Ryanair stalno pokusira u Zagrebu. Zašto pobogu???? Prvo otkazivali Sofiju, pa masovna otkazivali u I. i II. mjesecu, pa od V. do sredine VII. posjekli Zagreb. To drugdje radili nisu. Zašto samo u Zagrebu? Sada su izmislili „vikend bazu“. Nešto što drugdje ne rade. Na koncu sada ponovo režu u Zagrebu u XI. mjesecu.
I postavlja se pitanje zašto se Zagreb nije zaštitio od takvog ponašanja Ryanaira? Zašto Zagreb dozvoljava ovako nešto. To je ekstremno loše kako za zračnu luku, tako i za putnike, ali bogami i ozbiljno utječe na image i reputaciju Zagreba, ali i na njegove financije. Kako to da Zagreb, za razliku od drugih aerodroma, nije ubacio u ugovor klauzulu garancije broja putnika ili broja frekvencija?
Zar je Zagreb toliko očajan da je Ryanair bio taj koji je uvjetovao ugovor bez garantnih klauzula, a Zagreb ga je u očaju morao potpisati? Beggars can’t be choosers. I sad Zagreb radi toga ispašta. Ozbiljno ispašta i ima ozbiljne financijske i druge posljedice. Strašno. I strašno koliko je nizak nivo samog Zagreba i koliko nema opcija i snage da postavi svoje uvjete.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Ryanair
Malo vam je naslov los, nije to pokusiranje vise, ovo je kajgotarenje vec postalo!
oprostite ali ja sam prvi već pitao da li se radi o kajgotarenju i odgovor je potvrdan
Nisam vidio do sad, zao mi je sto ste se uvrijedili!
ma nisam se uvrijedio samo se ponekad volim pravit djetinjastim. Uostalom i da jesam, odličan vam je komentar dolje o engleskom pa bi vam na račun toga odmah oprostio
Ne vidim da se itko uvrijedio.
Alene konačno od tebe da ih kritiziraš i to sa pravom svaka ti je na mjestu hvala na tom
Goja mi nismo na ti. Posljednje upozorenje. Idući puta ćete dobiti ban.
😰😱😱
Najbolje ovi sto stalno hoce na ti pisati da pisu na engleskom, tamo je sve na ti.
Ne tamo je sve na “Vi”. You znači “vi”, arhaični “thou” znači “ti”.
Alen Šćuric
Author
Odgovori Anonymous
16.08.2022. 12:22
“Nisu isti. Skopje nije moglo dovesti Ryanari obzirom da je trenutna politika Ryanaira da ne otvara beze izvan EU. “
Dakle Alene, zasto ste milion puta postavili pitanje kako je moguce da svi aerodromi imaju bazu Ryanair a Beograd nema?
Pa na spisku stavljali Zagreb, Sofiju, Bukurest, Atinu, Bec.
Pa to je činjenica koja traži odgovor. Ryanair ne otvara baze izvan EU; u načelu. No, ipak ima izuzetaka. Beograd nije taj izuzetak.
Ima jedan izuzetak – Maroko koji nije cak ni na evropskom kontinentu.
Britaniju ne spominjete jer je ona dobila sve to pre Brexita.
Sve vas to nije sprecavalo da bukvalno 100x napisete zasto BEG nema Ryanair a ostali imaju.
Mi napisemo jer nije EU a vi napisete da to nije tacno jer imaju bazu u Maroku i Britaniji.
Kako sad SKP i nije mogao dovesti FR jer nije u EU a BEG je mogao?
Svakako Ryanair otvara nove baze u Britaniji iako više nije EU. I da, Maroko nije u EU. Kakve veze ima to da Maroko nije na europskom kontinentu?
100x? Dajte ne pretjerujte.
Činjenica je da Ryanair u načelu na otvara baze izvan EU. Jel moguće da ju otvori? Je. Jel valika šansa? Nije. Jel pritom Beograd ima neusporedivo više šanse nego Skopje? Naravno, daleko više.
No, bez obzira što ne otvara baze Ryanair izvan EU otvara brdo linija. U regiji ih ima u Puli, Rijeci, Zadru, Splitu, Dubrovniku, Zagrebu, Banja Luci, Tuzli, Podgorici, Nišu. Ali nema u Beogradu i to svakako jest čudno, zar ne?
Croatia arlines je naša kompanija nek oni uspiju
Neka.
Što znači to – pokusira?
