autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Zračna luka Mostar trenutni ima punjenje oko 35% na liniji Mostar-Zagreb. Cilj je da do kraja 2023. imaju 40% popunjenosti. Zračna luka nije planirala bolji promet u prvoj godini i zadovoljna je ovim brojevima. Kako će Zračna luka Mostar u ovoj godini imati 103 tjedna leta to znači da će Croatia Airlines ove godine iz i u Mostara ostvariti preko 6000 putnika. Iduće godine broj putnika Croatie Airlines na ovoj liniji morao bi biti preko 10.000 putnika.
Croatia Airlines na ovoj liniji prometuje tri puta tjedno, za Mostar srijedom, četvrtkom i nedjeljom, a u povratku ponedjeljkom, srijedom i petkom. Novi direktor ZL Mostar Marko Đuzel naglašava da ova linije nije Mostar-Zagreb nego je Mostar-Europa jer preko Zagreba može se putovati na niz europskih destinacija, a preko Zagreba i dalje Frankfurta, Minhena, Zuricha, Beča, Copenhagena, Pariza, Amsterdama, Bruxellesa, Londona i Istanbula i diljem svijeta.
Teret financiranja ove linije podnio je grad Mostar, čiji gradonačelnik izuzetno mnogo podržava Zračnu luku Mostar. Linija će biti cjelogodišnja, ona se produžava svake godine, no plan je da se održava najmanje tri godine. Đuzel naglašava da će ova linija trajati dok god će za nju postojati sredstva za subvencije. Ipak Đuzel ima plan da liniju podigne ne nivo da subvencija bude minimalna, a linija maksimalno iskorištena. Đuzel naglašava da ne planira ovu liniju skoro prekinuti jel to je najgore za zračnu luku, naviknete putnike i onda ukinete liniju. To je loše za image zračne luke, a to se Mostaru prije redovno dešavalo. Stoga planira Zagreba zadržati puno godina.
Đuzel zna da je tri puta tjedno granični broj frekvencija da bi linija bila uspješna i da se isto treba povećati da bi ona bila uspješnija, no trenutno nemaju sredstva za povećanje broja letova za Zagreb. Ipak ZL Mostar će se potruditi dobiti i četvrti tjedni let u dogledno vrijeme na ovoj liniji.
Đuzel naglašava da je cijena karte za Zagreb trenutno oko 110 EUR, te da je trošak putovanja automobilom za jednog ili čak dva putnika skuplji od iznosa avionske karte.
Plan je da iz Mostara Croatia uz Zagreb 2024. pokrene i letove za Rim, a potom po jednu novu liniju iz Mostara godišnje. Plan je četverogodišnji, što znači da bi Croatia 2025. imala 3 linija iz Mostara a 2027. bi iz Mostara Croatia letjela 5 linija. ZL Mostar planira da linija za Zagreb u godinu-dvije postane isplativa, a onda se novac za tu liniju prebaci na drugu liniju i tako dalje. Opala, ovo je velika vijest!
Dobre vijesti. Tu liniju treba održati na svaki način. Karta bi trebala biti jeftinija
Ma cijene je OK
Ne, nisu OK. 120 EUR nikako nije OK za tako kratak let koji je pritom subvencionisan. To pokazuje i LF. Da su cene 60 EUR za povratnu kartu, kolike bi trebalo da budu za subvencionisanu liniju, avion bi imao LF od barem 70%.
OU nema 60 EUR ni na jednom letu u svojoj mreži. Tako nešto se kod njih desiti neće. Konačno taj let je duži od BEG-TIV ili BEG-TGD, pa ni Srbija nema ni blizu tako niske cijene karata. Na tim linijama ima 21 do 45 letova tjedno dobar dio i sa A320.
JU linije ka Crnoj Gori iz Beograda nisu subvencionisane.
Velika razlika.
zašto?
Sta zasto?
Zašto je to velika razlika?
Zasto je razlika izmedju subvencionisanog i nesubvencionisanog leta?
Ne mogu verovati.
Subvencija ne znači plaćanje da karta bude niža. Ona omogućava letove gdje to komercijalno nije moguće.
Pa jer JU i AMN ne dobijaju 500.000€ godisnje da bi leteli. OU dobija. OU zbog toga treba da bude jeftinija na toj liniji, pobogu!
Kako JU na svojim PSO linijama moze imati jeftine karte, daleko jeftinije nego OU?
