CEO Air Serbie je više puta javno izjavio da je kompanija u 2022. ostvarila profit od 21,5 milijuna EUR. Vrlo pohvalno i istinski respect.
No, sada mi nešto nije jasno. Air Serbia ovaj novac ne treba podijeliti dioničarima (Etihad ima zanemarivo malo dionica), tj. novac zapravo treba vratiti u proračun (budžet) Srbije. Nije da će radi tog profita management podijeliti neke masne bonuse. I stoga je ovo krajnje nelogično. Zašto onda Air Serbia taj novac ne podijeli radnicima koji su evidentno i opravdano nezadovoljni. Radnicima su se plaće vratile tek na nivo iz 2019, a u međuvremenu je inflacija bila enormna, preko 30%. Nije postignut dogovor sa radnicima, nije potpisan kolektivni ugovor, raspušteno je rukovodstvo sindikata. Znači nezadovoljstvo će samo eskalirati.
Da Air Serbia to napravi, imala bi zadovoljne radnike koji bi se ubili za kompaniju, bili bi motivirani postići još bolje rezultate, a kompanija bi i dalje rasla i razvijala se. Ljudi ne bi odlazili iz kompanije. Ovo se posebno odnosi na mehaničare čiji se broj rapidno smanjuje. Navodno kompanija gubi najbolje stručnjake koji odlaze izvan Srbije. Čemu to? A novaca ima.
Hajde da novaca nema. Onda bi bilo razumljivo da Air Serbia nema alternative. Ali ga ima. I Air Serbia će ga radije uplatiti u proračun nego platiti ranicima i time ih učiniti motiviranima. Jako čudno. Jako čudno! I svakako postavlja pitanje zašto je to tako i je li taj profit istinski realan.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Papir trpi svee,eto zato ih ne dele radnicima.
Recice svi da je ground handling krivac…Losa je situacija,i tu Vinci,je los poslodavac.Mozda i nije ali radnici su nezadovoljni,male plate mnogo rada
Rusheva milion.Malo je ljudi,koji ce to da trpe,nepotizam i tako to.
Danas 60 bagaza,skinuto sa leta za Podgoricu,zato sto je avion imao vise goriva nego sto treba…
Ajoj
Ко је одговоран за количину горива? Аеродром?
To odlučuje kompanija, no definitivnu odluku na kraju donosi kapetan.
Па како су успели да сипају превише горива?!?!
Sam bog zna.
Ali ne sipa on gorivo, tako da je moguce i jedno i drugo.
Što to znači? Hoćete reči da je netko nasipao više goriva nego je bilo planirano? Jako jako taško.
Ali ne i nemoguce, a desavalo se.
To se nikako ne bi smjelo desiti. To bi bio ekstreman prekršaj. Ne vjerujam da je takvam megadiletantizam moguć.
Sta se sve ne bi trebalo desavati, pa se desi. Verujte da je moguc, srecom , veoma redak.
Tako što se ne smije dešavati. To je velik prekršaj. To mora imati ozbiljne sankcije, a kompanija je radi toga imala gubitak novaca.
Анонимусу се не може веровати зар не Алене
Da
https://www.gerila.info/natalija-trivic-imenovana-za-v-d-direktora-aerodroma-rs/
Eto ga vraže
Da imate članak.
Alene, imam jednu ekskluzivu za Vas! Znam da ste je zeljno cekali, kao i mnogi drugi!
OK, pošaljite je na mail, molim vas.
То је књиговодство направило профит. Ту нема реалног успеха и пара. Тако да нема ни шта да се подели.
А било би занимљиво упоредити колико има запослених и у којим категоријама у односу на сличне приватне компаније.
Odakle vam da je to knjigovodstveni profit? I kako se to napravi knjigovodstveni profit?
Znate li kako se sastavljaju financijska izvješća? Profit je samo knjigovodstvena kategorija i ne znači ništa ako kompanija nema casha. Kako bi npr. isplatili dividendu ako nemate cash na računu?
Da ali je Vučić izjavio da imaju 150 milijuna EUR keša.
Rekao je 120 miliona, ne 150. Uostalom, to je potpuno nebitno sada.
OK, onda 120.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣AV izjavio😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
To se zove “kreativno knjigovodstvo”…
Vidjet ćemo.
I te kako kreativno,sendvicarsko kreativno.
Tacno tako.Ne moze se deliti nesto cega nema,osim na papiru.
Yu-APS poletela upravo..svoj prvi let za Podgoricu.
Neka je sa srecom!!
Ajde Alene reci, “konacno, majko mila hvala bogu”.
Da već sam rekao.
👏👏👏👌sa srecom!
Ako se po jutru poznaje dan opet nije bas dobro jer je prvi let kasnio 47 minuta. Po meni nedopustivo!
Nije to najgore što se danas dešava.
Vi ne znate da su drugi letovi pre njega kasnili i da je let za Podgoricu cekao transfere?
Nap
Konacno,sa srecom
Novi A320 YU-APS upravo usao u saobracaj. Ide za Podgoricu.
Hvala bogu više.
Hahaha…tacno sam znao
Pa zar sam nešto loše napisao?
