Iako je British najavio 13 tjednih letova iz London Heathrowa za Zagreb, u tjednu od 11. do 17.4. ostvario je tek 8 letova, u tjednu od 18. do 24.7. 11 letova, u tjednu od 25.4. do 1.5. imat će 9 letova. Tek od 2.5. nadalje imat će planiranih 13 tjednih letova. Ovo smanjenje je rezultat nedostatka zaposlenih i otkazivanja stotina letova tjedno iz London Heathrowa.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: British Airways
Toliko su trendovi stagnacijski da je u veljači bilo više putnika nego u siječnju, a u ožujku je broj putnika bio 85 posto iz 2019.
Sječa u svibnju linearno četvrtine ryanovih linija je izazvala takvu paniku na ZG aerodromu da većina osoblja se mahnito bacila u potragu za novim poslom.
Hahaha, dobar dobar.
Mali off, uprkos tvrdnji autora da Zagreb prestiže Prištinu ništa od toga, i u martu Priština bolja od 2019 i to 15%, samo 1000 putnika manje od Zagreba u martu i 70000 više od Zagreba za kvartal, mrka kapa da će Zagreb na 2 mjesto, ipak izgleda da će imati samo bronzu u najboljem slučaju.
Не само то него и са Београдом не смањује разлику. У фебруару Београд је имао 60.087 више путника а у марту 97.720.
У априлу разлика ће бити још већа.
Majko mila pa naravno kad su i relativne brojke puno veće. Pa zar stvarno treba objašnjavati statističke osnove. Stoga se i gledaju postoci, pobogu.
Relativne brojke jesu veće i izgledaju ovako, u odnosu na februar Beograd je rastao za 41% a razlika u odnosu na Zagreb je narasla za 60%. Šta sad kažete za statističke osnove? Da li je to smanjivanje razlike ili povećavanje.
Ajde, lakše malo s trijumfalizmom. Ljeto samo što nije došlo pa ćete moći uspoređivati putnike u zračnim lukama u Hrvatskoj i jedinoj zračnoj luci u Srbiji.
Upravo tako.
Ja ne razumijem ovaj argument da je BEG jedini arodrom u Srbiji,sta zelite reci sa tim?Da li mislite da je kojim slucajem ZAG jedini aerodrom u Hrvatskoj broj putnika bio jednak zbiru putnika koji sada imaju svi aerodromi Hrvatske?Da li mislite da bi i 10% putnika koji sada lete preko Dubrovnika letio preko Zagreba da ne posroji tamo aerodrom?Da kojim slucajem nema primorskih aerodroma Hrvatska bi imala 30 % manje turista(avio putnika) dosta ljudi bi autom dolazili a ne letjeli do ZAG pa nastavljali autom do mora,plus ne bi bilo domacih putnika kojih sada ima…itd…zelim reci da bi naravno ZAG imao vise putnika ali nikako 10 miliona koliko vi ocigledno mislite…i hvala Bogu da Hrvatska ima toliko aerodroma to je i znak razvoja jedne drzave…
Ne bi bio jednak, ali bi sigurno bio veći.
Naravno.
Totalno ste promašili argumente. Naravno da Hrvatska ima razvijene aerodrome kada joj je oblik takav kakav je, Split je udalje 410, a Dubrovnik 650 km. Da je Hrvatska oblika kao i Srbija sigurno da bi imala manje aerodroma i da bi Zagreb bio dominantan. I imao bi daleko više putnika. Neusporedivo više.
Poenta mog komeentara je bila da ne vrijedi raspravljati o hipotetickim stvarima sta bi bilo kad bi bilo,je li Bg jedini aerodrom u drzavi,ima li Hrvatska more itd…to su cinjenice i svako malo prezvakamo te iste stvari i postaje naporno citati…
Stoji
Nisu hipotetske stvari da Beograd ostvaruje preko 90 posto zračnog prometa u Srbiji.
95 da budemo tocniji
Значи потребно је седам ваших аеродрома да порази један наш? Nice!
Sedam tih aerodroma svake godine razvali Beogradski.
koja ste vi sirotinja , ne mozete financirati nego jedan aerodrom .nice!
