autori: Alen Foglar, dopisnik (Beč) i Alen Šćuric, analitičar (Zagreb)
Alen Foglar je za zamaaero istražio koliko je letova otkazano, a koliko obavljeno u zadnjih dva mjeseca iz Zagreba za Mostar. Podaci su izvučeni iz Flightradara24 i iz GDS sustava. I došli smo do istinski poraznih brojki. Poraznih!
Na liniji OU 326/327 (u četvrtak i nedjelju iz Zagreba, u ponedjeljak i petak povratak) 9 letova je obavljeno, a 8 ih je otkazano. Nisu odrađeni letovi 11, 25. i 29.1., te 5, 8, 12, 19. i 22.2. Na liniji OU328/329 (utorak) provedeno je 5 letova, dva nisu obavljena, a let 13.1. je divertiran za Sarajevo. Nisu obavljeni letovi 3. i 17.2. To znači da je od 24 letova u dva mjeseca ostvareno 14, a 10 ih je otkazano, dok je jedan od tih 14 divertiran, što znači da ih je u Mostar sletjelo tek 13. OK, ovaj divertiran let se ne može uzeti kao greška kompanije jer je vrlo vjerojatno divertiran radi problema sa vremenom ili nekog drugog tehničkog problema radi kojeg se nije mogao ostvariti let za Mostar, te je avion poletio iz Zagreba.
To znači da je 41,7% letova otkazano. U II. mjesecu je stvar još gora, otkazano je 7 od 11 letova ili 63,6% letova. O moj bože! OK, neki bi rekli to je zato što je I. i II. mjesec loš, ima jako loš load faktor i malo putnika pa se i letovi otkazuju. To je potpuni nonsens, otkazivati letove samo par dana unaprijed ili na dan leta. To se jednostavno ne radi! Takve stvari se planiraju mjesecima ili bar tjednima unaprijed. Konačno od 8. do 15.1. nije bilo letova, dakle punih tjedan dana, te od 15. do 24.2. nije bilo 9 dana letova. Pobogu. Dva puta u dva mjeseca letova nije bilo 7 do 9 dana. Pobogu!!!!
Neki tvrde da je to radi problema sa Dash 8-400. Croatia je izbacila tri ova aviona iz flote radi dolaska Airbusa A220 u flotu (9A-CQA, CQB i CQD). No, jedan ovaj aviona je prizemljen skoro već mjesec dana (9A-CQF od 4.2.), a drugi je navodno ispao iz prometa (9A-CQC od 19.2.), stoga kompanija ima tek jedan ovaj avion u floti. O moj bože. No, Croatia ima jako puno A220, ima i te kako višak aviona (trenutno ih je u floti 14). Što nije poslala jedan od njih za Mostar? Problemi sa posadama koje nemaju dodatno školovanje za Mostar? Moguće, ali onda ostaje pitanje tranzicije na flotu i svih problema koje ista donosi. Konačno kompanija je na 14 ostvarenih letova za Mostar letjela njih 3 sa A319 i 3 sa A220-300. Dakle od 14 letova njih 6 je odrađeno sa duplo većim mlaznim avionima, ili 42,9%. Kakve je tek tu bio load faktor? O moj bože! A što će tek biti kada se iz flote izbace svi Dash 8-400 i ostanu samo A220?
Ali ovdje se postavljaju dva vrlo ozbiljna pitanja. Prvo što Croatia nije unaprijed planirala i najavila manji broj letova, te od 7.1. do 28.2. smanjila broj letova na 2 tjedno. Ovako ostaje neozbiljna, to ju košta puno za kompenzacije, smještaj, lokalni prijevoz i prehranu putnika, a putnici imaju ogroman broj neugodnosti i nezadovoljni su. Pobogu Croatia, to se ne radi!
I drugo, daleko bitnije, smije li Croatia otkazivati letove? Naime, ona za letove dobiva enormnih 900.000 EUR godišnje. Tek nezantno manji novac nego Ryanair dobiva za 193 tjedna leta iz Zadra. Ovo je puno, ali puno prevelik novac za bilo koju liniju. Pa ako dobiva toliki enorman novac po svakom letu odakle Croatiji pravo da otkazuje letove? Hoće li kompanija sada vratiti novac za neostvarenih 10 letova Gradu Mostaru i Republici Hrvatskoj? Hoće li biti plaćena za te neostvarene letove?
OK, možda je nešto letova bilo otkazano radi vremenskih ili nekih drugih tehničkih problema, kao što je 13.2. let divertiran u Sarajevo. Ali 42% letova sigurno nije otkazano radi tih razloga. To može biti samo izgovor. Konačno Mostar ima vrlo blagu klimu i tamo se letovi istinski jako rijetko otkazuju, čak i usred zime.
