Air Serbia je u 2022. prevezla 2.760.000 putnika. Ovo je 98% broja putnika iz 2019. Prosječan load faktor kompanije je bio 72%. Air Serbia je obavila 31.420 letova, od čega u charterima 2663 leta na 21 charter liniji (9 u Grčkoj, 6 u Turskoj, 3 u Egiptu, 2 u Italiji i 1 u Tunisu). Kompanija je letjela na 87 linija na 4 kontinenta (Europa, Afrika, Azija i Sjeverna Amerika). Air Serbia je ostvario 5000 tona carga.
U prošloj godini kompanija je uvela u flotu drugi Airbus A330-200, po jedan A319 i A320, te četiri ATR 72-600. Iz flote su izbačena dva ATR 72-200. Usluge Premium salona Air Serbie koristilo je 54.000 putnika.
Interesantno je spomenuti da su avioni Air Serbie u prošloj godini preletjeli 30,2 milijuna kilometara, što znači da su obišli Zemlju čak 754 puta. Kompanija je ukupno letjela 3.468.850 sati.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
U skorijoj budućnosti da li će biti direktan let za Toronto?
Заказан је за мај ако се не варам.
Za Zagreb da, za Beograd ne
Pa kompanija ima planova pokrenuti letove za Toronto. Pitanje je samo kada će se to desiti.
https://www.youtube.com/watch?v=Vtm-Skx8SoI&ab_channel=AirSerbia
Simpatičan video.
Meni osobno bezveze video
Ma simpatično. Moglo je to puno bolje, imaju puno bolji stvari za pohvaliti se. Ovo sa 5000 kučnih ljubimaca je blentavo, umjesto toga su trebali staviti 5000 tona carga.
Ako uzmemo u obzir da se ljudi danas više bave kućnim ljubimcima nego decom, ne bih se složio sa Vama.
Ma jasno, ali podatak niti je bitan, niti reprezentativan, niti ima ikakvog smisla u kontekstu svega ostalog.
Kako nije bitan,prevoz kučnog ljubimca se dodatno naplačuje?
Svašta se dodano naplaćuje, pa? Mogli su onda objaviti koliko su rezervacija sjedala naplatili, koliko kofera u prtljažni prostor, prioritetnog prolaska kroz policiju ili check-in…
Da, ali koferi ne izazivaju simpatije, a kučići i mačići itekako. To je dugogodišnji trend u online oglašavanju, strategiji contenta itd.
https://www.airserbia.com/informacije/dodatne-usluge/putovanje-sa-kucnim-ljubimcima
Da uzmemo da je u proseku naplaćeno 50e po kućnom ljubimcu (a verovatno je više) dolazimo do cifre od 250000e.što je 2,5% od ostvarenog prihoda za 2022g. 2,5% nije zanemarljiva brojka.
A koliko donosi 5000 tona carga?
Puno, ali ljudi koji gledaju ovaj video ce pre putovati sa ljubimcem nego sa paletom. Cargo prevoz koriste firme i kompanije, pa samim tim nije interesantna tema za putnike. Njima su interesantniji ljubimci.
Ma kajgot
A koliko donosi 5000 tona carga koje su imali?
Kargo se naplacuje po korisnoj kilazi. 1 kg korisnog tereta 1 USD.
Prosecno. Govorim o proseku. Globalnom proseku. Nevezano za linije, popunjenost, vanjske faktore…
Tako da im je prihod od karga oko 5 miliona EUR.
Eto
Ma nonsens
Vi znate da prevoz kucnog ljubimca kosta u proseku 60EUR po pravcu, dakle to je na 5.000 prevezenih dodatan prihod od preko 300.000EUR? Malo li je?
U usporedbi sa 5000 tona carga da to je jako malo
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/vucic-er-srbija-ostvarila-fantasticne-rezultate-bez-ikakve-drzavne-pomoci-2276415
I evo ga, vidi čuda. Ko naručeno za njega.
🤣🤣🤣
Službena potvrda mojih pretpostavki…
A o kome da komentarišemo?
Niste otkrili nikakvu toplu vodu. Svi su znali da ce se Vucic prvom prilikom hvaliti rezultatima i koristiti ih za svoju politicku promociju. Pa to mu je u DNK 🙂
Nažalost da. A ovo je njegov promotivni projekt.
Objavljeni i letovi HEL-LJU, 4pw sa A319/A321 od 1. aprila:
AY1201 HEL0705 – 0840LJU 319 14
AY1201 HEL0705 – 0840LJU 32B 26
AY1202 LJU0925 – 1305HEL 319 14
AY1202 LJU0925 – 1305HEL 32B 26
Sve cestitke Ljubljani. Nije malo imati 4x nedeljno Finnair a kada ste LJU.
Da čestitke.
Da, ide članak za 2 sata
Pitajte kabince i ostale kolke su im plate i koliko rade dnevno.
A kolika je?