Niste. Hvala Bogu da je usao u saobracaj da rastereti malo stvari. Vrlo uskoro se u flotu vraca i YU-APH, a za njim i YU-APO, YU-APN, YU-ALY.
Super. Možda onda stanu silna kašnjenja i otkazivanja.
Umalo ne nabrojaste 60 aviona ….
???
Ma pusti ih… Provociraju!
Na svečanom otvaranju Air Serbia, u jesen 2013, novinar Đorđe Kostić je pitao Vučića da li će radnicima Jata biti podeljene akcije. AV je cinično odgovorio: “Kakve akcije, gubitaši nemaju pravo na akcije.” To je izjavio jedan pravnik…
O bože.
Kakav pravnik,strasan pravnik…prestrasan.
Za ovu godinu sam, imajući u vidu trendove, posle objavljivanja prošlogodišnje dobiti prognozirao profit kompanije do 100 miliona EUR za ovu godinu, izazvavši nevericu kod cenjenog g. Šćurica.
A sada bih, kako se već u prvom kvartalu razlika u finansijskom rezultatu prošle i ove godine meri desecima miliona (s obzirom na ostvarenu dobit u Q1), ponovio svoju prognozu – ukoliko se nešto neočekivano i značajno ne desi u međuvremenu (Treći svetski rat, nafta 200$ barel i sl.).
100 milijuna. Ma why not 200?
Tesko da ce biti 100, ali ja cenim oko 50 miliona EUR. Pobogu, pa ako u Q1 imaju profit, imace ga i u svim ostalim kvartalima. Buduci da vidimo kako su im avioni dobro popunjeni (ORD i JFK rasprodati), jasno je da ce veliki novac da zarade tokom leta.
50 milijuna bi se moglo destiti, ali 100? Majko mila.
I sad je to neka licitacija, šta li? Može 50, ne može 100.
Evidentno je bilo vreme da se kupe novi avioni – A320 – finansijsko stanje sada to dozvoljava a ovolikih problema sa flotom ne bi bilo, ali ko je mogao reskirati unapred. Sada bi mogli da razmišljaju o tome, uprkos Marekovim teorijama da “još nije vreme2. Pokazalo se, u praksi, da je vreme bilo juče.
Nije licitacija nego realno raspravljanje. Nije realno očekivati profit od 100 milijuna EUR.
Financijsko stanje kompanije dozvoljava kupnju A320? Jeste vi sigurni? Marek tvrdi drugačije.
Moguće da Marek, kad ste razgovarali, nije imao u vidu otežano servisiranje (starijih) aviona usled sporije nabavke rezervnih delova – s obzirom na operativne probleme ovih dana i reklo bi se da ih nije imao…
On je to tvrdio i više puta nakon toga, pa i prije nekoliko dana.
Ne mora da znači da će u narednim kvartalima ostvariti profit. Možda sve lizing rate idu u Q4, pa to obori profit i u kvartalu i u godini. Možda lansiranje Čikaga vuče ogromne troškove u Q2 (kao što verovatno vuče).
Plus u Q1, ako nije bio planiran (a ovaj nije), je dobar indikator da će ono što je kompanija planirala za ovu godinu biti dostignuto i prebačeno, ali mi ne znamo kakav je finansijski rezultat kompanija predvidela za ovu godinu.
Stoji
Lizing se placa na mesecnom nivou ako niste znali.
Pokretanje Cikaga vuce ogromne troskove, to je tacno, ali su letovi rasprodati i JU moze da pokrije te troskove i da bude profitabilna.
Profit u Q1 se do sada nikada nije dogodio. CEO je rekao da je profit nastao zbog visokog LF-a.
Da profit u Q1 se još nikada nije desio.
Chicago ima ogromne troškove i tu ni popunjenost od 100% pune dvije godine neće pokriti te troškove.
A kolike tacno troskove vuce pokretanje nove long-haul linije?
To ipak ovisi o samoj kompaniji, stanju na tržištu, konkurenciji, agilnosti kompanije, floti, drugih linijama… Ali iznos je ogroman.
Treba pokriti ove paprene ad hoc wet lease-ove…
Znate li vi koliko Vamos uzme za jednu rotaciju do JFK ili kolege iz susedstva (ETF, Trade air), pa Danci pa Litvanci… E moj prijatelju ima tu kamara troškova.
Ali iskreno se nadam da ce profit biti veci nego u 2022. Nisam sarkastican😊
Pa kako je onda kompanija financijski pozitivna uz toliko velike troškove?
Zato sto vecinu wet-leasova pokriva iz penala koje naplacuje od servisera i osiguranja za stetu na JFK.
Nadam se da je tako.
Samo da se razumemo – kompanija je dužna da sve troškove iz Q1 uračuna u Q1 rezultat, dok prihode sme da knjiži tek kad ih realizuje (a nema šanse da su već izvukli pare od JFK, mislim da to čak i nije bilo u Q1).
A vi to znate?
Knjigovodstvo.
Preteraste ga malo.
