Al nakon boardinga reko bi I vise, jako malo praznih mjesta, tu i tamo koje. Doduše dosta ljudi je šokirano jer je ovo manje i od DASHa, nije im sjelo bas 😀
Ja vam samo kažem kakva je bila reakcija ljudi oko mene.
Let ok, meni DASH osobno udobniji, manje “drndanja”.
Zvuk ne mogu procijeniti jer sam bio odmah do propelera tako da naravno da je bilo turbo glasno.
Najveca mana klima, nemojte sjediti kod prozora ako možete birati. Sjedio na desnoj strani kod prozora, sutra imam upalu lijevog oka 1/1, a neda se ugasiti ovo. Lupalo direkt u oko, vec sad osjetim da je iziritirano.
Van toga sve ok.
Student
12.04.2026. 14:41
Pitanje za nekog iz OU. Zašto nisu stavili u prodaju karte za ove ferry letove Split-Osijek četvrtkom navečer i Dubrovnik-Osijek nedjeljom navečer?
OSI, a i OU bi puno značio svaki dodatni putnik. Ok, za to se mora uposliti par ljudi na svakom aerodromu, ali ako već rade zašto ne? I ako to traje samo do ljeta, opet bi se skupilo sigurno 30-ak letova, već sad je obavavljeno 10-ak ferry letova.
No, pa svakako leti i taj cabin crew u avionu. Jedino ako ih kupe u Osijeku onda ne lete. Par putnika isplate cabin crew na letu. Pitanje je možda broj radnih sati i pravila, ali mislim da je na 10-ak putnika isplativije letjeti nego ferry.
OU655
12.04.2026. 08:50
Zašto nisu ostavili dasheve umisto da lete s ovin govnon od aviona?
Neka si ti nama pismen, fin i obrazovan, za ATR i Q400 nije važno kakvi su
Oliver
11.04.2026. 15:55
Ja shvaćam potrebu za manjim avionima.
Ali mnogi ljudi ne vole klipnjake zbog razine buke koju rade i lošeg osjećaja u vjetrovitim uvjetima kada imaš osjećaj da nosi avion kao čačkalicu.
Ja sam letio par puta sa Embraer 175 od KLM-a između Frankfurta i Amsterdama.
I neusporedivo mi je bolji osjećaj u Embraeru nego u ovim ATR ili Dash Avionima.
Embraer koristi i Air Serbia koliko znam.
A mislim da kapacitet od 88 sjedala maksimum od Embraer 175 ne bi trebalo biti problem popuniti.
Ako KLM-Air France mogu koristiti Embraer,zašto Croatia ne može?
ATR i Dash 8 su i te kako profitabilni, i sa sadasnjim cenama goriva još više Dash troši više PD ATRa ali leti i više i brze zbog jačih motora i profila krila
ERJ145 i CRJ200 prave gubitak izuzev ako nemate jako visoke cene, zato ih jako retko lete.
E175 je jako blizu profitabilnosti morate imati jako visoku popunjenost
Majko mila po čemu je to avion ETF-a? Zato što je u njihovoj floti, njihova je registracija, jer ga oni operiraju, jer ga lete njegovi piloti, jer su na njemu ETF-ovi kabinci, jer ga oni održavaju, plaćaju osiguranje. To je, pobogu, nihov avion.
@anon 12.25: problem je da su oni koji se žale na “propelerce” preskočili nekoliko stepenica u razvoju i misle da, ako su iz konjske zaprege ušli u VW, Opel, Audi, Ford, Audi, Mercedes ili Mazdu im je sve što nije barem A350 ili B787 ispod časti. Ponavljam ono što sam ovdje već 1000 puta napisao: ja sam letio u svim dijelovima svijeta, gotovo da nema aviona koji je u saobraćaju bio u zadnjih 40 godina a da ja nisam njime letio i nikada, ali baš nikada nisam čuo da se stranci žale na “propelerce”. To je rezervirano za naše fine riti! Te iste koje kada lete “propelercem” neke strane kompanije, ne zucnu ni riječi. Ali ne dao Bog da je na bukiranom letu Q400 od OU. E onda je to smak svijeta, i katastrofa, i užasavajuće iskustvo, i po život opasno..
Prenaporni ste sa svojim pljuvanjem po ljudima koji smatraju Dash neudobnim. Previše ste bahati za nekog tko se bavi reiseburo poslovima. Ajde da se neki zrakoplovni inženjer, ali niste.
Koriste ih i na frekventnim linijama gde umesto dva leta velikim avionom odrade 4. Imate masu primera, ono sto OU nije iskoristila godinama sa Splitom i Dubrovnikom za pocetak
Primer Seattle – Vancouver leti Dash-8. Iz Seattle-a imate let u 5:45, 10:45 15:00 i 19:20
Dakle imate 4 ravnopravno rasporedjena leta, izmedju dva grada u kojima je IT vrlo jak i velike firme tipa Microsoft-a, Google-a i Amazona imaju zaposlene u obadva kraja. Pored toga uskladjeni ste sa talasima Vancouver-a kao hub-a.
Letom u 5:45 lovite ili poslove u Vancouveru ili lovite jutarnji talas ka istoku.
Letom u 15:00 lovite poslednji talas za istok pre nego sto se zatvore aerodromi na istocnoj obali. Takodje lovite i letove ka Aziji
Letom u 19:20 lovite red-eye letove iz Vancouvera pre nego sto se zatvori aerodrom u Vancouveru i par azijskih letova
Dobro, komentar je stvarno nonsens, ali možete to reči i normalnije, civiliziranije.
Anonymous
10.04.2026. 16:24
Alene,
Gospodin Bedić je izjavio kako bi Croatia trebala zadržat cijene karata i u slučaju poskupljenja goriva jer dolazak turista u Hrvatsku znači da će novce potrošit na hrvatskoj obali. Odnosno da će ekonomski dobitci biti veći nego gubitci od OU. Iako se u jednu ruku mogu složiti sa time, ne mogu se oteti dojmu da je gospodin Bedić tu u sukobu interesa s obzirom da je on taj čiji avion leti za OU.
