Ryanair je ozbiljno smanjio broj letova za Zagreb tijekom V. i VI. mjeseca:
- Basel se potpuno ukida u V. i VI. mjesecu, zadnji let je 29.4. a ponovo leti 1.7.
- Brindisi se ukida u V. i VI. mjesecu, zadnji let je 27.4. i ponovo leti 3.7.
- Sofija neće imati letova u VI. mjesecu
- Charleroi se smanjuje sa 5 na samo 2 tjedna leta tijekom V. mjeseca
- Krf neće krenuti 4.6. već 5.7. i operirat će se jednom tjedno
- Dublin se smanje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Wezze se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Frankfurt se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Gothenburg se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Karlsruhe se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- London se smanjuje sa 7 na 4 leta tijekom V. mjeseca
- Malmo se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Malta se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Memmingen se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Paphos se smanjuje sa 3 na 2 leta tijekom V. mjeseca
- Rim se smanjuje sa 4 na 2 leta tijekom V. mjeseca
Jedino povećanje je Milano koji se od 5.6. povećava sa 4 na 5 letova tjedno.
Na ostalih 10 linija nema smanjenja. To znači da će Zagreb od 76 tjednih letova koliko ih ima trenutno, u V. mjesecu izgubiti 22 leta (operira ih 54) ili 28,9% svih letova. U V. mjesecu Zagreb je izgubio 6 letova ili 7,9% svojih letova.
Ovo je vrlo vjerojatno dokaz da Ryanair nije zadovoljan sa svojim performansama u Zagrebu. Brojka jest ozbiljna, ali nije tragična. Zagreb još uvijek operira više od 2 aviona iz Zagreba u V. mjesecu i skoro ukupan kapacitet u VI. mjesecu, dok u VII. mjesecu ima i povećanje dva leta, tj. operirat će ih 78 tjedno na 27 linija.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Ryanair
Cekaju se stranci od pocetka Jula.
Do tada sve zavisi od Hrvata. A oni putuju njemackim dizlom na Jadran.
I wizx tu naviku ocigledno promjeniti ne moze, pa sve i da poklanja karte.
Mislite?
Niti Ryan takve navike nece promjeniti.
Na zalost to je nasledjeno iz doba Broza. I navike i placevi od Makarske do Rovinja. Jedino je stojadina zamjenio VW
OK. Možda i niste u krivu.
Nije zlato sve sta sija
Nije, nije.
Irski avioprijevoznik, Ryanair, u posljednja je 24 sata obavijestio putnike o otkazivanju niza letova na redovnim linijama iz odnosno prema Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb.
Poznati niskotarifni avioprijevoznik, Ryanair, otkazao je cijeli niz letova na međunarodnim linijama iz odnosno prema zagrebačkoj zračnoj luci za Maj ove godine…
Cemu copy-paste sa drugog portala kad je sve ovde vec objavljeno? Ne razumem zasto to radite? Sta zelite time da postignete?
Stvarno ne znam. On to konstantno radi.
Pitanje je zasto Vi to radite? Ako je vec vest napisana ovde, dobijene sve informacije, cemu kopiranje teksta sa drugog portala?
Zasto to radite? Koji je vas cilj?
Upravo tako.
Lijepo ste copy-paste vijest sa durgog portala.
Pitanje je zasto Vi to radite? Ako je vec vest napisana ovde, dobijene sve informacije, cemu kopiranje teksta sa drugog portala?
Zasto to radite? Koji je vas cilj?
Poštovani Alene..eto vidite da se obistinjuje ona moja analiza od prije par dana da će Ryan sam otici iz Zag. A lijepo vas molim da napišete neki mail onim njihovim managerima koji su vas uvjeravali da su jako zadovoljni i da dolazi jos aviona itd… I također vas molim da ubuduće njihove intervjue i izjave prenosite s manje oduševljenja jer je očito da ima puno laži od tih belosvjetskih fićfirića.
I vi ste to zaključili iz jednog mjeseca. Dakle kompanija već 10 mjeseci opako raste, u VI. mjesecu će vratiti sve frekvencije, u VII. će imati i više. Ali vi ste ovo zaključili iz jednog mjeseca? Čestitam. Znači li to i da Wizz Air odlazi iz Beograda kojeg je opako prezao od I. do IV. mjeseca?
Po čemu rastu? Po broju putnika? Po profitu? A to za vraćanje letova i povečanje frekvencija je informacija od onih njihovih zadovoljnih managera? Pa zašto ih pobogu toliko branite? Stvarno mi nije jasno. Sve govori da su u problemu i da ne uspijevaju u Zag ništa pametno napraviti i početi zarađivati, ali vi se ne date.
