autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Croatia Airlines
Croatia Airlines je objavila financijsko izvješće za prva tri kvartala. U tom periodu kompanija je ostvarila 13.081 letova (11.690 prošle godine), 19.999 uzlijetanja (17.589 prošle godine), 28.083 blok sati (24.908 prošle godine). Croatia je u prosjeku letjela 73 leta dnevno (prošle godine 64 leta dnevno). Kompanija je prevezla 1128 tona carga (1065 prošle godine). Kompanija ima težinski load faktor od 63,5% (59,6% prošle godine). No, prihodi od carga su pali za 18%.
Kompanija je prevezla 1.350.237 putnika (1.088.000 prošle godine). Od toga je 313.426 putnika u domaćem, a 978.566 u međunarodnom prometu, dok je na charterima prevezeno 58.245 putnika. Istinski tragično je da je kompanija koja većinu prometa ima od turizma ima tako malo chartera. Broj putnika je 24% bolji nego prošle godine, no još uvijek 21% manji nego 2019. (1,7 milijuna putnika). Kompanija je imala istinski tragičan load faktor od 65,9% (61,9% prošle godine). Danas kompanije u načelu imaju preko 80% load faktora (LCC preko 90%), a isplativo letenje je sa oko 75% load faktora. Ovo je dobrih 10-15 postotnih bodova manje od drugih kompanija Europe.
Croatia je ostvarila 204,5 milijuna EUR prometa (prošle godine 170,4 milijuna). Kompanija je profitabilna 7,1 milijun EUR (prošle godine gubitak od 13,1 milijun EUR). Ovo je vrlo loš rezultat. Sve kompanija Europe imaju enormne profite. U načelu europske kompanije danas imaju oko 2,5 milijuna EUR profita po avionu, što znači da bi Croatia trebala imati bar 30 milijuna EUR profita. Air Serbia ima oko 50 milijuna EUR profita. EBIT je 9,3 milijuna EUR (-10,9 milijuna prošle godine). EBITDA je 23,3 milijuna EUR (5,7 milijuna prošle godine).
Nažalost u profitu je i prihod od sale & leaseback aviona koji je proveden u IX. mjesecu. Da se to desilo nije profit bi bio još značajno manji ili ga možda i ne bi bilo. Kompanija je prošle godine imala prihode od prodaje dugotrajne imovine od samo 74.499 EUR, no ove godine radi sale & leaseback aviona prihod je 22.173.529. To znači da je kompanija radi sale & leasebaka uprihodila 22,1 milijun EUR. A profit je samo 7,1 milijun EUR. Hmmmm. I ovo posebno zabrinjavajuće jer se bilanca i ponovo napumpava prodajom opreme. Konačno, sada će kompanija imati i daleko veći trošak lizinga, što se taman nije očitovalo do IX. mjeseca. Znači napumpan je profit prodajom taman na kraju perioda, ali u istom se ne vidi povećanje lizinga koje je tek krenulo. Koja financijska namještaljka!
Kompanija i dalje ima ogromnu zaduženost, te je zadužena 78,8 milijuna EUR. Kompanija je na zaduženost potrošila 3,0 milijuna EUR (prošle godine 1,4 milijuna EUR). Croatia je od države dobila 12,5 milijuna EUR u prvih devet mjeseci (8,1 milijun prošle godine).
Kompanija ima 922 zaposlena (926 prošle godine). No, kada se dodaju i zaposlenici Amadeus Croatie i Obzor putovanja koji su u vlasništvu Croatie, kompanija ima 940 zaposlenih. Puno previše. Kompanija je 30.9. imala 646 operativnih zaposlenika i 269 neoperativnih zaposlenika. Puno previše neoperativnih. Posebno je loše što kompanija ima 7 neoperativnih zaposlenika više nego prošle godine, a 25 operativnih manje. Croatia je zaposlila 11 novih pilota, koji su zamijenili pilote koji su otišli, i 24 sezonske kabinca. Kompanija ima 23 ustupljena radnika koji su pomoćna radna snaga na održavanju aviona.
Prosječan trošak goriva u promatranom periodu je bio 82 USD po barelu. Kompanija smatra da može održivo poslovati uz trošak goriva do 90 USD po barelu. Kompanija dobiva nešto više od 50% emisijskih jedinica, dok preostale kupuje na OTC tržištu. Prosječna cijene emisijskih jedinica je u prvih devet mjeseci koštala 86 EUR po toni (prošle godine 80 EUR po toni). Ovo predstavlja dodatno i ozbiljno financijsko opterećenje kompanije. Inflacija je u XI. mjesecu prošle godine bila 13,1%, u XII. mjesecu 9,2%, da bi u IX. mjesecu ove godine pala na tek 4,3%. Ovo je pozitivan efekt za Croatiu Airlines.
Na Croatiu nema utjecaj Rusko-ukrajinski rat obzirom da kompanija nije letjela za Ukrajinu i Rusiju, osim sa St.Peterstburg prije Covida-19 koja linija se nije obnovila prije sukoba. Isto tako za Izrael kompanija preveze tek 5000 putnika godišnje, što je promet od 380.000 EUR i zanemariv je za kompaniju. No na cherterima za Izrael kompanija godišnje obavi 60 do 80 rotacija iz Zagreba i Dubrovnika. Uz to avion za Izrael se koristio noću kada bi inače bio parkiran. Ovaj promet je zaustavljen krajem sezone. Isto tako kompanija neće moći letjeti chartere za Beirut. Na sreću ovo se desilo pred kraj sezone, a Croatia ovih letova nema zimi, pa je za nadati se da će se stanje stabilizirati do proljeća iduće godine kada bi ti letovi trebali ponovo krenuti.
Kompanija je imala 13 aviona u floti, 2 Airbusa A320, 5 A319 i 6 Dash 8-400 (12 prošle godine). Prosječna starost flote je bila 18,4 godina. Croatia je sve avione A320 obitelji prodala u sale & leaseback, pa sada više nema aviona u vlasništvu. Jedan A320 je nabavljen po načelu power by hour, tj. njegovo operiranje se plaća isključivo po satu naleta, a avion služi kao backup za kvarove drugih aviona, te za skuplje ad hoc chartere u top sezoni. Tehnika Croatie Airlines osim na line maintenaceu, u prva tri kvartala obavila je četiri šestogodišnja pregleda i osam C-checka za druge kompanije.