Nije to klasični slučaj sukoba interesa, ali možda bi bilo bolje da nije davao nikakvu izjavu za tv
@anon 16.24: vi kao privatna osoba rentate auto sa vozačem po fiksnoj cijeni i određenim maksimalnim brojem kilometara mjesečno. Firmi koja vam je rentala auto je savršeno svejedno sjedili vi sami u autu i vozili se, sjedila vaša cijela obitelj ili vi naredite vozaču da se sam okolo vozi, tako dugo dok vi ugovorenu mjesečnu najamninu redovno plaćate. Analogno tome je Štefu savršeno svejedno što OU radi sa tim avionom, gdje i kada leti, po kojoj cijeni, bilo u avionu 10, 27, 44 ili 70 putnika. Njemu ni iz džepa ni u džep. Stoga tu nema apsolutno nikakvog sukoba interesa..
Ja imam misljenje da je Croatia Airlines bitan resurs za nasu drzavu. Takodjer, smatram da su ove kratke linije neprofitabilne, da nitko ne moze konkurirati velikim low cost firmama, a niti legacy carrierima koji svoje feedere salju debelo ispod cijene jer im trebaju za long range hub.
Ali kad podvucemo crtu, low cost ce preko noci spakirati kofere ako se taksa poveca za tri centa, ako zupanija zatvori pipu ili se negdje pojavi bolja prilika.
Legacy ce takodjer otvarati i zatvarati linije po prioritetima, a hrvatski aerodromi koji imaju milijun-dva putnika su manji prioritet od stvarnih turistickih sredista koji imaju desetke milijuna putnika godisnje.
I tko ce ostat? Ostat ce Croatia Airlines. Kad svi odu jer se negdje drugdje vise isplati, ostat ce Croatija, koju cemo poljuvat jer gubi lovu, a svjesno je ostala tu.
Evo, osobno znam da kad bi htjeli, mogli bi 10 aviona poslati u ACMI u Turkish.
I fuckalo bi im se za load factor. A mi gledamo load factor, a ne gledamo da je sa tim polupraznim avionom u sred zime u Dubrovnik doslo nekakvih 70 putnika, koji inace ne bi dosli.
I to ponavljam po medijima oduvijek, i pricao sam u medijima deset godina prije nego sto sam otvorio firmu. I pricat cu i dalje. Jer gledam da turizam kao na zajednicki proces.
Hocemo Jadroliniju za Lastovo zatvorit po zimi? Ili Peljeski most?
I nikakvog sukoba interesa tu nema, Croatia je javno trazila ATR, mi smo se javili jer smo procijenili da cemo biti jedini IOSA ACMI provider sa availabilityem ATRa, i tako je i bilo.
Izgovor je taj sto Hrvatska nije Grcka, Austrija ni Poljska.
Grcka je vise aviodestinacija nego HR, jer je dalje, plus otoci.
Poljska je jedna od najjacih i najvecih ekonomija Europe, nemaju kamo otici na odmor a da nije avionom, plus sama ekonomija i velicina zahtjevaju avione.
Austrija takodjer.
Croatiju sprjecava to da jos nije shvatila da treba krenuti generirati potraznju sa ciljanim smanjenjem cijena i boljom promocijom. U internetskim trazilicama vecina klijenata trazi samo 2 stvari: sto brze (i sa manje presjedanja) i sto jeftinije do destinacije. OU treba shvatiti da ce trenutnom politikom u toj prici kod 9/10 izgubiti jer im nisu vidljivi.
Štef, principijelno ste u pravu. I da, i ja smatram da je OU bitni resurs za Hrvatsku. I naravno da je bitno zimi povezivati DBV da svijetom. Ali upravo za to postoji PSO (odnosno, koliko god loš i neadekvatan bio, postojao je). Kao što ga dobiva i Jadrolinija za Lastovo. Ali to nije problem OU. Problem OU je do bola nesposoban management koji nije u stanju reorganizirati firmu da napokon stane na svoje noge i počne zarađivati novce. Pa nije zima cijele godine. Krenite samo od DBV: vi iz Zagreba kao poslovni čovjek ne možete otići u Dubrovnik ujutro, obaviti sastanke i navečer se vratiti! Da li je to normalno? Ili da se letovi u Zagrebu mimoilaze za nekoliko minuta? Ili da večernji BRU, FRA i MUC završavaju u Zagrebu bez mogućnosti konekcija, barem za SPU i DBV. Ili da se FCO i dalje leti “via”. A da o ostalome i ne govorim jer je ovdje već dovoljno o tome napisano. Ako već govorimo o A3: i oni zimi žive od PSO, jer za jedan Ios ili Skyros sigurno ne lete profitabilno. Jednako tako sumnjam da su im avioni iz recimo VIE ili MUC za ATH krcati. Ali oni zarađuju ljeti. Kao što bi to mogla i OU. Ali, umjesto da angažiraju sposobne ljude koji će to ostvariti, njihova glavna preokupacija je naći 1001 razlog zašto nešto NE može ili NE ide.
Kada govorite o ACMI: ja sam i dalje uvjeren da će dio 220 završiti u LHG. Jer kuda će sa tim silnim avionima? 15 A220 + najmanje 3 70-seatera. Nije da ne bi mogli, ali sa kime? Sa ovima sa trećeg kata??
Nesporno Hrvatska nije Grčka. Ali ima puno dodatnih točaka (turizam, sezonalnost, puno aerodroma, dijaspora, prezadužena država…). I da, hrvatski zračni promet će uvijek biti bitno manji od Grčke, daleko manji, ali i te kako se Hrvatska može i mora ugledati u Aegean.
Croatia Airlines bi MOGAO BITI bitan resurs za našu državu. Ovakav kakav je to definitivno nije. Jasno mi je da ne želite ili ne smijete govoriti o poslovnom partneru negativno, ali bi se u tom slučaju trebali suzdržati od komentara jer niste objektivni. Kompanija koja je doslovno spalila stotine milijuna eura javnog novca, koja radi po Partijskoj direktivi, koja je mentalno vraćena u 1950-tu, koja je bez borbe prepustila obalu strancima, koja je bez borbe prepustila Balkan strancima, koja je bez borbe prepustila najlukrativnija daleka tržišta strancima, koja je prepuna kriminala i korupcije, koja je propustila od Zagreba napraviti Hub za JI Europu, koja nije čak ni uz mogućnost PSO a suvislo povezala svoj istok i zapad, sjever i jug, koja ne postoji ali doslovno ne postoji na mapi iole poznatijih flag carrier a, koja doslovno nema marketing i koja radi u 80 % svog poslovanja za korist LHG, svakako nije bitan resurs za Hrvatsku. Ona je čista šteta za Hrvatsku i jedan od mnogih hrvatskih neiskorištenih potencijala ili potencijalnih resursa.