No dajte, pobogu!!! Dobro znate da je razlog toga i geografski izgled Srbije i politicka odluka centralizacije drzave. Cemu onda ovakvo pisanje?
O bože. Osnove statistike, moj gospodine, osnove! Ako ne znate nemojte se sramotiti. Dakle:
U 2011. Zagreb je imao 57,3% manje putnika od Beograda
U I. mjesecu Zagreb je imao 41,8% manje putnika od Beograda
U II. mjesecu imao je 28,8% manje putnika od Beograda
U III. mjesecu imao je 33,2% manje putnika od Beograda
Jel sad razumijete trendove?
Očigledno vi ne razumijete pa vam predlažem da još jednom pogledate razliku u 2 i 3 mjesecu 8 kojima se vodi riječ, pa vas ooet pitam da li je to povećanje ili smanjeje razlike!? Očigledno ne pratite šta se piše pa se sramotite vi!
Majko mila. Gledajte ja se sa vama neću raspravljati o osnovama statistike. Sorry, ali ja sam statistiku odlušao na fakultetu i na ovom nivou ne mogu raspravljeti.
Kako ništa od toga. Rekao sam da će u III. mjesecu Zagreb preskočiti Prištinu po broju putnika i to se desilo. U četvrtom će je preskočiti još i više. A posebno će više imati od VI. mjeseca nadalje.
Preskočio za cijelih 1000 putnika a ima manjak od 70000 u kvartalu, nezadrživo raste! Nikakve osnove nema da bude još više u aprilu a tek u maju pogotovo i sve tako do kraja godine. Zašto nije bilo ozbiljne razlike u martu?
Da, ali ja sam rekao da će preskočiti Prištinu u III. mjesecu i je. U IV. će je prekočiti još više. U V. mjesecu neće radi rezanja Ryanaira. Ovaj manjak će vrlo brzo akumulirati ovo ljeto, a na jesen će Zagreb definitivno preskočiti Prištinu. Do sada sam uvijek bio u pravu. Vidjet ćete.
Jedva cekam pocetak 2023 pa da vidimo kako je Alen bio u pravu.
Kako to skromno zvuci “Do sada sam uvijek bio u pravu.”
No, vidjet ćemo.
To što je Priština bolja u ožujku 2022. u odnosu na isti mjesec 2019. ne znači da je Zagreb ne sustiže.
Zagreb ju u III. mjesecu nije dostigao, nego prestigao.
Sustigao je za 1000 putnika, u prva dva mjeseca imao zaostatak od 71000, baš je sustiže.
Na godišnjoj razini će imati sveukupno više putnika od Prištine.
Za kvartal ima manje a za godinu ćemo tek da vidimo a zašto bi bilo drugačije za ostala 3 kvartala stvarno ne vidim razloga, FR u Zagrebu može samo slabiji da bude sa vremenom što pokazuju potezi u maju a oporavak će se dešavati takođe i u Prištini tako da jedino vam nada ostaje.
Zato što trend u Zagrebu to pokazuje. U I. mjesecu Priština je opako bježala Zagrebu, u II. samo 7000 putnika, u III. Zagreb je prešao Prištinu. Što vam to govori?
Говори нам да ће се тај тренд вероватно завршити сада када крену отказивања Рајанера у Заграбу.
Ryanaira otkazuje na samo mjesec dana.
Da, imat će.
Ма какви, посебно не сада са масовним отказивањима (33%) од стране Рајанера.
Ryanair ne otkazuje 33% letova u Zagrebu.
Tacnije 28.9% sto ne znaci da nece i stvarno biti 33%.
A kako ce 28,9 postati 33?
Nije sustigao nego prestigao. Ja sam govorio o III. mjesecu kada će prestići Prištinu. I je. Nisam govorio o prvom kvartalu.
British je mozda u Amadeusu imao 13 letova od 01.4., ali je online prodavao manje i ovo nisu smanjenja, već postepeno podizanje frekvencija.
Krajem 03 mjeseca je letio 5x tjedno, u prvom tjednu 04 mjeseca 7 x tjedno, ovaj tekuci tjedan leti 9 x i tako dalje postepeno dize…13 x tjedno dolazi kasnije u 05 mjesecu kako ovdje i pise.
