ZL Rijeka dugo muku muči sa avioprijevoznicima i razvitkom linija. No čini se da je ove godine Rijeku ipak očekuje rast. Tako se za Rijeku predviđa rast dostupnog kapaciteta za nekih 15-17%, sa ukupno 210-220 tisuća sjedala u sezoni 2025. Za/iz Rijeke tako ove sezone lete:
Air Dolomiti: Munchen subotom 24/5 do 4/10
Air Serbia: Beograd srijedom 4/6 do 17/9 i subotom 7/6 do 20/9
Croatia: Munchen utorkom 13/5 do 21/10 i nedjeljom 11/5 do 19/10
Eurowings: Köln/Bonn srijedom 16/7 do 3/9 i nedjeljom 10/5 do 20/09; Dusseldorf ponedjeljkom 14/7 do 25/8, utorkom 13/5 do 23/9, četvrtkom 17/7 do 28/8, subotom 10/5 do 25/10 i tek jedan let 26/10 (nedjelja); Hamburg srijedom 23/7 do 3/9, četvrtkom 26/6 do 17/7, 29/5 do 12/6 i 11/9 do 2/10 i jedan let 19/6, te subotom 10/5 do 25/10; Stuttgart utorkom 29/7 do 9/9, petkom 2/5 do 12/9 i nedjeljom 4/5 do 21/9
Lufthansa: Frankfurt subotom 3/5 do 11/10
Ryanair: Charleroi srijedom 4/6 do 24/9 subotom 7/6 do 27/9; Frankfurt – Hahn srijedom 4/6 do 24/9, nedjeljom 1/6 do 28/9; London-Stansted srijedom 4/6 do 24/9, subotom 7/6 do 27/9; Stockholm ARN srijedom 4/6 do 24/9, subotom 7/6 do 27/9; Bec ponedjeljkom 2/6 do 29/9, cetvrtkom 5/6 do 25/9; Wroclaw ponedjeljkom 2/6 do 29/9, cetvrtkom 5/6 do 25/9, petkom 6/6 do 26/9
Transavia: Eindhoven: utorkom 1/7 do 19/8, cetvrtkom 17/4 do 25/9, subotom 28/6 do 23/8 i nedjeljom 20/4 do 22/6 i opet 31/8 do 28/9
Trade Air leti PSO utorkom i četvrtkom na liniji Osijek-Rijeka-Split-Dubrovnik i nazad, a nedjeljom Osijek-Zadar-Rijeka, ali s manjim avionima i to je već bilo obrađeno u jednom članku.
Avioni koji će letjeti na linijama su uglavnom iz A320 i B737 obitelji, međutim gosti će biti i Embraer E195, Dash 8-400, ATR72 i Saab340. U odnosu na 2024. Rijeka je tako izgubila linije prema Anconi, Lufthanisnu za Munchen (koju sada lete Air Dolomiti), te easyJetove za Basel i Berlin, a dobila je Ryanove Frankfurt-Hahn i Wroclaw.
Uzevši u obzir poslovično visoki load faktor za LCC, sa projiciranih 215 tisuća sjedala Rijeka bi trebala prebaciti prošlogodišnji rezultat od 145 tisuća putnika. Rekord iz 2019. od 200.841 putnika će vjerojatno pričekati.
suradnik: Tomi Stefansson (Stockholm), foto: Eurowings
Još dvoje troje ljudi koji nešto znaju na aerodromu da daju otkaz i tjt. onda je kraj i Palaliću. Nemože on i njegovih par žetončića obaviti sezonu
Ajmo se zadržati samo na prvom retku podatkovne analize : Dolomiti(city, LH) jednom tjedno Minken.
60 km dalje, u Trstu, u kom je bura jednako tako problem kao i u Rijeci, koji je uvijek bio tu negdje veličinom i značenjem (luka, sveučilište), i koji je sat vremena do Venecije, imamo Dolomite(city, LH) tri puta dnevno za Frankfurt, ITA tri puta dnevno za Rim, bazu Ryanaira i još puno puno toga. Pa ne bi bilo loše jedna analiza kako to Trst ima i može a Rijeka nema i ne može, ako ne sve, barem pola od toga
Već smo imali usporednu analizu Trsta, Pule i Rijeke.
Možda ste analizirali brojeve. Kako bi bilo izanalizirati uzroke?
