analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Aerodrom Tirana
Prošlih pet godina Tirana je abnormalno narasla. Od 2018. do 2023. aerodrom je narastao sa 2,9 na čak 7,3 milijuna putnika, što je povećanje od 152%. Treba uzeti u obzir i činjenicu da su u to vrijeme bile i dvije Covida-19 godine (2020. i 2021.) kada je Tirana imala manje putnika nego 2018. i bitno manje nego 2019. No, aerodrom se najbrže oporavljao od svih aerodroma Europe u Covidu-19, te je bio uvijek broj 1 po oporavku. Već 2022. preskočio je brojke iz 2019. i to za skoro 2 milijuna putnika, da bi prošle godine došao na bajkovitih 7.257.662 putnika.
Koji je razlog ovako velikog rasta Tirane? Wizz Air koji je prve avione bazirao još u vrhuncu Covida-19, tj. u VII. mjesecu 2020. Danas kompanija, tri i pol godine kasnije ima 11 aviona baziranih u Tirani, te leti na čak 51 liniju. Uz to od XI. mjeseca 2023. letove je krenuo i Ryanair. Kompanija trenutno leti 17 linija. U XI. mjesecu Tirana se po broju putnika ekstremno približila Beogradu (razlika je bila neznatna), da bi u XII. mjesecu Tirana imala više putnika od Beograda. U I. mjesecu Tirana je imala čak 55.698 putnika više od Beograda.
Kakva će biti ova godina za Tiranu? Ona će i dalje vrtoglavo rasti. Albawings je imao bazirana 3 aviona i letjela je 6 linija i sve ih je zatvorila. I Air Albania je smanjila broj linija sa 8 na samo 3. No, ove kompanije su istinski imale ekstremno mali postotak u broju putnika Tirane, pa se isto i neće puno reflektirati na brojke.
No, ostale kompanije imaju ogromne planove. Nove linije iduće godine ima Aegean (Rhodes), airBaltic (Riga), Iberia (Madrid), Pegasus (Antalia), Smartwings (Katowice i Wroclaw), SunExpress (Izmir), Transavia (Amsterdam i Lyon), te Tunisair (Tunis). Istovremeno Wizz Air otvara 2 nove linije, dok ih Ryanair otvara čak 7. Ovo znači nevjerojatnih 19 novih linija ove godine. Od toga LCC imaju čak 14 novih linija, a znamo li da oni imaju ogromne avione i ekstremno velik load faktor to znači brdo novih putnika u Tirani. Konačno vrlo velik broj kompanija sa postojećim linijama će iduće godine povećati broj frekvencija i kapacitete za Tiranu. Stoga će iduća godina biti i te kako dobra za Tiranu, povećanje će i ponovo biti ogromno, a Tirana će preskočiti niz aerodroma u svojoj okolici.
Sada smo izveli temu izvan zrakoplovstva, ali bio sam prošle godine u Bondsteelu na Kosovu kao elitni vojnik iz Hrvatskih formatija. Imali smo dozvolu da izađemo u grad i iznenadili smo se kako ljudi tamo dolje žive. Albanci su previše odmakli sa svojim standardom. Njihov voznipark je među najboljima u regiji, mnogo novih automobila. Cestovna mreža povezana je s novim autocestama, čistim gradovima, ugodnim restoranima itd. Možete otići dolje i vidjeti ovo sami.
Povećanje broja putnika sa aerodroma u Tirani direktno vezano sa liberalizacijom Albanaca .
sa Kosova.Sad svi oni idu u Evropu preko Tirane.
Ne moraju preko Tirane, imaju connection sa svim zemljama EU i preko Pr. Ali da znate da iz Srbije ide na zapad godiŝnje jedan mali grad od 30 tisuća ljudi. Srbija ima najveću migraciju na Balkanu od čitavih 2 milj. Svi ti ljudi dolaze u Bg da provode odmor, ali i da poprave zube i frizuru.