A karte na JU PSO linijama su jeftinije? Evo karte za mjesec dana
INI-TIV (kraći let od OMO-ZAG), 130,84 EUR
INI-IST 178,98 EUR
INI-LJU 115,25 EUR
KVO-TIV 114,46 EUR
KVO-IST 219,98 EUR
Da, uzeli ste tendeciozno datume u sred sezone. A sto ne pogledate datume za septembar?
Pritom niste naveli INI-HHN, zasto?
INI-HHN u septembru kosta 75 EUR za povratnu kartu.
INI-CGN u septembru kosta 92 EUR za povratnu kartu.
INI-LJU u septembru kosta 75 EUR za povratnu kartu.
INI-IST u septembru kosta 125 EUR za povratnu kartu.
KVO-IST u septembru kosta 113 EUR za povratnu kartu.
Dakle, sve osim INI-IST su jeftinije nego ZAG-OMO. Cak su i letovi za HHN i CGN, koji su dosta duzi nego OMO-ZAG, jeftiniji. Kako to opravdavate?
Pobogu, pa ne možete gledati letova za tri mjeseca gdje još nitko ne kupuje karte. Karte su sada kupuju za mjesec dana. To je logično promatrati. Majko mila, čuj to karte za tri mjeseca. Ma tko danas kupuje karte tri mjeseca ranije. A ako se karte ne kupuju, jasno da se još prodaju one najjeftinije.
Sto ne mogu? Masa ljudi kupuje karte mesecima unapred. Ja sam jos u februaru kupio karte za avgust dok su jos bile jeftine. Uvek svoje karte kupujem oko 3 meseca pre putovanja jer je jeftinije dosta, a koji put i 6 meseci ranije.
Niko sada vise ne kupuje karte za leto jer je dobar deo njih vec rasprodat i cene su visoke. Kupuje onaj ko mora, ko ima viska novca i onaj koji iz raznih razloga nije mogao da ih kupi ranije. Ko je zeleo da prodje jeftino vec ih je kupio.
Uostalom, Air Serbia zato i ima akciju za kupovinu karata za putovanje na jesen jer eto ljudi sad kupuju karte za tad po dobroj ceni.
I nije istina da se ne prodaju, eto karte za Malagu iz Beograda su za jesen vec uveliko rasprodate. Pitam se zasto ako niko ne kupuje sada karte za jesen. Realnost Vas demantuje. Eto BEG-AGP za 3.9.2023. je otisao na 433 EUR. Ocigledno niko ne kupuje…
Masa? Marek tvrdi da velika većina putnika kupuje karte 15 do 20 dana prije puta. Ali što zna Marek?
Pre svega, Marek je to rekao pre vise meseci. To nije sveza izjava.
Druga stvar, ako je zaista tacno da ljudi kupuju karte 15-20 dana pre puta, zasto je onda let za Malagu 3.9. skoro put i cena je 433 EUR? Zasto su za avgust takodje na vise od pola letova cene 433 EUR? Izgleda da ipak nije vise tacno to sto je Marek rekao pre 6 meseci.
Nije. Marek je to rekao prije 3 i pol mjeseca. Što mmislite da se nešto promijenilo za tri i pol mjeseca.
Na ogromnoj većini linija Air Serbia u VII. mjesecu ima vrlo niske cijene. Jedna linija ne znači ništa. Izuzeci potvrđuju pravila.
Vama je OK da je skuplje ZAG-OMO-ZAG (118 EUR) nego BEG-BCN-BEG (78 EUR)?
BEG-BCN-BEG je limitirana akcija sa malo sjedala u prodaji. Ta cijena karte nije realna i racionalna u ogromnoj većini godine.
Stavite npr. datume 2. i 9.7. i cijena karte je 617.36 EUR. U tim danima nema kombinacije dana ispod 300 EUR.
Hoće, hoće…
Kako i zašto jeftinija? Ljudi moji: bus Zagreb -Mostar košta 36€ po smjeru, i vozite se min. 7 sati, ali vam je za let od sata previše dati 60€ po smjeru… Imate li pojma koliko avion zaista košta na takvoj relaciji? Pa vozite se gospodo autobusima!
Upravo tako. To nije visoka cijena.
Ma jel? A sto to onda ne objasnite Ryanair-u? Sto im ne objasnite da je bus skuplji nego masa njihovih linija?
Sto Air Serbiji ne objasnite da je bus do Barselone skuplji nego 39 EUR po smeru, koliko kosta aviokarta na akciji?
