Jiri Mareak, CEO Air Serbie je izjavio da će kompanija uvesti nekoliko novih aviona u flotu kako bi spriječila silna otkazivanja i kašnjenja koja je imala prethodnih dana. Marek je izjavio da kompaniji nedostaje tri aviona da bi konsolidirao operacije. Prvo je u flotu jučer došao Embraer E190 (SX-PTM) kojeg operira grčki Marathon Airlines. Marek želi od ove kompanija uzeti još dva E190.
Marek je potvrdio da je sa jednom kompanijom raskinuo ugovor radi problema koje im je radila, a zbog velikog broja otkazivanja. Iako Marek nije objavio o kojoj se kompaniji radi evidentno je to rumunjski AirConnect. Marek kaže da mu nisu stigla i dva aviona koje je uzeo u wet leasu, a koji su trebali operirati od 16.6. Iskreno, kompanija bi morala ozbiljno preispitati sa kakvim kompanijama to radi ako joj se tako nešto desilo.
Kao što je zamaaero pisao šesti ATR 72-600 je trebao u flotu doći još u V. mjesecu no ozbiljno kasni i doći će do petka, a u operacije ući u VII. mjesecu. Marek planira u VIII. mjesecu dobiti i sedmi ATR 72-600.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Kakva
?
Zalo sno ja da kompanija odlaze let a putnici ne obavesti do zadnje minute kada treba da polete. I kada stigne sa zakašnjenjem 2,45m osoblje u avijomu je totalno neodgovorno, neozbiljno za taj posao ponašaju ju se kao deca na igralištu. Užas..
Istinski je žalostno da ne najave kašnjenja ranije.
Sareno do bola,jos malo pa cemo imati barem po jedan avion od svakog tipa aviona…
A to da.
Pa zar nije ovde autor tvrdio kako JU treba da ima 100 seatera?
Sad odjednom smeta.
Svetu nikad udovoljiti.
Da tvrdio sam i to još uvijek tvrdim.
Ali ti avioni se moraju nabavljati sustavno, sa ciljem konkretnih linija, a ne kao avion koji popunjava rupe, stihijski, neplanirano i naglo.
Vec se prica da ce avioni ostati u dry leasu tako da ne vidim razloga za kritiku sto se tice ovih aviona.
Vidjet ćemo. Ako će iči u dry lease onda ih moraju nabaviti bar 6 ukupno. Ispod te brojke operativno je kaos. Svakako bi im to bilo pametno, ali kažem ne radi 2-3 aviona.
Makar cijenu za Rusiju smanjite,jer nisu normalne
Teško.
A zakaj bi? Ovdje tržište regulira cijene, a kako je potražnja daleko veća od ponude, cijene rastu.
Apsolutno. Potražnja je daleko vića od ponude. Air Serbia ne može povećati broj frekvencija i logično je da ima visoke cijene.
Ja mislim da je najam E190 velika greska. Evo zasto. Pregledao sam Amadeus i izgleda da ga ubacuju nasumicno. Sta to znaci? Ako ga ubace na liniji, na kojoj je bio predvidjen AT7 na kraju zvrji prazno nekih 40-ak mesta a ako ubace na liniji gde leti 319 ili nedaj boze 320 dosta putnika ce morati da prebukiraju uz velike troskove. Avion bi se morao ubaciti na 2-3 linije koje bi iskjucivo on ordzavao, tako da je inventory prodaje uvek ok i stabilan. Trenutna situacija, barem koliko mogu da vidim ne lici na to, vec se E190 pojavljuje gotovo svuda. Evo npr. leti FRA-BEG 25.06. (udarni termin letnjih raspusta) i sve klase su u prodaju nulirane u oba pravca. Ist tako za BER 27.06. sve klase zatvorene u jeku raspusta. Za FCO 26.06. leti E190, klase su zatvorene a tako istog dana za RHO leti preveliki 738 (189 sedista) koji ce izgleda leiti sa dosta praznih mesta, jer je prodaja otvorena u inventory sistemima po niskim cenama. To je primer kako capacity i yield mamangement ne funkcionise! Majko mila!!!
Potpuno ste u pravu. No, bojim se da je avion uzet da popunjava rupe, umjesto da su ga maksimalno iskoristili kao 100-seatera.
Тражи време да повећају продају на 100 места
Ali ako se avion razbacuje ko gnoj po polju…
Слажем се.
Надам се да ће ускоро средити са системом за продају карата.
Тај систем је далеко од пријатељског, брзог и јевтиног.
A valjda će srediti.
Dragi Anonimus, ako Vam nije tesko, bacite malo pogled na bukiranja JU za Lisabon, Cikago, Tjendjin i Palma de Majorku u Amadeusu pa nam dajte neku “ekskluzivu” ovog tipa kako ste gore naveli.
Slobodan inventory, barem ovo sto moze da se vidi u Amadeusu.
Joj oduvek mi je bila zelja da mogu da pregledam bas bas preko amadeusa letove i hotele. Kako to inace moze da se uradi? Kupi se licenca za Amadeus?
@anon03.07: da, morate kupiti licencu. Ali kao privatna osoba to je na granici nemogućeg. Ako imate nekog poznatog u nekoj turističkoj agenciji koja koristi Amadeus, oni vam mogu dati pristup kao dodatni terminal pod istim brojem agenture.
Apsolutno moraju to da usklade ako misle da imaju ovoliko modela, ali verujem da je to u ovom trenutku nemoguće jer i dalje imaju manjak aviona i “planiraju” danas za sutra. Može da se odredi unapred za pojedine letove za Prag, Ljubljanu, Tiranu, Podgoricu, Tivat, Bukurešt ili kao downgrade za Marsej i poneku liniju na nemačkim destinacijama. Ima prostora za ovaj avion u njihovoj floti i mreži, samo moraju da se saberu hitno.
Apsolutno ste u pravu. I te kako ima mjesta za ovaj avion, samo moraju stabilizirai operacije, moraju se, kako vi kažete “srediti” i prestavi funkcionirati po nečelu da im taj avion popunjava rupe, nego da ga iskoriste maksimalno i iz njega izvuku benefite.
