Aerodrom Morava je u prvih sedam mjeseci opslužio 7.269 putnika. Dok je imao samo jednu liniju za Istanbul aerodrom je imao od 703 do 829 putnika mjesečno, a po uvođenju letova za Tivat i Solun broj putnika se popeo na 2747.
Air Serbia u floti ATR-72 ima avione sa 66, 70 i 72 sjedala, kako ne znamo koji su avioni konkretno letjeli iz Morave uzeli smo da prosječan ATR 72 ima 70 sjedala. Kompanija je iz Morave u IV. mjesecu imala 9 letova i imala je 762 putnika. To čini prosječno 42,3 putnika po letu ili load faktor od 60,5%. U V. mjesecu kompanija je također ostvarila 9 letova ali je imala tek 703 putnika ili 39,1 putnika po letu ili load faktor od ne baš dobrih 55,8%.
U VII. mjesecu kompanija je ostvarila 27 letva i 2.747 putnika ili 50,9 putnika prosječno po letu, što čini load faktor od 72,7%. U top ljetnoj sezoni load faktor većina legacy cariera je bitno preko 85%, što znači da Air Serbia baš i nije uspješna na ovim linijama. Air Serbia u ovom trenutku ima po dva leta za Tivat, Solun i Istanbul. Od sredine IX. mjeseca letjeti će ponovo samo za Istanbul.
autor: Alen Šćuric, analitiča (Zagreb), foto: Aerodrom Morava
Meanwhile:
Na Međunarodnom aerodromu Tuzla danas se desio jedan nemili događaj zbog čega je avion kasnio sa polijetanjem sat vremena.
Naime, avion koji je trebao letjeti za Memmingen (Njemačka) kasnio je jer su se dva putnika u zadnji tren odlučila da neće letjeti zbog toga što je, navodno, s njima u redu sjedio putnik sa arapskim državljanstvom.
Nezvanično saznaju da je riječ o čovjeku iz Njemačke i njegovoj supruzi koja je iz Bosne i Hercegovine.
– Svi putnici su prisustvovali ovoj rasnoj diskriminaciji – govori putnik koji se nalazio u avionu.
Putnik govori da su “Arapu” pretresli ruksak na licu mjesta u avionu te da su tek nakon toga mogli poletjeti.
Iz Međunarodnog aerodroma Tuzla su potvrdili informaciju da je let kasnio sat vremena, ali kažu da nisu upoznati sa razlogom kašnjenja.
A glupana svagdje i stalno. Ali izgleda da su se na Tuzli baš ono koncentrirali.
Zagreb beograd je iso
43 puta 72 200
20 puta 72 500
I 17 puta 72 600
U kom periodu?
Od 01.01 2022 do danas
To je nemoguce. Znacilo bi da je na BEG-ZAG bilo 80 letova za 8 meseca, iliti svaki treci dan.
Moguce je. Druga polovina januara pa sve do marta je bilo mnogo manje letova.
Ne nije. U avgustu je bilo 30 letova, u julu 32, u junu 26, u maju 26, u aprilu 25 i u poslednjoj nedelji marta 5. Dakle, tokom letnje sezone do sada je bilo 144 letova. Tako da, nemojte kajgotariti i pisati neistine ovde. To je krajnje amaterski.
OK
Niš – Cirih, oko Nove godine, Air Serbia, dvaput nedeljno.
Vidim da je bajato, brišite.
🙂
Pa da, već vodimo raspravu o tome.
Визер од децембра повећава Ниш-Беч са 2 на 3.
INI-FMM са 2 на 3 око Нове године.
Rano je još to pisati, ali oni povećavaju velik broj linija diljem regije oko Nove godine.
Wizz tijekom novogodišnjih praznika povećava niz linija.
Air Serbia je izgleda odlučila da za vreme novogodišnjih praznika otvori liniju INI-ZRH i ako interesovanje bude dovoljno dobro postoji mogućnost da se linija nastavi tokom cele godine. Dosta oprezan nastup Air Serbie jer se svi parametri za to tržište znaju odavno. Linija je mogla da ide i od zimskog reda letenja bez problema ali odluka kompanije je da to bude kraj godine.
Prvi put iz Nisa lete na komercijalnoj osnovi. Neka Nislije i dijaspora napune ove letove a Air Serbia ce sigurno produziti ili nastaviti preko leta ako ima potraznje. Ovo im je super korak. Prvo ispitivanje trzista a onda dalje sirenje.
