u zadnjih 3 godine od države dobila enormnih 169 milijuna EUR, a u 9 godina čak 277 milijuna EUR, na što treba dodati i 105 milijuna EUR PSO-a u zadnjih 10 godina, tj. sveukupno je od države dobila 382 milijuna EUR. Lako ćemo! Dat će Plenković, zašto da se uopće onda trudimo.
Što možemo očekivati od Ryanaira u budućnosti
Možemo li očekivati od Ryanaira ovakvo ponašanje i u budućnosti. O da. Već sada je u zimskom redu letenja objavljeno 67 tjedna leta umjesto njih 75. Kompanija će porezati po jedan tjedni let za Basel, Bratislavu, Malmo, Maltu, Memingem, Paphos, Rim i Weeze. No, ono što je daleko interesantnije je da je neke dane u tjednu letova ne operiraju avioni bazirani u Zagrebu, nego avioni iz drugih baza, primjerice London-Zagreb-Podgorica-Zagreb-London. Pritom će za Zagreb letjeti i 737-800, ali i 738MAX8200, kako od Ryanaira tako i od Buzza. Ovo se posebno odnosi na operacije od utorka do četvrtka, dok će od petka do ponedjeljka prvenstveno letjeti avioni bazirane Laude. To pak znači da će kompanija tijekom zime vjerojatno u Zagrebu imati bazirana 2 aviona.
Obzirom da Ryanaira reže u top ljetnim mjesecima (V, VI. i VII.) vrlo je vjerojatno da će rezati i ostatak ljeta. A još je vjerojatnije da će rezati od jeseni i iduće zime. Ne vidim da je realno da će Ryanaira od jeseni i tijekom zime letjeti više od 2 bazirana aviona iz Zagreba. Pa je i ovaj planirani zimski red letenja od 67 letova i te kako upitan.
Ovdje ne mogu ne osvrnuti se na pisanje jednog hrvatskog zrakoplovnog portala koji je bez imalo ustručavanja ustvrdio da će Ryanaira u Zagrebu bazirati 4. avion do ljeta. Ne samo da neće bazirati 4. avion nego, eto, kompanija reže letove na samo dva aviona.
Što bi MZL Zagreb trebala napraviti? U prvom redu trebala se zaštititi ugovorom, o čemu sam gore pisao. No, „beggars are not choosers“, iliti sirotinja ne bira. Vjerojatno Zagreb baš i nije imao manevarskog prostora i pristao je na sve što je Ryanair tražio u nadi da će Zagreb povratiti broj putnika i vratiti se na drugo mjesto u regiji. Sada je evidentno da se to desiti neće i da će Priština imati više putnika i ove godine. Da nije bilo ovih rezanja Zagreb je imao šanse. Sada je više nema. Ovim rezanjima, a ako bi se rezanja nastavila i tijekom jeseni i zime dovodi se u pitanje i hoće li Zagreb preskočiti Split po broju putnika, ili će Split i drugu godinu biti broj 1 regije. Split ima vrlo mnogo povećanja broja letova i linija ove godine. Zagreb ni izblizu toliko. A onda ima još i rezanja Ryanaira i Croatie Airlines. Nije dobro za Zagreb!
Zagreb bi svakako i to vrlo hitno trebao dovesti još jedno LCC da bazira avion u Zagrebu. To je u prvom redu Wizz Air ili easyJet. Eurowings baš i nije dobra opcija obzirom na limitiranost tržišta na Njemačku, Švedsku i Češku (Palma de Mallorca nije opcija za Zagreb). Na ovaj način u Zagrebu bi se desio scenarij koji se dešava u Sofiji, Bukureštu, Budimpešti, Londonu, Beču, Rimu, Veneciji… i na više desetaka aerodroma gdje se Ryanair kolje sa glavnom konkurencijom. A u tom slučaju kompanija sigurno neće rezati, već suprotno, ona će konstantno rasti, da prevenira konkurenciju.
Zagreb mora dovesti i bitno više linija drugih LCC posebno Eurowingsa (Stockholm, Prag, Berlin, Hamburg), Transavie (Paris, Amsterdam, Lyon), Vuelinga (Rim, Alicante, Palma de Mallorca, Paris, Valencia), Norwegian (Stockholm, Oslo, Helsinki), BlueAira (Bukurešt), Smartwingsa (Prag), Volotea (Atena, Toulouse, Bordeaux, Palermo), Pegasusa (Istanbul), flyasa (Riyadh), Jazzere (Kuvajt), Air Arabie (Abu Dhabi) i Air Caira (Hurghada). Sve ovo bi utjecalo na odluku Ryanaira da ne smanjuje broj letova i linija u budućnosti.
