Nakon ovonedeljnih najava da se otvaraju direktni letovi iz Beograda do Valensije, Barija, Mallorce i Rijeke, Air Serbia je otvorila za prodaju karte i dva italijanska grada: Trst i Bolognu. Linija do Trsta počinje sa letovima 2.6., dok za Bolognu 6.6. ove godine. Uz ove dve destinacije, a uzimajući u obzir i Rim, Milano, Veneciju (za koju će biti obnovljeni letovi), te novi Bari, Air Serbia leti ka čak 6 destinacija u Italiji.
Očekujemo da u narednim nedeljama Air Serbia najavi i obnavljanje nekih od starih linija poput Kaira, Tel Aviva, Helsinkija, Kijeva i Zadra.
autor: Luka Babić, dopisnik (Beograd), foto: Air Serbia
Ne vidim nista u tome sporno sto vlada Srbije ulaze u nacionalnu avio kompaniju, ne razumem zasto to potencirate kao nesto lose?
I sami se pre koji dan pisali da aerodrimi ne treba da se daju u koncesiju, da njihov glavni cilj nije zarada, nego da treba da drzava ulaze u njih i pokriva gubitke.
Ja smatram da je isto tako i sa nacionalnom avio kompanijom, jednostavno je mnogo znacajna za nasu drzavu, i te pare koje se uloze vrate se na drugi nacin.
Ne znam, ali meni deluje ko da vi ne mozete da prezalite uspeh JU i da ste pomalo ljubomorni
Sa jedne strane potencirate da drzava ulaze u JU, i to je kao nepravedno, a nije nepravedno sto JP Morgan ubacuje milijarde u Wizz.
Naravno da nije. To je privatni kapital nije novac poreskih obveznika. Konačno JP Morgan već odavno ne upucava investicije u Wizz Air nego samo cusla profit iz kompanije.
Pa taj privatni kapital bi unistio jednu malu evropsku kompaniju koja ima tradiciju skoro 100 godina, i napravio bi nepopravljivu stetu po Srbije, jel to pravedno?
Vi izgleda ne zelite pravedno, nego unistenje JU!
Zašto bi ja htio uništenje JU? Majko mila!
OK, prodaćemo 10% kompanije privatnoj firmi XYZ d.o.o. koja će onda investirati 20 miliona u Er Srbiju, a pare će dobiti zapravo od države za konsultantske usluge u aviosaobraćaju ili za vetropark, nebitno.
Muka mi je kad se na pijedestal stavi privatni kapital kao neka svetinja kao da iza njega uglavnom ne stoje pare sto puta prljavije od državnih.
Taj isti JP Morgan je toliko muljao na berzi da je morao da plati kaznu od 920 miliona dolara, a procenjuje se da je korist koju su ostvarili tokom 7 godina prevare veća od 10 milijardi. U Nigeriji su dali 875 miliona dolara mita ministru da bi zaradili 1.1 milijardu na trgovini naftom, taj slučaj je trenutno na sudu. Dakle, direktno su oštetili u samo ova dva slučaja poreske obveznike za više milijardi dolara, ali ipak pare obveznika neće koristiti za aviokompanije. Ma hvala im.
Da JP Morgan je pokrenuo i završio oba rata. On muljari na sve strane. Ali jednako tako to je privatni kapital.
Kako god privatni kapital i novac poreznih obveznika sigurno nije isto.
Cucla pa izda obveznice od milijardu dolara. Siguran sam da znate da je obveznica dug, a dug je obrnuto od cuclanja.
Da obveznica je dug. Zar netko tvrdi drugačije?
Ja uopće ne smatram da država ne bi trebala ulagati u svoju nacionalnu kompaniju. Moj čvrsti stav je da bi trebala. Ali pravila EU to zabranjuju. A ako pravila EU to zabranjuju, onda nije pošten odnos ako je jednoj kompaniji zabranjeno (Croatiji, Lufthansi, Austrianu…), a drugoj nije (Air Serbiji). Tada su ostale kompanije nekonkurentne.
Ako itko nije ljubomoran na Air Serbiu onda to nisam ja. Ako je itko pisao hvalospjeve o toj kompaniji onda sam to ja.
Ali zato Croatia može da leti Ljubljana – Pariz, a Er Srbija ne može. Nije to nepošteno, pravila su takva. Srbija ne mora da preuzima više EU obaveza od onoga što je procesom pridruživanja predviđeno.
Ne to nije nepošteno, zato što je Croatia domaća kompanija u Ljubljani. Kao što je Lufthansa domaća kompanija u Zagrebu. Europska Unija je jedna država.
Upravo tako. Srbija nije članica EU, Hrvatska jeste. Srbija sme da dotira svoju kompaniju (ne sme skroz netransparentno), a Hrvatska ne sme nikako. Ali zato srpska kompanija ne može da pare traži na celom ogromnom EU tržištu, a hrvatska kompanija može. Šta je tu nepošteno?
Kako to Croatia Airlines može novac tražiti na cijelom EU tržištu? Dajte mi to objasnite molim vas!
Tako što će otvoriti letove iz Ljubljane, dao sam već primer. Ili iz Finske za Dansku ako hoće.
Drugi način je kroz krizne EU fondove. Je l’ to malo?
A vi biste izgleda da Er Srbija funkcioniše po EU pravilima ali da nema pravo na EU letove niti na EU fondove. I to biste onda nazvali poštenim.
Pa izgleda da Alen ima svoju definiciju reci posteno.
Posteno = unistenje JU
Ne slažem se sa vama da Alen želi uništenje JU, to je aviokompanija koju najviše hvali na ovom portalu. Ali da ima čudan pogled na to šta je pošteno, to da. Nema šta da diskutujemo, Brisel je odredio šta je pošteno, Srbija se drži toga.
Nadam se da ste u pravu.
Da, ja ih hvalim i nikako ne želim njihovo uništenje.
Imam čudan pogled na poštenje? Subvencija od više desetaka milijuna je napoštena konkurencija. To je opće prihvačena činjenica u EU.
Ma kaj god. Ja sam zadnji na planetu koji želi uništenje JU.
Tacno tako, tacno tako!
Ne postoje EU fondovi za avio kompanije. Da, EU traži od država koje su u predpristupnim pregovorima da poštuju EU pravila. Dok to ne naprave neće zatvoriti poglavlje o transportu. I neće u EU.
Ne postoje krizni EU fondovi. Niti se avio komapanijama i aerodromima daje ikakav novac iz EU.
Otvorit će letove iz Ljubljane? Baš i ne vidim. Iz Finske za Dansu+ku? Kako ne. Slobodno i otvoreno EU tržište je floskula koja pogoduje samo velikima. Oni imaju šanse otvoriti Zagreb-Split ili Ryanair 3 aviona u Zagrebu, ali mali ne mogu konkurirati velikima i nemaju nikakve šanse. To je smišljeno samo za velike igrače.