Evo gledam nesto Austrian, VIE-BCN-VIE u oktobru kosta 130 EUR, dakle mozemo reci 65 EUR po smeru. Pa kako to? Autobus VIE-BCN kosta od 102 EUR po smeru, FlixBus. Kako to objasnjavate? Objasnite Austrianu da ne zna sta radi…
Kriste Bože, pa da li vi znate da Ryan 60% prihoda ostvaruje mimo prodaje karata? Osim toga oni imaju kompletno drugi sistem i ne može ih se usporediti sa legacy. OS ima nekoliko mjesta po toj cijeni, ostatak ide po daleko višoj cijeni. Uz to je to opet mix: u danima kada je tradicionalno loš LF ide se sa niskim cijenama u Y računajući sa high yield putnicima u C ali zato u dane kada je LF visok, cijene su normalne. O politici cijena i linija JU sam svoje rekao i nemam tome što dodati.
Nevjerojatno je da netko uspoređuje LCC i legacy.
OK, imate pravo za FR.
Ali evo drzacemo se legacy kompanija. Naravno da ce samo neke karte ici po nizoj ceni. Zasto Croatia nema desetak karata po nizoj ceni?
Sve sto ste rekli za JU i njihove cene su bile nebuloze, a demantovao Vas je njihov profit od 21,5 miliona EUR i njihovi brojevi gde JU ove godine prevozi 68% vise putnika nego 2019. godine. To dovoljno govori da JU zna sta radi sa svojim cenama.
Croatia ni nema u prodaji letove za OMO za zimsku sezonu…
Letjet će OMO ove zime. Bar tako tvrdi direktor Mostara.
Letjeti ce OU za OMO. I to prazan 🙂
Dirketor tvrdi drugačije.
To onaj isti direktor koji je tvrdio da se OMO-ZAG moze konektovati za ZAG-MUC, ZAG-BRU ili ZAG-VIE?
Onaj isti direktor koji ne zna da OMO-ZAG-CPH-ZAG-OMO kosta 900 EUR?
Da
Pa taj direktor nema veze sa zivotom. Takvog direktora zaista ne treba uzimati za ozbiljno!
Q400 trenutno leti ka Beogradu. Ulazi sutra u saobracaj.
Super
EKSKLUZIVNO: Objavljeno koje A321 nabavlja Air Serbia.
Sada se zna i koje tacno A321 uzima Air Serbia. Oba dolaze iz Aviance, jedan je star 9,3 godina, drugi 8,7 godina. Oba aviona ne lete od pocetka Covida, dakle vec vise od 3 godine. Jako mladi avioni, jos manje korisceni.
Svaka čast.
Ma zar je moguce? A mi citamo ovde kako su to detinjarije i kako od toga nema nista i kako je Marek svasta nesto provaljivao. Kad ono…
Wow!! Hvala na ovoj informaciji!! Razlog zasto volim da dodjem ovde i po nekada procitam prave ekskluzive u komentarima.
A321 u bojama Air Srbije!!!! Jedva cekam da ih vidim a tek da letim.
Ako ne lete već tri godine, neće poleteti ni ove. Dug je proces vraćanja aviona u plovidbe o stanje
To je činjenica, no moguće su već krenuli sređivati aviona. Za povrat im treba nekih mjeseca dana do 40 dana.
Avioni su vec na sredjivanju. Nalaze se u Ljubljani.
Super
Gde je objavljeno? Jel se znaju reg?
Znaju.
Znaju se.
Pored Medjugorja i tolikog broja mostarskih izbjeglica u Norveskoj, Svedskoj i Danskoj oni trenutno nemaju niti jednu liniju iz Irske, Poljske (hodocasnici), ni Norveške ili Danske (izbjeglice)…nesposobnost i sramota za management.
Biti će o tome članak krajem tjedna.
Problem Mostara je blizina Sarajeva ali i Splita koji imaju veliki broj linija
I Dubrovnika. Sve na dva sata
Ovakve price pricaju se iz Mostara vec dulje od 10 godina, progutati pa vidjeti.
Molim moderatora da izbrise clanicu Mikica koja vrijedja ljude iz Hercegovine zbog nedostatka kućnog odgoja
Dobro ja tako konkrene informacije nisam vidio nikada. Oni često pričaju bajke, ali ovo je baš konkretno. Vidjet ćemo ubrzo jel to istina ili ne.
Docim se mi mucimo gde cemo sa sirokotrupcima na letovanje zimi.
????
Bravo za vas! Možda da vam je lijepše kod kuće ne biste morali stalno putovati.
