zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Novosti iz regije

Zagreb smanjio razliku spram Beograda

Razlika beogradskog i zagrebačkog aerodroma je u prvih tri kvartala godine bila enormno u korist Beograda. U prvom kvartalu Beograd je imao 284.000 putnika, a Zagreb njih tek 113.328, takle razlika je bila u čak 61,1%. U drugom kvartalu Beograd je imao 638.000 putnika, a Zagreb 224.044 putnika, stoga je razlika bila u i veća čak 64,9%. U 3. kvartalu Zagreb je imao tek 540.408 putnika, a Beograd čak 1.514.000 putnika, što znači da je razlika bila 64,3%. U prosjeku je Beograd imao tada 504.666 putnika mjesečno, a Zagreb tek 180.136 prosječnih mjesečnih putnika, tj. razlika je bila u 324.530 putnika u korist Beograda mjesečno.

No, u XII. mjesecu razlika je upola manja u postocima i tri i pol puta manja u realnim brojevima. Zagreb ozbiljno smanjuje razliku spram Beograda! Naime, Aerodrom Beograd je u XII. mjesecu imao 274.000 putnika, dok je MZL Zagreb imala 179.582 putnika, dakle razlika je u 94.418 putnika ili 34,4%. Ili ako hoćemo okrenuti brojke Beograd je u 3. kvartalu imao 180,1% više putnika od Zagreba, a sada ima samo 53,6% više.

Zagreb ovo može zahvaliti u prvom redu velikoj ekspanziji Ryanaira, no i nizu novih linija koje je aerodrom dobio tijekom jeseni i zime (Flydubai, Nordwind, Azur, MyWings), kao i ozbiljnom povećanju frekvencija na pojedinim linijama (Aeroflot, Croatia Airlines, Air Serbia, LOT, British Airways).

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: MZL Zagreb

256 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Pegasus je povecao kapacitet na SAW-BEG tako da sada salje A321neo.
Pegasus ne leti za Zagreb.

Cudno

Kad smo kod novih linija Er Srbije, mislim da će, pošto sad ovako dobro pokrivaju Italiju i Španiju, obavezno otvoriti nove linije ka Rumuniji i Bugarskoj, zbog velike dijaspore. Da primetimo da se u te dve zemlje otvaraju novi aerodromi, Brašov i Ruse. A tu su i aerodromi bez letova (Stara Zagora, Veliko Trnovo, ima i jedan u Rumuniji), pa Kluž, Jaši… Plovdiv (preblizu Sofiji, ali veliki i jako lep grad), Varna, Burgas… a u krajnjem i Temišvar (preblizu je, al šta onda).

Mislim da mreža Er Srbije postaje zanimljiva.

Temisvar jeste blizu, ali su losi putevi (tj nema auto puta) + granica. Zadnji put sam putovao iz Temisvara do Beograda 4 i po sata

Ne znam čime si išao, jer nema teorije da se stigne za duže od 3 sata.
Stizao sam i za 2:20.

Kako god, neće svako sesti u kola i voziti do Beograda. Ako bi imalo putnika, koga briga što je blizu. I baš je dobro posle dužeg leta imati kratak – sletiš iz Njujorka, pa onda u ATR kao da si seo u taksi. Ili iz Moskve, Londona… Valensije… Dobro za putnike.

Temišvar nije loše povezan, Valensiju, Madrid, Barselonu, 7-8 linija u Italiji imaju direktno. Istina je da Rumuna i Bugara ima mnogo tamo ali su i dobro povezani sa Italijom i Španijom. Bilo bi transfera ali mora da se nađe aerodrom gde može da bude i malo direktnih putnika, malo nekog turizma. Beograd je popularan u ove dve zemlje, a i bugarsko primorje ovde tako da su Varna ili Burgas dobar start

Da, slažem se, tu je dilema da li bez O&D putnika linija može da se isplati, transfera bi sigurno bilo.

Ali možda bi bilo i O&D putnika, ko će da se vozi kombijem ako ima povoljan avion? Ja nikad. A ozbiljnog kopnenog javnog prevoza nema.

Kombi gea, iskreno nisam isao kolima nikad pa ne znam

Gea će biti najveća žrtva JU ekspanzije 🙂

Hahaha istina. i nije mi ih preterano zao, nisu previse profesionalni.

Gea je Beogradska firma koja kombijima vozi do aerodroma u regionu.

To je odobrenje da se moze objaviti u Sluzbenim Novinama. 🙂
To je krajnja instanca, najveci autoritet.

Opaaa idemo u novu seriju brisanja komentara iako nikoga ne vredjaju… cccc

Nije istina.

Moj je izbrisan gde sam rekao da je Air Serbia vdela kako se ZAG “opasno” prilblizava Beogradu pa su otvorili dve nove linije za Italiju.

🤣🤣🤣

Naravno noite shvatili salu.