Naravno i dovođenje legacy carriera bi utjecalo na Ryanaira. Zagreb već sada ima prijevoznike koje niz drugih zračnih luka regije nemaju prvenstveno British, Iberiu, Air Transat, Finnair i TAP Portugal. No, ozbiljno mu nedostaju letovi Swissa, Brusselsa, Aer Lingusa, SAS-a, airBaltica, ITA-e, TAROM-a i Egipt Aira, te obnova letova Emiratesa, Air Canade i Koreana. Te linije bi Zagreb svakako trebao dobiti što prije, većinu 2023, a ostale najdalje do 2024.
Kako god, lopta nije na Ryanairovoj polovici, nego na polovici MZL Zagreb. Ona je ta koja mora raditi daleko proaktivnije i koja mora natjerati Ryanair da se ne ponaša ovako neodgovorno i neprihvatljivo po putnike. Jer ovim otkazivanjima ne pada rejting samo Ryanairu nego i MZL Zagreb. Naravno ovo se odnosi i na druge zračne luke regije koje su ove godine doživjele Ryanairova neugodna rezanja.
Postao sam vjeran čitatelj vaših kolumni. Analize jače od bilo koga u RH, naravno “i šire”. Što se RYR tiče, oni su uvijek radili kako im volja i na svoj, ponekad dubiozan način, i to će i dalje nesmetano raditi.
Hvala puno na pohvalama.
Nažalost ovo ste u pravu.
Od 1. 7. Mađarska uvodi tzv. travel tax za sve one koji polijeću iz mađarskih zračnih luka. (10 eura ako je odredište EU država).
Čujem da je Ryanair već poslao mailove svima koji su već kupili karte za letove poslije 1. 7. s polijetanjem iz Budimpešte. Ti putnici mogu ili zatražiti povrat novca ili će im biti zaračunato dodatnih 10 eura.
Genijalno.
Izgleda da i sledece zime Zadar ostaje bez celogodisnjih linija posto ni Bec nije planiran u zimskom redu letenja i pored toga sto je autor objavio suprotno.
Poslednji let ove godine 28.10.2022.
Polako to tek treba vidjeti. Nije Ryanaira baš bezveze i bez razloga stavio Beč na prodaju. Vjerojatno je to stavljeno greškom i prerano, ali nije stavljeno bezveze.
Za sad ga nema u sistemu a kako neki portali isticu FR je zavrsio kompletiranje ubacivanja letova za sledecu zimu.
Naravno kod FR uvek moze doci do izbacivanja letova ko sto smo videli u Zagrebu ali do naknadnog last minute ubacivanja vrlo tesko.
Ryanair ni u ludilu nije završio zimski red letenja.
Ryanair ubacuje letove u zadnju sekundu. Sjetite se novih letova u XII. mjesecu u Zagrebu, pa najavu Bratislave i Lavova samo dva mjeseca prije prvog leta u Zagrebu, pa Brindisi tek mjesec dana prije leta.
Secam se i da su letovi u Zagrebu najavljivani u aprilu za septembar (sem jednog) a evo i sad imamo primer iz Podgorice za Manchester – 30.10.2022.
Da FR dosta ranije to radi secam se i iz Nisa. Uvek su pocetkom leta najavljivali letove za WITT.
Nazalost u slucaju Zadra su ga izbacilil. Zivi bili pa videli.
Je obično tako najavljuju, ali nemalo puta najvljuju smao dva mjeseca prije leta ili tek mjesec dana prije leta. Dakle, rano je još govoriti o finalizaciji zimskog reda letenja.
Bas se vidi ekspanzija Rajana u Zag. Otkazase jos pola letova usred ljeta u 7 mjesecu. Sve to vodi zakljucku o stacioniranju jos aviona u Zag i povecanju broja destinacija i linija.
Nisu otkazali pola letova, nego 27%, dakle zeru više od četvrtine.
Stacioniranje 4. aviona je bio nonsens koji je napisao jedan portal u Hrvatkskoj, što smo odmah napisali na zamaaero da je nonsens i da se neće desiti.
Mogli ste jos koju decimalu dodati. Nije bitno 26,27,28 posto. Hrpa je otkazana. Malo li je? Od svega osta saka jada. Nista se nije obustinilo niti od vaseg pisanja, niti sto su govorili njihovi tzv. menadzeri, niti bilo sto iz intervjua s onim pajacem O Learyem.
Trebali su posteno reci – mi bazu zatvaramo i otici. A ne ovako za*ebavati putnike. Samo se nadam da ce ljudi konacno shvatiti s kim imaju posla i primjereno ih “nagraditi”
Zašto bi zatvarali bazu ako operiraju 73% letova od palniranog broja?
