autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Pogledamo li broj frekvencija, ali i vremena operacija možemo samo ustanoviti da je Banja Luka Air Serbiji ostatak, tj. da ove letove operira onda kada ima slobodnih kapaciteta. Air Serbia već godinama leti za Banja Luku tek dva leta tjedno. Ponedjeljkom kompanija leti između 3 i 4. vala, tj. kreće iz Beograda u 16:10 i vraća se rano u 4. valu u 18:30 sati. No, ponedjeljkom ide u kasnom 2. valu, tj. kreće iz Beograda u 11:05 sati, i vraća se u 13:25 što je prekasno za većinu konekcija u 3. valu. Tako Banja Luka zapravo ima vrlo loše konekcije preko Beograda, a većina putnika su P2P. Krajnje neracionalno.
U ljeto 2014. kompanija je letjela 7 tjednih letova, u ljeto 2015 do 2019. kompanija je letjela 5 tjednih letova za Banja Luku. Prve zime operiranja 2013/14 kompanija je letjela čak 7 tjednih letova, u zimi 2014/15 Air Serbia je letjela 4 tjedna leta, u zimu 2015/16 i 2016/17 kompanija je letjela po 3 tjedna leta, 2017/18 i 2018/19 letjela je po 2, a u zimi 2019/20 3 tjedna leta. Air Serbia je obnovila frekvencije za sve svoje letova, a na nizu letova je i povećala broj frekvencija. Uz to u dvije godine otvara 44 nove linije. Onda se i te kako postavlja pitanje zašto kompanija nije obnovila broj letova za Banja Luku na par 5 tjednih letova.
Iskreno Banja Luka nema nikakvog smisla bez bar 10 tjednih letova (ujutro ponedjeljak, utorak, srijeda, petak, subota, popodne ponedjeljak, srijeda, četvrtak, petak, nedjelja), uz intenciju da ima 12 tjednih letova u budućnosti tj. 2 dnevna leta radnim danom, te subotom ujutro i nedjeljom navečer. Jasno, ovdje se postavlja pitanje ima li putnika za tolike frekvencije. Uz cijenu karata od tek 38 EUR u jednom smjeru izgleda kao da nema. Ali tu i te kako treba postaviti pitanje je li tako mali interes upravo zato što se leti tek 2 tjedna leta, pa putnici nemaju mogućnost odlaska za Beograd i povratka istog dana. Obzirom da između Banja Luke i Beograda polazi 6 autobusnih polazaka zimi, a čak 10 ljeti, te velik broj putnika putuje automobilom, bilo bi logično da se broj letova poveća na bar 10 tjedno, ako ne i 12 tjedno. Naravno svi letovi moraju biti u 1. valu (odlazak iz Beograda iza ponoći, povratak do 5:45), i 3. valu (između 14.00 i 16:30 sati). Ovime bi se dobile maksimalne konekcije preko Beograda, što je i te kako bitno Banja Luci koja nema drugih legacy carriera (Air Montenegro gotovo da nema konekcija), ali bi se dobilo i da putni mogu otići u Beograd rano ujutro i vratiti se popodne ili kasno navečer.
https://youtu.be/auXXoL8F7j8
Drugi dio je bitan.
Nažalost menadžment Air Serbia nema niti sluha niti interesa. Njima je važnije sve drugo nego veza BL BG, o letovima za Niš iz BL da i ne govorim. Baš sramota, a još državna firma koja prima ogromne subvencije. Šta bi bilo da je privatna. Sigurno bi imali više smisla. Ko će još da leti za BG sa dva leta sedmično kada ne može nikakva konekcija da se napravi, uz stalno menjanje vremena letova i otkazivanja.
U pravu ste. Air Serbia bi morala imati 12 tjednih letova Beograd-Banja Luka i bar tri leta Niš-Banja Luka.
Upravo tako. Sve ostalo je čista formalnost
Formalnost?
Upravo sad gledam nesto na twitteru i ovo mi izadje u vezi sa BEG-BNX
https://twitter.com/gforcegill/status/1619615272750682112?s=46&t=oYIpxknxP-z-R9V2ZKRp0w
OK. I?
Jedan vrlo spontan primer stranih turista koji bi rado leteli BEG-BNX ali ne mogu jer im se red letenja od 2pw nikako ne uklapa sa danima odmora
Jasno.