Oj Bože koja ljubomora oko uspjeha Tirane je za nevjerovati. Srbi joŝ uvjek ne mogu shvatiti da se u Albaniji i ma Kosovu živi bolje nego ikada u njihovoj istoriji, a i bolje nego danas u viŝim gradovima u Srbiji. U Srbiji je samo Bg uredjivan donekle, pogledajte u unutraŝnjosti koja beda živi tamo.
U Albaniji i Kosovu se živi bolje nego u većim gradovima u Srbiji? Nazdravlje! Toliko se dobro živi da se iseljuju više nego ikada u njihovoj istoriji, reč je o desetinama hiljada ljudi godišnje
Nemate vi pojma gosn Hrvat koliko je lose i na Kosovu i u Albaniji.
Ako je broj putnika merilo onda se u Pristini zivi bolje nego u Zagrebu.
Koji nonsens!
Kad smo već kod Tirane, Air Serbia krpi raspored posle raskida sa Maratonom kako stigne i s čim stigne. Danas JU212 za Tiranu leti A320 sa 23 putnika a vraća se sa pedesetak putnika. To je trebalo da leti Embraer a sada Air Serbia ubacuje šta ima. Posle Tirane isti avion ide za Cirih sa 180 putnika.
To bu koštalo.
Bolje da otkazu let po vama?
Ne, ali to bu koštalo.
Tirana će ove godine sigurno preskočiti Beograd
Mislite?
Albanija je zakon za sve
Tirana januar 2024 preko 650.000 putnika, skoro 100.000 vise od Beograda.
Izvor – aerodrom Tirana
Tirana je u januaru imala 625 hiljada putnika, ne govorite istinu
Što je i dalje skoro 60.000 putnika više od Beograda.
Što je daleko od “skoro 100.000”
Pa 40.000 razlike nije malo.
Nije.
Albanija jako razvija turizam i shvatili su da im aviosaobracaj (željeznički, drumski im je nikakav) jedino efikasno i brzo moze dovesti turiste. Jedino tako se mogu povezati sa svijetom. U poslednjih par godina sam čuo mnoga pozitivna iskustva, od gostoprimstva, hrane, mora, hotela i drugog smjestaj i cijena. Za nisku cijenu kvalitetan godišnji odmor a ima mnogo šta da se vidi.
Ali kao sto uvijek kazem, nije mnogo teško napuniti aerodrom kad su u pitanju primorski aerodromi i kad postoji potražnja za smočiti noge i pozadinu u slanu vodu, glavu na sunce i mozak na ispašu. 🤣
Treba kontinentalni aerodrom napuniti koji nema morske divote. LP
Ja sam zadnja dva godišnja bio u Albaniji. Nije loše, vrlo je jeftino, ali daleko je to od onog standarda na koji smo navikli. Jako daleko. Budite sigurni da više tamo ići neću.
No, u pravu ste. Oni su shvatili da jedino i samo avionima mogu povezati svoje turističke resorte sa Europom. Nažalost.
Zasto necete? Rekli ste da je tamo odlicno!
Nisam rekao da je odlično.
Pa zasto ste onda dva puta isli?
Nije mi žao što sam išao. Ali više neću.
A što vam je smetalo tamo? Meni su Vlora, Saranda i Ksamil jako lijepi i dosta je ugodan doživljaj. Može se poraditi na nekim manirima u ugostiteljstvu, ali sve u svemu, ima dosta gorih mjesta i u Hrvatskoj i u Crnoj Gori.
Zato ne ljetujem u Hrvatskoj i Crnoj Gori (uz izuzetak Splendida u Budivi).
Svako ko ima bar malo mozga I razume se u osnovnu mathemiku taj moze da razume da zemlja I grad sa tako malo ljudi ne moze da ostvari tako velike brojke. Apsolutno isto vazi I za Pristinski aerodrom…. Sve same nestine I izmisljotine koje propagira sluzba putem ovog portala. Da se Vlasi ne dosete.
Što želite reči da su im brojke falsificirane i neistinite?
