analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Croatia Airlines smanjuje broj letova na Badnjak (24.12.) i Štefanje (26.12.), a nema ni jedan jedini let za Božić (25.12.). U Europi dobar dio kompanija smanjuje letove za Božić, a neke ne lete uopće. Tako letova za Božić nema ni Ryanair, pa obzirom da su to dva najveća prijevoznika u Zagrebu i Dubrovniku zimi ta dva aerodroma gotovo da nemaju prometa, odnosno Dubrovnik nema ni jedan let, Split ima samo jedan let Edelweissa za Zurich, te Eurowings letove za Koln i Dusseldorf, a Pula, Rijeka i Zadar nemaju letova taj dan.
Iskreno takva logika kompanije nema puno smisla. Jasno za Božić je daleko manje putnika, slažem se da treba ozbiljno porezati letova, to je neosporno, ali da kompanija nema letova uopće to je nonsens. Kako taj dan lete KLM (2 leta) i Air France Paris i Amsterdam se ne moraju letjeti. No, kako kompanija inače leti dva dnevna leta sa Dash 8-400 za Beč, jedan jutarnji let bio bi nužnost, poglavito što taj dan neće letjeti ni Austrian. Isti tako kompanija ima dva leta za Minhen, a kako će Lufthansa taj dan letjeti samo jedan let, logično bi bilo i da Croatia leti jedan let sa Dash 8-400. Za Frankfurt će Lufthansa letjeti dva leta, a Croatia inače leti tri dnevna leta, te bi bar jedan dnevni let imao svog smisla. Kompanija bi trebala letjeti i za Zurich jedan od dva dnevna leta sa Dash 8-400. Letovi za Bruxelles, Amsterdam, Copenhagen, London, Paris i Rim taj dan nisu potrebni, a istim će se povećati broj potencijalnih putnika na onim linijama koje bi se operirale. Jednako tako nemaju smisla letovi za Pulu, Zadar, Sarajevo i Skopje. Samim time Croatia bi letjela tek 5 od 25 letova koliko ih inače leti ili tek 20%.
Kako bi Croatia trebala letjeti taj dan:
- Dubrovnik 06:00 – 06:30 Split 07:00 – 07:45 Zagreb A319
- Zagreb 8:15 – 09:10 Beč 10:10 – 11:00 Zagreb Dash 8-400
- Zagreb 8:35 – 09:45 Minhen 10:35 – 11:40 Zagreb Dash 8-400
- Zagreb 8:35 – 10:05 Zurich 11:05 – 12:25 Zagreb Dash 8-400
- Zagreb 9:05 – 10:40 Frankfurt 12:05* – 13:25 Zagreb A319
- Zagreb 14:10 – 14:55 Split 15:35 – 16:05 Dubrovnik A319
*u to vrijeme Croatia ima slot za Split koji se lako može promijeniti na Zagreb. Pokušati tražiti od Frankfurta slot 40 minuta ranije (u 11:25) kako bi avion došao u Zagreb u 12:45 i time bi onaj za Split i Dubrovnik mogli ići u 13:30, a ne u 14:10 i biti u Dubrovniku u 15:25.
Eventualno bi kompanija mogla imati poseban let za Dubrovnik sa A319 i poseban za Split sa Dash 8-400. Istime bi sve posade bile slobodne već od 11:00 do najkasnije u 13:25 sati i stigle bi kući na božićni ručak. Samo jedna dežurna posada bi bila u Dubrovniku u 16:05.
Nažalost, na Božić će tako ove godine letjeti iz Zagreba samo Turkish (2 leta), Lufthansa (1 let za Minhen i 2 za Frankfurt), LOT (1 let), flydubai (1 let), KLM (2 leta), Qatar (1 let), Air France (1 let) i Air Serbia (2 leta), tj. Zagreb će za Božić imati samo 13 dnevnih letova. Letove taj dan neće imati ni Trade Air (inače srijedom ima 2 dnevna leta iz Osijeka).
Samo tak
Glupost. Putnika ima i kompanija treba letjeti. Bilo bi pilota koji bi letjeli za Božić. Ili nisu katolici ili im treba lova.
Upravo tako.
Nisam vjernik ali u potpunosti podržavam da jedan dan u godini bude kolektivno neradni, a di ćeš bolje nego Božić. Croatia ne odustaj od toga NIKAD.