Mozda je Alen na platnom spisku Ryanaira?
Majko mila, pa tko više pljuje Ryanair nego ja?
Vi ste poceli odjednom pohvano pricati o Ryanairu kako je otvorio bazu u Zagrebu. I vas posljednji clana u kome ste poredili usluge Ryanaira i LC-a je prilicno afirmativan za najveci evropski LCC.
Stoga, moja sumnja je opravdana.
Ma to nije istina. Milijun puta sam napisao da je:
– Ryanair dno od kompanije
– da im je odnos prema putnicima katastrofa, a prema aerodromima još lošiji
– da sa njima nikada neću letjati
– da ih jednostavno ne podnosim.
Zanimljivo da Alen nije obrisao ovaj komentar; mora da mu imponira.
Zašto bi mi tako što imponiralo. Pa ne brišu se na ovom portalu svi komentari, samo oni koji krše pravila portala. Stoga brdo blentavih komentara ostane.
Što to točno govori da su u problemu? To što su ZG aerodromu povećali promet? I da vas preduhitrim, cijene iz Zagreba i za Zagreb nisu ništa niže nego drugdje gdje leti Ryan.
Па ако отказују летове у мају и јуну то онда значи да им иде супер?
Vrijeme će pokazati koji je bio razlog za ova rezanja.
Možda hoće, a možda nećemo nikada saznati.
To nikako ne znači.
Upravo tako.
Po broju putnika.
Ne to je informacija sa njihova sustava.
Svi to govore? OK
Јаој сачекајте среду па поново прочитајте овај коментар.
Друго Визер није резао и отказивао на врхунцу летње сезоне, Рајанер у Заграбу јесте.
A zasto sredu? Sta ce biti tog dana?
To se i ja pitam.
Peti mjesec nikako nije vrhunac sezone, pobogu. Nitko nije rekao da je to isto, samo sam konstatirao da je Wizz rezao u Beogradu od I. do IV. mjeseca.
Ryanair INI: u April-u nema letova za Bergamo, Skavsta, Malta ?!?
Neki od letova se vode kao sold out.
Ostali se mogu bukirati, Milano 28.04. ima slobodnih sedišta.
Eto.
Управо сам проверио и сви летови су у систему
????
To pitate, konstatirate ili što?
Taj Ryan je baš djubre od kompanije.
Pa mila majka svakako nije. Zapravo da, slažem se sa vama.
To se zove “brzo i efikasno reagiraju na promjene tržišta”.
A jel? Sa skoro 30% smanjenja. Hmmmm
Ne bih rekao. Linije su rezane linearno tj. sve su linije smanjene.
Ovo je vjerojatno pritisak na MZLZ.
Može biti pritisak na MZLZ, može biti strategija za cijelu mrežu (to ćemo tek vidjeti za dan-dva) da se oslobode kapaciteti za ljeto (pilotski radni sati, kabinci, održavanje aviona), moguće im fali kapaciteta privremeno za ekspanziju negdje drugdje, možda imaju problema sa nekim avionima flote koji su prizemljeni, možda imaju manjka djelatnika (kao američke kompanije)…
A možda su nezadovoljni u Zagrebu ili pritišču MZLZ. Sve je moguće.
Vjerojatno je ista priča kao Milano. Otkažu letove, ljudima vrate pare i onda ponovno pokrenu letove po 10x vecoj cijeni….
Ne vjerujem. Nema šanse, pogotovo ne na ovako velikoj količini letova i tako brzo.
Ryanair bi bolje prolazio na destinacije SJJ i SKP (i to bez popusta) nego pola od ovih navedenih gore
Ma kako ste vi to zaključili? Pa gdje je logika u toj vašoj konstataciji. Ovo je jedan od većih nonsensa koje sam pročitao.
Pa ima vise logike nego linije za Corfu i SOF
Ma kajgot. I Sofija i Krf imaju logike. A te dvije linije iz Skopje i Sarajeva nemaju apsolutno nikakvog smisla.
A bas se vidi koliko su trazeni
Pa obzirom da se Sofija operira već 7 mjeseci i nastaviti će se operirati očito je tražena.
Boze me sacuvaj! Kakav bre ZAG-SJJ ili ZAG-SKP sa A320???
Za SKP vec leti OU. Ali brate, za SJJ da se salje A320??? Stvarno me zanima na osnovu cega moze ovo neko da odvali?
Ma jasno.
nek puste karte za 10-20€ one way videcete dali ima osnovu ili ne. Brindisi? haha!
Ma i Brindisi, i Sarajevo i Skopje su nerealni i neće se desiti.
Ali baza Ryanaira u Sarajevu ce se desiti.
