Air Serbia pokreće liniju Beograd-Budimpešta od 13.3. Linija će prvo operirati 15 puta tjedno (svaki dan dva leta, ponedjeljkom i petkom 3, utorkom 1), no od 28.3. povećava se na čak 17 tjedno (svaki dan dva, ponedjeljkom, srijedom i petkom 3). Svi letovi biti će sa ATR 72. Air Serbia je već letjela ovu liniju od ljeta 2014. do ljeta 2015. (nije ju više letjela zime 2015), i to svakodnevno, no zatvorila ju je nakon samo godine dana opracija radi neisplativosti. Kompanija je vrlo kratko letjela i PSO liniju Niš-Budimpešta koja je također vrlo brzo zatvorena radi neisplativosti. Evidentno sada idu drugom logikom i sa velikim brojem frekvencija pokušavaju stvoriti dobru konektiranost. Budimpešta i Beograd su udaljeni tek 379 km za što automobilom treba oko 4 sata. Između gradova se gradi brza željeznica. Veliko hvala čitatelju portala koji nam je ukazao na pokretanje ove linije.
Air Serbia od 28.3. uvodi i liniju Beograd-Ankara 4 puta tjedno (utorak, četvrtak, petak i subota). Linija će se operirati sa Airbusom A319. Do 24.3. Anadolujet leti ovu liniju tri puta tjedno (utorak, četvrtak i petak). No, od 28.3. Anadolujet se više ne objavljuje u sustavu Air Serbie. Nije jasno znači li to da Air Serbia preuzima ovu liniju, ili samo code-share još nije objavljen na letove Anadolujeta za iduće ljeto. Air Serbia često objavljuje code-share samo par dana prije početka novog reda letenja.
Kompanija otvara i liniju Beograd-Izmir od 15.4. i to dva puta tjedno (utorak i subota). Linija će se operirati sa A319. Postoji preliminarna najava da bi i Turkish trebao letjeti Izmir dva puta tjedno, no isto još nije objavljeno.
autor: Alen Šćuric, analtitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Kako se svi ovi talasi poklapaju sa letovima za ORD i JFK?
Sa novim linijama postavlja se pitanje da li JU ima kapacitet da odradi sve letove + cartere preko leta.
Novi ATR-ovi donose brzi obrt na destinaciji, manje se kvare, ali kako stvari stoje trebace barem jos jedan ATR i najmanje jos jedan 320.
А шта мислите, ако део чартера прерасте у редовне линије? Крит, Родос, Превеза, Скијатос, Санторини? Чартери остану за Египат, Кефалонију, Закинтос?
Cartera ce svakako biti skoro isto jer je velika vecina isla za Hurgadu i Antaliju, kao i za Bodrum, Gazipasu, Sharm-el-Sheikh, itd… Svi carteri za Tursku i Egipar ce ostati do daljnjeg, dok ce bitnije u Grckoj verovatno prebaciti na redovne letove, a manje bitne ce ostati kao carteri.
Да ли чартере за Египат раде и Египћани? Да ли ови летови за Измир покривају нешто на егејској обали Турске?
Egipcani imaju Air Cairo koji ima redovnu celogodisnju liniju iz Beograda za Hurgadu. Jedinu opstalu u regiji.
Izmir naravno da pokriva jedan deo egejske obale. Najpre Češme i Kušadasi.
Air Cairo je pokušao ove zime Sarajevo, Skopje i Ljubljanu, ali nije prošlo, pa su to ukinuli. Ostali su samo letovi za Begrad
Logično.
Air Serbia je jasno rekla da prebacuje većinu chartera na redovne linije.
Malo losije za ORD i JFK. Za sada. Prilagodjeni su vise za transfere ka Evropi i regionu.
Logično.
Dolaze jos 2 ATR-a na prolece, kao i dva A320 u dry-lease, dok ce u top sezoni biti uzeta jos 2 na wet-lease. Najverovatnije.
Daj bože.
Poklapaju se talasi, fino ste to primetili.
Budimpesta nema letove za SAD ako se ne varam iako je pre korone imala letove i ka JFK i ka ORD i Filadelfiji.
