zamaaero@zamaaero.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@zamaaero.com | +385(0)1/3465886

Novosti iz regije

Zašto Croatia dozvoljava Lufthansi dupliranje linija

Već godinama (osim tijekom Covida-19) Lufthansa duplira letove Croatie za Frankfurt. Tako Lufthansa leti iz Frankfurta za Zagreb u 21:55, a Croatia u 20:45. Ujutro Lufthansa leti za Frankfurt u 6:10, Croatia u 7:30. Ove zime stanje je još gore. Lufthansa leti iz Frankfurta u 20:30, a Croatia u 20:55. Ujutro Lufthansa ide u 6:05, Croatia u 6:30. To je po samo 25 minuta razlike.

No, od idućeg ljeta Lufthansa je odlučila duplirati i liniju Croatie za Minhen. Pa će tako Lufthansa letjeti u 20:20, a Craotia u 21:15. U povratku ujutro Lufthansa leti u 06:20, a Croatia u 06:50. To je 30 do 55 minuta razlike. I to na svega 3 do 4 leta dnevno.

I sad meni tu nešto nije jasno. Zašto do vraga Croatia ne leti ove letove tako da pokrije svoje valove, pa leti ujutro za Minhen i Frankfurt oko 8:30, uz povratak oko 12:30, te u 18:00, uz povratak oko 21:00 sat. A onda neka Lufthasa leti svoje letove. U tom slučaju daleko logičniji letovi bi bili:

  • Zagreb-Minhen u 6:20 (LH), 8:50 (OU), 13:30 (LH) i 18:00 (OU)
  • Minhen-Zagreb u 11:45 (LH), 13:15 (OU), 20:15 (OU), 21:20 (LH)
  • Zagreb-Frankfurt 6:10 (LH), 8:00 (OU), 10:00 (OU), 14:15 (LH), 17:15 (OU)
  • Frankfurt-Zagreb 12:30 (OU), 13:50 (LH), 16:00 (OU), 20:50 (OU) 23:30 (LH)

 

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Lufthansa

139 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Star Alliance….lufthansa je star a CA misli da je alliance 🤣🤣

Jel ne stignu 😂

zašto žrtva bulinga dozvoljava počinitelju bulinga da ju bulira?🤔

Koje su slotove dibili?

Pa ima Frankfurt 416 linija, sto ide u 9:05 od CA.. i taj je let daleko najjača linija između ta 2 grada, puna carga i PAXa, a druga najjača je po parametrima je isto CA 414 kaj ide u 18h!
Ne vidim puno štekanja oko te linije kad su svi Frankfurti dosta popunjeni.

Rekli bi “from bad to worse”. Gotovo neprimjetno je OU još “modificirala” letove za /iz MUC:
ZAG-MUC lete sada u ljetnom redu letenja daily 06.50-08.00 i samo utorkom i srijedom 18.45-19.55.
MUC-ZAG lete utorkom, srijedom, petkom i subotom 08.55-10.00 a u 21.15-22-20 ide svaki dan osim petka i subote (naprosto genijalno kada se zna da je 437 petkom UVIJEK bio krcat do vrha).
Time de facto cijeli tjedan osim utorka i srijede nakon 13.30 nema više leta za MUC te cijelo ljeto iz MUC za ZAG izmedju 11.45 i 20.20. Naprosto genijalno!

Pa to je tako je OU leti masu W letova preko MUC!

Sta Vam nije jasno? Croatia masu letova leti u W rotacijama preko MUC.

Pa evo juce su pokrenuli ZAD-MUC, leteli su SPU-MUC-ZAD-MUC-SPU.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/9a-cqe

Hocete jos primera?

Jako malo i beznacajno? Oni lete OSI, ZAD, RJK, BWK i DBV u W rotacijama. To nije mali broj letova.

Tu su i W letovi PUY-ZRH.

