autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Wizz Air
LCC nikada nisu bili pouzdani, nikada sa njima letenje nije pretjerano ugodno, odnos prema putnicima istinski nije dobar, otkazivali su letove samo mjesec do dva prije leta, nemalo puta su otkazivali letove i netom prije samog leta. U regiji smo imali primjera krajnje neprofesionalnog odnosa prema putnicima. Pa su tako putnici na letu Wizz Aira iz Zagreba za Luton ostali na gateu, avion se nije pojavio, nitko im nije dao ikakvu informaciju, nikog nisu mogli nazvati, dva dana su bili na aerodromu jer su se bojali otići da ne izgube let. No, to su ipak bili izuzeci, a ne pravila.
A sada? Sada je situacija bitno drugačija i daleko gora nego prije. Daleko gora. Tijekom pandemije LCC su krenule sa ekstremnom i nimalo logičnom ekspanzijom. Poglavito Wizz Air koji je sa ekspanzijom krenuo odmah nakon lockdowna, već u VI. mjesecu 2020. (godinu dana prije Ryanairove ekspanzije). To je kod Wizz Aira značilo brdo novih linija i baza, tri puta više nego 2019. I da, masa tih linija je promašena, ona je značila slab load faktor. Pa je Wizz Air bez imalo problema takve linije otkazivao.
Što je Wizz Air naučio u Covidu-19? Prvo otkazivao je najavljene linije samo 15 do 30 dana prije leta zbog slabe prodaje. Tako nije morao plaćati kompenzacije. A putnike tko šmirgla. Oni su nebitni, neka se snađu, neka otkazuju sastanke, neka mijenjaju planove, otkazuju hotele, rent’a’care ili plaćaju skupe alternativne karte. Jel bitno?
Drugo, Wizz Air masovno gasi baze. Nešto što prije nije radio. U malo više od godine dana zatvorio je baze u Doncasteru i Cardiffu (V.Britanij), Oslu i Trondheimu (Norveška), Palermu i Bariju (Italija), Dortmundu (Njemačka), Rigi (Latvija), Bacau (Rumunjska), Kišinevu (Moldavija) i Sarajevu (BiH). To je 11 zatvorenih baza. Kompanija trenutno opslužuje 34 baze. To znači da na svakih 3 baze koje operira kompanija jednu zatvori! O moj bože. OK, I Ryanair zatvara baze, ali ovo što radi Wizz Air to nema presedana u Europi. Ovo je istinski dno dna.
I treće, najgore, Wizz Air je masovno otkazivao letove neposredno prije lete, često kada i putnicima koji su bili na samom gateu. Pritom putnicima ne plaća hotele, hranu i lokalni transfer, ne isplaćuje kompenzacije, te vam ne traži alternativnog prijevoznika. I nitko im ništa ne može. Ono što Wizz Air jedino čini je da putnicima vrati novac za uplaćenu kartu ili ponudi vaučer koji je 120% cijene karte. I što će takav putnik? Zamislite situaciju da ste u Londonu i idete kući, a Wizz Air vam otkaže let i velikodušno vrati vaših 40 EUR za kartu. Taj dan nećete otputovati, nego ćete platiti skup hotel i hranu na aerodromu. Potom ćete kupiti kartu za idući dan koja košta preko 1000 EUR jer kompanija tako skupo naplaćuju karte ako se kupuju dan prije. Ako uopće nađete mjesta, jer ovog ljeta letovi su bili pretrpani, kompanije su smanjivale tisuće letova radi nedostatka djelatnika, pa su preostali letovi bili 100% puni. U protivnom slučaju čekali ste par dana do slobodnog mjesta i plaćali stotine EUR za hotel i hranu. U tom slučaju baš vam se isplatila ušteda na letu Wizz Aira, zar ne?
Nažalost Wizz Air je ovakvu praksu nastavio i nakon Covida-19. Svidjelo im se, tima povećavaju profit. I dalje im nitko ništa ne može. Mađarska je kao pokrenula neki postupak radi toga, ali od toga neće biti ništa. To svi jako dobro znamo, jer svi znamo kakav je odnos Orbana i Wizz Aira, te koliko je Orban autoritativan i ima utjecaj na sve segmente društva, pa i sudstvo.
Stoga jedino rješenje je ne letjeti sa Wizz Airom. Nažalost puno je preriskantno danas letjeti sa njima. Nema tih novaca i tolike uštede koja bi mene natjerala da sa njima letim. Da se razumijemo nisu tu ni Ryanair, Vueling i drugi LCC sveci, ali oni se ni izblizu ne ponašaju toliko oholo i protiv putnika kako to radi Wizz Air.
Preko agencije sam uplatila aranzman za Lisabon i moram da se online
čekiram jer ću inače platiti 40e na aerodromu. I evo, ne dozvoljava mi
čekiranje.
Izaberem datum rodjenja ne prihvata. Izaberem istek pasoša ne prihvata.
Izgleda da ću morati da platim na aerodromu. A da ne pominjem da im je sajt užas.
Tražim čekiranje on me navodi na informacije.
Ne vidim razlog da letim wizz-om upravo zbog te njihove poznate nepouzdanosti…
Koji je razlog da otkazu let na koji ceka vise od 90% kapaciteta aviona-znači nije ono “nedovoljno pax za ekonomsku isplativost”…mozda tehnika pa im ostao avion negde..? Svejedno, mnogo neodgovorno…
Juče su mene sa porodicom dočekali na šalteru za čekiranje sa informacijom da su prodali više karata nego što ima mesta u avionu za let u Barselonu. Kažu nisam se prijavio dan ranije. Pokažem da sam kupio karte 3 meseca ranije i da sam se prijavio dan ranije, a oni ljubazno da je neka greška pa ću kao stand by putnik da sačekam kad se svi ukrcaju i oni vide da nisu svi putnici išli u avion na slobodna mesta nas smestiti. Sačekali dva sata u srednjoj agoniji i kad su svi ušli u avion lepo su zatvorili vrata i nama kazali da će nas službenica ispratiti sa gejta jer je avion pun , a vi možete kući ko vas je… To više nisu jeftine karte kao nekada. Prvi put sam pokušao da letim tom nazovi avio kompanijom i platio 145.000 dinara povratnu kartu. Svi su mi se smejali jer su svi bili pre par godina za upola jeftinije. Sledi im tužba, meni nerviranje i negativna propaganda koju sam započeo.
