Air Serbia je imala kašnjenja u četvrtak i petak, a katastrofalno je bilo u subotu i nedjelju. Ali to je ništa prema onome što se desilo danas. Današnja kašnjenja:
- 5:10 Caphelonia
- 2:35 Tirana
- 2:30 Milan MPX
- 2:25 Skopje
- 2:10 Palermo
- 2:00 Zurich
- 1:55 Hanover
- 1:50 Podgorica
- 1:50 Moskva
- 1:45 London LHR
- 1:40 Sofija
- 1:40 Larnaca
- 1:40 Skiathos
- 1:35 Atena
- 1:35 Tivat
- 1:35 Beč
- 1:30 Bukurešt
- 1:30 Zurich
- 1:30 Sofija
- 1:25 Podgorica
- 1:25 Solun
- 1:25 Stuttgart
- 1:20 Frankfurt
- 1:20 Zurich
- 1:15 Caphelonia
- 1:10 Dusseldorf
- 1:10 Malmo
- 1:05 Lyon
- 1:05 Zagreb
- 1:00 Tivat
- 1:00 Istanbul
- 1:00 Tivat
- 1:00 Banja Luka
- 1:00 Paris
- 1:00 Ljubljana
Otkazano je 6 letova (9,1% letova) i to za Solun, Ljubljanu, Beč, Zagreb, Skopje i Sarajevo. To znači da je 41 od 66 letova Air Serbie (62,1%) kasnio preko sat vremena ili bio otkazan.
Istovremeno nije otkazan ni jedan let stranih kompanija, a 8 od 41 let stranih kompanija je kasnio više od sat vremena (19,5%). To znači da je skoro 3,5 puta više letova Air Serbie kasnilo više od sat vremena ili je bilo otkazano. Kašnjenja stranih kompanija:
- 2:40 Stuttgart, Eurowings
- 1:45 London Luton, Wizz Air
- 1:25 Amsterdam, KLM
- 1:45 Minhen, Lufthansa
- 1:30 Frankfurt, Lufthansa
- 1:05 Varšava, LOT
- 1:35 Billunt, Wizz Air
- 1:00 Malta, Wizz Air
A tek je sredina VI. mjeseca. Što će biti u VII. i VIII. mjesecu?
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Svugde u svetu je haos. Kanadski ministar transporta je “obecao” (politicari su svugde isti) da ce zaposliti dodatnih 400 ljudi za sigurnosnu kontrolu. I sada najbolji biser i ovim potezom se ocekuje normalizacija guzvi posle “Labour Day” vikenda, koji je u Septembru.
U prevodu, ocekujte haos.
Sinoc sam bio na Pearsonu i imate reku automobila koji cekaju putnike da izadju, koji sede u avionaima ispred gate-a jer ne mogu da prime avion, sto zbog manjka zamaljskog osoblja sto zbog guzve na imigraciji. Ovde govorim od 30 min do 2 sata.
Koma, jako.
Зар увек лоши и лошији треба да постављају мерило?! Докле?!
ЕрСрбија не треба толико да касни – нема оправдања.
Када тако будемо размишљали биће нам боље.
U pravu ste.
Tuzla juce:
1. FMM u 12:33 umesto u 11:00,
2. VIE u 16:39 umesto u 15:25,
3. HHN u 20:28 umesto u 18:40,
4. BSL u 19:42 umesto u 18:40.
Samo za VXO nije kasnio. Znaci da je Wizz imao 80% zakasnjenja!!! Prehuge!!!
Bogami kad netko ima 5 letova, a 4 kasne.
Skoplje danas:
1. TK za IST u 09:58 umesto 08:40,
2. W6 za TSF u 13:40 umesto 12:35,
3. LOT za WAW u 16:06 umesto u 13:15,
4. W6 za CPH u 18:55 umesto u 17:20,
5. W6 za BER u 19:19 umesto u 17:55,
6. W6 za HAM u 19:29 umesto 18:35,
7. W6 za MMX u 20:55 umesto u 19:40.
Cak 7 letova od toga 5 W6. Prehugeeee…
Juce takodje kasnjenja od strane W6.