Highly unlikely
Da, to se neće desiti tako skoro.
Prije ili kasnije hoće, ali ne vidim da će se to desiti vrlo skoro.
Krf, Malta, Paphos smanjenja. Nigdje logike. London nekim danima karta oko 170€ i smanjuju. Mislim da vise ne žele prodavati karte po smiješnim cijenama. Barem ne usred sezone. Radije će popuniti 2 leta tjedna po nekim ozbiljnim cijenama izgleda. Po meni ima smisla.
Da Ryanair je izjavio da više neće prodavati karte po niskim cijenema od ovog ljetnog reda letenja.
Eto prilike da Croatia uzme Bazel i Sofiju, a mogli bi da uvedu i direktan Rim da bude zanimljivije
Bazel da ali Sofia je overhyped
Sofija je i te kako logična za letove iz Zagreba. I daleko bi bilo logičnije da ju leti Croatia tri puta tjedno sa Dash 8-400 neto Ryanair dva puta tjedno.
Aha… to je baš prilika za Croatiu. Ti genijalci nisu pokrenuli ni Stockholm, Bukurešt i Prag, a baš će ovo pokrenuti. Da se radi o nekom drugom, npr. Air Serbiji i te kako bi iskoristili tu priliku, ali Croatia neće ni primjetiti da se to desilo.
A zasto bi Croatija pokretala letove za Bukurest i Prag u ovom trenutku? To je suluda ideja.
A zašto ih pokreće iz Splita? A zašto ih je imala iz Zagreba 2019? A zašto ih ima Air Serbia? Mislite da će konkurencija tu dugo spavati i neće pokrenuti te linije.
Split – Bukurest i Split – Prag imaju smisla ali letovi iz Zagreba prema ova dva grada ne trebaju biti prioritet Croatije. Bolja opcija za Croatiju je da poveze Split sa jos nekim gradom zapadne i sjeverne Evrope.
Zašto?
Mozda zato sto Split ima veci turisticki potencija i u stanju je privuci veci broj turista? Jeste li pomislili da bi to mogo biti razlog?
Nema. Konkretnim brojkama sam dokazao da Split nema više turista od Zagreba.
Opet vi ne razlikujete pojmove turisticki potencijal i ostvareni rezultati u turizmu.
To su osnove iz turizma, dragi Alene.
Zato što nacionalni prevoznik Hrvatske mora da u fokusu ima srednju Evropu odakle dolazi gomila turista?
I zašto bi pritom trebao zanemarivati Bukurešt koji je imao značajan broj putnika 2019. Notorni nonsens Croatie i je što ne vidi ništa istočnije od Beča, Sarajeva i Skopja.
FR sječe u januaru, ok nije sezona. FR sječe u maju i junu!? Samo jedno može da znači, uprkos navijačima i pustim željama, ne ide im u Zagrebu i ponavljam se još jednom, ništa dobro FR neće napraviti u Zagrebu. Zagreb je sa novih 26 linija ove godine morao imati bolje rezultate nego 2019 godine i to bi bio uspjeh a ovo sa 82% je prosto nezadovoljavajuće, Sarajevo koje je dobilo WIZZ je pokazalo šta je uspjeh! Ovo u Zagrebu se ne može nazvati uspjehom što je FR i pokazao rezanjem u maju.
Moje predvidjanje je bilo da ce Croatia Airlines nekoliko godina nadzivjeti Ryanairovu bazu u Zagrebu.
Ali cini mi se da sam pogrijesio! Croatia Airlines se mozda i izvuce nakon sto vecinu svojih letova prebaci iz Zagreba na aerodrome na obali, ali za zagrebacku bazu Ryanaira nema spasa.
Da to govorite već godinu dana, a Ryanaira svejedno sve više i više raste u Zagrebu.
Pogotovo je rastao u januaru i evo sad u maju, raste nezadrživo.
Da rastao je i u siječnju. U svibnju će svejedno imati 54 tjedna leta više nego prošlog svibnja. To je 87.480 sjedala. Malo li je?
Ako bude ovako rastao, bice upravo ono sto sam govorio godinu dana.
Činjenica je da Ryanair opako raste u Zagrebu. U samo pola godine dostigao je broj aviona Wizz Aira koji je u Beogradu više od 10 godina, te ima više linija, frekvencija i putnika nego Wizz Air u Beogradu. Konačno, čak i u tom V. mjesecu uz sva rezanja Ryaniar ima više od 2 zaposlena aviona u Zagrebu.
Recite nam molim vas koliko putnika ima FR u Zagrebu a koliko WIZZ u Beogradu?
Nažalsot ti podaci nisu objavljeni.