Cijeli tempo rasta frekvencija je realan i smislen. Nekad kompanije svasta ubacuju u Amadeus, a ima veze sa cuvanjem slotova, posebno na aerodromima poput LHR.
Meni je od samog pocetka bilo suludo da ce letit 13x vec sada, neznam za koga. Jos uz 10 x drugih tjednih letova, sto od OU, sto od FR.
British je najavio 13 letova i prodavao je 13 letova. A onda je otkazivao letove. Jedne nedjelje je otkazao oba leta zbog nedostatka posada.
U prvoj polovici travnja nije bilo tako u online bookingu, postepeno je rasao broj letova
Znam 100%, jer takve stvari pratim pa skoro dnevno.
Meni govorite. Ja to pratim dnevno. To mi je posao.
Netočno. Najavili su i prodavali 13 tjednih letova. I onda naglo otkazivali zakazane letove. Primjerice u nedjelju oba i to nenajavljeno. Pisali smo o tome.
Alene, mozete pisati sto hocete, no u online bookingu BA je broj dostupnih letova krajem 03 mjeseca na liniji LHr-ZAG-LHR za 04 biljezio izmedju 7 s pocetkom mjeseca i 11 na kraju mjeseca. Jedan let gore ili dolje, a 13 letova je bilo dostupno za online booking tek od pocetka 05 mjeseca.
Za Amadeus ne tvrdim nista, mozda je tamo zaista stajalao 13pw cijelo vrijeme… sto ste i Vi vidjeli…?
To nije istina. Pročitajte ranije članke gdje sam objavio što British prodaje u kojem tenutku i vidjet ćete da niste u pravu, pobogu!!!!
Off:
JU ove subote i sledece po 2 dnevna leta za LHR.
Btw.kako stoji broj letova BEG vs. ZAG?
Pretpostavljam da ce opet ZAG imati izbrojan jedan vise a BEG jedan do dva manje.
Lomdon više nije tako važan, Frankfurt je opet prioritet 😀
Zašto London ne bi bio važan? Čak i kada će biti rezanja Ryanaira i Britisha Zagreb će imati 18-20 letova za London u IV. mjesecu i 20 letova za London u V. mjesecu. To je duplo više od Beograda.
Na Londonu Zagreb ima daleko više letova od Beograda. Neusporedivo više. Zagreb ima 23 leta, Beograd 10.
Ok, nego da ne preskacemo pitanje:
Prosle subote smo videli brojanje letova ZAG vs. BEG.
Kakvo ce biti stanje ove subote tj.sutra?
Ovaj portal ne broji letove u jednom danu nego u tjedan dana. Zagreb će imati 18-20 letova tjedno za London u idućih mjesec i pola. To je još uvijek daleko više od Beogradskih 10-12 letova tjedno.
Alene, broj letova sutra. Dakle samo subota. Kao sto ste i prosle nedelje brojali samo taj dan!
Ma to je bila usputna crtica o devijaciji koja je vrlo neuobičajna u regiji. To je u članku i pisalo.
Beograd u martu 294.000!
79% u odnosu na mart 2019.!
Takodje povecanje od 79.7% u odnosu na mart 2020.!
I to bez ijedne nove linije. A ekspanzija tek sledi.
Imati ovakav uspeh a da JU nije jos pokrenula nove linije je istinski uspeh.
Bravo za Beograd! Doslovno lider u regiji.
Da, ekspanzija tek slijedi. No, kao što vidite Beograd je imao 5 postotnih bodova manje putnika nego Zagreb.
Kako je imao 5% manje od Zagreb kada je Zagreb imao 196.280 putnika?
Sada se racuna % a ne broj putnika sto je relevantije. Da ne zaboravimo da Zagreb ima 60-70 frekvencija vise zahvaljujuci Ryanair i imajuci u vidu toliki broj frekvencija ocekivalo bi se da je Zagreb vec iznad brojeva iz 2019.
Nazalost nije… ☹️
Nije se očekivalo, to nitko nije očekivao. Zagreb je imao ogromnih 84% iz 2019. To je jako puno u europskim okvirima. I Zagreb nije imao 60-70 letova Ryanaira tjedno u III. mjesecu.
Pet postotnih bodova u usporedbi sa putnicima iz 2019.