OK, ako je to tako kako onda objašnjavate Island koji ima 7 puta manje stanovnika i putnika kao i Tirana. Kako objašnjavate Einhoven koji je bitno manji, a ima skoro isto putnika. A Rigu, Nantes, Maltu, Basel, Heraklion, Charleroi, Faro, Bristol… koji imaju isto ili više putnika?
Brojke su naravno falsificirane dapace? Ja to nisam rekao. To Vi tvrdite.
Ne znam za druge aerodrome koje ste naveli Ali sigurno znam da Tirana uz sve turiste ovoga sveta ne moze da se dobaci do vise od 7 miliona putnika sve da dube na glavi udarajuc se po stomaku istovremeno.
Prijatno!
Ja tvrdim da su brojke falsificirane? Svašta pišete. Stvarno svašta.
Tvrdite da Tirana ne može imati 7 milijuna putnika, a ove godine su imali 7,2 milijuna? Kako to?
Island – ima tranzit, ima značajno veći standard
Eindhoven – usporedba Nizozemskog standarda i Albanije, kako ste se uopće sjetili.
Riga – ima svoju itekako razvijenu kompaniju i bolji standard
Nantes – pogledati pod Eindhoven
Malta – odavno razvijena destinacija i ekonomski jača X puta
Basel – opet pogledati pod Eindhoven
Heraklion – svjetski poznata destinacija i otok u globalno poznate države razvijen turistički već desetljećima
Charleroi, Faro, Bristol— sami nastavite, vidite gdje ovo vodi.
Island – istina, ali je 7 puta manji od Podgorice
Eidhoven – da veći je standard ali je gravitirajuća zona daleko manja, neupsoredivo manja
Riga – super razvijena kompanija i bolji standard ali manja država i još dva aerodroma
Heraklion – a Tirana se ne razvija turistički?
i svi ostali isti odgovor.
U Albaniju dolazi dijaspora koji ima daleko viši standart i ima novaca. Dolaze i turisti koji imaju novaca. Dakle, po čemu se onda Tirana razlikuje od Eindhovena, Rige, Nantesa, Malte…?
Reli ste da malo tržište ne može razviti ogroman promet, eto ja sam vam dokazao da može.
To sam ja već spomenuo za Prištinu sa se iznose lažne brojke, i potpuno se slažem sa vašom izjavom i za Tiranu.
Kako može neki aerodrom iznositi lažne brojke? I ako je to istina možemo li sumnjati i u brojke drugih aerodroma poput Beograda, Sarajeva, Skopja, Podgorice? Čak i onih u EU poput Zagreba, Ljubljane, Splita…?
Apsolutno dragi moj…. ovo sto se ovde iznosi je klasicni mind control.
Zamisli regiju koja ima manje od million siromasnih ljudi I oni naprave 3 miliona letova. Ili drzava koja ima manje od 3 miliona siromasnih ljudi I oni naprave 7.2 miliona letova. Nece biti… podatci su lazirani. Ko je lazirao to nije bitno niti me interesuje.
Svašta. Ali doslovce svašta pišete.
Svatko tko ima bar malo mozga i razumije se u osnovnu matematiku/tematiku (odlučite se što od toga jer riječ “mathemika” ne postoji), taj može razumijeti da zemlja i grad sa tako malo ljudi može ostvariti tako velike brojke. Primjer: Singapur ima oko 5,5 milijuna stanovnika a kroz Changi prođe godišnje oko 60 milijuna putnika. Za vaše ograničeno sendvičarsko-botovsko znanje: Singapur je grad-država u Aziji a Changi je ime aerodroma u tom gradu. I molim vas samo za pojašnjenje: na koju to “službu koja propagira putem ovog portala” točno mislite?
Je i mene interesira koja je to služba? Hahahahaha, koji likovi.
Pa tvoja sluzba Sine za koju radis I od koje se izdrzavas. Prosto ko pasulj…
Ja radim za neku službu? I od nje se izdržavam? Ste vi čovječe normalni?
I još jednom mi se obratite sa “ti” pa ćete dobiti ban.