Nije tačno. LOT, Air Baltic oni su postali veći igrači u EU. Air Baltic je otvorio Tampere-Kopenhagen, zato sam pomenuo Finska-Danska. Kako ko ume, to vam je EU tržište. Nadam se da će JU biti spremnija za EU od OU.
Da ove dvije firme su iskočile. Daleko je OU od toga.
O kakvi dvostruki arsini: JU ne sme od LJU do CDG jer nije u EU ali mora da prati EU pravila. Tipicna licemernost EU birokrata!!! Tipicna!!!
Pa Alen nije EU birokrata. Sad vi ovo koristite za neki krstaški rat protiv EU koja nije ni licemerna ni nepoštena kad je reč o Er Srbiji.
Upravo tako.
To vam je tako. Dok čekate ulazak u EU prolazite golgotu. I mi smo je prošli. Ili odustanite od EU ili se ponašajte sukladno pravilima.
A OU nije dobila milione pre ulaska u EU? 🙂 Meni to nije ličilo na golgotu
To je bila restrukturacija. Pod vrlo definiranim pravilima EU.
I taj novac je neusporedivo manji od novca kojeg je dobila Air Serbia
Koliko je bilo?
Što?
Prvi put čujem da je EU jedna država.
Ono, jeste jedno tržište, al to nije baš isto.
hahaha svaki dan covek nauci nesto novo
A da.
EU jest jedna država. Tako se tretira, tako tretira sve svoje poslovne subjekte. Ja kao poduzeće jednako radim u Francuskoj kao i u Hrvatskoj.
To sve je moguće usled jedinstvenog tržišta ljudi, robe i kapitala.
Mnogo se raspravlja treba li EU da bude država, evropska federacija, ali to još svakako nije.
EU apsolutno ima sve elemente države.
Auuu Alene pa ovo je pravna stvar. Da prođemo elemente države:
1. suverena vlast – EU je nema. EU ne može da odluči koliki će PDV plaćati Hrvat ili Francuz
2. teritorija (voda, zemlja, vazduh) – EU ne upravlja vazdušnim prostorom iznad Hrvatske ili Francuske
3. državljani – EU nema svoje državljane
Dakle, nema nijedan element države. Ja mogu da radim u Albaniji pod istim uslovima kao u Srbiji, da nije i to neka nova država? Bože bože…
EU nema suverenu vlast? A što je Vijeće Europe, Europarlament, Europska Komisija, Sud EU, Europska središnja banka, Revizorski sud?
EU nema teritorij? I te kako EU upravlja resursima, EU daje novac za projekte, EU odlučuje o krucijalnim stvarima, EU sudovi su iznad nacionalnih sudova…
EU nema državljanstvo? Građani država EU su građani EU.
Nekako se ne bih složio sa vama.
Jeste OFF ali je zanimljivo
https://bizlife.rs/7-razloga-zasto-je-wizz-air-najzeleniji-izbora-putovanja-avionom/
Da, već smo napisali članak o tome. Ide u ponedjeljak.
Ma 100%.
Pobogu, jesmo. Nije objavljen samo zato što vikendom objavljujemo bitno manje članaka.
A da
Ocigledno da Air Srbija reaguje unapred. I pokusava tako da na neki nacin predupredi i ublazi udar koji sledi.
Zar stvarno mislite da ce za letnju sezonu LCC kompanije pogotovo Wizz ostati na istom nivou i nece se siriti sa mnogo mnogo linija ???
Ovo je iznudjen potez koji na duze staze znaci da se spase sto se spasti moze iako primaju pomoc 100 mil godisnje. Znaci i sa takvom pomoci bice ozbiljne borbe na linijama a bez nje bi kraj bio na vidiku. I to je to. Lako je sa ogromnom pomoci otvarati nove linije i experimentisati.
Ono sto je vrlo jasno LCC kompanijama stizu novi avioni i to mnogo aviona koje negde moraju uposliti. Sledi povecanje linija i borba do unistenja pa i na podrucju Balkana. Bitno je svako trziste i svaki pedalj I zemlja Evropa. Ne zaboravite to nikada. Ovde je u pitanju opstanak kompanija i vise nema milosti i preteranog kalkulisanja.
Da, istina, lako je sa ogromnom pomoći otvarati nove linije i pokusirati. Croatia ne dobiva toliko mnogo, ali je dobila istinski puno. Zašto ona ne pokusira? Nego taj novac baca uzaludno?
Croatia je mislim iskreno ispucala mogucnosti i dosta godina je proslo za reakciju i tu je prica 90% gotova. Jednostavno pokazali su se totalno nesposobni i vrv se i mnogo kralo i sad je dosao kraj.
Potpuno se slažem.
Wizz ce se siriti u BG, ali pitanje je koliko i koliko su spremni da ulaze u otvoreni rat sa JU na velikom broju linija, jer se ipak JU pokazao kao tvrd orah za LCC.
Cak iako Wizz udje u “veliki” rat sa JU, drzava sigurno nece dopustiti da JU propadne, nego ce povecati pomoc Air Srbiji, tako da u sledecih par godina Wizz definitivno nema izgleda da pobedi u toj potencijalnoj “velikoj borbi”, i to i oni znaju pa se prilagodjavaju.
Da JU se pokazao kao tvrd orah. OK, lakše je biti tvrd orah kada imaš 21 do 100 milijuna EUR godišnje pomoći…
E da, država će još više pomoći JU da joj ne napakosti Wizz i drugi. To je nemoralno, to je nepošteno, to se kosi sa svim pravilima EU, ali i logikom. I da, tu Wizz i ostali nikako nisu u istoj i poštenoj poziciji.
JU se subvenciomiše ali ni sa blizo 100 mil godišnje ni deseti dio.
A da su otišli na viši Level… to je sad svima jasno.
Pre korone da. U koroni je tolika bila pomoc , izasla je analiza budzeta za 2020 bice i za 2021.
U narednim godinama pitanje je da li se sve moze vratiti na nivo pre corone tako brzo pogotovo jer je 2022 vrlo opasna po berze koje se mogu srusiti i odvuci svet i ekonomiju u novi haos. Tesko ce ici oporavak i JU ce i narednih 2-3 god zahtevati ogromnu pomoc.
Da budemo fer, taj fakat ogroman novac je, osim što je sjuren u korona biznis i nešto novih linija, omogućio i da dobijemo oko 30% kompanije bez starih dugova
Kako god kako je moguće da se novac od pomoći za Covid troši na širenje kompanije?
Tako što Vučić javno kaže ministru – samo gledaj da ti to ne vode kao “state aid”
Da, prestrašno.
Nedvojbeno. E sad se treba i te kako pitati jel pomoć namijenjena problemima Covida-19 ili enormnom rastu, novim linijama i frekvencijama? Ovo drugo svakako ne bi smjela biti. A ako JU toliko raste i širi se, zašto pomoć?
Dobili su pomoc jer od kako je korona krenula nisu imali normalan saobracaj i tu su se nagomilali gubici koji su sada pokriveni.