Ispitivanje tržišta u vreme novogodišnjih praznika kada je potražnja ogromna i kada se zna da će avioni biti puni znači da je već odlučeno da se ta linija nastavi tokom godine.
Znate ili pretpostavljate? Ako znate kada ce se nastaviti? Odmah ili na pocetku letnje sezone?
Ovo je naravno samo moje razmišljanje na osnovu dostupnih informacija. Deluje da su namerno stavili početak letenja u vremae kad je najveća potražnja da bi imali dobar razlog da tu liniju kasnije nastave.
Jasno. Hvala na odgovoru.
Ma apsolutno.
Pretpostavke, ali logične.
Slažem se.
Potpuno se slažem
Da to je vrlo logičan potez kompanije.
Oko Nove godine Air Serbia uvodi letove iz Nisa za Cirih!
Od 17.12. do 14.01.
I to komercijalna linija.
Bravo za JU!
Bravo
Iz Nisa ka Cirihu karta je oko 4.600 din.
Iz Ciriha za Nis 8.586 din.
Povratna karta 13.185 dinara.
Prejeftino! Karte za neke datume su vec pocele da rastu iako su pre 45 min. bile minimalne. Znaci da su ljudi odmah krenuli da kupuju.
Sada me zivo zanima da li ce Nislije i ljudi sa juga opet krenuti da se bune kako je i to skupo i da treba po njihovoj logici da budu 20-30€ kao sto lete sa tim cenama do Bazela ili gde vec.
Verovatno ce i ovde naci hiljadu mana.
Ne leti se linija INI-ZRH prvi put sada pa da tržište nema predstavu u kom opsegu bi trebalo da se kreću cene. Ove cene koje su trenutno aktuelne su ok.i problema će biti ako to bude nešto stvarno preterano.
Air Serbia leti prvi put. I to se jedino racuna. Prvi put na komercijalnoj osnovi iz Nisa.
Naravno da ce cene biti vise. Vec posle 45 min. poceli da kupuju karte a vi odlicno znate kako se formira cena.
Naravno da ce biti i 300€ i 400€ ako ostanu par mesta.
Jasno.
Da, tako je.
Da to je jeftina karta
Da, uvodi.
Ovo je sjajna vest! Air Serbia jos jednom pokazuje kako brzo reaguje jer je uvodjenjem ove linije pre Swissa zapravo zatvorila vrata svajcarskoj kompaniji da uradi isto.
A sto zatvorila vrata? Linija nije PSO. Ako Swiss zeli uspostavice ponovo oko praznika.
Sa druge strane je sjajno sto Air Serbia reaguje korak unapred u odnosu na konkurenciju. Da je nesto slicno radila Croatia pre dolaska Ryanair ne bi joj se desilo to sto joj se desilo.
Neko je napisao kako je prerano ovo oko Nove godine. Pa bolje prerano nego prekasno.
Zato sto sam uveren da nema prostora za oba prevoznika, pogotovo sto Swiss nece ponuditi cene koje je sad objavila JU.
Jasno. I tu je Air Serbia i opet postupila logično i preventivno. Istinski respect!
Da u pravu ste. Izuzetno agilna kompanija. Respect!
Kako svima kad leti 700-2000 ljudi, to nije ni promil Šumadije, kamoli Srbije
Jasno.
Зато што је аеродром тек активиран а већ више обећава од Осијека који је ту већ 50 година
Aerodrom nije tek aktiviran. Terminal je star 11 godina (prvi let Jat-a bio je 2011), a aerodrom ima letova od 2019. I ne, aerodrom nema broj putnika kao Osijek, već ima 1/3 osječkih putnika (osim u VII. mjesecu).
Глупости, пре 11 година је био пробни лет а не комерцијални. Први комерцијални лет је био 2019. за Беч.
Ове године ће имати више него Осијек јер има неупоредиво већи потенцијал чак и са оваквом пистом.
Da nije bio komercijalni, ali tada se potrošio novac za terminalnu zgradu i sve ostalo. Prolongiranje nakon toga je bila stvar političke gluposti (sto puta otvaranje aerodroma) i notorni nonsens bacanja novaca. Koji se baca i danas.
