Air Serbia je pokrenula najveći natječaj za kabinske posade u posljednjih pet godina. Kompanija planira izabrati više desetina kabinaca. Kompanija ovo radi zbog ogromne ekspanzije koju ima. Prijave se mogu poslati do 24.2.2023. Na natječaj se mogu javiti državljani Srbije koji su stariji od 18 godina, imaju završenu srednju školu i tečno govore i pišu engleski jezik. Poznavanje drugog jezika je prednost. Kandidati koji uđu u uži izbor biti će pozvani na testiranje. Prema informacijama iz kuće Air Serbia zapošljava i značajan broj pilota iako ovaj natječaj nije objavljen javno.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Nesto mi se cini da ce tesko naci taj broj kabinaca. Razlog, saznanja o odnosu komp prema njima, jer ih mnogi napuštaju, uslova, malih zarada, a i uslova samog konkursa. Sto se pilota tiče, yltu će još teže biti, jedino ako ugovori sa tim pilotima po konkursu ne budu drugačiji u odnosu na već zaposlene pilote.
I zašto onda pucaju samo na srpsku radnu snagu?
Zbog zakona. Da li mislite da će se prema Nemcu ili nekom drugom strancu, isto ponašati kao prema svojim zaposlenima? Neće, ali taj Nemac neće doći pod ovim uslovima. Ne znam, možda sa istočne hemisfere neko poželi da radi za Air Serbia. Sve je moguće.
Da zbog zakona. Ići će članak o tome uskoro.
A što ove “komšije” žele napakostiti Hrvatskoj to je za ne vjerovati.
Ko želi napakostiti Hrvatskoj i na koji način?
Hrvatskoj nitko ne mora napakostiti….
Hrvati sami dovoljno rade na tome. Nitko nam nije potreban da nas uništava, samo smo najbolji u tome.
I nacionalni prijevoznik je imao natječaj, ali nudi minimalnu plaću u RH pa se čude kako nitko neće raditi.
Na intervjuu lažu uvijek naznačujući primanja (dnevnice i ostale petparačke dodatake) .
Ima ona izreka:
You pay peanuts – you get monkeys…
Jasno.
Alene da li Beograd moze na 7000000 putnika?1 mesec prosao sasvim korektno.Sad od 3. meseca pocinju nove linije.Po meni 6000000 putnika sigurno.
Može. Mislim da je bi se to moglo desiti.
Bice preko 7 miliona. Tokom jula i avgusta ce broj putnika gotovo izvesno biti oko 820-830 hiljada. Na kraju godine bi trebalo da bude negde oko 7,1-7,2 miliona putnika.
Vjerojatno hoće. Ili blizu 7 milijuna. Svakako bitno preko 6 milijuna.
Jedno 58 komentara o tome da li ce neko iz Zagreba putovati preko Beogada ili drugog grada za Lisabon i da li se JU isplati ta linija ili je cilj pumpati brojeve… brdo teorija.
Svodi se na jedno: Beograd ovog leta dobija 4 nedeljna polaska ka Lisabonu i to kombinacija A319/320/321. I to je ono sto je najbitnije. Da gradjani Srbije (dok su ostali dobrodosli) mogu direktno putovati do Lisabona bez presedanja preko FRA, MUC ili koga vec. I to legacy Air Serbia i LCC Wizz, sto je bitno jer postoji izbor i nema monopola od samog pocetka.
To je i cilj svakog normalnog aerodroma i svake kompanije da radi na uspostavljanju direktnih letova.
Hvala bogu da imamo normalnu kompaniju i normalan aerodrom pa mozemo direktno ka svim cvoristima i brojnim aerodromima Evrope ali i par njih van Evrope direktno.
Da to je jedino bitno.
Referentan period: subota – utorak u maju mesecu
JU: 270e povratna karta, 8h40′ ZAG-BEG-LIS, 9h LIS-BEG-ZAG, 23kg prtljag, uracunat clanski popust
OS+TAP/TAP+OU: 330e povratna karta, 23kg prtljag
U drugoj kombinaciji, stizete u isto vreme u LIS, oko 16h, dok u povratku polecete u 15h, dok JU polece u 23h.
