analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Alen Forglar
Pula je uvijek bila auto-destinacija. Logično blizu je središnjoj Europi, a ekstremno blizu Italiji, Austriji i Sloveniji koja su joj nakon Njemačke tri glavna tržišta, sa 1,8 od ukupno 5,0 milijuna putnika i 9,1 milijuna od 30,1 milijuna noćenja. Iz Venecije do Pule ima samo 285 km, iz Milana 540 km, iz Firence 541 km, iz Beča 588 km, iz Innsbrucka 472 km, a iz Ljubljane samo 205 km. Čak i iz Minhena ima samo 606 km, iz Frankfurta 994 km, iz Zuricha 812, iz Praga 860 km, a iz Budimpešte 610 km. Stoga nikako ne treba čuditi da većina putnika u Istru dolazi automobilima. Od 5,0 milijuna turista kroz Zračnu luku Pula prođe njih tek 424.000 dakle tek 8,5%.
No, ipak se treba pitati koji je razlog da je Pula 2019. godine imala bitno više avio putnika nego danas, jer je tada imala 777.568 putnika ili 82,9% više. Ovo je tek neznatno manje nego je imao Zadar koji je te 2019. imao 801.347 putnika. No, Zadar je 2023. imao 1.230.835 putnika, dakle skoro tri puta više od Pule. Zadar je dalje od Pule tek 328 km ili samo 4:30 sati puta više. Jasno Pula je nešto više auto destinacija, ali razlika tu nije toliko značajna da bi opravdala toliko više putnika. Konačno, 2019. ove dvije zračne luke su imale jednak broj putnika. Što se to onda desilo u Covidu-19.
Stoji, u Covidu-19 ljudi su se navikli putovati automobilima, to je još uvijek djelomično ostalo i dalje. No, i to ne opravdava toliki pad. Pula bi 2023. godine morala biti blizu brojkama iz 2019. A nije. Glavni razlog tolikog pada broja putnika je izostanak letova iz Rusije. Pula je, za razliku od ostalih hrvatskih tržišta, imala velik broj ruskih turista. Rusi u Istri imaju prilično nekretnina u vlasništvu, oni su voljeli dolaziti u Istru. Sjetimo se da su u Istru često kada slijetali i širokotrupci iz Rusije, pa i Boeing 747. I OK to je velik hendikep. No, sjetimo se kako je Radmilo Svemir, tadašnji CEO ZL Pule, uspio anulirati hendikep ulaska Hrvatska u Europsku Uniju kada su se uvele vize za ruske građane. I tada je broj putnika iz Rusije vrlo značajno opao, ali Radmilo Svemir je prevenirao pad broja putnika značajnijim brojem letova prema zapadnoj i sjevernoj Europi. Te je Pula 2014. imala i više putnika nego te 2013. kada su se uvele vize. Zašto management to nije napravio i sada?
Stoga Pula mora zasukati rukave i poraditi na tržištima koja sigurno neće dolaziti u Istru automobilima. To je u prvom redu Irska, Velika Britanija, Island, Nizozemska, Belgija, sjeverna i zapadna Francuska, Danska, Švedska, Norveška, Finska, Španjolska, Litva, Lativija, Estonija, Rumunjska, Turska i Izrael. Većina putnika iz Sjeverne Njemačke, Poljske i iz Luksemburga bi dolazila avionom. Sa ovih tržišta broj letova je skroman i potpuno nedostatan. Zašto? Zašto Pula nema ni jedan jedini let za Dublin, Edinburgh, Newcastle, Helsinki, Gothenburg, Hamburg, Madrid, Varšavu, Rigu, Tallinn, Vilnius, Bukurešt, Istanbul i Tel Aviv? Pula danas ima tek 3 leta za Amsterdam, 2 za Birmingham, 3 za Bristol, 3 za Charleroi, 6 za Copenhagen, 2 za Glasgow, 13 za London, 2 za Manchester, 3 za Oslo, 6 za Rotterdam i 2 za Stockholm. Ukupno tek 45 letova tjedno. Ovo tržište svakako ima potencijala za preko 100 letova tjedno. A da se taj potencijal iskoristi, Istra bi imala brojke preko 2019. godine.