Pokusirati = iskušavati, isprobavati, eksperimentirati,
Hokus-pokus?
da li bi se to što FR radi moglo nazvat kajgotarenjem?
Apsolutno da.
A da li je to kajgotarenje nesto sto je istinski prelose za MZLZ?
a da sad opet imate intervju s MOL, kako biste ga na engleskom pitali “zašto Ryanair kajgotari u Zagrebu?”?
Why Ryanair whatevering in Zagreb…
fakat dobro zvuči, nije mi palo napamet iako je doslovan prijevod😂
Dolazak FR bio bi sjajan da je ubrzo došao i neki drugi low cost ili da se u “bitku” uključila OU. Ovako, FR je pootvarao dosta linija, uzeo poticaje, doslovno isprobavao tržište i nametao svoje uvjete. Zagreb će definitivno postati taoc FR ako se nešto ne promijeni. Obzirom na to je iluzorno išta očekivati od OU, MZLZ bi trebala poraditi na dovođenji drugog LCC-a. Međutim, tu je onda još jedan veliki upitnik, a to je koliko su oni motivirani kada je i ugovor koncesionara s RH suspektan.
Довести другог играча није тако једноставна ствар. Сетимо се Скопља које је то пробало па су убрзо одустали када су видели реакцију Визера. Исто би било и у Загребу. Не верујете ваљда да би Рајанер тек тако прихватио долазак конкуренције у Загреб?
Niti su Zagreb i Skopje isto, niti je to pretjerano komplicirana stvar. Pogledajte Niš, Banja Luku, Podgoricu, Bukurešt, Sofiju, Beč, Budimpeštu, Veneciju, Milano, Rim…
Па не знам, очигледно да су Скопље и Загреб исти ако управа Загреба није успела у довођењу два играча као што је то случај са Нишем, Софијом, Бањалуком, Подгорицом, Букурештом, Венецијом…
Једно је теорија о којој ви причате а друго је пракса о чему пак ја причам.
Njima je Ryanair dosao prosle godine. Ne pricamo o periodu pre 10 god.
Tako da sa te strane su ok.
Kako god sada neka vide kako je kad dilaju sa LCC i sta moze da ih zadesi iz X razloga.
Neko ce reci nedostatak posade, neko “cuvanje” Airbuseva, neko nedostatak putnika, neko nedostatak sortbrejkera ili bekpekera… sta god da je, na kraju su samo bitne brojke.
Upravo tako, na kraju su samo brojke bitne.
Nisu isti. Skopje nije moglo dovesti Ryanari obzirom da je trenutna politika Ryanaira da ne otvara beze izvan EU. Zagreb taj problem nema i mogao je uz Ryanair dovesti još i Wizz Air ili easyJet.
Dao sam objašnjenje za ovo još dok se tek pokretao Ryanaira. Naime, MZLZ je trebala LCC da si popravi krvnu sliku. Sa tri bazirana aviona Ryanaira ona je bila zadovoljna (tada nije mogla pretpostaviti da će Ryanair toliko rezati). Stoga je prekinula pregovore sa Wizz Airom jel bi joj dva LCC bila previše, nepotrebni su joj bili, a to znači bitno smanjenje prihoda. To je osnovni razlog. I to bi sve bilo OK da je Ryanair korektan. Nije i zato bi MZL Zagreb trebala ove zime pokrenuti pregovore sa još jednim LCC.
U pravu ste.
Po meni ovo je izvlačenje još boljih uslova u MZLZ
Vrlo vjerojatno.
Следећег месеца САС смањује Осло-Сплит са планираних 12 месечних летова на свега 9.
Pa to je logično.
Како је непланирано смањење логично? У плану је било да лете 12 месечних летова а сада су смањили на 9. То изађе на један лете мање сваке недеље, са 3 на 2.
Logično je zato što se uvijek smanjuje na jesen.
Ово је ванредно смањење због недостатка путника. Они су до пре неки дан планирали више летова али очигледно није било довољно потражње.
Ma dajte me nemojte… Gospodine Ryanair stvari niti radi stihijski, niti od dana do dana. Oni su ovaj potez planirali prije prilično vremena, temeljm svojih analitika, stanja na terenu, potreba…
Nisu oni sad otkrili da nemaju putnika…
Znači već davno znaju da nemaju putnika, slažem se sa vama.
Pa ostvariti milijun putnika i imati 54 tjedna leta zimi svakako nije niti malo niti zanemarivo. Niti se može reči da nemaju putnika.
