autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Air Serbia vrlo ozbiljno reže frekvencije ove zime. Iako su iznenađujuće najavili ogroman broj letova ipak su ih odlučili vrlo mnogo porezati. Kompanija već od 5.1. više neće letjeti za Napulj i Izmir (ovu liniju nije operirala ni prošli tjedan), od 12.1 neće operirati Salzburg i Cologne, do 13.1. neće operirati Ankaru, te od 14.1. neće više letjeti Gothenburg. Ovo je 10,5% svih linija Air Serbie koje leti ove zime iz Beograda. Svih ovih šest linija kompanija planira obnoviti od 31.3.
Kompanija će istovremeno porezati 42 leta u I. mjesecu, 49 u II. i čak 52 leta u III. mjesecu. Posebno je čudno da kompanija najviše rezanja ima u III. mjesecu kada većina kompanija obnavlja letove koje su letjele do početka I. mjeseca.
U I. mjesecu Air Serbia će reducirati liniju za
- Rim sa 13 na 7 letova,
- Istanbul sa 21 na 17 letova,
- Budimpeštu sa 18 na 15 letova,
- Barcelonu sa 9 na 7 letova,
- Copenhagen sa 7 na 5 letova,
- Ljubljanu sa 19 na 17 letova,
- Sofija sa 11 na 9 letova,
- Zurich sa 17 na 15 letova,
- Cairo sa 3 na 2 leta,
- Dusseldorf sa 7 na 6 letova,
- Larnacu sa 8 na 7 letova,
- Milano sa 11 na 10 letova i
- Skopje sa 13 na 12 letova.
To znači rezanja na 19 linija.
U II. mjesecu kompanija će porezati
- Rim sa 13 na 7 letova,
- Istanbul sa 21 na 17 letova,
- Beč sa 19 na 15 letova,
- Budimpeštu sa 18 na 15 letova,
- Copenhagen sa 7 na 5 letova,
- Ljubljanu sa 19 na 17 letova,
- Paris sa 14 na 12 letova,
- Sofiju sa 11 na 9 letova,
- Zurich sa 17 na 15 letova,
- Barcelonu sa 9 na 8 letova,
- Cairo sa 3 na 2 leta,
- Dusseldorf sa 7 na 6 letova,
- Larnacu sa 8 na 7 letova,
- London sa 7 na 6 letova,
- Milano sa 11 na 10 letova,
- Skopje sa 13 na 12 letova i
- Tianjin sa 2 na 1 let.
To znači rezanja na 23 linije. Ovdje je posebno iznenađujuće rezanje kineskog Tianjina koji je kompanija navodila kao superuspješnu liniju sa visokim cijenama karata i ogromnim load faktorom.
Na koncu u III. mjesecu rezanja su, iznenađujuće i neuobičajeno najveća:
- Rim se reže sa 13 na 7 letova,
- Beč sa 19 na 15 letova,
- Istanbul sa 21 na 17 letova,
- Budimpešta sa 18 na 15 letova,
- Paris sa 14 na 11 letova,
- Copenhagen sa 7 na 5 letova,
- Ljubljanu sa 19 na 17 letova,
- Sofija sa 11 na 9 letova,
- Tirana sa 13 na 11 letova,
- Barcelona sa 9 na 8 letova,
- Cairo sa 3 na 2 leta,
- Dusseldorf sa 7 na 6 letova,
- Krakow sa 4 na 3 leta,
- Larnaca sa 8 na 7 letova,
- Milano sa 11 na 10 letova,
- Skopje sa 13 na 12 letova,
- Stockholm sa 7 na 6 letova,
- Tianjin sa 2 na 1 let,
- Zurich sa 17 na 16 letova.
To znači rezanja na čak 25 linija. Kako Air Serbia ove zime operira 57 linija iz Beograda isto znači da reže na 43,9% svojih linija. Ovdje najviše čudi rezanja Parisa za čak tri leta. Air Serbia se opako trudila Paris povećati na dva dnevna leta i tako operacije drži već duže vrijeme. I te kako se treba zapitati zašto je do ovoga došlo. Jednako tako i Tirana kao vrlo bitna i navodno „uspješna“ linija reže se za čak 2 leta. Konačno Istanbul koji je prezentiran kao top linija sa enormnim potencijalima reže se za čak 4 tjedna leta? Vrlo čudno. Za sada nema najavljenih rezanja na ostalim linijama.
