Aerodrom Beograd je već više od 10 puta u zadnjih nekoliko dana bio na listi među pet najgorih gradova po „airport disruptions“ na Flightradaru24. Nekoliko puta je bio na 5. mjestu, par puta i na 4, jednom i na 3. a jadnom čak i na prvom mjestu, kao najgori aerodrom po broju kašnjenja i otkazivanja u svijetu. Ovo je sada već postalo gotovo svakodnevno.
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Aerodrom Beograd
16:52 update:
FRA drugi najgori na svetu, MUC na 4. mestu.
Prije nego što trolate bez veze, pogledajte što je bilo i u FRA i u MUC!!!
Baš.
Sramota za Beograd. Ogromna sramota.
Dobro nikako nije.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija/u-planu-rekonstrukcija-aerodroma-na-ponikve-ce-sletati-erbas-a320-neo-i-boing-757-2380213
Je sve čekam Boeinge 757
Kakve su šanse i perspektive za Ponikve, jeste li se bavili time ranije?
Da jesam. Čak sam sudjelovao i u jednom projektu za Ponikve.
Kako ste nekad hvalili Ponikve i davali velike šanse. Sad kad se konačno nešto počinje raditi, vi ste sarkastični. Dajte malo budite dosledni. Ili se to taboravi kako prođe period lobiranja.
Ja osobno smatram da je trebalo napraviti Ponikve umjesto Morave i imati trokut Beograd-Niš-Ponikve sa razmakom među aerodromima 250-300 km. Sada kada je napravljena Morava je notorna glupost raditi i Ponikve. Notorna.
Na listi top 5 najgorih fr24 ovih dana bili su London Gatwick, Istanbul, New York LGA, Cologne CGN i mnogi prestizni aerodromi. So what?
Ali nitko toliko često kao BEG.
Ma da bas… LGW je svakodnevno tu!
Ako vi tako kažete…
Vidi čuda, trebutno ga baš nema. I zadnjih 20 puta kad sam gledao nije ga bilo. Baš nemam sreće.
Eto okacicu Vam sliku kad se bude pojavio. To ce biti danas…
Mislim da ce se BEG stabilizirati sljedece godine. Novi tokovi putnika, Air Serbia rast, obnova aerodroma, to bi trebalo biti zavrseno. Ova godina je bila puna problema i nesnalazenja. Ali na kraju, sce u svemu, veliki plus za BEG i Air Serbiu.
Koristio sam BEG nekoliko puta ovoga ljeta. Tri različita prijevoznika i sve je prošlo dobro sa OTP i protokolima na zračnoj luci (putovnice, skeneri i sl.), ne računajući jednu blago kaotičnu situaciju u baggage dvorani. No jedna je stvar bila i ostala katastrofa, a ja sam uvjeren da će takvom ostati i nakon još 20 godina: toaleti. BEG je naprosto nesposoban imati funkcionalne i čiste toalete, tu ne mogu ništa promijeniti niti deset koncesionara. Pola će ih uvijek biti van funkcije a od druge polovice ćete bježati kada je vidite. I to nije problem sa mentalitetom jer u Beogradu danas svaki kafić i restoran imaju svježe renoviran i čist toalet, to se baš da primjetiti. No za BEG ništa od toga ne važi, tamo su toaleti posljednja briga i tako će biti još desetljećima. Kada bi u toalete uložili 5% truda koji ulažu da čitav prostor ispred terminala pretvore u parking mjesta koja će preskupo naplaćivati, sve bi blistalo. No njima se naravno fućka za to, korištenje toaleta ne mogu naplatiti a čak i kada bi mogli to bi opet bilo u istom katastrofalnom stanju.
Da imali smo članak o tome.
Stanardi za mokre čvorove i njihovo održavanje su dosta visoki u Srbiji u ugostiteljstvu, viši nego što sam mogao da posvedočim u jednoj Italiji i Španiji npr. Ali zašto to ne može da se implementira u saobraćaju ne razumem (ne samo aerodrom, autobuske i železničke stanice su i gore). Mislim da je to nebriga za javno dobro, koja nam je svojstvena, što da se lažemo. Ulice, trotoari, javni toaleti, čak i zajednički prostori u zgradama, sve što je van nečije privatne imovine – vrlo nizak nivo higijene i uređenosti.
Neprihvatljivo.
Sve je to zbog ‘nepovoljnih vremenskih uslova i zabrane tocenja goriva’
Jel Beograd jedini u Europi ima grmljavinu. I to konstantno svaki dan već 4 mjeseca koliko traju ova ogromna otkazivanja i kašnjenja.
Svaki dan u Beogradu munje … gromovi…grad… orkani… tajfuni… Neki put i guma na tocku cisterne ode pa dok majstori to zamene…. Ko je nesposoban milion razloga ima za nerad javasluk….
Istina.
