autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Montenegro
Montenegro Airlines i Air Serbia su imali vrlo blizak code-share na kojem su obije kompanije zaradile. Zašto onda Air Montenegro i Air Serbia nemaju takav ugovor? Bi li to bio win-win za obije kompanije?
Takav sporazum trenutno nije moguć jer Air Montenegro još uvijek nema članstvo u IATA-i. Kompanija je najavila da će se to desiti u II. mjesecu, no, eto, nije se desilo. Dakle, još uvijek se čeka.
Air Montenegro većinu svojih letova ima prema Beogradu. Kompanija istinski ovisi o ovim letovima. I Air Serbija svoje dvije najveće feeding linije ima prema Tivtu i Podgorici. Tivat je ljeti najfrekventnija linija Air Serbie. Ovo tržište je Air Serbiji i te kako bitno. Konačno crnogorski putnici putuju preko Beograda za New York, Moskvu, Njemačku i niz drugih destinacija. Nije li onda logično da ove dvije kompanije imaju joint venture? Ne bi li to bio win-win za obije kompanije.
Da kompanije imaju joint-venture bilo bi logično da Air Montenegro preuzme letove za Beograd iz Podgorice i da dolazi u Beograd u 5:30, 12:30, 16:00 i 23:30, te da ide iz Beograda u 6:30, 13:45, 17:30 i 00:15). Ova frekvencija bila bi kroz cijelu godinu. Air Serbia bi pak trebala preuzeti letove za Tivat i to dva dnevna leta zimi (ujutro po zori i navečer pred sumrak), te 8-9 letova ljeti.
Air Montenegru to bi bilo egzistencijalno bitno. On treba hub preko kojeg će raditi konekcije. Sve ostale linije imaju skroman broj frekvencija i tu ozbiljne konekcije nisu moguće, jedino Beograd je kvalitetno povezan. No, Air Serbia je i bez Air Montenegra odlično povezana sa Crnom Gorom. Ona istinski ne treba Air Montenegro. I dok je Montenegro Airlines imao više od 50% letova za Srbiju, Air Monenegro nije ni na 1/3 letova Air Serbie. Od 88 tjednih letova za Crnu Goru Air Montenegro ih ima tek 25. Air Serbia ima i po 7 dnevnih letova ljeti iz Tivta, a Podgorica ima 3 dnevna leta. To je dovoljno da se pokriju svi valovi i potencijalni putnici, pa i da putnici isti dan mogu do Beograda i nazad. Stoga Air Serbiji Air Montenegro i nije baš potreban.
Kako god Jiri Marek, CEO Air Serbia rekao je da kompanija neće ni sa kime u regiji ulaziti u bilo kakve dealove. To znači i sa Air Montenegrom. U ovom momentu ima logike. Kompanija je u jako lošem stanju i ne bi pružila Air Serbiji pretjeranu korist, Air Serbia i sama ima dovoljno frekvencija. No, ako se kompanija razvije mogla bi biti od koristi Air Serbiji. I to ne samo kao feeding njenog huba u Beogradu, nego i kao moguć operater 100-seatera (Embraer E-195), toliko potrebnog Air Serbiji, uz mogućnost letova preko Beograda za treće destinacija (npr. Podgorica-Beograd-Kijev).
Šta će im?
No, to pitanje i članak postavlja.
Pa, ne treba im.
Alene, pa gde ste ceo dan?
Tambura, boli njega briga.
Ne nego radim.
Imam mrtvi cirkus. Spavam po 3-4 sata i radim 20+ sati. Sve mi se nakupilo, UEFA liga prvaka, Hanžekovićev memorijal, audicije, Europsko prenestvo kojeg sam ja organizator (4000 noćenja, 11.000 obroka, 4 dana intenzivnih natjecanja na dvije lokacije…).
Jučer je bila Liga prvaka u nogomentu na Dinamu (usput pobjedili smo Chelsea) i bio sam na stadionu cijeli dan. Ja na Dinamu vodim ceremonijale i protokol, a imam i direktan ugovor sa UEFA-om za VIP prostore i suportiranje njihovih sponzora.
Lepo je pohvaliti se, ali ne treba preterivati. Ne znam samo kakve sve to veze ima sa avijacijim?
Bože čovijek je pitao, ja sam odgovorio. A vi slobodno preskočite ovaj komentar.
kakvo ste vi to europsko prvenstvo organizovali Alene?
