Norwegian je operirao Zagreb punih 15 godina (od 2010.), u jednom momentu i dvije linije (Kopenhagen i Stockholm). No ove godine prestaje sa operacijama. Naime, kompanija je prošlog ljeta letjela dva tjedna leta na liniji Kopenhagen-Zagreb. Ove godine, nažalost više neće letjeti ni ovu liniju i potpuno se povlači iz Zagreba. Još jedan LCC manje u Zagrebu i ogromna nesaglediva šteta po Zagreb. Norwegian je prošlog ljeta letio 95 tjednih letova, na 34 linije i za 11 aerodroma regije (od 21 koliko ih ima redovni promet).
Ovo je odlična vijest za Croatiu koja je zadržala isti broj letova za Kopenhagen (7 tjedno) usprkos činjenici da je SAS izašao iz Star Alliance i raskinuo code-share sporazum sa Croatiom, što znači manje putnika na liniji. Sada će Croatia bitno lakše disati i ovo će joj donekle povećati load faktor na Kopenhagenu. Podsjetimo se da Ryanair leti za obližnji Malmo (udaljen samo 58 km ili 50 minuta vožnje od Kopenhagena) i to 4 leta tjedno.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Norwegian
Rayaair je ipak ubacio letove iz rima za split za ljeto 2026
Je.
Vjerojatno ogovor na veuelingovo ukidanjee
OU bi trebala preuzeti Kopenhagen, Stockholm (koje već ima), Oslo i Helsinki. Krenuti ziheraški 2pw pa pojačavati.
Jos jedna velika avio kompanija koja odlazi iz Zagreba.
Ovaj spisak postaje ozbiljno dugacak.
Iako split ima mnogo vecanja otkazivanja i smanjenja od strane avio prijevoznika,vi i dalje prvo blatite zracnu luku zagreb,a o splitu malo i jako nista,skoro kao da se nista negativno ne dogada dole…
Niste realni.,i jasno se vdii koga stitite a koga ne….
Kao neutralana analiticar trebalo bi da neutralno i jednako pistete o svim zracnim lukama kojim se bavite na ovoj stranici…
Nemoze nikako da 2 tijedna leta za 2 mjeseca letenja imaju prioritet u objavljivanju,pored npr jednog Veulieng kojibukida 10 tjednih letova za split iz rima…
Takoder split rim je ukinuto vise od 15 tjednih letova od svih kompanija,a vi o tome niti jednu rijec niste napisali?
Jesu li zabranjeni pisati o velikim otkazivanjima u splitu,a ona mala tu i tamo objavite?
Ili cekate da se objavi koja nova linija za split,kako bi onda to nadoknadilo ovo otkazivanja,i kako bi te prikazali stanje boljim.nego sto je?
A stvarno pišete svašta. O rezanjima u Splitu pišemo jednako kao i o bilo kojem drugom aerodromu. Eto samo u zadnjih 2 mjeseca:
https://zamaaero.com/15/01/2026/novosti-iz-regije/otkazivanja-vueling-ukinuo-letove-iz-rima-za-split-i-dubrovnik/
https://zamaaero.com/31/12/2025/novosti-iz-regije/smanjenja-austrian-smanjuje-split/
https://zamaaero.com/13/01/2026/novosti-iz-regije/ukidanja-condor-ukida-dusseldorf-split/
https://zamaaero.com/18/12/2025/novosti-iz-regije/ukidanja-british-ukida-stansted-split/
https://zamaaero.com/28/11/2025/novosti-iz-regije/ukidanja-jet2-ukida-split-east-midlands/
https://zamaaero.com/02/12/2025/novosti-iz-regije/ukidanja-volotea-ukida-split-strasbourg-2/
https://zamaaero.com/24/11/2025/novosti-iz-regije/ukidanja-ryanair-ukida-bec-split/
https://zamaaero.com/23/09/2025/novosti-iz-regije/smanjenja-klm-smanjuje-split-2/
Malo li je?