Alene sta je sa SJJ bazom hoce li se DESITI ILI NE
Jos se ne zna
Po ovome što čitam u tekstu i komentarima, izgleda da je problem manjak aviona JU i niske cene karata na ovoj liniji. S obzirom da imaju minimum slobodnih kapaciteta i da imaju avione u wet leasu, očigledno im se nikako ne isplati da išta više rade tu. Pretpostavljam da je jedino rešenje ili čekati da se JU flota stabilizuje (što neće, jer im je to trenutno način operisanja), ili da se organizuje neki PSO koji bi motivisao JU.
Upravo tako
Već dobijaju subvencije za tu liniju.
JU102 BEG-BNX
06.02.2023
30/67
JU103 BNX-BEG
06.02.2023
19/67
Hvala na info
Ljeti je ova linija puna skoro 100%, vjerujem da bi isto bilo i zimi sa većim brojem letova
Moguće. Odakle vam da je ljeti 100% puna?
Moja greška, davno je bilo.. https://zamaaero.com/11/08/2021/novosti-iz-regije/air-serbia-imala-352-putnika-prosjecno-po-letu-za-banja-luku/
U godini korone je LF u VII mjesecu bio 82,1% sto uopšte nije loše i vjerujem da bi bio još i veći da linija ima veću frekvenciju. Vjerujem da se slažete sa mnom
Da, slažem se.
Ne znam odakle njemu, ali ja njome letim bar 5 puta svakog ljeta i uvijek je lf bio >95%. Tako je bilo i sa maksimalnim brojem letova. Medjutim, od kad su smanjili broj letova lf je znacajno pao zimi, i on je uvijek bio >85% dok je bilo vise letova.
Nisam baš siguran da je tako, ali hajde… Da je tako cijene bi bile više, a Air Serbia bi istime povećala broj frekvencija.
Linija je subvencionisana pa su cijene takve
Dobivali su subvenciju R.Srpske. Nisam siguran da ju još uvijek dobivaju.
Mislim da bi za BNX verovatno prava mera bio AT42. Takođe i za BEG-INI, KVO ali je pitanje da li Air Serbia ima interes da iznajmljuje ovaj tip.
Taj avion nosi gubitak i sa 100% load faktora
Mislio sam na linije koje su subvencionirane (PSO), Jasno je da je ne isplativ.
Da na PSO linijama je isplativ. Ali koje bi to PSO linije mogao letjeti ATR 42? Za Istanbul, Ljubljanu, Tivat i Solun? Zašto pobogu???
Pa ovaj članak se odnosi na Banja Luku valjda? Verovatno je teško očekivati da bi čak i uz PSO Banja Luka-Beograd teško bilo napuniti 2 puta dnevno? Slično je i za BEG-INI koja takođe nema smisla ako nije barem 2x dnevno. Nekada je bilo i INI-TGD tokom zime. Za takve linije bi verovatno AT42 imao više smisla. Nisam ni mislio za sve PSO linije.
Obje te linije mogu se letjeti sa ATR-72. Obje bi morale biti PSO i imati najmanje 12 tjednih letova. Nemogu vjerovati da Air Serbia vec treci puta forsira Budimpestu sa ogromnim brojem frekvencija a zanemaruje svoje feeding trziste Banja Luke i Nisa.
Idu stopama Croatia Airlines
Ajoj, Air Serbia je svjetlosnim godinama od Croatie.
Pa teško. Onda bi AT7 pravio gubitke sa 48 putnika, kad bi imali skroz iste troškove.
Koja vam je ovo logika? ATR 42 stvara gubitke kada je i 100% pun. Radi toga su ga svi izbacili iz flota, čak i TAROM.
U Europi sa tim avionom lete još samo Air Corsica (1 avion), Amelia (1), DAT (8), Loganair (7), Olympic (3), SkyExpress (4), Swiftiar (5). Svi oni lete PSO letove.
Iako ima logike u tome sto govorite kako gledajuci autobusne linije bi trebao postojati potencijal, da li je moguce da je airserbia od ranijih iskustava vec taj potencijal isprobala i izracunala kako nema dovoljno dobar profit?
Nekako razmilsjam kako ozbiljne kompanije valjda znaju sta rade? Mozda grijesim.
Vjerojatno je. Ali oni nikad nisu letjeli 12 letova pa da mogu imati iskustva
A koja pametna kompanija bi letjela BEG-BNX 12 puta sedmicno?
Znate li koliko ljudi uopce leti u malom bosanskom gradu?
Znam. Skoro 400.000.
Znatee li da u tom gradu ne zivi ni pola tog broja? O cemu vi pricate? Znate li sta pricate?
Ne govorim koliko ima stanovnika, nego koliko putnika leti iz Banja Luke godišnje.