Ove godine će imati više nego Osijek? Nema šanse. Ali nikakve. Za 15 dana vraća se na 700 putnika mjesečno.
Kojom matematikom KVO ima 1/3 osjeckih putnika kad OSI ima 8110 putnika a KVO 7269u toku ove godine?
Tom da je većinu mjeseca imao 700-750 putnika, kada je Osijek imao 2000+
Nema tu vecine ili ne. Ukupan broj se gleda a ne cherry picking ili u prevodu gledam sta mi se svidja.
Naravno da se gleda ukupan broj.
Osobno sam letio frankfurt zagreb zagreb frankfurt u 8 mjesecu i croata je imala manje od 50 putnika na letu..
Tako da izgleda da je morava ima bolji faktor na linijama ,nego croatia na vecinih svojih linija iz zagreba..
Jer tog dana kad sam ja putovao i zurich i brusel su bili ispod 45 putnika po letu…
I ne croatia nema taj l. faktor od 85 %posto na vecinih svojih linija iz zagreba …
A vi ste letjeli na većini linija ili?
Nažalost Croatia ima istinski katastrofalan LF. Na ogromnoj većini linija. Ja podatke znam.
Ako Croatia ima ocajan LF da li to znaci da na famoznom skoro pa JV Lufthansa i njene cerke dolete punim avionima do Zagreba a Croatia pokupi ono sto ne stane kod njih?
Stvarno ne znam koliki je LF na Lufthansi.
To je vrlo vjerojatno. Croatia je dno. Ove godine LF im je više nego tragičan. O čemu ja pričam svo ovo vrijeme. Dno. Što ne opravdava Moravu.
Mogu da se opkladim da Air Serbia na ATR-u nema bolji LF ni na letovima iz Beograda, sa sve transferima, kojih u Kraljevu naravno nema. Npr. za Zagreb. Znamo li koliki je?
Air Serbia nema dobar LF ka Zagrebu. Od svih linija ka regionu najlosije stoji Zagreb. Cak je i Sarajevo bolje sto ranije nije bio slucaj. Ili im je skupo preko JU a mozda i nemaju potrebe jer je Zagreb mega hub… do Frankfurta.
Air serbia bi bilo bolje da u ljetnim mjesecima liniju beograd zagreb,prebaci na beograd brac…sigurno bi imala vise putnika na njoj
Bilo bi najbolje da JU otiđe sa hrvatskog tržišta. Imamo mi dovoljno letova prema svugdje.
Pa ne lete oni zbog vas nego zbog nas i transfera. Mnogo ste se zaneli da ste vazni.
E pa ne trebate nam. Lijepo ste rekli da Hrvatska nije važna i logičan bi bio potez da se JU povuće.
*povuče
Mozete vi JU da povucete za onu stvar. E tako.
Može. Treba vratiti Aeroflot, a dati sankcije JU.
Majko mila. Koji lik!
Hej, lakše malo. Ne tjerajte me da brišem komentare!
Dajte ne pričajte gluposti. Majko mila. Koji lik. Koji lik!!!! Nije vama lako u životu, jel da?
Svašta! Baš ste danas u elementu da pišete gluposti. Kompanija ima dobar LF, sa dobrim cijenama, povećava broj linija. Zašto bi onda ukidala linije?
Majko mila. Stvarno ste ovo napisali?
Niste u krivu. Zagrepčani će sigurno više koristiti konekcije preko Frankfurta, Minhena, Beča, Zuricha, Copenhagena, Amsterdama, Pariza, Varšave, Londona, Madrida, Istanbula… nego preko Beograda.
Pa da. Putnici izmedju Zagreba i Beograda su uglavnom P2P. Tu i tamo lete preko Beograda za Tiranu, Bukurest, Atinu, Podgoricu, Larnaku i JFK.
Jasno.
Ako je to istina što pišete onda je to strašno. Ali nije jer kompanija s vremena na vrijeme objavi LF koji je veći od toga.
Kukala nam majka Srbija. Sve zivo stagnira. Propada. Ne znam zasto ovo ne citaju nasi politicari i ne zatvore aerodrome.
Taj aerodrom se sada nikako ne treba zatvoriti. Napravljen je, što sad. Ali se u njega nije trebalo investirati. To je poanta, Bačen novac.