OU je firma od drzavnog interesa, ali drzava mora uraditi nesta slicno sto je uradjeno u jednom trenutku sa JAT-om gde su doveli tim da postavi firmu na zdrave noge. U slucaju JAT-a, to je kostalo ne zna se koliko, neki potezi nisu bili logicni ali krajnji rezultat je da su firmu koja je bila pred raspadom stavili na zdrave noge. OU je pre zamene flote imala idealan mix flote sa kojom je mogla preziveti zimu na pozitivnoj nuli a leti stampati novce, a bili su gubitas godinu za godinom. Kako ce to odraditi sa A220 videcemo.
Hrvatska obala ma jako visoke cene usluga takodje, u sta sam se letos uverio kada sam usporedio cene izmedju Dalmacije i Amalfi Coast-a ukljucujuci Vis i Capri. Visoke cene avio karata bi vrlo lako mogle biti presudan faktor da odete negde drugde, iako ove godine Evropa i Karibi ce imati procvat turizma zbog Amerike gde zbog politicke situacije ljudi ne idu i rata na Bliskom Istoku gde Dubai, Egipat pa cak i Kipar i slicne destinacije otpadaju.
A sto se tice komentara o sukobu interesa, to moze samo izjaviti neko iz zavisti bez i argumenta. Wet lease je wet lease, ATR se trazi narocito sa sadasnjim cenama goriva.
Drzavni interes je taj da se da 2 miljona eura za mosta i mostarsku zracnu luku,
A.s druge strane,za pso u vlastitoj zemlji nema novaca.,i ne nitko mi ne moze reci da je to u redu….
Alen Foglar
10.04.2026. 14:30
OT: CQD je na povratku iz Kanade za ZAG. 07.04. imao je probni let, 08.04. je odletio iz St. Thomasa za Goose May (3 sata i 31 minutu), 09.04. je odletio za KEF (4 sata 48 minuta). Danas je letio iz KEF za GLA (2 sata 45 minuta) i trenutno je na GLA. Dalje za ZAG u 14.40 (naše vrijeme) a u ZAG bi rebao sletiti u 17.31 (iako mi je to malo čudno da bi za gotovo 1800 km trebao manje od 3 sata)..
anon 19.54: naravno da je Goose Bay – nisam vidio da je autokorektura “ispravila”. St. Thomas je mali gradić na jugozapadu provincije Ontario, IATA kode YQS. Stoga je vaše “pobogu” ovdje potpuno neprimjereno..
Bio je tailwind jucer i danas dobar.
Ima jetstream sjever jug iznad Europe.
A ako je malo više letio posto nema putnika i to mu je donijelo koji cvor brzine TAS-a kao i ulazak u jaci jetstream. (Ako me sjecanje ne vara ctn dash je limitiran na FL250 jel nema maske za putnike dok inace moze FL270 ili mozda 280?).
Jedna pretpostavka, dozvoljavam da sam u krivu.
Sjedalo je sire i udobnije u atr76 u odnosu na q400, kabina je prostranija. Atr je sporiji. Za pilote je q400 suvremeniji, ali za putnika je atr bolji.
Sjedalo je šire za cijeli inch, 2,5 cm. Jest razlike. Ali je zato na Dash 8-400 razmak za noge 1 inch duži. A to je daleko bitnije. Kabina nikako nije prostranija. Dash 8-400 je duži (6 metara duži), ima više sjedala, kabina je definitivno prostranija. Kod ATR 72 em je ulaz odozada, em je prtljažni prostor naprijed, em je 4 stolca okrenuto suprotno od smjera leta.
Letim zbog uzlijetanja i slijetanja, da zagrme motori. Sa propelercem se to ne može desiti, to je gore od zeta, ali u zraku. morati cu letjeti do sarajeva propelercem, jer drugog nema, makar bih radije sjeo u pravi bus. Jao propelerci, uzas živi.
Nikad nisam razumio taj snobovski hate prema DASH-u ili ATR propelercima. Putovati zrakoplovom je i dalje uglavnom gospodska aktivnost i privilegija a ne tipični commute autom/busom/vlakom.
Kao da većina takvih komentatora leti svaki drugi dan u First class na Emirates pa se nešto žali, presmiješno.
potpisujem do zadnjeg slova. Sve te pokondirene tikve nek idu busom ako im je Q400 ispod časti. Koliko puta sam već napisao kako nikada od tih istih nisam čuo primjedbe na letove sa Q400 od IQ ili OS, ali čim je bio Q400 od OU, odmah krene meketanje..
Nije to meketanje nego je naprosto ugodnije na vecem avionu pogotovo kad mozete boardati preko jet bridgea a imate probleme s hodanjem ili malu djecu. A i brzi je izlazak ako imate samo hand luggage. Tako ne radi se samo o buci i velicini aviona.
@anon 21.32: neosporno je, da je veći avion ugodniji, neosporno je da, ako ga aerodrom ima odnosno ako ga kompanija koristi, most ugodniji i brži za bo- i deboarding. Ali ovdje uopće nije riječ o tome. Ovdje se radimo tome, da pojedinci pljuju po “propelercu” kao nečem odvratnom, opasnom, zastarjelom, užasno neudobnom, nesigurnom… I to je glupost na petu potenciju. Ja sam 1,90 i do sat-sat i pol mi nije nikakav problem letjeti takvim avionom. Pogotovo ako je alternativa 6, 7, 8 ili više sati busom ili vlakom. Pa tko voli, nek izvoli – alternative postoje. Ali neka prestanu srati po Q400 i to samo po OU mašini. Jer kada je bila od IQ ili OS-a ili LG-a, e onda je to nekako drugoga..
Ma upravo tako. Nisam ja nešto presretan turbopropom, mali je, klaustrofobičan, sjedala su manja, prtljaga se predaje i preuzima ispred aviona, bučan je. Ali da me nešto posebno odbija na letovima do sat i pol ne odbija. Niti smrdi niti miriše. Prijevozno sredstvo kao i svako drugo. Svakako bolje od autobusa kojim NIKADA ne putujem.
Bus vam je isto ugodan kao propelerac obzirom da je razmak za noge tu negdje. Sto se tice sigurnosti manje je siguran od propelerca od odrzavanja pa do kvalifikacija onoga ko upravlja istim.
