Air Serbia širi Beograd kao luda. Od 2022. do 2025. kompanija je otvorila preko 40 novih linija iz Beograda. U 2026. kompanija otvara 9 novih linija iz Beograda. Više nego fascinantno, hvale vrijedno i svakako treba kompanije čestitati sa naklonom do neba.
No, kompanija istovremeno ne otvara linije iz Niša i Morave. Iz Niša i dalje leti tek 5 redovnih cjelogodišnjih linija i dvije sezonske linije (3 mjeseca sezone), a iz Morave leti samo 1 cjelogodišnju i 2 sezonske linije. Ministarstvo prometa je obećalo da će se u 2025. godini otvoriti nove linije iz Niša koje neće biti PSO, već će se komercijalno letjeti, no isto se nije desilo, a neće se desiti niti 2026.
I sad se postavlja pitanje kako to da je Beograd 96% prometa Srbije, a Niš i Morava tek 4%. Kako to da Beograd ima 50 novih linija u 5 godina, a Niš i Morva nemaju ni jedne jedine nove linije. Krajnje neprimjereno i istinska diskriminacija ostatka Srbije. Air Serbia nije privatna kompanija, ona je u vlasništvu države i mora imati jednako odnos prema svim dijelovima Srbije. U Hrvatskoj Croatia Airlines ljeti ima tek 38,4% linija iz Zagreba, te leti 28 linija iz Zagreba, no leti 45 linija iz 8 aerodroma Hrvatske. I Air Montenegro ima 16 linija iz Podgorice, no ima 7 linija iz Tivta, dok je broj letova iz Podgorice 47 tjedno, a iz Tivta 43 tjedno.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Air Serbia
Air Serbia i ne treba da leti iz Nisa. To je bacanje novca.
Air Serbia treba da leti 2 puta dnevno Beograd – Nis i da radi transfere kroz Beograd.
Eventualno iz Nisa mogu leteti i chartere tokom leta.
Sve ostalo je przenje novca!
Da, dva leta Niš-Beograd bi imali smisla, o tome je zamaaero već pisao.
Niti mi je jasno zašto bi Niš bilo prženje novaca, niti nacionalni prijevoznik smije tako gladati.
Nakon problema Luftanse sa podruznicama, nova brza i mudra odluka Air Serbia, nova linija od 22.maja Beograd – Minhen.
Da
A zasto British ne leti iz Manchestera onda, nego samo iz Londona?
A zasto KLM ne leti iz Eindhovena i Rotterdama onda, nego samo iz Amsterdama?
A zasto Finnair ne leti iz Oulu, Turku i Tampere onda, nego samo iz Helsinkija?
A zasto ITA ne leti iz Venecije, Napulja, Barija, itd onda, nego samo iz Rima i Milana Linate?
Zato sto je 2026. godina i model je hub and spoke. Dakle 1 do 2 huba i transferi tu.
British leti iz London Heathrowa, London Gatwicka, London Citya, te CityFyer ima ljetnu bazu u Edinburghu. ITA leti iz Rima i Milano Linate, dakle dva aerodroma. A sa koliko baza leti TAP, Aer Lingus, airBaltic, SAS, LOT, Aegean, Swiss, Lufthansa…?
Podmetacina i lozenje masa. Tako se gospodine Scuricu pravi istinski hub. LH ima samo dva haba u celoj Nemackoj i to Frankfurt i Minhen. Iz Berlina, koji je glavni grad, LH ima samo dve linije. I to za MUC i FRA. Sta Berlin da kaze? Sto se Hrvatske tice, vidimio kakva vam je nacionalna kompanija. Druge avio kompanije mogu da otvaraju Nis i Moravu i slazem se d atreba vise linija. Ali ne mora to da radi JU.
Da, ali ima dva huba. Uz to ima i vlastitu kompaniju; Eurowings, koja je smišljena za letove iz ostalih aerodroma. Eurowings ima 14 baza.
JU je nacionalni prijeovoznik, nije prijevoznik grada Beograda.
Da i JU nema svoje lcc da lete iz drugih gradova, tako da sami ste sebe porekli
Kao što nema i Aegean, TAP, LOT, airBaltic, Aer Lingus, British, SAS… pa lete iz drugih aerodroma.
Ako JU sa ovim brojem aviona treba da ima 2 huba onda LF treba da ima 10 hubova.
Nitko nije rekao da treba imati dva huba. Niš nikada neće biti hub jer nema logike da ima konektirane letove.