Sada treba ozbiljno smanjiti broj radnika, na brojku kakvu ima Brač, tj. 17-19, napraviti otvorenost bitno kraćom, dio terminala iznajmiti za druge nakane (skladišta, sportska dvorana, predstavništvo neke firme…), te više ne bacati novac za gluposti nego sa minimalnim troškovima pokrivati ove PSO letove.
O ljudi, pa aerodrom je vojni aerodrom, ministarstvo odbrane i država su sa lokalnom samoupravom napravili dil, da li će ulagati u vojnu infrastrukturu, ili isto to ali sa mogućnošću civilne namene, ja sam uvek za ovo drugo. Bolje da postoji i dva leta nedeljno nego ni jedan a iste ili veče pare bi se upucale u infrastrukturu koju bi samo vojska koristila. Ovako je na korist svima.
Svakako ne bi. Uzletno-sletna staza se nije trebala obnavoljati radi vojske. A radi vojske se svakako nije trebao raditi mega-terminal koji ima kapacitete 100 puta veće od sadašnjeg prometa. Još manje se trebala kupovati preskupa oprema za opsluživanje aviona, raditi parkirališta, manevarske površine…
Da, ali sve to ima ipak koliko-toliko i kakvu-takvu namjenu. Na menadžmentu je da kapacitete maksimalno uposli-iskoristi. Do tad i ovako kako je, nije loše kad već ne može bolje. Bitno da se ka boljem teži.
Management ove kapacitete nikada neće zaposliti. Oni samo gutaju novac poreskih obveznika.
Nemojte sa to pasivnom agresijom. Ovde je tema da aerodrom u koji je skrcano mnogo para ima par hiljada putnika mesečno, u najboljem slučaju, i to samo onih kojima je praktično plaćeno da putuju kroz PSO. To je objektivno katastrofalno kada uporedite investiciju sa koristima.
Nema par tisuće. U 5 mjeseci je imao debelo ispod tisuću, u jednom tek malo više od tisuću, i u jednom tek 2700. Tako će biti i u VIII. mjesecu, a onda ponovo na ispod 1000. Dakle u konačnici aerodrom će imati 9 mjeseci ispod 1000 putnika. Katastrofa.
Koliko je imao Niš, godinama?
Koliko pre deceniju, ptičalo se: ‘Niš bi mogao imati čak i 100.000 putnika godišnje…’ I ubrzo će imati 500.000. Mada vidimo da ni to ne valja.
Zašto to ne valja?
Flipnuće poreski obveznici ako je PSO
A “analiza” je pokazala da su letovi sa KVO daleko popunjeniji nego sto se ocekivalo, da nisu prazni vec da su na nivou jednog OSI koji postoji vec decenijama, da su ispred aerodroma koji su sagradjeni jos za vreme SFRJ a neki i nakon razbijanja iste kao i da je LF sasvim dovoljan da se sa ATR72 ovde leti iznad break even-a.
Da autor ima godisnju pretplatu na flightradar sto bi se od jednog analiticara ocekivalo vrlo jasno bi dosao do podatka koji je avion leteo na ovoj relaciji a samim tim i koliko je mesta bilo ponudjeno. Ovako dolazimo samo do nagadjanja.
Moravi zelim svu srecu, da nastavi da se razvija i povecava broj putnika kao i destinacija pa makar to znacilo jos mnogo autorovih negativnih komentara na tu temu.
Nije točno. Morava je veći broj putnika imala samo u VII. mjesecu. Sve ostale mjesece je imala debelo ispod Osijeka, negdje oko 1/3 putnika Osijeka.
Da bi stvorili zaključke sa Flightradara morate ga pratiti konstantno, 7 mjeseci i bilježiti rezultate po pojedinim letovima. Ja za to niti imamo vremena (radim po 20 sati na dan, doslovce), niti volje.
Razlika je u 4 ili 6 putnika po letu. Uzeli smo prosječan broj, dakle rezultat je možda neznatno bolji, možda lošiji. Razlika može biti u manje od 1 postotnog boda.
Tacno jeste jer ja sam govorio o ukupnom broju putnika za ovu godinu a to je
OSI 8110
KVO 7269
Razlika je samo 120 putnika mesecno. Dakle, na istom su nivou.
