Air Serbia ima slijedeće cijene karata (promatrani period je za 25 dana od 13. do 16.12. uz odabrane najjeftinije cijene u tom periodu) iz Beograda za povratne letove:
- Moskva 1330 EUR (svi letovi rasprodani u XII. mjesecu)
- Tianjin 1111 EUR (svi letovi rasprodani u XII. i I. mjesecu)
- Kazan 1034 EUR
- Petersburg 1020 EUR (svi letovi rasprodani u XII. mjesecu)
- Socci 949 EUR
- New York 946 EUR
- Valensia 516 EUR
- Oslo 421 EUR
- Copenhagen 312 EUR
- London LHR 299 EUR
- Stockholm ARN 286 EUR
- Milano 279 EUR
- Frankfurt 272 EUR
- Berlin 267 EUR
- Bruxelles 266 EUR
- Madrid 265 EUR
- Amsterdam 251 EUR
- Dusseldorf 247 EUR
- Stuttgart 242 EUR
- Barcelona 232 EUR
- Paris CDG 226 EUR
- Nuremberg 225 EUR
- Lyon 207 EUR
- Istanbul 205 EUR
- Hannover 203 EUR
- Larnaca 199 EUR
- Bolonja 185 EUR
- Solun 183 EUR
- Venecija 173 EUR
- Zurich 159 EUR
- Atena 157 EUR
- Malta 156 EUR
- Rim FCO 154 EUR
- Tirana 140 EUR
- Zagreb 143 EUR
- Beč 138 EUR
- Ljubljana 133 EUR
- Sarajevo 133 EUR
- Sofia 129 EUR
- Bukurešt 122 EUR
- Tivat 112 EUR
- Skopje 100 EUR
- Niš 79 EUR
- Banja Luka 62 EUR
Iznenađujuće visoke cijene poglavito ako se sjetimo da su početkom XI. mjeseca karte masovno koštale 100 do 180 EUR za povratni let. Ove cijene su sada na razini cijene Croatie Airlines. Jasno, cijene za Rusiju su ekstremno visoke, očekivano, poglavito što je većina karata u XII. mjesecu za Rusiju rasprodana. No, iznenađuju vrlo visoke cijene za Valensiju i Oslo, kao i izuzetno niske cijene karata za Veneciju, Istanbul, Zurich, Atenu, Maltu, Rim, Beč, Sofiju, Bukurešt, Tivat i Skopje. Banja Luka ima daleko najniže cijene, čak niže i od Niša, što jasno govori o popunjenosti ove linije.
Na ostalim linijama Air Serbia ima slijedeće cijene povratnih karata (isti datumi, najniže opcije):
- Niš-Cologne 163 EUR
- Niš-Istanbul 149 EUR
- Niš-Hahn 122 EUR
- Niš-Ljubljana 112 EUR
- Kraljevo-Istanbul 121 EUR
Cijene iz Kraljeva i Niša su niske. Čak i za Istanbul za koji smo čitali kako su linije navodno 100% popunjene. Uz cijenu od 121 EUR za povratnu kartu iz Kraljeva i 149 EUR iz Niša za Istanbul i dovoljnu količinu karata u prodaji ove informacije čitatelja nisu osnovane.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Zašto su tako visoke cijene za Moskvu zar Vas nije stamita
Zato jel je potražnja ogromna.
Alene, niste nam odgovorili, koliko ste uštedjeli na kartama za Varšavu s presjedanjem u Beču, u odnosu na direktni let LOT-om?
Imate odgovor u komentarima na KOLUMNI.
Ušteda je 208 EUR.
Zar se stvarno Vi, koji zarađujete “bitno više od 4.000€ mjesečno” ( Vaše riječi ), i odbijate ponude za posao jedne UEFE, maltretirate s presjedanjem zbog 208 Eura?
Da zarađujem 4000 EUR.
Glupo je bacat novac. Za sat vremena duži let uštedjet 208 EUR i još ću dobiti bodove na ff program. To je racionalno ponašanje sa novcem.
Maltretiranje sa presjedanjem? Koje je to vama maltretiranje?
Cena za SVO, NESTVARNA. Da li je u tu cenu uključen neki dodatak na rizik? Pretpostavljam da su u cenu uključene i aerodromske taxe, tako da je i cena karte prema tome definisana. U zavisnosti kolika je cena takse koju naplaćuje određeni aerodrom, pogrešno je zaključivati da li je puno ili malo novca plaćeno u odnosu na dužinu leta.
Cena za SVO je u rangu cena koje drze i konkurenti, kojih ima prilicno malo. A i Vi izgleda niste culi za supply and demand odnos, pa eto izguglajte malo pa mozda i shvatite zasto su cene takve kakve su.
Naravno da su ukljucene i takse, uvek su takse ukljucene.
Da malo je prijevoznika, malo polazaka i cijene su svagdje paprene.
Ako se malo usresredite na ono što neko piše, možda će te bolje razumeti i shvatiti sta je napisano. Drago mi je da ste vi izguglali, i tako doprineli mom saznanju i shvatanju.
Nije samo dužina leta jedini faktor, jasno. Iako, što je cijena goriva viša to je dužina leta bitniji faktor.
Moram da priznam da sam se trudio da ovo shvatim ali mi ne ide u glavu sta je autor rekao ili htao da kaze:”… No, iznenađuju vrlo visoke cijene za Valensiju i Oslo, kao i izuzetno niske cijene karata za Veneciju….” I, kakve su cena a Valensiju: vrlo visoke ili izuzetno niske ???
mea culpa, sorry
Valensiju su visoke, za Veneciju niske. To su dva različita grada.
Ne znam koliko ne trebaš razmišljati da shvatiš da npr A321 Wizz-a sa 230 putnika kojima bi naplatio kartu po 50€ odnosno ukupno 11500€ ne može da leti do Pariza.
Letenje košta i to mora da se plati
Ne može? A to se ne dešava svakodnevno na više stotina linija?
Pretpostavljam da znate koliki su Wizz i Ryan prihodi koji ne dolaze od prodaje karata? Imali ste i ovde članke o tome, pročitajte pa će vam biti jasnije zašto karta može da košta 50 eura i da se ostvari profit.
Zasto moze da kosta? Koliki su im to dodatni prihodi i odakle ostvaruju te prihode? Molim vas za link, voleo bi da se informisem
Evo kratka vest sa ovog portala: Wizz Air bitno više zarađuje na dodatnim uslugama (prtljaga, prioritetan ulazak, odabir sjedala, prodaja u avionu) nego na prodaji karata. U prošloj godini od prodaje karata uprihodili su 732,1 milijun EUR, a od dodatnih usluga čak 931,4 milijuna EUR. Kompanija je u prošloj godini prevezla 27,1 milijun putnika.
Samo ukucajte u search “dodatni prihodi” i imate i jednu baš dobru analizu iz 2019.
Ima nekoliko analiza na tu temu.
Jasno, no upravo to i je model Ryanaira i Wizz Aira.
Općeniti dojam, preskupe karte za neudoban prijevoz u nerijetko neurednim avionima gdje nema zraka za disati od pretrpanosti. Ako je to LCC model onda treba pošteno reći.
O kome vi to govorite? O Air Serbiji ili LCC?
O ASL koji je očito postao LCC.