Opcije su vam da idete nekom drugom konekcijom koja ima samo mlazne avione ili da sednete na voz
Apsolutno neistinito. Jedino što sam ja kritizirao je bilo ime Easy to Fly jer sam rekao da će ih tužiti easyJet kao što je tužio i masu drugih kompanija. Štef je prihvatio moju sugestiju i nije koristio to ime nakon toga.
U svim prvim člancima nema nimalo negativnosti. Na kraju prve kolumne koju sam napisao o ETF-u (to je bio 3. članak o ovoj kompaniji), a koju sam napisao 23.2.2021. sam napisao:
“Hrvatskoj treba novih prijevoznika. ETF će trebati svu sreću ovog svijeta, i te kako će je trebati. Uz enormnu sreću (da nemaju kvarova, da dobe povoljne ugovore, da se Covid-19 ne raširi i da se cijepljenje provede u planiranom obujmu, da budu ispod radara velikih…), ogromnu predanost koju imaju, a u kojoj znam da će Bedić i sam letjeti dan i noć samo da uštedi svom startupu i omogući mu egzistenciju, kvalitetan tim ljudi koji ETF evidentno ima, kompanija ima istinski malu šansu da uspije. No, Bedić, kakav je, dat će sve od sebe da ovu malu šansu i ostvari. I stoga zamaaero i ja osobno želimo svu sreću na ovom svijetu ETF-u.
I zbog toga što stvarno mislimo da ETF treba Hrvatskoj, eto nudim se za svakoliku pomoć potpuno besplatno, bez ikakvih obveza ili revanširanja. Ovo mislim iskreno i bez ikakvih zadrški. Ekipa, ništa nije na vašoj strani, mnogi su protiv Vas, no držite se i napravite dobru kompaniju. Radite ko mravi svima koji su protiv vas u inat. Da je sve lako i jednostavno vjerojatno bi uprskali i uništili startup. Što je posao teži to je veća koncentracija i trud. Cvijin je sa Trade Airom krenuo bez novaca, istina u neka druga, bitno bolja vremena, ali opako se borio kroz život. Bori se i danas. Svaka godina, svaki mjesec, svaki dan su borba. Svaki potez je važan, egzistencijalan i o njemu ovisi preživljavanje kompanije. Stoga samo naprijed. Neka ETF za 5 godina ima 7 aviona, pa da postane respektabilna tvrtka sa realnim osnovama za budućnost. A do tada ostanite „ispod radara“ i skupljajte mrvice sa stola velikih.”.
Ne to nikada napisao nisam. Napisao sam da imaju malo šanse i da će morati raditi ko konji i imati opaku sreću da uspiju. Kasnije je to rekao i sam Bedić. I uspjeli su. Ogroman respekt!
18:45 ETF Airways CTN8W ZG-DU. Prekrasan zvuk turbopropa iznad moje glave sa čime se nikakav jet zvuk nemože mjeriti!
Samo naprijed Štef, sretno!
Samo da se ETF malo sabere i ubrza. Danima samo kašnjenja.
Evo danas izgleda prvi let za Sarajevo, ja na njemu.
Nadam se da je posada prošla dobru obuku 😀
Kakva je popunjenost?
Ovako po boardingu od oka 40tak ljudi.
Al nakon boardinga reko bi I vise, jako malo praznih mjesta, tu i tamo koje. Doduše dosta ljudi je šokirano jer je ovo manje i od DASHa, nije im sjelo bas 😀
Manje od Dasha? Pobogu pa 6 sjedala manje. Niti 10%.
Ja vam samo kažem kakva je bila reakcija ljudi oko mene.
Let ok, meni DASH osobno udobniji, manje “drndanja”.
Zvuk ne mogu procijeniti jer sam bio odmah do propelera tako da naravno da je bilo turbo glasno.
Najveca mana klima, nemojte sjediti kod prozora ako možete birati. Sjedio na desnoj strani kod prozora, sutra imam upalu lijevog oka 1/1, a neda se ugasiti ovo. Lupalo direkt u oko, vec sad osjetim da je iziritirano.
Van toga sve ok.
Pitanje za nekog iz OU. Zašto nisu stavili u prodaju karte za ove ferry letove Split-Osijek četvrtkom navečer i Dubrovnik-Osijek nedjeljom navečer?
OSI, a i OU bi puno značio svaki dodatni putnik. Ok, za to se mora uposliti par ljudi na svakom aerodromu, ali ako već rade zašto ne? I ako to traje samo do ljeta, opet bi se skupilo sigurno 30-ak letova, već sad je obavavljeno 10-ak ferry letova.
Moze biti da na ferry nemas cabin crew, handling je obicno 50% jeftiniji kad je ferry i slicno.
najvjerojatnije je to do manjih taksi jer croatia uvijek radi ferry s cabin crewom
No, pa svakako leti i taj cabin crew u avionu. Jedino ako ih kupe u Osijeku onda ne lete. Par putnika isplate cabin crew na letu. Pitanje je možda broj radnih sati i pravila, ali mislim da je na 10-ak putnika isplativije letjeti nego ferry.
Zašto nisu ostavili dasheve umisto da lete s ovin govnon od aviona?
Neka si ti nama pismen, fin i obrazovan, za ATR i Q400 nije važno kakvi su
Ja shvaćam potrebu za manjim avionima.
Ali mnogi ljudi ne vole klipnjake zbog razine buke koju rade i lošeg osjećaja u vjetrovitim uvjetima kada imaš osjećaj da nosi avion kao čačkalicu.
Ja sam letio par puta sa Embraer 175 od KLM-a između Frankfurta i Amsterdama.
I neusporedivo mi je bolji osjećaj u Embraeru nego u ovim ATR ili Dash Avionima.
Embraer koristi i Air Serbia koliko znam.
A mislim da kapacitet od 88 sjedala maksimum od Embraer 175 ne bi trebalo biti problem popuniti.
Ako KLM-Air France mogu koristiti Embraer,zašto Croatia ne može?
Je to sam se i ja pitao.
ATR nije klipnjak. I trosi duplo manje od embraera
Nije.
propelerci su super kompanijama i imaju neke prednosti, ali nema onog osjećaja mlaznog…
Što nije ni bitno na kratkim linijama.
A na koje to klipnjake mislite?
Mislim da je greška.
Zato što je ATR 72 daleko isplativiji za operirati.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=6p1_ATmQpCo
Izgleda super.
Da
Kada je CTN 2007te kupio prve Dash u Vecernjaku je bio clanak da odlaze dragocjeni ATR-42. Dobro se sjecam toga. 18 god poslije, uskrsnuo je
Nije. Ne leti se ATR 42, nego ATR 72.