Ovako nešto je istinski neprihvatljivo, potpuno neracionalno, ovako nešto stvara opravdanu i veliku frustraciju kod putnika, te ih motivira da se odlučuju za alternativne oblike transporta (automobil, autobus, vlak), ili druge avio kompanije (u prvom redu Air Serbiu koja je pouzdana na ovoj liniji), te smanjuje broj putnika Croatie. Ono, ali stvarno bravo Croatia Airlines!
Nikad više Croatia letili smo do Zagreba iz njemačke proveli dva dana u zagrebu da bi letili treći dan iz ZG za MO i otkažu nam let u noći.
Da nije vlade HR propali bi brzo!
@anon 15.35: uz svo dužno poštovanje: OU nikoga ne ostavi sjediti dva dana u Zagrebu jer je let za OMO otkazan..
Teoretski je moguće, praktično jako malo vjerojatno.
Nisu vas rerutirali?
Totalno su nepouzdani i neozbiljni, tri puta sam se susreo s njihovum otkazivanjima za Mostar i vise tu ne letim. S druge pak strane, letovi za Beograd idu normalno, i onda kad CA ne moze sletjeti Air Serbia slijece. Avioni su im uvijek puni, nude i akcijske cijene izvan sezone. Za CA je dojam da ih uopće ne zanima hoće li biti prazan ili pun avion za Mostar. Čini se da im prazan cak i više odgovara jer manje odštete moraju platiti putnicima. A valjda je vazno samo pokupiti tu subvenciju. Sramota!
Hvala vam na istinitom komentaru.
sponsored by JU??
🙂
and who sponsored you?
Austrijska tajna služba.
i CIA i BND i MI-6 i KGB. A pogotovo Vatikan s obzirom da sam uključen u projekt belosvetske zavjere..
E da, da.
“Sponsored by” nezadovoljstvo. Iskljucivo! Tri puta smo zaglavili, sto ja – sto članovi moje obitelji. Jednom su let otkazali zbog navodnog snijega u Mostaru, kad nije padala cak ni kisa a vecer bila vedra. Rekao bih – nepoštovanje, nebriga, bahatost. Sta drugo da covjek zakljuci nego da lete samo zbog subvencije. I tu sve pocinje i završava. Žalosno. Možda nemam dovoljno informacija sta je u pozadini – ali dojmove imam. Iz vlastitog iskustva.
Croatia ko Croatia.
ATR 42!
??? Taj avion nitko ne leti u regiji.
ne, ali ne bi li to bilo bolje rješenje od ovog 340 za PSO u RH? Na stranu što do daljnjega ostajemo i bez toga (mislim na PSO)..
Apsoluto da bi. Pa pisali smo o tome, zar ne?
Kako sam prije dvije godine komentario ovo sam i predvidio. Naime ovdje je glavni problem red letenja, pa onda velićina aviona.
Tri tjedna leta sa polaskom ujutro I povratkom naveće, uz moguĉnost vezanja na letove dalje rijesio bi sve probleme!!
Ovo vam je moje iskustvo koje datira još od 1984 I letova sa Dash 7 I ATR 5!!!
Tri leta su premalo. Potrebno je 6 letova (tako se 5 dana u tjednu može obaviti posao u Zagrebu) ili bar 5 letova (3 dana se može obaviti posao).
Bravo 👏 za Alene…pravo u centar kao i uvek!
Hvala.
Koje je opravdanje da se iznos koji se placa OU ove godine poveca na 900.000 EUR? Prosle godine je bio 850.000 EUR. Godinu pre toga je bio “samo” 500.000 EUR.
Opravdanje je da se poveca finansiranje OU gubitasa sa narodnim novcem.
Ma svi znamo što je OU i da dobiva enorman novac države.
Nije točno, i prošle godine su dobili 900.000
Ovo samo pokazuje odnos OU prema svojim putnici, svojim obavezama, ali i prema aerodromima.
Da li sutra aerodrom treba ponovo da im daje sredstva a oni ne lete.
Da JU jeste smanjila broj letova, ali lete većim avionom i to su uradili na vrijeme.
Znam jako mnogo lkjudi koji biraju Air Serbiu (doduše i nije im neki izbor) da lete za Mostar. Mnogo ima skandinavaca (naših ljudi – ne pravih) kojima ne pada na pamet da idu preko zagreba.
Negdje sam pročitao da je JU obavila sve svoje letove. Jedan ili dva su bili pomjereni ali su ih nadoknadili.
Ovo ovako je jako jako neozbiljno
JU je imala vrlo malo otkazivanja u Mostaru, mozda 2 ili 3 za ovih gotovo 2 godine letenja, i to su bila opravdana otkazivanja.