I opet ponavljam, JU nema ogromna otkazivanja. Cemu neistine?
Nema? Bome svakodnevnica vas opako demantira.
Stuttgart je u 2022 bio evropski aerodrom broj 1 sa najvišim procentom poletanja i sletanja on time (84,2%). Slede Dablin(82,7), Malta(81,8), Rim-Campino(80,7), Trondheim(79,7), Stavanger i Bergen(oba 79,5) i Ercan(79,3).
Statistička platforma Statista pokazuje na preseku krajem jula da bi i u 2023 mogli jako visoko da se kotiraju,zahvaljući kako tamo navode,dobroj personalnoj strategiji kao najvažnijem elementu. Ipak, treba prvo sačekati rezultate na nivou cele godine. Pozdrav
Hvala za info.
Štutgart, tj. Leinfelden-Echterdingen aerodrom je moj najdraži aerodrom. Ni u špicu nije bilo problema nikada. Sve je uvijek dobro funkcionisalo.
Uništeno zemaljsko opsluživanje u sistemu ako nećeš ti da radiš za 600 evra ima ko hoće dovelo je do toga da je aerodrom u top 5 najgorih! I izgleda da nema ko više…
OT:
Izgleda da je danas za JFK otišao neki zamenski avion.
Vamos
Kvar je na radio predajniku. Turci imaju zamenski dio i biće veoma kratko tamo. Ovo je planirano da se obavi. Nije ništa preterano hitno bilo.
Zar im ne bi bilo korisnije da salju A330-300 wet-lease za JFK tokom leta a YU-ARC za Moskvu?
Naravno da ne.
Bice i na prvom mestu! Vidite da se trude napredne snage. E tada ce ASL moci da kaze da je LIDER U SVETU!
Već je bio.
Hvala, zaista nisam znao – i propustiosam priliku daim cestitam! Drugom prilikom, nadam se uskoro… (kako rade, veoma brzo !)
Prestrasno
A da.
Gdje je ta lista
Flighradar24 na kompjuteru gornji lijevi kut.
Izvinite nisam pri google translate, šta je to KUT?
Budete otkrili kada dođete na google translator. Nisam ni ja. Istinski ne znam kako se to kaže na srpskom.
Ugao
Ugao
Zašto onda na regionalnom blogu pišete stvari koje ne mogu svi da razumiju? Znači vi ipak niste regionalni?
Što bi po vama svaku riječ trebali prevesti na srpski, bosanski, crnogorski, makedonski i slovenski. Zato što neki tvrde da ne znaju što je kut. Ja kad ne znam neku riječ na srpskom ili kada netko napiše ćirilicom idemu u google translator. Not a big deal.
Ovo je samo i isključivo provokacija, uključujući i ovaj vaš komentar.
Ne, ali sam Vam pre vise meseci predlozio da uvedete Google Translate add-on koji bi automatski Vas portal prevodio na koji god jezik. Tako nesto ima FlyingBosnian, na primer.
Sa kompjuterašem sam prošao taj prijedlog, kaže da to nije dovoljno dobar alat.
Ma otišao bih i ja nego nemam pristupa google translate a nisam znao da vi ne znate srpski jezik, mislio sam da samo ćirilicu ne znate, ali preveli su mi neki drugi komentatori koji znaju oba jezika za razliku od vas i mene.
Kako to mislite? Ja sam ga savrseno razumeo, a svi moji komentari su na srpskom. Mozda trebamo da predjemo na Engleski, ali onda morate da kazete da li e to bit Americki Engleski, Queen English, Australska verzija…
Ali se jasno vidi da ste vi lokalni😉
А на енглеском исто не знате?
Znam. Corner.
Zašto, pobogu, odgovarate na ovo?
Ma jel sam kreten.
gosn Šćuricu, najljubaznije Vas molim da pitanja tipa ‘šta znači’ a da nema veze sa avijacijom, ne objavljujete. Nepismenih u Srbiji, kao što sam Vam već pisao i skretao pažnju je na stotine hiljada. Ima ih i ovde koliko volite. Nema potrebe da sa nepismenim primitivcima, uglavnom sns snagama uopšte stupate u bilo koju vrstu diskusije oko regionalnih jezika. A posebno nema potrebe da ostatak pratilaca i uživalaca u zamaaero portalu gleda gluposti napisane od strane nepismenih. Kao što je Nikola tesla prihvatio Vašu primedbu o ORD i promenio ime u Chicago, tako biste mogli i Vi da prihvatite molbu čitalaca zamaaero te da neobjavljujete komentare jezičkih nedoumica. Hvala unapred.
U pravu ste.
Ugao
Gornji levi ugao. Videcete izmedju drugih opcija stoji kao drop down meni
Zna on to gospodine aamo provocira tj.bavi se spinovanjem i skretanjem sa teme koja ga boli.Iskreno ja mu cestitam na odlicnoj kotizaciji ASL.
