Croatia Airlines je u Covidu-19 smanjila svojim radnicima plaće za 15%. No, nedavno im je plaća vraćena na nivo iz 2019. Nakon velike inflacije ove godine, kompanija je ponudila radnicima povećanje plaće 5% od 1.3.2023, te daljih 5% od 1.6.2023. Prema mojim informacijama sindikati će odbiti ovaj prijedlog.
Kompanija traži od Sindikata da produže Kolektivni ugovor na dvije godine po isteku postojećeg iz 2019. i to do 31.1.2026. kako bi se „premostio period transformacije kompanije i zamjene flote“. Kompanija tvrdi da će promjena tipa zrakoplova, reda letenja i poslovnih procesa (kojih?) u narednom razdoblju dovesti od promjena okolnosti koje će utjecati i na radne uvjete. Iskreno ne razumijem o kojoj transformaciji kompanija priča, a još manje je jasno kakve veze ima zamjena flote sa plaćama djelatnika. Baš kajgot!
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
plus prijevoz i ako uhvati neku nedjelju dogura do 700 eura mislim da su informacije točne
???
vezano uz komentar ispod
Govorimo o plaći? 700 EUR nije nikakva plaća.
13.07.2023. 09:21
pomoćni mehaničar radi za 600 eura mislim da je to sramotno
Da
pomoćni mehaničar radi za 600 eura mislim da je to sramotno
Ponuda firme od 10% se odnosi na sve radnike. Piloti sigurno odbijaju kao i ucjenu da se povišica veže za brzinsko sklapanje kolektivnog ugovora prije isteka važećeg.
Da tako je.
Plaće treba povećati, osobito mehaničarima, iako sve skupa nisu tako loše.
Apsolutno.
Vrijednost boda koji definira plaću u firmi se nije mijenjala od 2000. godine.
Krizne 2009. godine vrijednost boda je smanjena 5% i nikad nije vraćena.
Inflacija u periodu 2000.-2022. je 70% (izvor: Državni zavod za statistiku)
Trošak rada u trošku firme je oko 15% sve te godine što je na dnu u industriji.
Plače su nikakve, zaposlenici su loše plaćeni, naročito VSS u uredu.
Poanta: I pored jeftine radne snage, genijalci u upravi ne mogu napraviti rezultat.
Da genijalci! Majko mila.
Da kapetan/kopilot je imao slicnu placu danas i prije 15 godina. A sta se moze kupiti danas, a sta prije 15 godina bolje ne spominjati.
Uglavnom ide na gore, u Americi je jos bilo i gore, prije nego je krenulo na bolje. Piloti su radili dva posla, ali je krvlju placeno poboljsanje uvjeta nazalost. Ali, ako vam ne pase imate prek puta ceste odlicnog managera koji svoje ljude jos manje plaća. Pardon, većinu ih i ne plaća.
Tko to ne plaća ljude?
Trade Air. Pay to fly
Very nice… Taj pay to fly će bas poboljsati standard profesionalnih pilota🤦♂️
Jel to zabranjeno? Jel im netko zavrče rukava i ucjenjuje ih, tjera puškom na to? Zašto to piloti rade?
Duga je to priča Alene… Ne kazem da niste u pravu.
Ok
Općenito je najbolji način ( ne govorimo sad samo o CA) borbe protiv inflacije – dati ljudima još više novaca. To uvijek pomaže. Moj otac je pod kraj Jugoslavije u jednom trenutku bio multi milijarder, kako je krenulo ima nade da i ja budem…
A koliko su vredele te njegove milijarde? Isto kao sto vrede u Venecueli sad?
A da.
Ovisi da li je kupio robu prvih dana u mjesecu ili je čekao par dana….
Da, da
Da i ja sam bio multimilijuner pod kraj Jugoslavije
Vrlo rado ce dati 10% jer je vrijeme za korekciju plaća. Jako dugo se nije mijenjala vrijednost “boda” kako ga zovemo.
Najtraženija roba, piloti i mehaničari, su ekstremno potplaćeni u usporedbi sa ostakom EU i industrije općenito. Fluktuacija radnika je prirodna, a zadržati ih sa malo kikirikija… Svi znamo kako to završi.
Ako žele zadržati mehaničare i pilote morat će jakooo povećati plaću. Puno više od tih 10%.
Piloti nisu problematični već isključivo licencirani mehaničari. Kod pilota u OU nema odlazaka i to je činjenica, a iz tehnike bez prestanka od cca 2015 godine odlazi u ogromnom broju. Tehnika nije svoj opseg poslova širila već 10 godina, a svake godine zapošljava na poslovima održavanja cca 20 novih ljudi. Odlasci u mirovinu su zanemarivi.
Plaće pilota jesu nešto niže nego u nacionalnim kompanijama središnje Europe, ali s obzirom na standard života u HR, možemo slobodno reći da su otprilike jednake i to piloti znaju i zato ne odlaze. Njihov dio kolektivnog ugovora je u skladu sa EU standardom.
Primanja i benificije licenciranih mehaničara nisu u standardu, a to je jednim manjim dijelom krivica i samih mehaničara.
Samo u prosincu 2022. godine su iz tehnike otišla petorica lic. mehaničara, od toga dva rukovoditelja.
To je činjenica, ali se cijelo vrijeme pilote stavlja u isti koš s mehaničarima zbog bliske povezanosti urednika portala i pilota.
Kod pilota nema odlazaka? Baš… Dakle službeni podatak je da je 1/4 pilota Croatie otišla. Saša Pavlović je na A380 u Emiratesu, Sova je u SunExpressu u Turskoj…
Primanja mehaničara nisu u standardu i za to su KRIVI MEHANIČARI?????