Nama je otkazan direktan let za Marsej, ali su nas 3 dana ranije kontaktirali iz Air Serbia i prebacili na drugi let Air Serbia do Pariza i Air France od Pariza do Marseja… Nismo pravili problem dešava se i sa drugim kompanijama…
Dešava.
To je sasvim korektan pristup i upravo je to ono što je nedostajalo prethodnih dana, posebno prethodnog vikenda gde su ljudi u subotu saznavali da nema aviona za njihov let u subotu, što je neprihvatljivo. Na kašnjenje aviona Air Serbia sada više ne može da utiče ali na kontrolu štete itekako može. Ali oni uglavnom biraju da kriju problem do poslednjeg trenutka umesto da ga ishendluju na vreme, kao što su problem sa vašim letom na vreme rešili.
Apsolutno.
Tako je sa svim letovima i to je normalno.
Nepotreban shitstorm.
Na svim letovima????
Putnik svakog otkazanog leta sem chartera dobija re-routing sa drugom kompanijom kako bi sto pre stigao na odrediste.
Dobije li?
Zasto sumnjate? Pa nije JU Ryanair pa da to ne nudi.
Iz dva razloga:
1. Avioni drugih prijevoznika su sada prepuni, imaju preko 90% putnika, dobar dio i preko 95%. Stoga nema mjesta za tolike silne putnike.
2. JU nastoji što više uštedjeti, pa je lakše putnike prebaciti na let idući dan ili idućih dana, nego na druge kompanije što je izuzetno skupo.
https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/kupili-kartu-ali-nema-mesta-u-avionu-er-srbija-tvrdi-da-je-to-posledica-odlaganja-letova-prethodnog-dana/
Treba njima MNOGO vise od aviona…
A bože moj, bože moj!
Pouka za vas: ako ikada budete leteli sa JU booking & check-in radite na twitteru JU.. Mozete da ponovite operaciju i na JU FB!
Nije da nema mesta u avionu, nego se promenila konfiguracija aviona, otisli su letom isti dan. Skidaju se putnici po tarifama, sa tim sto putnici specijalnih kategorija nesmeju da ss diraju.
Gospodja je imala OB i poslednja je dosla, prebacena je na sledeci let. Cesto se desava u aviosabracaju, ja sam overovan do sada dva puta na OS i tri puta na TK u svojoj karijeri. Sad je hajp da se oplete AS kako i BA.
Eto Vesic je najavio sutra dolazak a sindikati strajk od kojeg nema nista, videcemo sutra.
A ne treba se oplesti po BA i JU radi ovog megakaosa koji su priuštili putnicima?
Ako mene pitas za misljenje kakav ministar takav saobracaj, kakav menadzment AB takva koncesija. Ko je Sasa Vlaisavljevic siva eminecija aviosaobracaja u Srbiji poslednjih 20 godina?
Na tom aerodromu rade posteni radnici tako da treba birati koga opleti.
Radnicima istinski svaka čast i ogroman respect!
Apsolutno je nedopustivo da se putnici “skidaju po tarifama”. Procedura u normalnim kompanijama je da se prvo traže dobrovoljci koji dobivaju odštetu i prebacuje ih se na idući let, a tek onda kada dobrovoljaca nema, ide se na skidanje. Ali i opet ne po trarifi nego po tome da li je to odlazni let ili povratak kući, da li je to karta neke druge kompanije iz alijance, obitelji sa djecom, ide li putnik na neki konektirani let, … Ima tu puno kriterija. Ali vjerujte mi: 99,5% “skidanja” ide dobrovoljno uz kompenzaciju. Očito je da JU to ne radi i stoga moraju skidati putnike…
Dobrovoljno rerutiranje znači komenzacije putnicima, a to baš i nije opcija.
U principu je kompenzacija obavezna i za overbooking odnosno iz njega rezultirajući
boarding denial, tako da je pod crtom jednaka suma u pitanju. Ali za image je bolje ako putnik sam odluči uzeti kompenzaciju i dobrovoljno se “skine” s leta… Moj sin je svojedobno bio na prebukiranom OU4437 i tražili su dobrovoljce (2). Dobio je €250.- i prebukiran je na podnevni LH let. Tako se to radi!
Da tako se to radi.
Upravo im je to procedura. Ne verujem da drugacije postupaju.
Nije mi jasno u kom je tacno trenutku doslo do promene tipa aviona… ako je vec dobila bording kartu – pa do gejta ni 5 sati? Kao neka ad hok izmena aviona
Da, malo čudno.
HUB bukvalno menja iz sata u sat. Konfiguracija se menja i zato dolazi do overa.
Neko proceni sta jr bolje da ide u over i sta manje kosta kompaniju, ne mogu svi da budu zadovoljni na kraju.
Da li mislite da nekom od radnika odgovara ovo, i da se ,,mlatimo,, sa nervoznim putnicima.
Nama bi bilo najbolje da sve ide po loju, ali kod nas prvo naucis da pises vaucere za hotele pa ostalo.
HUB menja kao na flashscore-u ne bi verovao kakve kombinacije oni prave i rute.
???
Nije mi jasno u cemu je problem da drzava kupi 2-3 A320. Tolko su poreskih obveznika usuli u Air Srbiji a nisu kupili ni jedan avion.
Upravo zato što su upucali toliko novaca.
Pa i dodatni avion(i) baš i nemaju neki utjecaj na točnost. Evo rezultata podnevnih odlazaka (ponovno je prvo vrijeme po redu letenja a drugo stvarno vrijeme polijetanja):
RHO 11.50/15.37
GZP 12.00/13.04
AYT 12.05/13.29
JSI 12.15/12.40
FCO i ZRH su na FL24 kao “unknown”, XX?
ATH 13.05/14.40
JFK 13.15/13.52 to je OK i vjerojatno je zbog slota na JFK
IST 13.15/14.13
BUH 13.20/14.05
TIA 13.20/14.01
DBV 13.20/13.57
SOF 13.25/14.21
SKP 13.25/ u ovom trenutku ETD 18.00 !!!
