Jiri Marek, CEO Air Serbie je na Kongresu u Beogradu „Digital Air Travel“ izjavio neke interesantne stvari. Prvo je izjavio da Air Serbia u dogledno vrijeme neće letjeti za Zapadnu obalu SAD-a i to iz dva razlog. Prvi razlog je jer nema avion za to, Airbus A330-200 nije pogodan za letove prema Zapadnoj obali, a kompanija ne planira nabavljati druge aviona osim A330-200. No, drugi razlog je još bitniji. Marek kaže da su radili kalkulacije i ustanovili da je preskupo letjeti za Zapadnu obalu i da letovi financijski ne bi bili isplativi.
Marek je naglasio da kompanija ima vrlo veliku listu realnijih linija koje su daleko prije na redu nego letovi za zapadnu obalu. Marek naglašava da ova duga lista jesu linije koje su se kroz kalkulacije i istraživanja pokazale isplativima.
Marek je rekao da će kompanija i dalje rasti, ali ne kao u prošle dvije godine. Marek je naglasio da je glavni cilj kompanije da u idućim godinama zadrži i poveća profitabilnost.
Marek je na moje pitanje kada će početi kupovati nove aviona, a u kontekstu njegove izjave iz Ljubljane da će to biti kada Air Serbia dostigne 35 aviona u floti, rekao da kompanija prvo treba zaraditi novac. Da novi avioni jako puno koštaju i da si kompanija tako što neće moći priuštiti u skoroj budućnosti.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Let za Toronto I Mimi povezati sa jednom letilicom 2 naprema 2
???
Letom za Miami povezlibi jugo istocnu Americus Floridu dvije Caroline Texas Luzijanu Misipi Kentaki centraluu Americus i otocje Severna deo juzne Amerke.
I Mars isto.
Kazete “AS nece leteti na zapadnu obalu SADa” i onda pljuste komentari kako ipak leti jer sada ima jos I Cikago uz Njujork ,koji NISU zapadni deo Amerike. Ne razumem
Nitko nije rekao da u Chicago i New York zapadni dio Amerike.
Ajmo se kladiti da kad ode Vucic, jako brzo ode i A 330 megalomanija. To je jedino pozitivno da Croatia nikad nije pocela s tim budalastinama. Saslusao sam pocetkom godine u Beogradu, kako mi covjek iz struke prica koliko je ta cijela prica deficitarna i skupa igra za drzavu bez pokrica! Ali sreca da ne placamo tu budalastinu, nego samo nasu domacu budalastinu za tatine i mamine sinove partiske.
Kako bez pokrica kad je BEG-JFK vrlo profitabilna linija?
Jeste sigurni?
Po bilo kojim parametrima, ta linija za Air Srbiju nikad nece biti profitabilna!! Osim politicki spin i prodavanje magle! Ostalo je prica za malu djecu. Srbija nije Irska niti Poljska da diaspora nosi takvu liniju. Srbija nije Hrvatska a kamoli Italija ili Njemacka da turizam nosi takvu liniju. Srbija nije Njemacka niti zapadna Europa da ekonomski razlozi nose takvu liniju. Srbija nije Hub kao Turska ili Austrija ili Nizozemska da opravda takvu liniju! Air Srbija nije veliki igraca da moze kompenzirati takvu liniju. Covjek je vrlo dobro argumentativno opisao koliki je gubitak na liniji i koliko bi karte trebale da kostaju da linija bude profitabilna. Jedna Njemacka, jedna Lufthansa si to iz strateski, poslovni ili promotivni razloga moze dozvoliti ali NE jedna Air Srbija! Zato pisem, sreca mi to ne placamo i sreca da neke budalastine u Croatiji nikad nisu vidjeli svijetlo dana jer se sjecam gdje su pojedini prodavaci magle ( politicari) zeljeli CTN koji leti od Sydneya do Los Angelesa pa cak do Argentine jer tamo ima Hrvata, pa i para i potencijalni glasaca. A placat je to trebao tko? Isti onaj koji placa naseg flag carriera koji ne kuzi sto je uopce turizam i turisti. O drugim stvarima necu ni da pocnem 🤬 A vi slobodno vjerujte u uspjeh zlatnog deteta dok ne dode racun 😉
Argumenti su na mjestu.