Dakle, ne samo da je JU jeftinija 60e od LHG, nego ima i bolja vremena jer mozete da provedete ceo poslednji dan u gradu, pre nego sto krenete na aerodrom.
Ok ja sam vam dao primjer gdje je cijeba ista a bitni krace vrijeme leta.
Ponavljat se necemo
Niste mi dali. Dali ste mi primer gde je cena 312e, a putovanje krace za 3h po smeru. Dakle, 42e vise od JU. Imate li neki primer gde je karta jeftinija od 270e?
Razlika je u 18 EUR bez tog clanskog popusta
Zasto zanemarujete clanski popust? Svako kome novac ne raste na grani ce uzeti clanski popust.
Ne zanemarujem, samo nisam pojma imao da tako nešto postoji.
Pa to je samo vas propust.
Da, ali jest čudno da ako netko tko je 100% u zrakoplovstvu tako nešto ne zna. Nešto onda ne valja sa promocijom i marketingom.
Air Serbia to reklamira jako cesto. Uostalom, isto je vidljivo na sajtu bez ikakve muke.
Dakle ja sam u ovome 100%. Svaki dan provodim bar 10-11 sati na zrakoplovstvo. Svaki dan čitam sve portale, stranice, objave. Na stranicama kompanija sam bar jednom tjedno. Ako ja to nisam vidio onda to jakooo loše reklamiraju.
A nikada Vam nije palo na pamet da kliknete na dugme ‘Prijavi se’ na sajtu? Tu kada kliknete izlazi poruka: “Kreiranjem profila dobijate jedinstvenu priliku da iskoristite popust za vaše sledeće putovanje u vrednosti od 10%! Pročitajte uslove korišćenja ovde”.
Nije. Eto kupio kartu prije par dana i ništa takvo nisam vidio.
Steta. Znate za sledeci put.
A da.
Takodje, nikad nisam cuo za clanski poput kod JU
A za rodjendanski? Da li ste culi za rodjendanski popust kod JU? Ima i toga ako niste znali.
Ne
PMI povecana na 3pw, sva tri sa A320-200.
Lose sabrano – trenutno je 181 nedeljni let sa ATR-om u prodaji za leto, ali nakon ubacivanja SOF, OTP i TRS, ta brojka ce biti oko 195 letova.
JU trenutno planira 167 letova nedeljno sa ATR-om tokom leta, ali svi letovi za SOF, OTP i TRS nisu jos uvek uneta, tako da ce brojka biti verovatno oko 180 nedeljnih letova. To se i uklapa u planiranu brojku od 8 ATR76 za ovo leto.
Jasno.
Primaju li oni nevakcinisane?
Tko Air Serbia?
Da
Naravno
Evo Alene, sada je LIS-ZAG via BEG vrlo prihvatljivih 9 sati i po vrlo povoljnoj ceni – samo 109€. Poletanje iz Lisabona u 23:05 sto putniku omogucava da ceo dan provede u gradu. Da li idalje tvrdite da nema smisla putovati sa JU?
To nije prihvatljivo, tih 9 sati. Konačno nije 9 nego 9 do 10 sati. Nema baš nikakvog smisla putovati sa JU.
Sta je prihvatljivije po vasem misljenju od sljedece dvije opcije?
Zagreb-Amsterdam-Lisabon 8 sati 300EUR
ili
Zagreb-Beograd-Lisabon 9 sati 100EUR
Zašto ste uzeli baš preko Amsterdama? I nije istina, letovi preko AMS koštaju 223 EUR i traju 6:50 sati.
Eto sa Lufthansa grupom imate letove koji traju 5:25 sati
Let ZAG-BEG-LIS ne košta 100 EUR, nego 186 do 221 EUR.
Jedan smer, LIS-BEG-ZAG kosta 109€. To nije prihvatljiva cena?
Da ima dana kada je LIS-BEG-ZAG 109 EUR, ali je ZAG-BEG-LIS 186 do 234 EUR.