JU je apsolutno pouzdana kompanija u Mostaru.
Samo 2 ili 3 otkazivanja u 2 godine? Jeste sigurni?
Air Serbia ne leti većim avionom nego i dalje E190/195.
9A-CQC, update u 18:35
Planiran da poleti za ZRH u 17:45.
Estimated je prvo pomeren na 17:55.
Zatim je pomeren na 18:25.
Sada je pomereno na 19:00.
Ocena za CQC – Odlican 5+!
To su Croatijine gluposti jer nisu sposobni nagovijestiti kašnjenje aviona. Let vam je otpočetka bio u zakašnjenju od skoro 2 sata jer uopće nije ni došao u Zurich do 9 navečer a trebao je krenuti iz Zuricha za Zagreb u 8.
Ma, što reči.
Hvala bogu više.
[…] Foglar je za zamaaero istražio koliko je letova otkazano, a koliko obavljeno u zadnjih dva mjeseca iz Zagreba za Mostar. […]
Hvala za link.
Gde se vidi link?
Vidi se u internim podacima admina, vi ga ne vidite.
Hrvatska i Srbija našle pa zašle, koriste se nacionalni ljudski resursi Bosne za svoje države, da Beograd ima lekara iz Tuzle, da Zagreb ima fudbalera da se osvajaju svetske medalje, a kad treba isporučiti nešto – mapa na salveti i možda 2 pw, tj. duplo golo. Doduše stabilnije srpsko duplo golo u BNX dosta.
???
Gosp. Foglar je uložio poseban trud i vrijeme u istančanu dubinsku analizu, istinski svaka čast! Puno premalo je ovakvih stručnih ekspertiza po portalima i zato mi i dalje nije jasno zašto Vi i gosp. Foglar napokon ne krenete u ozbiljniji biznis na području avijacije
Gospodin Foglar nije napiso ovu analizu.
Pobogu kako nije kad na početku članka piše da je autor???
Kao što rekoh on je napravio istraživanje letova, ja sam napisao članak.
Pa to istrazivanje je sustina clanka! Odlicna ideja gospn. Foglara da to istrazi. Odlican je!
Tako je! Članak istinski prikazuje sukus sveobuhvatnog saznanja znanja i svekolikog trudbeničkog rada obojice uvaženih stručnjaka koji su već sada zadužili područje nacionalne a i svjetske avijacije
@anon 09.52: e-mail adresa je zamaaero@zamaaero.com. Već se veselimo vašim stručnim analizama i komentarima na teme koje sami izaberete..
Dapače! Vrlo rado prihvaćam poziv za suradnju i bila bi mi osobita čast i zadovoljstvo sudjelovati sa vrhunskim stručnjacima u ekspertizama iz područja zrakoplovstva! Kad mi se već nudi izbor, moram priznati kako više naginjem neobičnim pričama iz zrakoplovstva, nešto u stilu pisanja gđe Maje Mrkus ako me shvaćate. Tu bih se mogao najbolje izraziti
@anon 15.37: onda se veselimo vašim vrhunskim prilozima da malo podignemo nivo..
@gosp. Foglar 18.34: drago mi je da ste spremni za suradnju ali teško bih mogao podići nivo jer je ljestvica odavno visoko postavljena! To bi bio skromni doprinos postojećem non plus ultra ozračju na portalu. . .
@anon 10.58: tipično isprazno klepetanje, klepetanja radi. Odlika luftbremzera..
Jao, možete li vi da budete malo pristojniji?!
on je samo istražio a to je u biti ništa posebno
Pa nije ništa posebno. Trebalo je i to odraditi.
To je Vaš problem jer niste u mogućnosti shvatiti postupak metodologije znanstvenog rada i pobogu mogli biste biti malo pristojniji
Danas A319 9A-CTL leteo ZAG – PUY – ZAD – ZAG.
O bože. Koliki je bio loda faktor? Dobrih 14%?
Pa dajte nemojte sve tako crno! 🙂
Ja bih pre rekao da je LF bio i preko 100%!
Aha sigurno.
Znam da se vi šalite ali load faktor nije bio niti 14%. Trebao je ići Dash ali je bio u kvaru pa su danas ujutro u Zurich poslali A319 i onda za Zadar/Pulu isto. Avion je bio skoro prazan.
Jasno.
Da li ste vi svijesni da uopce nije bitan Lf?
Croatiji je upravo u interesu,da se leti sa vecim avionima,i da troskovi leta tj gubitci moraju biti prikazani sto vise,kako bi se izvuklo jos vise novaca od pso,tako i oni letovi koji su bili profitabilni postaju neprofitabilni….
