analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Alen Šćuric
Aerodrom Banja Luka se ubio da dobije liniju Tivat-Banja Luka. Pregovaralo se godinu i pola, odrađeno je jako puno sati, čak 10 ljudi aerodroma je intenzivno radilo na ovoj liniji. Moja malenkost je vodila ovaj projekt uz te profesionalce aerodroma, kojima ogromna hvala na svim podacima i vrlo promptnoj podršci.
No, pravi posao tek sad predstoji. Naime, aerodrom se ne zaustavlja dobivanjem linije nego tek sada kreće sa ogromnim poslom. Aerodrom želi da letovi budu popunjeni i da linija uspije, tj. da Air Montenegro bude zadovoljan i da liniju leti i iduće godine, da ona duže traje iduće godine, te da otvori i liniju Podgorica-Banja Luka.
Stoga aerodrom radi ogromne stvari za uspjeh ove linije. Aerodrom je mobilizirao doslovce sve medije koji konstantno pišu o ovoj liniji. Aerodrom je napravio press materijale, te je pokrio liniju na svojim društvenim mrežama. Uz to aerodrom sprema nekoliko medijskih akcija vezano uz liniju, kao i veliku promociju prvog leta. Na prvom letu putnicima će se dijeliti i vrijedni pokloni.
Aerodrom je stavio četiri svoja zaposlenika koji rade samo na komunikaciji sa potencijalnim putnicima. Ovi djelatnici javljaju se zainteresiranim putnicima te ih vode kroz prodaju, obavještavaju o liniji, prodaji i svim detaljima. Ovi ljudi su bili posebno zaposleni od objave linije, a do početka prodaje. Doslovce su uzimali kontakte od zainteresiranih putnika i onda ih zvali kada je prodaja krenula. Sada ovi radnici rade na prodaji karata. Kompanija je otvorila i posebnu web adresu samo za ovu liniju.
Od ponedjeljka Aerodrom Banja Luka otvara poseban ticketing desk na Aerodromu. Naime, aerodrom smatra da će dobar dio putnika biti starije životne dobi koji ne žele putovati u Grčku, Tursku, Egipat i druge destinacije jer ne govore jezike. Stoga se odlučuju za Crnu Goru. Ovo starije stanovništvo nije vično internetskoj i kartičnoj kupnji karata nego kupuju preko poslovnica i to u gotovini. Stoga će im aerodrom to omogućiti. Posebno pogodnost je prodaja karata na rate, što ne sam olakšava kupnju potencijalnim putnicima, već i otvara potpuno novi segment putnika.
Aerodrom je aktivirao i jedan specifičan oblik prodaje, a to je prodaja poduzećima. Aerodrom će od kraja IV. mjeseca krenuti i sa prodajom izvan Aerodroma na tri lokacije u Banja Luci, u dva shoping centra i na Trgu Krajine. Tamo će imati svoje štandove i radnike i vršiti direktnu prodaju zainteresiranima.
Aerodromi su dogovorili i posebnu prodaju za djelatnike Vlade i javnih poduzeća u vlasništvu Vlade Republike Srpske koji će imati poseban popust od oko 20% vrijednosti karte. Ovo će svakako povećati broj putnika na letovima.
Vrijedni djelatnici aerodroma su postavili i posebnu prodaju na svakom letu. Tako su postavili sustav prodaje dodanih kofera, ali i mogućnost putovanja sa kućnim ljubimcima. Kućni ljubimci do 8 kg će putovati u kabini uz nadoplatu od 40 EUR.
Aerodrom je dogovorio posao sa jednom velikom kompanijom koja ima jumbo plakate (bilborde) u Banja Luci, te digitalne displeje. Aerodrom će ustupiti ovoj kompaniji oglasni prostor na Aerodromu, a za protuuslugu će dobiti besplatno oglašavanje na jumbo plakatima i displejima u Baja Luci, a što će sve usmjeriti na oglašavanje linije za Tivat. Aerodrom će reklamirati liniju i na svojim oglasnim prostorima u terminalnoj zgradi.
Iskreno bravo za Banja Luku vrlo kreativno i isto će sigurno polučiti sa rezultatima. Air Montenegro će imati kapacitet od 7888 sjedala na 34 leta za Banja Luku. Uz realan load faktor od 80% to će biti nekih 6300 dodatnih putnika u Banja Luci. Linija se leti dva puta tjedno što omogućava putnicima odlaske na 3, 4, 7, 10, 12, ili 14 dana. No, omogućava i odličan short break za osobe koje imaju nekretnine u Crnoj Gori ili tamo idu na samo 4 dana. Naime, putnik može otputovati u petak navečer u 17:45 dakle nakon posla i u Tivtu je već u 18:35 sati. A povratak je u 7:00 ujutro utorak, uz dolazak u Banja Luku u 7:50, dakle taman prije posla. Takav putnik može biti u Crnoj Gori punih 4 noći i tri i pol dana, a izostati sa posla samo jedan dan.
Gosn Alane, ima li istine u tome sto kazu da je Vasa Suzy srpkinja iz Banjaluke i da zato svesrdno pomazete razvoj BNX-a?!?