I on ce progutati stotine hiljada eura novca od poreznih obveznika, niti jedan ovaj manji avion danas nemoze pozitivno letjeti
ATR 72-600 i te kako komercijalno profitabilno leti ako se sa njim dobro upravlja (dobar load faktor sa dobrim cijenama i pažnja na troškovima).
ATR i Dash 8 su i te kako profitabilni, i sa sadasnjim cenama goriva još više Dash troši više PD ATRa ali leti i više i brze zbog jačih motora i profila krila
ERJ145 i CRJ200 prave gubitak izuzev ako nemate jako visoke cene, zato ih jako retko lete.
E175 je jako blizu profitabilnosti morate imati jako visoku popunjenost
Upravo tako.
Po čemu je ovo avion ETF, kad su sve oznake Kroacija?!
Majko mila po čemu je to avion ETF-a? Zato što je u njihovoj floti, njihova je registracija, jer ga oni operiraju, jer ga lete njegovi piloti, jer su na njemu ETF-ovi kabinci, jer ga oni održavaju, plaćaju osiguranje. To je, pobogu, nihov avion.
To vam rade većina kompanija koje su usamljene od drugih kompanija. I lepo je što su ih ofarbali.
Usamljene?
ACMI..
Da
Neudobna prdalica…ja sam se nadao da ce se CA rješiti takvih šklopocija…
A kako će leteti linije na kojima imaju 30 ili manje putnika sa avionom od 149 putnika?
Pa oni lete sklopocijama i u velike hubove dok im novi avioni sjede parkirani
Pa šklopocija imaju sve manje.
Pa sve najbogatije zemlje svijeta koriste turbopropelerce na manje frekventnim destinacijama… U čemu je problem ?
Da. Nama problema.
@anon 12.25: problem je da su oni koji se žale na “propelerce” preskočili nekoliko stepenica u razvoju i misle da, ako su iz konjske zaprege ušli u VW, Opel, Audi, Ford, Audi, Mercedes ili Mazdu im je sve što nije barem A350 ili B787 ispod časti. Ponavljam ono što sam ovdje već 1000 puta napisao: ja sam letio u svim dijelovima svijeta, gotovo da nema aviona koji je u saobraćaju bio u zadnjih 40 godina a da ja nisam njime letio i nikada, ali baš nikada nisam čuo da se stranci žale na “propelerce”. To je rezervirano za naše fine riti! Te iste koje kada lete “propelercem” neke strane kompanije, ne zucnu ni riječi. Ali ne dao Bog da je na bukiranom letu Q400 od OU. E onda je to smak svijeta, i katastrofa, i užasavajuće iskustvo, i po život opasno..
Ma da.
Prenaporni ste sa svojim pljuvanjem po ljudima koji smatraju Dash neudobnim. Previše ste bahati za nekog tko se bavi reiseburo poslovima. Ajde da se neki zrakoplovni inženjer, ali niste.
A braniti Dash mogu samo zrakoplovni inženjeri? Ovo je provala mjeseca.
A ja sam negdje spomenuo da netko brani Dash?
“Prenaporni ste sa svojim pljuvanjem po ljudima koji smatraju Dash neudobnim.”
Koriste ih i na frekventnim linijama gde umesto dva leta velikim avionom odrade 4. Imate masu primera, ono sto OU nije iskoristila godinama sa Splitom i Dubrovnikom za pocetak
Primer Seattle – Vancouver leti Dash-8. Iz Seattle-a imate let u 5:45, 10:45 15:00 i 19:20
Dakle imate 4 ravnopravno rasporedjena leta, izmedju dva grada u kojima je IT vrlo jak i velike firme tipa Microsoft-a, Google-a i Amazona imaju zaposlene u obadva kraja. Pored toga uskladjeni ste sa talasima Vancouver-a kao hub-a.
Letom u 5:45 lovite ili poslove u Vancouveru ili lovite jutarnji talas ka istoku.
Letom u 15:00 lovite poslednji talas za istok pre nego sto se zatvore aerodromi na istocnoj obali. Takodje lovite i letove ka Aziji
Letom u 19:20 lovite red-eye letove iz Vancouvera pre nego sto se zatvori aerodrom u Vancouveru i par azijskih letova
Logično.
Koji glupi komentar
Dobro, komentar je stvarno nonsens, ali možete to reči i normalnije, civiliziranije.
Alene,
Gospodin Bedić je izjavio kako bi Croatia trebala zadržat cijene karata i u slučaju poskupljenja goriva jer dolazak turista u Hrvatsku znači da će novce potrošit na hrvatskoj obali. Odnosno da će ekonomski dobitci biti veći nego gubitci od OU. Iako se u jednu ruku mogu složiti sa time, ne mogu se oteti dojmu da je gospodin Bedić tu u sukobu interesa s obzirom da je on taj čiji avion leti za OU.
Nije to klasični slučaj sukoba interesa, ali možda bi bilo bolje da nije davao nikakvu izjavu za tv
Zašto bi to bio, pobogu, sukob intresa?
@anon 16.24: vi kao privatna osoba rentate auto sa vozačem po fiksnoj cijeni i određenim maksimalnim brojem kilometara mjesečno. Firmi koja vam je rentala auto je savršeno svejedno sjedili vi sami u autu i vozili se, sjedila vaša cijela obitelj ili vi naredite vozaču da se sam okolo vozi, tako dugo dok vi ugovorenu mjesečnu najamninu redovno plaćate. Analogno tome je Štefu savršeno svejedno što OU radi sa tim avionom, gdje i kada leti, po kojoj cijeni, bilo u avionu 10, 27, 44 ili 70 putnika. Njemu ni iz džepa ni u džep. Stoga tu nema apsolutno nikakvog sukoba interesa..
Ma da.
Ja imam misljenje da je Croatia Airlines bitan resurs za nasu drzavu. Takodjer, smatram da su ove kratke linije neprofitabilne, da nitko ne moze konkurirati velikim low cost firmama, a niti legacy carrierima koji svoje feedere salju debelo ispod cijene jer im trebaju za long range hub.
Ali kad podvucemo crtu, low cost ce preko noci spakirati kofere ako se taksa poveca za tri centa, ako zupanija zatvori pipu ili se negdje pojavi bolja prilika.
Legacy ce takodjer otvarati i zatvarati linije po prioritetima, a hrvatski aerodromi koji imaju milijun-dva putnika su manji prioritet od stvarnih turistickih sredista koji imaju desetke milijuna putnika godisnje.
