Zračna luka Osijek je u II. mjesecu imala 1039 putnika (405 u II/2022). To je 40,4% putnika iz istog mjeseca 2019. (2.573). Osijek je imao 123 operacija (105 u II/2022). Aerodrom nije imao carga. Od početka godine Osijek je ostvario 2.218 putnika.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: ZL Osijek
Alene, zašto ne objavljujete moj komentar?
Nemam pojma. Ovaj portal ima stotine komentara dnevno.
Zanimljivo kako podatke o LF na linijama iz Hrvatske uvijek imaju pojedinci sa IP adresom iz Srbije ali kad treba objavit LF na pojedinim linijama iz BG e to nemaju. LF ove zime na liniji Munchen – Osijek je 60% i to je prije par dana izjavio glasnogovornik zračne luke Osijek, imate intervju na you tube, dakle dokazi, ne rekla kazala . 2019 je bila godina sa Wizz linijom za Basel koju je letio A320, zato je razlika.
Čudim se da admin dopušta ovakvo lupetanje i ciljano pisanje dezinformacija.
U pravu ste. I nema tu pomoci
Mi redovno objavljujemo i LF koji ima KVO – barem ga ja redovno izracunam i iskritikujem kada je tragican. Ne mozemo znati LF na linijama iz Beograda jer ih ima previse, ne znamo koje su konfiguracije aviona i sl., pa se LF ne moze izracunati. Za razliku od tako velikih aerodroma, OSI, KVO i slicni aerodromi imaju ne tako veliki broj letova sa fiksnom konfiguracijom aviona, pa je LF lako izracunati.
Ako je OSI-MUC na 60% LF, onda su PSO linije na jednocifrenom LF i to kumulativno daje 26,4% LF za aerodrom. Takodje, ovde smo citali da 60% nije dobar LF, barem kada je u pitanju Air Serbia i BEG-BUD linija jer eto legacy sada imaju preko 80%.
60% nije dobar LF, ali je, nažalost, prosijek za Croatiu. Konačno linija je subvencionirana, pa sa 60% LF ne donosi gubitak.
Pa eto i KVO-IST je subvencionisana pa ni ona ne donosi gubitak. Onda nemamo problema, obe rute nisu gubitaske.
Zar netko tvrdi da imamo problem?
Da, vama je Morava problem.
Meni Morava ni po čemu nije problem. Meni niti iz džapa niti u džep. Ali da je to daleko najveća glupost u regiji ikad i flagrantno bacanje novaca poreznih obveznika to i te kako jest!
Ni manje ni vise nego OSI i OMO.
Kako pobogu? Osijek i Mostar su tu već po pedesetak godina i što sad, pa nema smisla zatvarati ih. Morava je izgrađena 2019. Za što? Za što je bačeno preko 40 milijuna EUR?
To nema nikakve veze i taj argument sto stalno ponavljate je smesan.
Itekako ima smisla zatvarati ono sto ne radi. Koliko je samo primera objekata iz SFRJ koji su zatvoreni jer vise nifu profitabilni? Ovo ne bi bilo nista novo.
Čovječe božji vi bi ukinuli aerodrom koji je tu već 50 godina? I zašto? Osijek funkcionira. Ima promet, ima putnike, isplaćuje plaće. Zašto bi netko tako što ukinuo?
Roberte, zašto je problem ako pojedinci iz Srbije objavljuju podatke o LF hrvatskih aerodroma?
Ja sam mislio da je ovo regionalni portal, na kome svako ima pravo da komentariše sve vesti/analize/kolumne?
Šta vas, Roberte, sprečava da vi objavite LF ZL OSI?
Ili KVO npr?
Alene, molio bih za smernicu pisanja na ovom protalu: da li neko iz Srbije sme da komentariše samo vesti iz Srbije ili ima pravo i na komentarisanje vesti iz drugih država bivše Jugoslavije?
Dodatno pitanje, kako Robert zna koja je IP adresa komentatora koji je objavio LF ZL OSI?
Nije problem. Ali neki ljudi baš imaju veliku potrebu za time, a u svoje dvorište ne gledaju. Bude to naporno.
Kako objasnjavate ovako los mesec. Ocekivao sam vise, imaju liniju na Minhen
I ja sam očekivao bitno više.
Ovo je blago receno uzasan rezultat.
Da li neko u ex Yu u poredjenju sa 2019 ima gori rezultat u februaru ove godine?
Još ne znam. To tek treba vidjeti. No u usporedbi sa 2022. za sada najgori rezultat ima Morava.
Pitao sam u poredjenju sa 2019.
2022 kao sto ste puno puta sami naveli nije relevantna jer je jos bila pandemijska godina.