AGP 13.25/14.37
BUD 13.30/15.09
ZAD 13.30/14.31
TLV 13.30/14.03
LCA 13.30/14.23
SPU ili je XX ili kasni enormno
TIV 13.40/14.19
TGD 13.45/15.02
SVO 13.45/17.08
SJJ 14.05/15.11
TSN 15.05/ ETD 17.51
Stanje je “skinuto” u 17.30 sa FL24…
A vikend je pred vratima!
Ajoj.
Neki dan sam doletio iz BG u ORD. Letio je bio Mihajlo umjesto Tesle. Zašto? Skoro svaki pop up screen u exit sjedištima nije radio. WC vrata se raspadaju. Stjuard je cijelo vrijeme ulazio u svaki WC po redu sa nekim ogledalom na dugačkom štapu da nešto pregledava. Inače dobar, brz let.
Ma da. Da ne povjerujete. Avion je u tako lošem stanju?
Prvi glas. Niko tako jos nesto nije izjavio i imamo osnovane sumnje da u to sumnjamo.
Interesantno je to što pišete za personal monitore u exit row (ako to mislite pod “pop-up Screen). To je stara boljka A330/340 i znam da i LH ima s time problema.
Evo ga jedna zanimljivost
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija/vesic-upozorava-koncesionara-aerodroma-izgleda-da-nisu-culi-sta-im-je-receno-imaju-24-sata-2355039
Sada se našao kad je bilo prekasno.
A pre samo 15 dana bio je na otvaranju piste.
Vince pravi konvenciju 28-30 u BG tako da im Vesic sada nije zanimljiv. Nadam se da Alene dolazis, ili treba da kazem Ani da te pozove?
Ne dolazim. Nisam je poželjan tamo.
Posle Buzina ni u BEG?
Zašto Alene?
Retoričko pitanje, znam odgovor 🙂
Ovde se ne ceni istina, nego se cene oni koji idu uz dlaku (hint: pogledati ‘analizu’ dešavanja JU na T6 😀)
Nažalost tako je to. Čim ne podvlađujete njima, odmah ste nepodobni. Kritika se smatra neprijateljstvom.
O ovome smo kometarisali u zadnje vreme, zbog cega ga ne uvode u flotu. Dobro je da se desilo.
Koga ne uvode u flotu?
Embrajer
OK
O.T. Srpska kompanija LPO iz Ade potpisala još jedan ugovor vrednosti 72 miliona EUR za izvoz lopatica za avio motore General Electric. HUGE
🙂
Leteo njime sinoć iz Štutgarta, posle dva i po sata kašnjenja. Grčka posada, malo problema sa putnicima koji ne govore engleski, avion je video i bolje dane, ali kakav god da je samo neka leti kako bi se ovo rasulo privelo kraju,
Kako komentarišete veliku pobedu Srbije u izboru za EXPO 2027? Kako i koliko procenjujete da će to uticati na avio saobraćaj Air Serbia-e i Aerodroma Nikola Tesla? Za sada procene kažu da će broj turista zbog izložbe EXPO 2027 biti veći za čak 2,6 miliona, te da će ekonomski priliv biti oko 1,1 milijardi evra.
To je ogromna stvar. Sve ovisi kako će Srbija to iskoristiti.
Супер ће искористити ето већ су најавили железничку везу са аеродромом. Београд има пуно искуства са овим стварима.
Ma ja mislim da nece nista uraditi i da ce im zato oduzeti organizaciju ovog dogadjaja. 🙂
Ma nema šanse. To Vučić nikad ne bi dozvolio.
Znaci Vucic vlada jos, predvidjas nam svetlu buducnost.
Srbija vrlo slabo. Oni na vlasti – maksimalno, nažalost.
To će onda biti istinski koma.
Dolazite na otvaranje HR paviliona sa svojim timom?
Vrlo vjerojatno.
To je za četiri godine. Do tad može opet neka picajzla virus da nas pohara i neki rat. NEK nam je Bog na pomoći
Napumpan broja, a to je za 4 godine, ajde da prezivimo ovu sezonu ja predvidjam potpuno rasulo za 17 dana otprilike, kada krene intezivniji broj operacija.
Dzaba avioni nema posade nema ljudstva.
Znate vi da radnici BA dobijaju stimulaciju 100e ako dovedu nekog da radi npr. manipulacija prtljaga (baza i sortirnica)
Znate da u ovom trenutku imamo samo dva kombija koja rade na BA, da imamo novu direktorku da nemamo na RAMp rukovodica kao ni na ZO.
Pre tri smene cak 5 radnika na RAMP zatrazilo je pomoc doktora jer nece ljudi vise da rade, do sledeceg meseca vise od 35% bice na BO+ plus nedolasci omladinaca koji rade kako im se cefne.
Smesne pare moraju da povecaju ozbiljno plate.
Cistoca i Ramp imaju oko 450evra pa do ajde 600e.
Isto tako na CHK imaju ugovore od 70% zs omladince to je mali manje od 400e ali izadju do 550. Ovi obicni zs stalno imaju do 600-650 (zsvisi od godina staza).
Povecali su platu 10% a inflacija 12%.
Kasirke u prodavnicama imaju oko 500e sta ja znam, drugar u jednom kaficu u BG ima oko 520+ baksis.
Sada da neko pomisli da se kuka na plate, mora da zna uslove rada a to je npr. smene koje krecu od 3,4,5h ujutru, druge koje traju npr do 01, 02 posle ponoci. Onda da npr. ekipa od dva -tri coveka uradi od 7-10 aviona dnevno otprilike 4.5 tone bagaza.
Da kolega na chk iscekira oko 180-250 putnika po smeni, da kolega sa PRM prelazi u proseku oko 15-20 km dnevno sa sve PrM putnicima,specifican posao to zna samo onaj ko je radi.
+ na sve to obuke koje smo prolazili i koje su trajale dosta dugo i stalno imamo.
Kada povecaju plate na prosek regiona i velikih aerodroma dobice svi uslugu kako treba.
Alene (sad cu na Vi da se neljutis) molim Vas napisi kolike plate imajj radnici na aerodromima u Bivsoj Jugi po sluzbama, rampa,chk,bezbednost.
I npr koliko imaju po Rumuniji Bugarskoj Grckoj, ne morajj ove razvijene zemlje EU.