Siguran sam da je vama sjajno u Zagrebu u novembru ili februaru….Divota jedna! 🤣
U Zagrebu je sjajno u veljači i studenom.
Ne sumnjam uopste
https://cdn.hikb.at/charts/average-monthly-temperatures/zagreb-average-monthly-temperatures.png
Sačuvaj bože. Hub i dvije baze i to je to. Tako treba raditi, a ne letjeti iz Mostara i Osijeka.
Ako im netko plati da lete iz Mostara, zašto ne?
Osijek? Croatia ne leti iz Osijeka, osim dvije sezonske linije za more.
Ne leti iz Osijeka ali zato leti Osijek-Munchen.
Leti.
Zato što je loše i pogubno. Propast će sutra sa ovim sistemom.
Cijeli sustav Croatia je istinski katastrofalan i poguban. Da Hrvatska ne upucava tonu novaca u kompaniju već odavno bi propala. No, ako netko daje novac logično je da lete. I ja bi na njihovom mjestu.
Daju i putnici novac. Ne lete oni besplatno.
Ne lete besplatno.
Ima code share sa Trade Airom
Ima code-share. I?
Munchen?
Da, smetnuo sam sa uma. Lete Minhen. No, i tamo im plaćaju za to.
Pa ranije ste govorili da OSI-MUC nije subvencionisana linija…
A ne, ja to nisam rekao. Koliko ja znam neki novac za to daje lokalna zajednica. Koliko to ne znam.
Kako ne znate? Pa zar nije u EU sve transparentno? Kako to sad?
Transparentno je i podatak se može dobiti, ali ja ga ne znam.
Mostar ima jedinstvenu priliku da manjim infrastrukturnim projektima privuce putnike iz drugih dijelova BiH. Cak po mom misljenju ima i prednost nad Tuzlom u smislu jednostavnijeg povezivanja, obzirom da mu zeljeznicka pruga prolazi bukvalno pored vrata. Transfer iz Sarajeva ili drugih dijelova vozom bio bi veoma ugodan nacin kako zapoceti putovanje. To bi se sigurno moglo odraditi sa Zeljeznicama Federacije i obe kompanije bi mogle imati koristi od toga. Ne bih imao nista protiv da sjednem na voz u Sarajevu i nastavim putovanje s aerodroma u Mostaru.
Kamo sreće, ali Željeznice BiH? Što itko normalan sa njima može napraviti?
Ja vjerujem da moze, nisu oni nista manje ili vise drugaciji u odnosu na Aerodrom Mostar. Vise je to politicko pitanje i pitanje volje. U normalnom drustvu bi svi involvirani trazili nove prilike i tezile realizaciji takvih projekata.
Ma dajte. Pa oni lete Sarajevo-Mostar samo dva puta dnevno. I kasne u beskraj. Nema tu kruha.
Vrlo rijetko kasne. Slažem se da bi vlada trebala učiniti nešto da još ubrza putovanje do Mostara, sada je malo kraće nego autom, ali moglo bi se stići za sat vremena
Rijetko kasne? Onda vi i ja imamo potpuno drugačije podatke.
Da, sada je kraće nego autom. Da ima pameti moglo bi se tu putovati 1:40 sati umjesto 1:55 kao sada. Da ima bar 4-5 polazaka dnevno (06:00, 11:00, 16:00, 22:00) bilo bi to motivirajuće i prihvatljivo. No, dva dnevna polaska nikako to nisu.
Šta bi sa onim španskim vozovima. Jel još prevoze azilante ili su rashodovani
Kolimo znam to nisu vozovi vec samo vagoni koje vuku vec postojece stare lokomotive.
Meni je malo smešno da Croatia i Montenegro pored miliona putnika u svojim zemljama na kojima imaju sve manji share svojom pasivnošću traže putnike u Bosni. Ali oni znaju bolje.
To svakako stoji što ste napisali. Croatia je čak troma da i to ne traži, ali eto Mostar joj daje novac, pa onda uzme.
Ko to konkretno placa iz Mostara? Aerodrom, Vlada, neko treci?
Vlada Grada Mostara.
Neka se zna ko baca pare u vetar…
A to je bacanje novaca u vjetar?
Ogromno. Pa imaju tolike aerodrome na 2 sata voznje od Mostara.
Znači Mostar treba ukinuti?
Kakvu veleumovi vode gradove i kompanije, potpuno je jasno kako će ova linija biti uspješna.