Dajte molim vas. 73% od 10 % onog sto su oni i vi najavljivali. Da nalo je. Uzasno malo. Beznacajno. Posebno je baznacajan financijski efekt na MZLZ. Vise su kompjuteri na chek in-u struje potrosili nego sto su oni platili za takse. Kad se crta podvuce-katastrofa
Ma pričate stvarno totalne nonsense. U ovom momentu Ryanair u Zagrebu plaća preko 5 milijuna EUR takse + niz usluga koje bazirani avioni koriste na MZL Zabreb + gorivo + milijun putnika troši na aerodromu novac na usluge i robu. To je debelo preko 15 milijuna EUR. Malo li je?
73% od 10%? Ovo stvarno ne razumijem što ste htjeli reči. Ja nisam najavljivao ništa nego sam samo prenosio izjave CEO-a i drugih direktora.
Ako Ryanair preveze u Zagrebu jedan milion putnika, a taksa je 5€, koja se plaća po odlazecem putniku to nije pet miliona €, već dva miliona i petsto hiljada €.
Na to se dodaje dobit od prometa u ugostiteljskim lokalima, parkingu, i marži koji aerodrom dobija od INA prilikom prodaje goriva.
Brojke koje vi spominjete su malo velike, ali da Ryanair veoma značajno doprinosi prihodu aerodroma stoji. Jer realno niko ne moze osim njih tako brzo akumulirati veliki broj putnika. Mozda WizzAir ali ne bas tako mnogo putnika za tako kratak period.
Po odlaznom putniku? Jeste sigurni da nije za sve putnike?
Nije malo, ali nikako nije pola letova, nego bitno manje.
Kako je pobogu šaka jada ako ima 55 tjednih letova. Malo li je??? Moj bože!!!! Ne da pretjerujete nego ono stvarno puno pretjerujet.
Ništa se nije obistinilo? Moj bože. Čovječe, Ryanair ima 55 tjednih letova iz Zagreba u jednom smjeru, 110 u oba smjera. To je mjesečno 495 letova ili 83.754 putnika. Godišnje to je 1.005.048 putnika. A ako se broj letova vrati na 78, biti će i bitno više. Malo li je?
Tamo neki anonymous koji piskara po internetskim portalima naziva O’Learya pajacem, zanimljivo…
Obožavam pojedine komentatore znaju dobro nasmijati hehe…
Gospodine Alena pohvale za kolumnu.
*Alene
-typo
Hvala puno na pohvalama.
Ryanair otvara u WITT novu liniju iz Podgorice za Manchester.
Bravo TGD!
Coool!
Ryanair i slično je operacija koja ima za cilj osiromašenom građaninu EU pružiti privid da ima neki standard naravno plača netko drugi ali baza tih koji plaćaju je uža svaki dan. Farsa ide kraju.
Je sve gledam kako se Ryanair ne šiti i nije broj 1 u Europi. I sve to napravio apsolutno na prevari i prividu.
Belosvetska urota taj Ryan 🙂
Hahaha
Upišite u tražilicu “EU CPI Index”… O čemu mi pričamo? Raspoloživih novaca za tzv. putovanja (odlazak i boravak u urbano devastiranim gradovima i zbetoniranim plažama) ima sve manje. I bit će ga još manje.
EU je pred bankrotom. Odnosno bankrotirala je intelektualno, moralno i financijski.
Nastavak… I ne – ne pobjeđujemo u Ukrajini, ne djeluju sankcije, ne nismo nitko i ništa na svjetskoj pozornici, ne nema inovacija u EU, nema ničega vrijednog, nema cilja, ne nema vizije.
I da, ECB je pokupovala svo smeće od obaveznica na tržištu, i da ‘balance sheet’im iznosi skoro 60% GDPa, to je Zimbabve.
Ma da, EU je potpuno propala! Ošla skroz.
Jel se to javlja sputnjik?
Ima tu mnogo istine, ali ipak malo pretjerujete.
Ma kakvi bankrotirala, potpuno propala, potpuno!!!!!
Nije propala ali se izgubila. Prolazi slava Evrope, ne samo Evropske unije, toga treba svi da budemo jako svesni.
Ma da. Samo što se nije raspala i bankrotirala Europska Unija. Gotova je naprosto. Osim ako je Srbija ne spasi.
Dnevna doza propasti EU u srpskim tabloidima dolazi ovdje.
Radnici masovno bježe iz EU u Rusiju u potrazi za zaposlenjem. Najviše se bježi iz Airbusa jer znaju da su im dani odbrojani i zapošljava u UACu koji će sada proizvoditi tisuće IL86…
VW tvornice su već puste, a vesela graja radnika i udarnicki tempo sada je na proizvodnji fergazera za Moskvic.
Hahaha
U stvari ste u pravu, tvornice WVa će uskoro biti prazne jer je neki idiot odlučio da ćemo pogoniti suvremenu industrijsku civilizaciju sa solarnim panelima i vjetroparkovima… A nuklearke ćemo isto isključiti. I nećemo uvoziti plin biti naftu.