To je bilo na Wizz Airu?
wizz air otkazao let iz abu dhabi 2 mjeseca prije polijetanja , da nisam slucajno provjeravao na aplikaciji ko zna kada bi dobio email da je let skoz otkazan
Koma
Putovao sam veoma često sa Wizz Air zdnji desetak godina. Do prosle godine je sve bilo uredu ali zadnji godinu dana sam često presedeo ceo dan na aerodrimima zbog odlaganja leta munimalno 4-5 sati svaki put. 23 decembar let Dortmund – Beograd trebao u 13 casova cinu mi se da poleti, poleteo u 22:00.Povratak 13 Januar Beograd-Dortmund kasnjenje 5 sati, pila sata pred sletanje kapetan javlja da cemo biti preusmereni na aerodrom Paderborn. Vise ne prepirucujem ovu kompaniju niti cu putovati sa njim
Dana 11.10.2023. Let na relaciji Beograd – Bergamo Milano je bio predviđen u 13:00h, samo što smo krenuli, avion zbog tehničke neispravnosti se morao vratiti na početnu tačku. Sljedeći termin polaska je bio 19:30h, pa sljedeći 20:30, pa sljedeći 20:45h. Evo upravo ovo pišem trenutno čekajući da dođe avion jer toliko sati čekati na let je stvarno previše za kratko relacije po Evropi. Nikome se nismo mogli obratiti, niko ništa ne zna na aerodromu Nikola Tesla. Prvi put putujem iz Beograda sa Wizz-om i ovo je dno dna. Podnio sam zahtjev za naknadu za kašnjenje više od tri sata pa ćemo da vidimo. Sramota
Posli smo iz Basela za Nis 5 avgusta 2023 sa vise od tri sata kasnjenja. Nije mogao da sleti u Nis vreme je bilo lepo i suncano, onda je otisao i pokusavo da sleti u Skopje sto je i uspeo posle vise pokusaja. Receno nam je da nas autobus ceka na izlasku iz aviona. Bilo je 16h30 sa malim detetom Sam cekala do 22h30 nikakva informacija kod nas naravno u Nisu isto ljudi su plakali bila je opsta panika jer aviona nema a niko nista nezna!!!! U 22h30 Sam uzela taxi sa unukom i stigla u Nis posle ponoci! Naravno nisu ni organizovali nista ni autobus ni hôtel nista umesto da stignemo u 12h45 mi smo stigle oko 01h00 u Nis . Strasno je sta smo doziveli, naravno tuzicu kompaniju i nikad vise necu uci u avion njihov nikad
Let W64263 Basel-Bis 05/8/2023
Wizzair nam je otazao let dana 5 jun 2023,br W6 4026. Njihov predstavnik nam je to vece na aerodromu Nica rekao da mozemo da biramo ,da nam oni obezbede hotel i let u sredu 7 jun ili petak 9 jun, a na kraju se ispostavilo da za sredu nema vise mesta a nama petak nije bio opcija.. Onda je receno da mozemo sami da nadjemo hotel i avio prevoz do Beograda i da ce oni sve to jako jednostavno da nadoknade preko aplikacije za refundaciju,plus troskove hrane,taksija,itd.. Mi smo tako i uradili,platili smestaj kupili avio karte,transfer Nica-Marsej… medjutim kad smo sad zatrazili refundaciju odbili su nas s obrazlozenjem da nemamo pravo na naknadu troskova jer je toboze uzrok otkazivanja leta visa sila,odnosno vremenske neprilike.. koliko ja znam tog 5 juna,nije bilo nekih vecih nepogoda u Beogradu a ni u Nici ,a ne mogu da dobijem informaciju od Aerodroma Nikola tesla da li je jos koji let tog danan odnosno veceri ,otkazan iz ovakvih razloga. da ne pominjem da nam osoblje Wizzair ni jednog momenta nije ni pomenulo da je razlog otkazivanja vreme…i tako kad su nas ubedili da ce biti refundacije,nas oko 50 se razislo i svako otisao u svoj hotel. KRIMINAL ORGANIZOVAN,A AERODROM BEOGRAD NE PRUZA NIKAKVE INFORMACIJE O VREMENU I KO JE JOS OTKAZAO ZBOG TOGA LET..DIREKTORAT ZA CIVILNI AVIO SAOBRACAJ KAO DA NE POSTOJI.
nek se jave ovde svi koji su trebali leteti tim letom,da cujemo kako su prosli s refundacijom troskova
Nažalost to nije ništa neuobičajno za Wizz Air.
Nama je 5.juna takodje otkazan let Beograd Nica, razlog, nemogucnost utakanja goriva zbog kise koja je padala.
Zbog kiše? Ajde zbog grmljavine, ali zbog kiše nije. I konačno, zašto bi se radi toga otkazao let? Bio bi prolongiran, ali ne otkazan. Izgovori! Izgovori!
Wizz,radi za britishe a ne za Nemce,
?????
Rizicno je putovati sa wizz Air ja cekam 3 mjeseca na moje pare i nisam ih jos dobio i ako su oni otkazali let pozdrav
Da, to je nažalost redovna praksa.
Zanima me kada ce ponovo poceti letovi
MILANO MALPENSA —TUZLA ILI
MALPENSA—BEOGRAD
HVALA
Ko to može znati
Clanak je dno dna. Kao neko ko leti 20+ puta godisnje, sasvim sam zadovoljan njihovim uslugama, kao i ostalih aviokompanija, bilo da su LLC ili full carrier.