Zaključaj je da kompanija i dalje vrlo loše posluje. Profit je 4,5 puta manji nego kod drugih kopanija u Europi, a profit bi bio i daleko manji da u njemu nije prihod od sale & leaseback, kompanija ima 21% manje putnika nego 2019. iako su druge kompanije vrlo blizu 100% (neke i bitno preko toga), kompanija ima tragično loš load faktor, kompanija od države dobiva bitno više nego prije (preko 12 milijuna EUR)… Kompanija planira na razinu iz 2019. stići te 2024, tj. godinu do dvije nakon većine kompanija Europe.
Operativni gubitak od 15 miliona eura u godini kada je većina kompanija u Evropi profitabilna?
I to u 3 kvartala, od koja su 2 najprofitabilnija?
To je stvarno katastrofalan rezultat!
Alene, na koji način se radi evaluacija performansa državnih firmi u HR i da li se može očekivati iskazivanje nepoverenja trenutnom menadžmentu od strane vlasnika?
Ne, vlasnik maksimalno podržava ovaj tragično loš management.
Gde ste vi našli operativni gubitak od 15 mEUR
Net profit 7 mEUR, dobit od prodaje imovine 22 mEUR, dakle iz operacija imaju gubitak 15 mEUR.
Oni su prodali imovinu za 22 miliona, a dobit (nekad gubitak) u bilansu uspeha je samo razlika između prodajne cene i knjigovodstvene cene. Npr. ako ste imovinu koju vodite da je vredna prodate za 110 evra, vi ste prihodovali 10, a ne 110 evra. Ne mogu se sabirati stavke iz bilansa uspeha i bilansa stanja i cash flow sabirati kako je nekom po volji.
Време је да се Кроација угаси и да не троши новац пореских обвезника Републике Хрватске.
Уместо 30 милиона евра профита она је има 15 милиона евра губитка што је једини разлог продаје авиона – сакривање правог стања.
Алене, пошто ви пазите на трошеље6 новца пореских обвезника, сматрам да треба сваког дана да тражите да се Кроација угаси док се то не деси!
Što vas zabrinjava ako CA troši novce poreznih obveznika RH. Pa vi ste iz Srbije ne troše vaše novce. Zašto bi se ugasila CA? Da nije možda da bi Air Serbia preuzela njihove putnike?
Iz istog razloga zasto autora zanima kako se trose pare na Moravu, ko ce kupiti Air Serbiju, koliki je PSO u Nisu itd.
Не летите Луфтханзом?
Апсолутно, посебно сада када им стигну А220 који не само да су већи него и више кошта изнајмљивање. Питах бога како ће то напунити посебно јер им ни ценовна политика није баш најпаметнија.
Тек ће то бити занимљиво за пореске обвезнике Републике Хрватске, вероватно између 30 и 50 милиона евра годишње.
Ja mislim da i onaj drugi “strucnjak” a u stvari obican bot moze da se pridruzi ovoj inicijativi.
Air Serbia ima 1077 zaposlena, Croatia 922. Stim da Croatia ima mnogo manje putnika
Air Serbia ima preko 1400 zaposlenika. Croatia među zaposlenicima ima i stotinjak mehaničara.
Нетачно, Ер Србија је ИМАЛА 1.400 запослених.
Број запослених:
2020: 1.400
2021: 1.094
2022: 1.077
Промет
2020: 17.583.897.000,00
2021: 29.061.131.000,00
2022: 52.090.034.000,00
Air Serbia je prije par dana izjavila da sada ima 1400 zaposlenih.
Max 1194 a vrlo verovatno 1075 zaposlenih ima Air Serbia.
https://rocketreach.co/air-serbia-profile_b5c6fe46f42e0cd5
Oni sami kažu 1400.
It doesnt have nothing with this but do you know why was swiftair diverted to zagreb where it take off but it had to land in coln the registration of plane is EC-KIZ and dlight number is if i am reading good is WT1975
Tragedija za zemlju koja je toliko uspešna u turizmu! Mogla bi imati najmanje 3 miliona putnika i čvorište u Zagrebu prema jugoistčnoj Evropi da ima pametan management, neometan od strane politike!
Apsolutno se slažem.
Нема шансе јер сте и даље оптерећени.
Србија је главно тржиште ван Хрватске, а Кроација ни не лети за Србију.
zašto je problem pisati na latinici?
Je to se i ja pitam.
I use English alphabet & српску ћирилицу.
Колико хотела у Хрватској су у власништву грађана Хрватске или предузећа из Хрватске?
Биће да су успешне немачке фирме.
Добро, Хрватска наплаћује ПДВ 25% на хотелске услуге за разлику од Србије где се наплаћује 10% (ако није промењен закон што се дешава).
Prilično hotela u Hrvatskoj je u vlasništvu hrvatskih podzeča i vlasnika.
Odakle vam da se u Hrvatskoj naplaćuje PDV od 25% na hotelske usluge? Hotelske usluge imaju 13% PDV-a.
Ето, погрешио сам, мислио сам да узимате више на ПДВ-у.
Поприлично је и 10%… У сваком случају, није хрватска организација него немачка.
To je groza, predvsem pa me čudi, da se to na Balkanu tolerira.
Pri nas bi ljudje zaradi tega vrgli Vlado.
Pri vas je vlada dala Adriju kriminalcima koji su je uništili. I nitko je zato nije vrgal. A najveći Balkanci od svih ex-yu naroda su malomeščani koji misle da se toliko razlikuju od ostalih u ex-yu a zapravo su isti a možda još i gori
Potpisujem!
Nažalost, to je tendencija koju viđamo jako često na ovim prostorima, da neki misle da su iznad drugih i da misle da to kod njih ne može da prođe.
Ne razumem ovu akrobaciju sa sell&lease back, kada im dolaze novi avioni? Mozda se pripremaju za to? Pa su sad dobili vecu cenu za avione. Ili neki drugi razlog? Mozda im je bio novac neophodan odmah. Ko zna..
Ti avioni ce u floti biti do 2026, dakle kojeg to smisla ima?
Pa bio im je neophodan novac zbog “pre-delivery payment” za A220. Zato su i morali sada da prodaju avione.
Ne, kažu da će taj novac potrošiti na motora i rezervne dijelove.
Pa dobro, opet dolazimo do zakljucka da su avioni morali biti prodani sada jer je trebao novac.
Nije. I ekstremno je glupo prodavati ih sada a onda još dvije i pol godine plaćati lizing. Konačno ovako je baš lijepo napucana bilanca.