Air Serbia je i u prošlosti najavljivala zimi značajan broj letova koje bi potom smanjivala, kako javno, tako i kroz otkazivanje letova bez prethodnih najava. No, ovako ogromna rezanja još nisu imali. Znači li to da je zima podbacila, da su troškovi operacija preveliki, da su prihodi premali (niska cijena karata da bi popunjenost bila dovoljna) ili nedostaje aviona, na žalost ne možemo znati.
I na kraju jedna stvar nikako ne može biti prihvatljiva. Kako to da kompanije nije predvidjela da neće imati toliko putnika i frekvencija, te nije odmah planirala manje operacija? Nego je iste porezala tek dvadesetak dana prije. I time će imati jako puno nezadovoljnih putnika, rerutiranja, troškova. Zašto do vraga? Što se čekao zadnji čas? Krajnje neprofesionalno i nepotrebno.
To su njihove stvari i oni znaju šta je najbolje.
Ne brinem za njih dobri su i dobro rade.
Srećno!!!
Ubise se od dobrog rada..
Unfortunately the tickets are expensive from NYC
OT
Goldair Handling započeo u subotu 17.12. hendlanje na BEG, prvi klijent LOT.
Dobra kompanija i lično meni omiljena i uvek sigurna u svakom smislu
Prosli izbori i istina isplivala na videlo,balonciciiiiii
Naravno..
Биће да су се мало пресабрали, погледали колико се карата продаје и одлучили да се не понови бламажа са кашњењима и отказивањима из 2023.-ће.
Надам се да сам у праву и да ће у 2024.-ог ЕрСербија да пружи далеко бољу услугу уз ОГРОМНО повећање броја летова 🙂
Kako zimi može biti kašnjenja i otkazivanja?
Пролеће/лето 2023.-ће…
Заиста Алене, сви знамо да је тада било проблема.
Ma da? Bilo je problema tada?
Показујете да имате смисао за хумор Алене? 🙂
Sto lazes da si Perica, kad si bot..
Ja sam sleteo na Beogradski aerodrom 8.12 i veoma sam se neprijatno iznenadio koliko je prazno takodje i u povratku par dana kasnije ja zaizta neznam gde su ti milioni putnika.
OT
Air Serbia ostvaruje fascinantne rezultate na liniji za Njujork u prva 3 kvartala ove godine!
LF 82.9%!
LF od 82,9% na long-haul liniji nikako nije fascinantan rezultat. Upravo suprotno, taj rezultat bi morao stvarati gubitak.
Karte iz Beograda za Njujork su izuzetno skupe. Oko 600 i više evra, to sigurno nije gubitak za 83% lf.
Naravno da nije.
600 EUR nisu skupe nego jako jeftine karte.
E tu ste u pravu. Upravo sam gledao nesto za april 2024. i ako idem Lufthasom onda me izadje oko 55k RSD a ako hocu Airserbia onda nema ispod 75. Stvarno je previse. Drugar i ja planiramo da idemo i verovatno cemo preko Minhena, a razliku od 40k RSD cemo potrositi na rent a car npr.I koliko god ja podrzavao liniju Bgd – NY ovo je stvarno previse.
600 eura je za povratnu za New York je vama skupo???
Apsolutno nije. Evo ja sad plaćam 1040 EUR za mojih 22 osobe za Martinik. Da je let iz Zagreba bilo bi 1300 EUR. 600 EUR je ništa.
Martinik i Njujork nisu isto. Mnogo je manja ponuda do Martinika, pa su logicno i cene vece. Uzgred je i let do Martinika 1000km duzi nego do Njujorka.
Evo gledam Austrian i Swiss BEG-VIE-EWR-ZRH-BEG kosta svega 430 EUR za povratnu kartu. Ako oni mogu naplacivati tako malo, onda moze i JU 600 EUR.