U kakvim poslovnim i vlasnickim relacijama su kompanije Zamaero i Transaero (avion na slici)?
Pobogu čovječe!
Konačno da je netko primijetio naše žalopojke. O prethodnim komentarima mogu samo reći: klinci pojma nemaju. Domaće stanovnike situacija s aerodromom i ne zanima previše, jer ne vide dalje od Njemačke, očito. Ali zato ostatak svijeta, a ponajviše nas iseljene posvuda, direktni letovi za Pulu itekako zanimaju. Pa i turiste iz dalekih krajeva koji pošto poto žele doći kod nas ili u Sloveniju. Nama je trenutno najbolja opcija Trst. I hvala im na tome. E to bi bila usporedba: usporediti aerodrome Pula i Trst prije 5, 6 godina i sad. Čisto radi vaše informacije, letim barem triput godišnje na relaciji Dublin-Trst. Svaki, ali baš svaki put barem 80 posto putnika u tom avionu ne ostaje u Italiji nego ide za Sloveniju ili Hrvatsku. Pa si mislite. Hvala na ovom tekstu.
Da Trst je bio na razini Pule, a sada je opako odskočio.
Fotografija je tako reci, “misleading”…
Fotografija je iz vremena dok su 747 letjeli za Pulu. Fotka je snimljena u Puli.
Ne zaboravimo da je 2019. bilo dosta letova iz Rusije i Ukrajine.
Samo 1% turista je bilo iz Rusije tada. Tek nekih 40.000 putnika. Nekih 5% pulskih putnika tada. Zanemarivo.
OT: Transavia pokrece ORY-BEG!
Super
Posledica izgradnje istarskog ipsilona i tunela Učke. Više automobilskih i autobusnih turista.
Putnici iz 80-ih su uglavnom otišli u Tursku, koja je u tim godinama bila nepostojeća destinacija.
No istarski ipsilon nije od jučer. On je tu bio i 2019. kada je Pula imala skoro 800.000 putnika. Tunel Učka nema veze sa Istrom, nego sa Rijekom, Opatijom, Crkvenicom i dalje.
Trazis let(nema nema)???
?
Na sta lici Pulski aerodrom nije ni cudo da svi radje koriste drugi nacin prevoza ili druge aerodrome
Što mu fali?
Dobar direktor!
To nema veze sa terminalom.
👍
A let INI PUY tokom leta?
Nema takvog leta. Logičan let bi bio PRN-PUY, a ne INI.
Alene, da se nadovežem na komentar. Kakva je situacija s prelascima fiktivne ili pravne cestovne granice između Kosova i Srbije? Koriste li INI Kosovari i PRN Srbi? Dijele li putnike?
2017. godine 10,1% niških putnika je bilo iz Kosova. Nakon toga nisu više objavljivali takve informacije.
Jer je uprava troma i nista ne radi na uspostavljanju novih veza. Jednostavan odgovor. Ravnateljicu ne zanima.
Ako je tako onda je to žalosno.
Treba pročitati intervju sa Radmilom Svemirom koji je bio 2020te pa tu tražiti rješenja u današnjoj situaciji.
Svimir je izostanak Ruskih turista 2013. uspio naknaditi. On je bio odličan direktor ZL Pula.
Zato jer nema potražnje.
Kupovna moć je slaba.
Svi dolaze autom
Outgoing ne postoji
Nema subvencija (socijalizma)
Aha, a tako nije bilo 2019? Tada je stanovništvo bilo puno bogatije?
Ima potraznje. Upravu ne zanima.
Ne mogu vjerovati da je to istina.
Pa i u Jugoslaviji je AP Pula imala duplo više pax nego danas, ne samo to nego je bio najjači aerodrom na Jadranu(više pax nego Split i Dubrovnik)Sadašnja direktorica oliti bivša zamjenica bivšeg direktora Svemira je “otjerala” veliki broj stručnih i sposobnih ljudi. Okružila se zrakoplovnim diletantima.
Istina Pula je bila najprometniji aerodrom na Jadranu u ono vrijeme.Britanci su bili na prvom mjestu a Yugotours punio letove.
Nije bila najprometniji.