Siguran sam da Croatia moze letjet i do Marsa, ali nije im neki izazov, i nije profitabilna linija.
?????
Samo nek ode a s njim i svi avioni…
???
Sve karte iz Cikaga su rasprodate po mnogo vecim cenama od konkurencije. Ja sam platio $1500 vise za moju porodicu od 5 clanova da bih smanjio maltretiranje kod promene letova
A izlazak na berzu ? Najefektivniji način za prikupljanje kapitala za ekspanziju.
Je
Sve pohvale i cestitke Air Srbiji za novu direktnu liniju za SAD ovoga puta za Cikago.
Da čestitke.
Mogli ste i jedan clanak za danas o Air Serbia letu za Cikagu. Ne desava se ovo svaki dan u regionu.
Naravno da će ići članak danas navečer. Već je napisan.
Stvarno, mislim Alene, ovo je za svaku kritiku.. :))) Šalim se naravno. Da, kao što je napisao Momčilo, ne dešava se često.
Ok. Hvala
АС тренутно неће летети на западну обалу САД, али је јутрос полетела за Чикаго.
Da poletjela je.
YR-ACA се вратио у Београд. Оба румунска АТР-а сада лете за JU.
Како ће увести OTP-DBV?!
Možda im dolazi treći avion ili su uzeli nešto u wet lease.
Imaju SAAB 340 cini mi se u wet-lease.
Mislim da je tako, čak mislim da smo i pisali o tome.
На њиховом сајту пише да ће возити ATR42 са 48 сједала.
Иначе сутра се JU враћа у Дубровник и Сплит. DBV је већ јуче имао 60 букираних путника из Београда а Сплит 1 у бизнису и 106 позади. Оваква добра бројка за Сплит је само доказ да им касно крећу сезонски летови. Требало је да дају шансу Сплиту као Барију који је ове године кренуо на самом почетку летње сезоне.
Split bi trebao biti cjelogodišnja linija.
Tokom zime može da ide ATR (sad bi trebalo da imaju više njih nego što su imali), leti Airbus
Da potpuno se slažem. Dva tjedna leta sa ATR 72 zimi nisu upitna, a vjerojatno bi bilo kruha i za 3 leta, što bi bilo super.
Чудно да су пробали Пулу зими и Загреб ноћу а не и Сплит.
Potpuno se slažem. Jako čudno.
To ni meni nije jasno,dva leta nedeljno zimi sa ATR ne bi bila upitna za Split,s obzirom da JU siri svoju mrezu…
Apsolutno. Imali smo članak o tome.
BEG 579661 u Aprilu. +24% vs 2019.
Prosecan LF na nivou aerodroma se povecao za 8,8% vs 2019.
Respect
Danas dva BT A223 na BEG istovremeno. Lepa slika. 🙂
Aki, po vama, kako to da je BUD izgubila letova za JFK dok su oni dostupni iz Beograda i Beca? Ta linija je profitabilna i za JU i za OS. Hoce li biti neka analiza o tome?
Dugolinijski saobracaj iz Beograda je dostupan za TSN, PEK, JFK i ORD.
Iz BUD za ICN, PVG i PEK.
Kako bi BUD mogla da povrati letove ka SAD i Kanadi.
Kako je jedan mali, siromasan Beograd uspeo da iskoraci ispred jedne velesile kao BUD.
Novcem poreznih obveznika.
Da li biste vi to podrzali?
Da
Ne daj Boze da je traznjom…
???
Boze me sacuvaj.
Znate i sami da JU ne dobija ni centa subvencija drzave, a ne dobija ga ni Hainan. Stoga je prilicno maliciozno ovo sto ste napisali.
Air Serbia je do prošle godine dobila preko 450 milijuna EUR + novac za pokretanje kompanije.
Da, dobila je. No, u 2022. godini nije dobila ni jedan jedini cent subvencija. To znate i sami.
Dakle, Air Serbia je u dve godine pokrenula 40+ linija bez ijednog centa subvencija, a tu spadaju i dve pokrenute long-haul linije (TSN i ORD). Uz sve to, do kraja godine se pokrece i PVG. To ce biti treca long-haul linija u samo 12 meseci.