Koliko odlazak Saše Pavlovića ima veze sa finansijama, a koliko sa međunacionalnim odnosima u kompaniji, ali i državi?
Što pričate vi gluposti. Saša Pavlović je bio pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva prije nego je došao u Croatie.
Alene, zašto brišete komentare?
Razumem da politici nije mesto na ovom blogu, XXXX
Čovječe više ste nego naporni. Niti je mjesto na ovom portalu da raspravljamo o možebitnoj diskriminaciji nekog po nacionalnoj osnovi, niti ću to ikad dozvoliti. A teza vam je ekstremno glupa.
Još manje ću dozvoliti da neku konkretnu osobu etiketirate po nacionalnoj osnovi.
Konkretna osoba je moj osobni prijatelj. Nemam pojma koje je nacionalnosti, niti je to bitno. Niti to više ikoga u Hrvatskoj interesira. To vrijeme je prošlo prije 20 godina.
Konkrenta osoba je otišla iz Croatie jer je vrlo sposobna i tražila je bolje uvjete rada, veću plaću i bolji život za svoju obitelj. On i dalje ima stan u Zagrebu, on je tijekom Covida-19 došao nazad u Zagreb i letio ovdje za jednu hrvatsku firmu.
Krajnje ste blentavi ako smatrate da netko ovdje nekoga disktiminira po nacionalnoj osnovi. Krajnje blentavi. To što nitko ni ne zna koje je konkretne nacionalnosti spomenuta osoba jasno pokazuje kakav je stav države i stanovništva o nacionalnoj pripadnosti. Koga to više ovdje briga. Možda 0,1% ekstremista i pokojeg dide u nekoj zabiti i pustopoljini Like i Gorskog Kotara.
I da, brisat ću vam komentare ako ćete nastaviti ovako preglupe teze pisati na ovom portalu.
Kad su ta dva otisla pa tad sam i ja bio 20 kg laksi….
Istina. Ali ljudi odlaze i dalje. Eto upravo je otišao legendarni Nemet i njegov sin.
Apsolutno!
To uključuje i plaće za uhljebe?
Ne. Za njih je povecanje barem 40%.
ne bi se čudio.
Uf, slabo je to. Uzmimo u obzir da će ove godine uvesti čak četiri nove linije sa ukupnom frekvencijom od četiri tjedna leta sa Dashom i jednog tjednog leta sa A319.
Nista onda, na toliko povecanje mora 20% povecanje plate po svakom uvedenom letu sa Q400, 25% za svaki let sa A319 🙂
Dakle, 4 puta po 20% i jednom 25%, to mu dodje nekih 160% 🙂
Ma da. Bar 100%. Zaslužili su.
Naravno.
I to sindikatima nije dosta? Pa možda da potraže posao negdje drugdje? Meni je plaća rasla 6%. A oni su gubitaši i da nema mene i sličnih nebi uopće radili. Bez subvencija države nebi imali ništa.
Pa promjeni firmu
Ne kužim kakve veze ima moja firma? Oni od svog rada nemaju ništa, povećanje od 10% je solidno. Više nego su dobili mnogi koji njih financiraju. Tako da mislim da bi oni trebali promijeniti firmu. Ili državu.
Mislim da ti nisi taj koji treba da odlučuje kad neko treba da promeni državu.
Doduše, jasno mi je zbog čega možeš da pomisliš da imaš pravo na to, ali EU je moderna tvorevina i tamo takve ideje ne prolaze.
Istine da nema države već odavno bi se zatvorili.
Jel svima podižu za 10 % ili pojedinim sektorima? Auuuu sta ce sad “lider regiona” kada cuje za ovu vest??!
Koliko ja znam svima.
Onda i lider mora da odgovori istom merom
A hoće li?
Svi sektori dobice povećanje koje je vise nego bilo potrebno zbog mizernih zarada.. Piloti koliko ja znam neće, ako vrate na pre covid, to je to….
To su sve floskule bez ikakvog smisla. Tek da se nešto izjavi! Bilo bi bolje da počiste nesposobne uhljebe kojih de facto i nije puno, ali su na takvim pozicijama da rade veliku štetu.
Apsolutno. A tko će ih počistiti? Drugi uhljebi?
Siguran sam da ćete navesti primjere tih uhljeba?
Ne, neću jer ne smijem. Ako napišem imena i prezimena odnosno pozicije, otkriti ću moj izvor, a ne želim uvaliti frenda u govance. Ali ako ste Insider, znate sigurno na koga mislim kada velim da na primjer ima jedna osoba koja je šurovala sa Mišetićem i još mu i dan danas drži štangu a ne zna razliku između A319 i A320.
Slabo ste to izračunali. Povećanje bi bilo 10,25%.
Nisam ja ništa izračinao, tako je napisao CEO u svom materijalu.
Pa to pokazuje da CEO ne zna osnovnu matematiku, na nivou sestog razreda osnovne skole! I on je neki CEO?? A tek da zna razliku izmedju 319 i 320…
Ma naučit će.
Prestanite dezavuirati čovjeka koji je toliko doprinijeo razvoju hrvatske avijacije, titan nebeskog prostranstva, doktor nauka autor knjige Menadžment zrakoplovne kompanije, stručnjak i još mnogo toga
Ma da. Veliki ekspert. Zato Croatia i ima tako dobre rezultate.
Radim u vazduhoplovstvu oko 20 godina,imao sam gomilu CEO i samo su dvojica od njih 10-tak bili iz struke.Sadasnji CEO izvjesni Sasa Radovic je tek cisti profesionalac sa iskustvom.
Da profesionalac iz Budvanjske rivijere