autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: ZL Dubrovnik
Dubrovnik je već godinama vrlo blizu Splitu. Prije 10 godina (2012.) Dubrovnik je imao i više putnika od Splita (Dubrovnik 1.480.470, Split 1.425.749), no nakon toga Split preuzima dominaciju, da bi u posljednjih par godina imao oko pola milijuna putnika više.
U Dubrovniku je evidentno da ga Croatia Airlines zapostavlja. OK, logično je da Split ima više linija od Dubrovnika, ali da će ovog ljeta Split imati čak 30 linja, a Dubrovnik samo 13 to istinski ne priliči aerodromima koji imaju razliku od samo pola milijuna putnika. I dok ostale kompanija bitno rastu u Dubrovniku, otvaraju nove linije i frekvencije, Croatia to ne čini. Zašto?
Još gora je situacija tijekom zime. Iz Dubrovnika zimi leti Turkish i dvije linije Vuelinga, niz chartera Freebirda, a iduće godine zimi će letjeti Aegean, British, a vrlo vjerojatno Iberia i LOT. I dok Croatia iz Splita leti tri linije zimi (Frankfurt, Minhen i Rim) sa čak 21 tjednim letom (3 dnevno) iz Dubrovnika više nema ni jedan jedini let. Ukinula je čak i Frankfurt. I sada se postavlja pitanje kako Turkish može letjeti za Istanbul, a Vueling za Rim i Barcelonu, a Croatia ne može za najperspektivniji Frankfurt u kojem ima ogroman broj konekcija na letove Lufthanse i partnere, Hrvatska u Njemačkoj ima najveću dijasporu, sa Njemačkom ima najveću robnu razmjenu, te je politički izuzetno vezana na Njemačku. Konačno koja je logika da aerodromi koji zimi imaju gotovo isti broj putnika (Dubrovnik ima tek neznatno manje), imaju toliku razliku letova za inozemstvo, jedan 21 tjedni let, a drugi ni jedan jedini.
Za razliku od toga IAG jako forsira Dubrovnik i on mu je broj jedan zračna luka regije. Leti IAG i za Zagreb, Split, Zadar, Pulu, Prištinu, Ljubljanu, Beograd, ali prema Dubrovniku ima najviše linija i frekvencija. Tako za Dubrovnik lete i British (sa dvije linije), Iberia, Vueling (sa dvije linije), te Aer Lingus. Broj frekvencija Britisha i Iberia je istinski fascinantan u top sezoni, bitno veći nego i prema jednoj drugoj destinaciji u regiji. I ostale kompanije oneworlda forsiraju Dubrovnik, pa tako imamo letove Finnaira, Qatara, a 2019. je letio i American za Philadelphiu. U Splitu je prisutnost oneworlda neusporedivo manja.
Prema Dubrovniku istinski velik broj linija i letova ima easyJet, tek nešto manje nego prema Splitu, daleko više nego prema ostalim lukama regije. Eurowings, Volotea, Norwegian, Transavia i Wizz Air imaju više letova prema Splitu iako imaju i značajan broj letova prema Dubrovniku.
Dubrovnik ima letove Aegeana, Arkie, Flyra, Freebirda, Helvetica, Israira, Sun d’Ora i TAROMA koje Split nema, dok Split ima letove Jet Timea, Air Explore, Novaira i Sunclassea koje Dubrovnik nema.
I PSO letova Hrvatske ima više iz Splita nego iz Dubrovnika. Split i Dubrovnik imaju isti broj letova za Osijek, no Split ima letove za Pulu i Rijeku koje Dubrovnik nema, a i broj letova Croatie iz Zagreba za Split je desetak posto veći nego za Dubrovnik.
Na koncu Dubrovnik ima letove Turkisha, Qatara i Flydubaia, Turkisha čak i zimi, čime je povezanost prema Bliskom, Dalekom Istoku i Australiji izuzetno dobra. Govorimo o dva dnevna leta ljeti i 3-4 tjedna leta zimi ova tri prijevoznika.