Ne bih davao izjave dok ne isčitam financijsko izvješće.
Једино одговорно. Зато не треба излетати с коментаром „novcem poreznih obveznika”.
Činjenica je da se linija za New York razvila novcem poreznih obveznika. Još je Mali izjavio da linija košta Srbiju 5 miljuna EUR godišnje.
Sad se taj novac vraca i JFK je najprofitabilnija linija u JU mrezi.
Bio je u Covidu profitabilan (ne i najprofitabilniji). Je li sada ne znamo. Ali da je uvjeren sam da bi kompanija o tome pisala kao što je pisala u Covidu. No, sada više ni riječi o tome.
Zar nije već do milijarrde stigla? Samo 450? Pa CA je toliko spržila u ništa!
To je novac samo za subvencije, tek malo manje je dato za pokretanje kompanije.
Naravno da dobija novac. To je tako i ne treba se praviti da se to ne vidi.
E?
Tako je. I već smo diskutovali o tome. Evo ja prvi bi dao i dajem deo od moje zarade da se te linije ostave. Pa makar ih i ne koristio. Bolje to nego neke druge ideje naših pametnih političara.
Jaoooo
Razlog je znacajna dijaspora iz regiona, jacanje Beograda kao osrednjeg IT centra i relativno sposoban nacionalni prevoznik.
BUD ima Azijske destinacije jer ih vole tursiti iz istih zemalja. Mogu i licno da potvrdim, ovu poslednju novu godinu sam na ulicama Budimpeste gledao i slusao samo Kineze, Korejance i Italijane.
Nazad na poentu, ovo je isto kao sto je ZAG svojevremeno imao letove Malaysiana, a i dan danas Air Transata, a Prag ima(o) direktne letove za Juznu Koreju. Svaka zemlja ima svoji “fokusni” region gde su nadprosecno jaki. Isto kao sto mozemo da ocekujemo da iz BEG u sledecih 5-6 godina bude disproporcionalno mnogo letova za Kinu.
Sto se tice komentara od admina ispod, opste je poznato da su letovi za JFK samostalno profitabilni, jer kao sto sam napisao ASL je relativno sposobna kompanija. Porezni obaveznici nisu za tu rutu poduze vreme odgovorni. Longhaul letove su imali npr. i Malev i CSA, pa su ipak propali jer su imali nesposobni managment
Stoji
BUD je probala i forsirala svoj longhaul. Na kraju su dosta toga izgubili, imali su i Toronto i Cikago i Njujork i sve je na kraju ugaseno i nema naznaka da ce se vratiti.
Jedino im ICN ide dobro, Kina onako. Za sada imaju samo jednu liniju za Sangaj.
Zato i kazem da je zanimljivo kako ih je Beograd pretekao u ovom domenu. To je istinski za pohvalu. Nece njima biti lako sada kada su izmedju Beograda i Beca gde oba imaju sve bolju ponudu a BUD stagnira.
Cak su im i brojke putnika ispod 2019. Nesto tu nije dobro.
Iz Budimpešte ima let još jedan let za Kinu, za ChongQing, leti Air China. Za Šangaj leti Shanghai Airlines. Oba leta su sredom.
Beograd nije ni mali ni siromasan
U Europski okvirima Beograd nije nešto velik, a bogat bogami nije.
Da, u evropskim okvirima je cela Ex-Yu regija mala i siromasna. Ali zato se i ne poredimo sa njima, vec medjusobno. U okvirima regije Beograd nije bogat, ali nije ni siromasan. U okvirima regije Beograd je najveci grad i najveci aerodrom.
Najveći grad svakako jest. Ali da spada u najbogatije gradove to nikako nije. Prilično je gradova ispred njega.
E sada zamislite kakva ce ponuda biti iz Beograda kako mu standard raste. Ovo je tek pocetak i nastavak jedne lepe srpske price posebno sada kada se Beograd i JU mogu razvijati a da nisu primorani da slecu u ZAG, LJU, DBV kao ranije. Sada ce BEG biti u punom sjaju.
Iz Budimpešte ima let još jedan let za Kinu, za ChongQing, leti Air China
Razumno receno . Pohvala G. Marek.
Je, slažem se.