Sine, Singapur je tako los primer za uporediti sa, Tiranom. Prema tome ostavi se Singapura, babe I zabe se ne sabiraju. A Matematika… cuo si za nju, jel tako…. Matematika je posve prosta 400 000 ljudi u Tirani zajedno sa babama u maramama i manje od 3 miliona u celoj Albaniji I svim turistima ovoga sveta ne moze napravi ti 7.2 M da jebe oca. Kapiras sada da je Matematika prosta….
Ja ne mogu vjerovati da netko smatra da Tirana falsificira brojeve, ali da istovremeno svi drugi to ne rade.
Значи сви лажу? Занимљиво 🙂
Др Хаус, али овог пута за авиоиндустрију!
Ja nisam rekao da itko laže.
Ne mogu ni ja, pa postoje izvještaji ovih kompanija koje lete za TIA, osim ako ne mislite da je Edi Rama uzeo Wizz Air pod svoju šapu i naređuje im koje brojke da računaju.
Zašto Albanija s jednim aerodromom u državi (TIA) koja je apsolutni hit svakog živog travel portala 2023. uz Uzbekistan ne bi imala 7M putnika.
Kao prvo, nas dvojica se ne poznajemo pa stoga niti smo na “ti”, niti smo na “sine”. Sve ostalo neću komentirati jer iz vas jednostavno izvire mržnja prema svemu albanskome, pogotovo ako je uspješnije od srpskoga…
Dajte molim vas, poredite Singapur koji je svetski poslovni centar sa jednom siromašnom Albanijom. Ne ulazim u brojke jer ne znam ali Singapur baš nije ni za kakvo poređenje. Pogotovo što je on veliki tranzit za Australiju
Ja ne uspoređujemo TIA i SIN, ja samo navodim kao primjer da SIN sa svojih 5,5 milijuna stanovnika ima 60 milijuna putnika. Dajte na TIA samo 15% toga prometa, i eto vam brojke od 9 milijuna putnika. I ne podcijenjujte albansku dijasporu: ima ih svugdje po svijetu, jako su vezani uz domovinu i uz to su još mogu i priuštiti letove za Albaniju/Kosovo. Puno njih i nekoliko puta godišnje.
Prošlog smo ljeta moja obitelj i ja letjeli u Antaliju, ali smo imali presjedanje u Prištini, gdje smo čekali 2 sata na sljedeći let. Mogli smo vidjeti da svakih 10 minuta zrakoplovi slijeću ili odlijeću. Promet je bio gust, ali siguran i dobar. Tako da brojke o varanju nisu točne.
Kako komšije komentiraju da je Tirana ispred Beograda? Sjećam da su se svojevremeno ismijavali što je Tirana ispred Zagreba.
Da i te kako su ismijavali. Sad su nešto šutljivi. Kako to?
Činjenica je da su komentari na ovom portalu uvek odisali “nepristrašnošću” kako šarenolike publike tako i poštovanog uredništva.
To je samo jedan mesec – tako kaze autor kad mu se pomene da je PRN ispred ZAG.
Nije to su već dva mjeseca i treći gdje je promet bio jednak.
Daleko je to od bilo kakvog trenda.
A jel? Ajde vidjet ćemo idućih mjeseci.
Ali kako to da je Tirana ispred vas?
Ni Tirana ni Priština nisu ni ispred Zagreba i Beograda. Broj pax ne znači ništa kad su im veze sa glavnim hubovima jedna teška nula, sve izuzev Istanbula. A vi sad možete opet lijepiti puste lažne milijue pax koje su izbacili u Albaniji i Prištini, ali kad bi išao bile gdje putovati, radije bi bio stanovnik Zagreba ili Beograda nego Tirane ili Prištine.
Tirana ima vezu samo sa Istanbulom? Se vama jako pogoršalo? Tirana ima redovne letove za Atenu, Paris, Beograd, Beč, London, Cologne, Dusseldorf, Stuttgart, Dubai, Ryadh, Jeddah, Madrid, Rim, Kuvajt, Varšavu, Frankfurt, Minhen, Copenhagen, Oslo, Bukurešt, Budimpeštu, Stockholm, Prag, Zurich, Amsterdam, Brussels…
Ono baš ste ga provalili.