Niko nije savrsen, a pogotovo Wizz nije los kao sto se opisuje, naprotiv.
Zalosno je ovako subjektivno pisati i koristiti internet sa objavljivanje gluposti.
Jeste vi procitali vise desetaka komentara citatelja koji iznose svoja tragicna iskustva?
Sto mislite zasto je Madarska pokrenula sudski spor protiv Wizz Aira?
Takodje letim dosta cesto , minimum 1x mesecno.. guglao sam o svojim pravima i naletim na ovo pa da kazem svoja iskustva.. imam ih vise sa wizz airom ali evo ovo poslednje koje me je bas izbacilo iz takta…
Letio sam iz kelna za tuzlu 24.03. i rezervisao povratak za 27.03. Javili su 25.03. da je let iz Tz otkazan te sam pronasao za 27.03. let iz Nisa za Dortmund… odem u nis gde me taksista koji me vozi na aerodrom obavestava da je let otkazan , ipak idem na aerodrom koji je pust i dobijam obavestenje da taj avion ne leti , moram da placam smestaj, trazim avione i nalazim sledeci u sredu 29.03. air serbia iz Bg za Dizeldorf, idem u Bg , placam smestaj , taksi i letim napokon za Nemacku… niti e mail niti sms nisam dobio od njih da je let otkazan.. toliko o wizz-u
Katasttofalno iskustvo, nazalost to je tako specificno za Wizz Air.
O ovome treba vise pisati.
Ovu companiju potpuno izbegavati i nikako ne koristiti njene usluge.
Pisati svakako treba, jer ovakvo ponašanje je krajnje neprimjereno.
Doziveli mnogo velike neugodnosti januara 2023! Nikad vise s wizz airom
Kao i dobar dio putnika.
Nemam takva iskustva.Bili su korektni u 2022
Alena je očigledno nagazio neko iz WizzAir-a pa sad bljuje otrov. Što bi Ameri rekli: klasična Karen kojoj ništa ne valja.
Nitko me nikada nije naguzio iz Wizz Aira. Čak štoviše platili su raklamu na zamaaero.
Imao sam problema i ja s njima jeste ali moram da priynam da sam zahvaljujzći njima upoznao vise od pola Evrope.Zato kasnjena pomeranja mi i nisu tesko pala.Moram biti zahvalan na tome.
Super. Sve do momenta dok se ne desi ozbiljan otkaz dok ste negdje daleko od doma.
Da li je proverena informacija da su zatvorili bazu u Dortmundu?Rezervisala sam kartu za 09 februar..Beograd-Dortmund
Postoje letovi, ali baza je zarvorena. Letove obavljaju avioni iz drugih baza.
Slabo letim sa LCC. Jednom sam imao povratan let Wizz-om, iz Nemacke za Sofiju. LH je imala neke cudne polaske, a i presedanja. Nije bilo nikakavih problema sa Wizzom. Istina to je bilo pre korone.
Hocemo imati analize i drugih LCC?
Od 2018. letim Wizzair-om bar dva puta godišnje, mozda i cesce, suprug takodje, nikada ništa od navedenog, hvala Bogu, nismo doziveli!
Hvala bogu.
Ja i suprug letimo, nemamo primedbe.
A sa koju kompaniju da letimo?
Preporucite neku da izbegnemo wizzer
No kompanija bar koliko hoćete.
Ljudi ja sam prosle godine iz Podgorice Za Dortmund isao sa Wizair.U to vreme svi se secaju kaj je bila velika bura vetar je duvao nenormalno dok je u Podgoricu Suncei sijao znaci nas niko nije obavestio da je u Nemackoj veliko NEVREME ej Haloooo.Sta smo mi papirići i predmeti.Sa cekaonice se videlo da su Tankovali Avion i odmah natrag.Iz Crne Gore amo krenuli sve ok.pre nego sto atigne u Dortmund nije mogao da sleti,na drugi tako tek na treci U Memingen od moj mesta 700km.Svi putnici smo doziveli strah i užas znaci to se gleda samo u Filmovima.Cekali smo u Memingen pa ja mislim jedno 5 ili 6 sati ako ne i vise gladni zedni.Napokon dosao Bus po nas odveli na u neki Hotel oko 3.h ponoci Subota bila nas troje smo angazovali Kombi na Renta ka ostali su verovatno jos ostali jer su nam rekli u Hotel da nemaju obavestenje tako da su 100% i Nedelju prenocili.Tako ljudi moji kevtina KARTA Rizik veliki usluga nikakva Korišcenje ljudi tako reci.Jos ti dodju u avionu da kupis te njihove proizvide lazne i tako dalje.Ostadosmo mi tako sve u nas trosak Eto sta radi Wizair to treba ODMAH UKINUTI ODMAH.
nažalost ovakvih svedočanstava je sve više i više
Poštovani Samko, niko Vam ne brani da letite drugim kompanijama, ali “ODMAH UKINUTI ODMAH” za jedini let koji i postoji iz Vaše Podgorice za Dortmund i uskratiti stotinama zadovoljnih putnika mogućnost da se prevezu je suludo!
Takodje i ovom Alenu sto je dobio novac da blati Wizzair, a nemamo drugih mogucnosti.
Ne kazem da je wizzair cveće, imala sam i ja prinudnog sletanja u druga mesta, ali tu wizz nije kriv, već vreme. Znam i za slučaj otkazivanja, do duse samo 1, ali to je nista u moru uspesno obavljenih letova kojih je sa wizz-om bilo po svim gradovima Evrope
Ja sam dobio novac da blatim Wizz Air? Ste vi normalni. Ovo najoštrije demantiram i odbacujem. Ovo je gnusna laž. Ne tjerajte me Ana, da porkenem sudski spor za klevetu!