Raspitajte se koliko je ljudi samo ove kalendarske godine dalo otkaz i koliko će ih dati do kraja pa se treba zapitati u čemu je problem.
Problem je samo u jednoj osobi, voljenom vođi Palaliću.
Dobri ljudi, entuzijasti zrakoplovnog prijevoza… Želim vam reći… Usprkos svih vaših nastojanja da proglasite nesposobnim onog koji vodi riječku zračnu luku ili pak da imate pregršt lijepih i hvale vrijednih prijedloga, moram vam priopćiti da riječka zračna luka zaista nema svijetlu budućnost. Ne, neće se ona tako lako zatvoriti, no da će tavoriti na aktualnim brojkama, to budite sigurni. Politika neće dozvoliti njeno zatvaranje, tako da ćete imati jako puno prilika ovu temu vaditi iz naftalina i o njoj razglabati u stilu, a kako je moguće…
Ukoliko samo nakratko bacite pogled na zemljopisnu kartu, odmah ćete konstatirati kako se grad Rijeka i pri tome ističem, baš grad Rijeka, nalazi na tako malim udaljenostima od bitnih i sasvim solidnih zračnih luka kao što su to Zagreb, Venecija, Trst, Ljubljana, pa čak i Pula. Nemojte pri tome gledati lokaciju riječke zračne luke jer je ona beznadežno daleko od Rijeke, tako da kada idete tamno i tamo prispijete, to vam je cca već 1/4 puta do zagrebačke zračne luke. Mislim da vam to već nešto govori.
Ono što je malo teže uočljivo jest da se riječka zračna luka nalazi na vrlo solidnoj vjetrometini. Najvažniji dio piste nalazi se na izloženom dijelu u koji nemilice i to bočno udaraju naleti bure, lokalno znani kao refuli. Pojednostavljeno rečeno, nema zračne luke koja ima više otkazanih letova od one riječke… Rekao bi čak i globalno gledajući.
Nadalje, ovdje se priča o Rijeci kao o nekakvom čudu. Jest to najveća hrvatska luka, no mali je to grad s niti 110 000 stanovnika, a čitava županija ima oko 266 000 stanovnika. Impresivno? Ja nebi to rekao. Pa čitav grad ima stanovnika kao malo ozbiljnija zagrebačka četvrt, no manje od jedne npr. Trešnjevke, a Zagreb je opet ništa posebno veliko. Treba shvatiti omjere jer pretpostavka je majka svih zaje*a…
Kada već nema ništa posebno stanovnika, a hajdemo izvidjeti što to ima po pitanju turizma, a koji je uglavnom i nositelj prometa riječke zračne luke. Kvarner iliti ugrubo područje Primorsko-goranske županije je vrlo popularno odredište što domaćih, što inozemnih posjetitelja i iznosi točno 1/6 sveukupnih noćenja u lijepoj našoj. Stvarno impresivna brojka. Ipak, istina nam pokazuje nešto zanimljivo. Ogromna većina posjetitelja Kvarnera jesu auto gosti jer ih preko 90% dolazi iz kruga koji ima polumjer od samo 500 km. Tu ulaze najvažnija i najpresudnija južna Njemačka s Minhenom, cjelokupna Austrija, Mađarska, Slovenija, sjeverna Italija s Milanom i Torinom, Češka s Pragom, Slovačka, Bosna i Hercegovina, sjeverna Srbija s Beogradom i naravno, cjelokupna Hrvatska koja i ima najveći “pik” upravo na ovo područje. Što reći nakon ovog? Ceste odlične, skoro svugdje četverotračne autoceste, obiteljski narav posjeta… Kome tu uopće treba zrakoplov? Tko uopće razmišlja o tom, hajdemo biti iskreni, vrlo kompliciranom koncpetu prijevoza? Sjesti sa svojom obitelji u vlastiti osobni automobil i biti na odredištu za otprilike 6 – 7 sati, uglavnom ugodne vožnje, a nakon dolaska ne ovisiti o nikome jer je dovoljno upaliti vlastito vozilo… Tko to može platiti? Zar se zaista odreći vlastitog vozila, a da bi se po dolasku u Rijeku unajmilo tuđe za velike novce? Nipošto!