Evo dokaz kako ne biste rekli da nije istina: https://ibb.co/vxHKqkp
Ja bogami tako niska cijene nisam nikada našao.
OK, evo imate sliku kao dokaz da takve cene postoje. https://ibb.co/vxHKqkp
Dakle?
Staviti jedan izuzetak može svatko. Nemam vremena to provjeravati, ali iz osobnog iskustva mogu reči da ja ovakve cijene nikada vidio nisam. A da povremeno zna biti niskih cijena za neke dane, akcija… zna.
Je li mozes napisati vreme trajanja leta u oba slucajeva? Komfort uvek kosta.
Preko Cayena je malo preko 19 sati, 4 sata duže nego direktno za Martinik.
Pa sa Swiss se moze naci BEG-ZRH-EWR-ZRH-BEG i za 350 EUR.
Pritom JU tokom sezone nema povratne karte do JFK za 600 EUR, cesto su izmedju 800 i 1000.
JU prodaje JFK i za 450 EUR. Swiss ima EWR za 350 EUR. Bogami ja to našao nisam.
JU ne prodaje JFK za 450 EUR osim na akcijama. Najmanja cena koja se moze pronaci je 628 EUR za povratnu kartu.
Dokaz: https://ibb.co/3m0Cr89
No problem, evo naci cu Vam ja. Evo za LOT primer.
04.03.2024. LOT BEG-WAW-JFK
13.03.2024. LOT JFK-WAW-BEG
Cena: 47.408 RSD = 405 EUR
Dokaz: https://ibb.co/Tk55DTw
JU ima vrlo često JFK za 450 EUR. Kako god da je i 600 EUR to je jako niska cijena karte.
To je nista, Moskva je tek skupa..
Pre 40g. let iz Bgd za SAD je kostao 2-2500DM. Ovo danas su smesne cene, trebalo bi da budu duplo skuplje. Nije avion autobus na liniji Zagorje-Medjumurje.
Istina
I ostvarivali onakve rezultate, koji su, tek ,nakon 40 godina premaseni.
LF ne odredjuje gubitak ili dobitak, to je poznato.Internet pretraga to potvrdjuje.
Je baš.
Nonsens. LF od 75% na long-haul je break-even, dok 82,9% stvara prilican profit.
Jedan gigant poput Emirates-a ima LF od 79,5% u 2023. godini i stvaraju enorman profit.
Respektabilna istrazivanja su pokazala: “Each airline’s breakeven load factor differs, and depends on their costs and expenditure, with the figure usually being around 70% on average.”
Bogami nije. Trenutno je LF od 75% break-even na europskim letovima, a na long-haulu je 90%.
Emirates je potpuno druga priča. Oni su uvijek imali nizak LF.
Upadaju polako u ozbiljne probleme zbog prevelikog broja aviona u wet leasu…. Posebno u zimskoj sezoni…
A uz to i prosli su izbori u Srbiji, ova vest se nije smela objaviti pre izbora….
Mislite da je radi wet lease aviona?
Da, mislim da je to goreće trenutno, malo su se zaigrali sa preteranim wetleasom u zimskoj sezoni… Čak se pribojavam da će vreme pokazati da je to bio možda i loš potez. Jasno je da su u kratkom vremenskom periodu otvorili brdo linija (da se tako izrazim, iako bi možda preciznije trebalo reći da mogu da POKAŽU da mogu da otvore brdo novih linija) a da je to mogli da se izvede samo sa wetlease avionima jer AS nema svojih posada (čak i kad bi našao avione u dry nekim čudom), a da to polako dolazi na naplatu…
A za tajming u kome je objavljena “loša” vest sam siguran da je vezan za izbore u Srbiji.
Biti će skoro članak o wet leasu u Air Serbiji.
Nikako ne zaboravite jednu stvar, Air Serbia je (i) političko sredstvo!