Ja suorganiziram ili organiziram većinu europskih i svjetskih prvenstava u Zagrebu i Hrvatskoj, neka i u inozemstvu. No, to stvarno nije bitno i nema veze sa ovim portalom.
sva koja se mogu organizovati iz decje sobe
Majko mila koje gluposti vi pričate. Ja imam veliku kuću, imam urede i skladišta za moju kompaniju. I radim sva najveća europsa i svjetska prvenstva koja se rade u Zagrebu i Hrvatskoj (neka i u inozemstvu). Najveća poput europskog i svjetskog prvenstva u rukometu, vaterpolu, odbojci, veslanju, košarci, 2. svjetske vojne igre, Univerzijada…
Hvala na odgovoru, i zelim vam puno srece i uspeha u daljoj karijeri.
Hvala puno.
Odbrojavanje do nove JU linije moze da pocne! Proverite sutra prepodne koja ce biti!
Tianjin?
Jedva čekam.
Dragi Alene, iako po vlastitom priznanju ne prepoznajete sarkazam kod čitatelja, isti odlično koristite. Bravo.
Ovo nie bio sarkazam. Ja istinski jedva čekam.
Aha, ok.*
*Ovo jest sarkazam.
?
Da da
I koja je to nova linija?
Doslo je do promena u redu letenja Air Serbie, ali ostavio bih to autoru da iskopa I objavi kao ekskluzivnu vest.
Ne brinite budem.
Ja ne vidim nikakvu novu liniju.
Proslo prepodne i nista od nove linije? 🙁
Covek je rekao sutra pre podne.
A do kada traje „pre_podne“?
Da, ali je pisao juce
Ipak nema nove linije, ali ima podosta promena u redu letenja. Ne bih iznosio, vec ostavio autoru da ih sam iskopa.
Kako to da za par sati neko odustane od nove linije?
Nije niko odustao, vec ce biti objavljeno neki drugi dan. Imaju svoje razloge. Za sada ostajemo na KZN i ZRH kao najavljenje i pustene u prodaju.
LCA smanjena zimi sa 4 na 3.
Promenili red letenja za LED i KZN od 11. meseca.
Ima bar jos 5 linija na kojima sam uocio promene. Pokusajte da ih nadjete.
Nismo deca. Ako zelite napisite. Stavio Alen EKSKLUZIVNO ili ne, ne vidim da ima neku presudnu ulogu.
Steta je sto za SVO nemaju i dalje 10x nedeljno a za LED 3x.
Samo mi nije jasno zasto je LCA smanjena sa 4 na 3 ako ima dosta transfera sto iz Rusije sto iz regiona i Evrope. Cak i sa JFK koji je povecan ove zime.
Ići će članak danas.
Bez straha bude članak danas.
TGD na cak 19 nedeljno. Impresivno. Ako ostanu tako razbice Air Montenegro ove zime.
Ma razbijaju oni Air Montenegro i ovako i onako.
Ide članak vjerojatno danas.
Da, i meni liči na neke dečje igre.
Covek se našalio na račun ekskluzivnosti i bombasticnog najavljivanja nicega.
Eksklizivno, breaking! – ništa! To je tema šale.
Treba imati i malo duha, našaliti se ponekad.
Većina pilota voli da se šali, eto vam jedne ekskluzivne informacije 😉
Treba imati duha ali treba i znati da je šala propala ako treba da se objašnjava.
Ovde i vrhovni zapovednik tesko da ikad ukapira šalu
Nekima ne vredi ni objasnjavati. Nema svako smisla za humor
Vrlo vjerojatno.
Možda nije samo objavio kako je najavljeno, pa će objaviti u idućih par dana.
Jasno da budem.
E da…
Од тога, као и од много паметних ствари, нема ништа зато што смо сви ми на овим просторима такви какви смо.
Могу само да замислим шта би Милогорци/”патријоте”/суверенисти/… радили оном ко би тако нешто предложио, не дај Боже потписао.
Једнога дана ће неко из Европе доћи и наредити, и неће више бити ниједне националне компаније на овом простору. Тако да је стварно небитно шта има смисла а шта не.
Je, baš. EU ide okolo i ukida nacionalne kompanija i zapovijeda da se ukinu.
Off:
Air Serbia je od petka do danas imala seriju od 4 cartera BEG-TIA.
