Vinci je objavio da je aerodrom Beograd ostvario 92,2% putnika iz V. mjeseca 2019. (507.633 putnika), što bi značilo da je ostvario čak 468.037 putnika. Ovo je više nego uspješan rezultat, istinski fascinantan i Beogradu treba istinski čestitati.
Aerodrom je imao 93,8% operacija iz V. mjeseca 2019. godine, te 60% više operacija nego 2019. godine. Od početka godine Aerodrom je ostvario 80% putnika iz prvih pet mjeseci 2019, što znači da je ostvario 1,6 milijuna putnika. 0,6 milijuna više od Zagreba i 0,5 milijuna više od Prištine.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
Хвала на чланку.
Потребно је да се бавимо чињеницама и да на основу постојећег стања радимо да оно буде боље.
Велики поздрав!
Jasno
Hoho, ja skoro rekoh da ce Zagreb i Beograd biti slicni po procentu poredjenja sa 2019 u maju kad ono Beograd bolji i od najboljeg zagrebackog meseca po tom procentu (april 2022 – 90,4%) a kamoli od losijeg maja. To je sad razlika od ogromnih 7%!
Izvini Beograde sto sam tako grubo pogresio!
Dakle, opasno pada u vodu teorija kako je Zagreb “daleko ispred ostalih u regionu” po ovom procentu pogotovo kad se uzmu u obzir FR otkazivanja u Zagrebu u junu odnosno JU ekspanzija u Beogradu.
Priština, Sarajevo, Niš su ispred ostalih, čini mi se da je Podgorica na 100%, onda verovatno idu Zadar, Beograd, Zagreb…
Da, poznato mi je to.
Ja sam ovde govorio o poredjenju na relaciji Beograd-Zagreb.
Da tako je.
Da ovaj mjesec Beograd je ovaj mjesec istinski razvalio. Prvi puta nakon 8 mjeseci.
Plači Alene,plači,Beograd nikad jači
Zasto bi ja plakao? Ako itko hvali Beograd onda sam to ja
Jako dobar rezultat, pretpostavka je bila da će praznik i Final Four pogurati ali ovo je iznad mojih očekivanja, posebno u apsolutnom broju: 468k zvuči super. Da li će JU sa ekspanzijom preskočiti kapacitete iz 2019? I koji je neki prosečni % oporavka u EU i Evropi, dokle je to stiglo?
oko 85% sa trendom rasta
Mislim da nije puno više od 80%.
From To Daily average Recovery Rate
20-06-2022 26-06-2022 30700 86.5%
27-06-2022 03-07-2022 30900 87.0%
04-07-2022 10-07-2022 31200 88.0%
11-07-2022 17-07-2022 31200 88.3%
18-07-2022 24-07-2022 31300 89.3%
25-07-2022 31-07-2022 31300 89.5%
Izvor Eurocontrol
Thanks. Ali mi smo govorili za V. mjesec, ne VI i VII.
Netacno, to je bilo u maju, sad je preko 85%
Pa mi i govorimo.o svibnju
Надајмо се да ће у јуну бити барем 550.000 путника, мада можда буде и више са свим новим дестинацијама које су пуштене.
Nema sanse da bude 550.000.
Видећемо за месец дана.
Jasno.
BEG je bio malo preko 600k u junu 2019. Uz ovaj % putnika iz maja trebalo bi da bude 550k, ali mislim da će % pasti na nešto ispod 90% jer je to leto bilo stvarno fenomenalno.
Ali ako JU i Wizz budu na ili iznad kapaciteta iz 2019, onda je sve moguće. KLM je taman preklopio Ruse, ostali su, čini mi se, tu negde u odnosu na 2019. Biće zanimljivo.
Air Serbia je uvela brdo novih linija i povecala frekvencije.
No nema Final 4 vise. Vidjet cemo
Ima sanse,iako je realnije 520 000.
Moglo bi.
Iako mislim da je 520 000 realnije.
