zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Analize

BREAKING NEWS: Ryanair za Zagreb leti 36 tjednih letova na 12 linija – UPDATE u 14:55 sati

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Ryanair

Ryanair će u Zagrebu i Zadru imati ukupno 4 bazirana avione i 49 linija, te 114 tjednih letova. Uz to leti i u Pulu, Dubrovnik i Split.

 

Zagreb

Najveći europski LCC, Ryanair pokreće letove za Zagreb, te u njemu otvara bazu. Od Zračne luke Zagreb ovu informaciju dobili smo prije desetak dana, no obećali smo da je nećemo iznositi. Već 10 godina intenzivno pišem koliko je bitno za zagrebački turizam i gospodarstvo da se pokrenu LCC linije. Ispisao sam desetke članaka i stotine stranica na tu temu. Više sam bio dosadan i bogu i ljudima. I eto, konačno se i to ostvarilo.

Za Zagreb će letjeti Lauda Europe (Malta), a za sada otvara 12 linija, neke već od 2.6, no većina od početka IX. mjeseca. U Zagrebu Ryanair će imat bazirana čak 2 aviona, jednak broj aviona koliko i Wizz Air ima u Beogradu. Ukupno će kompanija, za sad, imati 36 tjednih letova. Većina linija konkuriraju Croatiji. Direktna konkurencija su London Stansted (svakodnevno od 1.9), Beuvais (Paris – 2 puta tjedno od 2.9.), Charleroi (Bruxelles – 2 puta tjedno od 2.6., od 3.9. 3 puta tjedno), Hahn (Frankfurt – 3 puta tjedno od 3.9.), Memmingen (Minhen – 2 puta tjedno od 3.9.), Rim Ciampino (Rim FCO – 3 puta tjedno od 3.9.), Bergamo (Milano – 4 puta tjedno od 3.7.), Sandefjord (Oslo – 2 tjedna leta od IX. mjeseca). Pišu se loša vremena za Croatiu, a evidentno Ryanair napada i na Croatiu kao eksponenta Lufthansa grupe, obzirom da mu je koncentracija djelovanja zadnjih 4 godine napad na Lufthansu. Nisu konkurencija Croatiji Dortmund (2 puta tjedno od 3.9), Baden Baden (3 puta tjedno od 2.9.), Podgorica (2 puta tjedno od 4.9) i Gothenburg (3 puta tjedno od 3.9). Iskreno, Podgorica je ovdje najveće iznenađenje. Ova linija svakako će ubiti planove Croatie da pokrene Podgoricu, a i prva je linija jednog LCC unutar regije. Ima ona i svog smisla, em ima putnika za nju, em govorimo o razdaljini od preko 700 km.

Nikako nije jasno zašto Ryanair nije otvorio Dublin, Manchester, Berlin, Prag i Sofiju. U provom slučaju radi ogromne hrvatske dijaspore, a u ostalim slučajevima govorimo o lukama koje nemaju prijevoznika, a i te kako su potrebne Zagrebu i imaju potencijala. Kako 2 bazirana aviona imaju mogućnost 50 tjednih letova, a kompanija za sada ima 36 letova izjavili su da će otvoriti još linija do IX. mjeseca, no da ih sada neće objavljivati. Kompanija planira u vrlo skoroj budućnosti u Zagrebu imati 40 linija i 2 milijuna putnika.

Ryanair za sada ne planira letove unutar Hrvatske, no to im je plan u doglednoj budućnosti. Kompanija na taj način sa kraćim letovima bolje utilizira korištenje aviona, pa to svakako želi napraviti. Prvi letovi mogu se očekivati za Dubrovnik.

Kompanija je investirala u Hrvatsku 200 milijuna USD, imat će 2 baze (Zagreb i Zadar), te operira sa još 3 aerodroma (Pula, Split i Dubrovnik). Kompanija će zaposliti 60 osoba u Zagrebu. 20 pilota i 40 kabinaca će biti iz Zagreba, ovdje će živjeti i raditi, a vjerojatno će se zapošljavati domaće posade.

Ryanair je predator, on ucjenjuje zračne luke, jedva da im daje disati. Zagreb ima tu prednost da ipak ima pedesetak linija legacy carriera, pa si, za razliku od manjih luka koje žive samo na LCC i pritom su na rubu bankrota, može priuštiti operatore na kojem nema prihoda, nego samo gubitke, ali koji mu povećava promet izvan vršnog opterećenja, dok radnici nemaju što raditi, te na čijih će par stotina tisuća putnika zaraditi ozbiljan novac na vanletačkim uslugama (parkiranje, ugostiteljstvo, trgovina…).

No, ono što je bitno Ryanair je najveći prijevoznik Europe i jedan od najvećih prijevoznika svijeta. A to je ogromna stvar za Zagreb jer kompanija ima bitno veće potencijale nego i jedna druga kompanija, pa čak i Wizz Air i easyJet. Ryanair će ovog ljeta dobiti 16 Boeinga 737MAX, no još uvijek ima viška kapaciteta u floti 737-800. Kompanija planira rabiti 80% kapaciteta. Znači ima dovoljno kapaciteta za širenje, pa i u Zagrebu. Iduće godine kompanija počinje intenzivno dobivati avione, skoro pa jedan tjedno. Ukupno Ryanair ima naručenih 221 novi avion, a očekuje se i velika narudžba Boeinga 737MAX10 u vrlo skoro vrijeme. Sve te avione kompanija danas bitno teže zapošljava nego prije par godina kada su aerodromi vapili za Ryanairovim avionima. Danas, dobar dio aerodroma ima po nekoliko baziranih Ryanairovih aviona, neki i preko 10 njih. A to je velika prilika Zagreba koji je LCC tabula rasa.

Ovako velik broj letova znači 600.000 novih putnika u Zagrebu. Jasno je da Ryanair neće na ovome stati. Logika kompanije je da u prvoj najavi najavi manji broj letova, a onda svakih par dana najavljuje još letova, kako bi dodatno „silovala javnost“ i dobila medijskog prostora. To je modus operandi Ryanaira svagdje u Europi. Stoga je za očekivati da ćemo za par dana najaviti još nekoliko linija koje će kompanija otvoriti iz Zagreba, a do ljeta ove godine.

Ovo je istinski ogromna vijest za MZL Zagreb. Zagreba je do sada bio na posljednjem mjestu po broju LCC linija, te letio tek 4 LCC linije tri prijevoznika u sezoni i 2 izvan sezone (4% prometa). Zračne luke ove veličine i važnosti (glavni aerodrom države) imaju oko 30-40% LCC linija, što znači da bi Zagreb morao imati najmanje 20 LCC linija, a to pak znači da mu u ovom momentu nedostaje barem 15 LCC linija.

Očito je program poticaja LCC koje je prije par tjedana donio Zagreb, urodio plodom. Bravo Zagreb. Konačno. Ryanari u okolini leti za Zadar, Pulu, Split, Banja Luku, Trst, Traviso, Budimpeštu i Beč. Što znači da je od Zagreba udaljen 2,5 do 4 sata vožnje automobilom.