Sto se sirenja tice, ocigledno da shvataju da svet posle korone mora postojati tako da se tim novim realnostima prilagodjavaju. Drugo, Srbija nije u EU tako da moze raditi sa subvencijama i PSO sta god zeli, kao sto to radi vec dugi niz godina.
Pa i nije to baš istina da može raditi što hoće. Dvije su osnovne stari koje su kočnice: Openskies i predpristupni pregovori za EU. EU ih radi toga može prekinuti ili ne zatvoriti poglavlje o prometu.
Ali to na vasu zalost i prizivanje ne rade, jer Evropska Komisija nije nigde utvrdila krsenje pravila o pristupanju EU.
Dakle, vasa nadanja su uzaludna.
Bože me sačuvaj da su to moja nadanja.
EU do sada nije raspravljala o tome. Što ne znači da neće u doglednoj budućnosti.
A i ne znaci da hoce.
Da su hteli to bi uradili kad je Adria tuzila JU. Dakle, nista od toga.
Adria nije podnjela tužbu jer je u međuvremenu bankrotirala.
Hoće li to uslkoro napraviti Wizz Air, Lufthansa, KLM ili netko treći ostaje za vidjeti.
Svake godine se raspravlja o svim delovima sporazuma o stabilizaciji i pridruzivanju i redovno se konstatuju manjkavosti u aviosaobraćaju. Nijedna se ne odnosi na finansiranje JU.
EU je spora, ona istinski zakašnjelo reagira, ali kad odreagira onda je žestoka i opaka.
Ni deseti dio? JU je dobivala godinama između 46 i 75 milijuna EUR. Zadnjih tri godine dobiva 21 milijun EUR. Prošle godine dobila je 100 milijuna? Kako onda 21, 46, 76 i 100 milijuna nisu ni deseti dio od 100 milijuna?
Covek misli na godisnjem nivou a koliko znam 2019. dobili su 17 milijona
Ne nego 21.
Istina, ali Wizz ima mnogo prečeg posla od Beograda. Posebno znajući sa kakvim se protekcionizmom ovde sreću, fokusiraće se na ono što im je značajnije i izglednije. Prvo moraju da srede EU operacije, od Budimpešte pa nadalje.
Videcemo. Vreme ce sve pokazati u mesecima koji dolaze. Uglavnom sto veci broj linija to ce biti dosta nize cene za putnike i to je odlicna stvar. Ja sigurno necu dati 200 eu za kartu do Trsta ali ako bude Venecija za 35-50 eu kao sto je bilo iz Temisvara isao bih jednom mesecno sigurno.
Mislim da se Wizz nece boriti na jakim linijama ali ovo vezano za Valensiju, Malagu, Palmu, Bolonju, Veneciju, Bari, Madrid, Barsa mislim da JU nema velike sanse u realnoj borbi. Uz pomoc i dotacije ce opstati. Neka njihova borba traje sto duze jer ce i cene biti nize u tom periodu.
Za sada je JU bila vrlo uspješna u borbi sa Wizz-om, Eurowingsom, easyJetom, Air Franceom…
Imaju oni sređene EU operacije. OK u zadnjih godinu i pola su napravili neke istinske nebuloze, ali su to sredili sada.
Po vasoj objavi ispadne da JU jurca kao kokoska bez glave i da se siri levo desno samo zbog para koje dobijaju. Wizz je uspeo da porazi JU na nekim linijama kao sto je Malta tako da ni sam JU nije spreman da beskonacno gubi pare.
Drugo, JU je dobila 100 milijona sada u koroni, pre nje cifra je bila znatno niza. Drugo ta suma i nije velika kada se uporedi sa RO koji je dobio 90 milijona a koji je pritom Jat 2.0.
Pa pazi, Marko je napisao na kraju da ce placati 35-50€ kartu JU do Trsta… tacno vidis koliko je sati i da je prosto miljama od realnosti.
Drugo, pobrojao Malagu, Bolonju, Valensiju gde je Wizz samo simbolicno prisutan, zatim Bari gde uglavnom leti po Italiji i nesto malo vani i na kraju napisao PMI gde ga uopste nema. Znaci nalupao se destinacija gde ga Wizz manje-vise uopste nema ili je simbolican.
Ja sam Wizzom 4 puta išao u Malagu iz Budimpešte i jednom u Valensiju iz Temišvara. Meni to uopšte nije bilo simbolično 🙂
E da.
Istina za sada Wizz je tam simbolično prisutan. Ali obzirom na to koliko se Wizz širi, uvjeren sam da će jako brzo biti masovno prisutan iz Italije.
Oko 50e je po pravcu, to je korektno. Automobilom tamo i nazad treba bar 200e.
Inače iz Beograda se ne može nigde za 35-50e povratno, možda kad su baš one neke Wizz akcije.
Nedavno je neko izlistao cene za BVA iz regiona i Beograd je bio najjeftiniji sa Vizerom, uporedjeni su bili SOF, OTP, BUD i BEG. Dakle oladite sa time da je Beograd najskuplji.
Cena od €50 sa aerodromskim taksama na letu od 3 sata nije realna. Mozda Vizer ima neke promo karte ali to je to.
Evo sada gledam karte za Malaga-Budimpesta za februar, i karte u jednom smeru idu od €50 do €80.
Ma ne, karte za Malagu nikad nisam plaćao 50eur, 150-200 je bila povratna, dok su konekcije iz BEG-a bile slabe i preskupe. Nije Beograd najskuplji, čak daleko od toga, ali ima najmanji izbor jeftinih letova za široku publiku.
Bitno je da se polako poboljsava situacija, evo ove godine dobijamo vezu za Valensijom i Palmom plus Bari, Trst, Bolonja… u jednoj godini to je sasvim odlicno. Zanimljivo je to da je zapravo JU koja uvodi te zanimljive destinacije dok Wizz spava. Nekim cudom su uveli Santorini ali od tada niste novo, nista wow. Imaju opciju LIS ali ako im JU uleti tu…
Ja iskreno i ne ocekujem neke preterano zanimljive nove destinacije od Wizz-a.
Nadam se da gresim i da ce me demantovati, npr Lisabonom, Malagom itd
Lisabon, Malaga, Napulj, Katanja/Palermo, grčka ostrva – to je nešto zanimljivo, a leisure gde ima potencijala.
Ako budu hteli rat, očekujem Berlin, Prag, Solun…
A na kraju će da bude neko norveško selo.
O Boze kad neko napise za Prag. To je linija koja nema potencijala sa velikim avionima i tacka. Cak ni Eurowings iz Zagreba nije uspeo iako nije imao konkurenciju.
Ako hoće rat, ne treba im potencijal nego da naškode JU gde god mogu. U tom smislu Prag je realna opasnost, leteće oni godinu dana tim avionom opušteno. A usput i ne smatram da nema potencijala za dva nedeljna leta. Zagreb je duplo manji od Beograda, nema toliko razvijenu city break kulturu i nema dijasporu iz devedesetih u tom broju.