Kada ce analiza zasto se dogadja na primorju i kakva ce biti sledeca godina?
A treba biti takva analiza?
Koliko vidim u RH se vise linija smanjilo ili ukinulo nego uvelo ili povecalo.Mislim da polako stagniramo….
Ukida i SJJ. Olus Eurowings napusta SJJ
Nikakav gubitak.
Linija se letela svega 2 meseca sezone i imala tek 20 rotacija.
U zavisnosti da li leti avion od 186 ili 189 sedista, to je svega 7.440 – 7.560 sedista. Hajde zaokruzicemo na 7.500 sedista.
7.500 sedista je uz LF od 85% 6.375 putnika.
To je mizernih 0,14% svih zagrebackih putnika.
Zagreb propada.
Ma da. Gotov je Zagreb. Neće ove godine dostići ni milijun putnika. Užas jedan.
Cak i Ryanair leti sezonski za Malmö. Jedino Croatia leti cele godine.
Da
Nije valjda da ih je CTN izgurala s ove linije? Vjerojatno je ovo posljedica nekih unutarnjih preslagivanja, ali mi je i to malo čudno s obzirom na 15 godina kontinuiteta.
Norwegian je najvio solidno novih linija za 2026, ali ukida zagreb. Nisam onaj “nike dobro” anon, ali nije bas najbolje, i to je samo jedan od signala, ne samo zagrebu, nego i ostatku hrvatske, da situacija nije najbolja i da hrvatska gubi privlacnost.
Ne možete ocjenjivati Hrvatsku po Zagrebu. Zagreb nije nekakvo osobito turističko odredište u odnosu prema jadranskim odredištima, iako jest grad koji zavrjeđuje par dana istraživanja. Osobno sam svjedočio koliko su letovi iz nordijskih zemalja prema Zagrebu – prazni. Jednostavno govoreći, nema neke potražnje koja bi iste opravdala. Npr. Finnair je letio Helsinki – Zagreb, a usred srpnja popunjenost je bila stvarno mizerna. Naravno, brzo su taj let porezali jer im je generirao gubitke. Stoga, osobno se ne čudim ovom potezu Norwegiana.
Potrebno je znati da Zagreb ostvaruje samo 2,52% noćenja koji se ostvare u Hrvatskoj, tako da lokacija koja ostvaruje tako malen broj noćenja ne može biti indikator za takve zaključke. Istina, broj turističkih noćenja u Hrvatskoj stagnira, ali nema naznaka da opada ili da će opadati. To što postoje određene ne baš idealne najave letova zrakoplovnih prijevoznika također nije presuedno s obzirom da lavovski dio turista u Hrvatku dolazi kopnenim putem.
Kada govorimo baš o segmentu dolazaka turista iz nordijskih zemalja za upravo zaključenu 2025. godinu, rezultati su sljedeći (poredak zemalja po apsolutnom broju noćenja):
– Švedska – rast za 1,85 postotnih bodova
– Danska – pad za 3,31 postotni bod
– Norveška – rast za 2,3 postotna boda
– Finska – pad za 5,34 postotna boda
– Island – rast za 27,64 postotna boda
Mješoviti rezultati koji nikako ne ukazuju na neki specifičan trend, iako bi istaknuo Fince kao one za koje se može očekivati da će se pad nastaviti s obzirom na njihove geopolitičke okolnosti koje nose svoj danak. Što se Islanđana tiče, oni su premaleni da bi ih se posebno analiziralo, stoga navedeni rast pripisujem svojevrsnom hype-u koji je tamo zavladao po pitanju posjete Hrvatskoj.