I tko ce ostat? Ostat ce Croatia Airlines. Kad svi odu jer se negdje drugdje vise isplati, ostat ce Croatija, koju cemo poljuvat jer gubi lovu, a svjesno je ostala tu.
Evo, osobno znam da kad bi htjeli, mogli bi 10 aviona poslati u ACMI u Turkish.
I fuckalo bi im se za load factor. A mi gledamo load factor, a ne gledamo da je sa tim polupraznim avionom u sred zime u Dubrovnik doslo nekakvih 70 putnika, koji inace ne bi dosli.
I to ponavljam po medijima oduvijek, i pricao sam u medijima deset godina prije nego sto sam otvorio firmu. I pricat cu i dalje. Jer gledam da turizam kao na zajednicki proces.
Hocemo Jadroliniju za Lastovo zatvorit po zimi? Ili Peljeski most?
I nikakvog sukoba interesa tu nema, Croatia je javno trazila ATR, mi smo se javili jer smo procijenili da cemo biti jedini IOSA ACMI provider sa availabilityem ATRa, i tako je i bilo.
Neosporno je Croatia resurs.
Ali 40 milijuna minusa? Samo 13% tržišnog udjela?
Koji je izgovor da Croatia nije kao Aegean, LOT ili bar kao Austrian?
Izgovor je taj sto Hrvatska nije Grcka, Austrija ni Poljska.
Grcka je vise aviodestinacija nego HR, jer je dalje, plus otoci.
Poljska je jedna od najjacih i najvecih ekonomija Europe, nemaju kamo otici na odmor a da nije avionom, plus sama ekonomija i velicina zahtjevaju avione.
Austrija takodjer.
I to priječi Croatiu da bude kao te kompanije? Zato Croatia mora imati 40 milijuna EUR gubitka? I samo 13% load faktora?
OK, kako onda pravdaš Air Serbiu ili profitabilnost Bulgaria Aira? Kako pravdaš profitabilnost Air Montenegra?
Croatiju sprjecava to da jos nije shvatila da treba krenuti generirati potraznju sa ciljanim smanjenjem cijena i boljom promocijom. U internetskim trazilicama vecina klijenata trazi samo 2 stvari: sto brze (i sa manje presjedanja) i sto jeftinije do destinacije. OU treba shvatiti da ce trenutnom politikom u toj prici kod 9/10 izgubiti jer im nisu vidljivi.
Da.
Stef mora da prica pozitivno o Ou,valjda ste svjesni toga?
Ne mora. Može prešutiti temu. Ako nije očito to misli.
Štef, principijelno ste u pravu. I da, i ja smatram da je OU bitni resurs za Hrvatsku. I naravno da je bitno zimi povezivati DBV da svijetom. Ali upravo za to postoji PSO (odnosno, koliko god loš i neadekvatan bio, postojao je). Kao što ga dobiva i Jadrolinija za Lastovo. Ali to nije problem OU. Problem OU je do bola nesposoban management koji nije u stanju reorganizirati firmu da napokon stane na svoje noge i počne zarađivati novce. Pa nije zima cijele godine. Krenite samo od DBV: vi iz Zagreba kao poslovni čovjek ne možete otići u Dubrovnik ujutro, obaviti sastanke i navečer se vratiti! Da li je to normalno? Ili da se letovi u Zagrebu mimoilaze za nekoliko minuta? Ili da večernji BRU, FRA i MUC završavaju u Zagrebu bez mogućnosti konekcija, barem za SPU i DBV. Ili da se FCO i dalje leti “via”. A da o ostalome i ne govorim jer je ovdje već dovoljno o tome napisano. Ako već govorimo o A3: i oni zimi žive od PSO, jer za jedan Ios ili Skyros sigurno ne lete profitabilno. Jednako tako sumnjam da su im avioni iz recimo VIE ili MUC za ATH krcati. Ali oni zarađuju ljeti. Kao što bi to mogla i OU. Ali, umjesto da angažiraju sposobne ljude koji će to ostvariti, njihova glavna preokupacija je naći 1001 razlog zašto nešto NE može ili NE ide.
Kada govorite o ACMI: ja sam i dalje uvjeren da će dio 220 završiti u LHG. Jer kuda će sa tim silnim avionima? 15 A220 + najmanje 3 70-seatera. Nije da ne bi mogli, ali sa kime? Sa ovima sa trećeg kata??
Upravo tako.
Grčka je ozbiljno tržište. Hrvatska nije.
Nesporno Hrvatska nije Grčka. Ali ima puno dodatnih točaka (turizam, sezonalnost, puno aerodroma, dijaspora, prezadužena država…). I da, hrvatski zračni promet će uvijek biti bitno manji od Grčke, daleko manji, ali i te kako se Hrvatska može i mora ugledati u Aegean.
Majko mila… Bitan je volumen.
?????
Croatia Airlines bi MOGAO BITI bitan resurs za našu državu. Ovakav kakav je to definitivno nije. Jasno mi je da ne želite ili ne smijete govoriti o poslovnom partneru negativno, ali bi se u tom slučaju trebali suzdržati od komentara jer niste objektivni. Kompanija koja je doslovno spalila stotine milijuna eura javnog novca, koja radi po Partijskoj direktivi, koja je mentalno vraćena u 1950-tu, koja je bez borbe prepustila obalu strancima, koja je bez borbe prepustila Balkan strancima, koja je bez borbe prepustila najlukrativnija daleka tržišta strancima, koja je prepuna kriminala i korupcije, koja je propustila od Zagreba napraviti Hub za JI Europu, koja nije čak ni uz mogućnost PSO a suvislo povezala svoj istok i zapad, sjever i jug, koja ne postoji ali doslovno ne postoji na mapi iole poznatijih flag carrier a, koja doslovno nema marketing i koja radi u 80 % svog poslovanja za korist LHG, svakako nije bitan resurs za Hrvatsku. Ona je čista šteta za Hrvatsku i jedan od mnogih hrvatskih neiskorištenih potencijala ili potencijalnih resursa.
Doslovno je nemoguće napraviti profitabilan hub u Zagrebu.
Zašto pobogu?
Jer je Zagreb premalo tržište.
Ma kajgot. Drugi najveći aerodrom u regiji. Zagreb je hub (malen, ali hub) već 50 godina. I pritom je profitabilan aerodrom.
Cigan, alo drugi najljepši.