I tim istim avionom iz Praga lete u Kutaisi, Kišinjev i Varnu, a Rajan sličnim avionom leti za Košice i Budimpeštu koji su na puškomet, a istim avionom će da povežu Zagreb i Bratislavu nakon što su tamo leteli i iz Niša. Naravno da bi Wizz mogao da napuni A320.
Ma da, LCC jesu nešto drugo. To je činjenica. No, isto tako je činjenica da Prag istinski umire. Ubrzano.
Zagreb nema dijasporu? Zagreb ima manju city break kulturu? Vi se šalite zar ne?
Ako Wizz Air želi u rat on ima i sredstava i mogućnosti da ga vodi. No, evidentno ima i Air Serbia. Vučić se pobrinuo za to.
Gde piše da Zagreb nema dijasporu? Piše da je u Češku devedesetih emigriralo više Srba nego Hrvata što je fakat. Kada je reč o city break kulturi, te su destinacije pre Rajana bile ekstremno ograničene. Nije bio razvijen Rim kao osnovna city break destinacija, da uopšte ne idemo dalje.
Ma koji emigranti u Češku? Ma dajte.
Veliki broj Srba se preselio u Cesku gde radi.
Naravno, imam u porodici takav slučaj. Dobar deo se nakon početnog buma u Češkoj odselio dalje (uglavnom za Kanadu), ali ima sigurno više hiljada onih koji su ostali, tu se upravo rađa treća generacija iseljenika. Recimo onaj naš glumac što je glumio u Hari Poteru je emigrant u Pragu, a valjda je svima poznato da je Dragan Đilas kratko bio emigrant tamo. Srbi u Češkoj imaju zvanično status nacionalne manjine. Osim istorijskih postoje i biznis veze (Telenor npr), a već o broju organizovanih tura za Prag da ne pričamo.
Po službenim podacima Srba u Češkoj ima 2253. Srbija procijenjuje da je u Češkoj 3000 Srba. To je potpuno zanemariva brojka.
33% ljudi u Češkoj nije dalo odgovor na pitanje o nacionalnoj pripadnosti tako da su ti podaci potpuno nerelevantni. Očekivao sam da znate da se ljudi u Češkoj retko izjašnjavaju nacionalno i religiozno.
Kako god, upali ste u zanimljivu diskusiju kad je već bila završena, uhvatili se za jednu tačku (dijasporu) i potpuno neprimerenim nastupom obesmislili dalju raspravu na jednu benignu temu kao što je da li ima prostora za Wizz na liniji Beograd-Prag. Bezveze.
Pa je tih 33% zapravo ekipa iz Srbije, jel da? Nemojte me…
Što znači veliki broj?
Slažem se. Prag brzinski umire.
Kakve veze ima Zagreb sa Beogradom? Pa Beograd vec 70 godina ima neprekidnu vezu sa Pragom (sem za vreme ratnog stanja). Cak je za 2020. JU planirala 10 nedeljnih
Zar netko kaže da nema?
I ja se plasim da ce od svega toga na kraju da uvedu neko norvesko selo 😀
Zašto baš norveško?
Zato što za nemačka i švedska sela već lete, a u norveškim nam je najnovija dijaspora, što se i vidi po uspehu Osla
Ne vidim ja tu gdje bi se moglo izvan Osla letjeti za Norvešku.
Sam bog to može znati.
To svakako još ne možemo znati.
Tako je, situacija je neuporedivo bolja i tačno, ja sam od Wizza očekivao da razvija ovaj segment ali oni čekaju da drugi razviju liniju i da je onda oni preuzmu. Najbolji primer je Barselona gde se pojavljuju kao treći igrač, a mogli su komotno da je pokrenu kad su došli.
Jasno.
To je više nego odlično.
Tako ispada.
To usporedbe su relativna stvar. Jako relativna.
Nema šanse da će Trst biti samo 50 EUR po pravcu.
Nije 50e, ali jeste 60e. Izasle su cene na sajtu Air Srbije
To su promotivne cijene. Nema šanse da će oni za to letjeti.
Pa za koliko da lete ATR-om do Trsta? 120e je OK
Mislim da to ispod 150 EUR neće ići, a vjerojatno će biti i 180 EUR.
Nisam mislio na Ju vec na LCC koji bi se pojavio kao konkurencija do Venecije ili Treviza ili Trsta. Od 2017 sam imao 57-58 putovanja LCC kompanijama. U 80% slucajeva karta je bila povratna do 50 eu max. I to je realnost. I ne vidim tu nista sporno.
Da to je realnost.
Da to nije realno.
Nigde nisam rekao da JU jurca kao kokoska ! Pokazali su dosta sposobnosti. Ali gledajte neke zemlje daju milione pomoci nekim kompanijama a neke druge nista , kao i LCC koji izdaju obveznice da bi dosli do sredstava. Neko nam kaze da je trzisni kapitalizam sistem u kom zivimo, a onda preko noci neko krene da primenjuje socijalizam i drzavni intervenicionizam. U tom slucaju nista nije za uporedjivanje i nista ne moze biti relevantno. Sve je to van smisla i bilo kojih pravila koja su bila do sada i trzisne utakmice koju je svaka zemlja potpisala i na nju pristala ulazeci u kapitalizam. Odjednom te zemlje i shvataju da postoje kompanije kojima je dozvoljeno sve i neke druge kojima nije dozvoljeno to isto. Haos je napravljen i vise ne vaze nikakva pravila osim spasavaj se kako znas i umes. I to je ta surova istina. Glupo je i uporedjivati JU i Wizz jer je JU dobio 100 mil pomoci koju nikada nece vratiti a Wizz izdao obveznice od 500 mil eu koje mora da vrati sa rokom dospeca. Pravila igre nisu ista i ne mozemo u tom slucaju pricati ko je bolji. Da su uslovi isti JU sigurno tu ne bi imao sta da trazi odavno.
I to je surova istina.
Medjutim ja svakako smatram da svaka drzava treba imati svoju aviokompaniju jer to ima brojne prednosti koje nisu golim okom vidljive pod uslovom da ona radi sa vrlo malim minusom ili da bude na nuli. Sve ostalo je bunar bez dna i nema smisla.
Slažem se – pare da, ali i odgovornost. Nema više kapitalizma kako si ga opisao, to još jedino Slovenci veruju u nevidljivu ruku tržišta. Pred nama su dve opcije: državni kapitalizam (Kina) ili postkapitalizam (masovna tehnologizacija u kojoj svako postaje vlasnik svog sredstva za rad: glava i laptop).
Postkapitalizam?
Da. Preporučujem knjigu Pol Mejson – Postkapitalizam, za bolje razumevanje sveta u kom živimo i u kom ćemo uskoro živeti
Hvala na preporuci. Svakako ću pročitati.
Prvo naucite kako posluje LCC pa onda pljujte po drzavnim kompanijama.