Ma ne pričajte gluposti. Suzy je Hrvatica iz Ninskih stanova kod Nina.
Napokon, dugo čekano. Prije tri godine bio je let Banja Luka Tivat , i koristila sam ali je takva organizacija kratko trajala. Jedno pitanje. Da je možda aerodrom u Tivtu organizovao prevoz vozilima iz Tivta za herceg novi ili je to prepušteno putnicima da se sami organizuju
Sami se moraju organizirati.
Imate organizovan prevoz sa aerodroma Tivat na adresu u Herceg Novi/Igalo sa Bokasun.me prije 3 godine cijena po jednom putniku je koštalo 10 EUR.Ove sezone možda bude malo skuplje
Thanks.
Gosn Alane, ima li istine u tome da ce neki vasi kompici probate CG preko Banjaluke?
Što????? Apsolutno ne razumijem što me pitate?
Citatelj vas pita je li istina da ste vi najzasluzniji za uspostavljanje linije Banjaluka – Tivat i pita vas hocete li ispregovarati otvaranje baza u Banjaluci sa Ryanairom i Wizz Airom?
To sigurno nije pitao sa ovom rečenicom.
Mislim da pita hocete li letjeti na toj liniju
Ja ću biti na promotivnom letu.
Jedan od potencijala linije je bila i činjenica da će i putnici iz Zagreba koristiti ovu liniju dok se ne uvede Podgorica-Zagreb.
Pa bas to je i pitao citatelj, samo je umjesto probate,trebao napisati probati
Aha.
Odakle citatelju ove informacije, neko Vas otkucava?
Ma koje informacije.
Pa da Vi sa kompicima putujete za Tivat
Ma kajgot. Ja ću biti na prvom letu. Ali neću putovati preko Banja Luke za Tivat. Ja za Tivat putujem do Dubrovnika pa tamo uzmem rent’a’car.
Evo pozovite kol centar pa se uvjerite i sami, nema popusta od 20% na uposlenike drzavnih firmi.
Stvarno ne znam jesu li to već pokrenuli ili će tek pokrenuti.
Nije tacno. Posaljite mejl na prodaja.tivat@bnx.aero sa sluzbenog mejla.
Eto
Nemaju oni call centar. Imaju mobilni broj za rezervacije i email.
Da
Пошаљи им мејл и број телефона. мене су јуче позвали, ваљда су од јуче одобрила тарифа за нас запослене у саобраћају. карта 130КМ, а на сајту 160КМ. платила преко банке, Послали ми на мејл карте.
Eto
Mozete li uslikati i okaciti dokaz?
Posalji sa naseg domena vladars.rs
Sad ispada da svi radnici Vlade Republike Srpske imaju mejl???
Uvodjenje ove linije je najbolji primjer kako na Balkanu moze da se uradi sve kad se hoce.
Sva vrsta besmislenog posla se moze vidjeti na Balkanu.
???
Pa i ne može.
Odlichno! Odlichno pishete, a pishete i profesionalno, ali i sa srcem. Hvala i Bravo! — Mogli bi neshto napisati i za dolazak Trampa Mladjeg u Banja Luku, kao i raspitati se da li che iz toga ispasti neshto za aerodrom, npr. linija BL – Majami. – Sad, vi se smijete, ali ja sam vam vech pisao: Kako Amerikanci odluche – tako bude! – Pa, prvi saznajte shta su odluchili! Ne dolazi niko od porodice Tramp, a da prethodno nije sve vech osmishljeno. Pozdrav.
Hvala.
Je Banja Luka-Miami. Ziher.
Nece bit Miami. Palm beach, to da.
Inace, kako je krenulo, RS ce najezit zbog dilovanja sa Trumpovom klikom.
Bilo bi fino BL Miami sa A330-200
Dajte ne pričajte svašta.
Ma nonsens. Argument oko jezika je tezak nonsens!
Iz Banja Luke ljudi na more putuju carterima: Aegean za Atinu, Air Cairo za Hurgadu i Freebird za Antaliju.
Dakle to su carter letovi.
Dakle putuju preko agencija.
Dakle imaju vodica na svom jeziku.
Pobogu, danas nitko više nema vodiće. Kako će ih i imati kad se 150 putnika porazbaca po 20 i više hotela.
Uz to Atena nudi konekcije za sve otoke i destinacije u Grčkoj. To znači da putnik kupuje bar jednu od 15 destinacija u Grčkoj koje se konektiraju na Atenu. Kako ćete onda imati vodića ako vam dio putnika odlazi na Krf, dio na Heraklion, dio na Solun, dio na Rodos, dio na Chaniu, dio na Kos, dio a Santorini, dio na Zakynthos, dio na Mykonos…
Svaka turisticka agencija ima svoje zaposlenike na lokacijama koji pri slijetanju usmjeravaju sve putnike po autobusima koji ih vode na krajnje odrediste. Vodici stoje na raspolaganju putnicima za sve njihove potrebe na tom putovanju.