Ja u ovo ne verujem. Letela sam dva puta sa njima prosle godine i nikakvih problema nije bilo
Imali ste sreće. Da se razumijemo većina letova prođe bez problema ali kada vas jednom ostave u Londonu pitat ću vas što ćete misliti o njima.
Bas tako. Ljudi oce da se voze po sto nizim cenama i ocekuju Hilton, Ima toliko drugih prevoznika ali je karta nekoliko puta skuplja pa sad …….
Postoji minimalni standart u zrakoplovstvu koji svaki prijevoznik mora ispuniti. To nije stvar opcije i dobre volje prijevoznika nego obveze.
Naravno da ne treba verovati. Imam njihovu aplikaciju i upravo sam prebrojala samo u prosloj godini 16 kupljenih karata i nikakvih problema.
Hoćete reči da milijuni ljudi koji su imali probleme i svakodnevno pišu o tome lažu?
Svaka reč je istinita meni nikad nisu vratili novac a otkazali su dva dana pred polazak!
Ja sam takodje u Eindhovenu cekala 6h let koji je kasnio, kasnio ,kasnio zatim nas pustilo u gate i u gate nam otkazali let i niko se nije udostojio da dodje lepo i da se izvine kao ljudima nego su nas sproveli kao ovce nazad iz gate-a. Zatim niko nikome nije dao nikakve informacije o refundiranju , a kada je moj muz nazvao da trazi novac nazad ili zamenu za drugi let minut razgovora je kostao 5e i jos gore od svega je sto covek koji je tada razgovarao sa mojim muzem bio krajnje nekulturan i bahat , takodje kada mu se spelovalo ime i prezime za svako slovo morao mu se navoditi primer da bi razumeo o kojem slovu je rec. I sve to naravno o nasem trosku. Tako da nas je i taj telefonski poziv kostao skoro kao pola cene koliko je kostala karta. To je bio zadnji put kada sam “pokusala” da putujem sa njima. Zao mi je sto nisam jedina koja je dozivela negativno iskustvo.
O nažalost niste. I te kako niste.
Eto ga na.
Zna li se ima li Ryanair namjeru da vrati bazu u Stuttgartu?
Ne zna se
Први пут летио са Визом, јул 2022. Сарајево – Келн. Авион из Келна слетио, ми на гејту прво рекли кашњење, па отказали. Понудили или рефундирање на банковни рачун или 120% на њихов или нови лет (изабрао сам лет за 3 дана). У међувремену ми дали опцију хотела (мејлом), коју сам прихватио и био сам смјештен тамо до новог лета. До хотела јавним превозом.
Од тада сам летио са њима још 2 пута, без неких већих проблема.
Читајући друге коментаре схватам да сам имао срећу што су ми уопште понудили хотел.
Da, jeste.
Zanimljivo. Ja do sada nisam imao nikakvih problema sa njima, a letim par puta godišnje na relaciji Beograd-Dortmund. Imao sam utisak da su odlični za low cost kompaniju, naročito od kad letovi za i iz Dortmunda nisu više u 6 ujutru, nego popodne. Jedino što mi se nikad nije sviđalo kod njih je to što su im sedišta ekstremno neudobna. Što se ljubaznosti tiče, meni je Wizzair mnogo bolji od npr. Air Srbije…
PS. Nisam wizzair-ov bot, gugl mi je predložio članak. 😀
Kako sreće da ljudi imaju ovakav stav kao vi.
Imam loše iskustvo sa dotičnom kompanijom. Čekam na refundaciju novca već 10 meseci…
Kao i svi.
Nije tacno,ki je rekao da su zatvorili Dortmund
Da, zatvorili su bazu u Dortmundu.
Vi to je ocigledno vodite kampanju protiv Wizz Aira. Dali ima otkazivanja, pa naravno da ima. No, ima ih i kod drugih kompanija Ostavljeni smo od strane Air Arbije u Istanbulu kad je pocela pandemija, obrazlozenje: ne leti se zbog nje. Tog dana je za Beograd imao dva leta Turkis Airlines. Za iznos za koji se leti, apsolitno je prihvatljiv rizik otkazivanja, jer su ona retka.
Ja vodim kampanju protiv Wizza? O moj bože stvarno se svašta ovdje može pročitati.
Istina, kompanije otkazuju. Ali se i pobrinu za svoje putnike (hotel, hrana, tranzit, karta kod drugog prijevoznika). Problem je što Wizz Air to ne čini.
Otkazan vam je let na početku pandemije? O čuda. Baš sam začuđen. Mislim da se to nikome nije desilo nego samo vama.
Nemorate biti sarkasucni. Tako odgovarate svima sa kojima se ne slazete. Prvo ja nisam rekao da se to desilo samo meni, upravo suprotno. Drugo tog dana je turski prevoznik imao dva leta za Beograd, valjda je i za njega bila pandemija, iako su se vratili prazani avioni za Istambul. Uz to obavesteni smo o otkazivanju kasno uvece za jutarnji let. Pored toga nije nam nista placeno, kao “visa sila”, a za turskog prevoznika nije pa leti i td. i td Dakle, apsolitno niste u pravu. Wizz Air mi je otkazao let Brisel – Temisvar, naknadno platio troskove hotela, ishrane i obezbedio sutradan prevoz do Budimpeste.
Čovječe u početku pandemije otkazivalo se na sve strane. Svi živi su otkazivali. Neki prije neki kasnije. O moj bože
Naravno da se desava, sa Air Serbia uzasna iskustva, sat vremena pre leta otkazala 2 leta dan za danom u Londonu bez objasnjenja bez smestaja bez icega, pre svega bez ikakve informacije samo na gejtu smo videli. 3 dan na svoj trosak kupljena karta preko druge kompanije.
Wizz Airom proputovali mnogo nikad problem.
Kad se to desilo sa Air Serbiom?
Niste u pravu, ni Air Serbia se ne brine preterano. U Frankuft smo sleteli jer je Düsseldorf bio u nevremenu i “samo” 6h se nisu pojavljivali nasi koferi, a mi prepušteni sami sebi , jurili od šaltera do šaltera i tražili jer niko nije znao da nam kaze gde su i kada će stići, a tek o nastavku putovanja…. svako se snalazio kako je umeo.