A od kog novca bi onda platili obaveze za A220?
Taj novac ne ide za A220.
Nema smisla za poslovanje ali ima za neke druge aspekte…
Molba čitateljima ovog teksta. Ukoliko netko ima znanja iz ovog područja i volje, da pogleda službeno izvješće Croatije za burzu
https://eho.zse.hr//fileadmin/issuers/CRAL/FI-CRAL-8fb3fe0f45bf21d33eac532978aee5ce.pdf
Moje teza je da Croatia realno je negativna, a ne pozitivna u prvih 9. mjeseci 2023.
Strana 19. Račun dobitki i gubitka: Ostali prihodi 32.5 mil. eura.
Strana 20. stoji:” Ostali prihodi veći su za 6 posto, a rezultat su povećanja prihoda po raznim
kategorijama (prihodi od usluga marketinga, tehnike, subvencija, rezervacijskog sustava
i sl.) te uključuju efekt provedbe sale & lease back Airbus flote u rujnu 2023. godine”
Strana 23..Novčani tijek: Prodaja imovine je 22.12 mil. eura (sale and lease back)
Dalje isto navedeno u tablicama Konsolidirani račun dobiti i gubitka Grupe Croatia Airlines za razdoblje 1.1-30.9.2023
Izgleda mi da je firma bez prohoda od sale and lease backa u minusu cca 15. mil. eura.
Ponovo molim samo komentare ljudi koji znaju čitati izvješće. Hvala.
Hmmmm
Pre pre premalo brojeva ima ovde da bi se dalo bolje tumačenje. Takođe ne znamo ni dogovor oko prodaje aviona. Šta je sve uključeno.
Laički i skroz pojednostavljeno izlazi da su oni u dubiozi od oko 15 miliona. E sad ima i pitanje za koliko su prodati avioni i koliko aviona motora i šta sve. Ako je u pitanju 5 aviona za 22 miliona to je malo. Ili je ovo prtek prva tranša. Ili je odbijen odmah lizing ili…
premalo brojeva ima. Vrte se i oko barela nafte bez da kažu stvarnu cijenu mlaznog goriva koje odudara od barela.
Sve u svemu izvještaj je urađen da su pozitivni i dato je opisna ocjena da je dobro. Ali bez svih cifara ne može se detaljno ništa reći.
A ovako odokativno…. K A T S T R O F A
PS. opis se može štimati, ali kad se imaju sve cifre nema štimanja.
To je 5 aviona starih 25 godina. Nisu za to mogli dobiti više.
Da, jeste ako je za 5 aviona, ali zar oni nisu imali iu motore. Da li su i alate prodali… šta je sve prodato.
Bilo bi logično da su prodali i motore. I ne zanosite se, u tim motorima nema više puno resursa. Dugo je to već gore.
Jako loše. U oko zapadaju subvencije od države u velikom iznosu. Ovaj priliv od prodaje je kratkoročno efekta, sada će značajno biti veći troškovi lizinga.
Jedino što je pohvalno je povećanje broja putnika. Iako se autor neće složiti, mislim da 300.000 putnika više nije malo.
Da stanje u kompaniji je jako loše. Ne mislim da je to neko jako značajno povećanje, poglavito u europskim okvirima. OU je morala bit već na oko 100% prometa iz 2019.
Loše, tragično loše poslovanje. Nisam ja verovatno merodavan da sudim ali sigurno je među najgorim kompanijama Evrope. I koliko vidim nema tu ni jedne svetle tačke, da kažu e ovo smo dobro uradili. Loše odabrali avione, jako loše odabrali destinacije, prodali slotove na Londonskom aerodromu, prodali one rezervne motore, prodali pa rentirali svoje avione… nema tu kraja lošim potezima. Ali najcrnje je što su i dalje izgleda nedodirljivi.
Slažem se. Najlošija kompanija u Europi.
Znači, izgubili su oko 15 milijuna Eura. Dugoročno još i više. Ta kompanija je doslovno, crno na bijelo prikaz cijele ove države. Od kvazi elite nitko ne odgovara za ništa, sve ostale se suvereno maltretira i plaćaju sva sranja ovakvih likova.
Za sve je samo jedan i jedini krivac – vlada ove države, a svi ostali klaunovi, u to uključujem baš svakog zaposlenika te kompanije (dobro plaćeni, na bijelo i na crno) su suučesnici.
Kao kolektiv nisu zaradili niti jednu plaću zadnjih…pa bar 20 godina. Cijelo razdoblje covid farse su dobivali neznatno smanjenu plaću a njihovi kolege po svijetu masovno dobivali otkaze i neplaćene dopuste. Ti isti ljude žele uvjete kao ti njihovi kolege u profitabilnim kompanijama kad su u pitanju beneficije a činjenice da se tamo ponekad dobije otkaz i da plaća ovisi o tome kako se radi ih baš i ne zanima.
Ti ljudi, zapamtite ovo dobro, svi do jednoga, od parazita po uredima, kabinskog osoblja, pilota… svakim traženjem poboljšanja uvjeta ZADIRU U DŽEP svakog tko plaća porez. Besramno, i to rade od dana 1.
ONI NE TRAŽE VLADU NOVAC – ONI SE GODINAMA GRABE ZA NOVAC OD LJUDI KOJI SU GA ZA RAZLIKU OD NJIH ZARADILI. I to znaju vrlo dobro. Neprihvatljivo je da osoba kojoj je kompetencija davanje uputstava uz mahanje rukama i poneko nošenje čaše vode bude plaćena dvostruko više od medicinske sestre. Neprihvatljivo mi je da me takvi ljudi gule već godinama. Jednom tome mora doći kraj i šira javnost se mora upoznati sa time. Negdje se povlači crta.
Desničare i domoljube uzrujavaju nekakvi migranti i par stotina eura pomoći a ne uzurujavaju ih njihovi sugrađani koje hrane tisućama eura svaki mjesec već par desetljeća, jer eto na avionu piše CROATIA.
Najveći akt domoljublja bi bio sav taj parazitski ološ poslati na cestu a vratiti sposobne ljude koje su oni i njima slični potjerali iz ove zemlje.
Najbolje hrvatske posade lete u stranim avionima. Toliko o tome.
Ovo mora postati javna tema upravo kroz diskurs koji sam naveo. Samo tako se građani mogu senzibilizirati. Bar onih 20-30% u ovoj državi koji nisu paraziti.