I nocas je na redovnoj liniji leteo A320.
Сајам вина отвореног Балкана.
Svita Edija je ocigledno brojna
Oce li biti mleka, zna li neko? Ili i to izvozimo u TIA kao i za Beč??
?????
Neka je. Po 3x A319 i 1x A320. Sto bi rekao Alen: Malo li je.
Plus nocas na redovnoj liniji A320 umesto ATR.
Pod uslovom da su platili karte, bilo bi dobro
A nisu platili karte?
???
???
????
Sta tacno nije jasno o sajmu vina otvorenog Balkana? Niste culi za to? Pa ceo region bruji o tome! Bili su prisutni svi premijeri/predsednici drzava iz regiona.
U kom regionu vi živite, ovaj u kom sam ja se uglavnom bavi košarkom ovih dana, ništa ne bruji o salonu srpskih i albanskih vina.
Ja ni jednu jedinu riječ o tome čuo nisam.
Nikad čuo.
Za jednog analiticara bi morali biti bolje informisani.
Za zrakoplovnog analitičara morao bih biti bolje informiran o sajmu lokalnih vina? Majko mila!
Naravno.
Dolazi do znacajnog porasta broja turista a to je podatak sa kojim ste jako cesto baratali.
Nije baš da je tako što akumuliralo ogroman broj turista.
???
Super.
Zato sto je po politickoj liniji trebalo uzeti pare od gradjana CG i dati ih Trade Airu. A da li ce Trade air leteti ili ne – to i nije bitno. Bitno je da su to gradjani CG platili!
Isto ce tako i gradjani Hrvatske da sa 78 miliona evra plate da Croatia i Trade air voze (ili ne voze) prazne avione iz Osijeka i ostalih nebuloznih aerodroma po Hrvatskoj po 5 do 10 putnika.
Tuga!
Koja je to politicka linija u pitanju koju tako sigurno spominjete?
Ona kojoj odgovara da gradjani Crne Gore daju svoj novac Trade Airu.
Biće da je bliska onoj opciji koja ce desetine miliona eura oteti od gradjana Hrvatske i napuniti dzepove vlasnika istog Trade Aira plus partijskoj oligarhiji u Croatiji
i dalje ne napisaste koja je to opcija…
Jesli li ti Super Portak, saljivcina iz skolske klupe? Zar nije krenula skolska godina?
A vlasnik Trade Aira građanima Hrvatske otima novac kako to točno??? Na koji način? A svašta majko mila.
Kakve veze Trade Air ima sa politikom Crne Gore?
Pa dobit ce trade air preko 20 milijuna eura. To su pare gradjana Hrvatske koje ce zavrsiti u njegovom dzepu, zar ne?
A tko odlucuje o tome tko ce se omastiti parama gradjana? -politika!
I eto algoritma, zar ne?
Neće. Kao što znate Trade Air ima pravo zadržati maksimalno 5% novaca PSO na ime profita. Sve ostalo moraju biti troškovi koji su plaćeni po fakturama i unaprijed dozvoljeni. Dakle, od tih 20 milijuna EUR Trade Air smije zadržati milijun EUR, ostalo moraju potrošiti na fakture ili ih neće dobiti. Dakle za 4 godine dobit će bitno manje nego će dobiti od petomjesečnog posla u Crnoj Gori.
A svašta, majko mila. Trade Air je tu uletio zato što je mogao postaviti svoje uvjete. Da taj avion nisu iznajmili u Crnoj Gori iznajmili bi ga negdje drugdje. I te kako imaju posla, mogli bi imati još 10 aviona i imali bi posla.
Pišete da je netko “morao dati novac Trade Airu”? Dakle ovo je notorni nonsens. Glupost nad glupostima. Što Crna Gora ima sa hrvatskom ACMI firmom.
Priča vam je išla ovako
– Air Montenegro je želio imati 3. avion u wet leasu i pritom je inzistirao na A320 jer navodno agencije ne žele ništa manje
– naravno da su puno prekasno krenuli tražiti avion
– naravno da su taj posao odradili ofrlje
– i onda su bili u panici
– Trade Air je naletio sa slobodnim avionom u zadnji čas, naravno postavio svoje uvjete koji su bili nepovoljni za Air Montenegro
– Air Montenegro više nije imao alternative, imali su sklopljene poslove, obečali više linija i frekvencija i morao je pristati na sebi nepovoljan ugovor
Da je Air Montenegro na vrijeme tražio aviona (IX. mjesec prošle godine), da se nisu stavili u paniku i cajtnot (u zadnji čas), mogli su isforsirati bolji ugovor, sa manje sati obveze i sa povoljnijim uvjetima. Ali nisu. Vidi iznenađenja!