U Bg iz Budimpeste slece avion(od 12 juna):
Ponedeljkom: avion slece u 10:35 iz Budimpeste a u 12:50 je let za Cikago
Sredom se ne poklapa.
Subotom: avion slece u 16:20 u Bg iz Budimpeste a let za Cikago je u 17:20.
Iz Cikaga za Bg slece avion:
U utorak 11:30 u Bg slece iz Cikaga, a let za Budimpestu je 13:30
Cetvrtak 5:30 u Bg slece iz Cikaga, a let za Budimpestu je u 7:45
Nedelja 16h slece u Bg iz Cikaga a let za Budimpestu je u 18:30
Donekle se poklapa i sa JFK talasima.
Hvala
Da Budimpešta nema letove za SAD. Imala je prije.
Apsolutno. I trebat će više od toga 15 novih linija, a za sada samo A330. Nema šanse. Za to trebaju bar dva aviona.
Sa svim ovim letovima BEG ce imati 7 miliona putnika sledece godine.
Vrlo verovatno. Ako ne 7 miliona, onda jako blizu toj cifri.
Da
Kao ZAbreb i obala ?
Da. Kao Zagreb, Brač, Lošinj, Rijeka i malo Pule…. Iskrene čestitke na uspjehu…. 😛
Zagreb i obala će iduće godine imati preko 11 milijuna putnika. Što pričate vi? Debelo preko 7 milijuna imaju već ove godine.
Moguce da ce biti vrlo blizu mada videcemo reakcije drugih kompanija.
Vec sada je izvesno da ce se jedna kompanija skroz pouvuci na jedinoj liniji iz Beograda jer se zna da ce Air Serbia dodati jos par frekvencija a svakako imaju jedan vid dobre saradnje. Nastavice je i dalje.
Da očekuju se reakcije drugih kompanija.
Air France?
Ima logike.
Mislim da air france ne leti vise od 2023
Za sada imaju u prodaji karte za leto, 4pw.
Super.
Ima smisla.
Vueling i BCN.
To ce biti vise nego nadoknadjeno od JU i W6.
No, o tome smo već pisali naširoko.
Vrlo vjerojatno.
Ne razumem, rekli so, da so prakticno dogovorjeni za lete v Portoroz, kje so ti leti?
Još ih nisu objavili. Nitko nije rekao da su “praktički dogovoreni”.
Стрпљење, стрпљење. Фали Вам стрпљење.
Malo da.
Ovo zaista zasluzuje jedno veliko HUGE! Za sada je to cak 15 novih linija iz Beograda u odnosu na leto 2022. godine, plus mozda bude i Cirih iz Nisa na leto! Doduse, Cirih je upitan.
Ovih 15 iz Beograda imaju 51 nedeljni let! HUGE!
Dakle, sledeceg leta Air Serbia ce imati ukupno 31 nedeljni let za Tursku (21pw BEG-IST, 4pw BEG-ESB, 2pw BEG-ADB, 2pw KVO-IST, 2pw INI-IST). Kada se na to dodaju I codeshare letovi Turkisha dolazimo do brojke od cak 58 nedeljnih letova izmedju Srbije i Turske, iliti preko 8 letova dnevno!
Sa ovim najnovijim destinacijama, JU je dosla do brojke od cak 78 linija (67 iz BEG, 8 iz INI, 3 iz KVO)! Skoro 6 puta vise linija ima iz svog glavnog huba nego Croatia (12 medjunarodnih linija iz ZAG)…
Takodje, Alene, ponestace Vam mesta na naslovnoj stranici za nove linije, oduzila se stranica vec. Mozda da to izdvojite u posebnu stranicu?
Da više nego fascinantno.
Razmatramo redizajn stranice i potpuno drugačije postavljanje novih linija.
JU je samo za sledeću letnju sezonu dodala više linija nego što OU uopšte ima međunarodnih linija u mreži, stvarno tragedija..
Slažem se.
A FRA i MUC ? Kako tu stoju JU?
U feedanju LF kartela Croatiji nisu dorasli ni mnogo ozbiljniji igrači od JU 🤣
Pretjerujete. Niz kompanija u Europi ima isti broj frekvencija prema LH hubovima.