Razlika je u nacionalnom avio prevozniku koji je u Beogradu jak a u Zagrebu slab.
To svakako.
Ne vidim da će Croatia propasti još 5 godina, a nakon toga će biti Air Croatia ili nešto slično. No, ne vidim ni da Ryanair ide iz Zagreba.
Naravno da vi ne vidite. Kad su ostali vidjeli stagnaciju Zagreba i predvidjali smanjenja Ryanaira vi ste vidjeli trend porasta broja putnika.
Pa trend porasta broja putnika je evidentan. Zagreb je treći aerodrom u regiji po porastu u usporedbi sa 2019. i drugi po broju putnika (i ispred Prištine).
Management Croatije je poceo da povlaci jako pametne poteze. Kad su neki pametovali i predlagali da se Croatija upusti u borbu, oni su se pametno povukli i realizuju genijalne poteze. Da su poslusali savjete nekih samoprozvanih strucnjaka i upustili se u borbu koju nisi mogli dobiti, sad bi bili na granici bankrota i ne bi prezivjeli 2022.
Croatia povlači pametne poteze? Croatia ozbiljno stagnira i troši enorman novac poreznih obveznika. Uz to kompanija je povukla poteze koji su najgluplji u povijesti kompanije.
E ovo je zaista smešno. “Jako pametne poteze” je možda povuklo svega par kompanija u Evropi u poslednjih godinu-dve i Croatia definitivno nije među njima. Da bi bila tu, morala je da prevenira ovoliku ekspanziju Ryana otvaranjem linija prošlog proleća/leta. Ništa nisu uradili pre dolaska, a posle dolaska istina je, ruke su im prilično vezane.
Jasno. Potpuno ste u pravu. Pa je rješenje prebacivati linije u Split koji ima još daleko veću konkurenciju?
Da to je pravo rjesenje, letovi iz Splita. Rezultati ovakve odluke ce biti vidljivi vec tokom sezone i ocekujem jako dobre rezultate. Bravo za direktora Bajica i upravu.
Je, Croatia je baš poznata po pametnim odlukama. A ova im je jedna od blesavijih. A tu je konkurencija istinski ogromna.
Posipacete se pepelom na kraju godine i moracete priznati Croatiji da su napravili dobar potez.
No, to ćemo vidjeti. Croatia nije napravila dobar posao već 25 godina. Ove godine to sigurno neće promijeniti. Iz svega što se vidi siguran sam da neće.
Evo prijedlog. Osnujte kompaniju pa se uhvatite u kostac sa Ryanairom, vidjecete nije toliko tesko prevenirati njihovu expanziju.
Pa airBlatic, LOT, Iberia, Aegean… su upsjeli prevenirati Ryanair.
Ovako slabasna Croatija i mala ekonomija kao Hrvatska to ne mogu uraditi i neposteno bi bilo ocekivati to od njih.
A Latvijska ekonomija je ogromna jel da? A i Grčka je čudo jedno.
Croatia, pa da, o tome i pričamo. Zašto je to tako. Ne treba biti tako!
3 balticke zemlje imaju znatno stabilnije ekonomije i 25% veci GDP per capita. Porediti Grcku i Hrvatsku je malo smijesno i necu se u to upustati.
Da imaju BDP nešto veči, ali ukupan BDP im je bitno manji. Zašto je Grčku i Hrvatsku smješno uspoređivati?
Alene, Vi već barem 3 godine tvrdite da će Croatia propasti za 5 godina.
Ne nije istina. To sam počeo tvrditi prošle godine.
Prije toga sam tvrdio prije 4 godine da će propasti za 2 godine, i bilo je drž-nedaj, nije bilo za plaće ni osnovne troškove, pa je Plenković poklonio kompaniji 38 milijuna EUR da ju izvuče. Naravno, taj novac su potrošili u dvije godine. A onda je došao Covid, ko naručen, pa su dobili još 100+ milijuna.
Ovako jos niko nije posekao! Zaista uzasavajuce pogotovo u mesecima koji su jaki u avio saobracaju.
Istina.
Ovo je već viđeni njihov trik sa većim cijenama karata nakon što ih vrate u prodaju. Potpuno je kontradiktorno pregovarati o 4. baziranom avionu i smanjivati ovako dobro popunjenje linije. Tak da pričekajmo nekoliko dana, sve će biti jasno.
To o 4. avionu je samo priča sa jednog portala. Za sada nema naznaka da će se to i desiti. Svakako neće u VI. mjesecu, a teško i u VII.
Upravo tako. U veljači su na liniji DUB-ZAG uvodili četvrti avion tjedno, a u svibnju režu sa tri tjedna leta na dva. Presmiješno.
Malo da.