Općenito, problemi MZLZ jesu strukturni, a ne površinski zato što je dolaskom Ryanair-a otvorena kutija totalno ne-esencijalnih letova, a kojih će se letačka publika odreći preko noći ukoliko dođe do naznaka nekih problema i pojavi se nužnost malo veće štednje. To se sada počelo događati, ne samo u Hrvatskoj, već i u dobrom dijelu EU. Nije tu Ryanair ništa kriv, samo da se razumijemo. No, ostaje činjenica da je udio ne-esencijalnih letova na MZLZ strelovito poletio stvarajući hype, a ne stvarno stanje stvari. Stvarno stanje stvari jesu esencijalni letovi i oni turistički koji se dugoročno planiraju. Stoga, naviknuli smo na brojke koje su se odlijepile od stvarnosti i stvorile privid zdravog rasta za kojeg smo mi onda rekli, da to je to. No, nije to to jer to sve može potonuti preko noći. Neće, no da kreće razdoblje jako usporenog rasta, to svakako.
Rezanja poput ovog Norwegianovog jesu vrlo dobar indikator jer pokazuju stvarno stanje potražnje na MZLZ i ne spadaju pod priče, “a nije se zračna luka potrudila”. No, nije tu samo Norwegian, već više drugih zrakoplovnih prijevoznika. Ima tu i efekt probuđene Ljubljane, da se razumijemo, iamo još par okolnosti koje nisu dobro legle Zagrebu, no opet, ponavljam, nije Zagreb indikator privlačnosti Hrvatske. Nažalost, Hrvatska nikada nije napravila, ali doslovno ništa kako bi podigla svoj kontinentalni turizam. Doslovno ništa, a prostora za njegovu valorizaciju ne da ima, nego ga ima ne pretek. I ova će se sezona biti otprilike kao i ova upravo okončana, a ukupni broj putnika preveznim zrakoplovima biti će u razumnom (blagom) porastu kada se zbroje sve hrvatska zračne luke…
dobar komentar koji se kosi s mojim misljenjem. srecom, portal, a i drustvo u koment sekciji je dosta toelrantno na razmimoilazenja u misljenjima, pa se pocesto moze otvoriti vise ili manje razumna diskusija. no, da predjemo na tome gdje se ja ne slazem, a to je sljedece.
“Jednostavno govoreći, nema neke potražnje koja bi iste opravdala.” pa odmah dalje “lokacija koja ostvaruje tako malen broj noćenja ne može biti indikator za takve zaključke” i stoji i ne stoji. zagreb nije destinacija vec hub, i ne samo zrakoplovni, vec opcenito prometni. samim time broj putnika ne ovisi o samoj destinaciji. tu se ponajvise ocekuje aktivnija uloga croatije, za koju znamo kako izgleda. realnost je da odlazak norwegiana je tek manji signal, jer nisu uspjeli puniti zagreb, sto je ok, ali i njihovi putnici (istinabog mali dio) nisu mogli ostvariti neke razumne konekcije dalje prema obali. ili regiji. za usporedbu, pogledajte beograd. oni rasturaju po ovom pitanju. razlika? oni imaju air serbiu, a zagreb croatiju. istina, postoji ogroman broj sezonskih linija za obalu, sto je u hrvatskoj daleko najjaca destinacija u sezoni, ali se namece pitanje, zasto dio toga ne ide preko zagreba? alen je dao odgovor na ovo pitanje u vise nalaiza i tekstova a i komentara.
“problemi MZLZ jesu strukturni, a ne površinski” je maksimalno tocno, a dio odgovornosti za to lezi u ocajnom koncesijskom ugovoru. ili zapravo sva odgovornost.
a ovo “Nažalost, Hrvatska nikada nije napravila, ali doslovno ništa kako bi podigla svoj kontinentalni turizam. Doslovno ništa, a prostora za njegovu valorizaciju ne da ima, nego ga ima ne pretek.” vazi za svaki dio hrvatske, osim valjda istre i dubrovnika, ali tu drzava nije radila bas nista, nego dolazi od lokalnog nivoa i geografske pozicije, jedan naslonjen na Eu, a drugi gotovo prometni otok.
u hrvatskoj generalno je bilo uvodjenja novih linija u 2026, ali i otkazivanja, i to svakako nije dobar signal. norwegian je tek mala crtica. ali crtica.