Eto, Rijeka, Mosta i Maribor imaju bitno manje. Morava nažalost nije imala prometa u 2019. pa nije moguće komparirati.
2022. je bila pandemijska godina upravo zato je broj putnika morao biti manji u Moravi, no on je bitno veći. Što nam to govori?
Човек није питао о 22. већ о 19.
Odgovorio sam vam na to
Mostar i Maribor nisu bas za poredjenje jer nisu imali redovnih letova kao ni Morava u 2019.
Od aerodroma sa redovnim letovima izgleda da su najgori OSI i RJK.
A to što neki aerodrom neme redovnih letova nije njegova sramota i još veća negativnost?
Jeste, ali se zato ne treba meriti sa onima koji imaju redovne letove.
Zašto? To samo pokazuje da su nesposobni i zapravo su u još daleko gorem položaju nego ovi koji imaju bar neke linije.
Zato sto je njihova nesposobnost neuporediva.
Jedni su osigurali na jedan ili drugi nacin redovne letove a drugi ni to nisu iako bim im to trebao biti osnovni zadatak.
Slažem se.
Ima gori rezultat Rijeka u poredjenju sa 2019. godinom.
Da, bitno gori. Danas ide članak, već je napisan.
Osijeku je, nesumnjivo, potrebna cjelogodišnja linija za Dublin. Nadam se da će u ljetnom redu letenja popraviti rezultate.
Svakako da je. Ako neće Croatia, onda će Ryanair.
Haha, Croatia da pokrene OSI-DUB. Lepo ste me nasmejali. OU jedino zna da pokrene letove za MUC iz svakog grada u Hrvatskoj – verovatno je takva direktiva stigla iz Kelna. To je sledeca linija koju ce pokrenuti FR iz OSI.
Ne brinite i ja sam istog stava kao i vi.
Jel realno očekivati da Ryanair pokrene OSI-DUB? Sezonsku ili cjelogodišnju?
Bilo bi logicno
I sto bi tu bilo lose,ukoliko osijek dodatno financira to liniju i linija ne stvara gubitak,zasto bi to bio problem?
Croatia treba da poradi na cijenama,rijesi linija na kojim ne moze konkurirati,kao i svake one lonije koja joj duze vremena stvara gubitak,bez pbzira koliko ta linija logicna bila, a da ista inije dodatno financirana odredenim sredstvima…
Odakle Osijeku novac da uz MUC i Ryanaira financira jos i DUB?
A zasto sve rute moraju da se finansiraju? Moze li jedna da se otvori na komercijalnoj osnovi? Ne moze, OMO mora da se finansira, OSI-MUC takodje, OSI-SPU/DBV takodje, eto sad i OSI-DUB. Ako je zaista istina da imate toliko dijaspore u Irskoj, cemu onda subvencije?
Ja i te kako ne smatram da se linije OSI-DUB treba subvencionirati. Ni slučajno. A ako Croatie to nije u stanju letjeti komercijalno, letjet će Ryanair.
Зашто је толики пад у поређењу са 2019. годином? Чуди посебно сада када имају линију за Минхен.
Da i ja sam očekivao bitno više putnika.
Каква је попуњеност на летовима за Минхен?
Ja taj podatak ne znam.
Prosjecno 18 putnika po letu ili cca 24% LF je na letovima za MUC (both way)
Odakle vam ta informacija?
GDS
Kako se to visi u GDS-u?
Kako to mislite kako se to vidi? Ubacite rutu OSI-MUC i dobijete sve podatke. Cak kaze da je ukupan revenue (prihod, a ne zarada) u 2022 bio oko 130.000€
???
Ajoj! To je jako nizak prihod!
Bojim se da je to samo tako izbačen podatak.
Na kojem GDS-u vi vidite koliko je put ima na letu?
I ja se to pitam.
Na kojem GDS-u vi vidite koliko je putnika na letu?
I koliko je novaca zarađeno na letu.
Pa to je daleko manje nego KVO-IST. Uzas.
KVO nema ni 50% putnika Osijeka. To je užas.
KVO ima skoro duplo veci LF od OSI.
I više od duplo manje putnika. Oba aerodroma su tragedija. Osijek bar dobiva Ryanair, a što će biti sa Moravom. I dalje ultraskup aerodrom za 2 tjedna leta sa ATR?
Само што Осијек нема ограничења везано за писту као Морава.
Zato mu i dolazi Ryanar, a onda ce imati 300% vise putnoka od Morave
Znamo svi koliko kosta drzavu OSI-ZAG. A tek popunjenost tih letova i stalno otkazivanje. Ne postoji veci fijasko od te linije.
Potpuno se slazem
LF je znaci 26,4%. Huge!
Da to je jako loše.