Zato što će Lufthansa progutati Croaciju sa novim A220 kao regionalni feeder poput Air Dolomiti. Ovo je samo priprema terena za taj scenario!

Zato kaj je Adria imala prastare Airbuse i neekonomične CRJ. OU dolazi sa novim novcatim A220 koji se savršeno uklapaju u feeding LH…

Neekonomicne CRJ koje upravo LH koristi?

Pitajte svog omiljenog Foglara to pitanje. On je prozvao CRJ neekonomičnim.

Pa Alen Foglar je napisao da jesu: “Zato kaj je Adria imala prastare Airbuse i neekonomične CRJ.”. Jesu li?

To pitajte njega.

700 su bile neekonomične

Ne samo to, već je hrvatsko tržište mnogo veće i interesantnije ta Lufthansu

Zar stvarno?
Ljubljana naspram Pule, Rijeke, Zadra, Splita, Dubrovnika, Osijeka i Zagreba?!

Pa nisu LH bitni tih 2,2 mil putnika. Tu su ogromni potencijali

A220 se ne uklapa u feeding LH uopće.

@anon 09.20: A ne? Koliko ERJ 195 te A220 leti u LH grupi? Zašto LH u novom City Airlinesu želi letjeti sa 319 koje su po kapacitetu tu negdje sa 220-300? Uklapa se odlično!

E195 ne leti u Swiss-u!

Ali Helvetic nije vlasnistvo Swissa niti LH Grupe. Oni su nezavisna kompanija.

Ne uklapa se u feeding jer je to prevelik avion za mnoge feederske linije koje OU operira. Kako vi mislite feedati LH na linijama iz Zadra, Rijeke, Pule, Osijeka i Brača sa avionima većim od Q400?

Koje veze ima kompatibilnost aviona sa teorijom o navodnom preuzimanju LH? Lufthansa Grupa ima preko 700 aviona i naravno da ako se odlučite za neki od popularnih aviona na tržištu ćete biti kompatibilni sa njihovom flotom.

Lufthansi Croatia Airlines i ne treba.

@anon 18.04: treba! LH vodi teške borbe sa vlastitim posadama zbog plaća. Što mislite zašto su osnovali City Airlines? Preuzimanjem OU za kikiriki, a to će biti uvjet koji će naša politika i više nego spremno ispuniti, dobiti će izvanredne posade uz, za njemačke pojmove, nisku cijenu, dobiti će izvanrednu tehniku te 12 (ili 15) novih A220 koji se idealno uklapaju za feeding vlastitih HUB-ova. Zatim će je dolomitizirati i kompletno uklopiti u vlastiti sustav.

To je veleizdaja nacionalnog interesa koja neće samo tako proći ispod radara te koja bi mogla ugroziti položaj HDZa u Hrvatskoj. Ukratko rečeno; to se dogoditi neće.

Od 12 naručenih A220, 6 ih ide na leasing, a 6 će se kupiti. Dodatnih 3 će također ići na leasing, a možda i kupljenih 6 odu na sale&lease back. Tako da, ako Lufthansa kupi Croatiu, neće dobiti nikakve besplatne avione već će trebati plaćati leasing ugovoren od strane OU managmenta. A ako je vjerovati Alenovom skepicizmu, te cijene leasinga nadilaze tržišne cijene. Moje pitanje bi zato bilo; koja je korist narudžbe A220 ako će Lufthansa trebati plaćati nerealno visoks cijene leasinga?

6 aviona su na finansijskom lizingu. To je kupovina aviona.

Ne, prvih 6 su na finansijskom lizingu. To je kupovina.

Prvih 6 na finansijskom lizingu, ostalih 6 na operativnom lizingu. Finansijski lizing je kupovina aviona, operativni nije.

Financijski jest. To je definicija financijskog leasinga te je i sama Croatia rekla da se 6 aviona kupuje.

Ne, nije. Rekla je da se 6 aviona kupuje.