Dubrovnik ima i jednu veliku prednost spram Splita. Prije Covida-19 za Dubrovnik je letio American za Philadelphiu, prošle godine 8 tjednih letova za Dubrovnik iz New Yorka/Newarka su imali United i Delta, dok će ove godine letove za SAD nastaviti United. Nešto što nema čak ni Zagreb. I veliki respect! Američki letovi su donijeli i značajan cargo u Dubrovniku, nešto što Split nema.
Dubrovnik i Split su si dovoljno blizu da oduzimaju putnike jedan drugome. Tek 230 km, za što treba 2:50 sati, kada se na ljeto otvori Pelješki most trebati će i manje od toga jer više neće biti dvije granice za prijelaz. Posebno je velika konkurencija kod gradova koji su između ova dva aerodroma kao što su Makarska, Ploče, Metković, Tučepi, Ljubuški, Mostar, Široki Brijeg, Grude, Međugorje, Čapljina, Stolac i Neum. Stoga ćemo i u budućnosti imati istinsku borbu ova dva aerodroma. Iako direktori oba aerodroma tvrde da si nisu konkurencija, oni to i te kako jesu.
Dubrovnik ima šanse. Samo da se vrati turizam na grane na kojima je bio. Bez toga aerodrom može jako malo toga napraviti.
Jasno. Budućnost aerodroma najviše ovisi o dubrovačkom turizmu.
Split ce i dalje prednjaciti, jos ce vise odskociti. Jednostavno polozaj tog aerodroma i dobar management koji to zna iskoristiti cine svoje.
Slažem se. Zagreba će teškom mukom preskočiti Split, a razlika spram Dubrovnika će biti velika.
Ja mislim da je prošle godine Dubrovnik dostigao dno. Već je prošle godine bilo bolje, a sada će se razlika samo smanjivati.
Mislite pretrošle godine. Da prošle godine je već bilo bitno bolje. Ali još uvijek Dubrovnik zaostaje pola milijuna putnika za Splitom.
Čestitamo svim nasim dobrim ljudima koji slave Bajram.
Braća Hamdo, Mustafa i Alen Ćuric iz Kaknja, dugogodisnji radnici u vazduhoplovstvu 😉
Čestitke i sa naše strane.
Čestitam Alene Mustafa i Hamdo!
Pajdo, nemaju ta dva aerodroma nikavu budućnost čim krenu operacije na Trebinju…
Za zagreb Zemo? Ili Zamo?
?
Zemo, zemo iz Bosne ponosne!
Pozdrav iz Kaknja oh Hamda i burazera mi Mustafe i Alena.
Naši ste, vi, jarani 😉
?
No to je jasno ko dan. Kad krene Trebinje, Dubrovnik će se potpuno ugasiti, a Split će pasti na 500.000 putnika.
Jeste li nabavili više LF za liniju DBV-FRA? Rekli ste da ćete to objaviti već odavno no nikad niste.
Očekivao bih da ako čovjek ima izvor u OU i piše o ovoj temi već četvrti put da će pronaći taj podatak.
Kakvi, bre podaci?
Ma ne sjetim se to. Imam tonu stavari koje radim. Jednostavno moram se sjetit i nazvat svoje ljude na Dubrovniku. I ne sjetim se.
Da, ali bez toga podatka tvrditi da je Croatia nesposobna i čuditi se svaki put iznova zašto nema linije za Frankfurt iz Dbv nema smisla baš, jel tako? Znamo kakva je Croatia i koliko nam ždere love svima, ali zar stvarno mislite da nebi letjeli liniju iz Dubrovnika za Frankfurt zimi da im se isplati???? Zašto Lufthansa onda ne leti i propušta priliku zaraditi na toj liniji? A ove sve druge kompanije što ste nabrojali da lete zimi u DBV smo imali prilike vidjeti kako je to izgledalo; Turkish je često otkazivao letove, Vueling također, a i ono što je letio je LF bio taman za ATR (i to onaj manji 42 hahaha), British već 3 godine ne leti zimi, a kada je to i činio, imao je pauzu od 3 mjeseca u zimi, itd, itd….. Probajte stvarno nabaviti statistiku linije DBV-FRA za zimske mjesece i ako ispadne dobra, ja se posipam pepelom…..
