Prvi Airbus A220-100 Croatie Airlines (CAO) se zove Dubrovnik. Za putnike je to nebitno. Ali kompanija si takve stvari ne bi trebala dozvoljavati, davanje imena Dubrovnik najmanjem avionu flote je nonsens, nepotrebna glupost koja će izazvati negativne konotacije lokalne zajednice i putnika. Dubrovnik je treća najveća zračna luka u Hrvatskoj koja ima preko 3 milijuna putnika, ona je 3. zračna luka u Europi po broju putnika Croatie Airlines. On je i 12. grad po veličini u Hrvatskoj. I zato bi ime Dubrovnika morao nositi jedan od 13 većih A220-300, a ne mali A220-100. Zagreb, Split, Rijeka, Osijek, Pula, Zadar i Dubrovnik, gradovi koji imaju aerodrome morali su dobiti A220-300, poglavito što su to i najveći gradovi u Hrvatskoj.
A A220-300 je dobio Vukovar. OK, on je simbol Hrvatske i ima smisla da jedan avion nosi njegovo ime, ali on je tek 24. grad po veličini u Hrvatskoj i logično bi bilo da je on dobio A220-100. Uz to Pula u ovom momentu nema ni jedan avion, ni A220, ni A319, ni A320. Zašto pobogu? Prvih 6 A220-300 su trebali biti: Zagreb, Split, Dubrovnik, Pula, Rijeka i Zadar. Idući A220-300 je trebao biti Osijek. Prvi A220-100 je trebao biti Vukovar. Drugi A220-100 se treba zvati Brač. Eventualno je jedan od A220-300 mogao biti Vukovar, a drugi A220-100 Lošinj zbog aerodroma kojeg ima iako Croatia na taj aerodrom ne operira.
Koja bi imena gradova trebali imati ostali A220-300:
- Velika Gorica
- Slavonski Brod
- Karlovac
- Varaždin
- Šibenik
- Sisak
To su najveći hrvatski gradovi. Eventualno Croatia može ponuditi nekim manjim gradovima poput Čakovca, Samobora, Bjelovara… da oni dobiju ime umjesto Siska, ali ako plate za to značajan iznos novaca, što bi bio dodatni prihod kompaniji.
analitičar: Alen Šćuric (Zagreb), foto: Alen Šćuric
Evo g. Peović, rođen u Ljubljani, odrastao u Splitu, a najviše vezan za Dubrovnik se uopće ne zamara da li je A223 ili A221, već je počaščen što je avion Dubrovnik uopće dobio ime. Kako to komentirati ?
https://dubrovacki.slobodnadalmacija.hr/dubrovnik/zupanija/dubrovnik/zrakoplovni-strucnjak-tonci-peovic-objasnjava-je-li-ca-ispravno-nazvala-najmanji-novi-airbus-po-dubrovniku-kako-se-uopce-biraju-imena-zrakoplova-1511565
Ot: upravo gledam na flajtradaru kako se Air Serbia sprema da poleti za Dubrovnik sa a319 i baš sam srećan što ima ljudi koji 19.10 lete iz Beograda za Dubrovnik. I onih koji iz Dubrovnika lete za Beograd. 80ih je bilo više dnevnih letova. Tokom leta i preko 10.
Nije bilo nikada preko 10 letova.
Koliko je bilo najviše dnevnih letova 80ih na liniji Beograd Dubrovnik?
Ljeto 1986
ponedjeljak 2 leta
utorak 3 leta
srijeda 4 leta
četvrtak 4 leta
petak 5 letova
subota 5 letova
nedjelja 3 leta
prosječno 3,7 dnevno
Ljeto 1989:
ponedjeljak 4 leta
utorak 5 letova
srijeda 7 letova
četvrtak 4 leta
petak 6 letova
subota 4 leta
nedjelja 5 letova
prosječno 5 letova dnevno
Zima 1990/91:
ponedjeljak 4 leta
utorak 3 leta
srijeda 2 leta
četvrtak 3 leta
petak 2 leta
subota 2 leta
nedjelja 3 leta
prosječno 2,7 letova dnevno
Ljetno 1991
ponedjeljak 3 leta
utorak 3 leta
srijeda 3 leta
četvrtak 5 letova
petak 1 let
subota 5 letova
nedjelja 4 leta
prosječno 3,4 leta dnevno
Po turističkom značaju, istoriji i poznatosti u svijetu Dubrovnik je broj 1. Isto tako koji aerodrom ima longhaul letove osim Dubrovnika i kojih kompanija.
Popovača.
O bože.