Па има дана када је Луфтханса €400 из Загреба за Лисабон.
Ima nekih konekcija koje su i preko toga, ali uvijek ima neka koja je bitno jeftinija.
Ne vazno sto let traje dva ili tri sata krace. Prosjecan hrvatski punik vise voli da mu ostane 100 EUR u dzepu nego sto ce duze provesti u avionu ili na aerodromu. To je fakat i to znaci da ce mnogo Hrvata hvatati konekciju preko bivseg nam glavnog grada.
Problem je što preko Air Serbie nije jeftinije.
Tacno je 9 sati. Proverio sam. Nemojte pisati neistine. Zbog cega nije prihvatljivo 9h, pogotovo ako je cena povoljnija od konkurenata?
Nije istina.
ZAG-BEG-LIS je 17.7. ugorkom 14:50 sati, a subotom 9:00 sati. Nazad je utorkom 9:00 sati, a subotom 13:40 sati.
Cijena nije povoljnija od konkurencije.
Најбржа веза из Загреба је преко Беча и она траје 05.25 али није јефтина, око €200 у једном смеру.
Što je manje nego naplačuje Air Serbia.
Мада можда сте и у праву, за Ер Србију очигледно Загреб и није неко тржиште. Погледајмо Букурешт који лепо сазрева, који добија А319, све више летова. Онда Љубљана је већ на 14, имају летове из Ниша а ускоро дижу на 18. За Ер Србију Загреб не представља неко перспективно тржиште, ту је негде у рангу Тиране или Скопља.
I to je OK. Zagreb sigurno nije kao Ljubljana koja ima jako malo opcija putovanja.
Исто тако није ни као Букурешт, Праг, Истанбул или Атина које имају много више опција од Загреба па се Ер Србија опако пробија тамо. Ето Праг је отишао на импресивних 11 недељних. Зато и кажем да за ЈУ тржиште Загреба које је мање од Тиране и не представља неки апсолутни приоритет. Очигледно да тамо нема толико пара направити. На крају крајева, свесни смо колико се реже овог лета. То је доста индикативно.
Боље да се ова дискусија фокусира на перформансу Ер Србије на тржиштима где има већу перспективу раста.
Bogami je Tirana itekako znacajno trziste za Air Serbiu, pogotovo za letove ka SAD.
Svakako da je. Ali nema više frekvencija nego Zagreb
Има већу конкуренцију а тамо шаљу А319 неколико пута недељно
Od kada?
Od 17. juna.
Ok. Thanks
Nema vise frekvencija, ali ima vise kapaciteta. Nemalo puta za Tiranu ide A319, dok za ZAG ide uvek ATR76. Vec sad je nekim danima ubacen A319 za Tiranu za leto, a po potrebi ce biti dodat naknadno.
Ne znam tek cu iduci tjedan raditi clanak o tome
Ponedeljak, nocni let je sa A319.
Subota, nocni let je sa A319.
Za sada dva nedeljna leta idu sa A319, ali to ce vrlo verovatno biti vise. Tako je bilo ranijih godina.
Ok. Provjerit cu svakako
Da, izgleda da kompanije bjeze iz Zagreba tako da nije mozda dobro da se Air Serbia nesto posebno fokusra na MZLZ.
Ako neki putnik iz Zagreba zbog cijene izabere Air Serbiju, dobro za njega.
Kompanije bježe iz Zagreba? Jedna kompanija je prestala letjeti i sada zaključujemo da kompanije bježe iz Zagreba? Čestitam.
Pa kako je manje? OS jedan smer 200€, JU jedan smer 109€. Kako je OS onda povoljniji? Objasnite nam tu matematiku?
JU je u jednom smjeru 186 do 234 EUR.
А Луфтханса са осталима иде од 200 до 500 евра.
Nije istina. Napisao sam vam cijenu LH 312 EUR.