Potpisujem.
Iskreno, ja ne vidim gdje se naše prezentacije/komentari nešto posebno kose, izuzev u minimalnom dijelu gdje vi Zagrepčić nazivate hub-om… Za tako što izjaviti stvarno treba imati čelične cojones… Šteta jer se tu pokazuje iracionalnost, a ne uviđanje stvarnog stanja stvari.
Ne mozete hrvatsku ocjenjivati po zagrebu? Pa po cem da ju ocjenjujem? Po sezonaknom zadru? Po uspjesnom dubrovniku? Po spickovini (selo malo iza zaboka)? Naravno da cu ocjenjivati hrvatsku po zagrebu, koji je odgovoran za 25-30% bdpa.
Zagreb je najvece prometno cvoriste i ne bi se trebalo omalovazavati zagrepcic vec one koji su hrvatsku, a time i zagreb, doveli u tu situaciju.
Sto je iravuonalno u tome da zagreb bude hub, ako vec sada nije? Jel vi ozbiljno mislite da zag nije ili ne moze biti hub od bar 10ak mil putnika? Ako bi croatia radila air serbijine brojke, sto bi s obzirom na dotacije drzava trebala, onda bi vec bili skoro tamo. Ali, nije to,nego se je i aerodrom dao u koncesiju francuzima zbog cega? Da se zamraci koji milijun na rafaleima ili cemu? Tko je od hrvata, konkretno osoba, financijski profitirao od koncesije?
Potpisujem!!!!!
Pomalo, ohladite se… Vi privlačnost Hrvatske ocjenjujete po Zagrebu i to ste uredo i jasno i glasno utvrdili u vašem uvodnom upisu. I što se onda derete?
Ovdje pričamo o zrakoplovstvu. Tu je Zagreb najveća i najprometnija zračna luka, no nije primarno/osobito turistički orijentirana. Stoga, po trendovima zagrebačke zračne luke ne možete ocijeniti da li je Hrvatska i dalje privlačna.
Da li je Hrvatska privlačna možete ocijeniti po obalnim zračnim lukama i žao mi je ako to ne vidite na taj način. Dakle, tek kada vidite trendove na obalnim zračnim lukama, tada možete konstatirati ono što i jeste naveli u vašem uvodnom upisu. Lijepo sam vam naglasio da Zagreb nosi samo, ali baš doslovno samo 2,52% noćenja. Samo da ste čitali, onda se nebi razbacivali s navodima o 25 – 30% BDP-a RH. BDP ne zanima strane turiste i oni su glasovali svojim noćenjima o tome koji im je dio Hrvatske privlačan.
Usput, udio Zagreba je u hrvatskom gospodarstvu s čak i više nego 30%, a pojedine procjene idu čak do 1/3 BDP-a… Isto tako, malo ljudi zna da Zagreb ima veći BDP po glavi nego Slovenija i općenito više nego što je prosjek EU i to solidno nadmašuje… No, u zrakoplovnom je smislu ipak samo Zagrepčić…
Vi naravno znate da je Zagreb broj 1 u Hrvatskoj u 2024. po broju turista i 6. po broju noćenja u Hrvatskoj. Pobogu čovječe!!!!
Alene, o čemu pričate?
Evo, u 2025. godini Zagreb je po dolascima turista (domaćih i stranih) ravno 6. (šesti) sa 6,62% dolazaka u odnosu na sve dolaske u Hrvatsku
Po noćenjima turista (domaćih i stranih) je ravno 8. (osmi) s 2,52% od noćenja koja se ostvaruju u Hrvatskoj. Po noćenjima je Zagreb i iza Ličko-senjske županije. Da, Ličko-senjskoj ide u prilog što ima pola Paga, nešto primorskog dijela ispod Velebita (podučje Karlobaga) i Plitvice…
Nemojte meni vjerovati, no ovo će vas uvjeriti:
https://www.htz.hr/hr-HR/informacije-o-trzistima/informacije-o-tijeku-sezone
Ovo je uvijek bila najrelevantnija i jedina baza podataka koja se koristila za objektivne analize…
Mislim da ovom ne treba daljnjih komentara.