I ne, ne zelim da nam ostane LCC koji bi pokopao sve drzavne.
Razni Hanovi, Bove, Palange, Turku, Lutoni me ne interesuju.
Poslednja rečenica je spot on, ali mora se priznati da su oni prodrmali ovo tržište i da su naterali JU da se a) bori i b) izađe iz zone komfora Pariz-Podgorica-Atina
Stoji.
Kako to posluju LCC?
Iza tih “jadnih” LCC, koji moraju da izdaju obveznice da bi preziveli, stoje neverovatno veliki fondovi koji verovatno imaju stotinu puta vise para nego sto je budzet Srbije.
Njima je u interesu da sa nizom cenok karte ubiju konkurenciju, a kad je ubiju i ostvare monopol onda sve to lepo naplate kroz enormno povecanje cena i kroz ucene.
Apsolutno. A iza Wizz Aira stoji ni više ni manje nego J.P.Morgan. Vlasnik svijeta.
I da dodam jos nesto, istina je da drzava uliva pare u JU, ali to je jedino ispravno postupanje dok JU ne postane profitabilna kompanija.
Ako bi nedaj Boze JU bankrotirala, crno nam se pise.
A kad će JU postat profitabilna kompanija? U nju su u zadnjih 7 godina upucali 320 milijuna EUR.
Pa da nije bilo korone mozda bi vec postali profitabilni, ovako cemo morati da sacekamo jos par godina
Ma kaj got. Gdje su oni od profitabilnosti.
Bitno je da se pre korone uplacivalo sve manje i manje, trend je bitan a on ohrabruje u ovom trenutku
Ali je iznos svejedno još uvijek ogroman.
Da, pravila igre nisu ista. Nikako nisu.
I da sve ostalo je bunar bez dna.
P.S.
Wizz je ukupno u godinu dana izdao obveznica za milijerdu EUR.
Koliko je milijardi Indigo upucao u Vizer pre nego sto su poceli da objavljuju finansijske rezultate? Kao sto su oni ocekivali return on invstment tako isto Srbija od svog ulaganja u JU ocekuje vecu zaposlenost, vise letova kojim ce dovoditi turiste i povezivati dijasporu …
Svako ima svoj interes. Nije bas Vizer krenuo bez subvencije. Drugo, niko ne zna koliko im je Orban platio za letove ka Kini tokom korone. Mnogi tvrde na madjarskim portalima da su dobili milijone.
Da IndigoPartner je ulagao u Wizz Air nije to ništa sporno, ali nije ulagala vlada Mađarske ili Velike Britanije. To je ogromna razlika.
To što mnogi tvrde je nebitno. Podaci se mogu iscičatit iz financijskih izvještaja. U njima silnih miljuna nema.
Da, prije je JU dobivala od 21 do 76 milijuna godišnje.
Vi uporno, dal namjerno, dal ne namjerno, brčete donacije koje dobijaju. dio toga odlazi na otplatu starih dugova JAT-a koji se vuku i koje ASL mora da otplati.
Ma koja otplata starih dugova. Za to je Srbija izdvojila novac iz proračuna 2014. godine. Ne pričajte kajgotarije.
Nisu dobijali svake god 100 miliona vec je pre pandemije taj iznos bio 5 puta manji na godisnjem nivou.
Da bio je prije 20 do 76 milijuna godišnje.
Sada vi pisete kajotarije, 2019. godine, dakle poslednje normalne godine dobili su €17 miliona iz budzeta Srbije. To je znatno manje cifra nego sto su dobijali 2 do 3 godine pre toga. Dakle na svu srecu nisu daleko od profitabilnosti … iako znam da vama to tesko pada ali to su cinjenice.
Er Srbija ima još nekoliko godina da razradi biznis i priđe zoni profita. Nijedna vlast nakon ove neće ubacivati tolike pare u njih tako da je za njihovo a i naše dobro bitno da minus smanje dramatično u naredne 2-3 godine
Stoji. No, nekako ne vidim da se vlast u Srbiji mijenja pa samim time neće se ni smanjiti subvencije.
Koliko ja znam nisu dobili 17 nego 21 milijun. I isto toliko su dobivali 2-3 godine prije toga.
Nisu daleko od profitabilnosti? Sa 21 milijun EUR nisu daleko od profitabilnosti? Pa to je 10% njihova prometa.
Zašto bi profitabilnost Air Serbie meni teško padala, pobogu?
Autor clanka navodi i neke nove rute koje ce JU obnoviti u narednom periodu. I drugi portali prenose da JU planira objaviit jos novih ruta.
Sve sve, ali mislite li zaista da ce u trenutnim politickim okolnostima u i oko Ukrajine, JU obnoviti liniju za Kijev???
Ko zna, mozda se situacija smiri do leta.
Mislim da do leta nece biti ovog leta.
Sam bog to može znati.
Možda.
Ma kakvi, problem je sto je A319 preveliki a i Ukrajinci lete na liniji. Bolje neka se fokusiraju na Odesu
I ka Lvov-u
Mislim da nema logike da se zaobiše Kijev, ako se želi pokrenuti Lavov i Odesa.
Slažem se, sada kada su otvorili sve ove linije na zapadu, otvorili su i veliki potencijal transfer putnika iz Ukrajine. No, mislim da je sada već pitanje marketinga da li bi ta linija uspela.
Jasno.
Do Kijeva bez problema može ATR 72.
A mozda je problem trajanje leta, mislim da bi let do Kijeva sa ATR trajao barem 3 sata, mozda i duze? Pitanje da li bi mogao da se uklopi u talase koje ima JU
Da, ATR je prespor da leti do Kijeva. 100-seater bi bio idealan za tu liniju, baš smo o tome govorili u analizi SSSR tržišta Air Serbie.
Čak možda 100-seater bude preveliki. CRJ 700 ili ERJ 145 (na njemu se Windrose dokazao) bi bili odlični.
ERJ145 nije više isplativ ni sa 100% load faktorom.
Windrose leti tu liniju sa ATR-om. Razdaljina je 976 km, to se može odraditi sa ATR-om.
Ma to se iskreno ne može znati. Evo Ryanair je pokrenuo Lavov iz Zagreba. Ko tu više može znati što će se i kada otvoriti?
Imali smo mi u septembru analizu Air Serbijinih letova na SSSR tržište. Bilo je reči i o Ukrajini, pročitajte
evo link
https://zamaaero.com/03/09/2021/analize/trziste-srbija-rusija-se-brzo-siri-i-ima-potencijala/
Thanks.
JU je pre par meseci pregovarala Jekaterinburg. Mada jwbto baš daleko.
Zanimljivo među svim aerodromima koji su navedeni u komentarima kao potencijalna nova destinacija nema nijednog iz Rusije.
Ma fa, Jekaterinburg je bas daleko.