Jedan smer 186€, drugi smer 109€. OS je u oba smera u najbrzoj varijanti 200€. Dakle, povratna JU je od 295€, povratna OS od 400€. Jasno ko je jeftiniji. Ako Vi imate 105€ da bacite, slobodno, puno ljudi nema i produzice put za par sati zbog ustede od 105€ po osobi. Pa to im je jedno nocenje vise u Lisabonu.
Pa nije baš istina.
ZAG-FRA-LIS 159,72
LIS-MUC-ZIG 152,59
to je 312,31 zanemarivo više od Air Serbie. A bitno kraće putovanje.
Zaboravljate na clanski popust od 10% u JU, tako da na JU cenu od 295€ ide i popust od nekih 20€, pa dobijamo da je JU jeftinija od LH 40€. Ako idu dvoje, to je 80€ usteda, sto nikako nije zanemarljivo.
Sto je to clanski popust?
Napravite nalog na sajtu JU i dobijate 10% popusta na cenu avionske karte (bez taksi naravno, na njih ne ide popust). Treba Vam doslovno 2 minuta da napravite nalog i uvek cete dobiti popust, osim kada je data linija vec na akciji jer se popusti ne mogu kombinovati. Popust ume da bude znacajan, pogotovo kada je avion popunjeniji, pa je i cena karte skuplja, tada clanski popust donosi ustedu i od preko 30e po smeru.
Prvi glas
Ja sam pomocu njega ustedeo prilican iznos novca, samo za sve karte koje sam kupio prosle godine usteda mi je bila preko 200e. Nije da se baci, ne rastu pare na drvecu.
Ma stoji. Samo nisam znao da to postoji. Hvala na info
Ako vi hoćete iz Zagreba putovati sa JU, slobodno. Ali svatko imalo normalan će izabrati neku kraću i prihvatljiviju opciju.
Jasno.
Ja putujem sa onim sto mi je isplatljivije, a pritom ne produzava putovanje znatno. Tako mi je bilo nekih 80€ jeftinije pre par godina da letim BEG-FCO-AUH-BEG, nego direktno BEG-AUH-BEG. Pritom mi je to produzilo putovanje za nekih 3h, ali sam dobio let sa B789 umesto neudobnog A320.
To je ok.
Pustimo vrijeme ali pogledajmo cijenu. Ako po smjeru košta 109.- € onda JU po toj cijeni radi debeli gubitak! Jer to nije ono što oni dobiju: ako odbijemo takse u ZAG, BEG i LIS, neće im ostati više od 70.- €, ako uopće i toliko… Pa mi vi sada objasnite tako je moguće letjeti pozitivno po toj cijeni!
Ali oni su profitabilni. 21 milijun EUR.
Da, zato ce Marek uskoro dobiti spomenik u Zagrebu 🙂
E moguce
То су промо цене које су сада пуштене. Као што је ваш имењак написао цена са JU је слична као код OS дакле већ су почеле да расту како се пуне ваздухоплови.
У једном смеру неким данима је €186.
I 234 EUR. Dakle nema nikakvig smiska preko BEG putovati za LIS
Ja nisam strucan da odredjujem cene, pa stoga ne mogu da Vam odgovorim kako i zasto su takve cene. Cinjenica je da je JU profitabilna 21 milion € i ona dovoljno govori o tome da JU zna sta radi.
Cena za LIS-BEG-ZAG je tacno 12.366 dinara (105€), na takse od toga odlazi tacno 5.436 dinara (46€), pa je cena tarife tacno 6.930 dinara (59€). Kako JU sa tom cenom pravi profit, to ne znam, ali nije moj posao da znam to.
@anonymous 19.00: uz svo dužno poštovanje: za 59€ neto za jedan let od gotovo sat vremena plus još jedan od više o 3 sata, nema šanse da se išta zaradi osim što se pumpa broj putnika kako na JU tako i na BEG.
Pa kako onda objasnjavate da su profitabilni 21 milion evra? I da naglasim, slazem se sa Vama da je 59 evra neto preniska cena za taj let, ali eto voleo bih da znam kako onda JU ima profit. Imate li neko razumno objasnjenje? Uostalom, na svim letovima imaju tako niske neto cene kada se odbiju takse, dakle nije ovde LIS izuzetak, vec je to pravilo.