Da, i ja sam iznenađen. Stvarno respect! Oko 80% je sada u Europi.
nije
Imate pravo. 85% je
respect
To je odavno jasno. Do kraja godine broj putnika u BEG ce biti veci od zbira putnika Pristine i Zagreba.
Napeto, ali moguce ako se trenutni trendovi nastave
Moguce iako ne vjerojatno.
Vrlo teško
Moguće
Toliko o priči “rapidnog” sustizanja Zagreba. Uprkos novim linijama u Zagrebu razlika se u maju 2022 čak povećala u odnosu na 2019 a tek u junu će da bude ogromna i do kraja godine će biti minimum ista kao i 2019 a vrlo vjerovatno i veća. O čemu to govori? O tome što smo mnogi mi komentatori govorili, FR u Zagrebu jednostavno ne doprinosi, u velikom broju preuzima putnike od drugih prevoznika i to je to, sve ostalo su samo mokri snovi autora. Potencijal Zagreba je očigledno ograničen, sa 26 novih linija nije uspjeo ni 1 mjesec da postigne rezultate kao BG u maju, Sarajevo i Prištinu neću ni spominjati.
Kajgot! FR akumulira bekpekere i to opako!
Sam Autor je jeo burek s njima, prema tome nonsens
Стварно је јео бурек са њима?:D
Да, опуштено…дошли клинци на ситибрејк, а аутор им се придружио. Кафа и бурек, милина.То је тај пријатељски менталитет.
У том духу, ово се брише….(дозвољено је да аутор вређа- „брдо глупости” и слично, али овај стил коментара- није). Важно да смо на Ви, то је та финоћа…
Da,to je stvar dobrog domacinstva.
Boze da stvarno.
Pa to je činjenica. I toga ima jako puno. Zagreb je prepun turista koji su došli sa Ryanairom.
Još jedna ohrabrujuća stvar je da je broj operacija 93,8% u odnosu na 2019 a broj putnika 92,2%. To govori da je i LF približno isti kao i 2019.
Ne nije istina,to govori da je LF manji.
Ne slažem se. Prosečan avion na BEG je danas veći nego 2019 (JU ima prosečno veći kapacitet na ATR-u i celoj floti; Wizz je prešao na veće avione), dodatno je ovog maja bilo više čartera nego 2019 zbog F4, a tu je LF najčešće 100%. Tako da je u proseku LF baš kako je rekao komentator – približno isti.
Sve jasno
Da u lipnju će razlika biti još veća. Pa kako možete reči uz rezultate Zagreba da nema koristi od Ryanaira. Zagreb je mjesecima išao rapidno gore i imao bitno bolje rezultate od Beograda. Ovo je prvi puta nakon 8 mjeseci da Beograd ima bolje rezultate i to se ne bi desilo da Ryanair nije imao tolika rezanja.
Da nije bilo rezanja! Ali rezanja je bilo jer nema potražnje očigledno, da je bilo potražnje linije bi ostale ili povećavale se frekvencije, tako da to ostaje u domenu ŠBBKBB. To što je ovo prvi put u 8. mjeseci takođe ne znači ništa jer je aerodrom Zagreb bio bolji zbog početne ekspanzije koja je prestala i svela se na realnost a druga stvar je što je aerodrom Beograd imao više ograničenja vezanih za razna COVID pravila u odnosu na Zagreb i zato je to blago zaostajanje koje se više nikada neće desiti, kao što vidimo već u maju Zagreb zaostaje 10% bodova iako i dalje ima 54 sedmična leta više nego 2019 a od juna će ta razlika da bude sve veća početkom ekspanzije AS. Da bi se moglo reći da aerodrom Zagreb ima koristi od FR tada bi trebalo da vidimo rezultate bolje nego 2019 jer evo na primjeru Beograda koji je bez takve nagle ekspanzije uspjeo da dođe do 92% od brojeva iz 2019 što Zagrebu ni jednom nije pošlo za rukom i neće skoro očigledno.
Razlika nije u 10 postotnih bodova nego 7. Nije bila mala razlika prije nego ozbiljna i vise nego je sada u korist BEG.