Slozio bih se da iza ovoga ne stoje lose performanse,smanjuju se linije koje imaju odlicnu popunjenost,nelogicno da smanjuju Dublin gdje su istjerali CA…vjerovatno novi pritisak na Zagreb,svjesni koliko su vazni za aerodrom zele to dodatno naplatiti…Da li je neko iznenadjen😀
То што је пун лет не значи да је и профитабилан. Очигледно су се надали да ће бити простора за бољу финансијску перформансу до чега очигледно није дошло. Не би ме чудило да пребацују капацитет негде другде где им више треба.
Stoji.
A kako vi znate da je popunjenost odlicna?
Da, to i mene interesira.
Interesuje vas kako zna da je popunjenost na letovima FR odlična? Pa sami ste neki dan rekli da je na 87%.
Da,ta informacija je ovdje bila da je LF prosjecno 87% ako ja nisam nesto krivo shvatio…
Da, ali to je za cijelu mrežu, svih 2500 letova dnevno. Sam bog može znati koliko je u Zagrebu.
To je na razini cijele mreže, svih letova (2500 letova dnevno). Sam bog može znati kakvo je stanje u Zagrebu.
Očigledno loše čim smanjuju maj.
Vrlo vjerojatno.
Ne bih rekao da je to pritisak na aerodrom. Deal je jako svjež, popust je velik. To nikako ne može biti.
Svjež? Ryanair je počeo operirati u Zagrebu prije pola godine. Taman dovoljno vremena prošlo da krene sa ucjenama.
Ne, čak ni Ryanair to ne radi tako brzo.
Ako je ovo istina pa to je prejezivo, niko nikada ovoliko nije rezao, tragedija.
uzmi sendvič 🙂
Bolja je Kolindina uzasavajuca srpska cokoladica haha
Majko mila. Dajte se svi skulirajte više.
Max, smanjite doživljaj, pobogu.
Da ovo je stvarno loše.
Moze da se desi da je doslo vreme da aerodrom jos jednom skine gace. Ryanair sada placa 3€ po putniku. Mozda sada trazi 1€ ili cak 0.
Da mu fale avioni, ne fale. Sa FRA cak 5 povucenih. Iz Ukrajine su sve operacije obustavljene i iako nije imao tamo bazu – imao je poprilican broj linija a svakako se tamo nece vratiti jos neko vreme. Uz to svakog meseca dobijaju po 1-2 novih od Boeinga.
I jos nesto jako cudno – dok je prosecna cena do aprila bila 5€ leteli su bez problema i dodavali. Po Autoru sada su cene i preko 100-150€ a oni se spremaju da smanje.
Mada, ruku na srce, u maju (iako Autor tvrdi drugacije) skoro 90% karte u rasponu 5-15€.
Ako je točno to što pišete da su karte između 5 i 15 eura, onda je prodaja do sada katastrofa! Da je imalo bolja, pogotovo tamo gdje lete u konkurenciji sa OU, već bi digli cijene. A oni ne da ih ne dižu, nego i otkazuju letove. Nije da mi je žao, moj stav prema Ryanu znate, ali da je čudno, je…
Nisu cijene 5 do 15 EUR. Ali da je ovaj potez jako čudan, o da, jeste.
pa Memmingen bas kosta 5-20€ u Maju. Zavidim vam 😀 Dere nas Wizz
Pa i ne. Dobar dio dana u tjednu Wizz leti iz Beograda za Memmingen po 27,94 EUR.
Svega 5 letova na legu BEG-FMM (svi krajem maja) sada su po toj ceni. Prosek u maju je 55.05 EUR za taj pravac.
OK, i to je također jako dobra i niska cijena.
Ryanair plaća 5 EUR po putniku.
Da, Ryanairu ne nedostaju avione. Dobiva po 2 737MAX8200 tjedno, ima viška aviona iz Franfurta i ukinuti su letovi za Ukrajinu.
Nije 90% karata u svibnju 5-15 EUR.
Dobro, sad ce traziti 3€. Uskoro 1€. Posle ce Zagreb njemu placati.
Moguće, ali nikako ne tako rano.
Secam se vase reakcije kada ste izracunali da je JU smanjila u februaru broj letova za 26%. Oko 100x ste napisali kako je to puno previse, kako niko do sada nije toliko porezao, tragicno… i to ste danima po komentarima razvlacili. Dakle to je bio februar.
Sada Ryanair seče u maju i junu kada bi trebalo max da poveca! Jos Air Serbia sekla brojne linije na kojima leti ATR od 70 putnika. A Ryanair sece iskljucivo svoje linije A320 pa je broj sedista koje je posekao daleko veci od broja sedista JU.
