Zračna luka Brač je u I. mjesecu ostvarila 6 putnika (4 u I/2025) i to su svi bili međunarodni. Imala je 1 dolaznog i 5 odlaznih putnika. Aerodrom je imao 78 aviona generalne avijacije i nije imao redovnih letova (89 u I/2025).
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: ZL Brač
Pre 23 godine ssm radio na ovom ajdgomu
Ajdgomu?
Ne piti užasno pre pisanja. A posebno pred samo slanje komentara.
Ovo nabacivanje s “1 dolaznog i 5 odlaznih putnika, 78 aviona…” zapravo ne znači ništa.
Pitanje svih pitanja je koliko su bili troškovi, a koliko prihodi poslovanja aerodroma u tom mjesecu?
Hahah
Pa logicno je da sigurno u zimskom periodu posluju u minusu
Bitan je ajdgom
Ajdgom je najbitniji 😀
A tek šibenski kad” bude” i trebinje
E da
Krafeš mi misli, ima Bihać da ih sve zasjeni
Otok Brač bi se trebao potruditi dovesti bar 2 velika hotela koja bi generirala dosta turista (pa i van sezone). Spojit redovne linije sa Zagrebom (PSO). Preko sezone 2pw bi mogao Beč, Beograd, Munchen, Zurich.
Izvan sezone možda može proći par letova za Zagreb i to je to. Ništa drugo.
Dovede li se hotel/resort koji je u stanju uzeti 200-400 putnika bilo bi izvedivo subotama carteri svaki put za drugi europski grad. Al to bi morao bit resort nikada vidjen u hrvatskoj da bi se netko normalan odlucio za brac van sezone. Ja nisam taj, al bi iso na brac ovako 1-2 mjesec. Jedes ribu i sir, pijes bevandu, ne zezaju komarci, turisti a bogami ni lokalci, seces po makiji. A vjerujte mi, ne znam bas nikog drugog tko bi to htio ovak bezveze.
Kako bi to napravili svaki tjedan drugi grad. Što dovezli bi prvi tjedan turiste iz Minhena, a onda bi ih poslali kuće pješice, pa bi umjesto njih doveli turiste iz Berlina. Pa oni idući tjedan idu pješice. Ili mislite da je isplativo da avion ima dva prazna leta?
Ne. Al ako danas dovezu iz minhena, onda iduci put posalju pun avion iz berlina, koji ostavi putnike, a ove prve vrati u minhen, te iz minhena nastavi svojim putem. Kao w-linija u redovnom prometu, samo ako bi ovo bio charter onda nije nemoguce da taj koji ke doveo zamjenske turiste iz berlina, a vratio ove u minhen, da iz minhena odleti sa punim avionom za hurghadu il tako nesto. Ne znam, ne bavim se carterima, al mislim da su aviomompanije fleksibilne. Cast iznimkama.
Pobogu covjece, ako imate prazan avion u jednu stranu necete naci neku drugu liniju gdje ga mozete ubaciti u w let.
A to mogu samo najveci charterasi a takvi nece letjeti za Brac.
Kako imam prazan avion u jednu stranu?
Cini mi se da samo na prvom i eventualno zadnjem letu. Ostali bi bili puni. Izgleda to kao previse posla za 1-2 aviona tjedno u sezoni kada su avioni za egipat, tursku i tamo kanare i te destinacije prepuni, a i ti se aranzmani lakse prodaju. Dok hrvatska ne uspostavi cjelogodisnju ponudu trsko ce nesto biti. Realno.
Majko mila čovječe, starno.
nisam razumio kako je avion prazan u jednu stranu (osim prvi put u povratku). Ako su putnici dosli iz destinacije A, onda iducom prilikom, kod smjene putnika,koji sada dolaze iz destinacije B, avion ostavlja te putnike, a preuzime one koje je doveo u prosloj turi i vraca ih na destinaciju A. da li sam propustio nesto? meni je logicno ako je paket aranzman 7 dana, da se nakon tih 7 dana putnici vracaju u mjesto polaska. jer realno brac van sezone nema nikakve sanse za redovne linije, osim cartera (a koji se trenutno ne mogu obaviti jer ne postoji smjestaj za turiste).
u komentaru iznad ste napisali da to rade najveci carterasi. da, to je tocno, i zapravo nemogucnost privlacenja tako nekog ukazuje na zapravo tmurnu zimsku sezonu, jer i ja sam izrazio sumnju da bi se netko velik poput TUI-ja upustio u avanturu jednom tjedno po 200ak putnika. nazalost.
