Iako je linija Air Serbie New York-Beograd u 2024. imala više letova nego u 2023. ipak je u prvih devet mjeseci ostvarila 8,2% manje putnika. Ovo nikako nije dobro. Kao što znamo Air Serbia je od XII. mjeseca 2024. porezala broj polazaka na ovoj liniji na 2 tjedno, umjesto 3 koliko je imala prošle zime, a jednako tako je od I. mjeseca porezala i Chicago na 1 let tjedno umjesto 2 koliko je imala prošle zime.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Air Serbia
A koliko je tacno putnika na liniji bilo u 2023 a koliko u 2024 ?
Letim sa AirSerbia najmanje 2x godisnje za Bgd I nemam nikakve primedbe na uslugu sasvim zadovoljna. Avioni jesu stariji što se tiče izgleda i tehnologije ali mi to nimalo ne smeta. Hrana još uvek OK. Letim dosta i drugim kompanijama po USA tako da primedbe koje se ovde iznose mogu se primeniti na sve druge kompanije. Pozitivnija iskustva imam sa Air Serbia nego recimo American Airlines or United koje smatram blagim užasom.
Ер Србија је много изгубила због хаоса са кашњењима, дакле због неспособности аеродрома и својих партократа. Путници их у осетној мери избегаваји.
Што се мене тиче, само фирму у којој сваки грађанин на фер тестирању може да добије радни место, могу сматрати нашом националном компанијом.
Još uvijek imaju bitno više putnika nego 2023. stoga argument ne stoji.
Svi Vučićevi baloni od sapunice polako pucaju, baš kao što se i njegova vladavina bliži kraju.
Navijati da Vučić padne je normalno, ali navijati da zajedno s njim propadne prva i jedina verzija nacionalne aviokompanije koja ima nekog smisla je suludo.
Stoji.
Kao kad sauron izgubi prsten pa se sve sto je stvorio pretvori u prah
Mene interesuje, ako nije problem, koliko će letova iz Beograda biti nedeljno za severnoamerički kontinent? Zanimaju me sa o direktni letovi. Hvala
U kom periodu godine?
Jednostavno severno americko trziste je zahtevno i razmazeno zbog obilate konkurencije i ne prolazi improvizacija i fuseraj kojim se Air Srbija neretko koristi. Karte nisu jeftine a s druge strane usluga je u avionu sve losija, avioni su u dosta losem stanju (i Tesla i Pupin su zastareli) i malte ne svaki let kasni tako da ko se opece jednom ne ide vise na varijantu Air Srbije i trazi neku drugu kombinaciju pa makar platio i malo vise. Iskreno jedini plus Er Srbije su direktan let i to sto daju po 2 komada prtljaga a ostalo je sve losije u odnosu na konkurenciju (TK, LH group, AF/KL). CEO mesecima prica o poboljsanju kvaliteta ali nista konkretno se ne ostvaruje i ne desava. Dok ne se ne srede i ne poboljsaju servis i redovnost nada o porastu putnika je samo prazna prica.
Nažalost.
Par poznatih stranih jutjubera je snimalo let BEG-JFK i svaki je rekao da je sve u svemu usluga dobra. Čak je jedan snimao i biznis klasu dok je još letio YU-ARA i rekao je da je to bio jedan od najboljih transatlantskih servisa, a posebno je bio oduševljen hranom. Naravno da ima nedostataka, ali ništa što bi nas natjeralo da ne letimo više Air Serbiom.
Bome tona iskustava koji se prenose društvenim mrežama, pa i ovim portalom govori drugačije.
Zvucite kao navijac ali cinjenice vas demantuju a posledica su haosa sa aerodromskom sluzbom od leta 2023 kada je vladao potpuni haos sa letovima a eto ti isti putnici su 2024 nasli druga resenja te otuda 8% manje putnika. Dajte jednom da se realno pogledamo u ogledalce pa da vidimo gde smo a ne da trazimo stalno optavdanje u necem drugom. i aerodrom i Air Srbija nisu dorasli zadatku da se eto ne lazemo… sto ne znaci da ne mogu ali mora da se promeni ploca i pristup pa ce biti i putnika.
Stoji.
Navijač sam koji želi kompaniji sve najbolje, svjesan svih nedostataka, ali ko ih to nema? Skoro je Sam Chui snimio video o tome koliko je loš American Airlines. Ovo za poznate jutjubere je istina i lako se može provjeriti.
YU-ARA je letela ima 3 i pol godine. Od tada s se mnogo toga pogoršalo.
Tako kažu.
Ti jutuberi dobiju free ticket pa im jebl sve dobro
Pa…
A ovi sa mreža i portala sve opisuju točno i može im se vjerovati na časnu skautsku?