I dobro je da jednom barem jedan realan covjek postoji u EX-JU zrakoplovstvu! Napravis rezultat sa minimalnim troskovima! Zatim optimizujes flotu u odnosu na realne potrebe! Zatim povecavas flotu shodno rezultatima i potrebama. Sjajno!
Sjajan izbor je A330-200. Jeftin u nabavci, pouzdan i siroko rasprostranjen. Manjeg kapaciteta ali i manjih troskova. Svaka cast!
Je. Ako ja mislim da bi treći avion trebao biti A330-300 koji bi se onda mogao kombinirati sa A330-200 na linijama gdje je potreban veći avion.
Ja bih pre rekao da -300 bude ako ne cetvrti, onda peti avion sigurno, nek idu oni polako ali sigurno jos za 3. avion. A333 bi im tad bio vrlo koristan jer bi bio profitabilniji za npr. JFK i Kinu. Ista dinamika ekonomicnosti kao sa A320 i A321
Da taj avion bi se morao nabaviti kao 3. ili bar kao 4. u floti.
Za to se neću složiti. Bolje je imati manje avione pa letjeti česće. Bolje je da JU leti sa a330-200 svakog dana za Shanghai ili NY nego da jeti 5 dana u tjednu sa A330-300 . A bit ce i više putnika i bolji LF ako se leti svakodnevno manjim a330-200.
Rekao bih da to kuži i Marek.
Da u Croatiji postoji iole mozga radili bi isto. Lizingovali ATR i a319 ili e195 i pokrili regiju sto frekventnijim letovima. Kad dodju do adekvatnig broja putnika u Zagrebu – lizingovali a330-200 i krenuli za Kinu i USA
Ali u Croatiji nema mozga za tako što.
Na tri aviona bilo bi logično da kompanija ima jedan A330-300 i da može kombinirati kapacitete na linije koje imaju veću potrebu.
I što se radi kad taj a330-300 ima neplanirani servis, odnosno kvar?
U takvim situacijama avio kompanije salju neki od preostalih aviona istog tipa da pokupi putnike.
A sto uraditi sa ” viškom putnika”?
Pametno radi Marek i svaka mu čast što se ne zaleće
A što je radila Air Serbia kad je jedini A320 ispao iz prometa? Koliko često avioni ispadaju iz prometa? I što to znači da ostali A330-200 tada ne lete pa mogu uletjatei umjesto A330-300?
I zar avioni baš uvijek imaju 100% popunjenosti da većina putnik ne bi mogla letjeti sa A330-200, a tek njih 25-30 da se u tom izvanrednom i rijetkom slučaju rerutira.
Alene, kad kompanija ima vise aviona istog tipa lakse je naci zamjenu za jedan koji je u kvaru. Ili isplanirati remonte.
LOT je najprije imao 3, pa 5, pa zatim 8 boeinga 787-8. Razvoj sa ovim tipom aviona trajao je nekoliko godina.
Tek nakon kompletiranja flote od 8 aviona tipa 787-8 i razvoja destinacija povecanjem frekvencija, pojacali su se sa 787-9 i to nekon nekoliko godina.
TAP se razvija sa cak 20-tak primeraka A330NEO. Kad ima povecanje traznje od strane putnika – pojacava se frekvencija istim tipom aviona! Ne kupuje se a380 niti B777-300 niti a350-1000! Nego se polako povecava broj letova sa a330 na istoj liniji sa vise polazaka?!?!
Trziste koje operira JU je daleko manje od Poljske i trzista koje operira LOT.
Ako je LOT isao najprije sa 8 aviona tipa 787-8, jasno je koja je logika ozbiljnog razvoja.
Ne treba se zaletati. Marek je ozbiljan covjek
Ne treba se zaletavati, jasno. Ali na tri ili četiri aviona, jedan veći avion je logičan. Kao što je A320 bio logičan odabir iako je jedno vrijeme u floti bio samo jedan primjerak.
Zaletavati ?? 🙂
Jel vam je Marek konkretno rekao zasto ne zele A330-300?
Nismo o tome pričali.
Ima dovoljno destinacija na Istočnoj obali Amerike koje jos nisu pokrivene, pre nego što ozbiljno krenu razmišljati o Zapadnoj.
Da to je i Marek rekao.