Nije mi jasno kako ne svacate to,dash salju u redovan promet na medunarodnim linijama,a ove pso linije lete vecim avionima…jel to tesko da se razume?
Liniju nije smislila OU nego Vlada, pa onda Vlada mora da to i finansira. Ako je nešto profitabilno – Vlada treba to da isključi iz PSO jer zašto bi to plaćala… Kod takvih ugovora adresa je uvek Vlada, letove može obavljati bilo koja kompanija i jedino što bi se eventualno razlikovalo su zakazana vremena letova.
Da Vlada je smislila. Ali zašto vlada ne limitira avion kao kod Trade Aira. Pobogu, pa to bi smanjilo izdateke države.
pišete gluposti i to bez srama,
znate li kako se računa dodjela sredstava iz PSO, 5% dobit jel vam to nešto govori, definiranje fiksnog i varijabilnog troška….
To je istina. Ali ako ide prevelik avion sa LF od samo 10% to i te kako više košta Vladu.
Žalosno.
Croatia bi trebala nabaviti dva A330 i pokrenuti letove ka Aziji i Sjevernoj Americi. Njujork, Peking, Šangaj, Tokio, Nju Delhi bi sigurno bili dobar pogodak.
Da
Ako to mislite, sto Vi ne pokrenete te letove? Odmah bih Vas pojela konkurencija.
Gospodin nije Croatia. Nije isto da letove pokrene komapanija koja ima mrežu i konekcije i provatna osoba koja sve to nema i još ima startup. Pobogu.
to se zove tuđom stvari gloginje mlatit
Ova fraza se koristi kada neko izvlači neku korist na račun nekog drugog. Tako da ste omašili potpuno. Dva A330 bi bila pun pogodak za Croatiu i pokretanje navedenih linija. Samo da ima ko da vodi kompaniju kako treba.
Jasno da bi.
Ma da.
Croatia Airlines dobija abnormalnih 900.000 EUR za letove. Ukupno 52 nedelje odnosno 156 rotacija.
Dakle po svakoj rotaciji Croatia je placena 5.769 EUR.
Dakle za 10 otkazanih letova Croatia je duzna da vrati 50.769 EUR.
Ili ih ne dobiti.
A Vi mislite da ih nece dobiti? Ili da ih nisu vec dobili?
Ne znam.
Vec ih je dobila
Ma odakle vam to?
Presmješno je da se milijun eura daje Croatiji za Mostar, koliko kažete da potroši Zadar na Ryanair (zaboravio sam točan iznos pa nisam skroz siguran). Sad računajmo ono što sam puno puta ovdje napisao, a nisu se svi složili. Bitno je da Hrvatska ima svoju aviokompaniju, ali kakva god da jest, sigurno je da nikad neće biti na pravoj profesionalnoj razini.
Da se desetci milijuna koje Croatia dobiva daju Ryanairu i sličnima, pa bi recimo dotični razvio više linija iz Splita, dobili bi neku bazu u Puli ili Rijeci, možda bi nešto bilo i iz Osijeka. Zamislimo tek da ti novci financiraju zimske letove iz Splita i Dubrovnika, da isti dobiju još koju prekokontinenalnu liniju, da se nađe normalni prijevoznik s normalnim cijenama za povezivanje glavnog grada s njima, da se obnovi infrasteuktura, sve su to samo neke opcije koje se mogu iskombinirati.
Ali ne, mi za te novce imamo nepostojeći Mostar, 15-20? destinacija iz glavnog grada, Rijeka-Munich 2pw i one famozne ljetne linije iz Splita s A319icom za europske metropole sa čudesnih 1pw! 😂
Naša Kroacija ambasador turizma!
Žao mi je samo što osim nas stručnih na ovom portalu, jer ovi ostali avioportali ne vole (čitaj: ne smiju) ni A protiv Croatie, ova tema nije baš priautna među javnosti. A mi ne možemo nego pisati još više i više ali opet uzalud.
Možda Alene da se obratite npr. Indexu ili nekom sličnom (izbrišite ime portala da ne bi bilo da reklamiram), koji osim prijenosa tragičnog financijskog izvješća iz tromjesječja u tromjesečje, nisu educirani o ovakvim zrakoplovnim temama, linijama, aerodromima, taksama, važnosti flote i općenito financija.
1,5 milijuna se daje Ryanairu u Zadru. Odnosno toliko se daval prije dvije godine. Ne znam daje li se sada više.
Hajde da kazemo da se Ryanair-u daje 1,8 miliona, odnosno duplo vise nego OU u Mostaru. Cisto radi lakseg racunanja.
Ryanair za 1,8 miliona preveze milion putnika u Zadru, ako ne i vise.
