autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Wizz Air
Wizz Air je otvorio bazu u Beogradu 1.4.2011. godine sa jednim A320. Kompaniji je trebalo više od 10 godina da bazira 3. avion u bazu. Vrlo sporo. Baza u Skopju je otvorna godinu i pola kasnije (1.11.2012.) no danas ima 5 aviona, a iduće godine će doći i 6. avion, čime će Skopje imati duplo više aviona od Beograda. Zagrebačka baza Ryanaira je napredovala do 3. aviona u samo šest mjeseci.
U Bukureštu Wizz Air ima baziranih 13 aviona, u Sofiji njih 7, u Beču 5, u Milanu 6, u London Lutonu 11, u Tirani 9, u Budimpešti 16. Dobar dio ovih baza kompanija je otvorila bitno nakon Beograda. Wizz Air iz Srbije operira 24 linije, dok iz Poljske operira 181 liniju, iz Rumunjske njih 167, Italije 145, Velike Britanije 83, Mađarske 76, Bugarske 60, Albanije 42, Makedonije 38.
Vrlo često slušamo kako Wizz Air raste tamo gdje nema konkurencije, dok u Beogradu ima vrlo jaku konkurenciju Air Serbie. Neosporno je točno da je Air Serbia ozbiljna konkurencija Wizz Aira. No, budimo realni Wizz Air ima neusporedivo jaču konkurenciju u drugim svojim bazama šire regije. Tako u Bukureštu ima vrlo jaku bazu najvećeg europskog prijevoznika Ryanaira koji je 26 puta veća kompanija od Air Serbie. Uz to u Bukureštu operira TAROM, Animawings, Air Bucharesta, a do prije mjesec dana letio je i BlueAir. Wizz Air ima konkurenciju Ryanaira i u Milanu, Rimu, Beču, Budimpešti i Sofiji. U Beču uz Ryanair ima konkurenciju Austriana i Eurowingsa. U Rimu uz Ryanair ima konkurenciju i ITA-e, Neosa i Vuelinga. U Milanu Ryaniara, Neosa i easyJeta. Sve su to velike kompanije sa velikim brojem aviona stacioniranih u tim gradovima. I svejedno Wizz Air daleko brže napreduje od Beograda u tim bazama.
Iskreno Beograd je u posljednje vrijeme izgubio linije Vuelinga i easyJeta, dok je Eurowings ozbiljno porezao svoje frekvencije. Wizz Air u Beogradu vrlo sporo napreduje, Ryanair nema ni jednog leta. Iskreno, Beograd bi morao daleko više napraviti da privuče LCC. Sadašnja politika aerodroma nikako nije motivirajuća. I da, to je dobro za Air Serbiu, no jel to dobro za putnike (konkurencija, cijene, destincije), a u konačnici i za sam aerodrom?
Упорно потенцирате причу о WIZZ air-u и спором расту у Београду, а пишете о константном отказивању и укидању линија на другим аеродромима у окружењу тог истог превозника. Која је сврха тога?
Nema nikakve svrhe, zasto vi u svemu vidite urotu ili zavjeru? Radi se samo o izvjestavanju faktickog stanja.
Ви овде имате коментатора neny који пише да Wizz, ако хоће, може да уништи ЈУ у Београду, али, ето Виктор Орбан то не дозвољава. Они имају проблеме на низу аеродрома, а ето , и по Вама, да хоће, могу да униште Air Serbia-u.
Које фактичко стање? Да Wizz нема више линија из Београда? Да им се не допада цена аеродромских такси?
И ови што се куну у цене LCC, нека пробају да купе карту за сутрашњи лет или за лет за недељу дана, видеће коју цену ће добити за карту и то без предатог пртљага. И немојте о ранијој куповини карата. Нико не зна шта ће се сутра десити. Да ли ће избити рат? Да ли ће опет нека пандемија избити? Да ли ће цена керозина отићи у небо или га неће бити? А да не причамо о томе да постоји могућност банкрота или гашење појединих линија. Повратити новац је немогућа мисија.
И све смо то имали у последње две године.
Neki baš ne mogu ništa da prihvate čak i realnost. Alene vi ste zaista profesionalni i realni i pišete kako jeste. Pojedini žele samo hvalospjeve
Hvla puno na podršci.
Wizz Air bi mogao ozbiljno da našteti ASL kad bi hteo. Ostajem pri mojoj „teoriji zavere“ da imaju neformalni pakt nenapadanja. To je veza Vučić-Orban! U Srbiji je SVE politika, ne postoji slobodno trzište…..i da tačno je da BEG-u fale LCC……
Da, pisali smo o tome. Vaša teza? Mi smo je prenijeli kao elaboriranu izjavu jednog CEO-a jedne zračne luke u regiji.
Pa mozda je Neny taj CEO
Tko je Neny?
Nije valjda da ne znate, Alene?
Ne znam.
Slazem se sa vasim misljenjem Neny. Realno u Srbiji se takvi poslovi uvek dogovaraju uz ucesce nekoga iz vrha drzave. Da li nam treba vise Low costera? Treba sigurno. Da li bi to nastetilo Airserbiji, da sigurno. Da nije do dogovora Wizz bi sigurno vec imao barem 50 linija iz Bgda.
Iz svega što se dešava ne bih rekao da takav dogovor postoji. Da postoji ne bi se klali na nizu linija, Wizz ne bi širio linije i frekvencije…
Koji nonsens.
Kakav dogovor? Znaci dogovor je da naprave klanicu na BEG-LCA i BEG-BCN ili BEG-FCO?
Dogovor da JU pokrene letnju destinaciju BEG-MLA na pocetku zimskog reda letenja?
Dogovor da Air Serbia najavi NCE a onda je istisne W6?
Ili dogovor da W6 leti za LYS a onda kad „razradi“ liniju JU da je preuzme? Ili SZG ili HAJ? Ili na taj dogovor podrazumeva da JU preventivno pokrene sve to da se ne bi W6 vratio?
Ili tek sledece godine ce biti borba kad JU doda pojedine linije…? I to ne slucajno neke.
Iza W6 ne stoji bas Orban vec znamo ko…
Ko stoji iza W6? Ja ne znam
U prvom redu IndigoPartners.
Ma jasno!
Wizz na proleće kreće ogromnu ekspanziju u Beogradu. Pratite i gledajte koliko ce linija novih biti.
Hajde da vidimo i to cudo
Daj bože. Za sada smo najavili eksapanziju, ali ona nije ogromna.
Ne palite narod. Nema nista od toga.
Bice neka povecanja ali ne i ogromna ekspanzija.
Za sada je tako. Povećanje, ali ne ogromno.