Neudoban prevoz? A kod LH je udoban? LH, kao i skoro sve druge kompanije u Evropi, koriste ista sedista, recaro, i imaju po 6 sedista u redu u A320 family. Dakle, ista udobnost i gustina rasporeda sedista. Cak Air Serbia ima za nijansu veci legroom od LH i slicnih kompanija. Da li to
znaci da su i LH i AF i ostali isto LCC?
What about LH ili na srpskohrvatskom whataboutism. Svaka čast.
Nije whataboutism već čisto poređenje, ako se žalite na usluge jedne kompanije onda ima svog smisla ovog sveta uporediti usluge drugih kompanija i onda zaključiti da li je nezadovoljstvo opravdano ili nije, pošto naravno niste druge kompanije uzeli u obzir, zaključili ste da je usluga JU tj legroom na niskom nivou i, gle čuda, lupili glupost.
jasno.
Postala je?
Vama je Istanbul od 205e izuzetno niska cena? Za let od 70 minuta? Alene, 205e za taj let uopste nije jeftino, pritom sto je to cena na nivou Turkisha, ali naravno ne mozemo porediti usluge JU i TK, to su nebo i zemlja. Takva je cena za Istanbul jer su letovi dobro popunjeni. Kada nisu popunjeni, cena ide od 110e pa navise, tako da je 205e sve samo ne niska cena.
Sto se tice Banja Luke, zar ne dobija JU subvencije za tu liniju?
Ponovo izvrcete reci citalaca Alene… Niko nije pisao da su letovi ZA ISTANBUL IZ NISA 100% popunjene, vec obrnuto, da su letovi ZA NIS IZ ISTANBULA odredjenim danima popunjeni, a inace popunjeniji od svih ostalih letova iz/za Nisa/Nis. Pritom su cene iz Nisa prilicno bezobrazne za PSO letove, ali to je posebna prica…
Za Istanbul to nije visoka cijena karte.
Kao što vidimo iz LF u Kraljevu i iz cijena karata očito ti letovi nisu baš tako dobro popunjeni.
Koja je poenta komentara ako ja Vama obrazlozim moj stav, a Vi odgovorite sa ‘nije to visoka cena’, bez ijednog argumenta? Na osnovu cega ste zakljucili da to nije visoka cena? Let traje 70 minuta i jedan je od kracih u JU mrezi.
Ni jedna karta legacy carriera koja košta 200 EUR, uz izuzetak letova kraćim od sat vemena (Zagreb-Split, Zagreb-Sarajevo, Beograd-Sarajevo, Beograd-Niš, Beograd-Banja Luka)… nije visoka. Do VIE ima svega 50 minuta leta, pa je cijene debelo preko 200 EUR. Do MUC ima 1:10 sati leta i cijena je debelo preko 200 EUR…
Istanbul je vrlo skup aerodrom. Let traje. Tamo cijena ne može biti bitno ispod 200 EUR.
Ovo je vrlo diskutabilan odgovor jer se cene karata menjaju u zavisnosti od datuma putovanja.
Ako ja danas kupim kartu FRA-BEG-FRA za 150 eur da li sam ja prosao dobro ili lose s obzirom da je let u martu i da ja kompaniju besplatno kreditiram 4 meseca?
Znaci da ne uticu samo na cene karata objektivni troskovi vec i aerodromi gde se leti, doba godine, popunjenost aviona, vremenski razmak od trenutka kupovine karte do trenutka letenja, marketinske kampanje, direktni ili transferni letovi itd.
Kazete ne moze biti ispod 200 EUR za IST?
Evo LH leti FRA-IST (Frankfurt koji je duplo dalje od IST nego li BEG) pa karta kosta za proizvoljne datume 10.2-17.2 punih 150 EUR.
Lufthansa je poznata po dumpingu. To ništa ne dokazuje.
Lufthansa i dumping?
Vi mora da se salite? Pa oni su posle pandemije ogromno podigli cene, kakav crni dumping.
Dokaz dokazuje, prazna izjava ne dokazuje.
I te kako rade dumping. Eto pogledajte moj primjer leta za Varšavu koji sam upravo objavio kao komentar u kolumni.
Evo normalnih, redovnih cena koje pobijaju vase tvrdnje i svaki je duzi od sat vremena (LH izuzeta, pocetni aerodrom FRA kao centralni u Evropi)
10.2 – 17.2
FRA-MAD 87 EUR Air Europa, 99 EUR Iberia
FRA-LHR 150 EUR British
FRA-CDG 114 EUR Air France
FRA-WAW 112 EUR LOT
FRA-FCO ITA 158 EUR
FRA-ATH 143 EUR Aegean
FRA-OTP 132 EUR TAROM
FRA-ZAG 143 EUR Croatia
FRA-CPH 113 EUR SAS
FRA-RIX 118 EUR Air Baltic
FRA-LIS 128 EUR TAP
FRA-SOF 151 EUR Air Bulgaria
FRA-IST 151 EUR Turkish
Nema nema “d” od dumpinga, ovo su regularne cene i opasno vas demantuju.
Demantiraju me u čemu, konkretno? Da neke kompanije imaju niske cijene iz FRA?
Ne stignem sada provjeravati ove cijene, no ono što znam je da povratna cijena ZAG-FRA sa Croatiom ne košta 143 EUR u tom periodu nego je najniža cijena 242 EUR.
Jel vi to govorite o cijenama povratnih karata ili karata u jednu stranu?
Demantuju vas konkretno da letovi preko sat vremena u Evropi sa legacy prevoznikom moraju biti min 200 EUR. Znaju biti debelo ispod te cene sto sam vam i dokazao.
Mnogi od ovde navedenih aerodroma su jako skupi, sam taj Turkish leti FRA-IST za 150 EUR isto kao i LH (znaci nije LH dumping) a gde su jos CDG, CPH, LHR…Ne zna se koji je od kojeg aerodroma skuplji pa opet imaju letove debelo ispod 200 EUR za destinacije preko jednog sata dok su FRA-IST ili FRA-ATH letovi oko ili preko 3 sata!
Ne morate proveravati cene, ja sam ih proverio za vas. Cena FRA-ZAG-FRA je 143 EUR u februaru (par evra +/-) sledece godine sa OU i tu nema dileme. To svako moze proveriti.
Radi se o cenama povratnih karata.
Pa u načelu jesu. Ima nekih doba godine i nekih prijevoznika kada nisu. Ali u načelu jesu.
TK iz IST je bitno jeftiniji jer ima privilegiran status na IST. To i je razlog zašto jako malo kompanija leti na IST; jer ne mogu konkurirati. One koje lete dumpingiraju jer moraju da bi mogle držati niske cijene TK. I sama LH ne leti iz MUC na IST. Indikativno, zar ne?
U veljači? Majko mila. Pa jeste mogli odabrati mjesec koji je jeftini, koji ima manje putnika i na kojem su daleko najniže cijene. Pogledajte cijene sada za početak 12. mjeseca. Dovoljno je daleko, a još nisu božićne cijene.
Ma nikako ne stoji. Da ne letim godisnje 20 puta pa da vam poverujem, ali posto letim u svakom godisnjem dobu znam da je vasa tvrdnja kako se ne mogu naci karte ispod 200 EUR cist nonsens.
Ovde je IST samo jedan u moru primera. Sta cemo sa TAP u LIS? Saa cemo sa Aegean u ATH? Sta cemo sa Iberiom u MAD? Sa LOT-om u WAW? Svi oni potvrdjuju da debelo niste u pravu.