Ja vam govorim o stanovnicima grada. Najveci broj od tih 400 000 putnika godisnje nisu uopce stanovnici Banjaluke i okoline. Nema dovoljno ljudi koji mogu si priustiti letove.
Osim par tajkuna i intimusa politickih lidera kao i clanova njihovih porodica, nema ljudi koji lete iz Banja Luke.
Nego odakle su po vama ti putnici?
Niti je bosanski niti je mali grad. Ako je za Beč avion bio pun sa 5 polazaka sedmično i skupljim kartama, bili bi i letovi za BG. Ali sa dva leta kao da ih i nema. Lete samo P2P putnici.
Na dva leta ne lete ni P2P putnici.
Često idem poslom u BG na jedan dan, jedno dijete mi studira u BG, ali avio prevoz ne koristimo, osim izuzetno, jer nam vremena letova nikako ne odgovaraju. Usput, kašnjenja su velika i skoro pa obavezna, a prevoz sa BG aerodroma do grada kao na divljem zapadu. Sve u svemu, čudi me da uopšte neko i leti. Vikendom i praznicima automobilom na Raču i za 4-5 sati se moze stići.
Nažalost tako rezonira jako puno ljudi.
Da ima logičnih letova, logično bi se i koristili … Da bih putovao pola sata treba da izgubim dva sata na ulazu i tri sata tražeći taxi i tako dva puta sedmično u nedoba…
Dakle ako se uvedu logični letovi i usluga, biće svih 12 puno, ako ne i ova dva će se ugasiti (cijena leta ima daleko manji uticaj od logike leta)
Apsolutno ste u pravu
AirSerbia nikada nije bila ozbiljno zainteresovana da nešto radi sa BNX, i uvijek su to bile neke šemice sa subvencijama i za politički marketing. Osnivanje nove linije i kupovina ili leasing aviona bi bili prevelik zalogaj i rizik za vlast u RS. Možda bi alternativna varijanta mogla da bude ulazak u deal sa ToMontenegro, da RS postane suvlasnik ili neka druga šema da se napravi tako da se postojeći resursi mogu efikasnije iskoristiti. CG je premala i preslaba država da ima svoju liniju. To bi isto moglo biti interesantno i kada se Trebinje završi, jer ako AirSerbia nije zainteresovana za BNX još manje će biti za Trebinje.
LCC nisu previše pouzdani, vidimo da se Ryan snažnije fokusira na ZG i ne bi me iznenadilo da se BNX CRL otkaže ili još neke druge linije. Moje lično iskustvo sa LCC na BNX je dobro, povoljni su itd, nešto manje pouzdani. Ako putujete u porodičnom aranžmanu cjenovna razlika između LCC i tradicionalnih linija i nije neka. Ako već moram da platim 800e za porodični let radije bih dodao još malo ako ću biti sigurniji da let neće biti otkazan u poslednjem momentu,kako mi se dešavalo sa Ryan.
Air Montenegro ima prevelike avione za Banja Luku
A vi ste sigurni da će se Trebinje graditi?
Bome ja više nisam. Ni jedan lopata još nije u zemlju gurnuta.
Gradnju Koče stranke iz FBiH. Finansijska konstrukcija i projekat je završen. Samo politika to koči. Nadam se da sada hoće da taj posao konačno krene
Jel moguće da netko vjeruje u takvu glupost. Da baš se Republika Srpska osvrče na stavove BiH. Uh, što ih je to briga.
Treba kupiti avione. Ako nista, zatrebace za liniju Banja Luka – Trebinje za koju godinu.
Hahahahahaha! Da Trebinje. Jel to onaj aerodrom koji se po najavama bivše ministrice prometa trebao otvoriti prošle godine?
Potpuno realno ste sagledati stvari.
Hvala.
Mislim da ova linija i nema nekog smisla, treba doći do broja putnika da se jasnije vidi stanje linije. Ovo je ili subvencija ili čisto radi minimalnog povezivanja Beograda sa gradom sa većinski srpskim stanovništvom u Bosni. Možda i griješim, ne bi mi bio prvi put, ali treba svakako uvid u load…
I meni ovo izgleda da se linija operira smo zato da izgleda da se leti između dva srpska grada. Najmanja moguća frekvencija samo forme radi.
Samo ispravka, nije ok da pisete da je Banja Luka srpski grad… Mislim da se razumijemo…
O boze…
Zar to nije grad u Republici SRPSKOJ?