Koje veze išta od toga ima sa potencijalima huba?
????
OU je firma od drzavnog interesa, ali drzava mora uraditi nesta slicno sto je uradjeno u jednom trenutku sa JAT-om gde su doveli tim da postavi firmu na zdrave noge. U slucaju JAT-a, to je kostalo ne zna se koliko, neki potezi nisu bili logicni ali krajnji rezultat je da su firmu koja je bila pred raspadom stavili na zdrave noge. OU je pre zamene flote imala idealan mix flote sa kojom je mogla preziveti zimu na pozitivnoj nuli a leti stampati novce, a bili su gubitas godinu za godinom. Kako ce to odraditi sa A220 videcemo.
Hrvatska obala ma jako visoke cene usluga takodje, u sta sam se letos uverio kada sam usporedio cene izmedju Dalmacije i Amalfi Coast-a ukljucujuci Vis i Capri. Visoke cene avio karata bi vrlo lako mogle biti presudan faktor da odete negde drugde, iako ove godine Evropa i Karibi ce imati procvat turizma zbog Amerike gde zbog politicke situacije ljudi ne idu i rata na Bliskom Istoku gde Dubai, Egipat pa cak i Kipar i slicne destinacije otpadaju.
A sto se tice komentara o sukobu interesa, to moze samo izjaviti neko iz zavisti bez i argumenta. Wet lease je wet lease, ATR se trazi narocito sa sadasnjim cenama goriva.
Upravo tako.
Drzavni interes je taj da se da 2 miljona eura za mosta i mostarsku zracnu luku,
A.s druge strane,za pso u vlastitoj zemlji nema novaca.,i ne nitko mi ne moze reci da je to u redu….
OT: CQD je na povratku iz Kanade za ZAG. 07.04. imao je probni let, 08.04. je odletio iz St. Thomasa za Goose May (3 sata i 31 minutu), 09.04. je odletio za KEF (4 sata 48 minuta). Danas je letio iz KEF za GLA (2 sata 45 minuta) i trenutno je na GLA. Dalje za ZAG u 14.40 (naše vrijeme) a u ZAG bi rebao sletiti u 17.31 (iako mi je to malo čudno da bi za gotovo 1800 km trebao manje od 3 sata)..
Vraća se u flotu croatie?
Ne
Goose Bay, ne May. ST. Tomas?? Gdje pobogu taj Thomas , u Kanadi po meni nije?!
anon 19.54: naravno da je Goose Bay – nisam vidio da je autokorektura “ispravila”. St. Thomas je mali gradić na jugozapadu provincije Ontario, IATA kode YQS. Stoga je vaše “pobogu” ovdje potpuno neprimjereno..
Meni je posve razumljivo bilo sto je nspisao. A vi koji ispravljate svako slovo…
e da, ali uz to se isčuđuje gdje je “taj St. Thomas” koji po njemu niti nije u Kanadi. Htio ispasti pametan..
Ma…
2:45h mu je trebalo
Jako brzo.
CQD je spičio Glasgow – Zagreb sa samo 2:46!
Leteo veći deo leta preko 750 km/h!
@anoni 21.36/22.08: bogme da! Nevjerojatno brzo..
Bio je tailwind jucer i danas dobar.
Ima jetstream sjever jug iznad Europe.
A ako je malo više letio posto nema putnika i to mu je donijelo koji cvor brzine TAS-a kao i ulazak u jaci jetstream. (Ako me sjecanje ne vara ctn dash je limitiran na FL250 jel nema maske za putnike dok inace moze FL270 ili mozda 280?).
Jedna pretpostavka, dozvoljavam da sam u krivu.
@anon 14.38: interesantno je, da je cijeli let GLA-ZAG bio na 230 ..
Lijepo mi izgleda u OU bojama i to je puno udobniji zrakoplov od Q400
Lijepo izgleda. Udobniji ni u ludilu nije.
Sjedalo je sire i udobnije u atr76 u odnosu na q400, kabina je prostranija. Atr je sporiji. Za pilote je q400 suvremeniji, ali za putnika je atr bolji.
Sjedalo je šire za cijeli inch, 2,5 cm. Jest razlike. Ali je zato na Dash 8-400 razmak za noge 1 inch duži. A to je daleko bitnije. Kabina nikako nije prostranija. Dash 8-400 je duži (6 metara duži), ima više sjedala, kabina je definitivno prostranija. Kod ATR 72 em je ulaz odozada, em je prtljažni prostor naprijed, em je 4 stolca okrenuto suprotno od smjera leta.
Nisam nikada leteo sa Q400 pa ne mogu da komentatisem ali ono sto sigurno znam jeste da ATR nema sedista okrenuta suprotno od smera leta.
U pravu ste, nema 4 sjedala okrenuto suprotno.
Let prema Sarajevu bio ATR, nazad DASH, DASH nemjerljivo bolji.
Velikim djelom jer leti dobra 2 km više od ATR, pa ima manje drdanja, ATR bas leti u onom najnapornijem pojasu.
Mislim općenito je meni DASH jako drag, ali nisam ocekivao da ce biti tolika razlika.
Sad mi je jos vise zao sto se Croatia odriče DASHa i mijenja ga ovim.
Ovaj livery mu stoji vrlo elegantno
Istina.
Sretno. Nadam se da će biti više ATR aviona u floti. Lijevo izgleda u bojama OU.
Pa morali bi ih imati bar 3 u idućoj godini.
Letim zbog uzlijetanja i slijetanja, da zagrme motori. Sa propelercem se to ne može desiti, to je gore od zeta, ali u zraku. morati cu letjeti do sarajeva propelercem, jer drugog nema, makar bih radije sjeo u pravi bus. Jao propelerci, uzas živi.
Pa vi onda idite busom.
Neka si mu rekao! Propolerci ftw!
Mnogi se ne sećaju erupcije vulkana na Islandu. Samo su prop avioni letjeli
Pa sjedite u bus
Ma da.
Nikad nisam razumio taj snobovski hate prema DASH-u ili ATR propelercima. Putovati zrakoplovom je i dalje uglavnom gospodska aktivnost i privilegija a ne tipični commute autom/busom/vlakom.
Kao da većina takvih komentatora leti svaki drugi dan u First class na Emirates pa se nešto žali, presmiješno.
Ma jasno.
potpisujem do zadnjeg slova. Sve te pokondirene tikve nek idu busom ako im je Q400 ispod časti. Koliko puta sam već napisao kako nikada od tih istih nisam čuo primjedbe na letove sa Q400 od IQ ili OS, ali čim je bio Q400 od OU, odmah krene meketanje..