Zasto ste mi obrisali komentar, Alene? Kulturno sam Vas pitao zasto niste nikada poredili Wizzove baze u Beogradu i Rigi, jer su i nacionalni prevoznici u ta dva grada slicne jacine i mogu se medjusobno porediti. Umesto tog poredjenja, pravite poredjenja sa gradovima koji nemaju nacionalne prevoznike (SKP, BUD) ili imaju slabije i manje od JU (SOF, OTP) ili sa gradovima koji su turisticke meke (FCO, MXP, VIE)…
Nisam vam obrisao taj komentar. Čak sam i odgovorio na njega rakavši da mi ovdje uspoređujemo širu regiju, a ne udaljene aerodrome koji imaju malo veze sa regijom.
Komentar je obrisao Alen Foglar
Nitko nije obrisao komentar. Odgovoreno vam je na njega.
Off:
LOT povecava Beograd sa 9 na 11x nedeljno.
U isto vreme smanjuje:
1. Zagreb smanjuje na 11x (bilo 13x).
2. Split smanjuje na 3x (bilo 6x).
3. Dubrovnik smanjuje od 01.05. na 4x (bilo 7x).
Pre toga u 4. mesecu smanjuje na 3x (bilo 5x).
Kada su ta povećanja i smanjenja?
LOT nije imao 13 letova iz WAW za ZAG. Najviše je imao 12. Split je bio prošlog ljeta 3 leta tjedno. Dubrovnik je bio 7 letova.
Od 26.3.2023. godine, tj. od pocetka letnje sezone.
Thanks
Pitaje AeroRoutes. Izmislio ova povecanja/smanjenja nisam, samo sam prosledio info.
Nop. Mi vodimo vrlo preciznu statistiku i to jednostavno nije točno.
LOT Polish Airlines in last week’s schedule update adjusted European flights to/from Warsaw in Northern summer 2023 season. Planned frequency listed below is based on schedule comparison 20NOV22 vs 27NOV22, not comparing to previous season.
Warsaw – Amsterdam Increase from 3 to 4 daily
Warsaw – Astana Reduce from 4 to 2 weekly (787-8 continues operating, instead of 737)
Warsaw – Belgrade Increase from 9 to 11 weekly
Warsaw – Berlin Reduce from 14 to 13 weekly
Warsaw – Bucharest Increase from 20 to 21 weekly
Warsaw – Chisinau Increase from 7 to 13 weekly
Warsaw – Cluj eff 01MAY23 Reduce from 7 to 5 weekly (3 weekly unchanged in April)
Warsaw – Copenhagen Reduce from 21 to 20 weekly
Warsaw – Dubrovnik eff 01MAY23 Reduce from 7 to 4 weekly (Reduce from 5 to 3 weekly in April)
Warsaw – Hamburg Reduce from 18 to 17 weekly
Warsaw – Milan Malpensa Reduce from 21 to 19 weekly
Warsaw – Ostrava 5 weekly service removed in NS23
Warsaw – Prague Increase from 27 to 32 weekly
Warsaw – Riga eff 01MAY23 Reduce from 14 to 10 weekly (10 weekly unchanged in April)
Warsaw – Split Reduce from 6 to 3 weekly (seasonal service in 2023 begins on 01MAY23)
Warsaw – Stockholm Arlanda Reduce from 21 to 20 weekly
Warsaw – Venice Reduce from 7 to 6 weekly
Warsaw – Zagreb Reduce from 13 to 11 weekly
Kao što rekoh podaci nisu točni. Mi vodimo vrlo preciznu statistiku i to jednostavno nije tako.
Procitajte sta pise. Pise da su ovo smanjeja naspram prvobitno planiranog reda letenja za leto 2023. Iziricto pise da nije u poredjenju da prethodnom letnjom sezonom. Zar je toliko tesko da nesto procitate?
Sorry nisam tako shvatio. Kako netko zna kakav je bio plan za ljetnu sezonu 2023? Pa ti redovi letenja se tek definiraju.
Split nije smanjen naprema prijašnjim godinama već je plan za sljedeću reduciran.
Split nije smanjen spram prošle godine jer je i prošlog ljeta imao 3 tjedna leta.
Što znači plan za slijedeću godinu je reduciran? Pa reduciranje je smanjenje.
Off:
Air Serbia sve cesce salje A319 za VIE. Danas 2x poslat. Pre neki dan i A320.
Nije ni cudo sto ce od proleca biti povecan broj frekvencija za VIE na 18x nedeljno.
Takodje FCO ide na 12x nedeljno.
U proslih 7 dana bilo je 14 rotacija za VIE od strane JU. Od toga je 11 obavljeno sa ATR72, dok su 3 obavljene sa A319. No, puno previse kajgotarite i pisete nonsense jer ovde cesto citamo kako se JU letovi za LH hubove ne racunaju buduci da JU nema nikakvu saradnju za mamaLufti. P2P putnici ne postoje i jedino se LH letovi i letovi njenih partnera/feedera (OU) racunacu u konektiranost. Direktna konektiranost od strane JU ne postoji!
Svaka čast za A319 na VIE.
Lupate glupsti ovo da ne postoje P2P putnici. Ali oni stvarno nemaju veze sa konektiranošću preko LH hubova. Što vam trebaju ovakve djetinjarije i gluposti?
Bolonja +1
Dizeldorf +2
Istanbul +11
Malta +1
Za sada. Siguran sam da će još mnoge rute biti pojačane u odnodu na predhodno leto.
AMS povecan na 10x.
Sigurno da hoće.
Sigurno da hoće.
Impresivno. Gde se sve mogu videti ova povecanja, jel ima neki sajt?
Na sajtu Air Serbia.
Ukucajte zeljenu destinacuju i dobicete izlistane polaske.
Air Serbia je poslala prošli tjedan A320 radi kvara na ATR 72. Na letu je bilo jako malo putnika. Tko zna što je razlog današnjeg slanja tog aviona.
Да, Ер Србија је послала прошле недеље А320 због квара на АТР 72.
Da
Da.
Autor vec danima tvrdi da je TAROM veci od Air Serbie, medjutim to nije istina. Evo i cinjenica:
Posmatrani period je 28.11. – 04.12.
TAROM 250 letova nedeljno i 15 aktivnih aviona (4 aviona ne lete)
AirSerbia 298 letova nedeljno i 17 aktivnih aviona + YR-URS, dakle 18 aviona (3 aviona ne lete)
Takodje, autor je govorio i o narucenim avionima, pa evo i tih podataka:
TAROM 8 narucenih (5x MAX8, 3x ATR76), ali flotu napustaju 4x A318 i 4x B737, tako da ce ostati na istom broju aviona od 19
JU 2 narucena (2x ATR76), ali flotu napustaju 2x ATR72 i 1x ATR75, tako da ce na kraju imati 19 aviona u floti, pritom gotovo je izvesno da ce sledece godine JU dodatno povecati flotu
I kako je onda TAROM veci od AirSerbie?? Alene? Air Serbia ima I vise aviona, imace vise I sledece godine, a ima i vise nedeljnih letova. Brojke sve govore…
Autor je jasno rekao da je TAROM bio veći od Air Serbie 2019. godine.
