zamaaero@gmail.com

+385(0)1/3465886

zamaaero@gmail.com | +385(0)1/3465886

Novosti iz regije

Air Serbia 21,3 milijuna EUR gubitka u 2021.

Air Serbia je u 2021. imala gubitak od 21,3 milijuna EUR, usprkos ozbiljnoj svoti novaca koju je dobila od države. Ovo je bitno manje nego 2020. kada je kompanija imala čak 77 milijuna EUR gubitka i treći je najlošiji rezultat kompanije od 2013. Prihodi kompanije su bili 145,9 milijuna EUR. Kompanija je u 2021. uspjela vratiti dug prema Etihad Partnersu u visini 63 milijuna USD. Air Serbia je u 2021. prevezla 1,6 milijuna putnika. Load faktor kompanija je bio 64%.

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia

367 Komentar/a
Najnoviji
Najstariji
Inline Feedbacks
Prikaži sve komentare

Koji je smisao ulupavanja para u večite gubitaše?

Tesko biste vi to razumeli.

Srpska posla.

Bolje je pitanje koji je smisao držati upravu koja gomila gubitke?

Ako Vi tako kažete…

Onda cemo Telekom, GSP, Zeleznice ma mozemo cak i ustanove poput skola i bolnica da ukidamo jer sve to stvara gubitak.

Postoji primarna a postoji i sekundarna dobit. Ta sekundarna je nekad mnogo bitnija od prvobitne (a to je novac).

Крајем лета стиже још један А320 који остаје у флоти трајно.

DA!! Čikago krece na proleće a Kina na jesen. Žao mi je što opet linija za Toronto mora da čeka.

Добро је јер је ТК укинуо Сочи до краја августа. ЈУ остаје као једина опција

Kako to da je JU ta linija isplativa, a TK nije?

Turkish je otkazao preko 4000 letova. Znamo da su sada letovi iz Rusije suvo zlato ali ocigledno su nesto morali da zrtvuju.

Hvala na odgovoru

Ma bice Toronto, bice Tokijo, bice drugi grad u Kini kad sledece godine nabavimo treci A330

Koji vi?

Napokon Air Serbia do Tokija!

Kolika je prednost Air Serbia u odnosu na druge evropske avio kompanije to sto moze da koristi ruski vazdusni prostor? Koja je usteda u vremenu i potrosnji goriva?

Pitam u kontekstu letova za Kinu

Ako koristi ruski prostor onda ogromna. U svakom smislu ogromna.

Iz Beograda ušteda je 2-3 sata u vremenu i brdo para u gorivu, a i ovih 3 sata u vremenu je brdo para ako je power by hour lizing A330, a verovatno jeste. Da ne pričamo o zadovoljstvu putnika, optimizaciji radnog vremena posade itd. To je ogromna komparativna prednost koju bi morali da iskoriste, posebno tokom lansiranja i pozicioniranja na tržištu.

Znaci Air Serbia postaje novi Finnair? Trebalo bi onda da otvorimo linije i za jos neke destinacije u aziji

Koji vi?

Ja i ostali gradjani moje lepe zemlje, koji smo indirektno i vlasnici Air Serbia

Eh, još da je on sposoban razumjeti Vaš komentar…

Imamo nacionalnu kompaniju koja ce postati ponos nase drzave.
Pa vlada ucestvuje u upravljanju kompanijom, a mi biramo tu vladu na izborima.

Pa nisam mislio po broju aviona nego u smislu komparativne prednosti koju sad ima u odnosu na druge evropske avio prevoznike, a tu slicnu prednost je nekad imao finnair zbog svoje geografske pozicije

Teška muka pa od toga se cerekate?

A ko je to rekao sem vas?

Toliko vas boli uspeh Air Serbije?

Tocno. Potpisujem!

Са једне стране заиста хвалите, са друге као да једва чекате да нешто крене како не треба.

Можда је само генерацијска разлика у питању и уобичајено анеразумевање.

P.s.
George Orwell

Each generation imagines itself to be more intelligent than the one that went before it, and wiser than the one that comes after it.

Као…

Као што рекох, можда је само у питању генерацијски јаз. Нисам нашао које сте годиште.

Кад се отвори Кина, а отвориће се, са затвореним небом Русије…

То је велика пословна шанса за ЕрСрбију. Можда Луфтханза или Бритиш постану сувласник.

Лондонград (надимак који су сами Енглези дали) је вероватно и даље највећа мека за руске паре…

Између Руса и Енглеза никад не бих рекао шта је сигурно или несигурно.

To je ušteda kad letiš. Kad sletiš onda ti naplate s kamatama. Sve se pažljivo promatra izdaleka.

Sloboda nema cenu! Moze da nas posmatra ili promatra ko god hoce

Ima cenu i skupa je i ne može svako da je plati.

To je tacno. Ima cenu i ne moze svako da je plati. Srbija je uvek placala. To je cinjenica. Zakljucak ko zna? Moz da bude al ne mora da znaci…

Jel netko za to da se vratimo na temu, a to je ASL, rupa bez dna.

A vasa ljubomora beskrajna.

A vas istina i cinjenice pogadjaju.

Svaki gubitak pogađa, a najviše one koji ga plaćaju.

A to sigurno nije ovaj sto kuka.

Бар ставите Anonymous123 да се лакше прати ток…

Sam je budala ljubomoran na šuplju vreću.

Nije uopšte bez dna, niste videli rezultate Telekoma i EPS-a. Oni ovaj minus naprave za nedelju dana.

Dobri ste🤣😂🤣😂

Off:
Wizz veceras iz Beograda za Keln u 19:45.
I to avionom koji je najpre doleteo iz Skoplja.