Oprostite ako pitanje nije direktno vezano za temu, ali zna li netko hoće li Croatia Airlines možda u budućnosti dobiti A330 ili neki drugi wide-body avion?
Ne.
Da u dalekoj budućnosti koju verovatno mnogi od nas neće doživeti..
Croatia disktiminira Dubrovnik vec godinama. Tri puta manje linija od Splita, toliko malo putnika, a sad i ova sramota sa A220-100. Jasno je da Croatia dozivljava Dubovnik kao neku nebitnu selendru. Nije ni cudo da su easyJet, IAG, Lufthansa Grupa i Ryanair imaju više putnika od Croatie iz Dubrovnika. Sramota!
Žalosno. Nisam siguran da LH Grupa ima više putnika.
Ogromna sramota. Nevjerojatno da su tako ponizili Dubrovnik i da su stavili ime ovog bisera turzma i tako velike zracna luke na mali avion. Vukovar je dobio A220-300, a Dubrovnik A220-100. Koja blamaza i sramota.
Da
To je ipak Croatia Airlines. Kommentar svaki je suvisan
Ma da.
Nemojte im davati povoda da sad zbog ovog članka Jasmin potroši milijun eura na promjenu imena iz Dubrovnik u npr. Solin. Ionako su milijune već u minusu, još samo treba da i promjenu imena plaćamo mi iz proračuna.
Promjena imena košta milijune? I ne brinite, puno su oni pretvrdoglavi da bi promijenili ime.
Oh, koliko ih narod obasipa nocem Jasmin i ostale vucibatine iz CA bi to progurali pod milijun Eura, no znam da ne košta toliko. To je bio sarkazam. I da promjena imena košta 5 Eura, za CA je previše i te novce dati. Hvala im na trvdoglavosti.
Ma da.
Slažem se s Vama oko imena Dubrovnik, makar nije to vjerojatno najbitnija stvar. Ono što bi trebalo, a već sam jednom komentirao, jedan zrakoplov oslikati slikom Vatrenih na čelu s Lukom Modricem, a jedan sa slikom najznacajnijih kulturnih spomenika(Dubrovnik, Dioklecijanova palaca, pulska arena, crkva sv.Marka), a za to bi bilo najbolje na onog imena Dubrovnik.
Nije najbitnija, ali je jako glupa što se desila.
Ma sramota. Dubrovnik je za Croatiu malo selo bez znacaja kad su ga stavili na mali avion.
Sramota.
Imaju oni puno puno većih i ozbiljnijih grešaka, ali da sitne stvari smetaju smetaju. U ozbiljnim firmama to se jednostavno ne smije napraviti i u 99% slučajeva se ne događa.
Meni osobno smeta što na livery-u uz ime grada i nije silueta grada (ili znamenitosti tog grada)
Jasno da se ne smije dogoditi.
Ili grb grada
OFF
Evo AirSerbia angažuje A220 u wet lease.
Taman da provere iz prve ruke kako se ponašaju u odnosu na Embraere
Da
Kada će analiza o Unitedu u Splitu?
Biti će. Polako, postoji lista tema i prioriteta.
Alen pitanje. Je li 40 min vremena u redu za presjedanje SPU-AMS-LCY, svi letovi by KLM?
Bojim se da nije.
To navode kao minimum na Schipolu za unutar Schengen letove, budući da ima šansa da iako ne budemo tu u točno vrijeme da nas možda avion za LCY pričeka, pogotovo gledajući da je polazak iz SPU u 6:30. A ako i propustimo taj za LCY, KLM nas mora smjestiti na prvi idući, je li tako?
Da stavit će vas na prvi idući. Hvala bogu letova za London ima tona. Ukupno imaju 8 letova za City dnevno i isto toliko za Heathrow, to je 16 letova dnevno.
Evo što mislite, ova opcija letova za doći do Londona je za 5ero čak 200ak eura jeftinija od direktnih opcija ili drugih presjedanja s obzirom da je 8mi mj. u pitanju, pa evo budući da ste ekspert za letenje mislite li da bih trebao to bookirati ,,rest assured”
Možda ako imate samo ručni prtljag.
Eventualno Croatia može ponuditi nekim manjim gradovima poput Čakovca, Samobora, Bjelovara…da oni dobiju ime umjesto Siska, ali ako plate za to značajan iznos novaca, što bi bio dodatni prihod kompaniji.