Do kraja 2023 planiraju 40% punjenja i to je u redu??? Je li ovo neki paralelni svemir u kojem se nalazi taj grad i lik kojin to izjavljuje ili što? 110EUR je njemu ok jer je auto skuplje, bez obzira što inače za taj novac po Europi preletiš 2 države. Dakle, ne samo što je linija debelo subvencionirana, nego su karte debelo napumpane… i nitko ne vidi problem u toj priči?
Iz Zagreba se može putovati dalje? Da, može, jer je tom pametnjakoviću netko to rekao. Ali nije mu rekao niti on ima pojma da postoji nešto što se zovu valovi i da se taj precijenjeni let iz Mostara veže na skoro ništa. Valjda računa da je normalno letjeti 250km zračne linije za 110 EUR, pa uzeti još jedan dan hotel u Zagrebu pa sutra nastaviti na brojne destinacije….
Bože svašta ovdj pročitati…
A Croatia Airlines – potpuno je boli jedna stvar jel ima putnika, dok ima ovakivh genijalaca koji će financirati liniju, možda bolje da nema putnika. Manje hendlinga, manje zafrkancije u kabini, sa 15-20 putnika ležerno odraditi rotaciju o dobiti lovu od budala. Ma svaka čast svima uključenimia u ovaj projekt!
Ako je čovjeku 40% u redu, njegova stvar. Njegov novac, on zna što radi sa njim i zašto.
Sa 110 EUR nećete nigdje stići sa legacy carrierom. Za taj novac ćete teško negdje odletjeti i sa LCC.
Dolazak u 7 ujutro znači da se love konekcije na veliku većinu letova iz Zagreba.
Bože gluposti. Za 110 eura svaki legacy ima karte po cijeloj Europi. Sa LCCom možete pet puta letiti.
No, to stvarno nije istina. Legacy nemaju karte za 110 EUR. LCC u načelu lete za toliko. Ima jeftinijih karata, ali i skupljih, to je neki prosjek.
Krajem marta sam licno letio Minhen – Pariz CDG i nazad. Air France za 140€ u oba pravca.
Da krajem ožujka. S tim da je to istinski jako niska cijena. Rijetko kada je ovako niska.
Sad ste sve rekli, za 140 €, što je 27% više od ovih 110 €. Istina je da s legacyjima šanse da ulovite kartu za manje od 110 € su minimalne, ako uopće i postoje. Znam recimo za Amsterdam da su od 200 €, a češće puno više, za Pariz isto tako slične cijene, Varšava isto oko 200 €. Ako mi ne vjerujete, lako provjerite povijest cijena na Google flights ili Skyscanneru.
Što se tiče LCC, tu se već može pronaći jeftinije, ali nije ni to više tako često. Uostalom, ako ćemo iskreno, 100 € i nije puno za kartu.
Upravo tako. Legacy ne leti za 110 EUR, to je cijena koju najčešće ima LCC.
Povratno ili jednosmjerno?
Govorimo o cijenama karata za povratne letove
Pozdravila Vas Air Serbia, trenutno imaju akciju i povratne karte vec od 78 EUR.
Da imaju akciju. Stvarno mislite da ćete kupiti karte po toj cijeni?
Ne da mislim, nego znam. Vec sam kupio jednu od jutros, tacno 78 EUR.
Je baš. Eto ja probao i bogami je nisam uspio kupiti.
i ja kupio za FRA – 117 EUR povratna
Navodno to su letovi za jesen i zimu
Ja sam letio prije sedmicu Minhen Berlin sa Lufthansom za 100 eura. Udaljenost je oko 500 km. Karta kupljena oko desetak dana prije leta
Da itekako imaju
Luxair je jedan od njih i cesto ima ponudu za jeftine karte
Ma legacy ne lete za 110 EUR, pobogu!
Evo npr sutra mogu da letim sa AirSerbiom subvecionisani let, Niš – Keln za 150 evra povratne karte. Da sam je kupio na vreme bila bi oko 100.
Malo je smešno da subvecionsani let od 20 min plaćaš 110 evra i to niste naveli da li je povratna ili u jednom pravcu.
20 minuta? Mostar-Zagreb nije 20 minuta nego sat vremena. 110 EUR je naravno povratna karta.
Nije 110EUR, nego 120EUR, no to je idalje previse za subvencionisani let. To bi bilo sasvim u redu da let nije subvencionisan.
Vjerujte mi za Croatiu to je superultramega dobra cijena.