Najrealnije je nekih 30-40 miliona, a guram pre ka ovom prvom. Pritom sledece 2-3 godine ce porast profita drasticno usporiti kada pocnu da isticu popusti od aerodroma na nove rute. Onda moraju taj nadajmo se vec redovan profit da iskoriste pametno.
Wet lease ce ih ozbiljno kostati, ali mislim da ce odlicna popunjenost TSN i ORD pokriti te troskove.
Ostvarene profite bi bio onda red da uloze nazad u kompaniju, pretezno u obliku velikih kapitalnih investicija – npr.;
1. Povecanje plata osoblju, da ne moraju o tome da razmisljaju sledecih 5-6 godina
2. AS Tehnika – da se zameni JAT Tehnika barem za ove sitne ispade, ako ne i ozbiljnije stvari ako se JT ne uozbilji. Mozda i da otkupe neki udeo JT pa da moraju da servisiraju avione na vreme?
3. Otkupljivanje od lessora nekih od njihovih aviona, npr. neki broj A319 koji znaju da ce im uvek trebati, cak i kad predju na A320. Alternativno odkupiti sredovecne A320. Cene im nisu vise visoke, a ustedece se na iznajmljivanju.
4. Otkupljivanje ATRova. Oni koji vec imaju koju godinu leta sigurno nece biti vise od 5-6 miliona po avionu.
5. Renoviranje ASL lounge-a.
6. Totalni retrofit kabine na svim avionima, da se unificraju kabine i unaprede, npr. sa uticnicama.
7. Najvise long term od navedenih ideja – neko povece ulaganje u aerodrom koje bi moglo da im drasticno poboljsa operaciononu efikasnost.
7.a Mozda kupovanje autobusa jednog dana kada BEG bude imao mnogo vise remote parkiranja, koji ce razvoziti samo ASL putnike
7.b Mozda long term iznajmljivanje ili “rezervisanje” nekih od gejtova aerodroma i pravljenje novog premium lounge-a blizu istih, za potpunu gate-lounge integraciju za premium putnike, oblast C8-C14 pada na pamet jer ima i widebody gejt….
7.c Mozda “ASL Handling Services”, koji ce delimicno opsluzivati avione, baviti se koferima itd…..
Potpisujem svaku riječi. Veliki respect!
Прескупо
???
Колико кошта сваки од предлога, колико доноси прихода?
?
Ma dajte pa vi ste barem ozbilja komentator,zasto verujete u sarene laze?
Pa valjda je normalno da tržišna kompanija napravi sebi finansijski “polster” i da ne troši kapital odmah. Povećanje plata, te poboljšanje uslova rada u Er Srbiji su važni i mogu se iz operativnih troškova realizovati, dok ovaj polster treba da se koristi za dalji razvoj kompanije što je dugoročno u interesu zaposlenih (kroz jačanje i razvoj kompanije).
Prvi prioritet kompanije moraju biti zadovoljni radnici jer oni su sada na rubu štrajka i pucanja. To nikako ne može biti prihvatljivo. Poglavito ako imate novaca da im dignete plaće.
https://simpleflying.com/lufthansa-board-members-no-2021-bonus-payment/
Alene, očekivao sam malo više od Vas po pitanju poznavanja aviobiznisa…evo Vam link o tome šta se desilo u Lufthansi. Koliko vidim nekako u Srbiji nema štrajkova ni u Er Srbiji ni na aerodromu a u Nemačkoj ima…a da ne govorimo o tome u kakvoj su katastrofalnoj situaciji zaposleni Lufthanse već godinama a kamoli sada, pa ne dobijaju ništa od Lufthanse (dok su menadžeri hteli sebi da isplate “retroaktivan bonus”), sad je Er Srbija ranjiva zbog svoje agresivne ekspanzije i treba da plaća socijalni mir umesto da kaže svojim zaposlenima: Molim? Skoro dve godine niste radili a primali platu zbog Korone a sad kada nam je voda ispod nosa hoćete odmah veće plate?! Što reče jedan od čitaoca: socijalističko samoupravljanje je prošlo…Budite srećni da aviokompanija u odnosu na sve ostale na Balkanu ima budućnost i naravno da će u bliskoj budućnosti plate biti povećane…
Jedan član moje porodice radi u Lufthansi u Frankfurtu kao zemaljsko osoblje, drugi član na aerodromu u Beogradu…većina ljudi je realna i skromna pa ne izmišlja gluposti…
Više od mene u poznavanju aviobusinessa? O moj bože!!!!
Ovo što goviti ovaj link je zamaaero obradio prije par tjedana, pisali smo o tome.
Lufthansa je digla plaće svojim radnicima. I više nitko ne štrajka u Lufthansi. Štrajkaju aerodromi, to veze sa Lufthansom nema. Radnici Air Serbie su se žrtvovali tijekom Covida-19 jer su im smanjenje plaće, a bilo je i otpuštanja. Jasno da sada, kada je profit velik, žele plaće na nivo iz 2019. uz uvećanje za inflaciju. Zar to nije logično?
Vrlo logicno, hvala.