Kakve veze PSO ima sa ičim? Brdo EU država ima ogroman broj PSO linija. Nije tu Hrvatska ni jedina, niti ima najskuplje linije. Taj PSO je glupo napravljen, novac se mogao bolje utrošiti, bilo je puno pametnijih i potrebitijih linija. Ali da PSO nema smisla i da on nije bitan i potreban to nije istina.
Kome je potreban takav PSO? Jedino Trade Airu i Croatiji. I mozda još nekom ko se tali za tih 75 milijuna eura.
A putnicima na tim linijama to ne treba?
A koliko putnika ce Trade Air i Croatija prevesti za tih 75 milijuna eura?
Ako prevezu milijun – znaci da im je drzava platila parama poreskih obveznika 75 eura po putniku.
A ako prevezu 100.000 (sto je slozicemo se verovatnije) – bice da im poreski obveznici placaju 750 eura po putniku!
Sta vi mislite o tome Alene?
PSO ima svoju logiku svagdje u Europi. I da u Europi ima linija gdje se plaća po putniku i više od 750 EUR. Jel to dobro, jel to nužno? Ha, to ipak ovisi o državi i o nužnosti takve PSO linije za njeno stanovništvo i njegovu izoliranost.
Još bi shvatio da Hrvatka plaća samo Cratiu i tu je indirektno financira, no ona plaća Trade Air koji joj nikako nije interesna zona.
Bojim se da je ovo samo glupost države koja je nesposobna i doslovce copy-paste loš PSO. I ništa više od toga. Ta i takva država je mogla napraviti daleko bolji PSO, sa daleko boljim linijama i frekvencijama, koji bi neusporedivo više pokrivao potrebe lokalnog stanovništva.
Могу само да замислим шта би милогорске “патријоте” радиле да је неко такав уговор потписао са Ер Србијом. А и вас би звали да дате интервју и потврдите да је то штетно. И тако они цеде Црну Гору 30 година, па купују станове на Врачару…
@Прави Супер Портак
Daj ne mlati, pogledaj u svoje dvorište, možda i ukapiraš ko tebe “cedi” sve ove godine… To što vrijeđaš druge, neće ti poboljšati život.
Pa u njegovom dvorištu niče investitorska zgrada (na zelenoj površini, naravno) koju gradi Vukša iz Crnu Goru.
A stanove kupuju rodbina i prijatelji vladajućih klanova sa Cetinja, Iz Niksica, Podgorice, Budve…
Anon 22:37
To je istinska tragedija!
Gradi i Galens iz Laktaša, nemojte samo na Crnu Goru. A i Milenijum tim su čisti Srbi, oni ipak najviše grade.
???
Јасно ми је ко нас цеди и замлаћује. Не брините. И то раде истим методама ко и у Црној Гори.
Žalosno.
Uvijek prvo treba pogledati u svoje dvorište.
Bilo je notornih nonsensa i iznajljivanja aviona Air Serbie u zadnji čas (što opako košta)…
Bolje je pitanje zasto Air Montenegro postoji. Bolje bi bilo da Air Serbia obavlja letove a cg da placa to.
Kako bi to, pobogu, bilo bolje????
Pa ne moze. Letovi za Nant, Jerevan, Kairo i Katovice su od krucijalnog znacaja za CG turizam a tamo JU ne leti 😂
Evo sad ce smanjiti Cirih, Pariz i Frankfurt. Genijalci. Ono kad si toliko nesposoban da imas po 1x nedeljni let. Ne pricamo o Pragu ili Nantu gde i nema potrebe za vise od 1 leta nedeljno nego o FRA i CDG!
Kad napisem da je cirkus od kompanije onda me prekoravaju. A jeste cirkus i to onaj istinski.
Zivo me interesuje koliko su sati naleta sakupili sa Trade Air i koliko ce tu avanturu platiti.
Da cirkus je i tu se slažemo. Tko vas kori za to? Mislim da se svi slažemo oko toga.
Platit će. Opak će platit. Kad je bal, nek je bal!