Iako je nesporno da se kompanija vodi relativno dobro i da relativno dobro prati trendove i ponaša se na otvorenom tržištu, AS se obilato koristi u svrhe političkog marketinga, te je, na žalost, svaki potez kompanije potrebno posmatrati (ne uvek nužno, ali ne treba gubiti iz vida) i u tom svetlu…
Čak bih možda hrabro rekao da se i ti koji koriste AS kao političko sredstvo to jako dobro i rade i iz tog ugla…
Kajgot.
Nisam baš siguran.
Izbori sa ovim nemaju veze. Vučića, na žalost, mnogo gore stvari ne mogu da uzdrmaju već 11 godina, pa ne vidim kako bi to mogla Air Serbia i njeni gubici. Ne mogu da zamislim prosečnog glasača SNS-a koji prati vesti o smanjivanju broja letova u zimskom periodu i na osnovu toga donosi odluku za koga će da glasa.
Neprofesionalno baš. Da ne pominjem da su Banja Luku smanjili sa 3 na 2 nakon 2 sedmice operiranja 3 leta.
Da to sa Banja Lukom je istinski krajnje neprimjereno. Pa kako kompanija može tako uprskati?
Je li se AS porezao zbog poreza?
???
Meni su otkazali let 20 dana pre polaska. I jako sam besna na njih… Kupila sam kartu u KLM kompaniji sa njima od sad letim jer izgleda da su poverljivi. AIR SERBIA mislim da ove zime ima jako ljute putnike koji ce kao i ja putovati drugom kompanijom.
Smanjite cene na kartama pa će biti putnika. AIR SERBIJA DNO DNA 👎
Nažalost niste jedini.
Air Serbia ima daleko najnize cene u odnosu na legacy konkurenciju.
Ta prica kako su putnici Air Serbia jako jako ljuti i koji ce putovati drugom kompanijom se potvrdila kao nebitna. Preko 4 miliona putnika ove godine je pokazatelj da mali broj takvi putnika nema negativnog efekta na biznis.
Čitajući komentare, može se izvući zaključak dase autor potajno nada da Er Srbija polako upada u probleme
Ko zna, svašta je moguće
Ali u ovome periodu rezanja su sasvim normalna stvar
Ne može se izvuči takav zaključak. Autor se ni u ludilu i ni na koji način ne nada da Air Serbia upada u probleme. Autor je samo iznio činjenice.
Bogami, Alene i ja moram priznati da ste se malo promenili naspram Air Serbie i da nekako izgledate kao kivni ili ljuti na tu istu aviokompaniju
Apsolutno neistina.
Kad pišete porezali jel to ima veze s porezima?
Naravno da ne.
Er Srbija je u ovom trenutku i duži vremenski period jedna od najvećih i najboljih kompanija na teritoriji ex-yu, a bogami i regije (Rumunija, bugarska, Albanija, Mađarska, pa gore Slovačka). Najbrže se razvija i omogućava ljudima iz Srbije i regije da lete ka gradovima i regijama ka kojima ni nekadašnji jat nije leteo. Ljudi imaju ideju i viziju. Politiku smanjivanja linija ima svaka kompanija na svetu tokom zimskog perioda. Kada će se na to odlučiti, njihova je stvar. Nikoga nisu ugrozili. Vratiće novac onima koji su eventualno uplatili kartu, ili ih prebaciti na drugi let. Makar su se upustili u ozbiljan posao, pa svaki posao podrazumeva i rizik. Ove godine je Er Srbija radila sa profitom. I nijedna nova vlast sigurno neće ukidati linije. Da li je tijanđin bio jak ili ne, to se nikoga ne tiče. Važno je da i dalje postoji. Pa i kad se ukine linija, ne ukida se bez razloga. Ne vidim razlog za paniku i beskrajno polemisanje. Videćemo na kraju da li je bilo dobro ili ne, profit sigurno neće izostati. Jedino što mi se ne sviđa kod Er Srbije je to što se zaposleni žale, tu treba napraviti strategiju kako se suočiti sa nezadovoljnim kabinvima, pilotima i sl. Imati tokom sezone letove za ogroman broj destinacija je za pohvalu i divljenje s obzirom na to da je Srbija mala zemlja sa malim brojem stanovnika. Sve pohvale za Er Srbiju. Želim im još puno novih linija, a uspeh će biti neizostavan.