Plate u AS su mizerne cak i za srpski standard, imaju nedostatak radne snage vec neko vreme (pogotovo nakon kovid-a) iako su imali nekoliko ciklusa zaposljavanja. Iako se to pitanje gura pod tepih vec neko vreme, najavljeni rast mreze AS kao i flote i svega ostalog sto prati takav rast moze biti ugrozen upravo losim upravljanjem kadrova.
AS je jedna od retkih drzavnih kompanija koja se izvukla iz drzavnih subvencija i postala profitabila komercijalno orijentisana kompanija, medjutim to je za posledicu imalo zanemarivanje radnika i brendiranja kao loseg poslodavca.
Na žalost menadžmenta avioni još nisu automatizovani tako da bi im bilo bolje da to oko plata reše u naredne dve nedelje ako misle da imaju planirani obim operacija. I potpuno je nejasno zašto od svih državnih firmi (od kojih su većina mega gubitaši) JU ima problem sa visinom zarada.
Zadaci Air Srbije su brojni, a jedan od njih je da čuva i unapređuje naše ljudske resurse u avijaciji. Zbog toga ulažemo toliko u njih. Platite ljude, nemojte se sramotiti da Wizz daje bolje uslove. Jel treba da očekujemo pilote Induse u Air Srbiji jer oni hoće da rade za manje? Šta je sa nama?
To je istinski ozbiljan problem
teško će oni na ovaj način odradit ovu sezonu i ovakva povećanja.
Croatia objavila SPU-SKP od 12. maja, dva puta nedeljno sa Q400.
Da, znamo. Preneli su vec neki portali.
Nije istina nije objavila ništa takvo, i nisu već objavili drugi portali.
Naravno da jesu. Kao i datume, vremena i sve sto ide uz to.
Ne nisu. Provjerio sam. Tih letova nema u sustavu.
Dakle, optuzujete me da lazem?!?! Ponovo donosite sud na osnovu stanja na sajtu Croatie, iako i sami znate da to nije ‘sustav’ kako ga Vi nazivate.
U ‘sustavu’, ali onom pravom kojem nemate pristup, jasno stoji:
OU362 SKP2135 – 2300SPU DH4 5
OU362 SKP2200 – 2325SPU DH4 2
OU363 SPU0545 – 0715SKP DH4 36
Molim Alena Foglara da potvrdi ovo sto sam napisao, buduci da on ima pristup pravom ‘sustavu’.
Ne optužujem vas da lažete, samo kažem da toga u sustavu nema, te da portali to nisu prenijeli.
Zamolit ću Foglara da to pogleda.
U sistemu su od 13.05. do 14.10.
Hvala stari.
Objavio je AeroRoutes. Dakle, neko je vec objavio. Ne govorite istinu! Ocekujemo izvinjenje.
Ne znam što je to AeroRoutes. Nikad čuo.
Ni jedan veliki portal u regiji to objavio nije.
AeroRoutes je sajt koji objavljuje sve promene koje se objave u GDS-u.
Korisno je pratiti ga. Niko nije ni rekao da su to objavili portali u regiji, vec da je objavio neki portal, u ovom slucaju to je AeroRoutes.
OK
Evo ja potpuna amterčina koja nikada za to nije čula!
Nije mi jasno kako, buduci da portal postoji od 2007. godine, doduse do 2020. godine se zvao Airlineroute.
Zato što ja radim sa pouzdanim Amadeusom a nekim portalima…
Pre svega bih Vas zamolio da AeroRoutes ne nazivate ‘nekim portalom’, buduci da je to vodeci sajt za sve promene u GDS-u. Sajt ima ogroman publicitet, daleko veci od bilo kog portala iz regije, a takodje ga citiraju svi veliki svetski portali ukljucujuci i Simple Flying, ch-aviation, CAPA, (veliki portal iz regije), itd…
AeroRoutes je sve samo ne ‘neki portal’. On postoji vise od 15 godina!!!
Vi ste gori od toga. Nista cudno.
Naravno da sam gori. Tako sam i rekao da sam amaterima a ne samo amater…
Sa takvim load faktorom može biti profitabilna jedino ako pilotima plaćaju kao da su čistačice.
Na load factor su drasticno uticala prva 4 meseca u godini. Sacekajte tek da vidite rezultate ove godine, bicete fascinirani! Januar je vec sada najbolji u istoriji kompanije!
Kad vec pominjete plate, prosecna plata u JU za 2021. godinu je bila 2.000EUR.
Da, ali ako su prva četiri mjeseca bila toliko loša onda su stvarala gubitak. Kako je onda moguć toliki profit na kraju godine?
Letovi za Rusiju su doneli znacajan prihod ove godine, to i sami znate.
Na Vase pitanje kako je moguc toliki profit, to Vam niko ne moze odgovoriti trenutno. Sada mozemo samo da pricamo da je toliki i da verujemo na rec Air Serbiji. Kada izadje finansijski izvestaj, znacemo u cifru na cemu su i koliko tacno novca zaradili. Sumanuto je pricati da Air Serbia laze za profit jer finanskijski izvestaj prolazi reviziju i ne sme biti pogresan.
Neosporno su letovi za Rusiju donjeli značajan dobitak. Ali su nove linije potrošile enorman novac. Jako ih je puno, zar ne?