Prema tome, hajdemo se ne zavaravati, riječka zračna luka, nema neku posebnu budućnost. Riječani koriste okolne zračne luke za ozbiljne letove, stranci, posjetitelji, turisti, koriste svoja osobna vozila, a nerijetko i autobuse ukoliko se radi o pred i posesezoni s već legendarnim umirovljenicima. Sjećam se jednog razgovora s predstvnicom Croatia Airlinesa u riječkom uredu koja je rekla kako sanja jedna dnevni Dash iz Rijeke za Zagreb… Nažalost, ništa od toga jer potražnja jedva popunjava i kombi Pleso prijevoza do Plesa,a većinu odrade obiteljske ili poznaničke vožnje autom do tamo…
Ništa se tu posebnog ne može oživotvoriti. Nema potražnje, nema letova, nema potrebe… Čemu stoga fantazije? Jest, rasti će riječka zračna luka onako, kako bi domaći ljudi to rekli, kilavo, no nipošto niti blizu južnohrvatskih perjanica kao što su to Split ili Dubrovnik ili čak Zadar gdje se ugnijezdio Ryanair.
Znam, ovo je najnepopularniji način pristupa temi na ovom portalu, no ljudi moji, probajte shvatiti da moje stajalište i analiza nisu bez temelja, posebno zato što je i većini samih Riječana pojam leta s riječke zračne luke – nepoznanica.
Što se rasprave oko istočne Europe tiče, Wroclaw jest jedno od rijetkih stvarno pogođenih odredišta i isto ima nedvojbenu perspektivu, no ne slažem se da istočna Europa po pitanju riječke zračne luke nema što za reći, a isto tako ne slažem se da se Češka ne uvrsti u istočnoeuropska odredišta, kada to već zapad toliko promovira usprkos zemljopisnih odrednica.
Opsirno napisan komentar, kao da ga je AI pisao ili pomagao, medjutim, zatvaranje aerodroma, bez obzira na nacickanost istih u krugu 200ak km je za malu zemlju sa educiranom emigracijom i opcom imigracijom los signal. Pa hajde onda, zatvorimo rijeku, zadar, ljubljanu i slicno, pa nek sve ide kroz zagreb. Rijeka treba bit otvorena i pokusati rasti ako zbog niceg onda zbog toga da zadrzi neki oblik potencijala regije.
A tu pricamo da nije problem samo aerodrom i management nego sinergija njega (i svih ostalih primorskih aerodroma) i turistickog sektora.
Kvarner ima ca 6500km kvadratnih, manji je od azurne obale, ali i brojem stanovnika, slicno je sa talijanskom rivijerom.
Al recimo, nema ni 5 hotela sa 5 zvjezdica. A ima milion autokampova. A ekskluzivna mjesta privlace one koji imaju vecu pkateznu moc i koji ipak zele aerodrom.
Prije objavljanja komentara ispod molim da se editira ovaj dio “kao da ga je AI pisao”, nepotrebno napadam coeka na osobnoj razini.
Veličina grada nije presudna. Manji gradovi u Hrvatskoj, Pula, Zadar, jednako udaljeni od emitivnih tržišta, imaju ne 10 ili 20 posto više putnika od Rijeke nego po 3 ili 5,6,7 PUTA dakle 300 do 700 posto više putnika. Rijeka je imala letove za Ameriku. Rijeka je samo u zadnjih desetak godina izgubila desetak kompanija, više od 10 linija, i 100.000 putnika koji su ranije letjeli za Rijeku a sada lete za Pulu, Zadar, Zagreb. I ono što sami kažete, da ljudi iz riječke regije nemaju naviku putovati iz RJK je kontradiktorno tome da neće i ne treba rasti. To je potencijal koji je neiskorišten. Nekoliko dana bure u zimskim mjesecima može se riješiti dobrom organizacijom i sa 2-3 autobusa na stand-byu. Vi stvari gledate poprilično crno-bijelo i tražite alibi za trenutačno stanje na aerodromu Rijeka. Ja svakako ne smatram da bi Rijeka trebala i mogla imati više putnika od Zagreba, Splita ili Dubrovnika, da ne idemo dalje npr. u Trst. Ali Vi ne shvatate da Rijeka OBJEKTIVNO može i mora imati barem TRI PUTA više putnika nego što ih ima danas, cjelogodišnju najmanje dnevnu vezu legacy carrierom za neki veliki europski hub, i barem duplo više odredišta nego je to slučaj danas, smisleni PSO na razini države, više sredstava za udruženo oglašavanje, bolju suradnju sa TZ, kakvu-takvu strategiju razvitka koja bi uključivala i nova tržišta i domaće putnike, nemaćehinski odnos nacionalnog prijevoznika, i kvalitetan management. Kada bi se to ostvarilo onda bi i Rijeka mogla doći na objektivne brojeve od 400-500.000 godišnje ali mi se čini da Vi to iz nekog razloga ne želite, ili ste pak vječni pesimist. Jer nitko ovdje ne predlaže dnevni let Rijeka Tokyo ali Vi ne možete i ne želite shvatiti da Rijeka posluje ispod svakog prihvatljivog minimuma, da je prihvatljivi minimum najmanje duplo od ovoga što je sad, i da se to može promijeniti,samo ako se želi. PIR
Apsolutno.