*niste

Баг…

Нико ништа не брише, коментари нестају…

То је баг… Који треба да се истражи и разреши…

Meni je sinoc obrisan komentar. Priznao to autor ili ne. Prosto je neverovatno da nestaju komentari a on ih ne brise

Ako vam je vas komentar bio odgovor na neciji komentar (kao sto ja sad odgovaram Perici) i ako taj prvi komentar bude obrisan, automatski se brise i vas odgovor na taj komentar.
Dakle, ako vrhovni gospodar Alen sada izbrise gornji Pericin komentar, i ovaj komentar ce biti automatski izbrisan, iako mozda Alen nije htio to da uradi.

Ne sumnjam.

Nakon objave Trsta i Bolonje, koliko ce sad destinacija u Italiji JU pokrivati?
Letece jos za Rim, Veneciju, Bari, Milan. Jel sam nesto zaboravio?

Ne, ukupno 6.

Drzava sa najvise JU destinacija iz Beograda.

A koliko frekvencija na nedeljnom nivou ka Italiji iz Beograda?

Strava, hvala na odgovoru. Pozdrav

A steta sto nema Napulja, mislim da bi i to bio pun pogodak!
Jedino ne znam da li moze ATR da dobaci do Napulja, posto vidim da ove sve nove linije Bari, Trst, Bolonja planiraju da lete sa ATR

I to sto kazete, Palermo i Catania su mozda i bolje opcije

Koliko novih linija otvaraju mozda se nece ove godine resiti svih ATR72-200 i 72-500

To sam i ja pomislio, nadam se da ce nove linije biti uspesne 🙂

Jos 6 ce biti objavljenih linija koliko Sam cuo

A bice jos koje iznenadjenje!!! Vec za nedelju-dve!!!

😂😂

Objavite ovde kad znate.

Imate li vi vase miljenje koje ce to linije biti pa da vidimo ko ce biti uspesniji?

Ja kazem da ce otvoriti CFU, CLJ, KRK, ZAD i KIV.

Opet Kijev?Jao neeee…..🙂

Ma gde Kijev u ovim uslovima… Ovako na prvu – Minhen, dok se Luftica bavi Skandinavijom, njeni sateliti posrću, a Wizz planira da čačka Barselonu i iskreno ne deluje baš fit.

Ma kakav crni Kijev. To je nonsens nad nonsensima.

Nece ni Minhen sigurno. Tu je problem druge vrste.

Koje vrste, baš me zanima? Lufthanza ne da, preti?

Probali su Kijev vec par puta prosto ne ide…vjerujem da su odustali trajno od njega

Pa jesu probali Kijev par puta, ali tada nisu imali u ponudi 4 destinacije u Spaniji, ni ovoliko destinacija u Italiji. Ako uspeju da privuku transferne putnike iz Kijeva koji putuju na ove destinacija, onda ce Kijev sigurno biti uspesan

Ma Minhen je toliki aerodrom da sigurno ima mesta za obe kompanije, pa ima i u Frankfurtu, a ovde je dijaspora i veća.

Ma u Minhenu je drugi problem. Ne radi se tu o velicini grada. Tu je neupitno da bi JU dobro prosla. Ogromna dijaspora, ogroman broj firmi iz Bavarske koje posluju u Srbiji, turisti plus transferi ka ostatku JU mreze. Ali…

Ne moraju. Odakle to da nesto mora?

Meni logicnije Kisinjev i Krakov da otvore,za Zadar i Helsinki se slazem…Mozda probaju i Salzburg?

Definitnivno bi trebali provat brac..pa makar i u kombinaciji sa zadrom

Ako ih znate, kao što tvrdite, što ih ne objavite?

Vi verovatno govorite o A319

Skoro smo ovde negde u komentarima konstatovali kako je ceo region slabo povezan sa Italijom, prosto neverovatno (osim Tirane naravno). U međuvremenu je Wizz vratio Rim iz BEG, Rajan uveo Rim, Milano, Napulj iz ZAG i sad sve ovo od JU. Fantastično.

Dok se u Beogradu drzavna legacy kompanija siri, u Zagrebu LCC koji boraniju placa aerodromu. To je razlika izmedju zdravog komercijalnog aerodroma i ocajnog ali „elitnog“ aerodroma.

Air Sebia uvodi liniju za Bolonju i Trst. Ne vidim razlog zvog čega se briše komentar? Šta je tu pogrešno?

Ako je to istina, ja sam protiv toga da se brisu komentari, ako ne vredjaju nikoga

Alene zaista kad se objavi komentar on nestane na neko vrijeme pa se onda kasnije pojavi…ne znam u cemu je problem ali tako je

Nije u redu da se nekome brisu komentaru

Air Serbia uvela nove linije do Bolonje i Trsta

Bravoooo ali bravooooo za Air Serbia!
Doslovno kida!!!

Trst i Bolonja su nove linije Air Serbije.

Triput nedeljno obe, od juna.

Ohoho, bravo Air Serbia!