Ali je to jako upitno, pogotovo ako znamo da su letovi za turisticke destinacije, kao sto su PMI, VLC, BCN i slicne, gotovo uvek bile prepune preko leta. Njih su punile agencije, kao sto vec pune letove za HER, BCN, RHO, PMI, AGP, CTA, PMO, itd… za sledece leto. Na masi tih linija odavno vise nema karata po nizim tarifama, na nekim letovima je cena dostigla cak preko 400EUR po smeru!
Dakle, imali smo PMI, VLC, BRI, BLQ, AER koje su bile hiperprofitabilne jer su avioni tokom leta bili gotovo uvek rasprodati, najvise punjeni preko agencija. Tu treba dodati i LCA koja je takodje bila krcata.
Ostale su bile LYS, NUE, HAJ, SZG, TRS I one su verovatno bile ili jedva profitabilne ili na break-evenu, dok su TRS i SZG izvesno donosil gubitak. Sve u svemu, nije nerealno da su u zbiru linije donele profit.
nove linije? Teško.
Lepo kazi da radis u tur. agenciji i pa ovde trolujes danima!!!
Haha, dobra fora, radim u jednoj od najvecih IT firmi na svetu.
Kako znate da su nove linije potrošile enorman novac? I koliko je to enormno?
Zato što sve nove linije potroše enorman novac kod uvođenja.
I koliko je to enormno?
Pa čoveče treba samo platiti slotove.
Dobro i? Imate neke cifre ili samo onako?
Slotovi se uglavnom ne naplacuju ,a i kada se placaju, kao recimo na nekim aerodromima u Grckoj, to je simbolican iznos reda 50 euro centi po slotu.Slotovi definitivno nisu trosak otvaranja nove linije.
Plus se ne smije zanemariti cargo koji je fascinantan. 5000 tona je ozbiljan broj. Aerodrom Zagreb je 2022 godine sveukupno imao 11372 tone pošte i karga, tako da 5000 tona je ozbiljna cifra.
Slazem se. Pritom JU i nema cargo avione. Ovo je sve prevezeno putnickim avionima.
Istina. Ali ima cargo prostor na širokotrupcima. To ostale kompanije regije nemaju. Budite sigurni da je dobar dio carga odrađen na letovima za JFK i Kinu.
Pa ne da sam siguran nego znam. Pogotovo za Kinu te se zbog toga salje ARB a ne ARC.
Da. Cargo na Kini je sigurno velik prihod.
Da, svakako je 5000 tona ozbiljna cifra. Naravno za naše prilike. Za ozbiljnije strance to je smješna brojka.
Kakve sad to veze ima šta je smješno za “ozbiljne” strance? 5000 tona je spomenuto u kontekstu zarade AS, to nikako nije mala suma novca.
Za regiju svakako nije.
To nam valjda govori da bi dobitak ove godine mogao biti izražen u desecima – bliže stotini – miliona EUR, ne?
Jel vi to ozbiljno ili se zafrkavate?
Ne zafrkavam se. Sada neće biti katastrofalnog prvog kvartala, najavljena je velika ekspanzija koja bi mogla da popravi već dobre parametre na celoj mreži. Saldo iz ove godine je dobar indikator. Tako to ide u biznisu – profit ide naviše brzo, ili se topi. Od stagnacije ništa.
100 milijuna. Ma dajte me nemojte…
????
Ето питајте Марека у Љубљани сада за који дан.
Pitat ću ga. Kao vi znate da sam ja u Ljubljani?
Побогу стоји ваше име на програму. Баш да видимо да ли ће вас поново звати у мају.
Sumnjate u to?
A kolika je najcesca plata? (medijalna)
To ne mogu znati. To pitajte nekoga ko radi u JU, ja nisam taj. Podatak od 2.000EUR je na osnovu finansijskog izvestaja.
To znači da je 2000 evra bruto. Jako loše.
To je podatak za 2021. godinu. Treba videti koliko iznosi taj parametar u 2022. godini.
Stvarno se uozbiljite kod iznošenja ovih iznosa, a posebno ako je to izveštaj iz 2021. kada su zaposleni bili na zakonskom od 70% zarade zbog stanja sa kovidom.
Bruto? Da to je loše, poglavito što su i kapetani u toj brojci.
To je baš loše. U 2021. je WIZZ AIR HUNGARY LTD OGRANAK U BEOGRADU imao veću prosečnu platu za 20%. Videćemo za 2022, ali plate moraju da se dižu najhitnije moguće.
Apsolutno
Ahahahahaha slatko ste me nasmejali. Dajte, budite ozbiljni, ne provocirajte ljude.
Sa kojim podatkom?
O prosečnoj plati u JU, 2000 evra.
Plata u JU 2000 evra? Kome? Menadzerima?
CabinCrew za osnovicu nema ni minimalac, podrska ne zaradjuje vise od 500 evra i to sa nocnim smenama, o zemaljskoj posadi da ne govorimo, a sve to utice na utisak o kompaniji i kvalitet usluge. Verujte mi, da placaju 2000evra prvih bih otisao kod njih 😀
No, dobro kad ukalkulirate pilote i management…
To je bilo prije. Sve se promjenilo od kad je počela Ruska invazija.