OK. Imate dva problema:
Kako je putnik došao do destinacije B iz baze da bi doveo putnike u Brač. Prazan?
Što kada avion doveze putnike iz Brača na destinaciju A. Onda ide nazad prazan u bazu?
Kaže lik koji tvrdi da nema smisla year round let iz Splita za Pariz 🤣
Ocito nema kad nitko nit zeli nit leti.
Pitanje za Vas? Zašto imaju Turci pa i neki drugi goste zimi. Odgovor je jasan – suradnaj cijele zajednice(aviok., hotelijeri, autobuseri, subvencije…). Treba je napravit pricu i program iz toga npr.: jednodnevni izlet po otoku sa vinskom probom, 2. Hvar, 3. Split/Trogir, 4. Možda jednodnevni Dubrovnik…. Moglo bi se ako bi došlo do suradnje a tako se samo broji novce, gradi i razmišlja šta če donjeti/ili odnjeti slijedeča sezona
Bitno su južnije i imaju daleko bolje vrijeme. U Antalyiji je u I. mjesecu 11 stupnjeva prosječna temperatura, a tijekom dana ide do 15. U Splitu je 5 stupnjeva i ide maksimalno do 10 stupnjeva.
nije samo vrijeme presudno, nego i kompletna suluga, to turci imaju a hrvatska nema.
Istina
Cijenw kolega cijenw su bitne
Problem je sto ostali hoteli ne dovode goste preko Bwk
Samo gruber,i a njegovi letovi su za linz,graz,bratislavu, i bolzano koji je zamjena za insbruck..
Luxair posluje sa vecinom hotellskih kuca iako najvise gostiju dovede za gruber reisen…
High life reisen u ponudi ima vise hotele i ovo mu je druga godina letenja…
Gruber ima smjestajni kapaciete oko 600 mjesta,i sam on dovodi 5 charter letova…
Kada bi ostali hoteli,na bracu dovodili isto toliko bilo bi extra
..
Supetrus hoteli imaju kapacitet iznad 1500 gostiju,
Amines velaris ima iznad 400
Hoteli vlasnika tracne luke na Bracu primaju oko 1300 gostiju,
Zatim hoteli i Postirima imaju kapcitet oko 700 gostiju…
To su sve veci hoteli,bez privatniog smjestaja i apartmana…
Kada bi svi oni radili kao gruber i dovodili barem 50 posto svojih gostiju preko Bwk,brac bi mogao imati svaki dan 3 leta bez problema…
Ne treba zaboraviti da je vlasnik bwk kupio i suncani hvar ciji je kapaciet oko 2000 gostiju…
Samim time letova bi uz bolju organizaciju moglo da bude mnogo vise….
Takoder vlasnik bwk ima i svoje kapacitet u makarskoj ,tucepima,brelima…
Rade li svi spomenuti hoteli i resorti 11-12-1-2-3 mjesec? Ako da, koja im je ponuda? Ako ne, sto bi drzava trebala uciniti da im se isplati ostati otvorenima? Mozda da im u tom mrtvilu, ajmo rec 4 mjeseca da 0% poreza, 20% olaksica na place zaposlenika i slicno? Why not, vrijedi istraziti. Zatim, treba sabrati putnicke agencije, nuditi taj proizvod, i prodati dovoljno da bi se opravdala cijena chartera. Jako puno posla, ako se isplati, neka krenu.
Ne 95 posto tih hotela ne radi u zimskim.mjesecima,iako vecina njih ima.uvijete za to..