Da 737MAX će zamijeniti A318 i B737, no TAROM je najavio dolazak dodatniha aviona u lizingu, kao i dva širkotrupca.
Bio, ali nije vise. Pustite se proslosti, sada je manji. Pricacemo o tim avionima kada dodju, do tada stanje je ovakvo kako sam naveo. A tek te price oko dva B777… To se prica godinama, ali aviona nikako nema.
Nije godinama. To nije istina. TAROM je to najavio 2019. no potom je došao Covid-19.
Ма какви, они причају о летовима за Кину и САД већ преко 10 година. Нема ништа од тога. Овде се ради о фирми која је толико поклекла да у бизнис класи служи само воду, причам о Тарому. Какав дуголинијски саобраћај, какви бакрачи.
Nije to istina. Počeli su o tome pričati 2018, a intenzivno su iznosili planove 2019. Onda je došao Covid…
Evo pricali su o tome in 2017
Aug 7, 2017 — Romanian national carrier Tarom is to push ahead with the acquisition of up to three widebodied aircraft to support its long-haul network.
A premijer Rumunije je pricao o tome i 2012.
Stvarno ne znam za ovo, a ja stvarno pratim situaciju. Prva stvarna objava je bila o nabavi B777 koja je bila 2019. Nije premijer Rumunjske ništa pričao o tome 2012.
Nije godinama nego 3 godine? Ok.
Pa da. Dvije od tih tri godine su bile Covid godine.
Ma nema vajde. Autor poredi babe i zabe konstantno. BEG i SKP iako SKP nema nacionalnu kompaniju, a onda BEG i metropole kao sto su FCO, VIE… Svaka dalja rasprava je besmislena.
Pitanje za Autora. Zasto niste poredili BEG sa VNO? Wizz iz VNO ima 10 linija i 2 bazirana aviona, pritom VNO ima jakog nacionalnog prevoznika koji se moze porediti sa JU?
Usporedivali smo samo aerodrome sire regije, sto je i logicno.
A sta cemo sa ovime sto u budzetu za 2023. godinu nema novca za Air Serbiu?
Sad ce se naci jos minimum 10 razloga zasto to nije tako.
Nece, samo ce iznaci modalitete financiranja.
Ako neko misli da JU moze da prezivi bez pomoci drzave…. Mnogo se mi pravimo naivni i blesavi 🙂 🙂 🙂
Svakako idu u dobrom pravcu, ali budimo realni, do neke odrzive profitabilnosti deli ih jos 3,4,5 godina.
U medjuvremenu, treba ih podrzati i pozeleti im svu srecu, ali nikako ne smemo da se zavaravamo i stavljamo ruzicaste naocare kada za to vreme nije.
Ma naravno, dobijace oni prikrivene subvencije na razne nacine, kao sto to dobijaju i mnoge druge kompanije. To nije sporno. Samo vise nece biti onih 20,5 miliona evra direktno iz budzeta, sto samo govori u prilog da je drzava bila u pravu kada je govorila da taj novac sto se uplacuje iz budzeta ide na otplatu duga iz vremena JAT-a i da ga nece biti od 2023. godine.
Da na otplatu duga, taj dug se onda otplatio vec jednom 3-4 puta.
Potpisujem!!!
Поприлично глуп коментар. Ако их држава по први пут није уврстила у буџет то онда значи да су ове године довољно добро пословали како не би добијали директне дотације из буџета. Друго, Serbia Creates није обновљен ове године и то нам такође говори да им те паре нису биле потребне. На крају, њима је уплаћено пре неколико месеци 15.5 милион евра и то је очигледно било довољно да их осамостали.
За будуће, уколико немате конкретних доказа о њиховом финансирању од стране државе, онда се уздржите од коментарисања јер испадате наивни и блесави… а и хејтер. Чињенице а не спекулације.
А за крај, да је вама толико стало до ЈУ и да је подржите, ви бисте онда летели из Ниша за Београд па даље за Шпанију а не са Рајанером за неку сићу по крајње некомерцијалним условима.
Ne, vaš komentar je glup. Teze su vam da: JU treba da traži i uzima koliko im treba + da Nišlija treba da se ponaša ekonomski neracionalno. Nekim ljudima je dovoljno nalepiti stiker Serbia preko bilo čega i kreće gubljenje razuma. Hvala ali nećemo se tako ponašati, za dobro Srbije.
Нишлија а бога ми и ви се понашате нерационално, на штету Србије. Годинама сте ви и вама слични причали како је ЈУ рупа без дна и како ето црпи паре из буџета и тако штети држави.
Сада одједном се види да их нема у буџету за 2023. годину и полако настаје хистерија јер цела реторика пада у воду. Мени је ова хистерија фантастична јер JU незаустављиво корача напред и оставља све вас хејтере у својој прашини.
Неким људима је довољно налепити anti-Serbia стикер преко било чека и креће губљење разума. Вероватно та група живи на Нова и Н1 порталима и свршава на сваку негативну вест о Србији или њеном националном авио-превознику који од следеће године постаје самофинансирајући. Ви са вашим ставом и коментаром подржавате ширење fake news концепта а то више говори о вама него о нама који се боримо за истину.
Tu retoriku slušam od 1990, niste kreativni. Ne možete nas proglasiti većim izdajnicima nego tad što smo bili.
Da ne mistifikujemo, subvencije su porezane zbog smanjenja budžeta, kako se trenutno čini BDP neće stići ni do +3% ove godine, a za sledeću predsednik najavljuje armagedon. Ali ne brinite, za ono što ima stiker Serbia ćemo napraviti rebalans u svakom trenutku i skinuti sa prosvete, zašto da ne. Kad se pojavi neki snimak nasilja iz škola uvek me šokira ne samo nasilje, toga ima svuda, nego činjenica da nam škole izgledaju identično kao pre 40-50 godina kad sam ja učio. Kad budemo shvatili da tu treba mnogo ulagati biće za nas kasno. Odnosno već je. Neverovatno je da vi to posmatrate sa osmehom i aplauzom.
Bome škole u Srbiji su istinski u tragično lošem stanju. Bio sam radi posla u nizu škola i stvarno nisu u dobrom stanju. Otale su u sedamdesetim godinama i vrlo su derutne.
Upravo zato Srbija bi morala razmisliti u što ulaže novac.
Ako cemo o skolama izgleda da ni u Hrvatskoj nije sjajna situacija sto vidimo iz aktuelnih novinskih natpisa.
Savet – pocistite prvo ispred svog dvorista.
1. “Prošle godine veliku buru u javnosti izazvala je priča o ruševnoj Područnoj školi Sičice, Osnovne škole Ljudevita Gaja iz Nove Gradiške. Dio roditelja tad je pozvao inspekciju zbog opasnosti koja prijeti njihovoj djeci od uništenoga krova iznad dijela školske zgrade.