@anon 13.23: PUY iz sredine 80-tih pa do 89. ne može se usporediti sa današnjom situacijom. Uz to što su se trendovi u turizmu i drastično promijenili, turizam iz onoga doba bila je jedna od rijetkih mogućnosti velikog priljeva deviza koje su Jugoslaviji bile prijeko potrebne. I stoga se nije gledalo na neki profit, već se išlo na masovni turizam velikih brojki po principu: prodaj što možeš, glavno je da dođu devize a gubitke ćemo pokriti štampanjem dinara. Yugotours je upravo to i ispunjavao te je kroz Aviogenex u velikom stilu dovodio turiste (a nešto i preko JAT-a i Adrije). Koliko je PUY od tih putnika zaista profitirala, vrlo je teško reći. Iz vlastita iskustva mogu reći da od non aviation ponude nisu puno zaradili jer osim jednog kafića i jednog mizernog duty free shopa (koji mislim nije ni pripadao aerodromu) na tom aerodromu nije bilo ničega. Jednako tako sumnjam da je AGX plaćao neke velike takse. Sjećam se tog “bajnog” samoupravnog doba kada se sve računalo u milijunima i milijardama. Naslovi tipa: “Aerodrom u Puli ostvario rekordnih X milijuna putnika ” bilo je javnosti u oni doba dovoljno. Za profit nitko nije pitao. Danas su turistički trendovi daleko drugačiji i Istra je u međuvremenu postala gotovo isključivo auto destinacija. Ukupni rezultati su fantastični i svi kapaciteti su krcati, a i cjenovno Istra više ne spada u jeftine destinacije. I iskreno, u Istri apsolutno nitko ne žali za tim vremenima kada su gro gostiju bili Britanci koji su za let, transfer, tjedan dana hotela i polupansion plaćali 249 funti u pred i posezoni, te oko 300 funti u glavnoj sezoni. Taj i takav turizam je, hvala Bogu, prošlo svršeno vrijeme. Čak i da se uvedu letovi sa svih tih predloženih emitivnih aerodroma, gdje ćeš te ljude smjestiti kada su kapaciteti puni? Izbaciti ćeš njemačku obitelj koja dolazi autom da u tom smještaju budu Englezi i da PUY ima više putnika? Tržište više ne funkcionira tako! I zato sam ja već prije dvije godine predvidio da će se PUY stabilizirati na oko 400-450.000 putnika i to je to. Ja direktoricu ne poznam i ne znam njen “stil” djelovanja, ali znam iz jednog vrlo pouzdanog istarskog izvora, da apsolutno nitko u Istri nema nikakvih ambicija forsirati zračni prijevoz koji se u vrijeme plandemije pokazao kao izuzetno fragilan, dok se auto turizam pokazao kao izuzetno robustan i spasio je i sezonu 2020. i 2021. a i 2022. I u takvom okruženju je vrlo, vrlo teško, rekao bih čak i nemoguće, djelovati. Ponavljam: ja direktoricu ne poznajem, ne znam njen stil rada i njene kvalifikacije, ali ja njoj ne bih htio biti u koži..
A kako objašnjavaš skoro 800.000 putnika 2019?
zato što je danas 2024. a ne 2019.. Turizam u Istri se u planemijskim godinama promijenio, ponašanje touroperatora se promijenilo. Ne da mi se više pisati što sam već pisao. Fakat je da su touroperatori zadovoljni poslom i zaradom u Istri ovakva kakva jest, i ne žele ići u eksperimente. Ponavljam: prodati “hotel only” je nevjerojatno jeftino i jednostavno za touroperatora: u biti jedini mu je trošak poslati nekoga da ugovori kapacitete i nekoga da hotel ubaci u katalog. Sve drugo ide automatski i ne košta ga ništa. Avionski aranžman je nešto sasvim drugo i nosi puno troškova sa sobom jer je organizacijski kompliciran. Pojednostavljeno: never change the winning team. A taj “winning team” je u Istri auto gost. Ja moja predviđanja o tih 400-450.000 nisam samo tako napisao. Čak i kada se Rusi vrate, brojke neće pretjerano ići na gore. Jer ni za LCC na PUY nema puno mjesta jer jednostavno više nema smještajnih kapaciteta. Ono što bi definitivno imalo smisla je PUY-PRN/SKP zbog ogromne albanske populacije u Istri, ali to je sa ovom i ovakvom OU znanstvena fantastika..