O moj bože. Da ne povjerujete.
Izrazili ste neko svoje mišljenje i to je u redu ali apsolutno se ne slažem sa vašim tekstom. Sa Wizz Air imam odlična iskustva i vrlo su ljubazni. Let nikada nije bio otkazan.
Evo i još jedan komentar osobe koja nikada prije nije komentirala na portalu. Ajoj! Koja najezda novih čitatelja.
Let Wizz Airom nikada nije bio otkazan??? Da baš. Malo su otkazivali diljem Europe u 2022.
Letimo iz Budapest za London 21.1.2025 .. Pa ovo sto čitamo bilje da idemo kolima.. Proputovao sa puno kompanija , ali prvi puta Wiz.
Viŝe puta sam putovala sa Wizz Air na relaciji Karlsruhe- Beograd i super sam zadovoljna.Usluga, let, cijene, briga o putnicima, sve za pohvalu.
Zadovoljnija sam nego sa Condorom na relaciji Frankfurt-Dubrovnik
Baš mi je ovo čudno. Do danas su svi pljuvali Wizz Air, a danas 15 pozitivnih komentara i svi sa potpuno novih IP adresa koji nikada nisu komentirali na portalu.
Pa sta ako su ljudi novi? Evo i ja sam, jer sam danas prvi put video portal.Uz to brisete komentare koji Vam ne odgovaraju.
Da, ali na portalu bude par novih ljudi, sada ih je bilo 15 i baš svi su stali hvaliti Wizz Air. Do zadnjega. Hm, hm, hm…
Nije tačno
Vrlo su ljubazni.sto se tiče otkazivanja leta.vrv iz bezbednosni razloga to rade
Nemojte blatiti Wizzer bez potrebe
Ipak su oni najjeftiniji i uopšte nisu neljubazni
Moja iskustva su bitno drugačija.
Eto, ja sam u vreme korone i otkazanih letova uzeo taj vaučer sa 120% vrednosti, a zaboravio da ima istek nakon dve godine. Dva naloga su imala po preko 200€ na računu – jedan sam otvorio prijatelju kako bi sa suprugom doputovao sa popustima, prošle godine uplatio mu drugi let od tih sredstava i ostalo mu je oko 250 koje sam mu poklonio jer nisam mogao ja da putujem, budući da je već on obavezni putnik. Nakon mesec dana došlo je do isteka i javlja mi kako nema nikakvih para na računu. Proverim, nema ni na mom. Šta sada – možemo samo da se slikamo ili možemo nešto i da napravimo?
Inače baš sam odlučio da ne putujem Ryan airom jer imaju vrlo ponižavajući tretman za putnike koji uzmu najjeftiniju kartu (plus kabinski kofer), učine sve da nam otežaju putovanje, počev od povećanog broja koraka koje treba da pređemo pri rezervaciji, skraćenog roka za čekiranje, nemogućnosti odlaska direktno na security jer napišu da trenutno ne mogu da izdaju elektronski boarding pass, nego moram da čekam ogromne redove na frekventnim aerodromima koji imaju dosta low cost polazaka (Barselona, Bergamo, Sofija…)
Međutim treći izbor nemam…
koma ovo za istek. Ono daju ti komenzaciju koja istekne prije realnog roka da to iskoristite. Koji igrači.
I ne možemo im ništa? Ili ima neke pomoći?
Očito im ne možemo ništa
leteo sam Wizz air-om kao i Ryanair-om i prezadovoljan sam
Drago mi je. Ja nisam.
Super. Ja nisam.
Ni ja.
Pozdrav, da li postoji neka zastita u ovom slucaju.Sredinom prosle godine koristio sam aplikaciju chepapflights i preko njih tj mytrip rezervisao kartu wizzair.Uredno su mi istog momenta skinuli novac sa racuna a kartu nikada nisam dobio.Cekao dam nekih 5-7 dana pokusao da kontaktiram mytrip ( sto je nemoguce jer imaji samo kontakt u londonu pri pozivu sam bio 75 na cekanju).Na njihovom webu sam mogao da ptistupim supportu samo ako ukucam br karte koji nisam imao.Igrom slucaja sam bio u budimpesti i drugar Madjar je nazvao Wizz gde su rekli da me u opste nema u sistemu.I tako sam odustao od svega pored svega i mojoj koleginici se isto desili samo sto je ona platila mnogo vecu svotu za kartu.Pozdrav i hvala
Vrlo vjerojatno klasični scam.
Baš obeshrabrujuće!
Da
Wizz air u Zagrebu ?🤔🤔🤔
Da letio je Wizz Air za Zagreb 5 godina, do 2006. do 2011.
Ja pomislio da opet leti
A ne.
прије два тједна сам купио повратну карту за Бања Луку крајем ожујка 35 еура само руксак. Нисам ја крив што нема директних летова за Загреб нити што пресједање дође двјстотињак еура. А ја још не знам ни шта ћу радит тај викенд и да ли ћу уопће моћ летит, ако не пропало је само 35 еура, а ако они откажу исто није проблем пошто идем дома а не у хотел, једино рентацар је ризик али и он је отказив до два дана прије почетка најма. И шта би ја сад требао, дат луфтханзи рет до десет пута више новаца зато што је W6 непоуздан? БДВ, ни ја нисам имао лоших искустава с њима. Ако ми откажу повратак а алтернатива буде баш прескупа, има и влак или још боље Милес анд Море 35000 миља плус стотињак еура давања. То је уствари ово што је споменуо читатељ Раде, укалкулирати ризик унапријед
Žalosno je da 2023. moramo kalkulirati rizik, ako bi nam kompanija morala dati alternativnu kartu na drugom prijevozniku.