I ovdje je važno za naglasiti da je management Zagreba konačno shvatio da će Covid-19 kriza trajati još bar 3-4 godine, tj. da će trebati toliko da se Zagreb vrati na brojke iz 2019. A onda treba još bar toliko da dostigne 5 milijuna putnika, nakon čega aerodrom mora pokrenuti projekt širenja terminala vrijedan 70 milijuna EUR, a što je koncesionar svim sredstvima izbjegavao napraviti. Naime, koncesionar ima obvezu da nakon 10 godina koncesije ovo širenje pokrene neovisno o broju putnika. Samim time sad mu je svejedno, prema projekcijama to će morati i ovako i onako napraviti u tom roku. Nije jasno zašto koncesionar nije sa vlasnikom (Republika Hrvatska) dogovorio da se stari terminal pretvori u LCC i charter terminal, te da se njegov kapacitet od 2,5 milijuna putnika izuzme iz brojke za proširenje. Ovako stari terminal i dalje rapidno propada. Sada radi Covida-19 nema perspektive da će se otvoriti. Stoga ostaju stari planovi da se on pretvori djelomično u uredski prostor, a djelomično u cargo skladište. Konačno, Zagrebu istinski treba veći, noviji i kvalitetniji cargo prostor.

Prema informacijama iz vrha MZL Zagreb, ista pregovara i sa drugim LCC, pa je za očekivati još dobrih vijesti u doglednoj budućnosti. Iskreno šteta je da Wizz Air nije došao u Zagreb. Za razliku od Ryanaira (koji leti na 200-350 km od Zagreba) Wizz Air ima baze i fokus aerodrome na 350-500 km od Zagreba (Tuzla, Split, Beograd, Budimpešta, Beč, Milano). Konačno Wizz Air ima dugoročno bolji model od Ryanaira (povezivanje svojih kompanija u Europi, SAD-u, Središnjoj i Latinskoj Americi, Bliskom Istoku, uskoro i u Australiji, što će se desiti 2025.). No, kako MZL Zagreb intenzivno pregovara i sa ostalim prijevoznicima, a vrlo intenzivno i sa Wizz Airom, postoji dosta velika šansa da i Wizz Air do ljeta dođe u Zagreb. A onda bi to značilo rat između dva najveća konkurenta, rat koji je donio toliko benefita u Bukureštu, Sofiji, Varšavi, Pragu, Beču…, a u regiji u Nišu i Podgorici.

Ovo je loša vijest u prvom redu za Banja Luku, jer je dosta logično da će se Ryanair sada više koncentrirati na Zagreb nego na minijaturnu Banja Luku. Od 6 linija koje Ryanair leti za Banja Luku, čak 4 će imati iz Zagreba (Bergamo, Charleroi, Gothenburg, Hahn, Memmingen), a samo dvije neće (Berlin i Beč). Vrlo loša vijest za Banja Luku. Ne samo da je Banja Luka ovime izgubila potencijale širenja, nego će i niz putnika između Zagreba i Banja Luke (Moslavina, Zapadna Slavonija, Sisak, Banija) koji su do sada koristili Banja Luku sada koristiti Zagreb jer im je to brže i praktičnije (nema prelaska granice). Zadar neće bitno ispaštati zbog zagrebačkih letova Ryanaira jer je on sezonska baza i tamo Ryanari leti leisure letove. Potpuno drugo tržište, drugačija koncepcija, frekvencije i način operiranja. No, da će i Zadar, Pula, nešto manje Split, Beč, Budimpešta, Trst i Treviso izgubiti nešto putnika koji će sada putovati preko Zagreba, sigurno da hoće.

 

Zadar

U Zadru kompanija također planira imati bazirana 2 aviona, te obnašati 37 linija, sa ukupno 78 tjednih letova od VII. mjeseca, duplo više nego u Zagrebu. Ovo je 17 novih linija. ZL Zadar smatra da će Ryanair ove godine imati 400.000 putnika iz Zadra. I u Zadru će kompanija imati 60 zaposlenih.

Kompanija će se truditi nešto od letova produžiti i na zimu, tj. da baza ne bude samo sezonska, no još je rano za reći hoće li se ili ne desiti letovi zimi.

Ryanair leti za Zadar od 2007. godine, u 2019. su imali više od 50% zadarskih putnika njih 470.000. Kompanija će povećati i broj letova za Split, Dubrovnik i Pulu.

Kompanija je najavila promotivna cijene karata od samo 151 kn, koje se mogu kupiti do 1.4. i mogu se iskoristiti do 22.3.2020.

219 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji Najbolje ocijenjeni
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Zanima me Vase misljenje za Hamburg. Ryanair leti iz Zadra za Hamburg. Koliko je realno da se isto dogodi iz Zagreba kad budu povecali broj destinacija? Drugo pitanje vezano za Dubrovnik. Vidimo Ryanair u Zagrebu i Zadru. Wizzair se lagano siri u Splitu. Ima li nade da ce se nesto dogoditi na jugu? Hvala

“Nakon Ryanaira, u Zagreb stiže i niskotarifni Wizz Air” – naslov u Večernjem. Informacije su od poznatog zrakoplovnog analitičara (A.Š.).
🙂

Dolazak Ryanaira u Zagreb znači pripremanje za pogreb naše domaće kompaanije. RIP CTN 😢

Koliko novca je dobila Croatia od drzave kad joj je dovoljno za iduce 3 godine?
Da li se vec sad zna koliko je minus u 2020?

LH Group је докапитализован мање од годину дана након што је добио државну помоћ. Ево јуче је изашло да Француска спрема нови пакет за АФ итд.
Ако првобитна помоћ није била довољна за све ове, зашто претпостављамо да ће оно шта је добила ОУ бити довољно? Па они су се надали да ће се ситуација нормализовати пре лета, тј на пролеће а то се није десило. Другим речима, мораће издвојити већи капитал него што је то било планирано.

Када их звекне Рајанер од јесени има да се пуше. Приходи има да им се истопе. Морају бити орао, а не нилски коњ ако желе преживети! Друго, замислите колега просечног Пургера који иде родици у посету тамо негде око Франкфурта. Зашто би он летео излизаним и сада већ маторим Q400 за 250 ојра када то може учинити са много удобнијим В737 за типа 80 ојра. Исто ће бити и са оне две линије што крећу раније. ОУ једноставно нема шта да понуди путнику. Чак и Miles and More не значи много од када су променили правила. Замислите платите 200 ојра за карту без куфера и они вам као дају 500 мајлса. Коме се то исплати?

Иначе, ето да су паметни па да ОУ уведе Сплит-Београд након јучерашње одлуке државе да отвори широм границе за Србе. Након те одлуке ЈУ разматра враћања летова за Пулу и Задар.
Видим да све већи број Хрвата долази да се вакцинише у Србију чак се и са ћирилицом сналазе. Не знам да ли сте упућени али пријава се чини преко државног портала е-Управа тако да нема папира или надркане бабе на шалтеру.
Фино је видети да Хрвати, по први пут након неколико векова, доносе самостално одлуке без туђег диктата. То се односи на то да отворе врата Србији иако се ЕУ држи другог става.

Heheh, sjajan komentar gospodine Suada!

steta sto je na cirilici pa ga ne mozemo procitati

Dakle pouka ovog teksta je da naucite cirilicu. Nije to tako tesko. Ima cak puno istih slova kao u latinici.

Em necete morati da otvarate translator em cete se kulturno obogatiti.

Win-Win 🙂

Učili smo mi ćirilicu prije 30tak i više godina. Samo što je nitko aktivno ne koristi jer zaista nema nikakve potrebe za time (nigdje se ne susrećem s ćirilicom). I onda čovjek zaboravi – potreban je veliki napor da bi se pročitala rečenica.
Tako da je puno lakše preskočiti takav tekst/komentar.

Паметан се стиди чега се глуп хвали. То се односи на све вас који се хвалите тиме што не знате ћирилицу. Заправо сваки пут када то напишете ви уздижете и хвалите незнање и необразованост. То више говори о вама него о мени. Пуса за мој фен клуб.

我們不知道西里爾字母

Ovde nema latinicnih slova.