Ma Nemačka u sebi ima nekoliko država, a Srbija ni jednu celu, batalite ta poređenja.
“U 2026. kompanija otvara 9 novih linija iz Beograda.”
Nije 9 nego 10. Objavljen je Minhen.
Da, danas. Ali ne i jučer kada je pisan ovaj članak.
Kakve veze ima kada je pisan? Citatelji vide clanak pod danasnjim datumom i on mora biti tacan na danasnji datum.
Sigurno neću svaki članak mijenjati nakon što je objavljen. Pa po toj logici bi morao mijenjati bar 2000 od 4030 članaka godišnje.
Da li treba da ponovim da sva istrazivanja i praksa i LH grupe i JU, govore da nemamo iz Nisa ( a jos manje iz Kraljeva) putnike za redovne celogodisnje linije legacy prevoznika?
Nema putnika! Nije cak ni LH grupa uspela da obezbedi dovoljno putnika za redovan celogodisnji let za Cirih, iako su ponudili stotinak konekcija u Evropi kao i desetine long haul letova u konekciji.
A ima Cirih sa okolinom od stotinak kilometara i jako veliki broj nasih ljudi koji tamo zive.
I rezultat?
NISTA! Niti za jedan dnevni let! A zimi niti za sedmicni let!
Zato je redovan celogodisnji let za Cirih ukinut.
E, ako LH grupa nije uspella do za CIRIH ustanovi niti celogodisnju destinaciju i popuni A220 sa stotinak putnika – sta onda moze JU?
Da letimo prazni za gde?
Ili da letimo za 20 eura za bekpekere i generisemo gubitak?
I zasto sada raspirivati neuke ljude da komentarisu ozlojedjeno?
Da li je JU kriva sto iz INI nema putnika za legacy?
Koji je smisao ponavljati iste teze u razlicitim clancima, komentarima? Da li je za portal bitno da kvalitetno izvestava ili da ponavlja teme koje imaju najvise komentarea ( zapravo prepucavanja).
Hajde malo da pisemo o necemu sto ima smisla pisati.
Hvala,
Pozdrav iz JU!
Pobogu Miro sad ste ga ono stvarno provalili. Da velki igrači ne lete na aerodrome u unutrašnjosti koji nemaju ni 500.000 putnika. Ne lete ni za Tuzlu, ni za Mostar, ni za Banja Luku, ni za Niš, ni za Moravu. Pobogu. I koji vam je to sad izgovor? Upravo zato postoje LCC, ali i nacionalni prijevoznici.
No, ipak Swiss leti za Niš sezonski. Zašto to nije letjela Air Serbia?
Zamaaero je napisao koje su logične linije iz Niša. I gdje bi broj putnika svakako bio veći nego za Cologne ili Ljubljanu.
Sta sam ja to “provalio”?
Napisao sam vam u komentaru.
Miro, vi ste koliko juče, pozivajući se na istraživanja i prakse, tvrdili da JU neće u Minhen jer ima lepših destinacija tako da, izvinite, ali sumnjam jako u vaša istraživanja.
Bogami istina. Tako je rekao. I sad se i te kako trebamo pitati na kakvoj je poziciji to Miro, ako jučer nije znao ono što se danas objavilo.
Svi znamo na kakvoj je poziciji. Ima neke info, al bogami nijednu koju ne mogu izguglati. Ako radi u JU, to je najvjerojatnije lower manegement, ili cak operativni management. Svakako nije los coek, nek je tu.
Ma da, ali nije ono za što se predstavlja.
Nije bilo nikakvih naznaka od JU da bi se MUC mogao dogoditi i to 7pw. Doima se kao iznenadna odluka na koju ih je potaklo ukidanje CityLine te pomor njihovih linija u regiji. Ako su doista ostavili 1pw na MUC-BEG od 19 koliko su imali (a pitanje je hoće li i taj 1pw ostati), tada je logično da JU istog trenutka uskoči na liniju te je preuzme prije nego se LH konsolidira, ukoliko se uopće bude mogla konsolidirati. Nije isto kada ulazite na MUC tako što se potučete sa CityLine koji ima 19pw (što bi istraživanje vjerojatno označilo kao ludost) i kada ulazite na liniju koja je preko noći ostala bez opskrbe. Da su jučer uradili istraživanje, isto bi im svakako reklo da odmah trebaju ući na MUC.
Pa juče smo baš komentarisali, a juče je bilo poznato da je CityLine bacio kašiku. I pored toga, Miro JU bi prednost dao destinaciji u Azerbejdžanu…
Ma da.