Kupiš flex opciju za 1-10€ i neće ti propasti ništa. Neograničeno puta menjaš karte. Ja neke čuvam od sept 2020.jer sam ih kupio sa flexom po 1€ i priority 6€ bez adm.takse, prava zgoda. Samo treba umeti koristiti Wizz i sve je super.
Što se tiče otkazivanja letova, Wizz je itekako fer prema putnicima i nudi alternativne aerodrome i u polaznom i dolaznom, tako da npr ako vam se otkaze let Beč-Niš, oni će vam ponuditi Bratislavu i Budimpeštu, a sa druge strane Prištinu, Skoplje i Sofiju.
Dakle, hajde da budemo potpuno informisani, pa tek onda osuđujemo.
Inače, poslovni ljudi ne bi ni trebalo da putuju LCC, već legacy. Republika Srbija npr službena putovanja ne plaća za LCC nikada.
Stoga i služe da budu jeftine i eventualno nesigurne.
Ja ću uvek izabrati Wizz, kao i prethodnih 50tak puta u nekoliko zemalja i nisam se pokajao.
Bogami tako ne govori tisuće ljudi, a i sudski postupak u Mađarskoj je pokrenut zato što ne nude alternative.
Igrom slučaja imam jedan otkazan let, Beč-Bari u martu mesecu. Prilikom rebukinga cu Vam printscreenovati i poslati da se uverite kako funkcioniše. Pritom, nisam rekao da je dodatna povoljnost to što nije bitno koliko ste platili kartu. Ako je prilikom rebukiranja na alternativnoj ruti cena karte i 200€ doplata je 0€. Uz ostale dve opcije, refund 120% na wizz account sa periodom važenja ili 100% na način plaćene karte, što duže traje, ali dobijete svoj novac.
Ma to je ako se možete staviti unaprijed na neki njihov drugi let. To nije sporno. Ja u članku govorim o opciji: vi ste u Londonu trebate kući, oni otkažu let, imaju prvi idući let za tri dana. Ne plate vam hotel, ne daju vam kartu kod drugog prijevoznika (što bi napravio svaki legacy), pitanje je koliko će biti slobodnih mjesta na letu za tri dana…
A ti onda kupi katru kod nekog velikog prevoznika koja je 10 puta skuplja. Ko te tera da se voziš sa wizz air!
Nitko. I ne letim sa njima.
P.S.
Sa avioprijevoznicima se ne vozi nego se sa njima leti.
Meni se ovo dogodilo u Londonu s Britishem. Odvratna usluga. Nisu dsli ni hotel ni hranu, dali let za 3 dana i kao platite smjestaj i trazite refundaciju. Poslan zahtjev prije 25 dana i jos nema odgovora.
S druge strane Ryan u CRL kolegi otkazao let za ZAG zbog tehnickih problema, dali hotel, transfer do hotela, obrok i sutra novi let. Podnio prije 15 dana zahtjev za 250 eur kompenzacije. Sad me zanima kako ce mu odgovoriti.
Ja dobio svaki puta hotel od legacy. Istina British mi nikad nije otkazao.
Ja nisam dobila novac, iako su mi poslali odgovor da će isti biti refundiran 🤷♀️
Kao i stotine tisuća drugih putnika.
Odlično, ali ja nemamtakvo iskustvo.
Лет Ниш-Беч има само компанија Рајанер, а не Визер!
Nije ništa bolji ni Eurowings. Meni su u 6. mjesecu prošle godine otkazali let pet dana prije datuma leta. Novac za kartu su mi vratili, ali naknadu za otkazivanje još uvijek čekam.
Обратите се аирхелпу ако вам додија чекање и ако вам није жао 25% накнаде. Мени су се једном измотавали да је виша сила, размијенили смо пар мејлова све у пар дана након лета, у тим мејловима сам ја додуше спомињао легал ацтион али су се правили тоше и након трећег четвртог мејла сам прослиједио случај аирхелпу, лет је не био у деветом мјесецу у дванаестом сам имао новац на рачуну умањен за провизију 25 % аирхелпу (новац за карту су вратили промптно)
Pa, i obratio sam se Airhelpu. I oni su dogovorili s njima isplatu naknade samo nikako da Eurowings to isplati. Prošlo već više od pola godine.
Da, te agancije su izuzetno efikasne.
Hvala 👍
E da, koma.
Potpisujem!
Nije problem u Wizzu vec u putnicima jer ne znaju svoja prava kod otkazanog leta. Jasno je regulisano sta treba raditi, ako kompanija nece da pristane inicijalno treba joj pripretiti advokatom i tuzbom i odmah sve prihvataju jer znaju koja su pravila.
Pravila jasno kazu da ce putnik dobiti pravo na izbor izmedju povrata novca i rerutiranja uz nadoknadu za kasnjenje.
I nije tu stvar u Wizzu, sve kompanije ce ponuditi refund i samo njega jer je najpovoljniji po njih.
Meni se dogodilo da mi je LH u Minhenu uskratila ukrcavanje zbog overbooking-a. Jedino sto su mi ponudili je bilo prebacivanje na let za 24h, pod izgovorom da su svi ostali vec puni. Nisu hteli da cuju za hotel ili kompenzaciju od 600EUR, koliko mi je sledovalo po pravilima EU. Na sve to su pokusali od mene da izvuku izjavu da prihavatam to sto mi nude. Za razliku od vecine putnika, ja znam koja su mi prava u toj situaciji, pa su na prvi pomen da cu ih tuziti jer ne postuju ono sto moraju da postuju, odmah me prebacili na JU let koji je isao 4h kasnije i to u biznis klasu jer je ekonomska bila puna, isplatili 600EUR kompenzacije i dali mi pristup biznis salonu na MUC besplatno. Poenta je da samo treba znati svoja prava koja su Vam zagarantovana, a vecina putnika ih ne zna.
Gde mogu da se informisem tacko koja su moja prava?
Air passenger rights, na sajtu Evropske Unije.