Neće ukidati linije? Pa ove zime Air Serbia je ukinula 6 linija, zar ne?
Nije.
Zima je u vazduhoplovstvu od kraja oktobra a ne samo tri prva meseca nove godine.
Da ali je početkom I. mjeseca ukinula i većinu zime neće opeirati te letove.
Isto kao sto masa kompanija ne leti neke linije tokom Q1, eto pogledajte Aegean na primer.
Da, ali Aegean to najavi više mjeseci unaprijed i ne objavljuje nerealne planove letova.
Koje će prebaciti na sezonske
Jedna stvar sto se ne bih slozio sa vama je otkazivanje 2 meseca u napred, ili krace. Ja sam pre 2 meseca kupio karte za drugu polovinu marta. Pre 4 meseca sam kupio karte za kraj Januara.
To se zove planiranje i ekonomija, jer za Pariz letim iz Toronta za 500 EUR-a povratna karta sa prtljagom uracunatim. Zamislite sada da mi otkazu let i kazu , izvolite vase novce nazad. Danas bi me ta ista karta kostala 750 i vise EUR-a, bez obzira sto bi leteo u istom periodu.
Slazem se da smanjenje linija u zimskom periodu je normalno, narocito od 15 Januara do 1 Marta, i onda April i Maj zbog remonta aviona, manje potraznje itd. Ali onda ne treba prodavati karte 6 meseci unapred i onda puj pike ne vazi izvolite vase novce nazad.
Upravo tako.
Takoje, Neka se razvijsju i uvode nove destinacije.
Neka
Sns laži i bajke
Enormno 🙂
Da, enormno. 10% ukinutih linija, 10% smanjenje frekvencija, smanjenje na 23% linija. To je istinski enormno.
Nijedna linija nije ukinuta, sve se vracaju u aprilu.
Da, sve se obnavljaju u travnju. To piše u članku.
Meni je ovo ocekivano, megalomanski nastupaju i povecali su enormno zimu, a mislim da nema tolike potraznje.
Zanimljiva su rezanja dan nakon izbora.
Upravo tako.
Pozdrav svima.
Evo pratim jedno vrijeme ovu kolumnu pažljivo i primijetio sam neobičan fenomen:
Kada se ovdje (potpuno opravdano) kritizira poslovanje OU, svi se slažemo s argumentima i zajednički se ljutimo na totalne idiotarije koje dolaze iz Croatia Airlines-a.
Kad ide argumentirana kritika Air Serbia-e, odmah se otvara otadžbinski front s istoka koji negira sve i hvali navedenu firmu.
Pa, društvo, nije ovo školica, ko ima jačeg tatu! Ovo je objektivno diskutiranje o pozitivnostima i negativnostima SVIH avio kompanija. Kamo sreće da su oba ova avio prijevoznika savršena i nepofrešiva. Na žalost, sličnost u vođenju obje kompanije je, htjeli mi to ili ne, frapantna, i to po lošem.
Ne zaboravite, to je skoro isti genom obje kompanije. Navikle da država sve gluposti riješi i pokrije gubitje, a siguran sam da u obje kompanije ima 70% zaposlene rodbine!
Pozdrav svima i sretnu 2024 sa što manje mrskih poruka ‘Delayed’ ili još gore ‘Cancelled’
Upravo tako. Potpisujem.
100% u pravu. Objektivno je samo porediti fakte, brojeve. Na primeru koliko je putnika imala Hrvatska a koliko Srbija pre 5, 10 godna a koliko sada, koliko Croatia Ailines a koliko Air Serbia itd.
A pa ne kapiraš druže, u Srbiji možeš da dobiješ posao preko stranke ako si završio metalokobasičarsku školu u nekom JKP, a posao ti je da pišeš komentare, samo je uslov da imaš knjižicu. Ovi komentari su samo potvrda da je ovaj portal bitan, čim je na Vučkovoj mapi.
Onda je jako bitan.