Визер нема летове из Београда за Келн. То је нешто ванредно

Da, zbog toga sam i napisao kao Off. Ne bih pisao da je redovan let.

Nadam se skorasnjem clanku o Splitu koji je juce procentualno imao najveci broj kasnjenja u Evropi, odmah iza Frankfurta i Heathrowa.

Стварно? Откуд то? Нисам знао да је баш тако криминална ситуација тамо.

Nije vama lako.

Barem je u dobrom društvu a osim toga sada “hejteri” imaju materijala…

“Sto se pametan stidi, budala se ponosi”.
Toliko o dobrom drustvu…

Zahvaljujem na komplimentu. Naravno sarkazam je vama kompletno nepojmljiva i nerazumljiva kategorija…

Bravo.

Beograd kašnjenja jučer: 60/82 (73%)
Split kašnjena jučer: 37/55 (67%)

Brojite opet.

Ne budite arogantni—-ne znate što je Blic.rs, a znate za ružičastu televiziju. Dobro, to je Vaš ukus, imate pravo.

Koliko u Beogradu otkazanih letova juce a koliko u Splitu? Jel ste izbrojali to?

Ma koliko je to abnormalno mnogo? Onog dana je otkazano koliko 7 ili 8. Juce u Splitu samo 9.

Ma kakve veze ima strajk SAS ili nevreme u Beogradu, nesposobnost JU, nedostatak posade ili sta vec? Bitan je broj otkazanih u jednom danu a ne razlog. To je rezultat. Sta obicnog putnika briga da li je kompanija otkazala let jer nema posade, nevreme, ili strajk. Lakse ce podneti da je strajk od nevremena?

Nope. Kad se sakupe sva otkazivanja Split je na neprikosnovenom prvom mestu.

Sta ce te sada??😂😂😂

Sad sam video. Cak 9 letova juce otkazano!!!
Pa to ni Beograd nije imao u najgorem danu.

Otkazani:
1. 09:15 GOT
2. 10:00 OSL
3. 11:30 ARN
4. 12:00 CPH
5. 13:45 KRS
6. 19:30 ARN
7. 20:30 OSL
8. 21:15 CPH
9. 23:10 CGN

Prehuge!

Sto je “prehuge”, pa ova otkazivanje veze sa SPU nemaju. Problem je u aviokompaniji. Kasnjenja u BEG na prvim polascima jutarnjim su samo do BEG. Ili avion sleti na vrijeme i onda odleti sljedeci let s velikim kasnjenjem…

Evo, dvostruki arsini. Kada se tog dana dogadjalo na BEG receno je ovde bilo da je aerodrom tek donekle bio “kriv” a da je krivica JU – rezultat toga otkazani letovi.
Tog dana da li krivicom nevremena, neorganizovanoscu kompanije i/ili aerodroma letovi su kasnili i neki otkazani. Rezultat su broj otkazanih letova koji su se danima prepricavali ovde kako sve sto se otkaze u Zagrebu, Skoplju, Pristini, Sarajevu, Tuzli, Splitu itd.nije ni priblizno kao u Beogradu.

Znate ni LJU nije kriva zbog propasti Adrie sto ne umanjuje istinu tj.cinjenicu da je ostala bez putnika.
Da li je kriv SAS, Adira, Air Serbia, Janko, Stanko, nebitno, na kraju se broje otkazani letovi.

Dakle 9 otkazanih letova ne da je Huge nego je Prehuge!!!

Pa eto komentator kaze da je drugacije. A i Vi kada ste samo broj otkazanih letova brojali a ne i broj polaska.

Ovo je stvarno katastrofa.

Pa pobogu: 8 od otkazanih 9 su SAS zbog štrajka! Dajte malo objektivnosti!

Ovaj komentar 13.07. um 18.05 je moj… Sorry za “anonymous”

🤣🤣🤣🤣a omakne vam se i anonimno?

Zar je bitan razlog: strajk, nevreme, nedostatak posade, kvar avion, kontrola letenja, kasnjenje drugih aviona… na kraju se svelo na sva druga kasnjenja u regiji: Da, ali u Beogradu je najvise. Citajte dalje komentare pa ce Vam jasnije biti.

Kako nije isto? Da li putnika koji ostane na aerodromu briga razlog ako ipak ne ode na odmor? Ili na sastanak? Sad mi objasnite kako nije isto.

Ili strana avio kompanija ili nevreme…

Naravno da jeste bilo jedan od najvecih razloga pored ATC-a, loseg rada stranih aerodroma i ispadanja jednog aviona.

Mislim da letite od srece🤣🤣

Заиста се не треба поредити са горим од себе.

И највећи 🙂 у региону 🙂

A zašto se to nadate? Šta vi u Srbiji imate od toga što su u Splitu bila kašnjenja?
To srpsko zlo i jal je stvarno nešto posebno, jako puno toga sam naučio o Srbima na osnovu komentatora ovdje.

Isto kao sto si se ti prvi radovao o svakom problemu sa JU ili BEG. Ne izigravaj sad moralnu vertikalu jer tvoje komentari svi odlicno znamo.

I da, niko nema nista od toga sto su u Splitu bila kasnjenja. Poenta je da su BEG ali i JU danima bili pljuvani za otkazivanja i kasnjenja a kad se neko javi iz drugog grada gde se cak i Beograd ne spominje – Autor odmah skoci i kaze: Da, ali ne kao u Beogradu!

To nije točno. I nemojte mi se obraćati sa ti, nismo mi zajedno ovce čuvali.

Sta nije tocno?