Zaposlenici (suučesnici), svi, od prvog do zadnjeg, zaslužuju otkaz bez otpremnine a neki dio njih i zatvorske kazne.
Potpisujem. Žestoko ali potpuno istinito.
Pajdo, da ti potpisuješ komentar u kojem se SVI zaposlenici OU difarmiraju i vrijeđaju kao “klaunovi” i “parazitski ološ” … WOW! I što je tu “istinito”? Što može jedan mehos, jedna stevka, jedan iz operative, jedan sa check-ina, …, za to što je politika odlučila paziti na Mišetićeve kosture i skrivati ih na račun države? Što su oni krivi što uprava donosi krive poteze: od novih ruta do kupnje novih aviona. Pa nije to više samoupravljanje gdje je jedna čistačica u radničkom savjetu mogla spriječiti kupnju neophodnog stroja… Ja sam već rekao i ponavljam: imaš nekih 70-80 uhljeba koji firmu guraju u propast. Ostalo su uglavnom visoko kvalificirani ljudi koji najvećim dijelom rade za manje nego da su zaposleni negdje drugdje. Najbolji primjer je moj prijatelj. Ne smijem ovdje navesti što radi i koliko zarađuje jer ne želim da ima neugodnosti, ali čujemo se idućih dana pa ću ti reći. I svima njima bi daleko bilo draže da firma prosperira i donosi dobit. Jer njihov posao je isti, radili profit ili gubitak. Riba uvijek smrdi od glave. I ne možeš trbuh ili rep za to optužiti!!!
Nisu svi, ali mogao bih ti svasta nesto napisati o dijelu zaposlenika. Dobro znas koliko sam unutra.
I ja tebi pajdo… I znam za dost njih, ali svi oni su na pozicijama gdje u principu za relativno male pare rade svoj posao i ne rade neku štetu. Problem je u onih 70-tak u gornjim etažama, nekih šefova odjela koji pojma nemaju. Ali gore se difarmiraju SVI i to me smeta.
Naravno da nije sve crno-bijelo, nisu svi u CTN isti, ne lete najbolji piloti u stranom svijetu. Lete vani naši piloti jednako dobri kao piloti koji rade u kompaniji.
Ako ste imalo duljeg sjećanja, piloti su kroz sindikat javno istupali tamo od 2009. do 2019. vrlo intenzivno i javno se zalagali za promjene u firmi.
Objavili su s potpisom u medijima otvoreno pismo predsjedniku Vlade RH, bili primljeni kod dva ministra prometa, Predsjednika Republike i Vlade RH. S logotipom HSPP-a (sindikat pilota) je 2010. svim medijima poslana Analiza poslovanja sa prijedlozima promjena.
2021. dostavili su piloti firmi za potrebe suradnje sa Boston consultingom novu analizu i prijedloge kako da firma stane na noge. Sve prevedeno i na engleski za ljude koji stranci, a radili su na projektu.
Članovi sindikata su dali besplatno tisuće svojih sati da pokušaju doprinijeti da krenemo u nekom pametnijem smjeru. Dobili su uvrede, prijetnje, ismijavanje, nerazumijevanje, a neki angažirani su degradirani.
Plaća. Vrijednost boda je bila ista od 2000. godine. 23 godine, a rasla je samo izmjenama poreznih stopa i 0.5 posto godišnje nakon 7 godina provedenih u firmi. Smanjeno i nikad vraćeno 5 posto radi krize 2009. godine. Inflacija je u tom periodu službeno bila 70 posto. Prije 4 mjeseca dobili povećanje boda 10 posto bruto.
Trošak rada od cca 15 posto je čvrsto dno u industriji u EU. Jer, ne bi vjerovali, ima jako puno ljudi u CTN kojima smeta da smo loši, gubitaši, da nas drugi financiraju.
Tako da Vaša izjava da smo svi suučesnici je posve promašena.
Da prije su piloti radili sve to. Prije.
Čisto me zanima, pa ako nije problem odgovoriti, koja je vaša vizija OU bila 2021. godine? Kakve ste htjeli promjene u mreži, floti, frekvencijama linija…?
I sta je tu dobroga donijelo prebacivanje linija u split…? Svi tu tumace kako su linije extra popunjenje,kako se tu novac zaraduje,i onda dode izvjestaj a oni i dalje u minusu???
Linije za Spkut su jako lise popunjene
Ovisi koje. PSO linija za Zagreb je katastrofalna. Ostale, a pogotovo one nove, odlično stoje.
Ne to nije istina. Linije za Split su jako loše popunjene. Uskoro će članak sa brojkama.
šta je Spkut?
Split.
@anon15.33: dajte spustite malo loptu na zemlju! Kako normalni zaposlenici mogu biti “suučesnici”? Da li vi znate koliko ljudi tamo predano rade i zarađuju ispodprosječno za te kvalifikacije? Vi nazivate sve “parazitskim ološem” i “klaunovima”!!! Kako vas nije sram bilo koga tako zvati? To što ste vi kompletno frustrirani prije bih pripisao tome što ste očito ili bivši zaposlenik ili ste se natjecali za neko zaposlenje u OU ali niste primljeni. Od tih 922 zaposlena možda su 70-80 uhljebi i to su stvarni paraziti. Jednako tako onih nekoliko oko Bajića kao i sam Bajić. Ali ostalo to nisu. Ja sam definitivno veliki kritičar OU i to ovdje nisam nikada tajio. Ali nazivati zaposlene “parazitskim ološem” i “klaunovima” prelazi sve granice dobrog odgoja! Ponavljam: sram vas može biti!!!
G. Foglar, odmah isprike vama i svima pogođenim na teškim riječima, žao mi je što ste se uzrujali a svakako ne bi htio da g.Alen ima problema pa ako želi neka sve briše.
Usput zahvaljujem i na vašem pokušaju vidovitosti.
Rad u toj kompaniji u ovom trenu bih smatrao profesionalnim i ljudskim porazom. Nisam se nikad niti natjecao za posao u istoj.
No, jako sam mnogo novaca dosada uplatio u državni proračun, iz kojeg bih radije da se npr. kupi neki MR ili PET CT uređaj, izgradi bolnica ili poveća plaća nekoj medicinskoj sestri, njegovatelju ili kvalitetnom liječniku nego da se daje ovim zbrajateljima bodova i njihovim šefovima.