Drago mi je da imamo sugovornika koji ulaže trud i vrijeme u razradu ove, inače prilično nezahvalne teme. Ipak, primijetio sam jednu zanimljivu stvar – vaša analiza polazi od toga što bi Rijeka mogla biti, dok se moja bavi onim što Rijeka realno jest. I tu već imamo diskrepanciju koju nije lako premostiti.
Da, slažem se – Rijeka je izgubila linije, kompanije, putnike… Ali nije ih izgubila slučajno. Nisu se one rasplinule u magli birokracije i nesporazuma. Ne, nestale su zbog jednostavne činjenice da tržište nije reagiralo, ili bolje rečeno – reagiralo je tako da je glasalo nogama (ili kotačima, ako baš hoćete). Jer ne zaboravimo, ovdje govorimo o regiji u kojoj je najprirodniji refleks: “Idemo autom. Šta će nam avion?”
Navodite “neiskorišten potencijal” lokalnog stanovništva. Priznajem, zanimljiva konstrukcija. Dakle, imamo situaciju gdje ni domaći ljudi, čak i kad imaju priliku, ne biraju vlastiti aerodrom. No umjesto da se zapitamo zašto, vi predlažete da iz toga gradimo strategiju. Ne bih rekao da je to osobito čvrst temelj.
U vezi s burom – ah, famozna riječ “logistika”. Dva-tri autobusa standby? Znate li koliko to košta na godišnjoj razini? I tko to plaća? Riječ je o strukturalnom problemu, a ne vremenskoj epizodi. Ljudi koji imaju opciju letenja iz Trsta, Ljubljane ili Zagreba, jednostavno neće riskirati – ne jer ne žele Rijeku, već jer ne žele lutriju.
Da budem sasvim jasan – nisam protiv napretka, nisam protiv ambicije. Ali ambicija bez realnih preduvjeta postaje pusta tlapnja. Rijeka nema ni prirodni prometni reflektor (kao Zadar s Ryanair-om), ni dovoljno snažnu turističku infrastrukturu u zaleđu, ni kritičnu masu stanovništva, ni imidž “poželjnog entry pointa”. I sve da se sutra poslože sve zvijezde, treba desetljeće da se navike putnika i operatora promijene. Pitanje je – tko će to čekati?
Za kraj – ne, ne želim da Rijeka stagnira. Dapače, želio bih da cvjeta. Ali neću uljepšavati stvarnost samo zato da bi nam bilo toplije oko srca. Jer ako vam je najveći neprijatelj istina, onda vam ni najskuplji PR ne pomaže.
A kako objašnjavate da Pula ima tri puta više putnika, a da Zadar koji je samo malo dalje razvaljuje i ima 10 puta više putnika? Što oni nisu auto destinacije?
Pitanje zašto Zadar i Pula imaju više putnika od Rijeke jest logično na prvu i zaslužuje temeljit odgovor. No, taj odgovor, Alene, nije baš jednoznačan i ne može se svesti na tezu “ako mogu oni, može i Rijeka”, bez šireg konteksta. Pogledajte odrednice koje mogu pomoći u razjašnjenju razlika.
1. Geografska pozicija i konkurencija:
Zračna luka Rijeka (RJK) nalazi se u izuzetno konkurentnom okruženju – udaljena je manje od 2 sata vožnje (cca 170 km) od zagrebačke zračne luke, nešto više od 100 km od ljubljanske, a slična je udaljenost i do Trsta. Veneciju neću previše navoditi, no i ona je vrlo blizu. S druge strane, Pula je prema svim tim zračnim lukama udaljenija za dodatnih 80 do 100 km. To nije zanemariva razlika, pogotovo kad govorimo o individualnim putnicima iz Istre koji nemaju direktnu autocestu do Zagreba (kao što to imaju putnici iz Rijeke). U praktičnom smislu, riječki korisnici imaju jednostavniji pristup alternativnim, većim čvorištima.