Da mislim. Tu ima dva problema: 1. oni ne lete ono što se iplati. Ne čine to već 25 godina, zašto bi sada. 2. Kako da se ne isplati? Pobogu! Kako je moguće da nisu u stanju napraviti da se to isplati?
Lufthansa ima potpuno drugačiji pristup tržištu Hrvatske. Za razliku od BiH, Srbije i Slovenije, u Hrvatskoj posao prepušta Croatiji. Evidentno je takav dogovor kompanija.
Nije istina da je Turkish često otkazivao, a ni Vueling. Nešto je otkazivano, ali to se ne može nazvati čestim. Još je manje istina da je putnika na tim letovima bilo za ATR. To ste izmislili. Nije istina da British 3 godine ne leti Dubrovnik. Nije letio samo dvije Covid-19 zime. Prije dvije i pol godine je letio zimu. Nije istina da je British imao pauzu od 3 mjeseca zimi.
Mi ovdje ne pričamo o linijama iz huba koje su osnove poslovanja svakog legacyja već o feederskim linijama izvan huba iz poptuno neznačajnog gradića tijekom zime. Ovaj drugi segment je jednostavno nešto što gotovo nitko od legacyja u Europi ne radi i zato bi prije “analize” trebali saznati više konkretnijih podataka o liniji, a ne kao muha bez glave odmah krenuti u kritiku OU.
Ovako je Britishev red letenja izgledao 2018. godine (izvor: Avioradar):
“Britanski nacionalni zračni prijevoznik British Airways (BA/BAW), član udruženja zračnih prijevoznika OneWorld smanjit će promet prema Hrvatskoj u zimskom redu letenja. Na liniji Dubrovnik – London (zračna luka Gatwick) povučeni su iz prodaje letovi u razdoblju od 6. studenog do 9. prosinca ove godine, te od 12 siječnja do 3. ožujka iduće godine. U ostalom razdoblju ostaju dva leta tjedno, ponedjeljkom i petkom, kao i proteklih godina. Na ovoj liniji najavljeni su zrakoplovi tipa Airbus A320 (na slici).”
Da, tako je bilo 2018, ne i 2019.
To je za red letenja zima 2018./2019.
“Turski nacionalni zračni prijevoznik Turkish Airlines (TK/THY), član globalnog udruženja zračnih prijevoznika Star Alliance, smanjio je broj letova na liniji Dubrovnik – Istanbul u predstojećem zimskom redu letenja koji počinje od 28. listopada ove godine. Naime, povučeni su iz prodaje svi letovi u razdoblju od 4. listopada do 9. prosinca ove godine. U ostatku zimskog reda letenja koji vrijedi do 23. ožujka 2019. godine, u prometu ostaju 4 leta tjedno i to ponedjeljkom, srijedom, četvrtkom i subotom, odnosno isto kao i prošle zime. Na svim letovima najavljeni su zrakoplovi tipa Airbus A319 (na slici).”
Uzmite i u obzir i otkazivanja letova koja nisu bila rijetka.
Mislim da je razlog Turkishevog otkazivanja tada bila nemogućnost slijetanja na Ćilipe dok su renovirali USS, međutim za British sam siguran da je zadnjih godina prije Covida uvijek imao stanku zimi u određenom periodu…. A sada je nije niti vratio zimi tako da ne znam što bi Croatia trebala…
Da Turkish nije letio radi obnove USS.
No, većinu zime (4 od 5 mjeseci) su letjeli i to sa 4 tjedna leta.
Ok, neka onda sada preuzmu super profitabilnu liniju DBV-FRA kad već imaju desetak linija iz Hrvatske tijekom zime.
Lufthansa nije nikada tijekom zime imala dsetak linija iz Hrvatske. Ni blizu desetak linija nije imala.
VIE-ZAG
MUC-ZAG
FRA-ZAG
DUS-ZAG
CGN-ZAG
STR-ZAG
DUS-SPU
STR-SPU
MUC-SPU
CGN-SPU
+ je bilo nešto linija za PUY i RJK u 2019.
No, vi tu pišete i Austrianove i Eurowingsove letove. Lufthansa je imala samo ZAG-MUC i ZAG-FRA. DUS-ZAG se nije letio, koliko ja znam.