Tako to rade ozbiljne drzavne kompanije kad ti se priblizava konkurencija. Ne sviraju onoj stvari dok im neko kopa jamu.

Evo kako Zagreb smanjuje razliku u poslednjih samo 5 godina

2017 Zagreb ima 57,8% saobracaja Beograda
2018 Zagreb ima 59,1% saobracaja Beograda
2019 Zagreb ima 55,7% saobracaja Beograda
2020 Zagreb ima 48,4% saobracaja Beograda
2021 Zagreb ima 42,7% saobracaja Beograda

Meriti samo jedan jedini mesec u godini ne pokazuje nista znacajnije a posebno ne trend, pogotovo sto su sva poredjenja za 2021 radjena kvartalno sem poslednjeg gde je uzet u obzir samo jedan jedini mesec a ne ceo kvartal. Sto niste uporedili i ceo cetvrti kvartal a ne samo decembar?

Namestanje zakljucaka je ocigledno.

Pokazuje trend jer je Ryan tek ovo ljeto došao u Zagreb i iz mjeseca u mjesec je povećavao frekvencije i broj putnika. Trend oporavka u Zagrebu je očit kao i stabilizacija broja putnika naprema Beogradu.

Jedan mjesec pokazuje trend? Dobro niste jedan dan izabrali. Godina je obračunski period što se tiče broja putnika na nekom aerodromu i tu je sve jasno, 2021 najveća razlika među aerodromima ikada, sačekaćemo 2022 pa ćemo onda da vidimo kako se Zagreb stabilizuje.

Naravno da pokazuje trend, što je tu sporno? Pogledajte ostale mjesece i viditi ćete kontinuirani rast oporavka zahvaljujući Ryanu. Viditu ćemo kako će biti u narednim mjesecima, možda ne idealno zbog novih restrikcija no očito je da se u Zagrebu događa pozitivni trend po pitanju oporavka.

Možda vi promatrate da bi lakše podnjeli neuspjeh aerodroma Zagreb u 2021 godini, svi ostali imaju kao npr Vinci koji je još početkom godine iznjeo predviđanje za aerodrom u Beogradu, ni jednom rječju nije spomenuo kvartal ni mjesec nego godinu. Kako god rezultate znamo, aerodrom Zagreb posustaje za beogradskim iz godine u godinu.

Ne mozete nesto proglasiti trendom a u sustini je samo incident. Sacekajte rezultate za januar pa probajte donositi neke zakljucke.

Apsolutno se slazem.

Po vasoj logici biste onda i smanjenje broja putnika u 1. mjesecu mogli nazvati negativan trend, sto ne bi bilo tacno. Rekao bih da prebrzo donosite zakljucke.

Ocekivati je blagi rast prometa u Zagrebu u 2022. ali ni izbliza kako vi to predvidjate. Neki aerodromi u okruzenju kao i Beograd ce imati znatno veci rast.

Zagreb nije treci nego cetvrti u bivsoj Jugoslaviji

1.Beograd
2.Pristina
3.Split
4.Zagreb

Jos gore!!! Jos goreee!!!

Mada ajde Split sam preskocio jer je primorska destinacija i nije bas za poredjenje sa kontinentalnim. Pa Zagreb zamalo i Skoplje da preskoci. Izvukao ih taj famozni 12.mesec.

Tako je. Zna odlicno sta radi pa se posle zali!

Iako je BEG u apsolutnim brojevima trenutno dosta ispred ZAG, oba pripadaju donjoj srednjoj klasi iz koje mogu u visu ligu samo boljom strategijom i mnogo boljim upravljanjem. Ovo je sudar dva razlicita koncepta, a bojim se sve vise i stihije. Cesto se cini da su strategije na nivou hajde da vidimo gde ovo ide pa cemo da vidimo sta dalje. Ovo je i sudar dva razlicita koncesionara. Onaj u ZAG je napravio prelep terminal dostojan najprestiznijih prevoznika ili habova. Takav terminal je ostao prazan, sterilan sa neiskoriscenim i nelogicnim manevarskim povrsinama, sramotnim fingerima i ostalim problemima koji su nebrojano puta spomenuti na raznim portalima. Po meni problem lezi u strategiji razvoja i podrsci ostalih subjekata. Kao posledica takvog razvoja dogadjaja, ZAG vec je, ili ubrzo postaje dominantno LCC aerodrom sa slabom nacionalnom kompanijom sto sumnjam da je bila originalna ideja. Da se razumemo, LCC treba da postoje – to je realnost 21. veka, ali ako ne postoji ili je bitno inferiornija ona druga strana, to ne ide na dobro – makar ja tako mislim.
Sa druge strane u BEG imamo koncesionara koji se ponasa kao velika gradjevinska firma koju operacije i kvalitet usluge bas previse i ne zanimaju. Velika je razlika i u nacionalnoj kompaniji koja na krilima dozvoljene i one druge pomoci odlucujuce utice na uvecanje broja operacija/putnika itd. LCC su prisutni, ali dozirano i pod zestokim protekcionizmom. Kapaciteti ce biti bitno uvecani, infrastruktura bitno unapredjena, broj operacija ce i dalje rasti – videcemo ovo vec od leta 2022. godine. Medjutim, BEG koncesionar mora da ozbiljno razmisli o broju i obucenosti radne snage. Ovo sto se trenutno dogadja u tom segmentu je ispod svakog nivoa i nesto se mora hitno preduzeti – covid verovatno peva labudovu pesmu i pocinje ozbiljno letenje.
Da zakljucim, pred oba aerodroma je jako bitan period. Oba imaju perspektivu, ali i ozbiljnih problema, a u visu ligu idu samo najbolji.