Vaša priča o 850 ljudi koji tamo predano rade za kikiriki a imaju vrhunske i tražene skillove je na nivou priče o Lionelu Messiju koji igra u seoskom klubu 4. lige za 200 eura ali taj klub nikako da pređe u 3. ligu jer mu je trener loš. Lijepo za neki film i daleko od istine. Prije će biti da je realnost 4. liga za sve osim za pilote (da je drukčije bilo bi neodrživo, fizički, financijski je neodrživo već odavno) i tek nekolicinu osoba od kojih niti tucet ne sjedi u uredu.
Stvarnost vam za debelu većinu međutim izgleda ovako, u rekla kazala priči dio će reći da imaju lošeg šefa, zadnji put su međutim tek neki jasno nešto rekli prije 4 godine (piloti i neki dio kabine) i svaka im čast na tome! Meni se čini da su ti ljudi potonuli u potpunu irelevantost u vlastitom kolekivu ili ih izvjesnije naprosto više nema u toj firmi.
Od tada se događa najgora katastrofa i svi bez iznimke šute. Znate li zašto?
Svaka promjena ih u ovom trenu vodi u potencijalnu nesigurnost i grčevito se drže statusa quo i najsigurnije plaće.
Ljudski je da se ti brinu za svoju guzicu a još je ljudskije da ih onaj ili oni preko čijih leđa to svi skupa čine nazove parazitima ili uhljebima.
Vi naravno možete smatrati drukčije i voditi se pričama navodno upravom nezadovoljnih radnika ali činjenice doista govore same za sebe.
Uspjeh ili neuspjeh kompanije je odraz kolektiva a ne samo uprave. Uprava je formalno odgovorna ali svi ostali itekako sudjeluju. U ovom trenu to je manje više homogen kolektiv sa namjerom da što duže i opsežnije eksploatira državni proračun. Svatko na svoj način i u skladu sa pozicijom i mogućnostima.
Hvala na čitanju prvi i zadnji put i isprike još jednom.
Nažalost nekada jako bučni i kreativni piloti i stjuardese danas podržavaju upravu i sudjeluju u sramoti koja se zove Croatia Airlines.
Da to je istina ,ima jako puno osoba medu pilotima i stjuardesama koje rade protiv kompanije,a oni koji imaju dokaze za to moraju da sute,iz vise razloga…
@anon07.15: osobno sam bio pogodjen Vašim izborom riječi jer je u taj “parazitskim ološ” diretno uključen i moj najbolji prijatelj koji radi na jednom izuzetno eksponiranom mjestu doslovno za siću iako bez njega puno toga u OU ne bi funkcioniralo…
U principu imate pravo: dobar dio se pomirio sa činjenicom da je tako kako je, ali to nije došlo samo tako. Godinama su svi pokušaji da se bilo što promijeni na bolje sistematski gušeni od strane rukovodstva a “buntovnici” sankcionirani. I upravo to su ti famozni 70-80 uhljeba koji održavanjem statusa quo čuvanjem Mišetićevih kostura osiguravaju vlastitu guzicu. Kod svih ostalih prevladava rezignacija i to je ljudski. Ali to ne znači da su paraziti a još manje ološ.
S druge strane, zar zaista mislite da se za novac koji bi bio uštedjen kod OU kupio neki CT uredjaj ili povećale plaće medicinskim sestrama? Maknimo se za trenutak iz Hrvatske u Austriju. Znate li kako je tamo medicinsko osoblje loše plaćeno? Ili u Njemačkoj? Zdravstvo je u cijeloj Europi pred kolapsom. Ili pogledajte Njemačku: dok se na “migrante” troši oko 45 milijardi eura na godinu, vlastiti penzioneri kopaju po kantama za smeće i skupljaju flaše jer nema novac za povišenje mirovina! Time želim reći: čak i da RH ne daje te milijune OU, niti bi se kupio dodatan CT uredjaj, niti bi porasle plaće medicinskim sestrama i doktorima a bogme se ne bi smanjili ni porezi i doprinosi. To su obične floskule koje opozicija uvijek rado koristi, ali kada i ako se dočepaju vlasti, rade dalje jednako. Pogledajte zelene u Njemačkoj.
Uspjeh ili neuspjeh jedne kompanije definitivno ovisi o cijelom kolektivu, ali jedan kolektiv treba dobro rukovodstvo koje će ga usmjeriti u pravom smjeru. OU tog rukovodstva nema i de facto nakon Matije Katičića nikada nije ni imalo. Stoga se kolektiv kao takav ne može osuditi za neuspjeh kompanije.
Problem OU je da je u javnosti izuzetno negativno percipirana. Ali s druge stane nitko neće jednog mornara na Jadrolinijiim trajektima ili jednog konduktera kod HZ-a nazvati parazitskim ološem iako i oni dobrim dijelom žive od državnog proračuna (da li znate da su od svih Jadrolinijih linija jedino Brestova-Porozina, Valbiska-Merag, Valbiska-Lopar, Zadar-Preko, Split-Supetar i Split-Starigrad rentabilne?).
Ja vas s jedne strane mogu razumijeti, ali ako mislite da je u toliko hvaljenom inozemstvu bolje, jako se varate. Hrvatska je u pogledu korupcije i nepotizma daleko iza puno njih, na primjer je Hrvatska u usporedbi sa Austrijom doslovno “mala beba” (samo za vasu informaciju: Austrija je skurila u doba corone na oko 66 milijardi eura, nezavisni analitičari procjenjuju da je najmanje 7 završilo direktno u privatnim djepovima raznih ÖVP i zelenim bliskim organizacijama i pojedincima dok je nekih daljnjih 25 milijardi završilo na razne mutne poslove tipa “Hygiene Austria”… ).
Stoga se ne treba boriti protiv zaposlenih, već se treba boriti protiv politike koja ne dozvoljava promjene na bolje. I ja vam jedno garantiram: dovedite sposoban management i u roku 2-3 godine će OU biti visoko profitabilna tvrtka. Sa tim istim kolektivom…
Pozdrav
Nece ,ima tu puno vise problema,nije samo menagment problem…
Lijepo sto branite prijatelja,ali vjerojatno i on zna neke stvari koje vam nece reci,ili priznati
Ima puno problema, no ukoliko bi uprava pogurala stvari u dobrom smjeru tad bi uz sve te probleme došli i rezultati. JU je dobar primjer za to, tisuću problema imaju ali uprava želi ići naprijed te stoga i idu naprijed. Ne mora sve funkcionirati besprijekorno da bi se stvari pomaknule na bolje. Uprava OU se ponaša slično upravi Jata prije 2013-te, to je osnovni problem. Ako bi se njega riješilo, OU bi mogla prodisati neovisno o drugim problemima koje jamačno ima.