Ne znam zasto mislite da nove destinacije i razvijanje novih trzista (kao sto su Jerevan, Kairo, Katovice…) nisu vazne za bilo koju aviokompaniju i drzavu koja ima razvijen turizam….
Zato sto ta kompanija nije pokrila ni osnovno trziste a ne to sekundarno.
Ne bi oni ta trzista ni razvijali da nisu uleteli sa stetnim ugovorom sa Trade Air.
Mislite osnovno trziste CG koje je u 2019. godini bilo ucestvovalo sa 50% putnika iz Srbije, Rusije i Ukrajine? OK.
Sam YM tadasnji nije imao brdo linija ka Rusiji i Ukrajini. A i nema se sta porediti nova i stara kompanija mada su obe promasen slucaj.
O novoj kompaniji sam mislio na trziste ka CDG, FRA, ZRH, CPH, FCO…
Ka Beogradu svakako lete.
A ovo silovanje ka Jerevanu, Tel Avivu, Kairu… ne znam kako ce im se isplatiti onakvim ugovorom sa Trade Air. I Katovice da ne zaboravim.
Letio je YM za Rusiju. I to cijele godine.
Čudne su te neke linije. A niz važnijih linija nije pokriven.
Pa nisam napisao da nisu leteli ali nisu imali ogroman broj letova.
Imali su desetak letova tjedno. To nije malo, to je bilo oko 1/10 letova Montenegro Airlinesa. I imali su code-share na S7 koji je također letio za Tivat.
Više od 50%
Nije nelogično.
Super Portak, ti li si?
zar nije počela školska godina?
@Ano 13:45
If had a dollar for every smart thing you say, I’d be poor…
I kako je na casu Engleskog? Nastavnica dala slobodno?
@Ano 16:04
Zahvaljujem na potvrdi.
Ima važnijih linija i destinacija, ali da je svaka destinacija bitna za turizam, to svakako jest.
Slazem se Alane, ima itekako vaznijih destinacija. Ali pokusavati uniziti i ovo sto je novo odradjeno nije korektno, pogotovo kada je itakako vazno da se rasiri lepeza trzista koje CG moze da opsluzuje. Kao sto napisah, vise od 50% trzista CG je bilo iz Srbije, Rusije i Ukrajine. Da ima pameti, otvarati trzista bliskog istoka,evroazije i baltika je pametan potez.
Slabo ti ide geografija, djak!
Baci pogled na zapad !
Hrvatska, Spanija i Italija ne jure bivsi sssr, vec lavovsku vecinu turista love na platezno moćnijem zapadu, i medju najrazvijenijim zemljama svijeta!
E, sad, da bi privukao turistu sa zapada moras malo da poradiš na sebi. To je sledeca lekcija koju ćeš naučiti ako jednog dana dodješ na fakultet 🤣
Vi ste jedna nekulturna osoba koja ocigledno ne zna komunicirati normalno.
Uporedjivati Hrvatsku sa avio kompanijom je smesno. Zar ocekujete da jedna kompanija preuzme ulogu drzave sto se tice razvoja turizma?
Upristojite se, covece i okanite se doskocica za koje ocigledno smatrate da su domisljate i simpaticne. Pokazujete samo svoju nekulturu dijaloga.
Da slažem se, čitatelj je vrlo nekulturna osoba i na granici da dobije ban.
Zadnji puta vas upozoravam da se nikome ne obračate na ti na ovom portalu. Elementarna logika. Ponovite li to dobit ćete ban.
Koji dio rečenice niste razumijeli. Evo razdvojit ću je:
Ima važnijih linija i destinacija,
ali da je svaka destinacija bitna za turizam, to svakako jest.
I što je to različito od ovog što ste vi napisali?
Alene, nije bilo upuceno Vama, vec nekulturnom gospodinu. I ja sam napisao u prethodnim komentarima – apsolutno ima vaznih linija i destinacija, a da je svaka nova destinacija bitna za turizam, takodje apsolutno jeste.
jasno.
Vjerojatno i politika igra veliku ulogu…
Sigurno da igra.
Ako se vrate Milogorci na vlast vrlo je moguce da ce opet zabraniti letove Air Serbia ka CG.
Ne vjerujem da će se to dogoditi.
Hahahaha како да не
A sta je smesno? Zar to vec nije bilo?
Ko zna sta ce sada izmisliti. Pre su docekali koronu. Sad mozda uvedu reciprocitet.