Vec za ujutru je TK pomerio AYT u 05:20 umesto u 03:20.
6 letova koji kasne duže od 1 sata. Nije to ništa huge. Lolgično da je većina W6 pa oni imaju 70% letova na aerodromu.
Ma naravno da nije. Huge je samo JU ♥️
A stvarno logicno da je vecina W6. Jaooo pa u Beogradu onda stvarno nije logicno posto je JU najvise kasnije. To je bas nelogicno s obzirom da je najjaca kompanija na BEG.
Da ali JU je imao 62%, a svi ostali 19% kašnjenja preko sat vremana.
Juce u Sarajevu pored otkazanog leta Air Serbia takodje Wizz otkazao Malmo.
Wizz je imao kasnjenje za Pariz pa umesto da poleti u 12:25 poleteo je u 14:29.
LOT u 18:31 umesto u 17:10.
Opet Wizz ali za Keln u 20:35 umesto u 18:45, tr Eurowings u 19:53 umesto 19:05.
Nista manje bitna je i LH koja je poletela u 13:14 umesto u 12:25.
Dva otkazana leta plus ova kasnjenja za maleni aerodrom poput Sarajeva je huge.
Danas:
1. Wizz za Kopenhagen u 09:04 umesto u 06:35,
2. Swiss za Cirih u 13:35 umesto u 09:45,
3. TK za Antaliju u 12:14 umesto u 10:40,
4. Wizz za EIN u 15:01 umesto u 13:10,
I na kraju Wizz otkazao Saarbrücken.
Ni rec o ovome da procitamo. Ni u procentima, komentarima, ekskluzivama…
Da bi nešto netko napisao mora to i “ubrati”. Eto ja te podatke vidio nisam. Jednostavno ne pratim stanje na svih 23 aerodroma ragije.
No, ako je ovo točno što ste napisali, to je tek 3 leta duža od 1 sat kašnjenja i 2 otkazivanja (jedno smo pokrili u članku o Air Serbiji). Iskreno to nije tema za članak.
Naravno, Alene. Zar treba ocekivati drugaciji odgovor.
Kašnjenja ima svagdje, ali ovo što je u ponedjeljak bilo u Beogradu sa Air Serbiom nigdje ni izblizu bilo nije.
E da, evo Vam predloga da “uberete” Pristinu od juce.
Prekasno. Više se ne može ubrati.
Ništa čudno. Balkan je to. Može se svakako
Pa Engleska, Njemačka, Holandij anisu Balkan, a tamo je reklo bi se i gore trenutno
Jeste sigurni da je gore?
E da.
Od ovoliko letova samo je ako sam na brzinu dobro prebrojao 5 letova sa kasnjenem vecim od 2 sata,a tada je kompanija duzna da obesteti putnike.
Samo? I još 6 otkazanih letova!! Pa to je 11 letova. Ili 1/6 svih letova tog dana.
A letovi sa kašnjenjem od 1 do 2 sata su po vama nebitni?
Bitno je sa aspekta dodatnih troskova koja kasnjenja izazivaju za avio prevoznika.
Po meni je daleko bitniji image.
No, kompanija stvara trošak i ako je putnik izgubio konekciju pa mu mora nači alternativnu kartu (još ako je drugog prijevoznika), pa smještaj, prehranu, lokalni prijevoz…
Konačno na 11 letova (preko 2 sata + otkazani) opako je puno para dato za kompenzacije.
Nije mi namjera ni opravdavati ali ni osuđivati JU. Ajde da su njihovom krivicom dva ili tri leta kasnila, ali toliko letova… Ne vjerujem. Nisam imao puno vremena danas ali sam jednostavno izabrao samo dva aviona: APE i APF.