Ma da, kraj. Smak svijeta. Sumrak civilizacije. The end.
Ako mislite na “Dnevna doza propasti EU u srpskim tabloidima dolazi ovdje.”
Samo komentiram da su ovakve prognoze tamo svakodnevne, valjda još od onog “Amerika i Engleska bit će zemlja proleterska”.
Propala je EU jučer, propast će danas, a propast će sigurno i sutra!
Samo što nije! Đaba joj silne stotine milijardi kad će na rubu propasti.
Srbija???
Zašto ne. Pa Srbija je toliko perspektivna zemlja, med i mlijeko, bez sankcija Rusiji, a Europska Unija propada. Jedina joj je šansa da ju Srbija spasi, zar ne?
A zasto to mislite? Neka gadna mrznja izlazi iz vas. Nije to dobro…
Covek koji vam je to napisao, a koji usput Srbiju nije pomenuo vec ste vi to uradili, je pricao ijekavicu.
Mrznja iz mene? Nimalo. Vi u mom komentaru vidite mržnju?
24h dragi gospodine, 24h!
?
Evo jos jednog pokazatelja kako “veliki spasilac posrnulih aerodroma” Ryanair tretira svoje putnike:
“Rajaner” je izazvao ogorčenje javnosti zahtevajući od putnika iz Južne Afrike da dokažu svoje državljanstvo pre putovanja tako što će uraditi test iz afrikansa – jezika koji koristi samo 12 odsto stanovništva i dugo se poistovećuje sa aparthejdom i belom manjinom.
Najveća evropska avio-kompanija po broju putnika – koja ne obavlja letove za i iz Južne Afrike – rekla je da zahteva od svih putnika iz te zemlje da popune “jednostavan upitnik” zbog, kako je opisala, velike rasprostranjenosti lažnih južnoafričkih pasoša.
“Ako ne budu u mogućnosti da popune ovaj upitnik, biće im odbijeno putovanje i biće im vraćen ceo iznos novca”, rekao je portparol irske avio-kompanije.
Visoka komisija Ujedinjenog Kraljevstva u Južnoj Africi objavila je na Tviteru da test nije obavezno pravilo britanske vlade za ulazak u Ujedinjeno Kraljevstvo.”
Joj svi su se raspisali o tom obrascu kao ne znam kakav događaj, stalno je neko povrijeđen u današnje vrijeme.
Koliko puta sam ja dobio idiotske obrasce za neku imigraciju/emigraciju koje nemaju veze s ničim od raznih aviokompanija. Slegneš ramenima i popuniš. Poslije ih carinik baci u smeće i svi zadovoljni.
Max, delovali ste kao neki buntovnik i odmetnik, a ispadoste fan birokratije?
To se iz njegova komentara sigurno ne može vidjeti.
Ne treba da se mirimo sa kretenskim obrascima, bez obzira na to da li na nešto utiču ili ne, samo to kažem. Tako se povlačeći malo po malo, nivo sloboda nam je manji nego pre 20 godina. To nije OK.
Stoji.
Touche.
Vi govorite afrikaans? Ili mozda ne?
Ponudjen vam je bio formular na jeziku koji ste razumeli? Ovim nesrecnicima taj luksuz nije ucinjen.
I posto niste shvatili ovde nije problem formulara nego jezika na kojem je formular.
Afrikaans im je službeni jezik i na istom tom jeziku im pišu sva polja u pasošu – i mala beba zna to prepisati.
Jasno da je riječ o totalnoj idiotariji, ali koliko samo ima takvih u svakodnevnom životu.
Danas je tako lako biti povrijeđen svime, život je prekratak za baviti se time.
Ma sve to skupa je nonsens. Sam taj obrazac je nonsens
Tako su i Albanci morali da popunjavaju dokumenta samo na srpskom. Tu postoji neka istorija, nije to samo afrikans. Naravno da je to sve sporno i da je svačije pravo da mu se omogući komunikacija na jeziku koji poznaje.
Dokumenta su na Kosovu bila na albanskom i srpskom, s tim sto je albanski bio prvi po redu.
Ne izmisljajte.
Eto…
Jap.
Da, tako je.
Upravo tako. Eto pisao sam o takvom kretenskom obrascu u LOT-u u Zagrebu prije neki dan, zar ne?
Imali ste članak o tome na zamaaaero.
Croatia je po zvanicnim dokumentima te kompanije u 2012 dobila 140 mil EUR.
Ti dokumenti su vam svojevremeno bili dostavljeni preko direktnog OU linka sa njihove stranice ali vi to i dalje negirate.
Nema smisla ni potrebe vračati se na tu temu. O tome smo poprilično raspravljali. I to ponavljati više nećemo.