Kako to?
Da. U proseku 2022. je Air Serbia imala 10 letova nedeljno ka Moskvi. Pre konflikta Air Serbia je letela za ROV i KRR a u medjuvremenu ih zamenila sa KZN i AER. LED je tu gde jeste. Na osnovu Jakoba Fabingera (Simple Aviation – novinar ili sta je vec) i slicnih tih 16-17 letova ka celoj Rusiji su doprineli da Air Serbia (koja je i pre konflikta najavila nove linije za VLC, SZG, BRI, PMI, HAJ, NUE i ostale) doda sve te linije, napravi ekspanziju i popuni sve letove ka Evropi i SAD. Takodje i ovu novu ekspanziju je najavila zahvaljujuci putnicima iz Rusije. Takve nebuloze citamo stalno.
Kao da je nestala informacija da najveci broj putnika iz Rusije P2P, da gomila njih i dalje dolazi preko IST i DXB jer su im i dalje letovi preko BEG nedovoljni, da su to ljudi koji vec ovde zive mesecima i da se krecu i ka Rusiji (kada idu u posetu) i iz Rusije kada se vracaju nazad za Srbiju. Uopste se ne spominje da i dalje odredjeni broj Srba radi u Rusiji i da takodje cirkulisu na tim letovima. Ne spominje se ni to da su i dalje jake poslovne veze na relaciji Srbija – Rusija i da je takodje veliki broj biznis korisnika koji putuju zbog svojih poslovnih obaveza.
Verovatno krene A320 iz Moskve pa se u toku leta putnici multipliciraju i kad stignu svi ti pune letove ka CDG, VIE, FCO, MXP, JFK… nema drugih.
Ljudi i dalje ne kapiraju da je kapacitet izmedju Srbije i Rusije daleko manji nego pre konflikta. O 2019. i pre toga da ne pricamo kada je samo Aeroflot imao po 3 dnevna leta ka Beogradu plus Air Serbia 2 do 3 dnevna. Zaboravlja se i da su i druge ruske kompanije bile prisutne.
Sada ispada da Air Serbia sa tih 16-17 nedeljno puni u proseku svojih 40-50 letova dnevno.
Van svake pameti!
Ajoj. Prvo nije 16-17 nego do 21 let tjedno. Drugo, ti letovi jesu u prvom redu puni konektiranim putnicima. I da, oni pune ostale letove. Jel puno 50% tih letova? Naravno da ne. Jel pune 10% tih letova i te kako da. Jel to malo? Naravno da nije.
16-17 u proseku cele godine. Godina je pocela 01.01.2022. i zavrsila se 31.12.2022.
Ti letovi NISU puni konektiranim putnicima. Znam odlicno o cemu pisem. Ogroman broj tih putnika je P2P.
Znaju Rusi vrlo dobro gde imaju mnogo vise konekcija i gde ih je mnogo lakse ubaciti na let ako izgube konekcije iz bilo kog razloga.
Fizicki ne mogu da napune 10% druge letove u JU mrezi. Pa ne salje JU 3x dnevno A380 samo za SVO.
Ma nije istina, da je 16-17 prosjek. To jednostavno nije istina. Odmah nakon početka rata povaćali su na 15 + St.Petrstburg. Pa ih je EU natjerala da smanje Moskvu, ali su uveli Kazan i Sochi. Tada su letjeli 15-16 letova. Nakon toga su Moskvu letjeli 10-12 letova (najčešće 12), da bi posljendjih mjeseci letjeli Moskvu 12-13, St.Petersburg 3, Kazan i Sochi 2-3, dakle nekih 20 letova mjesečno. Sada lete 21 let.
Imam sve letove. Od prvog do zadnjeg sa oznakom aviona.
Samo vas opet podsecam da je godina pocela 01.01.2022.
Da počela je 1.1.2022.
Nemojte zaboraviti da iako su kapaciteti manji karte su munimum duplo skuplje nego prije.
Više nego duplo. Karte su redovno preko 1000 EUR, dok su prije bile oko 250 EUR.
I kako je onda kompanija tako mnogo profitabilna?
To cemo saznati za par meseci, sve u detalje cemo saznati.
Neosporno.
Profit pri ovakvom LF je sjajna stvar. Verovatno je početak godine spustio prosek, hvalili su se u novembru sa 80+%.
Ovih 5000 tona karga ne zvuči malo, ali ne znam sa čime da uporedimo – postoje li podaci za 2019?
Upravo to je pitanje koje mi se samo nametnulo: kako može biti profit od 21 milijun eura sa LF od 72%? Ili su ti podaci o profitu “frizirani” ili su karte toliko skupe da i sa LF 72% rade profit… Jer ne vjerujem da su operativni troškovi tako niski da taj LF može ostvariti toliki profit.
to je istinski jakoooo jakooooo čudno.
Normalno. Vama je ionako sve cudno sto Air Serbia objavi. Nista novo niste napisali.