Croatia za 0,9 miliona preveze 11.000 putnika godisnje u Mostaru.
Jasno.
po putniku 100 eur
OMG
Moram da kažem iako Alen se neće složiti.Mostar uopšte nema kritičnu masu za letenje pogotovo kad je zimska sezona.Hodočašće i ljeto za dijasporu je ok.A sve ostalo je teška priča.Air Serbia ima bolju popunjenost u odnosu na Croatia zbog boljih transfera.
Da zima je vrlo loša u Mostaru. Neupitno.
Dovoljno je pogledati Flix bus i BlaBla aplikacije na ovoj ruti (Zagreb Mostar) i biti ce jasno da putnika ima jako mnogo i u zimskim danima samo za one koji su povezani sa Hercegovinom odnosno Zagrebom, bez dijaspore i sl. Ono sto prvo upada u oko na ovoj liniji je da je ogromna razlika izmedju karte u jednom smjeru (90 EUR) vs kada se kupuje povratna, onda je (55 EUR u jednom smjeru). Bus je primjera radi 40 EUR, a putuje se oko 8-9 sati.
Croatia i inače ima bezobrazno skupe karte u jednom smjeru. Nepotrebno.
Veceras ce se u Mostaru vise iscekivati da li ce poletiti avion iz Zagreba za Mostar, nego gostovanje Zrinjskog u Londonu 🙂
Za sad hoće, planiran je Dash 8-400 koji nije letio 7 dana i to mu je drugi let.
kasnio je skoro 2 sata za ZRH, upravo , 19.44, je iznad Celja na putu za ZRH. ETA ZRH 20.37. U povratku trenutno ETD 21.15, što je po meni nerealno. Ali i dalje je OMO u planu..
Na kraju je krenuo sat vremena kasnije za Mostar i kasnio nekih 45 minuta.
Meni se čini da se netko krije iza pseudonima i da ima osobni obračun sa Croatia airlines. Autor zekštq u ” Beču ” i slučajno sebi vanjski suradnik zocevAđen 🤔 malo čudno …….
Iza pseudonima? Što pričate vi, pa ja sam potpisao članak, moje ime je poznato i nije nikakav psedonim.
Možete li mi prevesti rečenicu: “Autor zekštq u ” Beču ” i slučajno sebi vanjski suradnik zocevAđen”. Stvarno nisam razumio što ste htjeli reči.
Update: CQC je očito popravljen i ide danas na večernji ZRH (464/465) te onda za OMO (326)..
Hvala ti bože više.
Uzas. Taman su krenuli sa vecim avionima za Zürich, sad opet sa tim katastrofalnim Dashom. Dashom neka lete samo regionalno (Mostar, Split, Skopje). Ne u vece hubove.
Ima li putnika za veći avion?
To cemo jos vidjeti. Daj Boze da ce ici, no ne bi me iznenadilo da u zadnji cas otkazu.
Ha, moguće. Nedaj bože. Poglavito što su letovi 17. 19. i 22.2. otkazani.
Odlican clanak i analiza!!!
Hvala.
Potpuno je sumanuto da OU ne može da stabilizuje jednu no-brainer liniju kao što je ZAG – OMO.
Kako onda očekivati da razvije neke druge, malo rizičnije?
Istina.
Premali LF nikada ne sme biti razlog otkazivanja leta, to ozbiljne kompanije ne rade. Leteo sam iz Dohe za Beograd sa Katarom pre neku godinu, nije bila sezona i u avionu nas je bilo izmedju 20-30 ljudi pa je avion opet leteo. Bio je jedan sraman komentar od čitatelja koji bar kako kaže radi u Er Srbiji, polemisalo se oko otkazivanja letova za Kinu na 7 ili koliko već dana, a on je napisao za Er Srbiju “nećemo mi leteti sa praznim avionima”. Ako uvedeš liniju i ona ima loš LF ti kao aviokompanija trebaš da preuzmeš odgovornost zbog lošeg planiranja i ti snosiš trošak, ukini liniju u budućnosti ali ne par dana pred let, kako si isplanirao uvodjenje tako treba da isplaniraš i ukidanje linije, a ne da putnika dovedeš u neugodan položaj. Ne sme putnik koji ti je ukazao poverenje da ispašta zbog tvoje greške jer takav ti se više neće vratiti i loš glas daleko se čuje, na duže staze takvo poslovanje je neodrživo.
Ma upravo tako.
kakve gluposti, kad se let otkaže putnici se rerutiraju, na kraju je to sve li-la po pitanje vremena
prijevoznik zna na koliko putnika mu se isplaiti otkazati liniju i rerutirati putnike da bi imao manji minus nego da leti
Ako se mogu rerutirati. Ali ako uz Croatiu imate samo dva leta Air Serbie, ponedjeljkom i petkom, onda to baš i ne možete često raditi.