BEG je u V. mjesecu ostvario takav rezultat i radi Final 4
I kakve veze ima koji je razlog, i vi imate bekpekere i brdo novih linija pa ne možete do takvog rezultata.
Trebalo je ljudi da dodju autobusima na Final 4,da bi ZG bio bolji
Kajgit. Bio je F4, akumulirao putnike i to je super za Beograd!
Не заборавимо да је Србија до скоро имала озбиљна ограничења при уласку у многе ЕУ земље. Ако се не варам оне и дан данас постоје за Италију и Француску.
Хрватска није имала оваквих проблема тако је њен опоравак могао ићи бржим током. Сада се виде последице укидања рестрикција и колико ће Београд од тога профитирати.
Tacno tako. To se stalno zaboravlja.
Hrvatska je imala ogranicenja. I te kakva
Ni priblizno kao Srbija. Pa mi tek od pre par dana mozemo bezuslovno za Nemacku!
Ok
Nije samo poredjenje sa 2019 pokazatelj uspeha.
A ne?
Ne
OK
Joj kakve amaterske opservacije,to se ne bi desilo da Ryanair nije rezao,pa ne bi se desilo ni da ZG bude bolji u nekim prethodnim mesecima,da Sir Serbia i Wizz nisu rezali u BG,kad ste se nasladjivali sa tim rezanjima,i pričali da toliko niko ne reže
Da do tada nitko toliko rezao nije. Wizz nije rezao u III i IV mjesecu, a Ryan je u Zagrebu opako rezao u I i II mjesecu. Pa je svejedno Zagreb bio bitno bolji.
Da, Agram je bolji. Jel Vam lakse?
Evo vidimo kako Beograd zaostaje iz meseca u mesec.
Bas pisete svasta
Nije lose uopstr.
Ovo jos sa minimalnim LCC operacijama, barem u poredjenju sa nekim drugim aerodromima u regionu.
Не бих баш рекао да су минималне имајући у виду да Визер има три А321 са 230 седишта у Београду плус Дортмунд, Абу Даби и Лондон који се возе са авионима ван београдске базе.
Али нема потпуне доминације нискобуџетних и то је на крају дана добро. Београд је доказао да се може постићи раст и без скидања гаћа.
Apsolutno. Potpisujem!
Majko mila pa kako nema LCC:
– baza Wizz Aira sa 3 aviona
– easyJet
– Eurowings
– Norwegian
– flydubai
– Pegasus
– Anadolujet
– Vueling
Bogami Beograd ima veću bazu LCC od Zagreba, isti broj aviona ali u BEG veći kapacitet. Ali da, prostor za LCC rast u Beogradu je veliki, ali je za sada strategija da se on ne dogodi naglo, jasno zbog JU. I to za sada OK radi.
Beograd ima odlican odnos izmedju legacyja i LCC-a.
Beograd ima i definitivno boljeg koncesionara koji ne srlja kao onaj u Zagrebu i od samog početka daje podršku nacionalnoj kompaniji i shvata da bez jake nacionalne kompanije samo sa LCC nema hljeba. LCC naravno moraju da postoje i što više to bolje ali ne treba ih protekcionisati nego im dati uslove kao i ostalima, zašto bi oni bili povlašteni, dovedite nam putnike pa ćemo o popustima a ne kao u Zagrebu kada ti dođe showman u dresu reprezentacije obeća brda i doline a dobiješ šarenu lažu. I da, još ta opsjednutost autora o velikim igračima prisutnim na aerodromu Zagreb i boljoj “konektiranosti” sve smješnije izgledaju, aerodrom koji je tu inferiorniji bez pomoći elitnih igrača i nagle LCC ekspanzije je uspjeo da dostigne rezultat koji Zagreb još nije uprkos svim “prednostima”. Jak nacionalni prevoznik sa pametnim destinacijama koje privlače putnike kroz aerodrom u tranzitu, zadržavaju domaće putnike da ne moraju da lete sa drugih aerodroma i optimalna LCC mreža, za ljubitelje kratkih odmora gradskih pretežno, to je dobitna kombinacija, sve ostalo je samo očajan pokušaj.