Da je imala gubitak onda bi bilo kakva je to kompanija kada sve imaju dobitak a samo ona gubitak. Da je imala nizak dobitak tipa 5-6 miliona onda bi bilo kako je moguce da ima tako nizak dobitak a ovamo se hvale rekordima preko leta i u decembru plus imamo Rusiju gde u A320 174 putnika udje u SVO a iz BEG sa istog tog leta nastavi njih 458 dalje da popunjavaju JU mrezu.
Znate li samo koliko teorija mozete razviti…
Meni čudno? O čemu vi pričate. Ja ne dvojim u objavljene brojke, samo kažem da treba pričekati financijsko izvješće da se vidi na temelju čeka je postignut tako dobar rezultat.
Iskreno ne razumijem ovu priču o scenarijima. Notorni nonsens. Da je kompanija objavila profit od 1-2 milijuna ja bi im i te kako čestitao obzirom na okolnosti.
Nije cudno! CENE KARATA MONOPOLISTICKE!
Na večini linija Air Serbia nema monopol.
LF je od maja do novembra sigurno bio preko 72%, u to budite sigurni. Novembar i decembar su takodje najbolji meseci za JU u istoriji bili, ali nemamo podatke o LF u tim mesecima. Prvi kvartal je drasticno spustio LF, a za profit ne mozemo komentarisati bez finansijskog izvestaja.
Jedino sigurno vezano za profit je da su letovi za Rusiju doneli znacajne prihode. Takodje, ne smete zaboraviti ni da je JU, u poredjenju sa godinama pre Covida, znacajno smanjila troskove lizinga, prvenstveno je prelazak sa YU-ARA na YU-ARB ustedeo cak 3 miliona evra.
Podaci o profitu nisu frizirani, jer ce izaci finansijski izvestaj koji ne moze biti friziran jer prolazi reviziju. Ako se ispostavi da su lagali za profit, pa tesko njima. Apsolutno je necuveno da kompanija laze za profit, pogotovo aviokompanija za koje znamo da podlezu jako strogim pravilima EU.
No, prvih 4 mjeseca kada je broj putnika i inače manji nije mogao ukupan godišnji LF smanjiti za više od 2-3%, ako i toliko. Ne pretjerujte. Jasno da su u drugom dijelu godine imali veći LF, ali da je on bio opako velik, to sigurno nije.
JU podliježe pravilima EU? Ma kako to?
Podleze pravilima EU indirektno jer u suprotnom ce dobiti zabranu letenja za EU. Ne smeju da finansiraju kompaniju bezuslovno, i sami to znate. Takodje, Srbija se obavezala da ce sve u aviaciji uskladiti sa stanjem u EU i za to su dobili potvrdu da su u velikoj meri vec uradili.
Stoji. Ali oni financiraju kompaniju, zar ne? To je tema iduće kolumne koja je već napisana.
Super, sad kažete da je Air Serbia uskladila sve u avijaciji, a onda ima PSO koji nema veze sa pravilima EU, financira kompaniju i zračne luke preko svake mjere…
Finansiraju, ali na legalan nacin. Dokapitalizacija je legalan nacin i to je postao tokom Covida. Zabranjeno je davati novac bezuslovno, i to se ne radi.
Nisam rekao da je sve uskladila, vec u velikoj meri. PSO je jedna od stvari koje nisu uskladjene. PSO je, takav kakav je, skroz legalan jer Srbija nije u EU, i drzava na taj nacin finansira i ulaze u kompaniju. I to je dozvoljeno u potpunosti i niko joj za to ne moze prigovoriti. Vucic je posteno rekao da ce drzava na sve nacine na koje sme ulagati u JU, pogotovo sada kada je dokapitalizacija dozvoljena.
Dokapitalizacija je legalan način? Nije bila u Malevu, Cyprusu, Estonianu…
A što je onda uskladila ako nije ni PSO, ni financiranje aerodroma i kompanije?
Pa to kad EU bude plaćala 50 miliona eur za proširenje KVO, onda će se poštovati ta pravila. Vi biste da JU poštuje EU pravila, ali da ne može da leti između EU aerodroma? Zašto bi to JU uradila kad na to ničim nije obavezana?
Sećate se valjda kako ide proces pridruživanja Evropskoj uniji? Tek kad se otvori to poglavlje mora da se sve harmonizuje da bi se zatvorilo. Do tad niko nije lud da direktno pogoduje stranim kompanijama stavljajući svoju u podređen položaj. Nadam se da vi to niste uradili sa Croatijom kad ste pregovarali.
Da, tako je bila i Hrvatska i Croatia Airlines. Tako stvari stoje kada ste kandidat za EU.
Eto zato je Srbija i zatvorila tek zanemarivo mali broj poglavlja. Samo naprijed.
Crna Gora i Makedonije su se usaglasile i sa čim jesu i sa čim nisu morale pa nešto ne vidim da su u Evropskoj Uniji?
Nisu se ne izblizu usuglasile. Ni 1%
Ne kaže to komentator nego EU u svom godišnjem izveštaju. Nema ni slova o eventualnim problemima u finansiranju. Naprotiv Srbija pohvaljena za finansijske mere tokom korone što je rezultovalo izostankom pada GDP-a u toj katastrofalnoj godini. Budite fer.