Da slazem se da bi se prilagodnom Pdv moglo potaknuti hotele da osmisle zimsku ponudu…
Problem je što u Braču nema nikakvih potencijala. Sve je to jedno veliko 0 bodova.
Smiješno
Male zračne luke za privatne letove, avione to da ali da svako selo ima svoj aerodrom za putnički promet to je ludost…
Pozdrav. Može mišljenje/analiza Lošinjskog aerodroma? Ne znam ništa osim da postoji 🙂
Imate članke na zamaero:
https://zamaaero.com/01/08/2025/analize/moze-li-losinj-dobiti-redovne-letove/
https://zamaaero.com/21/02/2025/novosti-iz-regije/sto-to-losinj-cini-krivo/
https://zamaaero.com/31/03/2024/analize/35938/
https://zamaaero.com/24/03/2023/analize/kako-bi-mogla-operirati-kompanija-iz-losinja/
Impresivno!
Cekajte drugi mjesec, kad krenu i transferi! Prosle godine su bila dvojica u transferu, ove godine je moguc skok od 100% u tom segemntu.
😁
😂
Hrvatska suviše ignorira ZL Brač. Mogli bi bar 1 let dnevno iz/do ZAG.
Moglo bi.
Slazem se ,uz zimske letove trebalo bi.ljeti da ima dnevne letove za zagreb,s mogucnosti konekcija,
Kao i barem redovnu liniju,za bec,zurich i frankfurt..
pa neka gazda arap uloži koji euro
Sve trči.
ovo je onaj lik josip koji sumanuto pise o bracu posvuda kao da je MUC, a ne selo.
🤣
Našta liči ova luka , kao baza Huta u Jemenu
Luka je čisto OK, terminal je malen, ali nov i vrlo funkcionalan, čak i ne izgleda preloše.
Ma gde smeš tako, izgleda fantastično. Svako selo ima pistu, jadno.
Ne izgleda fantastično, ali je OK. Po meni promašen projekt. Prvo se aerodrom trebao graditi na Hvaru koji je bitno udaljeniji od Splita nego Brač, te ima više turista i isto stanovnika. Potom ako se i gradila zračna luka trebao se napraviti terminalčić za 100 putnika po satu, 2 parkirne pozicije i USS za avione od maksimalno 75 sjedala (turbopropi) uz 2 do 4 leta dnevno sa malim avionom.
Naravno da je promašen projekt, kao što bi to bio i svaki drugi na jadranskim otocima.
Da pogrešno napravljen projekt. Šteta jel je to zatvorilo moguće aerodrome na drugim otocima poglavito Hvaru i Korčuli, a moguće i Visu i Rabu.
Na temelju kojih podataka tvrdite da hvar ima vise nocenja od Braca,brac je u 2024 imao 1.7 miljona nocenja..
Koliko je hvar imao?
Za 2024. još nisu objavljeni podaci, ali u 2023. stanje je bilo noćenja:
Brač 1.487.000
Hvar 1.519.000
Brac je u 2024 imao 1,7 miljona
Za hvar nisu poznati podatci..
Hvar se u toj godini ne nalazi cak ni na listi prvih 5 prema statickim podacima…
Podaci koje sam ja objavio su iz službene statistike Državnog zavoda za statistiku. A odakle vama brojke?
Osobno sumljam u te podstke s obzirom da na internetu nema immnformacija o podatcima za hvar,a drzavni zavid za statisku nikad nema hvar u prvih 5 otoka….
Cak i losinj je na listi i hvara nema..
Podatke koje sam ja skinuo su sa Državnog zavoda za statistiku. Pobogu.
Matematika – 1,5 mio gostiju. Ako ima gostiju od sredine 5.mjeseca pa do sredina 10.mjeseca znaci ca. 5 mjeseci onda ima na dnevnoj bazi oko 10.000 gostiju. Malo veliki broj?
Pobogu noćenja vam piše ne gostiju.
Ima li Vis neki aerodrom, pistu iz vojnog perioda?
Više nema.
Povecanje 50%. Bravo Brac!!!
🙂