Ne, niste me shvatili za flightradar. Vi da imate gold pretplatu vi biste mogli izlistati odjednom sve letove sa KVO u poslednjih 12 meseci sa svim informacijama o tipu aviona koji je leteo na svakoj od destinacija i to u sekundi bez ikakvog konstantnog pracenja. Tad ne biste morali nagadjati.
Zaista sam mislio da ste to znali.
Da razlika je u 15% putnika.
Ma nije sporna gold pretplata, sporna je činjenica da ja nema vremena pregledavati desetke letova i bilježiti sa kojim avionom je let odrađen. Ako imat vremena slobodno to napraviti pa ćemo rezultat imati unutar 1%. Više ste nego dobrodošli.
Naravno da to znam. Koristim Flightradar više puta dnevno.
Jao navale botova hahahahhaha , pa nemoguće majke mi 😂😂😂😂 Vučić je legenda , botovi mu rade 0-24h , nema stajanja …
Kazes istinu i odmah si bot.
Ne dizite cenu ni sebi ni ovom portalu. Botovi operisu samo u domacim medijima.
Razlika između istine i bota je nebo i zemlja.
Nije istina da botovi operiraju samo na domaćim medijima.
Bogami vrijedni ljudi.
Hvala hvala!! 🤣🤣
Eeee bote , ima li sendviča dovoljno ? Čuj ja bolesnik , a on za sendvič botuje 0-24h 😂😂😂😂😂
Bravo Vučićevi botovi , za sendvič 0-24h radite 😂😂😂
Prosečan load factor od 60% za ATR je više nego dovoljan + PSO. Kada se uradi nova poletno-sletna staza za veće avione, biće na radaru LCC-a a i AirSERBIA će moći da uvede duže linije slično Nišu. Morava ima dosta veći potencijal za razvoj od Niša zbog blizine nekoliko većih gradova i skijaških centara.
Morava ima pistu 4C kategorije, što znači da mogu da je koriste avioni do 320/737 familije. ali, ima ograničenu nosivost PCN 35/R/D/X/T, što znači da ne mogu da sleću avioni iznad ACN/PCN kategorije 35, dakle ništa veće od F100/SSJ100/E90
Da, tako je. I zašto ne lete E90 za Moravu? Pa takvih aviona bar ima masu. Austrian, Air France, KLM, Lufthansa, Aegean, Swiss, LOT, SAS, TAROM…
Swiss ne leti ni za Zagreb pa ce ovamo 😂
Why not? Pa letio je za Niš. Leti i za Sarajevo iako ne leti za Zagreb. Ako ima putnika Swiss će letjeti. A što je sa ostalim kompanijama?
Znaci da ipak Swiss nema putnike ni do Zagreba. 🥹
Ima. Na code-share svog bliskog partnera Croatie Airlines, 14 puta tjedno.
Зашто би Монтенегро летео када ЈУ има летове за Тиват?
Zar je netko spomenuo Air Montenegro?
Lufthansa je jedva pokrenula letove za Sarajevo i Tivat pa ce za Nis. Lufthansa cak ni za Skoplje i Pristinu ne leti.
Vi bolje da se zapitate zasto Lufthansa ne leti iz Osijeka.
TAROM na mapi ne zna ni gde je Zagreb, Ljubljana, Sarajevo, Podgorica, Skoplje, Pristina ali treba da zna gde je Morava?
Opet za Vas: pobrinite se da TAROM leti za Zagreb. Da bi putovali do OTP vasi sugradjani presedaju u Beogradu.
Ostalo je vrlo degutantno spominjati.
Kompanije lete negdje ako su motivirane. OK, što ste se primili Lufthanse ili AF, KLM? Logično da oni neće letjeti. Ali LOT i Austrian lete doslovce za svako selo. Što oni ne lete?
Austrian ne leti ni za BNX, OMO, TZL, TIV, RJK, PUY, OSI, OHD pa cak ni za LJU gde su ranije imali gomilu transfera 🤷♂️
A i preko zime cini mi se da bas i ne lete za SPU, ZAD i DBV.
LOT takodje ne leti za odredjen broj aerodroma. Da ne nabrajam opet. Tako da vas argument bas nije bio na mestu.
LJU je ukinuta zato što je puno preblizu i ta linija je bila financijski potpuno neisplativa.
Da Austrian ne leti za te aerodrome ali leti za ZAD, ZAG, SPU, DBV, TGD, BEG, SJJ, PRN, SKP.