Mozda uvedu Volgograd ili Soci
ili Kalinjingrad, prilično je interesantan i izolovan, ni ruske kompanije ni Air Baltic nisu baš neka opcija za zapad ili jug. To je u dvorištu LOT-a doduše.
Kako napuniti avion sa 144 iz Kalinjingrada? Jel znate uopste koliko tu ima stanovnika? I onda ce cekati 2x nedeljno da bi leteli sa JU. 🙄 Iz Srbije nece imati ni 2 putnika. Dakle da sluzi samo za transfer i apsolutno nista vise.
Tako je! Mislim da nema prostora za direktan let do Kaliningrada, ali tu bi mogao code share da bude jako dobro rešenje
Aerodrom je imao preko 2.3 miliona putnika, a Rostov 3 miliona 2019. godine. Ograđujem se, ne znam puno ali mi je zbog položaja grada bilo zanimljivo, njima za Poljsku sigurno trebaju i tranzitne vize. Ali da, Sochi je dobar pick
Da Sochi je najbolja opcija za idući ruski aerodrom.
Nema tu kruha nikako.
Ma dobro, maštamo… Izguglajte inače Kursku prevlaku, to mi je na must see listi u Evropi.
Sad sam izguglao, bas je zanimljivo, voleo bi da to vidim nekad uzivo
To je OK.
Preporucam gospodine da navedenu prevlaku kombinujete sa bosanskim kraljevskim gradom Jajcem i ugodjaj ce vam biti potpun.
Ja volim za Sarajevo ići preko Banja Luke i Jajca. Vrbas je predivan, promet jako slab. I onda je obavezna stanka u Jajcu. Zgodan grad. Zidine su simpa, onaj slap isto. Dobri ćevapi, odlična kahva. Ali to je to. Dva sata tops.
Hvala, bio sam u Jajcu, grad je prelep, reka i ceo taj deo su čista lepota
Simpatičan je. Uvijek mi je tamo super stati sat-dva a uvijek stanem, čak sam ga i jednom cijelog obišao (zidine, Muzej osnivanja SFRJ, slap, mlinice), ali da je prelijep daleko od toga.
Pa Kaljingrad ima oko 700k, dok cela oblast preko 2 miliona skoro ko Makedonija ili Bosna. Nije to uopste malo.
Ma nema tu kruha!
Kao što sam napisao nema tu kruha.
Nisam baš siguran za Kalinjingrad. Tu svi koji su pokušali nisu baš uspjeli. Aerodrom je 2019. imao samo 2,2 milijuna putnika. Ipak tamo lete Aeroflot, airBaltic, LOT, Pobeda, S7. Nema tu kruha.
Apsolutno se slažem. Sochi je 5. aerodrom po veličini u Rusiji. Ima mesta i za transfer, ali potencijalno i za turiste
Jekaterinburg mislim da je daleko. Tu ima potencijala da se učvrsti i poboljša code share, makar tako mislim.
Sochi je svakako opcija.
Možda.
Iskreno, među još 6 destinacija koje treba da budu objavljene mislim da će makar jedna biti ruska. Bacio bih opkladu na Sochi
Nema smisla nagađati. Svašta nešto se tu može desiti.
Pregovarala je Air Serbia sa brdom potencijalnih destinacija.
To je vasa analiza. Ne mora da znaci da je tako i na terenu.
Ne mora. Ali analiza se ipak temelji na nekim činjenicama zar ne?
Da, imali smo.
Mozemo li se nadati i nekoj destinaciji u Gruziji ili Jermeniji?
Johanesburg 😀
Sam bog može znati. Komapanija je definitivno skočila na drugi nivo i sada je sve moguće.
Sad ide sjever pa krajnji jug, tamo do afrike
Vidjet ćemo.
Ma kaj got. Nema šanse. Ni u šali.
Evo ponude za vezu Soluna i Bolonje
Ponedeljak
SKG-BEG 05.10-05.40 ATR
55 min
BEG-BLQ 06.35-08.50 ATR
Petak
BLQ-BEG 20.25-22.30 ATR
02.40 min
BEG-SKG 00.40-03.10 ATR
Cena €147
Hvala.
Nema na cemu, veza postoji i sredom.
Jasno.
Zasto bi neko presijedao u Beogradu kad moze letjeli Ryanairom direktno Solun – Bolonja?
A onda? Busom do Soluna? Guzva na granici (Bugarska nije u Sengenu)?
Zašto busom do Soluna? Ne razumijem ovaj komentar.
Mozda vise odgovara vreme, red letenja itd
Možda. Iako direktan let je svakako bolja opcija.
FR raspored za tu liniju nije dobra, sve su vecernji letovi tako da se mora platiti noc vise u hotelu. Ovako barem stignes ujutru sa JU i imas ceo dan.
za razliku u cijeni mozes platiti pristojan hotel i ujutro biti odmoran
I to je istina.
Povratna cena sa FR je oko €100 koliko sam video tako da i nije neka razlika.
Sasvim dovoljna razlika da se izabere dirktan let umjesto presijedanja.
Jasno.
Sve su večernji letovi? Ste sigurni?
Ja to stalno pitam, ali mi ovdje tvrde da je to masovna pojava. Bit će da ljudi vole Air Serbiju ili Beograda pa se odlučuju presjedati.
Pa vi stalno pitate a JU ima sve vise transfernih putnika. Ocigledno da ne lete svi nonstop cak i ako postoji ta opcija, to je opste prihvacen fenomen.
Sto se FR tice, on valjda krece iz Soluna u 20.40 a vraca se nesto u sred noci.
Apsolutno mi je jasno da postoje transferni putnici iz Sarajeva, Skopja, Podgorice, Tivta, Splita, Dubrovnika, Pule, Zagreba, Ljbljane, čak i Sofije, Soluna, Tirane, Krasnodara, Rostova, ali ne mogu dokučiti da bi netko putovao iz Istanbula ili Atene preko Beograda ako ima nonstop letove.
Pa koliko puta dnevno neko može da stigne direktno iz Istanbula do Tivta? Ili iz Atine do Ljubljane ili Podgorice? Poredite par letova nedeljno sa par letova dnevno, zašto bi neko usklađivao svoje vreme ako ima OK alternativu?
Iz Istanbula za Tivat dva puta tjedno, a od proljeća i svakodnevno. Iz Atene za Ljubljanu više ne može direktno, kao ni za Podgoricu. I? Ne razumijem vaš argument. Pa nitko ne spori da Air Serbia ima dobru konektiranost za regiju. Zar je to netko sporio?
Pa osporili ste vi jer se pitate za gde lete putnici iz Istanbula i Atine preko Beograda, a onda ste i sami dali odgovor – uglavnom za regiju.
Dobro i?
I sad znate gde lete ljudi iz Istanbula i Atine preko Beograda. Nema na čemu.
To nije sporno. Da lete za regiju to se svi slažemo
Recimo pouzdano znam da se Larnaka kači na Kopenhagen i da je broj transfernih putnika 25-45! Čudno, ali tako je.