Ovih dana posjetili smo Sičice da vidimo je li se išta promijenilo otad, kako su obećali. Odgovor je kratak – nije”
2. “U PAZINSKOJ Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile, u najrazvijenijoj županiji u Hrvatskoj, čime se hvali Istarska županija, umjesto adekvatnih sanitarnih čvorova generacije srednjoškolaca i dalje koriste čučavce, objavio je lokalni portal Istra24. Dodaju kako su ti čučavci trebali biti zamijenjeni još davnih dana, ali nisu pa su stvari u svoje ruke preuzeli roditelji jer ni škola ni Županija ne čine ništa.”
3. “Škola u Gornjoj Kustošiji u tako je lošem stanju da roditelji ne žele u nju slati djecu”
4. “Dobrovoljnim radom sedamdesetih godina prošlog stoljeća školu su izgradili mještani. No ono što su prije pedesetak godina u bivšoj državi svojim rukama napravili mještani, u današnjoj Hrvatskoj netko bi trebao obnavljati i održavati, ali to se ne čini pa je škola u Rogotinu u iznimno lošem stanju.”
Jasno da i u Hrvatskoj ima škola koje su neprimjerene. Ali vam garantiram da je ogromna većina škola obnoveljena i to jako kvalitetno, a izgrađena je i gomila novih škola. Ogromna većina!
To ne sumnjam, slicno je uradjeno i u Srbiji samo uvek ostane onaj procenat koji bode oci.
Nažalost u Srbiji sam obišao velik broj škola, ali baš ni jednu nasam vidio da je bila iole prihvatljiva.
No, ne možete rači da u tim silnim godinama Air Serbia nije progutala enorman novac.
Država je iznašla nove modalitete financiranja Air Serbie i više ne koristi budžetska sredstva što je vrlo škakljivo radi EU. Tek treba vidjeti koliko će dokapitalizacije ili neke treće metode biti iduće godine.
Ponašati se neracionalno nema smisla. I da gubljenje razuma jednako tako.
To hoće li država, koliko i kako financirati Air Serbiu tek ostaje da se vidi.
To tek treba vidjeti. Ako nista drugo budu se opet malo dokapitalizirali.
Wizz je pre par danas A321 zamenio sa A321neo.
Jos jedan znak da mu lose ide.
Verovatno ide bolje u Sofiji gde je upravo otkazao preko 35 letova do polovine decembra.
Zamjena A321 sa A321neo ne znači baš ništa osim da je uveden noviji avion. Razlika je u 9 sjedala, zanemarivo.
Da. Mogli su i A320 da dovedu umesto A321neo pa nisu.
Zasto bi pobogu to napravili?
Sto da ne? Pa pogledajte sta su sve smanjili u Skoplju i Sofiji do polovine decembra. Bukvalno preko noci smanjili.
Ne samo u Skopju i Sofiji.
Zato što nisu dobro procenili tržište i nisu mu ponudili nijednu novu leisure liniju do pre godinu dana. Trebalo je JU da ih ubedi da pokrenu Barselonu ili Nicu? JU može da leti istovremeno PMI, Valensiju i Malagu, neretko sa A320 i po ceni 250-400 eur, a Wizz ne može? U Italiji se nisu makli dalje od Rima i Milana, to su destinacije koje BEG ima decenijama. Tek prošlog leta su se setili da postoje grčka ostrva, a onda su odabrali jedan mainstream i jednu nišu sa koje se evo i povlače. Pored Rodosa na koje im je uleteo Aegean.
Da, Wizz sigurno ne dobija uslove kao na drugim aerodromima ali dobija iste kao JU. Da li oni sa 3 aviona treba da dobiju bolje uslove od kompanije sa 20? Trenutno nema potrebe za tim. Broj destinacija se povećava, cene karata kao što vidimo iz vaših tekstova nisu u Beogradu najveće… Wizz je očigledno prespavao momenat u kom je BEG prestao da bude samo gasto aerodrom. Ako nedajbože propadne JU hub&spoke strategija, probudiće se oni.
Bukvalno. Jos naveo primer Skoplja gde imaju sve do jedne gasto destinacije. Cak i BCN (koja im je leisure bila) ukinuta.
Primjer Skopje je indikativan, iako ne najbitniji. Daleko su bitniji ostali aerodromi šire regije.
Stoji.
Huge!
Stoji
da
potpisujem
Niste u krivu.
Sve smo ovo prosli:
1. Wizz Air u Beogradu MORA da posluje komercijalno. Placa takse kao i sve druge kompanije i jedini popust ima (kao sto imaju i sve druge) je kada dostigne odredjeni broj putnika.
Wizz je pokusao jednom da ucenjuje Beograd. Povukli jedan avion, porezali linije, pretili da ce da odu ako im Beograd ne da posebne uslove. Beograd je ignorisao i Wizz se polako vratio.
Dakle nema 5€ za taksu, nema subvencija i ko zna cega jos da bi bio tu. Nema ni vikend baze. Normalna baza sa tri A321 pre svega stabilna.
Eto pitanje je zasto je Wizz napustio Sarajevo posle godinu dana a Beograd nije? Kako je ucenio Sarajevo a Beograd nije mogao?
Secamo se elitnog aerodroma Zagreba sve do korone. Ponos i dika sto nemaju LCC. A onda bam korona i hteli ili ne morali su nesto da urade. Doveli Ryanair koji cak bez subvencija nece ni Stokholm, Berlin, Bukurest ili Prag da pokrene. Ne samo spustene takse nego plus subvencije.
2. Uporedjujuci baze W6 u BEG i SKP je vrlo degutantno. SKP nema nacionalnog prevoznika, daju pare W6 da leti (sto je dobro jer ni to ne bi imali). Skoplje takav divan primer da do AMS, CDG, MUC, LHR ili FRA mozes busom koji ces da hvatas sa EIN, BVA itd.
3. Rumunija je velika zemlja, prostrana. TAROM ima slican broj aviona kao Air Serbia, doduse nema ni sirokotrupne niti ima u planu da ih ima. TAROM ima razgranatu mrezu letova unutar zemlje gde feed-a svoju bazu OTP. Bukurest je glavni grad jedne EU i NATO zemlje. Izolovan na jugoistoku drzave gde nema konkurentnih aerodroma a ima ogroman broj turista. Ogromna dijaspora u Britaniji, Spaniji i Italiji odakle uglavnom dolaze avionom jer su previse udaljeni za masovniji dolazak autom ili busevima. Animawings i Air Bucharest… toliko imaju veliki broj linija da se jedva izbroje! A mnogi i ne znaju da postoje. BlueAir tako dobro islo da je ugasen i ostala mu dva prastara Boeinga.