Ajooj, baš koma. Pripremam članak na tu temu. Radim na istraživanju.
Ogroman posao da prikupim podatke i nisam siguran da će aerodromi biti kooperativni. Pokušat ću.
Nema sta aerodrom da bude koorperativan nama komunikacije vode polu pismeni ljudi, raznih devijacija.
Otvoris lepo pisma citalaca (radnika na BA) i dobije sve informacije.
Imas sindikate mogu da ti posalju liste prosek plata i povecanja.
Ovo je 21 vek, mozemo da pricamo u nadjemo izvore na mnoge nacine.
Bome kod sindikata i ne. Jako se trudim doći do nekih podataka, ali za sada ne uspjevam.
У Енглеској на Хитроу хендлери пртљага имали 9 фунти на сат пре једно 10 година…
Њихови контолори лета упркос значајно већег посла су имали 30-40% веће плате од наших.
Итд.
Pobogu pa naravno da oni imaju daleko veće plaće.
Проверите… За Хитроу су званични подаци.
Ne razumijem svrhu toga što ste napisali.
Колико се плаћа који посао на Хитроу и службама које раде са њим.
Imate novu direktorku, koja je pet puta gora od predhodnog direktora, a on se nije proslavio. A rukovodioca za ZO necete ni dobiti, jer oni misle da vam je dovoljna direktorka zajedno sa onim Brunom. Kad bi i hteli da postave nekoga nemaju kapaciteta za to. Za RAMP ce te dobiti. Ni za to mesto nisu pripremali kadar, kako bi imali da ubace zamenu.
Omladince su primali da popune rupe koje su oni stvorili svojim nestrucnim odlukama i ne znanjem . Najaci kadar su oterali iz kompanije. Omladince i ostalo nivo osoblje na brzinu skolovali, nespremni za rad, a i ponasaju se neodgovorno, jer tako su shvatili svoj rad .
A situacija koliko i kako radite, i sta sve radite za te plate su vam krivi sindikati
Ti si jedan veoma kivan covek.
Nova direktorka je dosla i na osnovu cega ti mozes da kazes da je losija od gospodina Nestorovica koji je tu bio 27 godina.
Dobila je vruc krompir, dobila je sluzbu punu ,,slonova,, dobila je rasulo na RAMP i najgore sto nije stekla postovanje od svojih kolega na saobracaju.
To kakav je ona direktor mozemo da kazemo za jedno dve godine ( ako uspe da je nesmene).
RAMP ima konkurs nazalost znam ko dolazi i bice iznanadjenje ta zena za sve. Za mesto u ZO bila je spremna zamena ali je konkurs pao zato sto su smanjili radno iskustvo sa 5godina na 2 godine.
Najveci problem su plate jer samo tako mozes da zadrzis kadar. I najveci problem je ona koja vodi ZO, a nema taj kapacitet i to vec 20 godina kao neki sef ZO.
A da ne pricamo o kolegama na LL koji su vrhunski a nemaju platu ni 75k.
A sindikat je u baraci pa idi i lepo im kazi sve nemoj se kriti iza ekrana.
Daleko sam ja od kivnog coveka , vec sam vam to naglasio i necu se vise ponavljati. Krijes se i ti iza ekrana, tako da ne znam u kom konteskstu ovde pises.
Ta direkzorka, koju toliko branis, ne znan iz kog razloga, nije ona dobilanvruc krompir, vec ga je sama napravila, zajedno sa Nestorivicem i o tom iz ZO, dovela ZO do katastrofe i nikad, zapamti nikada nece steci postovanje radnika i kolega iz ZO. Jer je sve radila da bi i dosla na tu poziciju. Postovanje se stice znanjem, radom i korektnim i postenim odnosom prema zaposlenima i kolegama, a ona to nikada nije imala. Uspela je i muza i kuma da postavi za sefove smena Aerodroma, a ljudi sa izuzetnim znanjem i iskustvom su zbog toga otpali. Tako da bih vas zamolio da mi ne servirate zalopojke o sudbini vase direktorke. Zbog nje i ostalih su najaci kadrovi ZO i napustili kompaniju. I za deset godina ,ona nece imati kapaciteta da ista bolje pokaze. I za stanje u svim tim sluzbama o kojima pricas i tim platama je ona odlucivala i sprovela
najgoru sistematizaciju ikada u ZO Aerodroma NT.
Bila je zaduzena i za ljude ljude na LL, srozala ih je na najnize grane, i pored mnogih pokusaja da razgovaraju sa njom.
A sto se sindikata tice , znaju oni odlicno sve, ne treba njima nista reci, vec oni trebaju vama da kazu zasto je stanje takvo kakvo je. Neka vecina njih podje od svojih pozicija.
Pozdrav.
Gospodine Momčilo, mi ovdje na portalu nismo na ti. Malo elementarne kulture. Ne tjerajte me na sankcije.
Svaki put , dok se gospodin “Treca smena” neupristoji i prestane se svima , na ovom portalu, obracati sa “ti”. I vi to tolerisete.
Ne nije istina. Nikom to ne toleriram. Prvi puta upozorim, nakon toga brišem komentare.
Ovo je potpuna neistina, pa njen muz a i kum rade duze od nje. Ajde da iznosimo istinu, meni je to najmanji problem. Muz je postao pre nje sef smene, a kum je prosao sta i gde radi, bio na konkursu i postao sef smene. Otvoren konkurs samo su onog jednog momka koji ima potencijala sklonili jer nije hteo da im ide niz dlaku. Ja stavrno bih voleo da mi kazete ko je to otpao sa strasnim znanjem i iskustvom. Nazalost jedan nije vise medju nama, znam ga jos iz vremena Jata, a drugi je sklonjen da vodi novu sluzbu (isto ceka penziju Jat prestavnik nekadasnji od Atine do Nemacke)
Ta direktorka je sprovela sta je morala da dodje na to mesto, svakako je znala sta dobija i sta uzima. Zajedno smo studirali, krenuo sam pre nje da radim, tako da kazem dajte sansu, pa ako ne bude nista onda mozete da je pljujete. Zasto je branim jer smatram da svako mora da ima svoj put.