Na poziciji koja očigledno ne zahteva objektivno sagledavanje informacija. I to je OK, svi smo mi subjektivni u iznošenju mišljenja ali nam ni ne stoji JU pored imena.
Ali jučer je morao znati da JU otvara MUC. Dakle, nije na nekoj važnoj poziciji ako to nije znao.
Da Srbija zeli da razvije aerodrom Nis dala bi Wizzu ili Rajanu da otvori bazu i taj bi aerodrom progledao. AirSerbija trrba da zatvori bazu nis i preda je LCC. Also verovatno je strah da ce LCC da napravi neku dobru pricu od Nisa i da uzme putnike Beogradu sto je glupost, uzeo bi nis sa LCC nesto putnika ali ne toliko da bi Beograd to osetio. Ovo bi puno znacilo ljudima iz te regije, drzava treba da je tu da olaksa svojim gradjanima a ne da ih tera da putuju 200-300 km do Beograda samo da bi se neko hvalio nekim brojevima.
I to je rješenje. No, osobno ne smatram da nacionalni prijeovoznik smije izostaviti svoj drugi aerodrom iz mreže letova.
Nije glavni probem aerodrom Beograd nego Air Serbia. Čovek koji je na čelu države Srbije je komentarisao aerodrom Tirana i izjava je bila da to što se dešava u Tirani Srbija ne može da dozvoli jer bi LCC mogle u kratkom roku da otvore veliki broj linija i zbog toga bi imala štetu Air Serbia.
Ma bravo!
PRVI OBJAVLJUJEM!
Air Serbia otvara Minhen od 22. maja i leti svakodnevno za glavni grad Bavarske.
Ovo je odgovor onima sto kazu da “se linije ne otvaraju tek tako”.
Kad je Air Serbia u pitanju itekeko se brzo otvaraju.
Bravo JU!
Niste prvi objavili. Objavila su to prvo dva portala.
Brac minhen vec od 66 eura jedan smjer…
Super cijena
E zato je meni jedan smer 99 eura 🙂
Odakle?
Pa evidentno iz Brača.
Iz Beograda
Ja sam platio frankfurt Brac 450 eura povratna
И ја сам вам јуче најавио
Jeste.
Kapa dole. Trudim se da JU sagledavam realno, kritikujem preterana najavljivanja i prežvakavanja posebno u long haulu, kao i odnos prema zaposlenima, kritikovao sam i upadljiv i nelogičan izostanak Minhena iz mreže, tako da je ovo samo za pohvalu. Bravo.
Je.
Као што је најављено, Air Serbia је управо пустила у продају свакодневне BEG-MUC летове.
Алене, Lufthansa наставља да реже и то из Франкфурта. Следеће линије су укинуте до 31.05.2026
FRA-BZG
FRA-CRK
FRA-RZE
FRA-SVG
Није уопште добро посебно ако компаније као Луфтханса укине Ставангер.
Tako je u Srbiji oduvek.
Beograd država za sebe. Koliko Neograd gubi u uslugama(taxi,prenoćišta pa i broj putnika) ako se to premese na Nis i Moravu… To ni u jednoj zemlji u Evropi nema.Na kraju Vansy i naredio Vladi Srbije da ima je Beograd primaran . Vlada kao vlasnim Er Srbija to mora da postuje.
Pozdrav iz Šumadije(srca Srbije)
Žalosno.
A da prvo se malo opismenite?
Боже колико глупости на једном месту. Нико није спречио Нови Сад да се развије па не видим зашто би то био случај са остатком Србије.
Да ли сте уопште свесни да Нишавски округ чини 1.7% националног БДП-а до Колубарски (Ваљево) или Браничевски (Пожаревац) чине 2.7%?
Дакле није проблем у Београду већ у недовољној потражњи ван истог.
Niš nema potražnje? Je baš.
Алене, Ниш нема потражње за много више од овога. Нико не спречава FR/W6 да додају летове уколико има потражње.
Spriječava. PSO Air Serbie. Tome se ne može konkurirati.
Problem je mentalitetu, loposkom nasledju, nepotizmu i neradu.
Da li je Vansi naredio i da LH grupa ima nedeljno 14 letova za Cirih, a za nis Niti jednu?
Sta mislite, zasto je to tako?
Jel Swiss i Lufthansa ne vole NIS, ili ime je neko “naredio”?
Ili zato sto nema putnika?
Sta mislite?