Evo par primera:
BEG-AGP bez taksi je 69 evra
BEG-MLA bez taksi je 38 evra
BEG-GOT bez taksi je 35 evra
BEG-OSL bez taksi je 59 evra
Da sad ne kopam dalje, brdo primera ima. Ovo je ocigledno pravilo.
Da, cekamo clanak Foglara o tome
@anonymous 21.02: upravo je to što i mene interesira. Ja sam gledao cijene businessa na relacijama gdje po nekim komentatorima ima brdo tranzitnih putnika. I ostao sam zaprepašten, jer za tu neto cijenu djelomično nema karata niti u eko. A na C putnicima se zarađuje.
Ja i dalje osobno jako sumnjam u stvarnost tih navodnih 21 milijun – ne tvrdim da oni KNJIGOVODSTVENO ne postoje, ali da li su oni stvarni i opipljivi na računu JU…
Vidjet ćemo kada izađe financijsko izvješće.
A kako nije čudno da Ryan može da leti za te pare? Mislite da u JU ne kupuju ljudi torbe, piće, hranu…? JU takođe menja mašinu za LIS na A320. A ima masne popuste na BEG. To je Wizz model, oni su rekli da do profita mogu jedino ako su Wizzier than Wizz. Ja stvarno ne znam sa koliko je kompanija u plusu ali u Evropi nije strašno neobično da let po smeru košta 100-150 eur.
Poštovani gospodine Foglar, nisam stručnjak za finansije ali kao laik znam ponešto. Cena karte koju ste naveli važi na dan kupovine. Vi taj iznos plaćate Air Serbiji za uslugu koja će vam biti isporučena mesecima unapred. Ali novac legne isti dan na račun Air Serbije. Uzmimo da je 100€ karta u nekom light paketu, samo osnovno. Zaboravljate da ima putnika koji će da plate skuplji paket, više prtljaga, izbor sedišta, neko će kupiti hranu ili piće tokom leta. Dakle ako je vaša karta 100€, neće svi putnici platiti 100, u proseku će sa navedenim opcijama to ići i do 130-140 ako ne i više. Dalje zaboravljate biznis putnike, čija cena karte ide dosta iznad ekonomske, a takvih će putnika sigurno biti. Na kraju, ne i najmanje važno, u A319/320 ima dosta mesta za kargo. Možda će ga biti, možda neće ali mesta ima koje se da unovčiti. Vratimo se sad na takse. Dakle vi ste platili danas avio karte za let koji je mesec-dva-tri unapred. Ako su u Air Serbiji sposobni, a dokazuju da jesu, oni će vaš novac višestruko obrnuti i na tome zaraditi još koji €. Takse su vam naplatili odmah a da li oni iste prosleđuju aerodromu ili se to plaća na dan putovanja? Ja to ne znam ali bi bilo logično da je tako. Znači još neki € koji obrnu do momenta plaćanja. A kao stalni i veliki klijent BEG-a moguće da imaju i odloženo plaćanje za takse, gorivo i sl. Dalje, ovakvim cenama se brže prodaju sedišta pa se na nekim letovima uvodi A320 što dodatno smanjuje jedinične troškove. Dakle od vaših 100€ mislim da se pametnim poslovanjem može pokriti trošak i još zaraditi koji €.
Сте свесни да се не продају све карте по тој цени? Тамо крајем априла BEG-LIS one way је већ сада преко €210.
Eto ga na. Znači jeftinije je preko Austriana i Lufthanse?
Sada su vec poskupele karte za kraj aprila jer je to period kada ce Srbi dosta putovati, kako zbog pravoslavnog uskrsa, tako i zbog 1. maja. Vikend kada pada 1. maj je gotovo rasprodat za LIS. Velika je traznja.
Naravno da ce jeftinije biti preko drugih kompanija koje imaju veci izbor ako kupujete par nedelja pred let. Ali ako kupite sada kartu za maj mesec, onda je preko JU jeftinije.
Nije jeftinije za svibanj.
