Megalomanština! Niš će ove godine imati oko 390.000 putnika. U najboljoj godini imao je 422.255 (2019). Idućih par godina aerodrom će imati eventualno 450.000-500.000 putnika. Zašto se onda radi terminal za 1,5 milijuna putnika. Nije li bilo logičnije prvo dozidati terminal za 700.000 putnika pa ga povećavati za po 200-300.000 putnika kada se brojke dostignu. 1,5 milijuna putnika Niš neće imati u idućih 15-20 godina.
Uz to Niš planira povećati broj parkirnih pozicija na stajanci na 9 sa sadašnjih 4. A ovo je tek nonsens. Niš sada ne treba više od 4 parkirne pozicije. OK, svakako je potrebno aerodromu povećati stajanku na 6 parkirnih pozicija, poglavito radi cargo aviona koji duže stoje na aerodromu. No, 9 pozicija? Za što? Da zjape prazne? Pa ovo je tek jedna pozicija manje od Sarajeva, aerodroma koji ima 1,4 milijun putnika.
Niš planira raditi i paralelnu rulnicu. Za koga? Aerodrom ima 3 do 8 operacija dnevno. Pobogu! Dakle nam nikakve, ali baš nikakve gužve i svaki avion se može okrenuti na uzletno-sletnoj stazi te odrulati po njoj do stajanke. U idućih 20 godina Niš neće imati promet dostatan za opravdavanje paralelne rulnice.
Ova megalomanština je potpuno nepotrebno bacanje novaca poreznih obveznika, da bi se netko mogao naslikavati uz puno prevelik terminal, stajanku i rulnicu. Potrošit će se više milijuna EUR krajnje nepotrebno. Uz to takva infrastruktura stvara i dodatne troškove aerodromu (daleko skuplje komunalije poput struje, grijanja i hlađenja za puno prevelik terminal, održavanje manevarskih površina, logistiku…). Koji nonsens!
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Niš
Da rezimiramo: Alene, smatrate li Vi da je projekt proširenja aerodroma u Nišu megalomanski?
Apsolutno da
Ok, hvala.
Da li je autor ovog teksta ikada bio na Aerodromu Nis??? Sadasnja zgrada nije dostojna neke provincijske autobuske stanice, a kamo li Aerodroma. Nova zgrada je adekvatnih dimenzija- Nis ima potencijal i ukoliko ga drzava ne ogranici sticice lagano do milion putnika. Sadasnja zgrada je projektovana za svega 80.000 putnika godisnje, ni nova nece biti preterano velika. Ono sto jeste problem je to sto je zbog porasta cena materijala ukupna cena projekta uvecana u odnosu na prvobitno planiranu.
Nema tu ako, država ga je već ograničila. A ukupna cena projekta je uvećana zbog korupcije kao i na svim ostalim projektima.
Nazalost
Naravno vise puta. I sluzbeno na visesatnom sastanku sa CEO kada sam detaljno prosao cijeli aerodrom cak i dijelove koji su zabtanjeni za putnike.
Nis nece brzo doci na 800.000 putnika, kamoli na milijun. Drzava je izjavila da mora limitirati Nis radi Beograda.
Terminal je za 1,5 milijuny putnika a ne za 800.000. Dakle puno je prevelik.
Za koliko putnika je projektovana MZLZ?
3,5 milijuna.
Na zvanicnoj web stranici MZLZ pise:
“Svečano otvoren novi putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman
Novi putnički terminal površine je 65.000 m2, kapaciteta do 5 milijuna putnika”
Provjerit ću
U tekst na zvanicnoj web stranici MZLZ pise i ovo:
“Novi putnički terminal u prvoj fazi može primiti 5 milijuna putnika, dok će nakon druge faze projekta ta brojka iznositi 8 milijuna. Zgrada terminala odlikuje se suvremenim dizajnom i inovativnim rješenjima koja se prostiru na 65.000 m2 površine …”
Treba podjetiti da je ugovor o koncesiji za Zračnu luku Zagreb. potpisan u aprilu 2012 i tada je najavljena gradnja novog terminala. Broj putnika na MZLZ u 2011. godini je bio 2,3 miliona.
Dakle, novi terminal na MZLZ planiran je da bude 3,5 puta eci nego sto je to bio tadasnji broj putnika! U slucaju Nisa, taj omjer je otprilike isti!
Mozemo l stoga naslov teksta promijeniti?
Znači Zagreb je tada imao 2,3 miljuna, a dobio terminal od 5 milijuna.
To znači da bi Niš koji ima 390.000 trebao dobiti 750.000 točno što sam i ja napisao.
Ne, terminal MZLZ je planiran za 8 miliona (65 000 m2)
Citajte pazljivije.
Niski aerodrom takodje nece moci opsluzivati vise od 1 miliona putnika kada bude zavrsena prva faza.
Planiran je, ali tek kada se dogradi u fazama 2A, 2B, 2C, 2D i 3. Tako je i Niš trebao napraviti terminal za 750.000 putnika i nadograđivati ga u fazama.
Tako ce i biti sa Nisom, nece Nis odmah moci opsluzivati 1,5 miliona putnika, kao sto ni Zagreb trenutno nemoze 8 miliona iako je terminal svojom povrsinom predimenzioniran.
Zagrebački terminal nije projektiran za 8 milijuna putnika.
jeste, zgrada terminala MZLZ je projektovana za 8 miliona putnika godisnje.
Terminal ima bitno manji kapacitet od toga.
Netocno, informirajte se na MZLZ.
Ajde pročitajte moje analiza o tome. Da ne raspravljamo o nebulozama.
I Nis je samo planiran za 1,5 ali ce opremanje terminala biti u fazama kao i u Zagrebu.
Tako ne tvrdi manegement aerodroma
management nije nigdje tvrdio da ce terminal nakon otvaranja odmah imati kapacitet od 1.5 milioma putnika. Ali je zgrada projektovana za takvo sto . Razumijete li ovo sto sam napisao?
Tvrdio je
Ocigledno niste razumjeli sta sam napisao i vjerovatno niste razumjeli izjave managementa niskog aerodroma.
I te kako sam dobro razumio.
Sve to stoji ali iskreno bolje je i to i graditi za budućnost nego sklepavati svake godine po 100 kvadrata kao na BNX
Nitko ne kaže da se treba graditi po 100 kvadrata. Ali 700.000 ili milijun bi bilo i više nego dovoljno za prilično idućih godina.
I dalje vam lepše zvuči milion i po nego 8.000 kvadrara?
pa 8000 kvadrata je 4 puta više od sadašnjih 2000.
Kao što je 1,5 milijuna skoro 4 puta više nego sadašnjih 400.000 putnika. Koja je razlika?
8.000 kvadrata je, za aerodromsku zgradu, prilično skromno.
Pa i nije. Nis je mali aerodrom.