Pa Vi ste prvo pisali da se 6 aviona kupuje. Jos kad je najavljen A220.

“Toulouse, 29 November 2022 – Croatia Airlines, Croatia’s national flag carrier based in Zagreb, has signed a firm order for six A220-300 aircraft. Croatia Airlines plans to lease an additional nine A220s, taking its total commitment for the type to 15.”

Znači otkazali su narudžbu koju ne smiju otkazati? Dajte molim vas.

@anon 11.43: veleizdaja? Pogledajte malo što prosječni Hrvat misli o OU. Pa upakirajte prodaju OU LH grupi u jednu propagandno pakovanje u stilu: eto, mi smo od notornog gubitaša napravili profitabilnu kompaniju koja je čak i za jednu Lufthansu interesantna, te kako su tu zaštićeni nacionalni interesi jer će se povećati broj letova i doći više turista i građani RH će još jeftinije moći u svijet, i hrvatski porezni obveznik više neće morati pokrivati gubitke OU, i …., i 95% građana će popušiti tu foru te će Plenkoviću i HDZ-u rating porasti još koji bod. A što se plaćanja tiče: vidite sigurni da će se LH osigurati.

Molim vas odgovorite mi na pitanje.

Ako ste ga propustili, navest ću ga ovdje:

Koja je korist narudžbe A220 ako će Lufthansa trebati plaćati nerealno visoke cijene leasinga?

Zašto bi LH kupila OU, zar njima ne odgovara ovako kao sad i još malo pojačano: da OU leti za svoje novce ali za LH interes? To je kod vas premreženo duboko politikom, dublje od Air Serbia-Etihad deala ako ćemo iskreno.

I smiješno je vidjeti koliko ste pristrani. Što mislite da se ovakva veleizdaja ne može počiniti i sa kupnjom nekog drugog tipa aviona? Ako se OU odlučila za Embraer E-jet ili E2, to savršeno paše operacijama Air Dolomita, Lufthanse CityLine, Austriana ali i Swissovim operacijama s obzirom da Swiss koristi usluge Helvetica za vlastite operacije. Da je OU uzela A320 ili A320neo, mogli ste reći da je to glasnik spajanja OU u Eurowings. Ma čak da je i uzela A330, mogli ste ukazati da nam to govori o nadolazećem preuzimanju OU koja će onda postati dio Discovera.

Da, to sam i rekao.

Polako Alene, Airbus je delom i nemačka kompanija pa im odgovara da Croacija uzme A220, te feeda njihove hubove i naravno kao što ste rekli izrabljava jeftinu radnu snagu. Ima LH da uvede celogodišnju liniju Frankfurt- Split i Minhen-Split a u sezoni će leteti iz ova dva grada do svakog hrvatskog aerodroma. Političari će reći kako je to spas za Croaciju, kako će to doneti mnogo više turista bla bla bla a u Buzinu će oni koji su napravili ovakav deal da se raduju 2 godine dok i njih ne zamene…

Lufthansi ne odgovara A220 više od Embraera ili novih Airbuseva A320. To je neistina.

Hoćemo li se barem onda zvati Crohansa?!

Pa valjda je realnije Lufthansa Croatia.

@a on 11.49: pristran? U čiju korist?

Pročitajte odgovor još jedanput.

puste zelje i snovi, zaista ih ne branim no mozda uzeti u obzir velicinu flote i fleksibilnost slotova na hubovima koji su prvenstveno LH? Zar zaista mislite da codeshare i partnerstvo u istoj alijansi ista znaci po tom pitanju? Lufthansa ce reci, ma joj da, Croatia leti tad, ajmo mi ipak malo kasnije? Stvari tako ne funkcioniraju.

AF je letio proslog ljeta jutarnji let ZAG-CDG koji je isao tipa 40 minuta nakon OU leta za CDG. Je li sto Croatia mogla napraviti? nije. Zasto? Zbog dostupnosti masine, slota na CDG, ali i ostatka W rotacije koju ta masina leti iz CDG za SPU/DBV i natrag.