LOT leti za RJK, ZAD, SPU, DBV, ZAG, TIV, TGD, SJJ, OMO, BEG, LJU, PRN, SKP, OHD, dakle za 14 od 23 aerodroma regije.
Prvo nije 60% prosječno, drugo to nikako ne može biti dovoljno 2022. Takva brojka stvar ozbiljne gubitke. Jasno ogroman PSO će to popeglati.
Vi stvarno mislite da će duža uzeltno-sletna staza napraviti to da nahrupe LCC? Iako je Beograd samo na sat vremena vožnje?
Konačno kad će više ta nova uzletno-sletna staza? Hoće li to više? Pa čekamo je ko ozebli sunce, a ja ne vidim da je i jedna lopata zakopana u zemlju.
ATR na 60% LF-a ne pravi gubitke. Ne govorite nonsense.
Bilo koji avion u civilnom zrakoplovstvu na 60% LF radi gubitke. Kompanije koje danas lete moraju imati prosječan LF od bar 75-80% da budu pozitivne. LCC preko 90%.
Molim vas radi mentalnog zdravlja ovog portala kao i njegovih citalaca nemojte iznositi ovakve generalizacije koje su usput i netacne.
Niste ni blizo istine kad u isti kos svrstavate jet avione i turbo elisne po pianju break evena. Poznato je da ATR72 ima break even ispod 50% LF-a manji cak i od Q400.
Da pogledamo sta o tome kaze covek koji mnogo vise zna i od vas i od mene, Filippo Bagnato, Chief Executive Officer, ATR:
“Bagnato: Typically, the break-even load factor for an ATR 72-600 is below 50 per cent. This equals to 35 passengers, which is six to ten less passengers when compared to other 70-seat turboprops.”
A vi sad izvolite iznositi i dalje svoje teorije jer verovatno ste vise upoznati sa ATR avionom nego gospodin Bagnato.
Dakle, na osnovu informacija iz struke zakljucak je da ATR i sa 55% ne pravi gubitke a kamoli iznad toga.
Nitko ne kaže da ATR nema niži break even. I ne možete generalizirati break even ni na jednom avionu jer je on različiti od kompanije do kompanije (ovisno o njenoj troškovnoj strukturi). Ja govorim da kompanije u Europi, nažalost danas nemaju break even ako nemaju prosječan LF od 75-80%. I da u tom slučaju na ATR bi bio manji, ali sigurno ne bi bio 60%.
Pustite što govori ATR. Proizvođači uvijek napuhavaju brojke. Ono što je relevantno su podaci kompanija o nužnom LF da bi poslovali pozitivno.
U vasem ste prethodnom komentaru rekli “bilo koji avion u civilnom zrakoplovstvu na 60% LF radi gubitke” sto je dokazano netacno.
Naravno da se ne moze generalizovati break even jer su razliciti troskovi kompanije u zavisnosti od toga gde operisu. U Srbiji su medjutim zbog nize cene rada ti troskovi jos manji nego li u Italiji ili Francuskoj samim tim je i break even nizi. Takodje nisu ovi troskovi jedini koji uticu na break even, ali ne postoji niti jedan trosak letenja u Srbiji koji je veci nego na zapadu gde je objavljeno da je break even za ovaj avion manji od 50%.
Jeste li znali da je u Indiji break even za ATR samo 25 putnika? Posto Srbija ne pripada ni Indiji a ni zapadu vrlo se lako da zakljuciti da je ATR break even u KVO oko 40% a to opet znaci da je 55% LF-a a kamoli sve preko toga dobar rezultat.
“The ATR72s in India may break even with a passenger load of around 20-25 passengers. As per Bombardier, considering a low cost carrier’s cost and fare structure, the Q400 in the US and European 300Nm environment breaks even at 45 seats. This means that the Q400 operator must sell significantly more seats per flight just to break even.”
Avio proizvodjaci su u obavezi davati tacne podatke o svom avionu. Usotalom taj break even je potvrdjen i u praksi u ne malom broju kompanija.
Niska cijena rada svakako nije odlučujući faktor. Toliko je faktora koji utječu na cijenu da stvarno ne možete ovako generalizirati. Što ako neki operater ATR-a u Italiji ima, kao Ryanair, dogovorenu cijenu goriva od 70 EUR. Njegov break-even je u tom slučaju daleko manji od onog Air Serbie.