Uopšte se ne bih složio. Mislim da ste Komšije mnoooogo veći patrioti. Ogromnoooo internet Srba priželjkuje probleme, mnogi se tome čak i raduju.
Bogami tavih ima jako malo. A onih supernapornih koji brane JU i kad je stanje potpuno neobranjivo ima puno i jako su naporni. Pobogu pa oni su čak branili JU kad je imala ogromna otkazivanja (svaki sedmi let) i kašnjenja u VII. mjesecu.
Bogami, moja omiljena kompanija na BEG-u W6 jede er srbiju na nekim linijama, GOT, CPH, FCO, Milano, BCN, PAR itd itd. Bravo wizz. Ostaje sam na GOT-u. Lepo sam pričao nekoliko puta da će pojesti JU na nekim linijama.
Sacekajte sa izjavama o tome ko je pojeo koga. Air Serbia se vraca na GOT na prolece.
Ti treba da se lijecis,zivis u Srbiji a radujes se sto strana kompanija “gazi” domacu kompaniju.
Treba izgraditi stotine novih bolnica kad bi svi ti pacienti odlučili da je vreme za lečenje.
Tianjin mislim da režu jer u tom periodu nemaju avion, ali to su sigurno znali kad su radili ovaj red letenja. Ako se smanjenje poklapa sa kineskom novom godinom, onda je to idiotski.
Takođe, imali su višednevnu akciju za putovanja do kraja marta, i pored toga dosta smanjenja, čak i neka ukidanja. Mislim da su podbacili sa prihodima i da su odlučili da smanje neki wet lease, što bi bila dobra “izlazna” strategija, ali ostaje pitanje pogrešnog planiranja ili podbacivanja komercijale.
Jasno.
Možda je jedan od uzroka problemi s osobljem i sindikatom.
Možda.
Pretpostavka na osnovu cega ?
Ne bih ja to toliko dramatizovao. Kako da proverite potraznju ako ne pustite karte u prodaju… pa tako i svi najveci LCC rade. Ono sto ne radi, reze se. Bolje da rezu nego da trpe minus. I bolje da probaju sto vise linija pa da odustanu od onih koje ne funkcionisu, nego da i nisu probali. Meni je ovaj model bolji od svega sto sam video (mada nisam uzimao karte koje su otkazane 🙂
To nije prihvatljivo ni kod koga. No, kod LCC si ne možete pomoći. Ali do vraga Air Serbia je legacy kompanija, ona nije LCC. Ovakvo ponašanje je 2024. godine krajnje neprihvatljivo.
A prihvatljivo je kada LH pusti u prodaju letove, pa posle toga otkaze 33.000 njih?
To se dešavalo u Covidu-19. Tada su to svi radili. 2024. se to ne radi.
Ne, to se dogodilo leta 2022. godine, kada je Covid prestao.
Ne to nije istina. Problem je bio u ljeto 2022. zbog manjka zaposlenih što je bila direktna posljedica otpuštanja u Covidu-19 i nemogućnosti hotnog zapošljavanja novih zaposlenika.
Slažem se. Taj način pokazuje, da su putnici radi Air Serbie (i slicnih), a ne obrnuto.
Nažalost.
Vjerojatno je uzrok maintenance zrakoplova, nemaju dovoljno zrakoplova za pokriti te linije s istim rotacijama. Reže se što je najisplativije za rezati.
Ali pobogu 40% linija se reže. 50 tjednih letova, pa to je skoro 10% svih letova. Puno previše za maintenace. Konačno, zar kompanija ne zna da joj avioni idu na maintenace i zar to ne planira bitno prije?
Da, kompanija zna za servis aviona, ali ne zna koliko ce isti trajati zbog zastoja u isporuci delova.
Raspitajte se zasto je YU-APE na servisu skoro mesec dana duze nego sto je planirano.
Je baš dva mjeseca. Sigurno.
Šta Vam nije jasno? YU-APE je u Napulju još od 26.10., dakle za 6 dana će biti 2 meseca.
Koma. Žalosno je što je kompanija na tako nešto spala. I koliko ima takvih aviona koji su prizemljeni dva mjeseca?