Nije istina ovo što vi tvrdite. Nekad mi na živce idu ovi što vas stisnu za svaku točku, zarez, ali stvarno znate biti prgav i svojeglav pa time i navlačite gnjev komentatora…. Krenimo od Britisha; do 2020.g. je zimi letio do cca 10.11. pa je imao prekid do Božića, i ponovno prekid od 5.1. do početka 3.mj. Provjerite malo bolje prije nego etiketirate da netko izmišlja. Vueling je ove zime na liniji iz Rima dopeljao 40-ak putnika, taj podatak sam pročitao na netu, i svakako vjerujem prije tom podatku nego Vama koji mislite da cvatu ruže zimi na letovima u Dubrovnik. Turkish je također otkazivao ove zime, i to dosta i sada bi Croatia trebala letjeti 3x sa Airbusom da vi budete sretni….. Pa ako ne ide linija, ne ide….što sada???? Nije da nisu probali….
Ako vi tako kažete.
Čovjek dobro kaže.
I ne zaboravite nabaviti podatak o LFu linija u Dubrovniku.
Ako me sjetite u utorak budem to napravio.
30 linija iz Splita i 13 iz Dubrovnika? Jesu ovo neke nove linije koje još uvijek nisu ubačene u sustav, a vi ste dobili informacije iz povjerljivih izvora?
Guglaj i naci ces poverljive izvore
Ne pronalazim nažalost ništa. Dubrovnik ovd godine ima tek u OU ponudi ZAG, FRA, MUC, SPU, OSI, CDG, ATH, FCO i ZRH
U Splitu imaju isto daleko manje od 30 linija.
Ako vi tako kažete.
Ne toliko linija će biti ovog ljeta iz Splita i iz Dubrovnika
Molim Vas da navedete koje su to linije. Jer OU ih u sistemu uopće nema toliko linija. Ima ih toliko tek na Wikipediji.
Nema problema, tko će imati koš više putnika, Split ili Dubrovnik, to su slatke brige.
Dva velika južnohrvatska grada od oslobođenja doživljavaju pravu renesansu, tako i u zračnom prometu.
Apsolutno
Ma, ljudi, pustite Ruse da lete i bice puni i Zagreb i Split i Dubrovnik!
Gledam evro pao za zadnja 2 meseca sa 120 na 75 rubalja! Rusi imaju kupovnu moc sve vecu! Nemci i Austrijanci pazare lepo za Rublje gas – bice Rublja jos jaca…
https://www.investing.com/currencies/eur-rub
Rublja je otišla u tri božje… pa je Putin naredio da se tečaj umjetno vrati.
Rusa za Zagreb, Split i Dubrovnik je bilo 0,8% u ukupnom broju putnika Hrvatske. Zanemarivo.
Putin naredio da se rublja vrati!? Da li ste vi ozbiljni?
Nemci krenuli da kupuju gas za Rublje, i Austrijanci takodje. Ostavili ne cedilu Eu boraniju – Poljake i Bugare.
To je i bio Putinov cilj! Jos ako Italijani i ostali kupci lepo krenu da pazare za rublje – bice rublja jos jaca!
A ako svi za koji tjedan prestanu kupovati plin u Rusiji?
Onda ce ili zaustaviti Volkswagen i Simens ili ce morati da dignu cene golfa Hrvatima za 100% kako bi isplatili Americki gas!
A baš lupate sad.
Aha, prestaće da kupuju ako vi izdate naredbu! Pusti vaši snovi.
Pa EU radi na tome.
Da
Ne, neozbiljni ste jer ekonomija ne radi na principu naredbe Putine nego na principima tražnje. Uprkos vašim tvrdnjama da niko plin neće plaćati rubljama većina to radi i samim tim rublju raste vrijednost! Jedino što je Putin naredio to je da svi koji hoće plin moraju da ga plaćaju rubljama a sve ostalo je odradilo tržište.
Ma gdji i kad sam ja tvrdio da nitko nece placati plin u rubljama.
Je bas je u Rusiji trziste sad regulator. Sure
Hocete da kazete da Putin ima uticaja na berze novca koje kontrolisu Ameri?