2. Povijesna baza i zračni promet:
Zračna luka Pula dosegnula je svoj povijesni rekord još 1987. godine s čak 701.370 putnika (ako se ne varam, a Alene vas zovem za potvrdu), čime se svrstala među najprometnije regionalne zračne luke bivše Jugoslavije. Promet riječkog aerodroma u to vrijeme bio je višestruko manji, što je ukazivalo na slabiju početnu bazu i ograničenu avio-povezanost već tada. Ovakav povijesni zaostatak utjecao je i na kasniji razvoj tržišta – kompanije su bile sklonije ulagati u već etablirane destinacije s većom potražnjom i boljim LF-ovima.
3. Turistička potražnja i profil gostiju:
Turistički profil Istre, kao i konkretno Pule, znatno je snažniji u kontekstu međunarodnih aviogostiju. Istra je destinacija koju tradicionalno posjećuje primjetan broj turista iz zapadne Europe – uključujući Veliku Britaniju, Skandinaviju i Beneluks – od kojih dio koristi zračni prijevoz, posebice u ljetnim mjesecima. Posjećuju i Kvarner, no u Istri, iako su značajno pali u odnosu i na 80-te, ipak se zadržava solidniji postotak. Za razliku od toga, turizam Kvarnera oslanja se pretežno na auto-goste: preko 90% gostiju dolazi cestovnim putem iz regije unutar 500 km radijusa (Austrija, Slovenija, sjeverna Italija, Mađarska, Češka, Slovačka itd.). Taj podatak nije nov – već desetljećima se potvrđuje kroz analize dolazaka i strukture gostiju.
4. Infrastrukturna i meteorološka ograničenja:
Zračna luka Rijeka nalazi se na otoku Krku, oko 25 km od samog grada, što stvara dodatne logističke izazove. Osim toga, specifičan položaj na visoravni izloženoj buri – s bočnim udarima vjetra na uzletno-sletnu stazu – dovodi do značajnog broja otkazanih letova. Taj faktor stvara percepciju nepouzdanosti i dodatno destimulira komercijalne operatore i putnike. Organizacijsko rješenje u obliku “stand-by autobusa” za preusmjerene letove jest tehnički izvedivo, ali u praksi teško održivo bez ozbiljnih subvencija.
5. Putničke navike i ponašanja:
Jedan od najočitijih problema jest nedostatak navike lokalnog stanovništva da koristi vlastiti aerodrom. Ovo nije samo anegdotalna tvrdnja – u praksi to potvrđuju i komercijalni operatori i službene statistike. Ako ni lokalna baza ne koristi vlastiti aerodrom, teško je očekivati rast koji se temelji isključivo na vanjskim faktorima.
6. Ograničenja u mogućnosti organskog razvoja:
Za razliku od npr. Zadra, koji je iskoristio svoju udaljenost od konkurentskih zračnih luka i relativnu prometnu izoliranost (od ključnih turističkih, emitivnih tržišta) za stvaranje vlastitog tržišta (uz stratešku suradnju s Ryanair-om), Rijeka takvu priliku naprosto nema. Čak i kad bi se osigurale sve potrebne tehničke, promotivne i operativne pretpostavke, zračna luka Rijeka bi teško mogla razviti održiv i značajan promet na organski način.
Razlog za to nije manjak volje, već strukturna zadanost – prirodno gravitacijsko područje Rijeke već je uvelike pokriveno drugim, jačim zračnim lukama. Putnici koji putuju avionom već su navikli koristiti Zagreb, Ljubljanu ili Trst, a turistički gosti Kvarnera ionako pretežno dolaze cestovnim putem koji je kvalitetan. U takvim okolnostima, Rijeka ne može “izrasti” u relevantnog zračnog aktera bez vanjskog impulsa – npr. kroz nacionalnu ili regionalnu intervenciju, koordiniranu subvencioniranu strategiju ili bilo što slično.