Sve u svemu, polasci ZAG-FRA su: 6:05, 6:40, 9:05, 14:55, 17:55

Evidentno je da postoji velika rupa oko 12:00, ali u tom terminu nema ko da leti. OU moze da ubaci polazak oko 14:30 u svom 2. talasu, ali to ne bi imalo smisla uz LH polazak u 14:55.

Da, stvarno ne bi

Pravo pitanje, koje je neophodno postaviti, je zasto Croatia nema svoj polazak u 2. talasu, dakle izmedju polazaka u 9:05 i 17:55. Zasto ne postoji nijedan polazak oko 14:30?

Lufthansa ima svoje polaske u 6:05 i 14:55, te se svi oni kace na LH konekcije.

Ali gde onda OU da stavi svoj 3. polazak? Oko 12:00 ne moze jer su joj tada avioni zauzeti letovima u 1. talasu. OU ga jedino moze ubaciti oko 14:30, a to nema bas smisla.

Ali to sto ste napisali je nerealno jer OU nema slobodan avion u 12:00.

Ne, to je najveci problem jer se onda sve urusava. Tada su svi avioni zauzeti letovima u 1. talasu i nije moguce staviti dodatni polazak.

Nije kajgot. Svi avioni tada lete za CDG, CPH, AMS, ZRH, VIE, BRU, MUC, FRA, SPU, DBV. Kako cete naci avion slobodan u 12:00?

I time biste otkazali neku rotaciju za zapad radi rotacije za FRA u 12:00?! Boze me sacuvaj!

Ili biste drzali avion na zemlji do 12:00 kako bi se letela ta rotacija?!

Pa ako oko 9:00 lete avioni za CDG, AMS, BRU, CPH, ZRH, VIE, itd… kako cete imati slobodan avion u 12:00?

I leteli biste ZAG-FRA u 12:00 sa Q400? Majko mila!!!

Tako što bi ukinuli ove linije?

Prvo ko je Croatia da bilo sta dozvoljava ili ne dozvoljava gigantu poput Lufthanse?

Drugo, Croatia ima polaske iz Zagreba ujutru u 9:05 i popodne u 17:55, dakle tim polascima pokriva svoje talase. Rani jutarnji polazak Croatie u 06:40 je samo da bi se kacio na LH konekcije, on nema konekcije iz OU mreze.

Ali Croatia vec leti za MUC u 8:35 i u 18:40, time su joj pokrivena oba talasa.

LH leti ZAG-MUC u 13:35 i u 16:35.

Dakle polasci su u 8:35, 13:35, 16:35 i 18:40. Vrlo dobro su rasporedjeni.

@anon 03.10: Vi govorite o zimskom redu letenja. I on je još gori:
ZAG-MUC OU: 08.35-09.45 svaki dan osim ponedjeljka (!!!) te 18.45-19.50 svaki dan osim nedjelje i ponedjeljka – time OU nema ponedjeljkom niti jedan jedini let ZAG-MUC!
ZAG-MUC LH: 13.35-14.40 dnevno i 16.35-17.40 srijedom i petkom
MUC-ZAG OU: 10.35.-11.45 svaki dan osim subote + subotom 14.30-15.35 te dnevno 21.15-22.22.25
MUC-ZAG LH: dnevno 11.50-12.55 te 14.50-15.55 srijedom, petkom i nedjeljom

Ma kaj Vi pisete, OU leti svako jutro za MUC u 8:35, kao i svako vece u 18:40.

Lete 14pw ove zime za MUC.

Kakvu mrezu linija??
haha
To je smijurija od mreze.

Na koji način da Croatia onemogući Lufthansi operiranje linija u određeno vrijeme ako LH to želi? I to linija kojim Croatia puni LH letove u MUC i FRA?