Jednostavno Bukurest tj. Rumunija je jedno ogromno trziste mnogo vece Srbije.
4. Sofija ima vrlo loseg nacionalnog prevoznika. TAROM i Air Serbia su u mnogo boljem stanju. Zamislite kompaniju koja je do pre par meseci letela triangl SOF-BER-FRA-SOF. Mali broj linija, mali broj aviona – nedovoljno za jedan grad (koji u blizini ima ogroman ski kompleks) a jos manje za celu drzavu. Takodje Bugarska je EU i NATO drzava sto povlaci odredjene benefite. Takodje imaju i ogromnu dijasporu. O tome kako se vodi bugarska nacionalna kompanija, ko je tu glavni i zasto uopste postoji a znamo da je LF katastrofalan, losiji cak i od OU – bolje da ne pisemo.
Otkada se Ryanair pojavio u Zagrebu kruzi stalno prica da mora i u Beogradu da dodje.
Kao prvo Ryanair nema baze van EU sem Maroka. Kao drugo Ryanair nikada nece pristati da posluje komercijalno u Beogradu.
On trazi niske takse, subvencije, oglasavanje i cim mu nesto ne ispunis – spakuje se i ode.
Slobodno Ryanair neka dodje, postoje putnici kojima je Ryanair kult. Samo neka posluje komercijalno pa kako mu bude.
Nikako ali nikako ne moze putniku da smeta razvoj Air Serbia. Da li su hubovi ili leisure linije ili tipicne gasto ili neke koje nismo ni mogli iz Beograda da sanjamo. Sve to sada imamo. Iz Beograda 4 long-haul linije. Bazirana dva sirokotrupna. Plus koliko uskotrupna? Od TSN preko cele Evrope do JFK i ORD.
Imali smo sada analize FR, OU i W6, JU. Apsolutno nista vise putnik ne placa sa JU u odnosu na ostale pomenute kompanije.
Beograd ima letove do svih hubova. Iz Beograda sasvim normalano mozete na primer do Berlina jedno 6x nedeljno koliko ima i do Praga, do Stokholma i JU i W6 lete, do Bukuresta cak 13x nedeljno! Mozete bez presedanja preko zime cak 6 ili 7x do BCN. Mozete i do Ankare, Valensije, Bolonje, Barija, Liona, Nice, PMI itd itd.
LH grupa je izuzetno dobro rasporedila snage u Beogradu: LH za FRA 2x dnevno (A321/A320), MUC 2x E/CRJ (od marta se uvodi 3. dnevni let), Swiss za ZRH 2-3x dnevno A220/E295, VIE 2-3x dnevno E.
Sem MUC na svim ostalim linijama imaju JU kao glavnog konkurenta koji im odvlaci dosta P2P putnike.
Po kapacitetu imamo vec najjacu liniju u regionu: BEG-IST. JU i TK salju najvece uskotrupne avione i do 6x dnevno! Preko IST mozete gde hocete da presedate, bukvalno!
Beograd je odlicno povezan i sa hubovima ali i sa drugim aerodromima, neki su potpuno egzoticni. I uskoro ce biti jos povezaniji. Samo sledece godine minimum 10 a verovatno i vise novih linija.
Beograd ima i druge LCC koji su prisutni poput flydubai koji leti 2x dnevno! Ni on ne trazi 5€ takse i subvencije 🙄 niti Norwegian, Air Cairo, Pegasus niti easyJet koji jeste smanjio prisustvo ali i dalje je tu.
Bravo, svaka cast na komentaru. Ja ne bih bolje napisao.
Predlog sa Alena, da na ovom blogu u wordpressu ubaci opciju “like” i “dislike” komentara, kako bi odvojili žito od kukolja. To je opcija koja može da se ubaci za 5min a može biti veoma korisna
To se neće desiti.
Zašto ne? Samo još jedna opcija, jednostavna a korisna.
I da se nadovezem za Skoplje:
Beograd danas, bez subvencija za W6, ima 3 A321.
W6 u Skoplju kao jedina bazirana kompanija kojoj se placa da bi letela, ima 5 A320.
Ko ce sta imati sledece godine je upitno.
Precunajte kapacitet tih aviona ako ih vec spominjete.
Nevjerojatno da vi naglašavate Skopje, a zanemarujete Rim, Milano, Beč, Budimpeštu, Bukurešt, Sofiju…
Odgovorio sam. Obrisali ste komentar.
Ово је регионални портал, ако се не варам. Пореде се аеродроми на простору бивше заједничке државе. Било би доследно да се од тога не одступа.
Da, ovo je regionalni portal i od toga se ne odstupa.
Stoji.
1. Ne razumijem što vas toliko smeta vikend-baza. Razlog joj je šparanje aviona. Zagreb ima velik broj letova u dane kada ne leti Lauda zbog vikend baze i to avionoma drugih baza. Što je tu loše po Zagreb?
Nitko nikada nije rekao da je dobro što Zagreb nema LCC; upravo suprotno to smo žestoko kritizirali ovdje na portalu. Ryanair ne dobiva ni jednog centa subvencija u Zagrebu. Zašto iznosite neistine?
2. Zašto se lovite na Skopje uz toliku masu drugih aerodroma šire regije na koje leti Wizz Air sa bitno više aviona nego u Beograd?
3. Bukurešt je samo 1,2 puta veći od Beograda po broju putnika. No ima ogroman broj Wizz Airovih i Ryanairovih aviona. Animawings i Air Bucharest imaju 4 aviona. Malo li je? Sad na to dodajte TAROM, Wizz Air i Ryanair i doći ćete skoro do 50 aviona. Blue Air je poslovao do nedavno i bio ogromna konkurencija Wizz Airu, pa je svejedno Wizz Air opako rastao.
4. Da Bulgaria Air je u lošem stanju sa samo 11 aviona, Ali tamo Ryanaira ima brdo avona, a on je ogromna konkurencija Wizz Airu.
Ne mora Ryanair imati bazu da bi letio u Beograd. Nema bazu ni u Nišu, Tuzli i Banja Luci pa svejedno tamo leti.
Kao što se Ryanari spakira i ode isto napravi i Wizz Air.
LH grupa ove zime ne leti 14 dnevnih letova za FRA i MUC nego daleko manje, 12 letova za MUC i u prosjeku 9,5 letova za FRA.
1. Uopste mi ne smeta vikend baza. Neka vam je. Da je bilo kako valja ne bi bila vikend baza. Sto nije u Becu vikend baza? Sto nije u Bukurestu? Sto nije u Sofiji vikend baza? A u Rimu?
Ryanair dobija za sve linije koje nisu u saobracaju duze od 2 godine. Sami ste rekli da nece za Berlin ili Stokholm jer im ne daju pare. Gde je tu neistina? Onda vi pisete neistine.