Aha. A kako to da se isto nije promijenilo u Portorožu, Zadru, Splitu, Dubrovniku i Tirani?
Portorož je oduvijek bio auto destinacija. Vrlo rijetko smo u kasnim 80-tim imali avionske goste iz Njemačke. Bilo je nešto Engleza koji su letjeli za PUY, ali gro je u Portorožu bio i ostao auto destinacija. ZAD, SPU i DBV su i dalje jednostavno predaleko za auto goste iako se je ulaskom RH u Schengen i to nešto promijenilo. Još kada se eliminiraju čekanja na naplatnim kućicama biti će ih još više. To će najviše osjetiti ZAD. Kakve veze ima Tirana sa svime time? Tirana, odnosno Albanija, tek kreće sa razvojem turizma i tu apsolutnom nikakve usporede nisu moguće. Pogotovo kroz prizmu činjenice da samo Poreč ima više turista nego cijela Albanija. Od svih destinacija u RH, upravo je Istra proživjela najveću promjenu. Jer da nije tako, zar ti zaista vjeruješ da bi aviokompanije koje su prije puno letjele za PUY danas dragovoljno odustali od svog dijela kolača? Naravno da ne bi. Ali onim provode itekako istraživanje tržišta i znaju gdje ima a gdje nema potražnje i tako i agiraju. I tu se jedan aerodrom može postaviti kako god hoće, ako rezultati govore protiv, nema te kompanije koja će uvesti letove. Čak niti uz subvencije..
Zadar je samo malo dalje od Pule, pa ima skoro duplo više putnika nego 2019. Kako to objašnjavaš?
Ako PUY-PRN ima toliko smisla netko bi tu liniju vec otvorio.
@anon 08.47: a tko bi po vama to osim OU mogao i trebao uvesti?
Gp aviation. Lete za brdo destinacija, čak i za Ljubljanu.
OU definitivno ne bi bila realna makar kompanija funkcionirala perfektno.
Navedena linija nema potencijala i tocka.
Zašto? Smatrate da premalo kosovara ima u Istri?
@anomn 23.56: lijepo je kada tako rezolutno zaključujete: nema potencijala i točka! A na temelju kojih saznanja? Da li vi znate koliko je Albanaca koji žive i rade u Istri, dok je JP još postojala, poteglo do LJU i od tamo letjeli za SKP i PRN? Ja vam garantiram da bi 2 pw PUY-SKP i 2 pw PUY-PRN bili krcati, pogotovo ljeti.Pa čak i da bude u noći izmedju letova ZAG-ZAD-PUY iPUY-ZAD-ZAG..
Da cujem koliko?
I to stoji.
Pulski aerodrom je po infrastrukturi i ostao u osamdesetima.Kada dođeš na taj aerodrom vrati se čovjek u osamdesete.Autodestinacija Istra kako je predstavljaju vodi nas u to da nam treba dva sata u sezoni da prijeđemo 20 kilometara a o parkingu da i ne govorim.Treba definitivno rastetetiti cestovni promet i više ulagati baš u nove aviolinije i zračnu luku !Ovakvu zračnu luku je teško danas pronaći i u Africi a kamoli u Europi….
Pulski aerodrom je napravljen 1989. i ništa mu ne fali.
Osim sto mu fali sposoban managment (no o tome necete jer primate pare od njih)
Ne ja ne primam nikakav novac od Pule, niti jednog jedinog centa.
I da objavio sam baš sve komentare o upitnosti managementa.
Pula je imala aerodrom 1982 kada sam ja išao u vojsku. Tada sam avionom (727 pamtim i sada) leteo od Beograda do Pule sa međusletanjem u Rijeci (na Krku)! Leteo JAT.