Croatia mora promijeniti SVE, ne samo red letenja. A to se neće dogoditi dokle god kompaniju vode i o svemu odlučuju ucjenjeni političari i njihovi nalogodavci mafiozi, dokle god je osnovna uloga i poslovni model kompanije biti feeder i sluga, dokle god ne bude bilo smislene strategije razvitka koncentrirane na hub ZAG i sinergiju s njim, te sezonu na obali, i dokle god porezni obveznici budu pokrivali ne samo promašene investicije u firmu (A220) nego i operativne gubitke

Kupnja A220 je prvi dobar potez kompanije tko zna otkad.

Glupost. Prvi put da Croatia prati trendove na tržištu.

@anon 15.31: da, ali za Airbus a ne za OU!

Airbus je proizvođač pa je njemu uvijek dobro kada proda svoj proizvod. No i za OU je ovaj potez odličan. Ne da je odličan, već je i najbolji u zadnjih tko zna koliko godina.

1. Plaćat će novcem (trebalo bi biti riječ o valuti imena “Euro”)

2. Letjet će avionima.

3. Letjet će avionima.

1. Tako sto ce 2024. godine uzeti od Vlade koju stotinu miliona evra
2. Tako sto ce verovatno u sklopu uzimanja novca od Vlade ukinuti linije za koje je Q400 prevelik ili ce smanjiti frekvencije
3. Leisure letove ce leteti sa A223, isto kao i cartere. Drugu opciju nemaju.

1. Nije resenje, no to nije moj problem. Ja nisam porezni obveznik Republike Hrvatske, za razliku od Vas. To je pitanje za Vas i ostale gradjane Hrvatske, a kojim treba da se pozabavite na izborima.

2. Pa morace nesto da preduzmu, a obicno kada se dobije novac za restruktuaciju ide i rezanje troskova i smanjenje broja letova. I tada ce verovatno porezati neke linije, smanjiti frekvencije i time kompenzovati razliku kapaciteta do A221. Ne mozete novac dobiti besplatno!

3. I ovako nisu konkurentni konkurenciji, stoga je to totalno irelevantno.

1. Lepo sto se ne slazete, ali ne vidim da je narod Hrvatske nesto promenio na izborima. Hajmo dela, a ne reci! Izvolite promenite vlast na izborima.

2. Pobogu, restruktuacija zahteva rezanje troskova i promenu poslovanja. Ne mozete dobiti novac za restruktuaciju, a zatim ga potrositi na nesto levo.

3. Sada je kasno da budu konkurentni, taj voz je prosao odavno. Sada stranci dominiraju hrvatskim primorjem.

1. Promenio je vlast? Pa kako je onda Plenkovic premijer evo vec punih 7 godina?

2. Pa kako to sme u EU? Valjda su u EU sve te stvari striktno kontrolisane!

3. Jako je tesko boriti se sa tim kompanija jednom kada one preuzmu trziste. A to se nazalost vec dogodilo na hrvatskom primorju.

Gledajte, bitno je da CA uopće postoji, da se po stranim zračnim lukama uopće pojavi rep aviona s hrvatskim kvadratićima.
Druga je stvar što kao i u politici CA ne smije ništa jer bi remetila nekom njihov biznis. Inače nam nitko ne bi branio imati dovoljno širokotrupnih aviona koji bi pokrivali Sjevernu Ameriku, Kinu, bliski i daleki istok, pa čak i Australiju.
Sjetimo se koliko je prije Covida samo Zagreb bio krcat Kinezima…
A ostatak obale da je govorimo.
Poanta je da to Croatiji NIJE DOZVOLJENO, a mi sad možemo smišljati i optimalne slotove, prve i druge valove, surround all arround i bilo što.
Kiga briga, smijemo se zabavljati s prijedlozima…

To vam dođe na isto kao kad bi netko rekao da bi se Plenković trebao nešto usprotiviti van der Leyen.
Najgore je što smo kao partnerske kompanije….

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!