Stvarno ste ovo napisali. LH grupa ima letove za Niš, leti Swiss ih Zuricha. Konačno krajnji je nonsens uopće stavljati velike europske prijeovoznike u kontekst Niša. Oni ne lete tako male aerodrome, niti u regiji, niti diljem Europe. Pobogu. Ovdje govorimo o tome da NACIONALNI prijevoznik treba pokrenuti linije. Što je posao nacionalnog prijevoznika. Uz pomoć ili bez pomoći države.
Ma nemoj. Bistar si bas. Posto nisi vican citanju. Evo ti procitaj gde su glavni habovi od Lufthanse ili Britisha. A centar Sumadije je bas poznat po pameti, kao sto ste oterali Volkswagen da ulaze u Kragujevac, pa onda kukali kako vam je Beograd kriv zato sto bili vrlo pametni. Oni posle kupili Skodu.. Rasadnik pametnjakovica ocigledno. Tamo cesto poslovno putujem i znam kakav je mentalitet i rasadnik pameti. Mali Djokica tako zamislja biznis, da koncesionar naredjuje sta ce neka vlada da radi.
Pa glavni hub Lufthanse nije u glavnom gradu. Lufthansa ima 2 huba, ali ima i Eurowings kojeg je upravo otvorila da joj leti sa 14 ostalih aerodroma.
Kad Srbija bude imala 86 mil stanovnika, imace i JU neki svoj JUwings
Niti itko očekuje da ga ima.
Naravo da nije. Berlin je glavni grad tek simbolicki, i povijesno, mozda i drustveno. Ekonomski je centar u Frankfurtu, industrijski u Ruhru, a onaj teskaski, odakle old school snaga dolazi je u Minhenu.
Brlin je tek simbolično glavni grad? O moj bože.
A sto bi bilo kada bi Croatia letjela ali bas sve iz Zagreba? Da Zag recimo postane hub sa 15ak aviona? I da se u Split, Dubrovnik, Zadar i Pulu dolazi vezama preko Zagreba? i da recimo ZAG-SPU ima letove na svakih ajmo rec 2 sata, kao i DBV? i da su konekcije i karte prilagodjene i razumne? Recimo da Croatia nije Bijedni feeder LHG nego da radi za svoj interes i interes drzave?
Pa bilo bi da bi se izgubilo 45 linija iz ostatka države.
koliko od tih 45 ima LF veci od 60% na razini godine?
a koliko bi recimo Puli ili Zadru znacilo da ima 3-4 leta svaki dan? i Splitu sa 7-8? bi li se mogao ocekivati veci LF onda? i bi li se tako mogao povecati LF na ostlaim linijama?
Ne znam. Vi znate?
Jok. Zato i ostavljam pitanja, pa da vidim da li netko zna.
Da li je mozda ugovor sa Vansijem ogranicio razvoj ovih aerodroma?
Je. To je čak i Vučić priznao.
Stetan ugovor, koji treba rusiti
Pa dobar nije.
Ugovor je ogranicen do 1 mil putnika. Nis i Kraljevo nisu ni blizu te cifre, niti ce biti
Ali su sa starim managementom bili i plan je bio realan, te bi to već dostigli.
Impresivni su rezultati širenja iz Beograda, ali čini mi se da se ovdje malo pojednostavljuje problem. Air Serbia, iako u državnom vlasništvu, ipak posluje komercijalno i logično je da većinu kapaciteta koncentrira tamo gdje postoji najveća potražnja i konektivnost, a to je Beograd. Usporedbe s drugim državama i kompanijama su zanimljive, ali možda nisu potpuno usporedive zbog razlika u tržištu, geografiji i strukturi prometa. Također, pitanje razvoja Niša i Morave vjerojatno nije samo stvar jedne kompanije, nego šire strategije, poticaja i realne potražnje. Možda da se uz ove podatke malo detaljnije razrade razlozi zašto prijevoznici (ne samo Air Serbia) ne vide dovoljno komercijalnog interesa u tim aerodromima, umjesto da se odmah ide prema zaključku o diskriminaciji.
Ostali prijevoznici režu radi PSO Air Serbie kojem ne mogu konkurirati. Država i Air Serbia su nakon uvođenja PSO-a, koji je bitno manji od onog prvog, potpuno zanemarili Niš i Moravu.
Glupost.
Zasto ti prevoznici ne otvore linije za MUC, CDG, LHR, MAD, VIE iz Nisa kad ima potraznje?
Na tim linijama nema konkurencije JU sa PSO.