97% kompanija to ne radi. Pobogu. Croatia na ovaj način gubi ogroman novac jer svaki prizemljeni avion koji ne leti troši veliki novac.
Gosp. Alene, vi niste dobar katolik kada postavljate takva pitanja.
Evidentno 97% kompnija Europe ne vode dobri katolici.
Moguce je, ali to nije izgovor za vas.
Hrvatska je katolicka zemlja i to biste trebali postovati ako sami niste dobar vjernik.
OK, znači da bi netko bio dobar katolik ne bi smio letjeti na Božić, Tri kralja, Uskrs, Uskrsni ponedjeljak, Tjelovo, Veliku Gospu, Sisvete, dakle bar 7 dana u tjednu. Pravi katolici ne bi smjeli raditi niti nedjeljom, to znači ukupno 59-60 dana u godini. Jel tako?
A ovih 97% kompanija Europe koji rade na Božić su sve nevjernici i dno.
Covjeka, katolika uopce ne zanima zasto netko drugi radi lose stvari i u njima ne trazi oravdanje i razlog da rade isto. Zato ni vi, gosp. Scuuricu u tuzim losim djelima ne trazite opravdanja.
KAda bi sve kompanije na svijetu letjele za Bozic a samo Croatija ne, to bi bilo ispravno od strane Croatije, kraj price.
Pobogu čovječe koji dio vama nije jasan. 97% kompanija Europe leti za Božić.
Zapravo je veće pitanje – zašto uopće lete na druge dane u godini?
Kao što je dolje Anonymous primjetio operacije tada nisu baš smooth, a i u ostatku godine bi bilo puno lakše bez operacija i putnika – čemu sve to? Pare od države mogu dobivati ionako, bilo bi svima jeftinije.
Nažalost ovo je i te kako istinito.
Niti sam hrvat niti sam katolik ali podrržavam 200% da CTN ne leti za božić.
To vidim kao poštovanje svojih zaposlenih, to omogućava svakom da provede božić sa porodicom.
Pare, biznis, obrt, naravno da je potrebno ali treba i tih momenata van te svako dnevnice….
Ma odlično. Radi obitelji neka putnici kojih ima ne lete, neka preskupi avioni stoje i stvaraju gubitke. Odlično.
Potrebno je ovo sagledati u širem kontekstu. Os samog početka postojanja CTN je odlučeno de se ne leti za Božić, a tada su okolnosti bile drugačije. Vatikan je puno napravio za Hrvatsku neovisnost i bio među prvima koji je priznao Hrvatsku. Biti “veliki” Hrvat tada se itekako poistovjećivalo s biti “velikim katolikom”. U godinama kada se crvena buržoazija transformira u plavu demokraciju ovakve su odluke pojedinaca učvrstile njihov status u novoj partiji.
Niti iz današnje perspektive nije moguće uspoređivati Hrvatsku, a samim time i CTN s nekim drugim državama EU, pa tko od tih država ima ugovore s Vatikanom poput RH, nitko!
Nije se niti Kučko, kojeg je postavila na poziciju vlast koja se doživljava kao nekršćanska, osudio promijeniti to da se ne leti za Božić.
Ako znamo da CTN svaki dan samo generira gubitke onda se može smatrati uštedom to što se ne leti za Božić.
Osim toga, u današnje vrijeme kada Europa gubi svoj identitet zahvaljujući autodestruktivnim odlukama i bujanju populacije migranta svake vrste, ovakva odluka može samo ojačati kršćanski i europski identitet bez obzira dali je netko uistinu vjernik.
Da, što manje leti to manji gubitak.
Zato sto trebaju ljudi biti kući sa porodicom i prijateljima na taj veliki praznik. I zato sto operacije nisu uvek bas “smooth” u tom zimskom periodu, pa se cesto desavaju veliki IROPS-i koji naprave haos u redu letenja i cesto se ljudi i posade zaglave na aerodromu ili ne stignu na zeljenu destinaciju. Tako da je bolje dan ranije po meni sve koliko god je moguce dovesti nazad u bazu i ljude i posade i resili ste mnoge probleme…a i da zapne negde dan pred Bozic, velika verovatnoca je da cete vec sledeci dan tj na Božić stici u bazu i vratiti se svojoj kući.
Nije sve u parama a pogotovu jedan dan u 365 dana u godini , nece nikome naškoditi.
Evo vam i EL AL ne leti na Sabat pa svi zivi i zdravi i tako vec decenijama.