To je grad u Bosni i Hercegovini. Entiteti i regije postoje svugdje na svijetu, ali ipak se pika samo država. To je isto kao da ste napisali da je Pula Talijanska, pošto se tamo puno priča italijanski i živi puno talijana.
To je BiH, ali je jednako tako i Republika Srpska, majko mila.
U Banja Luci većinsko stanovništvo je srpsko, u Puli nikako većinsko stanovništvo nije talijansko.
Ljudi svašta pričaju. Ako je geografski, BL je krajiški grad, nikako bosanski
Rekao sam dosta. Od sada brišem komentare na tu temu.
To je grad u Bosni i Hercegovini gdje zive Bosanci i Hercegovci… Ne razumijemo se.
Tamo u većini žive Srbi.
To sam i napisao prvo, i to je sasvim ok. Ono sto nije ok je nazivati ga srpskim. Niti je Mostar hrvatski, niti je Sarajevo bosnjacko. Nije ovo ok…
Majko mila. Banja Luka je adminitrativno središte Republike SRPSKE. Tamo živi VEĆINSKO SRPSKO stanovništvo. Što je onda nego srpski grad? Majko mila.
Mostar nije hrvatski grad jer ima jako puno Muslimana, ali Široki Brijeg, Grude, Ljubuški, Tomislavgrad, Posušje, Međugorje… sigurno da jesu.
Onda ke i Vukovar srpski grad.
Dakle, ovo je najveća glupost koju sam ikada čuo. Rekao sam da Mostar nije hrvatski grad jer ima puno muslimana, pa ga ne smatram hrvatskim iako ima više Hrvatsa nego Muslimana.
U Vukovaru je po popisu stanovništva 63,1% Hrvata, 29,7% Srba i 1,0% Mađara. Ne pričajte gluposti!
U tom poppisu ima dosta gresaka – ljudi su se pogresno izjasnjavali.
Hahahahahaha! Da, ovo je stvarno ekstremna glupost koju ste napisali. Hoćete mi reči da su se ljudi izjašnjavali kao Hrvati iako su zapravo Srbi? Majko mila pa ovo je definitivno najgluplji komentar na ovom portalu u povijesti istog.
Jesu se pogrešno izjašnjavali i 2011. kada je bilo 57,4% Hrvata i 34,9% Srba ili 2001. kada je bilo 57,5% Hrvata i 32,9% Srba. Ili 1971. kada je bilo 48,6% Hrvata i 30,2% Srba?
Niko ne osporava da u Banja Luci zivi vecinsko etnicko srpsko stanovnistvo, ali nazivati taj grad srpskim je jednako tome kao i nazivati bilo koji drugi grad u BiH bosnjackim ili hrvatskim. Poenta je da su svi gradovi u BiH – bosanskohercegovački. Taj prefix je normalan, svi ostali prefixi koji ukljucuju samo jedan narod ili etničku skupinu, odnosno iskljucuju druge konstitutivne narode/ostale je sporan i diskriminirajuci.
Dajte ne pretjerujte. Jasno da je Banja Luka srpska, kao što je Široki Brijeg hrvatski ili Tuzla bošnjačka. Majko mila o čemu mi ovdje vodimo raspravu.
BiH će propasti iste sekunde dok će nacionalisti isticati nacionalno pod svaku cijenu, a bošnjaci toliko forsirati na unifikaciji BiH i centralizaciji. Nema tu budućnosti.
I sada će ova nepotrebna i bespredmetna rasprava stati.
Uz duzno postovanje, isto tako smatram da trebamo prestati sa ovom raspravom jer nije vezana za zrakoplovstvo, ali zelim jos samo dvije stvari da dodam, a to je odluka Ustavnog suda BiH prema zvaničnom nazivu “srpski” u imenu grada.
“Odlukom Ustavnog suda BiH taj naziv proglašen neustavanim i diskriminatorskim prema Bošnjacima, Hrvatima i ostalim građanima koji nisu srpske nacionalnosti, jer je u svom nazivu sadržavao odrednicu “srpski”.”
To je znaci prema Ustavu BiH diskriminirajuce.
B&H se neće raspasti, ali će biti status quo dok jednom svi ne shvatimo da imamo jedni druge i da niti je moja niti je njihova, nego zajednička zemlja i da samo dogovor, a ne nametanje će nas pokrenuti. Ali da bi krenuli od toga moramo znati da je BiH drzava svih njenih naroda i da jednako pripada svakom narodu.