Prijevoznici doslovce ne mogu konkurirati PSO-u Air Serbie.
A tko bi to trebao otvoriti MUC, CDG, LHR? Ryanair i Wizz Air ne lete na te aerodrome. Wizz leti za Memmingen koji je LCC aerodrom Minhena. A za VIE ste ono baš provalili jer Ryanair leti za VIE iz Niša.
Madrid iz Niša? Pa za koga pobogu???
Pa to ja i prcam sve vreme, dobro ste shvatili.
Nema za koga!
Kajgot.
Pa kad bi Srbija ukinula PSO, Vi bi prvi ovde histeriju pravili. Nekako je uvek drzava kriva za Vas, dok su svi drugi jako dobri i fini. Smejurija
Taj PSO je uveden i loš je, pogrešan, krive su linije. On se mora mijanjati. Inače nema smisla. No, ovdje se ne raspravlja o PSO nego o broju linija nacionalnog prijevoznika u vlasništvu države iz Niša i Morave.
To je posao države, ne kompanije, osim ako joj država kao vlasnik ne da to u zadatak. Pravo pitanje i analiza bi bilo ima li JU komercijalnog interesa za ova dva aerodroma, a o nacionalnom interesu sigurno neće i ne treba da razmišlja neki Čeh nego Vlada Republike Srbije. Svako da radi svoj posao.
Vlada je izjavila da će kompanija otvoriti komercijalne linije iz Niša. Vlada je vlasnik Air Serbie. I što se desilo? Ništa, linije se otvorile nisu.
Nema, jer nema potraznje. Vrlo prosto
Vi stvarno vjerujete u ovaj nonsens?
Zar to nije dokaz da Vučić ne kontroliše Air Serbiju kao što se ovde naveliko spekuliše?
Biti će tekst o tome.
Naravno da jeste. Setimo se kad je Vucic rekao da ce se otvoriti Kairo.
Vidim, otvorio se.
I ne samo Kairo. Rekao je on i Tokio i svašta još nešto.
Tokio nije rekao da ce biti soro vec u dalekoj buducnosti.
Nije istina, rekao je točan datum kada će se otvoriti Tokio, 20.4.2025. I jel se otvorio?
To je kritika za Vladu i to je na mestu, njen je zadatak, pa čak i ustavna obaveza, ravnomeran regionalni razvoj čega nema ni u naznakama, gradovi se prazne, Beograd se puni. Štaviše, Vlada je eksplicitno u ugovoru sa Vinsijem na odredjeno vreme ograničila broj putnika na svojim aerodromima. Vlada je takodje dala u zadatak nacionalnoj kompaniji da bude profesionalna i profitabilna, a ne da razvija civilnu avijaciju regionalno. Vlada može danas da usvoji zaključak i da pošalje telima Er Srbije direktivu da otvori 20 novih linija iz Niša u roku od mesec dana i kompanija će to morati da uradi. Šta nije jasno u podeli nadležnosti? Menadžment kompanije ispunjava ciljeve koje je zacrtao vlasnik odlukama u upravnom i nadzornom odboru i/ili skupštini akcionara…
Stoji. U konačnici nebitno tko će dati nalog kompanija li njen vlasnik. Letova iz Niša nema. Zašto?
Nema traznje.
Je baš. Pa kako onda Niš u zadnjih par mjeseci toliko mnogo raste a sa istim brojem linija i skoro istim brojem letova? Te identičnim brojem letova Air Serbie? Kako to objašnjavate?
Zato sto su karte jeftine i drzava ih subvencionise kroz PSO.
U suprotnom ne bi bilo tako.
Ponavljam isti broj linija Air Serbie? Dakle???? PSO je bio i prije godinu, dvije, tri. Što sad raste broj putnika?
Koliko raste??
Imate članke na zamaaero.
Pa to smo već davno zaključili: zato što je, nakon dila sa Vinsijem, Vlada preuzela aerodrom, promenila menadžment kako bi pogodovala stranom investitoru u Beogradu. A da bi zamazala oči južnjacima prodala im je PSO koji bukvalno cementira broj putnika, možete da imate ovoliko i ćao. Ništa od toga, medjutim, nije odgovornost Er Srbije koja sigurno neće ići protiv namere svog vlasnika…
Istina.
Jeste, zato je otvorio preko 200 fabrika u juznoj Srbiji. Ali ne vredi, mora i da se radi da bi bilo para.
Ma nije 200, bar 1000.