To nije situacija samo sa nasim agencijama, npr. TUI radi na isti nacin.
Nije baš tako. Vodiće imate samo na lokalnim prijevozima i oni govore engleski. U hotelu ih nemate. Pogotovo to tako nije sa Aegeanom koji nudi konekcije.
Niste u pravu. Kontiki zaista radi vrhunski posao u sve ukljuceno varijanatama ljetovanja. Istina je da kad stignete na destinacijski aerodrom, vodici i pratioci na putovanju vas vode do autobusa, i voze se u istom do krajnje destinacije. U medjuvremenu, ispracaju sve putnike do recepcije u hotelima usputno. Nakon sto vas smjeste, ostavljaju kontakt telefon i zakazuju prvi sastanak, zatim drugi i treci… U dogovoreno vrijeme posjecuju tu grupu srpskih turista i provjeravaju da li je sve ok, da li zelite da idete na neke izlete i slicno. Znaci u 10 dana ljetovanja, barem 2-3 puta cete vidjeti svoje vodice. Ja sam bio sam na prvom sastanaku, vise ne. Ali ti ljudi dodju, ispostuju termin. Pa ko god da se pojavi ili ne pojavi.
Ma nije to više tako. Vodiči (obično lokalni) vas voze do hotela (ima više autobusa koji voze), tamo vas ostave. Dođu još jednom da vam prodaju izlete i to je to. U povratku vas i opet lokalni vodiči vode do aerodroma. Takvi vodići ne govore naše jezike.
Izvinite mi imamo pogresno misljenje koji smo bili na takvim putovanjima.
Imam cak i poznanike koji npr. budu citavu sezonu u Antalijskoj rivijeri koji rade za Golden Tours i Transturist iz Tuzle.
Ne razumijem kako ne mozete reci da je neko drugi upravu i da vi imate pogresno misljenje, a ne da takve komentare ne odobravate ili cak dio komentara brisete.
Znate što, to nije trend u Europi već 25 godina. Ako je to i dalje trend u BiH ili Srbiji onda ste stvarno 25 godina iza Europe.
TUI, DERTOUR, Schauinsland sve te agencije rade na istom principu. Da li je nasim jednostavnije uposliti radnike iz BiH zbog sporazumijevanja sa nasim ljudima il angazovat lokalce je potpuno svejedno.
U kontikiju nije tako. Vodici su iz Srbije i govore srpski.
Nema to bas puno smisla.
Neka Vama nema smisla. Tako rade srpske i bosanske agencije. Tako radi i gigant TUI.
TUI ne radi. Ja putuje sa TUI-em uvijek i on tako ne radi. Na polaznom aerodromu nema vodića. Na dolaznom aerodromu dočeka vas osoblje koje vam pomogne oko vize i nalaženja autobusa. To vam nije vodić jer se ne miću sa aerodroma i dočekuju sve putnike TUI-a. U autobusu imate osobu koja vam pomogne i ostavi vas u hotelu. Taj nije vaš vodić. Nakon dan-dva u hotel vam dođe neki lik koji vam u ime TUI-a utrampi izlete i to je to. Više ga ne vidite ni ne ćujete. Tek od povratka imate lika koji vam pomogne u autobusu i pošalje vas na check in. Ni on nije vaš vodić nego tehničko osoblje. The end. Svi su lokalno osoblje koje govori engleski (ili njemački).
Zna li se koliko ce biti cijena karata.Bar koliko ce biti najjeftinija pa do…..
Da, cijena je 169,02 EUR povratna karta sa 23 kg + 8 kg prtljage.
Nas je vec desetoro kupilo karte, tri obitelji. Nazalost, iako su neki djelatnici javnih preduzeca, popusta nema.
Ne znam. Mislim da od jučer kreću sa time. Ali stvarno ne znam jesu li uspjeli i to srediti.
Ovo je super .Sad kad Hrvatska ima novi sistem za putovanja trecih zemalja.Da ce se vise ici u Crnu Goru zato sto nije u eu.Ja cu ici obavezno i moji poznanici toliko mi je drago.
Eto i Crne Gore u EU za godinu dana.Ali za tebe i tvoje prijatelje Albanija neće još pa mozete još 2-3 godine
Imam samo jednu zamjerku, a to je higijena u toaletu. Od neugodnog mirisa se ne može prići.
Kazu da je to sredjeno.
Nije, letio sam skoro, upravu je stella.
Stella? Što to znači.
Mozda ste usli nakon mene? Ja kad sam
usao mirisalo je lijepo medjutim toliko me natjeralo i toliki je bio kakac da zalim
one sto su nakon mene koristili toalet.
Ja sam usao poslije Vas, doduse prvo je neki djecak pokusao pa odustao. Moram Vam reci, svaka cast.
Bio nekidan, nista ne smrdi!
Eto
Slazem se..
Evo neki kažu da je to istina, drugi da nije.
Nije tacno
Eto.