Površina nove zgrade terminala je oko 7500m2+ površina stare zgrade 2200m2
Da
Mislim da je novi terminal savršene veličine za Niš. Ljudi koji su koristili taj aerodrom znaju kakva se gužva tamo stvori kada imaju dva odlazna leta u približno vreme. Aerodrom će više koristiti kao alternativní jer će mu novi kapaciteti to dozvoliti a ne verujem da planiraju da se zadrže na postojećem broju letova. Treba sačuvati ovaj tekst pa za par godina napraviti podsetnik.
Da Nis ce za godinu-dvije na 1,5 milijuna. Ziher
Ne znam na kojem aerodromu je postignut projektovani kapacitet za dve godine ali za deset možda. Treba razmišljati dugoročno što je ovde, srećom, urađeno.
Majko mila. Ne mogu vjerovati da netko brani toliko rasipanje novaca poreznih obveznika. Novaca kojeg Srbija nema.
Nema? Pa ako nema kako onda gradi?
Ako nema, kako je terminal na KVO izgradjen?
Doci ce i krediti na naplatu. A onda?
Dobrodošli ste svakako , ali Vučićevi botovi nisu .
Ja nisam ničiji bot a komentar u kojem sam napisao da je ovaj tekst čak i laiku neozbiljan i nepismen mi je obrisan.
Egzodus anonimaca – zločin koji traje
Kratkoni jasno,jos jedna megalomanska kradja i nonsens,uz sve botove i patriJote.
Daaa! Bravo! Tako treba!
Kad se ne ulaze, zasto se ne ulaze. Onda je jug zapostavljen, ljudi odlaze, nemaju puteve, skole, bolnice, obdanista, na kraju i funkcionalan aerodrom. Pa se kaze bice samo za botove i patriJote.
A onda neko se konacno seti da ulozi i onda bude: „ Kratkoni jasno,jos jedna megalomanska kradja i nonsens,uz sve botove i patriJote.“
Ukratko srpski debilizam na delu.
Da megalomanstina. Trebalo se uloziti 4-5 milijuna, a ostalo uloziti u ostale potrebne infrastrukturalne projekte
Nova zgrada terminala je realno neophodna zbog nedostatka prostora u postojećoj zgradi. Iz jednog dela nove zgrade kada bude završena neće biti moguć pristup platformi tako da je proširenje platforme u tom delu takođe neophodno. Fazna iili modularna izgradnja nije primenjena ovde zbog toga što se veliki infrastrukturni projekti realizuju u vremenskom periodu kada su sredstva dostupna a to je na svakih 35-40 god i zbog toga imamo takve projekte.
Istina
To je jednostavmo bacanje novaca. Nrpitrebno bacanje novaca
Bolje i tu bacati nego negdje na drugom mjestu
Nonsens. Novac se nigdje ne smije uzaludno i nepotrebno bacati, nego se limitirana količina novaca mora razumno i racionalno trošiti.
Paralelna rulna staza sirine 15m nije neka ogromna investicija pogotovo tamo gde vec postoji dovoljno neiskoricenog zemljišta u okviru aerodromskog kompleksa za razliku od recimo Splita gde bi izgradnja takve staze kostala mnogo vise zbog nedostatka prostora za širenje aerodroma. Ne treba zaboraviti da je ovo i vojni aerodrom tako da zauzeće piste zbog putnickog aviona koji slece i mora da ide do kraja piste da bi uradio polukruzno okretanje od 180 stepeni i zatim se vratio nazad skroz do kraja piste gde je locirana terminalna zgrada svakako nije pozeljna. Takodje gotovo uvek kada je na aerodromu “Nikola Tesla” gusta magla, avioni po pravilu slecu na niski aerodrom tako da povećanje kapaciteta i broj parkirnih pozicija itekako ima smisla. Aerodromi u Puli, Zadru i Dubrovniku svi oni imaju paralelnu rulnu stazu a nisu primarni aerodromi u Hrvatskoj i mislim da tu nema niceg lose, cak sta vise povecava komfor putnika, manji uticaj na zivotnu sredinu zbog kruzenja u vazduhu i cekanja na red za sletanje i povecava dostupnost piste.
Covjece oni imaju u prosjeku 5 operacija dnevno. Dubrovnik ima 9 puta vise putnika nego Nis, Zadar 2 puta vise.
Ako pretpostavimo da Nis može dostici trenutni nivo dnevnih operacija Pule ili Zadra u neko dogledno vreme onda to ne mora nužno da bude bacanje para? Pricamo o drugom po velicini aerodromu Srbije.
Nis ce dostici Zadar i 1,1 milijun putnika godisnje. Se vama pogorsalo?
I sto mu pomaze da je 2. Aerodrom kad prvi drzi 93,2% prometa drzave.
Za početak dostići ce u sledecih par godina sadasnji nivo putnika aerodroma Pula koji takodje ima paralelnu rulnu stazu, a i 1.1 milion putnika Zadra nije nedostizno u nekom kasnijem periodu. Pobeda za pobedom, jedna za drugom, ne moze se sve u jednom danu
Pula je 2019. imala 777.568 putnika, dakle duplo više od Niša. I paralelnu rulnicu je dobila još za vrijeme bivše države.
1,1 milijun u Nišu? Kada 2040. ili 2050?
2104.
To su male brojke, a pišete kao da treba povećati broj putnika za 10.000.000 godišnje. Jedan povratni let sa A320 dnevno, i to je 100.000 za godinu.
Čemu onda kuknjava zbog ograničenja Niša na milion putnika godišnje, ako se smatra da je 1,1 milion nedostižna cifra? Mnogo ste kontradiktorni, Alene, ne ostavlja ovo dobar utisak.
Nije ona nedostižna cifra. Stari management je pokazao da je dostižna. Ali ovaj management i politika države tako što neće dozvoliti i zato je 1,1 nedostižna cifra.
Dobro, onda, promeniće se menadžment i biće opet dostižno.
Priznali ste, dakle, da zgrada nije megalomanska per se, već je to zbog neadekvatnog menadžmenta, što obesmišljava čitav tekst.
Promijenit ce se management? Stvarno? Stvarno mislite da je to realno?
I taj management ce ici protiv Vucica i koncesijskog ugovora?
Poštovani Alene, u Vašem tekstu 15. Novembra ove godine napisali ste “Ukupno je u prvih 10 mjeseci ove godine Pula ostvarila 390.848 putnika. Nažalost, Pula ove godine neće uspjeti dostići 400.000 putnika”. Sta se to desilo sa aerodromom Pula ako je 2019. imala toliko putnika koliko tvrdite? Niš ste na sva usta kritikovali zbog po Vašem mišljenju nedovoljnog rasta, jesmo li samokriticni kada je u pitanju i hrvatski aerdrom?
Sto se rulne staze tiče, Tito je bio izdašan kada su bili hrvatski aerodromi u pitanju što ocigledno nije bio slucaj sa Srbijom. Prilike su se sada nesto izmenile, doslo je doba da se gradi i ovde, svidelo se to nekome ili ne.