Samo 5% spram 60-70 novih frekvencija Ryanair svake nedelje sa A320!! Jel ste Vi ozbiljni?
Ja ne znam da li sam ja lud ili gledam neke pogresne brojke ali po broju putnika u martu BEG je imao 49% vise od Zagreba, a u prvom tromesecju 53% vise.
Što je i logično. No, Beograd je prije Covida-19 imao skoro 100% više od Zagreba. Dakle, razlika se ozbiljno smanjuje.
Prije covid-19 Beograd nikada nije imao 100% više od Zagreba, to nije istina. U prva 3 mjeseca 2019 godine Beograd je imao 71% više putnika od Zagreba ili ti 430054 putnika. Ove godine kada Zagreb ima 26 novih linija FR beograd ima 53% više ili ti 258714 putnika. E sad vi fino izračunajte koliko je sjedišta ponudio FR u ta tri mjeseca i sve će vam biti jasno. Ako je Zagreb dolaskom FR dobio novih 76 sedmičnih letova to znači da je na mjesečnoj bazi imao u ponudi novih oko 100000 sjedišta, tj za 3 mjeseca je imao 300000 novih sjedišta u ponudi a razliku je smanji samo za 172000! Sa prosječnim LF Ryanair od 80% ispada da je razlika trebala da se smanji bar za 240000 ali kao što vidimo nije! Tako da toliko o uspjehu aerodroma Zagreb i FR. Dalje će biti samo gore za ZG kada AS krene sa ekspanzijom, i ja smatram da ako BG ne bude na nivou 2019 u toku tih mjeseci ekspanzije da to nije nikakav uspjeh jer ekspanzija koja se najavljuje je velika, isto kao što je 26 novih linija u Zagrebu jako velika stvar, bar je trebalo da bude!
Pa nije isto. Air Serbia ce imati skoro 50% manji broj linija nego Ryanair. Drugo, dobar deo tih linija Air Serbia ce raditi sa ATR koji ima mnogo manji kapacitet od A320 koji Ryanair koristi. Ono budimo malo realni, nije na odmet.
Svakako je Zagreb trebao puno biti bolji. Alen uzima prosek EU ali u EU nisu dosle 26 nove linije na jednom omanjem aerodromu.
Nije mogao nikako biti bolji jer pandemijske mjere su se počele ublažavati zadnjih mjesec dana.
Zagreb je u prvom tromjesečju, uzimajući u obzir sve okolnosti, ostvario jako dobar rezultat.
Upravo tako.
Ha? Air Serbia je iz Beograda imala 36 linija krajem III. mjeseca. O čemu vi pričate? Kakvih 50% manje od Ryanaira? To je bitno više od Ryanaira. Air Serbia imat tek 5 ATR-a, 10 A319, 1 A320, no zato ima jedan A330 koji leti ili JFK ili Moskvu, Zurich, Barcelonu… dakle stalno.
Kako mozete tako nasilni biti a ne procati prethodne komentare??? O cemu ja pricam? Pricam o broju novih linija FR otkad je dosao u Zagrebu i broju novih linija koje ce tek JU otvoriti. FR je daleko vise otvorio nego sto ce JU otvoriti sa bitno vecim avionima. Jasnije?
Vrlo ste nejasno napisali taj komentar. Sad sam ga ponovo pročitao. Vrlo nejasno! Nije ni to baš istina. Air Serbia će do VI. mjeseca otvoriti 23 linije (17 novih i 3 obnovljene). Uz to je u I. mjesecu krenula letjeti Niš, a u VII. mjesecu prošle godine otvorila Barcelonu i Pulu, a u VI. Bukurešt.
To znači da u vrijeme u kojem je Ryanair uveo 26 linija, Air Serbia je uvela ili obnovila 27 linija. Dakle niste u pravu.
Nije nejasno. Nadovezao sam se na komentar iznad mog. To je bio odgovor.
OK, ne slažemo se.
To ne moze tako da se gleda. Air Serbia je imala i te linije pre Kovida te ne mogu se racunati na taj nacin. Racunaju se samo nove. Naravno uzecete sad u obzir sve zivo da dokazete da ste u pravu.
U aprilu je nova Valensija i dalje vec kako idu. Pre Valensije samo je Nis bila nova linija.