Ponovo u minusu!
https://www.rtvbn.com/4090062/aerodromi-republike-srpske-u-minusu-milion-maraka?fbclid=IwdGRjcARBU9xleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAwzNTA2ODU1MzE3MjgAAR7i-NzrhtYx2WXtdKVTF8neDP3_IqKgUgTDiUcxKLIx-af87Jh7nr4GJS4GMA_aem_wSafRMZHYm1S9VWdYmLUrA
A od cega da zarade???
7.000 putnika, nek je 5€ taksa, to je 35.000€ od taksu, biće sigurno 5.000 dugoročnih parkinga po bar 10€, eto još 50.000€. Od tih putnika neko će još nešto da popije i pojede, potroši još koji € i eto, očas posla, 100.000€ prihoda, kojih sada nema. Plus neko će iz Tivta doći u Banja Luku i nešto potrošiti, ako se linija pokaže uspešnom, možda će se produžiti, ponoviti sledeće godine itd. Uglavnom ima bar 100.000 razloga više ZA nego PROTIV.
Jasno.
haha, racunica ti je genijalna.
Od 7000 putnika nasao si da ce 5000 njih platiti parking od 10 EUR, kao da u Banjaluci zive samci koji vole da sami ljetuju i uz to nemaju prijatelja da ih preveze do aerodroma.
Akonod parkinga budu imali 1000 EUR prihoda to ce biti dobro.
Naravno da neće biti 5.000 putnika, niti će platiti 10€ za parking. Isto, komentar nije poslovni plan, niti kalkulacija, već ilustracija teze da je bolje zaraditi nešto, nego nemati nikakav prihod. Preporučujem vam da tekstove i komentare čitate sa razumevanjem…
5000 putnika će sigurno biti, realno je da bude 6300 putnika (pročitajte u članku).
Ma to je svakako pretjerana brojka. No, tih 7000 putnika će ostaviti neki novac na aerodromu, neki za parkiranje, drugi u kafiću, treći u duty free…
Ja se tu bojim druge stvari, da će biti previše tražnje a malo kapaciteta pa se neće moći udovoljiti potrebama i onda da ljudi opet isključe tu opciju putovanja avionom jer je nepouzdana sa aspekta raspoloživosti termina…
Daj bože, onda će biti linije Podgorica-Banja Luka i više letova iduće godine.
Ta linija se nece desiti.
Neka vi to znate. Ma tko je direktor Air Montenegra, kad bi znate bolje od njega.
Zivi bili pa vidjeli
Zašto je trebalo toliko napora kao da je Emirates a ne Air MNE?
Eto trebalo je. Ni ja nisam mislio da će trebati toliko.
kplikp ce tek napora trebati za neku liniju Ryanaira. Nece se nista moci napraviti bez 10 000 sati vaseg rada.
Kao što sam rekao Ryanair potpuno drugačije funkcionira. Potpuno drugačije.
Šteta što nisu proširili i na turističke organizacije sa opština koje gravitiraju aerodromu(Srbac,Gradiška,Derventa,Doboj,Čelinac,Prijedor,Kozarska Dubica).Koliko sam puta dobio poziva da li ima letova za Tivat i na koji način se mogu kupiti karte?! Tako da ovaj vid reklame je extra.Jer dosta putnika ima koji su svoj radni vijek proveli u inostranstvu i nisu skloni kupovini preko interneta,a htjeli bi u Crnu Goru.
Mislim da će biti reklamiranja i u drugim gradovima ne samo u Banja Luci.
To je potpuno besmisleno za BL i ceo region.. promociju te linije bi trebalo da finansiraju turisticke organizacije Crne Gore, oni ce dobiti putnike koji trose novac i placaju porez u Crnoj Gori, broj turista iz CG za Banja Luku ce biti minoran. Veliki trosak za sve gradjane Republike Srpske da bi se predstavile brojke aerodroma kao veliki uspeh direktorke
Ma koji veliki trošak. Aerodrom će imati zaradu preko 100.000 EUR na toj liniji, a trošak promocije će biti slovima i brojom 2000 EUR. Dajte ne pričajte o stvarima koje ne znate.
U trosak te linije treba uracunati i troskove tokom ugovaranja i pregovaranja , Vasa putovanja, ruckove i naravno honorare kao i poreze na njih a oni su sigurno veci od 2000 eur osim ako niste ovaj posao radili pro-bono.
Ma nemojte biti skromni, mozda i 200 000 za dva nedeljna leta u toku letnje sezone.
Ja sam ovo radio unutar ugovora i nisam naplatio niti centa dodatno.
Ali ste putovali dosta puta za Crnu Goru, imali ste troskove puta, hotela, restorana.. A i taj ugovor koji imate kosta sigurno. Tako da je racunica sigurno veca od 2000 eur.
Da bilo je nešto troškova hotela i hrane, putne troškove za mene nisu plaćali. To je drugačije rješeo. Ugovor koji imamo jednako košta sa ovim poslom ili bez njega.
Promoviraju deficit, ovo se moze samo u Bosni pronaci.
Deficit???
Znate sta je deficit, je li tako?
To je kad novac odlazi iz drzave, a malo ga dolazi.
Promoviraju liniju. Kao što su promovirali i niz drugih linija.