A sta mislite , sta su dobijali ti isti radnici u Nemackoj ,Francuskoj , Engleskoj u vreme Corone? Gospodine, nisu ovde svi neupuceni i neinformisani, te da ih vi svaki put zasipate vasim socijalistickim samoupravljanjem. Air Serbiji je pomagala drzava, radnici ,prvo sa zakonskim umanjenjem plata, a onda i umanjenjem plata od 20 posto. Etihad ima akcije u komp. Gde je on bio u tim trenucima? Ali dividendu treba da dobije, jer je to kapitalisticki nacin razmisljanja. A zasto vam je voda ispod nosa i ko kaze da je dotle doslo? Ovi je prvi put da neko izjavi da je Air Serbia voda dosla do ispod nosa. Strasno.
Molim Vas nemojte siriti te gluposti. Ljudi nisu radili vrlo kratko I za to su kabinci primali minimalac. Odmah nakon toga su krenuli više da lete I smanjili broj zaposlenih, tako da se obim posla odmah povecao za svakog zaposlenog.
A strajk u Srbiji.. Pa tesko da će se to ikada desiti.
Kratka pamet iii bezobrazluk??
Задовољни путници…
Kako možete imati zadovoljne putnike ako nemate zadovoljne radnike?
Добро је имати задовољне раднике, али није 1-1 однос.
???
A, ne, nego odma da se raskrčmi. Kako ide ono u Nacionalnoj klasi: “Te Alpine, kod vas u savezu, kad će to da se DELI?”
Naravno da ne. Ali da se dobar dio tog profita mora podijeliti radnicima to je više nego jasno.
Koliko vi od profita svoje firme dijelita sa radnicima?
50%, 70%, 100%?
Na plaće naših radnika trošimo 62% sredstava kompanije. Mi svoj profit uvijek, ali baš uvijek dijelimo sa radnicima.
Niste shvatili pitanje!
Place radnika se ne dijele iz profita. Profit je ono sto ostane nakon sto podmirite sve troskove, ukljucujuci i troskove na plate.
Koliko od tog novca koji vam ostane i koji je vas profit date svojim radnicima?
Velik dio.
Da li je moguće? Pa kako da ih podjeli?
1. Kompanija ima akomulirani gubitak iz ranijih gofina
2. Kompanija ima ulaganja u nove investicije
3. Dividenda ne može biti podeljena pre nego što se završe oba finansijska izveštaja i registueju se
4. Dividenda ne može biti isplaćena pre odluke borda direktora koji ne može biti pre zvaničnog finansijskog izveštaja
1. Nema. Isto je pokrila država.
2. Zar je to bitnije od plaća vrlo nezadovoljnih radnika? I tko će letjeti na tim “novim investicijama” ako radnici odu u štrajk?
3. i 4. Nitko ni ne smatra da se to mora podijeliti sutra.
Ko traži bolje široko mu polje…Er Srbija upravo ne treba da bude socijalna ustanova poput Montenegra ili Croacije..prvo rezultati dobri moji Ersrbijanci!
A sa kime će letjeti Air Serbia ako ljudi odu u štrajk. Mislite da je situacija daleko od toga?
Miljama daleko od toga. Miljama. Najnezadovoljniji su oni sa najvećim platama.
Svi avioni su krcati, obaraju se svi rekordi. Usvojen je plan za povišice plata, ali sindikat pilota je odbio i tražio još.
Sa Srpskom licencom mogu da idu u QR ili EK, eventualno u Saudijsku arabiju.
Pa logično je da su odbili. Čak i da im se vrate plaće na razini iz 2019. što je sa 30+% inflacije u tom periodu?
Evropska dozvola se zavrsava za 6 meseci, a onda moze svasta…
???
Puca Ersrbija,jako brzo.
1. Na osnovu čega tvrdite da nema akumuliranog gubitka? Pogledali ste bilans stanja ili pretpostavljate?
2. Gde ste videli štrajk?
3 i 4..Plate su već povećane radnicima a isti nisu akcionari da bi delili dobit.
1. Država je pokrila taj gubitak.
2. Nema štrajka trenutno, ali moglo bi ga biti. A onda?
3. i 4. Plaće su podignute sukladno odluci i visini koju je odlučila kompanija. Radnici ni izblizu time zadovoljni nisu.
Држава је Алајбегова слама да се развлачи како коме дуне?
ЕеСербија треба да врати део улагања, да уложи у даљи развој и направи резерве.
Ако руководство процени да је значајно повећање плата битно, ОК. Ако погреше треба да сносе материјалну одговорност.
Алане, а да покренете авио компанију?
Kakv veze ja i moja avio kompanija imamo sa postupanjem Air Serbie?
Савети за савете, најбоље је примером показати да ће дати начин размишљања и рада донети много боље резултате.
???
Jeste sigurni da imaju?
Da imaju što?
Ne ide to baš tako. AIr Serbia ima skupštinu koja mora odobriti svaku takvu odluku. Uprava bi trebala predložiti Skupštini primjerice raspodjelu dobiti ili zadržavanje dobiti i Skupština isto mora odobriti. Tako da ne može CEO niti Uprava samostalno donijeti odluku da će samo tako dati novce radnicima. Uprava odgovara Skupštini jer Skupštinu čine vlasnici (dioničari, akcionari), a ne obrnuto.