Zašto vlada Hrvatske tu liniju ne odredi kao PSO i da ju ona plaća. Pa valjda bi trebala biti obaveza Vlade u Zagrebu da spaja Hrvate
Mogla bi to proglasiti PSO bez imalo problema. No, očito Hrvatska nema interes to učiniti.
Ako je povratna onda je skroz ok. Mislio sam da je jedan smjer
Da povratna je.
1. Nije to njegov novac nego novac poreznih obveznika.
2. Sa 110EUR se itekako može letjeti po Europi, ili barem za sličan novac na značajno dalje destinacije negoli je Mostar-Zagreb.
Koji je razlog da je karta za Mostar značajno skuplja od karata za Split/Dubrovnik? Koja je uopće logika dovoditi letove ako se neće napraviti model po kojemu se stimuliraju putnici da krenu koristiti liniju?
Ovo je samo upumpavanje novca u OU tj određene džepove bez ikakovg smisla i za ovo bi netko trebao u zatvor. Gospodin se još javno hvali o popunjenosti od 35, i nada se da će ljeto to podići na 40?!?!! To je čisti dokaz koliko uopće nema blage veze o zrakoplovstvu i da zna vjerojatno bi se poklopio ušima i taj podatak skrivao kao zmija noge.
1. Da novac poreznih obveznika kojim on upravlja.
2. Ma gdje to?
Karta za Mostar nije skuplja nego za Split i Dubrovnik. Za Split Croatia naplaćuje 152,78 EUR pa naviše, za Dubrovnik 123,20 EUR pa naviše, a ima kombinacija dana kada je cijena povratne karte minimalno 192,87 EUR pa naviše. Dakle, kao što vidite Mostar je bitno jeftiji.
1. Da, on upravlja. ali ne znači da je njegov i da može upravljati kako ga je volja.
2. Amsterdam, Copenhagen, Frankfurt, Varšava, samo neke od destinacija koje su značajno dalje od Mostara a mogu se pronaći za manje od 140-150EUR po smjeru iz Zagreba i to u peaku sezone. Mostar sa LF 30 ima cijenu od 95 EUR po smjeru.
3.U prosjeku su karte za Split i Dubrovnik jeftinije, što god vi pričali. Prošao sam par datuma u 8 i 9 mj i praktički na svaki dan je Mostar skuplji (naravno za dane kad se u Mostar uopće leti), dakle pričate neistine koje svatko lako provjeri na Croatia Airlines stranici. Nemojte molim vas da moram vaditi sve cijene za cijeli 8/9 mj i objavljivati slike kao dokaz.
1. Ne može kako ga volje. Njegovo je da napravi plan, prezentira ga vlasti, koja potom to odobri.
2. Nije istina. Cijena karte je 118 EUR za povratnu kartu.
3. Nije istina. U prosjeku su karte za Split i Dubrovnik daleko skuplje. Ja letim jako često za Dubrovnik i Split i nikada nisam kartu kupio za manje od 140 EUR, često kada i preko 200 EUR.
IX. mjesec? Pa što nistu uzeli III. mjesec iduće godine?
Naravno da se moze leteti za 110 EUR legacy-jem. Evo Air Serbia upravo ima akciju za preko 60 destinacija. Povratne karte od 78 EUR vec.
Da, love se konekcije na vecinu letove, ali ta vecina letova vodi do hubova samo.
Ako vi kupite povratnu kartu za Air Serbiu za 78 EUR (pa čak i u akciji) skidam kapu. Uspio sam sa Air Serbiom samo jedan jedini puta letjeti za 120 EUR, a bogami sam se naletio sa njima.
Od mene tesko da ste vise leteli (oko 25 JU letova godisnje) i u proseku karte placam oko 130 EUR za evropske letove.
Ma da, 130 EUR nije cijena ni sada kada je na akciji. Dobar dio cijene je preko toga.
Najveci deo karata sada na akciji je ISPOD 130 EUR.
Pa to se bar lako moze proveriti. Izvolite samo jedan primer gde Frankfurt spada u grupu skupljih letova.
https://postimg.cc/WdDP2BV2
Znam pošto su karte, napisao sam članak ide sutra.
Luxair ponuda povratnih cijena karata
LONDON AB 109€NIZZA AB 99€BUKAREST AB 129€DUBLIN AB 119€
Odakle vam te cijene. Eto ja sam nasumice stavio letova za mjesec dana za OTP, povratna cijena je 265,82 EUR. U ostalim danima cijene idu i naviše. Za London su cijene 202,42, a samo jedna kombinacija dana je 142,30 EUR.