2. Zato sto ste vi napisali poredjenje sa SKP a ja odgovorio. Sto vam to smeta? Zar nije istina?
3. Vec je 5x objasnjeno zasto je u Bukurestu tako. Nemojte spamovati.
4. Pa upravo je to i razlog. Sa 11 aviona od kojih koliko dnevno obave letova i sa kojim LF?
Plus za Sofiju ste dobili adekvatan odgovor.
Haha Alene, jaooo. Pa kada bi Ryanair bio prisutan kao sto je u Nisu ili Tuzli onda biste napisali kako to da Zagreb, Sofija, Bukurest itd. imaju bazu a Beograd NEMA?
Neka dodje Ryanair, neka plati kao sto placa W6 pa nek leti gde hoce. Vrlo jednostavno.
Beograd nije tolerisao ucene i ispade W6 pa nece ni FR.
Zagreb je to MORAO. Da niste tako nisko pali nikada ne biste ni videli FR u Zagrebu.
Ma izvlacite prosek kolilo hocete. Sa A321/A320 za FRA, E/CRJ za MUC, A220/E za ZRH i E za VIE sasvim dovoljno!!! Sasvim!
BEG-LH hub-XXX-LH hub-BEG = koliko god hocete kombinacija za odlicnu povezanost.
Drugo, Beogradu ne treba toliko LH jer Beograd sasvim pristojnu P2P mrezu ima. Mi putujemo direktno i do Berlina, Stokholma, Praga, Bukuresta ali i do JFK, PEK uskoro i do ORD i TSN i jos brdo brdo destinacija.
Indikativno je da nista niste odgovorili za cenu JU letova (i sta je dobro a sta lose za putnike), nista za konektiranost Beograda sa svetom i Evropom, nista za liniju koja ima najvise kapaciteta u regionu i da preko IST mozete bukvalno bilo gde, nista za to sto je Beograd tako los za LCC da je flydubai povecao na 2x dnevno, da je tu i Norwegian, Pegasus (koji salje najvece avione), easyJet takodje i dalje prisutan i sve ostalo sta vam se ne svidja a napisano je.
Opet da vas podsetim, Beogradu toliko ide lose da ce i sledece godine dobiti vise od 10 novih linija kao i brdo dodatih frekvencija.
1. Zašto? Lauda to radi i drugdje? Što je tu loše po Zagreb? Što time Zagreb gubi? Ryanair ne dobiva subvencije u Zagrebu. Rekao sam da mu je smanjena taksa (kao i na nizu drugih aerodroma gdje se motivira dolazak novih kompanija i otvaranje novih linija), a ne da dobiva subvencije.
2. Skopje je potpuno nebitno u kontekstu drugih luka šire regije. Ali je i indikativno. I te kako.
3. Ja ne spamam.
4. Stvarno nebitno. No, da i nema Bulgaria Aira-u Sofiji (a ima) ostaje Ryanaira sa velikim brojem aviona i linija kao glavni konkurent.
Nebih napisao jer Ryanair za sada ne otvara baze izvan EU i UK. No, to svakako nije izgovor zašto ne leti iz Beograda, a leti iz Niša, Banja Luke, Tuzle, Podgorice, Splita, Dubrovnika, Pule, Rijeke.
Neka dođe. Ali zašto ne dolazi?
Zagreb je morao dobiti LCC prije 20 godina. Bio je zadnja luka u Europi po broju LCC. Konačno se to i desilo. Hvala bogu.
Beograd istinski nije dobro povezan sa LH bazama.
Zašto bih odgovorio na ova pitanja. Zamaaero je više puta o tome pisao i to vrlo pozitivno. To nije tema ovog članka.
1. Samo sam pitao zasto to samo radi u Zagrebu a ne i u drugim bazama? Zasto je Ryanair do kraja jula rezao Zagreb? Sta je bio problem? Sto toga nije bilo u Bukurestu ili Sofiji na primer?
2. Bitno je. Da nije bitno ne biste SKP spomenuli u prvim recenicama clanka.
3. Hm… pa ako vam jedno 10x napisem sve vezano za OTP i koliko je rumunsko trziste vece od Srbije te da su u EU i NATO a vi opet jedno te isto…
4. Ostaje. Videli smo da Sofija ima skoro duplo vise aviona od Beograda. Da ne pricamo o kapacitetu tih aviona… bolje ga ne bih spominjao u kontekstu ponizavanja drugih.
Vrlo jednostavno. U Beogradu nece dobiti 5€. Nece moci da ucenjuje, nece moci da trazi udruzeno oglasavanje i sta ti sve ne i na kraju nece ni bazu imati.
To je vas subjektivni osecaj. Objektivno jeste dobro povezan.
Glavni razlog zasto nije potrebno biti tako dobro povezan sa LH hubovima (kao sto MORA Zagreb) je ogromna mreza destinacija iz Beograda.
Nije tema clanka ali su to sve razlozi zasto je nesto tako kako jeste. Ne moze se gledati udka slika vec mora sira. Tj. trebalo bi. Sad kako ko hoce…
Ne radi Lauda to samo u Zagrebu, radi to i u drugim bazama.
Da, SKP je indikativan. Vrlo indikativan.
OTP je samo 1,2 puta vevi od BEG pa svejedno Wizz Air ima 4,5 puta vise aviona.
Ovo smo sada ponovili treci puta i vise necemo ponavljat kao i sve ostalo. Ponovite li jos jednom izbrisat cu vam post.
Ajde prosvjetlite nas zašto ne lete za Beograd. hoćete reći da im neko brani?
Zato sto nisu zadovoljni sa uvjetima na aerodromu.
Pogledajte odgovor. Kaze nisu zadovoljni uvjetima na aerodromu.
Verovatno su zato zamenili dva A320 sa A321 i dovukli treci 😂
Mi govorimo o Ryanairu u Beogradu.
Kada se spominju LH i JU kao da postoji dogovor da JU ne leti MUC (ne može se reći da ima malo putnika iz Beograda za Minhen) a da LH ne leti DUS (jedna od najboljih linija JU)
Mozete slobodno da verujete i to 100% da izmedju JU i LH ne postoji nikakav dogovor. Cak i neki najmanji po bilo kom pitanju. Bas naprotiv.
Zasto onda ne mozemo da znamo koji je razlog da JU ne leti za MUC?
Iskreno ja ne mogu da vam napisem a ako hoce neko iz JU da se javi i napise, slobodno.
Možda ipak ne žele previše da čačkaju mečku.
Možda
Možda.
To pitanje morate postaviti JU.
Upravo tako.
Istina.
LH ne leti ni jedan jedini let iz DUS osim za FRA i MUC. Zato ima Eurowings koji leti za BEG iz DUS.
Ryan nikako ne može biti 26 put veći u Bukureštu nego Air Serbia u Beogradu, ovo je totalna glupost
Ne piše u Bukureštu nego općenito da je 26 puta veća kompanija (u cijeloj Europi) od Air Serbie
Pa ona argument pada u vodu, to je kao da poredite Wizz u Budimpesti i Croatiju u Splitu
Zasto bi padao argument u vodu. Daleko veca kompanija= daleko veca konkurencija.