شما یک افعی بی فرهنگ هستید

mislim da je većina putnika na ZAG-FRA konektiranih na iduće letove, dojam naravno, nemam brojke. P2P prosječan purger, Hrvat pa i Balkanac rekao bih više voli autom parsto km potegnut. Znam ih dosta iz Hamburga koji potegnu autom čak i dalje od Hrvatske. Isto dojam naravno. Tako da je moje mišljenje da OU ima šansu na ZAG-FRA

OU ce imati svoje putnike na tim linijama iz više razloga – konektirani putnici, star alliance putnici, poslovni putnici (a pogotovo ono što plaća država).
Naravno ne u smislu da ce biti profitabilni, i dalje ce samo stvarati gubitke i probleme.
Tako da se u principu nece nista bitno promjeniti za OU, oni nikad nisu ni zavisili od tržišta, niti im je prijevoz putnika i prihod neka bitna stavka u poslovanju.

Али шта мислите, да ли би можда више људи летело да су јефтиније цене? Јуровингз није уопште јефтин.

А чему уопће такав агресиван став. Млад сте човек, немојте се нервирати. Питам зато што има одређених тржишта где ниска цена није стимулација пошто народ вуче све и свашта са собом па радије иде бусом или колима.

Ajmo ovako
Kao prvo , konacno se desilo ono sto smo cekali da se u nekom od glavnih gradova SFRJ pojavi sa ozbiljnim brojem linija neki LCC. Otvorili 12 najavili 40, to je stvarno mnogo. Beograd i dalje ostaje po tom pitanju smesan jer jos nema LCC sa 40 linija. Posle ove krize jasno je da ce koncesionari sve dogovore koje su imali sa vladama o popustanju zbog Air Serbie a i ovi u Zagrebu oko OU, pustiti niz vodu i gledati profit i sto veci broj aviona.
Ako u Sofiji , Bukurestu ili Beču ratuju Wizz i Ryan
Zasto se to isto ne bi desilo u Zg ili Bg ????
Pred nama je period ogromnog dodavanja gasa onih kompanija koje imaju resurse i mnogo ce linija biti otvoreno i bice ogroman udar na nacionalne kompanije i druge prevoznike.

Moje pitanje je …… Kolike su sanse da se Ryan pojavi u Bg u velikom formatu tj sa 30-40 linija ????
Mislite li da je to moguce i logicno u buducnosti ako znamo da su u nekoliko navrata pre Covida vodili pregovore sa vladom ?

Марко душо, стабилизуј се мало. У Београду Визер мора да плаћа шта и други плаћају, дакле нема повлашћеног статуса те се њихова експанзија мора одвијати у складу са тржишним реалностима. Из Београда Визер планира да лети ка 17 дестинација што је сасвим ок. Нико није повлашћен па ни ЈУ која је пре короне држала око 45% тржишта.
Једини начин да Рајанер не дође у Београд је да се Визер врати својој раније најављеној експанзији. Као што ЈУ не жели да Рајанер дође исто тако и Визер жели то избећи. Да аеродром не би преговарао са њима, и JU и W6 морају одрадити свој део. Е зато је Визер јуче најавио две нове линије ка Грчкој. На крају крајева, у Београду од доласка Рајанера први би Визер страдао јер они возе исте путнике, иста им је циљна група. Не би ме чудило да у неком тренутку Лауда уведе летове из Беча за Београд. Ипак је то поприлично велико тржиште (око 210.000 годишње) а карте су сурово скупе.

Што се Загреба тиче, пре Рајанера удео нискобуџетних компанија је чинио 4%. То је смешно. Колико је износила та цифра у Београду? Дакле не гризи руку која те храни.

За крај, Визер је остао у Београду након што су им повећали услуге- и то знатно повећали. Сачекајмо видети шта ће урадити када им Загреб то исто учини и да ли ће и даље остати привржени том тржишту.

Са трећим А320 Визер би скоро испунио услове за попусте које добија ЈУ. Са планирана три А321 то би се сигурно десило. Дакле попусти које даје београдски аеродром нису недостижна реалност. Они су и те како реални за оне који се посвете београдском аеродрому и српском тржишту. Ванси је озбиљна фирма, нису дилетанти. Чим су толико платили за београдски аеродром то онда мора значити да виде огромни потенцијал, финансијски пре свега.

Иако имају шему за подстицај саобраћаја, БЕГ је бележио јако лепе профите. То на пример није био случај у БУД која је бележила велике губитке све до пре коју годину. Ту Загреб мора бити опрезан. Свако ко је у приватном бизнису зна да је много лакше смањити цену него је поново повећати.

Већ када причамо о LCC саобраћају, сутра је велики дан за београдски аеродром пошто Изиџет поново успоставља линији Берлин-Београд. Ер Србија већ лети на овој релацији тако да ће имати конкуренцију. Берлин се придружује Базелу и Женеви те је Изиџет обновио свој саобраћај који је имао пре короне.
Иначе, сутра се и Лот враћа. 43 поласка ће бити сутра са БЕГ-а, прошлог пета било их је 38!

Polasci iz BEG-a sutra

easyJet: 3
Wizz Air: 3

Ево прилике да Рајанер уведе летове из Хрватске ка Београду! Хрватска у борби за српске туристе. Грчка отворила врата за Србе у два дана касније Визер објавио Београд Хераклион и Санторини.

https://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2021&mm=03&dd=31&nav_id=1835598

Зашто? Задар и Пула су лети распродати и то су све локалци. На тим летовима нема уопште трансфера. На Сплиту где је летео распродати А320, 50% су били локалци. Па ако комбинују Сплит и Задар може се напунити В737 два пута недељно.
Летове из Дубровника за Београд могу продавати као Тиват Север.

Колико ја знам Пула се сигурно враћа током лета, Задар још није сигурно. Пула ће се сигурно радовати.

Tek sam jučer saznao za ovaj portal. Još mi je bilo čudno kako to da već nekoliko mjeseci nisam naišao na Vaše tekstove na T6. Otvaranje vlastitog portala, koji će u fokusu imati civilno zrakoplovstvo, svakako je logičan slijed. Cijeli jučerašnji dan čitao sam tekstove koje sam propustio. Sretno! 🙂

Ja sam primjetio prije par mjeseci da nema članaka i naivno pitao (dva puta!) T6 preko twittera kad će izaći članak. Nisu se udostojili ništa odgovoriti. Baš su mi bili bezveze zbog toga. Onda sam guglao ime pa otkrio ovaj portal.

I ja sam poslao poruku T6 preko facebooka gdje pitam kada cete se ponovo pojaviti na T6, ali nisam dobio nikakav odgovo sto prije nije bio slucaj.
Ne mogu shvatiti takvo ponasanje tim vise sto su vasa dva portala koncepcijski potpuno razliciti.

Hvala na dobrodošlici !

Alene,

Odlična vest za ZAG, ovo će dati aerodromu ogroman boost u broju putnika, koji ZAG nasušno treba.

Što se tiče odabira linija, on je prilično očekivan. Deo gastarbajterskih linija, deo leisure, uz TGD koji pomalo štrči i biće interesantno videti ima li ova linija budućnost.
Nedostaje linija za Španiju i Portugal, slično kao BEG, očigledno ako nema dijaspore nema dovoljno leisure potražnje. Za razliku od npr. Rumunije i Bugarske, koje imaju gomilu linija za Italiju i Španiju, iako su siromašnije od Hrvatske.