Pa sta? Beograd je hub Air Serbie, ona ne treba da leti nista drugo osim Beograd – Nis.
Pa eto Lufthansa ne leti nijedan jedini let iz bilo kog nemackog grada osim za svoje hubove FRA i MUC.
Ili Turkish koji ne leti iz Ankare, Izmira, Antalije i ostalih osim za Istanbul.
Ili Iberia koja ne leti iz Barselone, Valensije, Malage osim za Madrid.
itd…
Ali leti FRA i MUC. To su dva huba zar ne? Konačno osnovali su Eurowings da za njih leti gomilu letova iz drugih baza. Iberia ima Vueling da za njih leti druge baze. A što je sa TAP-om, Aer Lingusom, Britishem, SAS-om, airBalticom, ITA-om… Imaju li oni samo jedan hub?
Vi zaista poredite Lufthanzu sa Er Srbijom, vajsversa, Srbiju i Njemacku?
Zašto pobogu ne. OK, zaboravite veliku Lufthansu. Što je sa airBlaticom koji je po veličini kao i Air Serbia? Ili manjim kompanijama poput TAP-a, Aer Lingusa, Aegeana?
Najbolje da AirSrbija sa 5 mil putnika ima dva huba, kao da je Nemacka Lufthansa… Sta pusete Vi?
A nema manjih kompanija u Europi koje imaju više hubova?
Nitko ne misli da će Air Serbia biti Lufthansa i da će imati još 100 aviona u Eurowingsu koji bi letio za Niš i Moravu. Ali bogami ne očekuje niti ovako nešto.
“U 2026. kompanija otvara 10 novih linija iz Beograda.”
Deset? Zar nije 9?
1. Santorini
2. Baku
3. Niznji Novgorod
4. Toronto
5. Alikante
6. Brac
7. Tenerife
8. Sevilja
9. Tromso
Koja je deseta?
Grenoble.
To je W6
Da, u prvu ste. Moja greška.
Biće i deseta za Minhen.
Hrvatska i Srbija nisu usporedive zvog Hrvatske razuđenosti gradova. Beograd i Morava su na 100 km, Niš na 200 i prizom ima Sofiju bližu od Beograda.
Zagreb je jednako udaljen od Pule, Zadra i Osijeka kao što je Beograd od Niša. Isto tako Zagreb je jednako udaljen od Rijeke kao Beograd od Morave.
Eto koliko rasipate novca na OU.
Slažem se da je Er Srbija državna aviokompanija, ali njena uloga nije održavanje socijalnog mira i ravnomernog regionalnog razvoja, nego pravljenje profita. Ja bih prvi voleo više linija iz Niša koje bih koristio, ali razumljivo mi je da JU širi svoj hab u Beogradu i da se kao takva pozicionira u Evropi. Širenje kapaciteta na Niš i Moravu u ovom trenutku bi ih odvraćalo sa primarne uloge a to je širenje i izgradnja glavnog haba.
Što nikako nije primjereno za državnu kompaniju.
Ona je profitabilna pre svega i to je najvaznije. Pored toga je i agilna, siri mrezu destinacija, povecava broj putnika i konektiranost kao i velicinu flote.
A to sto je drzavna a ne radi po strogim nalozima drzave (kao sto su neki ovde predstavljali) je samo pokazatelj njene nezavisnosti koji si u doveli do profita.
Bravo JU!
Kako god posao je državne kompanije da razvija sve aerodrome u svojoj državi. Sa ili bez pomoći države ovisi o odnosu države i kompanije.
U socijalizmu je mozda tako.
Ne pričajte gluposti. Posao države i njenih poduzeća je i dan danas da zadovoljava potrebe svog stanovništva. U zdravstvu, obrazovanju, kulturi, znanosti, prometu… Zato se grade autoputi i željeznice (koji su neisplativi), zato se otvaruju avio linije.
Ali to nije posao Air Serbije.
Njen je posao da bude profitabilna i da stvara jako dobre konekcije.
Ona to i jeste.
Postoje dvije opcije:
država odlučuje o linijama, uvede dodatni PSO, pokrene linije
država da zadatak svojoj kompaniji gdje je 100% vlasnik da pokrene linije
U konačnici nebitno na koji način bi se to napravilo, bitno je da nema novih linija već godinama.
Nista od toga niste u pravu, OU je dobar primer koliko je taj nacin letenja progresan.