Kad nekome ponestanu argumenti onda je i persiranje jaka tema…

To je vec prepisan modus operandi jednog coveka ovde.
Razumem da je bilo ko drugi napisao to ali on… nije proslo nesto a da nije popljuvao Srbe ili Air Serbia.
I sad moralna vertikala.

I ja sam Srbin i ja sam to naučio tek ovde u komentarima. Lik dođe i prospe informaciju o Splitu a ni ne pogleda da je u Beogradu tog dana bilo gore. Bože sačuvaj, što vas uopšte zanima Split, zašto ga ubacujete ovde, o čemu je reč, jel moguće da provodite vreme računajući koliko ima kašnjenja u Splitu???

Tog jutra su ispod 3-4 clanka bili komentari o kolapsu na BEG. Ovde je neko ostavio samo ispod ovog clanka.
A koga zanima Split? Isto kao i one sto zanima Beograd. Kazu regionalni portal. Vama ako se ne svidja onda preskocite. Niko nece da se ljuti sto niste procitali sve do kraja.

Inace do ovog ne bi ni doslo da sam Autor ispod svakog kasnjenja ili otkazivanja na drugim aerodromima nije pisao: Da, ali ne kao u Beogradu. Primer: na TZL se otkazu 2 leta (6-7 dnevno imaju) a na BEG 6 (oko 80-90 polaska dnevno). Ali bitno je bilo: Da, ali ne kao u Beogradu.

Pa nema i. Prosto nema i.

O tome se radi. Nije problem ni da ima Beograd najvise ili da ga Split pretekne. Desava se i to niko ne zeli, narocito ne putnici na tim letovima. Ali je problem Vase pisanje: ko god napise u Tuzli dva leta otkazana, u Sarajevu 4 onda Vi iz puske: Da, ali ni priblizno kao u Beogradu.

Razumete li napokon?? Niko se ne sladi ni kasnjenjima ni otkazivanjima samo Vam je skrenuta paznja na primeru koji ste upravo Vi pogresno demonstrirali.

Ne znam kako to? Danima su otkazani letovi ka Splitu od strane SAS i EW.
Juce 9 otkazanih u Splitu? Koliko prekjuce ili ranije? Sutra jos 8 otkazanih.

I kako to tjednima? Pa danas je 13.07.
Kolaps je bio na pocetku meseca jedan vikend i naredni ali ne kao prvog vikenda. Ovog vikenda nije bilo kolapsa.

Sustina je Vase pisanje. Tu je problem. Ne u Beogradu ili Splitu. Kad god bi neko napisao da su kasnjenja tipa u Tuzli, Sarajevu ili Skoplju odmah skocite: Da, ali ne kao u Beogradu.
Nicim izazvan ste dve nedelje protezali kasnjenja i otkazivanja u Beogradu.

Sada u Splitu danima izmedju 7-8-9 otkazanih letova i brdo kasnjenja pa nikom nista.

Pa nije jednom. Split ima danima otkazivanja. Najvise SAS-a ali danima. U samo dva dana je preskocio broj otkazanih letova vise nego Beograd od 01.-13.07.

Ne. Netacno. Split ubedljivo prvi.

Sada kada se sakupi od pocetka strajka pa jos do kraja – to je to. Split broj 1.

I ja se pitam kako netko troši vrijeme, tj. koliko ga tek ima, na računanje broja kašnjenja u BEG i SPU, Bože ludih ljudi🤣🤣🤣

Слажем се, чиста глупост

Ne znam otakle poratlima info od poslovnom gubitku od 21,3 miliona EUR kad lepo piše 2.078.994.000 RSD gubitka što je minus 17,7 miliona evra. Odkud cifra od 21,3 milion to bog zna.

Zavisi po kom kursu je racunano.

Jer je poslovni gubitak samo jedan deo ukupnog gubitka. Pod stavkom neto gubitak se vidi vrednost od 21.3 miliona evra i tacna je.

Pod stavkom AOP 1056 tj. NETO GUBITAK stoje ove 2 milijarde i 79 miliona tj. 17,7 miliona evra. Znači to je ukupan rezultat. Kurs koji se koristio za godinu je 117,58. Komanija nema minus rezultat iz redovnog poslovanja već plus od 439 miliona.

Bojim se da je neko rezultat pre oporezivanja od minus 2,136,384,000 uzeo kao evro iznos. Drugog objašnjenja nema. Ali bile su neke korekcije izveštaja tako da ko zna…

Imati 64% LF u godini kad vam na checku vrate cca 20-30 pax zbog nepotpune dokumentacije ili jer nisu imali “validan” razlog odlaska. U godini gde su Srbi imaju brojna ogranicenja za razliku na primer od Hrvata koji su daleko jednostavnije mogli da putuju. U godini gde su bez penala mogao 3-4h pre leta da pomeris polazak… ovo je super.

To je tu negdje. S obzirom da Croatia ima manji tržišni udio u hrv

Pa kakve veze ima trzisni udeo OU i LF? Znaci Turkish bi po Vama trebao imati 100% jer mu je trziste ogromno!

Što veći LF, to veće tržišno učešće, ne mogu da verujem da je to sporno – što veći broj putnika u mom avionu, to više mojih putnika na aerodromu.

Normalno da je sporno.
Pa Air Montenegro mozda sada ima tek 15-20% ucesca na TGD. I sa sopstvena dva aviona moze imati LF i 90 ili 100% bez obzira na mali trzisni udeo na TGD. Jednostavno popuni letove putnicima i to je to.

Jel kapirate Vi to?