Upada u oko kontradiktornost u vezi sa BNX 🙂
Naime, pre jedno mesec dana smo imali diskusiju oko ZAG putnika koje prema navodima autora nisu masovno išli preko BNX, nego je većim delom profitirao ZAD.
Sad odjednom, ove nove linije iz ZAG neće imati efekta na ZAD nego su volšebno vrlo loša vest za BNX 🙂
Takođe, argumentacija je tada išla u smeru kako su, iako sezonske, linije iz ZAD većim delom godine, a sad su opet sezonske.

Moze objasnjenje kako je to Ryan investirao 200 milijuna u Hr?

“20 pilota i 40 kabinaca ce biti iz Zg, a vjerojatno ce zaposljavati domace posade…”
Sto ste s time htjeli reci?

Hvala

To onda nije investiranje i mislim da ne treba to dalje prenositi na taj nacin i potpomagati njihov PR i iskrivljavanje stvarnosti.
Krivo sam vas shvatio jel ste rekli da ce 20 ljudi biti iz Zagreba. Ta konstatacija znaci da su ljudi Zagrepcani.
Mislim da nismo daleko od toga da i Wizz Air otvori bazu u ZAG.

U Lauda Europe ogroman je broj bivših adrijaša (preko 20) , koji bi dušu dali za Zadar a kamo li za Zagreb, šta se za Austrijance i Njemce ipak ne može reči. Tako, da če se barem piloti vrlo brzo nači…:)

Ako 2 od tih 20 bude u bazi Zagreb u Ryanairu, bila bi senzacija.

Trenutni zaposlenici Ryana ce biti premješteni di već trebaju. Prema sustavu kako funkcionira to kod njih u firmi. Teško da će novi pilot u firmi, pod uvjetom da ga uopće i zaposle, moći birati di bi išao.

Ovo je točno. Svatko tko misli drugacije ne poznaje nacin funkcioniranja Ryanaira.

Postovani Alene. Hvala vam na jos jednoj uzbudljivoj analizi. Uzivam u vasim tekstovima. Da li ce uskoro biti neka analiza o buducnosti EK u ZAG i da li ce FR nekako uticati na njihovo poslovanje?

RIP OU.

Kakve cene ima i treba

A sta mogu uciniti sad? Ali realno, ne teorijski

Sve ok…ali zasto nema linija Dublin Zg?? Nisu se dogovorili sa Osijekom, sad ovo …ko tu koga karinda u vugla? Pozdrav iz Dublina!

Zanimaju me više stvari’
Koliki popust su dobili?
Koliko će dugo trajati?
Šta poslije, kad popusti prođu?
Kako će reagovati ostale kompanije koje godinama posluju i nemaju popust?
Šta će biti sa OU? Da li će moći istrpjeti pritisak ili će se sve više smanjivati?
Da li je moguće da je uslov bio da se ne otvaraju linije koje bi škodile OU, ili barem da se pomjere na neko vrijeme?
Po meni ovo će najviše uticati na OU i ovo je već kraj njihovog kraja. Zagreb će povući neke dodatne putnike, ali ne ni izbliza nešto epohalno nego će više biti otimanje drugim kompanijama ili aerodromima u bližoj okolini.

А шта може ОУ урадити сада у корони и са ограниченим капиталом? Нажалост плашим се да неће ништа бити од њих, сада је готово. Имали су шансу и то је то. Уз све то, морали би се борити са њима током зиме тј од септембра када потражња полако попушта.

Hoce li morati vratiti 33 mil EUR?

Zar to nije bio zajam koji i po pravilima EC mora da se vrati?

Ajme sad više neće postojati argument da Zagreb nema LCC, a Beolgrad ima, sad ih imaju skoro pa jednako. Panika

Ајме чекамо да Рајанер доведе други авион па да се уједначи.

Beograd ima Wizzair, easyJet, Norwegian , Pegasus, Vueling…

Daleko je Beograd ispred vas po tom pitanju.

I od danas SkyUP!

Leti Vueling i za Zagreb, kao i Eurowing. Eto Beograd ima 2 više. Ima Zagreb manje, ali ne više baš toliko manje uz ovaj Ryan

Zeznuo si se. Ima i Beograd EW

Da, ali tek od 2.5. i to dva puta nedeljno, dok će za Zagreb tada već imati 11 nedeljnih letova ja mislim. Ali hajmo ne meriti čiji je veći što bi se reklo, samo sam prokomentarisao da je razlika bitno umanjena i da taj argument Zagreb nema LCC više ne pije baš toliko vodu

Ja sam samo napisao da ce i BEG dobiti EW. Ni manje ni vise i to pored svih ostalih LCC-a koji vec lete ili koji ce se vratiti nakon pandemije.

BEG nema FlyDubai?

Београд има и Nordwind а видећемо да ли ће се Red Wings вратити.

I ZAG će imati Nordwind

BEG ima Arkiju.

Ovo prepucavanje postaje smešno. Kao deca u vrtiću:
,,Moja tata ima …”
,,A moj ima više…”
Ajme majko, dokle ćemo se prepucavati ko šta ima, a ko šta nema… Niko ništa od toga nije osporio

Ono sto znamo, Beograd ce opet imati milion+ putnika vise od ZAG. ZAG dobija Rajaner, a fasisticka EU nece ove godine u potpunosti uspeti da zabrani srpskim putnicima dolazak, pa ce na carterima biti vise putnika no sto ce Rajan imati iz ZAG.

A tko ce “fasistickoj” EU da zabrani zabranu ulaska građana zemalja odlakle ne žele dolaske? Imperator Vučić?

Ne razumem bas? Kakve veze ima Vucic sa fasizmom u EU? (Ako ista znaci, apsolutno nikad nisam glasao za njega, u kojoj god partiji da je bio) Pricam o carterima za Grcku – juce je ministar turizma u Bg potpisao sa svojom koleginicom sporazum o priznavanju svih vakcina iz Srb + PCR test + antitela ako je korona prelezana. Carteri za Grcku, Tursku, Egipat, Tunis. Bice i te kako putnika.

Ima to na novostima iz regije

Apsolutno, moj Alene. Samo modernizovan, digitalizovan, kao i sve uostalom. To sto nije onaj iz tridesetih i cetrdesetih, ne znaci da nije fasizam.

Alene, daj ne pricaj tragicno smesne stvari. Nordwind ima samo jedan let zato sto Rusija ne dozvoljava vise. Ne pravi se lud posebno jer dobro znas kakva je situacija. Setimo se samo Red Wings-a koji je povecao Beograd na 4 nedeljna. Da moze Nordwind bi povecao letove.
Arkia leisure? Svasta. Bas pricas smesne stvari opet. Ovo su osnovne stvari koje bi znao. Arkia nije leisure airline. Ajme idi procitaj njihov opis na sajtu pa dodji ovde pisati.

Kako moze ZAG imati skoro isto kao Beograd? Opet pricas smesne stvari i blamiras se. Kao prvo, Norwegian ima vise letova, Red Wings ima vise letova, Pegasus, easyJet, koliko letova ima FZ za BEG a koliko za ZAG?

Mislim da je jako tragicno da pokusavas porediti Beograd i Zagreb kada je BEG duplo veci od ZAG-a. Ta razlika se nece promeniti.

Pricas celi dan kako dolaze neke nove kompanije. Pa eto dosao vam je Nordwind pa je brze bolje pomerio letove zbog tragicno, cak katastrofalne potraznje iz Zagreba. Jedno je uvesti letove a drugo je odrzati ih. Neko ko se bavi ovim poslom to zna ma koliko njegogi djepovi bili duboki… ili plitki.