Ja sam kritican prema Puli, pobogu!
Tito nije bio izdasan u Srbiji? Beogradski aerodrom je spram zagrebackog, splitskog i dubrovackog zajedo bio New York
I dok je Beograd dobio dva suvremena terminala Zagreb je bio nadogradjivana šupa i ruglo. Bas ste realni!
@anonymous 13.34: Tito je bio izdašan kada je bila riječ o vlastitom luksuzu i o JNA. Pula je u ono doba bila velika baza i mornarice i avijacije zbog strateškog položaj, a ne zbog toga što je u Hrvatskoj. I zato se ulagalo bez ograničenja u vojnu infrastrukturu u Puli. Uz to je to bio i aerodrom na koji je redovno sletala i “ljubičica bijela” na putu za i sa privatnog otočja..
Tocno
Pula je dobila rulnicu zbog vojske u Jugi koja je tamo imala veliku bazu.
Tesko da je samo radi vojske. Puja je u Jugi imala preko 700 000 putnika i rapidno je rasla.
Dobro, da Vas pitam Alene. BEG ce ove godine imati oko 5,4 miliona putnika. Kapacitet nakon zavrsetka radova na BEG ce biti 15 miliona putnika godisnje. Dakle, kapacitet je skoro 3 puta veci od trenutnog obima saobracaja. Ista je situacija i na INI, uvek se gradi tako da obim saobracaja bude na 30%-50% kapaciteta da se ne bi stvarale guzve i problemi u operacijama. I apsolutno nije nelogicno sto grade ovo na INI.
Ako se secate, INI ce dobiti jedan aviomost. Mnogi citatelju se rekli sto ne stave dva, a razlog je bio jer ce jedino JU koristiti aviomost na INI, W6 i FR ne koriste. Dakle, apsolutno nije megalomanski, vec u skladu sa potrebama.
Bukvalno je isti slučaj. I kad je građen beogradski aerodrom, rađen je sa velikom rezervom kapaciteta.
Konkretno?
Vi govorite o kapacitetima kad se sve faze dovrse, zar ne? Koliko ce do tada putnila imato BEG? Sa ovih par dodatnih gateova sigurno se ne povecava kapacitet za duplo.
Kada se zavrsi centralno prosirenje, a to ce biti tokom 2023. godine, kapacitet ce biti 15 miliona godisnje. To je podatak objavljen od strane Vinci-a.
Vec je povecan kapacitet drasticno razdvajanjem odlaznih i dolaznih putnika, te otvaranjem 8 novih aviomostova i 8 novih bus-gejtova. Trenutni kapacitet je preko 10 miliona i otvaranjem centralnog dela ce biti 15.
10 milijuna je realno i potrebno. 15 je istinski pretjerano. No, privatni novac, njihova stvar. U Nišu se radi o novcu poreznih obveznika.
Struka kaze da se terminal planira na temelju vrsnog opterecenja i dalje postotak od vrsnog kapaciteta. Struka kaze da za to postoji tocni datum po kojem se odredjuje protok putnika (drugi vrsni dan u 6.mjesecu za “ljetne” aerodrome).
Potpuno je krivo gledati ukupni godisnji broj putnika i ne uzimati u obzir sezonalnost i vrsna opterecenja. Tako se radilo i razmisljalo pred 50 godina, a danasnje tehnicke smjernice su sasvim drugo.
Primjerice SPU ima mjesecno vrsno opterecenje od 700.000 putnika ili oko 26.000 dnevno. Aerodrom MORA imati zadovoljavajucu protocnost, pa zato se planira po odredjenom vrsnom opterecenju, a ne po ukupnom broju putnika. Ako SPU ima 3 miljona putnika godisnje, to prosjecno dnevno dodje oko 8300 putnika. U stvarnosti ima dnevno i 25.000 putnika ljeti. Bas zato se NE moze planirati na temelju godisnjeg prometa (8.300 dnevno), vec na temelju vrsnog opterecenja. S toga brojka o godisnjem broju putnika u Nisu ne znaci nista bez podataka o trenutnim i buducim vrsnim opterecenjima.
Kratko i jasno, puno Vam hvala.
E sad čekamo da Alen odgovori “Jasno.”
Tek Alenov “jasno” daje težinu ovom komentaru a njegovom autoru potvrdu da je u pravu.
Potpisujem
Stoji
Majkomila, pretjerujete.
Stoji
Naravno. Dovraga, pa to svi znamo. Ali kao sto i sami znate za razliku od Splita Nis ima vrlo slican broj putnika i u najlosim i u najboljim mjesecima. Aerodrom ima maksimalno 380 putnika u satu i to vrlo rijetko kada u toku tjedna. Dakle, terminal je puno prevelik za Nis.
Ali puno premali je stari terminal.
Zar to netko spori?
zato je novi huge
Da
Realno , niski kapacitet ce biti dosta veci i od tih 1,5 miliona.
Kao uostalom i beogradski. Sad se govori da se trenutna ekspanzija aerodroma gradi za kapacitet od navodnih 15 miliona ali u realnim brojkama, takav kapacitet je mogla da izdrzi i postojeca infrastruktura pre dolaska francuskog VINCI-ja.
Notorni nonsens je graditi nešto od 1,5 milijuna ako imate tek 0,4 milijuna putnika.
Sta li ce Nislija reci na ovaj tekst?
On i Alen su se do sada bas lepo slagali
Slagali? Nismo se nešto posebno slagali ili ne slagali. Jedan od brojnih čitatelja na ovom portalu.
Јесте, слагали сте се. У периодима је личило на хомоеротску присност.
Pricate totalne gluposti. On je jedan od vise tisuca citatelja i nista drugo.
Zar nije bilo 5 miliona pregleda?
Je u proslih godinu dana. Sada je vec 5,1 milijun
puno previše
Komentar je zaista sramotan i pokazuje Vase (ne)vaspitanje i (ne)kulturu.
Ako Vas vec nije briga za licni imidz, setite se i da predstavljate Srbiju i Srbe ovde, a to cinite prilicno lose.
Nislija nema sta da kaze. Volim svoj grad, volim INI i to je to.
Da li mi je drago sto se gradi novi terminal i sto se ceo aerodrom renovira? Izuzetno!
Da li mislim da je novi terminal potreban – DA!
Da li sam dovoljno strucan da ocenim da li je ovo previse ili premalo ili da li se ulupava previse novca – NISAM.
Zato i nisam iznosio svoje misljenje na ovom clanku, iako mi je izuzetno zanimljiv. Svoje stavove, zelje i nadanja za INI sam izneo vise puta na ostalim tekstvoima, nema potrebe da se ponavljam.