ја сам један типичан путник Хрват из Загреба који жели ић у Лисабон 29.04.-07.05. да максимализирам вријеме боравка око првог маја и минимализирам утрошак годишњег одмора. На тражилци Кауак.цом сам преко филтера искључио мултипле аирлинес те вријеме сваког лега једном на 8 сати а други пут на дванаест сати. пута ми је Цроатиа била најјефтинија (преко ФРА, ФРА-ЛИС с ТАП Португал цоде схаре, једном 400 ЕУР други пут 440 ЕУР) а аир сербиа само у једном случају се појавила на легу заг-лис с временом 7:15 сати али не на најјефтинијој опцији
Hvala na iskustvu.
JU povecava LIS na A320 zbog ogromne potraznje! Karte se rasprodaju jako brzo, na prvim letovima je cena vec otisla u nebesa.
super
Сам вам рекао да ће ова линија ићи као луда јер нема директних летова у широкој регији. Из Београда ће летети и Хрвати, Босанци, Румуни итд.
Цео румунски Банат ће летети за Португал из Београда, или са Ер Србијом или са Визером.
Prvo Marek tvrdi da ima tek 25% feeding putnika. Oni su prvenstveno iz Crne Gore i Makedonije. Ne iz Hrvatske. Dakle iz Hrvatske taj je postotak vrlo malen.
Zašto bi netko letio za Portugal duplo duže preko Beograda ako može to učiniti bitno brže preko drugih hubova i još ima 22 dnevne opcije za te letove, a ne 2 tjedno.
25% је просек што значи да је негде мање а негде више. Сплит и Дубровник су око 70% трансфери, Задар и Пула скоро све локалци. У Загребу око 65% трансфери.
Ma da. Ako je 25% prosjek to znači da je negdje manje a negdje više? Stvarno???
Ma odakle vam ove brojke? Vi sada tvrdite da su SPU i DBV 70% transferni, a neki dan drugi čitatelj je tvrdio da gotovo nemaju transferea nego su sve P2P.
Zato sto je preko Beograda jeftinije? Mislite da ako ide porodica od 4 osobe, oni ne zele da ustede novac?
Nije. Dokazao sam vam objavljenim cijenama da nije.
Sad sam gledao karta je oko 110/130 evra u jednom pracvcu.
Osnovna. To meni uopšte nije mnogo.
Ali ako sam dobro “ubrao” sa TV skoro da agenciuje zalkupljuju veliki broj mjesta jer su Ubacili Lisabom kao dobru i povoljnu turu. Prije se išlo Lufthansom preko Minhena.
Opet kažem ako sam dobro čuo.
Ako ste dobro čuli.
Da. I dalje mnoge agencije prodaju preko MUC i FRA ali sada ce se sve prebaciti na JU.
Sve?
Ne mogu trenutne aranzmane da promene, ali svi novi ce biti preko JU.
Aha
Turističke agencije kupuju na veliko. Zato se brzo prodaju.
Ima smisla.
Prema informacijama iz kuće Air Serbia zapošljava i značajan broj pilota iako ovaj natječaj nije objavljen javno.
Kako nije kada ga ima na sajtu? Zaposljavaju se kapetani.
Nisam ga vidio.
Niste u pravu. Konkurs je bio javan. Na zvanicnom sajtu pocetkom Decembra 2022.
И ево као што је пренето на другом порталу, JU повећава следеће дестинација овог лета:
BEG-DUS 5>7
BEG-MAD 2>3
BEG-BLQ 4>5
BEG-PUY 3>4
BEG-ZAG 9>14
BEG-TIA 10>14
BEG-SKP 9>14
BEG-PRG 7>11
BEG-LCA 7>14
Такође српски национални превозник је већ раније објавио повећања ка BER, CPH, MXP, FCO и VIE.
Ово је истински PREHUGE!
Da svakako je.
Bolonja je pravi hit, prosle godine uvedena, vec je na 5pw!
Hvala Bogu da su i Madrid konacno povecali, sada ce biti konkurentniji.