To je uzet kao primer. Zasto se nekada ne ukljucite u raspravu a da procitate jasno komentar.
Gospodin je stvorio korelaciju trzisni udeo sa LF. To ne ide tako. Moze da se desi ali jedno ide nezavisno od drugog. Zato sam samo dao primer kompanije koja hipoteticki moze imati veci LF iako joj je trzisni udeo mali.

Ako povećava LF u avionu, povećava i tržišno učešće na aerodromu. Naravno da je moguće da neko ima 90% LF i 15% MS, ali ako poveća LF na 95%, a drugi ostanu na istom, njihov MS će se takođe povećati (značajno manje od tih 5%, jasno). LF je broj putnika i MS je broj putnika, te dve stvari su u jasnoj korelaciji.

Ako JU ima 50 posto tržišnog udjela u Beogradu, a OU 20 i nešto logično je da će kod JU biti i veći LF jer je dominantnija na matičnom tržištu.

Pobogu

Baš ste našli primjer ali ono… Tijekom covida… I Air Serbia i Turkish imaju izvrstan LF za Rusiju tijekom rata.

Da, tržišni modeli ne funkcionišu u uslovima rata, epidemije i gladi.

Pa što onda dajete covid period kao primjer?

???

Hajmo ovako:

LF OU= broj putnika OU/kapacitet OU

MS OU= broj putnika OU/ukupan broj putnika

U oba izraza brojilac je isti, a pravilo kaže da količnik raste ako raste brojilac. Dakle, ako raste brojilac (broj putnika OU), raste i LF OU i MS OU. Dakle, LF i MS su u korelaciji preko broja putnika OU.
Dalje se mogu izvoditi zaključci koje je komentator tačno izneo: ako neka druga kompanija na drugom tržištu ima veći MS to pretpostavlja i veći LF jer, da se podsetimo, oni su u korelaciji jer mere istu stvar: koliko istih putnika ima u nečemu (u avionu – LF, odnosno na aerodromu – MS).

O Boze, da li je moguce da neko ni posle 24h ne kapira.

Imate kompaniju X koja ima tipa dva leta do Zagreba dnevno. Na oba leta ima 95% LF.
Ali ima trzisni udeo mali (cela dva leta dnevno) jer Zagreb ima 70 polaska dnevno. Znaci tih 2 polaska su nista u odnosu na 70 iako je LF 95%.

Sa druge strane imate kompaniju Y koja ima 35 letova dnevno iz Zagreba ali prosecan LF je 60%. Znaci da je trzisni udeo kompanije Y ogroman. Ali LF je nizi od kompanije X koja ima samo dva leta.

Nadam se da cete sada konacno shvatiti. I Alen i ja i drugi smo pokusali na sto slikovijiti nacin da objasnimo. Steta sto nema opciju za crtanje. Jedino preostalo.

Nažalost, moguće je.

JU moze imati i 100% trzisnog udela u Beogradu a OU ce ga prestici sa 20% jer ce imati prosecan LF veci.

Vi ne kapirate da ukupan broj putnika ne mora da bude u direktnoj relaciji sa trzisnim udelom i LF.

Kako će kompanija koja ima 20 posto tržišnog udjela na jednom tržištu s LFom prestići kompaniju koja 100 posto tržišnog udjela na drugom tržištu?

Po kojoj matematici?

Hipotetski može, ali u praksi stvari tako ne funkcioniraju.

JU uzima drugi A330 u oktobru!

Wohooo!! Idemo!!

Sjajno. Cenim da imaju plan šta sa dva A330 zimi i jedva čekam da ga vidim.

Samo da im taj drugi lizor dozvoli da sa njim lete ka SVO. Onda nema zime.

Ima posla. Ove godine MORA JFK da ide na mnogo vise od 2x nedeljno. A u JU ne sumnjam da ce znati kako da ih uposli.

Da pojasnim. JU uzima drugi A330 u oktobru kada po obavljenoj proceduri primanja pokrece i let do Kine.
U medjuvremenu YU-ARB treba da ide na C-check tako da ce nova letelica preuzeti te letove. S proleca krece linija za Cikago (mozda i Toronto jer zavisi da li ce jednu ili dve linije imati ka Kini) kao i 7.nedeljni let za JFK.

Uz sve to uzima se jos jedan A320.

I ima jos jedna stvar al ajde Autor neka se malo pomuci pa neka otkrije. Da mu ne serviramo sve na tacni a on da kaze: Da, znamo, napisano je, ide iza ponoci.

Вероватно ове незналице из Ер Србије нису тога свесне.

A to što ste vi cinični, to je OK. Otkad je cinizam vrlina? Cinik je onaj ko zna cenu svemu, a vrednost ničemu.

Шта сте хтели да кажете?

Sjajna vest! Ovim se Air Serbia jos vise i znacajno izdize iznad konkurencije i postaje bas ozbiljan regionalni igrac.

Upravo tako!

OPET vi Vucic!! Auu jbt….

Izmedju toga se desio novi soj koji je zakomplikovao planove. Kina je zatvorena i tek sada otvaraju “mali prozorcic”. I pored toga u medjuvremenu je JU uradila svasta nesto.
Vec smo nabrojali.
Na neke stvari kompanija ne moze da utice. Niko nije znao u kom pravcu ce se odvijati situacija a ako neko dobro reaguje na promene onda je to JU. I na dobre i na lose.

Pa onda zasto da su ga uzeli prosle godine ako je Kina bila u potpunosti zatvorena i omikron svima pravio haos? Ni do susednih drzava nismo mogli a ne do Kine.

Ovo je odgovor na: I prosle godine su najavljivali pa nista.