Sto se tice slaganja sa Alenom, nema tu nekog slaganja ili neslaganja. Covek iznese svoje misljenje, ja svoje i to je to. Misljenja mogu da budu ista ili razlicita. Coveka niti poznajem licno niti imamo bilo kakav kontakt, jedina moja funkcija ovde jeste kao citatelja.
Upravo tako.
Niš je glavni alternate za BEG i mnogo puta je morao primiti veliki broj putnika u slučaju magle. Zašto da se avioni šalju u TSR ili BUD? U ovom slučaju he dobro ulagati u budućnost. Krpljenje svakih par godina bi me podsećalo na ZAG iz 80-tih ili 90-tih koji je na kraju ličio na neki budjak…..
Nije mnogo puta morao primiti veliki broj putnika. Beograd je rerutirao letove u zadnjih 10 godina tek 4 puta. Za tako što se ne gradi terminal od 1,5 milijuna putnika.
Danas se terminali grade modularno, dakle naprave se tako da se mogu jednostavno proširiti kapaciteti. Zašto to tako nije napravoljeno u Nišu?
Odakle Vam ta informacija? Od AB?
Što je to bitno?
zato sto mislim da naje tacna/tocna
Svasta.
Zašto se vi Alene toliko uzbudjujete vezano za aerodrom u Nišu? Pa ne oduzimaju se sredstva za proširenje aerodroma od vaše plate! Malo manje analizirajte ovu gradnju i uživajte u onom što vi imate!
Nimalo se ne uzbudjujem.
Ja placam porez i u Srbiji stoga se uzima i meni.
Rerutirao ih je jer nije imao zemaljsku podršku a i opremljenost aerodroma je bila na niskim granama.
???
Šta vam nije jasno Alene? Valjda ste naučili da kompanije biraju alternacije ne po blizini aerodroma nego prema svojim potrebama (zemaljska podrška). Šta mislite, zašto je Hainan nedavno umesto u Beogradu završio u Rimu?
To svi znamo, niste nam otkrili nista novo.
Godinama pišete kako je aerodrom u Nišu zapostavljen od strane države, o nemogućim uslovima za putnike i radnike u postojećem objektu od nepunih 2.000 kvadrata i onda kada krene gradnja novog objekta od svega 8.000 kvadrara vi to nazivate megalomanijom?!
Bas tako.
A da je drugacija situacija onda bi bilo opet pljuvanje na sve strane.
Apsolutno da bi. Pljuvao bih da se nije počeo graditi terminal. Ali za 700.000 do najviše milijun putnika. Ovo je notorni nonsens.
Uporno govorite o nekom projektovanom broju putnika a ja ću ponoviti da se gradi dodatak od svega 8.000 knadrata.
Za 1,5 milijuna putnika. 4 puta veći terminal nego sada kada imaju 400.000 putnika.
Da. Godinama je Niš zapostavljen, ovo se trebalo desiti bitno prije.
Ali graditi terminal za 1,5 milijuna, paralelnu rulnicu i 9 parking pozicija graniči sa ludilom.
Zašto ne ponoviti za ne upućene, 8.000 kvadrata je u pitanju, velika megalomanija, strašno.
Ajmo ovako
Kapitalni objekti se ne zidaju/prave danas za sutra. To su stvari koje se rade za mnogo mnogo godina unaprijed.
ne mogu se kapitalni infrastrukturni objekti krpiti. Jel mislite da su avenije u Parizu, Beču, Beogradu… Zagrebu prije 50 godina trebale sa 4 ilči 6 traka. Nisu.
Nego su pravljenje za budućnost. nećemo svakih 20 godina rušiti po jedan red zgrada. Kapitalni objekat se pravi najmanje za 50 godina unaprijed.
Recimo most Gazela u BGD prijektovan je za saobraćaj od 65 000 vozila, ali danas prima saobraćaj od preko 160 000 vozila. A projektovan je 1970.
Uz to svaki saobraćajna infrastruktura funkcioniše kad je opterećenje do 80%
Istina ne rade se za danas-sutra. Zato sam i rekao da je terminal trebao imati kapacitet 700.000 ili najviše milijun putnika. Ali 1,5 pobogu? A stajanka za 9 mjesta? Za koga, pobogu???? A rulnica? Za 3 do 8 letova dnevno???? Split nema rulinicu a ima stotinjak letova dnevno.
Avenije nemaju nikakve veze sa ovima. Terminali se grade za 100% više kapaciteta od postojeće stanja, a onda se dograđuju. Tako svi rade.
Aerodromi se ne grade za 50 godina unaprijed. To je nonsens što ste napisali. Po toj logici Frankfurt bi morao imati terminal za 280 milijuna putnika (300% sadašnjeg broja).
Zašto uopšte i spominjete projektovani broj od milon i po kada godinama pričate kako je aerodrom u Nišu limitiran i u pogledu putnika i u pogledu bliske konkurencije?
Upravo zato i je nonsens da gradi nepotrebno velik terminal.
Split nema rulnicu jer nemaju mjesta za nju. I malo je bezveze porediti sezonske turističke aerodrome sa kontinentalnim aerodromima
Split ima mjesta za rulnicu, ali bi otkupljivanje privatnog zemljišta puno koštalo.
Ja se izvinjavam , je li vi poredite most i aerodrom ? Koliki su troškovi održavanja mosta , a koliki aerodroma ?
Ma nonsens.
Stoji.
Troškovi održavanja mosta mogu biti ogromni. Obnova Mosta Gazela u Beogradu koštala je kao izgradnja novog – posle 40 godina eksploatacije. Dakle, čak 2,5% vrednosti godišnje retroaktivno, plus ono što je u međuvremenu potrošeno na održavanje…
Dobro i? Mostovi i aeroderomi nemaju apsolutno nikakve poveznice. Potpuno drugačiji infrastrukturalni objekti.
Ajmo ponovo
Godine 2013 saobraćaj MZLZ iznosi 2.300.231 putnika. Iste godine se potpisuje ugovor za izgradnju novog terminala koji će moći primiti 8 000 000 putnika.
Ako se uz to sabere i stari terminal ukupan kapacitet iznosi ili iznosio bi da nisu bez ikakve potrebe upropastili “stari” terminal, preko 10 000 000 putnika.
Kako to da nije glupost stoljeća, ili zagrebačka megalomanština, ili uobičajena hrvatska brljotina
Naravno da nije nego se nešto pravi debelo unaprijed.
Baš Vi u Zagrebu imate idealan primjer “dograđivanja po potrebi” u vidu stadiona na Maksimiru. Najveće ruglo među stadionima, i vjerovatno i najveće zagrebačko arhitektonsko ruglo. Možda još nešto ima ali ne vjerujem.
I most, i željeznička stanica, i bolnica, i tunel…. sve su to kapitalni infrastrukturni objekti u koje se ulaže mnogo da bi trajali, i trajali… i trajali.
To što Split nema rulnicu, to nije… velika pamet. To je nesreća. Split ne špara sredstva zato što ne pravi rulnicu nego nema mjesta da je napravi. To je problem.