Kada planirate da uvedete liniju za Island bar jednom sedicno.Mozda sa ovom flotom možete to ostvariti.
Ne planira.
1 let nedeljno je besmislica. Air Serbia to nece uvoditi osim ako bas ne mora (TSN). Za letove 1pw imate Croatiu.
Croatia nema letove 1pw osim sezonskih turističkih linija iz Splita.
Dakle ima letove 1pw. To sto su to sezonske turisticke linije iz Splita nije opravdanje. To su linije sa 1pw, a mogu biti sa barem 2pw. I one su besmislica ako nisu barem 2pw.
Druga stvar bi bila da OU zbog ogranicenja ne sme da leti vise od 1pw, bas kao sto JU ne sme za TSN.
Slažem se da su besmislica ako nisu 2pw.
Krivo. Turistički letovi imaju smisla i sa 1pw ako su ih touroperatori koji su zakupili većinu ili sva sjedala vezali uz hotelske kapacitete što je usus u tom poslu i OU ovdje zaista nije “kriva”.
Poštovani Alene i čitaoci ovog portala,
znam da informacija koju ću objaviti ovde, ne pripada. Ali u nedostatku Blog-a gde bih mogle da se objave različite informacije, iskoristi ću priliku ovde, kako bih čitaoci iz regiona bili upoznati:
Potpisan memorandum o ukidanju restrikcija u avio-saobraćaju između Srbije i Kine
link:
https://www.rts.rs/lat/vesti/ekonomija/5191695/potpisan-memorandum-o-ukidanju-restrikcija-u-avio-saobracaju-izmedju-srbije-i-kine.html
Već je objavljeno.
Potpuno racionalan stav! Prvo dalja ekspanzija u Aziji, onda Majami a možda kasnije Južna Amerika…Los Angeles i San Francisko nisu isplativi
Da, tako kaže.
Zasto nisu isplativi LA i San Francisco?
Kaže Marek da nisu. On je CEO kompanije. Zna sigurno bolje nego bilo tko od nas.
Da, sledeća destinacija u SAD-u biće Majami, što je i logično..
Nisam baš siguran, niti je to baš logično.
Logicno bi bilo da ima jedan let nedeljno za San Francisko
To nikako nije logično. Niti je San Francisko logičan, još manje frekvencija od jednog tjedno leta.
A kad ce za Toronto? Obecavaju?!
Za sada je rekao da je Toronto upitan i jako sezonalan.
A da li je Marek komentarisao pokretanje letova za Miami? Tu destinaciju cesto pominje, a ako potpisu code-share sa AA, to je logican sled dogadjaja, s obzirom da je MIA jedan od njihovih najvecih hub-ova
Da spomenuo je tu liniju. Ne kao nešto što je gotova stvar, nego kao nešto što razmatraju. Kao i Havanu.
OT:
Alene, zasto OU ima najvece smanjenje kapaciteta izmedju jula i septembra u odnosu na isti period 2019. godine na linijama za FRA i MUC?
Nisu li FRA i MUC zlatne koke OU?
Kompanija tvrdi da su te linije zlatne koke OU.
I nije neko smanjenje. Iz Zagreba će za Frankfurt biti smanjenje od tek 2 leta tjedno, što je manje od 10%.
Na MUC je rezanje nešto veće i to sa 13 na 9 letova, dakle 31% u usporedbi sa IV. mjesecom, a 36% u usporedbi sa 2019. Ovo je vrlo vjerojatno razlog da se oslobode kapaciteti za Split i Dubrovnik koji imaju dodatna povećanja ove godine.
No, LH zato povećava kapacitete u to vrijeme, pa će ukupni kapacieti biti otprilike isti kao i u IV. mjesecu.
Frankfurt ima najvece smanjenje kapaciteta od svih ruta, mozda je to samo 2 nedeljna leta manje, ali je smanjenje kapaciteta znacajnije. Ovo je verovatno zato sto sada salju Q400 za FRA na nekim letovima.
Smanjenje kapaciteta za MUC je odmah iz FRA, dakle drugo najvece.
Sa druge strane, CPH ima najvece povecanje kapaciteta. To je verovatno jer je ranije uvek isao Q400, dok sada ide par puta nedeljno.