I sad citam: „28,9%… brojka jest ozbiljna ali nije tragicna…“
Izgleda da je do 26% pretragicno.
Kada su vise ili manje dobronamjerni citaoci medju koje i sam spadam govorili o stagnaciji Zagreba i potrebi da autor smanji euforiju kada su oko Christmas-a i Nove godine ostvareni dobri rezultati, takvi komentatori su nazivani neznalicama i glupacima. Svo vrijeme autor je govorio o nekakvom trendu rasta na osnovu broja putnika u decembru i januaru koje je poredio sa brojem putnika ostvarenim u pandemijsko doba.
Vjerujem da je autor iz ovoga izvukao pouku i da ce u buducnosti sa mnogo vise uvazavanja odnositi prema stavovima ljudi s kojim se ne slaze i koji drugacije misle.
Apsolutno istinito.
Ovim se zapusavaju usta svim onima koji su nerealno dizali Ryanair u Zagrebu u nebesa i govorili o raznim tzv. trendovima na osnovu mesec ili dva povecanih frekvencija.
Ne smemo zaboraviti da ovo smanjenje dolazi u vremenu kad pandemijskih ogranicenja vise nema kao i u vremenu kad svi podizu frekvencije sto cini celu situaciju jos mnogo ozbiljnijom.
Pobogu, Ryanair i dalje ima 54 leta u V. mjesecu više nego je imao prošle godine. Malo li je?
U 6. mjesecu će imti 70 tjednih letova. Malo li je?
Od 7. mjeseca će imati 78 tjednih letova.
Nitko nije nikoga i nikad na ovom portalu nazivao neznalicama i glupanima.
Rast Zagreba je više nego evidentan. To je svima vidljivo. Biti će velik rast i u V. mjesecu, to je još uvijek 54 linije više nego ih je bilo prošle godine, uz to dolazi i Finnair, Lufthansa sa Minhenom, niz kompanija povećava broj frekvencija. Dakle porast broja putnika će biti i u V. mjesecu vrlo velik. Stoga stagnacije nema.
Broj putnika u prosincu i siječnju je istinski bio velik, no onaj u veljači i ožujku još i daleko veći. Konačno ja sam komparirao broj putnika u 2022. sa onim iz 2019, a ne sa pandemijskim vremenom. Zagreb je dostigao 84% putnika iz 2019. To je istinski huge.
Poenta je u tome da ce se ovoliko veliko smanjenje itekako videti na procentu putnika u maju i junu u poredjenju sa istim mesecima 2019 i to nece moci par letova Lufthanse ili Finnaira da poboljsa.
Još uvijek Ryanaira ima 54 leta u svibnju i 70 u lipnju više nego je imao prošle godine. To je ogromna brojka.
Tako je. I zato ce Zagreb imati nekih 70% saobracaja iz 2019 u maju a ne preko 84% sto je velika razlika.
Teško da će imati 70 posto iz 2019. jer neke kompanije povećavaju letove, a neke se vraćaju nakon zimske pauze.
Covid restrikcije u većini europskih zemalja su popustile, s sezona kreće već poslije Uskrsa.
Ma nema šanse. Imat će preko 80%.
Croatia će u svibnju imati preko 80%. Ryanair će imati 54 linije više nego prošlog svibnja, dolazi Finnair, Lufthansa za Minhen i Air Transat, broj letova povećavaju Austrian, British, Croatia, Eurowings, Flydubai, Iberia, LOT, Qatar, Vueling, veličinu aviona povećava Air France, KLM i Lufthansa. Dakle, budite sigurni da će Zagreb imati preko 80%.
Svi su oni leteli i 2019. Nista novo sem Finnaira a to je jako malo.
Stoji da su oni letjeli 2019. Ali nisu 2021. Kako god u petom mjesecu ti putnici će svakako akumulirati dodatne putnike, zar ne?
Mi ovde poredjenje pravimo sa 2019 a ne 2021.
Mi ovdje usporedbe radimo i sa 2019. i sa 2021.
Poredjenje sa 2021 nema nikakvog smisla. Svi znamo i zasto.
Ako vi tako kažete…
Naravno da ste govorili da ljudi pisu besmislice, nonsense i kajgotarije.
I opet upadate u isti zamku – rast Zagreba nije evidentan. Naprotiv, s obzirom na to da je Ryanair otvorio svoju bazu u Zagrebu, mnogo veci broj putnika je potreban da bi se zakljucilo da postoji rast broja putnika. Trenutne brojke nisu indikator rasta i mogu biti posljedica razlicitih privremenih faktora. Opet vas pozivam da budete oprezni kada donosite zakljucke.