Da, u februaru, jer onaj ko iz svog dzepa placa putovanja on ih na vreme i planira. Neozbiljno je gledati karte za nedelju ili dve.
U krajnjem slucaju vi nigde u svojoj tvrdnji niste naveli da ona ne vazi za februar. Za koji jos mesec ne vazi? Novembar? Mart? Poslednju nedelju oktobra?
Malo ozbiljnosti molim.
Ja iz Zagreba redovno plaćam karte preko 200 EUR. Gotovo nikada ispod toga.
Većina ljudi kupuje karte 21 do 28 dana prije puta. U velječi su daleko niže terife. Daleko niže nego i jedan drugi mjesec.
BEG-VIE sa JU nije 50 minuta, nego oko 70 minuta, kao i IST. I sami ste napisali cenu za BEG-VIE 138€.
ZAG-VIE je 50 minuta. O tome sam pisao.
Eh, a kada sm ovde pisali kako se TSN ubrzano rasprodaje i slicno, dobijali smo odgovore ‘ma kajgot’, ‘opet brojke anonimaca’, ‘ako se anonimcima moze verovati…’ i slicne. Eto sada vidimo da su ti isti ‘anonimci’ bili u pravu i da karata za let do Tjendjina nema za prvih 5 odlaznih letova, dok je na sestom ostalo jedno mesto. Biznis klasa deluje rasprodato sve do marta meseca.
Ma tko je to govorio? O brojkama anonimaca se ne treba raspravljati, ali nitko nije rekao “kajgot” za linju za Kinu Air Serbie.
Zbog cega? Zar to sto neko ne zeli da napise svoje ime znaci da laze? Pogotovo sto vecina citatelja razumno obrazlozi svoje brojke. Kao eto na primer ja za LF iz Osijeka, a pre obrazlozenja sam dobio komentar od Vas kako sam provalio i kako LF ne mogu sam da izracunam. OK, promasio sam LF za 1,5%, ali da li je to provaljivanje?
Sve što Alenu ne odgovara je provaljivanje, a još ako ste “anonimac” eto izgovora da vaše informacije diskredituje i potpunosti
Nažalost anonimci ne mogu biti izvor.
Zbog cega? Nije li to diskriminacija? Kako postojanje nicka utice na informacije?
Zato što se onda izvor može provjeriti.
Da, taj LF nije bio dobro izračunat.
Anonimci u većini slučajeva probale. Napišu pretpostavke, dezinformacije, poluinformacije, tvrde brojke temeljem jednog-dva leta… Nažalost ona manjina koja ima informacije ovdje je kolateralna žrtva. Svatko se može registrirati na portal, pa se može provjeriti njegovo zaleđe i onda ga se smatrati sigurnijim izvorom. Do tada, nažalost, sorry, ali…
Da bio je lose izracunat za ogromnih 1,5%. To je velika greska, je l da?
To je greška. Niste ukalkulirali vrlo važne činjenice i olako ste izbacili brojku.
Ne bi bilo lose da napravite analizu Wizza u isto to vreme iz Beograda. Naravno mozete i Ryanair iz Zagreba.
Za to vam manje vremena treba. Konkretno u Beogradu gde Wizz ima manji broj destinacija u odnosu na Air Serbia.
Danas idu cijene karata Ryanaira, sutra Wizz Aira. Naravno ako nešto prije ne uleti što je važnije.
OFF
Jučer kupio karte ZAG-AGP
20.02.23.-27.02.23.
Sa dva kofera (cabin) od 10 kg
5 osoba
560 eura
Dobra cijena.
Odlična
Samo da ne otkažu
Iako nema u zadnje vrijeme nema toga
Malo je vjerojatno da će otkazati
https://m.youtube.com/watch?v=XGkC5yDXdQI
Jeeeej!!! Hvala za link.
Za mene je fascinantno da su svi letovi za Kinu u decembru i januari rasprodati. Ali svi, svako mesto!
Zaista neverovatno.
Svojevremeno smo ovde slusali dusebriznike kako su se pitali “ko ce to leteti sa JU za Kinu pored tolike konkurencije”, pa “kako ce se isplatiti jednom nedeljno”, pa “to su letovi za kineske radnike”, pa “niko ne leti za taj Tjandjin” i sta sve ne. A ne treba zaboraviti da pored ove linije i Hainan jednom nedeljno leti za glavni grad Kine iz Beograda. Dakle, trziste je ocigledno tu, daleko od nonsensa da su to “samo kineski radnici” i sigurno je da ce se sa otvaranjem Kine isto jos uvecati sto ce dati sansu JU da otvori nove linije za Kinu.
Ne treba zaboraviti da je pored cinjenice da je JU rasprodala sva mesta na tim letovima za sledeca 2 meseca tu jos i prisutan faktor umanjenja troskova sletanja i obsluge JU aviona od strane kineskih vlasti kao i cinjenica da nijedna avio kompanija iz Evrope sem JU ne sme preletati ruski vazdusni prostor. Ta cinjenica sama po sebi dovodi do brzeg vremena letenja a istovremeno do nizih troskova kerozina.
Bravo JU!
Čekajte malo. Prvo, nisu prodate karte za 2 meseca nego za nekoliko prvih letova i to iz pravca Beograda, u povratku ima mesta. Drugo, nova godina je, nadam se da je većina letova puna do zadnjeg mesta. Čemu hiperbole i masne farbe kad start ove operacije svakako izgleda dobro?
Ja sam se vodio navodima autora a u njega valjda ne treba sumnjati, zar ne?
“Tianjin 1111 EUR (svi letovi rasprodani u XII. i I. mjesecu)”
I nije za nekoliko prvih letova vec bar za sledecih 5 nedelja a i posle toga ima samo nekoliko slobodnih mesta i to u biznis klasi. Dakle, jesu rasprodati.
Ovde se i nije govorilo o legu ka Beogradu nego ka Kini sto je i logicno kad se uzme u obzir da letovi tek pocinju.
Ja ovde ne vidim nikakvu hiperbolu i masnu farbu vec prikazivanje cinjenica onakvih kakve jesu. Ako vi smatrate da je bilo koja neistina ovde navedena ja vas molim da je prikazete.
U suprotnom sami sebi skacete u stomak.
Ne razumijem ovu rasrpavu. Pa svi se slažemo da je to super za JU.
Pa nisu rasprodate karte za dva meseca nego za 5 letova na jednom legu, samo sam ispravio vašu nepotrebnu megalomaniju. Nije isključeno da će biti rasprodati i nakon toga, ide vreme kineske nove godine. Potom ste se nadovezali da su ovde neki silni dušebrižnici tvrdili ovo ili ono. Gde ste vi to čitali? Osim pohvala Er Srbiji, ne znam šta je ovde moglo drugo da se o tom poduhvatu pročita?
Vi ste se izgleda juce probudili ili se ovde pridruzili.
Sve one navode su navodili dusebriznici na ovom sajtu, inace ne bi bili navedeni.
Linija koja se otvori u tesko vreme, sa samo jednom frekvencijom nedeljno uz ogromna ogranicenja kineskih vlasti vezano za pandemiju a biva rasprodata u startu je ogroman uspeh za Air Serbiju.
Zaista ne znam sta vi tu ne razumete.