EU govori o financiranju Air Serbie i to pohvaljuje?
O finansiranju javnih preduzeća (nisu konkretno naveli nijedno). Ali su zaključili da je pomoć njima bila pravovremena i po pravilima.
Ma sigurno
@anonymous 13.58 Vaša teorija ne drži vodu jer avion na ruti BEG-XXX košta gotovo isto išao prazan ili pun. Tih 72% LF računano je na razini godine, a 4 mjeseca su zaboga jedna trećina! Stoga ako je LF od 5.-12. mjeseca i bio 90%, analogno tome je LF 1.-4. mjeseca bio oko 35%. Nakon tako lošeg LF-a i gubitaka koje on donosi, kompanija može biti sretna ako na kraju dođe do “pozitivne nule”… Ali od dobiti od 21.000.000€ je to jako daleko…
Ma ne, tokom prva 4 meseca je bilo i manje letova i manje putnika. Stoga je realno da je LF tokom tih meseci bio na nivou od 60-65%. Tokom letnjih meseci, LF je isao i preko 90% redovno, padajuci na nivo od oko 80-75% kako se kraj godine blizi. Evo izracunah, to bi u proseku dalo godisnji LF od oko 74%, dakle nisam daleko od istine.
To ne može biti istina. Ako je LF u prvih 4 mjesca bio 60-65% i tijekom ljeta 90% te na kraju godine 75-80%, onda bi ukupan LF bio daleko preko 72%.
Pa evo, na primer, meni ovako nešto deluje moguće i u proseku je to to:
Q1: 60%
Q2: 70%
Q3: 82%
Q4: 78%
Prosek od 90% preko leta – molim vas, nemojte pisati takve stvari. Toliko ima Wizz, ne Er Srbija. Da, ima linija i sa 100% ali da li iko misli da su silne frekvencije za habove pune svakodnevno? Budimo realni.
Ovog ljeta ni Wizz Air nije imao 90% prosjek. Imao je 87%.
Nije Alen tih 4 mjeseca 1/3, jer tada ima i inače bitno manje letova, a posebno ih je bilo manje ove godine radi Covida-19.
To je krivično delo. Ne verujem da su podaci frizirani jer je odnos javnosti takav da je apsolutno isto da li prijave 20 miliona dobitka ili gubitka. Nemaju ni vlasnike ni investitore koje bi potencijalno zanimao takav rezultat. Odnosno, ne moraju ništa da friziraju. Štaviše, svako gleda da to malo smanji ne bi li platio manji porez na dobit. Jedino ako čitaju komentare na zamaaero pa su frizirali da ne razočaraju fanove.
Ovde je, pretpostavljam, reč o lošijem startu godine, koji je u kombinaciji sa izuzetnim prihodom na ruskim letovima, dobrim LF na ostalim letovima od aprila i posebno juna naovamo i charterima napravio profit.
Ne zaboravite i da je JU imala preko milion novih putnika prošle godine koji samo da su u proseku popili po jednu Coca Colu u avionu znače novih 3-4 miliona eura. A gde su torbe, hrana i piće nakon sluđivanja pretnjama bombama i ostale dodatne usluge…
Dosta legacyja prijavljuje profit za prošlu godinu i videćemo njihove LF, mislim da nisu puno veći.
LF su bitno veći kod ostalih kompanija. Da, većina kompanija objavljuje profit. Ali većina tih kompanija nije imala tako loša prva četiri mjeseca (bar vi tako tvrdite) i nije imalo toliko ogromnu ekspanziju kao JU, te nije imala tako loš LF.
LF su bitno veći kod ostalih legacyja? Jel može neki podatak na godišnjem nivou?
Pisali smo LF kod kompanija tijekom godine.
Pa jedno je tokom godine, a nešto sasvim drugo prosečan godišnji rezultat, molim vas.
Evo na brzaka šta kaže internet:
ITA, SAS, Finnair, Air Baltic ispod 70%.
Lufthansa Group je oko 78%.
Turkish, Aegean, AF-KLM preko 80.
Da legacy imaju oko 80%, LCC preko 100% ove godine.
Jel sede jedni drugima u krilu ili kako stignu preko 100%?
Jao, sorry pomješao sam LF sa povećanjem iz 2019. Sorry.
Dakle legacy 80%, LCC 90% load faktora.
@anonymous 14.01 treba gledati opću političku sliku u Srbiji i zašto je prijeko potrebno objaviti profit kod JU… Ja osobno sam jako oprezan… I da se razumijemo: isto sam govorio i pisao kada je OU, nakon što je Crele the Bitch rasprodao sve i sva, objavila dobitak na kraju godine!
Verujte mi, vrlo dobro znam i opštu i pojedinačnu političku sliku, ništa Vučiću niti donosi niti odnosi finansijski rezultat Er Srbije, čak ni Elektroprivrede, a kamoli Er Srbije. Da ga JU finansijski minus nešto košta, već bi pao odavno.