Smatram da je informacija o ceni karata zbunjujuca i iz nje se ne dobija stvarna slika.
Vi mozete imati 20 dana cenu od 20 EUR za neku destinaciju a jedan dan samo 120 EUR i vi cete napisati da je raspon cena od 20-120 EUR.
Daleko realnije bi bilo da ste u odredjenom mesecu izracunali prosecnu cenu karte za odredjenu destinaciju gde bi se sabrale sve cene i podelile na broj dana letenja.
U tom slucaju bi se zaista videlo da li je neka cena niska ili nije, ovako to nije slucaj.
Ne, cijene su isinski visoke. Tu i tamo ima neka niža cijena, ali u načelu ispod 120 EUR za povratnu kartu ne možete proči. Često kada niti ispod 200 EUR. Jasno sam to napisao.
Ne brinite napravit ću to u jednom od idućih članaka.
ZAG ozbiljno stagnira – 6.6. 125 arr/dep dok BEG povecava razliku svakodnevno – juce 210 operacija, Sofija mrsavih 141, a Tirana solidnih 133. Izvor Eurocontrol
Dajte više prestnite sa tom glupošču o stagnaciji Zagreba. Zagreb je u samom vrhu po postotku prometa iz 2019. Kako onda, do vraga, stagnira?
Da, da, da. Vrh vhrova!
Pa je. Brojke ne lažu.
1. Molim vas da budete pre svega pristojni
2. Trend u maju i junu je kristalno jasan i los po ZAG u odnosu na pocetak godine
3. Kako ce biti do kraja godine videcemo, sada mozemo samo da spekulisemo
4. Statistika koju vam ekskluzivno dostavljam je zvanicna i proverljiva
5. Nemam podatak o LF, pa ne bih spekulisao
6. Ako imate neki protiv argument – izvolite
Lep pozdrav
1. Ja sam i te kako pristojan i kontroliram se preko svake mjere. Vjerujte mi konjske živce imam iako sam mogao već milijun puta planuti.
2. Da trend u svibnju i lipnju je loš po ZAG u odnosu na početak godine.
3. Da u pravu ste.
4. Hvala na tome. O kojoj to statistici pričamo koju nam dostavljate? Ne sječam se da ste nam išta dostavili.
5. To je u redu.
I vama lijep pozdrav.
Naravno da je stagnacija. Kako biste vi nazvali cinjenicu da je broj putnika u maju ravan broju putnika u aprilu. Ili da aerodrom jos nije uspio da dostgne brojeve iz 2019. godine.
Tek četiri do 24 aerodroma regije su dostigli brojke iz 2019. Beograd je bitno dalje od Zagreba po tom pitanju.
Svibanj je rezultat rezanja Ryanaira, ako što će biti i lipanj. No, činjenica je da je aerodrom od IX. mjeseca krenuo rapidno gore i da vrlo ekspresno napreduje već punih 8 mjeseci. Dva mjeseca usporenog rasta tu neće ništa bitno poremetiti.
S obzirom na procenat putnika u poredjenju sa 2019 koje je Zagreb imao u maju moze vrlo lako da se desi da u tom mesecu uopste ne bude ispred Beograda a kamoli “bitno dalje”.
Dva meseca usporenog rasta nisu samo dva obicna meseca vec pored augusta udarni meseci kad avio kompanije najvise lete i najvise novih destinacija otvaraju. Dakle, ako u ta 2 udarna meseca dolazi do ovakvih stagnacija i rezanja sta tek mozemo ocekivati kad dodje jesen.
Bice da je komentator @00:13 ipak u pravu.
Može se destiti. Vidjet ćemo. Strpite se još 7-8 dana do objave brojki Beograda.
Stoji. Ako je usporen rast (a ipak je rast) u top mjesecima ljeta onda jesen i zima nisu optimistični. To piše i u članku.
Jako dobra analiza.
Nekoliko elemenata treba podcrtati.
Prije svega, potpuna inertnost Croatia Airlines. Nakon ovih Ryanairovih poteza trebala je svakako probati preuzeti dio tržišta, pojačati neke postojeće i uvesti nove. Ostaviti liniju iz Zagreba prema Dublinu makar i 2x tjedno samo bez obzira što leti ovo ljeto iz Splita. Ako treba uzeti avione za ovo ljeto i u lizing.
Kriza u Europi uzrokovana ratom u Ukrajini i poskupljenjem energenata tj. posljedično inflacijom. Ovim Ryanairovim rezanjima MZLZ morat će se više oslanjati na legacy carriere jer ostali LCCi su faktično zanemarivi. A nakon Ryanairovih rezanja legacy carrieri su podigli cijene u nebo. Povratne karte za europske destinacije od cca 400 eura i više su takoreći postale standard.