A kako objašnjavate činjenicu da tako ne rezoniraju Lufthansa, Austrian, Swiss, Brussels, Eurowings, Air France, KLM, Iberia, TAP Portugal, ITA, Aegean, LOT, SAS…
Ja samo kazem zasto podrzavam ovu olduku, ne ulazim u to zasto to drugi ne rade.
Više je nego indikativno da ogromna većina kompanija u Europi to ne radi. Dakle putnika ima.
No zato je Aer Lingus glup?
Aer Lingus, Ryanair, Jet2 i Play. The end. Samo 5 od 195 kompanija u Europi. Jel 190 ili 98% europskih kompanija glupo?
Tih 3% kompanija prevezu 40% putnika.
Pričate gluposti, to apsolutno nije istina.
A je li. Jel tako trebaju i taxisti, ugostitelji, doktori, javni prijevoz i ostali biti doma za Božić?
Upravo tako
Smatram da je apsolutno nepotrebno da kompanija leti i na Božić. Partneri iz Star Alliance-a kao što ste i napisali pokrivaju par osnovnih linija. Demand na taj dan je ionako vrlo nizak. To što Vama i još nekolicini ljudi taj dan odgovara imati let ne znači da će taj let konpaniju izvući iz minusa i spasiti joj poslovanje. Dajte ljudima da se odmore bar tak jedan dan u godini. Ionako rade kao konji…
Je posebno zimi. Onda natuku i po 7-8 sati u mjesec dana.
Zasto na spisku novih linija navodite linije koje nisu u prodaji, niti imaju red letenja?
Zato što imamo sigurne informacije da će tada krenuti sa letovima.
Za sve one koji se protive radu na Bozic imam par pitanja.
Da li na Bozic rade lekari? Rade.
Da li na Bozic rade vozaci javnog prevoza? Rade.
Da li na Bozic rade komunalne sluzbe? Rade.
Dakle – rade sve sluzbe neophodne za normalan svakodnevni zivot. Rade skraceno ili u manjim kapacitetima, ali ipak rade.
Postoje u firmama radnici koji nisu katolici, koji jesu ali ne slave Bozic, kao i oni koji ga slave ali im je potreban dodatan novac, itd… Svi oni su itekako voljni da rade na Bozic i za to ce dobiti uvecanu zaradu.
Ako Vam na Bozic zatreba lekar, hocete li reci: “Neka, trpecu do sutra jer danas je Bozic.”? Ne, nego cete odmah otici kod lekara jer oni rade na Bozic.
Zakljucak je prost – Croatia mora leteti i na Bozic. Manje nego obicno, ali ipak ostvariti osnovne veze sa inostranstvom.
Ne samo te službe koje moraju. Rade i oni koji nisu presudni, ali moraju radi prirode posla i zarade poput taksista, benzinskih postaja, ugostitelja…
Tako je.
Mozda se krenulo u štednju…da se posadama ne placa praznicna uvecana dnevnica…
Ma tako je u Croatiji već 34 godine.
Ja bi ukinuo sve praznike da se ne lete pa majku mu i mi vazduhoplovci smo ljudi, sto samo mi da falimo na svakom nekom porodicnom skupu.
Posao je takav. Zato imate nekoliko puta više plaću od drugih ljudi. Od kojih dobar dio također radi praznicima (lječnici, medicinske sestre, konobari, kuhari, taksisti, vozači javnog gradskog prijevoza, policajci, vatogasci…)
Nekoliko puta veću?? Možda Piloti i ATCovci, mi ground staff (osoblje zračne luke, održavanje, tehničari) imamo identične kao i svi ostali, a naradimo se poprilično tijekom ljeta.
Da govorim o pilotima i kabincima.
Ja ne znam samo od koje profesije kabinci imaju vecu platu danas mozda od radnice u pekari nekoj ili u prodavnici, mozda nekog malog broja radnika ali kako je krenulo nece ni to biti zadugo
Kabinci imaju daleko veću platu od svih radnika koji rade sa srednjom stručnom stremom. Daleko veću.
Vas niko ne tera da radite na Bozic. Oni koji odluce da rade tada ce biti placeni dodatno (praznici se placaju daleko vise).
Ako je to bitno za kompaniju ona može natjerati radnike da rade za Božić, naravno to treba i adekvatno platiti.
Tako je kolega. Glasam za tu inicijativu!