APE je iz SKP sletio i prije vremena (STA 5.20, ATA 05.09). Za LCA je ali onda otišao sa gotovo dva sata zakašnjenja (STD 06.35 ATD 08.19). Krivnja YU? Ajmo reći da je. U povratku je bio oko sat i pedeset delayed. Na rotaciji za TGD nadoknadio je dosta vremena tako da je bio u BEG u 17.26 a slijedeći let je bio u 18.10 za HAJ. Teoretski je mogao poletjeti sa svega 10-15 minuta zakašnjenja, ali otišao je tek u 20.04 (STD 18.10)… Problem na BEG ili problem na HAJ?
Još je interesantniji APF: došao je sa svega pola sata iz LCA (STA 05.45, ATA 06.19) te otišao za BER sa 38 minuta (STD 07.10, ATD 07.48). Puno je nadoknadio i sletio sa samo 22 minute zakašnjenja u 09.22. A onda ga u BER drže do 11.12 (STD 09.45, ATD 11.12). U BEG slijeće u 12.37 sa sat i deset zakašnjenja. Nisam baš siguran da je JU za to kriva. Ide dalje za JSI i u povratku u BEG ima svega 38 minuta zakašnjenja (STA 15.40, ATA 16.18) tako da za TIV ide skoro redovito. Iz TIV slijeće u 18.11 (STA 17.55) i onda ga drže u BEG do 20.48 na polijetanju za MIL (STD 18.20). Zašto? Krivnja JU? Nekako ne mogu vjerovati… I onda ga na MIL opet drže sat i 16 minuta. Zar u to doba večeri se jedan A319 ne može okrenuti za 35-40 minuta? I zato je u BEG sletio sa sat i 35 zakašnjenja . Pretpostavljam da je kod drugih aviona bilo isto ili slično. Stoga se meni osobno nameće zaključak da je prije kriv BEG ili ciljni aerodromi (LCA i BER te HAJ) nego JU… Bilo bi interesantno ako netko od čitatelja radi na BEG ili JU pa da prokomentira…
Air Serbia je sama izjavila da osim krivice aerodroma i oni snose krivicu za avione koji nisu došli sa servisa i za “ostale tehničke probleme” koje su imali.
Trebalo bi pogledati druge letove sa tih aerodroma. Ako je samo AS kasnila onda je do njih.
Puno previše kašnjenja i otkazivanja da ne bi tu bilo krivice i Air Serbie.
Lepo smo rekli. Joke About the Time = JAT = ASL
Bome zadnja tri dana…
Zimus su umali lošiji rezultat jer su se spremali za ekspanziju i leto. Kako su se spremili – sada vidimo. Tako da se postavlja vrlo relevantno pitanje šta su ti ljudi radili ove zime i proleća. Da li su učestvovali u izbornoj kampanji ili su spremali sezonu? Ne pitam ovo maliciozno nego konkretno, recimo da je umesto ovog lika neko sposobniji, da li bi sve bilo isto: https://nova.rs/vesti/hronika/ko-je-branko-malovic-operativac-sns-koji-huska-navijace-u-pancevu/
Ovo je Chief Government affairs and relations Officer našeg nacionalnog prevoznika. Je l’ kapirate vi razmere ovog javašluka? Ko će da radi u firmi u kojoj je ovaj neki najviši menadžment? Samo ko mora i partijski kadrovi… Neće JU propasti ali nema nikakve šanse za uspeh sa ovakvom ekipom. Nikakve.
Sa Malovićem sam imao jednosatni sastanak u Beogradu vezan uz Air Serbiu. Što da vam kažem…
Znaci i Vi se slazete da nije covek za to mesto
Za sada ne bih davao nikakve izjave.
Pogrešili ste, u ASL je Branislav, rođeni brat ovog koji se spominje u članku.
Ne da je razlika neka, doduše 🙂
Ok.
Tu se stvarno svašta piše. Nije pronlem ako let kasni u polasku 1h. To prodje, nešto nadoknadi putem, ajde, nije super ali nije ni katastrofa. Ali AS je jučer imala kašnjenja po 5h i više. I zadnjih par dana isto. Jučer su imali 5-6 otkazanih letova. I vama je nekima to ok. Odma pljuvanje po AS čim se napiše realno stanje Ajde se malo uozbiljite. Nije baš cijeli svijet protiv AS.