Ključna riječ “AB”, odnosno “OD”. Tako svaka kompanija navede pa je vrlo teško to pronaći
Kako njegov novac? Zar nije drzavni odnosnonovac poreskih obveznika?
Na to sam već odgovorio. Nećemo se ponavljati.
Evo Air Serbia na akciji ima karte od 3.9 do 20.12 a uglavnom najvisa cena 117 EUR a ima i mnogo nize.
Nije. Najviša cijena je 158 EUR.
Receno je uglavnom sto znaci da je medju najvisima odnosno da su mnoge jos jeftinije od toga.
Baš me nasmija. Kralj si
Ovo nije velika vijest jer su ovo samo snovi novopecenog direktora.
Mostarski aerodrom treba da se istrgne iz okova nacionalistickih vlasti i pocne da razmislja trzisno.
Ne znam. Tvrdi dirketor da je to dogovorena stvar.
“pa jer preko Zagreba može se putovati na niz europskih destinacija, a preko Zagreba i dalje Frankfurta, Minhena, Zuricha, Beča, Copenhagena, Pariza, Amsterdama, Bruxellesa, Londona i Istanbula i diljem svijeta.”
1. U nedelju uvece polece iz ZAG u 23:00. Dakle putnici za OMO mogu samo iz CDG, ZRH, MUC, FRA i to je. Prekasno stize BRU i BCN. Konkretno juce uvece nisu stigli ni iz MUC jer je avion iz MUC kasnio i umesto u 22:00 stigao u 23:56. Dakle cak i sa MUC to su samo 4 linije.
2. Iz OMO stize u Zagreb u 07:00 tako da opet ne mogu za BRU jer avion za BRU polece u 06:25. Propustaju se i jutarnji letovi:
1. 06:20 LH za FRA
2. 06:25 KLM za AMS
3. 06:50 OU za MUC
4. 07:30 OU za FRA
Prvi naredni avion za MUC je LH tek u 13:55. OU uopste nema kasnije letove za MUC.
3. Ne znam zasto se uopste spominje LHR jer sa OU se gotovo ne uklapa. Mozda British koji iz ZAG polece tek u 14:40. Koliko je to sati cekanja na konekciju? I ko ce uopste tako leteti? Ili u nedelju da sleti Britishem u 09:55 BA848 i ceka do 23:00 na konekciju za OMO. Nonsens.
4. Najvise od svega najbitnije pitanje je cena. OU nudi cene za konekcije preko svog “huba” za 400-500-600-700€. Ko ce to da plati cak iako ona vremena zanemarimo jer se jasno vidi da se ne uklapaju mnoge linije.
5. A ovo iz Zagreba moze se putovati i “diljem svijeta” je notorna glupost. Kojeg sveta? Do BRU i LHR ne mozes kao covek da odes pa ces kao i tamo dalje negde da letis.
6. Ovih 40% sto planiraju s godinama nadam se da su obavesteni da ce u OU najmanji avion biti A220. Dakle oni sada sa Q400 imaju 35%. A Q400 i A220 nije da bas imaju priblizan broj sedista.
7. “ Đuzel naglašava da je cijena karte za Zagreb trenutno oko 110 EUR…”
Povratne 110€ ili u jednom? Nesto se ljudi zale da je daleko skuplje.
1. Sve ovisi hoće li putnik čekati konekcije jutarnjeg vala od 11 sati u Zagrebu. O tome smo već puno puta pisali, zar ne. BRU dolazi u 22:30 (što je nonsens) a što bi moralo biti dostatno za konekcije (30 minuta).
2. Da jutarnji BRU ni jedna konekcija u ZAG ne lovi. Ne lovi ranojutarnji FRA, ali lovi onaj u 9:05. Jednako tako lovi AMS OU u 8:25. Prvi MUC je u 13:30 što je 6:30 sati čekanja u ZAG.
3. Da LHR je nonsens. Predugo čekanje.
4. Da cijene su tragične. Napisali smo članak o tome.
5. Pa OMO-ZAG-FRA i dalje je svakako dobra opcija.
6. Nemojte o A220, napisali smo tonu toga o tome. Ovo je samo jedan primjer nonsensa.
7. Cijena karte OMO-ZAG-OMO stvarno je 118,88 EUR.
Ne treba trošiti riječi o nonsensima reda letenja OU i kvazi-konekcijama. O tome smo napisali već tonu članaka.
U Zagrebu je minimum connecting time duže od 30 minuta. Za LHR nije dugo čekanje srijedom i neće biti u zimskom redu letenja.