Jedino sto bi JU trebala da uradi je dodavanje svakodnevna 2 leta za NIS, uvece i ujutru, sa nocenjem u Nisu. Morava je previse blizu Beogradu, od kada je otvoren Milos velki autoput i nepotrebno je. Kada proradi brza pruga do Nisa, treba izbaciti i letove za Nis.
Da se mi razumijemo i ja smatram da je pogrešan. Toliko puno linija, većina sa samo 1 ili 2 leta uz konkurenciju koja ima daleko više nema smisla. I da, treba smanjiti broj linija u drugim aerodromima i povećati broj linija i frekvencija u Zagrebu. Neosporno.
No, imati tek 4% putnika u drugom aerodromu i tek 6 linija stvarno jest neprihvatljivo, te još manje prihvatljivo da otovorite 50 novih linija iz jednog aerodroma, a ni jedne jedine iz druga dva.
Pravljenje profita? Hm, jako upitno. No, otvorili ste jednu temu koja je istinski znacajna ne samo za srpsko drustvo, nego opcenito. Zadatak osnivaca je da definise ciljeve, u ovom slucaju Republike. Osnovni ekonomski postulat jeste trzisno poslovanje i profit, ali ne znaci uvijek da je ispravan. Evo npr brza pruga do Budimpeste sigurnu nije profitabilna ali je od sustinskog znacaja, ne samo za susjedne drzave, nego za evropske koridore. Da ne spominjemo druge efekte poput ekologije. Tako da moguce je da niste u pravu, zadatak Er Srbije bi mogao biti i ravnomjerni ekonomski razvoj.
Apsolutno.
Da, pravljene profita.
Kako su zavrsili Malev, Estonian i Cyprus Airways jer se nisu vodili trzisnim principima?
Pogledajte samo koje se drvlje i kamenje baca na OU jer nije profitabilna ali lepo povezuje DBV sa ZAG, SPU, OSI itd.
Tu vam je ceo odgovor.
Ove tri kompanije se nsiu vodili tržišnim principima? Što Malev je letio iz Debrecina?
Jel vi uopće znate zašto je bankrotirao Malev? Svašta pišete.
AirSerbia je KOMPANIJA, ne OUR, ona posluje po ekonomskim principima i ostvaruje profit. Ona posluje i na savremen način, razbija 1 hab i ne vidim razlog da joj je na tome zamera. Da li jedan Lufthansa leti sa svih aerodrom u zemlji? Ili Air-France ili Austrian ili bilo koja druga uspešna kompanija?! Porediti ovde bilo koga sa Créatiom ili je znak nepoznavanja avijacije ili svesnog iskrivljavanja argumenata ne bi li se dokazala neka hipoteza koji nema osnova.
Dakle, ako i jeste na neki način diskriminisan Niš, onda je to zato što se ne podstiču drugi prevoznici da lete iz Niša, a ne zbog Airserbije. Što se Morave tiče, zar ne naziva te vi taj aerodrom najbesmislenijim projektom u regiji, a sad očekujete da jedna ozbiljna kompanija poput AirSerbije tamo leti. Budite bar dosledni u svojoj iskrivljenoj argumentaciji.
Aegean, LOT, TAP, airBaltic, SAS, Aer Lingus, Alitalia, Lufthansa, British… imaju više od jedne baze/huba. I u regiji je to tako sa Croatiom i Air Montenegrom koji imaju više od jedne baze. Čak i spomenuti Air France ima 13 linija iz Lyona, te linije iz Toulousea, Nice, Bordeauxa, Marseillesa…
Da Morava je megaglupost. Umjesto nje trebale su se razvijati Ponikve. No, ako je država već upucala tolike desetke milijuna EUR u nju i isforsirala otvaranje, onda ju sada treba i održavati na životu i tamo imati linija.
Ne, jer nema potraznje. Air Serbia nije gadljiva na profit. To je pocetak i kraj rasprave
Ne to kod nacionalne kompanije u 100% vlasništvu države ne može biti kraj rasprave.
Pa nek država održava Moravu, ko joj brani, samo nemojte JU uvlačiti u te gluposti, molim vas.
JU je kompanija u 100% vlasništvu države. Koja je izgradila Moravu novcem poreznih obveznika.
To uopste nisi u pravu. Moravi i Nisu gravitira oko 2.5 miliona ljudi Srbija,deo Crne Gore,Bosne,Makedonije ,Kosova
Zar ce Beograd da se odrekne tog broja…NEĆE NIKAD. BEOGRAD SIŠE KRV OSTATKU SRBIJE I NA TAJ NAČIN ZIVI
Ako je to toliko ljudi što onda nema novih letova?