Nisam leteo AS za S. Ameriku, ali prednost direktnog jeta je ogromna. Briga me za ent. systeme ili hranu, samo da ne moram da idem na Frankfurt ili Minhen da hvatam konekciju (kao sto idem). Pa leti se 7-8 do NY, to je nista. Kada bi isao bas za NY nemam dilemu da bi isao sa AS.
ako se vezujete preko amsterdama ili ciriha to je obicno jako kratko i ne gubi se previse vremena a ima vise opcija dnevno od JU koja ima neke cudnovate resporede koji se mijenjanju u toku sedmice gdje gubite citav radni dan u SAD a slijecete nesto u 5 ujutro u BEG – to samo po sebi predstavlja problem ako uzimate odmor. ostali lete nocni let i BEG ste oko podneva najcesce. uz sve horor price o JU, dzaba im dva-tri YT izvjestaja gdje ih hvale (pritom je jedan nedavno u svom izvj. rekao da su kabinci odlicni u biznis klasi, ali tiranija u ekonomiji).
Da istina, jedan je to nedavno rekao.
To sto je kratko je i jako rizicno.
Ma Vrankvurt i Minken su zakon. Pitajte Jasmina. Odgovorit će čim ispije kahvu
Da im nema mega skupih letova za rusiju, firma bi bila u minusu
Ček, ček…a zašto poredite direktne JU letove sa LH gde je presedanje u Cirihu sa samo 45 min lufta?
Činjenica je da su povećali cene i da im neretko ne rade ekrani na kojima i nama bogznašta da se gleda 🙁
Meni je lično direktni let mnogo zgodniji nego cimanje sa presedanjem, a i nekako sam mirniji što se prtljaga tiče…
Jasno da je direktni let bolji.
Ne mora znaciti. Opcija sa kratkom konekcijom je cesto jeftinija, ima bolje vreme, bolju uslugu, itd…
Samo je ta linija za preko 50% putnika sa presedanjem
?
Pa preko 50% na letu BEG-JFK presjeda u BEG, tako da je gore navedeno relevantno. A ima i drugih mogučnosti putovanja- SKP-FRA-JFK.
Odakle vam taj postotak?
Moj drug koji svake godine ide Air Serbiom za NY jer je direktan let ove godine je odlučio da leti sa TK i da preseda u Ist.Razlog je zato sto je cena u ekonomskoj klasi bila jako skupa sa Air Serbiom i on je dodao još 200 evra i putovao biznis klasom sa TK.Kaze odlična konekcija i sve mu je bilo dobro.
To svakako nije dobro za JU
Moj prijatelj također svake godine na cijenu koju mu traži JU za ekonomsku klasu doda 200 eura i leti prekooceanski let u TK biznis klasi. Obično bude odmah do ovog vašeg prijatelja, pa se lijepo ispričaju i tulumare na oba segmenta.
ha, ha, ha, ha, … Bravo za komentar!!
What the hell is going on?
Koliko je putnika bilo ove, a koliko prosle godine?
Koliko je letova obavljeno?
Zagreb 30.12 prešao 4.3 milijuna putnika! Bravo Zagreb!
Bravo!
Pa znate kako, ja sam jos u aprilu napisao da moraju da promene neke stvari ako hoce da odrze tu liniju profitablilnom. Prvo cene. Dao sam tada za dve karte 1230 Eur, a opcija sa Lufthansom je bila za 980 Eur (da se razumemo isli smo Beograd – New York – Boston i nazad NY- Beograd). Druga stvar, entertainment im na par sedista nije radio. Mene je to bas frustriralo. Sta da radim devet sati ako ne radi (ne mogu da spavam)!? Treca stvar, uporno kasnjenje Air Serbia aviona iz cega proizilazi nepouzdanost. Jednostavno ljudi ne zele da gledaju u pasulj hoce li stici na destinaciju na vreme ili ne. I ne radi se ovde samo o nadoknadi troskova. Ma bas me briga sto ce mi vratiti pare ako zakasim. Zakasnio sam. Prijatelj sa kojim sam isao trci maraton i zamislite ako zakasni jedan dan koliko je to negativno za utrku. Evo, idemo mi ponovo u aprilu ali sad gledamo LH letove. Tesko da cemo ici ponovo sa Air Serbia.
Znaci poruka za management:
1. Smanjite cenu, smanjite!
2. Poboljsajte filmove i zabavu u avionu
3. Prestanite konstantno da kasnite. Prva asocijacaija na Air Serbiu je kasnjenje.
4. Povecajte vise te plate osoblju jer je dosta njih neljubazno. A sve je uzrokovano mailm platama.
Hvala puno za komentar, vrlo je racionalan.