Ne mozes traziti od drugih da budu kulturni kada ti privi nisi cim neko napise nesto sto ti se ne svidja.
Nordwind je LCC, to se vidi po njihovim uslugama koje naplacuju, kofer, sediste, advanced boarding itd. Ista prica i sa WZ.
Sto se Arkije tice, eto drago mi je da im je Beograd u tih 1% jer oni ovde lete vec sigurno jedno 6-7 godina i to i zimi a i leti. Oni nisu od juce, oni su prva izraelska avio-kompanija koja je uspostavila saobracaj sa Beogradom. Cak i pre najezde turista.

Mozda je razlika bitno ali bitno manja kao sto ste rekli ali je ona i dalje ogromna. Na kraju krajeva broj putnika ce biti najbolji indikator. Tu sve vase analize i tvrdnje padaju u vodu. Zaneli ste se i kada je dosao EK pa ste sada pali na nekoliko letova sa FZ. Budite mudriji sada zato sto ste naucili do sada da internet pamti. 😉

p.s. a posebno morati biti oprezni jer je Wizz ostao u Beogradu i nakon isteka popusta (jos pre nekoliko godina) i nakon isteka popusta oni su dovezli drugi A320 a i treci ce posle korone. Moram videti sta ce FR uraditi kada prodju popusti u ZAG-u.

Za kraj, molim vas, ja se najiskrenije nadam da ne mislite da ce ZAG ikada doci blizu BEGu po broju putnika. To su osnove logickog razmisljanja.

Alene, dobronamjerno vas molim, zbog vas i zbog vaših čitatelja, da pažljivije pročitate komentare, makar u slučaju kad prijetite banom. Čovjeka ste zamolili da vam se obraća sa vi i on vam se u sljedećem komentaru obratio sa vi. Ovo na početku kad kaže “ne možeš tražiti…” nije obraćanje vama nego objašnjavanje općeg principa u kojem se koristi drugo lice jednine, alternativno bi bilo “ne može se…”. Nemam vas namjeru učiti jeziku, samo vas molim da malo pažljivije pročitate. Primijetio sam iz odgovora na moja dva pitanja da uopće niste shvatili/pročitali što sam vas pitao i nije mi to uopće bio problem ponoviti, sve pet, naprotiv razumijem vas jer odgovarate na apsolutno svaki komentar i jasno mi je da morate ponekad samo preletiti. Ponovio sam pitanje, vi odgovorili. Ali prijetite banom komentatoru koji je udovoljio vašoj molbi – stvarate nepotrebno naelektriziranu atmosferu na sajtu. Druga stvar je ako vam je to cilj (u što sumnjam) ili ako vas pogađa kritika koja je iznijeta (a što kažete sami da nije slučaj već obraćanje sa ti).

Nije uopće sporno da ste vi bog i batina ovog portala. Sporno je što skačete na zadnje noge na najmanju sitnicu. Ja kao čitatelj ovog portala želim čitati konstruktivne rasprave između vas i komentatora kao i drugih komentatora, ponekad i sam sudjelovat. Zato sam vam skrenuo pažnju i skrećem još jednom, isključivo iz dobrih namjera, da vam se komentator nije obratio osobno prvom rečenicom i da je udovoljio vašoj molbi, mislio sam da vam je u brzini promaklo, jer bi mi bilo žao da nekog banate zbog inače konstruktivnog komentara (ok, ima kritike unutra, ali prema vašim riječima suprotna mišljenja su poželjna dok je rasprava civilizirana). Na pr. ako vam ja u razgovoru s vama persiram, i u jednom trenutku kažem “ne možeš biti i pošten i j..n” onda vam nisam odjednom prestao persirat i nisam vam se obratio sa ti. Štoviše nisam vam se ni obratio. Nadam se da sad razumijete. Što vas isti komentator …. u mozak za ustašku emigraciju na drugom postu i vi na to nasjedate (ili ne nasjedate, da se razumijemo!) je druga tema, hoću reć možda taj komentator i nije tako ili uopće konstruktivan (ustvari ne … on vas nego peca pa ko se upeca) ali nije gornji komentar zbog kojeg je zaslužio ban – prema vašim vlastitim riječima i pravilima, ne prema mom mišljenju.

Ako vam se čini da sam prekritičan prema vama i da previše reagiram, vi ste kreator i glavni autor ovog portala i njegovih pravila i kritiku ima smisla uputiti vama a ne se raspravljati recimo sa suadom iz Tutina koja/i očito trola (iako bilo je i konstruktivnih komentara u zadnje vrijeme, htio sam čak reagirati da je očito gotova pandemija ako Alen i Suada konstruktivno razgovaraju:). Ako baš oćete znat, pun mi je kufer kojekakvih komentara i komentator/ica koji vas napadaju ad hominem, prozivaju za plesnu grupu, mjere kolko volite BEG ili ZAG, ali u načelu ne raspravljam s drugim komentatorima u temema izvan zrakoplovstva, neću sigurno ulazit u rasprave o tome s Ljubom ili Suadom niti ih opominjati. Prvo to je vaš posao jer ste ovdje i admin/moderator, drugo, vas braniti ne treba, dobro to činite i sami. Ja vam dajem neku vrstu korisničkog feedbacka kao vjerni čitatelj svih članaka i komentara još od početka na T6 portalu. Pa vi radite s tim šta oćete. Ne želim mijenjat pravila portala a osobno mislim da ih poštujem.

Nisam vas ni u jednom trenutku pitao da li će EW operirati HAM ovo ljeto a vi ste mi odgovorili na to nepostavljeno pitanje. Na postavljeno pitanje u vezi HAM mi niste nikada odgovorili ali nisam inzistirao zato što mislim da znam odgovor s prilično velikom za mene dovoljnom vjerojatnošću. Ne inzistiram ni sada, nije mi previše bitno. Za drugo pitanje se mogu složiti da sam ga i nedovoljno precizno postavio pa sam ga ponovio preciznije, sve pet.

Evo malo poduži komentar jer čekam konekciju za ZAG u AMS pa imam vremena. HAM-AMS E190 popunjenost cca. 80% možda i više, čak 90%, ali odoka. Pozdrav iz gate busa (jer ima to neko ime bdv? ili moram reć iz onog autobusa što vozi od gejta do aviona?)

evo direktno iz aviona još na zemlji, odoka 65-70%

gledajte, stvarno nije mi bitno za HAM, pitao sam da li ispada iz poticaja pošto je ga je operirao EW unatrag zadnje dvije godine koliko znam iako uvijek vrlo kretkotrajno sezonski. Ali šta, lijen sam sam potražiti pa onda ne želim ni inzistirat da mi vi odgovarate. A lijen sam jer mi nije toliko bitno

Mislim da je pitanje da li Ryanair može dobiti popust u Zagrebu ako otvori liniju Zagreb-Hamburg s obzirom na to da je Eurowings liniju operirao unazad zadnje dvije godine, čak i ako je bilo samo par rotacija godišnje.

Za Amsterdam je touchmeduza, sudeći po vremenu komentara, bio u KLMu. Netko je danas na Ex-Yu napisao da je Croatia imala 55 putnika na svom jutarnjem letu za Amsterdam (na A319)

Jakove, Alene, da na te poticaje sam mislio, hvala. HAM-ZAG-HAM često letim pa sam se nadao da će ju FR uvest ali to je bilo više wishful thinking s moje strane, svjestan sam da je bilo izuzetno malo šanse za tako nešto. Čak mi se čini da je FR smanjio HAM u zadnje vrijeme, ako se dobro sjećam ukinuo bazu i smanjio broj letova tako da ću još malo pričekat na tako nešto. U ovisnosti o tome kad će bit polasci i dolasci te o cijeni karte, eventualno će mi Dortmund pasat (330 km) no o tom po tom

Tako je, KLM, Embraer 190, isti avion i na HAM-AMS. Oba LF su procjene od oka doduše.