Ja kao putnik biram kako ću da letim i kojim avionom želim da idem i kojom aviokompanijom. Ako postoji mogućnost direktnog leta uvek uzimam isključivo diretkan let, ne zanima me ako je let sa presedanjem jeftiniji, to je moje pravo da biram i izabrao sam direktan let i izabrao sam vreme poletanja. Ako mi pomerite let za nekoliko sati već ste mi tu dosta poremetili planove a ako mi otkazete let jer nas je malo na letu pa me rerutirate e onda sam itekako nezadovoljan. Ovo nije nikakva razmaženost niti filozofiranje, već mislim da za novac koji sam platio tražim samo da se ispoštuje ono što je dogovoreno, jer isto tako ako je karte 300 evra ja je nisam platio 250 niti 290 platio sam koliko je traženo i samo hocu sa se ispoštuje ono što sam platio, ako je to previše onda ja se izvinjavam sto sam toliko bezobrazan.
Jasno da je to vaše pravo.
Verovano je bilo veoma malo putnika, pa su zato otkazani letovi. Jeftinije je da se toj nekolicini uradi rerutiranje, nego da leti avion zbog nekoliko njih
Moguće je i to. Ali takvi troškovi su istinski veliki. A i ruši se image kompanije. Tako nešto je naprihvatljivo!
Oni su placeni za te letove,tu troskovi nemaju nikakvog smisla da bi se vadili na njih.,taj eventulani gubitak se pokrije tom subvencijom…
Tu ne bi smilo biti niti 1 posto otkazanih letova
Apsolutno.
Ali bolje da subvenciju potrose na za sebe neki bolji naćin. (Ne bolje za putnike i poreske obveznike)
Ako su plaćeni to moraju odletjeti.
kako srusiti image kompanije, kada je croatia toliko nisko vec…
Ma i to što kažete.
@anon 11.42: nije jeftinije. Ako krenemo samo od 25 paxova po smjeru, onda su to 50 paxova po rotaciji pa puta 250.- euro novčića, dakle 12.500.- . Plus noćenja, plus rerouting, plus, plus. Nema šanse da rotacija toliko košta..
A oni placaju to?
Meni osobno nisu platil,niti obezbjedili smjestaj
Plačaju. Zašto niste tražili?
Trazi dobio nisam,
Isto tako ni placen smjestaj u zagrebu ni hranu ni nista….
Dapace jos se predstavnik croatije izvikao na putnike dok smo trazili nasa prava
Tužite ih. Sigurno dobivate.
Jedino ako ste domaci pa su Vam refundali iznos karte.
Nista nisu refundirali,niti trosak hotela koji sam osobno platio
Trebali su. Tražili ste i odbili su vas?
Uzas. Kako je to moguce?
Pa nije moguće ako ste tražili.
ako je let otkazan manje od 14 dana prije polaska, onda imate pravo na povrat novca te odštetu od 250 eura. Ako ste pak rerouted i u ZAG odnosno OMO stignete sa više od 3 sata zakašnjenja u odnosu na prvobitno bukiranu let, opet imate pravo na 250 eura. Ako ste iz Mostara pa je let za ZAG otkazan, odnosno iz Zagreba a let za OMO je otkazan, onda vam ne moraju osigurati smještaj. Ali ako nisu vaši domicilni gradovi, onda moraju. Meni su jednom prilikom kada je otkazan večernji MUC u Münchenu platili i večeru na aerodromu, i taxi do hotela i natrag te noćenje sa doručkom. I još sam dobio 250 eura. Sve to za let koji je koštao 140 eura za povratnu kartu. Drugo jutro sam bio rerouted preko FRA. Ako su ispunjeni svi uvjeti, tražite! Po EU pravilu imate pravo zatražiti i do dvije godine unatrag..
Da
Avio je divertiran,i nije sletio gdje je trebao vec u zagreb
@anon 22.22: dajte napišite kratko koji let i koji datum, pa ću provjeriti. Čak i da je bio rerouting zbog vremena, kompanije u principu plaćaju hotel..
OK
za Mostar nema rerutiranje
Ima, neki dan je avion rerutiran u Sarajevo.
Ako Croatia želi imati letove unutar EX-YU, koje neće biti primorana otkazivati, mora u floti imati neke turboprope. Čak i nekoliko ATR 42 kao Aegean ima smisla, ali većina njih bi trebali biti ATR 72 ili Dash.
A ako to ne bi bili turbopropovi, onda neki manji CRJ-ovi (ne CRJ900). Oni bi svakako bili udobniji za putnike, koji lete iz Zagreba prema određenim destinacijama tokom zime, kada je potražnja manja. Ipak je udobnije letjeti na liniji Zagreb-Kopenhagen ili Zagreb-Brisel u CRJ-u nego u turbopropu.