Vjerujem da bi se gradonačelnik Bjelovara odmah slozio, novci nisu problem ako je u svrhu PR-a
https://www.klikni.hr/aktualno/2024/12/23/hrebak-ekskluzivno-otkriva-bjelovar-dobiva-zracnu-luku-vec-postoje-nacrti/
🙂
Kaj se dogaja z 9a-cai? Jučer na pola puta iz Dubrovnika do Aten se vratil u Dubrovnik i još uvjek stoji.
Jel otišao?
Posle je bio u planu za Zagreb i ništa, posle jedan dan se vratio u plan. Počeli problemi sa A220 izgleda :-/ . A320 serija je zakon oldy but goldy.
Air Serbia je počela davati imena avionima po živim ljudima (Novak Đoković, Vlade Divac, Dejan Stanković, Miki Manojlović) pa su izgleda shvatili da je to glupost pa su prestali.
Nije pametno davati imena aviona po živim ljudima.
Slažem se
😉
To je bilo kratkotrajno na pocetku. Prestali su sa time odavno.
Hvala bogu da jesu.
svakako je steta da ce imena regija nestati iz flote. kvarner, dalmacija, zagorje, slavonija, medjimurje, istra… ili da nema otoka, krk, cres, hvar, brac… ili pak plitvice, brijuni, velebit, ili pak prema nekim poznatim izumiteljima tipa ivan vukic/lupis, torpedo, penkala je jasan, faust vrancic padobran, andrija mohorovicic/geologija, pa tu imaju i nobelovci prelog i ruzicka ( ima i andric al on je moze biti bilo gdje), zatim mogu biti oliver, miso, tereza, j.p kamov, itd itd.
Pa pisci (Šenoa, Tin Ujević, Miroslav Krleža, Ivan Gundulić, Marin Držić, Dragutin Tadijanović…), pa kipari (Meštrović, Augustinčić…), slikari (Bukovac, Berber, Murtić, Rabuzin…), pa Ruđer Bošković, ban ban Jelačić, kralj Tomislav…
Ja sam naveo one koji su medjunarodno poznati, boskovica sam preskocio ne znam zasto. Sto se mestrovica tice, i on je jak, ali ostalo je poznato uglavnom regiji. Mada, ako bi imali neki wide body koji bi letio za japan, onda bi se mogo zvat branko cikatic, on je u japanu ono sto je suker u svijetu.
Mislim da je bitnije imati ljude koji su lokalno poznati nego međunarodno. Končano ovih “međunarodnih” baš i nema previše.
Joj Alene oko čega se i vi zabavljate,kao da je ovo toliko bitno.
Nebitno nije. To nema snisla i krajnje je glupo da se desilo. Nepotrebno i glupo.
Zasto je uopste potrebno da avion nosi ime grada?
To je samo jos jedno bedno kopiranje Lufthanse.
Je mogli su se odlučiti i na nešto drugo, da nosi ime poznatih povijesnih osoba, hrvatskih regija… No, u svijetu niz kompanija ima imena aviona po gradovima.
Da li Vi g. Ščuric uopće znate zašto je prva 100-tka dobila ima Dubrovnik.
Očito ne.
Do prije koji mjesec veću limitaciju za slijetanja na cross wind je imala samo 100-tka, a to se na sreću promijenilo nakon već ugovorene narudžbe zrakoplova, pa sada 100 i 300 imaju isti limit. Dvije 100-tke su naručene jer su trebale biti korištene kad puše bura da mogu sletit u DBV.
To Vam je razlog.
To ne može biti nikako razlog da se ovaj avion nazove Dubrovnik. Nikako. Dubrovnik je treća najveća zračna luka Croatie i 12. najveći grad u Hrvatskoj. On je po svim kriterijima trebao dobiti A220-300!
Alene preterujete zaista, pobogu pa ne pričamo o razlici izmedju A220-100 i A330-300 nego A220-300 običan putnik i ne vidi razliku
Kao što rekoh većina putnika se neće na to osvrtati. Ali osobno smatram do ogromnim nonsensom i ponižavanjem 3. najvećeg aerodroma Croatie.
Naravno da je poniženje,ali malo tko ce da to prihvati
Je.
Ta slampavost na sitnnucama ukazuje na kulturu kompanije, i samo zbog toga je vazno. Sto se mene tice bogli su ga nazvat i bedekocvina ili sveti petar u sumi ako iza toga ima neke logike.
Jasno.
Sve to stoji ali u OU nema mnogo opcija 100 ili 300. Ja bih lično Dubrovnik ostavio za prvi sirokotrupac pa kad god on došao
A dolazi? Nema toga u planu.
@anon 10.38: a to je dakle onaj avion sa posebnom opremom za slijetanje po vjetru koji su dubrovački političari najavili 😂😂😂..