To je kad kasne avioni,i daa ponovo smo ali sada leteci tigrovi.Jeeeeee
Ta lista obuhvata samo 250 aerodroma sto je jako mali uzorak.
Pritom se lista menja iz minuta u minut.
Odakle vam da je samo 250 aerodroma. No, tragično je da ste u prvih 5 od 250 aerodroma.
FR24 zvanicno kaze da ta lista obuhvata svega 250 aerodroma.
Nigdje nisam vidio da to službeno kažu. Kako god i da je 250 aerodroma tragično je da tamo spadate na 5. mjestao ili gore, poglavito što su na listi daleko najveći aerodromi na svijetu koji bi morali imati valika kašnjenja.
Pise na njihovu webu i na aplikaciji. 250 aerodroma, iz HR su na listi ZAG i SPU.
Pa svejedno ZAG i SPU nisu na listi najgorih nikada.
Sta cete reci ako bude?
Vrlo je vjerojatno da će se nekada desiti poremečaj po kome će doći na listu. Ali kod Beograda to je redovna pojava. Ogromna razlika.
Reci ce,sta bi bilo kad bi bilo.Prihvatite istinu,ostavite se spinovanja.
Gde je ZAG na listi
Nema nikada toliko kašnjenja da uđe u top 10 najgorih aerodroma. Ni jednom nije bio tamo.
@anon 06.17: Nevjerojatno! Umjesto pitanja “što možemo napraviti da bi bilo bolje”, odmah ide pitanje “A gdje je ZAG na listi?”…. Jadno i prejadno!
Bome da. Na žalost tih čudaka Zagreb nije na listi.
Znate li vi gosin Foglar koja je konkurencija za sendvic?!?!?
Pa OK, onda neka budu na 250. mestu. Ili bar na stopetom, a ne na petom!
Apsolutno.
Mora da su tih 250 neki bitniji ili veci ili hub aerodromi? Koji od vecih ili hub aerodroma nije na listi? Ili je ta lista od 250 samo spisak koji sa menja? Hajde budite dobri pa VI proucite ovo krucijalno pitanje… pa podelite svoje nalaze sa nama?
U aerodromima koji se prate su najveći aerodromi svijeta.
Da, obuhvata samo najvece aerodrome sveta. Ne obuhvata male aerodrome. Pritom, za aerodrome van Evrope koji imaju i po 10 miliona putnika nema te opcije.
Veliki aerodromi izvan Europe jesu na listi.
Nisu svi. Ima onih sa po 10 miliona, a da nisu na listi.
Kao npr?
Evo na primer Ankara koja je 2019. godine imala 13,7 miliona putnika.
Zatim Izmir koji je 2019. godine imao 12,4 miliona putnika.
Pa Hurgada i Sarm el Sejk.
Pa Jekaterinburg koji je 2018. godine imao preko 6 miliona putnika.
Pa Ajndhoven koji je 2019. godine imao 6,7 miliona putnika.
Mislim da to za flightradar nisu bitni aerodromi. Ankara i Ekaterinburg prvenstveno ima domaći promet, Hurghada i Sharm el Sheikh su leisure i sezonski aerodromi. Eindhoven je LCC luka.
Ankara nikako nije nebitan aerodrom. On ima letove ka 24 drzave, ukljucujuci brdo letova ka Nemackoj. Ima letova i ka Holandiji, Francuskoj, Poljskoj, Svajcarskoj, Austriji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Srbiji, Kipru, Rusiji, Svedskoj, Gruziji, Azerbejdzanu, Iranu, Iraku, Jordanu, Saudijskoj Arabiji, Kataru, Emiratima, Avganistanu, Kazahstanu, Uzbekistanu, Kirgistanu. Sve samo ne nebitan aerodrom…
A Izmir? Sto ste njega preskocili? I on ima brdo letova ka inostranstvu, cak i vise od Ankare. ADB ima letove ka 31 drzavi.
Ajndhoven je isto kao i Sarlroa LCC aerodrom, pa ipak Sarlroa ima pristup listi, dok Ajndhoven nema. Stoga Vam to nije validan argument, nema veze sto je to LCC aerodrom.
Hurgada i Sarm el Sejk su itekako bitni aerodromi, ma koliko bili sezonalni. I Split je sezonski aerodrom, daleko manji od Hurgade, pa ga ima na listi. Stoga Vam ni ovo nije validan argument.
Ankara u Europskim okvirima jest nebitan aerodrom.
Preskočio sam Izmir zato jel smatram da bi trebao biti na listi.
Charleroi je veći aerodrom od Einhovena i jedan je od najvećih LCC aerodroma u Europi. Iako, slažem se da ni njemu ne bi tu trebalo biti mjesta, no eto, netko ga je stavio.
Mislim da leiusre aerodromi ne bi trebali biti na listi, bez obzira radi li se o Splitu ili Hurghadi.