Nikako ne CRJ, to ne bi imali baš nikakvog smisla. Mora imati turboprope.
I sta kaze Marko Djuzel na ovo?
Nisam ga pitao.
Sto niste? Bilo bi zanimljivo cuti njegovo strucno misljenje.
Nisam. Kada ga nazovem pitat ću ga.
Braniti ce Ou to se zna.
Hoće li?
Zato se i ne upuštam u situacije da letim ikad više s njima jer se u 80% slučajeva let otkaže. To se događa stalno s Croatijom i zato im je loš LF jer ljudi trebaju ići dalje,a ovi ko’ da gataju e danas nećemo e sutra hoćemo i svaki dan tako. Totalno neozbiljna kompanija. Tko dolazi iz EU za Mostar sada jednostavno leti Air Serbiom i sve pet. Sve je već rečeno za Croatiu nažalost. Trude se propasti. Dobra analizaa by the way.
Ma ne otkaže se let u 80% slučajeva. Do sada se to u Croatiji nije dešavalo. No, ove zime su istinski opako zaglibili. Mostar, Bruxelles, Sarajevo, Skoplje. Bojim se da počinjemo osječati nonsense A220 i da će takve stvari biti realnost idućih zima, dok ne shvate da moraju porezati linije radi puno prevelikog aviona.
Hvala za pohvale.
Bruxelles i Sarajevo smanjeni? Bome o tome niste pisali.
Ovaj portal nikada ne piše kada se radi o par otkazanih letova. Rade to svi, i Air Serbia i Air Montenegro i gp aviation, i Trade Air. Piše se tek kada broj otkazivanja postane ozbiljan, kao što je to slučaju u Mostaru, poglavito u II. mjesecu.
Transavia otakazal roterdam split,ali o tome niste pisali,iako se radi o ogromnom otkazivanju
A tko kaže da nećemo pisati? I ZA SADA još nismo objavili jedno jedino otkazivanje, ali smo objavili brdo ostali, pa ste vi eto zaključili kako ja štitim Split i ne objavljujem otkazivanja iz Splita. Majke ti mile.
Lova uplacena, sve pet. Nekome nesto nije jasno ?
Bojim se da se tu baš i ne kontrolira koliko se leti i kako se lova troši.
Pa kako to sme u EU-orijentisanoj Hrvatskoj?
E da, dobro pitanje.
Pa odgovirite nam na to pitanje.
Apsolutno vam nema što na to odgovoriti.
To ne smije da se komentira, direktor je svjestan ako kaze bioo sta negativno,da ce ostati bez tih letova…
Stoji. Beggars can’t be choosers.
Odlican clanak, nazalost sam bio pogodjen 3 puta sa ovime u posljednjih 3 mjeseca. Sto se tice mojih situacija, tesko je reci no svaki put je bilo od 40 do 50 putnika u malom propelerašu. Ne znam samo kako im se isplati platiti hotel (bili u hotelu Aristos), hotel sa 4 zvjezdice gdje je nocenje 160 eur. Naravno, nemaju jednokrevetne nego dvokrevente sobe i svi su naravno zeljeli biti sami u sobi, a ne sa neznancem. Pa su konkretno mene 2 puta poslali avionom za Sarajevo, a tamo je cekao veliki autobus nas par (jos jedan fail, umjesto kombija, veliki autobus), a jednom sam isao u Beograd sa AirSrbijom pa iz Beograda avionom za Mostar. Koliko sredstava potrose na putnike da nam obezbjede alternative, nema smisla da su otkazivanja zbog loseg LF-a jer kad se sve zbroji jeftinije im je voziti poluprazan avion 🙂
Ma upravo tako. Genijalci.
Ovaj pun moram pohvaliti vašeg imenjaka i njegov članak.
Članak je moj, imenjak je istražio letove i otkazivanja.
Zasto? Sto niste Vi istrazili? Rekli ste vise puta da imate pristup FlightRadar24 Gold pretplati i GDS-u.
Zato što ne stignem ja sve napraviti. Zamaaero je ogroman portal, godišnje obavimo više od 4000 članaka. Da, na ovom portalu niz članaka i istraživanja rade brojni dopisnici.
Ne, nego zato sto nemate pristup ni GDS-u ni FR24 Gold. Ali je lakse reci ovako.
Ma što vi znate kojim ja alatima ima pristup, a kojima nemam. Kajgot!
Šteta, ovo je bila retka prilika kada sam mogao da ga pohvalim. Onda pohvala vama.
Hvala.