100% ste u pravu.
Ne znam da li ste primetili ako sve je postalo lose u Beogradu i generalno u Srbiji:
1. Wizz sporo napreduje – evo ga samo sto ne ode.
2. Kodser sa Turkisem nije bajkovit – verovatno je najgori te vrste koji je ikada postojao jer eto sa skoro 6 letova dnevno covek uzeo jedan datum, proverio cene i to je jasan STRUČNI zakljucak da tu nije nista bajno.
3. Long-haul linije Air Serbia su sve politicke i nema se sta uzimati u obzir jer su neracionalne sem 1x nedeljno Hainan. Zagreb ima sezonsku liniju Air Transat koja ima vise frekvencija od Hainan u Beogradu tako da tehnicki Zagreb ima veci broj letova od Beograda!
4. Odlaze kompanije iz Beograda!
-easyJet ukinuo jednu liniju a EW suspendovao apsolutno sve linije (kao da ih imao 10).
Sa druge strane broj linija drugih kompanija raste, broj frekvencija se povecava, dolaze neki sa vecim avionima nego sto su planirali tipa LH iz FRA i A3 iz ATH.
5. Lose je sto se Air Serbia siri i razvija jer nije dobro za putnike. Nama treba Ryanair da mu spustimo taksu na 5€, damo subvencije pa da nas pretvori u vikend bazu jer stedi Lauda flotu! Ako niste znali to je obrazac kome Beograd treba da stremi.
6. Beograd najsporije napreduje od svih. Sve je traljavo, puno previse lose, ma uzasno.
7. Morava je nesto najgore sto je moglo da se desi na ovo svetu o cemu treba pisati minimum jednom nedeljno. Sa druge strane imamo Osijek koji posluje par decenija gde jedan Portoroz bez bilo koje redovne linije ima duplo vise putnika od Osijeka. Sa druge strane Morava samo jednu liniju i to 2x nedeljno. Brojke skoro slicne sa OSI.
8. Nis momentalno zatvoriti. Prosto smeta. I on je verovatno jos gori nego Beograd i Nis. Sreca nemamo jos neki aerodrom jer i on bi bio u ovom drustvu najgorih.
Nis 2021. imao manje putnika od 2020. Logicno. Ostao na dve PSO linije, slabo popunjene zbog katastrofalnih ogranicenja, drugi letovi takodje desetkovani do je pocetkom 2020. sve do pojave korone imao „samo“ 12 linija PSO koji su ogroman broj putnika akumulirali. Plus redovne sa W6 i FR.
Ali jedno 2000x da se napise kako je Nis najgori i jedini imao manji broj putnika 2021. u odnosu na 2020.
Ali zato kada je Morava preko leta imala broj putnika kao Osijek odmah se prisetimo da nema PSO. Nema. Tad je u redu to da se kaze.
Kako se Air Serbia jos vise siri, kako vec 4 long-haul linije ima Beograd a bice jos jedna vrlo brzo, kako se povecava prokleta konektiranost (mada daleko smo od Zagreba, jbg. nemamo 5 dnevnih letova sa A319, Embraerom i Q400 za FRA), kako raste broj putnika nervoza ce biti sve veca i veca! Upamtite to!
1. Ne to nije istina. Wizz Air ne odlazi iz Beograda
2. Deal nije baš tako bajkovit kako se prestavlja ako je cijena karte Turkisha na letu Air Serbie 120% veća nego na vlastitom letu. To u slučaju Air France-Croatie/Air Serbie i Lufthansa/Austrina-Croatie nije tako.
3. Long-haul Air Serbie jesu političke linije, to je već više puta dokazano.
4. Da to je istina
5. Naravno da nije loše da se Air Serbia razvija. To niste nigdje pročitali. Beograd jest jedini aerodrom šire regije koji nema Ryanair.
6. To niste nikada i nigdje na ovom portalu pročitali.
7. Morava jest jedna od najvećih gluposti Europe. Ogroman nonsens za Srbiju. Da ona ima samo jednu linju sa dva polaska. Osijek je aerodrom se vrlo skromnim prometom, puno preskromnim. O Moravi smo pisali sveukupno na ovom portalu 5 puta u 6 godina. Najmanje od svih aerodroma u regiji.
8. Notorni je nonsens reči da Niš treba zatvroriti. To na ovom portalu niste pročitali. Upravo suprotno. Niš se treba vratiti na vođenje dok je bio stari management.
Ви очигледно не знате да је JU дала TK-у цене за кодшер на њиховим летовима.
Дакле, ако је много јефтиније летети са ТК него на ЈУ кодшеру онда је за то крива Ер Србија.
Koje to ima logike?
Господине, Ви стварно не препознајете иронију?
Samo je odgovoreno na komentar, neovisno o njegovom karakteru.
То онда значи да на иронични коментар одговарате, такође, у ироничном стилу?
???
Ako su long haul linije Air Serbie političke, onda pretpostavljam da ih pune političari? 🤣
To je nonsens prve klase.
Srbija ima strasno dobre politicke odnose sa SAD pa zato pravi politicke linije sa njihovim gradovima.
22:22
Dobar, dobar 😂😂😂
Ne JFK je politička linija jer ju je isforsirao Vučić i za nju je plaćao 5 milijuna EUR.
Koja se na kraju pokazala kao pun pogodak pogotovo tokom pandemije i otvorila vrata za sledece TATL linije – prvi je ORD a kasnije i YYZ.
Verovatno ce i ORD biti politicka jer tamo ima Srba koji se bave politikom a evo i Hainan leti politicki za Beograd samo da bi uslisio Vuciceve molbe po cenu gubitaka.
Neverovatno mocan taj Vucic!
Tijekom panedmije svakako jest!
Naravno da ne. Ali LF baš i nije bajan na letovima ja JFK.
Како није добро за аеродром ако су врло профитабилни? Друго Изиџет је укинуо једну линију због Визера.
Што се Букурешта тиче, то је зато што је Румунија неупоредиво већа а цела јужна Румунија је приморана да лети са Хенри Коанде. Други аеродром за нискобуџетне компаније су затворили.
Додао бих још нешто, не заборавимо да је Београд аеродром са 23 базирана ваздухоплова.
JU: 20 (18+2)
W6: 3
Са ваше листе само се Беч и Букурешт могу похвалити сличним бројкама. Колико има базираних авиона у Будимпешти, Скопљу или Софији? Зашто Софија која по вама има тако велико и солидно присуство Рајанера и Визера није знатно боља од Београда у смислу броја путника? Да није било ограничења за путовања током прва 4 месеца, разлика између два аеродрома би била још мања.