Air Serbia jest najveći politički promo projekt Vučića. To je više nego evidentno. Ali za to nije morao iskazati toliko velik profit. Bilo je dovoljno 1-2 miljuna i svi u Srbiji bi urlali od sreće.
Zasto implicirate da je Vucic iskazao profit? Pa na sta to lici??? Finansijski izvestaj mora biti tacan i realan jer prolazi reviziju. Krivicno delo je lazirati ga!
Iz čega ste vi pročitali da ja impliciram tako što? Bolesno!
@anonymous 14.26: ” Da ga JU finansijski minus nešto košta, već bi pao odavno.” Upravo zato objavljeni profit! Uz dužno poštovanje: ljudi su glupi i ne vide dalje od vlastitog nosa. JU jest politički projekt Vučića jer je nešto što svi vide. Elektroprivreda može nositi milijarde dobiti, svi će na to reči: zašto je struja tako skupa. Pa i velike državne firme mogu nositi ne znam koliko dobiti, to običnog čovjeka u principu ne zanima. Ali kada se objavi slika aviona JU na JFK, FRA, ATH, PEK,… e to je nešto posebno, time se možemo dičiti jer je eto naša kompanija prisutna svugdje u svijetu kao ambasador naše zemlje i mjerenje naše uspješnosti! Pa kada se još počne usporedjivati OU sa JU, eeeee…. O tome se radi!
Slažem se sa vama da se nove linije koriste u svrhe koje ste naveli. Moj komentar se odnosio na profit kao PR trik, ne vidim da je to ni potrebno ni neophodno. Dovoljan trik je ta fotografija sa JFK.
@anonymous 16.14: onaj koji se usudi upitati kada vidi fotku sa JFK, koliko je to koštalo i tko je to platio, sada će dobiti odgovor: “ništa jer vidiš da je Air Serbia donijela profit!”. Bez tog “profita” priča “pali” samo djelomično… Propaganda općenito je jedna jako osjetljiva stvar i mora biti kompletno od početka do kraja “odrađena” i to tako da ne ostavlja rupe… U protivnom joj nakon eventualne početne euforije nitko neće više vjerovati i time gubi svaki efekt. Čak štoviše, postaje kontraproduktivna za onoga koji je koristi. Mi možemo Vučiću i općenito srpskim političarima puno toga zamjeriti, ali propagandna mašinerija Republike Srbije je na najvišoj svjetskoj razini!
Ma nema ko u Srbiji da pita šta je koliko koštalo, precenjujete srpsko javno mnjenje. Pozicije su zauzete. I ti koji pitaju najčešće već imaju izgrađen stav pa se na njih ni ne može uticati ovakvom propagandom (ovo je konkretno N1/Nova publika). A potencijalna šteta da neko utvrdi krivotvoren bilans je veća od koristi takvog poduhvata.
@anonimni bot 20.24: I što sam krivo napisao? Osim toga dok se vi i vama slični ne pojavite, vodi se izuzetno konstruktivna i realna rasprava u mirnom i odmjerenom tonu. I onda dođete vi i počnete provokacijama. Ja sam upravo zbog ovakvih kao što ste vi prekinuo sudjelovanje u raspravama oko JU i Srbije. A kako se situacija u zadnjih par dana smirila jer su botovi očito bili zaposleni negdje drugdje, uključio sam se u raspravu. I čim spomenuh propagandu, eto vas!!! Zaista indikativno…
Taj profit Croatie je bio najbolji pokazatelj kako se sa financijskim izvješćima koje je potvrdio revizor može i te kako muljariti.
To i je osnova mojih sumnji u tih 21 milijun…
razumijem
Zašto muljati? Zar Croatia zaista nije ostvarila prihod prodajom slotova? To jeste prihod i stvara profit, a druga je stvar što je to bukvalno sečenje grane na kojoj sede. Ali to nije friziran finansijski izveštaj.
Ako prodajte obiteljsku srebrninu i onda tvrdite da ste profitabilni to je krajnje neprihvatljivo. Računovodstveno možda jest, poslovno nikako nije.
Profit je računovodstvena kategorija.
Naosporno.
Čovječe: jedno je prodaja obiteljskog srebra u vidu dragocjenih slotova da bi se na kraju godine iskazao dobitak – i da, to je muljanje na najvišoj razini, a drugo je dokapitalizacija. I tko je rekao da dokapitalizacija utječe na smanjenje troškova? Gdje ste to ovdje pročitali?
To nije muljanje, sve je jasno napisano – zbog toga i postoji podela na operativni prihod i rezultat u finansijskim izveštajima, upravo zato da bi mogao svako da pročita kakav je rezultat poslovanja, a koji deo rezultata je generisan iz neoperativnih aktivnosti, npr. prodajom imovine.
Sve jasno piše, samo treba pročitati u fin. izveštajima OU.