Za ZAG sam Vam pre neki dan rekao da ce najverovatnije biti 14pw, evo to se i obistinilo. Sada su konekcije iz ZAG preko BEG odlicne, nece vise biti onih 27h letova. I tu postaju konkurentni.
Prag na cak 11pw, to je ogromno povecanje. Posto ZAG nema letove za PRG, slobodno mozete preko BEG.
Pa svi smo znali za 14 letova za Zagreb. Nije to nikakva novost.
Letovi za Lisabon su i dalje 9 do 14 sati. Puno previše. I to samo dva puta tjedno. Preko MUC, VIE, FRA, ZRH, BRU, AMS, CDG, WAW… se može letjeti 22 puta DNEVNO!
Zašto bi netko iz Zagreba letio za Prag preko Beograda i putovao 10-12 sati ako preko FRA, MUC, VIE može letjeti 3:30 sata za skoro istu svotu novaca?
NE MOZE SE LETETI PREKO WAW I VIE JER LOT I AUSTRIAN NE LETE ZA LISABON.
Ali leti TAP Portugal koji je u code-share i sa Austrianom i sa LOT-om i sa Croatiom.
Ni LOT ni Austrian ne lete za Lisabon? Da li ste sigurni?
OS ne leti za LIS, iz VIE ima samo TP i FR.
Da TP u code-share sa OU i OS
Ako je preko BEG jeftinije, zasto da ne? Pritom ima ljudi koji zele da provedu dan u Beogradu u tranzitu, eno izasao je nedavno trip report gospodina iz Danske koji je leteo CPH-BEG-FCO i dan proveo u centru Beograda u tranzitu. On je glup zar ne?
Nije jeftinije preko BEG. Zar stvarno mislite da ljudi žele provesti dan u tranzitu u Beogradu kao taj gospodin?
Ниш је добио нови ред летења а Мадрид је распоређен на друге дане и сатнице
Znači ne stoji priča da svi smanjuju Zagreb?
Naravno da ne stoji. Pa to možete čitati svaki dan na zamaaero.
Ali stoji prica da BEG-ZAG ima 30ak putnika po letu, zar ne? Cemu onda povecanje ako nema putnika?
Moguće žele povečanjem frekvencija potaći povećanje putnika.
BLQ je proslog leta bila 3x nedeljno a sada se povecava na 5x.
Preko zime je povecana na 4x ali se poredi leto 2022. i leto 2023.
Takodje i druge linije su imale manji broj frekvencija u leto 2022. u odnosu na zimu 2022/2023. pa je jos veca razlika kada se poredi leto 2022. sa 2023.
Nadam se da ce i Sarajevo povecati
Svi se nadamo, poglavito nakon što Sarajevo počne raditi 24 sata.
Bilo bi logicno da povecaju na 10, 5pw nocu, 5pw preko dana. Maksimalne konekcije.
Bilo bi.
Madrid bi morao biti daleko više od 3pw, ali bolje išta nego ništa
Da trebao bi biti više.
Zašto kabinci moraju biti samo državljani Srbije?
Da to je i meni palo na pamet. Krajnje neracionalno. Svakako bi tu bilo kabinaca iz BiH, Makedonije, Crne Gore ali i nekih drugih država koje izvoze radnu snagu u svijetu.
Ko ce doci u Srbiju da radi za 500e
A kabinci u Srbiji imaju 500 EUR? Tko će u Srbiji prihvatiti ovako težak posao za 500 EUR?
Nemaju 500€. Toliko je osnovna plata valjda, ali kada se dodaju sati naleta i ostali dodaci, plata prelazi 1000€. Nije bajno, ali nije ni tragicno. Pritom, da li biste mogli da napisete clanak kolike plate imaju u kompanijama regije?
Za te novce vam nitko neće doći raditi iz Hrvatske u Srbiju. Toliko ovdje imaju blagajnice u Konzumu.
Pa dobro, u Srbiji radnici na trafici imaju 450€.
To je jako malo. To je bitno manje od minimalca u Hrvatskoj.