Postovanje na aerodromu tesko moze bilo kod na nekoj funkciji da stekne, uvek ima prica stranka,spava sa tim, tetka mu ta, taj je brate opasan…imam dosta godina tako da bar znam da je ljudima na aerodromu tesko ugoditi. To je jedna zivotinjska farma u pravom smislu te Orvelove knjige.
To da je otislo dobrih ljudi jeste, ali ostalo je jos dobrih, sistem je los, kao i plate. A te price oterali kadrove pusti to, mnogi su se snasli i dobili otpremnine.
Sistematizaciju su prihvatili sindikati i tu su pojeli gov…jer nisu prihvatili da prate minimalac ( na AB minimalac ne i dalje 220e -28000dinara, a u drzavi je otisao na 330e).
Sindikalci svi imaju plate vece od proseka i rade na izmisljenim mestima, tako da je i na onaj protest doslo 30-50 ljudi, jer ljudima je pun q njih i njihovih lazi.
A sto se tice Alene za mene je on ostao ,,dinosaurs,, avijacije i nemamo i drago mi je da nemamo isti pogled na stvari, jer je jaz generacija ogroman, a tebe Momcilo boli sto si otisao sa AB i sada pljujes sve tamo. Sistem je takav ili ga prihvatis ili te proguta, ni ja nemam zeludac za to, zato sam se i sklonio.
Potpuna je istina sve sto sam napisao. Potvrda za to je tvoj zal sto je kolege ne prihvataju. Imala je ona dovoljno vremena, godina , da pokaze svoje znanje. I pokazala ga je. Rezultat ,stanje u ZO.
To sto ste studirali zajedno je jedno davno proslo vreme, sto je neabolira njenih postupaka i njenog neznanja .
Pozicija muza je njen doprinos onome sto je radila.
Nacin na koji pises i kako se obracas je jos jedan dodatak na sve napisano, tako da se nista ne pusta, jer nije za pustanje.
I opet ponavljam, ona postovanje nece steci zbog svega sta je i kako je radila u toj sluzbi. Toliki su otisli koji su to odlicno znali, a ona ni sa novim ljudima ne moze da stekne to postovanje. Karma , brate.
Ako je sistem takav, prilagodi se ili prihvati, manje ce da vas boli sto nisi otisao.
Bravo! Mislim da ste vi uboli sustinu svega u vasem komentaru. Ne znam koliko je tu ljudi u pitanju ali zamislite da je 30 recimo. I da svima povecate platu po 300€ to je manje od 10000€ mesecno. A ljudi bi radili tako da sve prsti. Ali je vredi, nasi excel manageri samo gledaju kako da smanje troskove, da bi kod sefova ubrali neke poene. Pozdrav svima sa Tare!
Jedini problem u toj računici je kako taj broj zadržati na 30 ljudi.
Šta mislite, da je moguće samo određenom broju ljudi povećati plate, a da to ne izazove lančanu reakciju, koja će doneti mnogo više od EUR 10k mesečno (pritom, ni to nije EUR 10k, nego ~+65% na to).
Nije to excel management, nego realnost – svako ko je bio i sa te strane zna koliki je problem uskladiti zahteve radnika i mogućnosti kompanije.
Mart, JFK-BEG, LF 99,8%
Mart, BEG-JFK, LF 98,8%
Januar, BEG-JFK, LF 95,9%
Komentar Alene?
Izvanredno ako je tako.
Kako to mislite ako je tako?
Ovo nisu informacije od Foglara nego od United States Bureau of Air Transport Statistics.
A kuda je nestao kolega Foglar?
Tu je. Imao je danas bar 20 komentara.
Bolji su od LH, OS, LX, SK…
Malo morgen. Pišu se ovakvi članci na EXYU jer se ne smije pisati o otkazivanjima i kašnjenjima Air Srbije.
Podaci su proverljivi na sajtu United States Bureau of Air Transport Statistics.
99,8% i 98,8% ? Zašto ne onako udarnički sa 103,7%?
Алене, Алене…
Не приличи Вам тако лош хумор …
😉
Foglar, jel imas instagram?
Pitajte United States Bureau of Air Transport Statistics. Prije nego ih nazovete botovima i udijelite im sendvič.
Besmislena arogancija. U pitanju su zvanični američki podaci.
I na linijama JFK – BG velika većina putnika su Hrvati, let koji subvencioniraju gradjani Srbije.
Tako da možemo reci da Srbi financiraju spajanje domovinske i iseljene Hrvatske.
Hvala im na tome. 👍
Većina nisu, ali da Hrvati masovno koriste niske cijene JU.
Jeste li sigurni da Hrvati nisu većina na NY letovima?
2019. godine, prije korone, su bili.
Nisu.
A kako, uopće, to znadete? Imate li neposredan uvid u putovnice na ukrcaju putnika? Ili Vam netko predočava te podatke (zvanično, ne po dojmu)?
Lp
Imam uvid u strukutru putnika.
Šta kaže struktura putnika, baš me zanima?
Ono što sam ja čuo jeste da je odnos P2P-transferi otprilike 60%-40%.
Ne znam jel tačan podatak, ali bi bilo interesantno videti koje linije imaju najviše transfera na liniji za JFK.
Moj tip bi bili TGD i TIA.
Slažem se za TGD i TIA. Air Serbia kaže da im je broj transfernih putnika oko 20%.
Ne subvencionira se taj let, nešto ste permutovali. A i da se subvencionira šta ima veze, ma uvek smo bili galantni prema braći iz regiona (u miru). Draže nam vama da plaćamo nego Nemcima i Mađarima, samo letite…
…i ostavljajte svoj novac u Srbiji posto je JFK profitabilna linija.
Kako znate da je profitabilna linija?
Zato sto je tako objavljeno.
Zar bi povecavali broj letova da nije?
Ne nije, zadnji puta o profitabilnosti linije su govorili u Covidu-19, što i logično da je bila tada profitabilna. Nakon toga ništa.
Letovi se povećavaju iz niza razloga, ne nužno radi profitabilnosti. Imate članak o tome.
Alene, jel želite reći da ovo nije tačno?