Ma da.
Nije to meketanje nego je naprosto ugodnije na vecem avionu pogotovo kad mozete boardati preko jet bridgea a imate probleme s hodanjem ili malu djecu. A i brzi je izlazak ako imate samo hand luggage. Tako ne radi se samo o buci i velicini aviona.
@anon 21.32: neosporno je, da je veći avion ugodniji, neosporno je da, ako ga aerodrom ima odnosno ako ga kompanija koristi, most ugodniji i brži za bo- i deboarding. Ali ovdje uopće nije riječ o tome. Ovdje se radimo tome, da pojedinci pljuju po “propelercu” kao nečem odvratnom, opasnom, zastarjelom, užasno neudobnom, nesigurnom… I to je glupost na petu potenciju. Ja sam 1,90 i do sat-sat i pol mi nije nikakav problem letjeti takvim avionom. Pogotovo ako je alternativa 6, 7, 8 ili više sati busom ili vlakom. Pa tko voli, nek izvoli – alternative postoje. Ali neka prestanu srati po Q400 i to samo po OU mašini. Jer kada je bila od IQ ili OS-a ili LG-a, e onda je to nekako drugoga..
Ma upravo tako. Nisam ja nešto presretan turbopropom, mali je, klaustrofobičan, sjedala su manja, prtljaga se predaje i preuzima ispred aviona, bučan je. Ali da me nešto posebno odbija na letovima do sat i pol ne odbija. Niti smrdi niti miriše. Prijevozno sredstvo kao i svako drugo. Svakako bolje od autobusa kojim NIKADA ne putujem.
A to je baš jako bitno.
Sve točno rečeno !
Bus vam je isto ugodan kao propelerac obzirom da je razmak za noge tu negdje. Sto se tice sigurnosti manje je siguran od propelerca od odrzavanja pa do kvalifikacija onoga ko upravlja istim.
Opcije su vam da idete nekom drugom konekcijom koja ima samo mlazne avione ili da sednete na voz
E da.
odličan zrakoplov, pouzdan i komotan za letove do 1h, naletio sam se sa njim po siciliji
Meni isto ugodan. Sjecam se jos Croatijinih letova na ATR pa Air Dolomiti dok ih je imao. Uvijek ugodno, ali na kratkim linijama, slazem se.
A pogled na alpe po suncanom danu?
lijep zrakoplov, taman za ove kratke linije
Da
Let je imao ETF, broj leta je bio njihov (E2), a ne Croatijin (OU).
Po drugim izvorima ovo je bio let za certifikaciju.
To je bio testni let.
Čudno mi je vidjeti ATR-ku u kroaticijinim bojama🤣
Malo je, da.
Kaj niste vi kad se ETF osnivao srali po njima da će propast…
Ne nisam. To nije istina.
Naravno da jest, sječam se prvog članka koji je bio izuzetno negativan.
Apsolutno neistinito. Jedino što sam ja kritizirao je bilo ime Easy to Fly jer sam rekao da će ih tužiti easyJet kao što je tužio i masu drugih kompanija. Štef je prihvatio moju sugestiju i nije koristio to ime nakon toga.
U svim prvim člancima nema nimalo negativnosti. Na kraju prve kolumne koju sam napisao o ETF-u (to je bio 3. članak o ovoj kompaniji), a koju sam napisao 23.2.2021. sam napisao:
“Hrvatskoj treba novih prijevoznika. ETF će trebati svu sreću ovog svijeta, i te kako će je trebati. Uz enormnu sreću (da nemaju kvarova, da dobe povoljne ugovore, da se Covid-19 ne raširi i da se cijepljenje provede u planiranom obujmu, da budu ispod radara velikih…), ogromnu predanost koju imaju, a u kojoj znam da će Bedić i sam letjeti dan i noć samo da uštedi svom startupu i omogući mu egzistenciju, kvalitetan tim ljudi koji ETF evidentno ima, kompanija ima istinski malu šansu da uspije. No, Bedić, kakav je, dat će sve od sebe da ovu malu šansu i ostvari. I stoga zamaaero i ja osobno želimo svu sreću na ovom svijetu ETF-u.
I zbog toga što stvarno mislimo da ETF treba Hrvatskoj, eto nudim se za svakoliku pomoć potpuno besplatno, bez ikakvih obveza ili revanširanja. Ovo mislim iskreno i bez ikakvih zadrški. Ekipa, ništa nije na vašoj strani, mnogi su protiv Vas, no držite se i napravite dobru kompaniju. Radite ko mravi svima koji su protiv vas u inat. Da je sve lako i jednostavno vjerojatno bi uprskali i uništili startup. Što je posao teži to je veća koncentracija i trud. Cvijin je sa Trade Airom krenuo bez novaca, istina u neka druga, bitno bolja vremena, ali opako se borio kroz život. Bori se i danas. Svaka godina, svaki mjesec, svaki dan su borba. Svaki potez je važan, egzistencijalan i o njemu ovisi preživljavanje kompanije. Stoga samo naprijed. Neka ETF za 5 godina ima 7 aviona, pa da postane respektabilna tvrtka sa realnim osnovama za budućnost. A do tada ostanite „ispod radara“ i skupljajte mrvice sa stola velikih.”.
Što vi ovdje vidite negativno?
Pisali ste da nemaju sanse.
Ne to nikada napisao nisam. Napisao sam da imaju malo šanse i da će morati raditi ko konji i imati opaku sreću da uspiju. Kasnije je to rekao i sam Bedić. I uspjeli su. Ogroman respekt!
Vrlo lijepa letjelica..
Je.
Nije ATR nego DASH 800
Pobogu ovo je ATR
Hahahah
CTN se ponovo vraća na ATR
I što je tu hahaha?
Konacno su skapirali ono sto je Ju znao jos od 1990
@anon 12.21: ne nisu. Već im ništa drugo nije preostalo s obzirom da se Q400 više ne proizvodi..
Jasno.
Pa komentar da je na slici Dash
A to da.
🤣🤣🤣
Pa baš je lep ATR u OU šemi bojenja..sviđa mi se🙂🙂🙂
Je.
Uspješna “proba” uz kašnjenje od preko pet sati u polasku!
Znate li zašto?
@anon 03.24: a od kuda znate da su vremena iz FR24 zaista ta koja je ETF planirao??