Da, ovo jeste problem Vinsija, odnosno BEG-a, ali to je bukvalno problem na celom tržištu – ljudi nema, oglasi su svuda posebno za niže i srednje kvalifikovanu snagu, a kod više stručne spreme fluktuacija je ogromna. Dobro je da se bez suvišne gnjavaže počinju kontrolisano zapošljavati i migranti. A paradoksalno je da je sve ovo posledica iseljavanja koje jedino odgovara baš aerodromu. Kako god, Vinsi ima svega par meseci da sve utegne.

Sve se svodi da je Beograd jedini aerodrom u Srbiji, a Zagreb ima konkurenciju u Splitu i Dubrovniku, da su ST i DU minorni aerodromi, Zagreb bi imao više putnika od Beograda, to je očigledno..lp

Da. Dubrovnik na drugom kraju drzave, zabacen, izolovan je konkurencija Zagrebu 😂😂😂

Ni Splicani ne lete sa splitskog aerodroma, a kamoli zagrepcani.

Pa objasni mi onda cinjenicu da Podgorica ima vise putnika od Splita u bilo kom mesecu van turisticke sezone?

Pa cekaj, splitsko-dalmatinska zupanija 450k stanovnika, a Podgorica 200k stanovnika – i opet tri puta vise putnika ima podgoricki aerodrom? Splicani se plase letenja ili sta?

Pa valjda je Zagreb Ljubljani konkurencija a ne obrnuto?? O Boze… svasta covek procita.

Zasto bi putnik iz Zagreba koristio Montenegro LJU-TGD kad mu iz Zagreba leti Ryan za 10€?

Možda mu treba Tivat?

Kad inače ulazi Hrvatska u Šengen? To lako može da dokusuri Ljubljanu.

Cestitke Zagrebu i to je lep uspeh ali imajuci u vidu pod kojim su okolnostima postigli sve to zahteva odredjenu dozu opreza. Pogledajmo BUD kojoj je trebalo deset godina da ostvari profit nakon kolapsa Maleva. Zagreb je odlucio da budzi svoj promet kroz smanjenje nameta a profit ocekuje na osnovu ostvarenog uvecanja broja putnika.
Putnici su tu a sada ostaje samo da se vidi da li je i zarada pratila taj trend. Ukoliko ostali sem FR-a pocnu losije da posluju tu se alarmi moraju upaliti. Ukoliko uz FR krenu da dolaze ostali onda znaci da je uprava ZAG-a dobro postupila.

Ja se ne bih preterano veselio dok ne izadju finansijski rezultati aerodroma. Ukoliko su oni losi onda cela ova prica sa FR-om ce biti kratkog daha. Odakle ce ZAG dobijati pare da pokrije gubitke?

Q1 2022 izgleda da ce im biti slabiji i po broju putnika i po profitima. Sacekajmo jos malo pa da slavimo dobre rezulate. BEG mozda ima manju razliku ali njegov rast je zasnovan na komercijalnim principima a ne kao rezultat dolaska FR-a koji je napravio pometnju na lokalnom trzistu.

Ujedno, stanje pri OU mora svakog normalnog coveka zabrinuti. Koliko god para da imali, FR postaje sve agresivniji sto ce njima dodatno pogorsati finansijske rezultate. Mogu misliti samo koliko su para izgubili u novembru, decembru, januaru a koliko ce izgubiti i u februaru. Oni su firma bez buducnosti a kada oni propadnu sa sobom u grob nose i svaku mogucnost transfera na zagrebackom aerodromu.

Civilno vazduhoplovstvo u Zagrebu zapravo prolazi kroz jednu krizu koja nije toliko ocigledna a trenutno se lome koplja ko ce izaci iz svega ovoga kao pobednik.