Nemojte previse pisati o Air Serbiji 🤣Kad god napisete nesto vezano za njih u par komentara vas pretvore u mrzitelja srba. Danas cete biti krivi da frizirate gubitak Air Serbije.

Razumijem da ste krivi za sve ovo gore pobrojano, ali ste mučki prešutjeli da ste vi osobno vec triput odgodili drugi a330 za JU. Ni Vučić vas nije uspio zaustaviti 🤣

Ono 99,9% ljudi koji rade u JU ne znaju ni da postojite a tek sta radite… al ajde.

Joj, Alene, ja sam nesto potpuno drugacije cuo od jednog uposljenika JU o Vama. Necu ovde da napisem. Transfer blama sam doziveo.

Izgleda da smo isto culi.

Pa mora biti da vas je vidio u medijima i da čita zamaaero

Tako je. Sada i zvanicno potvrdjeno od strane ASL. Ubrzo po zavrsetku standardne procedure ulaska aviona u flotu krecu letovi za KInu, a od proleca i za Cikago.
Sto se tice ostalih letelica, sutra u BG dolazi i treci ATR 72-600 i radi se na obezbedjivanju jos dve ovakve letelice koje bi do kraja godine trebalo da udju u flotu.
U toku je i proces pronalazenja/iznajmljivanja jos jednog A320 ali u zavisnosti od stanja na trzistu kao i celokupne situacije bice naknadno poznato vise detalja.

U poslednjih 2-3 god.se svasta nesto izdesavalo. Za to vreme je i pored svih otezanih okolnosti JU uradila dosta toga.

Mislim da se covek bori. Stvarno se bori da ne prsne al jace od njega. Sta ces… mentalitet.

Stoji.

Kompanija je tek ove godine prvi put pomenula planove za dalji razvoj long haula. Ostalo su bile najave raznih, od predsednika do direktora pošte, ali treba biti fer i reći da JU nije 5 godina najavljivala letove za Kinu.

Oni bar nesto i rade i treba ih pohvaliti.

Neki drugi uzimaju novac a opet nista ne rade – od 140 mil EUR u 2012 pa sve do poslednje transe.

Ovo je zapravo odličan rezultat kad se uzme u obzir sa je vraćen dug 63 miliona i kad se uzme u obzir cela situacija u Evropi, a naročito restrikcije za putovanja koje su važile za Srbiju

LF 64 posto dobar rezultat? Ovo je jako loše, pogotovo kad se uzme u obzir simbolično prisustvo velikih europskih kompanija u Beogradu.

Da, ovo je dobar rezultat. U prilog tome govori da to “simbolično” prisustvo ima preko 50% udela na beogradskom aerodromu. LF će, naravno, biti mnogo bolji ove godine.

Pa kad vidiš LF kod LH i recimo BA koji su bili 61% stvarno ne izgleda loše, zato su i prisutni simbolično u Beogradu jer je BG dvorište AS a ne njihovo i AS je bolja od njih po LF.

Onda je i Croatia Airlines superuspješna kompanija jer im je LF 62 posto.

U promatranoj 2021 godini LF u CA je bio 49,9%, malo informisanja.

Koliko superuspješna Sir Serbia ima LF u 2022.?

Jesi ti onaj sto je tvrdio da OU ima LF 62% u 2022? 🤣🤣🤣

62% ima OU trenutno, a ovo je rezultat za prošlu godinu (kada je ipak bilo dosta restrikcija). Nije sjajno ali nije ni loše.

U 2021 je imala mnogo, mnogo losiji LF.

Dajte se informirati!

Ovisno o okolnostima. JU baš i nije imala neku konkurenciju prošle godine u Beogradu dok se Croatia morala izboriti za mjesto pod suncem s mnogim jakim igračima.

Nije da branim Croatiju, daleko bilo. Ali niti je LF za Croatiu u 2021. tragičan niti je za JU superuspješan u istoj godini.

Ma nije uopste…samo Lufthansa, Austrian, Swiss, Air France, KLM, Turkish, Qatar, TAROM, Aegean, LOT, Wizz, easyJet, Norwegian…sve sama boranija 😂

Nije bitno tko je prisutan već koliko je prisutan. Air Serbia je dominantnija u Srbiji nego OU u Hrvatskoj pa je logično i da je LF viši.

Sa kojim jakim igracima? Obzirom da joj je LH grupa maceha sa skoro pa Joint Venture – tu nema konkurencije. Ryanair je tek u kom mesecu poceo sa operacijama a kada znacajno povecao?
Da, nit je LF za OU tragican niti za JU uspesan.

Vi uspoređujete LH i BA, kojima je gotovo svaka relevantna aviokompanija na svijetu konkurencija, sa JU. Stvarno ste smiješni.

A jok, da nece mozda OU da bude JU konkurencija? 😂

Pa naravno da nije, JU ima slabu konkurenciju.

Zapravo kad već pitaš, fantastičan rezultat

Опет злобан коментар драгог суседа.

Pa sad da Beogradu hvale neki veliki igraci to je tacno ali simbolicno prisustvo?Pretjerujete… a LF je tu negdje ni dobar ni los…

Jedino sto nemamo TAP te zbog toga nismo povezani sa Lisabonom.

Ne vidim nedostatak sto nema Britisha ili Iberie. W6 i JU lete do Londona a do Spanije imamo solidan broj direktnih polaska.
I nemojte odmah sa skacete kako je to dobro za konekcije? Za koje konekcije? Za British gde nam treba i tranzitna viza i koji je otkazani 10.000 letova do kraja sezone???

Mnogo puta ste sa omalovazavanjem pisali kako JU ima 2-3 polaska nedeljno i to nije dobro. Zato BEG danas ima preko 100 destinacija a JU sa tih 2-3 polaska preveze putnike od tacke A do tacke B.