Što se tiče drugog dela, odnosno pitanja gde sam pročitao, evo ovde:
Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
17.01.2023. 16:00
Jasno da znam. Ali ajmo još jednom. Na što je taj novac potrošen. Da tog novca nije bilo bi li kompanija morala trošiti svoj novac za vračanje kredita Etihadu (odakle), za ekspanziju, za operacije? Bi li i onda bilo profita?
hedžirali gorivo? možda i aerodromske taxe
Ma ziher
To je dosta čudno. Imati toliki profit na tako niskom LF. Jako čudno.
LF je još dobar obzirom na ogroman broj novih linija.
Ne postoje podaci za 2019. Ali ako znamo da Beograd ima oko 14.000 tona carga, onda je ovo vrlo pristojno.
LF je za celu mrezu i za celu 2022. godinu.
Prva 4 meseca a narocito polovina januara do kraja marta LF je bio izuzetno los. Brutalno los. Znamo i razlog. Pa mi do juna nismo mogli sa srpskim pasosima do Nemacke i Italije cak ni sa sertifikatom o vakcinaciji. Dva ogromna trzista za Srbiju. Tih 4 meseca su i presudna za ovako nizak LF.
Krenimo od ubedljivo najgore linije BEG-INI gde je LF na A319 i ATR nenormalno nizak. Jednocifreni LF cele godine. Zatim linija za TRS koja je od novih takodje bila jako lose popunjena. Odmah je tu linija za SZG.
Brdo novih linija koje nisu akumulirale odmah solidan broj putnika poput onih za NUE, LYS i HAJ. Tu su i druge linije koje u nocnom talasu (narocito one uvedene od pocetka zimske sezone) imaju nizak LF.
Spominje se cesto Rusija. Za pocetak vlada mit da je LF bukvalno 100%. Da li znate da je to bilo u talasima? Nekad ka Rusiji a nekad iz Rusije. Od objave mobilizacije krajem septembra avioni su iz Srbije leteli sa 40-50 putnika (na nekim letovima i manje). Iz Rusije naravno puni do zadnjeg mesta. I to je trajalo dobrih mesec i po skoro dva. Onda se opet popravio LF iz Srbije ka Rusiji narocito kad su rekli da nece biti vise mobilizacije.
AER i KZN su retko kada puni i iz Rusije. Ka AER i KZN izuzetno retko iznad 80%. Prosek daleko nizi. Njima je mnogo blizi IST a imaju i ogroman broj letova ka IST.
Generalno se situacija u mrezi od pocetka leta bitno popravila, avioni su od tada u celoj mrezi u proseku solidno popunjeni i jos bi bilo lepse kada bi izneli podatak LF po kvartalima da vidite kolika je tu ogromna razlika. Period jun-oktobar nenormalno dobar LF za jedan legacy.
Postoje izuzetno dobro popunjene linije poput CDG, BCN, IST, PRG, BLQ, TIV, TGD, OTP, MXP, SVO, LED, LJU i losije popunjenih poput BEG-INI-BEG, TRS, SZG, LYS ili onih koji su na nekoj srednjoj granici poput NUE, HAJ, ZAG, SKP, BNX…
Naravno u nekom periodu su neke bolje a neke losije popunjene i obrnuto.
OK ako je LF onda bio brutalno loš, stvorio je i enorman gubitak, koji ostatak godine nije mogao pokriti.
Ne drži mi vodu da je za Rusiju avion imao samo 40-50 putnika. Iako nemam precizne podatke pa ne mogu tvrditi.
Sve ostalo što ste napisali je jako razumno.
Mogao je. Napisao sam vam. Ne mogu u detalje.
Ja imam. I dalje je problematican LF ka AER i KZN.
Jednom, krajem septembra je cak jednocifren broj putnika bio ka SVO. Naravno pun do poslednjeg mesta iz SVO.
Kako sam ja onda bio u Rimu za 1. maj sa srpskim pasošem??? Molim vas, kad iznosite nešto kao činjenicu, da to ipak proverite.
Avionom niste mogli ali ste mogli da rizikujete da predjete granicu kopnenim putem jer ste mogli do Hrvatske i Slovenije bez problema. Izmedju Slovenije i Italije ne postoji granica i gomila nasih je tako i putovala.
Postoji i druga mogucnost a to je da ste dokazali svrhu putovanja vlastima tipa rodjenje bliskog clana porodice, vencanje ili smrt.
Ili da imate srpski pasos a radnu dozvolu neke EU drzave.
Eto vi i dalje insistirate, a dovoljno je samo da proverite na Guglu. Vanredno stanje i mnoge mere su ukinute od 1.aprila, a od 1.maja gotovo sve mere. Za ulazak avionom nije postojao nikakav uslov osim da se stavi maska (čak ni onaj PLF formular). Leteo sam redovnom linijom Wizza iz Beograda (tada za CIA) u krcatom avionu, samo sa srpskim pasošem.
Zna li se ko je u EU odobrio A320 na liniji Zagreb Bec?
Od kada EU mora odobriti kojim se tipom aviona leti koja ruta?
Ne mora
???
Ja bio u Rimu sredinom marta, srpski pasoš, niko nam na FCO ni sertifikate nije tražio.
Evidentno je puno ljudi putovalo. Više nego u Zagrebu ili Ljubljani.