Jer nema potraznje
Je baš.
Pa vi se odcepite od Srbije i prikljucite se Hrvatskoj. Nemojte da vam Beograd sise krv.
Stvarno pričate megagluposti.
A OU leti iz Osjeka svako malo
Ne leti. Ali leti iz Splita i Dubrovnika koji su manji gradovi od Niša. Vidim da vam je promakla rečenica: “U Hrvatskoj Croatia Airlines ljeti ima tek 38,4% linija iz Zagreba, te leti 28 linija iz Zagreba, no leti 45 linija iz 8 aerodroma Hrvatske”.
E to kad se malo digne nivo mora pa Niš postane primorski grad…
🙂
Split i Dubrovnik su neusporedivi sa Nisem iz x razloga, a glavni je taj da je Split za Hrvatsku neusporedivo vazniji od Nisa za Srbiju. Pa cak i Dubrovnik. U CG je Tivat svakako vazniji za Crnu Goru nego sto je Nis za Srbiju.
Zašto je to tako? Zašto omalovažavate treći najveći grad u državi? Sramotno je ovakvo centralističko razmišljanje.
kako ga omalovazavam? Pa, Novi Sad je bitno po pitanju ekonomije vazniji za Srbiju od Nisa. njemu ne treba aerodrom, ima ga blizu, u Beogradu. Iz Nisa nije problem potegnut do Beograda ili Sofije na avion, a ima i solidno low cost. Air Serbia vjerojatno ne vidi smiso u letenju polupraznih aviona, kad su u BEGu dobro sredili hub. cemu rasipati resurse?
Da Novi Sad je na manje od sat vremena od Beograd i njima je beogradski aerodrom njihov. Niš nije na manje od sat vremena i logično je da ima svoj aerodrom.
Eto.
Stvarno ste to napisali?? Split i Dubrovnik sa 95 % turistickog avio prometa?
I? I Split i Dubrovnik zimi, kada nema turista, imaju bitno više putnika od Niša, a manji su gradovi od Niša.
U Srbiji svi hoće u Beograd. Nema u zemlji pravog plana razmernog razvoja manjih gradova što znači ni lokalnih aerodroma i njihove mreže.
E sad da je Niš neko selo pa bi se ja još i složio, ali Niš je ipak značajan grad.
Aha, zato je otvoreno preko 200 fabrika oko Nisa poslenjih 10 godina, zato Nis ima i imace 5 autoputeva i tri brze pruge do kraja decenije? Treba da vas bude sramota, svoje lenjosti i nesposobnosti. Sve uslove imate da se razvijate, ali MORATE DA RADITE! Ne da lencarite na protestima i da cekate “bolja vremena”, jer neradom nikad nece doci.
5 autoputeva? 3 brze pruge? 200 tvornica?
A da malo ne pretjerujemo?
Realan odgovor i zakljucak mislim prvo zbog koncesije,svako pojacavanje Nisa je osip putnika iz BG sto znaci manje para za aerodrom manje placenih parkinga itd… Mislite da im Koncersionar pre ulaganja nije postavio uslov da nema sirenja drugih aerodroma?
Je. To je nekoliko puta priznao i sam Vučić.
Ne pisite gluposti. Nis nikada nece dostici tih milion putnika. Ni biizu
Pa bogami je sa starim managementom bio i na dobrom putu i imao takav plan.
Politika sns beogradski pasaluk
Istinski je tužno za gledati kako se Niš zaobilazi.
Ništa nije tužno, ovo je vrijeme kapitalizma.
A kapitalizam nije u Lufthansi, Aegeanu, LOT-u, airBalticu, Aer Lingusu, TAP-u, SAS-u, Britishu…?
Da, to je dobra klopka. Da se uvede linija Nis-Pariz sa 45% LF, pa da se pljuje nesposobnost JU. Nece ici, zao mi je
Ako bi Niš-Paris imao 45% (a ne bi) onda se uvedu druge linije gdje je load faktor bolji. A takvih linija i te kako ima.
Da li mozemo na avio portalu da batalimo politiku?
Koliko linija je pre dolaska na vlast SNS bilo iz Nisa i Kraljeva?
Ja stvarno ne znam ovaj podatak, verovatno nam gdin Alen u tome moze pomoci.
Kraljeva (na sreću) nije bilo prije SNS-a, a SNS ja na vlasti stvarno jako dugo. Prije njih JAT je i u Beogradu imao ekstremno malo linija.