7pw za FRA na leto. Nema MUC, ali zato pored Frankfurta ima Berlin, Stutgart, Diseldorf, Keln, Hanover, Hamburg i Nirnberg. Cak 8 destinacija u Nemackoj sa 35 nedeljnih letova, dakle 5 svaki dan.
Vi iz Zagreba nemate letove ni do Berlina… A kvazi vam je Nemacka najbitniji partner u svemu.
Danke Deutschland promijeniti u Danke Lufthansa 😉😂
Da, žalosno.
Ne baš dobro.
Ma ovo mora da su politicke linije 🤣🤣🤣
Znate li vi ljudi koliko su dobri politicki odnosi izmedju Vucica, Orbana i Erdogana? To su oni nesto zakuvali da napakoste susjedima sa njihovim sponzoriranim avio kompanijama.
Jel obavjesteno americko veleposlanstvo o ovome?
Zašto pišete nonsense???? Što vam trebaju ovakva gluposti?
Zasto su to nonsensi? Pa vise puta ste i sami rekli da su odredjene linije koje ima Air Serbia politicke. Kako to neke nisu, a neke jesu?
Da neke jesu, velika većina nije.
Ali I te za koje tvrdite da jesu imaju putnike koji nisu politicari. Kako su to onda politicke linije? Politicka linija znaci da je uvedena samo da bi politicari mogli da putuju, a takva nije nijedna. Druga stvar je sto su politicari inicirali uvodjenje neke linije i pokrivali troskove gubitaka na toj liniji, ali to nisu politicke linije!
Ma odlična vam je definicija političke linije. Istinski čestitam.
Covek je u pravu.
Da baš
Nego sta je definicija politicke linije? Dajte nas prosvetlite. Nije Air Serbia Belavia ili Conviasa, pa da to kazete.
Ako je linija isforsirana isključivo političkom voljom a ne odlukom managementa, ako ona nema rezona (sve do 2018. je imala tragično loš load faktor), ako ona stvar 5 milijuna EUR gubitka kojeg pokriva politka onda je to politička linija.
To sto je zapoceta zaslugom politike sigurno da je to ne karakterise danas kad stvara profit.
Stvarala je profit u Covidu-19 i to zbog carga (pročitajte članak sutra), jeste sigurni da ga stvara i u postcovid vremenu?
Hm… evo sta kazu na jednom avioportalu o BEG-JFK:
„According to many aviation business analytics, it takes between 3 to 5 years for this type of route to become self-sustainable, making profit. From June 2016 when Air Serbia operated only two weekly flights and flights were about 53% full, Air Serbia has come long way to over 70% load factor and daily flights beginning June 2023.“
I to nam govori što?
Da je linija sazrela za sve ove godine. Ne bi sigurno isla na 7pw na leto da putnika nema.
Bilo bi glupo da je povećavaju ako nema putnika. Jasno. No to još uvijek ne govori baš ništa o krakteru linije. Konačno mi govorimo o liniji koja ima tek 2-3 frekvencije zimi kada stvara ozbljan gubitak.
O Boze, pa Kucko je rekao da svaka OU linija tokom zime pravi gubitke pa ne vidim da su zato te linije ukinute!
Naravno da je sazrela linija, stvorila profit i pokazuje se da je njeno uvodjenje bila ispravna odluka.
Linija je imala profit u Covidu-19 kada je usprkos lošem LF imala preskup cargo koji se zlatom plačao. Nekako iz Air Serbie više nitko ne govori o profitabilnosti te linije u zadnjih godinu dana. A tijekom Covida su o tome ponavljali kao papagaji.
To nam govori da je u tom opsegu.
Jeste 2016. bila pre 6 godina ali smo imali i kovid.
JU nije velika kompanija vec kompanija koja sve vreme jednim jedinim avionom na jedinoj long-haul liniji.
Bitno je da je sada onako manje-vise kako treba. Da, moze uvek bolje i treba bolje.
Neosporno.
Ima uticaja politike, to sigurno, ali uticaj politike ne mora biti uvijek loš, često uticaj politike donosi benefitr.
Ovdje me malo iznenadio broj linija, kao u kafani kad se naručuje, ali ukupna vijest je veoma pozitivna.
Kao u kafani?