Imala je Pula aerodrom i prije 1982. Tamo je od 1967.
pozdrav generacijo (i ja sam 1982. imao tu “čast”). Da, JAT je onda letio i preko RJK ali i preko ZAD. Uglavnom je išla devetka, ali tu i tamo bi se “zalomilo” i 727. Kasnije, 1987. su letjeli sa ATR42 ZAG-RJK-PUY-ZAG ali su često preskočili slijetanje u RJK jer putnika jednostavno nije bilo (meni se to dogodilo dva puta)..
vi po svoj prilici ne radite u turizmu i ne živite od njega. Da, ja vas jako dobro razumijem i jasna mi je vaša frustracija. Ali tako je isključivo u srpnju i kolovozu, dok su ostali mjeseci doslovno laganini. Možda nešto manje u lipnju i rujnu, ali svejedno. Da i imate Megaairport, tu se postojeći trend neće tako brzo izmijeniti. Uz to nemojte zaboraviti da bi veliki dio tih aviogostiju uzimao rent-a-car da i išao u Baredine, Motovun, Hum, iz Poreča za Rovinj i Pulu, iz Rovinja za Poreč, … Uz to bi svi koji rentaju vile u zaleđu isto tako uzimali rent-a-car, tako da ne bi bilo ništa manje prometa u ta dva udarna mjeseca..
Meni još uvijek nije jasno kako je to Pula danas auto-destinacija, a 2019. nije bila.
trendovi u turizmu se brzo i radikalno mijenjaju a plandemija je taj proces u Istri još više ubrzala. Uz to dolazi i visoka inflacija u najjačim emitivnim zemljama, pogotovo u Njemačkoj gdje su zeleni talibani uspjeli u samo tri godine uništiti njemačku privredu. I sada je ljudima daleko jeftinije doći sa 4 osobe u autu u Istru nego ići avionom. Čak i sa sjevera Njemačke ili iz Danske..
Kako to onda nije tako i u Zadru?
Pitajte npr. Valamar koji ima preko 50 hotela u Hrvatskoj kakva im je struktura gostiju po tipu transporta. Za Istru gde imaju preko 15 objekata u Porecu i Rabcu, manje od 10% gostiju im dolazi avionom.
Ovi argumenti samo delimicno stoje i ne mogu opravdati skandalozan rezultat. Nije istina da je Istra rasprodata i da se nema vise gde smestiti turisti. Ove godine je (doduse nesto manje) u avgustu, ali tokom celog jula bilo mesta gotovo u svim hotelskim kapacitetima od onih jeftinijih u Savudriji do onih najskupljih u Rovinju ili Porecu. Auto gosti zaista dominiraju, ali ono zadovoljstvo visesatnog cekanja na plus 40 od Kopra do Buja je bas nesto sto ce privuci goste. Tek je nesto bolje od Ljubljane do Kopra. Ako je krajem osamdesetih bilo oko 800 000 putmika ne postoji validan argument da gotovo pola veka kasnije broj padne za gotovo pola. Jednostavno takav stav je neodbranjiv. Takođe, ako je intencija TO visoki turizam, onda ne bi fokus trebao biti vecinski usmeren ka LCC.
Upravo tako. Čak štoviše skoro 800.000 putnika je bilo nedavne 2019. godine.
slobodni kapaciteti u Istri nisu bili zbog manje potražnje, već dobrim dijelom zbog kretenske politike hotelskih kuća, pogotovo Valamara. Već u veljači su recimo TUI i RIVA imali prodanu većinu alotmanskih kapaciteta, ali Valamar (ali ni Plava Laguna, niti Maistra) nisu ništa više potvrdjivali računajući na individualne goste koji plaćaju daleko više cijene od agencijskih gostiju. Pa im se na kraju osvetilo…
Potpisujem
Nije duplo više, ali bitno više je.
Pa problem je u rukovostvu, treba ugovorit letove na razne strane za sezonu primjer sa Dancima, Šveđanima, Norvežanima, Fincima, Holanđanima, Švicarcima, i normalno pojačat sa Njemcima i ostalima. A van špice sezone povezat let sa Frankfutom i Briselom da se moze presjest a nebi bilo loše dodat jedan let prema Španiji u zimskom perijodu, jer Istrani lete iz Zagreba , Venecije ,Trsta jer iz
Pule nikakva nije povezanost, žalosno ali je tako.
Španjolska zimi, Bruxelles? Ma nema to nimalo logike. Zimi Frankfurt, Minhen i Zurich. The end.