Zašto bi se računale samo nove linije?
I jel linija Zagreb-Dublin Ryanaria na kojoj leti i Croatia nova linija? Rim? A Memmingen koji je zapravo Minhen? Hahn, Charleroi, Malmo…
Bilo je mjeseci kada je imao 100%, a na razini cijele 2019. je imao 83% više. Što vam to govori?
Ryanair je u tih tri mjeseca ponudio 267.000 sjedala u tih tri mjeseca.
Zagreb samo u IV mjesecu ima 76 tjednih letova, od I. do III. mjeseca je imao daleko manje.
Majko mila ma odakle vam ove brojke. 240.000 sjedala se trebala razlika smanjit?
Zagreb rapidno smanjuje razliku spram Beograda i to je evidentno.
To mi govori da ni 83 nije blizu 100! Valjda to i vama govori isto i kao što sam već napisao, u martu 2019 je imao 71% više putnika jer taj period sad posmatramo a to je daleeekooo od 100% koje vi spominjete. Znači FR je u Zagrebu ponudio za prva tri mjeseca 267000 sjedišta a razlika sa Beogradom se smanjila samo 172000. Ako Zagreb ima LF od 87% u mreži Ryanaira kao što mu je srednji LF po Evropi to znači da je FR trebao da donese Zagrebu 232000 putnika za tri mjeseca i ujedno za toliko da smanji razliku između Beograda i Zagreba, e sad ili je lf u Zagrebu mnogo slabiji ili je lf dobar kao u Evropi pa je FR samo preuzeo utnike od drugih kompanija. Kako god bilo rezultati FR u Zagrebu nisu ni blizu dobrih za aerodrom Zagreb što se i vidi u potezima koje isti pravi u maju. A to rapidno približavanje Beogradu će od mjeseca maja da krene u obratnom smjeru i na kraju godine će opet Beograd biti na minimum +80% a vrlo vjerovatno i više.
Sigurno da Ryanair nema load faktor od 87% u Zagrebu. Pa oni su bazu tek krenuli. Treba vremena da se load faktor poveća.
Da, Ryanair je ozbiljno pridonio broju putnika u Zagrebu. Konačno. Bilo je i vrijemd da sa 15 godina Zagreb dobije LCC. Ryanair nije imao 60-70 tjednih letova u III. mjesecu.
Sa celom bazom Ryana svega 5 postotnih bodova više? SJJ sa bazom Wizza ima dosta bolji rezultat
Istina potpuna SJJ ima 24 postotna boda više u uslovima nove baze kao i Zagreb i to se zove uspjeh, ovo u Zagrebu je samo vidanje rana i ništa više.
Majko mila. Toliko velik postotak letova iz 2019, treći najbolji u regiji, bitno iznad svih ostalih vi vidite kao neuspjeh? O moj bože!
Da, da, SJJ sa 24 postotna boda i novom bazom je uspjeh, Zagreb sa 5 postotnih bodova i novom bazom se uspjehom nazvati ne može, tim bolje kada vidite da FR u maju reže 30%, to takođe govori o tome da nisu zadovoljni rezultatima u Zagrebu! Pa kakav je to uspjeh?
Ne mora biti da nisu zadovoljni. Napisao sam koji bi drugi razlozi rezanja mogli biti.
Vi zagrebački uspjeh ne smatrate uspjehom? Nazdravlje. Onda je ostalih 21 aerodrom koji imaju lošije rezultate od Zagreba katastrofa od neuspjeha.
Bas tako. Bravo za SJJ. Tu se vidi ogroman napredak! Ostalo je mazanje ociju.
Da u SJJ se vidi ogroman napredak, no sigurno da 84,4% zagrebačkih letova iz III/2019 ne možete nazvati mazanjem očiju, pobogu!
Apsolutno se ne slažem da je to malo. To je jako velika razlika. Sarajevu istinski svaka čast. Oni su nešto ranije krenuli sa bazom Wizz Aira nego Zagreb Ryanaira, ali im istinski svaka čast i respect!