U Zagrebu se konekcije mogu raditi sa 30 minuta.
Pa se ipak ne rade. Ocigledno oni znaju bolje od Vas.
Rade se
ZAG website kaže:
What is minimum connecting time at Franjo Tuđman Airport?
Minimum connecting time at Franjo Tuđman Airport is 40 minutes.
Istina nisu specificirali detaljnije (schengen i non-schengen i sve moguće kombinacije) pa je valjda to univerzalni.
Neka me netko ispravi, ali kompanija ne smije nuditi kartu koja je ispod MCT? (A valjda ni ovi veliki reselleri kao Expedia?)
Moguće su konekcije u ZAG sa 30 minuta.
Alene, sta se desava sa Zdenkom? Zna li iko?
Zdenko je dobio ban na zamaaero.
Nekoliko puta sam citao njegove komentare i covek mi uopste nije jasan . Zna li neko ko je on? Bot?
Ne, samo jedan jako nesretan lik. Nažalost i vrlo bolestan. Iskreno jedan jako tragičan život.
Boze koliko gluposti na jednom mestu.
1. Kako moze 35% LF biti zadovoljavajuve? To je tragican LF!
2. Uz LF od 35% broj putnika nece biti ni blizu 10.000 na godisnjem nivou. Bice negde oko 7.000, ali je veliko pitanje koliki ce biti LF u novembru ako je u junu tragicnih 35%.
3. Gdin Djuzel ocigledno koristi neku supstancu ako smatra da iko putuje do Evrope preko Zagreba i Frankfurta, dakle sa dva stopa. Pogotovo uz cene Croatie od 900€.
4. Ocigledno da ovo ima ogromnu politicku pozadinu. Ne daj Boze za Mostar da Croatia leti jos linija odatle. Pre svega, sa kojim avionom? Sa A221? Tesko. Drugo, uz cene Croatie nijedna linija nece imati potencijala.
1. On je tragičan, ali za ZL Mostar on je zadovoljavajuć. To je do njih.
2. Nije istina. Uz LF od 35% broj putnika na godišnjem nivou bio bi 8112. No, Đuzel je rekao da će do kraja godine biti 40% LF. A to je 9672 putnika. Za očekivati je da se taj postotak bar malo popravi tijekom godine, pa je to preko 10.000 putnika.
3. Đuzel tvrdi da će cijene karta za Europu biti do 200 EUR. Iskreno ja to nisam vidio, ali možda padnu uskoro.
4. Očito su dogovorili dalje linije. Sa A220? Je to je nonsens, ali o tome smo već pisali, zar ne?
1. Pustite cime je zadovoljan HDZ orijentisan politicar. On je zacrtao da se leti ZAG-OMO, pa makar linija imala 0 putnika. Javnost ocekuje od Vas, kao nezavisne osobe, da osudite LF od 35% isto kao sto ste osudjivali LF od 53% za KVO-IST.
2. Ako je u junu 35%, koliki ce biti u novembru? 20%?
3. Pa Croatia ni iz Zagreba direktno nema povratne karte do Evrope za 200EUR. U najboljem slucaju mozete naci za 225 EUR.
4. Pa dogovorili su dalje linije jer su politicki orijentisani, a ne zato sto te linije ili prevoznik imaju smisla. Sto ne pitate gdina Djuzela kako misli da se ti letovi lete sa A221?
1. Taj LF je svakako za osudu. No, ovdje govorimo o stavu direktora Aerodroma koji je zadovoljan sa LF.
2. Kaže da će biti 40%
3. Istina. O tome smo pisali u članku o cijenama iz Mostara.
4. Nisam se još čuo sa g. Đuzelom, ali planiram.
2. Da bas, to je skroz logicno. Svi aerodromi imaju najmanje putnika u novembru i februaru, ali eto Mostar ce biti izuzetak. Direktor pokazuje osnovno neznanje.
Direktor je rekao da je sadašnji LF loš radi kasnog puštanja karata u prodaju i da će se broj putnika povećati kada se linija stabilizira.
Biće LF bolji sa vremenom. Ne treba samo drvlje i kamenje na aerodrom Mostar i OU. Ovo je ipak veliki iskorak za OMO
Pa i ja mislim da ovo nije loše obzirom da su se karte počele prodavati tek 15 dana prije prvog leta
A gde je sad prica o ulupanom novcu , o kasnoj prodaji karata, o nerentabilnosti linije, o neznanju nadleznih…Nista, pojela maca jezik.
O tome smo i te kako pisali. Više puta.