Da se vratimo zrakoplovstvu;
Za BiH bi bilo jako dobro da pokrene svoju aviokompaniju (privatnu/drzavnu), iako je trenutno trziste jako tesko i kadra ima jako malo koji je razasut po svijetu, uz dobru upravu imalo bi tu mjesta za regionalnu kompaniju koja bi povezivala sve aerodrome u BiH sa EU i istocno, te je postepeno graditi. Low costeri jednostavno ne mogu zamjeniti domaceg carriera.
OK i ovo je posljednji komentar na tu temu.
Slažem se sa vama. Unitaristička bosanskobošnjačka politika je dovela do svega
Ne samo ona, ali i ona podržava masovnu histeriju i tragičnu situaciju u BiH.
Tih je 2% na zadnjem popisu
I za vrijeme Jat-a,Air Serbia je imala maćehinski odnos prema BNX.Air Serbia treba da zatvori tu liniju i da nam da mogućnost code share.Kad bi direktorati dozvolili bolji i posteniji partner bi bio Air Montenegro da leti BNX – BEG kao wet lease varijanta.A što se tiče cijene karata,ona može da bude i 150EU ali uslov je da se zadovolji potreba P2P putnika koji hoće u jednom danu da sve obave,a ujedno imamo konstantne upite za mnoge destinacije koje nudi ASL kroz transfere,kao i za novu liniju za Čikago.Lakše mi je odvesti se do BG ili ZG da letim direktno,nego da čekam 2 sedmična leta.Znači PSO na toj liniji i nikako ASL kao prevozioc to je moje mišljenje.
Air Montenegro ne može letjeti liniju Banja Luka-Beograd radi bilaterale. Uz to kompanija ima puno prevelik avion za tu liniju.
Slažem se. Air Serbia se pokazala kao neodgovorna aviokompanija
Air Serbia je neodgovorna kompanija????
Evo ja idem bar jednom mjesečno za BL-BG i vise ni ne razmišljam da putujem avionom jer kad god sam gledao red letenja ne odgovara mi. Minimum je 10 letova, 5 dana ujutru i uveče, nek preskoče utorak i četvrtak recimo.
Da minimum je 10 letova:
ujutro: ponedjeljak, utorak, srijeda, petak, subota
popodne: ponedjeljak, srijeda, četvrtak, petak, nedjelja
To znači da putnici mogu ponedjeljkom, srijedom i petkom do Beograda i nazad isti dan.
Dakle, jedina nada za više linija je osnivanje vlastite kompanije sa 2 ATR-a koja bi pokrila tu liniju i razvijala masu drugih. Banja Luka je dosta zapadnije od BEG pa se mogu pokriti dosta interesantnih destinacija sa ATR, a odgovara za kraće letove. Druga opcija je neki 100 seater koji može brže i dalje (ali ga treba napuniti i onda se ulazi u prostor LCC a nije dobro ih izazivati…). AS tu može pomoći tehnički i organizaciono kao i code share, ostalo ne vjerujem da imaju volje…
Ne, treba nabaviti dva aviona ali to su Embraer E175 i E190. Sa oba se može letjeti bilo gdje u Europi. Za ATR ima premalo letova iz Banja Luke.
Slazem se za tip aviona,ali nemamo mi ni intelektualnog ni stručnog znanja da otvorimo svoju aviokompaniju.Jedino da kupimo ta dva aviona i predamo ASL na koristenjem pod uslovom dvaput dnevno BNX – BEG.Sve ostalo je utopija.
Ako vi tako kazete. Iskreno stvarno ne znam kakvo je stanje u R.Srpskoj.
Stanje je takvo, kako je SrđanBNX napisao, pravo utopija..
Mogu vam samo vjerovati jer ne znam.
Vama je utopija izgleda u glavama, bez uvrede. Govorite za sebe ne za druge, pogotovo ne za cijelu Srpsku
Slažem se, idealni su E175 i E190
Tako je.
Nije mi jasno – ovdje preporučujete nabavku E190 za BNX a gore navodite kako je E195 od ToMontenegro prevelik za BNX? Zar nije razlika između tih modela neznatna?
Da li bi npr bila izvodljiva teorijska opcija da RS uđe kao suvlasnik u tu firmu, ili napravi odgovarajući ugovor, da se npr nabavi jedan Atr72 i sa ta tri aviona opslužuju potrebe oba entiteta i eventualno još nekog aerodroma u regionu?
Je. Ali ovdje govorimo o dvije različite stvari. Jedno je imati vlastitu kompaniju koja bi imala jedan E175 i jedan E190, a potpuno druga stvar uzeti E195 od treće kompanije. Konačno Air Montenegro ne može letjeti iz BiH.