Do prekonektirani aerodrom Zagreb gde mu ode putnik do LHR ili FRA i tu ostane… kolaps. O stresu putnika koji preseda tek da ne pricam. Prosto dodjes na ZAG i ne znas da li ces preko LHR ili FRA da stignes tamo za gde si kupio kartu.

Ali ljudi apliciraju za britanske vize svakodnevno, ne znam zašto se to navodi kao razlog za odustanak od putovanja. Da, postoji glupa i skupa procedura ali ona radi – hiljade Srba uzimaju britanske vize svakog meseca i uzimaće i dalje, isto kao za SAD.
Mislim ako već nije argument da JU ne treba da leti za JFK jer su potrebne vize, do kada će da se to navodi kao argument za Britaniju, gde je putovanje ipak jeftinije nego za JFK? Kakav je to argument i do kada taj argument u uslovima kada i sam British leti za druga tržišta gde je potrebna viza (evo najbliže Prištine kao primer, ne znam da li lete i za Crnu Goru)? To nije argument, to je pogrešno mišljenje.

Omasili ste poentu. Zasto bi neko iz Beograda vadio britansku vizu da bi leteo do bilo koje tacke ako vec moze bez te vize preko Pariza, Frankfurta, Ciriha, Beca, Amsterdama itd?

Alen sve vreme govori o konektiranoscu preko LHR sa Britishem. A ne o Londonu kao krajnjem cilju putovanja.

Koliko znam iz Pristine British nema konkurenciju kao sto ima JU u Beogradu. Da nije LHR trazio umesto 7 sada bi 9 letova JU imala ka LHR.
Drugo, ljudima iz Pristine svakako treba viza za putovanje da li leteli preko Londona, Pariza ili Frankfurta dok onim sa srpskim pasosima nije potrebna viza sem preko Londona. Njima je svejedno gde ce presedati.

Dakle ne da Vam je argument los nego Vam je misljenje pogresno (samo koristim poslednju recenicu iz vaseg komentara).

Ma koji bolji uvjeti mogu biti ako trebate vaditi tranzitnu vizu a preko CDG, AMS, FRA ili IST ne morate?

A da, British tek skoro aktivirao A380 pa ce bas neko zbog toga da rizikuje da ne dobije britansku vizu jer ako ne udje u njihov A380 otkaze sve!

I sve ovo sto ste nabrojali je vredno da puknete preko 150€ za vizu i strepite da li ce vam odobriti ili ne? Na to mi odgovorite, molim Vas.

Ljudi nemaju potrebe da uzimaju britanske vize da bi letetli njihovim A380. Nasi ljudi lete preko CDG, AMS, FRA, VIE, ZRH, MUC, IST ili WAW.
Apsolutno nikakvih potreba nema da neko iskesira 100-150€ za vizu koju mozda i ne dobije.

Znaci bukirate smestaj, kupite preskupe karte i onda dozivite da ne dobijete vizu. Zbog cega, zbog Britishevog A380? Svasta.

Ne postoji nesto sto gradjanin Srbije ne moze da obavi nego da mora ili treba preko LHR sa Britishem.
Jos kad uzmemo u obzir 10.000 otkazanih njihovih letova… nema potrebe za tim.

Uopšte nije potrebna britanska viza za tranzit na britanskim aerodromima ka SAD, Kanadi i Australiji, a SAD i Kanada su i dominantne konekcije koje ljudi koriste u Londonu. Promašili ste ceo fudbal (ne ceo, ali skoro ceo). Vize se uzimaju svakodnevno iz drugih razloga (poslovnih pre svega, porodičnih, turističkih…) ne da bi se putovalo preko LHR dalje.

Anon 22:25 to nije tacno sto ste napisali.

Šta ima da verujete, lako ćete naći na internetu, a to je i poznata činjenica, ljudi putuju za SAD preko Londona BEZ britanske vize. Ali, tu je internet, tu je poziv, mail, društvene mreže pa objavite šta ste našli da to razrešimo već jednom.

Slazem se u potpunosti.

Odgovor ce opet glasiti “ali BA je velika kompanija i nju svako mora imati na svom aerodromu” ne vodeci apsolutno racuna o detaljima i specificnostima koje vi iznosite i koje su mnogi pre vas sa punim pravom izneli.

Isto kao sto je pisao i za Ryanair. Ono, ne daj boze da ti takva kompanija bude u dvoristu. Sto puta neka Zagreb preskoci broj putnika zbog Ryanair samo da ga ne vidim tamo.
Ni Wizz nije bolji. Zlo i naopako. Dva puta ti stigne SMS da ti let kasni, dodjes na aerodromu i otkazan let. Sto bi se reklo na sred ulice te ostave.

Pisali smo o tome vise puta. Zasto bi gradjanin Srbije sebe izlagao nepotrebnom trosku i strahu da ce biti odbijen i ne dobije vizu za tranzit preko LHR ako moze bez ikakvih stresova preko CDG, IST, AMS, VIE, ZRH ili koga god otici bez tih stresova i dodatnih para?

Drugo su P2P putnici koji svakako moraju imati vizu za Britaniju ali kroz to ne moraju prolaziti oni koji su u tranzitu. Zasto Vam je to toliko tesko da shvatite?

Sta je to danas sto ne moze kombinacijom drugih hub-ova da se ostvari nego mora preko LHR?

Da, bilo bi lepo da British dodje ali nije strasno i da ga nema. JU i W6 imaju dovoljan broj letova.
British je kompanija koja ce 10.000 letova otkazati. Ne vidim vise tu pomamu o kojoj Vi mesecima razglabate.