A kako su onda digli plaće ljudima po Pravilniku o radu? Jednako tako ljudima mogu dići plaće i još više.
Konačno, što je problem da to Skupština odobri?
Jedna istinita prica od pre nekih 30 dana. Razgovaraju 2 najbolja prijatelja. I jedan od njih dobio posao u AS. Zvoni ovom drugom tel, javlja se i kaze tu sam sa drugarom, dobio je posao u AS. I ukljuci interfon. Da drug cuje, koji je dobio posao.
Sa druge strane veze, covek koji radi u AS, rekao je” Primi moje saucesce”.
Žalosno.
Od kojih para će se onda kupovati sendviči i prevoziti primitivci na SNS mitinge po Srbiji? Kako onda isplatiti bonuse maloviću i ekipi od njih 2,3 kojih se zaposleni plaše? Naravno plaše se jer su kukavice. Šta može jedna stjuardesa da kaže mediokritetima iz menadžmenta? Ili neko iz tehnike? Keteringa? Kako bih ja slatko pročešljao Er Srbiju da vidimo šta se tu stvarno dešava.. al ne vredi kad i u inspekcijama, tužilaštvima itd sede uhlebljeni poslušnici. Korupcija je izjela Srbiju. A neosvešćenost i kukavičluk su hendikepirali zaposlene.
Onda nema pomoći.
Nisu kukavice, gde će? Miroljube, malo razmislite.Takodje i g Alen da pogleda post pa da napiše. Ali pre nego napisite, sto se mene tice nisam u toj bransi avijacije. Razmisilite duboko. Milion korisnika Vam je već napisalo. Kakva je situacija u AS. I Vi Alene kazete da štrajkuju…. Pa nije baš tako. Da ne ponavljam, znate krediti, itd. Žive ljudi od tog prokletog dinara. Najlakše je reći štrajk. A u svim firmama je tako, ne samo u AS. Vi kao da živite u Njemačkoj. Nije baš tako na ovom brdovitom balkanu.
I još jedno. Napisao Vam je anonimus, ne znam tacan datum. Vi samo dobijate najvise komentara od nas iz RS. Najvise pisete, i pišite o AS. I trebate. Ali pišite konkretne izveštaje kao i do sada. Probajte i sa zaposlenima da razgovarte iz AS. To je naš cilj. Da čujemo pravu istinu.
Svako dobro Vam želim.
LP.
Ko sme iz AS da vam kaze istinu!?!?!Daj uozbiljite se,bolje receno probudite se
Tacno i iskreno,ali zbog te istine ce te sada postati izdajica Srbije.
Plate su se vratile i od ovog meseca 90% zaposlenih Air Serbia ce dobiti uvećanje zarade.Zašto to ne proverite kada se vec pozivate na svoje izvore?
Pisali smo u prošlom članku o povećanju plaća, dakle provjerili smo. Od ovog mjeseca se plaće povečavaju. Ali ni izblizu koliko bi trebalo. Samo dio radnika će se vratiti na nivo iz 2019.
Pa dobro, onda će se kroz tri meseca možda povećati još, pa za šest meseci još, i tako.
Možda i hoće. No, da u 2023. ljudima nisu vraćene plaće na 2019. + inflacija, a kompanija ima velik profit to istinski nije prihvatljivo. To je krajnje nemoralno.
Prvo proverite koliko pa pišite ove bombastične naslove.Sve zarade su vraćene na nivo 2019 i sada se uvecavaju.Ako već imate te vaše kontakte u koje svako ovde sumnja razgovarajte sa njima.Ovako gubite kredibilitet
Nije točno. Plaće su vračene nekima na nivo iz 2019, no ne i svima. A u međuvremenu je inflacija preko 30%. Radnici nisu zadovoljni, stoga i nije potpisan kolektivni ugovor. Povećanje koje je napravljeno nije ni izblizu ono koje bi zadovoljilo radnike.
Nisu vracene svima, pa bih vas zamolio da vi proverite vase izvore. Da ne pisemo ovde kome jesu, a kome nisu.
Da i ja sam dobio informaciju da nisu svima vračene.
Vi napišite, čega se bojite? Koje su to plate? Svejedno koji info imate, napišite….
Kod vas koji verujete u lazi i nebuloze?!
I ako su povećali! I treba!
Samo su zaboravili da najdogovorniji i najrizicniji posao u aviokompaniji nose piloti… njih nisu smatrali bitnim faktorom da bi im povećali zarade.
Da jesu, napisali smo to ekskluzivno u prošlotjednom članku. No, nedovoljno. Radnici su više nego nezadovoljni, to nije ni izblizu onoliko koliko su voljni prihvatiti.
Zalosno.
Koliko će biti to uvećanje u odnosu na 2013, od kada nije bilo povišice? Kolika inflacija je od tada bila? I da li znate kolike plate imaju “neki” sve ove godine? Ni u jednoj firmi nema takvih razlika u platama…
Da to su argumenti Sindikata.