A što ne Pariz, London, Amsterdam, što samo i isključivo LH?
Pula ima jako malo potencijala, poglavito zimi. Najviše turista, poslovnjaka i dijaspore je iz Njemačke. Dijapore nema iz Pariza, Londona i Amsterdama, od tamo zimi ima ekstremno malo turista, te ima vrlo limitiran broj poslovnjaka. Stoga Pula može biti sretna sa jednom linijo za Frankfurt uz konekcije koje bi tamo mogla raditi, a da se desi još Minhen i Zurich mogla bi urlati od sreće.
jedno pitanjce na rubu: a gdje ćete smjestiti sve te ljude kada su hoteli već sada krcati do vrha? Zar vi zaista mislite da će jedan touroperator tipa TUI ići na chartere koji zahtijevaju daleko više posla i riskantniji su za kompaniju, ako apsolutno sve što ima može prodati bez ikakvog rizika auto gostima? Znate li vi koja je ogromna logistika potrebna za jedno paušalno putovanje avionom, a kako je jednostavno gostu prodati samo hotel? Ljudi moji: turizam je jedna vrlo komplicirana stvar i nema veze sa onim što mnogi smatraju turizmom: uzmu jeftini let preko FR-a i hotel preko booking.com … To je samo jedan relativno mali segment i od tog segmenta niti jedan aerodrom ne može živjeti..
A 2019 Pula nije bila auto-destinacija? Tada je imala duplo više avioputnika.
Sramota za Pulu,najbogatija regija a avio destinacija nula
Istina.
E nije više najbogatija. I Istra, kao i zračna luka, stagnira. Pogledajte samo prosjek plaća u raznim županijama. Nema industrije, ništa. Sve propalo ili se prodalo. Sve karte na turizam koji doslovce guši žitelji u ta dva mjeseca špice.
Sunce , more i blizina to je to ništa drugo.A kako je krenulo i turizam će brzo u stagnaciju.
I ako slučajno stane turizam, od čega će Istra živjeti? Nema nikakve way out strategije. Dok se u Slavoniji otvaraju male tvornice, u Istri se ništa ne događa.
Koja je vjerojatnoča da će stati turizam u Istri? Oni se temelje na turizmu jer je to logično i dugoročno.
Navedite jednu tvornicu u Puli ili okolici koja zapošljava više od 100 ljudi???Nema je….
Uljanik
Tvornica Duhana Rovinj
Rockwool Adriatic
Holcim Hrvatska
Istra Cement
Istragrafika
Digitron Buje
Industrija u Istri je 20% BDP-a Istre.
Uljanika više nažalost nema i ovo što je ostalo bolje da nije samo agonija…Hempel u Umagu se gasi sljedeći mjesec.
Je baš
Nadam se!
Pobogu, zašto bi se tako nešto nadali?
Nego koja je bogatija?
Ima smisla stoga vrijedno bi bilo da se poveca broj letova i da se omoguce i druge avionske linije koje ste naveli …da sad ne nabrajam ..pa bi i mi mogli letjeti gdje dosad letova direktih nema .hvala
I te kako treba poraditi na novim linijama. To je i svrha managementa aerodroma, zar ne?
Kao neko ko putuje uglavnom iz turistickih razloga mogu da kazem da mi je pri odabiru destinacija cena aviokarte jako bitan faktor, kako su cene smestaja, restorana manje vise svuda po Evropi otisle u nebesa uglavnom se odlucujem za daleke destinacije. Za kraca putovanja po Evropi biram destinacije sa jeftinijim avio prevozom, pa ako mi je jeftinija karta iz Beograda za Maroko nego do Pule svakako cu pre posetiti Maroko.
Kako se Avio kompanije uglavnom finansiraju bar u regionu iz budzeta drzava Mislim da bi cene karata trebale biti skoro po besplatne, 10-20 eur za destinacije do 2h leta, a turisti bi u budzet pare vracali kroz pdv koji ostavljaju u drzavi u koju putuju.
Karta od npr 300 eur za BEG -PUL zaista deluje uvredljovo, moj novac ce zavrsiti u nekoj drugoj drzavi a Pula i slicni Aerodromi i kompanije neka se pitaju zasto stagniraju.