Ja to pouzdano ne znam jer te brojke nigdje nisu objavljene.
Pa šta da vam kažem, onda ćemo do kraja života ostati u neznanju jer te brojke nikada niko nigde objaviti neće
Nažalost.
Ima li Trst kao destinacija perspektivu ili, kao sto jedan ‘covijek’ kaze: ima li ova linija ‘svu logiku ovog svijeta’ ili ce za godinu dana zavrsiti u ‘ropotarnici povijesti’?
Vrijeme ce pokazati koliko je pametno bilo otvaranje ove linije. Stice se utisak da Air Serbia pocinje imati jaku potrebu da povecava broj linija pa iza odluka da se uspostavi neka nova ne stoji uvijek jasan rezon.
Osobno mislim da nema. Mislim da je to jedina pogreška Air Serbie. O tome ćemo više u analizi u utorak.
Trst je bio u mreži u prošlom životu Er Srbije, do pre nekih 10 godina. Tu je celo slovenačko primorje, Udine, deo Austrije i Hrvatske. Zavučen je, nisu mu dobra alternativa okolni aerodromi.
Sa druge strane, niko iz regiona nije povezan sa Trstom, čak ni Tirana. Oni recimo imaju opciju preko Rima, a svima ostalima je jedina mogućnost Frankfurt. I generalno, iz cele Evrope tamo možete samo preko Rima ili Frankfurta. Ili, iz samog Trsta možete Rajanom po Italiji i do Londona, ili za dalje opet samo preko ova dva aerodroma. Za zapad to je OK, za istok je to baš ozbiljna obilaznica.
Naravno, uslov svih uslova je da Italija konačno popusti korona mere.
Tako je, Jat je leteo za Trst a ukinuta je linija kada je flota pocela da se raspada pa su preusmerili kapacitet na drugu stranu.
Da, tako je.
Da Jat je imao Trst u mreži, ali tada je imao daleko manje letova za Ljubljanu i nije imao Veneciju. Sada Trst istinski nema smisla.
Ne znam, nisam siguran u uspeh ali ne bih baš rekao da nema smisla. Generalno, u Trstu ne mogu puno ni da dobiju ni da izgube. To je ono nice to have.
Mislim da u Trstu neće dobiti i da će se ta linija jako brzo zatvoriti.
Zapravo u tom periodu JU uopste nije ni leteo za LJU, to je bio period kada je Adria letela za Beograd.
Aha, da u pravu ste. Trst je tada bio supstitut i imao je logike.
To sto je JAT ili bilo koji drugi prevoznik prije 10, 20 ili 30 godina letio na liniji Beograd – Trst ne znaci da je to dobar razlog da se ista linija uspostavi 2022. godine.
Ubijedjen sa da postoji dobar razlog zasto drugi aerodromi regiona nisu povezani sa Trstom.
Koji biste vi razlog imali da letite na liniji Beograd – Trst? Sta mislite koliko turista ili poslovnih ljudi imaju interesa da koriste ovu liniju.
Ima dijaspore iz Srbije u tom delu Italije i u samom Trstu.
Znaci, linija prvenstveno uvedena zbog velike dijaspore u Trstu.
Ako je toliko brojna i toliko vezana za domovinu, postujem odluku Air Serbije.
Ne, prvenstveno je organizovana zbog turizma, i to shopping turizma. Proverite broj organizovanih tura Trst Palmanova i generalno bar izguglajte nešto da se ne iščuđavate bezveze.
Shopping turisti nostalgicari ce sigurno biti putnici. Ali iz iskustva vam mogu reci da ce i oni biti razocarani onim sto se moze vidjeti.
A sto se shoppinga tice, dolazi drugo vrijeme mladicu. Ja vec dvije godine nista u brick and mortar radnji nisam kupio a vjerujem da ce to tako ostati trajno.
Ma kakvi shoping turisti nostalgičari???
Kojoj generaciji pripadate gosn. Alene. Djeluje mi da ste Generacija Z.
Ja sam generacija X.
Sigurno nitko neće avionom ići radi shopinga u Palmanovi.
Velike dijaspore u Trstu????
U Trstu zivi oko 10.000 Srba. Prva srpska zajednica u Trstu je oformljena jos u 18. veku a srpska crkva je sagradjena jos 1752. godine. Srpska skola u Trstu je otvorena 1782. godine i nije prestala sa radom od tada. Na osnovu dostupnih arhiva, Srbi koji su se doselili ovde su uglavnom dolazili iz Dalmacije, Like, Hercegovine …
U Trstu su ziveli mnogi eminentni Srbi koji su gradili i zidali grad posto su bili uspesni trgovci.
Ko zna, mozda ti prilicno asimilirani Srbi na kraju uspostave jace veze sa maticom.
Možda.
10.000 Srba u Trstu je zanemariva brojka za aviopromet.
Nije kada imate 3 leta nedeljno sa propelercem i to sa vremenima kada se isto kace i konekcije.
Da to je zanemarivo mala brojka.
A i mislim da pretjerujete. U cijeloj Italiji ima 39.937 Srba. Taško da ih onda u Trstu ima 1/4 od toga.
Dok je 6 hiljada Hrvata u Hamburgu argument da se uvede ZAG-HAM?
Alene, lolo 🙂
Ne, daleko važnije je da
– su Njemci daleko najjača turistička nacija u Hrvatskoj
– da Hrvatska ima daleko najveću trgovačku razmjenu sa Njemačkom
– da se Hrvatska poltički potpuno veže uz Njemačku.
Pa će političari da lete za Hamburg? No no
A neće? A što je sa turistima, poslovnjacima?
Ima, ali brojka nije značajna.
Kako koji, pa da popijem kafu na Ponte Rosso. Ja nemam nijedan razlog da letim za Krasnodar pa opet neki ljudi lete. Kažem, nisam siguran u uspeh ove linije ali ne bih je ni odmah otpisivao. Ima tu i neke dijaspore, ima i nekog biznisa, nemam brojeve da bih mogao da ocenim.
Pa ima i slovenačkog primorja kojem je Trst najbliži aerodrom (mimo Portoroža), sa sve povelikim investicijama iz Srbije tamo, itd.
Za ATR bi vala i moglo da se namakne putnika.
Ja licno obozavam slovenacko primorje i uvek cu tamo pre otici nego na hrvatsku stranu.
Grešite ali vaš izbor
Da, gospodin grijesi i vrlo vjerovatno spada u malu skupinu ljudi koji preferiraju kupanje u prljavoj vodi Piranskog zaliva nad cistocom vode dalmatinskih otoka. Ali o ukusima (ili u ovom slucaju ukusu vode) ne treba raspravljati.
Da njegovo pravo.
Jasno.
To je vaše pravo i potpuno OK.
Tako je. Neće to biti linija za 7 nedeljnih letova ali nije ni izvesno da će propasti. Nadam se samo da će JU ovo krenuti da reklamira, marketing su srezali i srozali skroz. Trst je naš, već od 99 eura
E da, “Trst je naš” to bi baš bila uspješna reklama.