Ok, možda neke stvari trebam dodatno pojasniti. Imaju oni veze na te hubove, ali izueztno malo letova sa legacy prijevoznicima koji se vežu na konekcije u usporedbi sa Zagrebom i Beogradom.
Jedno je imati AirFrance, KLM, Lufthansu, British i Croatia Airlines sa po 2,3 dnevna leta na hub koji ima mnoge konekcije, a drugo je kad te wizz ili Ryanair dobace na hub bez ikakve konekcije na žnj terminal pa se snađi druže.
Tirana ima malo letova? Jel se vi šalite?
Bio sam prilično jasan da imaju malo letova na GLAVNE hubove a pogotovo malo ako gledamo LEGACY prijevoznike. Bacimo pogled na letove u 3 mj (promatrani period 3.3-10.3)
FRA – 14 tjednih letova, LH
MUC – 0 letova
CDG – 0 letova
AMS – 2 tjedna leta Transavia, ne KLM!
LHR – 4 tjedna leta BA
IST – 14 tjednih letova ZB, be TK!
DXB – 3 tjedna leta FZ
DOH – 0 letova
WAW – 7 tjednih letova, LOT 5 + wizz 2
VIE – 12 tjednih letova, OS+ wizz
MAD – 3 tjedna leta, wizz
FCO – 23 tjedna leta, wizz 70%, ITA 30%
ZRH – 5 tjednih letova, LX
Izuzev FCO, prema svim ostalim relevantnijim hubovima iz ovog dijela Europe, Tirana ima daleko manje letova i slabiju povezanost nego ZAG i BEG. A vi sad možete slobodno okreati kontekst na veći broj pax prema sekundarnim i tercijarnim bauštela aerodromima sa ULCC prijevoznicima gdje se pumpaju pax.
Kao što vidimo masa toga nije puno manja nego ZAG i BEG, neki su i veći. E sad tome dodajte još 80 linija Ryanaira i Wizz Aira…
Kao što vidimo s obzirom na ZAG,jedino imaju više letova prema MAD I FCO, dok je IST jednak. Sve ostalo je jači ZAG,Ima više prema FRA, MUC, CDG, AMS,LHR,DXB, DOH, WAW, VIE i ZRH. Tako da je upravo suprotno od toga što ste napisali, masa toga je debelo debelo ispod ZAG.
I sad dodajte na to Rynair i Wizz Air
Vi zaboravljate da su glavni putnici i na PRN i na TIA uglavnom dijaspora koja leti P2P. Ono što dođe sa dalekih destinacija ima dobre veze: cijela Australija za EK za DXB pa dalje na FZ za TIA a sa zapadne hemisfere preko FRA, ZRH i VIE sa Star-om te preko LHR sa Oneworld.
Slažem se sa vama. Živim u Crnoj Gori i uglavnom tražim letove iz Tirane za Evropu, daleko su jeftinije karte iz Tirane nego recimo iz Podgorice. Autoput do Tirane je dobar, parking pored aerodroma za 3€ dnevno, svakako se isplati putovati iz tog grada. Agencije u CG takođe nude aranzmane sa polaskom iz ovog grada, a ja se pitam zbog cega?
To svakako nije dobro.
Mi imamo devet zračnih luka. Neusporedivo.
Свака им част.
Они су у Отвореном Балкану што одговора Србији!
WIZZ je linije iz Ohrida za Milano, London, Basel i Malme prebacio na Tiranu. Ohrid nije neka konkurencija, ali je fakat da je izgubio ove linije zbog Tirane. Na tim linijama iz Ohrida bilo je dosta putnika iz Albanije. Sada ima dosta putnika iz jugozapadne Makedonije koji putuju preko Tirane.
Ima smisla.
На пример кога ће то Тирана прескочити у својој околици ?…
Već je preskočila Solun, Rodos, Sofiju. Na dobrom je putu da toga bude još u doglednoj budućnosti. Ako se nastavi trend kakav je vidljiv zadnjih tri mjeseca, onda će preskočiti i Beograd. Naravno, puno je prerano o tome govoriti.