Ajmo ovako. Ryanair na 54 leta tjedno ima 19.440 sjedala tjedno. To je 87.500 sjedala mjesečno. Uz LF od 93% (koliko je trenutno u Ryanairu, a do zime će biti i više), to je bar 81.000 putnika mjesečno. Tijekom zime to je preko 400.000 putnika. Malo li je? 400.000 putnika po vama znači da su procijenili da nema putnika?
To je LF u cijeloj mreži… Vi znate da su im 93% popunjeni zrakoplovi u Zagrebu? Ili čak više?
Ne znam koliko su u Zagrebu, govorim o prosječnoj popunjenosti mreže. Malo je vjerojatno da im Zagreb nije u prosjeku. No, ako i nije svakako nije daleko od tog prosjeka.
Mislim da stalna otkazivanja pokazuju da je Ryanair u Zagrebu izvan svih normalnih prosječnih odstupanja…a tako i kod popunjenosti aviona
To ne možemo znati ni vi ni ja. Podaci koje je posjedujem pokazuju da Ryanairu dobro ide u Zagrebu, no, naravno LF nije jedini faktor uspješnosti linije.
Odakle vam da u Splitu nema putnika, zaista me zanima informacija pošto Split prilično razvaljuje…
Pa i ne. Split već mjesecima ima bitno manje putnika u usporedbi sa 2019. od Zagreba, Beograda, Sarajeva, Podgorice, Prištine…
Očigledno da mu u Zagrebu ne ide akumuliranje putnika pa se zato tako ponaša, preuzeo masi putnika i doveo u problem CA što već vidimo sa LF i premještanjem linija, a ni to mu nije bilo dovoljno očigledno pa zato i “pokusira”, sve je jednostavno iako ste vi tvrdili drugačije, bajka sa FR je ostala samo bajka i ništa više.
Ja nisam tvrdio ništa. Kod Ryanaira ne možete tvrditi ništa.
BSL 3 na 2
BTS 3 na 0
CRL 5 na 5
DTM 2 na 2
DUB 3 na 3
NRN 3 na 2
EIN 2 na 2
HHN 3 na 1
GOT 3 na 1
FKB 3 na 1
STN 7 na 7
AGP 2 na 2
MMX 3 na 0
MLA 3 na 2
MAN 2 na 2
FMM 3 na 2
BGY 5 na 5
NAP 2 na 2
TRF 2 na 2
PFO 3 na 2
BVA 2 na 2
TGD 2 na 2
FCO 4 na 2
SOF 2 na 2
SKG 2 na 0
По најновијем реду летења, ове зиме Рајанер за сада планира 51 недељни лет из Загреба. Наравно има још времена тако да ко зна шта ће бити до тада. Вероватно ће наћи кабинско особље и вратити на првобитни ниво а можда ће довести још један ваздухоплов.
53 je po mom zbiru ali to suštinski ne mijenja trend opadanja. Koliko god smo slušali autora o “akumulaciji”, “bekpekerima”, “šortbrejkerima” i ostale imaginacije jasno se vidi rezultat. Ništa FR Zagrebu donjeo nije, sliku u odnosu na 2021 jeste popravio ali generalno ništa posebno. Eto tek nedavno nam je autor tvrdio da u Zagrebu FR neće rezati i smanjivati linije, pa je rekao da ipak će biti 61 let sedmično, sada će možda i na 53 da pristane a onda će na kraju možda i priznati ono što smo mnogi od nas tvrdili od početka, bajke gospodina u hrvatskom dresu su priče za malu djecu i bez jakog ili bar solidnog nacionalnog prevoznika koji bi od Zagreba pravio neki mini hub samo sa LCC kompanijama rezultata za Zagreb ozbiljnih biti neće.
Pobogu, pa Ryanair će ove godine imati preko milijun putnika. Zar je to malo? Ja ne mogu vjerovati da se tako što omalovažava. Jako ste nerealni. I sa svim rezanjima Ryanair je Zagrebu doveo milijun putnika, što je u ovom momentu 1/3 svih putnika u Zagrebu.
Nikada nisam rekao da Ryanair neće rezati. Baš svaki puta sam napisao da je trenutno stanje takvo, no da je moguće da Ryanair napravi dodatan čumez.