Nije uopste. Smece od FR-a ne treba Beogradu a za sve ove druge destinacije postoje letovi kako domace avio kompanije (jos u code-sharu sa AF) tako i LCC-a.
Dakle, konekcije i pokrivenosti trzista su tu.

Zato sto Ryanair moze doci u Beograd po trzisnim cenama i dobiti popust onoliko koliko ga JU i W6 dobijaju. Dakle onog skidanja gaca sto je bilo za 5€ u Beogradu nema. Niti ima potrebe za tim.
Ni Zagreb ne bi dopustio da mu ti smecari dodju nego je morao jer je broj putnika bio mizeran te se moralo nesto uciniti.
I pored toga sto je Ryanair prisutan vise od godinu dana u Zagrebu i dalje Zagreb nije na 100% iz 2019.

Slažem se da je Zagreb bio prisiljen dovesti Ryanair (što samo po sebi ne smatram lošom potezom jer LCC je Zagrebu bio potreban). No, Ryanair ne može nikako imati funkciju nacionalnog legacyja bez obzira na baziranje aviona. Jednostavno, riječ je o drugačijem konceptu poslovanja.

Generator rasta može biti jedino Croatia Airlines, a ta kompanija, nažalost, nije u nimalo zavidnom stanju

Zato sto mu ne treba i ima sjajne rezultate i bez njih. A Rynaiar dobiti je bar lako – spustite cene na minimum i eto ga, dolazi i ako ga ne zovete.

Ne bi ni ZAG skinuo gace i spustio cene na minimum da mu nije bila potrebna kompanija koja ce mu povecati broj putnika. Da nema FR-a u ZAG koliko bi samo rezultati bili placevni. Pa cak i sa njim ZAG ne moze u poslednja 2 meseca preko 90% a zaislite sta bi bilo bez njega- 50-60%?

To nije odgovor na moje pitanje.

Morate da citate sa razumevanjem da bi shvatili.
Za gradjane kojima je pocetna tacka BEG, Air Serbia ima koncept P2P (uglavnom). Zato i ima toliki broj destinacija a veliki broj ima samo 2-3 leta nedeljno.
Za gradjane kojima je pocetna tacka ZAG Croatia Airlines ima koncept ZAG-FRA (uglavnom FRA ali i drugi gradovi hub-ovi LH grupe) pa tek onda krajnji cilj.

Da rezimiramo da biste shvatili:
JU: BEG-krajnja destinacija
OU: ZAG-FRA-krajnja destinacija.

To je ono sto Vi potencirate. Konektiranost OU i njena prednost u odnosu na JU. JU takodje ima nekih konekcija preko IST, CDG ili AMS ali daleko u odnosu na OU.

E zbog danasnjeg stanja na velikim cvoristima putnik iz Zagreba sa OU preko FRA ima daleko veci problem da dodje do Valensije nego sto ce imati putnik JU direktnim letom.

To je razlika o cemu sam ja pisao a ne ono sto Vi zelite da cujete i odmah da napadnete.

Da i u normalnim okolnostima to moze biti prednost ali sada ne.
A drugo takodje putnici iz Beograda preko LH grupe bez problema mogu leteti svuda preko LH hub-ova isto kao i putnici iz Zagreba.

Tako je. Putnik iz Beograda ima prednost izmedju BEG-FRA-XYZ i BEG-XYZ dok onaj iz ZAG ima najcesce samo ZAG-FRA-XYZ. I to se ne zove konektiranost nego slaba mreza OU linija.
Ogromna razlika.

Ako ih uhvati. Pogotovo u ovo vreme masovnog otkazivanja LH letova.
Ako ih ne uhvati jos je u goroj situaciji od putnika kojem je otkazana direktna linija na pocetnom aerodromu.

To cemo jos videti. Za sad je pakao.

Биће дуже од два месеца

Koje su to direktne linije koje Beograd ima, a Zagreb nema tj. koliko ih je?

Valensija, Moskva, Bari, Bolonja, Palma De Majorka, Stokholm, Lion, Sankt Petersburg, Soci, Bukurest, Abu Dabi, Njujork, Nis, Tivat, Banja Luka, Ljubljana, Nirnberg, Prag, Salzburg, Tirana, Trst, Venecija, Ankara, Zeneva, Hurgada, Peking, Nica, Santorini, Heraklion, Rodos…

I garant sam neku ispustio.

Covek je pitao koje linije ima BEG a nema ZAG i ja sam mu odgovorio. Sto odmah skacete na zadnje noge navodeci ono sto vas niko nije pitao? Jel ste se osetili prozvani ili uvredjeni?

Btw, HEL mozete uskoro obrisati dok Paphos mozete izjednaciti sa LCA koju Zagreb nema. BTS je skoro isto sto i VIE, to svi znamo.

A da Beograd ima i Berlin koji Zagreb nema.

Dakle, ukupno minimim 31 destinacija koju ima BEG a nema ZAG dok u obrnutom slucaju ne moze se skrpiti ni polovina tog broja.

Najsmesnije je sto neko misli da se mogu porediti Peking i Njujork sa Osijekom i Bracem.

Naravno da gledam, kod Beograda je to 31+ a kod Zagreba 15. To je ni pola tog broja.

Opet je manja razlika izmedju Dublina i Nisa nego li izmedju Pekinga i Braca.

Kraljevo sem vas niko nije pominjao.

To i ja mislim.

Jel je to prednost sada kada preko nekog hub-a ne znate da li cete stici?