Ja upravo kažem da ste silne dušebrižnike i njihove navode izmislili da biste pojačali uspeh Er Srbije ne shvatajući da je tako unižavate. Sećam se jedino autorovih navoda da ne veruje anonimcima i njihovim informacijama o prodaji karata, što isto ne smatram da je sporno. Ostale reakcije su bile više nego korektne.
Da reakcije su bile korektne. Nažalost brdo anonimaca piše gluposti i neprovjerene informacije, dezinformacije i pretpostavke. Stoga se anonimcima ne može vjerovati iako i među njima ima onih koji imaju informacije.
Zaista prvo poradite na sebi, informisete se, pratite navode kako autora tako i komentatora ovde i bolje pamtite pa cemo onda moci dalje da razgovaramo.
Ovako nema smisla.
Nema smisla da izmišljate, rekao sam vam već da nikakvih silnih dušebrižnika nema. Priviđaju vam se, ne postoje.
Da, kao sto sam rekao nema smisla vama ista objasnjavati kad ne pratite.
Alen Šćuric
Author
03.11.2022. 16:27
Inače Air Serbia puno prekasno pušta karte u prodaju. Ali što je tu je. Bolje išta nego ništa.
Anonymous
03.11.2022. 12:44
ne leti niko za Kinu trenutno ..
Anonymous
03.11.2022. 22:07
Nemoguće. U kartu onda treba da uračunaju pola praznog aviona ili koliki je već kineski limit. Jedino što može da napravi razliku je kargo, putnici su čist (i prilično brutalan) minus
Anonymous
25.10.2022. 08:21
I pitao sam se zašto žure da lansiraju destinaciju za koju niko nije čuo. U svakom slučaju, ništa strašno ali prvo skoči pa reci hop. Pošto se kraj korona mera u Kini ne nazire, bolje možda pogledati onaj Toronto, tamo su mere gotove i neko zaista i čeka te letove za razliku od Tianjina.
Hainanov let za BEG
Anonymous
26.08.2022. 19:34
To je linija za kineske radnike i ne pravite nauku od toga.
“Alen Foglar
11.07.2022. 20:14
Teško mi je reći. Sva logika mi govori da neće (da se nece desiti) osim ako iz nekog samo njima znanog razloga neće letjeti prazni odnosno poluprazni”
Alen Foglar
13.07.2022. 18:18
Svi logični ekonomski aspekti govore protiv tih letova, a ako budu išli, radi se ili o politikumu ili o letovima za kineske radnike koji rade na projektima u Srbiji. Vjerojatno o kombinaciji oba faktora…
Alen Foglar
11.07.2022. 20:14
Teško mi je reći. Sva logika mi govori da neće osim ako iz nekog samo njima znanog razloga neće letjeti prazni odnosno poluprazni. Oni što mi je palo napamet jest, da je to neka vrsta “radničkih” letova, tj. da se njime budu letjeli radnici kineskih tvrtki zaposlenih na kineskim projektima u Srbiji i da ti letovi nisu sasvim komercijalnog karaktera nego više neka vrsta politikuma.
I jos mnogo mnogo toga..A umesto tga mi imamo Hainan koji je maltene odmah produzio letove i za zimu kao o JU koja fenomenalno prodaje mesta na svojim letovima za Kinu.
Zanemarivo malo komentara i ni jedan nije niti isključiv, već ljudi iznose svoje stavove. Koji je to problem?
???
Bravo, majstorski potez objasnio “dužebržnicima” da ipak postoje, lijepo podsjećanja, hvala.
Nije izmislio ti za silne dusebriznike, zalravi je citirao. Ja se i bez provere secam napamet tih navoda. Kao npr kad je Alen se cudio (sa pravom) o nemogucnosti kupovine karata onlajn za Kinu(druga prica ali primer). To se zna jednostavno ko prati portal.
U ovim komentarima ne postoji baš ništa sporno, ljudi komentarišu malo poznatu destinaciju, puštanje karata u prodaju itd. Nego vi niste navikli na diskusiju nego na jednoumlje pa vam je ovo čudno. Ni jednog hejta nema u 10 komentara koji su navedeni. Čuj omalovažavanje da je linija za kineske radnike. Ne, to je nečije mišljenje iza koga postoji neki rezon koji vama može i ne mora da bude OK, ali definitivno nije omalovažavanje.
Sad je promenjena ploca, nema vise “nije bilo takvih izjava”.
Ne da je bilo, nego je i isto i dokazano a vama vas ego ne dozvoljava da priznate svoju gresku.
Ali to je vec vas problem.
Upravo tako.
Anonimus 7 i 16. A odakle vama da ja tvrdim da ima nesto sporno? Da ja nisam za diskusiju vec jednoumlje? Kakav hejt ? Ko je to tvrdio? Stvar je jednostavna. Komentator je napisao kako su svi letovi prodati 2 meseca a na ovom portalu se pisalo da ce biti promasaj! Dakle tvrdnja koja je neupitna i cinjenicno istinita. Odakle vama da tih komentara da ce linija biti neidrziva nije bilo? A posebno odakle vama da nekom smetaju takvi komentari i pogled i sve sto ste naveli.
Da o tome se pisalo prilično.
Ja ne razumijem o čemu se vi prepucavate. Svi se slažu da je to velik uspjeh Air Serbie.
Zar je netko govorio nešto drugo nego pritom hvalio Air Serbiu?
Kad je tema bila letovi za Kinu culo se puuuno omalavazavajucih komentara i sve sam vam u prvom komentaru naveo.
Nije JU jedina koja leti za Kinu iz Beograda.
Niste u pravu. Nitko na to nije gledao negativno. Upravo suprotno.
Ja mislim da jesam i secam se podgurljivih komenatara cim je Hainan poceo da leti tipa “letovi za radnike” itd.
Verovatno su JU letovi za Kinu za njihove sefove.
Ja stvarno ne znam jesu li to letovi za radnike, ali da puno ljudi danas ide u Kinu turistički, privatno (u posjet obitelji i prijateljima) ili radi posla, to svakako nije istina. Ljudi izbjegavaju Kinu radi ektremno žestokih propisa za karantenu i ekstremnih limita.
Verovatno su onda lutke a ne ljudi napunili JU letove za Kinu.
Naravno da su ljudi. Ali sigurno da su kineski radnici prisutni u velikom broju na letovima.
Niko nije rekao da nisu ali je tvrdnja da su linije otvorene samo za njih netacna.
Naravno da nije. Linija je otvorena za sve koji su voljni platiti kartu. Samo je pitanje kojih kategorija putnika na letovima ima i koliko.
Ljudi ne idu u Kinu radi posla? O zivote, pa da li znate da pravila o karantinu vaze iskljucivo za strance, ne i za Kineze. Takodje, ako imate pozivno pismo od firme, dakle ako idete poslovno u Kinu, oslobodjeni ste karantina u velikoj vecini slucajeva. Ovo vazi za Srbiju, ne znam da li i za ostale. Pisao sam Vam to ovde, no ja sam anonimac i tu informaciju sam provalio… Nebitno sto je informacija proverljiva sa par klikova…
Ja i govorim o strancima.
Moj jako dobar prijatelj je bio glavni nadzorni inženjer za Pelješki most i odlazio je u Kinu par puta godišnje. Bio je u karanteni i po 60 dana (tada je odlazio na smjene po 6 mjeseci).
Pa izgleda ako ne napišete odu Er Srbiji svakoga dana, smatra se da hejtujete.