Inače u par godina života u Hamburgu nisam nikad još letio HAM-ZAG s Croatiom koliko se sjećam, samo Austrian, LOT, KLM i Eurowings. Lufthansom samo jednom preko MUC ali taj put sam iskoristio nagradne milje za let i koliko se sjećam na sva četiri lega je bio LH avion. U Croatiinom “metalu” doduše jednom na legu ZAG-AMS ali code share, let mi je prodao KLM. Eto samo kao info, nisam ni sam siguran da li to nešto govori… Recimo da LH ima brze konekcije ali i redovito skuplju cijenu karte itd…

kad već imam vremena pa da i sam sebi odgovorim(:

prvi datumi za DTM-ZAG su 3. i 6.9., povratno 80 €, rezervar goriva cca. 70 € a OS leti tipično HAM-ZAG za 170 € dakle nema računice za jednu osobu (znao sam recimo potegnut autom do Berlina zbog jeftinijeg leta, ali na bazi dvije osobe s uštedom od 200 € plus)

20 € ako imam frenda u Dortmundu s parkirnim mjestom blizu aerodroma a inače ni toliko, čak u minusu. Vlak je isto skup pa otpada. Flixbus je nepouzdan i imam loša iskustva s njim pa ga više ne koristim. A i da je 50 € ušteda bila bi mi gnjavaža toliko vozit ali to je već stvar osobnih preferencija. Međutim ono što je zanimljivo da Austrian s cijenama i konekcijama konkurira Eurowingsu (barem na toj ruti HAM-ZAG) i češće ga koristim nego EW, nekad ima i pomalo nerealno vrijeme leta od 3-3.5 h što znači vrlo stresno predsjedanje u VIE, znači li to da je unutar LH grupe Austrian zadužen za niske cijene? LH karta je uvijek prema tristo € kad god sam gledao

Da li je prolongiranje dolaska Iberie ogroman udarac za Zagreb?

Katastrofalan je udarac posebno jer su nudili najbrze veze sa hrvatsku dijasporu u Argentini. Fin neki narod iako dedinu uniformu ne smeju izvaditi iz podruma.

Sto bi mi se pogorsalo? Svi znamo otkud toliki Hrvati u Argetnini. Sigurno nisu naslednici trgovaca iz 19. veka koji su prodavali Podravku po Buenos Airesu.

Vise je iseljenika bilo posle II sv. rata nego li u periodu 1920-1940.

Nije valjda da se “ustase” u Hrvatskoj pise velikim slovom? Zaista se iskreno nadam da nije tako…

Ja sam se samo nadovezao na ono o cemu ste Vi vec razgovarali sa “Najezdom” i naveo cinjenice.

Ponovo se dogadja ono sto Vam je vec neki diskutant skrenuo paznju a to je da preletite samo komentare. Ako procitate pazljivo moj komentar videcete da sam rekao u periodu 1920-1940 a Vi odgovarate “do 1920”. Da, tad ih je bilo vise ali posle II sv.rata ih je takodje bilo vise nego li izmedju 2 rata.

I slazem se da ovoj temi vise nije mesto na ovom portalu.

Većina južno-američke hrvatske dijaspore je podrijetlom iz Dalmacije jer su za vrijeme ekonomske krize u kasnom 19.st. rezultirane bolešču vinove loze Dalmatinci iselili po svijetu. U obalnoj Dalmaciji praktički da nemate obitelji bez nekog tko se iselio u Južnu Ameriku, Australiju ili SAD za to vrijeme.

Posle drugog svetskog rata ih je bilo 20.000.

Podaci iz hrvatskih izvora

Kakve veze ima ovo sa temom o Ryanu i njegovu dolsku u ZAG? Zar neki od vas zaista nemate ništa pametnije raditi nego bez obzira na temu pisati ovakve gluposti!!! Akteri su već odavno mrtvi, i njihova djeca su već najvećim dijelom umrla. Da li su sada unuci krivi za ono kaj su njihovi djedovi napravili??? Osim toga neka onaj koji sjedi u stakleniku se ne nabacuje kamenjem!!! A kaj se “dedine uniforme” tiče: ja do sada nikoga u Hrvatskoj nisam vidio u “dedinoj uniformi”, ali zato mnoge “dedine uniforme” upotpunjene sa bradama kod vas…

“A kaj se “dedine uniforme” tiče: ja do sada nikoga u Hrvatskoj nisam vidio u “dedinoj uniformi” – mozda niste dobro gledali

“…ali zato mnoge “dedine uniforme” upotpunjene sa bradama kod vas…”

Kakve veze ima ovo sa temom o Ryanu i njegovu dolsku u ZAG?

Zato orgijaju u Blajburgu…

Ni na Blajburgu jer im Austrijanci ne daju. Pogledajte samo rezultate hr izbora i koliko posto dobiva ekstremna desnica, nema ih ni u promilima.
Ako Vas zanima realno stanje manje čitajte srpske tabloide sponzorirane od Miloševićevog ministra informisanja.

Citam ja i vase i nase novine. Srecom znam i cirilicu i latinicu pa mi ne smeta postojanje dva pisma. I mogu vam reci da je istina negde izmedju, lazu i jedni i drugi.

Nekad su im susedni narodi problemi pa ih nazivaju sakom jada a nekad svom narodu objasnjavaju da zapravo ne zivi u drzavi vec u zooloskom vrtu gde je neko soko, neko nilski konj dok su uglavnom svi ostali ovce.

U Srbiji mi se ne svidja postojanje rezimskih i opozicionih novina jer svi uglavnom vuku na svoju stranu cesto ignorisuci istinu jer im ne ide na ruku u odredjenom slucaju, no cini se da kod vas postoji predrasuda generalno o stepenu informisanosti u Srbiji. Svako ko hoce objektivno da se inofrmise moze to i da uradi. Nisam siguran da je isto i u Hrvatskoj.

Takodje citam i komentare online izdanja i hrvatskih i srpskih novina i mogu vam reci da su na srpskim stranicama daleko normalniji i civilizovaniji komentari citalaca. Mozda kod vas nema kontrole komentarisanja pa svaka isfrustrirana budala sa FB nalogom moze da napise sta mu je volja i onda se to tako objavljuje, ali deluje vrlo vrlo nesrecno.

Austrijanci tek od skora zabranjuju ustaske orgije, jer su videli ljudi do kog je do stadijuma odvratnosti doslo, ali su godinama tamo odrzavani fasisticki pirovi sa sve pratecom koreografijom. I to nije prestalo pre 10 ili 20 godina pa da covek pomisli kako je hrvatsko drustvo sa tom posasti raskrstilo vec smo te scene gledali jos pre 2-3 godine.

Zasto u svom postu postavljate pitanja a kad dobijete odgovor na ista njih brisete?

Deluje malo…najblaze receno…cudno.

Onda nemojte pitati

bitno je da je napisano da jednak broj aviona ima Wizz u Beogradu. a posle se ne poredi čiji je veći

Smije li se Beograd još uopće i spomenuti ???

Па не баш.

problem u toj konstataciji je što Vi prvi pišete da ne treba da se ponašamo k’o deca i da merimo čiji je duži, a Vi to prvi radite

U redu je, oseca se euforija, radost i sve je to lepo. Samo polako. Pitanje koliko ce stvarno linija na kraju otvoriti Ryan a koliko prolongirati do beskonacnosti. Da ne ispadne kao dosadanja praksa LCC da najave brdo novih linija, sakupe pare i odjednom prolongiranja ili odustajanja. Ipak najavljuje veliki broj linija tek od septembra a znamo kakav period ide nakon tog meseca.