No, trenutno ni jedno od toga nije na vidiku – što znači da bi očekivanje prirodnog rasta riječkog aerodroma bilo više izraz želje nego realne procjene. Ukratko, zračna luka Rijeka ne stagnira zato što ju se zanemaruje, nego zato što njeni razvojni kapaciteti imaju vrlo čvrst i teško promjenjiv plafon.
Još jednom, znam da ovakva elaboracija teško pada zrakoplovnim entuzijastima, ali eto, događa se. Čak je i GIG u Rio de Janeiru bio “na konopcima” zbog minijaturnog SDU-a, pa EZE u Buenos Airesu zbog AEP-a… Ima još slučajeva, no svo zlo s tim.
OK, Zadar je vrlo blizu Splitu i Zagrebu. Pa?
Razlika Pule i Rijeke do Trsta i Venecije je u 40 km. Potpuno zanemarivo.
Povijesno? No, to baš i ne pomaže puno. Povijesno je Banja Luka debelo iza Rijeke, jednako tako i Niš i Tuzla. Pa?
Alene, razumijem vas, ali ne možemo izuzeti širinu konteksta. Da se poslužim jednim neobičnim, ali rekao bi vrlo instruktivnim primjerom, Heviz-Balaton zračnom lukom u Mađarskoj. Nalazi se u regiji koja obuhvaća četiri županije (Zala, Vas, Somogy i Veszprem) s ukupno oko 1,1 milijun stanovnika, a te četiri županije čine prijezerske županije poznatom Balatonu plus Hevizu. Balaton godišnje privuče više od 3 milijuna turista, usporedivo s Primorsko-goranskom županijom, van svake sumnje. Ipak, zračna luka Heviz-Balaton, premda ima solidnu infrastrukturu i nalazi se u srcu solidno razvijene turističke regije, godinama ima simboličan promet, ponekad jedva nekoliko desetaka tisuća putnika ili čak i manje, znati ćete vi to bolje od mene.
Zašto? Jer gosti dolaze automobilima, domaći isto tako putuju cestovno, a i kada se leti, bira se Budimpešta, Beč ili Graz. Zvuči poznato?
Usporedba ne znači da Rijeka mora dijeliti sudbinu Heviz-Balatona, ali služi kao ilustracija da ni snažna turistička regija ni dobra infrastruktura ne znače automatski zračni promet. Navike, tržište, konkurencija i geografski kontekst – to su presudni faktori. A oni, u slučaju Rijeke, nisu jednostavno rješivi entuzijazmom ni dobrim željama.
rijeka i balaton su neusporedivi upravo zato jer su sutinski razliciti. 90% turista na balaton su madjari i oni sa do 4-5 sati voznje. rijeka je grad na predivnom kvarneru, koji moze i mora privlaciti putnike/turiste iz cijele europe, a ne samo autotursite iz regije od oko 6-9 sati voznje. englezi, norvezani, svedi, finci, danci,itd njih ne zanima balaton, toga imaju i doma.
stand by autobusi…to nesto kosta ljeti ili bi se financiralo od necega i tako bilo samoodrživo? Vjerujem da bi se autobuseri potukli oko toga tko će biti na stand by-u….i ne slažem se da je bura ogranicavajuci faktor….oni jednostavno ne žele sletjeti pa odu na rezervni aerodrom jer im je to jeftinije…pa ne puše baš tako jako
@borut: u potpunosti dijelim vaše mišljenje!!
Hvala 🙂
Ovaj Tomi puno predobro piše hrvatskim jezikom!
Rijeka bi trebala imati sezonske linije za Sarajevo, Podgoricu i Skopje (inače bi ih Pula trebala imati). A za Air Dolomiti, bez obzira što nije LH, dobra je ta veza sa Minhenom, i imalo bi smisla da takva linija bude i za Mostar, ako projekat sa Sky Alpsom doživi kolaps, što se najdublje nadam da se neće dogoditi.
Za Sarajevo, Podgoricu i Skopje? Ma za koga, pobogu?????
Linije od 1.7 do 15.9 sa Q400 ili ATR 72 za:
1) Putnike iz tih zemalja, koji idu na ljetovanja, između ostalog preko agencija.
2) Dijaspore tih zemalja, koje provode jedan dio godišnjeg odmora u domovini sa porodicom, a drugi negdje na moru. To bi im otvorilo mogućnost za taj dio jadranske obale.