Nemojte zaboraviti da je i Niš vojni aerodrom i da vojska Srbije ima i tek će imati značajna sredstva dole. Takođe dole znaju da stoje i cargo avioni koji voze oružje, municiju… da li ste razmišljali da dva aviona natovarena oružjem smiju da stoje jedan do drugog.
I most i put i luka sve traži održavanje. rekonstrukcije su često skuplje i od novog objekta. ačo i tome je već pantograf pisao.
Ne dirajte Dinamo! Ne bi se Alen kruha najeo da nema Dinama i mažoretkinja…
Istina
Stoji.
Dobri primeri i zagrebački aerodrom, a bogme i tužni i ružni Maksimir.
Ne nije. ZAG ima kapacitet od 5 milijuna. Stari terminal se nikada nije planirao za operacije
Nevjerovatno koliko ste neistine napisali. Zagrebacki terminal nema kapacitet od 8 nego od 5 milijuna putnika. Terminal ce se siriti u fazama 2A, 2B, 2C, 2D i 3, dakle postepeno. Argument vam debelo pada u vodu.
Cargo u Nisu je potpuno zanemariv i gotovo ga vise nema. Cak i kada se tovari oruzje do sada se to radilo na stajanci sa 4 pozicije, pa hajde da su je povecali na 6 ali na 9?
Zbog vojske i u prosjeku 4 operacije dnevno se siguro ne treba raditi rulnica.
Stoji.
Koliko sam video gradilište novog terminala ne deluje mi nešto preglomazno. Sadašnji uslovi na aerodromu su ispod svakog nivoa, kada su dva leta istovremeno nemate mesta ni gde da stanete a ne da sednete. Ako želiimo da na aerodromu popijemo kafu, kupujemo stnice po radnjama, doručkijemo…. za te objekte je potreban prostor.
Apsolutno. Ali ne kapaciteta za 1,5 milijuna putnika. 300% više nego sada ima putnika na aerodromu.
Znaci kritikuje se Vlada Srbije sto je pristala da dobije vise novca za koncesiju aerodroma Beograd ako se Nis ogranici na 1 milion (uz jos neke uslove) jos nekoliko godina a ovde se otvoreno govori da Nis nece jos skoro biti iznad pola miliona.
Fakticki ovim se samo potvrduje ispravna odluka da je bolje bilo dobiti vise novca za BEG jer cak i autor sam priznaje da Nis nece uskoro rasti.
A kad bude porastao preko tih nekih 500.000 – 700.000 novi terminal ce samo dobro doci. Potpuno ispravna odluka.
jel ukusan sendvič?
Ne znam , moras ti da mi kazes.
Mi na ovom portalu nismo na ti. Vi niste prijatelj ovog čitatelja. Elementarna kultura! Ne tjerajte me na sankcije.
Stoji.
to je krajnje nemoralno i neprihvatljivo. Da u Hrvatskoj nekom padne na pamet da se Splitu ogrnaiči broj putnika da bi zagrebački koncesionar više zaradio padale bi glave.
Žalosno je da Niš neće imati iznad 400.000 putnika. Stari management je imao plan da aerodrom do 2022. ima 700.000 putnika. Milijun bi dostigao do 2026-2027.
Niš ne raste zahvaljujući superinertnom državnom managementu koji ima posao da aerodrom ne raste.
Jao molim vas prestanite sa tim komparacijama kako bi nekom padala glave.
Toliko je novca baceno u OU da je to zalosno gledati a da nikome nije falila dlaka sa glave. Isto bi bilo i sa bilo kojom drugom situacijom.
Sa druge strane apsolutno je nelogicno porediti SPU sa INI – jedan turisticki aerodrom sa ogromnim prometom (skoro pa vecim d Zagreba) a drugi tek u povoju koji se nalazi u kontinentalnom, siromasnom delu Srbije.
Nebo i zemlja.
Vjerujte nije isto kada netko ubaci brdo novaca u OU, ili kada bi netko rekao da Split ne smije rasti da bi mogao rasti Zagreb. Majko mila. To nikako nije isto!
Kakva je razlika u principu? Da se Niš nije ograničavao danas bi imao preko 600.000 putnika. Malo li je? Pa to je više od 10% putnika Beograda. OK, jel bi vam bilo lakše kada bih reako da bi padale glave kada bi se raklo da se Pula, Rijeka ili Zadar ne smiju razvijati kako bi koncesionar u Hrvatskoj mogao rasti.
Cenjeni Alene, saobraćajna infrastruktura optimalno funkcioniše kada radi na 30-70% maksimalnog kapaciteta, uz tendenciju rasta.
Početi gradnju aerodroma za 1.500.000 putnika godišnje u godinama kada je saobraćaj na nivou od oko 500.000 jeste savršeno normalna stvar. Tako se, zapravo, i radi.
Ovaj tekst me podseća na kuknjavu iz 2011. kako je novi beogradski Most na Adi sa šest traka – “most duhova”. A sad je već godinama u špicu zastoj:)
Možda i je iskorištenist kapaciteta od 30-70% optimalno za funkcioniranje (iako mi je to, uz dužno poštovanje, preveliki raspon), ali pitanje je tko si to danas može priuštiti? Primjer autocesta Zagreb-Karlovac. Ako bismo je tako “optimizirali”, morala bi imati najmanje 6 traka po smjeru… Jer za rush hour-a je opterećena sa najmanje 95%
Prevedeno na INI: pustimo terminal, pogledajmo rulnicu. Sa ekonomskog stajališta potpuna glupost. Split koji ima 8 puta veći promet i uz to još ogromnu koncentraciju na vikende nema i ne planira rulnicu barem još nekoliko godina (odnosno tek od 5 mil. putnika). Za sam terminal bi se sa stanovišta putnika složio sa vama. Ali opet sa ekonomskog stanovišta je operacija sa 30% kapaciteta ludost.
To što radi Split je sasvim pogrešno, a ovde ludosti, jednostavno, nema. Operacija sa 30% kapaciteta novog objekta uz tendenciju rasta je gotovo školski primer kako se projektuje.
Zašto je to ludost? Osobno smatram da oni trebaju rulnicu, ali Niš koji ima tek 3-8 opracija rulnicu neće trebat još bar 15-20 godina.