1. Trenutno uopste nije bitno da li ce broj LCC putnika biti isti ili veci nego u Beogradu. Neka prodje godina-dve pa onda kad imate neku statistiku tek tada pisite o tome i dajte izjave o tome a da budu stvarno relevantne.

2. Vi odlicno znate razvoj Wizz-a u Beogradu kako je tekao. Ako nista vise, Wizz ima domacu legacy kompaniju u Beogradu sa kojom mora da se bori a koja je daleko jaca od legacy iz Zagreba sa kojom ĆE se Rayan boriti (ako uopste dodje do toga).

3. I to trece Vam je AKO, MOGAO… buduce (neizvesno) vreme.

Живи били па видели, септембар је далеко а корона не планира још да оде. Мислим да се не треба разбацивати са изјавама, ваљда сте нешто научили од Емирата.

Ne radi se o njihovom konceptu zadrzavanja celosezonskih linija vec o tome da otvaraju linije septembra a pitanje kakva ce biti jesen biti zbog korone. Ipak su njihovi avioni veliki i treba se to napuniti. Samo da ne bude kao Wizz sto poceo praktikovati. Najavi linije, sakupi novac i na kraju otkaze a ljudima daje neke vaucere.

Da, jeste to dobro, 2 aviona uopste nije malo. Bice super za turizam grada i okoline narocito narocito za vikend ture.

Kako to sada je Ryan drugacija kompanija? Mozda u negativnom kontekstu. Koliko puta sam vase kolumne procitao gde ste pisali koliko je to losa aviokompanija i za aerodrome i uposljenike i da njima kad se nesto ne svidja samo se pokupe i odu (naravno pre toga maksimalno ucenjuju). Odlicno znate sta su napravili Hahnu. A nije samo tu.
Bas se tu ne slazem sa vama da je sa tom kompanijom osiguran rast. Odlicno znate da sa njima ne znate sta ce biti narednog meseca a jos manje za godinu-dve. A i generalno kakva im je poslovna politka.

Gosp. Scuric,da li biste bili ljubazni da nam otkrijete tajnu koliko RYR dobija subvencije da leti iz BNX?I do kada ce ZAG davati ovakav vid subvencije i da li imaju udjela u dodatnim subvencijama npr.(turisticka organizacija i Grad Zagreb)?

Ryanair uglavnom leti putnike plićeg džepa, komfor je nikakav, a neki su njihovi aerodromi po 2-3h vožnje busom do grada, a i koštaju još bar €30-40, stoga nije sve bajno. Rupa u Croatia Airlinesu će se produbljavati s nižim cijenama sve dok ne postane tako velika da se u njoj utope. Ne vidim razlog zašto bi Aegean kupio OU i za 1kn, pa oni mogu doći u ZG i otvoriti koju god požele liniju po Europi, a to ne čine jer su pametni i vide da je tržište vrlo ograničeno i ekstremno sezonalno, pa i zašto trošiti novac da se hrvaju s Ryanairom, a pobjednik se zna unaprijed. Bilo je lijepo dok je trajalo draga moja Croatia, ne moramo svi u Irsku, evo došli Irci nama po doručak …

Iako nisu idealni Ryanair je najveca europska kompanija. Ovim danas ce sahraniti OU jer ih napadaju na glavnim trzistima.

Sumnnjam da će sahraniti OU – ne može OU napraviti tolike gubitke koliko joj je država spremna dati para.

Hrvatska je također destinacija uglavnom za putnike plićeg džepa. Znam da se mi volimo zanositi da imamo ne znam kakvu ponudu, ali to su sve rijetki izuzeci (ili dođu svojim brodom koji ovdje ne potroši ništa)
Prosječan gost dolazi u apartman autom iz neke bliže zemlje. Možda na jedrilicu ili u hotel, ali sve bi to spadalo pod taj kolokvijalni plitki džep.
Za privući goste dubokog džepa potrebna su ogromna ulaganja (Alen je nedavno pisao šta bi se moglo sa Zatonom), ali mi investitore tjeramo štapom.
Tako da su nam ovi šta dolaze Ryanairom čak i veći potrošači od prosjeka.

@Max

Ako si bio u Pragu, onda si mogao vidjeti putnike koji dolaze Easyjetom i Ryanairom. Neke Engleze sam osobno upoznao kroz jasno priču u pubu i to su većinom construction workeri/laboureri (prema njihovim riječima, ni na koji način ne insinuiram da je to ponižavajuće ili bilo što negativno) ili pak mladi (studenti, srednjoškolci) koji nisu gosti dubokog džepa niti traže luksuzne restorane, dućane ili hotele. Na njima Prag lijepo zarađuje i svi sretni. Čak mislim da su gosti iz Engleske najbrojniji upravo u Pragu.

Ne vidim uopće problem u tome, dapače, dolazak LCC je sigurno ogromna šansa za Zagreb.

nadao sam se HAM ali sam znao da je mala ili nikakva šansa, ne znam da li i on ispada iz poticaja pošto ga je EW operirao ljeti jedan mjesec jednom tjedno?!

još jučer sam bio uvjeren da će otvorit BER ali sam previdio da ispada iz poticaja – s tim u vezi jedno pitanje, da li bi se FR-isplatilo operirat BER i bez poticaja i da li je uopće moguće u sklopu ovog deala?

Alene, koji bi po vama bio optimalan brzi dakle kratkoročni ali i srednjoročni odgovor OU na ovaj napad? recimo da su racionalan i fletan tržišni igrač iako to po vašem pisanju nisu

Alene,

za Hamburg sam pitao da li također ispada iz poticajnog programa zato što je bio operiran u zadnje dvije godine (iako seszonski i vrlo kratko i nefrekventno)

Za Berlin sam pitao da li je isplativ jer ste tvrdili u nekim komentarima da očito nema potražnje, ok možda to vrijedi za legacy cijene. Moje mišljenje je da potražnja postoji ali ne mogu procijeniti da li Ryanair može ponudit konkurentne cijene ako nema poticaja, a nema ga jer je BER također bio operiran zadnje dvije godine.

Za OU sam mislio više konkretan tržišni potez, tipa uvest ovu liniju, ukinut onu, povećat frekvenciju smo, smanjit tamo itd. dakle koji bi bio racionalni potez menadžmenta kompanije kao odgovor ovom potezu Ryana, prema vašem mišljenju?

Svi znamo kakav će biti odgovor OU – umjesto da se zamaraju tržištem tražit će još novca od države. To je puno efikasnije, manje briga i problema.

ma jasno, moje pitanje više ide u smjeru misaonog experimenta, zamislimo da je OU jedan relativno uspješan tržišni igrač koji vuče racionalne poteze… evo da ste student aviomenadžmenta završne godine i dobili taj zadatak za neki seminarski rad, ne bi prošao odgovor tražit više novca od države…

e hvala, sad smo se razumjeli tj. sad ste mi odgovorili

Zasto Croatia ne iskoristi odsustvo Air Serbia i ne uspostavi makar jednu liniju do Beograda? Na primer iz Zadra, Pule ili Rijeke?
Iz Splita nema smisla jer je tu vec bila oduvana od strane JU. Znamo koji su imali LF.

Opravdano ili ne?

Hvala na odgovoru.
Trudicu se da budem malo precizniji…Da li je OU trebala da uvodi letove za BEG u normalno vreme pre pandemije iz DBV, ZAG, PUY itd i da time konkurise JU?

Slazem se a svim objasnjenjima sem prvog.
Svaki put kad sam kupovao kartu BEG-SPU Croatia je bila jeftinija, ali bas svaki put…To ne bi bio slucaj da su u pitanju dumping cene.