Ove godine će turistička sezona možda biti dobra, ali strani turisti će biti uglavnom Poljaci, Mađari, Slovenci, Austrijanci, Talijani… tj. oni koji mogu autom doći na more. Mislim da zbog krize i rezanja mnogih britanskih aviokompanija ne treba očekivati preveliku navala Britanaca i Skandinavaca na Jadran.
Sve u svemu, ne vjerujem da će 2022. biti godina snažnog rasta avioprometa u Hrvatskoj.
U Splitu se otvara 15 novih linija, easyJet, British, wizz, Croatia značajno povećavaju frekvencije. Možda u regiji drugdje, ali dok su easyjet i British drugdje otkazivali, u Splitu su povećavali i to puno.
Daj Bože da ove godine Split rasturi.
Daj Bože.
Da to je istina.
Kakva crna inertnost. Pa ako vidis da je netko na izdisaju pusti ga da umre. Sta se vise imas truditi. Ryan je gotov. Criatia bere lovu u Spu. I to je to. Vi svi kao da trenirate karate pa vjezbate kate- borbu s izmisljenim protivnikom
Tko je na izdisaju???? To što MZLZ i OU nisu u stanju voditi svatko svoj dio posla kako treba je sasvim druga dimenzija.
Da istina.
Croatia bere lovu u Splitu???? Hahahahahahaha… Je je toliko bere love da je upravo dobila još 45 milijuna EUR kredita.
Ryanair je gotov? Vi ste prespavali činjenicu da je Ryanair nejveća kompanija Europe?
Kakve to veze ima s branjem love u Spu??? I niste fan Rajana?? 😀
Ne apsolutno nisam, upravo suprotno!
Hvala puno na pohvalama.
Slažem se da je ovo bila Croatijina prilika. Već tko zna koja od osnutka. I, naravno, koju nisu iskoristili.
Ne slažem se. Već sada je rasprodata i podsezona (govorim vam iz osobno iskustava). Navala na hrvatski jadran je ogromna! Ogromna!!!!
Svi aerodromi kada potpisuju ugovor za velike popuste LCC traže da taj LCC ostvari određeni broj putnika i letova kroz godinu. LCC pritom isto garantira, a ako ne ostvari plaća velike penale.
Zar nije rečeno da MZLZ nije davala popuste. Da su oni došli regularno.
Kako nije davala popuste? Popusti za novootvorene linije – doduše to nisu popusti isključivo za Ryan, ali su i oni dobili popuste za novootvorene linije.
Da tako je.
Odakle vam to. Pa svi znamo da je Ryanairu smanjena taksa sa 17 na 5 EUR. Pisali smo o tome više puta.
A Nis je svojevremeno ismejavan zbog takse od 3 EUR.
Već drugi puta vam kažem da nitko nije ismijavao Niš radi 3 EUR takse. I vi se opet ponavljate. Vidim da vam je ponavljanje modus operandi. Do sada sam vaša ponavljanja u beskraj brisao, sada vas upozoravam da ako ovako nastavite trolati da ću vam dati ban. Ne tjerajte me na to.
Ko je rekao da ste vi ismejavali?
Bas sam se uplasio vaseg bana. Evo drhtim.
Naravno da ne drhtite, ali ste istinski na samom rubu da ga dobijete. Samo tako naprijed. Meni nije problem dati vam ban. Tri sekunde posla.
Upravo tako, ali ostrašćenost nije dala da se vide iako su mnogi komentatori na to upozoravali i bili anatemisani.
Stvarno teško da tu ima neke ostrašćenosti Zagrebom, baš suprotno – stalno je na meti kritika.
Na meti kritika je.
nemojte preterivati
Sto je to ostrascenost?
Niste ljubitelj Ryanaira?! Pa upravo vi stalno pišete hvalospjeve o njima, objavljujete slike njihovih aviona kada uopće nije potrebno i zdušno branite lcc koncept.
Stvarno ga kakite.. Čovjek piše s obje strane. Stalno naglašava da ne voli putovati s njima i ne putuje te ih izbjegava, te da stalno uvjetuju i uništavaju aerodrome.
S druge strane donose putnike (turiste) i rade ogroman biznis (trenutno su najveći u Europi, očito znaju šta rade).
Svaka medalja ima dvije strane, a vi gledate jednu i onda još kritizirate.
Možda ih osobno ne voli (ili to samo piše zbog tobožnje objektivnosti) ali onda, prema zastupljenosti i načinu prezentiranja na stranici, on im je glavni sponzor. Pogledajte samo naslovnicu, preko pola ekrana naveliko blješti Ryanair a na drugim slikama aviona ime kompanije ne može se iščitati ni mikroskopom.