To što ste napisali nije moguće. Uz to uzeti drugi model aviona na floti od tri aviona je ravno samoubojstvu.
Sada nema drugog legacy ali Aegean počinje leteti ove godine.
Da Aegean počinje letjeti, no samo ljeti i sa vrlo slabim brojem frekvencija. Pisali smo o tome i to prvi u regiji.
Isto tako je i Montenegro tu ljeti kao legacy…
Koha korist od takvig legacya? Ima on konekcija?
I još se Republika Srpska oslanja na Srbiju. Posebno jer u Sarajevo kao glavni grad sleću sve bitne avio-kompanije. Čudna je ta inertnost Er Srbije
Apsolutno. Bilo bi i te kako logično da Republika Srpska i Republika Srbija plaćaju PSO za letove Banja Luka-Beograd, te da tu ima daleko više letova.
Pa mislim da je karta subvencionisana, ali reče Marek neki dan da nemaju dovoljno aviona, a da smo im mi zadnja rupa na svirali… Dakle od njih nema ništa, uzdaj se u se i u svoj avion, ili bolje reći kompaniju – avion se iznajmi 😀
Nihe rekao tako nego da ima linija gdje moze vise zaradit.
Znaci ili im dato vece subvencije za vise letova ili uzet svoje avione i to financirat
Bilo bi puno logičnije da neko uspostavi letove sa ATR-om iz Banja Luke prema njenom glavnom gradu, a to je Sarajevo, kao što je radio BH Airlines i sve je funkcioniralo.
Zašto bi netko letio između Sarajeva i Banja Luke. Pa to je 190 km ili 2:50 sati vožnje. Kažete letjela je B&H Airlines. Odlično. I kako danas funkcionira ta kompanija?
Dok je aviokompanija postojala, sve je funkcionisalo. Aviokompanija nije propala zbog ove linije, već drugih razloga.
Nije samo radi ove linije, ali je svakako i radi nje.
Mislim da bi trebala biti i linija BNX SJJ jer ima dosta ljudi koji rade u zajedničkim institucijama kao i stanovništvo istočnog Sarajeva
Svašta. To je jedan od najvećih nonsensa koje je itko napisao na ovom portalu. Otvoriti liniju za gradove udaljene 190 km. O moj bože
Zaista bi trebalo povezati BNX i SJJ iz političkih i drugih razloga, i to brzo
Ma dajte ne pričajte nonsense. Spojiti dva aerodroma koji su na 190 km. I koja kompanija bi letjela te letove?
Koliko su udaljeni BEG i INI?
237 km. No, tu je situacija bitno drugačije. Ovi letovi služe u prvom redu kao ferry. A i tu P2P putnika nema, nego isklučivo konektirani potnici Air Serbie. U slučaju Banja Luke i Sarajeva nema konektiranih putnika nego bi to isključivo morali biti P2P putnici. A to je notorni nonsens jer takvih putnika na tako bliskim aerodromima nema. Ni u slučaju Sarajevo-Banja Luka, ni u slučaju Niš-Beograd.
I dalje ne vidim svrhu. Kad kažete konektirani, na šta mislite? Jer pojam konektiranog putnika ne može se odnositi na ovakvu liniju sa ovolikom udaljenoscu izmedju dva grada. Meni vise lici da je to želja da unutar zemlje postoji domaća linija, nego kao rentabilna linija koja će doneti kompaniji prihod. Nekada su, skoro sve domaće linije donosile gubitak kompaniji, a tek nešto ovakvo, sigurano
Zašto gradovi ove udaljenosti ne bi imali konektirane putnike. Pa oni ih baš i imaju!
Isti ovaj recept prepisati i za INI, samo sto ce sve biti jos lakse jer su oba aerodroma u istoj drzavi.
Da, nažalost i u INI avioni idu u dane kada Air Serbia nema što raditi.
Mesate talase Air Serbie. Prvi talas u JU je onaj jutarnji, polasci izmedju 6:30 i 7:30. Drugi talas je od 12:30 do 14:00. Treci je od 17:30 do 18:30. Cetvrti je nocni, od 23:30 do 00:45. Tako se u JU numerisu, a po njima se i prave brojevi letova, pa tako u vecini slucajeva jutarnji let ima broj XX0/XX1, podnevni ima XX2/XX3, vecernji ima XX4/XX5 i nocni XX6/XX7.
Nije točno.