3) Strane turiste, koji obilaze različite dijelove EX-YU regiona u sklopu njihovih posjeta.
Puno,puno premalo putnika
Biće bolje, ali ne onoliko koliko bi realno moglo da bude.
Najveći problem je maćehinsko ponašanje OU prema Rijeci, samo 2x nedeljno i to sezonski (bar tako piše u članku). Sramotno…
Premalo linija, a od aerodroma se traži da bude otvoren 24h.
JU bio trebalo bar sezonski da pojača za 1-2 leta, dosta turista gravitira ka Kvarnerskoj i Istarskoj regiji.
Slažem se sa @anon 08:32 da takođe JU treba da leti i proleće kao i jesen, bar 1-2x nedeljno.
Nema linija prema Italiji, šteta, bar su Rim, Napulj ili Bari mogli da se ubace u raspored za ovu sezonu.
Skandinavija bar Helsinki i Malme, Istočna Evropa (Sofija, Bukurešt, Budimpešta, Prag)…
Najveći problem ostaje zimska sezona, a za to je potrebna veća agilnost i upornost uprave aerodroma…
Slažem se osim istočne Europe. Tu kruha nema. Prag nije Istočna Europa.
E ovoga puta ste Alene “omašili ceo fudbal” Nema kruha u Istočnoj Europi? Pa zašto je godinama Malev letio iz RJK za BUD, zašto je LOT imao 3 leta tjedno za 3 destinacije u Poljskoj? Zašto je CSA letjela Košice? Zašto je Bulgaria Air imala chartere za Sofiji? Zašto je Anić letio Tiranu? Ima tu kruha svakako, pogotovo u Rusiji i Ukrajini kada stane rat i prestanu sankcije. Ali nema volje i nema ljudi koji bi radili na otvaranju ili ponovnom otvaranju tih linija za IST. Europu
Niti Malev, niti LOT, niti ČSA nisu prijevoznici Istočne nego Središnje Europe. Kruha u Rijeci za letove do Bukurešta, Sofije, Kišinjeva isl. nema! Kada je Bulgaria Air imala letove iz Rijeke za Sofiju? Najveća glupost ikada je bila Anićeva linije Rijeka-Tirana. Nije ni čudo da je nakon toga bankrotirao.
Bulgaria Air je letila za RJK dvije sezone prije plandemije, 2018 i 2019
Prvi glas. Ja se bogami toga ne sječam.
Imate podatak da je Bulgaria Air letjela chartere za Rijeku u godišnjim financijskim izvještajima aerodroma, u opisnom dijelu nakon brojki
Zašto vise ne lete te linije za Poljsku?, ajde Maleva nema ali LOT je snazna tvrtka…
Zato što su linije prebačene u Zadar, isto onako kako su Easy i Norwegian prešli u Pulu. Zašto? Pitajte Palalalalalića, valjda mu treba mjesta za parking
Rijeka veze nema s Italijom osim što ima nešto ljudi talijanskih korjena koji stoljećima žive u Rijeci i Istri i veze nemaju s državom Italijom. Kao i Nijemci, Mađari, Slovaci, Rusini u Slavoniji i Vojvodini. Kao što ni Hrvati ne idu u Bijelu Hrvatsku.
Rim bi prošao, Napulj vrlo teško, Bari nikako (kao što ni Ancona nije prošla).
Sofija, Bukurešt katastrofa, to ni Zagrebu, Splitu ni Dubrovniku ne prolazi.
Eventualno par glavnih gradova još 2pw bi bilo prolazno. Možda Amsterdam, Berlin, Prag, Pariz, Istanbul, Varšava, Milan. I to samo neki od tih. I to možda. A i da kompanije imaju interesa, letjele bi.
Ubiti, CA propada, a s Vašim procjenama bi još dublje propala.
@anon 13:53
Sofija i Bukurešt su tržište koje je konačno od u šengenu od 1.1., zajedno sa ostalim članicama EU. To je bar meni argument i može da bude dobra linija za Rijeku. Rumuni vole da putuju, ima ih dosta u Grčkoj i Turskoj jer je njihovo Crno more turistički slabo, a i zbog rata nestabilno. To je razlog zašto bi Bukurešt bio dobra opcija za Rijeku i OU (potencijal) bar godinu-dve (sezonski), a onda bi videli. Zašto uprava Rijeke ne proba da dovede Tarom (teško, u fazi restruktuiranja), FlyOne (otvorio pre neki dan bazu u Bukureštu) ili Animawings? Sofija takođe ima problem sa ratom, ali i Bugari vole da putuju, a ako ništa pa samo iz navedenog gore razloga-ulazak u šengen.