Vest vam nije eksluzivna niti ste prvi objavili ove nove linije. Cemu lazi?
Anonymous
Odgovori Anonymous
08.12.2022. 10:05
Ma bravo BUDIMPESTA!!!
Ok. I?
A tko je to objavio prije nas?
Samo da podsetim: Pre izbijanja ove nesretne pandemije,LOT je imao u svom rezervacijskom sistemu liniju BUD-BEG! Nije zazivela zbog COVID.
JU je doslovno „pokupila“ linije W6 a i po jednu EW i sad LOT-a.
Ne ceka da joj se konkurencija sjati. Iako moze svakog trenutka i cak pre JU da pokrenu linije, postovanje za JU sto se maksimalno trudi da se izbori sa njima.
Apsolutno.
Da, istina.
Kako mozete napisati da ste napisali vest u 09:58 kad u 09:59 niste nista o tome znali?
Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
08.12.2022. 09:59
Ne mogu ništa naći.
🙂 🙂
Da to sam napisao dok sam još kopao po linijama. U tom momentu sam našao i objavio. Osnovnu vijest, koju sam nakon toga nadopunjavao kako sam dalje istraživao.
Niste je nasli nego procitali moju objavu u 10.05h
Dajte ne pričajte gluposti.
Ko mala djeca, majke mi. Kolko je vama godina?
ali stvarno, prezalosno sto covjek radi.
Polako sa zakljuccima o Ankari.
Ostaje i Anadolu. JU preko noci primarno sakuplja transfere a Anadolu preko dana P2P.
Previse je rano da bi se dodao kodser jer je tek sada ubacena. A i JU kasnije dodaje, kako ste napisali narocito kad je Turska u pitanju.
Ne kaže članak da ne ostaje. Pročitajte još jednom.
Jesam i zato sam i napisao komentar.
Ostaje i Anadolu.
Vrlo vjerojatno.
Повећања за Истанбул, Измир и Анкара су у склопу договора са ТК.
Заузврат ТК је добио шта је тражио: да повећа Анкару и уведе Измир.
Зато ЈУ није уводила дневне летове за Анкару јер то држи ТК и на њима имају кодшер.
ЈУ је број 1 страни превозник на IST а сарадња са ТК цвета.
Stoji.
fali Izmir dva puta, sredom i subotom od 15/04
Napisano.
Vec 15 novih destinacija za sledecu godinu!
Bogami, ogromno. Ogromno!
1. TSN
2. AGP
3. MLA
4. CTA
5. PMO
6. FLR
7. NAP
8. GOT
9. HAM
10. MRS
11. CGN
12. BUD
13. ESB
14. ADB
15.ORD
Hvala sto ste mi prekopirali komentar sa drugog sajta 😂
Dodao sam jos i ORD 🙂
Da sam napisao odakle je uzeto bilo bi ekspresno obrisano…
Ma naravno.
Vise sam se salio.
Slobodno.
Najbitnije da se JU siri!
To je osnova postenja u informisanju. Ovako se samo nazalost pridruzujete dripcima koji rade u zvanicnim TV I radio postajama I dnevnom I nedeljnom tisku.
Već je u pripremi članak o tome.
Jos bi bolje bilo da su pojacani FRA i dobili MUC!
Rado bi oni i jedno i drugo ali…
Zašto bi to bilo bolje?
Možda Abu Dhabi/Dubai u codeshare sa Turkishom?! A kao feeding linije ponovo Varna i možda Baku???
Abu Dhabi i Dubai????
Varna? OK moguće.
Још су и летови за Измир и Анкару објављени.
Da, imate u članku.
Drugi portal je objavio sve nove linije.
Je, nakon nas. Hvala za info, iako je to moglo i jednostavnije.
Ne, nije.
Vi ste za to saznali tek nakon mog otkrica da je to Budimpesta.
Nije točno.
Ovaj članak je isključivo motiviran objavom čitatelja 78….. kojem ogromno hvala. Nakon njegove objave kopao sami iskopao sve detalje.
hahahahaha dakle covjek ocito laze i pravi svih ludima, pa ovog nema nigdje!
stize li to jos ATR-ova ?