Dumping se koristi kad se zeli istisnuti konkurencija na nekoj liniji. Dumping se ne koristi kad jedini drzite neku liniju.

Ne verujem da sam potrefio jeftinije datume jer sam gledao karte u svim mesecima kad je OU letela za BEG i od celog letnjeg reda letenja Air Serbia je mozda samo u 4-5 slucajevima bila jeftinija.

To sto Air Serbia ima vise kapaciteta je iz razloga sto je vise linija otvarala a ne zbog cena. Da je Croatia otvarala PUY-BEG, ZAD-BEG ili DBV-BEG a Air Serbia drzala osetno nize cene onda bi Vas komentar stajao.

Ovako imamo slucaj da izgleda da Croatia nije ni htela da udje u ovu bitku a za to ne mogu nikako razlog biti cene vec drugi, treci ili cetvrti argument koji ste Vi naveli.

Ne vidim smisao tih linija da ih Croatia operira uopće. Malo je to tržište, Croatijin hub je u Zagrebu te iz Dalmacije imate daleko profitabilinijh linija nego iz Pule, Rijeke, Zadra prema Beogradu. Ove linije bi samo poremetile Croatijin red letenja.

Ne slazem se sa Vama uopste.

Cak sta vise verujem da je i Croatia tako razmisljala i da je to jedan od uzroka stanja u kojem se nalaze.

Da je tako razmisljala i otvarala linije iz svakog mogućeg hrvatskog grada prema svakakvim inozemnim destinacijama bilo bi “bye bye” već odavno.

Da, zato joj iz godine u godinu opada udeo u ukupnom saobracaju na svojoj teritoriji. Zaista ohrabrujuce.

Da su svakakve destinaciju nisu. Ne bi RJK placala JU da lete na njihov aerodrom da su Vase tvrdnje ispravne i ne bi Air Serbia imala toliko linija i putnika ka jadranskom primorju a i ne bi OU otvarala SPU-BEG.

To tržište je namjenjeno Air Srbiji jer oni imaju hub u Beogradu odakle prevoze transferne putnike, a ne Croatia Airlines. Croatia Airlines s druge strane leti iz svojeg huba prema Puli, Zadru, Braču, Splitu i Dubrovniku. OU je otvorila SPU-BEG i vidite kako su završili, prvo sa slabom popunjenošću, a zatim sa ukidanjem linije. Osim toga uveli su i DBV-BEG ako se ne varam pa su se povukli.

Linija Croatie SPU-BEG je ukinuta zbog pandemije. Pre toga je godinama funkcionisala iako sa manjim frekvencijam ai nizim cenama nego li Air Serbia.

Croatia nikad nije uvela DBV-BEG.

Ima dosta ljudi koji lete iz Beograda kao P2P ka Jadranu i tu vam ne stoji cinjenica da je to pre svega linija za transfere pogotovo ne jedan ZAD.

To trziste nije namenjeno nego prepusteno Air Serbiji i tu vidim ogromnu gresku Croatie. Tolika kolicina JU letova ka Jadranu a OU jos uvek se pravi naivna i rezonuje po Vasem principu kako su to “svakakve destinacije” cim je istocnije od Beca.

Kako rezonuju tako se i razvijaju.

Air Serbia razmatra da ponovo uvede Pulu i Zadar.

Naravno da nema u prodaji jer tek razmatra da uvede.

Konačno da imamo LCC, toliko smo pričali o tome.
Ono što meni nikako nije jasno je timing – većina letova kreće od jeseni.
Kakva je to logika krenuti nakon ubiranja para na ljeto, plus šta nas očekuju novi lockdowni?

možda FR ima moćne superkompjutere kojima simulira socioekonomski razvoj situacije s cijepljenjem, otvaranjem tržišta…😎

Dakle letnju sezonu letenja 2022. docekujemo sa samo jednim flag carrier.

Aegean je upravo zatvorio sva predstavnistva u inostranstvu. Sigurno nece kupovati OU jer trenutno nemaju visak novca za avanturu sa OU.
Sto se OU tice, mozda su dobili puno novca ali situacije je mnogo gora nego sto su planirali dakle bice mnogo vise nepredvidjenih troskova. Jos sada kada im im FR dodje na FRA, MUC, OSL, PAR, BRU…

Verovatno ce ih HHN najvise pogoditi. Necemo vise videti 3-5 puta dnevno ZAG-FRA

Neće jer HHN nije konkurencija FRA pogotovo što ima brdo konektiranih putnika dok je HHN čista P2P.

Nece li morati vratiti Vladi 34 mil EUR?

Koji bi bio interes Aegean-a da udje u OU posebno sada? Drugo, ne moze se porediti Animawings i rumunsko trziste sa hrvatskim. Za razliku od Hrvatske, Rumunija nema toliki problem sa sezonalnoscu.
Na kraju, A3 je upravo obezbedio dodatne slotove na LHR tako da uvodi daily HER, 3x SKG i 3x JTR

A3 nema sanse da ulazi u OU. Da nije bilo korone, pa mozda bi Vasilakisi zelili da se igraju, ovako nikako.

Pa poanta je u tome da je Animawings aviokompanija senzonskog karaktera s velikom konkurencijom pa ipak Aegean s njon uspješno upravlja. Aegean se navodi kao jedina kompanija koja bi mogla kupiti OU jer su već iskazali interes i definitvno bi znali kako upravljati s OU.

Da li realno tvrdite da Rumunija ima problem sa seznalnoscu zato sto Animwings nije letela tokom zime kada je divljala korona?? Da ne spominjem to sto im je to bila prva zima nakon osnivanja. Molim vas, necemo takav dilentatizam.
Da li ste svesni da je Aegean ove zime leteo cartere sa A321neo iz OTP za Aziju? Kada bi to mogao iz Hrvatske? Pa eto nikada, cak ni EK nije preziveo tokom zime jer jednostavno potraznje nema cim prekinu da dolaze turisti. I TK smanji letove zimi sa 14 na 10, i to je ucinio pre korone.

Nemojmo se zaletati sa nekim fiktivnim potencijalom hrvatskom trzista. Realna situacija je cim dodje zima HR trziste ode da spava i probudi se tek tamo u aprilu.

p.s. drzite se Garude, samo vas ona moze spasiti. Kakav Aegean, suvise su oni ozbiljni da bi se bavili OU i HR. Da im je bitno trziste i da imaju potencijala ne bi preskocili SPU ove godine i pomerili ZAG na jun, i to isti period kada uspostavljaju letove ze Beograd.

Auuuuuu Top

Bravo LJU i MBX, imali su priliku postati LCC alternativa, sada toga više nema.

Uopste nije The End, cak i je morbidno davati takvu izjavu kao neko iz struke. To mogu ja ili neki komentator a nije lepo novinar to da napise. Mozda ste nekog u Sloveniji uvredili ili duboko iznervirali takvom izjavom. Kod LCC moze za cas da se okrene situacija i vi to vrlo dobro znate.

Mozda se za par godina opameti menadzment u LJU i nekom dobrom ponudom privuce Ryana. Pa samo Zagrebu je trebalo 10 godina da uradi ono sto su svi uradili a medju njima je i Beograd.

Ili mozda LJU napravi dogovor sa Wizz Air-om. 😉

˝možada se Fraport opameti˝ nikad

osim zamaaera u klasteru su i:

(Slovenija)

(BiH)

(Srbija)

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

NAGRADNA IGRA

Osvojite 9 starih razglednica (50+ godina) InexAdrije, Lufthanse, Balaira, Air Lloyda i Ju52
tako da nam pošaljite fotke za foto-spotterski kutak

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!