Naravno da nije. Otkazati 6 letova i imati tolika kašnjenja istinski zaslužuje kritiku uprave. To se ne smije tolerirati.
Samo da malo pojasnim. Po definiciji IATE svaki offblock od 15 min. ili više od regularnog vremena je delay. Zato mislim da je rezultat još lošiji….
Da, to je istina, ali mi smo se koncentrirali samo na ova duža kašnjenja i zanemarili smo ova kraća od sat vremena.
Sto croatia nije imala duza kasnjenja ovih dana,a neke letove je i otkazala?
Jeste, čitao sam da je Alka Vujica imala probleme u Splitu 🙂
A je, užas. Jadna žena. Strašno što joj se jadnoj desilo.
Nije.
Imala je i kasnjenja i otkazanih letova.
Otkazala Duborvnik u 10:40 danas plus kasnjenja iz Zagreba ali i drugih gradova.
U ponedeljak otkazala LGW iz SPU u 14:00.
Pa i nije nešto strašno. Otkazati jedan let svako toliko nije strašno. Nije baš 6 letova u jedan dan, zar ne?
Otkazali su i frankfurt iz splita..
Dosta letova je kasnilo iz splita…
Brac danas takoder
Neznam kako je stanje danas ali ovih dana Croatia nije puno kasnila.
Mogu misliti kaosa na terminalu i koliko ljudi je bilo skupljeno na aerodromu u mali prostor. Air Serbia mora nabaviti vise aviona i imati bar 1-2 “backup” aviona ukoliko dode do ovakvog kaosa. Realno, na 63 destinacije im treba bar 25 aviona naspram sadašnjih 18, ako uzmemo broj frekvencija. Do 2027. planiraju letjeti na 100 destinacija i morat će imati tih 25.
Zar Air Serbia leti za Palermo?
Mala je Er Srbija da bi mogla Prištini rezervni avion.
Prištini?
Није тешко схватити да је у питању lapsus scribendi и да треба да стоји „приушти”. Врло је јасно.
Nije priušti nego “da priušti” ili “priuštiti”.
Palermo je charter let.
Odakle JU novca da priusti sebi da joj 1-2 aviona sede na zemlji?
Možda kao i Croatia power by hour. To košta jako malo.
Da li još uvijek ima aviona za power to hour?
Prištini=priušti telefon zeza
Izgleda da postoji ako je Croatia takav uspjela unajmiti.
Koji je to Croatijin? Jel u prometu ili ga još pripremaju?
Ovaj 13 avion (A319) koji su naručili da bude backup. Pisali smo o tome.
Nema smisla imati 1-2 backup aviona na njih 20. Air Serbia mora imati deal sa nekom ACMI kompanijom poput Titana koja može svoj Quick change ili višak kapaciteta poslati kada se nešto desi. Ili imati opciju kao Croatia i imati jedan avion power by hour samo za ispadanja aviona iz prometa.
Palermo je vjerojatno bio charter.
Upravo o tome govorim.
OK
Zasto iznosite neistinite informacije samo da biste napumpali cifre?
Paris CDG JU 315 22:45 Air Serbia C11 Landed 23:35 ==> 50 min ne 1 sat
Ljubljana JU 195 22:50 Air Serbia A3R Landed 23:39 ==> 50 min a ne 1 sat
Banja Luka JU 105 19:05 Air Serbia D2 Landed 19:45 == 45 min a ne 1 sat
Istanbul Airport JU 803 17:15 Air Serbia C11 Landed 17:59 ==> 45 min a ne 1 sat
Zagreb JU 235 22:35 Air Serbia A3R Landed 23:24 ==> 50 min a ne 1 sat
Ljubljana JU 195 22:50 Air Serbia A3R Landed 23:39 ==> 50 min a ne 1 sat
Samo je jedan Tivat od jucerasnjih 5 letova kasnio vise od 1 sata svi ostali su bili ispod 1 sata
Znaci bez problema mozete da izbrisete 7 letova koje ste naveli samo da bi broj izgledao losiji i da onda jos jednom napravite kalkulaciju.