Za 10-20 EUR možete putovati ni autobusom iz Zagreba do Rijeke, a kamoli avionom.
Ali zato mozete iz Beograda do Londona, Geteborga, Rima…
Na Filipinima naprimer izmedju ostrva letovi koji traju izmedju 45min i sat vremena kostaju izmedju 10-30eur, kod nas takve destinacije kostaju 100+ eur, a na kraju sve kompanije u minusu i prezivljavaju uz pomoc Drzave tj. poreskih obaveznika. Kada bi smo im ukinuli tu pomoc sve kompanije u regiji bi bankrotirale u roku od nekoliko meseci narocito Croatia i Air Serbia.
Ma koji crni Filipini, pobogu. Nismo mi Filipini, majko mila.
opet se ovdje miješaju jabuke i kruške! Definitivno nećete u glavnoj sezoni let BEG-LON dobiti 20 eura. To su lovačke priče za malu djecu i naivne. Možda, ali samo možda možete naći takvu cijenu negdje kompletno izvan sezone kada nitko živ ne leti na određenu destinaciju (recimo neku srijedu u veljači). A i onda će kompanija dati samo nekoliko mjesta po toj cijeni..
U top sezoni sigurno neće nitko letjeti za 20 EUR
Vidi se izostanak Ruskih kompanija.
Da to piše i u članku. Ali to nije glavni razlog.
To je glavni i jedini problem. Po meni cak mozda i veci od nesposobnog vodstva.
Kajgot. Ne pričajte svašta. Rusi nakon 2013. više nisu bili značajno prisutni u Istri. Ima ih, ali to je bila prilično mala brojka. 2019. (dakle prije Covida i rata) Rusija je imala samo 46.928 turista u Istri (sa 401.349 noćenja). Od ukupno 4.609.820 turista i 28,7 milijuna noćenja. Dakle Rusi su bili jedva 1% turista u Istri. Ako su i svi došli avionom to je zanemarivo malo i ne utječe puno na brojku od preko 300.000 putnika manje nego 2019.
Slažem se jedan od glavnih problema je i izostanak ex.SSSR tržišta.
Pobogu oni su imali tek 1% turista. Majko mila.
Ako fali rusa, zasto ne raditi na letovima za beograd ili istambul otkud bi mogli presjedati za rusiju?
Rusi su bili 1% turista. Potpuno zanemarivo. To se naknadi na drugim tržištima bez ikakvog napora.
Ima nas u Istri koji smo protiv ovakvog turizma kakav je danas tako da pozdravljamo bilo kakav način da se broj turista smanji!
Ali broj turista se ne smanjuje, nego raste. Smanjuje se samo broj avio-turista.
Nesposoban managment.
A što reči…
To je zato jer se direktorica bavi:
kadrovskim križaljkama,
iznajmljivanjem parkinga auto školi,
uklanjanjem svih intelektualno superiornijih od nje iz firme,
Cestovnim prometom, nabavkom autobusa, zapošljavanjem vozača, kojih ima četiri puta više nego 2019 godine, a u prevozu radnika na posao i sa posla vlada opći kaos
I ne bavi se ničim drugim?
Aer Lingus letio prije Covida tri puta tjedno Dublin- Pula ali nije se povratio.
Nije
Letio je utorkom,četvrtkom i subotom…Linije su bile pune do posljednjeg mjesta.Vecinom dijaspore iz US i Kanade!
To je zato jer se direktorica bavi kadrovskim križaljkama, iznajmljivanjem parkirališta auto školi, uklonila je iz firme sve ljude koji su bili intelektualno superiorniji od nje umjesto da ih je iskoristila za boljitak firme, veću pažnju posvećuje nabavci autobusa i cestovnom prometu i zapošljavanju vozača, kojih nikad nije bilo više nego sada, ako vlada opći kaos u prevozu radnika sa posla i na posao, na ključne pozicije zaposlila je čudne ljude koji je hrane tračevima na osnovu kojih ona upravlja firmom.
Da već ste napisali.
Brojevi na nivou aerodroma Banja Luka. Lose za morski aerodrom.
Dobro svakako nije.