Raditi toliki terminal za 30% kapaciteta je ludost. Da stvar bude gora Niš ni nema 30% kapaciteta novog terminala. Trenutno je na 26%
Vaš komentar od 11.47: pri projektiranju novog infrastrukturalnog objekta uzimaju se u obzir potrebe za određeni period u budućnosti. Ulogu ovdje igra i, ajmo to uvjetno nazvati, rok trajanja nekog objekta. Mi ovdje u slučaju Niša govorimo o povećanju od gotovo 400% u periodu od nekih 10-15 godina a to se ne može i neće dogoditi. Zašto 15 godina? Zato jer nakon tog perioda počinju neophodni i skupi popravci na zgradi koje se mora ukalkulirati već prilikom izgradnje i koje sam promet mora pokriti iz tekućeg poslovanja. Ovdje uopće ne kalkuliram troškove koje će ovakav ogroman terminal gutati pri iskorištenosti od, realno gledajući, ali maksimalno 45-50% u idućih najmanje 10 godina. Pogledajte primjer Münchena: sagradili su prvo Terminal 1, pa 10 godina kasnije Terminal 2 pa onda opet 10 godina kasnije satelit T2. A ne odmah megalomanski za povećanje 400%. Stoga je po meni terminal za 750.000 uz pažljivo prostorno planiranje da se jednostavno može dograditi po potrebi dovoljan. A rulnica je priča za sebe… Ali očito, ima se, može se…
Kako sad dođosmo do 400%?
400.000 sada, 4×400.000 = 1.600.000… Ok, 375%…
I otkud vam da će terminal “gutati” novac pri iskorišćenosti od 45-50%? Da li je beogradski aerodrom gutao novac pri takvoj iskorišćenosti? Da li MZLZ Franjo Tuđman guta novac francuskom koncesionaru? Naravno da ne.
Ni BEG ni ZAG ne gutaju novce jer su u kompletno drugom položaju, privređuju daleko više i imaju internih rezervi. Jedan mali aerodrom kojem je još od strane države limitiran broj putnika ali se u njega ipak upumpava novac kroz PSO te koji se još bori sa posljedicama restrikcija, sasvim je druga priča. Ali molim, ionako se ovakve odluke donose na političkoj a ne ekonomskoj osnovi.. Stoga netko će se složiti, netko neće, politika će sagraditi (ili neće) i to je to.
Jasno
Naravno da je.
Sto mislite zasto su u Covidu-19 zatvorili terminal i radili direktno preko donjih bus gateova i bez sortirnice?
Apsolutno potpisujem?
Upravfo tako.
U Nišu promet nije 500.000 nego 390.000 putnika. Nitko normalan ne radi kapacitete za 300% veće od postojećeg stanja. To je kao da Frankfurt sada napravi novi terminal za 280 milijuna putnika.
390.000, uz slab početak godine, dakle, bitno je preko 400.000, reda veličine 500.000 (tu brojku bi premašio 2020. da ne bi korone).
Frankfurtu ne možemo mnogo pomoći pošto je preveliki, zar ne? Zato su Nemačka i Lufthansa odavno dobili drugi hub, u Minhenu.
Niš 500.000 putnika? Ma dajte ne pričajte svašta. Da je početak godine bio nešto bolji, Niš bi imao možda 410.000, teško 420.000. Kakvih crnih 500.000.
Njemačka je dobila hub u MUC radi FRA? Ma dajte me nemojte…
2019. je imao 420.000 putnika. Naredne godine, da nije bilo korone, uz očekivano povećanje, imao bi oko 500.000. To i piše iznad.
A to znači i da je ta brojka lako dostižna. I to već onih vaših strašnih 3005 obara na 200%.
Tesko. I da je. Ovaj kapacitet je 3 puta te brojke
Da li vi ovo o HUB-u u MUC ozbiljno?
To se i ja pitam?
Taj deo Srbije se prazni dosta brzo tako da će velika dijaspora uskoro koristiti ovaj aerodrom. Pošto ne umemo, ne znamo i, pre svega, nećemo da napravimo dostojanstveno društvo vredno ostanka ovde onda bar da napravimo aerodrome da može narod lakše da ode. Vlada ima plan za sve.
Uh,ovo zaslužuje baš bogat sendvič!
Milijun i pol putnika. Pobogu. Više nego ima Zadar, Ljubljana, Sarajevo, Podgorica, Tivat…
Da je Srbija normalna zemlja, uopste ne bih bio zabrinut zbog ovoga, zato sto je nekad optimalnije (da ne kazem jeftinije na duzi rok), napraviti vecu investiciju, umesto dogradjivati naknadno. Naravno za ovo se podrazumeva da postoji dugorocni plan zasnovan na relevantnim analizama, sto ovde sumnjam da je slucaj. I Beograd ce uskoro imati kapacitet do 15 miliona putnika sto svakako nece dostici u skorijoj buducnosti.
Београд је пре короне требало да достигне 7 милиона што је око 40% капацитета. Већ када се пређе 70% почињу оперативни проблеми. Капиталне инвестиције се не планирају данас за сутра већ спадају под дугорочно планирање а Ванси баш то ради.
Београд има луди потенцијал а већ сада са лошим почетком године је смањио разлику са Будимпештом, Букзрештом и Софијом у поређењу са 2019.
То су аеродроми са којима би требало да се поредимо а не неко тамо Скопље, Осијек или Загреб.
Na duži rok???? Pobogu, pa kada će Niš imati 1,5 milijuna putnika. Zadar to nije dostigao ni za 60 godina. A velik je turistički grad. To još nemaju ni Sarajevo, ni Podgorica, ni Ljubljana… Što je duži rok? Idućih 40 godina???
Nije bilo logično dozidati ćumez, pa za 3 godine opet zidari jovo na novo. Naivan se praviš Aljeme
Da su napravili terminal za duplo više putnika, za 700.000 sigurno ne bi nadozidavali za 3 godine. Zar vi stvarno mislite da će Niš za tri godine dostići 700.000 putnika?
Hajde da su i za milijun napravili. Pa da ponovo zidaju za 15 godina. Ali za milijun i pola? Kada će Niš imati milijun i pola putnika. Majko mila, pa to nema ni Zadar, ni Podgorica, ni Sarajevo.
Хоћете ли нам већ једном рећи чиме и колико су вас то задужили Аврамовић и Ђурђановић да од њихове смене па до сада не прође пуно времена а да се не објави неки негативан чланак о Нишу, мислим на аеродром у Нишу? А да опет редовно не спомињете њих као пример изузетно способног руководства.
А онда ћу ја да напишем пар редова и посложим неке занимљиве чињенице, па нека људи сами извлаче закључке.
Можда су му отказали саветодавне уговоре па је киван на Србију а посебно на Ниш и Краљево. Све је могуће. Ништа не бих искључио као могућност. Мада изгледа да су му сви пројекти пропали пошто се више не хвали ручковима и крканлуком по Сарајеву, Пули, Осијеку, Мостару и где је све већ био.
Мене занима шта ће дежурни хејтер Нишлија да напише сада када му је идеолошки отац напљувао родни аеродром.
Ja imam ugovor sa Aerodromom Beograd. Sa Nišem i Moravom nikada nisma nima. Ni za prošlog managementa, ni danas. Dakle nisam kivan.
Ručak u Sarajevu sa direktorom Aerodorma sam imao prije neki dan, zamaaero je pisao o tome. I sa Banja Lukom, Osijekom, Zadrom. Uskoro odlazim u Dubrovnik…
Ja nisam napljuvao Niš, nego sam kritizirao megalomanski i nepotrebno velik projekt.