Potpisujem! Bravoooo

Bravo majstore, suština je upravo to što si napisao. Jedino se ne slažem to da OU nema budućnosti, možda sa trenutnom upravom i nema ali sa potencijalom koji ima hrvatsko tržište mogli bi da budu ozbiljna kompanija, skoro 12 miliona putnika u 2019. godini je bilo, pa da imaju bar 30-35% svog, naglašavam, svog tržišta to bi bilo skoro 4 miliona putnika što uopšte nije malo. A FR je mač sa dvije oštrice koji bi mogao lako da se obije Zagrebu o glavu. Sa 26 novih linija u 12 mjesecu aerodrom je morao imati rezultate kao u 2019 godini jer, 2019 godine je imao 231145 putnika a 2021 77,7% od tog broja što i nije loš rezultat gledajući evropske okvire ali isto tako treba napomenuti da je u istom periodu imao 96% obavljenih letova. Razlika u ponuđenim sjedištima je sigurno i veća 2021 nego 2019 jer 2019 nije bilo FR koji je sad ušao na tržište sa 26 novih linija i mnogo većim brojem sjedišta nego što su nudile kompanije 2019 godine.

Zato je vazno sacekati finansijske rezultate OU. Tu ce se videti kolika je realna steta nacinjena jer se OU uopste nije prilagodjavala novim okolnostima. Oni su samo nemo gledali dok su im drugi otimali trziste, sto na obali, sto u Zagrebu. I dok su oni tako posmatrali steta koja im je nanesena je postajala sve veca sto ujedno zahteva i sve veci kapital kako bi se zdrav sistem ponovo uspostavio. Dakle primera radi, ako je za ponovno uspostavljanje normalnog poslovanja pri OU 2019. bilo potrebno €50 miliona, danas je to mozda €80 miliona a na kraju 2022. moze biti i €100 miliona.

To vam je kao kada redovno ne servisirate svoj auto. Sto duze cekate to ce vam krajnji racun biti sve veci. Ja tako gledam na situaciju pri OU.

Kao sto sam gore napisao, smatram da je preprano da se oznace trube pobede jer nam fale kljucni podaci kako bi se sagledala prava slika. ZAG je odradio 50% posla, dakle putnici su se pojavili e sada moramo videti do koje su mere profitabilni bili.

Po meni Hrvatska je napravila glupost sto je dopustila OU da propadne ovako. Pa taj FR koji divlja po Zagrebu zapravo izvlaci kapital iz Hrvatske, nesto sto OU ne radi. Kada neko iz Zagreba kupi kartu za London sa FR, taj njegov novac ide na racun u Irskoj. Kada kupi sa OU onda te pare idu na bankovni racun u Zagrebu. Dakle i da ih OU kosta opet ih manje kosta nego opcija koja intezivno izvlaci kapital iz Hrvatske. Madjari su tu barem pametno postupili posto su glavni racuni Vizera zapravo u Budimpesti.

A što smo trebali? Kao Srbija imati bijedne rezultate gdje sa velikim citiy break potencijalnom Beograda, sa milijunskom dijasporom i sa ogromnim stanovništvom od 7 mil., a rezultat je bio onako 6.5 mil. u 2019.? Nitko realno to u Europi želi i želja za većom količinom putnika koja je potaknuta od strane LCCa koji omogućavaju većim djelom stanovništva da putuju i koji omogućavaju turistim da povoljnije dođu je sasvim logična.

Koja šteta će pobogu biti načinjena sa dolaskom Ryana? Evo odgovora, neće biti štete, a pogotovo ne za Zagreb. Dolazak Ryana će samo učiniti pozitivno za Hrvatsku jer će se povoljnije putovati, povećati će se dolazak LCCa i ljudi će više ovisiti o bržem avioprijevozu prema dijasporskim destinacijama.

OU će trebati ponuditi konkurentne cijene da bi preživjeti. No vrlo očito se vidi da nemate pojms o čemu govorite. Nismo mi dopustili da OU propadne s dolaskom Ryana jer OU je još uvijek živa aviokompanija i posluje, a njihovi gubitci postoje od prije. Dolazak Ryana bi ih samo trebalo potaknuti da imaju povoljnije cijene, kao što imaju za London kao odgovor Ryanu. Mogli smo mi ne dovesti Ryan i svi bismo bili na gubitku jer dobitak nije situacija aerodroma u 2019.

Evo ponovo komentari koji vrijeđaju uspjeh Zagreba. Kada nije bilo LCCa to nije valjalo, a kada je LCC došao to također nevalja.

Zagreb trenutačno prolazi kroz fazu razvoja normalnog europskog aerodroma čija je svrha razvoj opcija za putovanje samih građana, a to je nešto što su mnogi europski aerodromi razvili. Cilj aerodroma nije profitabilnost, iako su mnogi aerodromi sa Ryanovim vazama profitabilni, već bolja povezanost sa svijetom.

Zagreb je također zasnovan na komercijalnim principima, ako ne i više od Beograda, gdje se glavna aviokompanija daleko više subvencionira od strane države nego što je slučaj sa OU( nemojte misliti da mislim da je razvoj nacionalne aviokompanije loš). Ako dovođenje privatne aviokompanije od strane privatnog operatera aerodroma kroz ugovor koji je raspisan od strane tog istog operatera aerodroma nije poslovanje po komercijalnom principu stvarno ne znam što jest.