To je činjenica. Neko ima platu 400 EUR, neko 10.000. Službenici. I nema ih mnogo, jer je većina najurena ili sama otišla. Naravno, otišli su ovi sa “troškom” 400 EUR…
Znači u Air Serbiji više nema ljudi sa plaćama od 400 EUR?
Ima, ima… Doplaćuju im do minimalca.
Ako vec saljete upite stalno Air Srbiji, zasto ih ne pitate?
Ja iskreno ne verujem da vam neko zvanicno odgovara iz Air Srbije. Mozda ste nasli nekog ” spijuna” koji radi i ima neke informacije ili ih dobije od nekoga ko zna.
Ja prvi bi zabranio bilo kakvu komunikaciju sa vama da se pitam nesto u Air Srbiji.
Da meni u Air Serbiji odgovaraju službeno na upite. Imamo odlične odnose.
Razgovaram sa Marekom i Malovićem, bar 3-4 puta tjedno se čujem se Arsenom Rudanom…
Ok, i zasto vam ne odovore pa nas male obavestite?
Tako nešto kompaniju ne možete pitati. Jednostavno to se ne radi. Postoji neki osnovni bonton u komunikacijama medija sa kompanijama.
Zasto onda pitate citaoce?
Što sam pitao čitaoce?
Pogledajte naslov.
Pa nisam time pitao čitaoce, pobogu!
A ha,muljatorski nema sta.Samo da se istina ne sazna.
Alene, izgleda da Vam ekonomija nije jača strana. Da li su radnici učestvovali u pokrivanju gubitka prethodnih godina pa da im se sada deli dobit? Naravno da radnicima treba povećati zarade ali to nema veze sa ovim. Ta dobit se obično koristi za pokrivanje gubitka iz prethodnih godina ako je imalo gubitka a ako ne deli se akcionarima srazmerno broju akcija a ne uplaćuje se tek tako u budžet.
Da radnici su sudjelovali u pokrivanju gubitaka kada su pristali da im se smanji plaća tijekom Covida-19. Stoga i sada moraju sudjelovati u podjeli dobitka, te ne samo da im se mora vratiti plaća na razini 2019. nego ista mora biti uvečana za inflaciju.
OK, tko su dioničari? Etihad zanemarivo malo, dakle preko 80% novaca ići će u budžet. Nonsens.
Niste razumeli, povećanje plate i podela dobitka nemaju veze jedno sa drugim. Povećanje plate je moguće čak i da firma posluje sa gubitkom. Odluka o dobitku se donosi na skupštini akcionara i kao sto rekoh, ako je bilo gubitka prethodnih godina, obično se koristi za pokriće istog. Radnici u ovom firmi nisu akcionari.
Da moguće je. Ali ako je firma gubitaš onda je moralno i prihvatljivo da ne povećava plaće. No, ako je firma vrlo financijski pozitivna, red je da diže plaće. Poglavito ako iste nisu ni na razini 2019. i ako imaju vrlo nezadovoljne radnike.
Gubitke u Covidu-19 je pokrila država.
Зашто мислите да ЕрСрбија не треба да брати бар део тог новца?
Pa ne treba ako je država dala novac i ne traži ga nazad. Nije dala pozajmicu.
Тражи
Ma odakle vam tako što?
Od 2013 do 2020 niti jedan radnik nije ucestvovao u gubicima a bilo ih je svake godine.
Prema financijskim izvještajima kompanije nije bilo gubitaka. Kompanija tvrdi da je od 2014. financijski pozitivna.
2014. 2,7 milijuna EUR
2015. 3,9 milijuna EUR
2016. 0,6 milijuna EUR
2017. 15,7 milijuna EUR
2018. 12,2 milijuna EUR
2019. 9,5 milijuna EUR
2022. 21,5 milijuna EUR
Kako je gubitke u Covidu-19 pokrila država isto znači da je Air Serbia od prvog dana akumulirala dobitak od enormnih 66,1 milijun EUR.
Gubitak 2020 – 77 miliona EUR
Gubitak 2021 – 21,3 miliona EUR
Kako mislite da je gubitak pokrila država? Kada vidite rezultate po godinama vidi se da imaju akumulirani gubitak.
Primer povećavanja zarada uprkos gubitku imate u vašem komšiluku. Kompanija CA već godinama posluje sa gubitkom a povećala je zarade zaposlenima pa ih pitajte da li je to moralno ili sta već napisaste.
Neki komentatori su napisali da je Air Serbia već povećala plate zaposlenima pa možete da tražite zvaničan info pre nego što objavite ovakve tekstove.
Da te je gubitke pokrila država.
I mi smo u prethodnom članku napisali da su plaće radnicima povećane temeljem novog Pravilnika o radu.
Jako dobro znate da je taj rezultat ostvaren uz finansiranje drzave a sadasnji profit prvi put bez pomoci drzave. Zasto se pravite naivni?
Dakle, bez pomoci drzave JU je belezila gubitak od 2013 do 2019. Da li je ijedan radnik ucestvovao u tim gubicima?