Apsolutno ne možete znati koliki je break even za Air Serbiu za letove iz KVO. Nikako to ne možete znati. Bilo koja brojka koju navodite je potpuno irelevantna i ništa više od pukog naglabanja.
Dajte nemojte o proizvođačima. Svi znamo da se njihove specifikacije baš nikako ne ostvaruju, kao što i oni ne mogu znati nečiji specifičan break-even.
Ova diskusija je bespredmetna.
Dobro, u IV mesecu LF 60,5% a u V mesecu 55,8%. Onda u VII 72,7%. Uzmite ta tri meseca koja ste naveli pa je prosek 63%. Katastrofa? Ne. Odlično? Ne. Bolje od očekivanog? Sigurno.
Sada naravno ne bi bilo isplativo leteti sa 100-seater-om, sve da ga JU ima. Ne znam gde je zapelo sa novom PSS ali je očekivano odlaganje zbog krize na svetskom nivou. Prioritet je završetak Moravskog autoputa.
LCC obično traže potsticaj da bi došle, osim gde je baš masna zarada. Ne vidim da su se nešto raširili ni u Mostaru niti Osijeku koji rade mnogo duže od Morave.
Sama investicija u konverziju jednog čisto vojnog aerodroma u početku je sigurno neisplativa, ne bih baš rekao megalomanska. Pa nije baš terminal za milione putnika. Međutim nova PSS će sigurno koristiti i vojsci kao i ekonomiji u regionu kako za putnički tako i za robni transport.
Uzmite cijelu godinu pa je prosjek ispod 55%. 63% je loš LF. I to još za PSO letove koje financira država pa su karte bitno jeftinije od komercijalnih.
Bolje od očekivano? Da. Dovoljno dobro za investiciju od 40+ milijuna EUR i 2-3 milijuna godišnje? Nikako ne, pobogu.
Da LCC traže poticaj. Mislite da će ga Morava dati kad se jednom nekada napravi USS?
Da projekt je megalimanski. Mogli su napraviti minijaturan terminalčić (kao Ponikve) za 70 putnika, mali apron, minijaturno parkiralište, uzeti bitno manje logistike, zaposliti tek 15-20 ljudi. Zašto se išlo u megalomanštinu?
Vidim Ponikve pucaju od prometa od kad je napravljen terminal pre koliko, 7-8 godina. I sami ste promovisali Ponikve. A tamo još nije ni ograda valjda postavljena cela, a ni PSS nije sanirana u celoj dužini. Samo po neki biznis džet, skupovi entizijasta i trke na četvrt milje. Morava je krenula sa prometom, za početak PSO naravno, čak i sa limitima PSS. Poenta je da investicija nije ostala bez svrhe, iako velika, pokazuje potencijal. I naravno da nije megalomanska, nisam baš siguran za tih 40 miliona ali je teminal urađen u saradnji sa Turskom ako se dobro sećam. Pa nije baš da je Ciudad Real.
Ne pucaju. Daleko bi logičnije bilo da je Srbija investirala u Ponikve, a ne u Moravu. To bi značilo da Srbija ima tri aerodorma na po 250 km jedan od drugog. Putnici iz Kraljeva bi tada mogli putovati iz Beograda ili Ponikva. Ali eto Srbija se odlučila za Moravu, pa sada ima dva leta tjedno i 700 putnika mjesečno.
Da investicija od 40 milijuna je megalomanska. Sve se moglo napraviti bitno skromnije i sa manje od 10 milijuna. I imati 15 zaposlenih i daleko manje logistike. Tada ja ne bih rekao ni riječ za pretvaranje vojnog u mješoviti aerodrom.
Kajgot!
Pa i nije poenta PSO linija da budu “uspešne”, zar ne, to su onda komercijalne linije. Ovi rezultati su bolji nego što sam mislio…
Rezultati su istinski loši. Imati u prosjeku 11-44 putnika dnevno za investiciju od preko 40 milijuna EUR, te upucavanje 2-3 milijuna EUR godišnje je tragedija.
Za nas nije. I to je poenta. Da nama, ljudima koji zivimo u nasoj zemlji, nije problem. Od nasih para se to placa tako da su za nas rezultati odlicni. Linije do TIV, SKG i IST. Verovatno ce uskoro biti jos koja.