Kompanije cesto imaju svoj pravilnik na svom sajtu, medjutim on je nevazeci za letove koji u bilo kom smislu imaju dodirnih tacaka sa EU, bilo da polecu ili slecu u EU, tada se na putnike primenjuje pravilnik Evropske Unije.
On jasno kaze za otkazane letove:
If your flight is cancelled you have the right to choose between reimbursement, re-routing or return.
You are also entitled to assistance at the airport.
If you were informed of the cancellation less than 14 days prior to the scheduled departure date, you have a right to compensation.
Dakle, jasno je naglaseno da imate pravo na kompenzaciju za otkazan let ukoliko je otkazan manje od 14 dana pre leta, kao i IZBOR izmedju rerutiranja i povrata novca. Kompanija je tu vezana, ako ih tuzite, nonsalantno ce izgubiti sudski spor, i zbog toga na sam pomen da znate vasa prava i pretnju tuzbom, izvrsavaju svoje obaveze kao bebe, u roku od par minuta.
Ma ne sve. Neke treba motivirati specijaliziranim kompanijama za utjeru novaca. A one vam uzmu 1/3 novaca koji morate dobiti.
Imate članak o tome na zamaaero
Fenomenalno! Dajte pomozite i nama nekuima da ostvarimo svoja prava – dajte nam link ka pravilniku pa da ga proucimo a ja bih ga svakako nosio sa sobom svaki put kada negde letim, da mi se nadje pri ruci u slucaju “okrsaja” sa sluzbenicima avio kompanije
(jedan file vise u telefonu – nije komplikovano)! Jos bi bolje bilo da napravite jedan opsti formular u koje bi mi, osteceni putnici, samo popunili konkretne podatke o prekrsaju kompanije – da mi njima damo da to popisu i stave svoj sluzbeni pecat. Taj formular za sud spremiti uz tuzbu! (Ako je moguce i samu tuzbu u tipskom obluku pripremiti i samo popuniti detalje o konkretnom dogadjaju!). HVALA VAM NA POMOCI!
Ostavicu link u odgovoru. Na tom sajtu, zvanicnom sajtu Evropske Unije, imate ceo pravilnik podeljen u razne slucajeve koji se mogu dogoditi. Ispod imate i formulare za zalbe kako kompaniji, tako i nacionalnom regulatornom telu. Na kraju imate i deo ukoliko zelite da tuzite kompaniju, ali do tog scenarija gotovo nikada ne dodje jer se kompanija povinuje kada ih suocite sa dokazima.
https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm
Hvala za link.
Hvala na pomoci!
Da li to vazi i za LCC kao wizzair, ryanair? Da li i oni moraju da postupaju po tom pravilniku?
Moraju da postupaju sve kompanije na letovima koji polecu ili slecu u EU, nevezano da li su LCC ili ne, kao ni da li su iz EU ili ne. Dakle, to vazi i za FR i za W6, ma sta oni pisali na svom sajtu. Ova regulativa je iznad njih.
Upravo tako.
Moraju, ali ne postupaju.
Ne postupaju svojevoljno, tj. dok im se ne pripreti. E tada ce itekako postupiti jer znaju da gube sudski spor glanc.
U načelu da. No, eto, neki ne, npr. Wizz Air.
Wizz Air je izgubio silne sudske sporove pa svejedno još uvijek ne isplaćuje.
Da ne isplačuje.
Jasno.
Imate moj članak o tome sa svim detaljima.
Problem je što Wizz odbija platiti to što mora.
A kako mogu da odbiju? Zar nije EU uredjena tvorevina gde se postuju zakoni i kaznjavaju oni koji ih ne postuju?
Eto to čine. Za sada se kao Mađarska zaprijetila nekim suđenjem.
Pa odbijaju dok ih ne tuzite. Tuzite ih i dobicete. Mora tako kad nece da plate. Veci je problem sto su ljudi neinformisani.
Možete si misliti da će netko tužit za 50, 80 ili 100 EUR.
Ne plaćaju novce čak ni kada izgube na sudu.
Nažaost tako je.
Upravo suprotno. Wizz, kao i svaka druga kompanija, prvo Vam ponudi refund, proda Vam pricu kako je to jedino sto mogu da urade, te izvuku od Vas kojekakvu izjavu da to prihvatate. I posle toga su bezbedni jer ako ste to prihvatili automatski gubite pravo na premestanje na drugi let, u skladu da pravilima EU. Podmukao je nacin, ali da su putnici informisani, ne bi se to dogadjalo u znacajnijim brojkama.
Dakle, nema prihvatanja sta oni nude, vec Vi lepo njima kazete: Hvala na ponudama, ali ja znam pravila i po tome mi sleduje to, to i to. U slucaju da ne zelite da ispunite ono sto je propisala EU, moracu sudskim putem da ostvarim svoja prava. I u 90% slucajeva ce ispuniti to sto trazite dokle god je to u skladu sa pravilnikom. Ostalih 10% su ljudi koji ce traziti first class kartu…
Pa i ne. Jasno da će vam kompanija prvo ponuditi malo ili ništa. I vi to ne prihvatite. Onda se pozivate na pravila EU. I to masu puta pali kod kompanija, ali najčešće ne i kod Wizz Aira.
Uveo bih pravilo da aerodrom organizuje ad hoc charter let za destinaciju koja je otkazana i da to lepo fakturiše kompaniji koja je otkazala, uvećano za svoju uslugu. Pa da vidimo da li bi im se isplatilo da plaćaju Trade Air ili koga god svaki drugi dan.
Ipak, mnogo se hejtuje Wizz, a treba se fokusirati na one koji to dopuštaju, tj. na donosioce odluka (parlamenti, komisije i vlade). Nikakva naknada ne dolazi u obzir u roku od 48h pred let jer ponekad nije ni moguće negde stići alternativno, da ne pričamo o cenama. Nijedan komentar na tu temu: zašto se ovo dopušta, zašto se pogoduje lošima?