Imate neke drugačije podatke?
Ako ne, onda komentar zaista nije primeren.
Da dosao je novi avion (sedmi po redu u wet lease-u) ali se jutros pokvario uredjaj za skeniranje (X ray) pa je opet jutro bilo haoticno na BEG. Sad su prestali gromovi ali se zbog vrucine cesce kvare X ray masine. Interesantno sta ce biti sledeci izgovor da saobracaj u Beogradu ne pocne da funkcionise kako treba?
Prestrašno.
To nije izgovor nego realna situacija. Isto kao i izletanje aviona sa piste u Osijeku.
Kako je to, do vraga, isto?
Pa kako nije? I jedno i drugo je van kontrole i moze svakom da se desi. Jos je ono u Osijeku vise ljudska greska nego ovo.
Kako pobogu?
Da, 35 stepeni u Beogradu tokom leta je baš force majeure, nešto što se nikad ne događa i što nije bilo moguće predvideti.
Evo moj doprinos BEG: 35 stepeni u BG je vrlo često u BG tokom perioda jun-avgust, tako da uzmite to u obzir 🙂
Zbog vrucine? Da li se oni nalaze na otvorenom?
Ma da. Jel uobičajno je da strojevi na aerodromu odlaze radi vručine. I klima tu ništa ne pomaže. A kako će tek biti u top sezoni kad još više temperature krenu. Pa Beograd neće radit u VII. i VIII. mjesecu.
Neka daju adekvatne plate od 1000 eur .in i ina da se radi sve u 16
Mislite da je to realno?
I te kako realno, uzimajuci u obzir koliki prihod aerodrom stvara.
Nije. Iz dva razloga. Aerodrom je u debelom gubitku, i 2. koncesionar želi zaraditi što više, želi zaraditi preko svake mjere!
Zato je i realno. Neka smene rukovodstvo i dovedu ono koje zna napraviti prihod na aerodromu, koji sam po prirodi stvari stvara prihod . A to sto zele da stvore prihod preko svake mere je njihov problem.
E da, neka.
Da, zatvara se zračna luka Beograd krajem lipnja usled sveopćeg raspada. U srpnju i kolovozu neće ništa sletjeti niti poletjeti odande, no već je pripremljena čitava logistika zavjere koja će pomoći da svakodnevno pristižu informacije kao da ima nekakvih letova i putnika.
Ma naravno da se ne zatvara. Ali morate priznati da ovo što se dešava jest daleko od normalnog i da je to kranje neprihvatljivo.
“Usled jutrošnjeg kvara sistema za rendgenski pregled prtljaga na beogradskom aerodromu, danas može doći do značajnijih odstupanja od planiranog reda letenja avio-kompanija koje poleću sa Aerodroma Nikola Tesla Beograd, uključujući i Er Srbiju.”
Majko mila. Pa što je ovo? Što se zračni promet u Srbiji raspada?
Da kako ne, bas se raspada. Rekordan broj putnika na aerodromu Beograd, rekordan broj putnika na aerodromu u Nisu, rekordan broj putnika Er Srbije, rekordan broj linija Er Srbije, rekordan broj letova Wizz Air iz baze u Beogradu, rekodna profitabilnost Er Srbije u prvom polugodistu, Sve se raspada i nista ne valja!!!
Sve ovo istinski je vrlo loše i nikako nije dobro za kompaniju.
Ja mislim da ih odmah treba zatvoriti.
Ma nemojte pričati gluposti.
Treba se odmaknuti od binarnog razmišljanja, ništa nije ili 0 ili 1, crno ili belo, postoji majku mu valjda i nešto između 🙂
To što je broj putnika rekordan ne znači da sve funkcioniše kako treba.
Ja bih rekao da je broj putnika rekordan uprkos radu koncesionara, a ne zahvaljujući njegovom radu.
Ovo zapravo pokazuje koliki upside potencijal BEG ima, odnosno da bi imali još rekordnije brojke kad bi se operacije dovele u normalu.
Jesu cifre rekordne, jeste broj putnika nikad veći, ali jel to znači da treba da se zadovoljimo time?
Jel to znači da ćemo ih amnestirati svih grešaka koje naprave?
Ne, upravo suprotno – ukazaćemo na sve što ne rade dobro. Jer znamo koliko naš grad može i gde pripada.
I to nas ne čini manjim patriotama, nego upravo suprotno.
Tako je
Uzas. Postavljeno sve novo, tek je pocela sezona , a njima crkavaju sistemi. Sta reci na to?
Ma da. Za ne povjerovati.
Losi Francuzi. Ne treba ici u EU.
Zbog francuskih koncesionara ne treba ići u EU?
Ma ne obazirite se na gluposti.
Ne obazirete se.
Разочарани смо њиховим односом према послу и пословним обавезама.
OK, i?
Ne treba mnogo toga reći no izreći penale gdje treba, otkloniti propuste, naučiti iz grešaka te ih ne ponoviti.
Vrlo optimisticno.
Cak je i Vesic reagovao, pozvavsi rukovodstvo Vincia, sutra, na hitan sastanak . Sve je vec napisano u ranijim nasim komentarima, ali niko ne veruje, vec treba da se dese ovakve stvari da bi se shvatilo ko upravlja aerodromom, i kakav je rukovodeci kapacitet. Onda ne cudi i rad zaposlenih, kao i njihovo nezadovoljsto , jer nemaju mogucnosti da uticu na skandalozan upravljacki kadar Beogradskog Aerodroma. Moze sve i svasta da se prikriva i dezavuise javnost, ali sreca nije uvek na njihovoj strani, sto je pokazao i jutrosnji skandalozan prekid rada usled prekida rada rengen sistema za pregled prtljaga. A kompanije bi trebale ,debelo, da im naplate danasnje gubitke i nezadovoljstvo njihovih putnika.
Koma, ali baš koma. Nek je Vesić našao reagirati prekasno i kada je sve već otišlo u tri…
Sutra svi dodjite da podrzite radnike u borbi za njihova prava. Mislim ovde ih non stop kudite zasto se ne bore radnici za svoja prava, evo pozivamo vas da izvestavate i pruzite podrsku na taj nacin. Tako cete i vi biti na dobitku jer ako uspemo u tome, bice bolja usluga.