Ucinice bilo sta jer je mrznja ogromna.
Inace zanimljivo da se smejete dok pisete laticinom (Hahahaha) a onda komentarisete cirilicom.
Nema mržnje, pogotovo ne ogromne, iskulirajte.
Nije to nemoguće, iako mislim da je nerealno.
Air Srbiji nikada nisu bili zabranjeni letovi ka CG.
Jesu u Covidu
Air Srbiji nikada nije bilo zabranjeno da leti za CG. Zbog covid mera je bio zabranjen ulaz drzavljanima Srbije kao i nekim ostalim narodima – da li je to pravedno, u to necu da ulazim. Montenegro Airlines je tada nastavio da leti. Ono sto je DCV uradio nije bilo u redu i YM je imao pravo da se zali. Srbija je mogla da zabrani onda ulaz gradjanima CG pod izgovorom covida ako je htela da se osveti.
Potpuno zdravorazumska odluka je bila blokirati Montenegro Airlines. Zasto bi Srbija dozvolila njima da lete a CG nije JU?
Gde je tu logika?
Slažem se.
Ma dajte me nemojte. Radilo se o čistoj zabrani. Koja je bila notorni nonsens!
Nisu? A jel? Ljeto 2020????
Da. Air Serbia si je sebi oduzela pravo da leti najlukrativnije dve linije… eto moglo im. 😂
Sta sve ovde ljudi pisu…
Zar je to netko ovdje napisao?
Pise uporno da JU nije imala zabranu.
OK
Kada je AS bilo zabranjeno da leti za CG?!?!?
Bilo je zabranjeno na leto 2020. godine, pa je DCV zatim zabranio Montenegru da leti za BEG.
Da. I tada se Montenegro Airlines zalio kako je nepravedno toj kompaniji zabranjen saobracaj i kako bi trebalo da nastave da lete.
Lepo smislili. Njihove gazde Milogorci zabranili JU da leti a oni sami da nastave.
Uskoro ih stigla kazna.
Zavrsili su u ropotarnicu povijesti za vijek i vijekova.
Ipak, istine radi, nije bilo zabranjeno Er Srbiji da leti u CG dok, sa druge strane, jeste bilo zabranjeno Montenegru da leti u Srbiju. Vrlo je lako proveriti da nikakve zabrane za JU letove nije bilo, nepostojanje letova je posledica zabrane ulaska u zemlju kakve su u tom trenutku sredinom 2020, a i mnogo kasnije, imale brojne zemlje. Moramo pisati istinu.
Istina je da zabrana ulaska Srba i svega sto je srpsko bila cista politika.
Hvala bogu pa je i brzo ta vlast propala.
YM je zauzvrat dobio zasluzenu blokadu. Nisu mi mozgovi jasni tada bili pa su se zalili na odluku reciprociteta.
Znaci YM da leti a JU da ne.
Pa ako je korona bio pravi razlog onda je YM sam trebao odustati od tih letova da ne bi se virus prenosio preko putnika koji bi boravili u Srb.
Kako god najbitnije od svega je da je ta vlast ubrzo propala.
Svega što je srpsko? Što zabranili su Knjaz Miloš, Eurobloks, Plazmu? Majko mila. Pazi ti “svega što je srpsko”!
Nije zabrana ulaska za Srbe i sve što je srpsko, recimo Srbi sa nemačkim ili hrvatskim pasošem su mogli da uđu u CG, a npr. Albanci sa srpskim pasošem nisu. Kao što rekoh, moramo pisati istinu.
JU nije imala zabranu letenja u Crnu Goru, a YM jeste za Srbiju, o kakvom reciprocitetu pričate? Reciprocitet bi podrazumevao zabranu ulaska državljanima, ne zabranu letova. To, dakle, nije reciprocitet nego bes i to onaj naš omiljeni – u korist svoje štete, jer recimo ljudi – Srbi – iz Boke nisu mogli da dođu avionom iz Tivta u Beograd (ili drugde konektovanjem preko Beograda) jer im je to zabranila Srbija. Briljantno.
Što se tiče vlade CG mislim da ovde nije mesto za te ocene ali se načelno slažem sa vama.
Kako god bilo ta zabrana je bila nonsens koji je Crnu Goru opako koštao.
Ma dajte me nemojte…
E da.
DA
Ljeto 2020.