Možete li ih bar nagovoriti da osvježe svoju internet stranicu (iskreno, zaslužuje potpuni redizajn, neka pogledaju kako to izgleda npr. kod Tuzle), to bar ne zahtijeva velika ulaganja. Koliko god stariji ljudi bili “nepismeni” za internet i e-komunikaciju, informacije o putu, rezervacije i uplate im obavljaju mlađi članovi porodice kojima je internet prvi izvor informacija. Na njihovoj web stranici nema baš nikakve vijesti (baner, vijest …) o novoj liniji za Tivat!
Bogami Tuzla ima jako lošu stranicu. Ali da, morali bi poraditi na svojoj stranici.
Tebi losa nama odlicna al sta nas briga sta vi mislite o nasoj stranici
“Mi” smo inače iz Banjaluke, samo želimo da nam aerodromska usluga bude bolja, jer je često koristimo, a ne da se busamo u grudi bez pokrića. Ko je imao prilike da posjeti aerodrome gradova slične veličine, mora priznati da zaostajemo u kvalitetu usluge, od aerodromske zgrade i infrastrukture pa sve do promocije. Sćuric tu pomaže koilko može, ali “iz prazne se ne puca”. Na kraju, ne moram valjda biti Bošnjak da bih pohvalio napredak aerodroma Tuzla, svašta ….
Bravo za komentar, Aerodrom Tuzla je u svemu ispred Banja Luke, steta..
Svaka čast za trud! Ne razumijem komentare koji kritikuju ovo, danas Tivat, sutra Podgorica a prekosutra ko zna ko, bez truda nema ni rezultata. Čim radnici na prodaji karata imaju pune ruke posla znaci da prodaja ide dobro, sigurno da su to sve dobri znakovi za buduću saradnju sa kompanijom.
Jasno.
“Aerodrom je stavio četiri svoja zaposlenika koji rade samo na komunikaciji sa potencijalnim putnicima. Ovi djelatnici javljaju se zainteresiranim putnicima te ih vode kroz prodaju, obavještavaju o liniji, prodaji i svim detaljima. Ovi ljudi su bili posebno zaposleni od objave linije, a do početka prodaje. Doslovce su uzimali kontakte od zainteresiranih putnika i onda ih zvali kada je prodaja krenula. Sada ovi radnici rade na prodaji karata. Kompanija je otvorila i posebnu web adresu samo za ovu liniju.”
O Boze! 4 zaposlena za prodaju karata u 2026. godini kada se karte kupuju online!
Aerdrom je stava da će liniju u velikom boju koristiti starije osobe koje ne govore jezike i zato idu u Crnu Goru umjesto u Grčku, Egipat ili Tursku. Takve osobe nisu vične online i kartičnoj kupovini. Piše vam to u tekstu. Te četiri osobe imaju pune ruke posla, dakle aerodrom je bio u pravu.
Alene nisam uvjek na Vasoj strani.ali sad Vam skidam kapu.kako izdrzite sa ovim negativcima.bas su naporni??? Neznam sta je tu negativno toliko.obnovljena linija.izgleda dosta se ljudi mobiliziralo.sve ok.ako bude interesa bit ce i letova..al nevalja ovo.nevalja ono
A što da vam kažem. Oguglao sam već.
Tačno je i dosta starijih ima dole nekretnine
Da i Aerodrom to tvrdi.
Meni je nevjerojatno da su zaposlili cetvero ljudi da prodaju karte za jednu liniju. Zasto se toliko trude zbog ove jedne linije? Sto je sa svim ostalima? Ovo sve sto ste nabrojali mi se cini nevjerojatno pretjeranim, da sve to jedan aerodrom radi. To bi trebala raditi kompanija ako zeli.
Aerodrom prodaje karte i na ostalim prijevoznicima. Uključujući Air Serbiu, Ryanair i Wizz Air
I koliko takvih karata prodaju godisnje?
Stvarno ne znam.
A treba da sjede neka ne rade. Zaboga radnici aerodroma dobili zadatak da rade.
Ma da
Ma kajgot! 2026. godina je!
Uostalom, jezik nije problem. Te osobe svakako idu u organizovanim turama za Grcku, Egipat ili Tursku, dakle sa lokalnim vodicem. Ne treba im ni reci stranog jezika.
Ma nitko nema lokalne vodiće u današnje vrijeme. Tko više tako putuje. Aegean nudi tonu destinacija preko Atene, na svaku ide 10-15 osoba. Kakvi vodići.
Pitajte imenjaka.
Pobogu covjece ja stalno putujem. I preko Foglara. I vec 25 godina nemam lokalnog vodica.
Nemate vi, nemam ni ja, ali je činjenica da putnici na koje vi ciljate od 50+ mahom putuju kroz agencijske aranžmane i vodiče, poglavito za Grčku, Tursku, Tunis, Egipat i slično. Boje se da sami organizuju put i nešto krene po zlu, da li zbog straha ili neznanja jezika.
Pobogu takvih programa iz Banja Luke nema.