Zar vi ne znate da se za dolazak aviona ne računa slijetanje nego dolazak na gate??
Ne, za evidenciju kasnjenja aviona se uvek uzima podatak o vremenu sletanja.
Da, ali ja sam pisao odlaske. Ne dolaske.
Nema to veze. Jednostavno ja sam radio odlaske, a čitatelj je gledao dolaske.
Ako pogledate vremena polazaka onda vidite da je to odprilike to.
Da, ja sam pisao odlaske.
Ljudi po pravilu delay code se odnosi na odlazak i to je statisticki podatak koji se prati i biljezi kroz movement poruke.Naravno da 1 sat kasnjenja u polasku ne mora da znaci da ce let na odrediste doci sa isto toliko kasnjenja ali taj let je ipak kasnio 1 sat.Air Srbiji definitivno treba vise aviona da bi izgurala sezonu ili da red letjenja prilagodi trenutnim mogucnostima.
Jasno.
Ja sam pisao odlazene letove, a ne dolazne. Provjerite odlazne letove!
Mozete li mi reci logiku gledanja odlaznih letova?
Valjda je bitno kad stigne na odrediste pogotovo sto znamo da avion koji kasni recimo 1 sat u odlasku uopste ne mora da kasni jedan sat u dolasku jer tokom leta moze da nadoknadi izgubljeno vreme.
Ispravnost te logike najbolje pokazuju svi letovi koje sam izlistao u prethodnom postu koji su iz Beograda kasnili vise od jednog sata ali su u povratku tu razliku uspeli da smanje.
A kako drugaciji blatiti JU ili Srbiju?
Ma u pravu ste, bitno je da se stigne, koga briga da li 120 ljudi sedi dva sata u avionu dok mala deca vrište. Poslao bih vas da putnicima u samo jednom takvom avionu objasnite kako je potpuno nebitno kad se krene nego kad se stigne.
Zaista ste smesni. Ni u kojoj kombinaciji ne mozete stici pore nego sto krenete, a tu konstantnu pricu kako deca vriste izgleda da imamo samo na Balkanu.
Kad Lufthansa kasni onda su deca mirna k’o bubice. Kako da ne.
A za vasu informaciju najcesce se u spremnom avionu sedi i ceki onda kad ATC ne dozvoljava da avion poleti a tu ni aerodrom ni avio kompanija nemaju nikakvog uticaja.
Kad kasni let zbog avio kompanije onda putnici ostaju na gejtu sa kojeg sad bez problema u Beogradu mogu da izadju i odu u prodavnicu, toalet ili neko trece mesto bez ponovne sigurnosne kontrole.
Dakle drama queen u akciji.
Ne znam za Lufthansu, niti me zanima, kad god mogu biram Air Srbiju zato što je i finansiram. U aerodromu sam čak i akcionar, kao i većina građana. Boli me uvo za Lufthansu i Frankfurt, ja bih da se ovo ovde sredi zato što na to mogu da utičem, na Frankfurt ne mogu, tu nisam akcionar. Zašto su vama loše stvari OK, to je ipak pitanje za vas, razmislite zbog sebe – zašto pristajete na minimum?
A vi kao dioničar možete utjecati na Aerodrom Beograd?
Pustite sad djecu koja vrište. Naravno da vrište i u Lufthansi. Ali ovo jučer je bilo istinski tragično. I to mora dobiti ozbiljnu kritiku. Kompanija je ozbiljno uprskala!
62% letova koji kasne preko sat vremena je istinski zabrinjavajuća brojka!
Situacija sa dolaznim letovima nije bila nešto puno bolja nego sa odlaznim. Čovječe, zar vi osporavate da je jučer bilo kaotično stanje u Air Serbiji? Želite reči da brojke nisu istinite?
Pobogu, a koja je razlika? Možete gledati odlaske i dolaske. Gledao sam odlaske jer kada sam pisao članak svi avioni nisu još došli nazad u Beograd niti se znalo kada će doći.