Air Serbia nije iskazala gubitak neovisno o tome odakle je novac došao. Ako nema gubitka nemože biti ni participacije radnika, pobogu. Što da participiraju ako je kompanija financijski pozitivna?
Umesto drzave.
???
Dividenda po zakonu ne može biti isplaćena radnicama već samo akcionarima.
Dividenda se isplaćuje akcionarima nakon završetka bilansa i izveštaja što će se desiti nakon revizije tek krajem 6 mjeseca
Zar netko govori o dividendi? Ne, govori se o bonusu, kao što to radi Delta npr. Ili o povećanju plaće.
Korporacijom se upravlja isto, bez obzira ko je vlasnik. A nema ničeg legitimnijeg nego da država, tj. građani koji su godinama – svojim novcem – činili opstanak kompanije mogućim, dobiju prvi put novac od nje.
Ali hajde, pripisaćemo ovaj tekst prvomajskom raspoloženju eks nosioca pionirske marame…;)
Eks nosioca pionirske marame? Ako mislite na mene ja 1.5. nikada slavio nisam niti ću. Ja sam od 22. godine života poslodavac, a samo sam 2 godine bio posloprimac.
Ja sad ne razumijem, jel vi smatrate da radnici trebaju dobiti dio tog profita ili ne?
Lepo ste to rekli.
Posto su DL, UA, AA i ostale velike kompanije učestovale u smanjenju plata svima, od vrha do dna, tokom “pandemije” tako sada svi traze povećanja kako bi svi sudevovali u profitu koje opasno zarađuju svi.
Upravo tako. I to je OK. Zašto tako nije i kod Air Serbie?
Da li mozete da navedete akcionare u Air Serbia?
Naravno, država Srbija i Etihad airways.
Stopa inflacije u Srbiji je 16.2% (izvor: cekos.rs)- podaci usporedbe: ožujak 2022- ožujak 2023. Molim Vas, ne priliči Vam odokativan podatak u tekstu o tome (netko može pomisliti da je zlonamjeran).
Mi ovdje govorimo o inflaciji od 2019. do 2023. To jasno piše u članku.
U tom periodu je stopa inflacije bila 1.5- 15.1% (izvor: cekos.rs). Čak i da je sabirate, a to se ne radi, manja je od navedenih 40%.
Evo provjerio sam, od 2019. do 2023. inflacija je bila 30,4%. Kada dodate postotak na postotak to dođe skoro na 40%.
A zasto ne od 2020? Pandemija u Srbiji nije pocela 2019.
Da, ali plaće im nisu još vračene na nivo iz 2019.
Dobrica Cosic,valjda vam je jasno
Izvor? A gdje ste našli onih 40%, pomenutih u članku?
Kojih 40%?
Dovoljno je da pogledate cene po prodavnicama, cena goriva, cene novih automobila, i poskupljenja struje…ne treba Vam zvanična statistika.
Da ne treba
Vi verujete tim podatku,kao i bdp-u u Srbiji?!??
Stopa inflacije 16.2,gde ste to culi, mozda na Pinku i Hepiju. Otidjite u radnju, platite struju, sipajte gorivo i videcete da je inflacija 40%
Službeno je toliko. A koliko je stvarno…
Bas tako
Stvarno botovsko-sendvicarsko-spinujuca teorija idiotizma sa 16.2%inflacije.Zaista vase lazi nemaju granica.Imate li barem malo stida ?
Profit akcionarska društva dele radnicima?
Je l to neka Kardeljeva škola kapitalizma?
Zašto ne. Pa to svi rade. Svi koji su profitabilni dižu plaće radnicima, eto i American, United, Lufthansa, Air France-KLM… Delta svojim radnicima svake godine podijeli bonuse kada su profitabilni iz tog profita, a digla je i plaće preko 30%.
A jel se tom logikom, kada se zabeleži minus uzima od radnika?
Da tako je bilo u Covidu-19. Ozbiljno su se smanjile plaće radnicima. I kako onda sada, kada je profit značajan, se te plaće ne povećavaju na onu iz 2019 + 30% inflacije?
Njega, tadnika, onda otpustate, a onoga koje doveo do minusa nagradjujete bogatim otpremninama.
???
Kad se zabelezi minus, radnici se otpustaju, tako ucestvuju u pokrivanju tog minusa, a ovi drugi, odlaze na mala vrata, kako su i dosli uz bogate otpremnine. Da li je jasnije sada?
Radnici se otpuštaju i snizila im se plaća.
Ako mislite na Etihad i bivse zaposlene koji imaju akcije preduzeca, svakako. Deo na zaposlene, jer je i njihovim udelom komp ostvarila dobit, ostalo ulaganje u jacanje kopmpanije.
Upravo tako. Radnici su zaslužni za taj profit i moraju dobiti dio profita.
Ne vjerujem da na ovom portalu netko smatra drugačije. 2023. godine.