Ja mislim da Tirana u 01/2024 ima gotovo 85.000 putnika više od Beograda.
Tirana: 652.270 putnika
Beograd: 569.572 putnika
Koliko ja znam Tirana ima 625.270 u I. mjesecu.
Alen Šćuric
Author
Odgovori gti150
23.02.2024. 14:18
Koliko ja znam Tirana ima 625.270 u I. mjesecu.
————————————————————————————-
https://i.postimg.cc/GpSYzDmp/tirana.jpg
Greška je na njihovom promo materijalu. 625 su zamijenili sa 652…..
Vaše je ispravno.
Ok, thanks.
Bravo za Tiranu. Prešli Beograd. Bravo. Pitanje je da li će Split preči Zagreb i kada će?
Kako sada stvari stoje neće. Split je imao jako loše brojke u I. mjesecu, debelo ispod 2019. Zagreb je imao debelo iznad. Razlika između Splita i Zagreba se ozbiljno povećava iz godine u godinu.
Impresivan rast, nema sta. Zanimljivo je da jos uvek nemaju ni jedan finger, nadam se da je nesto u planu, jer i sama zgrada (dogradjena) je knap za ovoliki broj putnika.
Šire oni zgradu konstantno.
Nikad nismo videli ranije ovde analize Sofije, Bukuresta, Budimpeste, Beca…jer ne spadaju u ex Yu region.
Zanimljivo je da Tirana odjednom tu spada.
Nije istina. Bile su te analize na zamaaero. Evo vam primjer:
https://zamaaero.com/11/06/2022/analize/17600/
https://zamaaero.com/18/01/2022/analize/kolumna-alena-scurica-zasto-madarska-zeli-svoj-aerodrom-nazad/
Smeta ti uspeh Tirane, da je sadržaj iznosio negativan trend, sigurno da bi ti se dopadao.
Ma jeste, evo sav sam se uplasio.
Ne nego covek citira autora
???
Tirana radi dobar posao. Veoma brzo će poklopiti Podgoricu (na žalost). Skoro sam letio prvi put iz Tirane i pozitivno iznenađenje je bilo potpuno. Imaju dosta toga što je potrebno da privuku putnike iz regiona, mnogo sigurnog parking prostora, dobre putne komunikacije sa regionom, relativno jeftine i dobre hotele oko aerodroma. o avio linijama neću komentarisati. Terminal, takođe maksimalno funkcionalan i na odlasku i na dolasku, dosta prostora za provesti vrijeme na čekanju i jako brz izlaz nakon leta. U suštini bez mnogo filozofije, lažnog sjaja i nabjeđenog značaja, postaju jedan od habova regiona. Srećno
Hub ne postaje jel nema konekcije. Ali da postaje važan aerodrom to je neosporno.
@Ljubitelj avijacije iz Crne Gore
Sve, sve, ali reći da Albanija ima dobre komunikacije sa regionom je smešno. ALB nema nijednu železničku vezu sa okruženjem, čak i pruga Podgorica-Skadar se odavno ne koristi, nema putničkih vozova između Albanije i CG, a to je jedina pruga u Albaniji….
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Railway_map_of_Albania.png
Što se tiče puteva, imaju jedan autoput prema Kosovu koji je izgrađen pre 10-ak godina, sve ostalo su magistrale koje su mestimično obnovljene i pokrpljene, mestimično su klasičan horor, a ponegde uopšte nema asfalta na lokalnim i regionalnim putevima, pogotovo u istočnoj Albaniji, u prigraničnom području prema Makedoniji.
Sve u svemu, aerodrom Tirana nema potencijal da “krade putnike” od Podgorice i Skoplja, eventualno bi mogli da kraduckaju putnike od Prištine, samo zato što postoji autoput između dva grada, mada ni to nije mala razdaljina, nekih 250 km. Pitanje koliko se nekome iz Prištine isplati da ide čak u Tiranu, da bi uštedeo 50 evra na avionskoj karti….