Takodje, kako komentarisete da je OU smanjila broj frekvencija za FRA, te sada vise nema 3 dnevna leta, vec samo 2. Danas i sutra imaju samo 2 dnevna leta i to oba ujutru. OU sada leti samo 17 pw za FRA.
Ma nije istina. Dash 8-400 se šalje tu i tamo, ali daleko najviše letova se odradi sa A319 i A320 za FRA.
Nije istina. OU ima tri dnevna leta 5 dana u tjednu, a dva dana u tjednu ima 2 leta. Dajte ne pričajte nonsense. Nije istina. OU ima 19 tjednih letova za FRA.
Alene, pogledajte i videcete da zaista imaju 17pw u planu za ovu i sledecu nedelju. Svaki dan 2 leta, 3 u subotu, nedelju i ponedeljak.
Croatia za Frankfurt tijekom ljeta leti 19 do 21 let. Možda neki tjedan ima neka devijacija. Stvarno ne stignem provjeravati.
Ja i dalje ne razumijem zašto su let MIC-ZAG petkom navečer ukinuli i “vuku” je sada MUC-SPU-ZAG… Ta mašina je uvijek bila krcata do zadnjeg mjesta…
Zato što je to Croatia Airlines.
Zašto postavljate ovo pitanje na temu koja nije vezana ni uz to, a ni uz Hrvatsku, OU ili Zagreb?
Ah, naravno. Iz Srbije ste pa morate provocirati, praviti se pametnim, pljuvati ili sendvičariti.
Zato sto nemam gde drugo. Napisao sam OT jer je Off-Topic. Koliko ja znam, Off-Topic je ovde dozvoljen.
I nije nikakva provokacija ili pljuvanje, vec observacija. Upravo Vi provocirate time sto me etiketirate na nacionalnoj osnovi sada.
Da off topic je dozvoljen.
A zasto ne odgovorite coveku mesto sto ga napadate po etnickoj liniji? Drugo i sam analiticar ucestvuje u raspravi i ne smeta mu, zasto onda vama smeta?
Zato i razmišljaju o A330-300
Air Serbia ne razmišlja o A330-300, Marek je jasno rekao da neće nabavljati ništa drugo osim A330-200.
Zbog cega “zato”? A330-300 ne moze da dobaci do LAX ako je iole vise popunjen. A i rekli su jasno da ne zele A330-300
Da ne žele ga.
A330-300 ima manji dolet od A330-200
Da ima, za 1700 km.
A330 – 300 ima kraći dolet od – 200
Da
Mogu da nabave A350 za LAX. Bilo bi putnika.
Koje bi to logike imalo?
Neka. To ce Pragusa.one da nabavi. 🙂
hahahaha… da baš.
Tako je, ovaj ima veci domet a manje putnika a ovaj drugi (300 serija) ima veci kapacitet a manji domet.
Da
Da li imate neke informacije iz razgovora sa Marekom o planovima za unapredjenje usluge na letovima?
Ne, nismo o tome razgovarali.
Samo do Milvokija! 😂
???
Ne znate sta znaci “Srbija do Tokija, ali preko Milvokija”?
Ne
“Srbija do Tokija” je izraz koji je nastao 1991. godine i posvecen je Crvenoj Zvezdi nakon sto je postala svetski sampion u fudbalu u Tokiju 1991. godine.
Kasnije je nastala produzena verzija, te je dodat deo “ali preko Milvokija”. Taj deo ima politicku i ratnu konotaciju, pa ga necu objasnjavati. Mozete izguglati to.
Izraz “Srbija do Tokija” se masovno koristio i kada su bile Olimpijske Igre 2021. godine.
Jako čudno.
Ne znam sta je vama tu cudno…Srbi se radovali sto su osvojili titulu klupskog prvaka sveta u fudbalu.
Bas cudno.
Čudna je takva izjava koja je zaživjela u narodu. U Zagrebu je bio grafit “Dugave do Tokija”. Duhovito i ništa drugo. I nikad nije saživjelo kao uzrečica.
😂😂😂😂
Šteta što nema like da se udari
???
Sa layoverom u Tokiju hahah
HAHAHAHAHAHAHAHAHA ali prvo stop over na NRT
А где је данас чланак о кашњењима код ЈУ?