Doveo kažete, kako da ne, preuzeo putnike od drugih, CA natjerao da neke od linija prebaci u Split a na ostalima im uništio LF, i ostali se nisu proslavili pored FR tako da te priče o milionima ostavite za sebe. A što se tiče uspješnosti samog FR u Zagrebu to vidimo po rezanjima kojih će da bude još, ovo nije kraj.
Cuvaju ljudi Airbuseve od amortizacije 😂
No, to je činjenica.
Croatia nije ništa prebacila na Split, osim Dublin na tri mjeseca (sada to vrača). Sve ovo što vi govorite, Croatia samo nije obnovila u Zagrebu.
Tko se to nije od ostalih proslavio uz Ryanair. Pobogu, čovječe, pa Zagreb je dobio niz novih linija ove godine, brdo kompanija je ozbiljno povećalo broj frekvencija i kapacitete. Što pričate vi?
Toliko dobro svim drugim ide da je MZLZ ima 150% putinka iz 2019.
Nikome ne ide dobro, ali MZLZ je u vrhu regije po broju putnika u usporedbi sa 2019.
U Zagrebu nikome ne ide dobro zato sto Zagreb nema putnika i stagnira. FR je kao sto vam je neko vec napisao uglavnom preuzeo postojece putnike – zato Zagreb nije ni dostigao broj putnika iz 2019.
Ništa kažete osim Dublina, pa Praga, pa Bukurešta!? Ništa? A ko je po vama krivac katastrofalnog LF u CA? Zašto je Frankfurt očajan, da nije možda zbog FR? Naravno da jeste i ostale destinacije su loše zato što im je FR preuzeo putnike, vrlo jednostavno.
Ne Bukurešt i Prag se nisu prebacili, nego se nisu pokrenuli iz Zagreba. Prag se letio iz Splita i 2021. i prije Covida. To nije nova linija.
Tko je krivat katastrofalnog LF? Uprava!
Siguran sam da je kapacitet od 540 tjednih sjedala za Hahn potpuno uništio Lufthansin i Croatijin kapacitet od 5100 sjedala. Čudo jedno što 500 potencijalnih putnika može napraviti, uništiti bar 3000 mjesta na Frankfurtu.
Nije istina. Lufthansi bolje ide Zagreb-Frankfurt sada nego 2019.
Ne čudi. Nije Lufthansa Croatia.
znači da nije došao FR, ZAG bi bio na cca. 60% rezultata iz 2019.?
Da, to su reazanja od danas. Upravo pištem članak.
Kada ste ovako pobrojili sve te linije… Stvarno ih ima mnogo.
Pa i nema. Rezano je na 13 od 25 linija. Porezano je nekih 30% frekvencija. Moglo je biti i gore. Wizz Air ima 14 letova manje iz Beograda. Gotovo isti postaotak kao i Ryanair iz Zagreba Jel dobro? Nije. Jel smak svijeta? A nije.
U sistemu Wizz nisu postojali ti letovi preko zime dok u sistemu Ryanair jesu. Ogromna razlika.
Wizz je cak i povecao u odnosu na proslu godinu. Na primer LCA se nije letela a sada leti cak 3x. Vise nego preko leta. A ima jos primera.
Kakve veze ima što je bilo u sustavu ili ne? Ma koji je to argument? I sada bi Beograd po tome trebao biti “bolji” od Zagreba? Konačno Wizz je imao niz letova koje je imao izlistane u Beogradu i sada ih nema, maknuo ih je.
LCC u načelu ne smanjuju broj letova zimi. Wizz i Ryanair u Beogradu i Zagrebu smanjuju.
Nije istina da Wizz ima više letova ove zime nego prošle.
To nije istina.
Wizz nije imao ubacene letove za razliku od Ryanair i to svi odlicno znamo.
Naravno da LCC smanjuje. Milion primera imate ne samo u regiji vec celoj mrezi.
Wizz ima iz Beograda vise letova zime 22/23 nego 21/22.
To baš i nije tako. Wizz Air prije nije rezao letove zimi. Ta praksa je krenula od Omikrona (u I. mjesecu).
Kako to mislite “Wizz nije imao ubačene letove”? Wizz je imao izlistane letove prije nego ih je krenuo rezati. Nemojte pričati nebuloze. Ja to redovno pratim i to mi je osnovni pozao.
Nije istina, većina ovih linija je od početka ovako u prodaji.
Većina Wizz Airovih linija ja bila u prodaji sa bitno više letova ove zime. Rezali su naknadno. Kao i u svim drugim zračnim lukama regije.