To jesam, nikada nisam rekao da govore glupsti ili da su glupani.
Privremeni faktori već pola godine??? Pa kad će prestati to privremeno stanje? Nakon 2-3 godine ako pola godine nije dovoljno za stvaranje zaključaka? Kažete da je Ryanair otvorio bazu no da to nije dovoljno, nego da je potreban mnogo veći broj putnika za zaključak? Majko mila, koji nonsens! A zašto bi mi isključivali Ryanaira iz zagrebačkih zaključaka? Zagreb je konačno dobio LCC bazu. 15 godina prekasno, ali je konačno dobio. Ta baza akumulira gomilu novih putnika. I da, zato Zagreb ima enormnih 84% prometa iz 2019. Taj promet raste sve od VIII. mjeseca, svaki mjesec sve više i više. I među tri najveća rasta je od 24 aerodroma regije. Od VIII. mjeseca Zagreb smanjuje razliku spram Beograda i prestigao je Prištinu. Što još više trebate da se konstatira da je Zagreb uspješan daleko preko prosjeka regije i da ne stagnira?
Eto, vidite da vam oni nisu govorili gluposti – Ryanair nije zadovoljan performansama baze u Zagrebu.
– Ne iskljucujem Ryanair iz zakljucaka vec ga samo koristim kao argument da se Zagreb jako sporo oporavlja nakon pandemije s obzirom na njegovu novootvorenu bazu. 84% prometa iz 2019 nije dovoljno i ukazuje da zagrebacki aerodrom stagnira i nece moci dostici zeljeni rast u narednih 3 do 5 godina.
– Razlika izmedju Beograda i Zagreba se ne smanjuje vec, naprotiv, povecava u korist Beograda.
– Zagreb nije prestigao Pristinu i to nece biti moguce 2022.
– Zagreb godinama stagnira i to ce se, nazalost nastaviti.
Da nije, ne bi operirao 70 letova u VI, i 78 u VII. mjesecu.
Kako Zagreb stagnira ako ima 3. najbolji skor u regiji. Bitno bolji čak i od Beograda? Ako Zagreb stagnira što onda radi Beograd? Rapidno pada?
Nije istina razlika između Zagreba i Beogada rapidno pada. To sam dokazao brojkama u članicima.
Zagreb je u II. mjesecu dostigao Prištinu, u III. ju je sigurno preskočio.
Kako pobogu Zagreb godinama stagnira. Vi vidite neku drugu statistiku nego svi mi ostali. Zagreb je u 10 godina, od 2010. do 2019. narastao sa 2,0 na 3,4 milijuna putnika.
Ryanair ce imati 80-ak letova u 6., 7. i 8. mjesecu ali se ne pitate sta ce biti nakon toga. Sta mislite vrli moj analiticaru sta ce se desiti sa letovima Ryanaira iz Zagreba? Evo, prognozirajte ako poslije svega imate hrabrosti.
Kako da vam objasnim da ne mozete na osnovu podataka iz prva dva mjeseca u godini donositi zakljucke koje vi opetovano donosite. Opet cete se posipati pepelom zato je bolje da prestanete tvrditi nesto bez osnova.
Razlika izmedju Beograda i Zagreba ce se povecati u 2022. i Zagreb nece prestici Pristinu ove godine po broju putnika. Ovo dobro zapamtite i nemojte se dalje kompromitirati ovdje sa svojim neosnovanim izjavama.
Ryanair će ostati u Zagrebu kao i na ostalim svojim tržištima. Vrlo jednostavno.
Nisu podaci iz prva dva nego iz posljednjih 6 mjeseci. A pola godine je svakako dostatno da se vidi trend.
Kako 6 meseci kad je Zagreb u septembru , oktobru i novembru 2021 bio debelo ispod evropskog proseka u poredjenju sa 2019 ?
Zagreb je od VIII. mjeseca krenuo ozbiljno i rapidno rasti i smanjivati razliku spram Beograda. To se posebno vidjelo u studenom. Zagreb je u studenom i listopadu bio debelo ispod projeka EU? OMG
OMG???
Evo da vas ja ne bih demantovao napisite sami procente poredjenja Zagreba sa oktobrom i novembrom 2019 kao i Evrope.
Jer ako ja napisem brojke koje debelo demantuju taj vas “OMG” vi cete moj komentar (kao i ranije kad ste bili uhvaceni u istoj situaciji) obrisati.
O bože.
Mogu biti, ali nisu zato što se na ZAG ništa drugo toliko značajno nije desilo osim dolaska Ryana. Tako da ne postoji ni teorijska mogućnost da je rast posledica nekog drugog faktora. To je zaista stvar jednostavne logike.