Slažem se sve, osim ovo za neljubaznost osoblja. Nikad, ali nikad to kod Air Serbie nisam vidio.
Moram priznati da niti ja.
Letos sam ja jednom prilikom napisao ime i prezime stjuardese na letu NY-BGD koja je bila izricito i bez razloga neljubazna. Nikad to ne krijem. Pokusacu sad da nadjem u arhivi ovde pa cu kopirati moj komentar.
BGD? Predumijevam da mislite na BEG?
Ja sam vidio u Jatu (ne JAT-u). Otkako su postali Air Serbia, svaki su puta bili ljubazni ili u najmanju ruku profesionalni bez odlaska ispod ili iznad pro crte.
Slazem se
ja bih ipak stavio kasnjenje kao najgori aspekt JU generalno pa sve drugo. cijene su to sto jesu, pogotovo jer ipak ne presjedate.
Čikago je sigurno uzeo deo putnika. Ne kazem da je svih 8% ali bar 5%.
Chicago se ne leti od jučer, zar ne?
Leti se od maja 2023. godine
Pa da. Kako onda nije skinuo broj putnika 2023?
Pa zato sto se prvo leteo malo vise od pola 2023. godine, zato sto je tada to bila nova linija, zato sto se tada long-haul trziste jos uvek oporavljalo od Covida, itd…
Chicago je tada imao load faktor kao i 2024. Jako loših tek 62%. Dakle, razlike bilo nije.
zar nije bilo govora da ORD ima LF od tek nekih 65%? Sa tim LF sigurno ne uzima putnike sa JFK..
Bilo bi dobro da pronađu dobru turističku agenciju u New Yorku
Bilo bi. Linija se operira već dugi niz godina, kako to da do sada nisu pronašli tako nešto?
Pa zato sto aviobiznis ne funkcionise vec skoro 10-ak godina tako sto nadjes dobru turisticku agenciju. Da Air Serbia radi dobar posao na svom UKUPNOM networku uskoro cete se i sami uveriti kad objavi profit za 2024. godinu. Bice veci nego 2023. upravo zato sto je racionalnije letela u ovoj godini.
Aha uz Marathon, sve probleme prizemljenih aviona, kašnjenja i otkazivanja, profit je stvarno logičan.
Sta cete reci kada se objavi profit? Jer se zna da ce biti veci nego 2023. godine.
Što ću ja reči? Ja svoj stav imam. Nažalost kompanija me nikada nije razuvjerila jer nije htjela odgovoriti na moja pitanja kojima sam postavio upitnik na financijsko izvješće.
Moze objaviti vucko sta hoce, ni prva n8 poslednja laz
Kasnjenja je bilo daleko manje nego 2023. godine, dok otkazivanja nije ni bilo osim neophodnih. Profit je itekako logican.
Ukinute su i neprofitabilne linije poput Marselja i Kelna, te su neke druge linije racionalizovane. Nije uvodjeno 20+ linija, pa se i tu ustedelo.
Kašenjenja je bilo manje nego 2023. ali su svejedno bila svakodnevna, na velikoj većini linija i konstantna. Bilo je i te kako otkazivanja.
Vucic je potvrdio da je profit nesto preko 50 miliona evea
E ako je on potvrdio…
A Plenkovicu se mora verovati sve 🙄
Bogami ja mu ne vjerujem baš ništa.
pogledajte koji je pad ukupnog prometa evrope sa USA pa onda poredite. još su i dobri. pada promet preko antantika
Bome ne. Promet preko Atlantika raste.
Pa sto onda svi smanjuju
To nije istina. Većina je povećala ukupan broj transatlantskih letova. Bilo je rezanja na nekim linijama, no i povećanjima na drugima.
Nece biti. Sve kompanije ove zime smanjuju letove za SAD. To radi British, Lufthansa, Austrian, Air France, itd… Dakle?
Nije istina da svi smanjuju sve ove zime. To što su neke linije porezane ne znači da je ukupan broj letova smanjen jer postoji niz linija gdje je broj povečan. U globalu ima više letova ove zime nego prošle. A tijekom ljeta je bilo daleko više letova nego 2023.
Nemorate kriviti cijelu Europu za manjak putnika u Beogradu :). Transatlantiska potraznja raste. Pogledajte Dubrovnik…
Da raste. Ona je veća nego 2023.
Očekujem da ce biti bolje sledeće godine
U subotu sam letio sa Air Serbia iz Beograds za Cikago i na moje iznenadjenje avion je bio pun. Isto tako prije nekoliko dana iz Splita za Zagreb poprilicno popunjen avion. Izgleda da sam samo ja te srece da em sto duze cekam na ukrcavanje i na izlaz isto tako nikako da imam slobodno mjesto do sebe😀
Pobogu jasno da je pun, pa novogodišnji i božićni praznici su. Kad će biti pun ako ne sada.