Jako logično. I vrlo isplativo za kompaniju koja ima preskupe avione. Naka oni čuče nezaposleno i gube novac, a putnici neka putuju sa drugim kompanijama koje sve lete.
Meni Ryanair jučer otkazao Let za Uskrs za Zadar.
Izbacili letova Subotom i Ponedeljak. U Aprili imaju sad samo 3 puta u tjednu mjesto 5.
Alene radis li ti za Bozic i Novu godinu ?
Da, naravno. Ja radim 365 dana u godini. Doslovce.
Jel imate ovaj portal na Božić i Novu godinu?
Nije Vam to bas pametno…😐 niti potrebno. Bog je rekao da treba malo vremena posvetiti i Njemu u toku nedelje.
Može, onda neka mi bog daje plaću za mene i moje djelatnike.
Pa On Vam je i dao Alene, tu mogućnost..
Da radite i zaradite i da drugi rade za Vas..kako to ne vidite. Svakom je dao koliko smatra da može i treba.
Aha.
Alene cuo sam da skoro isto nikad ne idete na WC. Je li je to isto istina?
Kajgot. Upravo suprotno.
Kad sam poceo raditi za easyJet prije 11 godina, easyJet isto nije letio za Bozic iz vecine svojih baza, mislim da su tada samo svicarske baze letjele na Bozic. Mi na Gatwicku bi na Bozic bili na standbyu dva sata tokom tog dana, pravilno rasporedeni i to naravno ne svi, za slucaj da zatreba. Danas, gotovo sve baze lete za Bozic, ne u tolikom obujmu kao inace ali se leti i iznenadili biste se koliko ljudi zapravo leti na Bozic. Bozic ovdje ne slave svi, tako imamo i pilota i kabinskog osoblja koji se dobrovoljno jave da lete na taj dan. Pa vidite da iz i velike katolicke Poljske cak i Lot leti skoro pa normalno taj dan.
Upravo tako. Nisu svi katolici, nemaju svi obitelji, ljudi lete. Pa čemu onda ne letjeti?
Znam masu Srba koji uvijek rade za Badnji Dan i Božić 24/25 decembar i uvijek se javljaju dobrovoljno da bi poslije dobijali slobodne dane za pravoslavni Božić i Krsnu slavu.
To je normalno. Nikad ne radim ni jedan pravoslavni praznik ali moja koleginica muslimanka radi. Ona naravno preskače muslimanske praznike. To je normalno. Ne staje život za praznike. Masa ljudi putuje kod svojih jer su morali raditi do zadnje.
Gdje god ima više frekfeencija ili su veliki avioni treba imati barem jedan let.
Upravo tako.
To je lepo, ali kako odmeniti Srbe u Srbiji ili Hrvate u Hrvatksoj tokom tih verskih praznika. Lako je to raditi u Engleskoj, Kanadi, SADu..?
???
Sta Vam nije jasno…ovde na Balkanu 90% ljudi slave na isti datum. U tim zapadnim zemljama imate imigranata koliko hocete i ne slave Božić …
Ima i više nego dovoljno onih koji su voljni raditi i u Croatiji Airlines.
Ne bi im se ruka osušila i da lete konekcije za Skopje i Sarajevo.
Sarajevo i ovako ima malo putnika na Božić ima i još manje. Skopje možda i da, poglavito što su oni pravoslavci. Možda let Zagreb-Sarajevo-Skopje.
Meni su za 24.12. 4 sata produzili putovanje. Umjesto SAN-MUC-ZAG letim SAN-MUC-FRA-ZAG. Notorni nonsens, mogli su zaraditi na meni i slicnim putnicima jer bi platio daleko više da mogu ići SAN-MUC-ZAG bas na taj dan.
Sta ja znam, razumem vase argumente, ali ako je to najveci katolicki praznik, pa neka svi imaju slobodan dan. Meni je to ok. Isto tako Lidl u Sloveniji svake godine, jedan dan ima sve trgovine zatvorene zato sto cela firma ima team building, svi mi mozemo da prezivimo jedan dan, bila to OU, Lidl, ili neko treci, a eto neka i ti zaposleni malo odmore.
Ovo je zrakoplovstvo, pobogu. Što si tako nešto ne dozvoljavaju npr. Air France, Lufthansa, British, Iberia, LOT, ITA…?