Da, ali to primorje je jednako tako blizu Puli, te vrlo blizu Ljubljani gdje leti Air Serbia.
Ja sam vrlo skeptičan sa ovom linijom.
Niste skeptični, nego ste rekli da će je brzo ugasiti. Ništa, čekamo i pratimo…
A vidjet ćemo. Daj bože da sam u krivu.
Odlično i zdravorazumski. E sad, rodilo se – treba ga ljuljati. JU ima mnogo posla ove godine, od vraćanja starih i etabliranja novih linija uz sređivanje flote, preko borbe sa Wizzom na Barseloni, Nici, Rimu… do borbe ili “usklađivanja” sa legasijima koji očigledno imaju svoje ozbiljne planove (TK, KLM, LOT…) i branjenja chartera (Egipat, Grčka). Nadam se da su long haul odložili, to bi bilo previše. Početak godine obećava, neće moći da dobiju sve ove bitke ali umeju da se bore, to cenim. Puno sreće im želim, trebaće i toga…
Fokus na transferima je prvi korak ka dobijanju bitke protiv lcc u Beogradu
Jasno. Apsolutno točno.
Bogami pune ruke posla. Imate pravo!
2MA dobija novi avion E195 (4O-AOC) koji su htjeli da kupe pa su odustali. Ali će ga sad dobiti na poklon od Vlade CG
ček prvo da vidimo postoji li Vlada CG 🙂
A ne postoji?
Sinoć su bili. Jesu ih to skinuli u međuvremenu 🙂
Jesu li?
Nisam sve ispratio, ali mislim da ova Vlada de facto više ne postoji, plan je da se i de iure to potvrdi uskoro i izabere manjinska vlada ili ode na nove izbore. A onda se možda vrati i Montenegro Airlines, ko zna.
O bože, zar je do tuda došlo?
Litijasi kako dosli, tako ce i otici. Jednostavno ih nema dovoljno. Albanski glasovi su bili jezicak na vagi koji se sad okrenuo na drugu stranu.
O bože koji cirkus.
„Jesam li ja blesav, ali iz teskta ispada da je taj avion do sada leteo bez motora. A niko ne spominje slona u sobi: da je motore sa putnickog aviona neko ukrao, a ne zna se ko.
Obzirom koliki je to avion, koliki je motor i sta je sve potrebno uraditi da bi se skinuo i odneo motor (pa jos 2kom), zvuci realnije da je avion do sada leteo bez motora…“
Ovo je komentar sa B92 i istinski me nasmejao.
5 miliona avion i 8 miliona remont
Da. Ogromna svota novaca.
Jak komentar. I mene je naslikao.
Da.
Koliko se sada zna motor je skinuo vlasnik.
Da, već je napisan članak.
Sada možemo da očekujemo dolazak aviona iz porodice A320 i uvođenje novih srednjelinijskih ruta. Očekujem proširenje na istok.
Vrlo verovatno, ostaje jos da vidimo koji ce to gradovi uci u tih 6 novih ruta sto preostaje. Meni je posebno drago sto ce i BEG imati bolje uslove ovog leta tako da ce moci da odreaguje na sirenje ne samo JU vec i mnogih drugih.
Mene posebno raduje 3. dnevni sa TK kao i KLM sa dva dnevna leta.
Evo vidim da u aprilu LO povecava BEG na 11
Da, da već je napisan članak.
Da treba vidjeti.
Uskoro dolaze. Sve je vec spremno.
Ako vi tako kažete.
Ja se iskreno nadam da će doći bar jedan A320, ako ne i dva.
Koliko ja znam nece uzimati A320 jer im je problem zimi tako da im se vise isplati da uzmu A319.
To je ipak krajnji nonsens. Činjenica je da kompanija zimi ima problema sa A320 koji je prevelik. OK, prizemljiš ih kao i sve druge kompanija ovog svijeta koje prizemljavaju 20-40% flote zimi. Staviš ih jednom-dva puta tjedno na Moskvu i na Podgoricu (ponedjeljak-petak) i to je dovoljno da budu operativni. Ali zato u 7 mjeseci ljetne sezone i mjesec dana oko Nove godine ti avioni lete ko ludi. I donose kamaru para!
Verovatno JU vise odgovara da poveca broj nedeljnih ucestalosti nego kapacitet. Verujem da ce A320 i A321 postati realnost kada im glavna trzista budu barem na 14x
Da, ali imati više od 8 letova dnevno za Tivat je nonsens. Bolje je imati manje letova ali sa A320 to donosi bitno veći novac. Uz to na Moskvi ne mogu povećati broj letova, pa je A320 nužnost da se pokrije potražnja. Tu ni A330 nije dostatan.
Bice i A320.
Nadam se. Kompanija ga istinski treba.
Pitanje za one, koji daju informacije..bice A319, pa bice i A320. Sta ce da stigne dodatno u flotu?
Neki tvrde da A320 neće doći. To bi bila istinska šteta. Krajnji propust.
Croatia Airlines ima UKUPNO 15 letnjih internacionalih destinacija dok Air Serbia SAMO 6 prema Italiji.
Nemojte opet molim vas. Svima (ali stvarno svima) je jasno da OU ne stoji dobro, nema potreba da to naglašavamo u svakom komentaru.
Kaj fali? Pa zar se ovde stalno ne poredi nekaj? Sam portal se na time zasniva.
Ne on se na tome ne zasniva. Povremeno se stavljaju usporedbe kada one imaju smisla. Koji puta se u tome istinski pretjeruje pa se pišu stvari koje stvarno nemaju smisla.
Fali što je to za 95% čitalaca ovog portala dosadno
Ne bih rekao. Ovaj portal ima 3,5 milijuna posjeta godišnje. Izgleda da smo ipak za velik broj ljudi i te kako zanimljiivi i nismo dosadni.
Ma kažem za ove komentare sa upoređivanjem da su dosadni, ne verujem da ljudi dolaze da svakog dana čitaju ko ima više letova, BEG ili ZAG. Dosadno je meni iz Srbije, mogu da zamislim ovim ljudima iz Bosne npr.
Da komentari jesu malo naporni. Ali mislim da je upravo prednost ovog portala usporedba.
To tako mora biti. Nemože bez toga proči.
No, to starno nije istina. Croatia Airlines je prošlo ljeto imala 44 linije, ovog ljeta će svakako imati više linija od toga.
Jel 44 medjunarodne?
Nisu sve međunarodne, naravno. 7 od tih linija je domaćih.
Ja sam procitao na drugom portalu koji je iz vase zemlje da su svega 15 medjunarodnih… e sad ko ne pise istinu, ne znam.
Ovako je kako sam vam ja napisao. Konačno imate i moje analize u kojima sam taksativno nabrojao sve linije.
Bice ovo vrlo zanimljivo leto na beogradskom aerodromu.
Da biti će.