Toliko o rekordnim profitima koji se iz godine u godinu eksponencijalno povecavaju. I tako sve brojke vezano uz JU, vise ne znam koliko je za vjerovati i samoj kompaniji. Nesto tu opako ne stima u njihovim brojkama…
Bome sve to je jako čudno.
Vec nekoliko puta sam izrazio sumnju da izmisljaju brojeve putnika ali vi se to ignorisali.
Mi stvarno o tome ne možemo raspravljati i moramo vjerovati službeno objavljenim brojkama.
Pre neki dan je objavljen broj putnika po destinacijama iz Beograda i poređenje sa prwthodnom godinom. Slobodno pogledajte, pa se čudite.
Kakve to veze ima sa profitom? Profit je zvanican podatak!
Preskocili ste neki razred matematike, ocigledno ne znate sta je eksponencijalni rast. Kod JU rast profita je linearan, a ne eksponencijalan.
Zaista nisam nista preskocio, sto vise, studiram studij jako blizak studiju matematike. Tako da sam jako upoznat s matematičkom terminologijom.
A mozda ste pak Vi preskocili neki razred SNS skole kada niste apsolvirali da je ovo bilo metaforicki…
Bojim se šta će biti ako Rusija postane upitna. Turkish prestao da leti u Rusiju. Skoro dron pogodio zgradu u Kazanju. Juče Air Serbia divertirala let za Soči u Ankaru zbog dronova. Rusija je za sada zlatna koka koja pokriva mnoge probleme. St. Petersburg možda neće biti problem jer može da se leti okolo preko baltičkih država i Finske. Ukrajina ne može (verovatno) do tamo dobaciti. Sve ostalo (Moskva, Kazanj, Soči) postaje problematično.
Odakle vam da je Turkish prestao letjeti za Rusiju?
Naseo sam na dezinformaciju. Neke druge kompanije su u pitanju
Azerbejdzan air je ukinuo nekoliko linija u tom delu rusije.
Da, bio je članak o tome.
Više letova a u konačnici 8,2% manje putnika je ogroman podbačaj, pogotovo što linija postoji već dugi niz godina i što su ovu godinu imali praktički najveću feeding mrežu u BEG. Očigledno nešto gadno ne štima. I pokazuje se koliko je precijenjen tranzitni potencijal u BEG.
Nešto svakako ne štima.
Ovo je itekako značajno na razini long haul linija. 8.2 % putnika manje može vrlo lako superprofitabilnu liniju odvesti u ogromne gubitke. Ogromne.
Da
British Airways je imao tu nekog udela sve do 9 meseca a verovatno i LH grupacija.
Sigurno.
LH grupa svakako. Letovi iz Beg preko LH hubova za JFK su nerijetko i duplo jeftiniji od direktnih JU letova.
Jesu li?
Jesu, LH grupa tu radi dumping. To je ocekivano.
Evo upisao sam datum krajem I. mjeseca. Air Serbia leti za JFK povratni let za 717 EUR. Najjeftinija opcija Lufthanse je 793 EUR.
U to sezoni 14-20.7. Air Serbia leti za 807 EUR. Lufthansina najjeftinija tarifa je 815 EUR.
Ne znam sta je top sezona jer mnogi izbjegavaju put u New York ljeti s obzirom da je tada tamo nepodnosljivo vruce.
Uglavnom, moglo se za JFK prosle godine naci iz Beograda povratnih karata preko LH hubova za mane od 500 eura. I to iz vrijeme transfera krace od 3 sata.
Top sezona su letovi od sredine VI. do sredine IX. mjeseca.
British nije imao nekog uticaja jer je imao nenormalno skupe konekcije iz BEG za SAD. Tu je dominantna LH grupa i ona je prava pretnja za JU.
LH ima skuplje karte za JFK iz Beograda nego što ih ima Air Serbia.
LH mozda ima nekada, a nema stalno, no Swiss nema gotovo nikada. Swiss nudi daleko jeftinije opcije, a on je LH Grupa.
Kad kupujete LH kartu uvijek vam izlaze sve opcije svih prijevoznika LH grupe. Ovo što sam napisao je bila cijena Swissa.
Da li svi stvarno mislite da u Air Serbiji sede sve sami magarci koji ne umeju da prate cene karata ostalih kompanija, što im je posao, nego to samo vi umete koji to amaterski posmatrate!?
Ne vrijeđajte magarce. To su jako drage,simpatične i korisne životinjice