Samo YU-APE je na servisu skoro 2 meseca.
YU-APK je u Napulju od 7.12., dakle trenutno 13 dana.
YU-APN je u Napulju od 20.11., dakle trenutno mesec dana.
Svi ostali avioni su trenutno operativni.
Eto znači onaj jedan je izuzetak.
APE se danas vraća
Šta vi kažete na to? Da li je moguće da nemaju toliko aviona?
Možda je to razlog iako sumnjam. Aviona za wet lease ima koliko vam srce želi zimi.
A onda biste rekli evo opet uzimaju wet-lease.
Bi, rekao bih. Upravo stoga nisu trebali napraviti ovako nerealan red letenja i potom ga rezati.
Rezultati politike “brže, jače, bolje”
A da.
Bila je dobra politika Jata
?
Možda su se opametili pa ne srljaju kao početkom ove godine, krenuli u ekspanziju, silne linije, a sa druge strane silna kašnjenja i otkazivanja. Možda neko malo razmišlja u toj Air Serbia, pa je rešio da na ekonomskim principima planira red letenja, frekvencije i operacije uopšte, možda ne žele kiksiranje kao ove godine pa možda sve ovo i bude za pohvalu. Možda….
A što to onda nisu planirali u IX. mjesecu kada su objavljivali red letenja, ili bar do kraja X. mjeseca. Jel po vama normalno da se takve stvari rade 20 dana prije leta?
Neke stvari su i te kako normalne u Srbiji, koliko god Vam to bilo čudno i neprihvatljivo. Kratka pamet. Ista ta Air Serbia gura neki svoj a opet nenormalan model operacija, ekspanzije i čega sve ne i to funkcioniše. Pretpostavljam da postoji milion razloga zašto je nešto urađeno na ovaj a ne na drugačiji način. Još prošle godine sam ovde napisao da očekujem 2023 i kašnjenja, i rezanja i otkazivanja i nadamo se da im je bilo za nauk kako u 2024 ne bi bilo istih problema. Neko je lepo iskalkulisao, 20 dana pre leta, nema naknade putnicima, dobijate besplatnu rezervaciju na nekom drugom Air Serbia letu, odmah veći LF na tom letu, Ko neće dobije novac nazad, svi zadovoljni osim malog broja putnika. A da ih je više ne bi ni otkazivali nego bi uleteo neki wet lease. I ponavljam kratka pamet. Kada bi im prosecan putnik zamerao za sve propuste leteli bi prazni.
Da, kratka pamet. No, na to računa i hrvatski turizam, pa je nakon par godina doživio hladan tuš ove godine radi identičnog ponašanja prema mušterijama.
Slazem se sa Vašim komentarom. Mislim da se novi menadžment (letačke operative) trudu da sagleda sliku realnije i da ne pravi iste greške kao prethodnih godina. Mozda ima gomila ljudi koji nisu iskoristili (zakonski minimum) godišnjih odmora iz 2023, i kompanija želi da to sve pokrije u prvom kvartalu 2024 kako bi u punom kapacitetu dočekali letnju sezonu. Takodje, jedan broj pilota odlazi u planiranu a neki u privremenu penziju u i to je malo doprinelo da JU skloni nogu sa gasa u prvom kvartalu. Tako da ja ne bih ovo posmatrao toliko crno.
Kompanija je zasigurno i pobogu znala koje godišnje odmore i kada mora ostvariti i u IX. mjesecu. To nisu morali čekati do kraja XII. mjeseca.
Ovo je objavljeno odmah nakon izbora i to je glavni razlog.
Osim Rima rezanja su minimalna, za po jedan do dva leta nedeljno na primer sa 19 na 17. Uopšte ne vidim čemu ovakva drama u pitanju je normalno rezanje u sporom delu godine. 43,9% linija nije i 43,9% frekvencija. Za Tjanđin je jasno jer planiraju odlazak ARC na radove kada dođe ARD.
Bogami ne. Istanbul, Pariz, Budimpešta i Beč se režu više do 1-2 leta tjedno. Porezati sveukupno 50 letova tjedno je jako puno. Jako puno. I zašto tek 20 dana prije leta, a ne planirati to par mjeseci prije?