Još jedan jako bitan podatak, u odnosu na 2019, 15% manje operacija a 21% manje putnika. Kod Zagreba je letova manje samo 3% a putnika 16%. Rast putnika u odnosu na februar 2022 u martu je BG 41% a u ZG 32%. Ipak novih 26 linija u Zagrebu nisu donjele ništa posebno, ako ćemo gledati 2021 izgleda da jesu ali ako se poredi sa 2019 očigledno da nisu jer je Zagreb sa tom količinom novih linija morao biti minimum na nivou 2019 a on to nije i mislim da neće ni biti tokom 2022, čak mislim da če opako otrježnjenje od FR euforije tek da se vidi. CA pojedine linije seli sa aerodroma, BA već drugi put smanjuje planirane linije, FR žestoko reže već drugi put i očigledno nije zadovoljan performansama.
Pa i logično da je razlika veljače i ožujka toliko. Konačno Beograd je bitno veći aerodrom od Zagreba.
Ne mogu vjerovati da kažete da 26 linija Ryanaira u Zagrebu nije donijelo ništa. No, to je istinski nosens.
Tako je. U pravu ste. Sa ovolikim brojem novih linija koje sve lete sa A320 vec je trebao Zagreb preskociti brojke u odnosu na 2019.
Mislim da je i Ryanair tog misljenja. Ocekivao je daleko vise. Zato uskoro i smanjuju jer vide da tu bas i nema kruha. Tj.one kolicine kruha koje su ocekivali. Istinaki poraz Zagreba
Ma kaj got. Vrlo rijetki aerodromi su preskočili brojke iz 2019. Zagreb je bitno iznad prosjeka EU i to je velik uspjeh.
Ryanair smanjuje smao jedan mjesec, pobogu.
54 nove linije Ryanaira u V, 70 u VI i 78 novih linija u VII. mjesecu su poraz Zagreba? Čestitam.
Zagreb je trebao. Ovoliki broj linija i to sve sa A320 trebao je dati mnogo mnogo bolje rezultate.
Apsolutno ne. Zagreb ima vrlo zadovoljavajuć porast. Izuzetno zadovoljavajuć. Zato Hrvatska i je bila u top 5 zemalja Europe zadnjih tri mjeseca.
Krivo mislite. Zagreb će u nadolazećim mjesecima sigurno imati rast.
Ryanair + povećanje linija + vraćanje kompanija koje nisu letjele zimi + ukidanje pandemijskih mjera + početak sezone
Ryanair u maju reže 30%, CA neke linije šalje u Split, Moskva ne leti. Maj bi mogao biti veliko razočarenje za aerodrom Zagreb.
Ma nikako ne. Ryanaira će svejedno imati 54 leta koja nije imao 2021. Dolazi Finnair, Lufthansa sa Minhenom, Air Transat. Kompanije povećavaju frekvencije i kapacietete. Svibanj će biti dobar mjesec za Zagreb, lipanj još bolji, srpanj bajkovit.
Croatia cijeli svibanj leti Dublin – Zagreb. Tek u ljetnim mjesecima prebacuje tu liniju za Split.
Da, tako je.
+ nove kompanije + povećanje frekvencija i kapaciteta postojećih prijevoznika
Opet kompleksi..Beograd je jedini aerodrom u Srbiji, Niš je stvarno premali za kakvu usporedbu dok Hrvatska ima 3 velika aerodroma i 2 manja koja su veća od Niša..kraj priče
Ko si ti da kazes kraj price???
Diddy
No, no, skulirajte se malo.
Da, Beograd ima tek neznatno više putnika od Srbije, već idući mjesec neće imati, a u top ljetnoj sezoni će imati duplo manje putnika nego Hrvatska.
Selite pricu na odnos broja putnika na srbijanskim i hrvatskim aerodromima.
Nije ovdje bilo govora o aerodromima srbije ili aerodromima hrvatske nego konkretno aerodromu u Zagreb koji ne biljezi bas ocekivane rezultate.
Medjutim, to je za svakog iole upucenog analiticara bilo i ocekivano. Zagrebu slijedi period stagnacija htio vlasnik ovog portala to prihvatiti ili ne. Razloga za takvo sto je vise a glavni su depopulacija Hrvatske i na kraju i Zagreba, ekonomsko jacanje primorskih gradova i informatizacija drustva.