Možda i iz Hrvatske, takođe ste poznati po izvozu radne snage…
Je Hrvati više neće ići u Njemačku, Irsku i Švedsku za 2500-3000 EUR, nego će ići u Srbiju za 500 EUR ili 600 EUR manje nego što mogu zarađivati u Hrvatskoj.
Jako logično.
A vi znate da je 500-600 evra, pitajte Mareka pošto ste ok sa njim, možda može da vam da tačniju informaciju.
Ne znam, to su napisali čitatelj na ovom portalu.
Svakako stjuardese neće ići u Air Serbiu, jer tu imaju primanja i do 2000 EUR. Toliko u Air Serbiji sigurno neće dobiti.
прије пар година сте писали да Хрвати иду у Њемачку радит за нешто мало већу плаћу него у Хрватској, кад се све зброји и одузме, трошкови живота смјештаја хране итд., да се не исплати и да се многи враћају поткријепивши примјером једног вашег дјелатника који се вратио, сад тврдите да раде за 2500-3000 ЕУР што је одлична нето плаћа у Њемачкој. Тај се тешко враћа осим због тешке носталгије. Требали би се одлучит а не прилагођават аргументе тезама већ обрнуто
Da, Hrvati u Njemačkoj rade za 2500-3000 EUR. I da, to je tek nešto veća u plaća nego u Hrvatskoj.
U Hrvatskoj je prosječna plaća 1100 EUR, no malo tko zarađuje manje od 1200-1300 EUR. Ako rade dodatni posao još 2-3 sata dnevno (a što radi niz ljudi, poglavito na Jadranu), zarađuju i preko 2000 EUR. Uz to život u Hrvatskoj je neusporedivo jeftiniji, svi imaju neke nekretnine (stan u nasljedstvu, uređeno potkrovlje kod roditelja, jeftini krediti i poticaji za stanove), masa ljudi ima vikendicu na moru (velika ušteda za ljetovanje), prijatelji će vam pomoći oko svih poslova (toga nema na zapadu i velika je ušteda), zdravstveno, školovanje i vrtići su neusporedivo jeftiniji nego na zapadu.
I da sa 1200-1300 EUR se daleko bolje živi u Hrvatskoj nego sa 2500 EUR u Njemačkoj.
Najpre se gleda da se zaposli domaca radna snaga sto i treba da bude prvi zadatak domace nacionalne kompanije.
Takodje i dve wet kompanije (a bice ih vise) koje ce ovog leta Air Serbia angazovati, raspisale su konkurs za domace kabince. Plan je da imaju na svakom letu 1-2 clana iz Srbije.
Teško će oni ovakvu ekspanziju rješiti samo radnom snagom iz Srbije. Poglavito sa ovako niskim primanjima.
Verovatno zato što se radi o kompaniji iz Srbije, koja je u većinskom vlasništvu Republike Srbije, pa ima logike da prvo zaposliš svoje gradjane, pa tek onda da tražiš sa strane.
Stoji, ali nisam siguran da će Air Serbia uspjeti mobilizirati toliko velik broj kabinaca samo u Srbiji koji joj trebaju za ekspanziju.
LOL
“Kompanija planira izabrati više desetina kabinaca.”
I po vama je teško naći više desetina kabinaca u Srbiji. Odakle crpite taj pesimizam? 🙂 Air Serbia vas demantuje na nedeljnom nivou, za mnoge vaše tvrdnje da je teško ovo teško ono…
Mi ovo i radimo ne zato što je lako, već zato što je teško 😀
Je zato što su ih već našli više desetina za prošle ekspanzije. Dakle dolazi bar 7 aviona u flotu, to je bar 160 kabinaca (ako dolazi i treći A330).
Zbog zakona o radu? Ko ce da radi radne dozvole za to, jos uvek postoje kvote za strance u Srbiji.
Svagdje postoje kvote za strance. Pa ih je svejedno Hrvatska prošle godine zaposlila 110.000
Svakako, ali jednostavno zasto bi komplikovali zivot. Trebaju im lokalci.
Ako će ih imati dovoljno zainteresiranih, super.