Kakve to ima veze sa umjetnim tečajem rublje u Rusiji koji postavlja Putin.
A raste i Dolar. Sto vise bombi i aviona u Evropi, Dolar sve jaci.
Jos kad krenu da pazare Americki gas – bice dolar jos jaci! Pravice svabe Jelcina i Gorbacova od blata 😀
????
Pa lepo su dogovorili sa Gorbijem da se Rusija povuce. Nije niko (a najmanje Gorni i Jelcin) ni sanjati mogao da ce Nato da krene da okupira istocnu Evropu, zemlju po zemlju i polako bombe i tenkove priblizava Rusiji.
Zato sada imaju Putina kao sagorovnika sa druge strane, umesto ruskih “demokrata” koje su izmajmunisali!
Kako to NATO okupira Istočnu Europu? Sorry, ali ovdje je jedino Rusija ušla tenkovima i okupirala dio Ukrajine. Sve ostalo su zemlje demokratski odlučile uči u NATO i EU. Nemaju li pravo na to?
I Rusija se treba pitati zašto su sve europske zemlje odlučile pobječi od nje i odjuriti u EU i NATO. Zašto Litva, Latvija, Estonija, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, Rumunjska, Bugarska, a eto sada i Ukrajina nisu htjele ostali u presretnom zagrljaju majke Rusije.
A probni zec ako prezivi – kupovace gas i deset puta skuplje u paketu sa F16 i F18 i bombama koje ce mu, naravno, trebati!
Ma ne 20, 80 puta skuplje
Wanna be
OK
Rubalj je i prije ovoga propao u 3 p.m., a sad je katastrofa. Ovaj mali rast zadnjih par tjedana je logični odbijenac od dna. Vi imate situaciju da nešto sa 100 padne na 10 i to je gubitak 90 posto vrijednosti.
Onda sa 10 poraste na 20 i to je rast za 100 posto. I onda se javi neki ruski navijač i kaže da je poraslo 100 posto.
Ništa od toga, Rusija ide u ekonomsku propast, čak i Srbija smanjuje svoju izloženost Rusiji koliko god može.
Po prvi put u zadnjih 100 godina Rusija bije na vrijeme platila kreditorima međunarodnu obveznicu na vrijeme.
Evidentno ce Rusija nastradat ovim sankcijama
Ja bi vam dragi druže, ako vjerujete u to što ste napisali, predložio da ako slučajno imate eura iste što prije zamijenite u rublje, pa onda kad idete u Grčku kvasit noge tamo platite hotel tim rubljima. Grci će biti presretni.
Prijatelju, stedeo u Erima ili Rubljama – izgubices ogromnu vrednost!
Zlato je bilo 10.000eur/kg pre 20 godina. Danas je 60.000eur/kg!
Stan u Beogradu koji je bio 50.000eur a sada je oko 250.000eur na istom mestu! Nisi bas pametan ako mislis da je onaj ko stedi u eurima nesto mnogo pametniji od onog ko stedi u Rubljama. IQ je priblizan!
I jedno i drugo se vestacki drzi , stampa i dostampava i realno samo covek niske inteligencije moze se zaludjivati da ce nesto sacuvati ako bude stedeo te valute!
Ne radi se ovdje o stednji nego o cinjenici da u rubljama necete u Grckoj ni kavu moci platiti
Je je, rublje se primaju naveliko svagdje
Upravo tako: i mi od danas uzimamo samo rublje…
Bice da je poskupelo i u eurima. Vi prodajete avio karte ili aranzmane, pa recite da li je iz Beca 7 dana u Makarskoj avionom skuplje ili jeftinije nego lani?
Mozda radi kao prodavac za Ryana? Tamo nema poskupljenja.
I ja sam nekad radio kao prodavac.
A sta prodaje mister Fog? Karte za Ryana? Zar se to ne kupuje preko sajta?
Dajte nemojte gluposti pisati.
Jasno da će ove godine biti skuplje, ali ne radi devalvacije EUR nego radi potražnje koja je daleko veća jer više nema Covida-19.
Ja sve gledam jel bi prebacio svoje poslovanje na rublje. Čudo jedno od valute.