Tako što sigurno nećemo pisati svaki dan.
Jel ima neka informacija sa nabavkom 2 A321
Nema. To je za sada tek želja. Kao i letovi za Havanu. Možda se realizira iduće godine, a možda i kasnije.
Nadam se da ta dva 321 uspeju naci ove godine. To bio bilo odlicno za Air SERBIA!!
Nisam baš tako siguran, ali hajde…
Da li je Toronto sledeci?
Kaže Marek da je ta linija vrlo sezonalna i da nije isplativa za kompaniju.
Pa neka uposle avion zimi negde
A to je ono baš lako? U konkurenciji stotina aviona koji se žele uposliti zimi? I pritom ne uspjevaju.
Ma ne, kažem neka otvore chartere zimi (Maldive, Zanzibar, Cancun, Cuba)… Pa to barem bi moglo da se napuni u off sezoni kada YYZ mozda ne bi imao dovoljno posla.
Pa eto prošle godine htjeli Kubu pa odustali. A ako ne može Kuba, onda će teško Cancun, Zanzibar, Maldivi…
Maldivi i Zanzibar mogu jedino u saradnji sa agencijama. Samostalno nikako.
Sve to skupa je jako teško. Kuba je najbolji primjer od prošle godine kada su odustali od nje.
Air Serbia je vec letela putnicki let BEG-LAX, stoga je A332 sposoban za takav let. Druga stvar je sto to ne bi bilo isplativo.
Svakako da je takav let preskup jer je na samoj ivici doleta A332 iz BEG, pa bi avion morao da nosi pune rezervoare goriva, samim tim i da bude jako tezak.
Taj let u Covidu-19 nije bio pun. A letjeti sa bitno manje putnika od kapaciteta nije baš logično.
Cini mi se da je imao 210 putnika. Svakako, slazemo se da je neisplativo leteti BEG-LAX.
Tako Marek kaže.
TK leti Ist-Hav sa ovim tipom aviona bez problema
Zašto ne bi letio za Havanu, ona je istočno.
није баш тако једноставно, и MEX је источно од LAX-a па је даље из Београда. Ипак, Истамбул-Хавана је 400 км краће него Београд-ЛА
Da 400 km je bliže.
Karakas Istanbul?
Niko nije rekao da A332 ne moze da stigne do LAX, nego da je krajnje neisplativo. Imate i primer potvrdu kod nasih blizih komsija italijana. Ita je otvorila FCO-LAX tek kad je stigso A350 jer ima veci kapacitet i bolju efikasnost.
Za JU, avion bi morao da nosi toliko goriva da bi morali da se uskrate kapaciteti ili za cargo ili za putnike. A znamo da manji broj putnika znaci da bi JU morala da prodaje economy carte za 1500evra minimum, sto niko ne bi kupio
Upavo tako. Razanje kapaciteta putnika i carga je notorni nonsens i čini let neisplativim.
Ono sto nas “analiticar” ne razmatra je da su u toku pregovori sa neimenovanom americkom kompanijom. Znaci do Istocne obale i Cikaga im se isplati da lete. Nema potrebe da uvode skuplji sirokotrupac. Mi nismo velika turisticka zemlja i ima cela Azija i Afrika u dometu sa A330.
A ja smatram i pišem nešto drugo? Majko mila…
Ja jedino znam da se i dalje vode razgovori sa neimenovanom americkom kompanijom u vezi code sharea sa JU gde ce se potpisianje istog desiti pocetkom juna i da ona autorova prica o “propalom CS sa AA” zapravo uopste ne pije vodu.
““The most important news that will come very soon is that at the beginning of June we will be signing, in person, a codeshare agreement with one of the American carriers”.”The development will enable Air Serbia to offer greater connectivity throughout the United States.
Ja sam pisao da je propao code-share se AA? Se vama pogoršalo jako?
Meni se cini da se vama pogorsalo i to jako.
“Air Serbia interline, a ne code-share sa Americanom
I dobili smo odgovor na pitanje što je sa code-share u SAD-u. Naime, Air Serbia je najavila code-share sa Qatarom i sa jednom američkom kompanijom. Code-share sa Qatarom se desio, a zamaaero je napisao da je deal u SAD-u daleko najizvjesniji sa Americanom. I upravo je Air Serbia objavila da proširuje sporazum sa Americanom.