Да ли сте испратили да је Визер озбиљно смањио свој број летова из Софије овог децембра? Ако се не варам преко 70 летова је отказано. Са друге стране, колико је JU отказала летова у том истом месецу?
Зашто тај Рајанер који је 26 пута већи од Ер Србије није помогао Будимпешти да боље послује ове године него су тренутно на -20% у поређењу са 2019. годином.
Зашто се спомиње Беч а не Атина где је А3 прегазио и Рајанер и Визер? Рајанер је десетковао своје присуство у Атини ове зиме.
Ваше поређење Београда и Скопља нећу ни коментарисати јер је крајње смешно.
Постоји тенденција са ваше стране да се Београд представи као нека врста аеродрома која каска за широм регијом. Након детаљније анализе видимо да је то далеко од истине. Број путника расте, инфраструктура се озбиљно шири као и сама понуда летова. Па који аеродром у широј регији се може похвалити да има 100 одредишта између којих су и целогодишњи летови за Кину, САД итд.
Наредна година ће бити феноменална за JU као и за BEG. Чекају нас јако лепе вести од којих ће путници из шире регије профитирати на првом месту.
Da ali eto, nedovoljno. I sve je gore i gore. Jos malo pa Beograd da se zatvori.
Svašta, ali baš ono svašta.
OK
– Beograd 23 avoina
– Bukurešt 49 aviona i to bez Blue Aira
– Sofia 41 avion
– Rim 82 aviona
U Ateni je A3 pregazio Ryanair koji stagnira, to nije upitno. No, još uvijek tamo leti i to prilično. Wizz Air ne leti iz Atene i zato se ne spominje, a tema ovog članka je Wizz Air.
Чекајте, ви сте реално набројали Рим? Хвала лепо, свака даља дискусија је бесмислена са вама.
A zašto ne? Pobogu????
U pravu je. Potpuno besmisleno!
Porediti Rim sa Beogradom. Sta je sledece? Da tipujemo na FRA ili CDG?
Zasto se malo ne spustite na zemlju.
Ok, cilj je poniziti ali mora to malo suptilnije. Ovako je smesno i jadno to sto radite.
Rimska baza Wizz Aira je i te kako indikativna, jer je tek nedavno pokrenuta a ima bitno više aviona od Beogradske. Ona pokazuje kako se Wizz Air drugdje (pa i u Rimu) brzo razvija.
Nedavno? A sto nije pokrenuta pre 10 godina? Sto je Wizz tek sad sacekao da otvori? U cemu je problem?
Wizz Air je inace divan primer otvaranja i zatvaranja baza.
U Beogradu je makar konstantan.
Za sada.
Друго како сте дошли до 41 авион у Софији? Па немају Булгарија, Рајанер и Визер толико.
Kada sam zbrojio sve aviona Wizz Aira, Ryanaira, Bulgaria Aira, te dio aviona ALK Airlinesa, BH Aira, European Air Chartera koji imaju baze u Sofiji.
Znaci Sofija skoro sa duplo vecim brojem aviona od Beograda ima tako malo razliku u broju putnika ovih meseci??? 😂😂
Jos BEG ima i 6 ATR i brdo A319 dok Sofija ima daleko vece avione u proseku.
Bravooo!
Bukurest duplo vise od Beograda! Bravoooo!
Ovo je nesto najbolje sto je moglo biti napisano. Cestitke!
A zar nije tako? Zar Bukurešt i Sofija nemaju viša aviona? I to posebno Wizz Aira i Ryanaira što je tama ovog članka.
Pa gde su im onda putnici? Sofija skoro duplo a Bukurest vise od duplo?
Bukurest ima i duplo putnika i jos vise od duplo, a Sofija ima jako puno charter aviona.
Pa i JU leti cartere. Sofija bi po ovoj brojci koju ste naveli trebala da ima bar duplo vise od Beograda.
Da ali Sofija ima baziranih 20 charter aviona. Air Serbia više nema ni jedan avion koji leti samo chartere.
Ocekivano je bilo da Sofija pored tolike gomile aviona i toliko veceg kapaciteta samih modela aviona ima bar duplo ako ne i vise od Beograda.
Nije obzirom da su to charter avioni koji ljeti lete prvenstveno iz Varne i Burgasa, a lete i diljem Europe.
EasyJet je ukinuo ukupno dvije linije (to je poanta članka da je spao na jednu liniju).
Nije dobro za aerodrom da mu jedan prijevoznik povećava tržišni udio preko 50%.
Bukurešt je tek 1,2 puta veći aerodrom od Beograda, no ima 4,5 puta više aviona Wizz Aira od Beograda, uz ogromna broj Ryanairovih aviona u bazi.
Ако има 4.5 више авиона а само 1.2 више путника онда ту неко јако, јако лоше послује и доказује да је Београд у праву када не форсира раст по сваку цену.
Da Wizz Air ima više aviona ali ne akumulira samo on broj putnika.
JU 💪💪💪
Beograd je sasvim ok i Wizzair ne moze da se nosi sa Air Srbijom.
Beogradski aerodrom ima skupe takse koje svi osim Air Serbije moraju da plaćaju…njima se oprašta tj mi ih plaćamo kao porezni obveznici.
I svi to znamo i stvarno ne razumem takmičenje na našu štetu, a korist tamo nekog šeika u UAE.
Bilo koja kompanija može dobiti na BEG isto što i JU, apsolutno bilo koja. Kada bude imala toliko putnika. Nešto ne vidim da čekaju u redu.
Da, ne čekaju u redu. Kako to?
Anon 06:36
Provala veka 😂 sta jos kazu na N1?
Evo da pitamo Vinci koji po vama dao pare za aerodrom jer ima viska i gde mu JU ne placa pa zivi od 3 W6 aviona 😂
Ajd da pitamo, a zasto? Rekoh da mi plaćamo kao porezni obveznici to a ne da niko neplaća.
Lako je biti sposoban kad imas neograničene resurse (odnosno miljenik si nekoga znamo koga)
Air serbia je uzasna avio kompanija kasni i otkazuje na traci…i to od početka ne od covid-a.
Za Njujork otići je tek lutrija!
Air Serbia otkazuje? Za New York je otići lutrija? Što pričate vi?
Šeika u UAE?
Zar nije država UAE vlasnik Etihada, koji je vlasnik Air Serbie.
Nije UAE vlasnik Etihada, nego Abu Dhabi. Etihad ima zanemarivo malo vlasništva Air Serbie.
Дајте конкретан и кредибилан извор за ово што тврдите.
A kako se može nositi sa Ryanairom, Austrianom, TAROMOM, easyJetom… u drugim bazama?
Pitajte Varadija.
Svakako ću ga pitati.
Само опрезно, да не буде као са интервнуисаним високим представником Рајанера, у вези са Загребом. Надајмо се да овде неће бити слаткоречивих изјава и нереалних обећања.
Bez brige.