Za 2025. još nisu objavljene brojke, ja sam napisao za 2024.
Pobogu, vi govorite o županijama, ja o gradovima.
ja privlacnost hrvatske ne ocjenjujem po zagrebu i ne vidim gdje se to da procitati iz mog komentara. cinjenica je da je zagreb prometno cvoriste hrvatske. cinjenica je da u normalnim uvjetima (ne korona ili rat, ali da recesija) stagnacija najveceg cvorista upucuje i na stagnaciju cijele drzave.
zagreb je najveci aerodrom, i on sigurno nosi odredjen broj transfernih putnika prema obali, napose splitu i dubrovniku, u manjoj mjeri bracu i puli, a u najmanjoj zadru.
hrvatska je turisticki privlacna samo u sezoni, sto se vidi iz obalnih aerodroma i njihovom prometu. zagreb/grad nije toliko vazan za broj turista u hrvatskoj koliko zagreb/aerodrom, i svaka stagnacija zagreba ce se u vecoj ili manjoj mjeri preliti na ostatak. najveci je problem tu croatia, ali i management mzlz.
sam bdp i njegov udio u hr nije bitan, odnsono svejedno je jel 30 ili 33% za ovu pricu, ali da se stanje drzave gleda prema ekonomiji najveceg sredista, gleda se.
a zagreb se u zrakoplovnom smislu statusu po vama zagrepcic moze zahvaliti tek politicarima, nesposobnim poltronima, i onima koji narodski receno zbog samo jedne kobasice zakolju cijelu svinju.
Odlične vijesti za CA. Nadam se da će to iskoristiti, kao i sva ostala ukidanja/smanjenja.
Da odlične vijesti. Možda linija za CPH preživi. Da li će to iskoristiti? Naravno da ne.
Pa povećaće im se LF ni krivim ni dużnim
To da.
E, moj Zagrebe…
Ma da.
A baš je ovo Croatiji oduzimalo putnike, letjeli valjda 2 mjeseca godišnje po 1 tjedni let, dok Croatia cijelu godinu leti daily.
Letjeli su dva tjedna leta.
Ali svega 2 meseca sezone. To je apsolutno nista.
Nikada mi ta linija nije imala previse smisla
Zašto?
Zato sto se letela samo u top sezoni 2pw.
To je i te kako akumuliralo putnike i bilo odličan dodatak Zagrebu u top sezoni kada je potražnja bila velika, a Croatia ne može hendlat sve putnike radi limitiranosti kapaciteta.
Ma sta je akumuliralo 20 rotacija godisnje, pobogu?!
Što nije malo.
5000 putnika je za Zagreb nebitna brojka.
Jer Zagreb je Heathrow pa mu 2pw ne znači?
Zagrebu bi itekako dobro došla 2pw leta za npr. Helsinki, Lisabon, Genevu…
Jasno.
15 2025,2024,2023
Premalo su letjeli, s koliko tek, 1-2 tjedna leta u piku sezone?
Nisu bili nimalo konkurentni. Cudim se sto su tako dugo haubali s toliko oskudnim brojem rotacija svih ovih godina. Mislim ako u piku sezone ne mogu letjeti barem 5pw letova za CPH, onda niti trebaju.
Nije ovo neki gubitak za ZAG…
Letjeli su 2 leta u top sezoni.
To je turbo premalo, pogotovo kad se uzme u obzir da su letjeli samo u top sezoni.
Da su bar letjeli cijele godine 2pw još nekako, ali samo pik sezone… čudim se što se nisu davno prije povukli.
Da to je čudno za Norwegian. Prije su tu liniju letjeli cijele godine.
nikad nisu cijele godine
Kako nisu?