Kakav Ugovor imate sa BEG? Savetodavni ili reklamni?
Savjetodavni.
Apsolutno nićime. Nikada nismo imali poslovni odnos, nikada nismo imali ikakve zavisne odnose. Baš ničime. Samo realno gledam na stvari i hvalim njihov uspjeh koji je istinski bio nadnaravan i prvi takav u regiji.
Samo napišite, to je i svrha portala, zar ne?
Sutra nam napisite kako je i Morava promasaj. Pre samo par dana smo citali kako je BEG jako los, sad INI. Idemooo uskoro i KVO.
Beograd loš??? Ma kad ste to od mene pročitali?
Moj stav o Moravi jako dobro znate.
Ovaj terminal na Nišu je bio i te kako potreban. I ozbiljno kasni. Niš je novi terminal trebao dobiti odavno. Ali ovako megalomanski prevelik to je istinski nonsens.
Stoji.
Sadasnja aerodromska zgrada je sagradjena 80-tih godina prosloga veka, i premalena je za broj putnika koji gravitiraju Nisu i koji aerodrom “Konstantin Veliki” opsluzuje svake godine kao drugi po velicini aerodrom Srbije. Gradjani ovog dela Srbije svakako zasluzuju ovu kaptalnu investiciju od strane drzave, koja vec uveliko kasni a koja ce svakako podstaci dalji razvoj grada i regiona, i povecati broj putnika iz Nisa i juga Srbije za sledecih 40 i vise godina. Drzava ne samo da treba vec i mora da ulaze u razvoj saobracajne infrastrukture narocito tamo gde se odavno nije ozbilnije nije gradilo, i ne vidim nista lose i megalomanski u tome. Da li se moglo umesto 9 stajanki, projektovati samo 6, ili 7 i ustedeti na rulnoj stazi, svakako je irelevantno za ovakav kapitalni poduhvat koji se radi jednom u 40-50 godina a koji ce direktno da utice na razvoj samog aerodroma, priliv turista, imigracije koja svake godine dolazi kuci, investicija i privrednog kretanja u regionu. Koliki ce broj putnika biti za 5, 10 ili 25 godina to niko ne moze da zna, ja mu licno zelim da obori sve rekorde i sluzi na ponos grada i gradjana Srbije.
Pa zna se iz ugovora sa Vinsijem da narednih 30 godina ne može imati više od milion. Ne znam da li je ista Vlada ograničila Niš na milion pa mu daruje aerodrom za milion i po?
Ниш није ограничен на милион већ не може расти на штету Београда.
Имајући у виду шта стиже за два дана Ванси нема разлога за бригу.
Jeste, jeste, evo šta kaže Predsednik, citiram: “Imamo obavezu da se konsultujemo sa Vansijem ako Niš pređe milion putnika što je za narednih 12 godina nemoguće. Prognoza je da će 2027. on imati 774.068 putnika godišnje ako mi budemo njime upravljali. Nikoga ne pitamo za do milion putnika, nikoga. Za sve u prečniku od 150 do 230 kilometara od Beograda.”
Izborio se teškom muskom da nikog ne pita ništa za milion putnika, opet mudra politika i ništa drugo!
Zaboravili ste da dodate da taj deo Ugovora vazi samo do 2027
“Slične tvrdnje izneo je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Iako je demantovao da je nastojanje da niški aerodrom bude prebačen na Republiku deo obaveze prema francuskom koncesionaru aerodroma Nikola Tesla, on je istakao da je jedina obaveza države da na udaljenosti od 230 kilometara do 2027. nema aerodroma sa više od milion putnika godišnje.”
Posto Nis ni u snu nece prebaciti milion putnika do 2027 ovim se pokazuje da je ta odluka bila ispravna jer je time dolso vise novca za koncesiju Aerodroma Beograd.
E sad da li je do 2027, 12 godina od potpisivanja ugovora ili do kraja ugovora znaćemo kad i ako ikad vidimo ugovor. Pa ćemo da se hvatamo za glavu ko za Fiat i Zastavu.
Pa ne moze cherry picking.
Ako vec navodite sta je izjavio Vucic onda ne mozete za ono sto vam se svidja da uzmete za istinito a ono sto vam se ne svidja da odbijete.
Ili mu verujete ili ne. Nema izmedju.
??? zašto?
Kako biste vi rekli “nije moralno”.
???
Šta tačno da mu verujem kad je čovek u istoj rečenici pomenuo 2027. godinu i narednih 12 godina? Najbolje je ne verovati mu ništa nego tražiti ugovor.
A ako se zatrazi ugovor, hoce li se dobiti? Sto vi mislite?
I to je istina. Tko kaže da predsjednik govori istinu? Zar bi bilo prvi puta da izvrče istinu?
Niš neće do 2027. dostići milijun sa ovim managementom. Sa starom managemento bi i te kako dostigao tu brojku, po svim projekcijama.
Ako Niš ni u snu neće dostići milijun putnika do 2027. zašto se gradi terminal za 1,5 milijuna putnika?
Ti vi ne mozete nikako znati pogotovo kad se uzme u obzir redukcija avio saobracaja zbog pandemije. To nijedna projekcija nije predvidjala.
Bilo bi zaista korisno da nam date link tih projekcija. Bas sam radoznao da ih procitam. Naravno ako postoje. Konkretno – gde i kad je to napisano. Sve drugo su samo generalizacije bez ikakvog dokaza.
Bila je objavljena analiza tih projekcija kada su objavljene. Dobio sam cijeli elaborat od Aerodroma Niš i prenio ga u analizi.
Upravo tako. Niš 774.068 putnika do 2027? Teško.
Neka je nama Vučić precizno rekao broju. Što ako bude 774.069 putnika?
Niš je ograničen na milijun. Vučić je to više puta potvrdio. Imate članke sa njegovim citatima na ovom portalu.
Mnogo puta je navedena istina ali je vi jednostavno ignorisete, jer nema ogranicenja na 1 milion vec samo penala koje bi Vlada Srbije placala ako bi INi porastao na preko 1 milion pre nego sto BEG dostigne 12 miliona.
Dakle, ogranicenja NEMA, ima samo eventualnih penala. Tad je procenjeno da je korist od skuplje koncesije mnogo veca nego eventualni penali koji bi se zbog Nisa placali. Realnost je pokazala da su bili u pravu pogotovo uzevsi u obzir pandemiju.
Zasto toliko uporno ignorisete istinu?
Vučić je rekao da ima ograničenja. Nitko od nas nema uvid u ugovor pa ne možemo znati što u njemu piše. Sam bog zna kakve sve sankcije bi Srbija dobila da Niš pređe milijun putnika. Očito ogromne ako se vlast toliko trudi da se to ne desi.