Bilo bi logično. Ne mogu odraditi sva ova povećanja sa postojećom flotom.
Ako ide BUD double daily – za ocekivati je i nesto slicno iz ZAG i LJU. Mozda i Sarajevo konacno dozvoli nocenje i rani jutarnji let za BEG.
Moguće.
Ne slazem se.
ZAG i LJU se nikako po svom potencijalu ne mogu meriti sa BUD i zato ce oni ostati na svojim JU frekvencijama a BUD ici na 17 nedeljno.
LJU je pre korone vec bila na 17x nedeljno. Odlican je LF. Posle TGD i TIV najbolji u regiji. Zasto mislite da ce LJU ostati?
Drugo, BUD jos uvek nije „razradjena“ linija. Pitanje da li ce biti dobar LF. Leteti 17x na startu uopste nije malo. Ogroman izazov.
Da je 10 pa i ajde. Ali 17.
Dok je LJU samo na 3 leta od te brojke dok postojece 14 frekvencije imaju odlicnu popunjenost.
Situacija se jos uvek ne moze meriti sa onom pre korone a i ne zaboravite da je LJU bila forsirana zbog bankrota Adrije.
ZAG je od 17x nedeljno miljama daleko.
Da bila je forsirana radi bankota Adrie. Ali Adria se nije vratila. Situacija se nije promijenila.
Zašto se situacije ne može mjeriti sa situacijom prije korone? Ona je blizu 100% prometa, do proljeća će sigurno biti 100%.
Zašto je Zagreb miljama daleko. On je prije Covida-19 imao 11 tjednih polazaka, toliko imaju i ove zime. To je jako daleko od 14 letova tjedno na proljeće?
To je jako daleko od 17x nedeljnih letova.
OK, mi smo govorilo o 14, ali nema veze. Vidjet ćemo.
Iskreno da vam kazem situacija na nekim linijama posle korone se dosta popravila nego sto je bila pre, evo Vam i par primera:
OTP, TIV (nikad vise letova preko zime nego ove), IST, LCA, BCN…
LJU po LF svakako spada pri vrhu zajedno sa BLQ i PRG.
Pa većina je dostigla 2019, stoga to ne čudi. Evo Zagreb ima preko 102% broja putnika iz 2019.
Vi generalizujete ceo aerodrom i sve kompanije a mi pricamo o pojedinacnim linijama Air Serbia. Primer LJU, ZAG i BUD pa sam se nadovezao da postoje jos par njih koje imaju veci broj frekvencija u odnosu na 2019.
Jasno, no komentar je bio da je većina linija dostigla 2019.
Niti jednog meseca nije imao ni 100% a sad je kao na 102% iz 2019?
Verovatno misli na novembar 2019.
Naravno.
Da sad je na 102%.
U pravu ste
I kako niste nasli kad jeste?
Sad jos dve da pronadjete.
Jesam.
Pa gde vam je treca?
Vidi prepravili ste clanak.
Da, kako sam pisao tako sam i dodavao.
Odličan potez, pogotovo ako polasci budu prilagođeni kao feeding letovima za Ameriku i Kinu
Uglavnom jesu.
Fali nocni talas koji ce mozda biti dodat vremenom.
Možda
Možda.
Hmmm. Jednom nisu uspjeli. Ali sada je 7 godina kasnije, ima bitno više linija i frekvencija… Možda, možda…
Nema im druge.
Sa 3-4 nedeljno ili cak i 7 propasce sigurno. Nema tu P2P.
Ovako na sve ili ne.
Stoji.
LOT vise ne leti iz Budimpeste za Njujork tako da je pravi trenutak da se JU probije i tu.
A i prica se da je BUD-ORD jako losa linija.
Tko to priča?
Struka.
Koja struka i gdje ste to pročitali. Izvor?
Vazduhoplovna struka na svojim okupljanjima.
Stvarno ste provalili sad. Koja to konkretno okupljanja, gdje i kada.
Tamo gde vi niste.
Da, na internetu svi mogu biti generali ikako su u životu prosjaci.
Dakle ne želite napisati tko i gdje. Ni kada, ni kako. Znači izmišljate.
Da, za sada ne leti. I da, to je prilika za JU.
Stoji.