Očito se ima šta pisati o njima. Najveća kompanija u Europi, jedna od vodećih u regiji. I još k tome su dinamični – stalno nešto otvaraju, zatvaraju, pregovaraju, najavljuju, ucjenjuju… Rekao bih da jednostavno ima materijala za pisanje.
Da, gotovo da nema dana kada o njima ne pišemo. Bilo u domaćim bilo u inozemnim vijestima.
Slike za sve teme su apsolutno iste.
Ne da nam Ryanair nije sponzor nego sa njima nemamo bas nikakav odnos
Ne lažite. Na naslovnici od 3 slike na vrhu Ryanova je em najveća (najduža) em je slikana tako blizu i iz takvog kuta da bi natpis i slijepac vidio. Na drugim slikama (SkyAlps, AnadoluJet…) slikano je izdaleka i/ili pod takvim kutom da se natpis uopće ne vidi. To ne da je prikrivena reklama nego bode u oči. I kad stavite sliku čisto radi ilustracije i nema veze sa tekstom često koristite Ryanovu.
Čovječe, već dvije godine na ovom portalu slika za KOLUMNU je najveća. To se nije mijenjalo dvije godine, tako je bilo i za prošlotjedni članak, i za onaj prije njega, i prije…
Slike Ryanaira koje imamo u arhivi (njih 20-tak) mijenjamo po redu. Kako koja dođe na red tako se objavi. Ova slika je već par puta objavljena. I nema razlike spram nje ili nekih od slika Croatie, Air Serbie, easyJeta, Lufthanse…
Slike se objavljuju kakve postoje. Primjerice slika SkyAlpsa koja je legalna postoji samo jedna (ta koja je objavljana). Majko mila.
Nije istina, izbjegavam Ryanairove slike ako ikako mogu jer se svaki dan piše neki članak o Ryanairu. Pa ako ima više kompanija u kontekstu stavlja se neka druga. Primjerice na članku o letovima za Bratislavu stavljen je Wizz Air a ne Ryanair iako i on leti iz Zadra.
Upravo tako
Apsolutno nije istina. Ja ne mogu smisliti LCC koncept, a medju njima najvise ne mogu smisliti Ryanair
Pisali ste da u avionu najčešće spavate i da zašto bi skuplje plaćali legacy a da uvijek možete nadoplatiti što vam treba (prtljagu, piće…)
Da, jesam. I?
Što i, najprije pitate zašto bi skuplje plaćali a onda na to i odgovarate.
???
Pisete cijene za 6 mjesec. Zag-Basel nema letova. Za Malmo cineli mjesec cijene 12 eur. Pun avion donese 2000 eur. Super. Ostale destinacije nisam provjeravao cijene, ne da mi se. Dajte shvatite da u Zag ne ostaju ni 2 aviona i da je gotovo s Ryanom
Zagreb ima 2 aviona. I malo vise od toga.
Cijene su za 6. Mjesec osim dva aerodroma koji nemaju letova do sredine VII. mjeseca njima su cijene za prve letove.
Nisam napisao koliko ih ima, nego koliko ce ih u buducnosti biti. Znaci nula
Da to slušamo već godinu dana. Pa nekako nikako da se desi.
Nikako da se desi ni vasih 56 aviona Rajana i 670 linija u Zag. Na osnovu svega sto se izdesavalo od nove god. moja pretpostavka je puno puno blize istini
Ali nitko na ovom portalu nije govorio ni o 56 aviona ni o 670 linija. Za razliku od nekih drugih portala koji su oduševljeno pisali o 4. avionu Ryanaira u Zagrebu, mi smo tu bili jako rezervirani. I nismo prenijeli tu nonsens kvazivijest.
Ovaj portal je vrlo racionalan u procjeni rasta Ryanaira. Za razliku od toga “navijači” iz komšiluka već godinu dana pišu kako je Ryanair gotov u Zagrebu. Nekako nije baš istina.
Sad ispada kao Dinamo-Zvezda prepucavanje. Moja pretpostavka nema veze s vasim opravdanjima jer ja nisam navijac iz komsiluka nego iz Zg. Ali realno sagledavam da Rajan ide na gasenje Zag, a vi se mozete koprcati koliko hocete.
Ma da, samo što se nije ugasio. Sve gledam.
Na funkcioniraju Ryanair cijene tako da vi možete kupiti kartu za 12EURa. Nego da vas navuku sa tih 12EUR. Onda shvatite da za vaš termin nema te cijene, pa da imate još x nadoplata. Na kraju platite 200-300EURa kartu za Malmo, ali pamtite onih 12EURa sa kojim ste počeli.
Majstori marketinga, inače njihov softver za određivanje (podvaljivanje) cijena karata je jedan od najrazrađenijih.
Nije baš da sa 12 EUR dođete na 200, ali da platite daleko više od 12 EUR to je činjenica.