Ne, sve je jasno receno od Zorana Ilica. Pitanje je samo da li cete mu verovati ali je vec pitanje koje se moze postaviti za svakog od nas.
Dakle, crno na belo.
“Da bi dao ponudu, “Vansi” je postavio uslove, koje smo mi uneli u koncesioni akt. U tom ugovoru predviđeno je da država ukoliko razvija aerodrome u radijusu od 230 kilometara od Beograda, država ne može da ih razvija preko milion putnika, a da pritom nema obavezu naknade prema koncesionaru. U tom slučaju, da li je deo “tržišnog kolača” Vansija umanjen, ustanoviće nezavisni revizor ili stručnjak. To će važiti do trenutka kada „Nikola Tesla“ ne dođe do cifre od 12 miliona putnika – rekao je Ilić.”
No iskreno sumnjam da cete ovo ozbiljno shvatiti i da nece mnogo vremena proci kad cete opet neistinito tvrditi “kako je Nis ogranicen na milion putnika”.
A nije? I Ilić i Vučić su rekli da je tako. Kak to nije istina. Ako pređe milijun idu mjere. Koje su očito toliko jake da je Vučić morao preuzeti Niš da ga može kontrolirati. I po cijenu ogromnih demontracija u Nišu.
Imate jasno napisano sta je dogovoreno. Nije INI ogranicen nego ce Vlada placati penale ako predje milion dok BEG ne predje 12 miliona.
Dakle, te dve stvari ne da nisu iste nego ne spadaju ni u isti kos.
O tome zasto je Vucic preuzeo Nis mozemo samo pretpostavljati a pretpostavka je majka svih zajeba tako da ne bih u to ulazio vec se drzao objavljenog.
Ocito su ti penali toliko ogromni ili je nesto drugo po srijedi kada je Vucic riskirao velike demonstracije u Nisu zbog preuzimanja aerodroma.
Stoji.
Pa kako vi mislite da funkcioniše ograničenje nego kroz penale? Neće sigurno Vinci da dođe i da zapečati zgradu kad stigne do milion, pobogu. Francuska kompanija će srpskoj vladi naplatiti penale ako srpski grad sa srpskim aerodromom pređe milion (mahom) srpskih putnika. To nije normalno.
Naravno da nije. To nigdje drugdje proslo ne bi
Stoji.
Sta stize za 2 dana? Neka opet prazna prica kao za prosli petak?
Nekako se vise i ne osvrcem.
Nije istina. Ne radi se o 30 godina. Bitno manje.
Nije ograničen Niš na milijun, nego svi ostali aerodromi Srbije (Morava, a uskoro i Ponikve).
Nitko ne spori da je postojeća zgrada premalena. Apsolutno jest.
I da zgrada ozbiljno kasni.
Nitko na ovom svijetu ne radi terminal za idućih 40 godina. Majko mila, koja bacanje novaca.
Jasno da je to relevantno. To i je poanta svega. Potrošiti 4-5 milijuna, napraviti manju zgradu za 700.000 putnika i stajanku sa 6 pozcija bez rulnice, a ostatak novaca potrošiti na razvoj Niša. To bi bilo logično.
Zašto se ovakav projekt radi jednom u 40-50 godina? To je jako blentavo. Nitko to ne radi. Povećavaju se kapaciteti i potom dograđuju. Zar vi vidite da Frankfurt sada radi terminal za 160 milijuna putnika koji će im služiti idućih 40-50 godina?
Тако сте кукали да се ,бацају’ паре пореских обвезника на ЈУ па ево стигосмо до тога да не примају паре из буџета 2023. године.
Очигледно да Србија зна шта ради и да им не фале ваши квази-савети.
Пси лају, каравани пролазе.
Srbija zna šta radi? To bi bilo prvi put u mom životu.
Па ето за све постоји први пут.
Ha…
Ja nisam kukao za novac koji se daje Air Serbiji. Od mene nikada niste čuli da sam to kritizirao, moja rečenica je uvijek bila “sve je to stvar matematike, Srbija zna koliko ulaže, a koliko joj se od toga vrača”.
Budite sigurni da će Air Serbia ove godine dobiti novac. Samo ostaje pitanje na koji način. Dokapitalizacijom ili nekako drugačije.
Zaboga niko ne govori o ovoj godini nego o sledecoj.
I da dobiju kroz razne nacine oglasavanja sledece godine to ce opet biti daleko manje nego direktne finansijske injekcije koje su primali a sto opet pokazuje jako veliki napredak u poslovanju pogotovo kad se uzme u obzir broj novootvorenih linija ukljucujuci i one sa sirokotrupnim avionima.
Respekt do poda!
Da dobivaju manje to je vjerojatno tako (iako u Srbiji ne možete znati jel nešto negdje dato ispod žita i sakriveno). A ako je onda da respect do poda!
Goo Nis!!! Zelim Niskom aerodromu sve najbolje i sto vise putnika!!
To svi želimo.
I ja to želim.
Da, trebali su da izgrade novi terminal kao u Sarajevu koji je vec mali za ocekivani broj putnika u 2023.
To ste upravu. Sarajevo čim otvori novi terminal, krenut će potreba za proširenjem, jer ako Aerodrom uspije ispregovarti bazu za neki LCC, očekivati je 2023 1,4 – 1,6 miliona putnika, dok je terminal projektiran za 2 miliona. A Nišu od 400, 000 putnika je ovaj terminal dovoljan, samo ga treba rekonstruisati
Neće. To nije istina. Aerodrom sada ima 1,3 milijuna putnika, bitno manje od 2 milijuna koliki mu je kapacitet. Sarajevo je mirno desetak godina.
Prvo Sarajevki terminal nije premalen. Kada se dovrši on će imati kapacitet 2 milijuna putnika. To je bitno više nego što Aerodrom sada ima putnika.
Drugo nitko ne kaže da se treba sagraditi terminal za sadašnje potrebe, niti da treba napraviti tek 20-30% više kapacieta. Ali da su i napravili duple kapaciete nego sada (700.000) to bi bilo više nego pola manje nego što se radi danas. Ma hajde da su napravili i milijun, ali milijun i pola. Dakle 390.000 putnika će biti u terminalu za 1,5 milijuna i torošiti abnormalni novac za hladni pogon. Majko mila.
Da se Wizz nije povukao aerodrom Sarajevo bi vec imao blizu 2 miliona putnika sledece godine, pogotovo sto bi prva polovina godine bila znacajno bolja od 2022 kada je bilo dosta restrikcija za non-EU drzavljane zbog Kovida. Znaci nakon 5 godina gradnje, izgradili su objekat koji ce odmah da bude na granici manjeg kapaciteta od potrebnog. Bas pametan potez. Na stranu sto malenu zgradu grade vec 5 godina.
Ne bi. Osim ako bi Wizz bazirao 100% više aviona, tj. 4 umjesto 2 koliko je imao. A to je krajnje nerealno.