O da. Jedan dan sam četnik, drugi ustaša. I svi ostali čitatelji ovog portala.
Zar netko tvrdi da ne izgleda dobro?
Da to jest nevjerojatno. No, govorimo o jako malo kompanija koje lete za Kinu i tek po jedan let tjedno. Ipak masa kompanija odustaje od letova radi restrikcija. Ja moram priznati da mi je na prvu to bilo jako čudno i pitao sam se jel to JU možda otkazuje letove za Kinu u prva dva mjeseca. Vjerojatno nije tako. Ako su letovi stvarno puni, onda je to više nego wooow!
Da JU ima bitno niže troškove operacija nego niz drugih kompanija.
Visoke cene karata nam govore da su letovi odlično popunjeni. Bravo za JU,samo gazi.
Da
Potpisujem svaki zarez.
Zanimljiv pregled, hvala! Cene su im (osim za Rusiju i USA), manje vise na nivou ostalih legacy kompanija po Evropi, ali se vidi trend rasta.
E sada, da li to znaci smo mi kao narod zaista toliko ekonomski ojacali ili uspesno guse konkurenciju i toliko su ojacali na trzistu da mogu ovo sebi da dozvole…. Ima tu materijala za razmisljanje.
I na kraju – s obzirom da su linije iz Nisa PSO – cene su cista pljacka.
Nis – Istanbul 150e (PSO)
Beograd – Istanbul 205e (komercijalna linija)
Nis – Ljubljana 110e (PSO)
Beograd – Ljubljana 130e (komercijalna linija)
Beograd – Nis 80e (domaca linija, drzava je vlasnik aerodroma i kompanije u isto vreme)
Beograd – Banja Luka 60e (druga zemlja, vece takse).
Ovo je skandalozno ponasanje i sisanje gradjana (ovaca) sa juga Srbije i okoline, a vlastima i njihovim botovima puna su usta tog PSO-a, kao da oni nama cine uslugu.
OK, ostavite ove cene, ali letite onda na komercijalnoj osnovi gospodo.Samo sto bi onda naravno izgubili jos jedan “legitiman” razlog da upumpavaju abnormalne kolicine novca preko dva provincijska aerodroma.
p.s Januara letim na Tenerife preko Bergama i povratna karta mi je prioritiem i dodatnim koferima 150e. 4 leta, 12h u vazduhu kad se sve sakupi, dodatne opcije ukljucene. Air Serbia za let od sat i kusur UZ SUBVENCIJE trazi iste ili malo manje pare.
Sad ce naravno botovi da se jave i da kazu “kAkO to nIjE ReAlNo” i kako zlobni Ryanair tlaci radnike i unistava avijaciju.
Samo bih ih zamolio da mi objasne kako PRIVATNA kompanija koja radi na KOMERCIJALNOJ osnovi za let od skoro 5000km sa dodatnim uslugama ima istu ili malo vecu cenu od DRZAVNE kompanije koja radi (iz mog maticnog aerodroma) na DZINOVSKE SUBVENCIJE a pritom godinama lapa neogranicenu kolicinu para.
I da se ogranicim, nemam nista protiv JU niti nesto specijalno navijam za FR i W6. To sto koristim uglavnom LCC jeste iskljucivo radi cuvanja sopstvenog novcanika. Tu je kljucan balans i ravnoteza snaga i propadne li samo jedan od igraca, ostali ce kao hijene da podignu cene, pa su mi u tom pogledu jednaki i ne gajim emocije prema njima.
Tacno sam znao da ce krenuti pljuvanje od strane Nislije za letove iz Nisa. I pre nego da sam krenuo da citam komentar.
Vec smo do sada milion puta procitali vase rezonovanje avijacije koje se i sada dokazuje kao xxxxx (sam sebe cenzurisem).
Beograd – Istanbul je JU linija koja ima i do 3 polaska na dan. Uskoro ce nekim danima imati i 4. Dakle na dan. Air Serbia je dodala jos 7 nedeljnih letova u decembru i ima ukupno 17. U oktobru su karte bile jos skuplje jer je bio manji broj letova a tih 10 nedeljno su bili skoro rasprodati. Sada se povecao kapacitet i to za cak 7 nedeljnih letova. To je ogromno povecanje i letovi su tek nedavno dodati. Na istoj liniji leti i Turkish 3x dnevno koji ima PAPRENE CENE. Cak i Pegasus za Sabihu iako je LCC prodaje karte po jako visokim cenama.
Nis – Istanbul 2x NEDELJNO. Ogromna razlika. Taj broj nedeljnih letova je od pocetka godine u sistemu. Ljudi kupuju ranije. To znaci da su avioni poprilicno popunjeni. Pocetne cene letova su smesne ali Autor gleda sta ce biti za manje od mesec dana a ne za 3-4 meseca.
Nema vise kao ranije jeftinih karata koje smo kupovali tokom korone par dana pre samog leta.
Pa zar sam Autor vam je napisao da su cene EKSTREMNO NISKE iz Nisa?
I on takodje poredi cene iz Nisa i Beograda kao da su im osnove iste.
Isto vazi i za Hahn i Ljubljanu.
Ljubljana ima 2x DNEVNO a Nis 2x NEDELJNO. Sta mislite da bi Valensija bila preko 400€ da ima 2x dnevno iz Beograda?
Za Hahn je pocetna 5.400 ka Hahnu i manje-vise toliko iz Hana. Znaci oko 10.000 povratna kada se uzme dosta ranije.
Autobus do Frankfurta iz Nisa kosta vise samo u jednom smeru u odnosu na povratnu avionom.
Posto se putuje cca. 2h avionom i jedno 28h busom cenu i do 250-300€ za povratnu smatram sasvim pristojnom. Cenim sta dobijam za to vreme kao i komociju i sve sto ide uz to.
Vi ste putnik koji voli LCC – Vase pravo. Ja sam putnik koji ceni legacy, kakav god da je, i pre cu iz 10 razloga dati vise novac za Air Serbia i Croatiu nego za Ryanair i Wizz Air.
Same razlike izmedju LCC i legacy je Autor izneo jedno 100x pa potrazite odgovor na vasa pitanja Kako, zasto i ostalo.
Vase vredanje, omalovazavanje i poredjenje sa ovcama pokazuju samo vasu frustraciju neznanje i tipican profil LCC putnika koji bi za 50-70€ da prodje citavu Evropu a za iste pare jedva busom do Horgoša i Kelebije moze da stigne – za neupucne – do granice sa Madjarskom.
Pa šta i da je tipičan profil LCC putnika, jel to neka uvreda možda? Gotovo cela Srbija je tipičan profil LCC putnika, osvestite se.
Naravno da nije uvreda. To je neracionalno razmisljanje da kazes da je KOMERCIJALNA osnova kada neko prodaje kartre za 30€. Znaci autobus do Frankfurta u jednom smeru 120€ je sasvim ok za 28h voznje, granice i ostalo ali avion ne sme da bude vise od 30€.?!
Polovan autobus kupe za 60-70k €. Samo iznajmljivanje aviona mesecno A319 kosta vise.
Autobus 2 vozaca i teraj. O posadi aviona mislim da ne treba puno pricati.
Autobus nafta, amortizacija i putarine.
Avion kerozin, amortizacija, takse i jos milion stvari. Vreme putovanja bus vs. avion niko ne racuna. Prosto degutantno je uopste raspravljati da je komercijalna osnova leteti za 20€ avionom.