🙂
Besmisleno je sto CTN uopste ima A220-100…
Je li?
Jeste 🙂
Zašto?
Prvo jer je to Croatia 🙂 Ona te avione sigurno neće koristiti onako kako treba… Samo će im praviti nepotrebne troškove.-..
Drugo, to je avion koji se slabo prodaje iz očiglednog razloga jer je neefikasan i da ne pruža mnogo u odnosu na A220-300. Pouzdano znam da je Bulgaria Air npr. vrlo nezadovoljna ovim modelom te da će ga zameniti prvom prilikom.
Delta i Swiss su kupili taj model prosto jer su dobili damping cene dok je još uvek bio Bombardieer CSeries…. I obe kompanije su naknadno otkazale ostatak svojih narudžbina (Delta mislim da je otakazala 35 kom, za Swiss nisam siguran, mislim 10ak dok sa druge strane nabavljaju -300). Gulf Air ih je otkazao… Faktički ni jedna manja kompanija nije zainteresovana za njega… Čak ni nesrećni Air Baltic nije napravio tu grešku da kupi ovaj model… Jedina kompanija sa značajnim narudžbinama je LOT.
Croatia je trebala da kupi 4 ATR-72-600 umesto što se glupira…
Bolje će ih koristiti nego veće A220-300. Budite sigurni da će manji A220-100 daleko više letjeti.
Da on se bitno slabije prodaje. I da A220-300 je daleko efikasniji avion. Ali ako imate 60-70 putnika ili manje na letu bolje da koristite manji avion. Manje ćete novaca gubiti.
To nije istina u slučaju A220. 🙂 Break eaven na -100 je znatno veći nego -300, drugim rečima treba mu veći LF kako bi bio profitabilan… Praviće ti avioni debele troškove… Nije džabe CTN nagurao najviše sedišta u njega od svih operatera…
A220-100 je u startu imao nekih prednosti na papiru jer je u početku bio sertifikovan za neke stvari koje -300 u početku nije mogao da radi… danas -300 može sve i -100 bukvalno nema svrhu da postoji… 🙂 Zašto retko ko danas kupuje ATR-42 a ATR-72 se ok prodaje? Zato što pun ATR-42 pravi veće troškove nego 2/3 pun -72…
Imate neki dan objavu koliko troši koji avion. A220-100 troši 3,07 po sjedalu, A220-300 troši 2,75 po sjedalu. No, u konačnici A220-100 troši 2,80 kg po km, a A220-300 3,10. Isto tako A220-100 je lakši pa i plaća manje taksi. I to je ta razlika zašto sa manje putnika treba koristiti A220-100.
nevjerojatno je da mi opciju da mogu zaraditi više niti ne računamo, već govorimo o pravljenju manje gubitaka! Bilo kako bilo, i sa -100 i sa -300 će gubici pri ovom LF biti ogromni! Btw. FR ZAG-FCO 14.10. 188 paxova, FCO-ZAG danas, 17.10. 185 paxova. Baš bi me zanimalo koji je LF OU imala u ta dva dana..
Da gubici će biti sve veći i veći.
Delta je inicijalno imala 75 firm i 50 opcija za C100. Isporučeno je 45 a ostale su prebačene u 300 seriju gde imaju naručenih 100 a isporučeno je nekih 30-ak
A220 je odličan fit Delti koja je imala ogromnu flotu DC9/MD80/90/B717
Swiss je uzeo 100 i zbog mogucnosti sletanja na LCY. Posle su sve 100 prebacili u Ženevu zbog profitabilnosti linija koje imaju manje putnika po letu.
Da, ovaj model ima istu sudbinu kao 319neo
OU može sa njim da leti na LCC London City aerodrom.
London City ni u ludilu nije LCC aerodrom.
Pa da li je realno da ZAG ponovo izvodi radove u V i VI mesecu?!
I to ovog puta skracuju pistu na svega 2.512m!
Ma da. Za ne povjerovati. Zašto sad opet nakon tako malo vremena?
Nista drugo nisam ni ocekivao od gospona Bajica,
Umjesto da se ime Dubrovnik da A330 ( meditiram da se ostvari jednog dana) oni daju manjem avionu.
A da.
A što ne bi bili Arsen i Gabi, Oliver, Boris Dvornik, Zinka Kunc, Lovro Matačić, Luka Modrić, Ćiro Blažević, Miroslav Krleža…
Neki od njih svakako.
Da, trebo se zvati Graaad.
??
Pardon, neznam kako se to pise na hrvatskom. Mozda Groad.
Ili se trebo zvati “kenova”.