Po meni Zagreb je sa ovim letovima trebao imati vec oko 100% iz 2019 kao sto imaju Sarajevo, Podgorica ili Pristina.
Poglavito one sve linije koje su se vratile i jos na mnogim frekvencije povecane.
Ne slazem se da nije bilo rezanja Ryanaira bio bi na 95% i to je realno.
Ali je bilo
Da bilo je
Istina
Lalo je biti koncesionar kad ti drzava nacionalnog prevoznika upucava 40-100 milijuna EUR. Opsesija velikim prijevoznicima? Ne,to je cinjenica!
Srećom u CA se ništa ne upucava. Šta je činjenica, da aerodrom Zagreb uprkos elitnim prevoznicima ne može da postigne rezultat koji je Beograd u maju postigao i bez elite?
Daaa,postigao je to zahvaljujuci i iskljucivo zahvaljujuci visoko subvencioniranoj Air Serbiji.
Da ima.
Данас је објављено да Wargaming пребацује своју канцеларију из Москве у Београд, вероватно доводе око 400 запослених. Иначе они ће се бавити даљим истраживањима тако да ће сви имати одличне плате а то ће додатно стимулисати потражњу за летовима. Уз њих полако долази и Microsoft који је почео да попуњава Ушће 2.
Meni si rusi digli cenu rentanja stana sa 800 na 2.300 eura mesečno.
Да, али бекпекери, НАТО, ЕУ, висок БДП…Београд је инфериоран…плус, тај менталитет…
O cem vi pobogu pricate?
Da, tržište nekretnina je bilo u ekspanziji i bez Rusa i drugih stranaca koji se sele iz Rusije, a ovo sada je baš nezgodno. OK, super za ekonomiju, ali već treba praviti neku strategiju za popularizaciju periferije jer lokalno stanovništvo već počinje da trpi – kvadrati užasno poskupljuju i za najam i za prodaju, ozbiljan poremećaj tržišta je u toku.
Ok
Ok.
Da,velik broj firmi se seli iz Rusije. To se desava i u Zagrebu,cak su i neke Ukrajinske firme presle iz Beograda u Zagreb.
Hhahhaha Ukrajinske firme presle iz Beograda u Zagreb? Prvo koje su uopste ukrajinske firme bile u Beogradu a onda kako ti da samo Vi to znate?
Provokacija na prvom mestu ono da se čačne ili ce da crkne
.
Pisalo se o tome na ovom portalu. I kobkrwtna imena.
Pretpostavljam da je to neka elitna firma, sva elita je u Zagrebu i bekpekeri.
Radi se o velikoj IT firmi i nekoliko manjih.
Prvi put sad do vidim. Prvo i te ukrajinske kompanije su mogle na prstima jedne ruke da se izbroje. A tek ta tracarija da presle iz Beograda u Agram. Zasto bi? Dajte mi razlog zasto?
Bio vam je clanak o tome
Mozda jer je zagreb u eu , ko zna ?
Ko zna?
Beograd ima daleko više ostalih LCC nego Zagreb.
No, pa ne možete reči da Beograd ima minimalni broj LCC operacija uz bazu Wizz Aira, te easyJet, Eurowings, Norwegian, flydubai, Pegasus, Anadolujet, Vueling.
Cekajte, o cemu pricamo? Kakvi Vjulinzi i Izidjeti?
Beograd je jedini aerodrom u regionu gde domaca avio-kompanija jos uvek drzi najveci deo kolaca, tj. udeo trzista. To uopste nije slucaj u Zagrebu, Skoplju, Solunu, Sofiji, Bukurestu, Budimpesti, itd.
Nije istina. Zagreb ima veci udio Croatie nego Beograd Air Serbie
Stvarno? Koliki je share OU na ZAG? JU je verovatno na nekih 35-40% na BEG.
JU je oko 45%, OU oko 55%
OU tako jadna sa celih 13 linija ima 55%? Auuuu jadan Agram.
Nije istina da OU ima 13 linija iz ZAG