Ako idete preko agencije iz BiH, na destinaciji imate vodica koji govori bosanski jezik.
Ma nemate. To se stvarno više ne radi.
O cemu ti..kog to zanima..ovdje je se povezuje Crna Gora i Republika Srpska.otvara avijo linija
A ne. Aegean iz Banja Luke leti chartere. Charteri nemaju konekcije ni na sta. To su organizovane ture sa bosanskim vodicem za Atinu i okolinu.
O ne. Aegean nudi konektirane letove na ovaj charter za Atenu. Kecman se jako trudila da to dobije prošle godine i to je dobila.
Linija za Tivat je dobra stvar za Banja Luku, ali cinjenica da je ocigledno sav rizik i ulaganje pao na njih, a profit na aviokompaniju.
Ne treba ova linija da bude profitabilna, ali obzirom na sve ulozeno, ja ne znam kako ce ova linija da bude barem na nuli.
Super svaka vam čast.
Da, svaka im čast.
I za sve to će potrošiti desetke tisuća eura na plaće i zakupe prostora za prodaju i opet završiti u minusu u odnosu na prihod sa te linije. Osim ako ne vidite da će stanovnici Boke možda dolaziti u BL turistički pa da i grad profitira?
Ma kakve desetke tisuća. Ni u ludilu. To sve zajedno neće koštati ni 2000 EUR.
4 zaposlena radnika da prodaju karte za ovu liniju kostaju mnogo.
Uzmite da svako od njih ima 500 EUR platu (a ima vise sigurno). To je 1.000 EUR mesecno po radniku (bruto iznos koji aerodrom mora da plati jer na platu idu porezi i doprinosi).
4 radnika, svaki po 1.000 EUR barem mesecno kosta, 12 meseci = barem 48.000 EUR
Dakle samo na radnike za prodaju karata ce potrositi izvesno preko 50.000 EUR
Nisu to novozaposleni radnici. Oni već rade na aerodromu samo su dobili druge zadatke. Za dva-tri tjedna kada se prodaja ustali oni će se vratiti na stara radna mjesta, a prodaju će samo raditi ljudi koji su i do sada prodavali karte. Radnici tijekom zime i ranog proljeća imaju manje posla radi manjeg obujma rada nego što je u top sezoni.
4 zaposlenika koji navodno rade samo to na aerodromu + zakupljni prostori….malo mi se či i 2000 eur, prije 20 000 eur
Pobogu oni ništa ne koštaju to su već zaposleni radnici koji sada imaju manji obujam posla. Kakav zakup prostora. Aerodrom ima svoj vlastiti uredski prostor.
Pa kako ne koštaju ako umjesto da se bave aerodromskim poslovima sada prodaju karte i samim time stvaraju više posla na svojim prijašnjim zadacima.
Zato što sada ima bito manje posla nego u top sezoni, kada ove zadatke raditi neće.
Alene da li ste Vi nekada culi za zakon o radu, tamo se jasno navodi sta je zaduzenje radnika, kazetr da oni vec rade na Aerodromu a da li u njihovim ugovorima u opisu posla stoji prodaja karata telefonom?
Radnici nisu igracke da ih pomerate sa radnog mesta i menjate zaduzenja kako Vam se prohte, naravno ako imaju dodatna zaduzenja to se regulise aneksom ugovora iz povecanje plate. Nadam se da ste i taj trosak uracunali u operativne troskove za promociju linije.
Stvarno ne znam ni kako su to regulirali. To niti je moj posao niti išta znam o njemu.
A zasto ulazite u raspravu kada ne poznajete Zakon o radu?
Gospodine ja sam iz Radnog prava (Zakon o redu) dobio vrlo dobar na faksu.
Gdje u zakonu o radu pise da radnik koji cijelu godinu radi Front of house poslove cekiranja, izdavanja bording karata, pristupnu kontrolu itd. ne smije da prodaje karte? Gdje to pise?
Nigdje
Pa Vi ste tako mogli da ugovorite i da radnici na Aerodromu licno voze Avion, to sto nisu obuceni za to i sto nemaju skole, licence i dozvole nije vas problem. Da li Vas je direktorica obavestila da se time krsi zakon o radu. Ne mozete radnike na poslovima administracije da saljete po trznim centrima da promovisu liniju.
Kajgot. Zašto pobogu ne bi netko tko radi npr. na check inu mogao prodavati karte.
Zato sto postoji ugovor o radu gde jasno pise sta su poslovi zaposlenog i lokacija gde radi. Mozda neko ne zeli da putuje iz Laktasa do BL, mozda neko ne zeli da radi posao promoterke u Trznom centru.
Pobogu čovječe. Svaki ugovor o radu ima dozvoljene varijacije, nitko nije fiksiran samo za jedan jedini posao, nigdje ne piše da radnica mora cijele godine raditi samo check in i ne smije raditi ništa drugo. Uz to utovori se mogu i mijenjati anexima (što u ovom slučaju nije potrebno). Ne mislim da će lječnica aerodroma prodavati karte, bogami to neće raditi ni vatrogasac. Ali niz radnika koji sada nemaju što raditi to svakako može i aerodrom ima svo pravo to činiti.