Civilno zrakoplovstvo u Zagrebu izlazi iz krize, a rezultat će biti pobjeda putnika, točnije povećana količina različitih opcija za putovanje po Europi. To se već dogodilo u Krakowu, Gdansku, Bukureštu, Varšavi, Vilniusu. Sada se događa u Zagrebu i to je ekstremno pozitivna stvar. Vama se to uopće ne sviđa jer ne želite viditi rast Zagreba već konstantno zaostajanje za Beogradom.

Na vas komentar dacu odgovor kada ZAG objavi svoje finansijske rezultate. A sto se tice toga da svrha aerodroma nije da bude profitabilan, samo cu reci da zivimo u eri kapitalizma i da je vreme da svoj vidjenja prilagodite novim realnostima. Verujem da koncesionar koji upravlja ZAGom ocekuje profite, i to sve vece.

A privatni koncesionar će učiniti aerodrom neprofiatbilnim? Naravno da neće. No svrha aerodroma Zagreb ne bi trebala biti profitabilnost, a vidim kada budu pristizati ove godine rezultati da ćete samo o tome pričati da biste omalovažavali Zagreb.

Užasno besmislen vam je komentar i očito da ne znate ništa o razvoju komercijalnog zrakoplovstva izvan Beograda.

Slusajte, ja se sa vama necu raspravljati jer vec vidim u kom smeru vodite diskusiju posebno sto krecete sa vredjanjem. Ocigledno vas roditelji nisu bolje naucili. Kao sto sam gore napisao, sacekajmo finansijske rezultate kako bi sagledali celu situaciju. Pozdrav…do tada.

Vrijeđanjem vas? Ne, nego pričam o opčenitom vrijeđanjem Zagreba na ovaom portalu što god da se dogodilo.

I kada sagledate cijelu financijsku situaciju će biti što?

Razlika je u tome sto je Wizz Air u Beogradu vec 12 godina, dakle njihovo poslovanje ovde je vec etablirano. Jos jedna razlika je u tome sto JU tera W6 da bude konkurentan dok OU ne radi nista, sem sto kuka po medijima.

Trend je odlican, zato sam i cestitao Zagrebu na pocetku.

Ogromna razlika. Wizz se razvijao u razumnim fazama u Beogradu a ne stijihski kao Ryan u Zagrebu. Wizz je godinama gradio svoju bazu i cvrsto se etablirao u Beogradu.
Za razliku od toga Ryan je dosao u Zagrebu, otvorio brdo linija i sad ni sa 10€ po pravcu ne moze napuniti avion.
Ovo je samo jedan primer a ima ih vise.

I ja mislim da je vrlo stihijski nastup Ryanaira u Zagrebu.

Bas me zanima da li Sarajevo, Tuzla, Skoplje, Sofija ili Budimpesta imaju legacy velicine Air Serbie da svojim poslovanjem sputavaju razvoj LCC-a.

Sofija nema legacy velicine Air Serbije.

To ima veze na nacin da je LCC-u mnogo lakse da se razvija tamo gde nema legacy ili je izuzetno slab kao u Zagrebu.

Koliko je tek Frankfurt veci od Beograda pa ni FR ni W6 tamo nisu uspeli i povukli se? Velicina aerodroma tu nema veliku ulogu ako je legacy jak.

Da ne govorimo o tome koliko otvaranje novih JU linija iz BEG kao i obnavljanje starih negativno utice na planove LCC prevoznika koji btw u Beogradu placaju komercijalnu cenu usluga.

Nacionalna bugarska kompanija je veca sprdnja od hrvatske. Ali doslovno. Croatia je respektabilna za Bulgaria. A tek Air Serbia.

Kao sto je neko iznad mene napisao: U Beogradu LCC placa komercijalnu cenu usluga a ne 0 ili nesto mizerno. Beograd se dovoljno dobro postavio da ne mora dovoditi nekog da bi opstao vec mu da redovnu cenu pa ko voli nek izvoli. Nije bas toliko ocajan.

Dosta putnika u Zagrebu u decembru, odličan rezultat. Mada i Beograd deluje dobro. Koliko je to % u odnosu na 12.2019. za oba aerodroma?

Aha clanak potaknut susreta s direktorom. Dobro, mozda vas pocasti kojom kunom vise 🤫

Mažoretkinjama?

To se podrazumijeva da nema veze sa zamaaero.

tko je uopce i pomislio da ce Alen sa direktorom Njofre razgovarati o prometnim temama?

Naravno da razgovarate i o prometnim temama kao i o vremenu i fudbalu i sl. Onako usput, small talk.
Ali kad govorimo o poslovnim razgovorima, te teme nisu na dnevnom redu. Zasto bi i bile?

Neka ste se pohvalili. 😂

U 2021 nikad veća razlika između Bg i Zg, čak 2.33 puta više putnika u Bg. Iz godine u godinu se povećava. Beograd razvaljuje.