Nece vise biti sendvici s parizerom, nego se mozda apgrejduju na mortadelu. Drzim fige 🤣
🙂
Alene, mislim da biste trebali vise da zaustavite bilo kakve price o politici, botovima, sendvicima… Malo je ruzno videti i jednu (sendvic) i drugu (djilas) stranu na avio portalu. U redu je kada se sporadicno spomene politika, ali brate, preterujete vi politicki neistomisljenici! Mene bas briga za politiku, i za botove, i sendvicare, i djilasovce, i ove sa pinka i sa nova s, smarate me svi vise. Hocu da citam pohvale i kritike na racun avio kompanija iz regije, da ih zajedno hvalimo i kudimo kada treba, da razmenjujemo razlicite stavove, da se posvadjamo ali barem argumentovano.
Slažem se. Što su to djilasovci?
Đilasovci su, u očima SNS bande, svi oni koji ne podržavaju SNS bandu i imaju bilo kakvu vrstu kritike na račun iste. Termin su napravili od prezimena Dragana Đilasa, bivšeg premijera i jednog od predstavnika opozicije, koga su celu prošlu deceniju blatili i predstavljali najgorim lopovom u istoriji Srbije do te mere da su i taj termin skovali. Kada Vučić ili neko drugi iz SNS-a za nekog kaže da je đilasovac, to vam samo govori da taj neko ne igra kako oni sviraju, te kada određeni mediji kritikuju SNS onda su to đilasovski mediji, kada neki opozicionar pita nezgodno pitanje onda je to đilasovski plaćenik, a kada imate grupu ljudi koji se otvoreno protive SNS bandi onda su svi oni zajedno đilasovci tj. Luciferovi sledbenici u borbi dobra i zla (gde je SNS, naravno, dobro). Jezivo.
Hvala na informaciji.
Aha Đilas je onaj kojeg se na dnevnoj bazi pljuje u medijima i u Skupštini, onaj koji je kriv i za vremenske nepogode, koji je imao one fantomske račune negdje tamo u Africi što nikada dokazano nije, ali se izjavilo 50.000 puta…? Koja parodija, majko mila.
… I čiji preletači danas brane boje Air Serbia. Koja parodija, majko mila…
???
??? Bukvalno…ovo je neki interni jezik ocigledno
Samo njima razumljiv…
A s čim bi se onda Vučić hvalio? Koga zanima zadovoljan radnik?
Nažalost tako je. Ali to ne može biti normalno.
Konačno što kao Delta ne kažu: ok napravili smo profit toliko i toliko i sad ćemo radnicima podijeliti bonuse od 20.000 EUR.
Naravno, nikoga ne zanima zadovoljan radnik. Iskoriscavanje do maksimuma i vise. Kao robovlasnicko drustvo. Mozda ce dobiti jednokratnu pomoc po par stotina EUR. Da im zamazu oci i kraj. I ako to dobiju.
Ali to je istinski prestrašno. Poglavito ako kompanija ima novaca.
Daaa
Zato što smo od radničkog samoupravljanja odustali 1989. Profit danas dele vlasnici, ne radnici.
Da ali ovdje se radi o državnoj kompaniji, ovdje profit ne dijele vlasnici, nego će se novac uplatiti u budžet.
Svaki pametan vlasnik zna da je najbolji radnik zadovoljan radnik. A AS sretno sa takvim odnosom prema radnicima.
Upravo tako. Trump je rekao jednu pametnu: “nitko se nije obogatio svojim radom, nego ako je imao dovoljno kvalitetnih radnika koji su radili za njega”. Boško Matkoviće je pak rekao kada je bio kandidat za CEO Croatie Airlines: “Ne možeš očekivati od krave da daje više mlijeka ako je dobro ne hraniš”. Stoga samo zadovoljan radnik stvara dobro za kompaniju.
Bosh je rekao”Ja ne dajem velike plate zato sto sam bogat,vec sam bogat jer moji radnici imaju velike plate”.
Da, odlična misao.
Tako je
Nisam bot,radnik sam
Mislite, odustali danasnji vlasnici. Razmontirana drzava. Jedino jos Air Serbia opstaje , kao naslednik nekadasnje kompanije. A i nju su cerupali, kao i njenog predhodnika. Nije dzabe drustveni kapital, u jednom trenutku, preimenovan u drzavni. Sve ima svoje razloge.
Nažalost tako je.
Svašta će čovjek ovde pročitati.
Zbilja svašta.
Što je tu vama čudno? To rade sve normalne kompanije. Evo vam primjera:
Delta is splitting a record $1.6 billion in 2019 profits among its 90,000 employees, the airline has announced. Each employee will receive a bonus worth 16.6% of their base pay — approximately two months’ salary.
Bože sačuvaj i sakloni
Što? Tako dobro profitabilna kompanija ne treba dići plaće nezadovoljnim radnicima?
Respekt.
Da tako je.
Podeliće kad se konačno letačko osoblje organizuje i zaustavi saobraćaj
Iskreno se namam da do tako nećeg neće doći. Ne može to biti dobro ni za koga.
bice i to,polako
Ne vjerujem.
Nikada. Bolje ovi novi da nisu potpisali ništa.
Da,da.
Da citiram Malovića: “Ne dam”
Žalosno.
Imate od mene informacija koliko vam volja,i onako mi je sve dozlogrdilo…
Hahaha a tuge i čemera…