Naravno, ako Napulj i Bari ne bi prošli (mada mislim da bi Volotea tu mogla da “uskoči” ako Ryan ili Wizz neće), Rim bi bio dobra opcija svakako.
Rijeka radi kako radi ovu letnju sezonu (može i mora bolje) ali bi zimsku trebala da bude agilnija na tržištu centralne i istočne Evrope kao i Skandinavije jer ima šta da ponudi:izlete do kvarnerskih otoka, posetu rodnom mestu Nikole Tesle, Plitvička jezera, Opatija, NP Učka itd.
Ùčka je nacionalni park? Mislim da je najbolje uvesti redovitu liniju rijeka – atlanta…najviše destinacija bi se pokrilo…treba uvjeriti nekoga od prijevoznika da to uvedu…jednom dnevno kad zagreb ne može….
Hahahahahahaha, da Rijeka-Atlanta, hahahahahahahaha
Da sam ja uprava sutra bih nagovorio sve prijevoznike da lete u Rijeku i prestigli bi sve aerodrome za mjesec dana…
Jel prijevoznike je tako lako nagovoriti. Samo čekaju da ih dođete nagovoriti i odmah nahrupe.
@anon 18:54
I ja bih “nagovorio”, samo sa manje sarkazma…
Zasto ne, samo im objasnimo zasto bi trebali letjeti, pa zar nije lijepo da oni imaju više destinacija na koje lete? Oni sigurno ne vide ono sto mi vidimo lokalno ovdje…Toliko predivnog mora i sunca…
Ancona nije letila 2024.
Trebala bi Croatia jedan A220 smjestiti u Rijeku i zaposliti avion ali to su puste zelje.
To nema nikakvog smisla.
Zašto ne? Uspostavili bi linije za: Beč, Basel, Varšavu, Prag, Zurich, Milano, Pariz.
Ok, za neke aerodrome malo teže jer CA uopće nema slotova, ali linije bi prolazile.
Nema baš nikakvog smisla. Sezonska baza je nonsens, poglaviti za legacy sa jednim avionom. A u Rijeci nema prometa sveukupno za jedan avio, a kamoli da jedna kompanija ima baziran avion.
Što je prije kokoš ili jaje? Nema prometa ili nema potraznje jer ako ima potražnje zakaj ne bi netko stavio avion tamo? Ako nema potražnje što onda?
Čovječe sezonske baze nemaju smisla ni u Dubrovniku i Zadru, a kamoli u Rijeci.
Ja sam pred desetak godina predlagao aerodromu da napravi deal s Trade Airom, da lokalna zajednica osnuje kompaniju koja bi u suradnji s TZ radila komercijalu i marketing a da TDR bazira jedan Fokker 100 u RJK i da se počmu letjeti London, Amsterdam, Paris, Warsaw, Kiev, Prag, Moskva, Madrid, Dubrovnik, Beograd i Skopje. Naravno da se nitko nije htio prihvatiti tog posla. Joj što volim ovaj režim, plaća ide a ja ležim. PIR
Bazirati jedan F100 u Rijeci? Za koga? Za koje putnike?
Kompanija? Marketing? Komercijala? Suradnja s TZ? To niste uspjeli pročitat, je tako? Za odredišta za koja u to doba nitko nije letio. Za turiste. Iseljenike. Pomorce. Poslovne ljude. One koji danas lete iz Trsta, Zagreba, Pule, Venecije, Treviza, Ljubljane, Zadra…
Za te putnike
Ma kajgot. Vi bi bazirali jedan avion na aerodromu koji nema ni 150.000 putnika. Svašta.
Fale tu još par linija koje bi bile siguran sam izvodljive. Pre svega bi se trebalo posvetiti gore Skandinaviji, Britaniji, Berlin, Prag, Varšava, Pariz itd itd. 5,6 još linija bi taman leglo fino. I Er Srbija bi trebalo da leti mnogo duže od 3 meseca. Već početkom Maja, ako ne i ranije, do kraja oktobra. Ionako će im ATR -ovi stajati u Beogradu u oktobru.