Ajmo da vidimo:
1. JU i AF 2-3 dnevna leta ka CDG
2. JU i KLM 2-4 dnevna leta ka AMS
3. JU i TK 4-5 dnevno ka IST
4. LH grupa ka FRA, MUC, ZRH, VIE
5. JU 3x dnevno ka ZRH
6. LOT 2x dnevno ka WAW

Sta fali putniku iz Beograda u odnosu na onog u Zagrebu?

A da ne pricam o direktnim linijama iz Beograda.

Nisam sve nabrojao. A gde je Rim gde JU ima kodser sa ITA?

Za JU nisam ni Oslo, Stokholm, Kopenhagen, Barselonu (4x nedeljno gde sa Air Europa ima kodser)…

CPH i BRU su mnogo jaki habovi. CPH vam je dijaspora, BRU administracija, što bi bilo ko koristio CPH i BRU kao hab pored 8 letova za FRA i MUC pobogu? Jedino za Grenland.

Habovi su LHR, FCO, MAD, BCN, ATH, a njih nema na spisku.

Да ли и у Стамболу има проблема са пртљагом?

Они бар не треба да имају проблема са радном снагом.

То је веома веома чудно

Simbolicno bas i nije.

Vise se simbolicnim moze nazvati boravak Finnair-a u Zagrebu. Ovo sve drugo je sezonski.

Sezonski da, simbolicno nikako.

Znate sta je simbolicno? 3 KE leta za ZAG ove godine….e to je simbolicno.

Cela 4?

“Hvali”?! Tko koga hvali? Mislite, fali, nedostaje?

Jedino što ne znamo kako i kojim novcem je vraćen taj dug preko noci doslovno.
Ali pohvale kompaniji, puno su poduzetniji od nase.

Mnogo!
Za to je dobila:
1. 10+ novih linija iz Beograda
2. Linije iz Nisa
3. Linije iz Kraljeva
4. Izbacila stare Boeinge
5. Izbacila YU-ARA sa uzasnim ugovorom lizinga i uzela mnogo povoljniji YU-ARB
6. Izbacila neke ATR i za sada 3 ATR 72-600 uzela u lizing, jos dve -600 trazi
7. Vratila A320 i neke A319 i uzela jeftinije i mladje A319
8. Uzima jos jedan A330 i otvara linije najpre ka Kini a onda ka SAD (mozda i ka Kanadi)
9. Trazi jos jedan A320 i jedan A319.

Malo li je?

To je JU uradila sa parama gradjana. Sta je OU uradila?

Jeste, dobila je. Niko to ne spori. Mozda mnogo vise nego sto treba ali je nesto uradila sa tim novcem.

Da li je bolje uloziti nesto i videti rezultate ili uloziti i ne dobiti bas nista?

Stoji da je i JU i OU prepuna uhljeba i stranackih kadrova ali izgleda da JU ima tih par sposobnih koji nisu ni uhljebi ni stranacki postavljeni da izvuku nesto koliko toliko na bolje. Kod OU se to nigde ne vidi. Bacis pare i to ti je.

Kada sam video gubitak kod OU ocekivao sam mnogo veci kod JU imajuci u vidu sta je sve kompanija uradila u tih godinu dana kao i poteskoca koje OU nije imala.

I na kraju, legacy kompanije treba da postoje. Videli smo to i tokom pandemije sta znaci imati legacy pa makar bio i neki hibrid. A i pre pandemije na sta je spala LJU ostavsi bez Adrie. Treba pomoci i OU u JU da opstanu ali da je potrebno da se menjaju na bolje stoji.

Sagledaj to sa optimisticne strane kad vam stignu A220 mozete ih ili sublizovati ili fidati YU.

U skladu sa velicinom kompanije i brojem linija OU i JU su dobili priblizno isto.

Ako vi tako kazete…

Slažem se, JU ima tržišnu orijentaciju i to je dobro, ali mora da se profesionalizuje. Stranačkim kadrovima nije mesto u avijaciji, nek idu u poštu ili zelenilo, tu ne mogu toliko štete da naprave, stvarno je sramota da gledamo one njuške kod nacionalnog prevoznika.

A za OU nemam komentar – njihov rezultat prošle godine je katastrofalan, ali niko se u Hrvatskoj oko toga ne potresa puno, tako da neće se tu ništa promeniti skoro.

E da, kaze Alen kod nas medijski mrak, crnilo, Vucicevi mediji i botovi. Kod nas se Air Serbia nasiroko i kritikuje a i hejtuje. Dok u Hrvatskoj sta god da uradi OU nema kritike. Ono zezaju ih malo za Kradeze ali ne novine vec komentatori i to je.

Ni priblizno se u medijima ne kritikuje OU kao JU sto se kritikuje.
Pa jel znate da je jedna televizija imala dokumentarac o tome kako su piloti Air Serbia kamikaze??? I jos kakve gluposti i klevetanja.
Hocete link da vam postavim?

A gde su svi novinari da se dignu, da se digne javno mnjenje?

Pa ipak je to demokratska EU drzava i takve stvari ne bi smele da prolaze tek tako a pogotovo da se svi mire sa tim kao sa nepromenljivom cinjenicom…

Vidimo rezultate.

Pretplatite se na

DNEVNI BILTEN

– bitno više novosti (svaki dan >15)
– bitno svježije novosti nego na zamaaero
– stiže na vaš e-mail svaki radni dan

Na Dnevni bilten su pretplaćene najveće institucije i zračne luke

Pročitajte više>

POŠALJITE NOVOST

Budite i vi novinar zamaaero!
Ako pošaljete 10 novosti koje objavimo možete postati honorarni suradnik
i pisati za novac!