Ne razumijem zašto Srbi već nisu zaradili milijarde na tom Putinovom tečaju rublje kad je tako lako?
I zašto Rusi kupuju devize na crnom tržištu ako je tecaj rublje tako super?
A zašto je burza i dalje zatvorena/blokirana?
I da li itko iz Srbije zna osnovnu matematiku da te “basnoslovne” cifre koje Rusi prodaju na izvozu sirovina ipak trenutno ne pokrivaju troškove države već se mjesecima troše rezerve.
Max to nije istina što govorite. Rusija na ovom ratu zarađuje, sankcije su samo osnažile Rusiju, Rusija je močnija, veća i bogatija nego prije. Med i mlijeko tamo teku. Stanovništvo je presretno. A u Ukrajini se ne vodi rat nego specijalna akcija koja je rezultirana napadom Ukrajinu na Rusiju, i ima za cilj vratiti blagostanje, sreću i zadovoljstvo u Ukrajinu. Ukrajinci jedva čekaju da im prebogati Rusi umarširaju u Kijev.
Tko drugačije kaže kleveta i laže!
Siguran sam da bi vasih par hiljada evra mesecnog poslovanja putinu jako puno znacilo
Moja firma već 30 godina hrani 5 ljudi i 40 honoraraca. I to dobro hrani. Ja u godinu dana moram za tih 5 ljudi i 40 honoraraca kstvoriti novaca oliko vi nećete zaraditi za cijeli svoj život. Stoga nemojte se blamirati i pokušajte nešto u životu napraviti.
Samo 5 uposlenika a toliko hvalisanje? Pa svaka trafika u Zemunu ima više od 5
Da 5 ljudi dobiva plaću. I da, smatram to ozbiljnim životim postignućem. A što je vaše životno postignuće? To da ste najamni radnik kod nekoga? Koliko vaša firma ima zaposlenih? Nemate pojma koliko krvi treba ispištati da imate firmu 31 godinu, bez dana blokade i centa kredita.
Banke ne daju kredite web portalima niti plesnim grupama
Naša firma je solventna već 31 godinu, imamo ozbiljne financijske zalihe, niti jednog dana u svojoj povijesti nismo bili blokriani. I zato nam je kreditna sposobnost najviša moguća. Da želimo kredit bi dobili iste sekunde. Ali je moja logika da nikada u životu kredit digao nisam, niti ću. Jednostavno trošim samo onaj novac koji imam. Ne želim trošiti novac koji još nisam zaradio.
Ni ja nikada ne bih seo u privatni avion. Sve i da mi ga dzabe daju. Niti bih prihvatio viku na Ibici 🤣🤣
Ja bih to prihvatio. Ali kredit za to digao ne bih.
Imate grešku
Dubrovnik ima letove Aegeana, Arkie, Flyra, Freebirda, Helvetica, Israira, Sun d’Ora i TAROMA koje Split nema, dok Split ima letove Jet Timea, Air Explore, Novaira i Sunclassea koje Dubrovnik nema
Gdje je tu greška?
Istinski pretočno sve. Odličan članak
Hvala puno na pohvalama.
DBV će u travnju imati preko 100k putnika.
Nije nemoguće. Čak i mislim da je to realno.
Ti aerodromi jesu konkurencija ali itekako mogu koegzistirati da oboje imaju dovoljan broj putnika. Također Split nema ambicije, a trenutno ni uvjete za intekontinentalne letove. Međutim ne treba čuditi puni veći broj letova prema Njemačkoj i same Croatie, jer puno je veći bazen stanovnika oko Splita. Ali da bi Dubrovnik mogao imati zimske letove za Frankfurt barem 3 tjedno svakako.
Dubrovnik je imao najavljene letove Qatara, ali malo je glupo reći da Dubrovnik ima te letove jer nikad nije došlo do realizacije istih i tko zna kad će opet biti okolnosti takve da Qatar počne razmišljati o Dubrovniku.
Turkish je najbolji primjer zašto je uprava DBV 100 puta proaktivnija nego uprava SPU koja ne želi prstom mrdnuti oko zimskih letova, a s obzirom na broj stanovnika oko SPU, puno je veći potencijal year round za letove nego DBV. Uostalom ove godine je valjda pola TK letova za DBV otkazano jer ovise praktički samo o dolaznim putnicima, dok sami Duborvnik je premalen da značajnije utječe na punjenja istih.