Nije porezano 50 letova tjedno.
“The carrier has removed 31 weekly flights in each direction in January, 38 weekly in February, and 44 weekly in March. “
To nisu točni podaci. Ovo što smo mi napisali su točni podaci spram planiranih operacija.
Problem je sto podatke koje ste vi koritstili nisu tacni. Primera radi, Rim ni u jednom trenutku ove zime nije saobracao 13x nedeljno, vec 10. Tacno je da je u septemberu bilo planirano da Rim ide na 13 ali vec krajem oktobra je to promenjeno na 10x nedeljno za celu zimu. Tako da vam podaci nisu potpuni i tacni.
To nije istina. Evo prošli tjedan je JU imala 11 letova za Rim FCO. Kompanija je planirala imati 13 letova još u X. mjesecu kada smo pisali članak o tome.
Pa zato sto par meseci pre nisu mogli znati punjenje aviona. 20 dana pre mogu znati sa punjenje nije zadovoljavajuce i da je isplativije otkazati letove.
Kajgot. Nije normalna kompanija koja ne zna procijeniti svoje potencijale i koja otkaže tako mnogo letova u zadnji čas. Nešto tu jako ne štima.
Bravo. Tacno tako.
Ma kaj got. Ozbiljna kompanija to ne radi. Oni imaju ozbljne analitičare, postve red letenja, pa ukoliko se neka linija pokaže iznenađujuće dobrom povećaju frekvencije.
No, smanjenja su napravljena dan nakon izbora. I to je odgovor na sve.
1 do dva na 15 po destination nije puno. Sli ako jedan dva porezu na 4 per week it’s a problem
Jasno da je puno. Opako puno kada se sve zbroji.
Pa sto lepo ne napisete da i uprkos smanjenju imaju 32,6% vise letova u I/2024 nego u I/2023, 35% u II/2024 nego u II/2023 i 27,5% u III/2024 nego u III/2023?
Ja taj podatak nemam.
Znate li koliki su LF na linijama koje pominjete?
Ne
“Ovdje je posebno iznenađujuće rezanje kineskog Tianjina koji je kompanija navodila kao superuspješnu liniju sa visokim cijenama karata i ogromnim load faktorom.”
Ne iznenadjuje jer se znalo da ce Pupin na servis i retrofit kabine. Ostaju na jednom A332 i moraju smanjiti TSN kako bi izgurali tri linije sa jednim avionom.
OK, i zašto su onda rezali baš TSN koji je pisan kao čudo od linije koja donosi kamaru para. Zašto nisu napravili po 2pw JFK, ORD i TSN. Ili 3pw JFK, 2pw TSN i 1pw ORD.
Konačno Pupin će biti na servisu dva mjeseca? Pa što mu rade dva mjeseca?
Pa i JFK je smanjen na 2pw u tom periodu, dakle bice 2pw JFK i ORD i 1pw TSN.
Ne mogu obaviti vise od 5 rotacija za ove tri destinacije sa jednim avionom. Sest rotacija nije moguce rasporediti.
Rezanje za te linije je mesec ipo dana, a ne dva meseca. Tacno koliko traje servis aviona.
Moguće je napraviti 6 rotacija.
Pa to da dolaze u zadnji cas nije nista novo. Customer service je nepoznata rijec u airserbia.
Naprihvatljivo!
Reze Wizz u Beogradu u poslednji cas. Reze British u Zagrebu. Rezu i drugi. Air Serbija i pored svih rezanja ima 180% kapaciteta u januaru u odnosu na januar 2019. To je i dalje ogromni rast.
Ne, ne režu i drugi tako. Dali ste dva primjera. The end. 180% Teško.
Korekcija, u pravu ste, nije 180% kapaciteta, radi se o broju letova.
Korigovan info o planiranom broju letova Air Serbie nakon rezanja, odnos 2024/2019:
Jan: 182%
Feb: 188%
Mar: 183%
Sjajna zavrsnica clanka, svako pitanje na svom mestu!
Hvala.