200 km kroz Albaniju sam vozio 7 sati. Ceste su čisti horor.
Tirana i te kako krade putnike Podgorici. I te kako. Pa to je priznao i management Podgorice.
Iz Podgorice itekako putuju u Tiranu na let, ne znam u kolikim brojevima, ali to se već događa. To je 2h puta, ništa posebno. Da, jeste njihova infrastruktura slaba ali i to se menja. Ove rezultate ostvaruju na GDP-u koji je 3x manji od srpskog i sa platama koje su gotovo duplo manje, ali te razlike se smanjuju. Imaju veliki potencijal za rast jer je nivo razvijenosti mali.
Što se tiče aerodroma, oni nude destinacije koje se ne nude nigde oko njih – sa Kosova nije jednostavno stići recimo do Italije, a iz Tirane se nudi dosta letova za različite italijanske gradove, a svi znamo koliko je to značajno tržište za jadranske i balkanske zemlje.
Da masa ljudi iz Crne Gore putuje preko Tirane.
Dva sata? Teško. Ako imate sreće i nije špica onda je tri sata. U top ljetnoj sezoni je najmanje pet sati.
Mislim da niste u pravu. Put Bozaj – Tirana je odličan, dio je autoput ali ostatak je solidna magistrala. Tirana, prema Kosovu je autoput, Tirana prema Ohridu je pola autoput a ostatak solidna magistrala, prema Grčkoj je dio autoput i također solidna magistrala. Tačno je da nema konekcije vozom ali ko putuje vozom i u Srbiji osim BG-NS.
Ceste u Albaniji su katastrofa. Ali istinska tragedija. Daleko najlošije u Europi. Cesta prema Crnoj Gori ima ravno 18 km autoputa i za 200 km vam treba 5 do 7 sati. Ona prema Beratu je samo jako mali dio nešto što nije ni autoput nego brža magistrala sa 4 trake. Cesta između Drača i Tirane je magistrala sa 4 trake, katastrofalnim izlazima i u još gorem stanju.
Mislim da bi bilo potrebno ispratiti ovaj “rat” aviokompanija, i analizirati njegov doprinos i posledice po aerodrom i njegov uticaj na ostale aviokompanije u Tirani.
Pa evidentno je rat Ryanaira i Wizz Aira. Ali gdje nije? Ista stvar je i u Sofiji, Bukureštu, Budimpešti, Beču, Veneciji, Milanu, Rimu…
“a znamo li da oni imaju ogromne avione i ekstremno velik load faktor to znači brdo novih putnika u Tirani”
Ne pune se avioni sami od sebe zato jer su veliki i jer ih leti neka kompanija, nego to netko treba i platiti. Pitanje do koje mjere će relativno siromašno tržište podnijeti takav rast, ne znači otvaranje pustih sbvencioniranih linija da će iste biti isplative i da se neće zatvoriti kad presuši subvencija. S obzirom kako se stvari događaju u Albaniji i sa planiranim nacionalnim prijevoznikom, neće ni od ovoga biti dugog vijeka. Opere se lova i adio.
Za sada bogami rastu i putnika ima.
Ima putnika ali pod kojim LFom? Naravno da će biti putnika kad otvoriš liniju,ali dalek je put do break evena. Ja još uvijek smatram da toliko broj sjedala nema veze sa realnim stanjem u Tirani i da će se kroz 1,2 god itekako vidjeti reset na tvorničke postavke.
Tako su ambiciozno krenuli i sa nacionalnom kompanijom,pa će se i to skoro pa ugasiti. Pa smo slušali o velikom uspjehu FlyDubaia u Tirani prvu god dok su išli popusti i veći broj letova. Kad ono danas jedva 3 tjedna leta,bliže otkazivanju linije nego pojačanju.
Činjenica je da se i dalje otvara brdo novih linija, da broj putnika opako raste.
Bas to. Za sad.
Bilo je i u Sofiji pa su sad ispod Beograda.