Kako nije. U petom mjesecu dolazi Finnair, Air Transat, Lufthansa sa Minhenom, brdo kompanija povećava broj frekvencija. Tijekom prošlih 6 mjeseci priličan broj kompanija je došao u Zagreb.
Zanemarujete bitnu cinjenicu da je tek zavrsena pandemija i da su razlozi i nacin na koji ljudi putuju prilicno izmijenjeni. Trebace vremena da se stvari vrate na staro ako to uopce bude moguce.
Povecanje broja putnika na zagrebackom aerodromu moze biti samo ako su generisani novi putnici, ali to u ovom pandemijskom i postpandemijskom vremenu nije slucaj jer jos nije dostignut broj iz 2019 godine. Dakle, putuju uglavnom oni koji su putovali i 2019. samo sto je Ryanair preuzeo putnike drugih aviokompanije: Lufthase, Croatije, …
Brojke su vrlo blizu onima iz 2019. u Zagrebu. Sigurno da je Ryanair preuzeo nešto putnika Croatie, Lufthanse i ostalih, ali sigurno i da je stvario gomiliu novih putnika.
Zbog svega navedenog vam ponavljam da nema nikakvog smisla govoriti o rastu ili nekakvim nezustavljivim trendovima rasta dok se stanje ne normalizira, barem do kraja ove godine.
Ako je rast bio takav dok se stanje nije normaliziralo, a kakav će tek biti kada se normalizira.
Slažem se, autor iz zasad nepoznatih razloga favorizira aerodrom Zagreb i ocrnjuje Croatia Airniles.
Ako itko kritizira Zagreb onda sam to ja. A Croatia, da kompanije je dno dna. I nažalost nemam puno toga dobrog za njih reči. Stagniraju, imali su skoro isti broj putnika 2021. i 2020. dok su svi ostali enormno narasli, izgubili su tržišni udio sa 35 na 16% u samo par godina, gutaju preko 40 milijuna EUR godišnje državnog novca + 10 milijuna PSO, nemaju ni strategije, ni vizije, nisu otvorili ništa novih linija u zadnjih 4 godine, flota im ozbiljno stari, međuljudski odnosi su smaak svijeta… što dobro da mislim za takvu kompaniju? U istim tržišnim relacijama (samo sa daleko više konkurencije) Aegean enormno raste, razvija se i profitabilan je. Air Serbia sa daleko manje potencijala otišla je u nebesa u usporedbi sa Croatiom, agilni su, otvaraju brdo novih linija, nabavljaju novije avione…
Ma to je istinski jako loše. To je svakako nesposorno. I da, to su veća rezanja nego što su bila ona Air Serbie u I. i II. mjesecu. Poglavito što govorimo o bitno boljem mjesecu, svibnju (u lipnju su rezanja bitno manja) i što govorimo o daleko većem avionu.
Naravno Zagreb će još uvijek u V. mjesecu imati 54 leta više nego je imao prošle godine, ali da ovo je stvarno jako loše po Zagreb.
Bravo.
Ovo je totalno konfuzna situacija. Baš na linijama gdje sam mislio da će Ryanair air razvaljivati u Zagrebu, poput linije za Basel ili Brisel, oni je potpuno ukidaju ili smanjuju do minimuma. Ne ide mi baš logika da su ti letovi slabo popunjeni, s obzirom na veliku hrvatsku dijasporu, ali i turiste. Nešto je drugo u pitanju
A što bi drugo moglo biti u pitanju?
E to ne znam. To vam treba odgovoriti neki dobar analitičar
E da.
Lako moguce da ce ih kroz par dana vratiti u prodaju po dosta visim cijenama, vec je bio slucaj sa linijom za milano…a i to nije strano ryanairu
Previše je ovo linija…
Vecina ovih linija je odlicno popunjenje, neato drugo je razlog ovome
Moguće.
Pogotovo njemacke linije gdje ima dosta praznika tada koji se spajaju, nema sanse da su te linije lose popunjene i inace a kamoli 5-6 mj
A ipak režu letove.
Ovo je travanjnjnjnj? Ili sta?
Ne ovo je stvarno.
To su pripreme za ljeto. Ništa mnogo zabrinjavajuće. Svi smanjuju letove
Pripreme za leto? Sta to znaci? Ciste avion mesec-dva da bude spreman za leto? 🙄
A koji to svi smanjuju?
Ja koliko vidim polako svi povecavaju. Neki stidljivo ali ipak povecavaju.
Da, svi povećavaju. Ne stoji ovo da svi smanjuju
Nitko ne smanjuje letove. U V. mjesecu čak je i Wizz Air maksimano pokrenuo letove koje je rezao od I. od IV. mjeseca.