Za razliku od toga Srbija nema depopulaciju pa će Beograd procvasti.
Srbija za razliku od Hrvatske ima jos uvijek jak populacijski basen u Bosni pa jos neko vrijeme moze amortizirati gubitke. Hrvatska je ostala bez takvog izvora u Bosni.
Jel 500.000 Hrvata u Bosni je zanemariva brojka? OMG. Moj gospodine iz Bosne se iselilo sve što se iseliti mnoglo, posebno srpski živalj. U zadnjih godinu dana što u Zagrebu, što na Jadranu nisu me posluživali hrvatski konobari u više od 5% slučajeva. Nego isključivo iz Srbije, a ponajviše iz Republike Srpske.
Haha, u BiH nema vise od 350 000 Hrvata i starosna struktura tog stanovnistva je jako nepovoljna (prosjecna starost veca od 45 godina). Ono malo radno sposobnih Hrvata ce radije migrirati u bogate zemlje zapadne Evrope nego u Hrvatsku, stoga Hrvatska ne moze vise nadoknadjivati gubitke u stanovnistvu useljavanjem iz Bosne.
Srbija, narocito Beograd jos uvije uspijeva privuci znacajan broj Srba iz Bosne i tako nadoknadjuje dio svojih gubitaka u broju stanovnistva.
A napricaste vi svašta. Eto nema tona hercegovaca u Zagrebu i to mladih. Nek ste vi meni rekli.
Taj bazen u Bosni se prazni u smjeru Njemačke većom brzinom nego u Hrvatskoj i Srbiji zajedno.
Upravo tako.
A koji su to bili očekivani rezultati Zagreba?
Pa jedan čitatelj ovdje smatra da je trebalo imati preko 100% prometa iz 2019. O moj bože, moj bože!!!!!
Evo i ja smatram isto. Uvesti 26 linija sa A320 od kojih neke imaju mnogo veci broj frekvencija od 2x nedeljno treba da obezbedi mnogo vecu ekspanziju putnika nego sto je sada.
Nikako se ne slažem. Novim linijama treba da se uhodaju. Load faktor raste iz mjeseca u mjesec. To su rekli i manageri Ryanara. Pa dobar dio linija je uveden prije samo 3 mjeseca.
Ako je to Sarajevo uspjelo sa novom bazom LCC, zasto to nije mogao Zagreb?
A Zagreb nije uspio? Koliko ja vidim Zagreb ima tri puta više putnika nego Sarajevo.
O vaš bože, zamislite sa 26 novih linija pa se očekivalo 100% iz 2019! 100 hiljada sjedišta na mjesečnoj bazi što čak i za promet iz 2019 čini ogroman dodatak! Da naravno da se očekivalo nešto slično kao u Sarajevu koje je takođe dobilo bazu novu i bilježi očekivane rezultate a Zagreb ne i to je jedina istina uprkos vašim utjehama o fenomenalnom rezultatu koji je u evropskim okvirima jedva veći od prosjeka.
Zagreb ima tri puta više putnika od Sarajeva. Sarajevska baza se otvorila prije i Wizz se imao više vremena profilirati. Sjetite se prvih mjeseci u Sarajevu, Wizz je masovno otkazivao linije i frekvencije radi katastrofalne popunjenosti. Sjetite se prvih mjeseci i broja putnika Sarajeva. Sarajevo ima 4 mjeseca prednosti. Kao Ryanaira rapidno raste u Zagrebu, što se vidi po brojkama za očekivati je da će za 4 mjeseca doći na brojke Sarajeva.
Jedva veći od prosjeka? Jedva veći? Ma vi se šalite?
E, pa ne ide to tako. Nema izranjanja na površinu bez faze dekompresije. Trendovi su više nego jasni. Slowly, but surely.
Na kraju godine se podvlači crta, pa će se vidjeti tko je kako prošao.
OK
A kad ne znaju sta ce onda udare da porede celu zemlju. A jasno je da sve vreme pricamo na relaciji BEG – ZAG.
Pa, BEG je cijela zemlja.
Nažalost tako je.
Daleko je logičnije komparirati cijele zemlje. To su vrlo povezane tržišta, aerodromi u pojedinoj državi oduzimaju putnike drugim aerodromima…