A sta ako taj radnik zivi u Banja Luci pa mu je blize da radi u BL nego da ide do aerodroma :)) i ko je ovdje rekao da neko iz Laktasa putuje i da je povrijedjen zakon o radu? Niste li razmisljali da od 30 radnika mozda tih 4 zeli sa radi bas to i da je izbor pao na one koji su se izjasnili da to zele. Kako u svemu vidite lose, a ne dobro.
Ma tako tipično za Balkan.
Najbolje da se ništa ne radi, a onda je direktor kriv što se ništa ne radi i što aerodrom nazaduje.
Neće baš tako biti. Jeste li vi vidoviti pesimista
Ma koje desetke tisuća, neće se potrošiti ni 2000 EUR.
Ma odakle Vam info da ce radnici Vlade Republike Srpske i javnih preduzeca imati popust od 20%?!?! To cak ni Kecmanova nije rekla u gostovanju na javnom servisu! Rekla je da ce postojati mogucnost prodaje karata putem administrativne zabrane, neka vrsta kreditiranja za radnike javnih preduzaca i svih preduzeca koja zele da potpisu ugovor sa Aerodromom za ovu namjenu.
Odakle mi? Pobogu, pa to je moja linija. Ja sam to dogovorio, i taj popust. Stvarno mislite da nemam unutarnje informacije.
Ima li popusta za zaposlene na Aerodromu?
Pa oni su javno poduzeće i dobit će isti popust kao i ostala javna poduzeća, 20%.
Zasto bi zaboga miloga, radnik javnog preduzeca imao popust od 20% na uslugu koju pruza treca strana, u ovom slucaju Er Montenegro? Je l znate Vi da je to nelegalno?
Aerodrom je to zamolio i dobio od Air Montenegra.
Da je ovo tacno, a nije, dobili bi takvu tuzbu da bi sutra zatvorili liniju. Eto provjeriti koliku cijenu karte placaju javni uposlenici. Pozovite aerodrom pa pitajte, to Vam bar nije tesko.
Pobogu a sto mislite od koga sam dobio tu informaciju?
Kako se dolazi to tog popusta? Ako odem na sajt kompanije kako zaposlen u nekoj skoli moze da kupi kartu sa 20% nizom cenom?
Ne znam. To morate pitati aerodrom. Ja sa time veze nemam.
Kako nemate veze pa Vi ste licno to ispregovarali. Ja kartu kupujem od Aviokompanije a ne od Aerodroma.
Ja sam ispregovarao sam popust, dalje je bilo na aerodromu da potpiše ugovor i isto provede. To više sa mnom nema nikakve veze niti me interesira.
Pa ti druze kupi od koga hoces. Prodaje avio kompanija, prodaju agencije, prodaje aerodrom. Ti izaberi od koga ces da kupis. Ja kupio od aerodroma da vidim kako su to zamislili i fino se ispricao sa gdjom Ruzicom, zena dobila karte svi sretni
Da prodaje avio kompanija, prodaju agencije, prodaje aerodrom. I kupac može birati gdje će kupiti.
Vi ili vas deset, kako sami rekoste?
O čemu vi pričate? Pročitajte članak o toj liniji.
Previše posla i truda za neznatan broj putnika…da budemo realni. Ali za BanjaLuku je daj šta daš.
Kamo sreće da se aerodromi tako trude i za druge linije.
Ko u regionu ima liniju za Tivat. Ljubljana, Banjaluka i Beograd
Air Serbia i Air Montenegro.
Pa gde je matematika, sve to raditi za 7000 putnika? 4 zaposlena na komunikaciji sa putnicima? B2B prodaja? Standovi i radnici po trznim centrima? Ja razumem da se treba boriti za svaku liniju i svakog putnika? Ali ovo vise nego ekstrem. Pritom, ne govorimo o liniji za New York ili Dubai, vec o sezonskog liniji za Tivat.
Radnici su tu, oni primaju plaću i ovako i onako i ne košaju nište više. Reklame na jumbo plakatima i displeju će dobiti gratis (kompenzacija). Štandovi će nešto koštati, ali ne previše.
Radnici su zaposleni zbog ovoga. I itekako kostaju!
Ne nisu. To su radnici aerodroma koji su već radili na aerodromu, a sada imaju manji obujam posla nego u top sezoni kada ima bitno više letova.
To su radnici koji nisu imali posla više od pola sata dnevno, kao i većina ostalih zaposlenih, ne samo na aerodromu, nego u javnom sektoru generalno. Diplome privatnih fakulteta, dobra “štela” i posao se sam od sebe nađe, a sistematizaciju je lako dorađivati, koliko god bude potrebno.
Bogami Kecman je uvela da radici rade, za razliku od prije. Ali em imamju bitno manje letove Ryanaira, em u IV. i V. mjesecu ima bitno manje posla. A nakon toga se vračaju na svoje radne zadatke kada broj letova i putnika naraste.
Hoces reci da treba imati fakultet da prodajes karte?