Bas tako. A stvarno svasta smo procitali ovoh godinu dana. Od utorka preko srede pa sve do masovnog rezanja… koje jedino negativno utice na Beograd dok rezanja u Zagrebu su minorna, cakstavise pozeljna jer se svakako povecava broj putnika 😂

Da ćovijek ne povijeruje! Istinski uspijeh.

Na čelo obije zračne luke je došao ćovijek sa istinski dobrim backupom.

Backupom…🤣🤣🤣

Na ciju li je to adresu?

Hahahaha

Puno previše je tu sve logike ovog svijeta. To je istinski huge sto su obije kompanije i oba ćovijeka postigli.

Nemojte pomisliti da je hvalospijev u pitanju. Konektiranost Zagreba daje rezultate, RyanAir podize broj putnika u nebesa a turisti sa sve tri strane svijeta jedva cekaju da posjete Zagreb.

A sam Beograd uopste ne gleda ka Zagrebu.
Mi smo presisali Krakov a disemo za petama Sofiji & RIgi.

Pa jeste tako. Treba da gledaju najpre na Pristinu pa onda na druge koji su daleko bolji od njih. Glupo bi bilo da sad Beograd gleda u Bec kad ne pripada toj kategoriji vec upravo tamo gde je Sofija.

I Solun

Slažem se, uvek se meriš sa boljim. Zašto onda to ne gledate nego konstantno poredite Beograd sa Zagrebom?

Zato sto je to odgovor na poredjenje u tekstu gde se pise o Zagrebu i Beogradu. Drugo, svaki put kada bi se spomenulo poredjenje Beograda sa Solunom ili Sofijom, autor kao i njemu slicni bi krenuli u napad kako su to aerodromi u razlicitim kategorijama i kako se to ne moze porediti. Ljudi su se verovatno umorili od rasprave pa su i prestali to da spominju.

To je pitanje za Autora. Trebao je napisati clanak gde ce Zagreb uporedjivati sa Pristinom a ne sa daleko boljim Beogradom. On je relaciju merenja nametnuo a ne ja ili bilo ko drugi.

Ali logično je da se Zagreb poredi sa Beogradom, a Beograd sa Sofijom ili Budimpeštom. Kakve veze ima Krakov sa Beogradom majke ti? Porediš se sa boljim od sebe koji posluje u tvom okruženju i pod nekim sličnim uslovima (privrednim, istorijskim, finansijskim…). Ovo se odnosi na poređenje bilo čega: BDP-a, plata, broja turista, broja putnika

U tome i jeste stvar, kada imate lokalnu kompaniju koja nudi transfere, morate prosiriti svoje vidokruge i zapravo zakoraciti dalje od svog sela. Da JU to nije uradila nikada ne bi imali letove za ROV, KRR itd.
Dakle Krakov je i te kako relevantan za Beograd jer zbog JU i transfera spada u njegovu sferu interesovanja, posebno jer je JU razmatrala uvodjenje letova ka tamo.

To gde JU leti nema veze sa tim koji aerodrom uzimaš kao neki benchmark. JU leti i za LHR i za Rijeku pa nećemo valjda da poredimo Beograd sa ovim aerodromima. Ako je zbog transfer biznisa onda se gleda Beč – ne da bi se stigao njihov broj nego da bi video šta možeš da uradiš bolje na primeru relevantnog aerodroma. I tako se onda postižu rezultati, a ne praćenjem tabele da li ćeš prestići Solun ili Krakov.

LO je polako razvijao transfernu mrezu iz Krakova a i pre korone je imao dugolinijski saobracaj odande, dakle KRK se mora pratiti zbog konkurencije jer teze istoj stvari kao i BEG. Uz sve to, kao i BEG imaju kombinaciju LCC i legacy koji su bazirani tamo.
KRK je pre korone imao 8 miliona putnika sto nije znatno vise od Beograda a geografska lokacija kao i struktura putnika je slicna Beogradu. Dakle ova dva aerodroma imaju puno zajednickog.

Poredjenje sa Becom je vise nego smesno. Ne samo sto je lokalno stanovnistvo neuporedivo bogatije vec je i gravitacija veza a OS ima neuporedivo jacu mrezu. Dakle BEG se mora porediti sa SKG, SOF, KRK itd

Na odredjenom drugom portalu niko i ne poredi Beograd sa Zagrebom vec iskljucivo sa Sofijom i Solunom. Ovde je situacija drugacija jer se forsira to poredjenje u tekstovima.

Zašto se Beograd poredi sa Solunom? Solun je međunarodna luka kome gravitira ogromno turističko tržište. Niđe veze sa Beogradom.

Zato sto imaju slicni broj putnika, opsluzuju slicno socioekomsko trziste i oba aerodroma su glavna ulazna tacka za svoje regije. Luka u Solunu nije ni prineti onoj u Pireju sto se putnika tice, putnici koji odatle putuju su uglavnom lokalci/Grci koji putuju izmedju ostrva i kontinentalnog dela.