Nekad je u komunizmu bila fraza “nista nas ne smije iznenaditi”. I onda dodje Croatia i zapita se covjek wtf!?
Ma da.
Čak i da nisu uzeli one silne novce, ne bi trebali otkazivat. Zbog putnika, a i zbog ugleda.
Zna li se razlog tih otkazivanja, možda je nedostatak obučene posade za sletjeti u Mostar?
Da ne bi trebali.
Sve je već rečeno o poslovanju OU. Čudno bi bilo da je drugačije…
A to kao već nije prije rečeno?
Da li je Air Serbia otkativala Mostar?
Nije. Ali ga je smanjila sa 3 na 2 leta tjedno.
Da zimi sada ide opet 3 puta
Nije istina. Air Serbia cijelu zimu leti 2 tjedna leta (pondjeljak i petak). Nedjelja se uvodi tek od ljetnog reda letenja 29.3.
Tako je, ali to je unapred poznato a i ne dobijaju novac kao da lete 3 puta vec dobijaju novac da lete 2 puta.
Niko nije ostecen, nikome nije otkazan let, nikom se ne mora placati nadoknada.
Ako JU leti, dobija novac i ne otkazuje letove a OU dobija novac a ovako cesto otkazuje letove onda se tu radi o nelojalnoj konkurenciji.
Jedni dobijaju novac da lete koliko je dogovoreno a drugi dobijaju novac a ne lete koliko bi trebalo.
Ne radi se o nelojalnoj konkurenciji jer OU ne plaća Mostar nego Republika Hrvatska.
Ok, onda se radi o nezakonitom finansiranju jedne avio kompanije od svoje EU drzave sto je jos gore.
Da je to tako onda bi vrlo brzo taj posao bio zaustavljen. Ako nitko drugi to bi napravila EU.
Kako to mislite “da je to tako”
Dobijaju novac za letove koje ne lete a novac ne vracaju.
Itekako je to tako.
U članku je postavljeno pitanje, ali ni vi ni ja ne znamo hoće li dobiti novac za neostvarene letove i hoće li ga morati vratiti. Ako to ne znamo onda ne možete ni pretpostavljati da je tako samo zato što bi vi htjeli da je tako.
Bome ne. Croatia Airlines dobija novac od Aerodroma Mostar. Druga stvar je odakle Mostaru taj novac (dobija ga od Vlade RH).
Dakle:
1. Mostar prihoduje donaciju od Vlade RH.
2. Mostar prihoduje iz drugih izvora novac za finansiranje ostalih linija.
3. Mostar sa svog racuna placa kompanije.
I?
Znaci da iz ugla kompanija svi dobijaju na isti nacin. Ako JU dobija novac samo za odradjene letove, a OU za sve, ili mozda ne dobijaju isti iznos, onda to jeste nelojalna konkurencija.
A vi znate kako OU dobiva novac u Mostaru, po ostvarenim letovima ili paušalno neovisno o ostvarenim letovima?
Pa sto ne pitate Djuzela za to?
Vi bar mozete lako da ga kontaktirate.
Ili ne zelite to?
Pa vjerujatno ću ga pitati kada se slijedeći puta čujemo.
Znaci nista od odgovoara za citaoce.
Uvek ovu frazu koristite kad hocete da izbegnete odgovor.
Čovječe nisam ga pitao, vrlo jednostavno. Neću čovjeka zvati samo radi toga. Kad se čujemo pitat ću ga ako se sjetim. Majko mila. U kom svijetu vi živite? Pa jel vi mislite da se direktore zove svakih dan-dva radi nekih pitanja?
Zar nije receno da su letoovi za mostar iz beograda profitabilni i da oni ne dobivaju novac za njih?
A to je rečeno?
2 leta u 2 godine…znaci u 300 letova 2 ali su ih odradili dan kasnije
Ste sigurni?
“42% letova”
Jesu li ti letovi uopće bili u prodaji?
Da
Da li ih je ZLZ navela kao cancel ili je izvor samo Flightradar?
Koliko je putnika ostalo bez leta?
To ne možete znati dva mjeseca unazad. Nije izvor samo Flifhtradar.
Kako mi možemo znati koliko je putnika ostalo bez leta?
Dobar posao je onda kupiti povratne karte za 120€ i uzeti naknade 2×250€ za otkazivanje
Je.
kako se tocno ta naknada zatrazi, bio sam pogoden vise puta ovim otkazivanjima, nisam ni znao da se moze uzeti naknada. jednom prilikom sam samo zatrazio refund karte i to sam dobio.
Zatražite od kompanije. Na šalteru ili mailom.
O moj Boze, o moj Boze. Moglo je i svrsit gore!
Bome nisam siguran.