1. val je od 00:15 do 05:45
2. val je od 06:30 do 12:45
3. val je od 13:15 do 16:30
4. val je od 17:00 do 23:45
Нетачно, последњи талас није од 17.00 до 23.45 већ од 17.00 до 19.30. Тај талас 17.00 до 19.30 пуни летове који крећу од 23.15 до 00.40. Дакле никако не могу бити исти.
??? što pričate vi. Val je od kada avion ode na neku destinaciju do kada se vrati, pobogu!
Talasi su samo poletanja u određenom delu dana.
Da tako je. Valovi su sustav polijetanja tijeom dana.
Sta mislite, kada London sleće, u kom talasu, ili bilo koji jutarnji.? Da li se prelamaju?
Da sve kompanije imaju neke letove koji im radi slotova ili operacijskih razloga slijeću izvan valova.
Alene, niste upravu.
1. talas je od 6:30 do 12:45
2. talas je od 13:15 do 17:00
3. talas je od 17:15 do 23:45
4. talas je od 23:20 do 05:45
Treci i cetvrti talas se delimicno preklapaju. U cetvrtom talasu, tj. od 23:20 do 23:50 polecu avioni za Kairo, Soci, Moskvu i Larnaku. Istovremeno, nekim danima avioni iz Osla, Kopenhagena i Pariza slecu tek oko ponoci.
Valovi se nikad ne prelamaju. Dobro zasto vi mislite da je ovo bas tocno kako ste vi napisali i da nije 1. vsl ovaj nocni?
Zato sto tako kazu network planneri u JU. Valjda oni znaju? Na to ide i cinjenica kako su rasporedjeni brojevi letova, tj. treca cifra u njemu.
Uostalom, zasto ste odabrali da nocni talas, u kome letova ima I za CAI, LCA, SVO, AER, LED koji krecu izmedju 23:20 i 23:55, bude broj jedan? On eto krece poslednji u danu, oko 23:20, i sva je logika da on bude broj 4. A tu logiku koriste i u JU.
Taj val u načelu radi od oo:30, samo najduži letovi, koji su ipak izuzetak kreću ranije.
Ali ipak krecu i pripadaju tom talasu. Stoga talas pocinje tim letovima, tacnije letom za CAI u 23:20. Ti letovi sto idu od 00:30 su jako kratki letovi, vecina sa ATR76, osim onih za IST i ATH koji sa A319 lete 1h20’.
Da, ali tih kratkih letova do TIA, SKP, SOF, VAR, OTP, ATH, SKG, IST, u doglednoj budućnosti i do SJJ i TGD ima daleko najviše. Neisporedivo više od ovih par daljih letova.
Pogrešno gospodine Scuricu. Tačno 4 talasa i računa se od prvog jutarnjeg poletanja, prvi, podnevni, popodnevni i večernji.
OK i koji je vama to prvi polazak. Onaj u 00:30 ili onoaj u 6:30?
Pa evo i Momcilo je naveo pravi raspored: jutarnji (6:30), podnevni (12:30), popodnevni (17:15), vecernji (23:20), isto kao sto sam Vam i ja naveo. That’s a fact. To je numeracija.
OK, i sada više nema smisla ponavljati u beskraj iste stvari. Ovaj portal za sve kompanije regije uporablja slijedeće valove:
1. noćni val sa noćenjem izvan aerodroma
2. val prema inozemstvu
3. val domaće i feeding destinacije
4. val prema inozemstvu
Izvolite to prihvatiti. Hvala!
Nije meni problem da prihvatim sta god, samo ne razumem zasto ne promenite vasu numeraciju kada smo Vam vec dokazali koja je prava. Pritom, nije kao ostale dve kompanije regije imaju neke talase, pa da ce Vam se poremetiti sve.
A Craotia nema valove. Njeni avioni ne noće u Splitu, Dubrovniku, Puli, Sarajevu, Skopju, Osijeku?
Ima u nekoj meri, ali ste i sami rekli da je njihov sistem talasa los.
Da on je loš, ali im 1. val (noćni), realtivno dobro funkcionira. Jedini!
I kako je to 1. talas ako let za SKP krece u 22:00 iz ZAG? Ponovo je logicno da to bude 4. talas!
1. je val zato što ujutro prvi avioni kreću oko 6:00 i dolaze u Zagreb do 7:30.
S tim što AirSerbia nema domaće linije, i kod njih je val potpuno drugačiji. Pitajte Mareka, ako zna😊
Air Serbia ima domaće linija. Leti Beograd-Niš.
Noćni val Air Serbie (SKP, TIA, ATH, SOF, OTP…) nije ništa drugačiji nego Croatie.