Apsolutno. Kada bi se. Ali se neće. Nažalost.
Potpisujem!
Svakako ste dobronamjerni ali stvari ne idu tako. Nisam baš 100% ali ako me sjećanje dobro služi u toj kompaniji kao i baš svakoj drugoj državnoj firmi je bilo mnogo nepotizma itd.. pa nisam baš siguran da imate kadrovski sjajnu situaciju na bilo kojoj upravljačkoj instanci. Iznimke sigurno postoje no ukupan rezultat svega govori dovoljno sam za sebe.
Plaće uprave i middle managementa trebaju biti vezane uz čisti operativni rezultat (bez PSO tj. domaćih letova i bilo kakve prodaje imovine, državne pomoći itd..) i ako treba mogu biti i 10x veće od dosadašnjih. Isto tako trebaju preuzimati momentalnu odgovornost za loš rezultat.
Sada je sve suprotno od toga.
Umjesto da imate firmu koja služi kao socijalistička ustanova koja nudi sigurnost plaće, nikakvu odgovornost za rezultat i okuplja većinom i u najboljem slučaju mediokritete, dobili bi kompaniju orijentiranu na performanse sa ambicioznim kadrovima koji se ne boje promjena i kojim sigurnost posla garantira njihovo znanje i agilnost a ne pozicija na koju ih je netko uguzio.
Neke niže instance kao kabinsko osoblje, kontakt centri ili šalteri su priča za sebe. Tu treba dati konkurentne plaće i dobiju se bolji kadrovi i rezultati. Starijem kabinskom osoblju treba ponuditi korektne i stimulativne otpremnine i zaposljavati mlade ljude na tim pozicijama.
Jako malo ljudi je u ou koji rade za dobrobit kompanije…
Pocevsi od telefonske prodaje do zemaljskog osoba…
Pitanje je nevezano za temu ali znatiželjan sam, htio sam pitati sto mislite koji bi bio najbolji avion za croatiu i bili croatia mogla kupiti a321
Imali smo članke o tome.
A321 je prevelik za Croatiu.
Najbolja kombinacija za Craotiu bila bi A320 + E195 + E175.
Kako je prevelik, a do juce ste vrteli mantru o A321XLR????
A321XLR je nešto potpuno drugo. To mislim i dalje, no to je long-haul avion, nije za europske linije.
Sačuva bože. Pa tko to u Europi E175 više naručuje? Nitko.
Croatia mora imati manji avion za linija na kojima je avion od 110 sjedala prevelik. Imati tri aviona u floti na 12 aviona bi bio nonsens. Dakle jedina racionalna opcija je to. LOT, Air France i KLM sa tim avionima rade čuda.
U 2023. godini uzimati mlažnjak 70-seater je ravno samoubojstvu (ovdje govorim o europskom tržištu). Ako ste naručili te avione prije 15 godina, logično je da ćete ih zadržati do današnjeg dana. No ne biti operater Embraera, i u 2023. godini napraviti tranziciju na E175 je suludo.
U vrijeme kada se OU riješi svih Dasheva i Airbuseva, očekujte da će vam navedene europske kompanije već izdati planove o kompletnom izbacivanju tih aviona u floti jer su nakon 18-20 godina operacija ti avioni već gotovi (za europsko tržište).
Ako vi tako kazete
Ne kažem ja ništa. Ja samo parafraziram one stručnije od mene.
Je baš.
OT:
Zagreb idalje nema mapu terminala na sajtu!
I to vas čudi?
Pa ovaj menadžment treba izbaciti iz kancelarije. Ne smijeniti, ne razriješiti, nego bukvalno izbaciti.
Ne pokreću nove linije, ne prave aranžmane za čartere, prodaju nasljedstvo. Ovo je krčmenje imovine. Ovo je stamota. Šta radi ministar i premijer. Sto ne rasture te ljencine. Užas
Da to je sramota.
Premijer podržava ove ljenčine, on ih je postavio, on im plješće, on im daje ogromne dotacije države.
Pa sto se onda premijeru ne izglasa nepoverenje? Sto se ne smeni vlast na izborima?
Zato što 99% ljudi ne razumije kako stvari stoje u Croatiji, njih 75% ne leti sa Croatiom i nikog nije briga.
Pa Vi kao javna licnost bi trebalo onda da izadjete na HRT i ljude obavestite o tome!
Ja to i činim. Često i žestoko. Zato i postoji u Buzinu moja tjeralica sa natpisom “Živ ili mrtav”.
I kada ste bili na HRT-u poslednji put?
Ja dajem 5 do 10 intervjua tjedno. Stvarno se ne sjećam kada sam zadnji puta bio na HTV. Ali mislim da je bilo tijekom X. mjeseca.
Pa svaki clanak o vasim gostovanjima je o N1 i slicnima, nijednom o gostovanju na HRT ili RTS.
Nije istina bilo je članaka o gostovanju na HRT. Na RTS sam gostovao samo jedno i to prilično davno.
Ne rista, u Buzinu stoji tvoja tjeralica samo na napisima “Mrtav!”…😂😂😂
🙂 Promijenilo?
@anon 11.20: njih treba izbaciti iz zemlje a ne samo kancelarije!
Premijer ne smije ni mrdnuti jer ga Mišetić čvrsto drži za cojones…
O da.
Rade tu i samu radnici protiv kompanjne,ne samo menageri…
Naravno da rade protiv kompanije, ali ovo je sve skupa socijalistički mindset pa radnici ne mogu biti krivi za ništa. Ljudi dolaze na posao i to je to, što više hoćete? 😂😂😂😂
Njih 900 i kusur vrijednih i nevjerovatno sposobnih sputava zla uprava. I garantiram vam, većina uredno na izborima glasa za istog vlasnika koji im 30 godina postavlja zle uprave. 😂😂😂
Inače bi bili broj jedan kompanija Europe.
30 godina je problem isključivo u upravama i 30 godina nevina radnička nejač biva sputavana od zlih uprava.
Iz uprave ili oko nje će vam u slobodnijem razgovoru reći da je sve do vlasnika.
Vlasnik bi vam lako moguće rekao da je do nečeg više itd…
Poantu izvedite sami. 😀
E da…
U zemlji kooja zivi od turizma,pogledajte koliko ou ima trzisnog udijela…
O ljubaznosti stjuardesa da ni ne pricamo,o usluzi jos bolje..