Možda i uspije nešto vremena nadoknaditi, a možda u toj zračnoj luci gdje je izgubila slot ili gdje postoje problemi sa manjkom zaposlenika još i poveća kašnjenje. Na nekim letovima u dolasku se smanjila razlika u nekima povećala.
Ja pokusao da vam objasnim ali izgleda da ne ide…
Objasnili niste apsolutno ništa.
Ne sumnjam da vama tako izgleda.
Tako jest.
Tokom leta se ne moze nadoknaditi vreme kao sto se to misli. Brzi let = veca potrosnja goriva a ustede u vremenu minimalne.
Ustede koje svi traze je visi FL koji stedi gorivo, kraca ruta ili ruta sa vetrom u ledja, narocito na transatlantskim letovima.
Ono o cemu se ne pise je da su zbog penala EU sve kompanije produzile vreme leta za 10-15 min, tako da im on time performance je bolji, ali jako cesto puta sletite pre vremena 🙂
Jasno.
airserbia je napravila vrlo, vrlo ambiciozan red letenja sa gomilom cartera. realizacija je vrlo upitna i zbog manjka aviona (i pored rekordnog broja u wet leas-u). sama cinjenica da se iznajmljuju avioni sa posadama jasno ukazuje na mozda najveci problem, a to je nedostatak posada. iako je broj operacija u junu impresivan, cak i u poredjenju sa 2019. godinom (nedelja 239 arr/dep, ponedeljak 257 bez otkazanih letova) problemi tek dolaze jer je spic sezone tek za 4 do 5 nedelja, a kako ce to izgledati – videcemo.
Da, slažem se. Air Serbia već godinama ima jako nategnut red letenja i ljeti joj avioni operiraju i po 120% realnih operacija. Čim se desi neki poremečaj to se mora reflektirati na cijelu mrežu.
„ Nažalost mi se ovdje više ne osvrčemo na letove koji kasne samo 30 minuta, nego na one koji kasne preko sat vremena.“
I onda uzme i zalepi 6 letova od 1h. 😂
Ako mislite na strane letove nije 6 nego 8. I da, toliko ih je bilo. Nije ih bilo više. Tek 19,5% svih letova iz Beograda!
Na letove JU a ne strane.
E sada više ništa ne razumijem.
Flightradar24 i beg.aero 😂
ASL je imala ispad aviona. Što je sasvim normalno i nešto što se može očekivati, Ne vjerujem da bilo koja kompanija sa manje od 50 aviona u floti ima rezervu.
Kasnilo pa se kasnilop. ni prvi ni poslednji put i od toga ne treba praviti dramu.
Sad svi nešto na Er Srbiju, a kad drugi kasne, režu, ili ne daju da se sleti na aerodrom nikom ništa. Već danas je sve stabilizovano
Sa jednim ispadom aviona sigurno ne bi imao 62% kašnjenja preko sat vremena. Tu je neki ozbiljniji peoblem.
Da, kompanije ispod 50 aviona nemaju zamjene, ali zato imaju deal sa nekom ACMI kompanijom koja im ulati u roku od par sati kada se desi ispad. Tri dana imati ovakav kaos nije normalno ni prihvatljivo.
Već danas? Nakon tri dana kaosa i pet dana problema? Već?!?!?!
Ovaj portal (a ni drugi) ne reagiraju kada kompanije imaju nešto kašnjenja. Ali 62% koji kasne preko sat vremena i tako već tri dana. To nije normalno i to svakako jest razlog za članak! Putnici su istinski frustrirani, masa ih je izgubila konekcije…
Očigledno da im ispadaju avioni a320 danas nije u saobraćaju. Juče im je izgleda ispao i jedan ATR
ALI NA sve to treba uzeti kao jenja i probleme koje imaju na aerodromima. Sve što odleti u Amsterdam, London pa i Frankfurt može imati probleme sa satnicama.
Meni bi bilo zanimljivo da li kompanije imaju prava na odštetu od aerodroma.
I ja se pitam ovo za odštetu.
Budite sigurni da je tu veći problem od samo jednog aviona.
Evo avion iz Brisela kasni 70 minuta. Na vrijeme je došao ali problemi na aerodromu. I to sad povlači sve letove koje treba da leti taj avion.