Sindikati su vrlo škrti u objavama. Jako loše za njih.
Nemaju jos uvek kapaciteta, a mozda je i strah od veceg konfrotiranja, ako idu van okvira komp. Zbog desavanja sa nekim predhodnim predsednicima sindikata. Da ih je menadzment tada uvazio u njihovim zahtevima , kao i sa ukazivanjem na probleme, danas bi bila sasvim druga situacija . To je bio mali korak za menadzment, a veliki bi bio za kompaniju.
Kratkovidi ljudi. Samoljublje na delu.
OK; ali ako je to tako što onda očekujete od mene. Ako se ne želite konfrontirani!
Ja ne ocekujem nista, samo sagledavam situaciju i pretpostavljam sta je njihov razlog ne izlazenja u medije.
Onda pomoći nema i ne razumijem cendranje zašto se ništa ne objavljuje. Pa nema se informacija da se išta objavljuje.
Podrska vam je uvek pruzena. I kudjenje je podrska.
Da li Vinci slično postavlja kadrove i u drugim zračnim lukama gdje drže koncesiju?
Pretpostavljam da zavisi od zemlje u kojoj posluju.
Svakako da.
Ja mislim da je u svakoj situaciji Srbija kriva.
Sve drugo bi bilo nelogicno.
?
Druže, veruj mi da sam se svega nagledao u svojoj karijeri i mogu da potvrdim da smo sami sebi krivi za to kako živimo.
Lično sam svedočio nekoliko istovremenih akvizicija u Srbiji i drugim zemljama, svi su drugi bolje prolazili baš zbog tog stava i cenjenju sebe i svojih kvaliteta, dok smo mi pilićarili i gledali sitne interese.
Kurčeviti smo samo u priči, realni život nas debelo demantuje.
Kada na pocetku rada nastupe prema radnicima sa upozorenjem da centrala VINCI ne reaguje na bilo koje probleme zaposlenih sa aerodroma u koncesiji koji im se obrate i pritom vam daju primer iz Kambodze, onda bi pretpostavka isla u prilog cinjenici da to rade samo u takvim ili slicnim sistemima.
To svakako ne može biti dobro.
Naravno.
Video sam ga juce na platformi lepo izgleda.
Super.
🤣
SE-MDC je drugi put u dva dana imao dekompresiju, te se sinoc vratio za Prag. Let Prag-Beograd je otkazan i jos uvek nije obavljen. Posledicno je otkazan i let za Bec danas jer je taj avion trebalo da leti.
Eto Alene, je li to znaci da je i DAT mala, neiskusna i nepouzdana kompanija?
Kao što rekoh može se desit i kod velike i iskusne kompanije, ali je vjerojatnoća bitno manja. Kod malih to je ipak pravilo. Zašto to ponavljamo?
I koliko je DAT imao problema, a koliko AirConnect? Zašto su otkazali ugovor sa AirConnectom?
DAT два пута у два дана…
Превише
Previše.
Како то објаснити? Реномирана фирма из по Вама поуздане земље. И то после румунске фирме коју сте поприлично „попљували”.
Саботажа да би се ЕрСербија приказала у лошем светлу?
Je baš sabotaža, ako nekome plaćate.
Искрено, веома сам зачуђен да румунска фирма није била поуздана.
Са данском постаје изузетно чудно.
Mene ne čudi. Nova, mala kompanija. Više šanse da će biti problema nego da neće.
Ко коме плаћа?
Pa JU DAT-u. Kako vas to netko može sabotirati ako ga plaćate? Kojeg to ima smisla.
Не знам, али пошто се бавим вероватноћама и поузданошћу, не могу да верујем шта се дешава.
Ima smisla u srpskim teorijama zavere, omiljenoj aktivnosti u slobodno vreme.
Ceo svet, eto, čim se probudi samo razmišlja kako da zajebe Srbina i kako da mu naškodi 😂
Sa stanovista putnika ovo je potpuno nebitno!
Nebitno je što će se smanjiti kašnjenja i otkazivanja? Konačno ovaj portal nije za putnike nego za zrakoplovnu struku koju ovo i te kako interesira.
Mora da se pohvali kako “situacija ide ka nolje.?” UPRSKALI da se lepo izrazim) pa sa aboni nam stizu… malo kasmimo
?malo vas maltretiramo..budite zadovoljni mozemo i gore.
Pajdo: ne “što će se smanjiti kašnjenja i otkazivanja” nego u najboljem slučaju “što bi se mogla smanjiti…”. Ako se dan po jutru poznaje, ostaje sve po starom (vidi moj današnji post od 17.56).
A što da ti kažem.
OT
Linija za Njujork razvaljuje od popunjenosti….
Jos jedan dokaz da je citatelj od pre par dana bio vise nego u pravu kad je rekao da je Air Serbia po tom pitanju ispred najvecih evropskih kompanija.
The annual average cabin load factor stood at 81.9%, up 2.4 points on 2019. Notably, Air Serbia had one of the highest annual load factors on flights to and from New York’s JFK Airport among European carriers, ahead of the likes of Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, LOT Polish Airlines, Virgin Atlantic, Finnair, Turkish Airlines, SAS Scandinavian Airlines and ITA Airways.
Fascinantno je da su posebno dobro rezultati ostvareni u martu i januaru. Svaka cast JU!
Notably, in March of this year, almost all flights from the US’ largest city to Belgrade were sold out, with the average load factor standing at 99.8%. High loads were also achieved from Belgrade to New York, amounting to 98.8% in March and 95.9% in January.
Чекамо коментар Фоглера
Sad ce on odmah da vam kaze kako ste sendvicar i kako ste dobili naredbu od svog pretpostavljenog da tako pisete.
Sta ste drugo od takve osobe ocekivati? Konstruktivan i zdravorazumski komentar? Ma dajte…
Који сендвич је у питању? 😉
П.с.
Сада се све више за Франкфурт путује преко Београда 🙂 🙂
Ma tko to putuje u Frankfurt preko Beograda?