Dovoljno vam je sjediti u zadnjim redovima aviona i poslusati price samih zaposlenika….
Pa ce te onda vidjeti i cuti kako i na koji nacin rade protiv kompanije..
Hoće li biti izvešće i za AirSerbiu?
Kada se objavi biti će. Ali Air Serbia ne objavljuje kvartalna izvješća kao Croatia Airlines.
A kada ce biti tekst o povecanjima na 3 linije Air Serbie za leto?
Kad se definiraju sve povećanja kompanije.
As someone reading your blog from Finland and with a translator – Good job.
As an airline expert myself I say the best thing would be to open PanBalkan airlines (AOC in Slovenia or Croatia – operating in Slovenia, Croatia, Bosnia – AirBaltic model). But seems like politics will never make it happen.
Totally agree with you. That would do the trick. I would in list also put airline in Priština and Skopje. With 1 do 2 aircraft in each base for beginning.
Skopje maybe, Pristina has a totally different way of operating – most of the tickets are sold via agencies, and that wouldn’t work for an airline that needs to sell tickets online to be competitive. Needless to say, the seasonality of the Croatian coast could (would) be a problem easily solved by airline operating newer jets that could be wet-leased in the winter to the European market (AirBaltic does that well with Swiss, but even better example is Canadian Sunwing).
A što vama sve neće pasti na pamet…
Nešto tog koncepta je isključivo moguće ako sve exyu države uđu u Europsku uniju pa domaće aviokompanije dobiju mogućnost otvaranja baza diljem regije.
Štagod! Croatia kao kompanija Europske Unije može bazirati avion u Sarajevu, Skopju i Prištini. Na isti način na koji Wizz Air bazira avion u Skopju i Beogradu.
I to ne znaci da bi iz toga profitirala! Cak sta vise – bila bi u jos vecem gubitku!
Ne znači. Ali da imaju normalan management na tome bi i te kako profitirali. Sa ovim managementom bolje da ne pokušavaju.
Bi. Ako nista većim angažmanom bi smanjila gubitke. Malim koracima do pozitivne nule a nakon toga dobit. Nekad ne moze sve odmah, naročito kad se nešto ruinira slučajno ili namjerno.
Ma jasno. Ali ne sa ovim managementom. Ovaj mangement nije sposoban oprirati iz ZAG i SPU, a kamoli iz SJJ ili SKP.
Congrats, you have just invented JAT.
Bogami ne.
Bogami da. Samo Vi nikako ne želite priznati istinu o JAT-u nego vrtite mantru u stilu jednog tipa jogurta. Čovječe, da je JAT opstao kao flag carrier Jugoslavenske federacije i da nije bilo rata, što je uzročno-posljedično vezano, danas bi to bila firma najmanje kao TAP, Finnair ili Austrian a možda i veća. Uporno tvrdite da je JAT bio “komunistički mastodont”, da je imao povlastice i da nije poslovao na tržišnim osnovama, što za period 1980-1990 jednostavno ne stoji. Bilo je potpuno obrnuto.
Ja sam svoje stavove argumenturao.
Kao Austrian, ma ne veci od Lufthanse, prijetli bi oni Ryanairu na mjestu broj 1. O moj boze.
Bio bi balkanski TAROM.
Ne bi bio balkanski Tarom. Tarom i JAT 1990-tih su bile svjetlosnim godinama udaljene po koncepciji, organizaciji, tržišnom poslovanju, profitabilnosti, mentalnom sklopu, floti, planovima širenja, po apsolutno svemu. Ex-yu kompanije, govorim o ukupnoj ekonomiji, su bile totalno povezane sa zapadom, uključivo tehnologije, ex-yu dijaspora daleko veća, turizam neusporediv. Dakle, ex Jugoslavija je imala daleko bolje startne pozicije u odnosu na Istočnu Europu i Sovjetski blok, a JAT je bio najspremnija firma u ex-yu za tranziciju i ne uključivanju u, nego nastavljanje sa tržišnim poslovanjem. I svi vi, uključujući gospodina Šćurica, koji mantrate o JAT-u kao gubitašu i kompaniji koja bi potencijalno propala ili danas bila manja nego 1990 : Molim vas nemojte to raditi jer niste tada bili tamo, niste imali i nemate uvida u njihove poslovne knjige i financijske rezultate i jednostavno ne znate kako se radilo. Ja sam bio i znam.
Da je i ostala Jugoslavija ili da se mirno razišla ali da je JAT ostao prijevoznik svih Republika osim Slovenije, budite sigurni da JAT ne bi preživio već alijanse krajem prošlog tisučljeća, a kamoli početkom ovog tisučljeća i konsolidaciju od 2017. JAT je mogao funkcionirati dok je Jugoslavija bila jedina spona između Zapada i država iza čelične zavjese, te dok je komunistička vlast u njega ubacivala kamaru para.
Ja sam tada bio tamo, bio sam aktivni sudionik tih događaja i bavio sam se tada zrakoplovnom analitikom.
Pa koje ste vi godiste?
Sta nije da ste krajem 80tih imali izmedju 15-18 godina.
Da jesam. 1989. sam imao 20 godina.
Najveći problem CA je loš load faktor. Radi čega je tako, koji je uzrok tome? Da li je problem u cijenama karata koje su više od konkurencije ili puno lete na linijama gdje je slab interes putnika?
Cijene su bitno veće od konkurencije i jasno da se to mora manifestirati na loš LF.
Puno lete na linijama gdje je slab interes putnika. Lete ZAG-ZAD-PUY gdje je LF (barem je tako bilo 2018.) 22%. Onda imate linije za Sarajevo i Skopje gdje je LF 45 do 50%.
Istina, ali ima i linija gdje je LF dobar. Nažalost cijena karata je glavni faktor slabog LF.
A zasto ne pisete o niskom LF za SJJ i SKP?
A kako vi znate da je nizak LF za SJJ i SKP?
To se svako malo objavljuje.
Kompanija to nikada objavila nije.
A koji će im LF tek biti kada krenu to letjeti sa A220…
Pa to ja stalno govorim.
Ma da Foglare. To su oni kupili da bankrotiraju pa da izgube svoje uhljebske poslove.
Ne. To su oni kupili
1. jer nemaju pojma, ni najmanjeg
2. jer će se netko drugi bakčati sa tim avionima, kada Bajić za 2-3 godine ode u penziju.