Vrlo čudno razmišljanje.
Nekako ne vidim da se najvljuje ikakva druga linija.
Ni za Nis nije bilo najave pa se sada osmelili na komercijalnoj bazi da uvedu liniju do Ciriha. Da, bice samo mesec dana ali odlican test za sledecu letnju sezonu i priliku da se vidi kako Nis funkcionise na komercijalnoj bazi.
Elem, u Hrvatskoj su sve linije OU PSO tako da za sve ove godine nikada niste pokusali nesto komercijalno da napravite pa makar na dve nedelje.
To nije istina. Primjerice linija Osijek-Minhen nije PSO i operira se cijele godine dva puta tjedno.
Није ПСО али је регија дала паре за њену реализацију.
A jel? Tko je dao novac i koliko? Vi to znate?
Па ето нисте очекивали да ЈУ успостави INI-ZRH па се десило. Где је онај Нишлија што је лупетао пре неки дан сада да га видимо.
Taj Nislija ce traziti karte za 20-30€ jer je jug jadan, bedan i treba da bude povlascen. Taj Nislija treba busom da ide a ne avionom. Verovatno ce mu opet Air Serbia smetati, drzava i sve zivo jer nije dovoljno sposoban da sam zaradi novac i putuje.
Nije problem platiti kafu u Cirihu 8€ ali karta avionom ne sme biti skuplja od 20€.
Ako je jug Srbije toliko siromašan onda bi bilo najbolje da ne učestvuje u pokrivanju gubitaka koje svake godine napravi izuzetno uspešna Air Serbia. Ako svi građani učestvuju u finansiranju te kompanije onda je pravedno da se i neke komercijalne linije rasporede i ka Nišu, Kraljevu,i da je u funkciji i ka aerodromu Ponikve.
Evo ja zivim na jugu Srbije i slobodno mogu da kazem da nam Beograd popunjava redovno rupe u gradskom budzetu. Ne samo budzet mog grada vec svih juzno od Jagodine.
Sam Nis dobija mnogo vise nego sto moze da zaradi. Da se svi sakupimo nase budzete ne bi mogli samo obnovu pruge od Nisa do Preseva da uradimo.
Jasno.
Vaš komentar je generaliziranje, omalovažavanje, vrijeđanje i krajnje je neprihvatljiv. Što vamo ovako nešto treba? Sramota!
Ništa dok se Njujork ne uvede iz Niša. I Buenos Aires.
No, no… Čemu ovo?
Kako vi znate što sam ja očekivao, a što nisam?
Nemojte sa to pasivnom agresijom. Ovde je tema da aerodrom u koji je skrcano mnogo para ima par hiljada putnika mesečno, u najboljem slučaju, i to samo onih kojima je praktično plaćeno da putuju kroz PSO. To je objektivno katastrofalno kada uporedite investiciju sa koristima.
Al,će Alen da nahvali vas komentar samo da se probudi.
A i za to me zabole patka za pohvalu. Samo mi je cilj da poremetim algoritam ovim botovima.
O ljudi, pa aerodrom je vojni aerodrom, ministarstvo odbrane i država su sa lokalnom samoupravom napravili dil, da li će ulagati u vojnu infrastrukturu, ili isto to ali sa mogućnošću civilne namene, ja sam uvek za ovo drugo. Bolje da postoji i dva leta nedeljno nego ni jedan a iste ili veče pare bi se upucale u infrastrukturu koju bi samo vojska koristila. Ovako je na korist svima.
Kako svima kad leti 700-2000 ljudi, to nije ni promil Šumadije, kamoli Srbije
Одакле вам бројке за Мораву?
🙂
Aerodrom ih je konačno objavio. Godinama smo tražili brojke, bili totalno dosadni. Eto konačno su ih i objavili.
Kome ih je objavio? Vama?
Od 01.01.2022
Za thesaloniki je isao
5 puta 72-200,
7 puta 500
i 6 puta 600
Za tivat
5 puta 200
6 puta 500
I 9 puta 600
Za Istanbul
50 puta 200
16 puta 500
I 10 puta 600
Za Beograda
22 puta 200
16 puta 500
I 10 puta 600
To iz Beograda je bas relevantno… 😂
Ok, hvala na info. Zašto je to bitno?
Podaci su objavljeni.
Bravo za komentar, uboli ste u centar