Ako se vrijeđamo na to da je najmanjem avionu dato ime Dubrovnik onda mozda nije problem u samom nazivu nego u nama samima. Kao sto je mozda neki problem s vama kada vi vidite ovo kao neki veliki problem koji zahtjeva neku raspravu.
To nije veliki problem, ali je kranje glupo, nepotrebno i omalovažavajuće po 3. najveću zračnu luku Craotie Airlines.
Avion nije nazvan po zracnoj luci, inace bi se zvao Ruder Boskovic, ili ZL Dubrovnik ili Čilipi bar kad ga vec nece nazvat Močići. Avion je nazvan po 13. po velicini gradu u Hr. Ovo je taman tu negdje na ljestvici di treba dobiti ime.
Sad, druga stvar sto je dubrovacki lobi oduvijek jak u Hr i sto je recimo opcina Konavle, gdje se aerodrom nalazi, dugi niz godina imala status posebne drzavne skrbi iako je iza Sv.Nedjelje bila najbogatija opcina u Hr. Kao sto rekoh glupost oko rasprave, ali Vi volite ove clanke za pecanje komentara di krene ciji je veci i te sve never ending stories.
Mozete jednom slobodno staviti statistiku Zrakoplovstvo u svijetu komentari vs. ovi beg/zag, ou/ju, hr/srb, spu/zag, di se mi boranija skupimo pa krenemo pisat bedastoce a vi stancat komentare. Onda bi vidjeli na kojem smo prizemnom nivou ostali.
Dubrovnik nije 13 nego 12 grad u Hrvatskoj. I da, taj grad ima aerodrom. 3. najveći aerodrom po broju letova i putnika Croatie. Tako što zanemariti je totalni nonsens.
Ovaj članak baš i nema nešto komentara, niti sam očekivao da će imati.
Nije to problem problem, ali ukazuje na nerazmisljanje kroacije o siroj slici. Mogli su ga nazvat i ston, svejedno,samo da ima logike. Dubrovnik kao DALEKO najpoznatiji hr grad i 3 najveca zl je trebao biti na jednom od prva tri 220 u floti.
jasno.
Zapravo Gruad 🙂
Neee, trebo se zvati GRUAAD
@anon 08.32: ako već, onda Groood..
Ispravno se kaže Groood 🤣🤣
Šta je sve kod njih naopkao ovo je još i dobro.
Mogu oni i gore.
Mogu. Ali ovo je krjanje nepotrebno i glupo.
Čekamo prvu kompaniju iz regiona koja će svoj avion da nazove Jugoslavija pa da gledamo gušenja…
Croatia to sigurno neće napraviti.
Jedan od aviona zasigurno treba imati naziv Sisak ili Jajce.
Zašto Jajce?
Jajce je stari stolni hrvatski kraljevski grad.
I nije u Republici Hrvatskoj i još je minijaturan gradić. Knin je stari hvatski kraljevski grad pa nema smisla da se avion zove po njemu. Ne pričajte nonsense.
Post aludira na humorističko seksualnu konotaciju naziva gradova. Ako se sećate vica koja dva grada u ex YU ne bi mogla nositi Titovo ime, to su bili Sisak i Jajce
Ma znam.
I Batina. Ne samo Sisak i Jajce.
Titov Sisak :)))))
Titovo Jajce :)))))
Nema veze sto je Jajce izvan Hrvatske. I to nije mali grad.
BTW, u pregovorima za okončanje rata u BiH, Hrvati su dobili čitav dio iznad Jajca, a prepustili su ostatak drugima.
Da mali je, ima 27.258 stanovnika i jakoooo je daleko od prvih 15 gradova u Hrvatskoj. U Hrvatskoj bi to bio tek 25. grad po veličini.
Eh, kao da je bitno
Takve stvari se kompaniji ne mogu dešavati, to je neporebno i glupo.
Ima puno drugih problema koje treba riješiti. Avion sam po sebi i ne zna kako se zove i sigurno neće zamjeriti ! Važno je da on leti pa neka se zvao i Opatija, Pazin ili neko drugo selo.. Mogli bi malo zaboraviti na vaš nacionalni ponos. U svijetu se sa takvim problemima ne bave jer imaju pametnijeg posla.
I te kako se bave. A to što Croatia ima milijardu problema u koje se sama uvalila nije opravdanje za ovakvu glupost. Samo je trebalo dati ime Dubrovnik nekom A220-300. Jednostavno, brzo i efikasno. 2 minute posla.
A mogla je i nekom A220-100. I nema problema.
E tu ima problema, i te kako ima.