Zaključno mislim da je Split itekako limitiran infrastrukturom a ima ogromnu prednost broja stanovnika u gravitacijskoj zoni. Dubrovnik potpuno obrnuto. Da Split ima infrastrukturu kao Dubrovnik već odavno bi bio br.1 zračna luka u Hrvatskoj sa preko 5-6 milja putnika godišnje.
Ma nitko ne spori da oba ova aerodroma nemaju perspektive. Čak štoviše vrlo brzo će zajedno doći na preko 6 milijuna putnika. Split nema uvjete za interkontinentalne letove, ali zašto nema letova za Bliski Istok i Turkish. Dubrovnik ima Turkish, Qatar i Flydubai, Split ni jednog!
Nije istina da je pola letova Turkisha otkazano. Bilo je otkazanih letova (nešto u I. i II. mjesecu), ali ni u ludilu pola.
Split je limitiran infrastrukturom. Ali Zašto? Postoje mogućnosti širenja i aprona i paralelne rulnice, čak i produžavanja piste. Terminal ima dovoljan kapacitet.
Ne trebate ponavljati da Dubrovnik ima Qatar kad ga jednostavno nema. Nikad nije sletio u Dubrovnik niti do daljnjega uopće ima u planu. Ne znam zašto vam to treba ponavljati ako i sami znate da je neistina.
Što se tiče Turkisha u Splitu, naveo sam vam da se radi o potpunoj neaktivnosti uprave zračne luke koja se uopće ne brine o lokalnom stanovništvu koje bi itekako moglo puniti letove za Istanbul (uz turiste, naravno), njima je jedno bitno da se tokom ljeta okrene što više love kroz onih 4-5 udarnih mjeseci i to je to.
Turskih je u Dubrovniku itekako otkazao pola letova, jer je prvo bilo planirano 2 tjedno pa je i to jedva bilo (i reducirano) 1 tjedno a jedan cijeli mjesec se uopće nije letjelo, ako ne čak mjesec ipol.
Split je limitiran infrastrukturom jer se više godina pokušavaju otkupiti zemljišta, ali to je začarani krug visoke cijene otkupa i nerada uprave zračne luke koja iz postojećih kapaciteta cijedi maksimum.
ZL Dubrovnik je najavila ove letove. Hoće li se desiti, sam bog zna. Za sada ih u Qatarovom sustavu nema.
Turish je povremeno otkazivao letove u I. i II. mjesecu. Ne znam točno, ali otkazano je oko 12-13 letova. Cijeli XI, XII i III. mjesec su letjeli normalno, a odradili su dobar dio letova u I. i II. mjesecu.
Slažem se sa svime napisanim, osim što Hrvatska ulazi u Schengen, tako da će to smanjiti protok putnika između BiH i Hrvatske od iduće godine. Jako teško će Split i Dubrovnik moći privući putnike iz Hercegovine (osim Neuma i Trebinja). Balkan Transfer i ostale autobuske kompanije koje imaju ugovore s aviokompanijama u Sarajevu već uveliko prevoze putnike iz Čapljine, Mostara, Jablanice i Konjica direktno do aerodroma u Sarajevu.
Jasno da prijevoze kao što prijevoze i za Split i Dubrovnik. Već godinama. I prevozit će i dalje sa Shengenom ili bez njega. Jako teško će Split i Dubrovnik privući putnike iz Hercegovine? Pa oni ih sada privlaće i daleko je više putnika iz Hercegovine koji putuju preko Splita i Dubrovnika nego preko Sarajeva. Čak štoviše, Split ubija Mostar i to je razlog zašto ogromna većina hodočasnika za Međugorje putuje preko Splita, a ne preko Mostara.
Shenghen neće ništa promijeniti. Kontrole će biti jednake (i sada se upisuje svaki putnik u kompjuter), neće biti ništ duži redovi.
Napulj-Zagreb, 25.4.2022.
Ryanair A320
163/180 = 90,6%