To nije tacno da je gotovo cela Srbija tipican LCC profil putnika. Postoji ogromna vecina koja ceni svoje vreme i svoj novac i zna da je danas sasvim normalno leteti legacy kompanijama i za cenu od 200-300 pa i vise €. Zato i postoji mnogo veci udeo legacy kompanija u odnosu na LCC. I nikada ne bih menjao legacy za LCC.
O razlozima zasto pisalo se ovde vec milion puta.
Ni ja nikada ne bih mijenjao LCC za legacy.
Ni ja nikada ne bih mijenjao LCC za legacy.
Ni moj brat Robert također.
Cela Srbija nije tipičan profil LCC putnika. To pokazuju % putnika sa legacy kompanijama iz Beograda i činjenica da se YU prilično uspešno bori sa LCC konkurencijom na istim linijama.
Moj neki utisak je da razlika u ceni izmedju LCC i legacy nikada nije bila manja. Konkretno, zivim u Nemačkoj i kupovao sam karte za Portugal, Italiju i Francusku za prvu polovinu godine. Imam direktne konekcije sa easyJet-on i Ryan-om za sve tri destinacije (osim Ryan za Pariz), ali mi je samo u slučaju Rima najpovoljnija opcija bio easyJet. Za Lisabon je recimo karta bila 50% jeftinija sa KLMom uz presedanje u Amsterdamu u odnosu na oba LCC koja lete direktno.
Definitivno mi se čini da se ta razlika smanjila i da budem iskren nisam bar godinu dana leteo LCC.
Naravno.
To sto neko misli da ce LCC imati komercijalnu osnovu a da leti za 20€ je u teskoj banani.
Svima (makar normalanima) je jasan model LCC kojima je cilj unistiti sto vise legacy a onda dovesti cene na nivou legacy pa cak i vise. Time najvise putnici gube. Vec sada se osecaju posledice pritiska gde su se mnogi legacy spustili na nivo LCC u tzv. hibride jer je nekad vrlo tesko izaci na kraj sa narodom kome je sasvim normalno da plati taksi do aerodroma skuplje nego aviokartu.
Potpuno ste u pravu.
bravo
Apsolutno se Air Serbia uspješno bori sa LCC. Uskoro će i članak o tome.
Još uvijek su LCC jeftiniji. No više nije razlika 250 : 50 EUR, sada je 250 : 150 EUR. Sad se samo postavlja pitanje hoće li se netko odlučiti za LCC radi 100 EUR. Ja sigurno neću.
Koliko ste uštedjeli na kartama za Varšavu s presjedanjem u Beču, u odnosu na direktni let LOT-om?
Evo sad ću to objaviti u kolumni.
Niste objavili?
Ma zaboravio sam. Evo budem sad.
Pošto živite u Nemačkoj, nemojte da se ljutite ali mislim da nemate pravi uvid u stanje stvari ovde.
Zašto osoba koja živi u Njemačkoj ne bi imala pravi uvid u stanje ovdje?
Zato što živi u Nemačkoj. Zamislite da ja počnem sad da pišem kako je u Nemačkoj iz Beograda?
Nije isto. Vaš interes nije Njemačka i o tome znate jako malo. Osoba koja radi u Njemčkoj je jako povezana sa maticom, o njoj čita svaki da, interesira se, u konstantnom je kontaktu, dolazi u Srbiju više puta godišnje…
Po meni, bolje da se bavi Nemačkom. A mi u Srbiji da se bavimo Srbijom, i da konačno svako počne da se bavi životom koji živi i na koji zapravo može da utiče. Kažem po meni, svako može kako hoće.
Zašto? Ne vidim razloga da tako biti mora. Poglavito što je gospodin vrlo vjerojatno porijeklom iz Srbije i samo je na privremenom radu u Njemčakoj.
Kako god ovo je otvoreni portal i ovdje svi imaju pravo komentiranja, neovisno odakle su.
Sta je YU? Deo registracije aviona Air Serbije?
Da
Svatko bita sa kim će putovati. Neki sa LCC neki sa legacy. Ne vidim tu neki problem.
I ja ću uvijek platiti 250 EUR za legacy nego 150 za LCC. Razlozi su više nego jasni.
Svaka Vam je na mestu.Pozdrav.
То и јесте проблем на југу. Да су вам примања већа били би у могућности да приуштите карту по нормалној цени. Докле год људи размишљају као ви неће бити више летова из Ниша. Ви сте део проблема.
E neka ste mu rekli. Bolje da budu bogati, nego siromašni. Siromašni nam ne daju da postanemo ekonomski tigar, sabotiraju nas. Tačno su namerno siromašni da vam napakoste.
Hahahahahaha!!!! Svaka čast za komentar. Ono, baš ste ma nasmijali rano ujutro.
Ne radi se ovdje o tome može li netko plaćati više karte ili ne, nego čitatelj tvrdi da država troši skoro 12 milijuna EUR godišnje na PSO i da bi cijene trebale biti bitno niže.
Pa kako da budu bitno nize ako ste vec izjavili da su ekstremno niske?
Koliko to treba da bude? Da mu bude jeftinije da leti iz Nisa za Han nego sto plati taksi do aerodroma?
Naravno da mogu biti niže. Ako imate LCC model, ako dobivate 12 milijuna EUR godišnje, onda i cijene moraju biti LCC cijene.
I Croatia dobija para od PSO pa se stalno zalite da su preskupi do DBV. Ako su avioni puni do DBV ili ajde poprilicno popunjeni, da li i dalje treba imati pocetnu cenu?
Da cijena za DBV je puno preskupa. Stalno to govorimo.
Sad ste stvarno preterali. Karta jeftinija 50€ i vama to ne valja. Koliko bi vi? Da bude džaba?
Pa da. Smatra da je sasvim normalno da avio karta na primer do Milana kosta manje od povratne Nis Ekspresom izmedju Nisa i Beograda. To mu je realnost i komercijalna osnova.
Ne znam zasto ne otvori avikompaniju u Nisu pa da se svi vozimo za 30€ do FRA, CDG, FCO…
Nikad mi nije bilo jasno kako LCC mogu letjeti za tako malo novaca. Ali činjenica je da lete.
Ali jeste realnosti i komercijalna osnova, pa pobogu, Ryanair postoji vec 4 decenije i tako funkcionisu. Easyjet je tu skoro 3 decenije a Wizz jos malo pa 2 decenije. Privatne su kompanije, dakle odavno bi zatvorili vrata da nisu profitabilni!
Sve domace kompanije bi trebalo da se ugledaju na neke stvari koje su oni uveli, prilagode ih koliko toliko lokalnim prilikama i zarade dosta dodatnog novca.
Kao sto je Alen ispod napisao – kako LCC lete za te pare koje lete i meni ce vecno ostati misterija i jos uspeju da naprave MASTAN PROFIT.
Nekada nisam siguran da li pojedini na ovom portalu citaju sve komentare detaljno ili samo ovlas prelete ocima i onda se fiksiraju na ono sto im se svidja.
Dakle, nemam ja problem sa cenama JU iz Nisa, cene su OK i korektne – kada bi leteli na komercijalnoj osnovi. Dakle, INI-IST za 150e je meni sasvim prihvatljivo ali samo u slucaju da moji sugradjani na nivou cele Srbije i ja ne dajemo 12 miliona iz nasih dzepova koliko trenutno dajemo.