No, ne radi se o code-share kako je najavio Jiri Marek, CEO Air Serbie, nego se proširuje interline. Novi interline omogućuje 70 dodatnih destinacija diljem SAD-a iz New Yorka i Chicaga. Ovo je i te kako značajan sporazum za Air Serbiu, no on nije code-share kako je najavljeno.”
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb)
Da ta vjest je i te kako točna. Tada je najavljen code-share, ali je potpisan interline. Što je onda netočno?
Dakle, pisali ste da je propao code share, to smo bar utvrdili.
Kako vest moze biti tacna kad nije bilo ni najavljeno kad ce biti potpisan CS niti sa kim ce biti potpisan? Vasa je pretpostavka bila da ce to biti sa AA a kad je sa AA potpisam interline odmah ste skocili da pogresno zakljucite kako je zbog toga propao CS sa njima.
Jucerasnje vesti vas ozbiljno demantuju jer sad vidimo da sa AA nije bio ni planiran CS vec sa drugom kompanijom sa kojom ce pocetkom juna isti biti i potpisan.
Dakle, Air Serbia je dobila CS sa QR, interline sa AA i dobice CS sa jos jednim americkim avio prevoznikom.
E to je vest!
Nisam ja to napisao, pročitajte vijest još jednom. Ja sam napisao da je najavljen code-share, no da je potpisan interline. The end.
To nije vijest. Vijest će biti kada se objavi koja je to kompanija. Kako god to nikako ne anulira moju vijest od tada.
Ovde ste pogresili
“No, ne radi se o code-share kako je najavio Jiri Marek, CEO Air Serbie, nego se proširuje interline.”
Dakle, radi se ipak o code shareu sa americkim prevoznikom a vi ste pogresno pretpostavili i zakljucili da ce to biti sa AA.
Strpljenja malo, bice objavljeno i ime te kompanije.
Ne tada se nije radilo. Najavljen je code-share potpisan je interline.
Kako vi mozete znati sa kim su oni nameravali da potpisu CS?
Nigde ali bas nigde Air Serbia nije izjavila da planiraju da potpisu CS sa AA. To je bila samo vasa pretpostavka, kao sto vidimo pogresna.
Ja nigdje nisam napisao da oni ne bi mogli potpisati code-share sa nekim drugim prijevoznikom. Samo sam napisao da je najavljen code-shara za Ameriku, a isti tada nije potpisan nego je potpisan interline sa Americanom.
Vi ste pretpostavili da JU hoce da potpise CS sa AA i tu je vasa greska.
AA ocigledno nije ni bio u igri za CS vec drugi prevoznik a koji je uskoro cemo saznati.
Ja nisam ništa pretpostavio. Samo konstatirao.
Air Serbia bi trebala imati neki širokotrupni avion koji nije a332, a350 je želja ali ne i da može u skorijem roku uzeti taj avion.B777 ili A340 ne bi bio loš izbor za ASL.Je l’ da?Naš direktor kompanije očito ne želi da pravi izmenu u floti po pitanju širokotrupaca u periodu do godinu, 2?
A340? Dajte me nemojte. Pa tih kanti se svi rješavaju.
B777? Samo to? Što ne A380?
A340 nije ‘kanta’ ko malo bolje poznaje avion. Možda nije ‘u trendu’ ali ima svojih prednosti.
Bogami taj avion svi izbacuju iz flote. A vi bi ga nabavili. Jako pematno.
A340 nije kanta, ali je zastareo avion. Danas on ne moze stvarati profit. Preskup je za letenje jer ima 4 motora koji su zedni goriva.
Danas cete A340 videti da leti prvenstveno za ACMI kompanije i kompanije u drzavama koje ne mogu da nabave nove avione (Venecuela, Iran, itd…).
Upravo tako.
e kad bi bilo…. Ali taj boeing bi lepo dosao kao budali samar.
Majko mila, vi to ozbiljno?
Upravo. Osim u izabranim izuzecima, totalni nonsens. Eventualno kad bi JU imala kalibar premium putnika kao TK, al to se dogoditi nece
Jasno.