Naravno. Evo naredni let za Atinu odleteo sa 1:15h zakasnjenja.
Jucerasnji JU334 bio spreman u 17:40 kad se gate zatvorio a poleteo tek u 18:49.
ATC problem.
Koma.
To svakako nije produkt problema jednog aviona.
Ne mora nužno ništa povlaćiti ako prebacite konektirane putnike na kasnije letove ili letove idući dan.
A koji su razlozi?
Dovoljno je jedan avion iz nocnog talasa da napravi lancanu rekaciju.
Primer: YU-APB.
Noc nedelja na ponedeljak za SVO u 00:13 umesto u 23:25, a vratio se u 07:17 umesto u 06:25.
Drugi avioni cekaju putnike na transfer.
Zatim za TIV u 08:21 umesto u 6:45, pa dalje za EFL u 11:24 umesto u 10:25…
Jos ekstremniji YU-APH
Za SVO u 00:28 umesto u 20:30,
Za TGD u 08:24 umesto u 07:00,
Za TIV u 11:19 umesto u 10:10,
Za SKG u 14:41 umesto u 13:15,
Za CPH u 18:44 umesto u 17:55.
Samo on je napravio 5 kasnjenja.
Problematicni su bili jos dva preko noci sto se prelije na jutarnje letove.
Plus sto pojedini kabinci nisu dosli na posao – razboleli se.
A onda krece jutarnji talas koji kasni i dalje ide lancana reakcija sve do veceri. Naravno da je strancima lakse jer dolaze drugim avionima i nisu bazirani u Beogradu te imaju daleko manje letove od JU. Wizz ima vise kasnjenja od ovih ovde navedenih.
Na primer juce je Eurowings na oba leta kasnio: za DUS oko 1h i za STR vise od 2:30.
Juce je i Lufthansa dobrano kasnila na svim letovima.
Pa i nije. Samo jedan let za FRA i jedan za MUC su kasnili preko sat vremena. Sve ostalo nije kasnilo.
Ne jedan avion bi napravio 5%, eventualno 7% problema, sigurno ne 62%. Tu je bitno veći problem.
Stranci su ipak imali daleko manje kašnjenja. Pa i Wizz. Tek tri kašnjenja od više od sat vremena iako ima 3 bazirana aviona u Beogradu od kojih svaki napravi 3-4 rotacije. Dakle, to je tek nekih 30-tak%, pola manje nego Air Serbia.
Sta je Vama? Ako zakasne iz nocnog talasa odmah se preliva nadalje. Drugo, putnici sa nocnog talasa narocito iz Socija i Moskve presedaju. I to sto bi neki ranije poleteli, cekali su ih. Onda se nadovezalo. Jedan avion obavi 3-4 rotacije dnevno. Kad ispadne iz jedne lancana reakcija ide dalje.
Plus par kabinaca koji se nisu jednostavno pojavili. Nadju zamenu za 2-3 ali bio je veci problem od toga.
Ni jedna kompanija neće imati prizemljeno 19 aviona u konekciji radi jednog aviona koji kasni u dolasku, nego će putnike preseliti na kasnije letove, idući dan, ili konekcije drugim prijevoznicima. Pobogu! Stoga nema šanse da je ovakav kaos napravio jedan avion izvan uporabe.
Kako to da se kabinci “jednostavno” nisu pojavili na poslu. Bijeli štrajk? Ili baš ono jako neozbiljne posade i to njih više?
1. Pa ko kaze da je 19 aviona kasnilo ujutru?
Niti je samo jedan avion napravio haos.
2. Proverite jos jednom sem kasnjenja iz nocnog talasa koji je problem bio sa otkazanim letovima a nisu avioni bili problem. Sad se cak i APK vratio tako da su na maksimumu.
Kasnila je velika većina aviona. Njih više od 60% i preko jednog sata.
Napisali smo to u prošlom članku:
– avioni im nisu stigli sa servisa na vrijeme
– drugi tehnički razlozi
– problemi na zračnim lukama radi nedostatka radnika