Ne, ne zelim da umesto CDG sletim na BVA, umesto MXP na BGY, umesto STR na FKB ili koje vec kombinacije.
Ne zelim da me po otkazivanju leta ostavi neko nasred ulice. Ne zelim da mi neko meri svaki cm i svaki gram prtljaga.
I jos milion stvari.
Ne zanimaju me nikakvi Ryanair, Wizz ili slican njima.
Niti treba da se legacy ugledaju na LCC. To su potpuno dva razlicita koncepta sa razlicitim profilom putnika.
Van svake pameti mi je da platim kartu sa presedanjem sa LCC-om. Takav stres mi nije potreban u zivotu a dovoljno imam para da priustim sebi kartu sa legacy kompanijom.
Realan sam i gledam koliko bi me kostalo da putujem autom ili busom.
Autor je dao analizu cena za 3-4 nedelje. Kupite unapred pa ce biti jos jeftinije.
Iako se slažem sa vašim komentarom, nažalost legacy više nisu baš toliko različiti od LCC.
Ko priča o vama? Zašto uporno pričate o sebi, jel vam neko brani da letite za CDG za svoje pare? Letite čime hoćete i pustite druge da lete čime hoće za svoje pare.
Neosporno. Svatko za svoj novac leti kako želi.
Zato sto uporno LCC fanovi zele gasenje legacy, porede legacy i LCC bez ikakvog kriterijuma a da je normalan, naporni su i nerealni.
Da, ja zelim do CDG ali nemam nista protiv da LCC ostane. Neka lete gde zele ali ne zelim da se zbog cicija koji bi da plate skuplje taksi do aerodroma nego aviokartu da se gase legacy koji su vec primorani da snize kvalitet. Moraju jer neko dodje i prodaje karte za 5-20€.
Problem je sto LCC fanovi zagovaraju gasenje legacy dok obrnut slucaj nije.
Ne vidim baš da LCC fanovi traže gašenje legacy. Svakom prema njegovim afinitetima.
Pa ne vidite dobro. Niko ne želi gašenje legasija, ni u ovoj diskusiji ni van nje. Letite do CDG, niko vam ne brani. Ali pustite ljude da lete za 50 eura jer može da se leti za taj novac. A nakon prvog leta će svako proceniti da li mu odgovara da i dalje leti tako ili ne. Ali znate šta, ljudi ne odustaju od toga, i dalje biraju LCC. Prosto neverovatno, zar ne? Ja vidim da vama ne smeta LCC, ali mi je prosto zapanjujuće da vam smetaju ljudi nižih materijalnih mogućnosti…
Svatko neka leti kako želi.
Postujem Vase misljenje.
Ali takodje mislim i da se stvara nepotrebna negativnost oko sekundarnih aerodroma. OK, neki jesu zaista predaleko od gradova koji se reklamiraju (tipa CDG-BVA, CRL-BRU) ali evo recimo ne vidim zasto ljudim smeta Bergamo. BGY i MXP su maltene u minut tacno udaljeni od centra Milana, LHR je mozda 10km blizi Londonu od LGW i LTN, sto je razlika koja je zaista mizerna kojim god prevozom da idete (taksi/bus/voz).
Kad je velika razlika i mene mrzi da putujem maltene jos toliko. Dok je bila Skavsta u ponoudi iz Nisa nisam ni razmatrao Stockholm, ali otkako su otvorili Arlandu bio sam dva puta na city break-u. Isto vazi i za Bratislavu – nikada je nisam posmatrao kao zamenu za Bec, bio sam 2 puta u gradu i okolini. Becsam posetio tek kada je uvedena direkna linija. Sve je u organizaciji i naravnom individualnim stavovima.
Sto se tice uzimanja stvari od LCC-a, samo da pojasnim, nisam mislio na nacin poslovanja, nego na te neke sitne cake – pice, hrana, roba itd.
Nisam isao biznis klasom (nadam se da cu imati nekada tu privilegiju) ali sam prosao kroz ekonomsku klasu vecine svetskih kompanija (LH, AF, KLM, SAS, TK, SU, QR, EK, US Big 3 i to sve na long hau letovima) i jedno mogu da potpisem – Ryanairov by on board meni koji se kupuje je za splacine koje sluze pomenute kompanije maltene fine dining iskustvo. Ovo ne vazi za Turkish i Qatar doduse, njihovi obroci su bili zaista odlicni (makar pre korone).
Ono sto jeste jedna opcija koja se gubi jeste besplatan alkohol, ali kako pijema jako malo ili nimalo, to me nikada nije uznemiravalo.
Eto, bolje je da mozes da kupis nesto sto je odlicno nego da dobijes besplatne pomije. Makar moje misljenje.
Sto se tice otkazivanja sa LCC meni se nikada nije desilo, osim sto mi je W6 prosle godine otkazao let ali to je bilo mesec dana unapred pa je bilo i vise nego dovoljno vremena da se snadjem. Oni su svakako u rasulu pa me nece skoro videti u svojim avionima.
I da se desi, preko svoje biznis kartice imam fantasticno osiguranje koje pokriva sve bez pitanja. Hvala Bogu, imam para da pokrijem te trenutne troskove, a posle se svakako refundira, tako da ne ide iz mog dzepa.
Ovo je neko moje vidjenje situacije. Pozdrav!
Da, svakako je bolje kupiti nešto dobro nego dobiti besplatno neko smeče. A to se u legacy danas dobiva.
Da oni već ogroman broj godina tako funcioniraju, vrh su Europe i mega-profitabilni.
Ali da država ne daje tih 12ml evra ErSrbija ne bi postojala pa bi vam Turkiš uzimao 350e. Nije sve tako crno-belo kako vi predstavljate.
Ali tih 12 milijuna treba respektirati i ukalkulirati u računicu. Ne daju se oni zato da Turkish tu ne leti, nego da Air Serbia tu leti jeftino i povoljno.
Pa da, jeftinija je. No čitatelj postavlja pitanje bi li trebala biti još jeftinija obzirom na činjenicu da se godišnje troši 12 milijuna EUR za PSO za svega par linija.
Pitanje zašto je Banja Luka-Beograd jeftinija od Niš-Beograd je istinski na mjestu.
Zar nije i BNX subvencionisana od lokalnih vlasti?
Bila je. Ne znam jel još uvijek.
Dobri ste sa direktorom BNX pa proverite.
Ne želi mi reči. Koliko god da smo dobri, čuva te podatke ko zmija noge.
Pa cijene iz Niša i Kraljeva jesu niže (osim ovog prijera Banja Luke). Nisu puno niže, ali niže jesu. A bi li morale biti još niže, što da vam kažem. Vjerojatno bi.
Kako „vjerovatno bi“ trebalo i nize da budu kada ste napisali da su ekstremno niske u clanku? Cemu ova kontradiktornost?
Zasto niste prokomentarisale sve ove nonsense koje je napisao vec samo cenu iz Nisa?
Pa budimo realni. Ako netko dobiva PSO 12 milijuna za tek par linija i imao je intenciju imati LCC cijene iz Niša (zato i leti jeftine Cologne, Hahn), onda se očekuju i LCC cijene. One jesu niže od Beograda, no nisu cijene LCC.