1. Ma tako je Alene. Išli su na eci-peci-pec pa je ispao A220.
2. Točno to.
Skoro da je tako
I 3. jer uhljebske poslove neće izgubiti jer će i veće gubitke plaćati stoka sitnog zuba
Jasno
To je nemoguće. Vi ne možete biti na nižoj grani sa 15 A220 ako sada operirate 6 Dasheva, 5 A319 i 1 A320.
2 A320.
@anon 15.47: ti koji su odlučili tu kupovinu neće ostati bez posla. A da su ti avioni čavao u lijes u zvanom OU, jesu. Osim ako se u pozadini ne sprema nešto o čemu smo ovdje već špekulirali: ulazak majčice u OU i dolomitizacija OU. A i City Airlines izgleda kupuje 220… Pa zbrinute dva i dva…
Napisao sam vam jedanput komentar na vaše špekulacije o navodnom preuzimanju Lufthanse od strane OU čiji su temelj kupnja A220. Do dana današnjeg nisam dobio odgovor…
A kada smo kod City Airlinesa i kupnje novih aviona ništa još nije definirano. Još treba pasti odluka hoće li to biti E2 ili A220. A ako bude E2 što onda? Ništa od preuzimanja Croatije Airlines?
Zar to nije PSO linija?
Je
Ima li koja druga riječ osim katastrofa za opisati stanje u OU? Možda još tragedija…
Da i tragedija je OK.
Ipak, porast broja putnika je značajan.
Nije. On je daleko manji nego kod drugih kompanija Europe.
Iživljavanje nad poreznim obveznicima.
Naravno, pa tako je već 30+ godina.
Povijest se ponavlja dva puta; jednom kao tragedija, drugi puta kao farsa…
Marx (mislim?)
E da…
@anon 09.21; da, ta se izreka pripisuje Marxu.
Kako sad da je isplativo letenje sa “oko 75% load faktora” kad smo mnogo puta ovde pročitali da nije?
Ne to niste ovdje pročitali. Ja sam uvijek i stalno govorio da je u Europi trenutno isplativo letenje sa 75% LF.
To je toliko proizvoljna brojka jer Lf sam za sebe nikako ne odreduje isplativost letenja. Ako ste donekle strucni, to bi trebali i znati….
Pobogu svi to znamo. Ali da je relavantan podatak je i da postoje načelni stavovi postoje. Jasno LCC sa 75% bi bankrotirali (jer imaju niske cijene karta), legacy carrieri su U NAČELU sa tim LF profitabilni.
Osim kad JU ima toliki LF, onda nije isplativo.
JU nije imala toliki LF. U 2022. load faktor kompanije je bio 72%, 2021. bio je 64%. Air Serbia nikada nije imala LF od 75%. Najbolji LF joj je bio 73,4% i to 2017. godina. 2019. je imala 72% LF. Očito se tom load faktoru približava kada je kompanija profitabilna.
Na jednoj davnoj temi za Moravu taj LF (ili približan) je bio katastrofa. Sad je to odjednom isplativo. Pametan nisam. Tanka je granica između plusa i minusa? Ili po potrebi teme.
Ne govorite neistine. Nikada nitko na ovom portalu nije napisao da je 75% neisplativo. Nikada!!!!
Pa pre neki dan ste za Moravu rekli da je LF od 70+% los, iako su to PSO letovi!
70% je loše, 75% nije. Pobogu zar vi ne razumijete razliku? U zračnom prometu je razlika od 1% load faktora razlika između bankrota i velikog profita. To je rekao sir Richard Branson. 5% je veliko ko kuća.
Nešto ne štima. Po izvješću s burze za prvo polugodište je bio profit 1.7 mil. eura.
Sad je 7.1 mil. eura profit u prvih 9 mjeseci.
Napravljen je sale and lease back za 22 mil.eura kako piše u 9.mjesecu.
Da, nešto je jako čudno. I ja sam to primjetio dak sam isčitavao izvješće.
Mozda da im postavite 3 pitanja?
Koja tri? U ovom financijskom izvješću sve je jasno i nema nikakvih zakulistnih stvari. Čak su i prodaju aviona iskazali. Dakle nemam im što postaviti kao pitanje.
Pa šta je onda čudno?
A zar je nešto čudno?
Pa kako vam nije cudno kad ste to i sami napisali?
“Da, nešto je jako čudno. I ja sam to primjetio dak sam isčitavao izvješće.”
Sto im bar jedno pitanje ne postavite ako vec nemate tri?
Čudno je, ali meni je jasno što se desilo. Danas sam sa jednim djelatnikom Croatie Airlines o tome raspravljao. No, to su spekulacije koje neću iznositi u javnost.
Nema potrebe Croatiji postavljati pitanja kada na njih ne odgovaraju. Nisu nikad, pa neće ni sada. Od toga sam odustao još prije godinu dana, nakon što više desetaka puta nisam dobio odgovor.
Koga briga. Nadzorni odbor će sve to prihvatiti i amenovati… Pogledajte tko tamo sjedi.
Nažalost upravo tako. Nadzorni odbor će to prihvatiti. I još će premijer urlati kako je ponosan na kompaniju koja je konačno profitabilna. Tragično!
“Air Serbia ima oko 50 milijuna EUR profita.”
Otkud Vam ovo? To kompanija nije objavila!
To je objavljeno. Ne kao službeni podatak ali je objavljeno.
Pa to je objavljeno od strane politicara. Zasto se bazirate na poluinformacijama politicara?
Pogotovo sto idu izbori i politicari svasta pricaju. Njima ne treba verovati ni koliko je sati!
Kako to, pa do sada smo im vjerovali?
A je l? Kada smo to verovali politicarima? Bogami ja nikad!
Vi niste. Ogromna većina čitatelja ovdje jest.
Pa onda je ogromna vecina citatelja previse naivno!
Ili politički i nacionalno obojano ili ima ružičaste naočale.
Ne, vi ste hiljadu puta tvrdili da im se ne vjeruje, otkud sad to da vjerujete?
Pa ne vjerujem ni sada, ali prenosim informacije koje kažu. Što drugo mogu?
Pa mozete uopste da ne prenosite informacije koje dolaze od politicara, vec samo zvanicne informacije iz kompanija.
Nije se baš ni kompanija nešto proslavila u zadnje vrijeme sa službenim informacijama. Jatovanje je postalo realnost i svakodnevnica kompanije.
Air Serbia nema jatovanja.
O bogami ima. Objavili smo sva.