Neki izvor za ove vrlo kontroverzne stavove?

Oni su na internetu, slobodno ih mozete naci. Google is your friend.
Drugo, ja u vasim argumentima vidim samo napad na moje. Nesto ne vidim spisak aerodroma koji se po vama mogu porediti sa Beogradom … naravno sem onog Beca sto ste spomenuli a to necu ni komentarisati.

Kada vec pricamo o Sofiji, Vizer je nedavno ukinuo 4 linija za 2022. godinu, mislim da su tri na grckim ostrvima kao i SOF-BUD.

Van ostrašćenosti, ne znam zašto su Beograd i Zagreb konkurencija. Mogu da budi rivali, ne i konkurenti. Konkurencija je kad „otimaju” putnike jedni drugima.

To nema veze sa uspjehom aerodroma već isključivo pandemijom. Sada kada se stvari vrate u normalu, i kada se ponovno masovno počme putovati, biti ćete daleko od Rige i Krakova.

A kad će počMeti?

Gleda Beograd i prema Nisu a kamo li Zagrebu. Prvo je ugusio Nis kao konkurenciju sa aerodromima Srbije i sad kao jedini aerodrom u Srbiji kojem nije ogranicen razvoj se hvali rezultatima u regiji. Nis ispasta bez da je luk jeo ili mirisao zbog ugovorom koji je potpisao neki drugi aerodrom dok je drzava Nisu koljenom pritisla glavu. Pri tome se baca prasina u oci s Moravom i nekakvim besmislenim ulaganjima.

Nis, Sofija, Skoplje, Tuzla, Temisvar i na kraju Budimpesta. To su aerodromi koji Beogradu umanjuju broj putnika a ne Zagreb.
Ja jos uvek nisam cuo da je neko iz Srbije isao do Zagreba da bi odatle negde leteo. Zagreb je potpuno marginalna stvar za Beograd.

Dolaze iz BiH kome je blize, a Nis je Srbija uhatila za gusu i ne da mu da se siri kako bi strancima koncesionarima napunili dzepove. Doslovno svezali novcanik Nisu kako bi se Beogradski (francuski) novcanik punio.
Kao kad bi Hrvatska zabranila Splitu, Zadru, Dubrovniku, Puli.. da se razvijaju kako bi francuzi u Zagrebu uzimali extraprofit. Doslovno od svojih ljudi uzimate pare i sipate strancima.

Najgore sto se i hvalite time. Ima jedna rijec za to, a ne znam ima li je u rijecniku. Glasi “Fuj”.

Bas me zanima sta to nudi Zagreb sto nema Beograd i kolika mora biti razlika u ceni da bi se neko uputio 400 km zapadno preko granice na aerodrom sa daleko manjim saobracajem.

Mozda dok je bilo letova za Kanadu i jedino to. U poslednje 2 godine sigurno ne. Pre ce biti da je obrnuto odnosno da Beograd uzima putnike Zagrebu posto JU leti za ZAG (OU ne leti za BEG) i odvlaci putnike preko BEG na trece destinacije.

Govorimo ovde o letovima, ne o avio kompanijama.

Kao prvo Beograd ima Eurowings, kao drugo British, Finnair, Iberia, TAP su sve sezonski prevoznici iz Zagreba (Finnair jos nije poleteo) i nemaju ponudu cele godine. U tu grupu sezonaca spadaju jos i Austrian kao i Aegean.

Kanadu sam vec i ja pomenuo dok je letova ka DXB imao a i dalje ima Beograd u vecoj frekvenciji nego ZAG. Letovi FlyDubai se bez problema kace na letova EK iz Dubaija.

Kao trece ka UK i Spaniji kao i ka mnogim zemljama gde leti Ryanar iz ZAG postoje direktne JU linije ili linije drugih prevozioca iz Beograda. Takodje sami troskovi dolaska od Beograda do Zagreba i nazad cine bas tu istu FR kartu mnogo manje atraktivnom. Uzevsi u obzir jos i troskove od sekundarnog aerodroma gde FR slece onda se tek ne isplati Beogradjanima leteti sa FR iz ZAG pogotovo pored 3 Wizzova bazirana aviona u Beogradu.

Lete ljudi sa udaljenih aerodroma kad ti aerodromi imaju sta da ponude vise nego vas maticni. A to u slucaju Zagreba pogotovo u poslednje 2 godine zasigurno za Beogradjane nije slucaj.

Onda se tako ni TAP a ni Ibera moze smatrati da ih imaju u Zagrebu jer oni su samo sezonski. Znaci nisam blesav sto ovo pisem samo se vodim vasom logikom.

Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
21.01.2022. 16:44
Ma taj jedan let koji leti sezonski + par letova zimi se ne može smatrati da Beograd ima Eurowings.

Dakle?

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!