Nije mi jasna ova rasprava? Stvar je jako jednostavna. Povratne karte iz Niša kreću se već od 50-60e. Kako se vreme leta približava tako je potražnja za kartama sve veća i logično je da cena karata skače u zavisnosti od raspoloživih kapaciteta Kada ostane 10-ak mesta logično je da karta košta 300-400e bez obzira što su upitanju PSO letovi.
Nije to baš istina. Kraj I. mjeseca (kada su karte daleko najjeftinije) povratne karte koštaju:
– Kreljavo-Istanbul 103 EUR
– Niš-Istanbul 101 EUR
– Niš-Cologne 96 EUR
– Niš-Hahn 85 EUR
– Niš-Ljubljana 82 EUR
– Niš-Beograd 79 EUR
Ostalo vrijeme karte su skuplje.
Upravo tako.
Cene iz Nisa su bukvalno smesne.
Covece, da neko leti do Hana a povratna 85€?
I onda se neko zali da smo ovce koje šišaju.
Zato lepo neka Nišlija otvori aviokompaniju (naravno na komercijalnoj osnovi) pa da svi letimo za 20-30€. Mislim da se niko ne bi zalio.
Jesu niske, ali to je kraj I. mjeseca. U ostali vrijeme nije tako. I svakako cijene nisu 50-60 EUR kako je čitatelj napisao.
Pogledajte samo cene iz Beograda za BVA koje ima W6 pa cete videti da pojam “LCC cena” nije bas prisutan svuda i da se ne moze tek tako generalizovati.
Cene koje ima W6 na primer za period Vaskrsa koji je za 5 meseci na liniji BSL-BEG su vec na nivou 200+ EUR.
Ne jednom se desilo da je JU na nekim linijama jeftiniji nego LCC pogotovo ako se gleda u periodu od sledeca 2-3 meseca.
Cijene Wizz Aira ćemo vrlo skoro objaviti.
Što se tiče ovaca za šišanje,možete da govorite samo u svoje ime.Malo pristojnosti u obraćanju sigurno Vam ne bi škodilo.Ostatak Vašeg komentara ne zaslužuje utrošak vremena za odgovor.Pozdrav.
Dobro, malo smanjite te tenzije.
Cijene su takve kakvo je tržište. Sjetimo se prije kovida se letjelo u Bangkok i Njujork za 400-500 eur, sada je to preko 1000. Novac je devolvorao, tržište se oporavilo, a kapaciteti se nisu vratili na nivo prije kovida
A glavno je ono da vecina ljudi kupuje karte mnogo ranije nego tokom kovida. I dalje sam u šoku kad mi neko kaze da je na primer kupio kartu za Madrid za 01.05. a sada je tek 11. mesec.
Pa i ne. Večina putnika kupuje karte 20-30 dana prije puta. Bilo je tako i prije Covida, i tijekom Covida (ona i malo kasnije), a i sada je.
Ja sam vec kupio karte za avgust sledece godine 🙂
A odavno vec merkam Island za oktobar 2023, nego drze velike cene…
Dobro, svaka čast. Ali to stvarno nije pravilo u Europi da ljudi toliko ranije kupuju karte.
Da istina.
Da istina.
kajgot!
Znaci zakljucili ste da Banja Luka nema putnika jer je jeftina karta. A ne razumete zasto Oslo i Valencija su skupe toliko. Pa zar nije logicno?
Da logično je. I nisam napisao da ne razumijem, nego da je to iznenađujuće.
Poznato je da su OSL i VLC dobre i profitabilne linije za JU.
Neosporno.
Prvi sam sumnjao u VLC preko zime. Mislio sam da ce da je prekinu i krenu opet od maja ili juna.
Svaka im cast!
Bome da.
Ovo mogu da shvatim samo kao provokaciju – Iznenađujuće visoke cijene poglavito ako se sjetimo da su početkom XI. mjeseca karte masovno koštale 100 do 180 EUR za povratni let. Ove cijene su sada na razini cijene Croatie Airlines. Kada:
London – OU cena u odnosu na JU 145%
Copenhagen – 111%
Bruxelles – 120%
Zurich – 182%
Bec – 206%
Amsterdam – 105%
Paris – 107%
Frankfurt (jedna od dve jeftinije destinacije) – 89%
Skopje – 181%
Sarajevo (druga jeftinija destinacije) – 90%
OU nema nijednu non-Exyu destinaciju za ispod 242EUR dok ih JU ima 19, od toga vecina duzih od prosecne OU linije.
Da, 11% za Copenhagen, 20% više za Bruxelles, 7% više za Paris, 5% više za Amsterdam su stvarno ogromne razlike. Poglavito što je Frankfurt jeftiniji 11%, Sarajevo 10%.
Takodje je i cinjenica je da je Zagreb blizi Becu, Amsterdamu, Parizu…
Je.
Samim tim trebaju i karte biti jeftinije jer su troskovi letenja manji.
Trebale bi biti. No, to nije baš tako velika razlika, a konačno mi pričamo o Croatiji, zar ne?
Ma ljudi, da li je moguce da neko trazi jeftinije karte jer je let kraci?!!
O cemu mi ovde raspravljamo?
Na cenu utice najvise popunjenost kabine prilikom kupovine.
Stoji da OU ima malo jace cene ali je potpuno besmisleno da neko gleda duzinu rute.
pa to svakako nije glavni faktor.
Ma da, ista cena LIS-HEL kao i i LIS-CDG.
Nema nikakve veze kolika je udaljenost gradova.
Sta sve covek ovde nece cuti…
Je.
Kako sam 11% ili 20%,nisu nikakve razlike,a kad vama to ide u prilog onda je i 5% razlika,koliko ste vi neralni i ne objektivni,da je to strašno
A šta ovde kome ide u prilog, jel bolje da su karte skuplje ili povoljnije?
Skuplje karte pokazuju da su linije popunjene. No, za putnika su, naravno, bolje niže cijene karata.
Majko mila. Cijene su tu negdje. Neke linije ima skuplje Croatia, neke Air Serbia. Prije je razlika bila ogromna. Croatia je držala cijene 250-300 EUR, Air Serbia 100-150. Sada su te cijene vrlo slične.
Znaci da im se moze.
Samo ja bih ovde naglasio da mi se cini da OU vestacki dize cene karata iako im avioni nisu popunjeni dok JU to radi onog trenutka kad im se zaista solidno popuni avion.
Zar nam poredjenja broja putnika koje je imao OU i koje je imao JU 2019 ne pokazuju da su avionu Air Serbije daleko bolje popunjeni?
Apsolutno. Croatia drži visoke cijene karata iako je popunjenost i ispod 50%. Air Serbia ima visoke cijene karata radi dobre popunjenosti.
Neosporno su avioni Air Serbie bitno bolje popunjeni
Tako je. Bravo za komentar.
Daaa, bravo. Jel više cijene za 5-7%, a neke i niže cijene stvarno su dokaz da Croatia ima bitno više cijene karata.
Apropo jednog monetara da je razlika mala izmedju duzine leta iz Zagreba i Beograda, ako predpostavimo da ce avion provesti 20 min duze u letu, to otprilike kosta kompaniju 6-8 EUR-a po putniku, sto bi znacilo da bi karta trebala biti npr 10 EUR skuplje iz Beograda za Pariz ili London.
Bec je druga prica jer je linija tolio kratka da se vise vremena izgubi u procedurama nego sami let iz Zagreba na primer.
Jasno
Da li potpisujete komentar?
?