Nije Sofija nešto opako pala, upravo suprotno. Samo je Beograd radi enormne ekspanzije Air Serbie abnormlano porastao. Da ta ekpanzija nije toliko enormno velika, da nema povećanja od 100% linija u svije godine, Beograd bi i sa značajnim rastom bio još bitno ispod Sofije. Vidjet ćemo kako će se stvari razvijati dalje i hoće li Air Serbia moći nastaviti ovu ekspanziju. Eto ove godine vidimo da je ekspanzija skromna i da ima više ukinutih linija nego otvorenih. Dakle skor je negativan.
JU je u BEG pala na ispod 50% sto znaci da je rast putnika organski posto su ga generirale i strane avio kompanije.
Da nema ovo da nema ono, ali ima.
Kao sto bi i ZAG bio katastrofa da nema FR.
Da bio bi. Nesporno, no Beograd ipak generira putnike iz 100% povećanja linija i 90% povećanja flote.
Kakvo crno pranje love. Albanija je specificna jer se nalazi “dole u cosku” – do nje ne vode putevi i ove avionske linije su prakticno ono sto su u Srbiji npr autobusi iz Negotina, Pozarevca, itd. Gomile ljudi koji rade napolju (i koji imaju novac za karte), putuju kuci i nazad novoj kuci na posao. Ako se pogleda struktura linija, to je jasno. Dodatno, sve vise turista otkriva Albaniju tako da broj putnika raste i po tom osnovu. Sve u svemu, win win situacija.
Upravo tako. Zamaaero je o tome već pisao.
Ma kakvi, nije uopće pranje love. Ako to mislite onda ste naivni do krajnjih granica.
Nevjerojatno. Čim netko drugi raste odmah je pranje love, enormne subvencije, neka muljaža. Kada raste Beograd sve je legalno, legitimno, to stvara ogroman profit nacionalnoj kompaniji…
Da li je ovo odrzivo? Zar W6 nije neke linije vec ukinuo
Wizz Air je i prošle godine imao brdo novih linija, a imat će novih linija i ove godine.
Naravno da nije.
Da nije. Otvorio je značajan broj novih linija prošle godine, a otvara ih i ove.
Nije sporan rast Tirane, vrlo verovatno će ove godine i preskočiti Beograd po broju putnika, ali je pitanje šta će biti i ko će generisati rast nakon što se završi rat Wizza i Ryana, koji su u međuvremenu potukli obe albanske kompanije i doveli ih na prosjačke štapove
A taj rat staje u Sofiji, Bukureštu, Budimpešti, Beču, Veneciji, Milanu, Rimu? Ne, već godinama traje i trajat će i dalje.
Ne staje, ali se na primer u Sofiji primetno stišao, toliko da ju je Beograd ponovo prestigao
Nije se stišao. Samo je Beograd abnormalno skočio radi ekspanzije Air Serbie.
Netacno. JU ima 50% udeo na aerodromu Tako da rast nije samo zbog njih.
Pobogu, JU je povećala broj linija za 100%. Što je tu sporno?
U Rigi je stao I W6 se povukao.
Da je. No, jako je puno aerodroma gdje se i dalje opako kolju.
Sanse da Tirana prestigne Beograd po broju putnika su ravne nuli.
Vi znate da Tirana već dva mjeseca (od kada je došao Ryanair) ima bitno više putnika od Beograda. A taj efekt će tek krenuti od IV. mjeseca. Uz to ima 19 novih lnija, od čega 14 LCC.
Мораћу да те разочарам… Београд неће прескочити ни ове године нити било које друге године у будућности… Хоћеш у опкладу Босанац ?…
Iz čega to zakljčujujete? Beograd ima 4 slabe nove linije ove godine, Tirana ima 19 jakih novih linija ove godine. Tirana ima u I. mjesecu 10% više putnika nego Beograd.
Mnoge linije iz TIA su ukinute.
Ma koje to?
Alene,
Bilo bi korisno uraditi analizu kapaciteta – sada bi trebalo da je definisan red letenja?
Bilo bi lepo da ste u pravu ali se ja ne bih baš kladio. Pozdrav od rođenog Beograđanina
Ni ja.