Upravo tako zašto se to dozvoljava? I zašto se to samo Wizz Airu dozvoljava? Naći charter let u top sezoni? Nemoguća misija.
Moje iskustvo nije takvo
Leteo sam vise puta i nikada nisam imao problema
Blago vama. Daj bože da tako bude i dalje.
Sem malog kašnjenja na nekim letovima, nemam veće primedbe.Karte su vrlo povoljne, osoblje korektno.
Imali ste sreće.
Wizz je iz Beograda jako retko otkazivao, generalno su pouzdani. Imali su kasnjenja, kao i svi preko leta, ali ona nisu bila nesto velika. Jedino let za LTN ima cesta kasnjenja, ali njega obavlja Wizz UK, tako da to nema veze za avionom i posadom iz Beograda.
Wizz je iz Beograda rijetko otkazivao? Šalite se, jel da?
Pa ja gledam svaki dan sajt aerodroma i nisam primetio neka znacajna otkazivanja.
Jel imate negde popisano sta su i kad otkazivali, ili je to samo mantra?
Pisali smo o tome tijekom ljeta.
Pritom sam leteo Wizzom puno puta, kako iz Beograda, tako i iz Atine, Larnake, Bukuresta i Budimpeste i nijednom nisam imao otkazan let, a cak ni kasnjenje vece od 1h.
Blago vama.
Живио Виз Ејр, живјела сиротиња, да га нема одмакли не би са Балкана
Pa i to je istina. Iako najmanja je stvar let. Treba na destinaciji platiti hotel, taxi (ili bus/vlak), platiti preskupu hranu, piće… Nije da baš može sirotinja putovati. Oni i dalje ne putuju.
Bravo za komentar,Radujte se wizzu,Englezi su upumpali 300 miliona£,za vreme covida
Kome se nesvidje ,idi pesice…,
Poštovani Alene,
sa Wizzom leti uvek imam barem preko 30 povratnih letova sa njima i nikada nije bilo problema,kasnjenja od sat ,dva svakako pogotovo ovog leta. Da nije njih tesko da bih video neke druge destinacije .Zato živeo Wizzair !!!!
Blago vama, imali ste sreće. Nadam se da ćete i dalje imati takvu sreću.
Jooj pa što bas sad ovaj clanak da mi izadje i da ga procitam ..🥴.. za koji dan pitujemo iz Bg do Abu Dabija Wizzom, a i ovako ne volim da letim..a sad pogotovo ..jos sa decom idemo…Da li je moguce da su toliko nepouzdani, a naravno najviše me interesuje bezbednost leta?
Sigurnost leta nije upitna. Do Abu Dhabia vam ne bi trbao biti problem, to se ne otkazuje prečesto. Držim vam fige.
Ja sam jednom, vereovali ili ne, dobio hotel u Ajdnhovenu (dakle sekundarnom aerodromu!!!) od Wizza i prebacili su me sutradan na drugi let… Istina to je bilo 2015 ili ’16 ne mogu se setiti tačno…. To je ujedno bilo i jedino moje neprijatno iskustvo sa njima (i sa LCC uopšte jedino loše iskustvo) a letim raznim prevoznicima bar 15 puta godišnje i to iz Beograda i Budimpešte uglavnom.
Naravno, ne kažem, moguće da samo ja prosto imam sreće, 🙂
Inače dodao bih da je svakako preporučljivo kad već kupite kartu za 30 evra da imate kupljeno i neko dodatno osiguranje koje vam pokriva kašljenja i otkazivanja letova.
Pošto često putujem imam celugodišlju polisu koja mi i to pokriva ali sam video da su osiguravajuće kuće u Srbiji počele uz putno zdravstveno osiguranje koje moramo imati (jer nismo u EU) da vam nude da za tipa 100-200 dinara više dodate na polisu pokriće za takve stvari (primetio sam da jedna kuća, da ne pravim reklamu sada, pokriva do 600 evra troškove hotela i novog leta)…
Svakako se nikad ne zna! 🙂 Ispaliće vas i renomirana aviokompanija a kamoli LCC…. 🙂
A to onda još poskupljuje let LCC. Nije li onda bolje uzeti let legacy carrierom za koji vam ne treba to osiguranje.
Već sam zaboravio kako je to uzimati putno zdravstveno osiguranje. Ne fali mi to!
Pa ne poskupljuje to mnogo zaista. Bude 100-200 dinara više ko što rekoh, jedva kafu da možeš da popiješ, bar u slučaju nas u Srbiji. Nego ljudi generalno ili nisu o tome baš informisani ili nekako u stilu šta će mi to zaobiđu osiguranje… a znači jer nikad ne znaš! Znači i kad voziš auto da imaš pomoć na putu a kamoli kad letiš…
A pritom nema nikakve garancije, ko što rekoh, da vam i legacy neće napraviti pakao… Pa to treba imati kad letite generalno bilo kojom kompanijom!!
Vereujem da i vi EU građani možete uplatiti osiguranje od otkazivanja/odlaganja leta za neke istne novce zlu ne trebalo (jer vam zdravstveno ne treba), što vam neće povećati mnogo cenu putovanja a opet ćete biti mirni.
I da me ne shvatite pogrešno, ne branim ni Wizz air niti bilo kog drugog, pričam iz ličnog iskustva i dajem neku ideju koja možda nije tako očigledna kako da smanjite rizik da vas zeznu! 🙂
A letenje LCCom itekako ima svojih prednosti i ne bih tek tako isključivao Wizz uopšte 🙂
Stvarno ne znam koliko je osiguranje za otkazivanje leta ovdje. Hajde, baš ću se raspitati.
Prije 2019. to nije bilo pitanje sreće. Svi su bili korektni, pa i LCC. No, danas više nije tako. Wizz Air se više tako ne ponaša.
Wizz je prije pandemije bio super.
Super nije bio nikada. Ali je bio daleko bolji nego danas.