Ako je kompenzacija onda nije gratis….Alene!
Pa ne košta ih ništa. Oni dobivaju oglasni prostor na aerodromu (to aerodrom ništa ne košta) i kao protuuslugu daju oglasni prostor (i opet to aerodrom ne košta ništa).
Ma to Alen samo zbog Valentine radi.
Ja ni na jedom od ovih projekata ne radim. Moj posao sa ovom linijom je završio.
Nahvaliti aerodrom koji ima tako lose rezultate u broju putnika i umanjenja frekvencija?
Nonsens.
Ne treba nahvaliti aerodrom koji odradi neki posao dobro?
Evo meni je bas drago da zazivi ova linija i moge buduce linije iz BL.
Treba pohvaliti trud ljudi da se to i desi.
Nije da cu ici u MNE ali mi je drago da se mreza linija siri iz malih aerodroma Balkana.
Jasno.
Tako loše rezultate? Pogledajte samo Mostar, Osijek, Maribor, zimi Rijeku, Pulu, Zadar.
A Moravu, Ohrid, Brač, Lošinj?
Pola miliona nije malo. Jedino ukoliko mislite na LHR ili CDG
Ma da.
Bravo, samo pitanje kako ste uspeli da ubedite stranu kompaniju da da popust od 20% clanovima vlade i javnih preduzeca Republike Srpske?
Stvar sposobnosti i pregovora.
Svaka cast…
Vjerujem da ce “dobronamjerni” poceti sa pljuvacinom, toliko posla oko samo jedne linije…
E pa ljudi moji ovo je dokaz o pravom poslu za dobijanje linije kad nemas feninga od subvencija i pokazuje pravi rad…i kad mi pocnu uporedjivati Tuzlu i BNX, nije isto dobiti milion (vise nije ni bitno sto je tender namjesten) i ovako se namuciti oko linije…
Iskreno godinama vec ne ljetujem u CG ali radujem se liniji kao da cu ja letiti tim prvim letom…
Jos jednom, svaka cast i nek je sa srecom….
Pa da dobijemo i za Podgoricu a dace bog i da saradnja sa ryanairom i wizzom bude bolja…
Upravo tako.
Kao sto sam pretpostavio…vecina se javlja da pljuje…a vjerujem da dosta njih u avion nije sjela a da ne govorim da znaju koliko je mučan i težak posao bez feninga obezbjediti liniju..
Vama Alene jos jednom hvala, i savjet nemojte na svaki hejt ni da odgovarate😁
Kada aerodrom ne radi ništa = kritika
Kada se aerodrom potrudi i nešto radi = kritika.
Nije se desio taj koji bi udovoljio balkancima.
Liniju će sigurno puniti stariji ljudi (bračni parovi) i omladina koja ljetuje na Budvanskoj rivijeri. Porodice sa djecom izbjegavaju CG, jer su stavrno postali nekulturni i bezobrazni. Ja već 15 godina ne ljetujem tamo i ne pada mi napamet ići u CG pored Istre, Grčke i eventualno Turske.
Ali da linije je must have za BNX, jer je put do CG blagi užas, naročita dionica od Mostara preko Stoca i Ljubinja do Trebinje, a i do Mostara od BL treba dobra četri sata. U svakom slučaju odlična stvar za sve koji ljetuju tamo.
Odlična stvar svakako je.
Ja sam ubjedjen da linija ce biti pun pogodak…
Pored svega navedenog, nece biti ni torture na granici jer CG nije EU pa nece biti haos sto vec imamo sa HR i cekanja po nekoliko sati, mogu misliti sta ce tek ljeti biti…
Ovako za 45min na moru…
I ja mislim da će linija biti jako uspješna.
To je vaš utisak. I ja je BiH više nikad u Grcku
Svako ima pravo na svoje mišljenje.
https://www.rtvbn.com/4090062/aerodromi-republike-srpske-u-minusu-milion-maraka
Portal BnTv je danas objavio da je aerodrom ima 2,6 mil KM subvencija. Je li to tačno?
Aerodrom ima 2 miliona subvenciju.pitanje je sto Bn nije objavio da je aerodrom platio 200K samo sudske troskove, zatezne kamate itd za sporove koji su naplaceni prosle godine. Nije napisao da au preuzeli kd kontrolu od granicne i prosli sertifikaciju. Valjalo je to sve platiti. Sad ne valjaju i gibitasi su. Sto ne kazete da su prihodi uvecani takodje? Kad treba da platite 3KM parking onda ih napadate. Pljujete sto ne uvedu novu liniju? Sa cim da uvedu? Hocete da renoviranu wc, sa cim da renoviraju?
Aerodrom se baš angažovao. Ne sumnjam u uspjeh ove linije jer ju i sam koristim. Nadam se da će djelatnici aerodroma uložiti makar dio ovog truda na otvaranju i promidžbi novih linija iz Banja Luke, kao Berlin, Malmo, Pariz, Cirih. Moskva, London.
Je baš se angažirao.
Valentina se trudi.
Mora biti oprezna.
Da, trudi se.