Mnogo znacajna domaca linija, nema sta. Prepuna putnika, ide 10 puta dnevno. Dajte molim Vas, BEG-INI je smejurija od linije. To je obican pozicioni let na kome se proda po koja karta. Nista specijalno.
JU u nocnom talasu ima letove za INI, TIA, SKP, SOF, OTP, VAR, SKG, ATH, IST, ESB, LCA, CAI, AER, SVO, LED. To je cal 15 destinacija koje imaju nocne letove. Vi to poredite sa OU koja ima nocne letove za par destinacija od kojih su samo dve u inostranstvu. Pritom se na te nocne OU letove kace samo letovi iz FRA, MUC i BRU.
JU ima 15 destinacija, ali ne lete sve svaki dan. OU ima samo 5 destinacaija, ali idu baš svaki dan.
Nema domaće. Ja do sada nisam čuo da je letela BEG-INI, komercijalne.
Beograd-Niš je noramalna linija koja leti i ima putnike.
Katastrofa
Što je katastrofa?
Linija.
Zašto?
Vi me pitate zašto? Obavljati let na dvesta i nešto kilometara udaljenosti gradova i da vam on prihoduje, noncens. Čista politika i osećaj ugroženosti zbog nemogućnosti letenja na domaćem tržištu, odnosno imati domaći let. Pritom Aerodrom za takve potrebe mora imati odvojen deo za domaći dolazak i odlazak. Totalno neozbiljno, da ne kažem smešno. Na ovim prostorima su domaći letovi, u suštini donosili gubitak za kompaniju, ali su se radili jer je bila potreba za tim, a i udaljenosti su bile takve da bi imali kakvu takvu opravdanosti. Nek gospođa koja žele leteti do niša iznajme privatnu komp, a toga ima na APBEG. Mislim da bi i za njih to bilo mučenje, ali zato formiraju dobru cenu za taj feeling.
Domaće linije i konekcije preko huba su realnost svagdje u svijetu pa i za vrlo kratke linije (Graz-Beč npr.).
Preko huba, tačno. Ali ne mojte, molim vas, porediti Graz i Beč sa linijom Beograd – Niš.
Zašto ne?
Svaki noćni ASL je već u obrtu pre prvog talasa, i 90% njih sleće pre prvog talasa ili na početku. I ti letovi Vuku dosta TR putnika za prvi talas.
Onaj u 06.30h
Zašto, pobogu?
Brojevi letova nisu kategorisani po talasu vec po destinaciji.
JU1XX i JU2XX su vecinom regionalni,
JU3XX su centralna i zapadna Evropa,
JU4XX je severna Evropa,
JU5XX su Amerika i juzna Evropa,
JU6XX su centralna Evropa (Prag, Bec) i Rusija, JU7XX je Kina,
JU8XX je jugoistocna Evropa i bliski Istok, itd.
Hvala na info.
Vi niste videli da ja pricam o trecoj cifri u broju leta? Da, prva cifra je na osnovu destinacije, a treca je na osnovu talasa. Tako svi avioni koji polecu izmedju 06:30 i 10:30 imaju broj leta JU XX0, a povratni je JU XX1.
Aha, da. Nisam obracao paznju, moja greska. Ne znam odakle sam XX2 protumacio kao JU2XX
No, zanimljivo, secam se primera kad je Etihadov A320 leteo za Air Serbiu na leto 2019. i da je tom prilikom JU388 poletao iz BEG za LHR u 16:15
@Anonymous 09.43: Komentar od 02.08 sati se ne odnosi na prvu brojku u broju leta (na primjer na 3 u letu 380 za London) nego na poslijednji broj (na primjer na 0 u letu 380 za London). I tu je komantator u pravu:
jutarnji val ima broj XX0/XX1 (na primjer jutarnji za LHR 380 / 381)
podnevni val ima broj XX2/XX3 ( na primjer podnevni za IST 802 / 803)
popodnevni val ima broj XX4/XX5 (na primjer popodnevni za CDG 314 / 315)
vecernji/noćni val ima broj XX6/XX7 (na primjer večernji za IST 806 / 807)
naravno da jesu, primer BEG-DUS jutarnji 320/321, vecernji 324/325.
Komentator od 02:08 je takodje u pravu. Vi govorite o prvoj cifri broja leta, on o poslednjoj. Vecina letova ima poslednju cifru broja leta u zavisnosti od talasa, pogotovo odlazni. Jutarnji talas se zavrsava na 0, drugi talas na 2, popodnevni na 4, vecernji/nocni na 6.