XXXXX
Vaša majka vas stvarno nije odgojila. Nevjerojatan birtijaško/konjušarski riječnik. I tolike psovke. CCCCC… ako vas već majka nije odgojila koji vam je izgovor da se sami ne odgojite.
I OK, eto vam ban, pa se hladite malo.
Pa nisu svi u Croatia Airlines Katolici.
Nisu.
Tako je.
Oni ne lete radnim danima kako bi trebalo, nema novih destinacija, tako da sto ne lete na dan Božica i ne čudi.
Istina.
Zato sto su zaposleni katolici I taj Dan su na misi
Zašto onda lete na Uskrs, i na sisvete, i na Veliku Gospu. Pa i tada su katolici na misi.
Konačno što spriječava katoliki biti na misi u ponoć (ponoćki)? Tada Croatia ne leti.
CA bi najrađe da ne leti ni te dane. Oni su ionako na budžetu RH. Razne državne službe jedva čekaju praznike i spajanja, pa zašto baš oni moraju letjeti npr. na Sveta 3 kralja😆
Ma da. Najbolje da ne lete. Kad ne lete stvaraju manji gubitak, posade se ne bune, namju operativnih i drugih problema. Ma dušu dalo!
Bozic je Bozic, iako se Uskrs smatra kao najveci katolicki blagdan. Mnogi ljudi preferiraju Bozic nad Uskrsom i vecina bi ih odabrala da rade na Uskrs, ako vec moraju birati.
I Alene, ponocka se smatra misom Badnjaka, te nikako ne zamjenjuje bozicnu misu…
Ljudi, pobogu, idu na ponoćku. Malo ljudi ide na misu na Božić. Svakako ne ogromna većina pilota.
Ne znam za pilote, ali svi u mojoj okolini idu na misu za Bozic i za Uskrs. Pocevsi od moga tate koji inace nema obicaj ici u crkvu, ali tada se jednostavno mora.
Ponocka ima puno manje znacenje kroz liturgijsku prizmu, cak postoji ona anegdota gdje covjek veli da u crkvi stalno drze borove, jer svaki put kad je on tamo, i borovi su 🙂
Onda ne bi trebali letjeti ni nedjeljama. Isto kao i sa neradnim nedjeljama trgovaca kod nas. Ono kad se idemo praviti vecim katolicima od pape, a ta ista vlada koja je donijela taj zakon, zbog korupcije u cetiri godine promijenila gotovo sve ministre od pocetka mandata. I to je samo ono sto znamo, a koliko toga se jos valja i tek treba biti otkriveno. Pljuc.
Ma da. Ne letjeti na Uskrs, Uksrksni ponedjeljak, Prvi svibnja, Dan Državnosti, Veliku Gospu, Sisvete, Božić, Štefanje i Novu Godinu, kao ni jednu nedjelju. Pa stvarati još par desetaka milijuna gubitaka godišnje na preskupim avionima koji čuče bez posla dok ima putnika.
😄 CA bi u stvari trebali raditi/letjeti ONLINE
🙂
Ovo da ne bi trebali letjeti nedjeljama je bilo sakrasticno, kao komentar na izjavu da su na Bozic katolici vjernici na misi.
Aha.
Ako je to ionako dan kad ljudi ne putuju i znaci da i piloti i osoblje dobiju slobodno, zvuci kao win-win.
Kao što u članku piše, taj dan se daleko manje putuje, ali nije istina da se ne putuje. Zato i je ideja da leti samo 20% dnevnih linija.
Slazem se.
Apsolutno nije istina da taj dan ljudi ne putuju.
I zasto ne leti?
Zbog gluposti managementa.
Verovatno zato sto kompanija ne postoji.
Kako to mislite da ne postoji?
U naslovu je pisalo Craotia. Craotia ne postoji. Sada ste to izmenili. Nemojte reci da niste jer se vidi i u URL-u da jeste.
https://zamaaero.com/05/12/2024/analize/zasto-craotia-ne-leti-za-bozic/
^^^^^^
Je planetarni problem je to. Eto tako je stajalo slovima i brojkom 2 minute dok nismo uvidjeli grešku (kod 3. isčitavanja) i to promijenili. Planetarni problem! Streljati me treba odmah.
A da si pronađete živo?
👍
Mislim da je kriva informacija sta se tice SPU
Imaju tri leta 25.12 znaci imaju EDW i 2 EWG
Jedan za DUS drugi za CGN
U pravu ste.