Они којима је драже/боље да иду преко Београда 🙂
Ma kome je drže da ide preko Beogada ako ima nonstop let? Kojeg to ima smisla?
Они којима одговара 🙂 🙂
Ma kome to i zašto može odgovarati?
Свима којима је много лепше да проведу неко време у Београду уместо у Франкфурту 🙂
Aha, a takvih je ono baš gomila
Daj izvor
Dok se uverim da neće biti otkazivanja eto ga septembar. Zamislite aranžman na nekom ostrvu (Grčka eto) i nema poletanja – odmah nema ni letovanja. Stres i užas.
Poslovni putevi tipa zap.Evropa uvek imaju alternativni prevoz.
Ma da.
Чартери се до сада нису птказивали тако да причате глупости
???
Sta Vam nije jasno? Nijedan carter do sada nije otkazan.
Ma to je u redu.
Zasto pustate ovakve botove sa laznim informacijama?
Ljudi ovdje svašta pišu. Nekad govore istinu, často kada ne. Masu puta ne možete znati što je istina, a što ne.
A za koju je to letnju destinaciju ukljucujuci ostrva doslo do otkazivanja?
Cenim da JU može da pomeri let ili da putnike prebaci preko Atine? Ako su prethodnih dana samo otkazivali i refundirali bez ovih alternativnih opcija, onda je to katastrofa. Onda ispada da je bilo bolje kad su sve ove destinacije bili charteri, čini mi se da nijedan charter nije otkazan. Tačno bih poludeo da mi celo letovanje propadne zato što JU krije od putnika da nema avion za let koji je prodala.
Apsolutno.
Nisam očekivao ovako brzo uvođenje E aviona obzirom na ranije Marekove izjave u vezi regional jet-a. Sjajan potez i to je izgleda ugovor na duže jer se avioni farbaju u JU livery. Konačno i da se malo stabilizuje red letenja.
Da, odlične vijesti. I hvala bogu da se više stabilizira red letenja.
Нису баш само седели и чекали да се само реши.
Nisu, ali to su morali napraviti bitno prije. Bitno prije!
Два различита подуговарача су послали кварну робу.
Надам се да трећи, који нуди Е190, неће бити такав.
Nadajmo se.
Биће следеће године ЕрСербија са 40 авиона.
Ma ne, 60
Из Ваших уста у Божије уши 🙂
Из Ваших уста у Божије уши 😉
Sjajno!
Zašto ne 100? To je baš lijepa brojka.
Слажем се!!!
Имам утисак да још неко чита овај портал…
Još netko?
Jasno je da je ovo free fighting, a ne rezultat strateškog opredeljenja.
Kad gasimo vatru, bitan nam je kratak rok, da rešimo tekuće probleme.
U tom svetlu treba posmatrati i ovaj lease – ne opredeljenje za regionalne avione, nego daj šta daš, da zapušimo trenutne rupe.
Nažalost upravo tako. A Air Serbiji taj avion istinski treba i on bi se savršeno mogao iskoristiti. Ali ne ako se nabavi navrat-nanos i ako služi za popunjavanje rupa.
Kao što se da zaključiti, za ove probleme sa kašnjenjima i otkazivanjima nije samo kriva Er Srbija, nego nepouzdani partneri i kašnjenja u avio industriji..
Nepouzdani partner je krivica Air Serbie. Da, krivi su i drugi, ali daleko najviše sama Air Serbia.
Mnogi ljudi ne dele vase misljenje. Cak i struka.
Što ne znači da su u pravu.
Kao ni vi.
Ovo je istinski commmon sense. Nitko normalan ovo ne može braniti.
Iz ugla onog od kog kompanija živi, a to je putnik, jedini krivac je JU.
Nit on zna šta je wet lease niti supply chain, on zna da je njemu let otkazan ili u bolje slučaju kasni nekoliko sati.
Ovo je obično pravdanje epskog fuck upa, i to prilično loše.
Od koga dolazi, nije ni čudo.
I kliker bi pokvarili.
Flota nije album sa sličicama pa da moraš da skupiš sve modele. Zar nije CEO skoro rekao da razmišljaju o Embraeru ali na srednji rok? Nema tamo nikakvog planiranja, ali nadam se da će ovo bar pomoći da prestane maltretiranje putnika.
Wet lease je nebitan, to nisu avioni u floti prijevoznika, nego iznajmljen kapacitet druge kompanije.
Nisam siguran al mislim da ce se nasi piloti skolovati za e190. Jer im nije isplativo da imaju pilote iz wet lease.Sto znaci da je moguce da nabave e195 u dry leasu.
Ne vjerujem. Za sada neće nabavljati E195.
Ali objavljeno je da JU uzima na duze Embraere i da se farbaju u JU boje. Za pocetak wet-lease, zatim dry lease.
Mislim da tu neće biti dry lease, tako je bar Marek rekao.
Nije nebitan. Jasno, nema operativnih izazova sa uvođenjem novog modela u wet leasu, ali je potrebno bar prilagoditi sistem rezervacija i prodaje koji mora da prati tip aviona koji je određen za let, u pogledu broja putnika, rasporeda putnika, prodaje dodatnih usluga koje zavise od konfiguracije aviona (extra legroom, biznis itd…). Nije baš da nema posla.
Jasno, nije to ništa neizvedivo.
И кошта.
Jasno.
Ajd nek je sa srećom, pa da se ne ponovi ovaj haos od pre par dana.
Ako može predlog za autora: definitivno botovi prolaze Vaš filter, pa ako može makar jednom nedeljno da napravite rubriku ili naslov, temu, šta god gde bi mogli da se napucavaju istočni i zapadni susedi a da na ostlim vestima čitamo i komentarišemo nešto što ima smisla. Veliki pozdrav
Odličan prijedlog 🙂
Bravo za ideju
Potpisujem!
Ауууууу 🙂
Super predlog 🙂
Svaki dan jedna provokativna tema, pa nek tamo raspravljaju ko je lider regiona, šta je Ruđer Bošković po nacionalnosti i ostale poslastice za obe strane, jedne te iste gomile balege (što bi Krleža rekao) 🙂
Zanimljivo je što je E190 djelimično ofarban u bije JU.
Da je.