Možda.jednostavno nema putnika? Hrvatska ima 4-5 bitnijih aerodroma, a turisti logično idu na jadranske. Dok domaći (ZG) putnici obilato koriste bliske aerodrome na kojima je ponuda neusporedivo jača (Beč, Budimpešta, Munchen, …).
Šta ostaje Zagrebu? Nešto turista, poslovnjaci i Slovenci kojima odgovara poneka linija. A budimo realni, to je trenutno broj putnika.
Dobro jutro Kolumbo!
Ima i rješenje: Ograničiti/zatvoriti sve ostale aerodrome u državi i onda imati najvećeg u regionu 🙂
Ne samo u državi, nego i Beč i Budimpeštu.
Teško da bi ekipa na more išla baš iz Beča.
Malo je problem oko Trsta i Tivta, ali moglo bi se i tome doskočiti 🙂
Mislio sam na one koji iz Hrvatske koriste Beč i Budimpeštu kao polazne aerodrome.
???
Zašto teško da bi iz Beča išli na more? Pobogu????
Ne kužim ovo za Trst i Tivat.
Teško da bi dolazni putnici koristili Beč kao dolazni aerodrom za Jadran, da je Zg jedini u hr.
Dok bi npr Trst i Tivat već mogli koristiti…
Why?
???
Čak ni kad bi tako bilo, MZLZ ne bi bio najveći u regionu, da ne širimo besmislenu priču.
Pa koliko putnika ima Hr godišnje? Zamislimo da se njih 70% natjera da moraju koristiti Zagreb? Oprobana taktika 🙂
Imao bi 7.5 milijuna
Sigurno da bi.
A da nema Hrvatska more koliko bi ih bilo?
Malo vise nego li sad.
I što s tim što Hr ima more? Ima more i pomirite se s tim.
Kakve su ove gluposti, ajme.
Ova usporedba je kao da ste uzeli primjer koliko bi SAD imao putnika da Amerika nije otkrivena?
Čemu ovo zanemarivanje činjenica?
Kada se kaže da Beograd ima 93% putnika, onda je to ok, a kada se kaže da Hr ima duplo više putnika, to se omalovažava jer ima more.
Ajme dajte odrastite više, i dosta ovih nepotrebnih prepucavanja.
Da, ogromne gluposti poredjenja onog sto se ne moze porediti.
Dakle, ko je krenuo sa tim koliko bi bilo da je ZAG jedini aerodrom kod vas? Btw, Srbija ima 3 aerdroma.
Da nema more gradovi na obali bi imali putnika kao Osijek jer je obala taj magnet koji ih privlaci i Zagreb bi imao vise od 90% prometa.
Isto kao sto je slucaj u Madjarskoj, Ceskoj, Slovackoj…
I da, Hrvatska ima more! Činjenica koju ne možete promijeniti. Bilo kakva rasprava o tome što bi bilo da Hrvatska nema more je stoga više nego glupost!
Nisam je ja pokrenuo, vec onaj sto je zamislio da je Zagreb jedini u Hrvatskoj.
Nitko to nije zamislio. Niti može. Zagreb je jedan od 9 međunarodnih aerodroma u Hrvatskoj.
Da, obala je magnet. I što je tu sporno?
I mene to interesira.
Upravo tako. Hrvatska ima more! Činjenica. Čemu rasprava o tome???
Ali Hrvatska ima more. Čemu onda toliko irelevantna rasprava?
Svaka čast, gospodine Alene. Imate toliko strpljenja… Svaki dan ljudi stavljaju jedno te iste komentare, ne znam kako već sebi nisu dosadni. Nekim ljudima je jednostavno teško prihvatiti činjenice. Iako se ne slažem sa nekim analizama, cijenim vaše novinarstvo i analize.
Hvala vam puno na podršci.
Nemate pojma koliko strpljenja za ovo treba. I koliko vremena trošim na stotine komentara…
No dobro to se nikada neće desiti, pa onda nije ni potrebno o tome raspravljati.
Jasno da bi. I te kako bi. No to je krajnje neracionalno i u Hrvatskoj nepojmljivo. Ovdje je zrakoplovstvo ozbiljno decentralizirano. Na sreću.
E da. Odnosno ostaviti dva koji zajedno imaju 6-7% prometa da izgleda da nije samo jedan.
Ocito
MZLZ ne moze puno uciniti, putnika jednostavno nema. Ako ih Ryanair nije nasao u Zagrebu, nece to moci niti niko drugi.
Zato je previse ocekivati dolazak jos jednog LCC u Zagreb, vec ce uslijediti jos jedna neugodnost za ovaj aerodrom, jedan od velika 3 LCC ce doci u Ljubljanu i tako dodatno oslabiti Zagreb.
Nekako ne vidim da se to desava